Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:09

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mel33 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:16:
[...]

Dat zat ik nu net ook bij jou te denken.
Ik vind het op school vertoeven iig beter dan thuis in de straat.
En de kids moeten ook het virus krijgen om immuunsysteem ed op peil te houden.
Je schrijft een aantal keer dat kinderen thuis vervelend worden en dat het daarom goed is dat er opvang vanuit school is. Dat is helemaal de reden niet. Het is omdat kinderen minder last van van covid lijken te hebben en ouders, zolang school open is, naar hun werk kunnen. Elk kind dat thuis zit heeft zorg nodig. Een groot deel van de beroepsbevolking is ouder van 1 of meer kinderen. Ouders die voor hun kind zorgen, kunnen niet werken en dat is ontwrichtend als ze met 1 miljoen tegelijk moeten stoppen met werken.

Wellicht bedoel je hetzelfde, maar de manier waarop jij je steeds verwoord, laat doorschemeren dat je kennelijk denkt dat kinderen vervelende draken zijn die dagbesteding nodig hebben.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
Wie denkt dat kennis duur is, weet niet wat domheid kost.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:05

St@m

@ Your Service

Marzman schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:46:
[...]

Ja, buurvrouw kom binnen, wat ik wilde vragen, hoest, ik eh, hoest ... Ja dat gaat goed komen :)
LOL
Er bestaat ook zoiets als "Wil je het voor de deur zetten? Ok, thanks bye"
En communicatie kan gewoon over de telefoon uiteraard.. nouja, ik heb in ieder geval het telefoonnummer van de buren.

[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 13-03-2020 08:53 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:25
Het gehalte van mensen dat niet voor zichzelf lijkt te kunnen denken in Nederland overstijgt helaas toch weer mijn laagste verwachtingen. Fysio praktijk van mijn vriendin bijvoorbeeld: moet heden morgen nog gediscussieerd worden met de eigenaren of patienten met een verkoudheid naar huis gestuurd mogen worden. Terwijl regel 1 van het overheidsadvies luidt: “Iedereen in Nederland: blijf thuis bij klachten neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Mijd sociaal contact. Bel pas met huisarts als klachten verergeren.“

Lijkt me niets dubbelzinnigs aan. En toch kiezen mensen ervoor om de oogkleppen op te zetten en in de ontkenningsfase te blijven. En dan zijn dit hoger opgeleiden. Blijkt maar weer hoe zeer mensen duidelijke instructies nodig hebben en je niet van eigen verantwoordelijkheid uit mag gaan zolang de ICs niet vol liggen. Ik kan de preppers dan ook niet anders dan gelijk geven en heb zelf inmiddels ook een bescheiden voorraadje in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Jorgen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:50:
[...]

Je schrijft een aantal keer dat kinderen thuis vervelend worden en dat het daarom goed is dat er opvang vanuit school is. Dat is helemaal de reden niet. Het is omdat kinderen minder last van van covid lijken te hebben en ouders, zolang school open is, naar hun werk kunnen. Elk kind dat thuis zit heeft zorg nodig. Een groot deel van de beroepsbevolking is ouder van 1 of meer kinderen. Ouders die voor hun kind zorgen, kunnen niet werken en dat is ontwrichtend als ze met 1 miljoen tegelijk moeten stoppen met werken.

Wellicht bedoel je hetzelfde, maar de manier waarop jij je steeds verwoord, laat doorschemeren dat je kennelijk denkt dat kinderen vervelende draken zijn die dagbesteding nodig hebben.
Wat denk je dat 2 week thuis zijn doet met een verplichte ophok.
dan zit dus elk gezin steevast 2 week thuis idd.

Ja ik bedoel het zelfde

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locmorto
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-01-2022
Wat is er onduidelijk aan de modbreaks? Gaarne on-topic blijven.

In Breda moeten zo nu al triage toepassen want te weinig ic bedden, medisch personeel en materiaal.

Wat schaam ik mij voor Nederland zeg!

[ Voor 29% gewijzigd door Ardana op 13-03-2020 12:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hmmm... Ik weet niet precies hoe ik moet reageren...

Gisteren hebben dus de premier en het RIVM aangekondigd dat iedereen die thuis kan werken thuis moet werken.

Vandaag kondigt mijn werkgever een 50/50 maatregel aan: de eerste week werkt de ene 50% op kantoor en de andere 50% thuis en de tweede week andersom.

Ik zou eigenlijk niets anders hebben verwacht dan "iedereen met een laptop moet vanaf nu thuiswerken"... Hoe ga je om met een dergelijk consigne vanuit je werkgever die niet beantwoordt aan de eisen die er vanuit de nationale overheid worden gesteld?

En nog bijkomstig, ben ik nu wel op kantoor omdat ik twee laptops klaar moest maken voor twee collega's die normaal gesproken op desktops werken, zodat zij ook thuis kunnen werken. Krijg ik me toch een portie recalcitrantie over me heen van die lui: "ja maar wij willen helemaal geen laptops!"

Coronastress, is dat ook al een woord? Grrrrrr.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
Mel33 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 07:54:
[...]

Kinderen halen kattenkwaad uit, en met 3week thuis zijn....
ik vind het iig goed dat school ze bezig houdt.
Ehmm.... Je kiest zelf voor kinderen. En omdat ze misschien vervelend zijn, moet school ze maar bezig houden?

Dat daardoor het virus veel sneller verspreid en ziekenhuizen straks geen capaciteit meer hebben, en daar allemaal mensen aan doodgaan boeit je niet zo blijkbaar?

Selfish much?

Neem eens verantwoordelijkheid voor je eigen kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
St@m schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:42:
[...]

Stel, jij moet twee weken in quarantaine en je hebt geen wc-papier meer. Dan is dat vrij vervelend bovenop een al vervelende situatie. Dus een extra pak wc-papier kan echt geen kwaad. Maar mijn collega die serieus 15 * 20 wc rollen heeft ingeslagen.. 8)7

Ik heb een gezin te onderhouden, dus ik zal ook wel even wat extra boodschappen doen zodat we het in ieder geval 2 weken kunnen overleven. En mocht ik iets vergeten zijn, en in quarantaine zitten, dan vraag ik wel even of de buren het halen :P
Je kan je kont ook afvegen met een nat washandje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Waah schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:59:
[...]

Ehmm.... Je kiest zelf voor kinderen. En omdat ze misschien vervelend zijn, moet school ze maar bezig houden?

Dat daardoor het virus veel sneller verspreid en ziekenhuizen straks geen capaciteit meer hebben, en daar allemaal mensen aan doodgaan boeit je niet zo blijkbaar?

Selfish much?

Ja precies... Ik vind het echt stuitend hoe het onderwijs nu door de overheid wordt geprofileerd als niet veel meer dan kinderopvang...

Daarnaast; kinderen zijn wel geen risicogroep, maar ze kunnen wel corona krijgen en overdragen. Wat als zij via school corona overdragen aan hun ouders die in de zorg werken? Of aan hun familieleden die wel tot een risicogroep behoren?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Mensen moeten wat minder egoistisch worden. Ja wat extra's inslaan qua wc papier en eten is niet verkeerd. Maar complete alles meenemen zodat gezinnen niks kunnen kopen omdat beide ouders werken maakt me wel pissig.

Ik ben alleen , woon alleen. Ik koop alleen wat extra wc papier en wat houdbaar eten. Als de wc papier op is gebruik ik de douch wel en water blijft wel uit de kraan komen. Tevens werk ik thuis want ICT baan.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
[...]

Selfish much?

@Waah neeee het is gewoon de structuur behouden van alle dag.
Hoe kom je nu opeens bij dit soort uitspraken
Jinek zeker ofzo?

[ Voor 103% gewijzigd door Mel33 op 13-03-2020 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
[...]

Selfish much?

Volgens de rekenmodellen. Zijn juist kinderen die thuis zitten grotere verspreiders van ziektekiemen dan kinderen die naar school gaan zijn.
Helaas is wetenschap ook wel eens niet intuitief.

Kindere die thuis zijn, gaan namelijk mee naar de winkel, gaan de straat op inderdaad, gaan naar opa en oma, en oom en tante en bij de buuf op bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
In geval van nood heb ik nog wel een hengel in de berging en kan dan prima vanaf het balkon op mijn gemak gaan vissen in de sloot vlak achter mijn hut, ook sterft het in dat water van de Amerikaanse rivierkreeftjes.
Op het balkon zitten regelmatig dikke duiven en ik werd vannacht een paar keer wakker gekrijst door een krolse dakhaas.
De plaatselijke fauna i.c.m. een vlijmscherp mes, een beetje pasta, zout, peper, olijfolie en wat verse kruiden gaat zeker goed komen.
Het niet hebben van een visvergunning maak ik mij totaal niet druk om op zo'n moment ;)

[ Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 13-03-2020 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:05

lasharor

7 december 2004

PalingDrone schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:06:
In geval van nood heb ik nog wel een hengel in de berging en kan dan prima vanaf het balkon op mijn gemak gaan vissen in de sloot vlak achter mijn hut, ook sterft het in dat water van de Amerikaanse rivierkreeftjes.
Op het balkon zitten regelmatig dikke duiven en ik werd vannacht een paar keer wakker gekrijst door een krolse dakhaas.
De plaatselijke fauna i.c.m. een vlijmscherp mes, een beetje pasta, zout, peper, olijfolie en wat verse kruiden gaat zeker goed komen.
Wel wachten totdat Rutte de jacht op plaatselijke fauna goedkeurt, anders heb je dadelijk een veel groter probleem! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
lasharor schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:07:
[...]

Wel wachten totdat Rutte de jacht op plaatselijke fauna goedkeurt, anders heb je dadelijk een veel groter probleem! :+
Die controleurs kuch ik wel weg, no worries.

[ Voor 73% gewijzigd door PalingDrone op 13-03-2020 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-Bob
Mx. Alba schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:57:
Hmmm... Ik weet niet precies hoe ik moet reageren...

Gisteren hebben dus de premier en het RIVM aangekondigd dat iedereen die thuis kan werken thuis moet werken.

Vandaag kondigt mijn werkgever een 50/50 maatregel aan: de eerste week werkt de ene 50% op kantoor en de andere 50% thuis en de tweede week andersom.

Ik zou eigenlijk niets anders hebben verwacht dan "iedereen met een laptop moet vanaf nu thuiswerken"... Hoe ga je om met een dergelijk consigne vanuit je werkgever die niet beantwoordt aan de eisen die er vanuit de nationale overheid worden gesteld?

En nog bijkomstig, ben ik nu wel op kantoor omdat ik twee laptops klaar moest maken voor twee collega's die normaal gesproken op desktops werken, zodat zij ook thuis kunnen werken. Krijg ik me toch een portie recalcitrantie over me heen van die lui: "ja maar wij willen helemaal geen laptops!"

Coronastress, is dat ook al een woord? Grrrrrr.
Ik ben vrijdags vrij dus momenteel nog niet in deze situatie, maar wat ik doe als mijn werkgever eenzelfde maatregel afkondigt (en daar lijkt het wel heen te gaan) is me afwezig melden met lichte verkoudheidsklachten, conform de richtlijn van het RIVM.

Overheid op macroschaal en werkgevers op microschaal hebben er belang bij dat de boel zolang mogelijk doordraait en vrezen inkomstenderving. De volksgezondheid is echter in het geding en als iedereen business as usual volhoudt zitten we straks echt met Italiaanse toestanden. Ik ga er vanuit dat RIVM en het Rijk juiste afwegingen proberen te maken qua risico economische crisis enerzijds en volksgezondheidscrisis anderzijds. Volgens mij gaan ze daarbij te veel uit van goede intenties en volgzaamheid van individuen en bedrijven, en ik zie overal het tegenovergestelde. Daarom is het aan de verstandigen onder ons waar mogelijk de juiste keuze te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:52

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mijn oudste thuis gehouden omdat ze verkouden is, mijn jongste kán niet eens naar school omdat de (vervangende) juf verkouden is. Scholen zijn al zwaar onderbezet, hoe hebben ze bedacht dat dit zou moeten gaan werken? 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:21
Het lijkt me goed dat scholen zoveel mogelijk doorgaan.. Niet alleen om de beroepsbevolking zoveel mogelijk aan het werk te houden, want wanneer je niet thuis kan werken kan je niet werken als je kleine kinderen thuis zijn, maar ook voor de kids zelf..

Die periode zal toch ergens ingehaald moeten worden, dus gaan ze dan in andere vakanties naar school en wat met de examens die in mei plaats gaan vinden?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Mx. Alba schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:01:
[...]

Ja precies... Ik vind het echt stuitend hoe het onderwijs nu door de overheid wordt geprofileerd als niet veel meer dan kinderopvang...

Daarnaast; kinderen zijn wel geen risicogroep, maar ze kunnen wel corona krijgen en overdragen. Wat als zij via school corona overdragen aan hun ouders die in de zorg werken? Of aan hun familieleden die wel tot een risicogroep behoren?
Hier in het dorp al 2 corona kids, kwam via de school/ggd mail binnen. :Y)

Veel mensen denken nog aan geld en werk. Die fase is voorbij.

3 weken in Korea 150 besmettingen, en kijk waar ze nu zijn.
https://nos.nl/l/2323937

[ Voor 11% gewijzigd door Dacuuu op 13-03-2020 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:30
Geert1976 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:50:

Ruim een week geleden was de algemene tendens nog ''mwa, wat kan ons gebeuren hier!?'' ;)
Dat is de huidige tendens op mijn werk nog steeds hoor.

Ik hoef me echt niet ziek te gaan melden omdat ik een neusverkoudheid heb. Dan krijg ik gewoon een dikke - in mijn dossier. (Aan het eind van het jaar bij de bonus krijg je altijd te horen van je hebt je x keer ziekgemeld en daarom krijg je minder bonus)
Zeker niet omdat ik al 2 weken sinds de wintersport daar zit met neusverkoudheid hoesten en keelpijn.

[ Voor 16% gewijzigd door FRANQ op 13-03-2020 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 09:41

Megalodon86

Enzyme X

Ik werk thuis, beide kinderen thuis gehouden (één hoest echt, één stelt zich vooralsnog gewoon een beetje aan).

M'n vrouw is wel naar d'r werk, maar die zal ook weldra een thuiswerkregeling treffen verwacht ik.

We moeten dit met z'n alle doen. Komend weekend geen uitjes, familiebezoekjes of andere bronnen van nieuwe contacten (tov deze week).

Eten, drinken,etc allemaal al in de loop van afgelopen 2 weken geleden in huis gehaald (gewoon wat extra bij elk supermark bezoek), voordat iedereen ging hamsteren als een gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
FRANQ schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:19:
[...]

Dat is de huidige tendens op mijn werk nog steeds hoor.

Ik hoef me echt niet ziek te gaan melden omdat ik een neusverkoudheid heb. Dan krijg ik gewoon een dikke - in mijn dossier
tsja, lang niet alle werkgevers zijn zo makkelijk zoals ik in dit topic mensen hun situatie zie beschrijven.
''ja, dan ga je toch een andere baan zoeken'', is dan soms het antwoord in dit topic of andere corona topic....was alles maar zo simpel. Niet alles is zwart-wit in het leven ;)

Ik herken me in jouw situatie overigens; hier is ook ''beetje (lichtelijk) verkouden/keelpijn etc...dan kun je gewoon komen werken''

Heel veel Nederlandse werkgevers zien volgens mij nog niet de ernst van de situatie in. Vermoedelijk gevalletje ''Cash is King''.

[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 13-03-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 17:06
Ook hier hebben we de kinderen thuis gehouden:
De vrouw en 2 kinderen hoesten alledrie en 2 van hen hebben ook last van keelpijn. Ikzelf heb helemaal niets, maar ik houd ze vooral thuis om vooral geen andere mensen bezorgd te maken.

Ik denk niet dat er wat aan de hand is, maar ik wil ook niet dat andere mensen zich er vervelend onder voelen. Een beetje verantwoordelijkheid moet je wel nemen, we moeten het idd met zijn allen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
https://www.nu.nl/279582/...atregelen.html?redirect=1

Door dit soort berichten zal het helemaal een self-fulfilling prophecy worden. Net bij de AH geweest op mijn papa dag, maar het was een slagveld. Nog niet echt lege schappen maar al duidelijk geplunderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 09:41

Megalodon86

Enzyme X

@JMaster Precies, het gaat er niet om je het écht hebt, of dat je er écht last van hebt. Het gaat erom dat de adviezen gevolgd worden. Achteraf is altijd te laat.

[ Voor 3% gewijzigd door Megalodon86 op 13-03-2020 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Als je stopt met het testen van je personeel, dan is de geest toch compleet uit de fles?

Ziekenhuizen testen medewerkers niet langer op besmetting coronavirus

TILBURG - Alle tien ziekenhuizen in Noord-Brabant stoppen vanaf vrijdag 13 maart met het testen van medewerkers op de aanwezigheid van het coronavirus. Dat is besloten in het Regionaal Overleg Acute Zorg (ROAZ), waarin deze ziekenhuizen vertegenwoordigd zijn.

Er zijn diverse redenen om te stoppen met het testen van medewerkers, melden de ziekenhuizen. "Allereerst is het aantal testen beperkt en is er ook niet genoeg capaciteit en mankracht om ze allemaal af te nemen. De testen die er zijn, worden gebruikt voor patiënten."

Bovendien is het erg moeilijk om een goede afweging te maken welke personen wel en niet getest moeten worden. "Er zijn mensen met minimale klachten die een virus bij zich dragen en mensen die erg ziek zijn maar die niet positief getest worden (en dus geen virus hebben). Tot slot vindt verspreiding van COVID-19 plaats in zowel in het ziekenhuis als daarbuiten. Dat wordt niet voorkomen met het testen van medewerkers."

Verschillende zorgmedewerkers zijn besmet met het virus, bleek uit eerdere tests.

https://www.omroepbrabant...op-besmetting-coronavirus

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:16

Metro2002

Memento mori

Geert1976 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:50:
behalve het feit van het nu al, in sommige gevallen belachelijke, hamster/preppers gedrag wel weer goed dat men in Nederland veel bewuster van de huidige situatie is.

Ruim een week geleden was de algemene tendens nog ''mwa, wat kan ons gebeuren hier!?'' ;)
En dat zijn juist de momenten dat je alvast inkopen moet gaan doen. Dat hebben wij ook gedaan en nu hoeven we dus niet in de file naar de supermarkt aan te sluiten. Beetje vooruitdenken voorkomt een hoop ellende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Supermarkten klappen nu in hun handjes. Niks mis met de supply chain maar wel extra omzet. Ik heb net even de cijfers bekeken en wij draaiden gisteren een whopping 150% van wat we op een normale donderdag draaien :').

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Thomas schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:40:
Supermarkten klappen nu in hun handjes. Niks mis met de supply chain maar wel extra omzet. Ik heb net even de cijfers bekeken en wij draaiden gisteren een whopping 150% van wat we op een normale donderdag draaien :').
Ja leuk, maar ze vergeten alleen dat mensen die nu voorraad in slaan dat ook ooit moeten op-eten, en dan scheelt het je dus weer omzet?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

DennusB schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:41:
[...]

Ja leuk, maar ze vergeten alleen dat mensen die nu voorraad in slaan dat ook ooit moeten op-eten, en dan scheelt het je dus weer omzet?
Dat zal een stuk meer uitgespreid zijn, maar je hebt desalniettemin gelijk. Bovendien zijn het (gek genoeg) de vers afdelingen die nu het beste draaien, dus dat gaat vanzelf over de datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Thomas schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:43:
[...]

Dat zal een stuk meer uitgespreid zijn, maar je hebt desalniettemin gelijk. Bovendien zijn het (gek genoeg) de vers afdelingen die nu het beste draaien, dus dat gaat vanzelf over de datum.
Ja dat is wel bijzonder... ik haal juist wat meer lang houdbare dingen als ik al extra in sla.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

‘s Avonds aankondigen dat morgen de scholen dicht gaan geeft enorm veel chaos. Dat vertellen ze vandaag pas. Veel mensen zullen nu al gepolst hebben of ze kinderen eventueel ergens kwijt kunnen.

Open inloop bij gemeentehuis DH is vanaf morgen niet meer mogelijk. En vandaag tot 100 man en toen slot er op. Eerste chagrijnige man stond al aan de deur.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2020 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
JMaster schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:30:
Ook hier hebben we de kinderen thuis gehouden:
De vrouw en 2 kinderen hoesten alledrie en 2 van hen hebben ook last van keelpijn. Ikzelf heb helemaal niets, maar ik houd ze vooral thuis om vooral geen andere mensen bezorgd te maken.

Ik denk niet dat er wat aan de hand is, maar ik wil ook niet dat andere mensen zich er vervelend onder voelen. Een beetje verantwoordelijkheid moet je wel nemen, we moeten het idd met zijn allen doen.
Helaas heeft nog lang niet iedereen dit door. Hier, nota bene uit het epicentrum van de epidemie in Nederland:

https://twitter.com/013mark/status/1238372110164267008?s=20 |:(

Daar zakt je de broek toch echt van af? Ik vind het in dat opzicht een goed teken dat er mensen aan het hamsteren slaan, begint de ernst van de situatie tenminste een beetje door te dringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jean-Bob
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:46:
‘s Avonds aankondigen dat morgen de scholen dicht gaan geeft enorm veel chaos. Dat vertellen ze vandaag pas.

Open inloop bij gemeentehuis DH is vanaf morgen niet meer mogelijk. En vandaag tot 100 man en toen slot er op. Eerste chagrijnige man stond al aan de deur.
Precies, maandag scholen dicht geeft mensen even de tijd dingen te regelen. Ik gok vanmiddag persconferentie scholen dicht + 250-500 nieuwe gevallen (om de maatregel te legitimeren naar mensen die het allemaal nog wel mee vinden vallen). Het is echt oorlogstijd, mensen willen nog niet beseffen wat er staat te gebeuren omdat ze dit nog nooit hebben meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
.oisyn schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:15:
Mijn oudste thuis gehouden omdat ze verkouden is, mijn jongste kán niet eens naar school omdat de (vervangende) juf verkouden is. Scholen zijn al zwaar onderbezet, hoe hebben ze bedacht dat dit zou moeten gaan werken? 8)7
En zo zijn er meer die thuisblijven, de rest kan doorgaan het is alleen wat minder druk op school. (lost deels je argument weer op)
Er ontstaan gewoon veelmeer problemen als scholen dicht gaan, overlast, en nog meer contacten dan anders het geval is.
er word steeds naar iets gewezen ipv zelf doen wat nodig is, mensen die in de rij gaan staan bij de supermarkt bijv, kinderen die niet stil zitten en toch rond lopen en anderen aan kunnen steken, dat is minder als ze gewoon naar school gaan en het blijft voorspelbaar met wat ze doen. Als ze allemaal 2 week thuis gaan zitten dan gaan hele gezinnen dwalen en andere dingen doen die ze normaal niet doen, dat is dan weer een extra variabele die ze mee moeten nemen,

Maar ik snap dat je als ouder anders kijkt.
Thomas schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:40:
En straks 100% eraf, of als het uitverkocht is, even helemaal niks.

[ Voor 15% gewijzigd door Mel33 op 13-03-2020 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bladiblo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 23:23
En dat is nou juist wel wat moet gaan gebeuren. Het is dus de verantwoordelijkheid van de ouders om de kinderen thuis te houden, niet mee naar de supermarkt etc. Hoe ze dat doen mag men zelf bepalen. Ben het eens met eerdere postings dat ouders nu eens niet naar anderen moeten kijken voor de kinderopvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:08
Thomas schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:43:
[...]

Mooi he! Heerlijk dat overdreven gedoe. :) In ieder geval één branche die er volop van kan profiteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

bladiblo schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:01:
En dat is nou juist wel wat moet gaan gebeuren. Het is dus de verantwoordelijkheid van de ouders om de kinderen thuis te houden, niet mee naar de supermarkt etc. Hoe ze dat doen mag men zelf bepalen. Ben het eens met eerdere postings dat ouders nu eens niet naar anderen moeten kijken voor de kinderopvang.
Alleenstaande ouders dan? Kinderen alleen thuis laten terwijl je boodschappen gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 21:04
Jean-Bob schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:46:
[...]

Helaas heeft nog lang niet iedereen dit door. Hier, nota bene uit het epicentrum van de epidemie in Nederland:

Daar zakt je de broek toch echt van af? Ik vind het in dat opzicht een goed teken dat er mensen aan het hamsteren slaan, begint de ernst van de situatie tenminste een beetje door te dringen.
Is zo maar het valt me wel op dat mensen vooral spullen hamsteren die niet per se veel voedingswaarde hebben zoals rijst en pasta, ja wel carbs maar verder? Hier liggen de schappen nog aardig gevuld met vlees, vis, kip en groenten.

Ik maak me niet druk maar meer omdat ik een hobbykok ben en mijn vriezers altijd stocked zijn met vlees, groenten en verse maaltijden, alles in vacuum dus al zou de supermarkt leeg zijn, dan heb ik nog wel zat voor een maand of 3. Alleen zal ik dan de stapel kranten voor de kattenbak op den duur zelf moeten gaan gebruiken..

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Verwachten jullie dat de regering zegt "tja sla even wat extra voedsel in want ...." ook dan zou je gewoon te laat zijn. juist dan heb je paniek. Dus dat zullen ze NOOIT zeggen.
fsfikke schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 00:03:
Zo zie je hoe de media het ook allemaal probeert op te gijlen met sensatie-koppen.
Lekker mee praten, wat een Trump uitspraak doe je .. -O- dit is namelijk een populaire visie.

Maar wat je eigenlijk moet zien is: "vermijd contact, consuminder" .

Je zal zien dat een maand overleven extreem moeilijk is zeker als je het niet gewend bent en je dus snel bij de winkel beland. zelfs als je geplunderd hebt.. teminste als "voorbereid" persoon heb ik een redelijke voorraad in de berging. en na 1 week a 2 weken is brood OP
groente volgt snel of is al op.. de rest heb ik dan niet zoveel meer aan.

je zit thuis eet "normaal" zeker in het begin, (terwijl je minder beweegt) en tegen de tijd dat je merkt dat het toch wel erg hard gaat ben je "F*cked" .. drink wat meer thee/koffie (warme drank) water is niet slecht maar dit helpt tegen honger gevoel.
eet regelmatig kleine beetjes. doe je langer met de stuf die je hebt..

Als je in een kleine sociale huurwoning zit met paar kids ben je gezegend, ... kids naar school/opvang is dan een zegen ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vanochtend (half 9) ging ik even langs de supermarkt (want had geen chippies voor vanavond :P ).
En het was DRUK. Bizar. Geen winkelwagentje meer te krijgen (had ik niet nodig, maar viel me op, want dat is nooit zo).

Geen pasta, rijst of bloem(?!) te krijgen.
Misschien waren de schappen nog niet bijgevuld van gisteren, dat kan ook, natuurlijk.

Maar zo druk is het nooit op vrijdagochtend. Opvallend.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

anandus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:05:
Vanochtend (half 9) ging ik even langs de supermarkt (want had geen chippies voor vanavond :P ).
En het was DRUK. Bizar. Geen winkelwagentje meer te krijgen (had ik niet nodig, maar viel me op, want dat is nooit zo).

Geen pasta, rijst of bloem(?!) te krijgen.
Misschien waren de schappen nog niet bijgevuld van gisteren, dat kan ook, natuurlijk.

Maar zo druk is het nooit op vrijdagochtend. Opvallend.
Bij de plaatselijke Aldi hier ook alle pasta weg. Winkelmedewerker die ik ken gaf aan dat ze om 08:00 3 kassa's tegelijk vol hadden. Normaliter is het 1 halve rij bij 1 kassa op dat tijdstip.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:33

Nox

Noxiuz

Tja, dit kan je verwachten bij een pandemie. En ik vertelde in mijn omgeving toen in Italie de supermarkten al gehamsterd waren van 'sla even voor een paar dagen in, niet te gek, iets houdbaars wat je toch wel opeet in de komende maanden'. "Nee joh, doe normaal, dat is hi... oh wait".

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mel33 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:56:
[...]

Er ontstaan gewoon veelmeer problemen als scholen dicht gaan, overlast, en nog meer contacten dan anders het geval is.
Oh jee, een beetje overlast. Ja, dat kunnen we idd niet hebben, beter infecteren we gewoon iedereen, toch? ;)
Scholen zijn juist haarden voor dit soort virussen. Er hoeft maar 1 kind te zijn die het onder de leden heeft en iedereen heeft het, en vervolgens ook het hele supportnetwerk dat daar omheen ligt.

De economische klap gaat echt vele malen erger zijn als we dit niet voldoende indammen. We moeten *nu* investeren ipv proberen de economie te ontzien met halfbakken maatregelen die we straks 10x zo hard op ons neus krijgen.
kinderen die niet stil zitten en toch rond lopen en anderen aan kunnen steken, dat is minder als ze gewoon naar school gaan en het blijft voorspelbaar met wat ze doen. Als ze allemaal 2 week thuis gaan zitten dan gaan hele gezinnen dwalen en andere dingen doen die ze normaal niet doen, dat is dan weer een extra variabele die ze mee moeten nemen
Dit is echt zo'n onzin. Maar ik snap dat je daar als niet-ouder anders naar kijkt :)

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 13-03-2020 10:12 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Overigens heb ik altijd voor een paar weken in huis.
Dat heb ik standaard sinds dat hele ijzel-gedoe in Friesland, toen bedacht ik me dat een buffer wel handig kon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Jean-Bob schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:46:
[...]

Ja dit is natuurlijk vreselijk dom. Dat je niet dicht wil als kroeg snap ik harstikke goed, maar die 2 weken geen/weinig inkomsten zou je moeten kunnen overzien als je financieel gezond bent. Maarja een paar centen is natuurlijk belangrijker dan de volksgezondheid 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gisteren was op radio 1 ook een uitbaatster (van een uitgaanstent met veel meer dan 100 bezoekers) die zei dat ze zich er gewoon niets van zou aantrekken, want "het is de verantwoordelijkheid van de bezoeker".

[ Voor 42% gewijzigd door anandus op 13-03-2020 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Jorgen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:25:
[...]

Beide grote journaals waren ook niet meer te streamen vanavond. Het duurde tot kwart over 9 voordat het RTL nieuws voorbij de eerste paar zinnen kwam en daarna kon ik ook het NOS nieuws aan de praat krijgen. Natuurlijk ook een kwestie van wachten tot ze online zijn, maar meestal duurt dat niet zolang bij de grote journaals. Toen ze "beschikbaar" waren, deden ze het eerst gewoon niet. Wat dat aangaat, lijkt het me wel raadzaam als de grote nieuwsmedia en de grote providers zorgen voor genoeg bandbreedte en serverruimte.
Bij zulke gebeurtenissen gaat er echt niets boven analoog, DVB-C, DVB-T of zelfs DVB-S. Nooit gedonder mee.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik ga (als student nota bene) echt niet naar de kroeg de komende weken. Nu deed ik dat sowieso al amper want ik drink een stuk goedkoper op mijn studentenvereniging, maar die is ook tot 1 april dicht. Hoop dat dit soort uitbaters gewoon niet worden bezocht. Heb je wel loonkosten maar geen klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Nox schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:07:
Tja, dit kan je verwachten bij een pandemie.
Nee hoor, dit is niet de eerste pandemie die we hebben. Dus het is niet te verwachten bij een pandemie. Dat hamsteren is nu een wedloop geworden, als je het zelf niet doet, dan loop je producten mis. Met al die heisa nu zou je denken dat de lucht zelf besmettelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:09

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

psy schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:14:
[...]

Bij zulke gebeurtenissen gaat er echt niets boven analoog, DVB-C, DVB-T of zelfs DVB-S. Nooit gedonder mee.
Ik had de uitzendingen gemist. Dus wilde terug kijken. Anders kijk ik inderdaad gewoon via DVB-C (RFOG).

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mel33 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:02:
[...]

@Waah neeee het is gewoon de structuur behouden van alle dag.
Hoe kom je nu opeens bij dit soort uitspraken
Jinek zeker ofzo?
Lekker inhoudelijke reactie. Jinek? Ik kijk nauwelijks tv laat staan dat.

Maar de structuur van alle dag is dus belangrijker dan de volksgezondheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Niet online
.oisyn schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:08:
[...]

Oh jee, een beetje overlast. Ja, dat kunnen we idd niet hebben, beter infecteren we gewoon iedereen, toch? ;)
Scholen zijn juist haarden voor dit soort virussen. Er hoeft maar 1 kind te zijn die het onder de leden heeft en iedereen heeft het, en vervolgens ook het hele supportnetwerk dat daar omheen ligt.

De economische klap gaat echt vele malen erger zijn als we dit niet voldoende indammen. We moeten *nu* investeren ipv proberen de economie te ontzien met halfbakken maatregelen die we straks 10x zo hard op ons neus krijgen.

[...]

Dit is echt zo'n onzin. Maar ik snap dat je daar als niet-ouder anders naar kijkt :)
Nee dat is niet echt zo'n onzin. https://www.theguardian.c...advice-and-why-it-gave-it
Veel plezier met de kids meer dan drie maanden lang bezig houden.

Kinderen zijn er ook zo goed om niet met hun handen aan hun snotneuzen te zitten, en nog beter dan volwassen mensen om netjes in elleboog te hoesten en te niezen. Ze zitten vervolgens ook niet met hun vieze grijpgrage handjes overal aan.

Het is veel beter om die bacillen-en virusfabriekjes lokaal in een gebouw bij elkaar op te sluiten. Dan ze de maatschappij in te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:43
Agent47 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:07:
[...]

Bij de plaatselijke Aldi hier ook alle pasta weg. Winkelmedewerker die ik ken gaf aan dat ze om 08:00 3 kassa's tegelijk vol hadden. Normaliter is het 1 halve rij bij 1 kassa op dat tijdstip.
AH hier in Eindhoven ook. Wat vooral opviel was dat er ook bijna geen aanmaak limonade meer in de schappen stond.

Ben nu zelf langzaamaan ook aan het overwegen om in ieder geval de vriezer goed vol te gooien. Heb tot nu toe eigenlijk alleen maar een extra herhaalrecept aangevraagd voor mijn astma medicatie.

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En nu kan ik reageren met "het is wel onzin" en dan verwijzen naar de vele landen die de scholen wél hebben gesloten. Zo komen we er dus niet uit, de UK is niet ineens een autoriteit op dit gebied en andere landen niet.
Het is veel beter om die bacillen-en virusfabriekjes lokaal in een gebouw bij elkaar op te sluiten. Dan ze de maatschappij in te sturen.
Je moet ze dan ook niet de maatschappij insturen, he 8)7. Ik zie meer heil in kleine lokale opvangnetwerkjes. Breek klassen op in groepen van 5 en laat ouders rouleren met oppassen. Dat scheelt al een heel hoop wat betreft mogelijke contacten. En uiteraard moeten ouders met vitale banen (zorg, handhaving, etc) meer ontziend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locmorto
`Tandarts heeft alle afspraken afgezegd voor onbepaalde tijd.

De reden een tekort aan materiaal zoals mondkapjes en handschoenen.

Ik begrijp niet waarom we in Nederland geen noodvoorraad medisch basismateriaal hebben liggen voor minimaal 1 jaar

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:23
locmorto schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:24:
`Tandarts heeft alle afspraken afgezegd voor onbepaalde tijd.

De reden een tekort aan materiaal zoals mondkapjes en handschoenen.

Ik begrijp niet waarom we in Nederland geen noodvoorraad medisch basismateriaal hebben liggen voor minimaal 1 jaar
Omdat jij/wij dit niet willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locmorto
ImdaMned schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:25:
[...]

Omdat jij/wij dit niet willen betalen.
Bullshit wij kunnen dat gewoon betalen zoveel geld is ook weer niet.

Maar duidelijk een keuze van de overheid om dit niet te doen.

Nu betalen wij de hoofdprijs voor mondkapjes, verband en handschoentjes
Racisme, onderbuik etc. is niet de bedoeling én off-topic.

[ Voor 42% gewijzigd door Ardana op 13-03-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladiblo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 23:23
sugarlevi01 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:17:
[...]

Nee dat is niet echt zo'n onzin. https://www.theguardian.c...advice-and-why-it-gave-it
Veel plezier met de kids meer dan drie maanden lang bezig houden.

Kinderen zijn er ook zo goed om niet met hun handen aan hun snotneuzen te zitten, en nog beter dan volwassen mensen om netjes in elleboog te hoesten en te niezen. Ze zitten vervolgens ook niet met hun vieze grijpgrage handjes overal aan.

Ja er is inderdaad niks vervelenders voor te stellen dan kinderen een tijdje thuis moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Met die gedachte moeten we ALLES voor elk noodgeval opslaan.... Dat wordt nogal duur en daar heb je nogal veel ruimte voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Verbroedering 'the next level'.
In de Italiaans stad Siena dat in quarantine zit en bewoners zingen vanuit hun huis/balkons liederen met elkaar.

Kippenvel...

https://mobile.twitter.co...tatus/1238234518508777473

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 13-03-2020 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:33

Nox

Noxiuz

Droefsnoet schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:16:
[...]

Nee hoor, dit is niet de eerste pandemie die we hebben. Dus het is niet te verwachten bij een pandemie. Dat hamsteren is nu een wedloop geworden, als je het zelf niet doet, dan loop je producten mis. Met al die heisa nu zou je denken dat de lucht zelf besmettelijk is.
Welke pandemie doel je dan op? Dit is de eerste pandemie die ook Nederland raakt. SARS/MERS bleef allemaal een ver van ons bed show. Van vorige eeuw kan ik het me moeilijk herinneren, buiten dat was er toen ook veel minder (social) media hysterie.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locmorto
Waah schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:27:
Met die gedachte moeten we ALLES voor elk noodgeval opslaan.... Dat wordt nogal duur en daar heb je nogal veel ruimte voor nodig.
Alles

Wat denk je gewoon van voedsel, brandstof en medisch materiaal dat zijn gewoon basis benodigdheden die je nodig hebt bij een crisissituatie zoals deze.

Ik heb het idee dat iedereen sinds WWII denkt onsterfelijk te zijn :/

Misschien goed om weer ff met de neus op de feiten gedrukt te worden

[ Voor 7% gewijzigd door locmorto op 13-03-2020 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Waah schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:17:
[...]

Lekker inhoudelijke reactie. Jinek? Ik kijk nauwelijks tv laat staan dat.

Maar de structuur van alle dag is dus belangrijker dan de volksgezondheid?
Dat behoudt de volksgezondheid in hun structuur. Het enige wat we kunnen doen is normaal doorgaan met het leven en wat tweaken. (niet in de rij staan en minder sociaal omgang.)
Of begrijp ik het niet en is het een absolute dood tot gevolg met dit virus, mis ik iets?

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 13-03-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
In Portugal gaat zo’n beetje alles dicht met uitzondering van bepaalde winkels. Mensen die thuis moeten blijven krijgen 66% van hun loon betaald. 33% van werkgever en 33% van de staat.

Gisteren kreeg ik nog een foto uit Portugal van een strand vol met zonaanbidders 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Was deze al gedeeld? :
YouTube: Coronavirus Is Our Future | Alanna Shaikh | TEDxSMU

Mooi hoe ze allemaal zeggen dat het virus niet besmettelijk als je geen symptomen hebt, terwijl dat volgens deze mevrouw wel degelijk zo is.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Niet online
.oisyn schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:24:
[...]

En nu kan ik reageren met "het is wel onzin" en dan verwijzen naar de vele landen die de scholen wél hebben gesloten. Zo komen we er dus niet uit, de UK is niet ineens een autoriteit op dit gebied en andere landen niet.

[...]

Je moet ze dan ook niet de maatschappij insturen, he 8)7. Ik zie meer heil in kleine lokale opvangnetwerkjes. Breek klassen op in groepen van 5 en laat ouders rouleren met oppassen. Dat scheelt al een heel hoop wat betreft mogelijke contacten. En uiteraard moeten ouders met vitale banen (zorg, handhaving, etc) meer ontziend worden.
In veel landen, en ook hier in Nederland regeert de onderbuik, terwijl de rekenmodellen die door epidemiologen (die mensen met expertise op het gebied van verspreiding van ziektekiemen) zijn opgesteld, aangeven dat scholen sluiten niet helpt, en het probleem juist erger kan maken.

Er wordt ook veel gekeken naar Zuid-Korea en Singapore, terwijl die de scholen niet dicht hebben gedaan.En die twee zijn een van de weinige landen waar het inmiddels op zijn retour is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Nox schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:28:
[...]

Welke pandemie doel je dan op? Dit is de eerste pandemie die ook Nederland raakt. SARS/MERS bleef allemaal een ver van ons bed show. Van vorige eeuw kan ik het me moeilijk herinneren, buiten dat was er toen ook veel minder (social) media hysterie.
Mexicaanse griep was ook een pandemie die Nederland heeft geraakt. Valt me sowieso op dat veel mensen de Mexicaanse griep zijn vergeten. Ook toen werden er bij toiletten briefjes opgehangen dat je je handen moest wassen, want blijkbaar snappen mensen de bedoeling niet van een wasbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
sjufke schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:33:
In Portugal gaat zo’n beetje alles dicht met uitzondering van bepaalde winkels.
Is dat zo? Ik dacht dat Portugal nog relatief weinig corona had?
Heb je toevallig een link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:15
Was toch al van plan om er ooit een te kopen, dus paar weken terug gelijk besteld en vandaag aangekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IkeXFwrOub7MaytCfmBaIekVWtM=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/7HfUxKcmNfT2xmMPdedLkpTD.jpg?f=fotoalbum_medium

Voor de geïnteresseerden: https://www.aliexpress.com/item/32822548662.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:18

Basszje

Reisvaap!]

anandus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:47:
[...]
Dat is ook het punt denk ik. Als iedereen al besmet is hoef je niets meer dicht te doen ;)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Thomas schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:12:
[...]

Ja dit is natuurlijk vreselijk dom. Dat je niet dicht wil als kroeg snap ik harstikke goed, maar die 2 weken geen/weinig inkomsten zou je moeten kunnen overzien als je financieel gezond bent. Maarja een paar centen is natuurlijk belangrijker dan de volksgezondheid 8)7 .
Echter is financieel gezond zijn voor veel kroegen nog niet zo makkelijk. Marges staan al jaren onder druk door hogere inkoopprijzen, maar het niet al te veel kunnen verhogen van de verkoopprijs.

Niet dat ik dat een valide excuus vind. Gezondheid voor alles, maar je bezoekers hebben ook eigen verantwoordelijkheid.
Mensen zijn zo ongelooflijk simpel soms. Ze moeten ergens een richtlijn stellen dus hebben de grens 100+ ingesteld.

Echter zul je moeten begrijpen dat een klein kroegje op de hoek met 30 man wel risicovoller is dan de RAI in amsterdam met 500 man, zolang ze verspreid zijn over het complex.
Alleen dat is lastig te verpakken in hapklare brokken, vandaar de 100+. Het is alleen een uit de lucht gegrepen nummer, maar afhankelijk van factoren.
sugarlevi01 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:43:
[...]

In veel landen, en ook hier in Nederland regeert de onderbuik, terwijl de rekenmodellen die door epidemiologen (die mensen met expertise op het gebied van verspreiding van ziektekiemen) zijn opgesteld, aangeven dat scholen sluiten niet helpt, en het probleem juist erger kan maken.

Er wordt ook veel gekeken naar Zuid-Korea en Singapore, terwijl die de scholen niet dicht hebben gedaan.En die twee zijn een van de weinige landen waar het inmiddels op zijn retour is.
Ik zou bijna zeggen: elk land. Het menselijk brein is uitermate slecht in risicoanalyse en gaten worden snel opgevuld met inaccurate informatie.

We moeten wel oppassen voor het 1op1 vergelijken en kopieren van maatregelen van andere landen, omdat de maatschappijen anders in elkaar steken en dat misschien wel een andere aanpak vereist.

[ Voor 28% gewijzigd door Hann1BaL op 13-03-2020 10:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

We hadden het kunnen weten... :+

Wikipedia: The Eyes of Darkness
Dean Koontz's The Eyes of Darkness, een 1981 thriller verhaal.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.dnaindia.com/sites/default/files/styles/full/public/2020/02/18/894608-novel-book.jpg

Afbeeldingslocatie: https://newsfromlife.com/wp-content/uploads/2020/03/coronavirus-article-in-1981.jpg

Best wel creepy dat een stuk fictie, zoveel jaar later, (deels) waarheid wordt. :|

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 13-03-2020 10:52 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locmorto
Gaat nu aardig los hier bij de supermarkten meerdere vechtpartijen. De politie komt er nu aan de pas max 10 personen per keer de supermarkt in, bizar dit

Toiletpapier uitverkocht bij de Dirk en Trekpleister komt voorlopig geen nieuwe voorraad zeiden de managers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
locmorto schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:54:
Gaat nu aardig los hier bij de supermarkten meerdere vechtpartijen. De politie komt er nu aan de pas max 10 personen per keer de supermarkt in, bizar dit

Toiletpapier uitverkocht bij de Dirk en Trekpleister komt voorlopig geen nieuwe voorraad zeiden de managers
Welk gehucht is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:29

dragonhaertt

@_'.'

ehtweak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:51:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Best wel creepy dat een stuk fictie, zoveel jaar later, (deels) waarheid wordt. :|
Behalve dat het virus totaal anders heet in de originele release van het boek, en dit hernoemd is bij de editie uit 2008.
Waar Coronavirussen (zoals SARS) al sinds zeker 2003 bekend is.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In de eerste editie heette het nog "Gorki-400": https://www.snopes.com/fa...tz-predicted-coronavirus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
anandus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:47:
[...]
https://www.jn.pt/naciona...coronavirus-11923606.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:08
Nou inderdaad.... Wat is dat toch met het wc-papier? In het ergste geval trek je je hand er doorheen en spoel je hem af... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Haha inderdaad zeg, hier in de randstad net even wat boodschapjes voor vandaag gehaald en merkte helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locmorto
Regio Den Haag meerdere locaties op dit moment

Hagenezen he 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zelfs een defecte klok staat 2 keer per dag goed. Er is altijd tussen de miljard boeken op aarde wel een fictieboek te vinden die een soortgelijke situatie had voorspeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi stukje kansbereking op los te laten. Met de gigantische hoeveelheid fictie die er is zullen er altijd gevallen zijn waarbij de fictie ineens een voorspelling lijkt. Hoewel de uitbraak in 2019 begon :)

Ik denk dat het vooral grappig is.

Historisch gezien is het eenvoudig te voorspellen dat er een moment komt met een infectieziekte die veel mensen zal raken. Dat is tenslotte ongeveer elk jaar zo met de griep.

Het grootste risico op dit moment is de snelheid van de toename van het aantal hulpbehoevenden. De ziekte zelf, indien langzamer verspreid lijkt redelijk beheersbaar. Alleen nu in Italie kan er niet gezorgd worden voor iedereen omdat er te snel en teveel gevallen bij zijn gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@njitter @dragonhaertt . Zeker; de naam is aangepast.
Maar lees eens de omschrijving bij het tweede plaatje; best wel een treffende omschrijving.
Heerlijk, al dat soort complottheorieën. O-)

Maar ff alle gekheid op een stokje; het is wel bijzonder hoe de hersenspinsels van een auteur (deels) waarheid worden.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

locmorto schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:27:
[...]

Bullshit wij kunnen dat gewoon betalen zoveel geld is ook weer niet.

Maar duidelijk een keuze van de overheid om dit niet te doen.

Nu betalen wij de hoofdprijs voor mondkapjes, verband en handschoentjes

Bed Bad en Brood kunnen we wel betalen + 12 miljoen voor yogha-lessen voor illegalen.

Ondertussen verdwijnen er miljarden naar Zuid en Oost Europa

Laat je eigen volk maar stikken :(
_O-
De burger gaat voor 1eu per maand naar een goedkopere zorgverzekering, en dan is het de schuld van de overheid?

Jij, alsin de maatschappij, zorgt hier zelf ook voor, niet de overheid.
Waar denk je dat die 1 Eu per maand besparing gedaan wordt? :)

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 13-03-2020 11:03 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
ehtweak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:59:
@njitter @dragonhaertt . Zeker; de naam is aangepast.
Maar lees eens de omschrijving bij het tweede plaatje; best wel een treffende omschrijving.
Heerlijk, al dat soort complottheorieën. O-)

Maar ff alle gekheid op een stokje; het is wel bijzonder hoe de hersenspinsels van een auteur (deels) waarheid worden.
Ik kan me wel voorstellen dat er een of andere drugsbaas of dr. no figuur is dit dit dan uitvoert.
:F

Maar goed, over tot de orde vd dag, ja ik ging ook maar even op een bankje zitten kijken naar de gekte in de jumbo, het is nog geen ruzie gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als dit geen photoshop is dan is het wel damn creepy idd. Maar er gaan sowieso conspiracytheories de ronde dat dit virus gemaakt zou zijn om "ethical" reasons, namelijk om de mensheid in te zien dat gezondheidszorg geen bedrijf onderhevig aan kapitalisme zou moeten zijn en dat er veel meer samengewerkt en gedeeld moet worden; mensen moeten "terug naar de basis", uit die idiote mallemolen moeten stappen van wat overheden, wereld-systemen ons opleggen hoe we moeten werken en hoe grote bedrijven altijd belangrijker zijn dan de mensen zelf.

Er is uiteraard niks ethicals aan want people are dying, maar het feit dat er gezegd wordt dat we onze ogen moeten openen om minder afhankelijk te zijn van China, veel minder egoistisch (gevoed door de huidige invulling van hoe we kapitalisme bedrijven) moeten zijn en meer terug naar de basis zullen moeten in wát menselijkheid betekent in deze individualistische samenleving (lees: meer tijd aan sociale contacten besteden, meer in onszelf kijken wie we zijn en wat we willen en overall meer empatisch zijn naar anderen), kan ik ergens wel inzien.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locmorto
YakuzA schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:02:
[...]

_O-
De burger gaat voor 1eu per maand naar een goedkopere zorgverzekering, en dan is het de schuld van de overheid?

Jij, alsin de maatschappij, zorgt hier zelf ook voor, niet de overheid.
Waar denk je dat die 1 Eu per maand besparing gedaan wordt? :)
Het aanhouden van noodvoorraden voor crisissituaties is een taak van de overheid en heeft niks met zorgverzekeringen te maken.

De kosten hiervan worden gewoon betaald uit het overheidsbudget

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Deathchant Of het nou wel of niet gepland/geregisseerd/ongelukkige samenloop van omstandigheden is, die wake-up call is idd hard nodig! d:)b

De ver-economisering en financiële verkwanseling van letterlijk alles moet een halt toegeroepen worden. :Y

Ben alleen bang dat het effect snel weer over zal zijn. :(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik merk net dat er wat telefoon- en internetproblemen zijn. Hier valt weinig op voor te bereiden denk ik? Kan nu wel even rustig offline werken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• locmorto
ehtweak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:05:
@Deathchant Of het nou wel of niet gepland/geregisseerd/ongelukkige samenloop van omstandigheden is, die wake-up call is idd hard nodig! d:)b

De ver-economisering en financiële verkwanseling van letterlijk alles moet een halt toegeroepen worden. :Y

Globalisering en open grenzen hebben weinig goeds gedaan voor de samenleving behalve dat je makkelijker op vakantie kan gaan.

Hopelijk einde EU en Eurozone

Back to basic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ehtweak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:05:

Ik denk ook dat het hard nodig is, want:
- klimaat en milieu gaat naar de klote
- gezondheid, onderwijs en alles wat een land menselijk maakt valt ten prooi aan het zo goed theoretisch voorgesteld kapitalisme: grote bedrijven runnen alles, ook door rijke magnaten die geld erin blijven pompen totdat de rest niet meer overeind kan blijven. Dus: eenheidsworst als gevolg van kapitalisme -> woekerprijzen
- kapitalisme -> uitbuiting van anderen -> grotere kloof armen en en rijken -> rijken regeren alles en worden overheids-wise de hand boven het hoofd gehouden met de illusie dat 1) zij de economie draaiend houden terwijl aangetoond is dat echt rijken alleen maar geld wegsluizen en 2) iedereen door maar hard genoeg te werken datzelfde kan bereiken
- wat krijg je dan: een individualistische samenleving waar de pleuris uitbreekt, mensen tegen elkaar opgezet worden, gaan mass-hoarden en alle stukjes ziel/empathie eruit gesloopt worden

Kortom: een 2e wereldoorlog, SARS, twin towers + terrorisme, kinderen aan de grens met mexico in kooien stoppen, ebola, een nieuw onbekend corona virus....We leren er helemaal niks van, want zie de bovenstaande 4 punten. Cirkel is weer rond :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:55
-

Edit: Niet goed gelezen

[ Voor 97% gewijzigd door Ypuh op 13-03-2020 11:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:23

Bob Popcorn

Plop!

locmorto schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:04:
[...]

Het aanhouden van noodvoorraden voor crisissituaties is een taak van de overheid en heeft niks met zorgverzekeringen te maken.

Die noodvoorraden zijn er heus wel (oa in het militair hospitaal in Utrecht), alleen een reguliere tandartscontrole valt niet onder crisiszorg. :')

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

locmorto schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:04:
[...]

Een tandarts hoort dan ook niet bij de primaire voorzieningen die voor een noodvoorraad in aanmerking komen? Neem aan dat ziekenhuizen etc voor gaan, waar wel vanuit de overheid gesponsord wordt.

Verder zou half Nederland gaan rellen als er 5 Eu per maand bij de zorgpremie op komt voor ‘noodvoorraden’ en dan zijn het direct ‘zorg-graaiers’ etc.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 07:34
Ypuh schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:15:
De juiste benaming kan ik niet helemaal vinden, maar ergens vind ik het wel interessant om te zien gebeuren na jaren van bezuiniging op de gezondheidszorg. Als ik de vergelijking moet trekken met bezuinigingen in het onderwijs en bij de Defensie en Politie zou ik als docent met een startsalaris van 3k+ bij een 4-daagse werkweek en 12 weken vakantie mij nu ook wel een beetje schamen dat ik voor de zoveelste keer op het Malieveld sta.
Hoe haal jij die informatie in hemelsnaam uit dat artikel?
Ik lees 36k bruto (dat is incl vakantiegeld) voor iemand die 4 jaar ervaring heeft en dat is op basis van 40u.
Dat <2800 bruto maansalaris. plus die 12 weken zijn in werkelijkheid gewoon deels adv dagen, omdat docenten over het algemeen >40u per week werken.
Vergelijkbaarbaar met 38u betaald krijgen voor 40u werken en daarmee 13 adv dagen opbouwen.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Lekker hamsteren. Ikke ikke ikke en de rest kan lekker stikken. Bah wat een volk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
wat betreft hamsteren;

Psycholoog en gedragstherapeut Martin Appelo legt uit waar dat gedrag vandaan komt: "Hamsteren is er een prachtig bewijs van dat we voor een groot deel door het oerwoud van ons brein worden geregeerd. De leiders hebben ons gisteren verteld dat we allemaal in gevaar zijn en op moment dat ons brein het signaal 'gevaar' krijgt, schakelt het over op reflexmatig handelen."

De onderste lagen van het brein zijn bepaald niet genuanceerd, zegt hij. "Die horen 'vijand', 'dood', 'dreiging' en die slaan over op reflexen. Dan moeten we overlevingsstrategieën gaan toepassen."

Een van die strategieën is om te doen wat anderen doen. Dus als iemand begint met het inslaan van spullen, gaan anderen dat imiteren. "Vanuit het idee: als we allemaal hetzelfde doen, samen staan, zijn we veiliger en sterker tegen de vijand."
Als we even rustig de tijd zouden nemen, dan zouden we weten dat hamsteren niet nodig is, zegt Appelo. "Zeker niet in een rijk, rustig en veilig land als het onze. Maar het verstandige deel van het brein wordt in zulke omstandigheden overgeslagen

[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 13-03-2020 11:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:39
Vind het hamsteren ook zwaar overdreven. Alleen het probleem is nu een beetje dat wanneer iedereen gaat hamsteren en er tekorten dreigen te ontstaan, mensen om die reden ook gaan hamsteren 8)7

Niet omdat het nodig is, maar omdat er een vicieuze run op producten komt, die mensen zelf aansteken 7(8)7

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op het onderwerp van het topic aub! Het corona-virus bespreken kan in AWM.

Tevens zijn posts over het hamsteren dat je zelf doet niet langer toegestaan hier.