Toon posts:

24 uur van Le Mans 2020 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:58

Over ongeveer 5 maanden start de 24 uur van Le Mans.
Le Mans is sinds afgelopen seizoen afsluiter van het WEC seizoen.

De topic start is nog under construction. Dus waarschijnlijk dat eea niet zal kloppen.

24 uur van Le Mans topic 2020

De 88e editie van de 24 uur van Le Mans verreden op 13 en 14 juni.

Het circuit

Categorieën

LMP1 - Le Mans Prototype 1

De LMP1 is de snelste klasse. Deze klasse is bedoeld voor Le Mans Prototypes en niet toegankelijk voor Bronze coureurs. Fabrieksteams worden verplicht met een hybride motor te rijden. Privateers hebben de keuze of ze wel of geen hybride gebruiken. Gezien het prijskaartje kiezen privateers eigenlijk altijd om zonder hybride te rijden. De hybride motoren drijven gecombineerd met meer dan 1000pk alle 4 de wielen aan.
Dit jaar doen er 5 LMP1 teams mee die in totaal 8 wagens in zetten, Toyota komt met 2 hybride wagens en de rest als privateer met normale race motoren.

De LMP1 klasse is te herkennen aan de witte koplampen en rode number panels.
Specificaties
De teams zijn zeer vrij in de keuze van hun motor.

Tankinhoud
Benzine: 62,3 liter met ERS / 75 liter zonder ERS
Diesel: 50,1 liter met ERS

Minimum gewicht
878 kg voor LMP1-Hybrid
833 kg voor LMP1

LMP2 - Le Mans Prototype 2
http://www.dailysportscar.com/wp-content/uploads/2018/06/le-mans-test-2018-finish-order-13.jpg
De LMP2 klasse is bedoeld voor privateer teams en de bezetting van de drie coureurs moeten een mix zijn van professionele en amateur coureurs. Er moet minimaal één coureur met een Silver of Bronze ranking zijn.

De teams hebben de keuze uit een chassis van Oreca, Ligier, Dallara en Riley en zijn verplicht om met een +- 600pk sterke Gibson V8 benzine motor te rijden.

De LMP2 klasse is te herkennen aan de witte koplampen en de blauwe number panels.
Specificaties

Tankinhoud
75 liter

Minimum gewicht
930 kg

Naast beide prototype klassen zijn er ook nog twee klassen waar de auto's zijn gebaseerd op normale auto's die men ook in de winkel zou kunnen kopen, als je genoeg geld hebt. Denk hierbij aan Ferrari's, Aston Martins, Porsches, BMW, Chevrolet en Ford.

GTE is opgedeeld in twee klassen: GTE PRO en GTE AM.

LMGTE PRO - Le Mans Grand Touring Endurance PRO

GTE PRO is bedoeld voor de professionele teams, net zoals LMP1. Deze klasse is toegankelijk voor alle coureurs en er is geen restrictie op de rankingvan de 3 coureurs.

De GTE PRO auto's zijn te herkennen aan de gele koplampen en groene number panels.

Specificaties
Motor
Normally aspirated engines: 5500 cc maximum
Turbocharged / Supercharged engines: 4000 cc maximum.

Tankinhoud
90 liter

Minimum gewicht
1245 kg

LMGTE AM - Le Mans Grand Touring Endurance AM

GTE AM is de GT klasse voor amateur coureurs. Er wordt gereden in auto's waarvan het model minstens 1 jaar gehomologeerd is. Dat wil zeggen dat het model al minstens 1 jaar in de GTE Pro gereden moet hebben. Als voorbeeld: de Ferrari 488 GTE debuteerde in 2016 in de GTE Pro en mag dit jaar dus voor het eerst in de GTE Am ingezet worden. Alle Ferrari teams in de GTE Am zijn dan ook overgestapt op de 488 GTE, alleen JMW Motorsport kiest ervoor om met een oud model te blijven rijden.

De GTE AM auto's zijn te herkennen aan de gele koplampen en oranje number panels.

Data en tijden

Le Mans test
Voor elk race is er ook nog een test dag. Hier kunnen teams nog testen en moeten Le Mans rookies minimaal 10 ronden rijden om te wennen aan de baan. De test dag is dit jaar op zondag 4 Juni. Radio Le Mans doet hiervan verslag (alleen audio).
Race week
Under Construction

Deelnemers

Under construction

Bijzonderheden

• De kwalificatie gaat op de schop.

Garage 56

Ook dit jaar geen Garage 56.
In deze klasse zijn wel bijzondere wagens/initiatieven wel aan de start gekomen:
- Deltawing
- Nissan Zeod
- Frederic Sausset. Door een virus hebben ze zowel beide handen als zijn beide voeten geamputeerd. De man racet al in onder andere de V de V series. Ik zou zeggen bekijk zijn Youtube pagina eens: YouTube: Frédéric SAUSSET
To-do
- Overzicht uitbreiden met suggesties.
- Iemand interesse om mee te helpen updaten?

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-06 23:14
Ik ben er weer live bij *O*
Afscheid van een (LMP1) tijdperk, ben benieuwd naar de toekomst.

Overigens denk ik dat er dit jaar wel weer een Garage 56 auto meedoet, het team van Frederic Sausset dat een platform bied aan gehandicapte coureurs. Vorig jaar reden ze al in het voorprogramma tijdens de Road to Le Mans mee. Eind van de week weten we als het goed is meer, dan wordt de volledige deelnemerslijst bekend gemaakt.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• ge-flopt
Mooi als Sausset weer mee doet. Wil dan wel zien wat voor een oplossing ze hebben om Frederic in en uit de wagen te helpen nu ze een dakje boven het hoofd hebben.

Vanaf 0:49

[Voor 29% gewijzigd door ge-flopt op 26-02-2020 15:29]

• Richard117
ge-flopt schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:27:
Mooi als Sausset weer mee doet. Wil dan wel zien wat voor een oplossing ze hebben om Frederic in en uit de wagen te helpen nu ze een dakje boven het hoofd hebben.

[YouTube: Frédéric Sausset at the Le Mans 2016 24 Hours]
Vanaf 0:49
Hij rijdt niet zelf. Hij heeft na zijn deelname in 2016 een programma (en team) opgezet om gehandicapte coureurs te begeleiden. Volgens mij zit Billy Monger daar bv ook bij. Sausset heeft zelf natuurlijk een extra probleem dat hij zowel armen als benen mist, maar coureurs die alleen benen missen of verlamd zijn kunnen natuurlijk gewoon met behulp van hun armen in en uit de auto komen.

https://www.fia.com/news/srt41-mission-le-mans-2020

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Dat wordt weer 24 uur voor de TV hangen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• ge-flopt
JohanKupers schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:00:
Dat wordt weer 24 uur voor de TV hangen.
Ik heb het ooit geprobeerd. :D Maar de nacht stukken zijn toch wel wat minder te volgen. Ga dan net zo lief effe pitten om dan in de ochtend het weer op te pakken. Maar ieder zijn smaak! ;)

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:30
Present in Le Mans zelf!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

ge-flopt schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:01:
[...]

Ik heb het ooit geprobeerd. :D Maar de nacht stukken zijn toch wel wat minder te volgen. Ga dan net zo lief effe pitten om dan in de ochtend het weer op te pakken. Maar ieder zijn smaak! ;)
Denk ook wel dat ik het nacht gedeelte niet helemaal volg (iets met zware ogen krijgen :p)

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Richard117
Ook live op het circuit pak ik altijd een paar uurtjes slaap mee hoor. Meestal om een uur of 1 naar bed en dan rond 5 uur er weer uit voor zonsopkomst. Het is namelijk niet alleen die 24 uur racen, maar ook de uren voor en na de race. Al met al zou je dan zomaar 40 uur wakker zijn, het moet wel leuk blijven :p

• ge-flopt
Yes het is duidelijk welke teams zijn uitgenodigd:
https://assets.lemans.org...4-heures-du-mans-2020.pdf

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@ge-flopt pas de plaatjes even aan? Ford is pleite (grote kans dat een Porsche in Pro wint) en de Aston heeft een volledig nieuw model op de baan ;)

Is er nergens een 2019/2020 topic ivm bespreken Sebring & Spa?
ge-flopt schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:01:
[...]

Ik heb het ooit geprobeerd. :D Maar de nacht stukken zijn toch wel wat minder te volgen.
Ik ben "bewust" bij 20 tot 22 uur van de race. Weet inderdaad dat ik elke nacht even wegval of in bed ga liggen om te kijken. Maar de nacht vind ik juist fijner kijken; je bent zelf wat moe, op TV is het donker, het commentaar is wat rustiger en het "lijkt" alsof op de baan men ook minder snel de rondjes rijdt...

[Voor 74% gewijzigd door MAX3400 op 28-02-2020 19:50]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ge-flopt
Hopelijk dat ik daar van het weekend tijd voor heb.

• ge-flopt
Ook in Le Mans houden ze het Corona virus in de gaten:
https://www.lemans.org/en/news/coronavirus-update/53502

• Richard117
Nog maar 100 dagen *O*

Leuke tijd weer die 100 dagen. Mijn manier om de spanning op te bouwen: Ik kan mij met mijn fotografiehobby(/bijbaantje) in Le Mans altijd enorm uitleven, zo heb ik sinds mijn eerste bezoek in 2008 een aardig archief opgebouwd. Op mijn Instagram tel ik af naar Le Mans door elke dag een foto te plaatsen met een auto op Le Mans die het startnummer heeft van het aantal dagen dat er nog tot Le Mans te gaan is. En ja, ik heb ze van 99-0 allemaal :+
Dus morgen start ik met een #99 auto en eindig op 13 juni met auto #0

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:29
+1
Met de camera naar La Sarthe :D

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• ge-flopt
Updates aan het circuit en terrein:
http://www.dailysportscar...le-mans-works-update.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 06:45

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Wie is er wel eens alleen naar de 24u op een camping gegaan? Ik zie dat alle campingplaatsen met minimaal 2 toegangskaarten worden verkocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@jfeelders Hangt er geloof ik vanaf naar welke camping je gaat. Maar niet zeker meer, kan ook best verschillen per verkooppunt.

[Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 08-03-2020 18:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richard117
Een aantal campings liggen binnen de poorten van het circuit en daar heb je inderdaad een toegangskaart nodig om op de camping te komen.
Maar voor de meeste campings heb je geen toegangskaart nodig.

Een Ticket Travel en vergelijkbare organisaties verkopen campingkaart + 2 toegangskaarten om verschillende redenen. De eerste is de winstmarge. Op alleen een campingkaart wordt weinig verdient, met 2 toegangskaarten erbij is de winst wat hoger. Maar een andere, misschien wel belangrijkere reden, is om de camping zo optimaal mogelijk te bezetten. De plekjes zijn erg gewild en niet bijzonder groot dus wat extra ruimte is mooi meegenomen. Als de drempel (prijs) laag is, is het dus erg aantrekkelijk om een paar plaatsen extra bij te kopen. Door 2 toegangskaarten te verplichten wordt een extra plekje bijboeken minder aantrekkelijk en blijven er meer plekken beschikbaar voor mensen die zo'n plekje wel met 2 of meer mensen willen bezetten.

Dit is vooral van toepassing op campings met genummerde plaatsen.

[Voor 3% gewijzigd door Richard117 op 08-03-2020 22:18]

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
Zie onder. Foutje.

[Voor 86% gewijzigd door Boinkie op 11-03-2020 21:59]

• ge-flopt
Dit is niet de auto sport variant, maar de motorsport. Het betreft hier de FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme).
https://www.fimewc.com/24...o-5-and-6-september-2020/
Deze stond voor 18 en 19 april gepland. 24 uur van Le Mans (waar dit topic over gaat) staat voor juni gepland.

[Voor 31% gewijzigd door ge-flopt op 11-03-2020 22:04]

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:26

Niellie41

Ondertitel van deze gebruiker

De WEC race in Sebring is geannuleerd.
https://racer.com/2020/03...o-coronavirus-travel-ban/

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bericht op de officiële FIAWEC website erover; https://www.fiawec.com/en...heduled-for-march-20/6667

Ik ben benieuwd hoe ze terug naar Europa willen komen, nu Trump Europese vluchten niet toestaat, of treft dat alleen vluchten vanuit EU naar US?

Ik begin nu eigenlijk ook wel te vrezen voor de rest van het seizoen, maar we gaan het zien.
Ik kan mij voorstellen dat een evenement als de 24 uur van Le Mans ook afgelast wordt door de overheid, aanezien die ik ook Tomorrowland Winter (Alpe d'Huez) tegen geannuleerd hebben.

[Voor 63% gewijzigd door CH4OS op 12-03-2020 10:26]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22
@ge-flopt
De koplampen zijn tegenwoordig toch nu voor alle auto's wit omdat dat beter zicht geeft?

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Onbekend "Beter" licht/zicht an sich niet, wel helderder.

[Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 12-03-2020 10:23]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Woker dan een wekkerradio

CH4OS schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:19:
Bericht op de officiële FIAWEC website erover; https://www.fiawec.com/en...heduled-for-march-20/6667

Ik ben benieuwd hoe ze terug naar Europa willen komen, nu Trump Europese vluchten niet toestaat, of treft dat alleen vluchten vanuit EU naar US?
Vrachtvluchten zijn nog niet geannuleerd, en het WEC kan indien nodig heus wel wat charteren.

En gelukkig duurt het nog wel even eer de 24h is, misschien is de ergste corona-ellende dan al voorbij. Ik hoop het wel, zou het jammer vinden als de laatste LMP1 race helemaal niet doorgaat.

Al moet ik ook zeggen dat ik eigenlijk al iets van een jaar of langer het WEC niet gevolgd heb, ik keek vooral voor de LMP1's, en tja, sinds er geen tractors en porkers [ :+ ] meer rondrijden om het Toyota lastig te maken is het voor mij behoorlijk saai geworden.

Eventuelle spelings fautem zijn hornderd prosent ironies bedoeldt.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobinHood schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:29:
[...]

Vrachtvluchten zijn nog niet geannuleerd, en het WEC kan indien nodig heus wel wat charteren.

En gelukkig duurt het nog wel even eer de 24h is, misschien is de ergste corona-ellende dan al voorbij. Ik hoop het wel, zou het jammer vinden als de laatste LMP1 race helemaal niet doorgaat.

Al moet ik ook zeggen dat ik eigenlijk al iets van een jaar of langer het WEC niet gevolgd heb, ik keek vooral voor de LMP1's, en tja, sinds er geen tractors en porkers [ :+ ] meer rondrijden om het Toyota lastig te maken is het voor mij behoorlijk saai geworden.
Ik moet toegeven dat men dit jaar de EoT/BoP (komt eigenlijk op hetzelfde neer immers) het eigenlijk op zich niet heel verkeerd doen. Het is niet dat Toyota de Mercedes (van F1) in de WEC geworden is.

Ga je wel de hypercars volgen? Ikzelf ben daar wel heel benieuwd naar!

[Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 12-03-2020 10:34]

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:26

Niellie41

Ondertitel van deze gebruiker

Sinds afgelopen seizoen ben ik ook wel afgehaakt. Veel te veel fabrikanten zijn vertrokken. Niet alleen uit de LMP1, maar ook GTE PRO (Ford en BMW). Het heeft voor mij niet meer de prestige van een paar jaar terug. Ik ben vooral benieuwd hoe het volgend jaar gaat met de hypercars. Veel fabrikanten zien meer heil in de IMSA variant van de hypercar, die weer een jaar later komen.

Hopelijk wordt het niet nog zo'n tussen jaar voor het WEC.

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• iichel
Ook LMP2 wordt steeds meer een spec-serie. Of je hebt een Oreca, of je wint niet...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

iichel schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:30:
Ook LMP2 wordt steeds meer een spec-serie. Of je hebt een Oreca, of je wint niet...
An sich hoeft dat ook geen slecht iets te zijn als de auto's exact hetzelfde zijn en je hoeft niet zo moeilijk te doen met de BoP / EoT, sowieso heeft de LMP2 een vaste motor, dus an sich zou het voor het chassis eigenlijk ook geen gek idee zijn. Dan ligt het in elk geval niet aan de performance van de auto en komt het meer aan op rijderskwaliteiten / talent.

[Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 13-03-2020 12:48]

• Richard117
Inmiddels verschoven naar 19/20 September, maar ook dan ben ik er gewoon bij :Y

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja, balen wel hoor dat het verschoven is (maar wel begrijpelijk)! Waarschijnlijk wordt Spa dan eind Augustus? Ik heb daarvan althans nog geen datum gezien.

[Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 18-03-2020 19:45]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:43:
Ja, balen wel hoor dat het verschoven is (maar wel begrijpelijk)! Waarschijnlijk wordt Spa dan eind Augustus? Ik heb daarvan althans nog geen datum gezien.
Dan is de F1 al gepland

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ga alleen niet naar een F1 race, maar wel naar de Zes uur van Spa, vandaar dat ik graag voor de Zes uur van Spa ook een datum wil weten. ;)

• jfeelders
  • Laatst online: 02-06 06:45

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
Porsche heeft 2 wagens terug getrokken voor Le Mans:
https://www.autosportwere...e-uit-gte-pro-weggehaald/

Hierdoor schuiven de Spirit of Race en de byKolles entry van de reserve lijst door naar de contender lijst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als Porsche ook LMDh gaat doen (wat ze aan het onderzoeken zijn), denk ik dat eea pas vanaf 2022 interessant wordt, hypercar weet ik niet of dat gaat slagen, eigenlijk.

https://www.rtlnieuws.nl/...gt-interesse-lmdh-project

[Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 11-05-2020 08:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
Inmiddels is het ook duidelijk dat Corvette niet de plas over komt:
https://www.gpupdate.net/...-voor-24-uur-van-le-mans/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Oh, dat is dan wel weer jammer, zeg!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:54

TommyGun

Stik er maar in!

Zou wat zijn als m'n tentje dit jaar in de schuur blijft liggen ;( betwijfel namelijk of september door gaat, hoop natuurlijk van wel! Extra dekens mee :X :D

[Voor 41% gewijzigd door TommyGun op 12-05-2020 10:51]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TommyGun schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:51:
Zou wat zijn als m'n tentje dit jaar in de schuur blijft liggen ;( betwijfel namelijk of september door gaat, hoop natuurlijk van wel! Extra dekens mee :X :D
Om het wat te hoop te geven, ik heb begrepen dat circuits (onder strikte voorwaarden, dat wel) al wel weer open zijn in Frankrijk. Zie ook https://www.gpupdate.net/...et-nauw-door-coronavirus/

EDIT:
September is dus nog wel een eindje weg, dus wie weet hoe het dan is! ;)

[Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 12-05-2020 16:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ge-flopt
Op de originele datum wordt er toch nog een 24 uur van Le Mans gereden, maar dan virtueel. En zo te zien wordt het wel een interessante race:
https://www.motorsport.co...FTTqQXE8jFAJBPVGFfNgG2niE
The principle is simple:
  • Team composition: teams will be composed of 4 drivers. Each line up must consist of at least 2 professional drivers and a maximum of 2 simulation/esports racers
  • Racing on the rFactor 2 simulation platform, provided and supported by Studio 397
  • The grid will consist of a maximum of 50 cars
  • The cars: LMP2 and GTE. The teams involved are free to create their own livery
  • Racing conditions: variable weather conditions and dynamic day and night racing. A Race Director will ensure sporting behaviour throughout the event.
  • Driver changes are compulsory. The minimum driving time over the entire event is 4 hours for each driver.
  • The maximum driving time over the entire race is 7 hours for each driver.
  • Authentic Le Mans production: race commentators and pit reporters will be live from a TV studio in Paris and VIP guests will visit them during the race. This unique race, which will bring together the best drivers in the world and sim racing’s elite gamers will be broadcast widely on multiple audio-visual platforms around the world.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Oh, dat is wel interessant, @ge-flopt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
Inmiddels zijn er 5 van de 10 reserve teams van het reserve bankje:
- Bykolles en Idec sport zijn doorgeschoven nadat Porsche 2 GTPRO inschrijvingen terug trok.
- High Class Racing en Proton Competition zijn ook van de reserve bank doordat Corvette ook zijn 2 wagens terug trok.
- Spirit of Race doet ook mee omdat het project van Frederic Sausset’s SRT41 het een jaartje doorschuift.

De vraag is alleen hoeveel Amerikaanse teams er over gaan blijven als ben de oversteek vanuit Amerika niet kunnen maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ge-flopt schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:18:
- Bykolles en Idec sport zijn doorgeschoven nadat Porsche 2 GTPRO inschrijvingen terug trok.
- High Class Racing en Proton Competition zijn ook van de reserve bank doordat Corvette ook zijn 2 wagens terug trok.
- Spirit of Race doet ook mee omdat het project van Frederic Sausset’s SRT41 het een jaartje doorschuift.

De vraag is alleen hoeveel Amerikaanse teams er over gaan blijven als ben de oversteek vanuit Amerika niet kunnen maken.
Ik vraag mij af hoe lang men wil wachten op de entry van Sausset, dat wil hij al langer, toch? :? Volgens mij heeft hij dat al meermaals gedaan en GreenGT (de LMP23 hydrogen auto) gaat ook meedoen via Garage 56.

[Voor 2% gewijzigd door CH4OS op 26-05-2020 18:20. Reden: Ik dacht dat de GreenGT auto een LMP2 auto is, maar blijkt LMP3 te zijn.]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richard117
ge-flopt schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:18:

Sowieso Risi, die hebben vorige week Bourdais/Pla/Gounon als rijderstrio bevestigd. Die rijden in Amerika een beperkt programma en hebben dus geen probleem met het missen van IMSA races. Rick Ware Racing lijkt mij ook wel een zekerheidje, die hebben in maart voor alle ellende begon hun auto al op transport naar Europa gezet. https://sportscar365.com/...o-receive-rwr-riley-lmp2/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
Geen idee. Maar elk jaar staat er een Garage 56 entry open. Overigens zou de GreenGT ook al enkele malen voor de Garage 56 entry mee gedaan hebben. De enige echte Garage 56 die voor de vernieuwing meegedaan heeft is volgens mij de Deltawing (die nog wel redelijk mee kon) en de Nissan Zeod (die maar 5 rondes haalde)
Richard117 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:55:
[...]Rick Ware Racing lijkt mij ook wel een zekerheidje, die hebben in maart voor alle ellende begon hun auto al op transport naar Europa gezet. https://sportscar365.com/...o-receive-rwr-riley-lmp2/
Hopelijk hebben ze wat aan de performance van de Riley kunnen doen, want vorig jaar was dat een bagger wagen.

[Voor 41% gewijzigd door ge-flopt op 26-05-2020 18:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richard117
ge-flopt schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:00:
[...]

Hopelijk hebben ze wat aan de performance van de Riley kunnen doen, want vorig jaar was dat een bagger wagen.
Dat denk ik niet, want de ontwikkeling van de auto's in de Oreca Cup is bevroren. Bedoel je misschien 2017? Dat is de enige keer dat er een LMP2 Riley Le Mans gedaan heeft, en dat zegt denk ik al genoeg.
Als DPI Mazda, waar er wel ontwikkelt mag worden, doet hij het wel goed. Al heeft dat ook wel een tijd geduurd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ge-flopt
Verstappen en Norris in 1 team voor de virtuele Le Mans!

Hier is trouwens de entry list, alleen de teams, nog geen coureurs:
https://storage.googleapi...300520_to_be_released.pdf

[Voor 66% gewijzigd door ge-flopt op 27-05-2020 20:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
En zoals bij elke Le Mans, kan een spottersguide niet ontbreken!! :D
https://www.gpupdate.net/...tuele-24-uur-van-le-mans/

Acties:
  • +3Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:12

basvn

Breezand - NHN

officiële livestream.

[Voor 29% gewijzigd door basvn op 13-06-2020 14:32]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Zou het kunnen gaan regenen?

...

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:14
Kan het kloppen dat twitch van lando/max\team redline niet werkt of off line is. Bij mij geeft hij een error

No matter the age, never lose the Kramer inside

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja, er is dynamic weather.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Luxicon
CH4OS schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:13:
[...]
Ja, er is dynamic weather.
Oke, dat zou nog leuk kunnen worden met regen..

Van der Linde op 1, Verstappen op 2 nu.
Hier kun je trouwens het team van Verstappen live bekijken. Dat is het Twitch kanaal van Lando Norris.
En hier is een lijst met alle drivers, zodat je weet wie bij welk nummer hoort.

[Voor 44% gewijzigd door Luxicon op 13-06-2020 15:20]

...

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Luxicon schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:16:
[...]

Oke, dat zou nog leuk kunnen worden met regen..

Van der Linde op 1, Verstappen op 2 nu.
Hier kun je trouwens het team van Verstappen live bekijken. Dat is het Twitch kanaal van Lando Norris.
En hier is een lijst met alle drivers, zodat je weet wie bij welk nummer hoort.
Dank je. Zou er ook ergens een live timing te zien zijn?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:08

FlipFluitketel

Frontpage Admin

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Luxicon
A. Kerkhof gaat lekker nu, hij zette net de snelste ronde neer en is van P4 naar P3 gegaan (of zat iemand tussen die ging pitten?). Maar ook zit hij nu dichter achter v.d. Linde.

...

• KeRsTmAnNeKe
En Alonso heeft zichzelf er al uit gewerkt ...

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Zuur voor Alonso ja, hij zei problemen te hebben met het pitten. Daardoor had hij maar 1,3 liter peut in zijn virtuele tank en viel daardoor stil.
Ze zeggen nu aan een oplossing te werken, maar wat dat voor hem kan betekenen?

Ook zuur voor v/d Linde die even naar p26 terugvalt door internetproblemen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 16:40:
En Alonso heeft zichzelf er al uit gewerkt ...
Is wel wat te kort door de bocht. Hij probeerde te pitten, stond een paar keer goed op de plek, maar de game registreerde het simpelweg niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
CH4OS schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 16:48:
[...]
Is wel wat te kort door de bocht. Hij probeerde te pitten, stond een paar keer goed op de plek, maar de game registreerde het simpelweg niet.
Ik zag hem wel pielen in de pits, maar verder niet gehoord hoe of wat.

Moet zeggen dat ondanks dat het virtueel is, het wel erg netjes geregeld is, mooie lijst coureurs, goede registratie en commentaar met interviews tussendoor

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 16:50:
Moet zeggen dat ondanks dat het virtueel is, het wel erg netjes geregeld is, mooie lijst coureurs, goede registratie en commentaar met interviews tussendoor
Sterker nog; Alan McNish en nog iemand vanuit het commentaar, doen over het algemeen normaal ook het commentaar bij de echte Le Mans en andere FIA WEC races. Ook de racing director (Eduardo Freitas) is ook nu weer racing director.

[Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 13-06-2020 17:18]

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Blijkbaar had Alonso ook een drive-through penalty en borkte RFactor daarover (hij kreeg vervolgens geen optie om te pitten zei hij).

Toffe race verder hoor, vind die officiële stream ook top, met die interviews tussendoor enzo.

• KeRsTmAnNeKe
1 sec stop/go geloof ik. Waarschijnlijk onhandige samenloop van omstandigheden.

Wel mooi, Ickx en Bell die wat ouwehoeren... toestraks Pescarolo ook nog.

Hoop commentaar op coureur aan keukentafel met z'n G25 stuur :p

Tis alleen niet heel realistisch, ByKolles doet nog mee...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:56

DarkUnreal

Postmaster General

wat gebeurd er nu dan, race word herstart?

13:37

• Edd
  • Laatst online: 21:50
DarkUnreal schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:46:
wat gebeurd er nu dan, race word herstart?
Rode vlag ivm computer-problemen bij de organisatie van wat ik begrijp.

-

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:14
Wat was er met bykolles gebeurd?
Laat maar. Ben alweer bij

[Voor 34% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 13-06-2020 19:55]

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:47

Rivanov

Apple freak

Geen day/night zeker in rFactor2?

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Rivanov schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:54:
Geen day/night zeker in rFactor2?
Jazeker wel. Inclusief dynamic weather. Zie ook https://www.lemans.org/en...-of-le-mans-virtual/53875

[Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 13-06-2020 20:30]

• ge-flopt
Leuk dat ze een bugje gevonden hebben zo met Alonso.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:47

Rivanov

Apple freak

Ah top! Thanks voor de link. :)

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• ge-flopt
Het valt me wel op dat de ByKolles wagen als de brandweer gaat!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• iichel
ge-flopt schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:59:
Het valt me wel op dat de ByKolles wagen als de brandweer gaat!
Sssssst straks vliegt ie weer in de fik.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ge-flopt
Ondanks dat het allemaal vanuit "thuis" gaat zijn de reportages en interviews toch wel een leuke bijkomstigheid en goed opgelost.

Ook wel mooi dat er gewoon goed gereden wordt en er niet geklooid wordt...

Mooie reactie van Patrick Dempsey op de gespinde auto.

Ik moet zeggen dat ik het ook niet zie als een sim race, maar als een echte race.

[Voor 25% gewijzigd door ge-flopt op 13-06-2020 21:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ge-flopt schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:02:
Ondanks dat het allemaal vanuit "thuis" gaat zijn de reportages en interviews toch wel een leuke bijkomstigheid en goed opgelost.

Ook wel mooi dat er gewoon goed gereden wordt en er niet geklooid wordt...

Mooie reactie van Patrick Dempsey op de gespinde auto.

Ik moet zeggen dat ik het ook niet zie als een sim race, maar als een echte race.
Ik moet ook wel toegeven dat men dit echt goed georganiseerd heeft ook. Ook dat men voorbereid is op een server dat vastloopt en ook daarvoor een plan de campagne heeft; men is duidelijk overal op voorbereid.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• iichel
pagenaud was zelfs voorbereid op een kapotte rig. en heeft 'm zelfs gewisseld :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ge-flopt
Zag er wel leuk uit inderdaad. :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb stiekem ook de stille hoop dat er ooit weer een nieuwe FIA WEC / 24h of Le Mans game komt.
Dat zou voor mij echt een insta-buy zijn.

[Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 13-06-2020 21:16]

• ge-flopt
Wat ook wel spreekt over de goede voorbereiding is dat Freitas gewoon de race director is.....

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja, dat vind ik ook echt super tof, net als dat een aantal real life commentatoren nu ook gewoon het commentaar doen.

En volgend jaar misschien toch maar weer die kant op... O+

[Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 13-06-2020 21:18]

• Amarius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 21:08
Ik moet zeggen, ik ben niet echt een race fan maar dit trekt wel mijn aandacht! Twitch en Youtube zitten vol met interessante streams en interviews. Tof gedaan!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:51
Na 7 uur racen de top 4 binnen 4 seconden, mooie race zo :)

Edit: en dan stuurt ineens de Bykolles auto de muur in omdat z'n stuur even uit stond..

[Voor 43% gewijzigd door Tosemime op 13-06-2020 21:59]

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

• ge-flopt
ByKolles heeft denk ik ook snel een Pagenaudje gedaan... :P

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hmmm, dat is wel een goede wat net voorbij komt; Juan Pablo Montoya wil het liefste eerder dan Fernando Alonso de triple crown hebben, maar zou deze virtuele race dan meetellen voor de triple crown?

• ge-flopt
Ik denk het niet. Dan zou het de Virtuele triple crown moeten zijn. Hij wil nog de echte 24 uur winnen...

Begrijp ik trouwens goed dat de Ferrari er pas sinds 1.5 week in rFactor 2 zit? Heeft het soms iets met licentie te maken en wilde Ferrari toch hun protoge mee laten doen in een wagen van hen?

[Voor 48% gewijzigd door ge-flopt op 13-06-2020 22:44]

• iichel
Die live muziek mag op zich wel wat kleiner in beeld :|

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jep. In het echt hebben ze vanaf 23:00 inderdaad ook altijd muziek, dus wat dat betreft weerspiegelt deze virtuele editie de real life versie ook heel goed. Maar ik vermoed dat eea ook contractueel is nu, zo bekend vind ik deze band niet... :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ge-flopt
Die mag wel weg... Ik snap dat ze de 24 uur van Le Mans sfeer naar voren willen brengen, maar als ik daar zou zijn zou ik de keuze hebben.... Nu zie ik iemand die zegt dat hij muziek maakt, maar de helft van de tijd zie ik hem niets doen en de andere helft aan knopjes draaien....

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-06 18:45

Chakotay

Lick here to continue

Dit is wel heel waardeloos inderdaad, net zelfs een inhaalactie voor de overall lead gemist doordat ze zonodig een of andere DJ vol in beeld moeten zetten?

Om Lando Norris the quoten: "show the race!" Als zelfs de coureurs er verbaasd over zijn doen ze toch iets verkeerd lijkt me.

[Voor 29% gewijzigd door Chakotay op 13-06-2020 23:27]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• iichel
Jep Verstappen P1 en #16 een rondje achterstand

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Die DJ heeft soms wel zijn momenten zo te horen, vind het niet heel slecht (qua muziek) wel zet het dan als achtergrond muziek voor de race.

EDIT:
De muziek is eindelijk klaar! :)

[Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 13-06-2020 23:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luxicon
Zo, we kunnen weer naar het commentaar luisteren :)

...

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:55
iichel schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 23:27:
Jep Verstappen P1 en #16 een rondje achterstand
Wat is er met #16 gebeurd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
Spollie schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 23:45:
[...]

Wat is er met #16 gebeurd?
Murphy schijnt een crash gehad te hebben volgens reddit comments

• ge-flopt
Zit ook de 24 uur van Portimao te volgen... Hadden ze net zo goed niet door kunnen laten gaan.. 15 auto's aan de start (GT en TCE)4 auto's inmiddels al enige tijd in de pits... Degene die op 1 ligt is 16 rondes voor op de nummer 2

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:55
Max verliest wel flink tijd nu. Schade aan auto ofzo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Spollie schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 23:57:
Max verliest wel flink tijd nu. Schade aan auto ofzo?
Lijkt wel, links ziet er wat kreukelig uit, echt schade laten de wagens volgens mij niet zien, wel voelen.

Hoor Lando ook al over schade

En nu erg veel schade, door een glitch?

[Voor 11% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 14-06-2020 00:26]

Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee