PTI data? Geen idee of er een OTA is geweest?metalpro2021 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:06:
[...]
Wat is je PTI data? Recente update gehad: ik 29/05 .
Mijn vermoeden: als deze te laat OTA aankomt, komen de problemen.....
Als je aan het eind van deze URL je VIN plaatst, dan kun je dat zien:Predje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:24:
[...]
PTI data? Geen idee of er een OTA is geweest?
https://www.etis.ford.com/vehicle/pti.do?vin=
Hoi,
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Net als zovelen wacht ik ook al erg lang, sinds maart 2020 en ik heb hier al veel gelezen over de website etis.ford.com waar je met je VIN nummer je auto kan checken. Nou heb ik dat al een aantal keren gedaan en mijn datums stonden steeds op 22-03-2021 en nu zijn ze veranderd in 01-06-2021. Is er ook maar iets van een conclusie die ik nu kan trekken?
alvast bedankt voor je moeite.
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Net als zovelen wacht ik ook al erg lang, sinds maart 2020 en ik heb hier al veel gelezen over de website etis.ford.com waar je met je VIN nummer je auto kan checken. Nou heb ik dat al een aantal keren gedaan en mijn datums stonden steeds op 22-03-2021 en nu zijn ze veranderd in 01-06-2021. Is er ook maar iets van een conclusie die ik nu kan trekken?
Interessant, mijn PTI information staat nog steeds op 22-03-2021. Het kan zijn dat de auto, als onderdeel van de kwaliteitsinspectie, een software update ondergaat. Hopelijk zou het daarna niet al te lang meer moeten duren voor de auto door de douane heen gaat en op transport gaat.mme bas schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:55:
Hoi,
ik vind de rubbers van de kofferdeksel ook wel apart zitten. Kan niet zeggen dat ik er last van heb, maar het lijkt wel of ze niet helemaal goed aansluiten. Kun jij aangeven hoe ze bij jou zitten? heb je een foto waarom jij ze laat vervangen?Predje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:19:
Na 2 fijne weken en 1100KM alweer, maar ik morgen voor het eerst alweer langs de garage.
Audio is gestopt met werken, monteurs hebben geen idee (nieuw nieuw).
Ik weet via Google inmiddels dat er een chip moeten worden geupdate, hopelijk doen ze dat morgen snel.
Geen zin om 4 uur in een showroom te hangen. Tevens worden de rubbers van het kofferdeksel vervangen en wss moeten ze de klep stellen zodat deze beter aansluit.
Verder werkt PaaK soms heel goed.. soms totaal niet. Je kunt er niet op vertrouwen..
En zo sta je dan ook 5 min met je telefoon te spelen voordat je mag aanrijden. Totale ramp.
Die android app sluit vaker af dan dat die iets doet.
Buiten dat blijft het een geweldige auto!
Bij mij waren ze gewoon echt beschadigd, dus geraffeld.. dat ziet er niet uit op zo'n auto.Goofy001 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:00:
[...]
ik vind de rubbers van de kofferdeksel ook wel apart zitten. Kan niet zeggen dat ik er last van heb, maar het lijkt wel of ze niet helemaal goed aansluiten. Kun jij aangeven hoe ze bij jou zitten? heb je een foto waarom jij ze laat vervangen?
Mijn auto werd geleverd met PTI info van 19-02-2021. (levering was 27-05, dus er is sinds de fabriek geen update meer geweest in mijn geval; niet in Antwerpen en niet bij de dealer) Ben blij dat ik nu een recentere PTI heb....martijnvds schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:57:
[...]
Interessant, mijn PTI information staat nog steeds op 22-03-2021. Het kan zijn dat de auto, als onderdeel van de kwaliteitsinspectie, een software update ondergaat. Hopelijk zou het daarna niet al te lang meer moeten duren voor de auto door de douane heen gaat en op transport gaat.
PTI updates vinden plaats bij de QC check, bij de dealer en OTA. Een update van de datum wil op zichzelf niet veel zeggen, het is PTI Check update datum wat zoveel zegt als het moment waar ze de software hebben uitgelezen om te checken of deze up to date is of niet. Of je een echte update gehad hebt kan je alleen zien als je een printscreen hebt van de vorige keer.mme bas schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:55:
Hoi,
OTA zul je hem niet gehad hebben want dat gebeurt zover ik weet alleen bij afgeleverde auto's. Dus of hij staat bij de QC check (waarschijnlijk) of bij de dealer maar dat had je dan wel geweten denk ik.
De doorlooptijd van de QC check lijkt nogal te varieren maar ca 2 weken lijkt de norm te zijn. Dan nog door de douane en afleveren dus tel op een week of 3 a 4, beetje afh van in welke fase hij zit.
[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 03-06-2021 11:25 ]
Bij mij ook een aanpassing naar 1-6. Auto staat sinds 14 mei in Antwerpen, dus ik verwacht dat die afgelopen maandag is gecontroleerd.mme bas schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:55:
Hoi,
Nu nog ff op een vrachtwagen rijden en hup naar de dealer.
Hier ook, auto van de Christiana... Helaas nog niet bij de dealer.... Deze maand moet het toch wel gaan gebeuren lijkt me....RensJ schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:19:
[...]
Bij mij ook een aanpassing naar 1-6. Auto staat sinds 14 mei in Antwerpen, dus ik verwacht dat die afgelopen maandag is gecontroleerd.
Nu nog ff op een vrachtwagen rijden en hup naar de dealer.
Hier ook, auto van de Christiana... Helaas nog niet bij de dealer.... Dealer heeft geen idee... Geen leverdatum meer in Vista.... Geen PTI updates.... Verder ben ik er echt superblij mij allemaal.....
Wat krijg je met de rs-analytics methode te zien?m24 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:02:
Hier ook, auto van de Christiana... Helaas nog niet bij de dealer.... Dealer heeft geen idee... Geen leverdatum meer in Vista.... Geen PTI updates.... Verder ben ik er echt superblij mij allemaal.....
Ik zie dit:jochem_van_raak schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:10:
[...]
Wat krijg je met de rs-analytics methode te zien?
"status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"NORMAL","oemCorrelationId":2026,"vehicleDateTime":"2021-06-01T08:38:45Z","tappsDateTime":"2021-06-02T11:58:34.079Z"}},"vinFeature":
"radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-06-03T09:53:46.877","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
Behoorlijk wat activiteit! Kan nooit lang meer duren
Ik durf niet meer te hopen........jochem_van_raak schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:14:

Dat is de vraag, tijdens de 2 weken QC doorlooptijd update deze frequent.jochem_van_raak schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:14:
Bij mij was dit in de periode week 20 en 21 en is er nog steeds niet.
Wel opvallend is dat status NORMAL nu bij velen voor komt terwijl dit tot voor kort alleen voorbehouden leek te zijn aan afgeleverde auto's. Ook tijdens QC was het altijd TRANSPORT bij mij.
[ Voor 23% gewijzigd door FreeMen op 03-06-2021 13:18 ]
"status":353},"vinFeature":{"vin":"","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-06-03T11:17:06.218","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}MachE schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:13:
[...]
Ik zie dit:
"status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"NORMAL","oemCorrelationId":2026,"vehicleDateTime":"2021-06-01T08:38:45Z","tappsDateTime":"2021-06-02T11:58:34.079Z"}},"vinFeature":
"radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-06-03T09:53:46.877","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
updateDate":"2021-06-03T11:17:06.218m24 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:19:
[...]
"status":353},"vinFeature":{"vin":"","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-06-03T11:17:06.218","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
Dit veld moet je negeren, wordt altijd dagelijks 1x geupdate ongeacht of er wel of niet iets gebeurt.
sorry lowercase foutje:
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":2340,"vehicleDateTime":"2021-05-27T20:16:25Z","tappsDateTime":"2021-05-28T15:52:06.693Z"}},"vinFeature":{"vin":"","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-06-03T11:17:06.217","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":2340,"vehicleDateTime":"2021-05-27T20:16:25Z","tappsDateTime":"2021-05-28T15:52:06.693Z"}},"vinFeature":{"vin":"","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-06-03T11:17:06.217","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
Mogelijk tip voor PAAK en android (en wellicht ook iphones), sommige telefoons/merken onderdrukken het energieverbruik van apps op de achtergrond.
Het zou kunnen zijn dat er issues ontstaan als Ford passapp beperkt wordt. Wellicht dat het helpt om Fordpass app op handmatig te zetten zodat hij niet onderdrukt wordt (lees, blijft actief in de achtergrond)
Het zou kunnen zijn dat er issues ontstaan als Ford passapp beperkt wordt. Wellicht dat het helpt om Fordpass app op handmatig te zetten zodat hij niet onderdrukt wordt (lees, blijft actief in de achtergrond)
Hier ook veel rs-analytics activiteit de laatste dagen. Maar zolang de dealer nog geen bericht geeft dat je hm kan komen halen, heb je totaal geen zekerheid. In dat opzicht zegt die data niet zoveel.
met dealer platen... proefritje gone bad?R-yawn schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:17:
Zie ik eens een Mach-e in het wild staat ie tegen een vangrail geparkeerd.... Zo te zien ging het gelukkig goed met de mensen die in de auto zaten. Wel twee rijbanen afgesloten en enorme file....
[Afbeelding]
Dat blauw ziet er trouwens op elke foto weer anders uit.....
Leuk zo tijdens de proefrit!....R-yawn schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:17:
Zie ik eens een Mach-e in het wild staat ie tegen een vangrail geparkeerd.... Zo te zien ging het gelukkig goed met de mensen die in de auto zaten. Wel twee rijbanen afgesloten en enorme file....
[Afbeelding]
Jongens, co-pilot 360 is nog in beta hoor ...R-yawn schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:17:
[Afbeelding]
Ik ben voorwiel aangedreven auto's gewend en ik moet steeds denken aan dat filmpje van die ferrari van een week of 2 terug welke op een rechte weg een splitsecond op het gas gaat en binnen 3 seconden van de weg af vliegt.R-yawn schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:17:
[Afbeelding]
Hopelijk zijn de veiligheidssystemen in de MME iets beter dan bij de ferrari en is dit geen voorbeeld daarvan.
Ik ben vooral benieuwd hoe het gaat met sneeuw. Met flinke sneeuw al een paar keer richting Düsseldorf geweest en op ski vakantie, maar dat was telkens met een vierwiel aangedreven auto (Outlander PHEV en Model S). Dus ik kon iedere keer optrekken / bergje op zonder problemen.FreeMen schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:28:
[...]
Ik ben voorwiel aangedreven auto's gewend en ik moet steeds denken aan dat filmpje van die ferrari van een week of 2 terug welke op een rechte weg een splitsecond op het gas gaat en binnen 3 seconden van de weg af vliegt.
Hopelijk zijn de veiligheidssystemen in de MME iets beter dan bij de ferrari en is dit geen voorbeeld daarvan.
Iedere langere rit/vakantie stond er wel weer ergens een BMW achterstevoren geparkeerd op een invoegstrook o.i.d.
Achterwiel aangedreven vind ik heel leuk om te spelen op een lege parkeerplaats, maar buiten dat wil ik gewoon op de weg blijven.
Precies dat ja. Voorwiel aangedreven is voor mijn gevoel veel controleerbaarder en met wat glad weer maak ik mij daar (hopelijk onterecht) toch wel wat zorgen om zeker met de power van de MME en al helemaal omdat mijn vrouw hem ook regelmatig mee zal nemen naar het werk juist bij slechter weer....martjah schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:35:
[...]
Ik ben vooral benieuwd hoe het gaat met sneeuw. Met flinke sneeuw al een paar keer richting Düsseldorf geweest en op ski vakantie, maar dat was telkens met een vierwiel aangedreven auto (Outlander PHEV en Model S). Dus ik kon iedere keer optrekken / bergje op zonder problemen.
Iedere langere rit/vakantie stond er wel weer ergens een BMW achterstevoren geparkeerd op een invoegstrook o.i.d.
Achterwiel aangedreven vind ik heel leuk om te spelen op een lege parkeerplaats, maar buiten dat wil ik gewoon op de weg blijven.
Hoe is dat dan mogelijk, lak aangetast...?rvee schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:42:
Voor diegene waar de auto al geleverd is. Hebben jullie stickers zitten op de binnenkant van de deurportier achter? Zo ja check even hoe het er onder de sticker uitziet. [Afbeelding]
Volledig elektrisch en toch nog klep stellen.... 😉Predje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:19:
wss moeten ze de klep stellen zodat deze beter aansluit.
MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar
Gelukkig maar 1 klep 🤣Aboma schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:01:
[...]
Volledig elektrisch en toch nog klep stellen.... 😉
rvee schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:42:
Voor diegene waar de auto al geleverd is. Hebben jullie stickers zitten op de binnenkant van de deurportier achter? Zo ja check even hoe het er onder de sticker uitziet. [Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/KjygoHZ5FB0GKQ5l8pLhZQU8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/86Zct7yi3LJccsCVBalL0yg3.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu kijken of het bijtrekt. Mexicaans zonnetje is nu ook hier hard bezig....
Hmm, als dat maar niet komt doordat de sticker op niet uitgeharde lak is geplakt waardoor deze door de lijm is aangetast.Aboma schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:17:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu kijken of het bijtrekt. Mexicaans zonnetje is nu ook hier hard bezig....
Aangezien de auto afgelopen di binnen had moeten zijn, hij gistermiddag naar status "Normal" is gegaan en om half 2 vandaag weer een tappsupdate gehad te hebben toch maar weer eens met Wassink gebeld maar helaas, ze hebben deze week tot op heden in de hele wassink groep geen enkel auto binnen gekregen.
oh well...
oh well...
Hier ook met dezelfde reden met Broekhuis gebeld, ook hun hadden er deze week nog geen gehad en vorige week in 2 dagen 100 stuks
Ik heb die lelijke stickers nog maar laten zitten..rvee schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:42:
Voor diegene waar de auto al geleverd is. Hebben jullie stickers zitten op de binnenkant van de deurportier of stijl achter? Zo ja check even hoe het er onder de sticker uitziet. [Afbeelding]
Lijkt me voor nu geen slechte keuze ;P
Denk check ook nog ff mijn PTI, maar die is nu aangepast naar 28-5
blijkbaar OTA update ofzo, want ben niet bij de dealer geweest.
blijkbaar OTA update ofzo, want ben niet bij de dealer geweest.
Zie een datum van 28-5metalpro2021 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:25:
[...]
Als je aan het eind van deze URL je VIN plaatst, dan kun je dat zien:
https://www.etis.ford.com/vehicle/pti.do?vin=
Iemand die het wachten zat was en hem zelf maar uit Antwerpen heeft gehaald?Wessel.MachE schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:12:
Regio Rotterdam - A15 20 min geleden.[Afbeelding]
Mijn idee, waar kan ik een afspraak maken ?baszz schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:13:
[...]
Iemand die het wachten zat was en hem zelf maar uit Antwerpen heeft gehaald?
Het "voordeel" is dat ze deze week en volgende week zo niet langer zoet zijn met het wegwerken van die 100. Alles wat nu binnen komt kan net zo goed volgende week binnen komen want ze hebben toch niet eerder tijd.jochem_van_raak schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:41:
Hier ook met dezelfde reden met Broekhuis gebeld, ook hun hadden er deze week nog geen gehad en vorige week in 2 dagen 100 stuks
Wassink heeft er vorige week 8 gehad en nu 0 en zit duimen te draaien....
Mocht hij vandaag of morgen nog binnen komen dan hoop ik zeer dat ze van de 8 werkdagen 5 gaan maken zodat hij volgende week vrijdag opgehaald kan worden maar zal wel niet zo'n feest worden vrees ik.
[ Voor 15% gewijzigd door FreeMen op 03-06-2021 16:17 ]
Ben ik niet helemaal zeker van, verkleuring heeft naar alle waarschijnlijkheid te maken met UV licht. Ik kan me zo voorstellen dat de deuren apart van de auto zijn gespoten maar wel met dezelfde kleurbatch. De stikkers brengen uiteindelijk alles samen. Ik denk hoe sneller eraf, hoe sneller hij bijkleurt. Ik heb een UV lampje op m'n werk liggen, ga daar eens mee stoeien....Predje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:44:
[...]
Ik heb die lelijke stickers nog maar laten zitten..
Lijkt me voor nu geen slechte keuze ;P
Deze zaten op de deur stijl niet op de deur zelf (deze heb ik maar laten zitten want die vallen niet echt op )Aboma schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:17:
[...]
Ben ik niet helemaal zeker van, verkleuring heeft naar alle waarschijnlijkheid te maken met UV licht. Ik kan me zo voorstellen dat de deuren apart van de auto zijn gespoten maar wel met dezelfde kleurbatch. De stikkers brengen uiteindelijk alles samen. Ik denk hoe sneller eraf, hoe sneller hij bijkleurt. Ik heb een UV lampje op m'n werk liggen, ga daar eens mee stoeien....
rvee schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:42:
Voor diegene waar de auto al geleverd is. Hebben jullie stickers zitten op de binnenkant van de deurportier of stijl achter? Zo ja check even hoe het er onder de sticker uitziet. [Afbeelding]
Ik heb vanmorgen de auto gekregen (is gebracht geen uitleg) en heb net de sticker verwijderd geen kleur verschil. lijm resten had ik met terpentine weggehaald ( kan ook lampolie gebruiken maar had ik hier niet) wat mij wel opviel was op de klep nog resten lijm van de witte bescherm stickers...die zijn niet helemaal verwijderd.rvee schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:42:
ik ga nu weer even rijden!
Vandaag de app weer verwijderd en de profielen en alles leeg gemaakt en weer opnieuw begonnen.
Instellen laden tot 90% en hij stopte!
Achterklep met mijn voet openen probeer ik niet meer, gisteren vroeg er iemand zit er een kat onder?
Instellen laden tot 90% en hij stopte!
Achterklep met mijn voet openen probeer ik niet meer, gisteren vroeg er iemand zit er een kat onder?
FreeMen schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:28:
[...]
Ik ben voorwiel aangedreven auto's gewend en ik moet steeds denken aan dat filmpje van die ferrari van een week of 2 terug welke op een rechte weg een splitsecond op het gas gaat en binnen 3 seconden van de weg af vliegt.
En de aandrijving hoort nu eenmaal op de achterwielen
Woohoo MME is binnen bij de dealer en aflevering over anderhalve week. Hebben we nog ergens een checklist liggen om te gebruiken bij aflevering?
Congratz, toch nog MME's geleverd dus deze week ergens.Falch schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:39:
Woohoo MME is binnen bij de dealer en aflevering over anderhalve week. Hebben we nog ergens een checklist liggen om te gebruiken bij aflevering?
Broekhuis 0, Wassink 0, waar is die van jouw geleverd?
https://www.macheforum.co...ies-until-further-notice/
In de uk een hold op leveringen!!!
Ik hoop niet dat het ook voor Nederland is.
/f/image/yt9vdd0GWMBFRU6272PDla20.png?f=fotoalbum_large)
Gezien de prod.datums vanaf dag 1 tm nu ben ik 99% zeker van wel tenzij er iets specifiek mis gaat voor de UK maar kan mij dat haast niet voorstellen.Derknl schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:15:
[Afbeelding]
Kan er ook nog wel bij...
De grote vraag is nu of ze wel of niet uitgeleverd worden aan dealers, maar dat zal wel weer niet, zullen wel in Antwerpen blijven...

[ Voor 20% gewijzigd door FreeMen op 03-06-2021 21:21 ]
Deze staat ook bij mij in ETIS...ik ga volgend week voor de trekhaak software, zal eens navragen😉Derknl schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:15:
[Afbeelding]
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Hekkert.FreeMen schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:43:
[...]
Congratz, toch nog MME's geleverd dus deze week ergens.
En ja hoor...bingo ook in NL. Etis data bij mijn vin
Nog uit te voeren service-acties (FSA's)
21C16 - MUSTANG MACH-E SALES AND DEMONSTRATION HOLD
[ Voor 58% gewijzigd door FreeMen op 03-06-2021 21:31 ]
Hopen op gewoon een software update. Mercedes had dit ook eerder dit jaar volgens mij en toen was het helaas ook in sommige gevallen hardware...FreeMen schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:26:
Zie 505 op naam stellingen. Het loopt wel wat door, maar nog steeds niet erg rap.FreeMen schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:43:
[...]
Congratz, toch nog MME's geleverd dus deze week ergens.
Laat ze aub de leveringen aan dealers door laten gaan want het stroopt alleen maar meer op in Antwerpen en vervoer lijkt al een enorme issue.
Ben heel benieuwd of het door gaat. Ik heb voor die van mij morgenmiddag om 14:00u een afspraak bij de dealer voor afhalen...
Ai, ik vrees ervoor want het is ze letterlijk "verboden" om auto's uit te leveren.AvantBlack schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:40:
Ben heel benieuwd of het door gaat. Ik heb voor die van mij morgenmiddag om 14:00u een afspraak bij de dealer voor afhalen...
Hopelijk is de interne communicatie op dit vlak ook net zo erbarmelijk en heeft de dealer niks in de gaten.
Al acht ik de kans klein dat ze het niet weten zou ik ieder geval niet bellen met ze om het na te vragen.
Wat een clusterfuck dit… misschien toch Audi Q4 eens bekijken.
Precies, "On receipt of this bulletin" laat ruimte om hem gewoon af te leveren zou ik zeggen.AvantBlack schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:40:
Probleem is dat het in dit geval ook aan je VIN hangt en dat zien ze absoluut....Aboma schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:44:
[...]
Precies, "On receipt of this bulletin" laat ruimte om hem gewoon af te leveren zou ik zeggen.
Ik lees hier dat iemand zegt dat het tot eind juni gaat duren, ook lijkt mij dat veel te lang gezien alle auto's die overal en nergens staan.
https://www.macheforum.co...afety-risk%E2%80%99.6624/
las ik ook, maar in het bericht staat dat ze nog niet weten wat de issue is en zodra er een oplossing is dit laten weten. Dit is "gewoon" vandaag pas ontdekt en bij zoiets ben je waarschijnlijk verplicht een uitlevering te stoppen en recalls te doen voor update omdat het een verplichte functie is in de EU.F1dude schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:53:
Ik lees hier dat iemand zegt dat het tot eind juni gaat duren, ook lijkt mij dat veel te lang gezien alle auto's die overal en nergens staan.
Kan goed binnen een dag opgelost zijn maar ze zullen op zijn minst een OTA moeten doen op alle (geleverde) auto's tenzij het hardwarematig is maar dan hebben we echt een major issue...
[ Voor 11% gewijzigd door FreeMen op 03-06-2021 21:57 ]
Gelukkig valt het bij zilver niet op en het zijn er ook maar 4rvee schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:42:
Voor diegene waar de auto al geleverd is. Hebben jullie stickers zitten op de binnenkant van de deurportier of stijl achter? Zo ja check even hoe het er onder de sticker uitziet.

:strip_exif()/f/image/j3x5w1k649wqKadwFXFyK0n9.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik nu mocht kiezen zou ik voor de bmw i4 gaan.martijnvds schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:44:
Wat een clusterfuck dit… misschien toch Audi Q4 eens bekijken.
Ja, naja vanuit mijn eigen ervaring IT/Development worden dit soort zaken hooggepriotiseerd en zal er snel een fix komen. No way dat dit weken gaat duren, kost zoveel geld anders of is dit wishfull thinking?FreeMen schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:56:
[...]
las ik ook, maar in het bericht staat dat ze nog niet weten wat de issue is en zodra er een oplossing is dit laten weten. Dit is "gewoon" vandaag pas ontdekt en bij zoiets ben je waarschijnlijk verplicht een uitlevering te stoppen en recalls te doen voor update omdat het een verplichte functie is in de EU.
Kan goed binnen een dag opgelost zijn maar ze zullen op zijn minst een OTA moeten doen op alle (geleverde) auto's tenzij het hardwarematig is maar dan hebben we echt een major issue...
op dit moment is allemaal gissen net zoals met de leverdatums. Mijn grootste hoop is dat ze de auto's wel naar de dealers uitleveren anders gaat het echt een mega clusterfuck worden zoals martijnvds al mooi verwoordde.F1dude schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:00:
[...]
Ja, naja vanuit mijn eigen ervaring IT/Development worden dit soort zaken hooggepriotiseerd en zal er snel een fix komen. No way dat dit weken gaat duren, kost zoveel geld anders of is dit wishfull thinking?
NB,
let wel, het lijkt te maken te hebben met het feit dat je locatie niet altijd exact/goed bepaald wordt. De grote vraag is of dit softwarematig is of te maken heeft met een (cheapass) buggy gps chip. Als het het laatste is...oh boy...
[ Voor 21% gewijzigd door FreeMen op 03-06-2021 22:04 ]
Lijkt me ook dat dit de allerhoogste prioriteit krijgt, betreft ook auto’s die al uitgeleverd zijn.
https://www.macheforum.co...oduction.2259/post-184001
Onderstaande is gepost op macheforum. Zal dit waar zijn?
Hey guys, I know you are waiting your cars to be shipped from Antwerpen. So do I.
It's now been 6weeks since my car arrived and I thought I should start making calls to Ford to find out what is taking so long.
Just finished my conversation with Ford and I got some interesting news: almost all the EU cars are shipped from Mexico without HVB!! That's right... They are equipped with some sort of light weight transportation batteries to make it possible to move the cars around shipping yards etc.
The reason for this is to cut expenses with logistics. All the EU MME batteries are coming from LG Chem, Poland, so there is no reason to send those heavy battery units across the Atlantic just to get them back in a few months notice.
So that explains a lot why our cars are stuck at Antwerpen and why the EU VIN also points to Ford Stuttgart factory, because they are the ones doing the final assembly at Antwerpen.
The first batch of Norway MME's we're apparently the lucky ones to get the Korean manufactured LG Chem batteries directly from the factory, so the stay in Antwerpen was noticebly shorter for them...
I wonder why Ford is so quiet about this...🤔
Hey guys, I know you are waiting your cars to be shipped from Antwerpen. So do I.
It's now been 6weeks since my car arrived and I thought I should start making calls to Ford to find out what is taking so long.
Just finished my conversation with Ford and I got some interesting news: almost all the EU cars are shipped from Mexico without HVB!! That's right... They are equipped with some sort of light weight transportation batteries to make it possible to move the cars around shipping yards etc.
The reason for this is to cut expenses with logistics. All the EU MME batteries are coming from LG Chem, Poland, so there is no reason to send those heavy battery units across the Atlantic just to get them back in a few months notice.
So that explains a lot why our cars are stuck at Antwerpen and why the EU VIN also points to Ford Stuttgart factory, because they are the ones doing the final assembly at Antwerpen.
The first batch of Norway MME's we're apparently the lucky ones to get the Korean manufactured LG Chem batteries directly from the factory, so the stay in Antwerpen was noticebly shorter for them...
Op zich is het geen gek verhaal. Tesla assembleert(de) ook hier omdat alle onderdelen los importeren goedkoper is dan een hele auto.Derknl schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:12:
Dat zou ook meteen verklaren waarom de "QC" check zo lang duurt. Maar dit zou wel te bizar voor woorden zijn als de dealers dit niet weten. Dan nog zou Ford prima in staat moeten zijn om accurate leveringsinformatie te kunnen verstrekken.
Of het allemaal waar is... ik weet het niet hoor. De hele gang van zaken is voeding voor speculatie en dan krijg je zulke verhalen.
Misschien heeft eea ook te doen met "transport" en "normal" modus. Dat gaat met de laatste auto's ook totaal anders dan eerdere. Maar goed, wederom allemaal speculaties.
[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 03-06-2021 22:19 ]
Volgens mij waren er hier ook mensen die de batterij status konden zien op de app dus dat lijkt een broodje aap verhaal...en de US auto's krijgen toch ook de batterijen uit Polen?Derknl schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:12:
Mijn navigatiesysteem is uiterst accuraat, als het systeem dezelfde GPS chip gebruikt is het vermoed ik een software issueFreeMen schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:02:
[...]
op dit moment is allemaal gissen net zoals met de leverdatums. Mijn grootste hoop is dat ze de auto's wel naar de dealers uitleveren anders gaat het echt een mega clusterfuck worden zoals martijnvds al mooi verwoordde.
NB,
let wel, het lijkt te maken te hebben met het feit dat je locatie niet altijd exact/goed bepaald wordt. De grote vraag is of dit softwarematig is of te maken heeft met een (cheapass) buggy gps chip. Als het het laatste is...oh boy...
Ik vraag het me af! In ieder geval geen slapende........ Uuuuh ik bedoel geen Ford dealers wakker maken!FreeMen schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:46:
[...]
Probleem is dat het in dit geval ook aan je VIN hangt en dat zien ze absoluut....
Dit sluit aan met een post van gisteren van de OP starter van de UK delay. Hij postte dat hij issues had met de localisatie van zijn auto fordpassapp. Lijkt allemaal met elkaar te maken te hebbenMarcelGo schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:20:
[...]
Mijn navigatiesysteem is uiterst accuraat, als het systeem dezelfde GPS chip gebruikt is het vermoed ik een software issue
https://www.macheforum.co...customers.588/post-184012
This inaccurate location is quite disturbing. I spent the night at a friend's on monday, woke up the next day, checked my fordpass app and the car location was nowhere near, almost had a heart attack thinking the car had been nicked.
&
https://www.macheforum.co...customers.588/post-184030
I’ve been using the inbuilt navigation for aall my road trips and it’s been fine . It’s just the location of the vehicle in the vehicle tab that’s inaccurate. Tracking the vehicle is essentially impossible if it’s not updating . I’ve also checked for any gps option in the connectivity settings in the car and I can’t see any option. All my connectivity options are enabled . Been on the phone to FordPass support and they are more than useless.
Die laatste zin kan best eens de reden zijn geweest van waar we nu mee te maken hebben. Fordpass heeft het doorgezet en zijn er achter gekomen dat het probleem groter is.
Hoe het ook zit, Ford en dealers hebben weer een excuus waarom ze niet leveren. Zou bijna gaan denken dat ze dit verzinnen om alle leveringsissues te maskeren.

[ Voor 11% gewijzigd door FreeMen op 03-06-2021 22:33 ]
Ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat ze in Q2 zo min mogelijk auto’s willen verkopen om nog aanspraak te maken op de Tozo regeling. Vanaf juli gaan ze massaal uitleveren.
(Grapje 😅🤣)
(Grapje 😅🤣)
Dit klopt niet. Ik heb in december mijn auto kunnen zien toen hij nog op het terrein van de fabriek stond. Met normale accu, zoek maar eens terug in deze topic naar berichten in de 2de week van december.Derknl schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:12:
Ik denk dat een programmeur niet wist dat je een Google positie met decimalen moet omrekenen naar een Latitude en Longitude in uren, minuten en seconden; Dan raak je snel off-chart zeg maar

Waar kun je deze meldingen zien? Bij mij alleen hardware summary via de etis.ford.com link....FreeMen schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:26:
Bij mij ook. Zie ook geen melding in de auto (auto vanavond nog gebruikt)metalpro2021 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:54:
[...]
Waar kun je deze meldingen zien? Bij mij alleen hardware summary via de etis.ford.com link....
Niet via de quick link met Vin naar Etis maar een pagina eerder waar je je vin moet invullen en je het plaatje van je auto te zien krijgt.metalpro2021 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:54:
[...]
Waar kun je deze meldingen zien? Bij mij alleen hardware summary via de etis.ford.com link....
Probeer ook ander browsers, ik heb op die pagina grote verschillen als ik Firefox of Chrome gebruik.FreeMen schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:42:
[...]
Niet via de quick link met Vin naar Etis maar een pagina eerder waar je je vin moet invullen en je het plaatje van je auto te zien krijgt.
Jij hebt ook die melding daar neem ik aan?TheoQ schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:50:
[...]
Probeer ook ander browsers, ik heb op die pagina grote verschillen als ik Firefox of Chrome gebruik.
@TheoQ heeft net van de dealer bevestigd gekregen dat ze er vanaf weten, nog geen oplossing is EN er op dit geen auto’s uitgeleverd mogen worden.
Uitgeleverde auto’s mogen wel blijven rijden.
WTF zeg. Yet another major f*ck up.
Was er al bang voor... mooi klote voor degene welke vandaag en volgende week hun auto's mogen ophalenmakooy schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:41:
@TheoQ heeft net van de dealer bevestigd gekregen dat ze er vanaf weten, nog geen oplossing is EN er op dit geen auto’s uitgeleverd mogen worden.
Hopelijk gaat de stroom vanuit Antwerpen wel gewoon door maar vrees ook daar voor.
[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 04-06-2021 08:44 ]
Software technisch probleem misschien?makooy schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:41:
Kan me namelijk niet voorstellen dat dit in de pre-productie auto's niet opgemerkt is namelijk, met name ook omdat het gewoon een EU verplichting is en dus onderdeel moet zijn van de Type goedkeuring.
Daarnaast heeft Ford meer auto's rondrijden met het E-Call, mijn vrouw haar grootste vijand overigens in onze Focus, altijd in storing.
Helaas heb ik gisteren bevestiging gekregen dat onze Mach-e daadwerkelijk besteld is

Ik ga maar eens kijken of ik kan achterhalen op welke boot hij straks staat.
[ Voor 11% gewijzigd door TIGER1125 op 04-06-2021 08:52 ]
oh, bijzonder...metalpro2021 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:09:
[...]
Ik heb de melding ...... NIET...
[Afbeelding]
MarcelGo meldde eerder dat hij het ook heeft in ETIS.
[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 04-06-2021 09:13 ]
Kleine hypothese: hebben de mensen die recent een PTI update hebben gekregen (nieuwer dan 28/05), deze melding toevallig ook niet?
Dan zou het kunnen zijn dat ze 'de fix' al hebben uitgerold naar een specifieke set auto's.....
Viel mij op dat nieuwere auto's die nu door de QC gaan wel een PTI update krijgen dus zou kunnen.metalpro2021 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:14:
[...]
Kleine hypothese: hebben de mensen die recent een PTI update hebben gekregen (nieuwer dan 28/05), deze melding toevallig ook niet?
Dan zou het kunnen zijn dat ze 'de fix' al hebben uitgerold naar een specifieke set auto's.....
Vreemde is echter dat de berichtgeving overal aan geeft dat ze het probleem aan het onderzoeken zijn en er nog geen oplossing is. Als die er wel zou zijn mag ik toch aannemen dat ze dat direct zouden melden want nu maak je iets veel groter dan het mogelijk is al het al getackeld is met een update.....
[ Voor 24% gewijzigd door FreeMen op 04-06-2021 09:22 ]
Foto vanaf de andere hoekR-yawn schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:17:
[Afbeelding]

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n7FVFjvn7Dqpmq3k0rsTnJsY.jpg?f=user_large)
Zou dit de oorzaak zijn van de e-call issue? Die auto heeft geen juiste positie doorgegeven na het ongeval
Graden, minuten, seconden. Geen uren.Waps61 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:22:
[...]
Ik denk dat een programmeur niet wist dat je een Google positie met decimalen moet omrekenen naar een Latitude en Longitude in uren, minuten en seconden; Dan raak je snel off-chart zeg maar
Ik zie geen airbags deployed, dus waarschijnlijk is e-call niet eens aangeroepenFreeMen schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:23:
[...]
Zou dit de oorzaak zijn van de e-call issue? Die auto heeft geen juiste positie doorgegeven na het ongeval
Werkt dat e-call systeem uberhaubt in NL al? Tot een paar jaar geleden zat het wel op Fords, maar omdat het hier niet geïmplementeerd was werkte het niet

Edit: Nee dus:
Emergency Assistance zal geen noodoproep plaatsen in de volgende landen: Albanië, Wit Rusland, Bosnië & Herzegovina, Voormalige Joegoslavische Republiek Macedonië, Moldavië, Nederland, Rusland, Oekraïne
https://www.ford.nl/onder...c-en-emergency-assistance
[ Voor 26% gewijzigd door SniperGuy op 04-06-2021 09:26 ]
Schijnt een verplichte EU feature te zijn dus kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het in NL niet werkt.SniperGuy schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:25:
[...]
Ik zie geen airbags deployed, dus waarschijnlijk is e-call niet eens aangeroepen
Werkt dat e-call systeem uberhaubt in NL al? Tot een paar jaar geleden zat het wel op Fords, maar omdat het hier niet geïmplementeerd was werkte het niet
Zit ook op mijn tiguan maar heb het nooit uitgeprobeerd