Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 23:26

Paladin

Play Ball!

FRANQ schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:43:
@Paladin

Ik weet niet of je een doorlopende reis en annuleringsverzekering hebt.
Maar mogelijk dekt deze het restant.
Yup die hebben we, daar hebben we ook contact mee gehad maar die gaven aan dat dit niet onder de dekking van annuleren valt, was er ten tijde van jouw cuba reis een negatief reisadvies voor vrouwen die zwanger waren? Of onder welke voorwaarden kon je toen annuleren?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:39
Paladin schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Yup die hebben we, daar hebben we ook contact mee gehad maar die gaven aan dat dit niet onder de dekking van annuleren valt, was er ten tijde van jouw cuba reis een negatief reisadvies voor vrouwen die zwanger waren? Of onder welke voorwaarden kon je toen annuleren?
Nee er was geen negatief reisadvies.
Maar Zika is voor de ongeboren baby gevaarlijk, dus het word ernstig afgeraden om naar landen te reizen waar het heerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Marzman schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:53:
[...]

Ik heb twee wc's, die kan ik allebei minimaal een keer doorspoelen (mischien twee), dus dan kun je vier tot zes keer naar het toilet.

Eventueel kun je daar ook regenwater in gooien. Deksel er af, en dan met een gieter ofzo.
Dat wordt lastig als je geen regenton hebt of zoals @SkiFan een vijver om water uit te tappen.. ;) en/of je leegt je stortbak in 1x ..
Het verbaast me alleen dat veel mensen dingen inslaan die niet of nauwelijks nut hebben..

Extreem "voorbeeld"
Herpes is een SOA, maar die SOA kan ook in je oog doorleven.. je kan zelf wel voorstellen hoe het van A naar B en C komt .. alleen dit soort dingen zijn niet "algemeen" bekend .. maar zo simpel te voorkomen .. maar om daarom dingen te laten c.q met een (stabiele)partner na 10 jaar nog steeds dingen te laten .. tja erhm .. je slaat door.

Probeer eerst eens de dingen te relativeren, wanneer heeft welke maatregel nut ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:39
SkiFan schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:41:
Je kunt de pot natuurlijk ook zonder reservoir direct van boven volgooien met water. En water wat daarvoor geschikt is heb ik nog een vijver van 2 x 2 x 1,60 vol.
Zo heb ik hier een vijver van 12m3 waar ik nog steeds plannen voor heb om die te koppelen aan een apart water circuit voor het vullen van de wc's.

Heb al een hydrofoorpomp eraan staan voor de buitenkranen en tuinbesproeiing, dus zoveel werk is dat niet eens. :F

Heb daarin ook 8 grote koi karpers rondzwemmen, dus de eerste weken hebben we ook nog wel te eten.

[ Voor 8% gewijzigd door FRANQ op 10-03-2020 11:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6arOULsxWqQugC-FN2F9gtGFqug=/800x/filters:strip_icc()/f/image/d8WGdv7xOrdtLREvRcEPfTnU.jpg?f=fotoalbum_large
Bij Hans Anders is het nu dus ook geen handje schudden na een aankoop.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik betaal al jaren een doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij de ANWB (unigarant) en enerzijds verbaast het me niks, maar anderzijds schrok ik ervan dat Corona, zelfs als er negatief reisadvies gegeven heeft (oranje of rood), geen geldige reden is om te annuleren.
Je moet een zogenaamde "Terrorisme & Natuurrampen"-optie erbij hebben afgesloten.
Klinkt héél logisch om dit specifieke geval onder terrorisme en natuurrampen te scharen :F Terwijl het Zika-virus wél een goed genoege reden is.
Zo kan elke verzekeringsmaatschappij zijn voorwaarden zo algemeen mogelijk houden om dan, wanneer zoiets als corona uitbreekt, te kunnen kiezen om een annulering niet te vergoeden.
Straks verzeker je je extra voor terrorisme en dan gaan ze nog onderscheid maken dat wanneer een schutter een bepaald type geweer gebruikt, dat dat dan niet gedekt wordt.
Zo blijkt maar weer dat het verzekeringsmaatschappijen doorgaans gaan om geld boven gezondheid van mensen. Echt niet te filmen :N

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Marzman schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:53:
[...]

Ik heb twee wc's, die kan ik allebei minimaal een keer doorspoelen (mischien twee), dus dan kun je vier tot zes keer naar het toilet.

Eventueel kun je daar ook regenwater in gooien. Deksel er af, en dan met een gieter ofzo.
Het lijkt wel of de watermaatschappij hier mee leest. Ik zit al een uur zonder water, ik zal maar een emmer in de regen zetten alvast :+

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:29
@Deathchant : Een verzekeraar (en een bank, zelfde laken van een pak), is iemand die je een paraplu verhuurt, en zodra t begint t regenen willen ze m terug.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

Marzman schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:21:
[...]

Het lijkt wel of de watermaatschappij hier mee leest. Ik zit al een uur zonder water, ik zal maar een emmer in de regen zetten alvast :+
Zo nu en dan even oefenen kan geen kwaad moeten ze gedacht hebben ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ter 'voorbereiding' bescherming tegen besmetting, is het betaald voetbal afgelast in Brabant
https://www.foxsports.nl/...zijn-dit-weekend-afgelast

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34
Deathchant schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:06:
Ik betaal al jaren een doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij de ANWB (unigarant) en enerzijds verbaast het me niks, maar anderzijds schrok ik ervan dat Corona, zelfs als er negatief reisadvies gegeven heeft (oranje of rood), geen geldige reden is om te annuleren.
Je moet een zogenaamde "Terrorisme & Natuurrampen"-optie erbij hebben afgesloten.
Klinkt héél logisch om dit specifieke geval onder terrorisme en natuurrampen te scharen :F Terwijl het Zika-virus wél een goed genoege reden is.
Zo kan elke verzekeringsmaatschappij zijn voorwaarden zo algemeen mogelijk houden om dan, wanneer zoiets als corona uitbreekt, te kunnen kiezen om een annulering niet te vergoeden.
Straks verzeker je je extra voor terrorisme en dan gaan ze nog onderscheid maken dat wanneer een schutter een bepaald type geweer gebruikt, dat dat dan niet gedekt wordt.
Zo blijkt maar weer dat het verzekeringsmaatschappijen doorgaans gaan om geld boven gezondheid van mensen. Echt niet te filmen :N
De reden is dat indien je terrorisme en natuurrampen moet vergoeden je als verzekering een zeer groot tail risk hebt. Dus wellicht is de kans klein, maar als het gebeurd kost het zo enorm veel geld dat je dat als verzekeringsmaatschappij bijna niet kan opvangen. Losse gevallen of bestemmingen waar toch bijna niemand heen gaat kunnen ze prima vergoeden, maar zoals nu naar Italie waar elke dag veel vakantieverkeer naar toe gaat zou een enorme impact hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Mijn zusje loopt een half jaar stage in Oostenrijk (ze moet nog een week of 6), maar de school is toch serieus aan het overwegen studenten die in het buitenland stage lopen terug naar NL te laten komen. Ben eens benieuwd.

Blijkt ook nog dat er een Coronapatient in haar dorp is geconstateerd, in het hotel naast dat waar zij stage loopt, dus dat maakt het allemaal niet beter. Ze heeft morgen een telefoongesprek met diverse personen van haar school. Zou toch wel erg zuur zijn als je dan abrupt terug moet komen.

Zelf werk ik in een supermarkt, en ik merk echt dat ik houdbare zaken als blikgroente flink bij moet bestellen. Afgelopen 2 zondagen een omzet gedraaid die je normaal enkel ziet net voor de feestdagen 7(8)7

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:32
De dag die je wist dat ging komen is eindelijk hier.
Vanaf morgen moet iedereen met een laptop thuis werken. Nu klaagt iedereen zonder laptop dat ze wel moeten werken, maar straks als het bedrijf dicht is (mijn prognose bij paar k besmettingen) zijn ze blij. Wij thuis werken, zij vakantie

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anatidae schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:40:
Vanaf morgen moet iedereen met een laptop thuis werken. Nu klaagt iedereen zonder laptop dat ze wel moeten werken, maar straks als het bedrijf dicht is (mijn prognose bij paar k besmettingen) zijn ze blij. Wij thuis werken, zij vakantie
Ik zou willen dat ze dat tegen mij zeiden. Ik moet morgen om 4 uur opstaan om om 7 uur op het werk te zijn. Met de trein ook nog, al zal het in de trein ook wel rustiger zijn nu. Nu werk ik de rest van de week wel vanuit huis, maar als het aan mij lag bleef ik tot april thuis.
franssie schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:37:
[...]

Zo nu en dan even oefenen kan geen kwaad moeten ze gedacht hebben ;)
Het water werkt weer terug. Ik heb het overleefd zonder water te hamsteren :) Op een hoekje in de straat zie ik een grote kuil met een lint, dus daar zal wel een leiding kapot zijn geweest ofzo. Er is ook niemand meer aan het werk daar.

Wel net 40 liter petroleum gekocht voor 30 euro dankzij puttin en corona. Dat wordt wel heel goedkoop verwarmen zo :)

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 10-03-2020 18:03 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bij ons op het werk ook, 1 besmetting op een ander kantoor en bij ons kantoor zijn er 2 mensen in voorzorgsquarantaine omdat ze een vergadering hadden met die persoon. Ze hebben nog geen officiele beslissing genomen voor het hele kantoor maar bijna elke manager heeft al gezegd dat hun team het beste zoveel mogelijk thuis kan werken. Ik ga dat dan ook maar doen. Ik ben er niet zo bang voor, zeker niet als je ziet hoe weinig mensen nog op kantoor zijn :) Maar het heeft ook weinig zin om in een leeg kantoor te zitten. Sowieso ben ik de enige van mijn team op mijn lokatie. Maar ik maak wel soms gebruik van een lab dat ik deel met een ander team.

Ik heb intussen ook maar 40L water ingeslagen en een paar blikken linzen :) Al zie ik hier de supermarkten nog niet leeglopen.
Kuusj schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:39:
Mijn zusje loopt een half jaar stage in Oostenrijk (ze moet nog een week of 6), maar de school is toch serieus aan het overwegen studenten die in het buitenland stage lopen terug naar NL te laten komen. Ben eens benieuwd.

Blijkt ook nog dat er een Coronapatient in haar dorp is geconstateerd, in het hotel naast dat waar zij stage loopt, dus dat maakt het allemaal niet beter. Ze heeft morgen een telefoongesprek met diverse personen van haar school. Zou toch wel erg zuur zijn als je dan abrupt terug moet komen.
Tja, vraag me af wat je er mee opschiet. In Nederland loop je net zoveel risico en met de reis nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

GekkePrutser schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:06:
[...]

Bij ons op het werk ook, 1 besmetting op een ander kantoor en bij ons kantoor zijn er 2 mensen in voorzorgsquarantaine omdat ze een vergadering hadden met die persoon. Ze hebben nog geen officiele beslissing genomen voor het hele kantoor maar bijna elke manager heeft al gezegd dat hun team het beste zoveel mogelijk thuis kan werken. Ik ga dat dan ook maar doen, ik ben er niet zo bang voor, zeker niet als je ziet hoe weinig mensen nog op kantoor zijn :) Maar het heeft ook weinig zin om in een leeg kantoor te zitten. Sowieso ben ik de enige van mijn team op mijn lokatie.

Ik heb intussen ook maar 40L water ingeslagen en een paar blikken linzen :) Al zie ik hier de supermarkten nog niet leeglopen.

[...]

Tja, vraag me af wat je er mee opschiet. In Nederland loop je net zoveel risico en met de reis nog wel meer.
Ik vraag me dat ook af hoor.. Ze kan beter daar blijven, daar breng je je geliefden het minst mee in gevaar. Als de school dus zegt "kom maar terug", moeten ze daar wel een hele goede reden voor hebben. En dan gaat met mij niet eens om mezelf of ouders (wij overleven het waarschijnlijk wel), maar grootouders etc. De reis maak ik me niet zo'n zorgen over, ze wordt gewoon opgehaald met de auto :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Idem hier, vanaf morgen moet iedereen die een laptop heeft verplicht thuis werken. Ik heb zelf geen laptop, maar een zwaar CAD station, dus morgen gewoon naar m'n werk :P (hopelijk gaan ze nu inzien dat een zooi van die virtuele Citrix omgevingen helemaal geen slecht idee is...)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ben toch maar aan het preppen geslagen. Zie nog wel een lockdown komen in NL. Veel droog voer, vis in blik etc. aangekocht. De 7 dagen onthouding in Brabant is echt niet voldoende.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

R.van.M schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:13:
[...]

De reden is dat indien je terrorisme en natuurrampen moet vergoeden je als verzekering een zeer groot tail risk hebt. Dus wellicht is de kans klein, maar als het gebeurd kost het zo enorm veel geld dat je dat als verzekeringsmaatschappij bijna niet kan opvangen. Losse gevallen of bestemmingen waar toch bijna niemand heen gaat kunnen ze prima vergoeden, maar zoals nu naar Italie waar elke dag veel vakantieverkeer naar toe gaat zou een enorme impact hebben
Ocharm, die arme, ARME verzekeringsmaatschappijten toch :(:) Wat hebben ze het zwaar met AL dat ondernemersrisico. Werkelijk onder álle potentiele uitbetalingclaims uit proberen te wurmen en intussen jarenlang cashen. Intussen roepen álle bedrijven (en al die mensen die ze een hand boven het hoofd houden omdat ze zelf geloven dat ze ook ooit zo rijk kunnen worden "als je maar hard genoeg werkt") dat de burger zélf overal verantwoordelijk voor is. Wat een prachtig systeem! _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Deathchant op 10-03-2020 21:24 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Yzord schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:29:
Ben toch maar aan het preppen geslagen. Zie nog wel een lockdown komen in NL. Veel droog voer, vis in blik etc. aangekocht. De 7 dagen onthouding in Brabant is echt niet voldoende.
Lockdown .. wellicht, maar denk eerder dat producten minder voorradig zijn wegens leverings issues dan dat we een lege winkel zullen aantreffen.

Bizar prep(pers) webshops hebben een steiging van 400% ... 8)7 |:( WTF

[ Voor 8% gewijzigd door vso op 11-03-2020 08:39 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

vso schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:37:
[...]

Lockdown .. wellicht, maar denk eerder dat producten minder voorradig zijn wegens leverings issues dan dat we een lege winkel zullen aantreffen.

Elkaar gewoon geen hand meer geven net als Rutten. Dan waait het wel over.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Onze vlucht voor 27 maart is officieel geannuleerd nu door RyanAir en krijgen het geld terug.
Vlucht was naar Palermo.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Wat voor stijging? Vier keer zoveel klanten? Vier keer zoveel omzet? Prijzen vier keer zo hoog gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

[...]

Je hebt de waarschuwingen en fotos niet gezien van doktoren uit Italie? Dit is geen griep, dit is een serieuze virus. Er zijn namelijk 3 stages van corona. Het begint bij verkoudheid waarmee je de boel al onderschat. Daarvan herstel je en een paar dagen later krijg je een serieuze griep erover heen waar je ook weer van hersteld en daarna begint het gedonder. Er komt een longziekte overheen op je toch al behoorlijk verzwakte lijf. Je hebt het idee dat je maar door 1 long ademt en dan ook nog de hele dag door een papieren zak moet ademen.

Als het RIVM serieus denkt dat dit maar een griep is, dan hebben ze zich of niet ingelezen wat er in andere landen gebeurd of ze denken serieus dat ze met zeven dagen onthouding alles wel even te regelen.

Ik beloof je dat NL op den duur op slot gaat alsmede andere landen. Ze doen vandaag de dag het alleen maar om de economie in stand te houden, maar als ze serieus daadkracht willen tonen dan zullen de grenzen dicht moeten en iedereen voor een maand thuis moeten zitten wil je dit virus echt de eruit krijgen. Doe je dat niet, dan blijft het overal de kop opsteken.

Vergeet ook niet dat er jongeren rondlopen die nergens last van hebben maar wel het virus bij zich dragen.

Verklaar me maar voor gek. Maar ik heb twee zoons waar ik alles voor doe. Dus ik bereid me voor op die eventuele lockdown. Hetgeen wat we halen is toch droog voer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Wij hebben hier altijd al een maandvoorraad Soylent (PlennyShake) liggen dus zo lang er water is hebben we eten. Niet dat we alleen shakes "eten" maar af en toe is het wel zo handig.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Yzord schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:18:
[...]

Je hebt de waarschuwingen en fotos niet gezien van doktoren uit Italie? Dit is geen griep, dit is een serieuze virus. Er zijn namelijk 3 stages van corona. Het begint bij verkoudheid waarmee je de boel al onderschat. Daarvan herstel je en een paar dagen later krijg je een serieuze griep erover heen waar je ook weer van hersteld en daarna begint het gedonder. Er komt een longziekte overheen op je toch al behoorlijk verzwakte lijf. Je hebt het idee dat je maar door 1 long ademt en dan ook nog de hele dag door een papieren zak moet ademen.

Als het RIVM serieus denkt dat dit maar een griep is, dan hebben ze zich of niet ingelezen wat er in andere landen gebeurd of ze denken serieus dat ze met zeven dagen onthouding alles wel even te regelen.

Ik beloof je dat NL op den duur op slot gaat alsmede andere landen. Ze doen vandaag de dag het alleen maar om de economie in stand te houden, maar als ze serieus daadkracht willen tonen dan zullen de grenzen dicht moeten en iedereen voor een maand thuis moeten zitten wil je dit virus echt de eruit krijgen. Doe je dat niet, dan blijft het overal de kop opsteken.

Vergeet ook niet dat er jongeren rondlopen die nergens last van hebben maar wel het virus bij zich dragen.

Verklaar me maar voor gek. Maar ik heb twee zoons waar ik alles voor doe. Dus ik bereid me voor op die eventuele lockdown. Hetgeen wat we halen is toch droog voer.
Jij weet het beter dan het RIVM? Wat zijn je bronnen en credenties dan?

Het RIVM denkt namelijk totaal niet dat het 'maar een griep is'... dus ik ben wel benieuwd waar je dit soort baude claims vandaan haalt.

Jouw bangmakerij is ook vrij onnodig, gezien de meerderheid van de slachtoffers slechts milde klachten krijgt. Verzwakte of oudere mensen kunnen er inderdaad een longontsteking van krijgen, maar er is geen reden tot paniek. Door een papieren zak ademen? Waar heb je het over? Je krijgt antibiotica en zuurstof, daar herstel je over het algemeen prima van. Tenzij je die paar procent van de zieken bent die complicaties krijgt. Maar als gezond jong persoon ga je daar geen last van krijgen. Ik als astmapatiënt daarentegen weet prima wat longontstekingen zijn, die hebben we vaker. En zijn ronduit kut, maar de dingen die jij beschrijft is gewoon dagelijkse business als je astma hebt. Dus waarom zou je hier lopen paniekzaaien?

Ja het is een eng, onbekend nieuw virus. Maar ga je inlezen als je er meer van wilt weten, ga informatie zoeken bij instanties als het RIVM. Er is nog steeds geen reden tot paniek of angstzaaierij. En beloftes als dit kan jij helemaal niet maken gezien je er niet over gaat.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

In Belgie is nu de eerste dode gevallen. Een 90 jarige man.

De eerste mensen zijn al weer genezen van het virus. Zij geven aan meer last van de maatregelen te hebben gehad dan van het virus zelf.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

SmurfLink schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:24:
[...]

Waar heb je het over? Je krijgt antibiotica en zuurstof, daar herstel je over het algemeen prima van. ..
Antibiotica tegen corona?
Lijkt me stug. :|

Antibiotica werken niet tegen virussen, alleen tegen bacteriële ontstekingen...
(en slopen tegelijkertijd de goede bacteriën in je darmstelsel; waardoor er vaak nog meer complicaties optreden)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

SmurfLink schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:24:
[...]

Jij weet het beter dan het RIVM? Wat zijn je bronnen en credenties dan?

Het RIVM denkt namelijk totaal niet dat het 'maar een griep is'... dus ik ben wel benieuwd waar je dit soort baude claims vandaan haalt.
Hou alstublieft eens een keer op met deze dooddoeners en please, denk ook gewoon even na. De economie is waar het kabinet voor staat en vecht. Of ga je mij vertellen dat dat niet zo is?

Er zijn serieuze waarschuwingen uit China en Italië dat we het echt te licht opvatten, en zijn dat de ervaringsdeskundigen of is dat het RIVM? Ik heb alle respect voor het RIVM en dit is geen persoonlijk bash naar hun toe, maar ik geloof echt eerder de waarschuwingen vanuit landen waar het keihard heeft toegeslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Yzord schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:34:
[...]

Hou alstublieft eens een keer op met deze dooddoeners en please, denk ook gewoon even na. De economie is waar het kabinet voor staat en vecht. Of ga je mij vertellen dat dat niet zo is?

Er zijn serieuze waarschuwingen uit China en Italië dat we het echt te licht opvatten, en zijn dat de ervaringsdeskundigen of is dat het RIVM? Ik heb alle respect voor het RIVM en dit is geen persoonlijk bash naar hun toe, maar ik geloof echt eerder de waarschuwingen vanuit landen waar het keihard heeft toegeslagen.
Italie ging/gaat er wel heel anders mee om. In dat ziekenhuis konden patienten gewoon rondlopen, en nu nog steeds is er geen controle op buitenlanders. Die mogen gewoon gaan. Italie zegt dat ze gecontroleerd worden (temperatuur), maar elke belg of nederlander die geinterviewd is zegt dat dit niet gebeurd is. Er zijn helemaal geen controles.

En China heeft een paar weken geprobeerd het nieuws te onderdrukken en te ontkennen dat er een probleem was. Dat was vrij funest in een stad met 10 miljoen inwoners.

Nu zeg ik niet dat dit hier niet kan gebeuren, maar op dit moment vind de overheid het nog niet nodig het hele land in lockdown te gooien. Alleen Brabant heeft een beperkt advies, maar in Italie is het ook niet veel meer dan dat. Mensen mogen nog naar buiten en naar winkels, maar zo weinig mogelijk en niet allemaal tegelijk naar binnen (volgens steken ze elkaar dan nog steeds aan voor de deur, maar goed).

[ Voor 22% gewijzigd door Marzman op 11-03-2020 10:38 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Dan is de paniek IMHO redelijk gerechtvaardigt.. ook al ga je er niet aan dood .. je super kloten voelen/ rand van de afgrond is gewoon niet grappig.

Verklaar je voor gek dat je alleen "voer" haalt .. er is meer om overna te denken ..
- kunnen je kids zichzelf handhaven .. voeren/wassen etc..
- op wie kunnen ze terugvallen als jij dagen/weken uit de running bent ? (niet dat je dood bent maar bv niet thuis zijn..)

Het is bijzonder lastig als je als "jong volwassene" aan je lot overgelaten word en de wereld om je heen is hard en moet je keiharde keuzes maken en ermee leven .. als "ouder" kan je veel ontzorgen/regelen

Hard voorbeeld .. (schoon)moeder overleed .. kids kiezen "dure" begravenis .. men krijgt naderhand de rekening .. tja "vechten over wie ervoor opdraaid"
Gelukkig had ma een begravenis polis en kwam het uiteindelijk wel relatief goed maar kids praten niet meer met elkaar.. (iets wat ma niet tof gevonden zou hebben maar ze was wel de veroorzaker) ..

Dit is dan wel HEEL ERG extreem voorbeeld maar veel kan je gewoon voorkomen door nuchter en vooruit te denken .. voer alleen is dan te kortzichtig ;)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Marzman schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:36:
[...]

Italie ging/gaat er wel heel anders mee om. In dat ziekenhuis konden patienten gewoon rondlopen, en nu nog steeds is er geen controle op buitenlanders. Die mogen gewoon gaan. Italie zegt dat ze gecontroleerd worden (temperatuur), maar elke belg of nederlander die geinterviewd is zegt dat dit niet gebeurd is. Er zijn helemaal geen controles.
Zeg eens, doet NL ook mensen tempen? Aan de grens? Bij scholen? Bij bedrijven? Nee, we mogen alleen geen handen geven en het blijkt dat je bij de verkoudheid als besmettelijk bent.

Voor wie het interesseert YouTube: The 3 stages of coronavirus and the aftermath of a lockdown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
ehtweak schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:30:
[...]

Antibiotica tegen corona?
Lijkt me stug. :|

Antibiotica werken niet tegen virussen, alleen tegen bacteriële ontstekingen...
(en slopen tegelijkertijd de goede bacteriën in je darmstelsel; waardoor er vaak nog meer complicaties optreden)
Waar zeg ik dat je het tegen Corona krijgt? Je krijgt het voor een longontsteking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
SmurfLink schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:44:
[...]

Waar zeg ik dat je het tegen Corona krijgt? Je krijgt het voor een longontsteking...
Corona veroorzaakt een virale longontsteking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Yzord schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:37:
[...]

Zeg eens, doet NL ook mensen tempen? Aan de grens? Bij scholen? Bij bedrijven? Nee, we mogen alleen geen handen geven en het blijkt dat je bij de verkoudheid als besmettelijk bent.

Voor wie het interesseert YouTube: The 3 stages of coronavirus and the aftermath of a lockdown
Ik woon nu in Belgie, mensen met symptomen uit Italie zijn getest. Dat is niet perfect nee (iedereen uit Italie testen is al beter). Echt iedereen testen lijkt me wat overdreven en kostbaar (FVD wil dat wel geloof ik in Nederland).

Het is ook redelijk nieuw natuurlijk en aanpassingen worden continu gemaakt aan ontwikkelingen waardoor je er een beetje achteraan loopt. Maar zoals in Italie is het nog niet. Die lijken vrij wanhopig te reageren (bejaarden opgeven, buitenlanders laten gaan, lockdown voor 60 miljoen mensen)

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 11-03-2020 10:50 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Marzman schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:47:
[...]

Ik woon nu in Belgie, mensen met symptomen uit Italie zijn getest. Dat is niet perfect nee (iedereen uit Italie testen is al beter). Echt iedereen testen lijkt me wat overdreven en kostbaar (FVD wil dat wel geloof ik in Nederland).
En dat is bewijs nummer 1 dat er alleen aan de economie wordt gedacht. De reden dat ze dat niet doen is omdat het te veel geld kost. NL had een bedrijf die deze testen maakte...had, het is nu verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
pagani schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:45:
[...]

Corona veroorzaakt een virale longontsteking...
Dat hangt er vanaf wat het laatste zetje geeft. Ik heb ook bacteriële longontstekingen gehad terwijl ik een griep of verkoudheidsvirus onder de leden had. Puur omdat daardoor mijn immuunsysteem dusdanig verzwakt werd dat een bacterie vat op mijn longen kreeg. Als ik niet ziek was geweest had ik geen longontsteking gehad. Net als dat bronchitissen ook zowel viraal als bacterieel kunnen zijn. En toch kan je ze beiden krijgen als je onder invloed van een virus bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
Marzman schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:28:
In Belgie is nu de eerste dode gevallen. Een 90 jarige man.

De eerste mensen zijn al weer genezen van het virus. Zij geven aan meer last van de maatregelen te hebben gehad dan van het virus zelf.
Corona is een bitch hoor..

https://www.volkskrant.nl...dt-in-uw-cellen~bc982c9f/
https://www.omroepbrabant...iet-hoe-ernstig-corona-is
https://www.telegraaf.nl/...l-moet-tsunami-overwinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Yzord schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:50:
[...]

En dat is bewijs nummer 1 dat er alleen aan de economie wordt gedacht. De reden dat ze dat niet doen is omdat het te veel geld kost. NL had een bedrijf die deze testen maakte...had, het is nu verkocht.
Er wordt altijd ook aan de economie gedacht en die zit in een vrij grote dip nu door het virus. Iemand die de longen uit zijn lijf hoest en 3000 dollar moet betalen voor een test die kijkt ook naar zijn portemonee.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat weet ik, in Belgie zijn er ook heel veel besmettingen. Ik weet niet hoe het zich nu verhoudt maar het waren er meer dan in Nederland op een stuk minder mensen. Kan dat dit weer veranderd is. En dan nu de eerste dode van 90.

In de VS is de sterfrate 35 procent ofzo, dat is omdat ze niet testen bij lichte verschijnselen. Bij ons wordt ook niet iedereen getest dus de sterfrate is waarschijnlijk lager dan wat nu berekend wordt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
SmurfLink schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:50:
[...]

Dat hangt er vanaf wat het laatste zetje geeft. Ik heb ook bacteriële longontstekingen gehad terwijl ik een griep of verkoudheidsvirus onder de leden had. Puur omdat daardoor mijn immuunsysteem dusdanig verzwakt werd dat een bacterie vat op mijn longen kreeg. Als ik niet ziek was geweest had ik geen longontsteking gehad. Net als dat bronchitissen ook zowel viraal als bacterieel kunnen zijn. En toch kan je ze beiden krijgen als je onder invloed van een virus bent.
Dan krijg je de antibiotica om de bacteriele infectie te beteugelen, niet voor de Corona zelf. In het standaard behandelplan voor Coronapatienten wordt géén antibiotica gegeven, enkel symptoombestrijding (genoeg vocht, eventueel pijnstilling, verlichting van de luchtwegen etc.) De Chinezen experimenteren volop met medicatie, tot HIV-remmers aan toe. De vraag is of je daarbij niet meer schade toebrengt dan Corona zelf al doet.

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 11-03-2020 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Marzman schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:52:
[...]

Er wordt altijd ook aan de economie gedacht en die zit in een vrij grote dip nu door het virus. Iemand die de longen uit zijn lijf hoest en 3000 dollar moet betalen voor een test die kijkt ook naar zijn portemonee.
Ja en de regering snapt niet dat als dit echt serieuze vormen aan gaat nemen dat er straks veel en veel minder belasting betaald gaat worden, veel minder mensen werken en veel meer ww betaald moet worden. Oftewel, de economie sterft af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

pagani schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:56:
[...]

Dan krijg je de antibiotica om de bacteriele infectie te beteugelen, niet voor de Corona zelf. In het standaard behandelplan voor Coronapatienten wordt géén antibiotica gegeven, enkel symptoombestrijding (genoeg vocht, eventueel pijnstilling, verlichting van de luchtwegen etc.) De Chinezen experimenteren volop met medicatie, tot HIV-remmers aan toe. De vraag is of je daarbij niet meer schade toebrengt dan Corona zelf al doet.
Het is ook niet slim om antibiotica te geven, want het sloopt ook je goede bacteriën en die heb je nu juist nodig. Vooral als je lichaam al is verzwakt na stage 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Yzord schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:57:
[...]
Ja en de regering snapt niet dat als dit echt serieuze vormen aan gaat nemen dat er straks veel en veel minder belasting betaald gaat worden, veel minder mensen werken en veel meer ww betaald moet worden. Oftewel, de economie sterft af.
De economie sterft al af. Het is wachten op beter weer en verder kunnen we het virus alleen afremmen momenteel en niet te veel in paniek raken. Als je je druk maakt om de economie dan moet je gewoon normaal blijven doen en niet preppen en thuis gaan zitten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
pagani schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:56:
[...]

:F Dat heb ik dus ook nergens gezegd. Ik zei dat het voor de longontsteking was waar dramatisch over gedaan werd met voelen of het maar 1 long is en in een papieren zakje blazen, maar iemand anders sprong daar gelijk op dat het niet werkt op Corona. Dat hoef je mij echt niet te zeggen, ik weet er genoeg van. Zo komen de misverstanden dus de wereld in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Marzman schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:05:
[...]

Als je je druk maakt om de economie dan moet je gewoon normaal blijven doen en niet preppen en thuis gaan zitten.
Wat kan mij de economie verrekken (sorry hoor). Mijn doel op aarde is om op mijn 2 zoons te passen en alles daar op af te stemmen. Dus ik zorg er voor dat er eten in huis is voor als er een lockdown komt. Lekker belangrijk als het er niet komt, eten komt toch wel op. Ik zorg er voor dat er genoeg geld in huis ligt voor als er serieuze zaken fout gaan in de economie. Lekker belangrijk als die serieuze zaken niet fout gaan, geld komt toch wel op. Ik zorg er voor dat er voldoende medicijnen in huis liggen voor als we wat krijgen. En lekker belangrijk als we het niet krijgen, dingen zijn jaren houdbaar.

Noem mij maar gek dat ik wat insla. Totdat er wel een lockdown komt en je in de rij mag staan voor de supermarkt en er maar 1 persoon per keer naar binnen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Houden we het netjes?

[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 11-03-2020 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]
Zo'n maatregel als land in je eentje nemen is ook niet echt nuttig. Je kan Nederland helemaal dicht gooien maar zodra je de grenzen weer opent, komt het van buitenaf weer binnen en begint het allemaal weer opnieuw. In dat geval is het buiten Nederland tegen die tijd zo wijd verspreid dat het in 1 klap een heleboel mensen besmet en dat is juist wat je wil voorkomen.

Voorlopig is het aantal besmettingen behoorlijk stabiel en zeker niet exponentieel en dat is juist wat je wil. Wat er gebeurt kan het ziekenhuissysteem aan. Het RIVM doet het wat mij betreft heel goed.

En het is ook niet alleen de economie. Mensen moeten ook eten. Als niemand meer werkt, wie zorgt daar dan voor? Wie zorgt dat het licht aan blijft en het water blijft stromen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

GekkePrutser schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Zo'n maatregel als land in je eentje nemen is ook niet echt nuttig. Je kan Nederland helemaal dicht gooien maar zodra je de grenzen weer opent, komt het van buitenaf weer binnen en begint het allemaal weer opnieuw. In dat geval is het buiten Nederland tegen die tijd zo wijd verspreid dat het in 1 klap een heleboel mensen besmet en dat is juist wat je wil voorkomen.

Voorlopig is het aantal besmettingen behoorlijk stabiel en zeker niet exponentieel en dat is juist wat je wil. Wat er gebeurt kan het ziekenhuissysteem aan. Het RIVM doet het wat mij betreft heel goed.

En het is ook niet alleen de economie. Mensen moeten ook eten. Als niemand meer werkt, wie zorgt daar dan voor? Wie zorgt dat het licht aan blijft en het water blijft stromen?
Allemaal valide argumenten. Ik zei ook, ik prep voor het geval dat en dat vond men stom. Naja noem mij maar stom, maar mocht het toch niet meer te overzien zijn, tja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Yzord schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:14:
[...]

Wat kan mij de economie verrekken (sorry hoor). Mijn doel op aarde is om op mijn 2 zoons te passen en alles daar op af te stemmen. Dus ik zorg er voor dat er eten in huis is voor als er een lockdown komt. Lekker belangrijk als het er niet komt, eten komt toch wel op. Ik zorg er voor dat er genoeg geld in huis ligt voor als er serieuze zaken fout gaan in de economie. Lekker belangrijk als die serieuze zaken niet fout gaan, geld komt toch wel op. Ik zorg er voor dat er voldoende medicijnen in huis liggen voor als we wat krijgen. En lekker belangrijk als we het niet krijgen, dingen zijn jaren houdbaar.

Noem mij maar gek dat ik wat insla. Totdat er wel een lockdown komt en je in de rij mag staan voor de supermarkt en er maar 1 persoon per keer naar binnen mag.
Je kan ook je kinderen wat proberen gerust te stellen door te relativeren en of inderdaad alles preppen en je opsluiten in een kelder in ruinerwold.

Een lockdown overleef ik trouwens ook wel hoor. Misschien dat ik van pindakaas moet switchen naar jam of wat minder variatie heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 11-03-2020 11:30 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

GekkePrutser schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Temporiseren, temporiseren, temporiseren, dat lijkt mij de aanpak nu en dat lijkt mij verstandig. De overheid zou nog wel iets meer het thuiswerken kunnen promoten. Nu wordt er hier op de opdracht gewoon gezegd: je komt maar gewoon op kantoor, terwijl dat echt niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Quote en reactie verwijderd: dien liever een TR in.

[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 11-03-2020 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Marzman schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:29:
[...]

Je kan ook je kinderen wat proberen gerust te stellen door te relativeren en of inderdaad alles preppen en je opsluiten in een kelder in ruinerwold.
Mijn kinderen merken helemaal niks aan mij. Ik weet niet welk beeld jij hebt, maar volgens mij van iemand met een hartslag van 150 ronddolend in huis zoekend naar verlichting ofzo? Nee, ik blijf rustig en denk logisch na. Dat is helaas een karaktereigenschap die mij al vele voordelen heeft opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Quote en reactie verwijderd.

[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 11-03-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

dr.lowtune schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:30:
[...]

Temporiseren, temporiseren, temporiseren, dat lijkt mij de aanpak nu en dat lijkt mij verstandig. De overheid zou nog wel iets meer het thuiswerken kunnen promoten. Nu wordt er hier op de opdracht gewoon gezegd: je komt maar gewoon op kantoor, terwijl dat echt niet nodig is.
Men vergeet dat het begint bij een verkoudheid waarbij je hooguit een verhoging hebt. En dit is de fase waarbij je al andere mensen kan besmetten. Daar zit nu juist de trick. Want mensen die de griep hebben gaan niet echt carnaval vieren (zou ik niet doen lol). Maar een week geleden kregen we een piek in nieuwe gevallen in Brabant minus incubatietijd is carnavalsperiode.

Maar goed, ik stop ermee, want ik maak andere mensen nerveus.

[ Voor 4% gewijzigd door Yzord op 11-03-2020 11:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 15:52
Yzord schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:37:
En wat denk je te bereiken door mensen te tempen?
Betekent een normale temperatuur geen infectie?
Nee, uit gegevens uit het buitenland blijkt dat zelf bij ziekenhuisopname minder dan de helft van de patiënten koorts had, pas tijdens opname en ernstige ziekte (waarbij je sowieso al niet naar buiten wil) ontwikkelde de meerderheid koorts.

Betekent een hoge temperatuur een coronavirus infectie?
De a priori kans op influenza is nog steeds hoger.
Dus het advies om bij klachten vooral binnen te blijven, niet naar werk te gaan, en social distancing toe te passen heeft dan meer effect. Want ook zonder koorts kan je besmettelijk zijn.
Yzord schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:59:
Het is ook niet slim om antibiotica te geven, want het sloopt ook je goede bacteriën en die heb je nu juist nodig. Vooral als je lichaam al is verzwakt na stage 2.
Vergeef me, maar jouw mening over wanneer het wel en niet verstandig is om antibiotica te geven heeft echt 0 waarde.

Luister naar je arts, die weet waar hij/zij het over heeft.
Antibiotica worden gegeven niet tegen de virale pneumonie, maar om een bacteriële pneumonie te behandelen of voorkomen.
Want door de beschadigingen van het virus is je afweer tegen bacteriën ook minder, bijvoorbeeld doordat cellen met cilia (haartjes die slijm uit je longen transporteren richting maag) beschadigd worden en niet goed meer werken. Dan is de transportband van slijm uit de longen kapot en krijgen bacteriën meer kans.
Om maar 1 voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

daan! schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:40:
[...]

Vergeef me, maar jouw mening over wanneer het wel en niet verstandig is om antibiotica te geven heeft echt 0 waarde.
Vertel mij eens, waarom is mijn mening van 0 waarde als deze mening ook door mijn eigen dokter is verteld? Ik zit nu aan een antibiotica kuur ivm blaasontsteking en vroeg haar dus over de gevolgen ivm corona.

Dus sorry, ik impliceer jouw mening eerder als 0 waarde hierin en geloof mijn dokter eerder.

Voor het geval je me niet gelooft

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BvMs93J3/kuur.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Yzord op 11-03-2020 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
Yzord schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:45:
Vertel mij eens, waarom is mijn mening van 0 waarde als deze mening ook door mijn eigen dokter is verteld? Ik zit nu aan een antibiotica kuur ivm blaasontsteking en vroeg haar dus over de gevolgen ivm corona.
Jij hebt nu geen virale pneumonie ten gevolge van het Covid-19 virus.
Nogal wiedes dat antibiotica dan niet het advies is van de arts.
Ook als je wel besmet wordt is dat namelijk niet automatisch de behandeling, pas als je ernstige longproblemen aan het ontwikkelen bent wordt dat het advies.
Dus sorry, ik impliceer jouw mening eerder als 0 waarde hierin en geloof mijn dokter eerder.
Goed zo, blijf vooral luisteren naar je arts! (y)
Overigens is jouw arts het hoogstwaarschijnlijk met mij, en de richtlijn IC eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

daan! schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:49:
[...]

Jij hebt nu geen virale pneumonie ten gevolge van het Covid-19 virus.
Nogal wiedes dat antibiotica dan niet het advies is van de arts.
Ook als je wel besmet wordt is dat namelijk niet automatisch de behandeling, pas als je ernstige longproblemen aan het ontwikkelen bent wordt dat het advies.

[...]

Goed zo, blijf vooral luisteren naar je arts! (y)
Overigens is jouw arts het hoogstwaarschijnlijk met mij, en de richtlijn IC eens.
Het WHO geadviseerd geen antibiotica te gebruiken. Alleen in het uiterste geval als er een co-infectie bestaat door een bacteriële infectie. Dus ook al heb je ernstige longproblemen, maar geen bijkomende bacteriële infectie, dan is het strenge advies geen antibiotica te gebruiken, want het helpt niks. Heb je een bijkomende bacteriële infectie dan pas zal er overlegd worden of het zin heeft om een antibiotica te gebruiken want het vernietigd meer dan alleen de slechte bacteriën. Dus het is geen advies, maar een overweging of het wel nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

We spelen behoorlijk op de man en dat komt de sfeer niet ten goede. Willen jullie daarmee ophouden? Tevens veel onderbuikgevoelens, weinig bronnen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

De Duitse bondskanselier Angela Merkel heeft in een toespraak gezegd dat experts verwachten dat uiteindelijk de meeste mensen het coronavirus zullen krijgen. "Als het virus er is, de bevolking geen immuniteit heeft en er geen behandeling is, dan zal zo'n 60 tot 70 procent van de mensen besmet raken."

Merkel wil dat mensen ervan doordrongen raken dat het virus in Europa is beland en dat het van belang is om de verspreiding ervan te vertragen. "Het proces moet gericht zijn om het medische apparaat niet te overbelasten".

Nee dat gaat echt zorgen dat mensen gerust zullen blijven |:(

https://www.fxstreet.com/...-coronavirus-202003110647

[ Voor 9% gewijzigd door Yzord op 11-03-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retawsuna
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-10-2022

Retawsuna

Koffie!

Ik moet voorlopig verplicht thuiswerken (werk in Noord-Brabant) en het is nog maar de vraag of ik morgen naar Heerenveen mag/moet afreizen voor een cursus.

superhippe witte identicon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
Yzord schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:55:
Het WHO geadviseerd geen antibiotica te gebruiken.
beweren is bronvermelden.
Ik zal je helpen: WHO
"However, if you are hospitalized for the 2019-nCoV, you may receive antibiotics because bacterial co-infection is possible."
Alleen in het uiterste geval als er een co-infectie bestaat door een bacteriële infectie. Dus ook al heb je ernstige longproblemen, maar geen bijkomende bacteriële infectie, dan is het strenge advies geen antibiotica te gebruiken, want het helpt niks. Heb je een bijkomende bacteriële infectie dan pas zal er overlegd worden of het zin heeft om een antibiotica te gebruiken want het vernietigd meer dan alleen de slechte bacteriën. Dus het is geen advies, maar een overweging of het wel nut heeft.
Ja dat is dus precies wat ik je probeerde te vertellen.
Ik reageerde namelijk op jouw opmerking dat het niet slim is om AB te geven omdat dat slecht zou zijn, zie hier je eigen post:
Yzord schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:59:
Misschien begrijpen we elkaar verkeerd en zijn we het stiekem volledig met elkaar eens. :)
Bij een bacteriële superinfectie is het wel slim om antibiotica te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

daan! schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:23:
[...]

beweren is bronvermelden.
Ik zal je helpen: WHO
"However, if you are hospitalized for the 2019-nCoV, you may receive antibiotics because bacterial co-infection is possible."

[...]

Ja dat is dus precies wat ik je probeerde te vertellen.
Ik reageerde namelijk op jouw opmerking dat het niet slim is om AB te geven omdat dat slecht zou zijn, zie hier je eigen post:

[...]

Misschien begrijpen we elkaar verkeerd en zijn we het stiekem volledig met elkaar eens. :)
Bij een bacteriële superinfectie is het wel slim om antibiotica te geven.
Ik denk dat we mekaar volledig kruizen en niet begrijpen wat we nu bedoelen. Jij gaf aan dat wanneer je serieuze longklachten krijgt er antibiotica geadviseerd wordt, maar dat is niet het geval.
pas als je ernstige longproblemen aan het ontwikkelen bent wordt dat het advies
Dat is dus idd bij een bacteriële co-infectie (wat ik als eerste aangaf). En dan nog is dat plausibel, want het wordt niet gegeven als het het proces om je longen te verbeteren verstoort. Want van een bacteriële infectie kan je ook zonder antibiotica overleven. Je hebt elke bestrijder in je lichaam nodig om van de longziekte af te komen.

Maar ok, ik denk dat we gewoon op eenzelfde lijn zitten, maar beiden ons gelijk willen hebben. Bij deze geef ik je die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Yzord schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:18:
De Duitse bondskanselier Angela Merkel heeft in een toespraak gezegd dat experts verwachten dat uiteindelijk de meeste mensen het coronavirus zullen krijgen. "Als het virus er is, de bevolking geen immuniteit heeft en er geen behandeling is, dan zal zo'n 60 tot 70 procent van de mensen besmet raken."

Merkel wil dat mensen ervan doordrongen raken dat het virus in Europa is beland en dat het van belang is om de verspreiding ervan te vertragen. "Het proces moet gericht zijn om het medische apparaat niet te overbelasten".

https://www.fxstreet.com/...-coronavirus-202003110647
Tenzij je het hele land op pauze zet tot iedereen getest is zegt ze toch niets vreemds. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

jadjong schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:31:
[...]

Tenzij je het hele land op pauze zet tot iedereen getest is zegt ze toch niets vreemds. :?
Deze reactie zorgt er alleen maar voor dat mensen nu echt gaan preppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Yzord schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:18:

De goede verstaander wist dit al. De strategie is vertragen, om te voorkomen dat het virus zich te snel verspreidt, maar niet om extreme middelen in te zetten om het virus uit te roeien want daar is het al te laat voor. Als je door een succesvolle lockdown, met enorme economische schade, het virus zou kunnen uitroeien dan komt het van over de grenzen zo weer terug.

Als we het virus voldoende kunnen vertragen dan hoeven er geen mensen om te komen omdat de ziekenhuizen overvol zijn (en de artsen ook ziek thuis zitten) maar alleen omdat ze medisch gezien niet te redden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:30
Yzord schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:32:
[...]
Maar dat te doen is toch ook niet erg, zolang mensen dat op een verstandige manier doen;

Ik vermoed dat we een, mogelijk wat langere periode, met regelmatige semi-lockdowns en afgelastingen van grotere evenementen, tegemoet gaan. Zolang de mate van verspreiding beperkt wordt zodat het zorg-apparaat niet overbelast raakt, wat volgens mij 't primaire doel is op dit moment, zal de sterfte in die zin ook wel meevallen. En tenzij warm weer inderdaad een sterk remmende vertraging op 't virus zal hebben, verwacht ik dat een groot deel van de NL bevolking ergens de komende maanden een aantal dagen in quarantaine zal hebben moeten zitten.

En hoe meer er vertraagd kan worden, hoe groter de kans dat 't een halt toegeroepen kan worden omdat er betere medicatie en/of vaccins beschikbaar komen;

Maar als je nu alles 2-4 weken op slot gooit, zal inderdaad 't aantal besmettingen sterk afnemen, maar ik acht de kans echt enorm groot dat je over 6-8 weken dan weer in dezelfde situatie als nu komt. En als je, zonder dat 't blijvend effect heeft, meerdere keren het hele land op slot gooit, dan is de economische en daarbij meekomende ellende veel groter dan met de huidige werkwijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 15:03
Hoe zit dat nu trouwens met dat malaria medicijn wat lijkt te helpen om de symptomen van de klachten te minderen. Ik hoor daar niks over. Wordt daar al een besluit over genomen of al toegediend? Het is namelijk als we de Nederlandse fabrikant mogen geloven makkelijk en vooral ook goedkoop te maken omdat het patent er al van af is. Dat lijkt me toch een goede eerste stap om toe te passen zeker bij de zwakkere mensen in de samenleving?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Misschien moeten we stoppen met dat suffe gespeculeer? En onderbuikgevoelens en paniek kunnen we ook missen als kiespijn. Vreselijk irritant... Houd je aan de feiten, en onderbouw je mening.

Ook hier vandaag te horen gekregen dat één van ons team voorlopig thuis moet werken.
Wij gaan dat waarschijnlijk omkeren: iedereen thuis behalve één (voor on-site support). En als het echt nodig is kan diegene ook naar huis.

Gelukkig heb ik thuis een kantoor en een degelijke werkplek, dus ik overleef het wel :)

Helaas zie ik nu dat steeds meer evenmenten worden afgelast, of op de tocht staan. Bands cancellen Europese tours... Ik vrees dat Roadburn in Tilburg medio volgende maand geen zekerheid meer is :'(

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:49

bert pit

asdasd

Yzord schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:32:
[...]

Ik ga niet preppen.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Kaasje123 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:17:
Hoe zit dat nu trouwens met dat malaria medicijn wat lijkt te helpen om de symptomen van de klachten te minderen. Ik hoor daar niks over. Wordt daar al een besluit over genomen of al toegediend? Het is namelijk als we de Nederlandse fabrikant mogen geloven makkelijk en vooral ook goedkoop te maken omdat het patent er al van af is. Dat lijkt me toch een goede eerste stap om toe te passen zeker bij de zwakkere mensen in de samenleving?
Chloroquine. In Zeewolde zit een bedrijf dat dat maakt. Ik zou de machines alvast inregelen en aan zetten.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

bert pit schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:54:
[...]

Chloroquine. In Zeewolde zit een bedrijf dat dat maakt. Ik zou de machines alvast inregelen en aan zetten.
Maar moest dat niet nog getest worden op corona-patiënten? En zo'n test duurt toch ook een flink poosje, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
https://www.at5.nl/artike...evenen-af-op-een-probleem

Noodfonds

Volgens KHN Amsterdam moet de politiek in gaan grijpen. Zo stelt Evers voor dat de ingevoerde toeristenheffing van drie euro per nacht, tijdelijk afgeschaft moet worden. Ook vraagt hij om een noodfonds.

'Er komen ook echt wel bedrijven in de financiële problemen', waarschuwt hij. 'Dat zien we al doordat ze deeltijdsalarissen aanvragen in de ww. Verzin daar een fonds voor.'

'Gouden jaren achter de rug'

Won Yip moet vooral een beetje gniffelen om dat idee. 'We hebben natuurlijk gouden jaren achter de rug', stelt hij. 'We hebben ze toch ook niet gehoord toen de bezettingsgraad 98, 99 procent was. Dus als daar nu al na twee weken geroepen wordt om steun, dan vind ik dat ze hun huiswerk en budgettering niet goed op orde hebben.'
Deze man heeft wel een punt en ik gok zo dat dit ook geldt voor een gedeelte van de bevolking's persoonlijke financien. Wie kan er hier een maand, of twee maanden zonder inkomen overleven? Je hebt in de basis (deeltijd)-ww, maar die houdt ook geen stand als de complete werkende bevolking er gebruik van gaat maken. Dan komt het er op neer dat die zes IT'es die wel thuis kunnen werken het land van voedsel gaan voorzien. :P Mits het bedrijf diensten levert die nog in trek zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Het is inmiddels al duidelijk dat grote evenementen nu al ijverig worden gecancelled, en met name ook evenementen die pas binnen enkele maanden plaatsvinden. Zojuist heb ik de buurman gesproken die in de truckerswereld zit, en ook daar zijn bij een evenementenbureau al drie van de vier die in dit seizoen plaats vinden al afgelast. Het spreekt voor zich dat er heel wat evenementen-bureau's zullen binnen afzienbare tijd gaan klappen, vrees ik... :/

Ook de Formule 1 Grand Prix in Zandvoort lijkt nu met de dag kleiner te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jadjong schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:10:
https://www.at5.nl/artike...evenen-af-op-een-probleem

[...]

Deze man heeft wel een punt en ik gok zo dat dit ook geldt voor een gedeelte van de bevolking's persoonlijke financien. Wie kan er hier een maand, of twee maanden zonder inkomen overleven? Je hebt in de basis (deeltijd)-ww, maar die houdt ook geen stand als de complete werkende bevolking er gebruik van gaat maken. Dan komt het er op neer dat die zes IT'es die wel thuis kunnen werken het land van voedsel gaan voorzien. :P Mits het bedrijf diensten levert die nog in trek zijn...
Dat is toch les een van bedrijfsvoering?

Zo veel mogelijk winst uit je bedrijf trekken zodat je in economisch mindere tijden faillissement kan aanvragen zonder in te teren op je vorige winsten. Als het dan weer wat beter gaat trek je het uit je andere bv en begin je ergens anders opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:32
Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren als het eerste jonge geval komt te overlijden (zeg 50-).
Het lijkt nu alsof er alleen maar 80+'ers doodgaan, maar ik vraag me af in hoeverre dit niet gewoon een kwestie van tijd is. Een bejaard lichaam kan zich minder lang verzetten tegen een virus dan zeg een veertiger. Het heeft minder reserves, maar is het ook minder dodelijk voor een veertiger? Of is de kans gewoon hoger dat je het overleefd omdat je meer reserves hebt.

Mijn 'model':
80+ gaat dood na paar dagen
60-80: na een week
40-60 na 3 weken
40- na 1/2 maanden

Het is hier pas sinds een paar dagen op grote schaal. Dus de 60- zien we nog niet.
Wat denken jullie?

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:15:
[...]

Zo veel mogelijk winst uit je bedrijf trekken zodat je in economisch mindere tijden faillissement kan aanvragen zonder in te teren op je vorige winsten. Als het dan weer wat beter gaat trek je het uit je andere bv en begin je ergens anders opnieuw.
Ik vind dit echt veels te kort door de bocht, aangezien niet alle bedrijven zoveel reserves meer kunnen opbouwen, omdat alles ten eerste goedkoper moet, maar kosten wel blijven stijgen. Er zullen vast bedrijven zijn die het zoals jij het zegt doen, maar dat noem ik geen bedrijven, die begrijpen het niet. Heel veel kleine en middenkader bedrijven zullen dit echt niet maanden volhouden. Wij zien ook nog een aantal bedrijven die bezig zijn met het herstellen van de vorige crisis. Natuurlijk zullen er ook bedrijven zijn die het allemaal wel overleven, maar goed dit zal per branche verschillen.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy55 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:50:
[...]

Ik vind dit echt veels te kort door de bocht, aangezien niet alle bedrijven zoveel reserves meer kunnen opbouwen, omdat alles ten eerste goedkoper moet, maar kosten wel blijven stijgen. Er zullen vast bedrijven zijn die het zoals jij het zegt doen, maar dat noem ik geen bedrijven, die begrijpen het niet. Heel veel kleine en middenkader bedrijven zullen dit echt niet maanden volhouden. Wij zien ook nog een aantal bedrijven die bezig zijn met het herstellen van de vorige crisis. Natuurlijk zullen er ook bedrijven zijn die het allemaal wel overleven, maar goed dit zal per branche verschillen.
Om dan nog maar even kort door de bocht te gaan;

Dit is toch wat kapitalisme zo goed maakt? Zwakke bedrijven redden het niet, efficiënte bedrijven wel. Als je nu nog aan het herstellen bent van de crisis is het misschien tijd om je bedrijf te laten inslapen. Ik heb in ieder geval geen medelijden met de bedrijfseigenaren. Het personeel daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:52:
[...]

Om dan nog maar even kort door de bocht te gaan;

Dit is toch wat kapitalisme zo goed maakt? Zwakke bedrijven redden het niet, efficiënte bedrijven wel. Als je nu nog aan het herstellen bent van de crisis is het misschien tijd om je bedrijf te laten inslapen. Ik heb in ieder geval geen medelijden met de bedrijfseigenaren. Het personeel daarentegen...
Je klinkt echt als een werknemer, prima, moet je vooral in stand houden, maar dat betekent wel dat je het of niet begrijpt/of niet wil begrijpen en dat kost inderdaad de werkgelegenheid de kop op lange termijn en dan gaat iedereen het voelen. Maar goed ik zal er over ophouden, want tegen dit soort meningen valt niet op te boxen, gebaseerd op onderbuikgevoelens tegen bedrijfseigenaren (beetje stereotype niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Anatidae schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:44:
Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren als het eerste jonge geval komt te overlijden (zeg 50-).
Het lijkt nu alsof er alleen maar 80+'ers doodgaan, maar ik vraag me af in hoeverre dit niet gewoon een kwestie van tijd is. Een bejaard lichaam kan zich minder lang verzetten tegen een virus dan zeg een veertiger. Het heeft minder reserves, maar is het ook minder dodelijk voor een veertiger? Of is de kans gewoon hoger dat je het overleefd omdat je meer reserves hebt.

Mijn 'model':
40-60 na 3 weken
40- na 1/2 maanden

Het is hier pas sinds een paar dagen op grote schaal. Dus de 60- zien we nog niet.
Wat denken jullie?
Het virus gaat al sinds januari rond in China. Klopt jouw patroon daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 17:26

Basszje

Reisvaap!]

Speedy55 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:58:
[...]

Je klinkt echt als een werknemer, prima, moet je vooral in stand houden, maar dat betekent wel dat je het of niet begrijpt/of niet wil begrijpen en dat kost inderdaad de werkgelegenheid de kop op lange termijn en dan gaat iedereen het voelen. Maar goed ik zal er over ophouden, want tegen dit soort meningen valt niet op te boxen, gebaseerd op onderbuikgevoelens tegen bedrijfseigenaren (beetje stereotype niet?)
Meneer de ondernemer in dat stuk vindt zelf:
'We hebben natuurlijk gouden jaren achter de rug', stelt hij. 'We hebben ze toch ook niet gehoord toen de bezettingsgraad 98, 99 procent was. Dus als daar nu al na twee weken geroepen wordt om steun, dan vind ik dat ze hun huiswerk en budgettering niet goed op orde hebben.'
Dus voorgaande reactie snijdt wel hout als je preventief al naar de staat gaat kijken om maar te betalen. Dat heeft winsten privatiseren en verliezen socialiseren ( = op de maatschappij afwentelen ). Dat is de laatste decennia wel genoeg gebeurt.

Laat onverlet dat kleine bedrijven en bedrijven die erg hard geraakt worden ( zoals de eventenwereld ) wel enige coulance zouden moeten krijgen. Wellicht moeten de verzekeraars, met hun megawinsten, maar eens een deel gaan ophoesten.

-----

Enfin, in mijn woonplaats ( Kyiv ) gaan met 0 bekende gevallen * alle scholen en universiteiten dicht, alle evenementen gaan op pauze inclusief bioscopen / theaters etc. De grens gaat op veel punten ook op slot.

https://en.hromadske.ua/p...events-due-to-coronavirus
https://www.bbc.com/ukrainian/news-51840697

( dat er geen gevallen bekent zijn betekent in deze context waarschijnlijk ook dat er weinig/niet op getest is / geen registratie is ) .

Helaas is mijn WC-papier (en rijst) echt op, dus zo maar halen. Hoop dat ik hier geen zeloten wakker schudt :+

[ Voor 3% gewijzigd door Basszje op 11-03-2020 17:06 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy55 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:58:
[...]

Ondernemen brengt risico met zich mee. Als je je daar niet tegen wil verzekeren, en de zaken vallen opeens een paar weken tegen, dan ben je het zelf schuld.

Al die ondernemers in de horeca hadden ook wel kunnen bedenken dat de gouden jaren een keer konden stoppen. En nu na twee weken moet de overheid ingrijpen _/-\o_

Als een burger zo slecht zijn huishouden budgeteert noemen we dat een pauper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabinet biedt hulp aan kleine ondernemers
Staatssecretaris Keijzer van Economische Zaken zegt dat het kabinet hulp wil bieden aan kleine ondernemers die door het coronavirus in de financiële problemen komen, meldt het ministerie van Economische Zaken. Het rijk wil garant staan als bedrijven een lening moeten aanvragen bij de bank. Het gaat om het openstellen van de zogenoemde BMKB-regeling, die nu al bestaat. De regeling kan al gebruikt worden door ondernemers die getroffen worden door de stikstof- en PFAS-maatregelen.
Zo dat is snel. Zal ze ook eens bellen of ze garant willen staan als ik mijn hypotheek niet meer kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57

orf

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:06:
[...]

Ondernemen brengt risico met zich mee. Als je je daar niet tegen wil verzekeren, en de zaken vallen opeens een paar weken tegen, dan ben je het zelf schuld.

Al die ondernemers in de horeca hadden ook wel kunnen bedenken dat de gouden jaren een keer konden stoppen. En nu na twee weken moet de overheid ingrijpen _/-\o_

Als een burger zo slecht zijn huishouden budgeteert noemen we dat een pauper.
Wat zou je dan precies moeten verzekeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

@Basszje Ik zeg ook niet dat elk bedrijf het goed op orde heeft, want er zijn natuurlijk altijd bedrijven die het niet op orde hebben. Maar zo kort door de bocht als @Euler212 het schetst is het gewoon niet. En ik heb het ook niet over een paar weken, maar wel gewoon over een aantal maanden stilstand in een bedrijf.
Een particulier heeft totaal geen kosten vergeleken met een bedrijf, dus als je een 5 duizend euro als particulier hebt kan je vaak al wel 2 a 3 maanden verder.
En die meneer de ondernemer kan ook niet praten over elke branche, want die werkt maar in 1 branche, je kan gewoon niet alles over een kam scheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orf schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:19:
[...]

Wat zou je dan precies moeten verzekeren?
Eens te beginnen met reserves aanhouden.

Als gezin raadt het Nibud ons aan een paar maanden aan uitgaven achter de hand te houden. Een bedrijf met jaren aan gouden tijden is na twee weken in de financiële problemen. Dan heb je je boekhouding niet op orde en mag je ook de kapitalistische survival of the fittest voelen. Ipv bij de overheid gaan janken bij twee weken tegenvallend resultaat. Dan heb je geen gezonde bedrijfsvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Om even terug on topic te gaan:

Voor diegenen die zelf, ouders of grootouders hebben die op zondag graag naar de kerk gaan maar nu proberen menigten te mijden lijkt het mij handig om https://kerkdienstgemist.nl/ onder de aandacht te brengen.
Via een app op Android of IOS kan men dan live de dienst beluisteren maar dit gaat ook prima via de website.

In het kader van social distancing lijkt mij massaal een uur vlak naast elkaar gaan kuchen en hoesten een prima vermijdbaar risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57

orf

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:24:
[...]

Als gezin raadt het Nibud ons aan een paar maanden aan uitgaven achter de hand te houden. Een bedrijf met jaren aan gouden tijden is na twee weken in de financiële problemen. Dan heb je je boekhouding niet op orde en mag je ook de kapitalistische survival of the fittest voelen. Ipv bij de overheid gaan janken bij twee weken tegenvallend resultaat. Dan heb je geen gezonde bedrijfsvoering.
Ok, dat is iets anders dan verzekeren. Maar, vertel. Ik heb ongeveer €200.000 aan kosten per maand. Wat moet mijn buffer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

[...]

Daar ga je weer met je 2 weken, volgens gaat het over enkele maanden. En omdat ze er nu al over zeuren, zoals je dat zo zegt, betekent toch dat ze nadenken over de toekomst. De opmerking van dan heb je je boekhouding niet op orde, slaat zeker kant nog wal, want een boekhouding op zich heeft helemaal niets te maken met de financiën. Je kan nog zon mooie boekhouding hebben, waar alles helder en inzichtelijk is, maar nog steeds niet genoeg reserve hebben, omdat mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en kosten voor bedrijven, door bureaucratie etc, alleen maar hoger worden. Dan worden marges per definitie lager en werken zaken als PFAS en stikstof en daaroverheen een virus niet mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
orf schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:26:
[...]

Ok, dat is iets anders dan verzekeren. Maar, vertel. Ik heb ongeveer €200.000 aan kosten per maand. Wat moet mijn buffer zijn?
Een miljoen. Net als dat de gemiddelde particulier vijf maandsalarissen in voorraad heeft. Ik ken ze alleen niet. :+
Als je net de winst van 5 jaar ondernemen in extra hotelkamers hebt gestoken, met het idee de buffer in dit jaar weer op te bouwen, dan is de timing van dit virus niet heel lekker. :P
Ik denk dat het aantal verstandige bedrijven net zo groot is als die aan de particuliere kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
[...]

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:08:
[...]
Zo dat is snel. Zal ze ook eens bellen of ze garant willen staan als ik mijn hypotheek niet meer kan betalen.
Fijn te vernemen dat jij het wel allemaal voor elkaar... Ambtenaar of toevallig een pa met.... ;)

Trek het niet naar je hypotheek en het waarom paupers?

Om weer teveel onzin als antwoord te krijgen ben gepensioneerd, hypotheek zonder vooraftrek 350 euro per maand en genoeg om..

De regering heeft jaren lang beleid gevoerd .... met als gevolg duizenden kleine zelfstandige. Wellicht je onbekend maar heten ZZP'ers.

Daarna een grote groep middenstanders die kapot gemaakt worden door het online verkoop en dozenschuivers. Ook nog een groep die door de moordende concurrentie van bedrijven die werken met spuug goedkope krachten -via bedenkelijke uitzend buraus- de markt verzieken.

Deze ondernemers hebben inplaats van WW te trekken een keus gemaakt om de handen uit de mouwen te steken. Die bouwen geen pot op om..maar houden het hoofd boven water door keihard werken. Vaak zijn ze ook afhankelijk van grote bedrijven die voor werk zorgen maar wel hun rekening pas voldoen na 60 dagen en als het er op aan komt....

Voor deze ontwikkeling is de regering grotendeels verantwoordelijk dus goed dat ze nu ook verantwoordelijkheid nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

TecTo schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:43:
[...]

[...]

Fijn te vernemen dat jij het wel allemaal voor elkaar... Ambtenaar of toevallig een pa met.... ;)

Trek het niet naar je hypotheek en het waarom paupers?

Om weer teveel onzin als antwoord te krijgen ben gepensioneerd, hypotheek zonder vooraftrek 350 euro per maand en genoeg om..

De regering heeft jaren lang beleid gevoerd .... met als gevolg duizenden kleine zelfstandige. Wellicht je onbekend maar heten ZZP'ers.

Daarna een grote groep middenstanders die kapot gemaakt worden door het online verkoop en dozenschuivers. Ook nog een groep die door de moordende concurrentie van bedrijven die werken met spuug goedkope krachten -via bedenkelijke uitzend buraus- de markt verzieken.

Deze ondernemers hebben inplaats van WW te trekken een keus gemaakt om de handen uit de mouwen te steken. Die bouwen geen pot op om..maar houden het hoofd boven water door keihard werken. Vaak zijn ze ook afhankelijk van grote bedrijven die voor werk zorgen maar wel hun rekening pas voldoen na 60 dagen en als het er op aan komt....

Voor deze ontwikkeling is de regering grotendeels verantwoordelijk dus goed dat ze nu ook verantwoordelijkheid nemen.
Jij begrijpt het tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
Anatidae schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:44:

Mijn 'model':
40-60 na 3 weken
40- na 1/2 maanden

Wat denken jullie?
De eerste patient in België is genezen verklaard, en heeft amper symptomen gehad.

Bij een griep is een gezonde persoon ook een paar dagen goed ziek, en een week later is alles in orde.
Corona is een griep die wat heftiger is, dus als je dat in goede gezondheid krijgt, dan is je overlevingskans echt wel groot.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
[...]

Jaren aan gouden tijden ja.. er zijn ook bedrijven die net gestart zijn met een paar man in dienst. Of zelfs gewoon kleine bedrijven, die regionaal werken. Die werken zichzelf een ongeluk om rond te kunnen komen. Ik ben zelf ambtenaar, zit er dus warmpjes bij, maar ik vind dit soort posts echt zo kort door de bocht.. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
ed1703 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:49:
[...]

Jaren aan gouden tijden ja.. er zijn ook bedrijven die net gestart zijn met een paar man in dienst. Of zelfs gewoon kleine bedrijven, die regionaal werken. Die werken zichzelf een ongeluk om rond te kunnen komen. Ik ben zelf ambtenaar, zit er dus warmpjes bij, maar ik vind dit soort posts echt zo kort door de bocht.. :?
De originele quote ging over de (Amsterdamse)horeca, die hebben de afgelopen zes jaar geen verlies geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ed1703 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:49:
[...]

Dat is toch gewoon ondernemingsrisico? Als ze zekerheid willen hadden ze werknemer moeten blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
jadjong schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:51:
[...]

De originele quote ging over de (Amsterdamse)horeca, die hebben de afgelopen zes jaar geen verlies geleden.
Yep, zie het nu.. sorry @Euler212 , dat selectieve gequote ook.. en ik moet dan tig berichten gaan teruglezen.
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:51:
[...]
Dat is toch gewoon ondernemingsrisico? Als ze zekerheid willen hadden ze werknemer moeten blijven.
Er spelen op dit moment wel wat bijzondere omstandigheden. Ik verwacht dan ook dat er voor de komende jaren als we van deze outbreak redelijk bekomen zijn en schade is duidelijk, we allemaal wat gaan inleveren om dit te boven te komen.

[ Voor 40% gewijzigd door ed1703 op 11-03-2020 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

jadjong schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:51:
[...]

Dat kan, maar die gaan ook geen maanden overleven, omdat personeel, huur, etc..etc.. gewoon doorgaan. Jaren winst draaien, betekent niet automatisch dat je veel reserves kan creëren hoor. Winst gaat op aan leningen aflossen, nieuwe investeringen, salaris voor de eigenaar, belastingen (veel horeca zijn gewoon eenmanszaken etc.) Als we het over b.v.'s hebben dan gaan de 2 laatste zaken niet op, maar daardoor is de winst ook lager.

@Euler212 Nee dat is geen ondernemersrisico, zonder ondernemers had jij geen werk/uitkering. Dan waren wij een derde wereldland geweest. Bedrijven zoals @ed1703 beschrijft moet je prijzen, die proberen hun mensen gewoon in dienst te houden, zodat zij hun hypotheek en dergelijke kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:15:
[...]

Won Yip is een uber categorie ondernemer. Veel vastgoed en een van de duurste appartementen van Amsterdam. Niet te vergelijken met een gemiddelde restauranthouder die 60% van zijn bezetting ziet verdwijnen.

Toevallig cancelen mijn ouders ook een tafel van 20 personen in een restaurant met 40 zitplaatsen. Dat is geen feest dus.

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op het onderwerp van het topic aub! Het corona-virus bespreken kan in AWM.

Tevens zijn posts over het hamsteren dat je zelf doet niet langer toegestaan hier.