Kwam net puur toevallig bijna langs de dealer, dus ff 2 kilometer omgereden om een glimp op te kunnen vangen! De roldeuren van de garage waren omhoog en daar op de brug stond hij dan! Allemaal folie er, frunk open, koffer open, alle deuren open.. wat moeten ze toch allemaal nog doen aan een nieuwe auto?Predje schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:22:
Nog 1 week wachten!!! En dan kan ik eindelijk rijden! Wat kruipen de dagen toch voorbij!
Waarom heeft de dealer nog zolang tijd nodig.. belde ze maar dat hij al klaar was en ik hem vanmiddag kon halen als ik wou
Ne hoor, leasebedrag is omlaag gegaan waardoor ik minder hoef bij te betalen boven de leasenorm.RensJ schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:47:
[...]
Maar dan schiet jij daar dus niks mee op toch? Dat is juist precies wat ik zeg. Leuk voor je werkgever, maar jij hebt er niks aan.
Ja op de Halifax, kreeg een aantal dagen terug deze melding:
Vanmorgen overleg gehad en geroepen dat er maar weinig Mach E binnenkomen. Ford heeft aangegeven dat het gross deze week en volgende week worden uitgereden. Die van jou staat volgens het systeem op deze week.
Baghus26 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:30:
[...]
Vanmorgen overleg gehad en geroepen dat er maar weinig Mach E binnenkomen. Ford heeft aangegeven dat het gross deze week en volgende week worden uitgereden. Die van jou staat volgens het systeem op deze week.
:strip_exif()/f/image/7x5yIXG4v9mNdSD0srSU9ZWf.jpg?f=fotoalbum_large)
MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar
Jullie hebben dezelfde dealer??Baghus26 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:30:
[...]
Bij mij ook naar NORMAL sinds vandaag (ook Halifax)
Status":{"lifeCycleMode":"NORMAL","oemCorrelationId":2000,"vehicleDateTime":"2021-05-11T08:17:22Z","tappsDateTime":"2021-05-11T08:17:25.677Z"}},"vinFeature":
Zijn er al
auto's van de Florida afgeleverd, dat iemand weet?
[ Voor 5% gewijzigd door Waps61 op 11-05-2021 19:06 ]
Meest bijzondere vind ik nog wat er tussen beide auto's staat
Over twee weken krijg ik m’n rode FE.
Ik kon het niet laten.. maar heb vanmiddag een proefritje gemaakt in dezelfde configuratie.
Dit was mijn eerste fysieke ontmoeting met de auto.
Wat een fraaie auto. Lekker groot! Mooie afwerking, echt een hele mooie auto om naar te kijken.
Wat kijk je heerlijk weg zeg. Je hebt mooi overzicht doordat je wat hoger zit. Beetje bestelbus hoogte 😅.
En dan de leuke rit, zsm, naar huis en weer terug naar de dealer. Wat een genot, dit is de eerste auto die me aan het lachen kon maken tijdens optrekken.
Waarom komt deze auto nu pas, en niet 3 jaar geleden?
Nu moet je overal 100 rijden…
Nu kan ik echt niet meer wachten, nog een week of twee volgens de dealer
Ik kon het niet laten.. maar heb vanmiddag een proefritje gemaakt in dezelfde configuratie.
Wat een fraaie auto. Lekker groot! Mooie afwerking, echt een hele mooie auto om naar te kijken.
Wat kijk je heerlijk weg zeg. Je hebt mooi overzicht doordat je wat hoger zit. Beetje bestelbus hoogte 😅.
En dan de leuke rit, zsm, naar huis en weer terug naar de dealer. Wat een genot, dit is de eerste auto die me aan het lachen kon maken tijdens optrekken.
w00t
Het lijkt erop dat je vuurtje nu echt is gestart 😉FireStarter schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:31:
Over twee weken krijg ik m’n rode FE.
Daar heb je flitsmeister voorFireStarter schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:31:
Nou ik heb liever dat je gewoon op de begrensde snelheid kan rijden met in het achterhoofd dat je nooit je rijbewijs kunt kwijtraken
w00t
Ik zag een paar pagina’s terug een vraag over gemiddeld verbruik. Ik zit nu op 15kwh per 100 km over een afstand van ruim 300km.
Laatste 200 hiervan is gemiddeld 17kwh /100km.
Ik moet wel zeggen weer heeft een hele sterke invloed. Een dag als maandag 19 graden is echt fantastisch ik heb toen een rit gemaakt van 47 km op 10% accu.
Ik moet wel zeggen weer heeft een hele sterke invloed. Een dag als maandag 19 graden is echt fantastisch ik heb toen een rit gemaakt van 47 km op 10% accu.
Mooi!rvee schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:28:
[Afbeelding]
Keramische glascoating erop voor extra kleur diepte en lakbescherming 😎
Kan je hier meer over delen? Kosten en hoelang je de auto kwijt bent?
w00t
Fantastisch, die rode remklauwen bij de rode lakkleur.rvee schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:28:
[Afbeelding]
Heel tof, ik ben ook wel benieuwd naar kosten en praktische info hierover.rvee schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:28:
[Afbeelding]
Ik heb de instelling andersom. X km/kWh. Dat ziet er sneller/makkelijker uit. Dan is het hoe hoger hoe beter.vjkevin88 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:30:
Ik zag een paar pagina’s terug een vraag over gemiddeld verbruik. Ik zit nu op 15kwh per 100 km over een afstand van ruim 300km.
Rij je veel binnendoor en weinig snelweg?
Nee, eigenlijk niet. Het overgrote deel van mijn kilometers zijn snelweg kilometersmakooy schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:41:
[...]
Ik heb de instelling andersom. X km/kWh. Dat ziet er sneller/makkelijker uit. Dan is het hoe hoger hoe beter.
Rij je veel binnendoor en weinig snelweg?
[ Voor 8% gewijzigd door vjkevin88 op 11-05-2021 23:50 ]
Heb je instellingen aangepast of rij je gewoon super zuinig met je rechter voet?vjkevin88 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:49:
[...]
Nee, eigenlijk niet. Het overgrote deel van mijn kilometers zijn snelweg kilometers. Uiteraard horen daar ook files bij, stukken dat je maar 80 mag, etc.
hoi, ik krijg binnenkort mijn Mach en ik ga hem leasen. Nou geeft de leasemaatschappij aan dat het absoluut niet is toegestaan om er 19inch velgen onder te zetten (ik heb de rwd) maar ik ben er wel uit dat de auto echt nog mooier wordt met andere velgen. Weet iemand of er toch een manier is of moet ik dit echt niet willen? En zijn er wellicht ook al andere knappe 18inch velgen beschikbaar voor de Mach?
Alvast bedankt voor je reactie!
Heb je deze topic al doorgelezen of er in gezocht? De “velgen”-kwestie is echt al meermaals langsgekomen.mme bas schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 05:47:
hoi, ik krijg binnenkort mijn Mach en ik ga hem leasen. Nou geeft de leasemaatschappij aan dat het absoluut niet is toegestaan om er 19inch velgen onder te zetten (ik heb de rwd) maar ik ben er wel uit dat de auto echt nog mooier wordt met andere velgen. Weet iemand of er toch een manier is of moet ik dit echt niet willen? En zijn er wellicht ook al andere knappe 18inch velgen beschikbaar voor de Mach?
Ik lease de MME ook (straks) en heb de upgrade uitgevoerd naar de 19” velgen. Daar is een standaard prijs voor van €1700-600 (retour 18”)=€1100. Dit rekent de LM door + extra kosten door de andere bandmaat, in mijn geval zo’n €35 verhoging tarief. Strikt formeel is het vanuit Ford niet toegestaan ondanks de regeling, er staat een *) bij de prijs. Onze dealer Broekhuis voert deze mutatie gewoon uit.mme bas schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 05:47:
Kijk hier eens voor de details. Meerdere mogelijkheden. www.carboatcare.nlvjkevin88 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:40:
[...]
Heel tof, ik ben ook wel benieuwd naar kosten en praktische info hierover.
Wow dat ziet er goed uit! Heb m ook in deze kleur besteld, maar aangezien het lease is ga ik zelf geen cent insteken.rvee schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:28:
[Afbeelding]
16 kWh/100km = 6,25 km/KWhmakooy schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:41:
[...]
Ik heb de instelling andersom. X km/kWh. Dat ziet er sneller/makkelijker uit. Dan is het hoe hoger hoe beter.
...
Mij 'eerste' normale rit. Auto was pre-conditioned, en 1 keer geaccelereerd om een auto voor te blijven en
voor de rest de maximum snelheid gereden.
Ik gebruik 1-pedal-drive maar probeer te voorkomen dat hij 'hard' moet remmen door eerder van 'het gas' te gaan en hem soort of uit te laten rollen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JXiXeibESJWMjKHfPvP3uYE1.jpg?f=user_large)
Die rode remklauwen staan toch wel heel mooi. Misschien ga ik eens uitzoeken wat het kost om deze zelf te laten 'dippen' aangezien ze bij de RWD gewoon standaard Zwart zijn. Iemand hier meer ervaring mee of wat dit kost/goede ervaring mee?rvee schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:28:
[Afbeelding]
Geen ervaring mee, maar ik twijfel er ook voor maar dan meer richting het gele.. (mme die ik besteld heb is zwart)F1dude schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:22:
[...]
Die rode remklauwen staan toch wel heel mooi. Misschien ga ik eens uitzoeken wat het kost om deze zelf te laten 'dippen' aangezien ze bij de RWD gewoon standaard Zwart zijn. Iemand hier meer ervaring mee of wat dit kost/goede ervaring mee?
Ook mooi!JohnW1 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:25:
[...]
Geen ervaring mee, maar ik twijfel er ook voor maar dan meer richting het gele.. (mme die ik besteld heb is zwart)
Is dat niet vrij eenvoudig zelf te doen?
Auto op de brug, wielen er af, afplakken en spuitbus plastidip? Even opletten dat de juiste delen worden afgeplakt uiteraard.
Auto op de brug, wielen er af, afplakken en spuitbus plastidip? Even opletten dat de juiste delen worden afgeplakt uiteraard.
Kost dat?rvee schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:28:
[Afbeelding]
Ik vind die gekleurde remklauwen juist weer petjes achtig en niet stijlvol, zwart is echt wel de max qua kleur.
Smaken verschillen dat is duidelijk.
Maar hier kan je hitte bestendige verf vinden inclusief ontvetter en op YouTube staan filmpjes hoe je het moet doen.
https://www.winparts.nl/c...k/remklauw-verf/c336.html
En petjes kan je overal vinden
Smaken verschillen dat is duidelijk.
Maar hier kan je hitte bestendige verf vinden inclusief ontvetter en op YouTube staan filmpjes hoe je het moet doen.
https://www.winparts.nl/c...k/remklauw-verf/c336.html
En petjes kan je overal vinden
Na die update van 3 mei helaas ook geen enkele actie ...[Deth]Roses schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:29:
[...]
Bij jouw gebeurt er tenminste iets 😂😬 die van staat nog steeds op compound in met datum 26-4 😩😱😰
Ik wordt er inmiddels een beetje chagrijnig van zelfs. Geloof me het is best lastig om mij chaggerijnig te krijgen 🤬 ben als de dood dat ze straks gaan zeggen dat het juni wordt.
F12:
{"type":"order","number":"10044138","contractSource":"PartialOffline","gobStatusCode":"VITR","gobStatusDesc":"InTransit","vmacs2CharCode":"91","vmacs3CharCode":"711","vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-05-03 13:34:00.0","gobStatusDate":"2021-05-03 11:21:55.0"}},"error":null}
RS-Analytics:
{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":2133,"vehicleDateTime":"2021-04-19T23:35:46Z","tappsDateTime":"2021-04-30T06:52:26.188Z"}},"vinFeature":{"vin":"...................","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-05-11T17:24:33.74","packageCode":"RMVS_PK00201","model":null}}
PTI:
Nog steeds 16-3-2021
Inmiddels is mijn auto weer naar Compound In. Hiermee kan ik denk ik wel bevestigen dat de tijdlijn van het Excell op tabblad "tijdlijn" helemaal klopt. Om ook een idee van het verloop met data te geven hierbij mijn data voor degene die geen F12 kunnen gebruiken en een beeld van de tijdlijn willen hebben.
12-3 In Production
17-3 In Transit COMPOUND OUT
19-3 In Transit COMPOUND IN
28-3 In Transit COMPOUND OUT Mee met Grande Halifax
19-4 In Transit COMPOUND IN Aankomst Antwerpen
26-4 In Transit QPDI
09-5 In Transit CUST
10-5 In Transit COMPOUND IN
11-5 In Transit COMPOUND OUT
12-5 Delivered RETAIL SOLD
Levering staat gepland voor vrijdag 21-5 13:00
Verder is de andere data:
tappsResponseTemplate:
vin: WFXXXXXXXXXX,
status:200,
lifeCycleModeStatus:
lifeCycleMode:TRANSPORT,
oemCorrelationId: 2362,
vehicleDateTime: 2021-05-11T11:28:54Z,
tappsDateTime: 2021-05-11T11:31:03.566Z,
vinFeature:
radioFlag: N,
siriusXmIpFlag: N,
otaFlag: N,
wifiFlag: N,
driveModeFlag: Y,
updateDate: 2021-05-11T10:25:57.693,
packageCode: RMVS_PK00201,
model: null
12-3 In Production
17-3 In Transit COMPOUND OUT
19-3 In Transit COMPOUND IN
28-3 In Transit COMPOUND OUT Mee met Grande Halifax
19-4 In Transit COMPOUND IN Aankomst Antwerpen
26-4 In Transit QPDI
09-5 In Transit CUST
10-5 In Transit COMPOUND IN
11-5 In Transit COMPOUND OUT
12-5 Delivered RETAIL SOLD
Levering staat gepland voor vrijdag 21-5 13:00
Verder is de andere data:
tappsResponseTemplate:
status:200,
lifeCycleModeStatus:
lifeCycleMode:TRANSPORT,
oemCorrelationId: 2362,
vehicleDateTime: 2021-05-11T11:28:54Z,
tappsDateTime: 2021-05-11T11:31:03.566Z,
vinFeature:
radioFlag: N,
siriusXmIpFlag: N,
otaFlag: N,
wifiFlag: N,
driveModeFlag: Y,
updateDate: 2021-05-11T10:25:57.693,
packageCode: RMVS_PK00201,
model: null
[ Voor 3% gewijzigd door [Deth]Roses op 12-05-2021 13:13 ]
Bij mij sinds gister dus het volgende:
"lifeCycleMode":"NORMAL","oemCorrelationId":2023,"vehicleDateTime":"2021-05-11T08:17:22Z","tappsDateTime":"2021-05-11T16:47:16.807Z"}}
Van de dealer zojuist gehoord dat de auto deze of volgende week bij hem binnenkomt..
PTI overigens 12-03-2021
UPDATE: hij is binnen bij de dealer. 21 mei ophalen
"lifeCycleMode":"NORMAL","oemCorrelationId":2023,"vehicleDateTime":"2021-05-11T08:17:22Z","tappsDateTime":"2021-05-11T16:47:16.807Z"}}
Van de dealer zojuist gehoord dat de auto deze of volgende week bij hem binnenkomt..
PTI overigens 12-03-2021
[ Voor 13% gewijzigd door Rickie070 op 12-05-2021 11:54 ]
ik heb begrepen dat de dealers komende tijd zoveel auto's geleverd krijgen, dat ze de afleveringen niet meer aankunnen, en dus vertraging oplevert - aldus Stern.m24 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:52:
[Afbeelding]
reden van de vertraging: CT?
Ook worden ze helemaal gek van alle telefoontjes van kopers die om status updates blijven vragen.

Waar stond die daarvoor op? Die van mij staat nog steeds op 11-02-2021.. Ook al sinds eind maart in Antwerpen. Het wachten duurt nu wel erg lang...Derknl schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:41:
[Afbeelding]
eindelijk is er beweging. Auto staat al sinds eind maart in Antwerpen en vandaag is er de pti update geweest!
Hoelang zou het nu nog duren voordat hij op transport gaat?
Opgehaald eindelijk
kan ik mooi met hemelvaart loze kilometertjes maken
(sorry voor degene die nog moeten wachten).
Ik heb wel het idee dat er aan de software (app) kant nog het eea te verbeteren is.
Elke keer als ik de app opstart krijg ik "er is iets mis gegaan", en ik ben ook nog aan het rommelen om mijn telefoon als sleutel in te stellen... gaat allemaal net niet van harte. Dingen die ik morgen verder mee ga rommelen.
Aangezien ik geen proefrit had gemaakt was dit ook mijn eerste rit, en het optrekken gaat als een jekko
En over de frunk: ik vind eerlijk gezegd dat het super simpel is om hem te sluiten... heb het een aantal keer geprobeerd of het me "niet lukte"... na 5 keer dat het gewoon prima ging vond ik het wel prima, maar mogelijk verschilt dat van persoon tot persoon hoe moeilijk je dat vind
Al met al: komende dagen heb ik wat te doen.
Ander plusje: de Ford Charging Pass die je er bij krijgt, zonder kilometers (wel iets premium in the UK?) maar het is iig een gratis goed ondersteunde pas, kan mooi in de collectie bij alle andere passen die ik heb liggen.
MTC (gewoon voor Nederland), Vattenfall, Einfach, Freshmile, en Shell Recharge
En nu hij nog schoon is:
Ik heb wel het idee dat er aan de software (app) kant nog het eea te verbeteren is.
Elke keer als ik de app opstart krijg ik "er is iets mis gegaan", en ik ben ook nog aan het rommelen om mijn telefoon als sleutel in te stellen... gaat allemaal net niet van harte. Dingen die ik morgen verder mee ga rommelen.
Aangezien ik geen proefrit had gemaakt was dit ook mijn eerste rit, en het optrekken gaat als een jekko
En over de frunk: ik vind eerlijk gezegd dat het super simpel is om hem te sluiten... heb het een aantal keer geprobeerd of het me "niet lukte"... na 5 keer dat het gewoon prima ging vond ik het wel prima, maar mogelijk verschilt dat van persoon tot persoon hoe moeilijk je dat vind
Ander plusje: de Ford Charging Pass die je er bij krijgt, zonder kilometers (wel iets premium in the UK?) maar het is iig een gratis goed ondersteunde pas, kan mooi in de collectie bij alle andere passen die ik heb liggen.
En nu hij nog schoon is:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8s8Cj9vB8NM1yhNwkAUwzEUl.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4ivnPoouMVuxJxFEK3DRD4uZ.jpg?f=user_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Ikke_Niels op 12-05-2021 12:52 ]
User Error -- Please Replace User
haha, kan snel gaan!Rickie070 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:34:
Bij mij sinds gister dus het volgende:
PTI overigens 12-03-2021
Ik ben nog steeds aan het stoeien met de support vanwege issues met de Fordpass app. Ik krijg iedere keer als ik hem opstart een soort popup "personaliseer je ervaring". Die gaat niet meer weg (op iPhone blijft hij helemaal staan, op Android komt ie gewoon meteen na het sluiten weer terug). De app is hierdoor praktisch onbruikbaar.Ikke_Niels schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:22:
Opgehaald eindelijkkan ik mooi met hemelvaart loze kilometertjes maken
Herken ook je problemen met de phone as a key. Het valt aan te raden om sowieso eerst alles te resetten (auto en telefoon), eventuele auto die je al in de app had gekoppeld eruit te gooien, app opnieuw te installeren en dan in de auto te gaan zitten en eerst een bluetooth verbinding te maken (android auto of carplay even laten zitten). Dan in de auto de Fordpass app openen en die eerst goed verbinding laten maken. Pas als dan de auto juist is geactiveerd etc. de sleutel toevoegen. Mijn ervaring is dat dit process nogal krap steekt...
Wat betreft de laadpas; ik dacht dus dat we 5 jaar gratis bij Ionity kregen maar helaas is dit alleen maar "5 jaar gratis toegang", lees: gratis abonnement. Voor het laden moet je dus gewoon betalen.
Idem. Zelfde probleem. Kreeg ik na toevoegen fordpass card bij de abonnementen. Als je snel klikt op voertuig symbool blijft dat schuren wel staan.baszz schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:27:
[...]
Ik ben nog steeds aan het stoeien met de support vanwege issues met de Fordpass app. Ik krijg iedere keer als ik hem opstart een soort popup "personaliseer je ervaring". Die gaat niet meer weg (op iPhone blijft hij helemaal staan, op Android komt ie gewoon meteen na het sluiten weer terug). De app is hierdoor praktisch onbruikbaar.
Herken ook je problemen met de phone as a key. Het valt aan te raden om sowieso eerst alles te resetten (auto en telefoon), eventuele auto die je al in de app had gekoppeld eruit te gooien, app opnieuw te installeren en dan in de auto te gaan zitten en eerst een bluetooth verbinding te maken (android auto of carplay even laten zitten). Dan in de auto de Fordpass app openen en die eerst goed verbinding laten maken. Pas als dan de auto juist is geactiveerd etc. de sleutel toevoegen. Mijn ervaring is dat dit process nogal krap steekt...
Wat betreft de laadpas; ik dacht dus dat we 5 jaar gratis bij Ionity kregen maar helaas is dit alleen maar "5 jaar gratis toegang", lees: gratis abonnement. Voor het laden moet je dus gewoon betalen.
Fordpass helpdesk is er bij mij ook nog niet uit. Vermoed zelf dat probleem zit in de server zijde in combi met de app.
Heel vreemd als FORD het op alle fronten laat afweten! Wacht nog steeds op een antwoord op mijn mail van vorige week en de in gebreke stelling. Inmiddels een week laterF1dude schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:05:
[...]
ik heb begrepen dat de dealers komende tijd zoveel auto's geleverd krijgen, dat ze de afleveringen niet meer aankunnen, en dus vertraging oplevert - aldus Stern.
Ook worden ze helemaal gek van alle telefoontjes van kopers die om status updates blijven vragen.![]()
Dat hebben ze dan volledig over zichzelf afgeroepen door hun totale gebrek aan communicatie.F1dude schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:05:
[...]
ik heb begrepen dat de dealers komende tijd zoveel auto's geleverd krijgen, dat ze de afleveringen niet meer aankunnen, en dus vertraging oplevert - aldus Stern.
Ook worden ze helemaal gek van alle telefoontjes van kopers die om status updates blijven vragen.![]()
Ik heb er gewoon een sport van gemaakt om iedere paar weken om een update te vragen - laat ze maar lekker werken voor hun fee/marge.
Congrats![Deth]Roses schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:53:
Zojuist bericht dat mijn auto bij de dealer staathelaas hebben ze het druk en kan hij pas volgende week vrijdag leveren.... MAAR HIJ IS ER
Woohoo!![Deth]Roses schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:53:
Zojuist bericht dat mijn auto bij de dealer staathelaas hebben ze het druk en kan hij pas volgende week vrijdag leveren.... MAAR HIJ IS ER
Niet helemaal zeker, maar als je via de USA site inlogt (ford.com) lijk je wel meer opties te hebben mbt personaliseren. Dit werkt op je telefoon ook (Android in mijn geval) als je al je taal instellingen naar Engels zet.rvee schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:34:
[...]
Idem. Zelfde probleem. Kreeg ik na toevoegen fordpass card bij de abonnementen. Als je snel klikt op voertuig symbool blijft dat schuren wel staan.
Fordpass helpdesk is er bij mij ook nog niet uit. Vermoed zelf dat probleem zit in de server zijde in combi met de app.
Nu heb ik nog geen auto om het te testen, dus doe er wellicht je voordeel mee.
Gefeliciteerd.Ikke_Niels schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:22:
En nu hij nog schoon is:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Waarom heb je zoveel passen, heb je die allemaal nodig?
Kan je in het buitenland ook gewoon met je creditcard afrekenen bij een paal?
Ik heb dus inmiddels die personalizeer uw ervaring ook op android (Oneplus 7), dus dat lijkt niet te isoleren op iphones...baszz schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:27:
[...]
Ik ben nog steeds aan het stoeien met de support vanwege issues met de Fordpass app. Ik krijg iedere keer als ik hem opstart een soort popup "personaliseer je ervaring". Die gaat niet meer weg (op iPhone blijft hij helemaal staan, op Android komt ie gewoon meteen na het sluiten weer terug). De app is hierdoor praktisch onbruikbaar.
Resetten app, opnieuw installeren werkt niet

Wel vreemd want tot een uur terug werkte het nog wel... nja ook nog iets om verder mee te rommelen.
De passen zijn gratis, en ik heb in het verleden gehad dat meerdere passen (in Frankrijk) niet bij 1 paal werkte... dus het is een gevalletje als ik 6 passen bij me heb werkt er altijd wel 1Mcie schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:02:
[...]
Gefeliciteerd.
Frankrijk is nogal wisselend hoe goed dingen werken
[ Voor 14% gewijzigd door Ikke_Niels op 12-05-2021 13:05 ]
User Error -- Please Replace User
Ik bemerk een groot verschil in hoe persoonlijk dealers om gaan met hun klanten. Dergelijke foto's sturen is toch wel zeer attent waar menig ander totaal niks van zich laat horen....Baghus26 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:04:
Kreeg zojuist wat foto's van de dealer[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Creditcard kan alleen via een app, maar dan moet de laadpaal wel de app accepteren aangezien die merk afhankelijk isMcie schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:02:
[...]
Gefeliciteerd.
Krijg je wel korting via de Ford pass by het Ionity netwerk op de Kwh prijs? Dit omdat Ford ook een van de partijen is die samenwerkt om het Ionity netwerk op te zetten. Zo niet, dan zal ik proberen Ionity zoveel mogelijk te ontwijken, aangezien ze de hoogste Kwh prijs hebben (0.79!)Ikke_Niels schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:22:
Opgehaald eindelijkkan ik mooi met hemelvaart loze kilometertjes maken
Moet me hier dus nog in verdiepen. Met tanken is het makkelijk, werkt je pas niet reken je gewoon af.Maurice_S schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:06:
[...]
Creditcard kan alleen via een app, maar dan moet de laadpaal wel de app accepteren aangezien die merk afhankelijk is
Had gehoopt met mijn kaart van travelcard overal terecht te kunnen dus dat zal wennen zijn.
Nog tips welke kaarten ik het beste kan aanvragen/regelen?
Shell RechargeMcie schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:12:
[...]
Moet me hier dus nog in verdiepen. Met tanken is het makkelijk, werkt je pas niet reken je gewoon af.
Had gehoopt met mijn kaart van travelcard overal terecht te kunnen dus dat zal wennen zijn.
+
Maingau
en wellicht nog iets specifieks voor het land waar je heen wilt.
Wij gebruiken zakelijk ook Travelcard, tot nu toe geen problemen gehad (binnen Nederland). Alhoewel bij 1 paal wel, maar dat ligt gewoon aan die paal.Mcie schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:12:
[...]
Moet me hier dus nog in verdiepen. Met tanken is het makkelijk, werkt je pas niet reken je gewoon af.
Maar een reservekaart is nooit weg, in geval van verlies of wat dan ook is het wel handig een reserve pas bij je te hebben en dan bij voorkeur ook van een andere aanbieder. Hoewel de werkgever er normaal niet zo van is om "privé" oplossingen te bekostigen heb ik er ook één via de ANWB in m'n zak zitten. Just in case... en zwart op wit dat de werkgever die kosten vergoed.
(Zo lang ik maar naar hem kan aantonen dat het werk gerelateerde kilometers waren)
[ Voor 30% gewijzigd door TIGER1125 op 12-05-2021 13:22 ]
Ik wordt gewoon uitgenodigd om een kijkje te nemen naar de nieuwe autoFreeMen schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:05:
[...]
Ik bemerk een groot verschil in hoe persoonlijk dealers om gaan met hun klanten. Dergelijke foto's sturen is toch wel zeer attent waar menig ander totaal niks van zich laat horen....

Mooi nieuws voor jou! Om jaloers van te worden haha[Deth]Roses schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:17:
[...]
Ik wordt gewoon uitgenodigd om een kijkje te nemen naar de nieuwe autoen ook al beklonken hoe we de levering gaan vieren
![]()
Dan zou ik toch binnenkort (ipv 17 dagen wachten) ook mijn auto moeten verwachten zou je zeggen gezien shipdate 2021-03-09 was. Wil zo graag haha.
Ik heb nog niks gehoord...geen veranderigen op RS,Etis en fordNL blijft de error 404 geven bij order-status?vin[Deth]Roses schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:17:
[...]
Ik wordt gewoon uitgenodigd om een kijkje te nemen naar de nieuwe autoen ook al beklonken hoe we de levering gaan vieren
![]()
Vrijdag maar weer bellen hij zou er zaterdag moeten staan na de 4de verschuiving...wordt er een beetje ziek van..de non communication....#ford/sternDH
[quote]F1dude schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:22:
[...]
Die rode remklauwen staan toch wel heel mooi. Misschien ga ik eens uitzoeken wat het kost om deze zelf te laten 'dippen' aangezien ze bij de RWD gewoon standaard Zwart zijn. Iemand hier meer ervaring mee of wat dit kost/goede ervaring mee?
Yes, ik heb dinsdag mijn Mach E afgehaald. En dezelfde dag weggebracht om de remklauwen laten kleuren. Zojuist weer opgehaald. oordeel zelf. Ik heb het gedaan bij Hicustoms.nl in Blaricum. Super gedaan, hele leuke gasten. Zeker aan te raden. 4 lagen en aangebracht zonder remklauwen te demonteren. Kosten euro 390 incl btw.
[...]
Yes, ik heb dinsdag mijn Mach E afgehaald. En dezelfde dag weggebracht om de remklauwen laten kleuren. Zojuist weer opgehaald. oordeel zelf. Ik heb het gedaan bij Hicustoms.nl in Blaricum. Super gedaan, hele leuke gasten. Zeker aan te raden. 4 lagen en aangebracht zonder remklauwen te demonteren. Kosten euro 390 incl btw.
:strip_exif()/f/image/6vXHiMIej29PcQtuyTcnJaRm.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Tolfree op 12-05-2021 14:09 ]
Iemand ervaring met opladen en de snelheid?
Ik heb een RWD ER , dus de grote accu.
Ik heb een thuislader, verzwaarde installatie om sneller te laden. Ik start met 73% accu (350 km resterend geeft de mustang aan). Ik laad exact 2,5 uur. Mustang geeft aan na 2,5 uur batterij opgeladen 85% (plus 12%). Laadpas geeft aan 14kw geladen in de 2,5 uur. Dat zou betekenen 5,6 kw per uur terwijl mijn installatie 22kw moet aankunnen en de Mustang met 11 kw/uur moet kunnen laden.
De Mustang geeft aan dat ie nog 4,5 uur nodig heeft tot 100%. Komt dat doordat net zoals bij de snelladers de laatste 20% enorm traag gaan?
Ook: 12% extra laden is ca 11kw toch (12% van de 88 kw)? Dat is een verschil met de 14kw op de laadpas?
Dank voor de feedback alvast.
Ik heb een thuislader, verzwaarde installatie om sneller te laden. Ik start met 73% accu (350 km resterend geeft de mustang aan). Ik laad exact 2,5 uur. Mustang geeft aan na 2,5 uur batterij opgeladen 85% (plus 12%). Laadpas geeft aan 14kw geladen in de 2,5 uur. Dat zou betekenen 5,6 kw per uur terwijl mijn installatie 22kw moet aankunnen en de Mustang met 11 kw/uur moet kunnen laden.
De Mustang geeft aan dat ie nog 4,5 uur nodig heeft tot 100%. Komt dat doordat net zoals bij de snelladers de laatste 20% enorm traag gaan?
Ook: 12% extra laden is ca 11kw toch (12% van de 88 kw)? Dat is een verschil met de 14kw op de laadpas?
Dat is wel interessant. Een compleet andere omgeving waar je inderdaad wel wat meer kan.Aboma schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:59:
[...]
Niet helemaal zeker, maar als je via de USA site inlogt (ford.com) lijk je wel meer opties te hebben mbt personaliseren. Dit werkt op je telefoon ook (Android in mijn geval) als je al je taal instellingen naar Engels zet.
Nu heb ik nog geen auto om het te testen, dus doe er wellicht je voordeel mee.
Zo te zien mist in NL het stukje 'remote setup' waar je via dit portaal wel kan komen (remotesetup.ford.com). Echter gaat het helaas mis op de laatste stap (5/6):
:fill(white):strip_exif()/f/image/6OknV76CRD4suYHLeWer416g.png?f=user_large)
Als ik dat aantik in de app (nadat ik die irritante popup heb ontweken) crashed de app...
Je ziet op deze site ook dat er nog iets niet compleet is:
:fill(white):strip_exif()/f/image/YxUKb6anFnnh3b8T8nO5RFY6.png?f=user_large)
[ Voor 11% gewijzigd door baszz op 12-05-2021 13:57 ]
Ik betwijfel of jouw installatie 22 kw doet tenzij je je meterkast hebt laten upgraden naar 3x 35A ipv 3x 25A maar gezien 3x 35A € 50 per maand extra kost aan vaste lasten tov 3x 25A denk (hoop ik) dat je dat niet hebt laten doen.Tolfree schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:54:
Desalniettemin, in 2,5 uur had hij veel meer moeten laden dan wat hij gedaan heeft. Het klopt dat het laatste deel trager gaat maar dat is mn bij snelladers, 11kw is in feite al "traag" en hij zou rond de 10kw moeten volpompen tot 100%.
De vraag is dus wat er mis gaat, of je systeem doet geen 11kw of hij schakelt toch veel verder terug dan zou moeten.
Weet niet of dit overdag of in de nacht is geweest, maar als je andere (grote) stroom verbruikers in huis gebruikt dan zal het laden richting de auto worden geknepen om niet te overbelasten - hiervoor is wel een slimme meter nodig. Sws zal er niet hoger als 11kw geladen worden thuis, tenzij je een DC aansluiting hebtTolfree schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:54:
[quote]FreeMen schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:13:
[...]
Ik betwijfel of jouw installatie 22 kw doet tenzij je je meterkast hebt laten upgraden naar 3x 35A ipv 3x 25A maar gezien 3x 35A € 50 per maand extra kost aan vaste lasten tov 3x 25A denk (hoop ik) dat je dat niet hebt laten doen.
Desalniettemin, in 2,5 uur had hij veel meer moeten laden dan wat hij gedaan heeft. Het klopt dat het laatste deel trager gaat maar dat is mn bij snelladers, 11kw is in feite al "traag" en hij zou rond de 10kw moeten volpompen tot 100%.
De vraag is dus wat er mis gaat, of je systeem doet geen 11kw of hij schakelt toch veel verder terug dan zou moeten.
Dank je. Ik heb idd laten verzwaren tot 3 X 25 (geen 3X35). Ik kijk het even aan.
[...]
Ik betwijfel of jouw installatie 22 kw doet tenzij je je meterkast hebt laten upgraden naar 3x 35A ipv 3x 25A maar gezien 3x 35A € 50 per maand extra kost aan vaste lasten tov 3x 25A denk (hoop ik) dat je dat niet hebt laten doen.
Dank je. Ik heb idd laten verzwaren tot 3 X 25 (geen 3X35). Ik kijk het even aan.
Dank je! Was deze ochtend van 10 tot half 1. Ik heb een slimme meter en load balancer geloof ik. Dus kan betekenen dat het mogelijk geknepen wordt.Maurice_S schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:15:
[...]
Weet niet of dit overdag of in de nacht is geweest, maar als je andere (grote) stroom verbruikers in huis gebruikt dan zal het laden richting de auto worden geknepen om niet te overbelasten - hiervoor is wel een slimme meter nodig. Sws zal er niet hoger als 11kw geladen worden thuis, tenzij je een DC aansluiting hebt
Ben wel benieuwd wat je ervaring gaat zijn bij de komende laadbeurten want ik heb ook 11kw lader geinstalleerd om op 11kw te kunnen laden niet om op 5-6 te blijven hangen.Tolfree schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:23:
[...]
Dank je! Was deze ochtend van 10 tot half 1. Ik heb een slimme meter en load balancer geloof ik. Dus kan betekenen dat het mogelijk geknepen wordt.
Kan je dit niet zien in de laadpaal met een appje o.i.d.?Tolfree schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:23:
[...]
Dank je! Was deze ochtend van 10 tot half 1. Ik heb een slimme meter en load balancer geloof ik. Dus kan betekenen dat het mogelijk geknepen wordt.
Bij de mijne kan ik precies zien hoeveel stroom er op dat moment geleverd wordt. Al moet ik zeggen dat ik de eerste keer ook raar keek, maar toen kwam ik erachter dat vrouwlief 2 ovens had aangezet en de laadpaal dus afschaalde qua vermogen.
Of in je laadhistorie kijken van de laadpaal? aantal KW gedeeld door de laadtijd.
Weet je trouwens zeker dat je 22Kw kan laden? zover ik weet mag je eindgroep geen 25A zijn in een normaal huis. te laat met reageren. 11kw lader dus.
[ Voor 10% gewijzigd door martjah op 12-05-2021 14:40 ]
De laadhistorie van de laadpaal laat zien 14 kw in 2 uur en 36 minuten. Dat is de 5,6 kw per uur die ik meldde eerder. Er stonden ook wel een droger en wasmachine aan tegelijkertijd.martjah schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:38:
[...]
Kan je dit niet zien in de laadpaal met een appje o.i.d.?
Bij de mijne kan ik precies zien hoeveel stroom er op dat moment geleverd wordt. Al moet ik zeggen dat ik de eerste keer ook raar keek, maar toen kwam ik erachter dat vrouwlief 2 ovens had aangezet en de laadpaal dus afschaalde qua vermogen.
Of in je laadhistorie kijken van de laadpaal? aantal KW gedeeld door de laadtijd.
Weet je trouwens zeker dat je 22Kw kan laden? zover ik weet mag je eindgroep geen 25A zijn in een normaal huis. te laat met reageren. 11kw lader dus.
Ja zeer waarschijnlijk wel. Dit kan je op de laadpaal zelf zien (de laadsnelheid) als je er een hebt met scherm en/of anders via de app van de laadpaal. Mocht die geknepen worden kan je ook even de p1-kabel uit de slimme meter halen (soort telefoonaansluiting van vroeger vaste lijn) en zien of de snelheid opschaalt, let er wel even op of er geen andere (grote) stroomverbruikers aan staan anders vliegt je hoofdschakelaar eruit en in het minst gunstige geval je hoofdzekering maar dan moet de energiemaatschappij langs komen om te vervangenTolfree schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:23:
[...]
Afleverdatum van mijn auto staat nog steeds op 26 Mei !!
Just here for the fun
Ziet er vet uit en niet prijzig. Ik weet alleen niet hoe Leasemaatschappij het vindt als je dit soort dingen gaat doen... Maar goed, wel het overwegen waard.Tolfree schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:44:
[quote]F1dude schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:22:
[...]
Yes, ik heb dinsdag mijn Mach E afgehaald. En dezelfde dag weggebracht om de remklauwen laten kleuren. Zojuist weer opgehaald. oordeel zelf. Ik heb het gedaan bij Hicustoms.nl in Blaricum. Super gedaan, hele leuke gasten. Zeker aan te raden. 4 lagen en aangebracht zonder remklauwen te demonteren. Kosten euro 390 incl btw. [Afbeelding]
https://www.dip-works.com/prijzenF1dude schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:18:
[...]
Ziet er vet uit en niet prijzig. Ik weet alleen niet hoe Leasemaatschappij het vindt als je dit soort dingen gaat doen... Maar goed, wel het overwegen waard.
of het goed blijft zitten durf ik niet te zeggen maar met plastidip haal je het er zo weer af.
€ 150 is ook nog een keer te doen...
Ik lease ook via Autoplanning. Die hebben er geen problemen mee.F1dude schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:18:
[...]
Ziet er vet uit en niet prijzig. Ik weet alleen niet hoe Leasemaatschappij het vindt als je dit soort dingen gaat doen... Maar goed, wel het overwegen waard.
14 kW is vermogen, niet energieTolfree schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:53:
[...]
De laadhistorie van de laadpaal laat zien 14 kw in 2 uur en 36 minuten. Dat is de 5,6 kw per uur die ik meldde eerder. Er stonden ook wel een droger en wasmachine aan tegelijkertijd.
Een 3x25A aansluiting is een standaard 3 fase aansluiting, niet een verzwaarde, daarop kan je inderdaad maximaal met 11kW laden.
dank je, ja dat bedoelde ik.borft schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:43:
[...]
14 kW is vermogen, niet energieik denk dat je bedoelt dat je 14kWh geladen hebt in 2:36, dus gemiddeld met 5.6kW (niet per uur, vermogen is al energie per tijd)
Een 3x25A aansluiting is een standaard 3 fase aansluiting, niet een verzwaarde, daarop kan je inderdaad maximaal met 11kW laden.
Of een paar tientjes als je het zelf wilt doen.. https://www.nonpaints.com...uw-verf-in-spuitbus-400mlFreeMen schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:24:
[...]
https://www.dip-works.com/prijzen
of het goed blijft zitten durf ik niet te zeggen maar met plastidip haal je het er zo weer af.
€ 150 is ook nog een keer te doen...
Zelf verder geen verstand van dus geen idee of dit makkelijk zelf te doen is

Weer eens een Halifax updateje: ook bij dealerinfo: levering is uitgesteld naar Juni: 14/06.
Ik heb meerdere zaken geplastidipped en durf best wel wat aan maar rondom de remmen waag ik mij niet aan.RIKX schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:09:
[...]
Of een paar tientjes als je het zelf wilt doen.. https://www.nonpaints.com...uw-verf-in-spuitbus-400ml
Zelf verder geen verstand van dus geen idee of dit makkelijk zelf te doen is
Jeetje wat lekker wisselvallig weer.... je zou zeggen nu alle data in een keer een stuk vlotter gaan dit een foutje is hoop ik voor je.metalpro2021 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:13:
Weer eens een Halifax updateje: ook bij dealerinfo: levering is uitgesteld naar Juni: 14/06.
.... ik hoop dat het niet waar is...metalpro2021 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:13:
Zojuist de auto in het echt gezien en ik ben overtuigd, zaterdag een proefrit en als dat bevalt ga ik als ik nog 1 op voorraad kan vinden (Zwart/Grijs, Techpack plus, RWD) bestel ik em. Durf het niet aan om de auto nieuw te bestellen aangezien ze aangeven dat de levering eind september is en jullie ervaringen toch wat anders zijn.
Update! Ik heb korting kunnen regelen waardoor er 10euro afgaat! (onder voorbehoud wisselkoers/BTW/importheffingen)makooy schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:21:
De maker van de screenprotectors voor de Mach-E is nu bezig met PPF-folie voor de B-stijlen (1 set = 2 stuks per kant = set van 4 dus) omdat daar heel snel "swirls" ontstaan(zie foto 1).
Voorlopige prijs is 60euro voor 1 set van 4 stuks. Bij veel animo wordt dit minder.
Bij interesse = PM![]()
(PPF-film is veel duurder materiaal als "normale" screenprotectors)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PPF-set voor B-stijlen wordt daardoor rond de 50euro.
Bestelling wordt zondagavond gedaan!
Screenprotectors worden dan ook meebesteld.
rond 30euro voor groot scherm
rond 10euro voor klein scherm
set is rond de 40euro.
[ Voor 4% gewijzigd door makooy op 12-05-2021 17:30 ]
Na net geen 4 maanden levertijd is de auto is vanmiddag bij mij thuis afgeleverd.
Ik ben kritisch en geef dus ook gewoon aan wat ik minder vind.
Kleur is netjes om te zien en interieur is voor een amerikaan helemaal niet slecht.
Achterin en de koffer vind ik hem niet echt ruim. De achterbank is voor mij niet van belang maar de kofferruimte zal wel wennen zijn want daar lever ik nu behoorlijk op in.
Zoals ik al eerder zei, de vering achter is gewoon te stuiterig en de zijdelingse steun van de stoelen is niet slecht maar gewoon niet aanwezig.
Heb eerst alle belletjes en waarschuwingen zoveel mogelijk uit gezet en de afstanden zo klein mogelijk ingesteld, dan nog geeft hij een pre collision warning als er een auto voor je afslaat.
Er is nog wel een taalissue, hij geeft dit ook aan als ik een app start dan zegt hij sync staat in een andere taal. Menu is in het Nederlands maar navigatie geeft aan aankomst 6:15 pm.
Dus even zoeken of ik dit kan wijzigen ergens.
De kofferbak openen lukt ook nog niet altijd met mijn voet dus daar moet ik nog op oefenen.
Trekhaak is erg netjes, zie je niks van.
Op het laatst viel mijn zender weg (dab) en hij gaf toen een vreemd geluid.
Acceleratie is leuk maar niet indrukwekkend zoals bij een tesla. Maar het koppel is natuurlijk fijn en van 100 naar 130 is gewoon lekker accelereren.
Op het scherm geeft hij aan 80% geladen en 400km en de app geeft aan 90% geladen en 456km en na een half uur springt hij op 79% en 372km. Iets met traag synchroniseren denk ik?
In het algemeen is het gewoon een mooie wagen om te zien (mensen kijken ook veel) en rijdt fijn dus ik ben er blij mee.
Nu even snel een foto genomen met de telefoon maar maak binnenkort wel betere foto's.
Ik ben kritisch en geef dus ook gewoon aan wat ik minder vind.
Kleur is netjes om te zien en interieur is voor een amerikaan helemaal niet slecht.
Achterin en de koffer vind ik hem niet echt ruim. De achterbank is voor mij niet van belang maar de kofferruimte zal wel wennen zijn want daar lever ik nu behoorlijk op in.
Zoals ik al eerder zei, de vering achter is gewoon te stuiterig en de zijdelingse steun van de stoelen is niet slecht maar gewoon niet aanwezig.

Heb eerst alle belletjes en waarschuwingen zoveel mogelijk uit gezet en de afstanden zo klein mogelijk ingesteld, dan nog geeft hij een pre collision warning als er een auto voor je afslaat.
Er is nog wel een taalissue, hij geeft dit ook aan als ik een app start dan zegt hij sync staat in een andere taal. Menu is in het Nederlands maar navigatie geeft aan aankomst 6:15 pm.
Dus even zoeken of ik dit kan wijzigen ergens.
De kofferbak openen lukt ook nog niet altijd met mijn voet dus daar moet ik nog op oefenen.
Trekhaak is erg netjes, zie je niks van.
Op het laatst viel mijn zender weg (dab) en hij gaf toen een vreemd geluid.
Acceleratie is leuk maar niet indrukwekkend zoals bij een tesla. Maar het koppel is natuurlijk fijn en van 100 naar 130 is gewoon lekker accelereren.
Op het scherm geeft hij aan 80% geladen en 400km en de app geeft aan 90% geladen en 456km en na een half uur springt hij op 79% en 372km. Iets met traag synchroniseren denk ik?
In het algemeen is het gewoon een mooie wagen om te zien (mensen kijken ook veel) en rijdt fijn dus ik ben er blij mee.
Nu even snel een foto genomen met de telefoon maar maak binnenkort wel betere foto's.
[ Voor 26% gewijzigd door Mcie op 10-09-2021 22:03 ]
Is toch niet normaal ditmetalpro2021 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:13:
In de kofferruimte zit rechts iets wat lijkt op een lampje?
Is dat een lampje en zo ja hoe kan dit aan?
edit: gevonden, bij de spiegel dat lampje moet niet oranje zijn en dan doet de lamp gewoon mee.
Is dat een lampje en zo ja hoe kan dit aan?
edit: gevonden, bij de spiegel dat lampje moet niet oranje zijn en dan doet de lamp gewoon mee.
:strip_exif()/f/image/ybGX1GS9PdgtIFMlOqIqDffg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 73% gewijzigd door Mcie op 13-05-2021 00:20 ]
Nee! Is dit een verlate 1 april grap?metalpro2021 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:13:
Wie heeft eigenlijk de laatst verwachte leverdatum? (Van de mensen die 'm in Q1 2020 hebben besteld.) Mijn dealer verwacht hem nu 12-6 binnen te krijgen, met de aanname van 14 dagen bij de dealer zit ik dan op 26-6 voor de uitlevering.... iemand die later biedt?
Stekker in het stopcontact doen en dan staat de techniek voor niets.Mcie schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:18:
In de kofferruimte zit rechts iets wat lijkt op een lampje?
Is dat een lampje en zo ja hoe kan dit aan?[Afbeelding]

Ik zit ook nog in Q1 2020 qua bestelling. Mijn geplande auto komt via Stern einde van deze maand.m24 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:25:
Wie heeft eigenlijk de laatst verwachte leverdatum? (Van de mensen die 'm in Q1 2020 hebben besteld.) Mijn dealer verwacht hem nu 12-6 binnen te krijgen, met de aanname van 14 dagen bij de dealer zit ik dan op 26-6 voor de uitlevering.... iemand die later biedt?
De meneer van Stern vertelde me dat ze in heel NL 600 stuks op de bestellijst hadden.
Maar als het een weekje later wordt wacht ik nog wel ff.
Overigens is er op mijn adres al in december een aanvraag gedaan van 3x25 Ampere ivm de laadpaal op eigen terrein. Nou ik zit nog steeds op 1x 40 Ampere. Stedin heeft het heel druk in mijn regio.
Gelukkig kunnen ze de laadpaal variabel instellen met een maximum Ampere en zit er een loadbalancer op
[ Voor 19% gewijzigd door Brotuck op 12-05-2021 20:05 ]
Just here for the fun
Sja, bij mij worden het alweer 2 weekjes later.... 17 maanden levertijd....Brotuck schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:00:
[...]
Ik zit ook nog in Q1 2020 qua bestelling. Mijn geplande auto komt via Stern einde van deze maand.
De meneer van Stern vertelde me dat ze in heel NL 600 stuks op de bestellijst hadden.
Maar als het een weekje later wordt wacht ik nog wel ff.
Mocht je echt niet langer kunnen wachten. Deze is voorradig https://www.broekhuis.nl/...ost-317pk-2016/487778866/ ;-)