Even iets anders dan leveringsproblemen en frustraties daarover…. Zit er ook nog een ouderwetse FM-ontvanger in de pony zodat we op vrijdag en in het weekend naar de geheime piraat kunnen luisteren?
Van deze website:CarbonAnastacia schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:57:
Even iets anders dan leveringsproblemen en frustraties daarover…. Zit er ook nog een ouderwetse FM-ontvanger in de pony zodat we op vrijdag en in het weekend naar de geheime piraat kunnen luisteren?
https://www.gmtoday.com/a...eb-9600-9b2eb149ba7b.html
news junkies will be pleased to hear that Mach-E does offer AM/FM radio, along with Sirius XM, Apple CarPlay and Android Auto
Add.
Ik heb nu Android Auto met alle mogelijke radio via TuneIn radio....
[ Voor 6% gewijzigd door Aboma op 07-05-2021 22:26 ]
MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar
Yup fm als een zonnetje naast dab natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door rvee op 07-05-2021 22:28 ]
Ik heb hem vandaag op mogen halen bij Stern in Rotterdam. Het enige wat ik tegen iedereen kan zeggen, is hou geduld.
Zodra je de sleutel krijgt en je stapt in is alle pijn weer weg!
Wat een beest van een auto!
Zodra je de sleutel krijgt en je stapt in is alle pijn weer weg!
Wat een beest van een auto!

Lees op het usa forum dat de range van de extended range erg goed is en met warm weer dik over de 300 mile aangeven. Bovendien zijn er al veel testen geweest met de range van de extended range en of awd. Maar ik lees niets of nauwelijks over de standard range in rwd.
Maar omdat ik zag dat er hier al veel (alles relatief natuurlijk) auto's zijn afgeleverd in de standard range en rwd achterwielaandrijving ben ik benieuwd wat de werkelijke range van de rwd standard range is. Die versie krijg ik nml ook ...
Maar omdat ik zag dat er hier al veel (alles relatief natuurlijk) auto's zijn afgeleverd in de standard range en rwd achterwielaandrijving ben ik benieuwd wat de werkelijke range van de rwd standard range is. Die versie krijg ik nml ook ...
Er is hier een aantal pagina’s terug een aantal keer wat over gezegd.Grondje schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 07:09:
Lees op het usa forum dat de range van de extended range erg goed is en met warm weer dik over de 300 mile aangeven. Bovendien zijn er al veel testen geweest met de range van de extended range en of awd. Maar ik lees niets of nauwelijks over de standard range in rwd.
Momenteel zit ik op 4.8-5.0 km/kWh. Hoger als 5.0 krijg ik hem niet echt. Kan aan mijn rijstijl liggen…
Dat valt dan toch wel wat tegen want dat zou neer komen ook ca 325 km op een volle accu waar EPA 360 geeft en realistisch zou moeten zijn.makooy schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:02:
[...]
Er is hier een aantal pagina’s terug een aantal keer wat over gezegd.
Momenteel zit ik op 4.8-5.0 km/kWh. Hoger als 5.0 krijg ik hem niet echt. Kan aan mijn rijstijl liggen…
Het weer is nog niet ze heel goed geweest dus benieuwd hoe het verbruik met temperaturen rond de 25 graden is.
Zou het ook wel prettig vinden om te horen hoe het verbruik bij andere is en hoe meer KM/kWh kunnen krijgen.FreeMen schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:51:
[...]
Dat valt dan toch wel wat tegen want dat zou meer komen ook ca 325 km op een volle accu waar EPA 360 geeft een realistisch zou moeten zijn.
Het weer is nog niet ze heel goed geweest dus benieuwd hoe het verbruik met temperaturen rond de 25 graden is.
Ik zou het ook heel prettig vinden om te kunnen rijdenmakooy schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:20:
[...]
Zou het ook wel prettig vinden om te horen hoe het verbruik bij andere is en hoe meer KM/kWh kunnen krijgen.
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Om het exacte verbruik kan ik me niet zo.n zorgen maken. Die paar kwh meer of minder tov de afschrijving merk je niet 😂MarcelGo schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:30:
[...]
Ik zou het ook heel prettig vinden om te kunnen rijden...maar denk dat vooral de temperatuur nu de spelbreker is...als het 23 graden, bewolkt en windstil weer zou zijn moet je makkelijk 25% verder komen
Zo dan😳Mcie schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:44:
Mijn auto vandaag leeg gehaald en straks maar eens door de wasstraat rijden voor het uitgebreide programma en dan kan hij weg.
Bij Broekhuis staan er overigens genoeg.[Afbeelding]
Dat zijn er inderdaad behoorlijk wat! Dan snap ik dat ze wat langer nodig hebben om het te verwerken als er nog meer bij komen 🤣Mcie schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:44:
Mijn auto vandaag leeg gehaald en straks maar eens door de wasstraat rijden voor het uitgebreide programma en dan kan hij weg.
Mcie schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:44:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3KaoOBMfuqSic01FuCtmBFco.jpg?f=user_large)
Waar kan je dit zien? In de f12 modus?jochem_van_raak schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:07:
[Afbeelding]
Mijn auto stond definitief op de MSC Cristiana!!
Status NORMAL tot nu toe alleen maar TRANSPORT gezienjochem_van_raak schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:07:
[Afbeelding]
Was me nog nieteens opgevallen.... is pas sinds vandaag.
Hoe bevalt de MME Makooy?makooy schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:20:
[...]
Zou het ook wel prettig vinden om te horen hoe het verbruik bij andere is en hoe meer KM/kWh kunnen krijgen.
Gister mijn MME SR RWD TP+ maar met de originele 19” velgen opgehaald.
Duurt even maar dan heb je ook wat.
200km op de teller (5.0km/kwh) nu en eerste bevindingen:
Plus:
- echte rijders auto. Heerlijk om bij rotonde eerder op het gas te gaan om de achterkant even te laten uitbreken. Voelt volledig vertrouwd (al is de stomp van mijn vriendin een indicatie dat dit voor de bijrijder niet zo is)
- b&o geluid is echt super
Iets minder:
- stoelen geven te weinig zijdelingse steun
- het knipperlicht geluid is uit de jaren 80 en te hard
- achteruitrijden met piepen 🤯 het is geen vrachtwagen (kan niet uitgezet worden)
- ben autopilot gewend en qua gebruiksvriendelijkheid had ford nog wat meer bij tesla af moeten kijken
- schakelen tussen 2 carplay profielen betekent opnieuw koppelen
Vast nog veel meer dingen die softwarematig opgelost moeten worden, we’ll see
Plus:
- echte rijders auto. Heerlijk om bij rotonde eerder op het gas te gaan om de achterkant even te laten uitbreken. Voelt volledig vertrouwd (al is de stomp van mijn vriendin een indicatie dat dit voor de bijrijder niet zo is)
Iets minder:
- achteruitrijden met piepen 🤯 het is geen vrachtwagen (kan niet uitgezet worden)
- ben autopilot gewend en qua gebruiksvriendelijkheid had ford nog wat meer bij tesla af moeten kijken
In het algemeen goed.
Vanochtend weer een of andere bug mbt Cruise Control en Automatisch afstand houden tot de voorganger... toen in wegreed vanaf de parkeerplaats in mijn woonwijk zonder auto's voor mij
Software kan zeker her en der beter. Maar eerlijk gezegd, het is een goed begin.
Die van mij ook, is vanochtend ook tot leven gekomen, vanochtend van de boot afgereden denk ik.jochem_van_raak schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:07:
[Afbeelding]
Ik begrijp werkelijk niet waarom ze hier op voorraad staan en de eerste bestellingen maar nog nauwelijks uitgeleverd zijn.
Gevonden! Bij mij dezelfde data te zien via https://rs-analytics-prod...a/vehicleData/WF0TKXXXXXXmartijnvds schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:53:
[...]
Die van mij ook, is vanochtend ook tot leven gekomen, vanochtend van de boot afgereden denk ik.
Status is bij mij trouwens "transport"
[ Voor 5% gewijzigd door F1dude op 08-05-2021 15:16 ]
mag ik met onderstaande info aannemen dat hij eindelijk in Antwerpen staat?
Ik zie bij mij namelijk "transport" staan en bij jochem staat er "Normal"
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"WF0TKxxxxxx","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":1335,"vehicleDateTime":"2021-05-03T12:57:12Z","tappsDateTime":"2021-05-08T07:15:14.874Z"}},"vinFeature":{"vin":"WF0Txxxxxxx","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-05-08T13:18:43.897","packageCode":"RMVS_PK00201","model":null}}
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"WF0TKxxxxxx","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":1335,"vehicleDateTime":"2021-05-03T12:57:12Z","tappsDateTime":"2021-05-08T07:15:14.874Z"}},"vinFeature":{"vin":"WF0Txxxxxxx","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-05-08T13:18:43.897","packageCode":"RMVS_PK00201","model":null}}
Bij mij staat er ook nog transport maar neem aan dat dit binnenkort verandert.mustangmache schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:24:
mag ik met onderstaande info aannemen dat hij eindelijk in Antwerpen staat?
Wat is het verschil tussen transport en normal?
Transport modus op normaal is of een toevalstreffer omdat er net me gereden wordt of een "foutje" van degene die hem in die modus gezet heeft.
De status normal krijgt hij normaal pas na gereedmaking voor aflevering.
Transportmodus is een energiebesparing modus.
[ Voor 10% gewijzigd door FreeMen op 08-05-2021 15:37 ]
Ok thnx,FreeMen schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:36:
Transport modus op normaal is of een toevalstreffer omdat er net me gereden wordt of een "foutje" van degene die hem in die modus gezet heeft.
Hebben al de gelukkigen die hun auto al hebben al een foto geplaatst?
\Valt me overigens op dat ze in Amerika amper een fatsoenlijke foto kunnen nemen, auto niet compleet er op of storende achtergrond of niet scherp.
Heb hier al betere foto's gezien.
\Valt me overigens op dat ze in Amerika amper een fatsoenlijke foto kunnen nemen, auto niet compleet er op of storende achtergrond of niet scherp.
Heb hier al betere foto's gezien.
Ze hebben net wat teveel usa verplichtingen laten zitten op het EU model. De reflectoren aan de zijkant en piep bij achterruit rijden zijn mooie voorbeelden waarbij de piep voor achteruit rijden wel echt het toppunt is. Hoop dat iemand kan uitvinden hoe dit (onofficieel) te killen.rosetree schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:37:
Gister mijn MME SR RWD TP+ maar met de originele 19” velgen opgehaald.
Plus:
Iets minder:
Op mn vorige auto, Toyota auris hybride zat ook zo'n irritante pieptoon! Gelijk door de dealer uit laten zetten. Hoop toch wel dat dit met een OTA als optie aan of uit wordt ingevoerd.FreeMen schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:56:
[...]
Ze hebben net wat teveel usa verplichtingen laten zitten op het EU model. De reflectoren aan de zijkant en piep bij achterruit rijden zijn mooie voorbeelden waarbij de piep voor achteruit rijden wel echt het toppunt is. Hoop dat iemand kan uitvinden hoe dit (onofficieel) te killen.
Die reflectoren vind ik echt het lelijkste aan de verder super gave auto
Ik hoop dat de mijne er ook tussen staat....Mcie schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:44:
Ook hier zijn de vehicleDateTime en de tappsDateTime van gisteren.... ben benieuwd...
https://www.ford.nl/conte...L-ford_mustang_mach_e.pdf
Deze al gezien? Staan wel wat leuke dingen tussen, maar wel goed aan de prijs..
Die cable hook is wel een handig tooltje. Geen vieze kabel meer.F1dude schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:07:
https://www.ford.nl/conte...L-ford_mustang_mach_e.pdf
Mocht iemand de 18” velgen bij willen kopen (bijv voor een winterbandenset) dan heb ik een gloednieuw setje (zonder banden) op marktplaats staan voor 350 euro
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
[ Voor 28% gewijzigd door rosetree op 08-05-2021 18:42 ]
makooy schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:02:
[...]
Er is hier een aantal pagina’s terug een aantal keer wat over gezegd.
:strip_exif()/f/image/sYJrnF5gHoFJzocDPmqDZL0n.jpg?f=fotoalbum_large)
E-heat uit stoelverwarming aan maakt toch wel een verschil
Ja vond ik ook wel handig. En dat ski-rack ziet er gaaf uit, alleen weet niet of het wel zo goed voor mijn ski’s is om ze zo open en bloot te vervoeren…alex81 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:32:
[...]
Die cable hook is wel een handig tooltje. Geen vieze kabel meer.
Heb je er andere 18 inch opgelegd?rosetree schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:40:
Mocht iemand de 18” velgen bij willen kopen (bijv voor een winterbandenset) dan heb ik een gloednieuw setje (zonder banden) op marktplaats staan voor 350 euro
Edit
Lees net dat je de 19 inch hebt. Waar heb je de banden gelaten? Wilde de dealer de 18 inch niet inruilen?
Heb je een mooie foto van de hele auto met de 19 inch? Benieuwd hoe ze staan onder de niet gespoten skirts
[ Voor 20% gewijzigd door FreeMen op 08-05-2021 19:03 ]
Ongetwijfeld dat het verschil maakt, maar op zo'n kort ritje kan je toch geen verbruik aan vast hangen??rvee schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:45:
[...]
[Afbeelding]
Foto zal ik later nog even uploaden. De banden zijn ingenomen door de dealer, de velgen zelf wilde ze niet.FreeMen schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:00:
[...]
Heb je er andere 18 inch opgelegd?
Edit
Lees net dat je de 19 inch hebt. Waar heb je de banden gelaten? Wilde de dealer de 18 inch niet inruilen?
Heb je een mooie foto van de hele auto met de 19 inch? Benieuwd hoe ze staan onder de niet gespoten skirts
Hier netzo, maar in 2e instantie wilden ze de banden ook niet hebben.. dus dubbele set bij de auto.rosetree schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:18:
[...]
Foto zal ik later nog even uploaden. De banden zijn ingenomen door de dealer, de velgen zelf wilde ze niet.
Ik zit gemiddeld op 5,6 km/kWh.makooy schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:20:
[...]
Wat zien ze er licht uit op de foto trouwens..rosetree schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:40:
Bijzonder want volgens de bijlage is er een standaard inruil regeling. Voor 18inch zou je € 600 terug moeten krijgen.AvantBlack schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:20:
[...]
Hier netzo, maar in 2e instantie wilden ze de banden ook niet hebben.. dus dubbele set bij de auto.
https://www.ford.nl/conte...sZomerbanden2017-2018.pdf
Uitleg wielsets
Wielsets zijn nieuwe direct inzetbare voorgemonteerde en gebalanceerde lichtmetalen wielen met banden. Wielsets zijn uitgerust met zomer- of allseasonbanden en gericht op nieuw af te leveren auto’s waarbij de af fabriek gemonteerde set kan worden ingeruild. Uiteraard is het ook mogelijk om een wielset zonder retourset aan te schaffen
Originele Ford wielsets
1.Wielsets zijn direct inzetbare voorgemonteerde en gebalanceerde lichtmetalen wielen met banden en TPMS-sensoren.
2.Een wielset bestaat altijd uit een set van 4 stuks (tenzij anders aangegeven).
3.De in deze documentatie genoemde prijs is de consumentenprijs inclusief btw en montage. De retourprijzen voor de af fabriek geleverde band/wiel set (exclusief verwijderingsbijdrage) vindt u op deze pagina.
4.Bij wisseling van stalen naar lichtmetalen wielen wordt een meerprijs gerekend voor andere wielmoeren. Vraag uw dealer naar deze extra kosten.
5.Met “Retourset” wordt de inruil band/wiel set bedoeld die standaard op de klantauto wordt geleverd af fabriek.
[ Voor 57% gewijzigd door FreeMen op 08-05-2021 19:50 ]
rosetree schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:18:
[...]
Foto zal ik later nog even uploaden. De banden zijn ingenomen door de dealer, de velgen zelf wilde ze niet.
:strip_exif()/f/image/llqvoNF3AFioZN1lI9p1fKe2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/krBAqirRtjoNIWAtvBoOMU4X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/48mILlEM3IrA4eqyhItNB9lf.jpg?f=fotoalbum_large)
Zal misschien aan de foto liggen. Deze zien er normaal uit iig ...FreeMen schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:56:
[...]
Ze zijn volgens mij ook niet zo heel donker
[Afbeelding]
Screenprotector geplakt in de auto. Haalt een hoop weerspiegeling van de zon uit het scherm en natuurlijk een stuk minder vette/vieze vingerafdrukken.
Ik ga binnenkort weer een bestelling voor de screenprotectors doen. Wil jij ze ook? (groot scherm en/of klein scherm) stuur mij een privé berichtje!
(Verwachte prijs is 30euro voor groot scherm en 10euro voor klein scherm)
:strip_exif()/f/image/fjH2G1Wog5oRFPm9JtPkW3uB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7rxHGugBGJQgY6n287HvxkhF.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga binnenkort weer een bestelling voor de screenprotectors doen. Wil jij ze ook? (groot scherm en/of klein scherm) stuur mij een privé berichtje!
(Verwachte prijs is 30euro voor groot scherm en 10euro voor klein scherm)
:strip_exif()/f/image/fjH2G1Wog5oRFPm9JtPkW3uB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7rxHGugBGJQgY6n287HvxkhF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QnaRyDfDGa935n9SOklzwYLd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ze zijn grijs maar niet heel donker inderdaad. Wel duidelijk grijzer dan reguliere velgenm24 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:05:
[...]
Zal misschien aan de foto liggen. Deze zien er normaal uit iig ...
Ging het makkelijk?makooy schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:11:
Screenprotector geplakt in de auto. Haalt een hoop weerspiegeling van de zon uit het scherm en natuurlijk een stuk minder vette/vieze vingerafdrukken.
(Verwachte prijs is 30-35euro voor groot scherm en 10-15euro voor klein scherm)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is wel bruikbare informatie, daar ga ik mijn dealer voor aflevering even mee confronteren.FreeMen schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:48:
[...]
Bijzonder want volgens de bijlage is er een standaard inruil regeling. Voor 18inch zou je € 600 terug moeten krijgen.
https://www.ford.nl/conte...lsetsZomerbanden2017-2018.
Uitleg wielsets
Wielsets zijn nieuwe direct inzetbare voorgemonteerde en gebalanceerde lichtmetalen wielen met banden. Wielsets zijn uitgerust met zomer- of allseasonbanden en gericht op nieuw af te leveren auto’s waarbij de af fabriek gemonteerde set kan worden ingeruild. Uiteraard is het ook mogelijk om een wielset zonder retourset aan te schaffen
Originele Ford wielsets
1.Wielsets zijn direct inzetbare voorgemonteerde en gebalanceerde lichtmetalen wielen met banden en TPMS-sensoren.
2.Een wielset bestaat altijd uit een set van 4 stuks (tenzij anders aangegeven).
3.De in deze documentatie genoemde prijs is de consumentenprijs inclusief btw en montage. De retourprijzen voor de af fabriek geleverde band/wiel set (exclusief verwijderingsbijdrage) vindt u op deze pagina.
4.Bij wisseling van stalen naar lichtmetalen wielen wordt een meerprijs gerekend voor andere wielmoeren. Vraag uw dealer naar deze extra kosten.
5.Met “Retourset” wordt de inruil band/wiel set bedoeld die standaard op de klantauto wordt geleverd af fabriek.
Maar lees ik dan goed dat een set van 4 1.700,- kost en daar de 600,- inruil van af gaat?
Dan kost een setje maar 1.100,-?
[ Voor 4% gewijzigd door AvantBlack op 08-05-2021 20:27 ]
Grote ging wat lastig maar kwam door ons zelf.
Uit die video met die 2 smurfen was de conclusie dat hun te veel hadden gesprayd dus wij waren te voorzichtig. Daarom ging het niet zo soepel. Kleine scherm ging daarna al een heel stuk beter en sneller.
Morgen waarschijnlijk nog een set plakken in een andere Mach-E.
Welke vestiging is dit ? Zou er graag een in het wild willen bezichtigen maar nog niet tegengekomen.Mcie schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:44:
Dacht jou al gespot te hebben in een rode mach e vandaag in wijk bij duurstede! Eerste pony in het wild voor mij. Wordt je toch wel heel enthousiast van.rvee schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:45:
[...]
[Afbeelding]
Klopt. Heb er ook al een blauwe gezien in wijk bij de rotonde tegenover Beijer geparkeerd.coconed schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:34:
[...]
Dacht jou al gespot te hebben in een rode mach e vandaag in wijk bij duurstede! Eerste pony in het wild voor mij. Wordt je toch wel heel enthousiast van.
Ik heb 2 tassen:Derknl schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:56:
Is de laadkabel los of in een tas?
En de 220v lader ook in een tas?
1x granny lader
1x normale laad kabel voor straat
Hebben nl modellen dit ook? Opening op de sleutel voor de frunk?
https://www.facebook.com/...ermalink/812646436030379/
Misschien een screendump oid voor de niet fb leden😕Grondje schreef op zondag 9 mei 2021 @ 00:05:
Hebben nl modellen dit ook? Opening op de sleutel voor de frunk?
Ik heb m maar even in mijn handen gehad, maar volgens mij inderdaad exact zoals die op de foto😉
Zou gaaf zijn maar eigenlijk is het van de gekke dat we blij worden van de mogelijkheid dat dit in de toekomst wordt geactiveerd. Had gewoon bij aflevering moeten werken.
Eerlijk gezegd denk ik dat de Frunk maar weinig gebruikt wordt. Manier van sluiten (duwen op je motorkap is verre van ideaal.Falch schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:49:
Zou gaaf zijn maar eigenlijk is het van de gekke dat we blij worden van de mogelijkheid dat dit in de toekomst wordt geactiveerd. Had gewoon bij aflevering moeten werken.
Op Mach-E Forum was wel een bericht voorbij gekomen dat ze in USA kopers zoeken die aan een Beta-program mee willen doen. De eerste tekenen daarin waren dat de Frunk aan het einde van het jaar ook via de app en/of scherm te openen zou worden.
Helaas gaat automatisch sluiten er zeker nooit komen...makooy schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:56:
[...]
Eerlijk gezegd denk ik dat de Frunk maar weinig gebruikt wordt. Manier van sluiten (duwen op je motorkap is verre van ideaal.
Waarschijnlijk niet nee. Automatisch openen zou ik wel graag terug willen zien. Ik rijd al een paar jaar een Tesla en blijf het handig vinden om deze gewoon via de app te openen. Moet wel zeggen dat ik de frunk hooguit 10x heb gebruikt in 2 jaar tijdFreeMen schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:50:
[...]
Helaas gaat automatisch sluiten er zeker nooit komen...
Bij mij ook wat gebeurtenissen dit weekend, inclusief een "updateDate" van vandaag:Rickie070 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:28:
Iemand nog wat ontwikkelingen gehad dit weekend via de site? Vooral tappsDatetime vind ik opmerkelijk...
"vehicleDateTime":"2021-05-07T15:35:25Z",
"tappsDateTime":"2021-05-08T23:04:49.608Z"}}
"updateDate":"2021-05-08T14:07:21.3"
{tappsResponseTemplate: {vin: "", status: 200,…},…}
tappsResponseTemplate: {vin: "", status: 200,…}
lifeCycleModeStatus: {lifeCycleMode: "TRANSPORT", oemCorrelationId: 2851, vehicleDateTime: "2021-05-08T09:14:02Z",…}
lifeCycleMode: "TRANSPORT"
oemCorrelationId: 2851
tappsDateTime: "2021-05-08T19:47:37.998Z"
vehicleDateTime: "2021-05-08T09:14:02Z"
status: 200
vin: ""
vinFeature: {vin: "", radioFlag: "N", siriusXmIpFlag: "N", otaFlag: "N", wifiFlag: "N",…}
driveModeFlag: "Y"
model: null
otaFlag: "N"
packageCode: "RMVS_PK00201"
radioFlag: "N"
siriusXmIpFlag: "N"
updateDate: "2021-05-09T07:52:21.582"
wifiFlag: "N"
Bij mij (halifax) nog geen beweging in Json updates.
Hier na 7-5 geen veranderingen meer. Ook via F12 nog geen update van statusveranderingen. Ik ben erg benieuwd naar komende week!
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"WFXXxXXxXxXxXx","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":2228,"vehicleDateTime":"2021-05-07T16:34:31Z","tappsDateTime":"2021-05-07T16:40:57.485Z"}},"vinFeature":{"vin":"WFXXXxXxXXxXx","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-05-09T10:04:02.62","packageCode":"RMVS_PK00201","model":null}}
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"WFXXxXXxXxXxXx","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":2228,"vehicleDateTime":"2021-05-07T16:34:31Z","tappsDateTime":"2021-05-07T16:40:57.485Z"}},"vinFeature":{"vin":"WFXXXxXxXXxXx","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-05-09T10:04:02.62","packageCode":"RMVS_PK00201","model":null}}
[ Voor 8% gewijzigd door [Deth]Roses op 09-05-2021 12:13 ]
Ik zie dat jullie de standaard koplampunits hebben. Hoe bevalt het licht dat uit deze units komen? Merk je dat het minder is?
Deze lampen geven prima licht, of het (veel) minder is dan de andere versie kan ik niet zeggen.Grondje schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:30:
Ik zie dat jullie de standaard koplampunits hebben. Hoe bevalt het licht dat uit deze units komen? Merk je dat het minder is?
Mooi om zo eens twee MME's in het wild te zien.
Wild waren ze zeker maar ze zijn inmiddels getemd en luisteren goed naar de baasjes

@makooy en @TheoQ , ik heb zelf ook een rwd besteld maar heb een proefrit gemaakt in een awd. Nu zag ik in de lijst staan dat de awd Geluidswerende zijramen voor heeft en de rwd niet. Ik vraag me af of er hierdoor nu veel rijgeluid is bij de rwd of hebben jullie hier geen last van, Danwel ook gewoon stil (genoeg) is in de wagen?
Ik denk dat ik de reflectoren laat wrappen dan vallen ze niet meer op.
En ik heb ook een koffermat met flap besteld maar voor de zekerheid ook maar meteen transparante folie op de achterbumper want mijn honden moeten natuurlijk nog wennen aan het hogere springen.
En ik heb ook een koffermat met flap besteld maar voor de zekerheid ook maar meteen transparante folie op de achterbumper want mijn honden moeten natuurlijk nog wennen aan het hogere springen.
qua geluid het zelfde als een v60 hybride (bij electrisch rijden) en een heel stuk minder als een model 3.Maurice_S schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:27:
@makooy en @TheoQ , ik heb zelf ook een rwd besteld maar heb een proefrit gemaakt in een awd. Nu zag ik in de lijst staan dat de awd Geluidswerende zijramen voor heeft en de rwd niet. Ik vraag me af of er hierdoor nu veel rijgeluid is bij de rwd of hebben jullie hier geen last van, Danwel ook gewoon stil (genoeg) is in de wagen?
Ok bedankt voor je reactieTheoQ schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:33:
[...]
qua geluid het zelfde als een v60 hybride (bij electrisch rijden) en een heel stuk minder als een model 3.
Dan moet je een Nissan Leaf eens horen.... wat een gepiep...je zoekt een vrachtwagen als je het geluid hoort maar je ziet een personen autoalex81 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:02:
[...]
Op mn vorige auto, Toyota auris hybride zat ook zo'n irritante pieptoon! Gelijk door de dealer uit laten zetten. Hoop toch wel dat dit met een OTA als optie aan of uit wordt ingevoerd.
Alternatief is plastidippen met mat zwart, erg simpel om te doen en zo'n bus kost maar € 10.Mcie schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:19:
Ik denk dat ik de reflectoren laat wrappen dan vallen ze niet meer op.
Mocht je glans bumpers hebben kan je hem met een gloss finishes ook glanzend maken.
[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 10-05-2021 10:19 ]
Helemaal met je eens!FreeMen schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:56:
[...]
Ze hebben net wat teveel usa verplichtingen laten zitten op het EU model. De reflectoren aan de zijkant en piep bij achterruit rijden zijn mooie voorbeelden waarbij de piep voor achteruit rijden wel echt het toppunt is. Hoop dat iemand kan uitvinden hoe dit (onofficieel) te killen.
Ik heb deze vraag bij dealer neer gelegd en hoor nog of deze op 1 of andere manier is uit te schakelen.
Wat ik begreep is het een eigen speakertje, eruit halen en een weerstand solderen zou moeten werken?
Probleem is dat het verplichte tm 20km geluid over dezelfde speaker gaat...MarcelGo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:08:
Wat ik begreep is het een eigen speakertje, eruit halen en een weerstand solderen zou moeten werken?
Ik heb gezien op het usa forum dat als je de bodemplaat los maakt je simpel bij de speaker kan. Een kartonnetje ertussen zou wonderen doen maar ook hier geldt dat beide geluiden dan wel zo goed als weg zijn.
https://www.macheforum.co...beeping.4684/#post-138613
[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 10-05-2021 11:33 ]
Nou ik had juist begrepen dat er 2 speakertje zijn.....FreeMen schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:23:
[...]
Probleem is dat het verplichte tm 20km geluid over dezelfde speaker gaat...
Ik heb gezien op het usa forum dat als je de bodemplaat los maakt je simpel bij de speaker kan. Een kartonnetje ertussen zou wonderen doen maar ook hier geldt dat beide geluiden dan wel zo goed als weg zijn.
https://www.macheforum.co...beeping.4684/#post-138613
Volgens een vervolgpost is het dezelfdeMarcelGo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:08:
[...]
Nou ik had juist begrepen dat er 2 speakertje zijn.....
https://www.macheforum.co...g.4684/page-5#post-139520
,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT"
,"oemCorrelationId":1891,
"vehicleDateTime":"2021-05-08T01:26:38Z",
"tappsDateTime":"2021-05-08T06:26:18.595Z"}},
Afgelopen weekend dus van de boot af gehaald. PTI informatie is niet geupdate nog.
,"oemCorrelationId":1891,
"vehicleDateTime":"2021-05-08T01:26:38Z",
"tappsDateTime":"2021-05-08T06:26:18.595Z"}},
Afgelopen weekend dus van de boot af gehaald. PTI informatie is niet geupdate nog.
Just here for the fun
10-5-2021 12:28
"lifeCycleMode":"TRANSPORT",
"oemCorrelationId":2318,
"vehicleDateTime":"2021-05-07T13:39:35Z",
"tappsDateTime":"2021-05-07T19:05:38.938Z"}},
"updateDate":"2021-05-10T05:02:10.087",
"packageCode":"RMVS_PK00201","model":null}}
9-5-2021 22:51
"updateDate":"2021-05-08T21:13:11.01",
8-5-2021 16:00
"updateDate":"2021-05-07T18:29:26.407",
8-5-2021 14:02
7-5-2021 19:20
"oemCorrelationId":2248,
"tappsDateTime":"2021-05-07T11:48:14.271Z"}},
"updateDate":"2021-05-06T17:33:37.677",
Tussen 3 en 7 mei veel activiteit. Daarna even niets meer....
Kunnen we eigenlijk zien of de auto's die van de Cristina komen al op de laatste software draaien?
Dat zou weer een update schelen...
Dat zou weer een update schelen...
Net gebeld door de dealer. Auto is geleverd aan hun. Kan hem volgende week woensdag ophalen.Mustang_ordered schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:37:
[...]
Bij mij ook wat gebeurtenissen dit weekend, inclusief een "updateDate" van vandaag:
{tappsResponseTemplate: {vin: "", status: 200,…},…}
tappsResponseTemplate: {vin: "", status: 200,…}
lifeCycleModeStatus: {lifeCycleMode: "TRANSPORT", oemCorrelationId: 2851, vehicleDateTime: "2021-05-08T09:14:02Z",…}
lifeCycleMode: "TRANSPORT"
oemCorrelationId: 2851
tappsDateTime: "2021-05-08T19:47:37.998Z"
vehicleDateTime: "2021-05-08T09:14:02Z"
status: 200
vinFeature: {vin: "", radioFlag: "N", siriusXmIpFlag: "N", otaFlag: "N", wifiFlag: "N",…}
driveModeFlag: "Y"
model: null
otaFlag: "N"
packageCode: "RMVS_PK00201"
radioFlag: "N"
siriusXmIpFlag: "N"
updateDate: "2021-05-09T07:52:21.582"
wifiFlag: "N"
Gaaf! Ja, maar blijft gek dat er dan na middernacht nog een update is in het weekend. Zouden ze dan nog aan het werk zijn?!Mustang_ordered schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:29:
[...]
Net gebeld door de dealer. Auto is geleverd aan hun. Kan hem volgende week woensdag ophalen.. Dus de activiteiten in het weekend waren dus inderdaad wel relevant. Overigens is de auto wel eerst zonder trekhaak, want die is voorlopig in backorder….
Bij die van mij was er zaterdag en dan vanochtend weer wat gaande. Geen idee of het iets zegt eigenlijk..:Aboma schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:12:
10-5-2021 12:28
{"lifeCycleMode":"TRANSPORT",
,"vehicleDateTime":"2021-05-10T07:22:58Z"
,"tappsDateTime":"2021-05-10T07:24:27.186Z"}}
Volgens mij geeft in ieder geval de vehicleDateTime echt wel aan dat de auto gestart is en dat hij zijn status (eigen datum en tijd) heeft doorgegeven…..En denk inderdaad dat ze het weekend doorwerken, op zijn minst auto’s ophalenRickie070 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:34:
[...]
Bij die van mij was er zaterdag en dan vanochtend weer wat gaande. Geen idee of het iets zegt eigenlijk..:
{"lifeCycleMode":"TRANSPORT",
,"vehicleDateTime":"2021-05-10T07:22:58Z"
,"tappsDateTime":"2021-05-10T07:24:27.186Z"}}
Weer een Halifax auto, goed om te zien !Mustang_ordered schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:29:
[...]
Net gebeld door de dealer. Auto is geleverd aan hun. Kan hem volgende week woensdag ophalen.. Dus de activiteiten in het weekend waren dus inderdaad wel relevant. Overigens is de auto wel eerst zonder trekhaak, want die is voorlopig in backorder….
Wil jij PTI datum eens kijken?
PTI geeft 23-03-2021 voor alle componenten (ok, sommigen staan op 01-01-1970)FreeMen schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:41:
[...]
Weer een Halifax auto, goed om te zien !
Wil jij PTI datum eens kijken?