"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Hij heeft toch een Chinese licentie? Een aangezien je licentie "onafhankelijk" is, is er dus verplicht een NL vlaggetje bij zijn naam want volgens mij is hij Nederlander in zijn paspoort?iichel schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:44:
Ze weten niet helemaal of Ho Pin Tung nou Nederlander of Chinees is met de vlaggetjes
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Weet ie zelf ook niet.iichel schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:44:
Ze weten niet helemaal of Ho Pin Tung nou Nederlander of Chinees is met de vlaggetjes
Hij heeft een dubbele nationaliteit, twee paspoorten dus.MAX3400 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:45:
Hij heeft toch een Chinese licentie? Een aangezien je licentie "onafhankelijk" is, is er dus verplicht een NL vlaggetje bij zijn naam want volgens mij is hij Nederlander in zijn paspoort?
[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2020 19:46 ]
Ja, ik verwoordde het wat ruk; bij een dubbele nationaliteit wordt je toch normaliter ingeschreven met het land waar je het meeste woont? Dus Nederland?CH4OS schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:45:
[...]
Hij heeft een dubbele nationaliteit, twee paspoorten dus.
Of zit ik nou met WBC-regels in mijn hoofd?
Ach dat NL vlaggetje zal vast wel in kleine letters bevatten "Made in China"iichel schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:46:
Ja net bij een interview stond er een NL vlaggetje, maar bij de crew van de #37 JC DC wagen stond er een CN vlaggetje.

Jep! En ook zijn debut
Zoals Sophia Floersch zei: "Hij kan mijn grootvader zijn".
En hij is dus ouder dan de coureurs in die auto bij elkaar opgeteld!
Hoop geldPierre schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:54:
[...]
Volgens mij wel. Heeft zeker of een hoop geld of hij is steengoed.
Want hij is niet extreem goed.
Rijdt niet slecht voor zijn leeftijd & gezien het zijn debuut is, maar vooral om het geld
[ Voor 64% gewijzigd door Ryur op 19-09-2020 19:55 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hij is een gentleman driver inderdaad, net als zovelen, zoals Frits van Eerd.Pierre schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:54:
Ik weet dat ik vorig jaar ergens een beetje teleurgesteld was, omdat ie onder Chinese vlag meedeed...MAX3400 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:48:
Ja, ik verwoordde het wat ruk; bij een dubbele nationaliteit wordt je toch normaliter ingeschreven met het land waar je het meeste woont? Dus Nederland?
Of zit ik nou met WBC-regels in mijn hoofd?
Begin maar vast te sparen danMAX3400 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:56:
Mmmm, misschien kan ik in 2050 dan nog een keertje meerijden met mijn 74
Ahhhh Le Mans golden hour has arrived. About 2 hours earlier than June but always so gorgeous. 😍😍😍#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/aSD41Gv9UD
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) 19 september 2020
[Streamable: https://streamable.com/ur2ayw]
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2020 20:00 ]
Franse frietCH4OS schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:59:
En dan zit ik aan patat / friet (vechten jullie dat maar uit) met shoarma en een frikandel!
Dat is geen ding, trouwens. 'To french', betekend iets smal(ler) maken, French fries zijn dus gewoon, smalle frietjes, mettertijd is dat wat verbasterd, zeg maar.
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2020 20:02 ]
Pommes fritureeee avec de shawarmamama!!!
Wat is French Kissing dan?CH4OS schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:02:
[...]
Dat is geen ding, trouwens. 'To french', was vroeger iets smal maken, French fries zijn dus gewoon, smalle frietjes, mettertijd is dat wat verbasterd, zeg maar.
In frankrijk eten ze nu gewoon franse frietCH4OS schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:02:
[...]
Dat is geen ding, trouwens. 'To french', betekend iets smal(ler) maken, French fries zijn dus gewoon, smalle frietjes, mettertijd is dat wat verbasterd, zeg maar.
Inpakken in alu-folie, over 2 uur opbakken in de pan; enjoy!CH4OS schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:05:
Ik weet wel dat mijn ogen weer groter waren dan mijn maag...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Moet je eens op de tribunes gaan zitten in LeMans; heb je 24u een neus vol eetgeurtjes.
Auto's die racen en BnB (beer n bbq), dat vat Le Mans heel goed samen!
[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2020 20:09 ]
Vroeger was dat een ding, tegenwoordig totaal niet meer.Paulus07 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:11:
wowww ik dacht dat coureurs altijd klein moesten zijn, Stapt er ff een gast van 2 meter uit een porsche
Zie jou dat je niks hoeft te compenseren met een dure / snelle / krachtige auto?Paulus07 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:11:
wowww ik dacht dat coureurs altijd klein moesten zijn, Stapt er ff een gast van 2 meter uit een porsche
De helft van de tijd zit je in koplampen te staren op wit beeld...
Daar hebben ze dus die inzet-stoeltjes voor. Om die "enkele centimeters" beenverschil te compenseren; de pedal-box zit vaak aan de vloer vast.Paulus07 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:12:
Maar juist met rijder wissel lijkt me dat verschil best lastig.
* MAX3400 gaat bier pakken
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Doe mij maar een Jupilertje of Hertog Jan, thanks!
[ Voor 72% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2020 20:16 ]
Benieuwd hoe die er af is gegaan
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Tussen 02:00 en 04:00 krijgt elk team een tankje NOS uitgereikt!CH4OS schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:15:
Daar gaat het aantal rondes record...

Pakt iedereen even wat te drinken tijdens de SC?
[ Voor 63% gewijzigd door Mu.siQ op 19-09-2020 20:19 ]

[ Voor 56% gewijzigd door iichel op 19-09-2020 20:20 ]
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Ik denk iets met het tijdstip en de hoeveelheid licht dat er (nog) is.squaddie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:19:
Ik snap niet waarom ze hiervoor een SC uitsturen, dit had ook prima met een slowzone opgelost kunnen worden.
Barrier repair?squaddie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:19:
Ik snap niet waarom ze hiervoor een SC uitsturen, dit had ook prima met een slowzone opgelost kunnen worden.
Met een slowzone komt er continu verkeer langs (op een vrij smal stukje overigens); met een SC hebben ze steeds een dikke anderhalve minuut "lege baan" omdat het veld wordt opgedeeld in enkele rijdende eenheden.squaddie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:19:
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Maarten_E in "24 uur van Le Mans 2020"ge-flopt schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:26:
Waarom rijdt er een SC rond? Moeder de vrouw wilde even rustig eten, dus even niet gevolgd...
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Een AM Ferrari ging achterstevoren de Porsche Curves door.ge-flopt schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:26:
Waarom rijdt er een SC rond? Moeder de vrouw wilde even rustig eten, dus even niet gevolgd...
Veel kan hij voor die auto ook niet doen he...squaddie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:27:
Ah de dokter is op de baan, dat verklaart waarom de SC is uit
Mag dat niet dan?iichel schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:27:
[...]
Een AM Ferrari ging achterstevoren de Porsche Curves door.

Blijkbaar niet want ze staan er met allerlei zwaailichten bij
In 2014 de OAK Racing Asia auto met David Cheng geboren in Amerika, Ho-Pin Tung geboren in Nederland en Adderly Fong geboren in Canada als coureurs. En dan allemaal een chinees vlaggetje op de auto plakken. De keuze is dan ook vooral gebaseerd op wat er marketing technisch gezien het beste uitkomt. Dat kan vandaag Chinees zijn, en morgen weer Nederlands.CH4OS schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:45:
[...]
Weet ie zelf ook niet.Ene jaar doet hij mee als Chinees, ander jaar (zoals dit jaar, zie deelnemerslijst) doet hij mee als Nederlander.
[...]
Hij heeft een dubbele nationaliteit, twee paspoorten dus.
Pfff, alsof je een rijbewijs ofzo voor die sport moet hebben. Wat een gedoe zeg!iichel schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:29:
[...]
Blijkbaar niet want ze staan er met allerlei zwaailichten bij
Maaruh, iemand heeft ook bedacht om geen publiek toe te laten; hoezo dat dan?
Zodat ik de IC niet (weer) vol heb liggenMAX3400 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:30:
[...]
Pfff, alsof je een rijbewijs ofzo voor die sport moet hebben. Wat een gedoe zeg!
Maaruh, iemand heeft ook bedacht om geen publiek toe te laten; hoezo dat dan?
:strip_exif()/f/image/MBtaQUa3YnkAW8rWsBGjNnRu.jpg?f=fotoalbum_large)
En er is weer een Ferrari gerepareerd / terug op de baan; zie je niks van, die kapotte linker achterkant
Was die kapot dan? Ik zie het niet hoor!MAX3400 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:33:
[Afbeelding]
En er is weer een Ferrari gerepareerd / terug op de baan; zie je niks van, die kapotte linker achterkant
Behalve dat ie eerst groen was en nu roodMAX3400 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:33:
[Afbeelding]
Spek, parmezaanse kaas, eieren, zwarte peper.MAX3400 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:38:
[...]
Wedden van niet?
Wat mik je allemaal in de pan?
Kom maar op met de kritiek
PSN: bollsie
Barbaar.sjufke schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:35:
Spek, parmezaanse kaas, eieren, zwarte peper.
[ Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2020 20:35 ]
*edit
Thunderstorms in de verte!
[ Voor 14% gewijzigd door Mu.siQ op 19-09-2020 20:36 ]
Wel flink wat onweer in de verte te zienCH4OS schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:35:
Volgens de FIAWEC stream commentators komt er volgens de 'med/mid office' geen regen.
[...]
Barbaar.
Dat was tot een paar jaar terug wel te doen trouwens. De GTE auto's hadden gele koplampen, LMP auto's hadden wit.Mu.siQ schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:35:
Zo, gelukkig zijn die auto's goed uit elkaar te houden op die rechte stukken met die verschillende lampen
Ja, wie doet er nou carbonara met spek.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2020 20:37 ]
Bacon, pecorino, ei-dooier, zwarte pepersjufke schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:35:
[...]
Maar je zit al inderdaad een heul stuk meer in de goede richting dan die potjes "witte drap" met sticker Carbonara erop.
MET Office.CH4OS schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:35:
Volgens de FIAWEC stream commentators komt er volgens de 'med/mid office' geen regen.
[...]
Van Meteo! Meteorology!
Eens maar soms slecht te krijgen; dan is die "zachte" bacon een mooi alternatief
[ Voor 39% gewijzigd door MAX3400 op 19-09-2020 20:37 ]
Pancettasjufke schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:35:
[...]

Vroegah hadden de 'hoge' klassen (LMP1, GTE Pro) witte lichten en de lage klassen gele.Mu.siQ schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:35:
Zo, gelukkig zijn die auto's goed uit elkaar te houden op die rechte stukken met die verschillende lampen
*edit
Thunderstorms in de verte!
Deels correct. Je moet achteraan het rijtje aansluiten bij de eerstvolgende safety car die langskomt. Helemaal gelapt zal dus niet, maar als je pech hebt....BasvanS schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:39:
Hoe zit dat trouwens met het wachten op de safftycar in de pit? Dan word je dus gelapt omdat je moet wachten?
[ Voor 9% gewijzigd door Mu.siQ op 19-09-2020 20:40 ]
Er zijn meerdere safety-cars omdat het een lange track is. En ze willen niet dat je dus uit de pits komt, vol gas geeft om 3km verderop een keer in de file te komen. Je moet dus in de pits wachten tot "jouw SC" voorbij is en dan mag je eruit.BasvanS schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:39:
Hoe zit dat trouwens met het wachten op de safftycar in de pit? Dan word je dus gelapt omdat je moet wachten?
Nee, je valt 1 safety car colonne terug.BasvanS schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:39:
Men wil reguleren dat je achter de safety car rijdt en er niet voor kan komen. Er rijden tijdens deze race 3 safety cars, je komt gewoon bij een van de drie er achter te zitten.BasvanS schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:39:
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2020 20:40 ]
Dan zal er wel een kern van waarheid in zitten
:strip_exif()/f/image/brM6NpL1SLs0sykT4fqTMyUP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 67% gewijzigd door MAX3400 op 19-09-2020 20:42 ]
Overigens, ondanks dat je geen kont meer ziet van die auto's zo vind ik dit tijdstip toch wel erg vet. Zelfde als het daglicht straks weer terugkeert. Wat een race
Beetje zuur als je net achter een volgende komt ipv direct achter je voorligger..
Drie dus, staat in een aantal van de vijf reacties.BasvanS schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:42:
Hoeveel SC rijden er?
Zelf langs de baan staan rond een uur of 2300 en dan betovert door de lichten blijven staren, heel vet!Mu.siQ schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:41:
Ik maar 3 over koplampen![]()
Overigens, ondanks dat je geen kont meer ziet van die auto's zo vind ik dit tijdstip toch wel erg vet. Zelfde als het daglicht straks weer terugkeert. Wat een race
Erapaz schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:46:
[...]
Zelf langs de baan staan rond een uur of 2300 en dan betovert door de lichten blijven staren, heel vet!
:strip_exif()/f/image/ZDgulk6VdlFFDTbJA5x29aLp.jpg?f=fotoalbum_large)
@BasvanS er rijden drie rond en de regels omtrent de safetycars zijn bekend en je moet als team bepalen of je wil pitsen tijdens de safetycar of wilt wachten, tenzij je tank leeg is dan heb je weinig keuze.
[ Voor 10% gewijzigd door squaddie op 19-09-2020 20:47 ]