Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10 09:17

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik wil even mijn excuses aanbieden aan ieder die zich aangevallen voelden door mij. Het is nooit mijn intentie geweest om anderen te kwetsen. Maar een mod heeft me op een paar uitspraken gewezen die wellicht te direct en op de persoon gericht waren.

Mijn excuses daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:32

bert pit

asdasd

Dit schiet ineens in mijn gedachte: misschien is het nog niet zo ongunstig om het virus maar gewoon zsm te ondergaan.

Er aan ontkomen is nauwelijks mogelijk, waarschijnlijk is het een milde griep en als er complicaties komen: nu zijn er nog bedden.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

bert pit schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:03:
Dit schiet ineens in mijn gedachte: misschien is het nog niet zo ongunstig om het virus maar gewoon zsm te ondergaan.

Er aan ontkomen is nauwelijks mogelijk, waarschijnlijk is het een milde griep en als er complicaties komen: nu zijn er nog bedden.
Dan ga je er van uit dat je het virus nooit meer kan oplopen als je het eenmalig gehad hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
voor eind maart al een tijdje een weekje vakantie en huisje geboekt in duitsland (Kröv).

Dat moet toch wel lukken/goed komen voor alles op slot gaat......?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:56

Ardana

Mens

Modbreak:Mag ik nogmaals jullie aandacht vragen voor het onderwerp? (Praktische) voorbereiding op het Corona-virus. Dus geen persoonlijke of bedrijfseconomische financiële aspecten. Geen diepgaande bespreking van de ontwikkelingen van het virus. Geen gevolgen voor (kleine) bedrijven. Niet 'welke risico-groepen bestaan er en is de informatie van de overheden wel betrouwbaar'. Daarvoor kun je terecht in AWM. Posts met zulke inhoud kunnen weggegooid gaan worden.

Wel 'hoe bereid jij je persoonlijk voor op het virus'.

[ Voor 20% gewijzigd door Ardana op 11-03-2020 19:12 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Om weer terug ontopic te gaan:
Wat is handig tegen (corona)griep om in huis te hebben?
Paracetamol? Trachitol? Strepsils? Kippenbouillon?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
anandus schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:19:
Corona is geen griep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@anandus eigenlijk alles wat je ook op een vakantie mee zou nemen. Dus koortsremmer (Paracetamol) ontstekingsremmer (ibuprofen) Diarree remmer (naar keuze) Thermometer (per persoon dan wel of een optische met kapjes). Zout is altijd fijn als je zweet (dat kan drinkbouillon zijn). Paar dagen drinkwater.
Drank & drugs die van toepassing zijn (dus je reguliere medicijnen als je die gebruikt, voldoende koffie etc etc).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Het is geen influenza, dat bedoel je?

Een verkoudheid, dan? Een luchtweginfectie? Wat je wil ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
@anandus en in aanvulling op @franssie
Ik heb daarnaast ook een saturatiemeter gekocht.
Zo een die je op je vinger kan clippen.
(zorg wel voor warme vingers, maar met koorts meestal niet zo'n probleem)

Op die manier kan je bij benauwdheidsklachten beter in de gaten houden of je nog thuis kan blijven of naar het ziekenhuis moet.
Dat doe je op zo'n moment natuurlijk in overleg met je arts, maar die zal blij zijn dat je zelf kan melden dat je een saturatie van 96% hebt zodat hij/zij niet ingepakt en bemaskerd bij jou langs hoeft te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@daan die heb ik ook inderdaad. En bij longklachten je gewicht in de gaten houden. Als het doorslaat naar je hart zou je vocht achter je longen kunnen krijgen/hebben dus dan is een weegschaal ook wel handig (als in, als je plots snel zwaarder wordt over een 5-tal dagen én kortademig wordt).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bert pit schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:03:

Die gedachte kwam ook al bij mij op. Aan de andere kant: Wie weet of ik niet een kwaal onder de leden heb (hart, longen, etc) waarvan ik nu nog niets weet maar die me wel fataal kan worden in combinatie met Corona. Misschien toch maar liever proberen één van die 30-40% van de bevolking te blijven die het volgens de prognoses helemaal niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dat is allemaal sowieso praktisch om in huis te hebben. Voor pijnstilling heb ik liever Ibuprofen wegens het ontstekingsremmende effect, diclofenac als het heftiger is, maar beiden zijn slecht voor de maag en als je er gevoelig voor bent kan een maagbeschermer handig zijn.

Zorg voor genoeg thee oid zodat je blijft drinken, vaak smaakt water niet als je ziek bent. Bouillon is ook altijd goed, zodat je zout binnenkrijgt en vocht binnenhoudt.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Medische studies zijn niets waard blijkbaar. Daar zit je dan met je gemeten saturatie van x% met een niet medisch gecertificeerde saturatiemeter scheef bevestigd op je zwetende, koude vinger/oorlel/whatever die je niet stil kunt houden omdat je aan het hyperventileren bent omdat je inmiddels een hypochonder bent vanwege deze "paniek" :)

Benauwdheid in combinatie met koorts is voldoende om te bellen met je huisarts toch? Laat het aan de mensen over die er voor gestudeerd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
  • Nu online
Davetc schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:49:
Medische studies zijn niets waard blijkbaar. Daar zit je dan met je gemeten saturatie van x% met een niet medisch gecertificeerde saturatiemeter scheef bevestigd op je zwetende, koude vinger/oorlel/whatever die je niet stil kunt houden omdat je aan het hyperventileren bent omdat je inmiddels een hypochonder bent vanwege deze "paniek" :)

Benauwdheid in combinatie met koorts is voldoende om te bellen met je huisarts toch? Laat het aan de mensen over die er voor gestudeerd hebben.
Het zal je verbazen hoeveel huisartsen precies dezelfde saturatiemeter gebruiken als ik. (hint het is dezelfde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:54
Medicijnen zoals paracetamol helpen niet, ze geven hooguit verlichting maar verkorten niet de duur ervan.
Als ik ziek ben neem ik niets tenzij de hoofdpijn etc niet uit te houden is, het duurt niks langer dan normaal.

Voor diarree bijvoorbeeld kun je net zo goed een banaan eten dat helpt ook zeer goed.

Zaken wat kunnen helpen is extra vitamine C en andere fruit eten zodat je een hogere weerstand krijgt.

Daarnaast kijk uit voor deurklinken en andere zaken waar iedereen aan zit, dat zijn prima ziekte versprijders.
Dus ook het toetsenbord van de pinterminal waar iedereen aan zit, betaal daarom dus contactloos.

Voor de rest gewoon standaard voedsel meer kun je niet doen.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_evil08 op 11-03-2020 20:08 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

franssie schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:29:
@anandus eigenlijk alles wat je ook op een vakantie mee zou nemen. Dus koortsremmer (Paracetamol) ontstekingsremmer (ibuprofen) Diarree remmer (naar keuze) Thermometer (per persoon dan wel of een optische met kapjes). Zout is altijd fijn als je zweet (dat kan drinkbouillon zijn). Paar dagen drinkwater.
Drank & drugs die van toepassing zijn (dus je reguliere medicijnen als je die gebruikt, voldoende koffie etc etc).
ORS-oplossing :Y

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:12
mr_evil08 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:06:
Medicijnen zoals paracetamol helpen niet, ze geven hooguit verlichting maar verkorten niet de duur ervan.
Als ik ziek ben neem ik niets tenzij de hoofdpijn etc niet uit te houden is, het duurt niks langer dan normaal.
Paracetamol werkt niet alleen pijnstillend (niet eens specifiek tegen hoofdpijn) maar ook behoorlijk koortsverlagend. Mocht je koorts echt te hoog worden is 1000mg paracetamol helemaal geen gekke actie.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
martijn_tje schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:12:
[...]

Paracetamol werkt niet alleen pijnstillend (niet eens specifiek tegen hoofdpijn) maar ook behoorlijk koortsverlagend. Mocht je koorts echt te hoog worden is 1000mg paracetamol helemaal geen gekke actie.
Klopt als het gevaarlijk hoog wordt, maar lichte koorts is helemaal niet erg, dat is een natuurlijke reactie van het lichaam om de ziekte tegen te gaan, mensen grijpen erg snel naar de medicijnen alsof het snoepjes zijn en denken dat ze wonderen verrichten(en lezen lang niet altijd de bijsluiter op de risico,s wat kan gebeuren).

Paracetamol heeft ook een verslavend effect bij langdurig gebruik er zit codeïne en caffeïne in, Codeïne is het zwakke broertje van morfine. Morfine is bekend vanwege zijn verslavend effect.

Beste medicijn blijft op tijd naar bed en niet teveel naar dat schermpje kijken want dat houdt je wakker, en zoveel mogelijk stress vermijden.

Ik ben meer voor preventie dan teveel denken aan als het eenmaal raak is.

[ Voor 36% gewijzigd door mr_evil08 op 11-03-2020 20:38 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• daan!
  • Nu online
mr_evil08 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:23:
Paracetamol heeft ook een verslavend effect bij langdurig gebruik er zit codeïne en caffeïne in, Codeïne is het zwakke broertje van morfine. Morfine is bekend vanwege zijn verslavend effect.
Prima dat je je gedachtenspinsels hier post, maar een disclaimer 'ik ben geen arts en mijn post is puur mijn mening' zou niet misstaan.

Wat betreft het verslavende effect valt dat bij Paracetamol reuze mee.
Er zijn medicatieafhankelijke hoofdpijnen bij langdurig Paracetamolgebruik bekend, maar daar kom je weer vanaf door ermee te stoppen.
Wel even door de hoofdpijn heen bijten, ook vervelend.
De verslaving zoals bij morfine, alcohol, nicotine en drugs waarbij er een psychologische afhankelijkheid is naar dat middel zie je niet bij Paracetamol.

Wat betreft de toegevoegde middelen zoals codeïne en Cafeïne zijn er ook varianten zonder die stoffen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Nope, als je paracetamol koopt, koop je paracetamol. Koop je een combinatie zoals APC, dan krijg je meer dan alleen paracetamol (aspirine, paracetamol, cafeïne).

Codeine is, behalve in bepaalde hoestdranken, niet zonder recept te krijgen. bron

Graag beperken tot de waarheid, er staat al genoeg onzin over medicatie op internet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik dacht dat dit over voorbereiden ging?
Of toch over medische onzin en doomsday alu hoedjes?
Misschien voor alle zelfbenoemde dokters een apart topic aanmaken met het woordje onzin in de topictitel.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:30

vhal

ಠ_ಠ

daan! schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:32:
@anandus en in aanvulling op @franssie
Ik heb daarnaast ook een saturatiemeter gekocht.
Zo een die je op je vinger kan clippen.
(zorg wel voor warme vingers, maar met koorts meestal niet zo'n probleem)

Op die manier kan je bij benauwdheidsklachten beter in de gaten houden of je nog thuis kan blijven of naar het ziekenhuis moet.
Dat doe je op zo'n moment natuurlijk in overleg met je arts, maar die zal blij zijn dat je zelf kan melden dat je een saturatie van 96% hebt zodat hij/zij niet ingepakt en bemaskerd bij jou langs hoeft te komen.
Ja, ik denk dat de gezondheidszorg blij zal zijn met hypochonders die een spo2 meter van Aliexpress hebben gekocht (bij wijze van) en vervolgens denken dat ze covid19 hebben... 8)7 :X 8)7

Simpel gezegd, je kan geen diagnose stellen aan de hand van een simpele saturatiemeting. Ook al geeft deze 99% aan, je moet het zien als aanvullende parameter in een breder geheel.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

[...]

Klopt als het gevaarlijk hoog wordt, maar lichte koorts is helemaal niet erg, dat is een natuurlijke reactie van het lichaam om de ziekte tegen te gaan, mensen grijpen erg snel naar de medicijnen alsof het snoepjes zijn en denken dat ze wonderen verrichten(en lezen lang niet altijd de bijsluiter op de risico,s wat kan gebeuren).

Beste medicijn blijft op tijd naar bed en niet teveel naar dat schermpje kijken want dat houdt je wakker, en zoveel mogelijk stress vermijden.

Ik ben meer voor preventie dan teveel denken aan als het eenmaal raak is.
Ik ga toch mee met @Bundin en met @daan! . Wel je informatie staven als je dit post, het klopt (deels) niet en dat vertroebelt de betrouwbaarheid in een discussie.

Verder sluit ik mij graag aan bij @Ardana , het gaat hier om het voorbereiden en niet om het virus zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 11-03-2020 22:03 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Laatst online: 20-10 23:42
SmurfLink schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:47:
[...]

Zorg voor genoeg thee oid zodat je blijft drinken, vaak smaakt water niet als je ziek bent. Bouillon is ook altijd goed, zodat je zout binnenkrijgt en vocht binnenhoudt.
Als je vocht achter de longen hebt (longoedeem) door de infectie moet je juist geen zoute dingen eten of drinken. En ook niet veel drinken. Dat verergert het alleen maar.

Het vocht moet dan juist afgedreven worden. In het ziekenhuis gebruiken ze diuretica. Bij benauwdheid ga zoveel mogelijk rechtop zitten.

https://encyclopedie.medicinfo.nl/longoedeem

Zonder luchtwegklachten wel veel drinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-10 22:37

marapuru

db.

Vandaag besloten dat ik niet mee ga met een weekend met vrienden naar Porto. Echt een kut besluit waar ik vreselijk van baal.

Het is zo raar en gek om beslissingen te nemen die aan de ene kant te vroeg en overdreven voelen, maar aan de andere kant nodig lijken te zijn. Volgens de cijfers zijn er slechts 59 mensen besmet in Portugal. En toch heb ik het gevoel dat die cijfers te laag zijn, rekening houdend met incubatie en de simpele gedachte dat niet alle besmette gevallen bekend zijn bij de lokale overheidsinstanties. En daarnaast zou het kunnen dat ik zelf met het virus rondloop en het daar ongemerkt ga verspreiden.

Voor mij was de gedachte simpel. Ik ben niet zozeer bang het virus op te lopen, maar meer voor de gevolgen daarvan.

- Reizen per vliegtuig, er kan een besmet persoon bij zitten. Waardoor je direct zelf ook op de lijst staat.
- Exponentiele groei van het virus in Portugal. Kroegen, publieke plaatsen etc. gaan sluiten.
- Gedoe in NL aan de grens als je terug wilt.

Mijn redenatie en keuze om niet te gaan werd met wat hoongelach ontvangen. Dat vind ik misschien nog wel het meest vervelend en lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-10 21:38
marapuru schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:52:
Vandaag besloten dat ik niet mee ga met een weekend met vrienden naar Porto. Echt een kut besluit waar ik vreselijk van baal.

Het is zo raar en gek om beslissingen te nemen die aan de ene kant te vroeg en overdreven voelen, maar aan de andere kant nodig lijken te zijn. Volgens de cijfers zijn er slechts 59 mensen besmet in Portugal. En toch heb ik het gevoel dat die cijfers te laag zijn, rekening houdend met incubatie en de simpele gedachte dat niet alle besmette gevallen bekend zijn bij de lokale overheidsinstanties. En daarnaast zou het kunnen dat ik zelf met het virus rondloop en het daar ongemerkt ga verspreiden.

Voor mij was de gedachte simpel. Ik ben niet zozeer bang het virus op te lopen, maar meer voor de gevolgen daarvan.

- Reizen per vliegtuig, er kan een besmet persoon bij zitten. Waardoor je direct zelf ook op de lijst staat.
- Exponentiele groei van het virus in Portugal. Kroegen, publieke plaatsen etc. gaan sluiten.

Mijn redenatie en keuze om niet te gaan werd met wat hoongelach ontvangen. Dat vind ik misschien nog wel het meest vervelend en lastig.
Better safe than sorry.
Mijn ouders cancelen een reis naar Azie om dezelfde redenen en wij gaan niet naar een familieding in het zuiden des lands.

We zijn met zn allen verantwoordelijk voor het doorbreken van deze chain of events naar mijn mening.

De regering doet iig veel te weinig naar mijn idee en dat vind ik erg kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lensent schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:07:
[...]

Better safe than sorry.
Mijn ouders cancelen een reis naar Azie om dezelfde redenen en wij gaan niet naar een familieding in het zuiden des lands.

We zijn met zn allen verantwoordelijk voor het doorbreken van deze chain of events naar mijn mening.

De regering doet iig veel te weinig naar mijn idee en dat vind ik erg kwalijk.
Naar Brabant?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-10 21:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Kwa voorbereiding zou ik zelf denken aan je auto niet leeg wegzetten maar voldoende brandstof erin laten.
Dan heb je al een FM radio en een "powerbank" mocht echt de apocalyptisch uitbreken.

Ik woon dichtbij Duitsland dus mocht echt chaos uitbreken kan ik daar nog wel op tijd terecht.

Dat geprep is nogal zwaar overdreven voorlopig, gewoon wat blinkvoer en rijst in huis dan overleef je het wel, kwa tijdverdrijf zijn er genoeg zaken, iedereen heeft wel een smartphone toch.

De andere zaken als medicijnen en EHBO koffer heb je als goed is altijd wel in huis.

Stroomuitval etc verwacht ik niet snel, Het betalingsverkeer geraakt wordt is veel erger, je ziet al wat 1 pinstoring aanricht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Over preppen, voorbereiden, e.d. moest ik denken aan het feit dat we vroeger ooit een Bescherming Bevolking hadden. Ooit opgericht om in tijden van (mogelijke) oorlog ondersteuning te bieden voor de burgers.
Wikipedia: Bescherming Bevolking

Maar ook deze organisatie is opgeheven c.q. wegbezuinigd omdat de dreiging niet meer als reëel gezien werd. Terwijl juist dit soort taken ook bij de nu (komende onrust?) heersende situaties, ondersteuning zou kunnen bieden.

Recentelijk heb ik een documentaire gezien hoe o.a. Duitsland enorme voorraaden aan tarwe/rogge beschikbaar heeft om de bevolking in tijden van nood, te voorzien.
Wikipedia: Bundesreserve Getreide – Wikipedia
https://www.welt.de/polit...ebensmittel-Vorraete.html

...Pro Bürger etwa zehn Kilo...

Afbeeldingslocatie: https://www.welt.de/img/bildergalerien/mobile108292652/5131624057-ci23x11-w1280/Notversorgungslager-in-Brandenburg.jpg

En da's best wel veel. :Y

Hier de TV uitzending:
https://www.arte.tv/de/vi...enius-reserve-in-der-not/

Weet iemand of er in Nederland ook zoiets (nog) bestaat? Dus niet alleen een buffervoorraad aan brandstof (denk alleen al aan de energievoorziening en onze gemalen), maar ook grote hoeveelheden basisvoedsel?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
mr_evil08 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:30:

Ik woon dichtbij Duitsland dus mocht echt chaos uitbreken kan ik daar nog wel op tijd terecht.
In NRW zijn meer besmettingen dan in Nederland. Als in NL chaos uitbreekt, zal dat in Duitsland/NRW niet anders zijn. NL als doorvoerhaven voor duitse import, is ook niet onbelangrijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik zag gisteren in de Albert Heijn dat het volledige schap pijnstillers/onstekingsremmers leeg was. Wat bizar. Heb zelf een bijbaan in een supermarkt en wij hebben alles gewoon nog. Blikvoer en dergelijken in huis halen is overigens nou niet echt nodig, het is niet alsof dat 'op' begint te raken. Productie en toevoer van 99,9% van wat je in een supermarkt kan kopen is niet lager dan normaal, voorraad en distributie ook niet. Ik ben overigens verantwoordelijk voor de bestellingen van o.a. dit soort producten in onze winkel dus heb vaak contact met hoofdkantoor/distributiecentra.

Nu snap ik dat een supermarkt een brandhaard kan zijn en mensen hun bezoek willen beperken, maar ik heb nou niet het idee dat inslaan als een malle de oplossing is. Wat minder bezoeken, goed je handen wassen na het winkelen en in de tussentijd zorgen dat je je gezicht niet aanraakt is dan nog steeds de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Thomas schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:10:
Ik zag gisteren in de Albert Heijn dat het volledige schap pijnstillers/onstekingsremmers leeg was. Wat bizar
...
Dat viel me een week geleden al op...

Ibuprofen was op bij de diverse supermarkten; een leeg vakje, met omgedraaid bordje.
Alleen de lokale Kruidvat had nog 2 pakjes liggen. 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:22
Thomas schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:10:
Ik zag gisteren in de Albert Heijn dat het volledige schap pijnstillers/onstekingsremmers leeg was. Wat bizar. Heb zelf een bijbaan in een supermarkt en wij hebben alles gewoon nog. Blikvoer en dergelijken in huis halen is overigens nou niet echt nodig, het is niet alsof dat 'op' begint te raken. Productie en toevoer van 99,9% van wat je in een supermarkt kan kopen is niet lager dan normaal, voorraad en distributie ook niet. Ik ben overigens verantwoordelijk voor de bestellingen van o.a. dit soort producten in onze winkel dus heb vaak contact met hoofdkantoor/distributiecentra.

Nu snap ik dat een supermarkt een brandhaard kan zijn en mensen hun bezoek willen beperken, maar ik heb nou niet het idee dat inslaan als een malle de oplossing is. Wat minder bezoeken, goed je handen wassen na het winkelen en in de tussentijd zorgen dat je je gezicht niet aanraakt is dan nog steeds de beste optie.
Distributie is wat dit land door laat draaien. Valt dat op zijn gat dan zijn alle schappen binnen een paar weken leeg. Hoeveel je ook besteld. ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
Nog is de distributie op peil. Als in R'dam geen schepen meer aanmeren/gelost worden, dan verandert dat. Die mate van chaos verwacht ik echter niet. Dat zou duiden op compleet incompetente politiek. In dat geval dienen we onze volksvertegenwoordigers per direct af te zetten. In China is de verzorging ook nooit in gevaar geweest, dus hoeft dat hier eveneens niet te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

AtlAntA schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:18:
[...]

Distributie is wat dit land door laat draaien. Valt dat op zijn gat dan zijn alle schappen binnen een paar weken leeg. Hoeveel je ook besteld. ;)
Geen bedrijf of overheid in Nederland zal de distributie laten stoppen. Stop je daarmee dan creëer je een groter probleem dan het virus zelf (geen voedsel en geen inkomsten). Internationale handelsbeperkingen zie ik dan eerder gebeuren maar de distributiecentra van alle supermarkten hebben een gigantische voorraad van zo ongeveer alles, zeker houdbare producten. Veel groenten en fruit wordt ook nog eens lokaal geproduceerd en ingekocht, zeker in dit seizoen, dus daar maak ik me ook weinig zorgen over.

Aangezien besmetting pas bij menselijk contact voorkomt zie ik absoluut geen reden waarom de distributie zou worden platgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Vanoverdegrens Maar da's nou juist het probleem bij de vele (mis)informatie en de self-fulfilling prophecy van chaos. :+

Mensen denken dat het mis zal gaan.
Denken dat ze veel hoofdppijn pilletjes nodig hebben. En die zijn relatief heel goedkoop in de winkels verkrijgbaar, dus kopen ze wat extra. En veel meer extra dan normaal in dit jaargetijde.
En alle logistieke- en productieketens zijn daar niet op ingeregeld. En alle basisgrondstoffen komen tegenwoordig uit landen, die nu zelf een intern probleem hebben (India, China). Of ze beperken de uitvoer van dat soort grondstoffen, en/of hun eigen productiefaciliteit ligt stil.

Al met al is het effect dat de goedkope pilletjes op zijn, en niet ff snel, binnen enkele dagen geproduceerd c.q. geleverd kunnen worden.

Dat heeft weinig te maken met het al dan niet afmeren van een (leeg?!) containerschip in Rotterdam. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
@ehtweak Ik wil hier geen link tussen de hamsterinkopen van het moment met eventuele distributiestop leggen. Ik verwacht niet, dat die komt, omdat dan meer problemen ontstaan dan door dit virus.

Mij is opgevallen, dat de sterfelijkheid door het virus vrijwel overal tussen 1,5 en 3,5% ligt, maar dat in Duitsland bij ~2000 infecties pas 3 mensen zijn overleden. Dat is een sterfelijkheid van slechts 0,15%. Oftewel, sterk afwijkend, en dat in positieve zin.
Waarom? De eerste gevallen zijn al weer van rond carneval.
Doet de duitse gezondheidzorg dingen anders dan elders? Beter?

[ Voor 49% gewijzigd door Vanoverdegrens op 12-03-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Klinkt wel vreemd maar iedereen ziet paniek, en problemen.

Terwijl nu worden we gedwongen wat zaken te her-evalueren ..
- mensen die niet gewend waren voorraad in huis te hebben gaan het "gemak" ervan zien
- thuis werken, een maandje of 2 en ook het bedrijf zal zien hoe "nodig" op kantoor zijn daadwerkelijk is.
immers vergaderingen zullen relatief minder zijn, of even "langslopen" ..

Omgekeerd evenredig, mijn koffie/thee gaat harder meer elektra/stook kosten want ik werk thuis .. dus in de tijd dat ik thuis moet zitten ben ik duurder uit. eten gaat ook harder want je hebt "voorraad"
Vanoverdegrens schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:32:
@ehtweak Ik wil hier geen link tussen de hamsterinkopen van het moment met eventuele distributiestop leggen. Ik verwacht niet, dat die komt, omdat dan meer problemen ontstaan dan door dit virus.
ik durf wel een distributie stop te voorspellen, maar dit voor specifieke producten. hoeveel impact dit zal hebben ? tja ligt meer aan de buffer/product. algemene bevoorrading zal wel doordraaien eventueel trager door personeels tekort ..

[ Voor 31% gewijzigd door vso op 12-03-2020 09:36 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vanoverdegrens schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:19:
Nog is de distributie op peil. Als in R'dam geen schepen meer aanmeren/gelost worden, dan verandert dat. Die mate van chaos verwacht ik echter niet. Dat zou duiden op compleet incompetente politiek. In dat geval dienen we onze volksvertegenwoordigers per direct af te zetten. In China is de verzorging ook nooit in gevaar geweest, dus hoeft dat hier eveneens niet te gebeuren.
Vind het als Brabander een beetje dubbel idd. Als je op de kaart kijkt zie je in Brabant relatief veel besmettingen, maar met regio Utrecht en Rotterdam op plaats 3 en 4 qua absolute besmettingen. Alleen Breda en Tilburg zijn er meer maar dat heeft een aanwijsbare oorzaak.
Per saldo zou je dan zeggen gooi de regio Rijnmond ook maar op slot. Doet men niet want impact van havensluiting is levensgroot op NL en de rest van de EU. Begrijpelijk, maar nog steeds dubbel.
Wat men kennelijk ook lijkt te vergeten in Den Haag is dat ze jongens als ASML en NXP en andere high tech behoorlijk raken. Dat merk je nu niet, maar zonder die twee geen chips. En een gebrek aan chips ga je wel merken op de duur - overal.

[ Voor 11% gewijzigd door The Eagle op 12-03-2020 09:36 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:57

Bob Popcorn

Plop!

[...]

h2o is het zwakke broertje van h2o2, moet je eens opletten wat er gebeurt als je h2o2 binnen krijgt :') Daarnaast zeg je net zelf dat paracetamol je ziekte niet verkort of verlengt, waarom zou je het dan niet nemen als je ziek bent? :D

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:35:
[...]

Vind het als Brabander een beetje dubbel idd. Als je op de kaart kijkt zie je in Brabant relatief veel besmettingen, maar met regio Utrecht en Rotterdam op plaats 3 en 4 qua absolute besmettingen. Alleen Breda en Tilburg zijn er meer maar dat heeft een aanwijsbare oorzaak.
Per saldo zou je dan zeggen gooi de regio Rijnmond ook maar op slot. Doet men niet want impact van havensluiting is levensgroot op NL en de rest van de EU. Begrijpelijk, maar nog steeds dubbel.
Het verschil zit 'm erin dat in Brabant de bron van de individuele besmettingen lang niet altijd duidelijk is, terwijl dat in andere regio's meestal wel het geval is (contact met persoon x, reizen naar regio y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:35:
[...]

Wat men kennelijk ook lijkt te vergeten in Den Haag is dat ze jongens als ASML en NXP en andere high tech behoorlijk raken. Dat merk je nu niet, maar zonder die twee geen chips. En een gebrek aan chips ga je wel merken op de duur - overal.
In rijnmond (mijn regio) is de eerste besmetting(en) al geconstateerd ..

ik "moet" nog steeds naar kantoor ik zou thuis kunnen werken, persoonlijk vind ik het wel lekker (thuis werken is niet mijn ding) maar zouden we niet beter af zijn door heel NL gewoon te verplichten tot reizen te verminderen..

Roeleer in je klas met aanwezigheid (aantal kids in de klas bv) /remote (skype sessie oid) ..

Als ze rijmond beperken tot "noodzakelijk" vervoer .. (lees werkverkeer) denk ik dat het juist eerder een positief effect heeft, vannochtend stond het stil rond rotjeknor dat is ook niet handig.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:54

Nox

Noxiuz

Vanoverdegrens schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:32:

Mij is opgevallen, dat de sterfelijkheid door het virus vrijwel overal tussen 1,5 en 3,5% ligt, maar dat in Duitsland bij ~2000 infecties pas 3 mensen zijn overleden. Dat is een sterfelijkheid van slechts 0,15%. Oftewel, sterk afwijkend, en dat in positieve zin.
Waarom? De eerste gevallen zijn al weer van rond carneval.
Doet de duitse gezondheidzorg dingen anders dan elders? Beter?
Cijfers zijn niet accuraat. Hoeveel mensen hebben milde klachten, zijn besmet, en blijven thuis zonder zich te laten/worden getest? Misschien zijn er wel 4000 besmettingen van jonge carnavalsvierders die thuis zitten met wat hoesten en milde verschijnselen? Buiten dat kunnen de Duitse zieken ook gewoon jonge mensen zijn die allemaal wel getest zijn en de kans op overlijden dus fors kleiner is. Als het virus in een bejaardenhuis terecht komt heb je er zo 20-30 doden bij zonder dat het afwijkend is maar op deze schaalt wel funest voor je cijfers.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
@Nox Ik ben benieuwd hoe deze cijfers zich de komende weken gaan ontwikkelen. En hoe de uitbreiding van het virus zich ontwikkelt. Bijv. of er de komende weken warmer weer komt en dat de problemen mindert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Vanoverdegrens schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:27:
@Nox Ik ben benieuwd hoe deze cijfers zich de komende weken gaan ontwikkelen. En hoe de uitbreiding van het virus zich ontwikkelt. Bijv. of er de komende weken warmer weer komt en dat de problemen mindert.
Het is momenteel 20 graden in Iran, daar gaat het virus ook als een malle. Ik gok niet dat het invloed heeft, al lijkt India bijvoorbeeld weinig last te hebben van het virus waar het momenteel 25+ graden is in Delhi.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nox schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:39:
[...]

Het is momenteel 20 graden in Iran, daar gaat het virus ook als een malle. Ik gok niet dat het invloed heeft, al lijkt India bijvoorbeeld weinig last te hebben van het virus waar het momenteel 25+ graden is in Delhi.
Ik zat er gisteren ook naar te kijken. In Australie en Vietnam zit het virus ook. Daar is het boven de 30 graden.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 12:25
Zeer interessant artikel over waarom er nu al veel ingrijpender maatregelen zouden moeten worden genomen, ik zou zeggen verplichte kost voor alle bestuurders en beleidmakers in dit land!

Delaying social distancing by only 1 day increases the peak of the curve by 40%. Waiting a whole week is time you don't have: https://medium.com/@tomas...ple-will-die-f4d3d9cd99ca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Is een groot deel van Nederland nu zo laks, of overdrijven de mensen die zich wel zorgen maken om de verdere verspreiding?

Wat is er nu zo moeilijk aan het afzeggen van afspraken en minimaal één week thuis werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anton2610 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:47:
Is een groot deel van Nederland nu zo laks, of overdrijven de mensen die zich wel zorgen maken om de verdere verspreiding?

Wat is er nu zo moeilijk aan het afzeggen van afspraken en minimaal één week thuis werken?
Niet iedereen kan thuis werken. De baas moet het goed vinden en het soort werk moet vanuit huis kunnen. Mijn vrouw werkt in de verzorging dat kan niet vanuit huis maar er zijn ook al mensen besmet daar. Ik vind eigenlijk ook dat ze er laks mee om gaan want het gaat om bejaarden en ze isoleren de mensen die het hebben maar testen de rest niet. Ik denk dat ze bang zijn dat er veel mensen ziek thuis moeten zitten van het personeel en dat ze dan niemand meer hebben, maar dat is een beetje de strategie van Italie en China geweest en die werkt niet zo goed.

Ik werk vier dagen vanuit huis, maar die ene dag die overblijft moet ik nog steeds naar het werk komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 12-03-2020 10:54 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Marzman schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:53:
[...]

Niet iedereen kan thuis werken. De baas moet het goed vinden en het soort werk moet vanuit huis kunnen. Mijn vrouw werkt in de verzorging dat kan niet vanuit huis maar er zijn ook al mensen besmet daar. Ik vind eigenlijk ook dat ze er laks mee om gaan want het gaat om bejaarden en ze isoleren de mensen die het hebben maar testen de rest niet. Ik denk dat ze bang zijn dat er veel mensen ziek thuis moeten zitten van het personeel en dat ze dan niemand meer hebben, maar dat is een beetje de strategie van Italie en China geweest en die werkt niet zo goed.

Ik werk vier dagen vanuit huis, maar die ene dag die overblijft moet ik nog steeds naar het werk komen.
Er zijn ook ontzettend veel mensen die wel thuis kunnen werken, maar het niet nodig vinden dat te doen. Zij menen immers niet ziek te zijn, dus het maakt niet uit. Hoorde net dat er bij een bedrijf van een kennis de temperatuur wordt gemeten bij binnenkomst en zolang de manager het niet nodig vindt dat je thuiswerkt, je gewoon op kantoor moet blijven werken.

Managers denken dus boven het RIVM te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

-

[ Voor 100% gewijzigd door Marzman op 12-03-2020 10:58 . Reden: verkeerde topic ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Marzman schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:41:
[...]

Ik zat er gisteren ook naar te kijken. In Australie en Vietnam zit het virus ook. Daar is het boven de 30 graden.
Aanwezigheid en verspreiding zijn twee verschillende dingen. Het oplopen in China met 10 graden en dan bij thuiskomst in Australie symptomen verkrijgen is bijvoorbeeld alweer info die dat tegenspreekt. Feit is dat het in Europa nu met duizenden (tienduizend al?) gevallen en relatief koel weer hard gaat, maar om te zeggen dat het koude weer debet daar aan is, is m.i. onjuist gezien het virus zich ook verspreid in Iran. Allicht is er ergens een gemene deler over waarom het virus hier nu wel 'losbarst' maar in Australië en India nog niet. Ik had juist India verwacht met slechte hygiene en hoge bevolkingsdichtheid. Kijk naar de metro's daar, dat moet als een malle gaan en het type werk van hun is niet altijd geschikt voor thuiswerk. (oke, de MS support kan dat misschien wel, maar dan moet je thuis wel een deftige Internetpijp hebben en laptop/pc, enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nox schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:06:
[...]

Aanwezigheid en verspreiding zijn twee verschillende dingen. Het oplopen in China met 10 graden en dan bij thuiskomst in Australie symptomen verkrijgen is bijvoorbeeld alweer info die dat tegenspreekt. Feit is dat het in Europa nu met duizenden (tienduizend al?) gevallen en relatief koel weer hard gaat, maar om te zeggen dat het koude weer debet daar aan is, is m.i. onjuist gezien het virus zich ook verspreid in Iran. Allicht is er ergens een gemene deler over waarom het virus hier nu wel 'losbarst' maar in Australië en India nog niet. Ik had juist India verwacht met slechte hygiene en hoge bevolkingsdichtheid. Kijk naar de metro's daar, dat moet als een malle gaan en het type werk van hun is niet altijd geschikt voor thuiswerk. (oke, de MS support kan dat misschien wel, maar dan moet je thuis wel een deftige Internetpijp hebben en laptop/pc, enz.)
Ik weet niet wat de getallen in Vietnam precies zijn (en Vietnam zelf waarschijnlijk ook niet, daar is het het land niet voor), maar 27 Nederlanders in Hoi An is best veel. Lijkt me dat die elkaar aangestoken hebben. Gisteren gekeken, de temperatuur om 12 uur smiddags is daar 31 graden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Thaïland heeft inmiddels ook 37 besmettingen. Temperatuur in 't land daar zo'n 30-33Gr.

Heb familie die over 2 weken die naar Koh Tao zouden afreizen; die gaan hoogstwaarschijnlijk toch er van af zien.

[ Voor 40% gewijzigd door _Bailey_ op 12-03-2020 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-10 19:10
Geert1976 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:15:
Thaïland heeft inmiddels ook 37 besmettingen. Temperatuur in 't land daar zo'n 30-33Gr.

Heb familie die over 2 weken die naar Koh Tao zouden afreizen; die gaan hoogstwaarschijnlijk toch er van af zien.
Vraag blijft natuurlijk hoe die besmettingen zijn ontstaan/ waar die zijn opgelopen (m.a.w. de bron), zodat er wat te zeggen valt over de invloed van de temperatuur over de verspreiding. Ik kan mij ook voorstellen dat juist de nattigheid (regen) ervoor zorgt dat de deeltjes die men (buiten) uitniest niet zo verspreiden, waardoor de kans op besmetting kleiner is dan met droog/ warm weer. (natuurlijk is de kans op besmetting binnen groter)

Hoe dan ook, ik zit zelf vooral in de afwacht modus, ben alert en kan vaak ook wel thuiswerken. Heb wel deze week wat externe afspraken gehad, en vooraf even contact met de betreffende partijen gehad rondom dit onderwerp. Aangezien niemand uit risicogebied kwam hebben we de afspraken gewoon door laten gaan. Geen probleem, mits je met elkaar alert bent wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Laatst online: 12:10
Bij ons is al het kantoorpersoneel ook naar huis gestuurd, maar wij die bij klanten door heel Nederland komen, moeten gewoon aan het werk blijven. Heel raar.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Peenutzz schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:12:
Bij ons is al het kantoorpersoneel ook naar huis gestuurd, maar wij die bij klanten door heel Nederland komen, moeten gewoon aan het werk blijven. Heel raar.
Ik zag net dat woonzorgcentra in Belgie geen bezoekers meer binnen laten (vind ik goed, zouden ziekenhuizen misschien ook moeten doen) en een man met een verstandelijke beperking die ik en mijn vrouw altijd mee nemen mag ook zijn huis niet meer uit. Er komen toch wel zwaardere maatregelen nu, zou het niet erg vinden als ik tot april thuis moet werken (ik werk al thuis, maar een keer per week niet).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:22
Marzman schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:53:
[...]

Ik ben chauffeur en toevallig deze week een weekje vrij. Ik kan je beloven dat mijn baas alles op alles zal zetten om mij maandag gewoon op de weg te krijgen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
ehtweak schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:02:
Over preppen, voorbereiden, e.d. moest ik denken aan het feit dat we vroeger ooit een Bescherming Bevolking hadden. Ooit opgericht om in tijden van (mogelijke) oorlog ondersteuning te bieden voor de burgers.
Wikipedia: Bescherming Bevolking

Maar ook deze organisatie is opgeheven c.q. wegbezuinigd omdat de dreiging niet meer als reëel gezien werd. Terwijl juist dit soort taken ook bij de nu (komende onrust?) heersende situaties, ondersteuning zou kunnen bieden.
+1 nice wist niet dat we zoiets gehad hebben/hadden.
Weet iemand of er in Nederland ook zoiets (nog) bestaat? Dus niet alleen een buffervoorraad aan brandstof (denk alleen al aan de energievoorziening en onze gemalen), maar ook grote hoeveelheden basisvoedsel?
Dit varieert heel erg:
- We winkels hebben die open zijn van 8 tot 20:00 & 7 dagen per week
- Elektra/gas nauwelijks "down" gaan wanneer was de laatste storing (4 jaar terug heel regio rond Amsterdam/utrecht?) van 4 tot 8 uur
- Telefonie (idem) ook "super" stabiel.
Het varieert heel erg van gemeente tot gemeente/regio of men voorbereid is..

Gemalen en andere dingen hebben wel backups, en volgens mij kan in het ergeste geval een woonwijk(en) afgesloten worden van het net zodat noodvoorzieningen blijven draaien. al kan het voorkomen dat wat monteurs het land door moeten crossen om dit in gang te zetten.
Voedsel zal wel meevallen, hoewel het niet slecht is wat extra potjes groente/fruit en langer houdbaar in huis te hebben.. jij buffert, winkel heeft buffer distrubutie heeft buffer.

Omdat wij nederlands geen "ramp" of hindernis kennen zijn we heel erg laks, corona virus zal zeker uitdagingen cree-eren .. maar niks wat tot super uitdagingen zal leiden .. teminste ik vermoed voor de eerste paar maanden zeker wat ongemak zoals vakantie of wat producten die slecht leverbaar zijn.

Winkels en leveranciers hebben voorraden afgestemt op vraag en aanbod... maar zoals je ziet moeten bepaalde bedrijven enorm opschalen om aan de vraag te voldoen (of juist tegenover gestelde.) .. gemiddeld huishouden zal nu wellicht iets voorbereid zijn maar ik denk niet dat je dingen gaat voorkomen als toch een uur in de wachtrij bij de super moeten staan. wegens beperkt toegang.

Denk een dagje "boodschappen" (8 uur) doen het meest gangbare / realitische scenario is .. (jij wisselt je partner af oid) en dat heeft minder met voorraad te maken dan dat je max 3 mensen in een winkel kan toelaten..

Ligt er ook aan hoe verspreid het virus word, word nu alles dicht gegooid en ga je nu in "nood" stand, verminder je het verspreidings risico en kan je daardoor wellicht makkelijker alles waarborgen .. wachten heeft wellicht een voordeel dat je anti-stoffen opbouwd en dus minder vatbaar bent voor (volgende) golf ..

kortom zie dit als een "test" ronde.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-10 16:49

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

jbdeiman schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Vraag blijft natuurlijk hoe die besmettingen zijn ontstaan/ waar die zijn opgelopen (m.a.w. de bron), zodat er wat te zeggen valt over de invloed van de temperatuur over de verspreiding. Ik kan mij ook voorstellen dat juist de nattigheid (regen) ervoor zorgt dat de deeltjes die men (buiten) uitniest niet zo verspreiden, waardoor de kans op besmetting kleiner is dan met droog/ warm weer. (natuurlijk is de kans op besmetting binnen groter)

Hoe dan ook, ik zit zelf vooral in de afwacht modus, ben alert en kan vaak ook wel thuiswerken. Heb wel deze week wat externe afspraken gehad, en vooraf even contact met de betreffende partijen gehad rondom dit onderwerp. Aangezien niemand uit risicogebied kwam hebben we de afspraken gewoon door laten gaan. Geen probleem, mits je met elkaar alert bent wat mij betreft.
De vrerwachting was dat vochtiger warmer weer de verspreiding zou beperken. Vochtig weer zou de deeltjes minder ver laten komen en zon zorgt ervoor dat men minder op elkaar zit (en dat het virus sneller stuk gaat?). Maar dan zou het op het zuidelijk zuidelijk halfrond dus minder besmettingen moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-10 19:10
Mr_gadget schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:08:
[...]

De vrerwachting was dat vochtiger warmer weer de verspreiding zou beperken. Vochtig weer zou de deeltjes minder ver laten komen en zon zorgt ervoor dat men minder op elkaar zit (en dat het virus sneller stuk gaat?). Maar dan zou het op het zuidelijk zuidelijk halfrond dus minder besmettingen moeten zijn..
Dat klopt, maar men weet het nu eigenlijk niet goed en spreekt van verwachtingen. Tot nog toe lijkt het er nog niet op dat die helemaal uitkomen, ik houd het ook liever bij feiten wat dat aangaat. De verwachting is uitgesproken dat warmer weer (de zomer) wel een rem zou betekenen op de explosieve groei, maar we weten dat niet. Er is nu (vind ik) simpel een vergelijking gemaakt met Griep, tot op zekere hoogte prima natuurlijk, maar laten we verwachtingen en feiten niet met elkaar verwarren.
(Daarmee wil ik niet zeggen dat jij dat doet, maar zo wordt er wel mee omgegaan merk ik in algemene zin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
vso schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:04:
[...]

+1 nice wist niet dat we zoiets gehad hebben/hadden.

[...]

Dit varieert heel erg:
- We winkels hebben die open zijn van 8 tot 20:00 & 7 dagen per week
- Elektra/gas nauwelijks "down" gaan wanneer was de laatste storing (4 jaar terug heel regio rond Amsterdam/utrecht?) van 4 tot 8 uur
- Telefonie (idem) ook "super" stabiel.
Het varieert heel erg van gemeente tot gemeente/regio of men voorbereid is..

Gemalen en andere dingen hebben wel backups, en volgens mij kan in het ergeste geval een woonwijk(en) afgesloten worden van het net zodat noodvoorzieningen blijven draaien. al kan het voorkomen dat wat monteurs het land door moeten crossen om dit in gang te zetten.
Voedsel zal wel meevallen, hoewel het niet slecht is wat extra potjes groente/fruit en langer houdbaar in huis te hebben.. jij buffert, winkel heeft buffer distrubutie heeft buffer.

Omdat wij nederlands geen "ramp" of hindernis kennen zijn we heel erg laks, corona virus zal zeker uitdagingen cree-eren .. maar niks wat tot super uitdagingen zal leiden .. teminste ik vermoed voor de eerste paar maanden zeker wat ongemak zoals vakantie of wat producten die slecht leverbaar zijn.

Winkels en leveranciers hebben voorraden afgestemt op vraag en aanbod... maar zoals je ziet moeten bepaalde bedrijven enorm opschalen om aan de vraag te voldoen (of juist tegenover gestelde.) .. gemiddeld huishouden zal nu wellicht iets voorbereid zijn maar ik denk niet dat je dingen gaat voorkomen als toch een uur in de wachtrij bij de super moeten staan. wegens beperkt toegang.

Denk een dagje "boodschappen" (8 uur) doen het meest gangbare / realitische scenario is .. (jij wisselt je partner af oid) en dat heeft minder met voorraad te maken dan dat je max 3 mensen in een winkel kan toelaten..

Ligt er ook aan hoe verspreid het virus word, word nu alles dicht gegooid en ga je nu in "nood" stand, verminder je het verspreidings risico en kan je daardoor wellicht makkelijker alles waarborgen .. wachten heeft wellicht een voordeel dat je anti-stoffen opbouwd en dus minder vatbaar bent voor (volgende) golf ..

kortom zie dit als een "test" ronde.
Mijn moeder zat vroeger bij de BB, dit bestond voor een enorm groot gedeelte uit vrijwilligers die strategisch ingezet konden worden, tijdens de koude oorlog was dat nog behoorlijk actueel,, toen deze ontdooide is dat van lieverlee opgeheven.
Deze BB onderhield onder andere bunkers in standby om zo diverse commandoposten verspreid over het land te hebben en had een breed netwerk van inzetbare vrijwilligers.

In de periode van de koude oorlog was voorbereiden (preppen) dus vrij normaal, men hield toen rekening met conventionele, nucleaire, chemische of biologische aanvallen van een vijand, over hoe effectief dat was en de geschiedenis van de BB heeft het programma Andere Tijden een uitzending gemaakt die wat inzicht geeft in deze organisatie.
ehtweak schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:02:
...
Er liggen op diverse plaatsen in het land strategische olievoorraden om de basic infrastructuur draaiende te houden, daaronder vallen ook pijpleidingen om deze voorraden te distribueren. Of er nog voedselvoorraden zijn heb ik geen weet van, dat was wel zo maar of dat inmiddels nog zo is? legerrantsoenen zijn er iig genoeg. ik neem aan dat er hier en daar nog wel wat bunkers zijn die (inmiddels weer) vol liggen, vraag is alleen of een gewone burger daar van profiteert.

[ Voor 16% gewijzigd door PalingDrone op 12-03-2020 14:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:13

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Nou ik ben met pa onderweg om mijn zusje die stage loopt in Oostenrijk terug te halen. De school verzocht dit vriendelijk doch dringend. En als de scholen dicht gaan (waarschijnlijk), moeten ze toch terug omdat er dan geen begeleiding meer is.

Nu kun je nog vrij reizen, maar wie weet hoe dat over een paar dagen is. Met een beetje pech zit je weken vast.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

Ik ben verkouden, lichte verhoging, ben in Brabant geweest en heb afgelopen weekend een workshop met veel internationale deelnemers bezocht. Vanavond moet ik werken bij een concert.

Ik heb zowel met m'n huisarts, als met m'n leidinggevende contact hierover gehad, en beiden zien geen aanleiding voor mij om thuis te blijven. De fysiotherapeut, waar ik morgen een afspraak heb, vind het dan weer wel prettig dat ik 'm afgezegd heb.

Ik heb voor de zekerheid wat extra boodschappen in huis gehaald: 1 liter yoghurt, 2 halve broden met wat beleg, een pizza en een diepvriesmaaltijd. Daar heb ik zeker 2 weken voldoende aan, ook al omdat ik maandag weer HelloFresh krijg.

Mja, ik hou me maar gewoon aan de voorschriften, veel meer kan je toch niet doen. Ik vraag me wel af in hoeverre er over 'n half jaar of 'n jaar terug gekeken gaat worden op mensen zoals ik die gewoon de aanwijzigingen volgen. Worden die gezien als "slim"? Gaan die verguisd worden? Ik heb echt geen idee. Gaan we over 'n half jaar zeggen "we hebben veel te veel draconische, onnodige maatregelen genoemen"? Of "de maatregelen die we genomen hebben gingen lang niet ver genoeg"? Ik weet het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:13

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ardana schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:54:
Ik ben verkouden, lichte verhoging, ben in Brabant geweest en heb afgelopen weekend een workshop met veel internationale deelnemers bezocht. Vanavond moet ik werken bij een concert.

Ik heb zowel met m'n huisarts, als met m'n leidinggevende contact hierover gehad, en beiden zien geen aanleiding voor mij om thuis te blijven. De fysiotherapeut, waar ik morgen een afspraak heb, vind het dan weer wel prettig dat ik 'm afgezegd heb.

Ik heb voor de zekerheid wat extra boodschappen in huis gehaald: 1 liter yoghurt, 2 halve broden met wat beleg, een pizza en een diepvriesmaaltijd. Daar heb ik zeker 2 weken voldoende aan, ook al omdat ik maandag weer HelloFresh krijg.

Mja, ik hou me maar gewoon aan de voorschriften, veel meer kan je toch niet doen. Ik vraag me wel af in hoeverre er over 'n half jaar of 'n jaar terug gekeken gaat worden op mensen zoals ik die gewoon de aanwijzigingen volgen. Worden die gezien als "slim"? Gaan die verguisd worden? Ik heb echt geen idee. Gaan we over 'n half jaar zeggen "we hebben veel te veel draconische, onnodige maatregelen genoemen"? Of "de maatregelen die we genomen hebben gingen lang niet ver genoeg"? Ik weet het niet.
Je hebt alle tekenen, bent in het gebied geweest en bent in contact geweest met een hoop buitenlanders... Zowel het advies van huisarts, als leidinggevende, als je eigen reactie begrijp ik niet. Waarom dan toch anderen in gevaar gaan stellen terwijl je weet dat je het heel goed zou kunnen hebben?

Ik zou het in ieder geval echt niet een overtrokken iets vinden als je gewoon thuis blijft. Een collega student van mij uit Brabant komt ook niet naar school nu, dat zijn nu eenmaal de richtlijnen en je zult je als volk een beetje samen moeten pakken om het virus zsm uit te roeien.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Bij deze moet je van de overheid thuisblijven, net in de persconferentie met Rutte.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
PalingDrone schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:42:
[...]

Mijn moeder zat vroeger bij de BB, dit bestond voor een enorm groot gedeelte uit vrijwilligers die strategisch ingezet konden worden, tijdens de koude oorlog was dat nog behoorlijk actueel,, toen deze ontdooide is dat van lieverlee opgeheven.
Deze BB onderhield onder andere bunkers in standby om zo diverse commandoposten verspreid over het land te hebben en had een breed netwerk van inzetbare vrijwilligers.

In de periode van de koude oorlog was voorbereiden (preppen) dus vrij normaal, men hield toen rekening met conventionele, nucleaire, chemische of biologische aanvallen van een vijand, over hoe effectief dat was en de geschiedenis van de BB heeft het programma Andere Tijden een uitzending gemaakt die wat inzicht geeft in deze organisatie.

[...]

Er liggen op diverse plaatsen in het land strategische olievoorraden om de basic infrastructuur draaiende te houden, daaronder vallen ook pijpleidingen om deze voorraden te distribueren. Of er nog voedselvoorraden zijn heb ik geen weet van, dat was wel zo maar of dat inmiddels nog zo is? legerrantsoenen zijn er iig genoeg. ik neem aan dat er hier en daar nog wel wat bunkers zijn die (inmiddels weer) vol liggen, vraag is alleen of een gewone burger daar van profiteert.
Je hebt ramp, ramp, aanslag en oorlog .. voor bepaalde situaties is NL wel redelijk preventief bezig.. maar ja de aanwijzing naar zoiets moet er wel zijn. in mate van paraatheid.

crisiz.nl(overheids ding) oid heeft een automagisch opschalende website maar ja lekker nuttig als je overstroming(en) hebt .. of internet valt uit. en beetje mosterd na de maaltijd.

We / ik ben de pisang bij 99% van de gevallen (woon tussen noordzee & rotjeknor in) uitvalswegen zijn op zeker dicht of onbegaanbaar.
we hebben wel wat boerderij-en maar aanbod is veel langer dan de vraag zeg maar.. en van de kas (groenten) kan je wel wat maar overleven doe je niet echt ..

Kortom ik denk dat rijmond (denhaag/rotterdam) je kan een lijn trekken van (zee)leiden, gouda dordrecht --> zee die zijn allemaal erhmm als er geen bevoorrading is "doomed" .. de rest van het land zal wel meevallen :)
:X |:( als je je beroerd voelt .. zou je dan niet licht verteerbaar / soup meenemen ? vette troep/kant en klaar staat dan denk niet bovenaan je lijst maar goed jou ding
Achteraf kan je er ervan leren .. maar om mensen af te branden tja ..
Trump gooit USA dicht, dat hoor je op het nieuws maar Isreal is al tijden dicht .. dat was een kort berichtje ..

Tja ik kan nu ook tegen mijn werkgever zeggen "ik werk thuis" tja in hoeverre ben je legaal bezig .. ? houd het stand bij de rechter dat je denkt om je gezins belang ? of gaat het op kantoor aanwezig zijn voor ? (mijn beroep ben je niet gebonden aan een "desk" )
en wanneer is het 1 zwaarder gaan wegen dan het ander ?

als ik een echt lijkend speelgoed pistool op een agent richt en die reageert met een schot uit zijn dienst wapen omdat de situatie bedreigend is.. dan kan je wel achteraf roepen dat het "nep" is .. en het maar een kind was die in de war was .. maar ja zonder die informatie en binnen 5 seconden die beslissing maken tja .
Maar dat is helaas wel hoe 99% van de mensen in de groep/media reageert .. alsof personen in een bepaalde situatie alle informatie hadden .. en tuurlijk zitten er rotte appels tussen die willens en wetens "macht'geil zijn .. tja .. balen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Net maar een bezorgmoment van de Albert heijn voor volgende week gereserveerd. Was de laatste beschikbare en heb dan een pasgeborene thuis. Dus is sowieso wel fijner. Maar nu helemaal. Wil niet nu ziek worden en in een ziekenhuis komen te liggen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik zou nu ook lekker thuis blijven als ik in Brabant was en niet lekker ben. Van de uni mag ik al niet komen met een verkoudheid :'). Nou kom ik deze week sowieso alleen naar het nodige (a.k.a. wat niet wordt opgenomen/aanwezigheidsplicht heeft) en de komende twee weken heb ik 'vrij' i.v.m. tentamenperiode en ik heb geen tentamens :+. Hier (Leiden) is de medische faculteit al 'gesloten' sinds gisteren en het zou me niks verbazen als ze de hele uni even dichtgooien. Lijkt me niet een enorm slecht idee want als er één groep is waaronder iets snel verspreidt dan zijn het wel studenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

Kuusj schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:02:
[...]

Je hebt alle tekenen, bent in het gebied geweest en bent in contact geweest met een hoop buitenlanders... Zowel het advies van huisarts, als leidinggevende, als je eigen reactie begrijp ik niet. Waarom dan toch anderen in gevaar gaan stellen terwijl je weet dat je het heel goed zou kunnen hebben?

Ik zou het in ieder geval echt niet een overtrokken iets vinden als je gewoon thuis blijft. Een collega student van mij uit Brabant komt ook niet naar school nu, dat zijn nu eenmaal de richtlijnen en je zult je als volk een beetje samen moeten pakken om het virus zsm uit te roeien.
Het is ook een stukje collegialiteit. We hebben al veel zieken en uitvallers en een concert draaien op 4 man gaat gewoon niet. Maar om heel eerlijk te zijn: ik hoop dat het concert niet door gaat. We hebben al bericht gehad dat ze in overleg zijn.

Ergens heb ik de mening dat er toch niet aan te ontkomen is, aan de andere kant zou ik niet degene willen zijn die een kwetsbare besmet (maar goed, volgens de huisarts kan ik het dus niet hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ardana schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:43:
[...]

Het is ook een stukje collegialiteit. We hebben al veel zieken en uitvallers en een concert draaien op 4 man gaat gewoon niet. Maar om heel eerlijk te zijn: ik hoop dat het concert niet door gaat. We hebben al bericht gehad dat ze in overleg zijn.

Ergens heb ik de mening dat er toch niet aan te ontkomen is, aan de andere kant zou ik niet degene willen zijn die een kwetsbare besmet (maar goed, volgens de huisarts kan ik het dus niet hebben).
Evenementen van 100 + mogen niet doorgaan.

/edit: dus je mag legaal collegiaal zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy55 op 12-03-2020 15:49 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Las het net ook. Ik mag toch aannemen dat dat concert nu niet doorgaat en je lekker thuis kan blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:51
Het kabinet geeft aan dat het advies nu is dat iedereen met klachten (neusverkoudheid, hoesten, keelpijn en eventueel ook koorts) thuisblijft in Nederland.
Ik heb eigenlijk altijd wel een loopneus, maar in de winter en vooral bij sterk wisselende temperaturen een stukje erger. Daarnaast heb ik vaak ook wel wat last van een kriebelhoestje. Echter geen koorts, dus tot de persconferentie geen reden om thuis te blijven. Maar nu zou ik dus alsnog thuis moeten blijven met jaarlijks en middenjaarlijks terugkerende symptomen? Dit is een serieuze vraag, min of meer ook om te peilen hoe iedereen hier in het algemeen mee omgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:50
KlaasjeNL schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:19:
Maar nu zou ik dus alsnog thuis moeten blijven met jaarlijks en middenjaarlijks terugkerende symptomen? Dit is een serieuze vraag, min of meer ook om te peilen hoe iedereen hier in het algemeen mee omgaat.
Tot 31 maart zeker

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ardana schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:43:
[...]

Concert in Paradiso waar ik heen zou gaan vanavond is uigesteld/gecancelled. Dus als dat jouw concert was, bij deze :+

Zojuist ook even een Picnic bestelling geplaatst, bezorging op zondag (zaterdag komt niet uit). Morgen kon al niet meer, al is dat niet zo vreemd.
Ik hoor om mij heen dat bepaalde zaken nu toch op raken. Supermarkten zoals de Lidl draaien omzetten die ze normaal rond de kerstdagen hebben.
Ik wil er niet aan, dat paniekgehamster. Maar omdat anderen het gaan doen wordt je er toch bijna in meegetrokken. Stom kuddegedrag...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

Ok, kan iemand het me uitleggen: als je jezelf isoleert, stel je toch alleen maar het moment uit dat je het krijgt? Het is toch uitstel, geen afstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Ardana schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:24:
Ok, kan iemand het me uitleggen: als je jezelf isoleert, stel je toch alleen maar het moment uit dat je het krijgt? Het is toch uitstel, geen afstel?
Dat idee heb ik ook. Als ik Merkel mag geloven, krijgt iedereen het. Isolatie zou er dan enkel voor zorgen dat er meer spreiding is om piekbelasting in de zorg te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 21:42
stel je toch alleen maar het moment uit dat je het krijgt
Nee, je stelt ook het moment uit waarop jij weer eventueel iemand anders besmet. En die weer de volgende besmet.

Ook stel je het moment uit dat jij (of die volgende) pech heeft en toch een bed op de intensive care nodig heeft. En die tijd heeft het ziekenhuis hard nodig om voor te bereiden op jouw komt; cq om de eerste golf patienten te behandelen.

Sociale isolatie draagt (denk ik) ook niet of nauwelijks bij aan het voorkomen dat je zelf ziek wordt. Vroeger of later gaat die 60-70% toch wel voor de bijl, daar ben ik wel van overtuigd. Wat nu echter telt is het zo lang mogelijk uitsmeren over de tijd, zodat niet iedereen tegelijk ziek is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
KlaasjeNL schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:29:
[...]

Dat idee heb ik ook. Als ik Merkel mag geloven, krijgt iedereen het. Isolatie zou er dan enkel voor zorgen dat er meer spreiding is om piekbelasting in de zorg te voorkomen.
Dat "enkel" is wel van cruciaal belang natuurlijk, aangezien het sterftepercentage bij overbelaste zorg veel hoger ligt (3-5%) dan wanneer de noodzakelijke zorg wel geboden kan worden (1%).

Catch a smile out there!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:18

s0kkie

Cowabunga

Wie stuurt er even een Tikkie naar China voor alle geleden schade? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:14
Hooikoorts? Komt er ook weer aan.

Ik zit zelf in dubio voor wat betreft mijn vader. Mag hij langskomen? Kan ik langsgaan?
Hij is 80+ dus zit in de kwetsbare doelgroep maar wil dit weekend met de trein naar ons komen. Moet je dat "verbieden"? Toch een ritje van anderhalf uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Glenfiddich schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:39:
[...]

Dat "enkel" is wel van cruciaal belang natuurlijk, aangezien het sterftepercentage bij overbelaste zorg veel hoger ligt (3-5%) dan wanneer de noodzakelijke zorg wel geboden kan worden (1%).
Helemaal waar natuurlijk! Het lijkt er echter op dat overheden niet volledig transparant zijn over de beweegredenen voor genomen maatregelen. Wellicht om geen paniek te veroorzaken door hardop te stellen dat iedereen eraan moet geloven. Maar ik denk dat juist die transparantie kan bijdragen aan begrip en het naleven van de maatregelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als genoeg mensen het hebben gehad en dus niet meer door kunnen geven, is de kans op besmetting nog maar heel laag.
Ook wacht ik liever even tot er een goede behandelmethode is of een eventueel vaccin wat goed werkt.
D-e-n schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:44:
[...]

Hooikoorts? Komt er ook weer aan.

Ik zit zelf in dubio voor wat betreft mijn vader. Mag hij langskomen? Kan ik langsgaan?
Hij is 80+ dus zit in de kwetsbare doelgroep maar wil dit weekend met de trein naar ons komen. Moet je dat "verbieden"? Toch een ritje van anderhalf uur.
Persoonlijk zou ik dit niet doen, en al helemaal niet met het OV.

[ Voor 33% gewijzigd door Ernemmer op 12-03-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:22

The Legend

*Plop*

Ik heb geen klachten, kan ik nu wel een gepland weekendje naar Amsterdam (vanuit het oosten)? Valt dat onder ‘vermijd sociaal contact’ :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik was net in de lokale supermarkt de Lidl:
  • Bloem (er staat normaal 1m2) op
  • Rijst - behalve witte rijst - allemaal op
  • Diverse bonen in blik of pot allemaal op
  • Aardappels op.
Droge pasta's en verse groenten en fruit waren er nog wel ruim op voorraad

Het is maar 1 supermarkt. Dus het zegt heel weinig. Onhandig is het wel, ik had vanavond zin in pannenkoeken. "Pannenkoeken meel" was er wel, in 2x zo'n kleine verpakking, en 2x zo duur als bloem.

Ik vraag mij nu echt af wie die 1m2 bloem hebben gekocht, daar stond echt meer dan 1000kg aan bloem een paar dagen terug. Dat ga je toch nooit op krijgen.
The Legend schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:56:
Ik heb geen klachten, kan ik nu wel een gepland weekendje naar Amsterdam (vanuit het oosten)? Valt dat onder ‘vermijd sociaal contact’ :?
Ga je naar mensen toe?

[ Voor 17% gewijzigd door 3x3 op 12-03-2020 16:57 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Dubbelpost, excuse

[ Voor 90% gewijzigd door 3x3 op 12-03-2020 16:57 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:22

The Legend

*Plop*

Nee, maar doorgaans zijn er wel veel mensen in Amsterdam op straat :p Heb ook al tijden geleden kaartjes voor het Anne Frank Huis. Maar belangrijker: ik ben bang dat Theo Maassen in Carré morgenavond ook niet doorgaat ;(

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

marapuru schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:52:

Laat je niet gek maken hoor. Jij beslist voor jezelf wat jij het beste vindt. Als je vrienden straks 2 weken moeten wachten voordat ze terug naar NL mogen en dan nog eens 2 weken in thuisquarantaine, dus zegt iedereen dat ze hetzelfde als jij hadden moeten doen. Better safe than sorry.

Ik heb overigens de eerste 2 afmeldingen voor de verjaardag van mijn dochter ook al binnen. Ja het is jammer, maar ik begrijp het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 12-03-2020 17:09 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statischgeladen
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 24-08-2023

Statischgeladen

Wannabe-Tweaker

Is het aan te raden gebouwen met een populatie van minder dan 100 of 200 mensen bezoeken? Ik ga niet naar massa bijeenkomsten, ik ben geen "zombie apocalyps figuur". Zoals ik ze al tijden ken, de mensen die roken omdat anderen het doen en meer van dat soort onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
3x3 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:56:
Ik was net in de lokale supermarkt de Lidl:
  • Bloem (er staat normaal 1m2) op
  • Rijst - behalve witte rijst - allemaal op
  • Diverse bonen in blik of pot allemaal op
  • Aardappels op.
Droge pasta's en verse groenten en fruit waren er nog wel ruim op voorraad

Het is maar 1 supermarkt. Dus het zegt heel weinig. Onhandig is het wel, ik had vanavond zin in pannenkoeken. "Pannenkoeken meel" was er wel, in 2x zo'n kleine verpakking, en 2x zo duur als bloem.

Ik vraag mij nu echt af wie die 1m2 bloem hebben gekocht, daar stond echt meer dan 1000kg aan bloem een paar dagen terug. Dat ga je toch nooit op krijgen.

[...]

Ga je naar mensen toe?
Op marktplaats verkopen ze het door. Ik zag een advertentie met 200k aan mondkapjes te koop.

Weg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:14
New Yorker schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 17:11:
[...]

Op marktplaats verkopen ze het door. Ik zag een advertentie met 200k aan mondkapjes te koop.
Ben ik slecht als ik hoop dat zo iemand het virus dan ook krijgt? })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:40
[...]

Ik heb eigenlijk altijd wel een loopneus, maar in de winter en vooral bij sterk wisselende temperaturen een stukje erger. Daarnaast heb ik vaak ook wel wat last van een kriebelhoestje. Echter geen koorts, dus tot de persconferentie geen reden om thuis te blijven. Maar nu zou ik dus alsnog thuis moeten blijven met jaarlijks en middenjaarlijks terugkerende symptomen? Dit is een serieuze vraag, min of meer ook om te peilen hoe iedereen hier in het algemeen mee omgaat.
Dat vraag ik me nu ook af. Ik heb me helemaal niet mee laten slepen door de golf van onrust en ook niet gehamsterd. Maar nu moet ik dus thuisblijven, want ik ben chronisch verkouden (de hele winter al, nog voordat corona in Wuhan opdook). Maar ik heb nu voor 3 dagen groenten in huis en 2 maaltijden in de diepvries, hoe moet ik het daarmee uitzingen met chronische verkoudheid die toch nooit overgaat?

Ik heb op nog geen enkele voorlichtingspagina antwoord gezien op de vraag, hoe ik nu aan mijn boodschappen moet komen. Moet ik nu een vriend vragen de boodschappen voor mij te doen, omdat ik alleen maar een beetje hoest? En zo ja, hoe lang moet dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Mmm..bijeenkomsten +100 man afgelast.

Ben werkzaam aan Airside op Schiphol.
Lopen nét ff iets meer mensen rond daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
D-e-n schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:44:
Ik heb mijn ouders gevraagd de komende weken zoveel mogelijk binnen te blijven, hadden ze zelf ook al bedacht en de bezorgdienst van de Appie doet de rest.

Waarom onnodig risico nemen? Zeker met het OV niet.
Klopt, maar je kunt niemand anders meer besmetten.

[ Voor 23% gewijzigd door hoevenpe op 12-03-2020 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
-dubbel-

[ Voor 96% gewijzigd door hoevenpe op 12-03-2020 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-10 15:13

Megalodon86

Enzyme X

uitstel is ook wat we willen. de piek van gevallen voorkomen.

afstel zou ook kunnen, als je het lang genoeg niet krijgt (+1 jaar) en er dan een prik voor is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nee, dan heb je het al. anders ben je gewoon vrij om te gaan en staan (buiten de beperkingen)
Hoesten etc, is niet volledig thuisblijven. de 1e dagen tot je beter bent(of wel besmet bent) veel mensen die besmet zijn, hebben maar een paar dagen last van deze vorm van griep.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:22
[...]

Thuisblijven.
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op het onderwerp van het topic aub! Het corona-virus bespreken kan in AWM.

Tevens zijn posts over het hamsteren dat je zelf doet niet langer toegestaan hier.