PalingDrone schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:42:
[...]
Mijn moeder zat vroeger bij de
BB, dit bestond voor een enorm groot gedeelte uit vrijwilligers die strategisch ingezet konden worden, tijdens de koude oorlog was dat nog behoorlijk actueel,, toen deze ontdooide is dat van lieverlee opgeheven.
Deze BB onderhield onder andere
bunkers in standby om zo diverse
commandoposten verspreid over het land te hebben en had een breed netwerk van inzetbare vrijwilligers.
In de periode van de koude oorlog was voorbereiden (preppen) dus vrij normaal, men hield toen rekening met conventionele, nucleaire, chemische of biologische aanvallen van een vijand, over hoe effectief dat was en de geschiedenis van de BB heeft het programma
Andere Tijden een uitzending gemaakt die wat inzicht geeft in deze organisatie.
[...]
Er liggen op diverse plaatsen in het land strategische olievoorraden om de basic infrastructuur draaiende te houden, daaronder vallen ook pijpleidingen om deze voorraden te distribueren. Of er nog voedselvoorraden zijn heb ik geen weet van, dat was wel zo maar of dat inmiddels nog zo is? legerrantsoenen zijn er iig genoeg. ik neem aan dat er hier en daar nog wel wat bunkers zijn die (inmiddels weer) vol liggen, vraag is alleen of een gewone burger daar van profiteert.
Je hebt ramp, ramp, aanslag en oorlog .. voor bepaalde situaties is NL wel redelijk preventief bezig.. maar ja de aanwijzing naar zoiets moet er wel zijn. in mate van paraatheid.
crisiz.nl(overheids ding) oid heeft een automagisch opschalende website maar ja lekker nuttig als je overstroming(en) hebt .. of internet valt uit. en beetje mosterd na de maaltijd.
We / ik ben de pisang bij 99% van de gevallen (woon tussen noordzee & rotjeknor in) uitvalswegen zijn op zeker dicht of onbegaanbaar.
we hebben wel wat boerderij-en maar aanbod is veel langer dan de vraag zeg maar.. en van de kas (groenten) kan je wel wat maar overleven doe je niet echt ..
Kortom ik denk dat rijmond (denhaag/rotterdam) je kan een lijn trekken van (zee)leiden, gouda dordrecht --> zee die zijn allemaal erhmm als er geen bevoorrading is "doomed" .. de rest van het land zal wel meevallen

Ardana schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:54:
Ik heb voor de zekerheid wat extra boodschappen in huis gehaald: 1 liter yoghurt, 2 halve broden met wat beleg, een pizza en een diepvriesmaaltijd. Daar heb ik zeker 2 weken voldoende aan, ook al omdat ik maandag weer HelloFresh krijg.

als je je beroerd voelt .. zou je dan niet licht verteerbaar / soup meenemen ? vette troep/kant en klaar staat dan denk niet bovenaan je lijst maar goed jou ding
Mja, ik hou me maar gewoon aan de voorschriften, veel meer kan je toch niet doen. Ik vraag me wel af in hoeverre er over 'n half jaar of 'n jaar terug gekeken gaat worden op mensen zoals ik die gewoon de aanwijzigingen volgen. Worden die gezien als "slim"? Gaan die verguisd worden? Ik heb echt geen idee. Gaan we over 'n half jaar zeggen "we hebben veel te veel draconische, onnodige maatregelen genoemen"? Of "de maatregelen die we genomen hebben gingen lang niet ver genoeg"? Ik weet het niet.
Achteraf kan je er ervan leren .. maar om mensen af te branden tja ..
Trump gooit USA dicht, dat hoor je op het nieuws maar Isreal is al tijden dicht .. dat was een kort berichtje ..
Tja ik kan nu ook tegen mijn werkgever zeggen "ik werk thuis" tja in hoeverre ben je legaal bezig .. ? houd het stand bij de rechter dat je denkt om je gezins belang ? of gaat het op kantoor aanwezig zijn voor ? (mijn beroep ben je niet gebonden aan een "desk" )
en wanneer is het 1 zwaarder gaan wegen dan het ander ?
als ik een echt lijkend speelgoed pistool op een agent richt en die reageert met een schot uit zijn dienst wapen omdat de situatie bedreigend is.. dan kan je wel achteraf roepen dat het "nep" is .. en het maar een kind was die in de war was .. maar ja zonder die informatie en binnen 5 seconden die beslissing maken tja .
Maar dat is helaas wel hoe 99% van de mensen in de groep/media reageert .. alsof personen in een bepaalde situatie alle informatie hadden .. en tuurlijk zitten er rotte appels tussen die willens en wetens "macht'geil zijn .. tja .. balen.