Toon posts:

24 uur van Le Mans 2020 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Porsche viert dit jaar ook de 50e verjaardagh van de eerste winst op Le Mans:
http://www.dailysportscar.com/wp-content/uploads/2020/09/Porsche-Tribute-Liveries-Le-Mans-2020-1.jpg

@CH4OS Als het maar werkt! ;) Er zullen echt wel mensen over nagedacht hebben die er beter in zijn dan ik! :P

Ik zag net in de plaatjes dat de Felbermayer Porsche ook gewoon mee doet. Volgens mij is dat 1 van de langs lopende sponsoring op Le Mans/WEC.

De nummer 86 moet eigenlijk zijn livery wijzigen! Dat is een Gulg gesponsorde auto, maar de kleuren vind ik gewoon niet Gulf!

Hou er rekening mee dat ze om 14:30 starten ipv 15:00!! Dit is geloof ik ivm de finish van de Tour de France.

[Voor 39% gewijzigd door ge-flopt op 15-09-2020 11:26]

Dan gaat het vandaag echt beginnen!! :D
Scruteneering. Waar het normaal 2 dagen duurde is het dit jaar in 1 dag gepropt..
Iemand enige idee of er ergens een stream te vinden is?

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wat is dit dan? :)

https://24h-united.com/en/home/

Ohhh zet je audio wel ff wat lager.... :P

[Voor 29% gewijzigd door Paulus07 op 16-09-2020 11:13]

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:51
ge-flopt schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:45:
Dan gaat het vandaag echt beginnen!! :D
Scruteneering. Waar het normaal 2 dagen duurde is het dit jaar in 1 dag gepropt..
Iemand enige idee of er ergens een stream te vinden is?
Dat verwacht ik niet, zelfs toen er nog publiek bij mocht zijn was dit al van de stad naar een box op het circuit verplaatst waar verder niemand bij kan komen.
In normale jaren doen ze in deze box rond de testdag al de officiële keuring en is het feestje in de stad vooral ceremonie voor het publiek. Vandaar dat ze daar ook 2 dagen voor uittrekken.

Maar het begint wel te knagen als ik al die foto's en beelden zie. Ik had daar nu nl zelf al tussen gelopen om foto's te maken.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Paulus07 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:12:
Wat is dit dan? :)

https://24h-united.com/en/home/

Ohhh zet je audio wel ff wat lager.... :P
Ik zie geen scruteneering er tussen staan....

• Paulus07
  • Niet online
Oh was ook meer een post van wat doet die site nu precies... + het werkt totaal niet overzichtelijk en navigeren is ook drama :P
Richard117 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:57:
[...]

Dat verwacht ik niet, zelfs toen er nog publiek bij mocht zijn was dit al van de stad naar een box op het circuit verplaatst waar verder niemand bij kan komen.
In normale jaren doen ze in deze box rond de testdag al de officiële keuring en is het feestje in de stad vooral ceremonie voor het publiek. Vandaar dat ze daar ook 2 dagen voor uittrekken.

Maar het begint wel te knagen als ik al die foto's en beelden zie. Ik had daar nu nl zelf al tussen gelopen om foto's te maken.
Ik zou juist nu verwachten dat ze dat juist wel doen. Ook de foto momenten die ze daarna hebben...
Paulus07 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:05:
Oh was ook meer een post van wat doet die site nu precies... + het werkt totaal niet overzichtelijk en navigeren is ook drama :P
Is inderdaad een klote website die niet echt logisch werkt of ingericht is.

https://www.autosportwere...s-24-wat-is-de-hyperpole/
Aan het einde van deze 45 minuten gaan er 24 deelnemers naar de Hyperpole ofwel de snelste zes van elk van de vier categorieën.
}) Denk dat het er maximaal 23 zullen zijn, aangezien er in de LMP1 slechts 5 wagens mee doen. :P Zelfs al deed Team LNT nog mee dan zaten ze allemaal bij de superpole....

[Voor 33% gewijzigd door ge-flopt op 16-09-2020 12:14]

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 11:34
Helaas wel een erg mager startveld dit jaar. In LMP1 alleen maar Toyota Hybrids tegen Oreca non-hybrids. LMP2 gelukkig wel goed vertegenwoordigd, eigenlijk zouden ze LMP1 moeten schrappen en door moeten gaan met 1 prototype klasse totdat de nieuwe Hypercar regels er zijn.
Bij de GT's missen we Ford, BMW en Corvette en zien we dus alleen Ferrari, Porsche en Aston Martin terug.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:10
LMP1 wordt een slachtveld voor de Oreca's want de handicap die de Toyota's hadden in andere races is hier niet.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

iichel schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:32:
LMP1 wordt een slachtveld voor de Oreca's want de handicap die de Toyota's hadden in andere races is hier niet.
Een onderdeel van 2 dollar kan bij Toyota al roet in het eten gooien! ;)
Hoop dat de ByKolles wagen eens een beetje mee kan komen...

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ge-flopt schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:37:
[...]

Een onderdeel van 2 dollar kan bij Toyota al roet in het eten gooien! ;)
Hoop dat de ByKolles wagen eens een beetje mee kan komen...
Die ByKolles deed het alleen in de virtuele race goed
spoiler:
daar bleef hij voor de verandering wel heel

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

u_nix_we_all schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:23:
Die ByKolles deed het alleen in de virtuele race goed
spoiler:
daar bleef hij voor de verandering wel heel
Daar was het geen LMP1 auto. ;) :+

Die waren er niet immers! ;)

[Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 16-09-2020 13:29]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@Anoniem: 762777 Eh oh ja, dat scheelt ook natuurlijk :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

De regenkans is omhoog gegaan!! 75% op zaterdag en zondag 60%

• Richard117
iichel schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:32:
Toyota is ook Oreca :P
Kans op een LMP2 op het overall podium is erg groot. Want Kolles gaat onderweg ergens BBQen, Rebellion heeft ook altijd wel met 1 auto problemen en Toyota bleek op Spa ook niet helemaal betrouwbaar te zijn. Maar ga maar eens voorspellen welke LMP2, want dat veld zit echt dicht bij elkaar.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Richard117 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:33:
[...]

Toyota is ook Oreca :P
Kans op een LMP2 op het overall podium is erg groot. Want Kolles gaat onderweg ergens BBQen, Rebellion heeft ook altijd wel met 1 auto problemen en Toyota bleek op Spa ook niet helemaal betrouwbaar te zijn. Maar ga maar eens voorspellen welke LMP2, want dat veld zit echt dicht bij elkaar.
Ik weet nog goed, ik was in 2017 de eerste keer echt naar Le Mans toe, heb gezien hoe ze Porsche #2 naar binnen reden (zat letterlijk voor die pitbox samen met @bvk), begon te appen in een vriendengroepje, die schreven de Porsche #2 al af, voordat de beelden waren uitgezonden dat de auto naar binnen ging... Ik nog zeggen dat Porsche #2 niet afgevlakt moest worden, dat die nog best kon gaan winnen, wat die auto uiteindelijk ook deed.

Als Toyota weer problemen heeft en niet naar de pits kan rijden, dan is er inderdaad echt een probleem, maar meestal kunnen ze ook op enkel de batterij nog naar de pits rijden (weliswaar op lage snelheid, maar toch...), dus de kans dat zelfs een Toyota de streep gaat halen is best groot.

• Richard117
CH4OS schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:49:
[...]
Ik weet nog goed, ik was in 2017 de eerste keer echt naar Le Mans toe, heb gezien hoe ze Porsche #2 naar binnen reden (zat letterlijk voor die pitbox samen met @bvk), begon te appen in een vriendengroepje, die schreven de Porsche #2 al af, voordat de beelden waren uitgezonden dat de auto naar binnen ging... Ik nog zeggen dat Porsche #2 niet afgevlakt moest worden, dat die nog best kon gaan winnen, wat die auto uiteindelijk ook deed.

Als Toyota weer problemen heeft en niet naar de pits kan rijden, dan is er inderdaad echt een probleem, maar meestal kunnen ze ook op enkel de batterij nog naar de pits rijden (weliswaar op lage snelheid, maar toch...), dus de kans dat zelfs een Toyota de streep gaat halen is best groot.
Dan moeten ze wel aan de goede kant van de pitmuur rijden, dat is wat er in 2016 4 minuten voor het einde bij Toyota mis ging. De batterij heeft blijkbaar een soort "coming home" functie waarbij de hybride systemen op basis van gps weten hoe ver het nog naar de pitbox is en dus de energie verspreid vrijgeven om thuis te komen. Maar als je dan op het circuit blijft ipv de pitlane in te rijden, zeggen de systemen dat je "home" bent maar in werkelijkheid zat er een betonnen muur tussen _O-

Maar je kunt het allemaal zelf nog zo goed voor elkaar hebben, als er plotseling een AM Ferrari oversteekt (en de geschiedenis laat zien dat dat nog wel eens gebeurd + we hebben er dit jaar wel erg veel) is alles gewoon klaar. Natuurlijk is Toyota de grote favoriet, maar ze kunnen vooraf echt nog niet tot winnaar uitgeroepen worden. En dat vind ik mooi, je weet zeker dat er in die 24 uur wel weer wat bizarre dingen gaan gebeuren.

Ik ben absoluut geen Montoya-fan, maar om het triple crown feestje van Alonso te verstieren hoop ik stiekem dat het de Dragonspeed mag zijn mocht er een LMP2 winnen :+

Ben nog steeds onder de indruk hoe jaren geleden Audi de LMP1 wagen in elkaar had zitten.

Audi komt binnen, wordt achteruit de pits in geduwd, krijgt nieuwe onderdelen erop (de crew zag op beelden goed wat ze klaar moesten leggen) en minder dan een ronde later was hij weer de baan op.

Jaren eerder lag er bijna een complete auto klaar, versnellingsbak en alles. Die konden ze in een 5 minuten (!) compleet vervangen. Daarna heeft de ACO ook een regelwijziging gedaan. Je mag alles wat aantoonbaar defect is of gaat vervangen, maar je moet de bak zelf gebruiken. Is de bak defect, jammer maar dan lig je eruit.

PS. Het had weinig meer met endurance racing te maken.
https://www.motorsport.co...ging-the-rear-end/483977/
On two of the three Audi R8 cars the entire rear ends were in fact changed during the night of the 2000 race, albeit only as a precaution. “We didn’t want to take any risk,” says Dr. Ullrich. “And changing a rear end in more or less four minutes was often quicker than a complex check of the technology.” The third R8, except for two punctures at the beginning of the race, ran like clockwork.

[Voor 28% gewijzigd door ge-flopt op 16-09-2020 15:22]

• Paulus07
  • Niet online

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-08-2021

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Normaal gesproken was ik nu met een biertje in de hand de partytent aan het opbouwen op Houx. :/

Voor het eerst sinds 2005 dus thuis kijken. Naja thuis.... We gaan met de harde kern van onze groep in de kroeg van 1 kijken, in Zuid-Limburg. :+ Hebben we iig bier van de tap, dat zijn we op de camping ook zo gewend. 8)

My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Paulus07
  • Niet online

Helemaal gek die gast _/-\o_ :o :o :o

[Voor 17% gewijzigd door Paulus07 op 16-09-2020 19:40]

• iichel
Die gast spoort ook gewoon echt niet he, die Nicki Thiim

Toyota Aygo :D

• Paulus07
  • Niet online

Anoniem: 91868

Ik irriteer me wel altijd aan die BOP. Keihard gestraft worden omdat je beter je best doet dan de rest. En toch wil ik niet een Toyota zien die op z'n sloffen wint. Lastig lastig :p

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 91868 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:52:
Ik irriteer me wel altijd aan die BOP. Keihard gestraft worden omdat je beter je best doet dan de rest. En toch wil ik niet een Toyota zien die op z'n sloffen wint. Lastig lastig :p
Of het beter je best doen is valt natuurlijk te bezien; an sich moet elk team nu beter zijn best doen om te winnen, omdat het veld zo gelijk mogelijk is, niet omdat ze de betere auto gebouwd hebben. ;)

In de WEC is het stramien in elk geval om de performance uit te balanceren (binnen de vier klassen), zodat iedereen evenveel kans maakt om te winnen, waar niks mis mee is lijkt me, zeker als je kijkt naar hoe het er nu aan toe gaan in de Formule 1, dat is zo spannend! ;)

Het is dus zeker geen straf omdat je beter bent dan de ander, het heeft er alles mee te maken om de competitie zo dicht mogelijk bij elkaar te houden.

[Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 17-09-2020 10:31]

Wat nog erger is, weten dat je beter bent dan de rest, een paar zakken zand achter in de auto doen, om die voor de race eruit te halen.... kuch kuch Ford kuch kuch....

AAAHHHH het is echt begonnen!! :D
https://www.fiawec.com/en/live

Iemand een idee of er een screen tracker is ala: https://livetiming.getraceresults.com/zolder#screen-tracker ?
evt alleen de race.

[Voor 39% gewijzigd door ge-flopt op 17-09-2020 11:01]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@ge-flopt Op de eerste link zit toch ook live timing? Tenminste, die zie ik wel. Ik krijg met Firefox alleen helaas geen beeld. :(

EDIT:
Ah, je bedoelt een location tracker. Is die informatie uberhaupt beschikbaar in Le Mans?

EDIT2:
RTN voorlopig wel mooi eerste in FP1. :) En 'maar' 4 tienden trager dan langzaamste LMP1.

EDIT3:
ByKolles is ook gewoon even 3s langzamer dan de rest in het LMP1-veld, hoe komt dat dan? Is hun auto echt zo gaar, of is er meer aan de hand?

[Voor 66% gewijzigd door CH4OS op 17-09-2020 11:59]

@CH4OS Volgens mij is de ByKolles auto nooit echt snel geweest. Denk dat ze zich in eerste instantie richten op concistentie en betrouwbaarheid. Als ze dat voor elkaar krijgen dan bestaat er gewoon een kans op een podium. Plus het gehele team heeft sinds vorige Le Mans ook niet meer gereden. Ze moeten het stof (een kilo of 10) er ook eerst vanaf rijden. ;)

Het team van Beitske Visser zit mooi in de midden moot. Evenals de 2 (voor mij) belangrijke Project 1 auto's.

Het is nu nog koffiedik kijken. Veel installatie rondjes, afstelling vonden die werkt voor alle 3 de coureurs.

Wie kan zich uit 2005 het Creation team nog herinneren? Daar is toen door Discovery een serie over gemaakt (road to le mans). Daar zag je ook in dat het een karwei is om de auto goed af te stellen voor alle 3. Nicolas Minassian vond de auto niet te besturen terwijl de rest aangaf dat hij goed was. Hebben ze toen de auto afgesteld naar de wens van Nicolas Minassian en daarna weer langzaam terug gebracht naar zoals hij was. Hij had geloof ik nog nooit in zo'n goed afgestelde wagen gereden! :P

Dat zou mooi zijn inderdaad:
https://www.rtlnieuws.nl/...-podium-parijs-en-le-mans
Geen liefhebber, maar voor Jumbo denk ik wel reden voor een feestje. Hopelijk dat ze ook eens iets met Le Mans gaan doen in de winkel....
Denk wel dat ze een goede kans maken met Giedo en Nyck. Denk dat ze het goed uit moeten kienen wanneer Frits in de wagen gaat.

[Voor 15% gewijzigd door ge-flopt op 17-09-2020 13:05]

• arjandewit
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-05 16:00
Een aantal week geleden heb ik een weer dashboard gebouwd speciaal voor de Formule 1 die inmiddels veel gebruikt wordt door mede-tweakers. Omdat de 24H van Le Mans ook echt een geweldige race is heb ik hiervoor een speciale pagina gemaakt.

link: trackweather.live

Het dashboard update elke 5 minuten, geen refresh nodig.

Graag hoor ik wat jullie er van vinden. Feedback is altijd welkom. :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

arjandewit schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:06:
Een aantal week geleden heb ik een weer dashboard gebouwd speciaal voor de Formule 1 die inmiddels veel gebruikt wordt door mede-tweakers. Omdat de 24H van Le Mans ook echt een geweldige race is heb ik hiervoor een speciale pagina gemaakt.

Top initiatief! Zou tof zijn als het circuit zichtbaar wordt op de kaart, dat zou een boel verduidelijken!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:07

Niellie41

Ondertitel van deze gebruiker

ge-flopt schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:53:
Volgens mij is de ByKolles auto nooit echt snel geweest. Denk dat ze zich in eerste instantie richten op concistentie en betrouwbaarheid. Als ze dat voor elkaar krijgen dan bestaat er gewoon een kans op een podium. Plus het gehele team heeft sinds vorige Le Mans ook niet meer gereden. Ze moeten het stof (een kilo of 10) er ook eerst vanaf rijden. ;)
Consistentie is ze in ieder geval gelukt, want hij gaat consistent in vlammen op. :+

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

arjandewit schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:06:

Ik krijg melding: An unexpected error has occurred.
Niellie41 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:18:
[...]

Consistentie is ze in ieder geval gelukt, want hij gaat consistent in vlammen op. :+
Of ze rijden de bodemplaat eronder uit bij de eerste rond op Mulsane straight!! Zoals in 2017. Dat was een dure voor ze toen. Als ze het rustig aan hadden gedaan dan hadden ze toen gewoon op het podium gestaan of zelfs mogelijk gewonnen... :P
Denk dat Webb hier echt wel gelijk in had:
https://www.autosport.com...couldve-won-le-mans--webb
Maar ja: "To finish first, you first need to finish!"

[Voor 33% gewijzigd door ge-flopt op 17-09-2020 13:25]

• arjandewit
CH4OS schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:11:
[...]
Top initiatief! Zou tof zijn als het circuit zichtbaar wordt op de kaart, dat zou een boel verduidelijken!
Toegevoegd :)
Bij mij doet hij het nog niet. Werk met Chrome 84.0.4147.125.
An unexpected error has occurred.
In IE alleen een zwart scherm.
Egde wel wat knopjes, maar verder ook zwart.

Denk dat het iets met mijn werk te maken heeft.:P Zal zo eens de laptop aanslingeren.

[Voor 25% gewijzigd door ge-flopt op 17-09-2020 13:28]

• arjandewit
ge-flopt schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:26:
[...]

Bij mij doet hij het nog niet. Werk met Chrome 84.0.4147.125.
An unexpected error has occurred.
In IE alleen een zwart scherm.
Egde wel wat knopjes, maar verder ook zwart.

Denk dat het iets met mijn werk te maken heeft.:P Zal zo eens de laptop aanslingeren.
Heel apart. IE kan ik nog begrijpen, zal er zelf even induiken!
arjandewit schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:34:
[...]

Heel apart. IE kan ik nog begrijpen, zal er zelf even induiken!
Wacht er nog even mee. Ik zal zo even kijken of het niet aan mijn werkplek ligt die dicht getimmerd is. :P

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:57
Bij mij geen problemen met Chrome :)

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hier gaat het in zowel FF als Chrome hardstikke prima :)

EDIT:
In FP2 is het tijdsverschil tussen de eerste LMP2 (RTN op het moment) best groot met de laatste in de LMP2. Dat verschil is gewoon 20 seconden. Zijn de auto's onderaan in de LMP2-klasse de ELMS-auto's of zo?

[Voor 66% gewijzigd door CH4OS op 17-09-2020 14:34]

• iichel
Code rood, IDEC sport oranje auto in de muur bij de 2e mulsanne chicane.

• Paulus07
  • Niet online
iichel schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:00:
Code rood, IDEC sport oranje auto in de muur bij de 2e mulsanne chicane.
Ow... laten we hopen dat het allemaal meevalt. Hopelijk dat de coureur niet geblesseerd is en dat de wagen nog heel is.
Update: Die zit goed in elkaar......

Zouden we een Krohntje krijgen?
http://krohnracing.com/ne...hassis-rebuild-at-le-mans

[Voor 3% gewijzigd door ge-flopt op 17-09-2020 15:06]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hmmm, Eurosport 2 heeft dus wel beelden, maar via fiawec.com zijn er geen beelden?
Is dat na de chicane, dus die bocht die flauw naar rechts gaat?
Ziet er wel ernstig uit. Wie zat er achter het stuur?
Volgebs de FIAWec pagina: PAUL LAFARGUE

[Voor 4% gewijzigd door ge-flopt op 17-09-2020 15:10]

• Paulus07
  • Niet online
Is het overigens toegestaan om hier een reddit post te plaatsen met links naar streams en timings etc?

[Voor 7% gewijzigd door Paulus07 op 17-09-2020 15:11]

Paulus07 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:10:
Is het overigens toegestaan om hier een reddit post te plaatsen met links naar streams?
Ligt eraan of het officiele (legale) streams zijn, maar ik betwijfel het.

• Paulus07
  • Niet online
@ge-flopt Daarom vraag ik het eerst ff :P

Deze is wel officieel overigens: https://24h-united.com/en/immersion/

[Voor 46% gewijzigd door Paulus07 op 17-09-2020 15:13]

• iichel
Paulus07 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:10:
Is het overigens toegestaan om hier een reddit post te plaatsen met links naar streams en timings etc?
alleen legale streams net als voor heel GoT geldt

• iichel
ge-flopt schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:09:
[...]

Is dat na de chicane, dus die bocht die flauw naar rechts gaat?
Ziet er wel ernstig uit. Wie zat er achter het stuur?
Volgebs de FIAWec pagina: PAUL LAFARGUE
Ja Lafargue bij de exit, als je het rechte stuk oprijdt. Rare crash, uitkomen chicane de achterkant kwijtgeraakt en flinke impact.

Hier nog een stream vanuit de Motul garage:

• Paulus07
  • Niet online

• Paulus07
  • Niet online
Oeh nice :D

• Paulus07
  • Niet online
ge-flopt schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:27:
[...]

"Jammer" dat je de toedracht niet ziet.
YouTube

[Voor 7% gewijzigd door Paulus07 op 17-09-2020 15:39]

• Paulus07
  • Niet online
opnieuw ROOD!
En nu de andere IDEC. Ze krijgen het daar nog druk.

Coureur is er veilig uit. Maar weer rood.

[Voor 79% gewijzigd door ge-flopt op 17-09-2020 15:42]

• Paulus07
  • Niet online
Nieuwe "flappies" zijn weer aanwezig :P

Wel grappig dat die bordjes zo werken. Gewoon flapje in de grond/gleuf prikken en er staat weer een bordje :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Paulus07 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:49:
Nieuwe "flappies" zijn weer aanwezig :P

Wel grappig dat die bordjes zo werken. Gewoon flapje in de grond/gleuf prikken en er staat weer een bordje :)
Liepen ze vorig jaar ook constant mee bij het uitkomen van de Dunlop chicane. Die dingen zijn overigens bedoeld om de tracklimits aan te geven. :)

EDIT:
Of je moet wellicht wat anders bedoelen, maar ik heb momenteel geen beeld... :p

[Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 17-09-2020 15:52]

• Paulus07
  • Niet online
neuh zijn die idd :)
Maar wist niet dat ze die gewoon zo erin schuiven/vervangen :)

Digitaal tik ik er wel vaak redelijk wat uit de baan :P
Was wel een mooi shot om die auto's uit de pits te zien vertrekken....

• Paulus07
  • Niet online

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Paulus07 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:55:
neuh zijn die idd :)
Maar wist niet dat ze die gewoon zo erin schuiven/vervangen :)
Ja, maar goed ook, ze rijden soms best hard, dan wil je geen schade aan de auto, wat veel grotere gevolgen kan hebben. Dus goed dat die zo breekbaar zijn.
Volgens mij is het niet Eduardo Freitas die de aftelling deed, of wel? Is hij geen racedirector meer? :(

[Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 17-09-2020 16:21]

Waar staat RTN eigenlijk ergens in de pitlane?
Vorig jaar en het jaar ervoor stonden ze volgens mij aardig tegen het eind.
CH4OS schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:19:
[...]
Volgens mij is het niet Eduardo Freitas die de aftelling deed, of wel? Is hij geen racedirector meer? :(
Die is zijn stem aan het sparen! ;)

Volgens:https://www.fia.com/news/wec-preview-2020-24-hours-le-mans
Is Eduardo Freitas nog steeds Race Director. Of het moet de laatste 6 dagen veranderd zijn.

High Class racing valt stil....

[Voor 71% gewijzigd door ge-flopt op 17-09-2020 16:27]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ge-flopt schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:24:
Was in 2017 en 2019 in elk geval we, ja. Dat weet ik omdat ik op locatie was... :+
Weer iets wat ik zoek. Is er een pagina waar alle meldingen vanuit race control terug te lezen zijn? Denk aan gele/rode vlaggen. Team bazen die bij race director moeten melden, wisseling van coureur, opgelegde stop en go's.. etc

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@ge-flopt Ik kom wel de F1 descisions tegen, maar die zoek je niet denk ik... :P :+
Heb ik niet zo veel aan nu.... :P

• iichel
De #1 heeft dus gelukkig een rondje gereden :)

Wat was daar eigenlijk mee aan de hand? Heb het geluid niet aan staan op mijn werk.

• iichel
Ze hebben de complete motor gewisseld

CH4OS schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:19:
[...]
Hij is er gewoon. Hij stuurde net iedereen de baan op voor de eerste quali!!

• iichel
Freitas deed net de countdown voor qualy. 17:15 tot 18:00

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik moet opeens heeeeel snel naar huis! :+

EDIT:
@ge-flopt In de WEC app heb ik live locations van de auto's. Helaas via de site nog altijd geen stream! :(

[Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 17-09-2020 17:36]

• Paulus07
  • Niet online

• iichel
Ik heb zo'n gevoel dat die de superpole niet gaat halen :P

• Paulus07
  • Niet online
RTN gaat wel lekker 🙂

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RTN gaat zo te zien de superpole wel halen... :+ Wat die opeens gedaan hebben dat ze zo sterk zijn de laatste WEC-races, geen idee...

Ik baal wel dat de WEC-stream via de app alleen is. :(

[Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 17-09-2020 17:53]

• Richard117
ge-flopt schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:24:

[...]

Die is zijn stem aan het sparen! ;)

Volgens:https://www.fia.com/news/wec-preview-2020-24-hours-le-mans
Is Eduardo Freitas nog steeds Race Director. Of het moet de laatste 6 dagen veranderd zijn.

High Class racing valt stil....
Box 14, dus ze hebben dit jaar een grote box :)

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 20:16
CH4OS schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:46:
Ik baal wel dat de WEC-stream via de app alleen is. :(
Gelukkig ook via de website, die via de cast tab functie casten naar de Nvidia shield (of gelijk welke chromecast) werkt perfect.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

lordfragger schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:17:
Gelukkig ook via de website, die via de cast tab functie casten naar de Nvidia shield (of gelijk welke chromecast) werkt perfect.
Ik krijg alleen maar de live timing?

EDIT:
Gevonden, op desktop kijk ik via https://live.24h-lemans.com/en/live, waarmee ik met mijn FIA WEC account kan inloggen. :)

[Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 17-09-2020 18:32]

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Zit Eurosport te kijken en zie ‘live’ dus dacht training of kwalificatie (heb nog niet gekeken hoe laat die zijn)
Maar aan publiek en geen mondkapjes te zien merk je al snel dat dit niet live is maar race van vorig jaar.

• Paulus07
  • Niet online
FP3 is van start! :D

• iichel
LMP wagens in het donker O+ O+

• Paulus07
  • Niet online
En een Ferrari in de grindbak :P
Hebben ze bij IDEC een nieuwe monocoque onderhanden genomen?

• iichel
ge-flopt schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:38:
Hebben ze bij IDEC een nieuwe monocoque onderhanden genomen?
Zo te zien wel

• iichel
Watskebeurt?
Edit: #77 gespind bij de Ford chicanes, gravel on track

[Voor 70% gewijzigd door iichel op 17-09-2020 21:14]

• iichel
Rode vlak - de ByKolles heeft iets gedaan in Tetre Rouge en is z'n halve voorkant kwijt.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:51

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Mooi treintje de pits in. :)

• iichel
Bruno Spengler gebaart 'it's a shitbox' naar de ByKolles crew.

• Paulus07
  • Niet online
Die Aston Martins blijven toch wel heerlijke livery hebben :D

Die uitgeklede wagens zien er wel altijd apart uit hoor :)

Oh er is nu ook een nacht versie :P

[Voor 93% gewijzigd door Paulus07 op 17-09-2020 21:59]

Zit net even op de spottersguide te kijken en het valt me op de de beide G-Drive wagens (1 ingezet door Algarve) ieder op ander rubber rijden. :P

• iichel
ge-flopt schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:03:
Zit net even op de spottersguide te kijken en het valt me op de de beide G-Drive wagens (1 ingezet door Algarve) ieder op ander rubber rijden. :P
Klopt helemaal, de #16 staat op Goodyear en de #26 op Michelin

ByKolles zag er gehavend uit:

• iichel
het feit dat ie een uurtje later nog in de pit staat zegt wel veel. Leek in 1e instantie op een neus die eronder gevouwen was, maar zal wel meer schade inter en/of aan de vloer hebben.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:51

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Een fikse klapper van een Ferrari. Rood.

Edit: en einde sessie.

[Voor 50% gewijzigd door Hippocampus op 17-09-2020 23:59]

• iichel
FP4 *O*

• Paulus07
  • Niet online
Met al die sessies achter elkaar lijkt het al een 24h race :P

• iichel
Beide IDECs op de baan (opgebouwd vanaf de tub). Respect voor die gasten.

CLM wordt achteruit de pit door geduwd. Resuming normal operations :P

Ligt het aan mij of zijn er dit jaar wel heel veel "crashes" en off track acties tijdens de training?

De spottersguid moet aangepast worden voor de rode Idec! :P Hij heeft wat meer zwart. :P

Die red river sport Ferrari ziet er ook nogal uitelkaar uit. :P

ByKolles weer de baan op!!
Buiten alle wagens met een nederlander/nederlandse heb ik toch een zwak voor ByKolles....

Volgens mij vind Racing Team Nederland het wel gezegend met de wagen. Afstelling is goed, alle 3 de coureurs kunnen er voor hun doen het maximale uithalen. Nog iedereen voor een paar rondjes de baan op sturen en dan door naar de Hyperpole.

10:45 de ByKolles wordt weer achteruit door de pitstraat geduwd....

[Voor 62% gewijzigd door ge-flopt op 18-09-2020 10:47]

• iichel
Stay tuned, 11:30-12:00 hyperpole!

Snelste 6 van iedere klasse uit de kwalificatie strijden om de top 6 (of 5 in LMP1) plekken op de grid.

Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee