Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
FairPCsPlease schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 17:28:
[...]

Dat vraag ik me nu ook af. Ik heb me helemaal niet mee laten slepen door de golf van onrust en ook niet gehamsterd. Maar nu moet ik dus thuisblijven, want ik ben chronisch verkouden (de hele winter al, nog voordat corona in Wuhan opdook). Maar ik heb nu voor 3 dagen groenten in huis en 2 maaltijden in de diepvries, hoe moet ik het daarmee uitzingen met chronische verkoudheid die toch nooit overgaat?

Ik heb op nog geen enkele voorlichtingspagina antwoord gezien op de vraag, hoe ik nu aan mijn boodschappen moet komen. Moet ik nu een vriend vragen de boodschappen voor mij te doen, omdat ik alleen maar een beetje hoest? En zo ja, hoe lang moet dat dan?
Ik maak me hier ook wel zorgen over. Het hooikoortsseizoen komt er aan en in die tijd loop ik altijd als een gek ongecontroleerd te hoesten en niezen. Waar geen handenwassen e.d. tegenop kan. Want ik krijg het altijd zeer heftig. Dat zal wel tot veel kwade reacties leiden :( Terwijl het totaal niet besmettelijk is (niezen is trouwens geen symptoom van corona maar mensen weten dat niet). Gaat vervelend worden.

Ik werk sinds gisteren thuis. Ik zie hier sinds vandaag wel wat lege schappen in Barcelona. Met name droge bonen en rijst, en flesjes ontsmettingsalcohol. Vandaag is ook bekend gemaakt dat de scholen worden gesloten en alle openbare faciliteiten ook. Publieke sportscholen, bibliotheken enzo.

Ik heb zelf de laatste weken langzaamaan wat extra's gekocht (elke keer een paar dingetjes extra). Heb nu 60L water, 16 porties magnetronrijst, 12 lang houdbare maaltijden, 8 literblikken soep, 3 diepvriespizza's en nog een hoop blikjes groenten (linzen met name) en droge noodles enzo. En vitaminepillen als ik echt al die zooi achter elkaar moet eten 8)7 En ik heb voor de komende week voldoende kort houdbare maaltijden die ik toch altijd al eet. Ik woon alleen dus dit lijkt me wel voldoende. Alleen brood heb ik nog niet zoveel.

Dus zodra er beperkingen komen van maar 3 mensen tegelijk de winkel in zoals in Italie dan hoef ik niet uren te wachten (alleen de linzen zullen me dan wel de neus uitkomen :') )

Niettemin zou ik het niet erg vinden om het virus eerder hebben dan later. Uiteindelijk gaan we het allemaal toch wel krijgen en dan ben ik er maar vanaf :P Ik ben 44 dus voor mij is het nog niet ernstig en ik blijf momenteel toch al thuis dus kan het niet verspreiden (als ik ziek zou worden hoef ik de deur dus helemaal niet uit). Zou wel prettig zijn om immuun te zijn voor de tijd daarna :) Dus buiten doe ik geen mondkapje op ofzo, zou ook niet weten waar ik die kan kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 12-03-2020 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 00:35
marapuru schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:52:
Vandaag besloten dat ik niet mee ga met een weekend met vrienden naar Porto. Echt een kut besluit waar ik vreselijk van baal.

Het is zo raar en gek om beslissingen te nemen die aan de ene kant te vroeg en overdreven voelen, maar aan de andere kant nodig lijken te zijn. Volgens de cijfers zijn er slechts 59 mensen besmet in Portugal. En toch heb ik het gevoel dat die cijfers te laag zijn, rekening houdend met incubatie en de simpele gedachte dat niet alle besmette gevallen bekend zijn bij de lokale overheidsinstanties. En daarnaast zou het kunnen dat ik zelf met het virus rondloop en het daar ongemerkt ga verspreiden.

Voor mij was de gedachte simpel. Ik ben niet zozeer bang het virus op te lopen, maar meer voor de gevolgen daarvan.

- Reizen per vliegtuig, er kan een besmet persoon bij zitten. Waardoor je direct zelf ook op de lijst staat.
- Exponentiele groei van het virus in Portugal. Kroegen, publieke plaatsen etc. gaan sluiten.
- Gedoe in NL aan de grens als je terug wilt.

Mijn redenatie en keuze om niet te gaan werd met wat hoongelach ontvangen. Dat vind ik misschien nog wel het meest vervelend en lastig.
Jouw keuze en daarmee prima.
Zelf zou ik wel zoiets hebben van 'er zijn overal besmettingen dus het maakt niet uit of je nou in Nederland of in Portugal zit'.... Portugal is ook onderdeel van de Europese Unie, daarbuiten kan het een ander verhaal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 00:35
[...]

Dat vraag ik me nu ook af. Ik heb me helemaal niet mee laten slepen door de golf van onrust en ook niet gehamsterd. Maar nu moet ik dus thuisblijven, want ik ben chronisch verkouden (de hele winter al, nog voordat corona in Wuhan opdook). Maar ik heb nu voor 3 dagen groenten in huis en 2 maaltijden in de diepvries, hoe moet ik het daarmee uitzingen met chronische verkoudheid die toch nooit overgaat?

Ik heb op nog geen enkele voorlichtingspagina antwoord gezien op de vraag, hoe ik nu aan mijn boodschappen moet komen. Moet ik nu een vriend vragen de boodschappen voor mij te doen, omdat ik alleen maar een beetje hoest? En zo ja, hoe lang moet dat dan?
Picnic, Albert Heijn bezorgservice etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:19:
[...]

Ik heb eigenlijk altijd wel een loopneus, maar in de winter en vooral bij sterk wisselende temperaturen een stukje erger. Daarnaast heb ik vaak ook wel wat last van een kriebelhoestje. Echter geen koorts, dus tot de persconferentie geen reden om thuis te blijven. Maar nu zou ik dus alsnog thuis moeten blijven met jaarlijks en middenjaarlijks terugkerende symptomen? Dit is een serieuze vraag, min of meer ook om te peilen hoe iedereen hier in het algemeen mee omgaat.
Ik kuch ook soms wel wat met een kriebeltje, nogal hooikoortserig bij tijd en wijle maar nooit koorts of verkouden.
Tenzij ik koorts heb of mij beroerd voel is het business as usual, gewoon opletten, sociale afstand bewaren en een beetje nuchter blijven.
Regelmatig even temperaturen en in de gaten houden of je situatie niet veranderd mocht je je zorgen maken.
Het verschil tussen "normaal" en griep of verkouden is voor mij persoonlijk wel duidelijk, hopelijk voor jou ook.

Ik heb net wel een kofferbak vol boodschappen gehaald voor mezelf en mijn semi-bejaarde ;) moeder, bij de Lidl was het kneiterdruk en volle karren alsof het kerst was, nagenoeg alles wat ik wilde hebben was nog royaal verkrijgbaar, die muur van wcpapier incluis.
Voorlopig totdat de zombie apocalyps is eten we iig prima, heb wel wat extra verse plantjes kruiden als peterselie, basilicum etc. gehaald om de pasta wat lekkerder te maken ;)
Vooral extra spullen in huis gehaald om de winkelmomenten te beperken, een klein voorraadje hebben we altijd al wel in huis, nu dus wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 14:48
Hier in Oslo de scholen dicht, ook sportscholen 2 weken dicht. Mensen hebben flink lopen hamsteren. Kwam net van het werk af en rijst en pasta is er niet meer te vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:27
calvinturbo schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 17:54:
[...]

Picnic, Albert Heijn bezorgservice etc?
Ja, ik denk dat ik dat maar doe. Odin heeft ook een bezorgservice. Ik neem aan dat de ledenkorting daar ook geldt. Dat dan maar doen. En voor het brood en de havermelk die ik altijd aan de overkant bij de COOP haal, de COOP webwinkel.

Voel me nu achteraf schuldig dat ik hoestend in de apotheek was vanochtend, al denk ik niet dat ik het SARS-CoV-2 virus heb, omdat ik al verkouden ben sinds vóór de uitbraak in Wuhan (dat is dus nu al 3 maanden verkoudheid :/ ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:44:
[...]

Hooikoorts? Komt er ook weer aan.

Ik zit zelf in dubio voor wat betreft mijn vader. Mag hij langskomen? Kan ik langsgaan?
Hij is 80+ dus zit in de kwetsbare doelgroep maar wil dit weekend met de trein naar ons komen. Moet je dat "verbieden"? Toch een ritje van anderhalf uur.
Dan zou ik het omdraaien en bij hem langsgaan, of hem ophalen en wegbrengen. OV zou ik hem nu niet aandoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:06
toolkist schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:30:
[...]

Dan zou ik het omdraaien en bij hem langsgaan, of hem ophalen en wegbrengen. OV zou ik hem nu niet aandoen.
Beter zelf langsgaan zei ik hier thuis ook al, doe ik normaal ook vaak genoeg. Maar m'n vriendin vindt elk contact al creepy momenteel. Volgens mij bindt ze me vast als ik in de trein wil stappen ;)

Ps.
Geen auto hier. Alles goed bereikbaar per ov.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:14
New Yorker schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 17:11:
[...]

Op marktplaats verkopen ze het door. Ik zag een advertentie met 200k aan mondkapjes te koop.
Bij dat soort volk mogen ze langs om het spul in beslag te nemen. Operaties worden afgelast ivm tekort aan oa mondkapjes en dit soort k*tvolk koopt het op om er een slaatje uit te slaan.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 22:54
De twee concerten waar ik eind van de maand naartoe zou gaan, zijn ook afgelast. Shitzooi.

Ontving net ook een app van mijn werk dat we zoveel mogelijk thuis moeten werken.

Moet ik al gaan hamsteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Iets anders, je kan toch gewoon glycerine kopen en daar spiritus bij mengen en water om je eigen handgel te maken? Of werkt dat niet zo simpel?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:13:
Iets anders, je kan toch gewoon glycerine kopen en daar spiritus bij mengen en water om je eigen handgel te maken? Of werkt dat niet zo simpel?
Alleen 80% of hoger ethanol lijkt effectief tegen coronaviridae.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Basic-Fit heeft nog steeds geen melding op hun website staan aangaande coronabeleid maar de basketbalclub is een maand dicht.

[ Voor 19% gewijzigd door govie op 12-03-2020 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
calvinturbo schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 17:54:
[...]

Jouw keuze en daarmee prima.
Zelf zou ik wel zoiets hebben van 'er zijn overal besmettingen dus het maakt niet uit of je nou in Nederland of in Portugal zit'.... Portugal is ook onderdeel van de Europese Unie, daarbuiten kan het een ander verhaal zijn.
Dat maakt wel uit. Want het verschil tussen 0,8 doden per 100 in Z-Korea en 4 per 100 in de USA komt door het verschil in controle en zorgdekking. Dus de kans dat je corona krijgt is groter in de USA omdat veel mensen daar niet onder de radar zitten van het zorgapparaat. En in principe zijn er ook verschillen tussen de diverse zorg en preventie mogelijkheden van europese landen. Die koreanen hebben het veel beter voor elkaar qua controles dan wij in het westen. Zei zijn veel meer aggro gericht aan het steekproeven waardoor het sterftecijfer ook zo laag is omdat hun er eerder bij zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door govie op 12-03-2020 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Hamsteren of niet? Ik ben zelf vrij nuchter, ware het niet dat anderen het niet zijn. Begint de een te hamsteren, dan volgen er meer en krijg je een sneeuwbaleffect. Gevolg is dat ik mogelijk achter het net vis wanneer ik mijn reguliere boodschappen doe omdat anderen die boodschappen voor meerdere weken al hebben opgeslagen in hun eigen voorraadkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
govie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:37:
Basic-Fit heeft nog steeds geen melding op hun website staan aangaande coronabeleid maar de basketbalclub is een maand dicht.
Hier net wel melding van de sportschool, valt nog mee :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3_gkVIeu0J4eVJyOI0_J57XIQc=/100x75/f/image/SYSfZrtFlaqUySWBO3re9MYC.png?f=fotoalbum_small

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
DennusB schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:50:
[...]

Hier net wel melding van de sportschool, valt nog mee :

[Afbeelding]
Nee, als de staat zegt mijd openbare gelegenheden en dan toch open blijven vind ik een slechte zaak. Dan doen ze net alsof ze de wijsheid in pacht hebben. Vind je niet? Er staat "wij waarborgen hygiene", bold statement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Glenfiddich schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:58:
[...]

Bij dat soort volk mogen ze langs om het spul in beslag te nemen. Operaties worden afgelast ivm tekort aan oa mondkapjes en dit soort k*tvolk koopt het op om er een slaatje uit te slaan.
Tja, dat is de mens op z'n best. Ikkuh, ikkuh, ikkuh en de rest kan doodvallen, ken de mens niet anders.

Denk maar eens na over de volgende uitspraak : "Er is geen enkel ander levend wezen op deze aardkloot, die zijn eigen soort zo rot behandeld als de mens....". Als je dat nog nooit is opgevallen, dan heb je onder een steen geleefd.....

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• govie
Aangezien vergrijzing een groot thema is, zou het een thrillerscenario zijn als de pensioenfondsen en de wereldleiders achter de coronavirus uitbraak zitten, om zodoende de lasten door vergrijzing en de hulpbehoevenden te verlichten met 4%. >:) Hollywoodscenario!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

govie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:57:
[...]

Nee, als de staat zegt mijd openbare gelegenheden en dan toch open blijven vind ik een slechte zaak. Dan doen ze net alsof ze de wijsheid in pacht hebben. Vind je niet? Er staat "wij waarborgen hygiene", bold statement.
Valt een sportschool onder een openbare gelegenheid?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

'Wij bepalen wie leeft en wie doodgaat'
- Een verpleegster uit Italië -

Naast voedsel, mondkapjes en desinfecterende gel inslaan,is het nu ook het moment om een alvast een verpleegster(m/v) te versieren, of iig een wit voetje te halen.
Nos.nl
Noodkreet Italiaanse verpleegkundige: 'Wij bepalen wie leeft en wie doodgaat'

"Het lijkt me goed als jullie mijn stem horen: daarin hoor je angst en bezorgdheid." Een verpleegkundige in het civiele ziekenhuis van Brescia in Noord-Italië verspreidde deze audioclip dinsdagavond, om de wereld te informeren over de nijpende situatie in de medische zorg vanwege het coronavirus. De opname is in het bezit van de NOS.

[...]

De situatie wordt steeds erger", zegt de verpleegkundige in Brescia. Ze vertelt dat er de afgelopen tien dagen al 38 doden vielen. Alleen in dat ene ziekenhuis. "Op de eerste hulp bepalen ze wie blijft leven en wie doodgaat. Jullie begrijpen wat dat betekent."

[..]

Het gezondheidsstelsel in Noord-Italië staat normaal gesproken goed aangeschreven. Maar door de omvang van deze uitbraak staat het systeem op springen.

"Ze weten niet waar ze patiënten moeten plaatsen", zegt de verpleegkundige. "En degenen die overlijden, gaan in hun eentje dood, want de familie mag niet aanwezig zijn. Zo is de situatie op dit moment. Er heerst veel angst."
Ik kan er een grapje over maken, maar dit beeld uit Italië is toch schrikbarend.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:45
Gaarne niet opnieuw de discussie diskwalificeren. Tevens verwachten we van je dat je respectvol blijft, ook al ben je het ergens niet mee een. Buiten alle knip reacties (moet ik hamsteren???) lijkt me een relativerende boodschap (pun intended) hier wel op zijn plaats:

Doe wat je altijd doet als je je grieperig voelt/virus te pakken hebt:
Blijf thuis (deed je toch altijd al?)
Blijf uit de buurt van kwetsbare mensen (opa/oma/ziek vriendje/mensen met chemo etc etc)
Eet gezond (moest je toch altijd doen?)
Ga op tijd naar bed (altijd al een goed idee)
Was je handen als je iets gaat bereiden, toilet etc etc
Pak je vitamientjes (appels, peren, etc, desnoods in pilvorm)
Lach veel (goed voor je stress nivo)

En ja, ik weet Covid is geen griep, maar het voorkomen ervan gebeurd grotendeels op dezelfde manier: met een goede weerstand en gezond verstand.

En daar hebben ze een TR voor uitgevonden. Maar ergens denk ik dat je wel weet dat een dergelijke opmerking niet toegestaan is en ook als serieuze suggestie niet opgevolgd zou worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Ardana op 13-03-2020 12:07 ]

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:41
KlaasjeNL schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:48:
Hamsteren of niet? Ik ben zelf vrij nuchter, ware het niet dat anderen het niet zijn. Begint de een te hamsteren, dan volgen er meer en krijg je een sneeuwbaleffect. Gevolg is dat ik mogelijk achter het net vis wanneer ik mijn reguliere boodschappen doe omdat anderen die boodschappen voor meerdere weken al hebben opgeslagen in hun eigen voorraadkast.
Principieel doe ik dat niet, omdat ik vind dat anderen dat ook niet zouden moeten doen: Dat is namelijk het recept voor tekorten en chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Bij de groenteblikjes van de supermarkt zag het er op zich nog wel ok uit. Behalve de mais.. die was op, van elk denkbaar merk. Is er een mij niet bekende reden waarom specifiek mais leeggekocht wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Geen idee, ik eet nog liever bloembollen dan mais.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vandaag de boodschappen gedaan voor de verjaardag van mijn dochter. Waar ik vorige week nog bijna lege schappen tegenkwam, was nu alles gewoon in grote getale aanwezig.

Als er veel mensen zouden komen die we weinig zien, dan had ik het wellicht afgeblazen, maar nu komen er alleen mensen die ze al heel geregeld ziet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja, dit is dus precies waarom ik in februari al heb gehamsterd. Ik vind sowieso dat iedereen wel een noodpakketje in huis moet hebben, maar we hebben er de ruimte niet echt voor. Toch maar de stoute schoenen aangetrokken omdat dit precies de tafarelen waren die ik al voorspelde als het eenmaal los ging.

Goed, ik verwacht niet dat de supermarkten leeg blijven, dat is gewoon nú even het geval na het nieuws van vandaag.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:33

Ik heb op nog geen enkele voorlichtingspagina antwoord gezien op de vraag, hoe ik nu aan mijn boodschappen moet komen. Moet ik nu een vriend vragen de boodschappen voor mij te doen, omdat ik alleen maar een beetje hoest?

En zo ja, hoe lang moet dat dan?
Ja, het best kan je een vriend vragen, hoe lang ligt aan je boodschappenlijstje. >:)
Maar het advies voor jou is helaas thuisblijven tot de ophokplicht niet meer geldt, of tot je beter bent + 1 dag symptoomvrij..

Het WHO raadt bij besmetting een mondkapje aan om medische hulp te kunnen zoeken zonder anderen te besmetten, op hun pagina over het gebruik van mondkapjes.
Eigenlijk de manier waarop in Azië mondkapjes gebruikt worden, niet tegen besmetting, maar tegen verspreiding. Het idee is dat iedereen zo in zijn eigen kapje ademt/hoest en zo zijn eigen bacillen en virussen bij zich houdt. Daar heb je geen "professioneel" kapje voor nodig.
Tegen besmetting heb je inderdaad dure kapjes nodig. Een paar per dag.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik begin nu toch een beetje mijn hart vast te houden voor mijn moeder partner. Die is chronisch patiënt met een spierziekte en hij heeft al een slechte weerstand (hij blijft ook lekker thuis, achter de televisie). Niet te hopen dat mijn moeder het meebrengt bij een crematie van haar verre oom, om haar partner te besmetten... :/

Nee, ik heb geen trek in een volgende begrafenis/crematie....

Verder is alles gecanceld hier:
- Theaterconcert Maartje & Kine
- Huiskamer concert
- Bezoek aan bierbrouwerij....

Nou, ik ga lekker een Technic LEGO doos kopen, de oprit voor mijn huis weer terugleggen, en mijzelf niet vervelen.
En morgen misschien naar een verjaardag van iemand toe (10 personen). Maar of dat verstandig is?
* AW_Bos twijfelt

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 12-03-2020 21:06 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was net behoorlijk druk in de LIDL, veel drukker dan normaal. Ook de grote flessen water waren allemaal uitverkocht. Ik verwacht juist dat water nog wel geleverd blijft worden, eerder bepaalde voedsel producten niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kennelijk hamstert men ook streamindiensten, want de laatste NOS én RTL journaals zijn niet meer op te starten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:06

MLLL

Palm Treo 650

Net maar even 4 kratten Hertog Jan gehaald voor de zekerheid.
Water komt uit de kraan dat scheelt weer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
jadjong schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:47:
Geen idee, ik eet nog liever bloembollen dan mais.
Ik vond vroeger mais ook niet lekker tot ik een soep leerde maken van 1 deel gele paprika en 1 deel mais aan gevuld met niet teveel groentiebouillon welke je na koken doet pureren. Dan koop je papadums naturel in de buurtsupert en daarmee scoop je de gepureerde dikke dikke chowder mee op. Echt heerlijk, een van de beste chowders die ik in mijn recepten map heb zitten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teijgetje
Hier heb ik gisteren al een Corona protocol ingesteld voor als je op bezoek wilt bij onze oudste bewoonster.
Eigenlijk vanaf maandag mee bezig sinds het overal uit de hand liep in omringende landen, maar Mark alles onder controle had.
En nadat de ene thuishulp me vragend aankeek bij mijn vraag "wat doen jullie ivm Covid19?" "oh dat ,wel mail gehad geloof ik maar niet gelezen" en de ander "daar doen we niets mee". Om vervolgens naar het volgende oudje te gaan................. :X

3 laags medische maskers gehaald tegen verspreiding, en antibacteriële zeep.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fggeUARCBEnvn6gK16mExeJy1gw=/800x/filters:strip_icc()/f/image/bDgC2MKtClcL3uvOrqbK802w.jpg?f=fotoalbum_large

Alle kleine beetjes helpen hoop ik, mischien wel ijdele hoop..
Tot vanmiddag werd het een beetje afgedaan als overdreven........
En ik geloof niemand hier die begrijpt dat de bolletjes een foto is van Covid-19.

[ Voor 4% gewijzigd door Teijgetje op 13-03-2020 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
AH online doet het niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Zucht...

https://www.nu.nl/coronav...n-in-de-spits-rijden.html

Dat vind ik nogal stom. Laat dan evenveel treinen rijden, dan kunnen mensen wel die aanbevolen afstand houden in plaats van het sardientjeswerk in de normale spits....
KlaasjeNL schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:48:
Precies... Ik was hier al bang voor (veel meer dan voor het virus), en heb de laatste weken al steeds wat extra meegenomen. Niet veel, gewoon een beetje, maar ik heb nu toch een aardige noodvoorraad.

[ Voor 54% gewijzigd door GekkePrutser op 12-03-2020 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GekkePrutser schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:50:
Zucht...

https://www.nu.nl/coronav...n-in-de-spits-rijden.html

Dat vind ik nogal stom. Laat dan evenveel treinen rijden, dan kunnen mensen wel die aanbevolen afstand houden in plaats van het sardientjeswerk in de normale spits....
offtopic:
Misschien heeft de NS wel gewoon minder personeel beschikbaar?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 12:29

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@GekkePrutser De NS zal ook minder machinisten en conducteurs hebben. Omdat die nu thuis moeten blijven als ze last hebben van een hoestje en anderzijds omdat ze waarschijnlijk ook wat werknemers hebben die zich uit angst om zelf besmet te worden ziek melden.

Het lijkt me dan niet ondenkbaar dat ze niet eens alles 100% kunnen laten rijden, al zouden ze willen. En dat mag je stom vinden :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Gizz schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:55:
@GekkePrutser De NS zal ook minder machinisten en conducteurs hebben. Omdat die nu thuis moeten blijven als ze last hebben van een hoestje en anderzijds omdat ze waarschijnlijk ook wat werknemers hebben die zich uit angst om zelf besmet te worden ziek melden.

Het lijkt me dan niet ondenkbaar dat ze niet eens alles 100% kunnen laten rijden, al zouden ze willen. En dat mag je stom vinden :P
Zoveel mensen zijn er echt nog niet ziek dat dit een serieuze impact op de dienstregeling zou moeten hebben.

Als voorzorg kan ik me hier nog wat bij voorstellen. Maar machinisten zitten toch alleen in hun hokje. Geen risico. En conducteurs hoeven ook niet per se te controleren natuurlijk. Laat dat dan een keertje liggen.

Ik snap dat het ze hun winstmarge kost maar ze hebben ook een publieke functie en dat sardientjeswerk in de spits is nou net 1 van de oorzaken van de verspreiding van dit virus.

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 12-03-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 12:29

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@GekkePrutser Als je last hebt van hoesten blijf je nu thuis. Het maakt niet uit of je werk in een hokje plaatsvind of niet. Ook niet of je echt behoorlijk ziek bent of niet.

Machinisten lopen verder ook gewoon over het perron, moeten soms naar de andere kant van de trein, moeten zelf reizen (vaak in het ov) om bij de trein te komen die zij moeten besturen. Maar dat terzijde.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
En daarnaast: als men inderdaad luistert en thuis werkt, dan zal dat een bepaald percentage reizigers schelen. Dat zal ook de drukte verminderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Lees net dat winkels geplunderd zijn .. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ alleen door bevoorrading zal dit niet zo snel zichtbaar zijn.

leuk, veel mensen thuis, dus iedereen doet boodschappen .. gevolg winkel wederom "leeg" ..

Ben blij dat mensen vooraf ingeslagen hebben .. die mensen kunnen nu lekker door de winkel struinen en vers voedsel scoren .. dat gaat immers niet al te hard verwacht ik ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Op de weg was het heerlijk rustig vandaag. Scheelde zo een half uur. Genieten!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Teijgetje schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:38:
Hier heb ik gisteren al een Corona protocol ingesteld voor als je op bezoek wilt bij onze oudste bewoonster.
Eigenlijk vanaf maandag mee bezig sinds het overal uit de hand liep in omringende landen, maar Mark alles onder controle had.
En nadat de ene thuishulp me vragend aankeek bij mijn vraag "wat doen jullie ivm Covid19?" "oh dat ,wel mail gehad geloof ik maar niet gelezen" en de ander "daar doen we niets mee". Om vervolgens naar het volgende oudje te gaan................. :X

3 laags medische maskers gehaald tegen verspreiding, en bacteriële zeep.
[Afbeelding]

En ik geloof niemand hier die begrijpt dat de bolletjes een foto is van Covid-19.
Goed dat jullie aan de oudere bewoners denken. (y)
Alleen, anti-bacteriële Dettol... het woord zegt het al. Daarmee voorkom je hooguit een superinfectie met een bacterie, maar niet het coronavirus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:19

marapuru

db.

vso schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:10:
Lees net dat winkels geplunderd zijn .. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ alleen door bevoorrading zal dit niet zo snel zichtbaar zijn.

leuk, veel mensen thuis, dus iedereen doet boodschappen .. gevolg winkel wederom "leeg" ..

Ben blij dat mensen vooraf ingeslagen hebben .. die mensen kunnen nu lekker door de winkel struinen en vers voedsel scoren .. dat gaat immers niet al te hard verwacht ik ..
Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
https://www.ad.nl/dossier...-dozen-melk-mee~aaf45d31/

denk dat mensen snel "verkeerd" inslaan

Laat je niet van de wijs brengen .. ga niet hamsteren .. deels omdat het te laat is ..
sla alleen in wat je normaal nodig hebt ..

[ Voor 17% gewijzigd door vso op 12-03-2020 22:13 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bundin schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:07:
En daarnaast: als men inderdaad luistert en thuis werkt, dan zal dat een bepaald percentage reizigers schelen. Dat zal ook de drukte verminderen.
Het was vandaag inderdaad rustiger dan normaal in de trein. Schat ongeveer een derde minder reizigers. Ook in de spits geen enkele moeite om een zitplaats te vinden. Vanaf maandag zal het wel een dooie boel op het spoor zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Plunderen is nogal een groot woord in dezen. Eerder figuurlijk bedoeld. Kan geen enkel nieuwsbericht vinden van de laatste dagen dat ook maar zou suggereren, dat mensen stelend en plunderend de winkels door gaan.
downtime schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:14:
[...]

Het was vandaag inderdaad rustiger dan normaal in de trein. Schat ongeveer een derde minder reizigers. Ook in de spits geen enkele moeite om een zitplaats te vinden. Vanaf maandag zal het wel een dooie boel op het spoor zijn.
Dat is wat je echt niet wil... ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Jorgen op 12-03-2020 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:19

marapuru

db.

Ik zou wat dat boodschappen doen betreft vooral dat soort media en links juist NIET delen. Daarmee versterk je overal het gevoel dat het nu moet en nodig is. Zeker als er beeldmateriaal bij staat.

[ Voor 7% gewijzigd door marapuru op 12-03-2020 22:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Was deze hier al gedeeld? Mooie informatieve longread:
https://medium.com/@tomas...ple-will-die-f4d3d9cd99ca

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
tadaah:

https://www.idrlabs.com/coronaphobia/test.php

Ik denk dat je bij 40% aan het hamsteren slaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Man man man, er breekt nu echt totale paniek uit.

Echt Nederlanders weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik kwam op 28%. Volgens de toelichting ben ik nog bij m'n volle verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

vso schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:12:
[...]

Laat je niet van de wijs brengen .. ga niet hamsteren .. deels omdat het te laat is ..
sla alleen in wat je normaal nodig hebt ..
In de diepvries zit nu 15kg rauwe spareribs, 2kg procureur, 1kg biefstuk, 4kg ribeye.
Ook wel standaard bbq-voorraad genoemd :P
(en zo'n 20 dagen aan diepgevroren maaltijdporties. Better known as: teveel BBQ spul gemaakt)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:02

Inderdaad. Ik heb al een paar weken eerder ingekocht. Macaroni, rijst, kilo's meel en gist, potten pindakaas, blikgroentes, drinken. Ik hoef nu niet in paniek alles weg te trekken wat los en vastzit en kan rustig de verse niet houdbare producten in mijn mandje stoppen. En mocht het een paar weken quarantaine worden, dan is er ruim voldoende voedsel in huis.

Juist door het preppen zijn er nu minder lege schappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
Had vandaag al extra ruimte gemaakt in mijn voorraadkast om morgen goed aan te vullen, nu zie ik dat onze Belgische overheid horeca en scholen sluit, dus ik ben benieuwd wat ik morgen in de winkel ga zien- heel wat paniekhamsteraars vrees ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

P-Rock schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:21:
Man man man, er breekt nu echt totale paniek uit.

Echt Nederlanders weer.
De mens in het algemeen. In italie deden ze het eerst ook af met het is maar een griepje. Kijk hoe ze zich nu bewegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
kmf schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:39:
[...]

In de diepvries zit nu 15kg rauwe spareribs, 2kg procureur, 1kg biefstuk, 4kg ribeye.
Ook wel standaard bbq-voorraad genoemd :P
(en zo'n 20 dagen aan diepgevroren maaltijdporties. Better known as: teveel BBQ spul gemaakt)
lol die la ben ik lekker aan het opmaken (ruimte voor nieuw spul) ben toch thuis kan er maar beter van genieten

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Ik moet morgen alleen nog wat schoonmaakalcohol voor de ingewanden halen.
Hoop alleen dat het vaderlandse internet het allemaal een beetje aankan wanneer iedereen thuis zit. Netwerkstoringen of zo'n Citrix geintje komt ff niet zo gelegen de aankomende periode,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

PalingDrone schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:01:
Ik moet morgen alleen nog wat schoonmaakalcohol voor de ingewanden halen.
Hoop alleen dat het vaderlandse internet het allemaal een beetje aankan wanneer iedereen thuis zit. Netwerkstoringen of zo'n Citrix geintje komt ff niet zo gelegen de aankomende periode,
Beide grote journaals waren ook niet meer te streamen vanavond. Het duurde tot kwart over 9 voordat het RTL nieuws voorbij de eerste paar zinnen kwam en daarna kon ik ook het NOS nieuws aan de praat krijgen. Natuurlijk ook een kwestie van wachten tot ze online zijn, maar meestal duurt dat niet zolang bij de grote journaals. Toen ze "beschikbaar" waren, deden ze het eerst gewoon niet. Wat dat aangaat, lijkt het me wel raadzaam als de grote nieuwsmedia en de grote providers zorgen voor genoeg bandbreedte en serverruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

3x3 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:56:
Ik was net in de lokale supermarkt de Lidl:
  • Bloem (er staat normaal 1m2) op
  • Rijst - behalve witte rijst - allemaal op
  • Diverse bonen in blik of pot allemaal op
  • Aardappels op.
Droge pasta's en verse groenten en fruit waren er nog wel ruim op voorraad
Jeetje zeg.
Ik had vanavond precies dezelfde ervaring. :/

Idd, bloem, suiker, rijst, pasta, pot/blikgroenten; allemaal leeggetrokken.
En zelfs de pallet met eieren was op! Wow; dat heb ik echt nog nooit gezien.

Maar bij de kassa merkte ik het ook al. ALLE kassa's in gebruik. En mensen die 150-180 euro afrekenen bij de Lidl; da's echt heeeel veeeeel.

Voordeel was wel weer dat er ruim voldoende toiletpapier was en ook nog eens in de aanbieding. Maar ook die stapel ging heel hard. Maar liefst 3 europallets naast elkaar gestapeld en aan het einde v.d. avond sjouwden ze al weer een nieuwe toren aan pleepapier vanuit het magazijn, de winkel in.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
ehtweak schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:37:
[...]

Jeetje zeg.
Ik had vanavond precies dezelfde ervaring. :/

Idd, bloem, suiker, rijst, pasta, pot/blikgroenten; allemaal leeggetrokken.
En zelfs de pallet met eieren was op! Wow; dat heb ik echt nog nooit gezien.

Maar bij de kassa merkte ik het ook al. ALLE kassa's in gebruik. En mensen die 150-180 euro afrekenen bij de Lidl; da's echt heeeel veeeeel.

Voordeel was wel weer dat er ruim voldoende toiletpapier was en ook nog eens in de aanbieding. Maar ook die stapel ging heel hard. Maar liefst 3 europallets naast elkaar gestapeld en aan het einde v.d. avond sjouwden ze al weer een nieuwe toren aan pleepapier vanuit het magazijn, de winkel in.
Vraag me af wat er nu wel in de winkel achter bleef .. ik kom nietzoveel in winkels ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik ga op zaterdagochtend altijd naar de markt voor lokale versproducten; vlees, vis, groenten, fruit, kaas e.d.

Ben benieuwd wat ik daar zal aantreffen?!?!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Zijn de volgelaatsmaksers eigenlijk ook flink gestegen in prijs? Wilde sowieso zo'n ding hebben voor een klus en misschien wel handig voor deze virus icm juiste filter maar ik schrik even van de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-09 20:40
Ik heb onze voorraad vandaag toch weer aangevuld. Nu is de bovenste plank, 50cm breed, 60cm diep en 1,20m hoog nokje vol met lang houdbare producten, perfect opgestapeld. Kom nu op twee maanden aan pasta, soepen, rijst, sauzen, poeder om het op smaak te brengen, tonijn etc...

Hamsteren zal nu niet nodig zijn maar hier lezen we al op diverse locaties lege schappen. Vandaag hoorde ik een manager van de Lidl praten met een klant dat ze bij distributie aankomend weekend over gaan werken om te bepalen hoeveel langhoudbare producten waar naar toe gaan ivm runs door mensen. Inhoeverre dit waarheid is weet ik natuurlijk niet.

De dagen die volgen na de volgende persco, waar de maatregelen ongetwijfeld radicaler van aard zullen zijn, zal zeker een vloedgolf brengen aan supermarktbezoekjes om producten in te slaan. Net zoals in Italië is gebeurt. Ik ben benieuwd hoe de media dan zal reageren als de dagen erna tekorten komen op bepaalde producten. Doodgaan zullen we niet, maar ik denk toch echt wel dat er lege schappen zullen zijn als je daar dan staat met helaas, pindakaas, nog maar twee dagen aan eten in je huis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:31

The Legend

*Plop*

Als je dit gelezen hebt slaap je toch wat minder ben ik bang :|

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]
Geplunderd? Zijn er echt mensen met fakkels en hooivorken winkels in gerend om de schappen leeg te jatten? Of hebben mensen gewoon wat ruimer boodschappen gedaan?

Zo zie je hoe de media het ook allemaal probeert op te gijlen met sensatie-koppen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:05
Goed dat scholen open blijven, ergens zie ik er een nut in. Kan me heelgoed voorstellen dat kinderen zich gaan vervelen en een last worden en de boel nog meer ontwrichten.

Zal dat er achter zitten.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Ik reed net even een rondje door het Gooi en allemachtig wat een eng lege bedoeling op straat, in Hilversum heb ik 2 fietsers en een paar mensen die voor het station stonden te praten gezien, in Bussum 1 longboarder die duidelijk uit de trein kwam en in Naarden geen levende ziel op straat..
Onderweg 5 andere auto's tegengekomen. Het is nog stiller dan op zondagmorgen 6 uur in de bouwvakvakantie, gewoon creepy.

Opvallend was wel dat er bij de uitvalswegen politie stond te posten, evenals vlak bij het Mediapark.
Eindelijk zichtbaar wat politie op straat en dan is er niemand die het ziet...

Nouja ik dan, op mijn rondje 5 verschillende strategisch geplaatste politieauto's op fietspaden zien staan en bij gesloten tankstations, met lichten en motor aan, de eerste die ik zag stond er ook nog toen ik terugreed en ben onderweg ook nog een rijdende tegengekomen.
Iets zegt mij dat er is opgeschaald of dat er nu opeens capaciteit is nu er geen aandacht meer gegeven hoeft te worden aan ongeintrappend uitgaanspubliek op de donderdagavond.

Dus voor de mensen die straks een beetje bang proberen in slaap te vallen: op straat/buiten je huis is het nog nooit zo veilig geweest als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
PalingDrone schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 01:02:
Ik reed net even een rondje door het Gooi en allemachtig wat een eng lege bedoeling op straat, in Hilversum heb ik 2 fietsers en een paar mensen die voor het station stonden te praten gezien, in Bussum 1 longboarder die duidelijk uit de trein kwam en in Naarden geen levende ziel op straat..
Onderweg 5 andere auto's tegengekomen. Het is nog stiller dan op zondagmorgen 6 uur in de bouwvakvakantie, gewoon creepy.

Opvallend was wel dat er bij de uitvalswegen politie stond te posten, evenals vlak bij het Mediapark.

Nouja ik dan, op mijn rondje 5 verschillende strategisch geplaatste politieauto's op fietspaden zien staan en bij gesloten tankstations, met lichten en motor aan, de eerste die ik zag stond er ook nog toen ik terugreed en ben onderweg ook nog een rijdende tegengekomen.
Iets zegt mij dat er is opgeschaald of dat er nu opeens capaciteit is nu er geen aandacht meer gegeven hoeft te worden aan ongeintrappend uitgaanspubliek op de donderdagavond.

Dus voor de mensen die straks een beetje bang proberen in slaap te vallen: op straat/buiten je huis is het nog nooit zo veilig geweest als nu.
Fijn om te horen dat men gehoor geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mel33 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 00:29:
Goed dat scholen open blijven, ergens zie ik er een nut in. Kan me heelgoed voorstellen dat kinderen zich gaan vervelen en een last worden en de boel nog meer ontwrichten.

Zal dat er achter zitten.
|:( |:( |:(
Serieus?

Daar heeft het werkelijk niets mee te maken.
Kinderen zijn vooralsnog de leeftijdsgroep die het minst heftig geraakt wordt, zowel qua last van de infecties, als qua sterfte. Zie daarvoor het topic in AWM.

Waar het daarnaast mee te maken heeft, is dat voor elk jong kind dat thuis komt te zitten er een ouder is die niet meer naar zijn of haar werk kan. Als alle kinderen verplicht thuis komen te zitten, ontwricht dat de samenleving op ongekende schaal, omdat daarmee de helft van de beroepsbevolking dus niet meer beschikbaar is.
PalingDrone schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 01:02:

Hoe laat was dit? Je post dit even na 01 uur 's nachts. Dan is het logisch dat het rustig is.
Ook de preppers en hamsteraars moeten een keer slapen. Evenals de zieken, de gezonden, de kinderen en de meeste Tweakers. :>

[ Voor 46% gewijzigd door Jorgen op 13-03-2020 02:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Rond 23.15.
Ik rij regelmatig die route en zeker op een donderdag is er normaal veel meer volk op straat, onderweg naar kroeg of weetikveel waar vandaan, altijd veel meer auto's, sowieso komt er normaal om dat tijdstip veel uit de stations, ik reed langs station Bussum Zuid, Hilversum Mediapark en Hilversum Centraal, rond het Mediapark is er altijd wel aardig wat vertrekkend verkeer op dat tijdstip, donderdag na koopavond in Hilversum blijft men vaak hangen en is het kroegavond, dan zie je groepjes fietsen door de stad en ook groepen die op het plein voor de bioscoop chillen/blowen/whatever, een compleet leeg stationsplein zie je ook niet vaak hartje Hilversum. Op de provinciale weg tussen Bussum en Hilversum met aan beide zijdes een fietspad zie ik normaal altijd wel een aantal (brom/snor) fietsers rijden, nu helemaal niemand.

Hilversum kan je niet alleen maar een klein stukje door, er is geen enkele mogelijkheid (voor mij) om niet de complete binnenring dwars door het centrum te rijden en dan valt het wel op dat het compleet uitgestorven is op een lege stadsbus en 1 snoeihard rijdende taxi na.

[ Voor 7% gewijzigd door PalingDrone op 13-03-2020 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-08 14:31
Het kan aan mij liggen, ik was vanavond rond 19u met m'n vriendin wezen winkelen in Boven 't Y in Amsterdam, donderdag is koopavond daar, maar er waren amper mensen aanwezig :/ Ik kom daar niet vaak, maar zij wel en ze zei dat het nooit zo rustig is normaal :/ Parkeergarage ook vrijwel leeg. Kan zomaar hiermee te maken hebben :/

Ook de bioscoop leek opvallend rustig. Film van iets na 20u... hadden maar iets van 6 mede-kijkers in de zaal of zo. Bij de kassa's geen klanten gezien.

En mijn vriendin is weer verkouden, terwijl ze net al een week of 2 ziek was geweest... ze is vaak ziek ;( Ik ben los van corona in het algemeen wat bangig om aangestoken te worden omdat ikzelf bang ben om ziek te zijn (kost me vrijheid en daar kan ik niet tegen). Maar los van niet kussen/zoenen/uit dezelfde beker drinken heb ik geen "maatregelen" genomen. Toe, ik zie haar maar 1 dag p/w, een knuffel, hand in hand lopen en dichtbij elkaar zitten bij eten/film kan ik echt niet laten O+ En in de auto zitten we toch al dicht bij elkaar.

Mijn eerste gedachte bij een lock-down is ook hoe ik bij m'n vriendin in A'dam kan komen, ik kan haar niet weken missen ;( Ik zal er echt (bijna) alles aan doen om er te geraken.

Verder ga ik nog gewoon naar m'n werk (personenvervoer) en blijf ik mijn vrijetijdsbesteding doen zoals winkelen en eten. Het enige waar ik momenteel aan twijfel is of ik een COC bijeenkomst met 10-20 pers. in Eindhoven aan me moet laten voorbijgaan volgende week.

Gek genoeg maak ik me geen zorgen om of er voedsel of WC-papier is. Maar ik ben wel wat huiverig om m'n auto bij de garage achter te laten voor dagen, stel dat 'ie van de een op de andere dag dicht blijft door een lock-down en ik 'm voor onbepaalde tijd niet terugkrijg. Ik vrees vooral voor vrijheidsbeperking en de daaruit voortkomende verveling en m'n vriendin niet kunnen zien.

Naja, ik ga niet teveel erover nadenken en ga slapen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Yup want kids hebben jouw nodig en dus ga je niet naar werk snap je

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
De bekende auteur Mercedes R. Lackey over het virus:

You cannot get it from a box

You cannot get it from a fox

You cannot get it from a cat

You cannot get it from a rat

You cannot get it from a dog

You cannot get it from a log

You cannot get it from a veg

Or sitting on a window ledge

You cannot get it from a fruit

Or from a mouse, however cute

Or get it from someone Chinese*

You sure can get it from a sneeze

Or touching things and then your face

Or any contaminated place

A face-mask will not help you, Sam

And you don’t want it, Sam-I-Am

So wash your hands at every chance

Instead of touching things, just glance

And do not panic, jeez, that’s dumb.

Cause panic will not help you, chum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Mijn werkgever heeft aangekondigd dat vanaf maandag de kantoren gesloten zijn en iedereen thuis moet werken. Dus we worden een remote bedrijf. Ben benieuwd hoe dat gaat. Voor developer functies maakt het niet zoveel uit maar we gaan nu ook voor het eerst Customer Support thuis laten werken.

Ik heb zelf daarom nog maar even een bureau en bureaustoel gehaald, tot nu toe zat ik nog op een oude keukenstoel te werken voor die enkele keer dat ik thuiswerkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat we gewoon een maandje voor lopen op de situatie in Italie. Ik ben benieuwd hoe de situatie dan is.

Er is gisteren wel veel gebeurd (ik woon in Belgie)
- woonzorgcentra (ouderen) mogen geen bezoekers meer ontvangen
- verstandelijk gehandicapten in een tehuis hebben huisarrest en mogen ook geen bezoekers meer ontvangen
- alle activiteiten in de stad hier zijn afgeschaft.
- het zwembad is gesloten
- het ontmoetings en dienstencentrum is gesloten

Treinen en trams rijden nog wel en worden niet eens extra schoongemaakt. Dus je moet zelf een beetje oppassen dat je niet te dicht bij andere mensen gaat zitten en dat je niet met je handen aan je gezicht komt tot je ze hebt gewassen.

Vanuit mijn werk helaas nog niks, alleen handen wassen en ze hebben extra zeepdispensers geplaatst. Terwijl ik 4 op 5 thuis werk wat relatief simpel 5 op 5 is te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 13-03-2020 07:42 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:04
Mel33 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 07:10:
[...]

Sowieso alles boven de 12 jaar kan zich toch hopelijk prima zelf redden thuis? En dan ben ik schappelijk....

Er zijn genoeg gezinnen waar er prima een mouw aan te passen is.....

Kantoorwerk zou part time kunnen werken, of op andere tijden. Beide ouders hoeven niet tegelijk thuis te zijn namelijk. Men kan 2 dagen doordeweeks vrij pakken en in het weekend die werkdagen pakken.

Familie zou kunnen helpen met de opvang. (Pensioen/part time werkers)

Je houd natuurlijk een groep waarbij het niet opgevangen kan worden... Maar daar zou je een mouw aan kunnen passen.

Als je enkel basisschoolleerlingen kijkt heb je het over 1,4 miljoen kinderen. Met 1,7 kinderen per gezin (en laten we simpel rekenen, 1,4) houd je 1 miljoen gezinnen over. Daarvan moet 1 ouder thuis blijven, dus 500.000 mensen.

Als je dan nog kijkt dat er genoeg gezinnen zijn waar je bovenstaande oplossingen zou kunnen invoeren tijdelijk, dan houd je maar een relatief kleine groep over. Zeker geen stilstand .... En door de scholen te sluiten stop je wel de verspreiding.

Nu worden dus juist de scholen een brandhaard voor Corona. En ja die hebben weinig last, maar die verspreiden het virus dus juist ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Net bij de lokale dorps AH geweest, hoorde dat het gistermiddag na Rutte een gekkenhuis was en veel uitverkocht, maar de schappen vanochtend waren weer helemaal vol. Alleen iets minder WC papier. Dus dat mega preppen is nu helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb 6% maar ik lees dit topic dan ook vol verbazing ;)
Teijgetje schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:38:

3 laags medische maskers gehaald tegen verspreiding, en bacteriële zeep.
[Afbeelding]

Als je dan collega's wil informeren dmv een (zelfgeknutselde) poster, zorg dan wel dat de tekst een beetje leesbaar is op de achtergrond.. dit is voor de helft niet te lezen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Waah schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 07:43:
[...]

Sowieso alles boven de 12 jaar kan zich toch hopelijk prima zelf redden thuis? En dan ben ik schappelijk....

Er zijn genoeg gezinnen waar er prima een mouw aan te passen is.....

Kantoorwerk zou part time kunnen werken, of op andere tijden. Beide ouders hoeven niet tegelijk thuis te zijn namelijk. Men kan 2 dagen doordeweeks vrij pakken en in het weekend die werkdagen pakken.

Familie zou kunnen helpen met de opvang. (Pensioen/part time werkers)

Je houd natuurlijk een groep waarbij het niet opgevangen kan worden... Maar daar zou je een mouw aan kunnen passen.

Als je enkel basisschoolleerlingen kijkt heb je het over 1,4 miljoen kinderen. Met 1,7 kinderen per gezin (en laten we simpel rekenen, 1,4) houd je 1 miljoen gezinnen over. Daarvan moet 1 ouder thuis blijven, dus 500.000 mensen.

Als je dan nog kijkt dat er genoeg gezinnen zijn waar je bovenstaande oplossingen zou kunnen invoeren tijdelijk, dan houd je maar een relatief kleine groep over. Zeker geen stilstand .... En door de scholen te sluiten stop je wel de verspreiding.

Nu worden dus juist de scholen een brandhaard voor Corona. En ja die hebben weinig last, maar die verspreiden het virus dus juist ook weer.
Kinderen halen kattenkwaad uit, en met 3week thuis zijn....
ik vind het iig goed dat school ze bezig houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

xippie schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 07:43:
Net bij de lokale dorps AH geweest, hoorde dat het gistermiddag na Rutte een gekkenhuis was en veel uitverkocht, maar de schappen vanochtend waren weer helemaal vol. Alleen iets minder WC papier. Dus dat mega preppen is nu helemaal niet nodig.
Kan ik beamen bij de grootste Jumbo in mijn stad zojuist. Alleen het pasta schap was voor ~30% gevuld, maar ook daar kon ik nog even een zak meepakken. Toiletpapier en handzeep was allemaal gewoon bijgevuld, geen enkel probleem.

Meneer achter me bij de kassa was verontwaardigd omdat de corona niet in de aanbieding was :+ :D

[ Voor 8% gewijzigd door London op 13-03-2020 07:59 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:42
Ik heb wel erg te doen met iedereen die werkzaam is in het basisonderwijs.

Gisterenavond mailtje gehad over hoe de bezetting er uit gaat zien vandaag en morgen. Krijg je vanochtend een bericht dat er nog twee ziekmeldingen bij zijn en er in het slechte geval twee hele klassen uitvallen.

Merk dat het onderling regelen met ouders op het moment ook nog maar moeizaam verloopt. Iedereen is nog wat terughoudend.

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:07
Ik werk nu verplicht thuis en wanneer de scholen dichtgaan heb ik het geluk dat de kinderen wel thuis kunnen zijn (1 is nu op school de ander bij de gastouder, gaat op vrijdag nog niet naar school).
Maar kijk ik in mijn omgeving dan zijn er genoeg die niet thuis kunnen werken.
Vrouw en zusje doen facilitair werk op vakantieparken, en die zijn voorlopig niet gesloten (wel rustiger)
Zwager doet daar de technische dienst,
Schoonzusje rijd pakketten rond en die zal het alleen maar drukker krijgen naar verwachting
Andere zwager doet produktie werk en om nou het hele magazijn met heftruck en al mee naar huis te nemen ;-)
En dan heb ik nog een zus die in de zorg werkt en die is aan de ene kant best jaloers dat ik thuis moet werken, die maakt zich best wel zorgen, ook voor de kwetsbare doelgroep waar ze mee werkt.

Nou scheelt het dat van alle kinderen van hun alleen mijn dochter 5 is en wel wat aandacht nodig heeft en de rest is allemaal 11. Die kunnen zich prima redden.

Uiteindelijk zou het allemaal wel lukken om te regelen maar improvisatie is toch wel iets wat nu zal moeten gebeuren.

[ Voor 10% gewijzigd door Sabes op 13-03-2020 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

In de zorg vraag ik me ook af hoe ze dat op gaan lossen. Die hebben nu al personeelstekort en dat kan toch echt niet vanuit huis en je kan er alleen maar mensen met de juiste papieren aan het werk zetten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mel33 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 07:10:
[...]

Volgens mij moeten je eens terug lezen wat jij meermaals schrijft en hoe ik daar vervolgens op reageer... 🤷‍♂️😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
Jorgen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:11:
[...]

Goed dat jullie aan de oudere bewoners denken. (y)
Alleen, anti-bacteriële Dettol... het woord zegt het al. Daarmee voorkom je hooguit een superinfectie met een bacterie, maar niet het coronavirus.
Je hebt helemaal gelijk. :)
Alleen, er bestaat geen anti virale zeep, en goed je handen wassen met gewone zeep is al voldoende om het virus goeddeels van je handen te krijgen.

@MeltedForest
De poster A4tje is gewoon duidelijk leesbaar en scherp, waarom de rode letters onscherp werden met kopiëren van Word naar Paint om er een jpg van te maken snapte ik ook niet. Maar had geen zin dat nogmaals te doen.
Als je wilt en gebruiken kan je hem in Word krijgen, en wijzigen. ;)
Overigens is hij niet voor collega`s, we wonen hier met een aantal mensen op een boerderij , apart, het is voor de thuiszorg en de mensen die alleen aan zichzelf denken hier, vnl een alcoholist die nu een acute psoriasis (naar alle waarschijnlijkheid) heeft en hoestend en krabbend naast haar gaat zitten. Als je hem ziet krijg je zelf jeuk. :9~
Maar eigenlijk iedereen, zoals daar op staat, protocol is protocol.
Ook voor mij, ik ben niet ziek of heb symptomen, maar kan niet garanderen dat ik niets meedraag of oploop tijdens boodschappen doen natuurlijk.

En misschien is het wel ijdele hoop, haar logee uit de Canarische eilanden, 75, heeft een zoon in Utrecht die ze nu af en toe ziet momenteel. En diens vriendin woont weer in Brabant................tel uit je winst. :+

[ Voor 55% gewijzigd door Teijgetje op 13-03-2020 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wat heeft Rutte gezegd in Nederland dan dat iedereen aan het hamsteren is geslagen? (ik woon in Belgie), zoiets als wat Merkel eerder zei?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:41

Nox

Noxiuz

Marzman schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:10:
Wat heeft Rutte gezegd in Nederland dan dat iedereen aan het hamsteren is geslagen? (ik woon in Belgie), zoiets als wat Merkel eerder zei?
"Is niet nodig". Dat, meer niet.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Jorgen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:06:
[...]

Volgens mij moeten je eens terug lezen wat jij meermaals schrijft en hoe ik daar vervolgens op reageer... 🤷‍♂️😉
Dat zat ik nu net ook bij jou te denken.
Ik vind het op school vertoeven iig beter dan thuis in de straat.
En de kids moeten ook het virus krijgen om immuunsysteem ed op peil te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
Euhm, en dat ze dan oudere mensen besmetten die er dood aangaan, is dan maar een onwenselijk bij-effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locmorto
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-01-2022
Mel33 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:16:
[...]

Dat zat ik nu net ook bij jou te denken.
Ik vind het op school vertoeven iig beter dan thuis in de straat.
En de kids moeten ook het virus krijgen om immuunsysteem ed op peil te houden.
Die kinderen kunnen ook iedereen weer gaan lopen besmetten.

Dan kan je net zo goed ook zeggen dat iedereen gewoon naar ze werk en kan en thuiswerken niet noodzakelijk is.

Maar ik zie nog steeds mensen in dit topic de hele situatie downplayen.

Italie scenario staat hier voor deur in een paar dagen

Nederland zo slecht voorbereid en we hadden een voorsprong van 6 tot 8 weken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Neuzelaar schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:27:
Euhm, en dat ze dan oudere mensen besmetten die er dood aangaan, is dan maar een onwenselijk bij-effect?
Ja als je stijfkoppig toch naar kinderen gaat als je in de/het risico groep zit.

Of moet de regering dit eerst tegen je zeggen en dan pas is het slim om het niet te doen.

Zieken/zwakken blijven al uit de buurt toch, en jij als ouder blijft in je auto.
Of moet dit ook voorgekauwd worden.

Nee ok doe alles maar dicht. Pff

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
Waarom zijn alle doemdenkers nu in godsnaam toiletrollen aan het inslaan?

Ik was net bij de supermarkt, maar er liepen idd al lui die hele karren vol hadden geladen met voedsel en flessen water. Zijn ze bang dat de corona ook in water zit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 12:37

St@m

@ Your Service

P-Rock schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:36:

Ik was net bij de supermarkt, maar er liepen idd al lui die hele karren vol hadden geladen met voedsel en flessen water. Zijn ze bang dat de corona ook in water zit??
Stel, jij moet twee weken in quarantaine en je hebt geen wc-papier meer. Dan is dat vrij vervelend bovenop een al vervelende situatie. Dus een extra pak wc-papier kan echt geen kwaad. Maar mijn collega die serieus 15 * 20 wc rollen heeft ingeslagen.. 8)7

Ik heb een gezin te onderhouden, dus ik zal ook wel even wat extra boodschappen doen zodat we het in ieder geval 2 weken kunnen overleven. En mocht ik iets vergeten zijn, en in quarantaine zitten, dan vraag ik wel even of de buren het halen :P

[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 13-03-2020 08:44 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

St@m schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:42:
[...]
Ik heb een gezin te onderhouden, dus ik zal ook wel even wat extra boodschappen doen zodat we het in ieder geval 2 weken kunnen overleven. En mocht ik iets vergeten zijn, en in quarantaine zitten, dan vraag ik wel even of de buren het halen :P
Ja, buurvrouw kom binnen, wat ik wilde vragen, hoest, ik eh, hoest ... Ja dat gaat goed komen :)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• locmorto
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-01-2022
P-Rock schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:36:

Hier staat een gigantische file voor het parkeerterrein naar de supermarkt.

Geef het nog een dag en er wordt gevochten om toiletpapier en afbakbroden :/

Straks ieder voor zichzelf en god voor ons allen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
Gewoon hele meutes die het niet snappen.
In de rij staan bij een supermarkt is al oerdom om te doen. Maar toch doen ze het (Tilburg)

Je kids naar school brengen en dan vrolijk een gesprek met mede ouders hebben.
allemaal van die dingen die nu net vermeden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
London schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 07:59:
[...]

Kan ik beamen bij de grootste Jumbo in mijn stad zojuist. Alleen het pasta schap was voor ~30% gevuld, maar ook daar kon ik nog even een zak meepakken. Toiletpapier en handzeep was allemaal gewoon bijgevuld, geen enkel probleem.

Meneer achter me bij de kassa was verontwaardigd omdat de corona niet in de aanbieding was :+ :D
Op een gegeven moment heeft iedereen wel een halve kuub aan pasta, rijst en bruinebonen in blik in huis staan en dan stabiliseert het in winkels zich weer naar het normale dagelijks verloop.
Voor hoeveel jaar denkt men wcpapier nodig te gaan hebben? Wanneer de voorraadkast uitpuilt en vooralsnog er geen enkele sprake is van schaarste in de aanvoer bij supermarkten krijg je dat mensen hun koopmomenten kunnen beperken maar dan wel grotere aantallen van een product gaan kopen per keer.
Australië en wcpapier was een ander geval, vrijwel al het wcpapier komt daar uit China en wanneer daar de boel instort/stopt merken ze dat nogal flink in Australië.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
behalve het feit van het nu al, in sommige gevallen belachelijke, hamster/preppers gedrag wel weer goed dat men in Nederland veel bewuster van de huidige situatie is.

Ruim een week geleden was de algemene tendens nog ''mwa, wat kan ons gebeuren hier!?'' ;)
Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op het onderwerp van het topic aub! Het corona-virus bespreken kan in AWM.

Tevens zijn posts over het hamsteren dat je zelf doet niet langer toegestaan hier.