Toon posts:

24 uur van Le Mans 2020 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gebeurt vanalles, wordt er eerst frontaal afgereden en daarna weer een crash. Nu binnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Lando heeft blijkbaar RF2 alweer verwijderd, beetje ultra ragequit, Team Redline ligt er met 1 auto dus uit.

[Voor 5% gewijzigd door Maarten_E op 14-06-2020 03:57]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou wat gebeurde er dus? Nou dit:

https://streamable.com/gv57zw

Ja, Max kreeg Renault flashbacks. :P
https://clips.twitch.tv/DignifiedFuriousHumanArsonNoSexy

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

En wederom een server crash/issue.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Zonde van die glitches. Ik heb het zelf nog nooit kunnen testen (heb geen PC tot mijn beschikking), maar het ziet er erg realistisch uit als je naar de car handling kijkt. Ik heb gisteravond een tijdje meegekeken, maar je krijgt echt het gevoel dat je naar een 'echte' race zit te kijken. Dat in tegenstelling tot de spielerij van de virtual F1.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:20
Verschil zit hem voor mij vooral in niveau van racen en betere camerawerk + replays

Jammer van die glitches, ik weet niet in hoeverre die in rfactor zitten of in de verbindingen van de coureurs?

Is Redline nu gewoon gekapt omdat ze niet meer konden winnen? Vind Max en Lando wel leuke kerels, maar volgens mij doen ze alleen maar leuk zolang ze vooraan meedoen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:49:
Is Redline nu gewoon gekapt omdat ze niet meer konden winnen?
Nee, de auto werd overgenomen door de computer/bot en ze konden het niet meer overnemen.

-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hopelijk komen ze terug nu er red flag is, maar kans lijkt me klein, want de achterstand is te groot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:07

Niellie41

Ondertitel van deze gebruiker

CH4OS schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:53:
Hopelijk komen ze terug nu er red flag us, maar kans lijkt me klein, want de achterstand is te groot.
Dat bleek geen probleem voor het team van Fernando Alonso. :+

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Niellie41 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:54:
[...]

Dat bleek geen probleem voor het team van Fernando Alonso. :+
Hun achterstand was de helft... En zij hadden aan het begin de problemen...

[Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2020 11:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

CH4OS schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:03:
[...]
Hun achterstand was de helft... En zij hadden aan het begin de problemen...
Dat maakt niet uit. Als je een uitzondering maakt voor de een, moet je dat ook voor de ander doen.

TRL zit weer in de race.

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Niellie41 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:20:
Dat maakt niet uit. Als je een uitzondering maakt voor de een, moet je dat ook voor de ander doen.

TRL zit weer in de race.
De toeleiding is natuurlijk wel een totaal andere.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

CH4OS schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:21:
[...]
De toeleiding is natuurlijk wel een totaal andere.
Maar beide keren kon het team (buiten hun schuld) niet verder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Die Ferrari setup ... pakken het best groots aan. Porsche doet het ook wel leuk met die team banners

En dan zit je ook nog Jimmy Broadbent te kijken in z’n tuinhuisje :p

Vraag me af of er nu teams zijn die gaan kijken of ze simracers mee kunnen laten doen in de race in sept of mogelijk volgend jaar.

[Voor 28% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 14-06-2020 11:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik vraag me wel af of Atze de rest van de race gaat rijden voor Team Redline nu ze weer meedoen, want Lando en Max hebben vannacht rFactor 2 uninstalled. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PatrickC schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:54:
Ik vraag me wel af of Atze de rest van de race gaat rijden voor Team Redline nu ze weer meedoen, want Lando en Max hebben vannacht rFactor 2 uninstalled. 8)7
rFactor 2 is an sich ook wel weer snel te installeren. Ze zullen sowieso hun uren nodig hebben. :)

[Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2020 12:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
CH4OS schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:01:
[...]
rFactor 2 is an sich ook wel weer snel te installeren. Ze zullen sowieso hun uren nodig hebben. :)
De game zelf is snel geïnstalleerd maar je moet eerst wel al je workshop items opnieuw downloaden.

Ik denk dat Team Redline de race gaat uitrijden met Atze Kerkhof en Greger Huttu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Haha... Allard Kalff ziet mijn tweets wel snel!
https://twitter.com/pcrae.../1272110930420170753?s=21

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PatrickC schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:14:
De game zelf is snel geïnstalleerd maar je moet eerst wel al je workshop items opnieuw downloaden.
Workshop items waarop je subscribed bent, worden automatisch gedownload. ;)
Ik denk dat Team Redline de race gaat uitrijden met Atze Kerkhof en Greger Huttu
Ik ben benieuwd of ze dan wel geclassificeerd worden, alle coureurs moeten minimaal 4 uur rijden en mogen maximaal 7 uur rijden en ze hebben daarvoor de nodige uren natuurlijk wel gemist. En 146 ronden achterstand rijd je ook niet zomaar weg.

[Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2020 12:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
CH4OS schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:21:
Workshop items waarop je subscribed bent, worden automatisch gedownload. ;)
Klopt, maar als dat een paar honderd GB’s zijn (net als bij mij) dan duurt het wel even voordat die dan gedownload en geinstalleerd zijn. ;) En dan heb ik nog een 200Gb glasvezel verbinding. Maar Max en Lando zullen wel niet zoveel subscriptions hebben. >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
20 minuten en top 3 zit goed dicht op elkaar waarbij 2 en 3 stuivertje wisselen ....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja, maakt het einde super spannend!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:51

Vandaag is er een nieuw tijdschema bekend gemaakt. Het is een compact 5 daags schema geworden ipv 8 dagen. Drukke publieksmomenten zoals keuringen in de stad, handtekeningensessie, pitwalk, parade en concerten zijn geschrapt. 30 juni komt er duidelijkheid of er publiek welkom is.

[Voor 13% gewijzigd door Richard117 op 18-06-2020 19:09]

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Richard117
Iedereen die al tickets voor Le Mans betaald heeft: je bent welkom *O*

http://www.dailysportscar...020-le-mans-24-hours.html

• Niellie41

Niellie41

Richard117 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:36:
Iedereen die al tickets voor Le Mans betaald heeft: je bent welkom *O*

http://www.dailysportscar...020-le-mans-24-hours.html
“Of nee, toch niet”
- meester Heydrich van Rundfunk

http://www.dailysportscar...-behind-closed-doors.html

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Niellie41 Ik zag het zelf via Facebook die verwees naar https://www.lemans.org/en...behind-closed-doors/54064. Ergens heel jammer natuurlijk, maar zeker wel begrijpelijk.
Iemand een idee wie en of Le Mans live uitgezonden wordt? Misschien Eurosport en RTL weer?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@ge-flopt Ik ga daar wel van uit, hou ook rekening met Ziggo Sport, die hebben vorige week de WEC stream uitgezonden tijdens de Zes uur van Spa. Meestal kondigt men het wel aan vlak voor het gebeuren.

[Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2020 01:55]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nieuwe deelnemers lijst gereleased; https://assets.lemans.org...4-heures-du-mans-2020.pdf
Ik hoop dat bij Richard Mille Racing Team ze binnenkort Beitske Visser zullen bevestigen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ge-flopt schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:54:
Ik hoop dat bij Richard Mille Racing Team ze binnenkort Beitske Visser zullen bevestigen.
Voor het team heeft ze al gereden toen voor de ELMS de 4 uur van Spa er was; https://www.racexpress.nl...de-goede-kant-op/n/107817 dus kans lijkt me aanwezig, als zij nog een rijder zoeken. :)
CH4OS schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 00:46:
[...]
Voor het team heeft ze al gereden toen voor de ELMS de 4 uur van Spa er was; https://www.racexpress.nl...de-goede-kant-op/n/107817 dus kans lijkt me aanwezig, als zij nog een rijder zoeken. :)
Ligt eraan of Catherine Legge op tijd beter is. Zij zou eigenlijk meerijden maar heeft haar enkel gebroken tijdens een test op Paul Ricard.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ge-flopt schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 00:50:
Ligt eraan of Catherine Legge op tijd beter is. Zij zou eigenlijk meerijden maar heeft haar enkel gebroken tijdens een test op Paul Ricard.
Ja, dat was een flinke klapper. Herstellen daarvan kan best een domper zijn.
We zouden eigenlijk met minder dat het maximum aantal wagens aan de start staan (60), maar G-Drive heeft blijkbaar toch nog een wagen mogen toevoegen:
https://www.autosportwere...e-mans-24-toch-60-wagens/

Ook de livery van ByKolles is inmiddels gepresenteerd:
http://www.dailysportscar.com/wp-content/uploads/2020/09/ByKolles-2020-Le-Mans-Livery-2.jpg
(mijn persoonlijke underdog favoriet!)

JMW:
http://www.dailysportscar.com/wp-content/uploads/2020/09/JMW-2020-Le-Mans-Livery-2.jpg

Blijkbaar is Caatherine Legge toch op tijd weer fit:
http://varsitynewspaper.c...020-le-mans-24-hour-race/

[Voor 51% gewijzigd door ge-flopt op 07-09-2020 08:52]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@ge-flopt Ik zag de nieuwe ByKolles livery van de week via Facebook voorbij komen, erg gave livery, als je het mij vraagt! :) Ben ergens wel benieuwd naar deze editie van Le Mans, hopelijk wordt hij net zo tof als vorig jaar!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Zin in! :D

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat zijn de tijden voor Juni, helaas.
CH4OS schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:39:
[...]
Dat zijn de tijden voor Juni, helaas.
Iets naar beneden scrollen. ;)

Ik zie trouwens net op de WikiPedia pagina van de 24 uur, dat Beitske Visser toch mee doet en niet Catherine Legge. Wikipedia: 2020 24 Hours of Le Mans En alleen bij de Proton Competition nummer 78 is de laatste coureur nog niet bekend.

WTH???? :D http://www.dailysportscar...rd-set-to-be-smashed.html

Overigens zitten we als Nederlanders er goed bij:
Racing team Nederland:
- Frits van Eerd
- Giedo van der Garde
- Nyck de Vries

DragonSpeed USA:
- Renger van der Zande

Jackie Chan DC Racing:
- Ho Ping Tung (voor mij is hij Nederlander!!)

Richard Mille Racing Team:
- Beitske Visser

Team Project 1 (56):
- Larry ten Voorde

Team Project 1 (57):
- Jeroen Bleekemolen

Onze zuiderburen hebben dit jaar een wat grotere delegatie naar Frankrijk gebracht. Vorige jaar slechts 1:

Eurointernational:
- Christophe D'Ansembourg

Porsche GT Team:
- Laurens Vanthoor

Aston Martin Racing:
- Maxime Martin

Dempsey-Proton Racing:
- Adrien de Leener

[Voor 90% gewijzigd door ge-flopt op 07-09-2020 16:55]

• Paulus07
  • Niet online
http://www.dailysportscar...-at-le-mans-24-hours.html

Montoya Set To Join DragonSpeed At Le Mans 24 Hours
Late replacement for Pipo Derani in #21 ORECA

[Voor 34% gewijzigd door Paulus07 op 07-09-2020 21:20]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ge-flopt schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:40:

Overigens zitten we als Nederlanders er goed bij:
Racing team Nederland:
- Frits van Eerd
- Giedo van der Garde
- Nyck de Vries
Is Nyck de Vries niet vervangen door Job van Uitert? Nyck is toch de reserve coureur bij Toyota nu?

Nyck rijdt ook in de ELMS tegenwoordig bij G-Drive, om zijn agenda te kunnen combineren met het rijden bij het Mercedes AMG Formule E team.

EDIT:
Nyck rijdt volgens de deelnemerslijst inderdaad bij Racing Team Nederland mee. Job van Uitert rijdt in LMP2 mee, bij United Autosports.

[Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 07-09-2020 21:39]

CH4OS schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:25:
[...]
Is Nyck de Vries niet vervangen door Job van Uitert? Nyck is toch de reserve coureur bij Toyota nu?

Nyck rijdt geloof ik in de ELMS tegenwoordig bij G-Drive, om zijn agenda te kunnen combineren met het rijden bij het Mercedes AMG Formule E team.
Nyck is inderdaad reserve coureur bij Toyota, maar zal in eerste instantie plaats nemen in de RTN wagen. Mocht Toyota toch van zijn diensten gebruik willen maken, moeten ze dit tijdig laten weten dan zal RTN wel een reserve coureur in kunnen zetten.

Volgens mij heeft Audi dat een paar jaar geleden ook gedaan. Was hun reserve coureur gewoon coureur bij een LMP2 team. Even gezocht en bleek om Duval te gaan, die een zware crash had. Audi heeft toen Gene uit de LMP2 van Jota gehaald en Oliver Turvey nam toen zijn plek over.
https://www.crash.net/le-...20for%20the%202014%20race.
Wikipedia: 2014 24 Hours of Le Mans

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jep, men schuift daar af en toe, hahaha. :) En Job van Uitert bij United Autosport in LMP2, die stond nog niet in jouw lijstje. :+

EDIT:
@ge-flopt Voor de deelnemerslijst (zie mijn vorige post) is Ho Pin Tung ook een Nederlander! :p :+

[Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 07-09-2020 21:52]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@ge-flopt Volgens RTL GP (op Facebook) gaat Beitske Visser rijden voor Richard Mille Racing in de LMP2! :)
@CH4OS Stond ook al in mijn overzichtje. ;)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Och, verrek. Waarom komt RTL GP er nu pas mee dan? :? Nou ja, blij gemaakt met een dooie mus :(

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Blij dat ik mijn abbo Eurosport nog heb; die gaat dus sowieso aan. Daarnaast heb ik (yolo vrijgezel) een tweede grote TV die ik makkelijk in de huiskamer kan parkeren en 2 laptops. Oftewel; ALS ik iets mis van de race, dan is het omdat ik toch in slaap gedonderd ben of een #2 moest doen.
CH4OS schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:28:
@MAX3400 meestal is ook redelijk goedkoop via de site een stream aan te schaffen bij ze. Dan is er (de laatste jaren meestal in elk geval) commentaar met McNish (en hij doet dat best goed, naar mijn mening) en andere bekende namen van de WEC.
Ik heb McNish 2x gesproken; die is amper te verstaan in het echt maar wel een hele grappige vent. Ik moet eerlijk toegeven, heb 2 jaar geleden een jaar-abbo Eurosport genomen want LeMans 2018. Het is echt een goede zender; MotoGP en LeMans en (vorig jaar sowieso) ook nog veel Blancpain; en dat voor een paar tientjes altijd / overal / on-demand :)

[Voor 43% gewijzigd door MAX3400 op 08-09-2020 22:31]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@MAX3400 meestal is ook redelijk goedkoop via de site een stream aan te schaffen bij ze. Dan is er (de laatste jaren meestal in elk geval) commentaar met McNish (en hij doet dat best goed, naar mijn mening) en andere bekende namen van de WEC.
MAX3400 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:26:
Ik heb McNish 2x gesproken; die is amper te verstaan in het echt maar wel een hele grappige vent.
Ach, dat Iers went vanzelf, dan kan je het wel verstaan, hahaha!
Ik moet eerlijk toegeven, heb 2 jaar geleden een jaar-abbo Eurosport genomen want LeMans 2018. Het is echt een goede zender; MotoGP en LeMans en (vorig jaar sowieso) ook nog veel Blancpain; en dat voor een paar tientjes altijd / overal / on-demand :)
En de Formule E ook niet vergeten! Toch heb ik dit jaar opgezegd (als in: dit jaar loopt het af), omdat ik gewoon te weinig kijk. Alleen met Le Mans kijk ik (Nick Verschuren doet aldaar ook tof commentaar) meestal, maar moet zeggen dat ik het Engelse commentaar van McNish net wat fijner vind.

De vragen tussendoor bij Eurosport zijn in het begin wel leuk, maar om uiteindelijk voor de zoveelste keer te moeten horen waarom in de replays het soms lijkt dat de lampen knipperen/flikkeren wordt dan wel irritant...

[Voor 78% gewijzigd door CH4OS op 08-09-2020 22:35]

• MAX3400

MAX3400

De vragen tussendoor bij Eurosport zijn in het begin wel leuk, maar om uiteindelijk voor de zoveelste keer te moeten horen waarom in de replays het soms lijkt dat de lampen knipperen/flikkeren wordt dan wel irritant...
Kom, geintje uithalen dit jaar; zoveel mogelijk nuttige vragen insturen naar Eurosport? Vorig jaar was MAX3400 in "Le Mans 2019" nog wel nuttig.

• Paulus07
  • Niet online
Spotters Guide komt er ook aan: https://spotterguides.com/portfolio/20_lm/

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MAX3400 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:39:
Kom, geintje uithalen dit jaar; zoveel mogelijk nuttige vragen insturen naar Eurosport? Vorig jaar was MAX3400 in "Le Mans 2019" nog wel nuttig.
Ik denk al, waarom zegt het mij allemaal niks, maar het is van vorig jaar... Toen was ik er live bij, met een campingplaatsje op Houx en een plaats op de Dunlop tribune! oOo *O*

[Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 08-09-2020 22:48]

MAX3400 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:39:
[...]

Raar is dat om je naam op de TV te horen. :P Heb ooit wat vragen naar RTLGP gestuurd en vreemd om je eigen naam te horen. :P

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ge-flopt schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:53:
Raar is dat om je naam op de TV te horen. :P Heb ooit wat vragen naar RTLGP gestuurd en vreemd om je eigen naam te horen. :P
Ik had het ook ooit een keer, weet precies wat je bedoeld. Maar jezelf terug zien op TV, dat is pas helemaal raar om te zien.

• Richard117
Voor het eerst sinds 2007 dat ik thuis moet kijken. Ik moet maar eens kijken hoe dat met TV uitzendingen allemaal zit. :+

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Van de WEC site:

Enjoy live, play-by-play race commentaries (except for Le Mans 24 Hours) by Allan McNish, Martin Haven and Graham Goodwin, with Louise Beckett in the pitlane!

⛔ Trackers of betalen ⛔

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Richard117 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 06:37:
Voor het eerst sinds 2007 dat ik thuis moet kijken. Ik moet maar eens kijken hoe dat met TV uitzendingen allemaal zit. :+
Over het algemeen Eurosport en/of RTL 7 (RTL GP) die het uitzenden. Zie ook de eerder gegeven tvgids.tv link. :) Andere optie is om bijvoorbeeld Eurosport Player af te sluiten of de stream bij de WEC / LeMans.org website.
JohanKupers schreef op woensdag 9 september 2020 @ 07:50:
Van de WEC site:

Enjoy live, play-by-play race commentaries (except for Le Mans 24 Hours) by Allan McNish, Martin Haven and Graham Goodwin, with Louise Beckett in the pitlane!
Ik weet even niet meer welke site exact, maar ze streamen de 24 uur van Le Mans ook gewoon, alleen omdat ze dat als een apart evenement zien, is dat een apart package die je aan moet schaffen. :) Als je kijkt op https://members.fiawec.com/en/ zie je nu de race er wel bij staan, eerst stond daar nog de 6 uurs race van Spa als los package, maar nu de 24 uur van Le Mans dus, die 10 euro kost.

[Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 09-09-2020 09:12]

• Paulus07
  • Niet online
Een RTL GP is wel enkel via tv zeker of doen ze het ook online?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Paulus07 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:14:
Een RTL GP is wel enkel via tv zeker of doen ze het ook online?
En apps als Ziggo Go e.d. lijkt me.

• Richard117
CH4OS schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:08:
[...]
Over het algemeen Eurosport en/of RTL 7 (RTL GP) die het uitzenden. Zie ook de eerder gegeven tvgids.tv link. :) Andere optie is om bijvoorbeeld Eurosport Player af te sluiten of de stream bij de WEC / LeMans.org website.
Bedankt. Ik weet natuurlijk best wel waar het uitgezonden wordt, maar ik bedoelde meer wat het beste bij mij past. Ik ben gewend om RLM in mijn oren te hebben en trek het Nederlandse commentaar niet zo goed. Aan de andere kant: wel leuk om ze tijdens de uitzending via social media te spammen met verbeteringen of lastige vragen >:)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

We moeten gewoon zorgen dat het kijkersniveau stijgt, dan kan het commentaar ook van hoger niveau worden. ;) :+

• Niellie41

Niellie41

JohanKupers schreef op woensdag 9 september 2020 @ 07:50:
[...]

Van de WEC site:

Het commentaar van de WEC zelf is ook heel goed. Dit is me de afgelopen twee jaar goed bevallen en dan hoef je niet zo moeilijk te doen met Eurosport beelden en RLM audio.

Ik vind combinatie van McNish en Haven heel leuk. McNish heeft natuurlijk veel kennis als coureur. Haven heeft veel ervaring en kan leuke verhalen vertellen.

Even snel gekeken naar de weersverwachting voor de race:
https://www.weeronline.nl/Europa/Frankrijk/Le-Mans/4260914
50% kans op neerslag zaterdag en 40% op zondag. Tuurlijk is het nog ver weg, maar wel interessant.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nielsen Racing heeft ook nieuwe livery, die er eigenlijk best slick eruit ziet!

Bron
Ben er niet kapot van, maar ja, als het maar snel gaat. :P En over smaak valt niet te twisten.
Weet iemand eigenlijk wie er mee doen aan de Road to le Mans?

Ben overigens benieuwd naar de livery van Rebellion. Vorig jaar was die wel heel "anders" dan wat ik tot dan toe gezien had. Is volgens mij ook hun laatste race in Le Mans.

Denk overigens dat bv een team als Racing Team Nederland wel eens voor een podium zou kunnen gaan. Hopelijk dat Jos van Eert een beetje mee kan komen, maar Giedo en Nyck kunnen zeker het verschil maken. Zie Spa bv.

[Voor 24% gewijzigd door ge-flopt op 09-09-2020 13:45]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Of ze snel gaan, gaan we nog meemaken, dit is hun eerste 24 uur van Le Mans, begrijp ik. :)
MIjn verwachting is van wel, gezien ze het Oreca chassis hebben en de Gibson motor in LMP2 verplicht is.

[Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 09-09-2020 14:49]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zag Nicki gisteren al helemaal hyper worden inderdaad... :P Is wat mij betreft ook altijd wel een opvallende verschijning in de WEC :P

[Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 09-09-2020 15:54]

• Paulus07
  • Niet online
Deze was ook mooi vorige week :P

Denk dat je Nicki als Norris kunt zien, buiten de wagen lol en vermaak, maar in de wagen een echte racer.

Valt me net pas op, maar Augusto Farfus rijdt mee in een Aston Martin.... Als ik aan een auto denk bij die naam denk ik alleen aan BMW... :P

[Voor 40% gewijzigd door ge-flopt op 09-09-2020 16:58]

• Paulus07
  • Niet online
Nicki is denk nog een tandje gekker :P

Weer bijna tijd voor dit soort shots :D

• Richard117
ge-flopt schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:42:
Ben er niet kapot van, maar ja, als het maar snel gaat. :P En over smaak valt niet te twisten.
Weet iemand eigenlijk wie er mee doen aan de Road to le Mans?

Ben overigens benieuwd naar de livery van Rebellion. Vorig jaar was die wel heel "anders" dan wat ik tot dan toe gezien had. Is volgens mij ook hun laatste race in Le Mans.

Denk overigens dat bv een team als Racing Team Nederland wel eens voor een podium zou kunnen gaan. Hopelijk dat Jos van Eert een beetje mee kan komen, maar Giedo en Nyck kunnen zeker het verschil maken. Zie Spa bv.
Wie is Jos van Eert? Verre familie van Frits van Eerd? :+

Road to Le Mans: https://storage.googleapi...rovisional_Entry_List.pdf

Gerucht gaat trouwens dat Alpine de Rebellion auto('s) over gaat nemen om volgend jaar een jaar LMP1 te doen voordat ze de stap naar LMDh maken.

@Richard117 ben ooit op sollicitatiegesprek geweest bij een Jos van Eert, daarom haal ik de namen steeds door elkaar. :P

Hopelijk gaat Alpine dan niet een Lotusje doen, die moesten toen ook in F1, LMP1 en Indy car, en nu zie of hoor je ook nergens meer van. :P
Hier wat info over de Alpine in LMP1: https://sportscar365.com/...-alpine-to-lmp1-for-2021/
Iemand trouwens een idee wat ze hiermee bedoelen:
Both Menezes and Berthon have existing experience with the ORECA-built Rebellion R13, which per WEC rules, will be grandfathered into the newly named top LMH class next year.
Wat ik begrepen heb is dat de LMP1's sneller zullen zijn dan de LMH's. Krijgen de LMP1's dan restricties opgelegd, of worden ze omgebouwd naar LMH specs?

De BoP is aangepast:
https://www.autosportwere...le-mans-24-bop-aangepast/

http://www.dailysportscar...mans-news-notebook-4.html
Eurasia heeft zijn Livery ook voorgesteld:
http://www.dailysportscar.com/wp-content/uploads/2020/09/Eurasia-2020-Le-Mans-Livery-3.jpg

[Voor 67% gewijzigd door ge-flopt op 10-09-2020 16:21]

• Richard117
ge-flopt schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:03:
@Richard117 ben ooit op sollicitatiegesprek geweest bij een Jos van Eert, daarom haal ik de namen steeds door elkaar. :P

Hopelijk gaat Alpine dan niet een Lotusje doen, die moesten toen ook in F1, LMP1 en Indy car, en nu zie of hoor je ook nergens meer van. :P
Hier wat info over de Alpine in LMP1: https://sportscar365.com/...-alpine-to-lmp1-for-2021/
Iemand trouwens een idee wat ze hiermee bedoelen:
Both Menezes and Berthon have existing experience with the ORECA-built Rebellion R13, which per WEC rules, will be grandfathered into the newly named top LMH class next year.
Wat ik begrepen heb is dat de LMP1's sneller zullen zijn dan de LMH's. Krijgen de LMP1's dan restricties opgelegd, of worden ze omgebouwd naar LMH specs?
Je krijgt inderdaad een overgangsperiode waar de oude LMP1's afgeremd worden tot LMH snelheid.

Denk dat het met Alpine allemaal wel mee zal vallen. Ze zijn onderdeel van Renault dus die zullen de F1 kant wel blijven betalen. In LMP2 (en straks LMP1) laten ze Signatech met een Oreca rijden en plakken daar een Alpine logotje op. Je gaat op zijn vroegst pas echt iets van Alpine zelf zien als ze in LMDh een eigen motor zouden nemen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Richard117 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:27:
[...]

Je krijgt inderdaad een overgangsperiode waar de oude LMP1's afgeremd worden tot LMH snelheid.

Denk dat het met Alpine allemaal wel mee zal vallen. Ze zijn onderdeel van Renault dus die zullen de F1 kant wel blijven betalen. In LMP2 (en straks LMP1) laten ze Signatech met een Oreca rijden en plakken daar een Alpine logotje op. Je gaat op zijn vroegst pas echt iets van Alpine zelf zien als ze in LMDh een eigen motor zouden nemen.
Sterker nog, per 2021 gaat het Renault F1 team ook door het leven als Alpine! ;)
Bron: https://www.skysports.com...-f1-team-from-2021-season
Iemand eigenlijk een idee hoe het met het volgende zit?
Le Mans valt onder het kampioenschap van het WEC. Standaard worden alle WEC teams uitgenodigd, aangevuld met uitnodigingen van winnaars van andere kampioenschappen, en daarbovenop komen nog eens teams die zin hebben om mee te doen of die in hun kampioenschap zeer goed bezig zijn.

Als je Le Mans rijd, doe je dan automatisch mee in het WEC kampioenschap, of val je dan erbuiten?

• Richard117
CH4OS schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:32:
[...]
Sterker nog, per 2021 gaat het Renault F1 team ook door het leven als Alpine! ;)
Bron: https://www.skysports.com...-f1-team-from-2021-season
Dat zeg ik toch ook?
ge-flopt schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:41:
Iemand eigenlijk een idee hoe het met het volgende zit?
Le Mans valt onder het kampioenschap van het WEC. Standaard worden alle WEC teams uitgenodigd, aangevuld met uitnodigingen van winnaars van andere kampioenschappen, en daarbovenop komen nog eens teams die zin hebben om mee te doen of die in hun kampioenschap zeer goed bezig zijn.

Als je Le Mans rijd, doe je dan automatisch mee in het WEC kampioenschap, of val je dan erbuiten?
WEC deelnemers rijden in Le Mans hun eigen wedstrijd voor het kampioenschap, de rest rijdt voor de eer en een Rolex. Le Mans 2017 in GTE AM bijvoorbeeld pakte Clearwater Racing de volle buit voor het kampioenschap, terwijl ze in de race pas 5e waren.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De 24 uur van Le Mans is officieel een apart event, als extra onderdeel van de WEC, ook op de site is het echt een apart iets, het is bijvoorbeeld ook geen onderdeel van de package om het gehele seizoen te kunnen streamen bij ze. Je hoeft dus niet mee te doen aan het WEC voor deze race. Als je in de punten valt, krijg je geloof ik wel punten (en omdat de race 24 uur duurt dubbele punten), maar een grote impact op het WEC kampioenschap heeft dat niet natuurlijk.
Ik dacht dat je doelde op het Alpine LMP team. Ik geloof dat die a.s. maandag ook iets gaan aankondigen, wat ik zo even snel las iets over LMP1.

[Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 10-09-2020 17:01]

Road to Le Mans drivers zijn ook bekend:
https://www.autosportwere...-le-mans-met-vier-belgen/
Vrij veel belgische coureurs, maar geen nederlanders.

Regen kans is wat omhoog gegaan: Zaterdag 60% en zondag 55%.....

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Emanuelle Pirro, die vijf keer gewonnen heeft, is benoemd tot Grand Marshal en zal dus vlaggen bij de start (en finish?).
LNT (Ginnetta) doet toch niet mee:
https://www.motorsport.co...DN2GPzgjVbuHHTR222KqGgF9I

Emanuele Pirro is denk ik wel een goede GM: 13 maal gestart op Le Mans: 2 maal 3e, 1 maal 2e, 6 maal 1e. Volgens mij had hij zijn tentje al klaar liggen op een gegeven ogenblik om op het podium te slapen. :P

[Voor 36% gewijzigd door ge-flopt op 11-09-2020 22:57]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jammer wel, zo te lezen vanwege een toegenomen aantal COVID-19 besmettingen, dus begrijp wel dat men het risico niet wil nemen.
Max van Splunteren staat volgende week ook aan de start voor Proton!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Alpine gaat per 2021 in de LMP1 rijden; https://translate.google....rivee-en-lmp1-des-2021%2F

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:10

Bij Aston Martin hebben ze er zin in :D

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Doet me sterk denken aan 2 foto's die ik ooit gezien heb:
- Een Lola-Aston Martin B09/60 achter op een aanhanger. Was een prive wagen van iemand geworden en die reed ermee naar track days.
- (Volgens mij) een Nissan of toyota LMP wagen die voort werd getrokken door een oldtimer. Ook voor trackdays. :P

• B-Real
  • Laatst online: 22:42
Ik ben heel benieuwd of de race van dit jaar hetzelfde gevoel bij mij oproept als voorgaande jaren. Als TV kijker proef je maar een fractie van de sfeer natuurlijk, dus hopelijk gaan we ondanks de corona perikelen een toffe race tegemoet :)
Ik heb meestal bij TV toch het idee dat ik een beter overzicht heb dan langs de baan staan. Je mist wel de sfeer inderdaad.

We hebben trouwens een 2e all female racecrew team: Iron Lynx.

[Voor 21% gewijzigd door ge-flopt op 14-09-2020 15:19]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

B-Real schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:04:
Ik ben heel benieuwd of de race van dit jaar hetzelfde gevoel bij mij oproept als voorgaande jaren. Als TV kijker proef je maar een fractie van de sfeer natuurlijk, dus hopelijk gaan we ondanks de corona perikelen een toffe race tegemoet :)
Via TV zie je meer wat er overal op de baan gebeurd, als je er bent proef je de sfeer veel meer. Elk voordeel... ;) Met de virtual Le Mans was het in elk geval super georganiseerd, dat was echt fantastisch!

• B-Real
  • Laatst online: 22:42
Dat is waar ook, de virtuele versie was velen malen leuker dan ik vooraf had verwacht!

En idd,voor de optimale beleving en sfeer moet je natuurlijk langs de baan staan. Toch vind ik de beelden op TV, zeker in de nacht met al die fans langs de baan al een mooie sfeer geven.

• MAX3400

MAX3400

B-Real schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:04:
...Als TV kijker proef je maar een fractie van de sfeer natuurlijk...
Makkelijk op te lossen hoor, met enig inlevingsvermogen

- tegen een wildvreemde in slaap vallen om 03:49 op de tribune
- 24u alles eten / drinken uit karton / plastic
- willekeurig een oordopje in je koffie gooien
- pissen met een laagje modder om te pot

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Per 2022 komt Peugeot terug! http://www.dailysportscar...t-for-2022-programme.html, vrijdag komen meer details.

[Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 14-09-2020 15:42]

CH4OS schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:22:
[...]
Via TV zie je meer wat er overal op de baan gebeurd, als je er bent proef je de sfeer veel meer. Elk voordeel... ;) Met de virtual Le Mans was het in elk geval super georganiseerd, dat was echt fantastisch!
Behalve die geforceerde DJ set sie gewoon nergens op sloeg!! :(

• Richard117
ge-flopt schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:06:
Ik heb meestal bij TV toch het idee dat ik een beter overzicht heb dan langs de baan staan. Je mist wel de sfeer inderdaad.

We hebben trouwens een 2e all female racecrew team: Iron Lynx.
Dat is de 1e hoor, die reden vorig jaar al mee. De Richard Mille entry zijn een stelletje na-apers :+

Tsja op TV kijken, sfeer kun je zelf nog maken maar als fotograaf wordt het thuis toch verdomd lastig om er iets van te maken. Ga het wel proberen, deze week 1x (koud) douchen, zaterdagavond heb ik Steak Americain op het menu staan en een (veel goedkopere!) zak churros na.
Gedurende de hele week meer dan 100km lopen gaat alleen niet lukken. O-)

• Paulus07
  • Niet online
Altijd mooi dat Andy die dingen toch best vroeg klaar heeft. Veel foto's komen gewoon rechtstreeks van de teams en door de week heen heeft hij nog meestal 1 of 2 updates.
Kan me nog herinneren dat Tracy Krohn zijn Ferrari afschreef, hij een nieuw chassis regelde, alle groene panelen overzette, maar het originele chassis was zwart en dat zag je nog terug op een paar punten. Andy had daarop in een update daar het plaatje ook op aangepast. _/-\o_

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Blijkbaar zijn gisteren ook al wat foto's vanaf het circuit gekomen; https://sportscar365.com/...irst-photos-from-le-mans/

• Richard117
ge-flopt schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:36:
[...]

Altijd mooi dat Andy die dingen toch best vroeg klaar heeft. Veel foto's komen gewoon rechtstreeks van de teams en door de week heen heeft hij nog meestal 1 of 2 updates.
Kan me nog herinneren dat Tracy Krohn zijn Ferrari afschreef, hij een nieuw chassis regelde, alle groene panelen overzette, maar het originele chassis was zwart en dat zag je nog terug op een paar punten. Andy had daarop in een update daar het plaatje ook op aangepast. _/-\o_
Andy ontwerpt ook liveries voor een aantal teams, dus die heeft hij voor de spotterguide echt uit eerste hand.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Richard117 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:52:
Andy ontwerpt ook liveries voor een aantal teams, dus die heeft hij voor de spotterguide echt uit eerste hand.
Hahaha, dit hoor en lees ik ook elk jaar... :+ :P
CH4OS schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:45:
Blijkbaar zijn gisteren ook al wat foto's vanaf het circuit gekomen; https://sportscar365.com/...irst-photos-from-le-mans/
Die G-Drives blijven een mooie kleurstelling houden:

Rebbelion niet met een heel spannende kleurstelling:

Alleen wel vreemde bubbels als koplampen. Maar het maakt niet uit of het lelijk is, als het maar werkt! :P

https://www.autosportwere...rjaardag-van-eerste-zege/

[Voor 7% gewijzigd door ge-flopt op 15-09-2020 11:00]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@ge-flopt Ik neem aan dat men met de high speed / low downforce chassis naar Le Mans gekomen zijn zoals in andere jaren ook wel gebeurde. :) Wellicht geeft het dus een aero voordeeltje op, we gaan er vast meer over horen! :)
Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee