Bij mij ook al een tijd niet meerF1dude schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:23:
Werkt de VIN tracker nog bij jullie? Als ik mijn Vin en order# vult krijg ik de melding dat mijn auto niet gevonden kan worden.
https://seg.fyi/mache-vin/#/details
Ik vraag mij serieus af als je alsnog zou willen annuleren of ze überhaupt enige grond hebben bij Ford in het te weigeren. Ze zijn duidelijk in gebreke met leveren. Volgens mij hebben ze geen poot om op te staan.
Dan moet je ze eerst in gebreke stellen middels een brief en dan hebben ze nog 3 weken om alsnog te leveren, daarna is het klaar. Althans als je volgens BOVAG voorwaarden hebt gekocht.
1 van de problemen is dat er onvoldoende vergelijkbare alternatieven zijn...zeker als je snel geleverd wilt krijgen
1 van de problemen is dat er onvoldoende vergelijkbare alternatieven zijn...zeker als je snel geleverd wilt krijgen
[ Voor 24% gewijzigd door MarcelGo op 06-05-2021 13:55 ]
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
5000 auto's voor Noorwegen tm juni? Geloof er niks van. De totale productie voor de hele wereld is tot een met april 21000. Tm mei zal dat 26.000 zijn. Daarvan is echt geen kleine 20% voor Noorwegen alleen.Derknl schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:04:
954 en nog 2 boten te gaan zodat ze 4000 auto's in mei en juni kunnen leveren.
Dus daar zijn ze in België heel druk mee!
En ford Nederland maar zeggen probleem douane en auto staat nog bij quality check.
Nee die 1800 Nederlandse auto's staan rechts in de hoek en we sturen er af en toe een paar maar Noorwegen is prio 1.
Kan zo wel eind juni/Juli worden. Ben er echt zo klaar mee al dat afschuiven.
Realiseer het mij eigenlijk nu pas maar Ford bezorgt mening rijder maandelijks een leuke extra kostenpost.
De MME kost mij € 100 netto in de maand minder dan mijn huidige auto en is één van de redenen om electrisch te gaan. Beloofde leverdatum was december dus dit grapje "kost" mijn inmiddels al € 500. Misschien maar eens een schadeclaim indienen, al was het maar enkel om ze wat werk te bezorgen 🤔
Dit is dan nog zonder de extra bijtelling vanaf 2021 want daar zijn we uiteraard al ruimschoots voor gecompenseerd.
De MME kost mij € 100 netto in de maand minder dan mijn huidige auto en is één van de redenen om electrisch te gaan. Beloofde leverdatum was december dus dit grapje "kost" mijn inmiddels al € 500. Misschien maar eens een schadeclaim indienen, al was het maar enkel om ze wat werk te bezorgen 🤔
Dit is dan nog zonder de extra bijtelling vanaf 2021 want daar zijn we uiteraard al ruimschoots voor gecompenseerd.

[ Voor 19% gewijzigd door FreeMen op 05-05-2021 18:57 ]
Je geeft de Nederlanders een €3.000,00, korting mits je hem heb besteld met de afleverjaar 2020, om je " te compenseren" en dan mag je snel je mond houden.FreeMen schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:54:
Realiseer het mij eigenlijk nu pas maar Ford bezorgt mening rijder maandelijks een leuke extra kostenpost.
Ford bedient in de tussentijd Noorwegen volop.
Als ze lef hebben dan melden ze dat. Maar dat zal uiteraard niet gebeuren.
Ik kon annuleren met een boete richting de leasemaatschappij en heb dat toen niet gedaan.
Anders had ik geannuleerd.
Dat COVID vertraging gaf is te accepteren, maar het blijft maar doorgaan.
Vrijdag weer het wekelijkse contact met de dealer. Ben benieuwd.
Ik vermoed dat een trekhaak ook weer een dingetje gaat worden
Als ford geen annuleringskosten in rekening mag brengen ivm in gebreke blijven dan zal de leasemij dit ook niet doen. Voor de leasemij levert het alleen weer werk op waar ze geen zin in hebben dus zullen ze aangeven dat er een boete op zit maar ook zij zijn (indirect) in gebreke omdat ze niet leveren.MarcelK64 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:18:
[...]
Ik kon annuleren met een boete richting de leasemaatschappij en heb dat toen niet gedaan.
Na maandag 1 nieuwe MME op kenteken gisteren maar liefst weer 8.
Echt schot zit er niet in
Van de andere kant, ik rij nu storingsvrij en comfortabel, wie weet dat ik over een maand met weemoed terug kijk aan de tijd voor de MME
#al dit wachten maakt sceptisch
Echt schot zit er niet in
Van de andere kant, ik rij nu storingsvrij en comfortabel, wie weet dat ik over een maand met weemoed terug kijk aan de tijd voor de MME

#al dit wachten maakt sceptisch
[ Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 05-05-2021 20:54 ]
Hij was 45% en is toen een uurtje of 5 bezig geweest tot vol bij een reguliere laadpaal. Ik heb nu de boel gereset. Eens kijken hoe het ontwikkelt.CarbonAnastacia schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:52:
[...]
Hoeveel moest je bijladen voor een volle accu. Als het een software probleem is zou je dus relatief weinig moeten bijladen
Dat is extreem weinig. Ik haal ca 325-350 km op een volle accu. Wel afhankelijk wat voor afstanden, type weg en snelheid ik rij natuurlijk.baszz schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:16:
De mach-e kan blijkbaar niet zo goed tegen een beetje tegenwind. Gister met moeite 160km uit een volle accu kunnen halen... (sr, rwd)
Ik heb weer Shipment numbers van een boot achterhaalt. Echter niet de MSC Cristiana maar de Grande Baltimora.
https://www.macheforum.co...racking.5172/#post-148739
De Vikingen hebben het voor elkaar hoor, zojuist bericht van Leaseplan gekregen dat levering weer 3 weken is doorgeschoven. Nu week 22 i.p.v. week 19
. Mijn auto stond op de Halifax.
Ik heb gisteren een mail gestuurd dat ik voor 31 mei mijn auto wil hebben anders cancel ik mijn order. Ben er echt klaar mee. Ik zal er nog een mail achteraan sturen om ze in gebreke te stellen en ze twee weken te geven om te leveren aan de dealer.MachEric schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:23:
De Vikingen hebben het voor elkaar hoor, zojuist bericht van Leaseplan gekregen dat levering weer 3 weken is doorgeschoven. Nu week 22 i.p.v. week 19. Mijn auto stond op de Halifax.
Broekhuis Zeist heeft een opslagterrein bij de Afslag A28 in Soesterberg. Ik kom hier bijna dagelijkst langs. En ik zie hier toch wel behoorlijk wat beweging. Zo staan er ineens 8 of 9 MME's en zo weer 2. Dan weer meer. Dit is wel een goed teken! Mijn MME stond op de Florida. Nog geen beweging in Antwerpen volgens de bekende check-methoden.
Thanks - geen hit op mijn VIN via de RORO tracker. Dus zal dan wel op de Cristiana staan
F1dude schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:51:
Thanks - geen hit op mijn VIN via de RORO tracker. Dus zal dan wel op de Cristiana staan
Ging dus over dit berichtmakooy schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 00:11:
Ik heb weer Shipment numbers van een boot achterhaalt. Echter niet de MSC Cristiana maar de Grande Baltimora.
Ah cool, thanks! Dacht al dat die van mij op de Grande Baltimora moet staan. Heb die van mij kunnen vinden op S3-20240303makooy schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 00:11:
Thanks voor het doorgeven! heb het verwerkt!RIKX schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:52:
[...]
Ah cool, thanks! Dacht al dat die van mij op de Grande Baltimora moet staan. Heb die van mij kunnen vinden op S3-20240303
Ik vrees dat de 2e boot Vikingboot ook weer voorrang krijgtMachEric schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:23:
De Vikingen hebben het voor elkaar hoor, zojuist bericht van Leaseplan gekregen dat levering weer 3 weken is doorgeschoven. Nu week 22 i.p.v. week 19. Mijn auto stond op de Halifax.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GUtfNqqo9jY6KO7EiwYJm4Us.jpg?f=user_large)
Bij mij sinds vanmorgen de vehicledatetime en de tappsdatetime van respectievelijk 23-04 en 30-04 naar beide 05-05.
Moet er toch gisteren wat gebeurd zijn met de auto...
Ah kijk, en je PTI?AlexE71 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:00:
[Afbeelding]
Bij mij sinds vanmorgen de vehicledatetime en de tappsdatetime van respectievelijk 23-04 en 30-04 naar beide 05-05.
Die staat nog op 09-03, echter dat schijnt een aantal dagen te duren voordat dit bijgewerkt is (heb ik van andere op deze site begrepen).
ruim schoot?? kost me €66,- extra per maand door niet in 2020 te leveren... als ze het niet gedaan hadden was het € 99 meer per maand. Grote voordeel is nu dat ik heb in 2020 heb besteld als ik deze auto in 2021 had besteld was de basis prijs nog €1.500 hoger uitgevallen dan zou de bijtelling nog meer zijn. maar positieve kant is wanneer deze op kenteken gaat is het vijf jaar geldig en wat zal de bijtelling in 2026 zijn...FreeMen schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:54:
inderdaad de eerste vertraging accepteer ik blik is minder waard dan het verdriet die heel veel mensen hebben moeten lijden. maar gewoon daarna al die vertragingen en geen communicatie.. Ford was er nog niet voor klaar en houd ons aan het lijntje voor de genen die voor April 2020 zijn besteld met 3K kortingMarcelK64 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:18:
[...]
Je geeft de Nederlanders een €3.000,00, korting mits je hem heb besteld met de afleverjaar 2020, om je " te compenseren" en dan mag je snel je mond houden.
Ford bedient in de tussentijd Noorwegen volop.
Dat COVID vertraging gaf is te accepteren, maar het blijft maar doorgaan.
Vrijdag weer het wekelijkse contact met de dealer. Ben benieuwd.
Ik vermoed dat een trekhaak ook weer een dingetje gaat worden
Als ik Leaseplan moet geloven stoot begin mei week 22 nu geeft hij week 27 aan in de app... maar vanuit hun hoor ik niks ik bel direct met de dealer en hij zou nu week 19 ipv week 18 bij de dealer zijn.MachEric schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:23:
Lease plan heb ik al helemaal geen vertrouwen in mbt levering
Gelukkig laat mijn werkgever mij de keuze of ik 4 of 5 jaar wil leasen.Eddy E schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:35:
[...]
ruim schoot?? kost me €66,- extra per maand door niet in 2020 te leveren... als ze het niet gedaan hadden was het € 99 meer per maand. Grote voordeel is nu dat ik heb in 2020 heb besteld als ik deze auto in 2021 had besteld was de basis prijs nog €1.500 hoger uitgevallen dan zou de bijtelling nog meer zijn. maar positieve kant is wanneer deze op kenteken gaat is het vijf jaar geldig en wat zal de bijtelling in 2026 zijn...
Ik ga 100% zeker voor 4 jaar want ik voorzie dat tegen die tijd erg veel verandert is in autoland en de techniek snel achterhaald gaat zijn.
Laat ons de reactie maar horen wanneer had jij hem besteld?[Deth]Roses schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:38:
[...]
Ik heb gisteren een mail gestuurd dat ik voor 31 mei mijn auto wil hebben anders cancel ik mijn order. Ben er echt klaar mee. Ik zal er nog een mail achteraan sturen om ze in gebreke te stellen en ze twee weken te geven om te leveren aan de dealer.
die van mij ook hij staat voor 4 jaar maar ik mag hem verlengen naar 5 jaar.FreeMen schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:43:
[...]
Gelukkig laat mijn werkgever mij de keuze of ik 4 of 5 jaar wil leasen.
Ik ga 100% zeker voor 4 jaar want ik voorzie dat tegen die tijd erg veel verandert is in autoland en de techniek snel achterhaald gaat zijn.
Dit herken ik, ik zit ook bij leaseplan. Die doen volgens mij waar wat.Eddy E schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:43:
[...]
Als ik Leaseplan moet geloven stoot begin mei week 22 nu geeft hij week 27 aan in de app... maar vanuit hun hoor ik niks ik bel direct met de dealer en hij zou nu week 19 ipv week 18 bij de dealer zijn.
Lease plan heb ik al helemaal geen vertrouwen in mbt levering
Ze nemen in ieder geval niet de data over van de dealer dus waar zij hun info vandaan halen vraag ik mij af.
De status in mijnleaseplan staat al sinds de omruiling van mijn order in feb. op week 22. Of ze doen maar wat of hebben een voorspellende gave want het lijkt erop dat week 22 nog het meest realistisch is tot op heden. De status is wel beetje bijzonder....
Besteld door leverancier bij fabriek
Verwachte levering: week 22 in 2021
edit:
Aanvullend is leaseplan ook degene welke mij de € 3.000 korting door de neus heeft geboord door hun onkunde. Na veel discussie voor elkaar kregen om het TP pakket alsnog erbij te regelen door mijn oorspronkelijke 8 maanden oude order te annuleren bij Stern Den haag. Ik heb dit min of meer afgedwongen omdat zij naar mijn mening onterecht gehandeld hebben bij de bestelling door mij geen preorder te geven in april vorig jaar maar een nieuwe losse order waardoor de € 3.000 korting aan mijn neus voorbij ging.
Dit alles heeft mijn vertrouwen in zowel Ford als de leasemij aardig onder druk gezet.
[ Voor 28% gewijzigd door FreeMen op 06-05-2021 09:59 ]
Dat is eigenlijk ook mijn idee, ga voor 4 en mocht het allemaal top zijn jaartje erbij doen. Dat zal een stuk makkelijker zijn als op 5 jaar een jaar eraf halen omdat het tegen valt.Eddy E schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:45:
[...]
die van mij ook hij staat voor 4 jaar maar ik mag hem verlengen naar 5 jaar.
Leaseplan doet helemaal niks met de leverdata, het is Ford die in hun systeem de leverweek doorstuurt naar leaseplan en vervolgens krijgen wij automatisch melding via mail/app. Het enige wat leaseplan kan doen is contact met de dealer opnemen, maar vaak is het sneller als wij het zelf doen - echter veranderd dat niks aan de uitkomst helaas.FreeMen schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:47:
[...]
Dit herken ik, ik zit ook bij leaseplan. Die doen volgens mij waar wat.
Ze nemen in ieder geval niet de data over van de dealer dus waar zij hun info vandaan halen vraag ik mij af.
De status in mijnleaseplan staat al sinds de omruiling van mijn order in feb. op week 22. Of ze doen maar wat of hebben een voorspellende gave want het lijkt erop dat week 22 nog het meest realistisch is tot op heden. De status is wel beetje bijzonder....
edit:
Aanvullend is leaseplan ook degene welke mij de € 3.000 korting door de neus heeft geboord door hun onkunde. Na veel discussie voor elkaar kregen om het TP pakket alsnog erbij te regelen door mijn oorspronkelijke 8 maanden oude order te annuleren bij Stern Den haag. Ik heb dit min of meer afgedwongen omdat zij naar mijn mening onterecht gehandeld hebben bij de bestelling door mij geen preorder te geven in april vorig jaar maar een nieuwe losse order waardoor de € 3.000 korting aan mijn neus voorbij ging.
Dit alles heeft mijn vertrouwen in zowel Ford als de leasemij aardig onder druk gezet.
Dan vraag ik mij af welke afdeling binnen Ford dat doet aangezien ze andere data communiceren naar de leasemij dan ze doorgeven als je ze belt...F1dude schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:01:
[...]
Leaseplan doet helemaal niks met de leverdata, het is Ford die in hun systeem de leverweek doorstuurt naar leaseplan en vervolgens krijgen wij automatisch melding via mail/app. Het enige wat leaseplan kan doen is contact met de dealer opnemen, maar vaak is het sneller als wij het zelf doen - echter veranderd dat niks aan de uitkomst helaas.
Wat zijn jullie ervaringen met de fordpass?
Ik probeer een route te maken op mn mobiel en te kijken waar charges zitten. Na paar keer klikken zie ik helemaal geen stations meer en op filter klikken geeft geen reactie.
Ik probeer een route te maken op mn mobiel en te kijken waar charges zitten. Na paar keer klikken zie ik helemaal geen stations meer en op filter klikken geeft geen reactie.
Dat doen de dealers zelf, elke dealer heeft een eigen lease/fleet afdeling. Landelijke leaseafdeling van Ford zit bij Stern in Den Haag. Echter, In principe gaat elke lease order via lokale dealer naar den haag. Beetje omslachtig dus...FreeMen schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:04:
[...]
Dan vraag ik mij af welke afdeling binnen Ford dat doet aangezien ze andere data communiceren naar de leasemij dan ze doorgeven als je ze belt...
Trouwens, wat jij zegt klopt. Bij mij geeft de dealer aan dat mijn auto 3 weken later geleverd wordt dan de binnenkomst is bij de dealer onder het mom van 'aflevertijd'.
[ Voor 14% gewijzigd door F1dude op 06-05-2021 10:11 ]
Ah ok, ik heb contact gehad met zowel de persoon welke alle afhandelingen voor leaseplan doet bij Wassink als met de leaseafdeling. Beide gaven eerdere leverdatums door dan er in leaseplan staat. Ik moet wel zeggen dat de de leaseafdeling duidelijk vager deed dan de "directe contactpersoon" maar ik vermoed dat dat alles te maken heeft met het feit dat ze het inmiddels zelf ook niet meer weten...F1dude schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:08:
[...]
Dat doen de dealers zelf, elke dealer heeft een eigen lease/fleet afdeling. Landelijke leaseafdeling van Ford zit bij Stern in Den Haag. Echter, In principe gaat elke lease order via lokale dealer naar den haag. Beetje omslachtig dus...
Trouwens, wat jij zegt klopt. Bij mij geeft de dealer aan dat mijn auto 3 weken later geleverd wordt dan de binnenkomst is bij de dealer onder het mom van 'aflevertijd'.

Ah, zou de dealer verwachte binnenkomst doorgeven en de leasemij daar standaard 3 weken bijtellen? Dat komt dan overeen met mijn datum alhoewel het met de meest recente wetenschap dan week 23 zou worden ipv 22. Oh well...F1dude schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:08:
[...]
Dat doen de dealers zelf, elke dealer heeft een eigen lease/fleet afdeling. Landelijke leaseafdeling van Ford zit bij Stern in Den Haag. Echter, In principe gaat elke lease order via lokale dealer naar den haag. Beetje omslachtig dus...
In mijn geval heeft mijn lokale contactpersoon bij de dealer voor het gemak er zelf maar 3 weken bijgeteld. Met als comment; hij kan eerder geleverd worden, maar ook veel later als het tegenzit (met als vervelende grap dat het ook nog september kan wordenFreeMen schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:16:
[...]
Ah, zou de dealer verwachte binnenkomst doorgeven en de leasemij daar standaard 3 weken bijtellen? Dat komt dan overeen met mijn datum alhoewel het met de meest recente wetenschap dan week 23 zou worden ipv 22. Oh well...
Ik had ook nagevraagd of de 3K korting erin zat maar leaseplan kon het mij niet zeggen toen stern Den Haag gebeld en die gaf aan dat de auto inderdaad de 3 K regeling had.FreeMen schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:47:
[...]
Dit herken ik, ik zit ook bij leaseplan. Die doen volgens mij waar wat.
edit:
Haha leuke grap... Het biedt in ieder geval wel de nodige inzichten in hoe slecht Ford eigenlijk georganiseerd is. En dat de communicatie echt tekort schiet.
Vraagje, hoe krijg je dit overzicht?
Via Ford-dashboard dashboard/F12/Network/XHR/Order-status?vin... krijg ik een andere lay-out
Dat is een andere F12 welke kennelijk onbeveiligd is waardoor deze ook werkt via onderstaande linkLuffbra schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:28:
[...]
Vraagje, hoe krijg je dit overzicht?
Via Ford-dashboard dashboard/F12/Network/XHR/Order-status?vin... krijg ik een andere lay-out
https://rs-analytics-prod...a/vehicleData/WF0TKXXXXXX (je vin)
Bizar he... Als een importeur druk zet en moeite doet, dan krijgen ze veel voor elkaar (wat Noorwegen dus gedaan heeft).martijnvds schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:27:
Haha leuke grap... Het biedt in ieder geval wel de nodige inzichten in hoe slecht Ford eigenlijk georganiseerd is. En dat de communicatie echt tekort schiet.
[ Voor 12% gewijzigd door F1dude op 06-05-2021 12:35 ]
rvee schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:04:
gaat allemaal langzaam gebruik hem nu algemeen om te kijken naar mijn rijstijlrvee schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:04:
bij mij gebeurd er ook iets maar niet veel..AlexE71 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:00:
[Afbeelding]
{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":1680,
"vehicleDateTime":"2021-04-23T23:47:44Z",
"tappsDateTime":"2021-05-04T09:58:52.897Z"
"updateDate":"2021-05-05T16:57:51.333"
Zojuist contact gehad met een vriendelijke medewerker van Stern Den Haag. Mijn MME staat nog bij de overige 999 mme's in Antwerpen. Levering aan dealer is verplaatst van 8-5 naar 22-5. En dit is onder voorbehoud
De dealers staan voor een leuke klus om al deze auto's te leveren.
Het zal wel juni worden.......
De dealers staan voor een leuke klus om al deze auto's te leveren.
Het zal wel juni worden.......
Thanks. Deze link ken ik. Had gehoopt dat ik met een andere link wel meer positief nieuws zou krijgenFreeMen schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:32:
[...]
Dat is een andere F12 welke kennelijk onbeveiligd is waardoor deze ook werkt via onderstaande link
Even een overdenking. Ik zie heel veel negatieve berichten voorbij komen en mensen moeten zich ook kunnen uiten. Ook ik ben vaak gefrustreerd vanwege het gebrek aan visie. Maar wij met elkaar kunnen er niets aan veranderen. Het lucht hooguit een beetje op.
Vergeet niet dat Ford een hele grote organisatie is die zijn zaakjes heel goed voor elkaar had qua procedures en organisatie. Maar wat mijn ervaring is met grote bedrijven is dat hoe groter hoe logger. Covid-19 kwam en toen ging het fout. Je zou zeggen...alles draait weer en ze moeten toch wel weer bij kunnen schakelen. Nee...een bedrijf als Ford kan dat niet. En zo kunnen de meeste grote bedrijven dat niet. De uitstel...het veranderen van het verzendschema (Niet Europa maar America First) en daarna het inrichten van de check faciliteit in Antwerpen. Vergeet niet..dit is snel geregeld. Bedenk je wat daar bij komt kijken. Maar het beheersen van deze stromen en het aan ons en de dealers vermelden waar wat is....daar zijn ze niet op ingespeeld. Je zou zeggen, dat kan beter. dat klopt. Maar ik denk dat de status waarin onze auto's straks afgeleverd worden is belangrijker dan ons steeds op de hoogte houden. De auto's komen.
Vergeet niet dat Ford een hele grote organisatie is die zijn zaakjes heel goed voor elkaar had qua procedures en organisatie. Maar wat mijn ervaring is met grote bedrijven is dat hoe groter hoe logger. Covid-19 kwam en toen ging het fout. Je zou zeggen...alles draait weer en ze moeten toch wel weer bij kunnen schakelen. Nee...een bedrijf als Ford kan dat niet. En zo kunnen de meeste grote bedrijven dat niet. De uitstel...het veranderen van het verzendschema (Niet Europa maar America First) en daarna het inrichten van de check faciliteit in Antwerpen. Vergeet niet..dit is snel geregeld. Bedenk je wat daar bij komt kijken. Maar het beheersen van deze stromen en het aan ons en de dealers vermelden waar wat is....daar zijn ze niet op ingespeeld. Je zou zeggen, dat kan beter. dat klopt. Maar ik denk dat de status waarin onze auto's straks afgeleverd worden is belangrijker dan ons steeds op de hoogte houden. De auto's komen.
Mijn auto stond ook op de halifax, maar leaseplan heeft vanaf het begin al week 25 aangegeven. De dealer geeft alleen eind mei aan.MachEric schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:23:
Ik heb ongeveer dezelfde data. Net met dealer gebeld (Ford Stern Den Haag). Volgens hen is hij quality inspection gepasseerd (zucht) en wacht nu voor transport. Maar ze hebben geen idee hoe lang het nu gaat duren. Kan best 2-3 weken zijn voor ze hem ontvangen en dan mogelijk nog 2 weken rijklaar maken. Ze vragen kenteken pas aan als ze de auto ontvangen hebben. Het hele proces is verre van optimaal. Fabrikanten als Hyundai en Kia laten hun auto's hier toch ook niet door een inspectie heen lopen. Als de fabriek hun werk goed doet zou dat ook niet nodig moeten zijn. Heb het idee dat Ford wil voorkomen dat dealers meer werk hebben bij aflevering en zodoende de delivery fee ter discussie stellen...Eddy E schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:40:
[...]
bij mij gebeurd er ook iets maar niet veel..
{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":1680,
"vehicleDateTime":"2021-04-23T23:47:44Z",
"tappsDateTime":"2021-05-04T09:58:52.897Z"
"updateDate":"2021-05-05T16:57:51.333"
Helemaal eens en goed punt, ik denk dat de frustratie vooral zit in de non-communicatie en telkens verschuiven van de leverdata met een paar weken zonder informatie.RudiP schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:02:
Even een overdenking. Ik zie heel veel negatieve berichten voorbij komen en mensen moeten zich ook kunnen uiten. Ook ik ben vaak gefrustreerd vanwege het gebrek aan visie. Maar wij met elkaar kunnen er niets aan veranderen. Het lucht hooguit een beetje op.
Maar zoals al eerder opgemerkt, hebben veel van ons deze auto via een Lease constructie besteld. Ieder maand later kost mij dus gewoon geld....F1dude schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:07:
[...]
Helemaal eens en goed punt, ik denk dat de frustratie vooral zit in de non-communicatie en telkens verschuiven van de leverdata met een paar weken zonder informatie.
Ik overweeg serieus om Ford aansprakkelijk te stellen voor de door mij gemaakte extra kosten, nadat mijn auto binnen is.
Aan de reclame campagne's te zien is er nog geld genoeg beschikbaar.
Uiteraard heb je een punt maar van een organisatie als Ford mag je meer verwachten dan dit. Uiteraard heeft COVID invloed op de productie en het chiptekort evenzo maar de logistieke afhandeling staat hier toch wel redelijk los van.RudiP schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:02:
Het is niet zo dat ze voor het eerst auto's importeren in de EU vanuit de USA, dit doen ze al 100 jaar.
Er is ergens in de keten een verborgen agenda en ik ben 90% overtuigd dat dit te maken heeft met de Noorse MME's welke allemaal voorrang hebben gekregen omdat Ford Noorwegen actie heeft ondernomen. Die route met de boot naar Noorwegen is namelijk helemaal niet zoals het normaal loopt naar Noorwegen. Dit heeft Ford noorwegen gedaan om de levering te versnellen met als bijgevolg extra vertraging voor de rest van de EU omdat deze auto's voorrang hebben moeten krijgen bij de QPDI omdat er een boot lag te wachten welke weg moest. De 2e boot ligt er ook al weer bijna dus deze batch krijgt nu weer voorrang op ons. Dit alles wordt uiteraard niet hardop uitgesproken door Ford noch naar intern want dan krijgen ze alle dealers over zich heen.
Ford EU/US had de actie van noorwegen nooit moeten toestaan, iedereen gewoon netjes op haar beurt en niet een land voortrekken.
Dat ben ik wel deels met je eens ja. Ford heeft fouten gemaakt. En het is niet zo dat wij daar voor moeten opdraaien. Covid-19 is niet overal een excuus voor.Goofy001 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:16:
[...]
Maar zoals al eerder opgemerkt, hebben veel van ons deze auto via een Lease constructie besteld. Ieder maand later kost mij dus gewoon geld....
Ik overweeg serieus om Ford aansprakkelijk te stellen voor de door mij gemaakte extra kosten, nadat mijn auto binnen is.
Aan de reclame campagne's te zien is er nog geld genoeg beschikbaar.
Dit ga ik ook zeker doen icm mijn rechtsbijstand.Goofy001 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:16:
[...]
Interessant! {"tappsResponseTemplate":{"vin":"WEGGEHAALD","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":719,"vehicleDateTime":"2021-04-10T03:07:54Z","tappsDateTime":"2021-04-10T09:19:17.016Z"}},"vinFeature":{"vin":"WEGGEHAALD","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-05-06T09:20:10.39","packageCode":"RMVS_PK00201","model":null}}FreeMen schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:32:
[...]
Dat is een andere F12 welke kennelijk onbeveiligd is waardoor deze ook werkt via onderstaande link
Wat betekent lifeCycleModel TRANSPORT ook alweer?
Ik vermoed nog steeds dat mijn auto op de MSC Cristiana staat die 10 april is vertrokken vanuit Veracruz, en nu lekker voor anker ligt buiten de Belgische kust (de haven staat zeker vol
Het viel mij op dat de auto (Halifax) gelost is op een kade die normaal gesproken alleen voor Aziatische automerken wordt gebruikt. Dat vond ik toen al een beetje vreemd..
Nu met deze vertraging denk ik dat dit wel eens de oorzaak kan zijn. Daar zijn de faciliteiten niet ingericht op de normale route van US auto's. De Noren wisten dit, hebben de auto's ergens anders laten lossen en overgeladen op eigen schepen.
Pikant detail: Noorwegen is geen onderdeel van de EU. Dit is waarschijnlijk de reden dat ze dit uberhaupt konden doen. En nee, ik ben niet voor een Nexit....
Nu met deze vertraging denk ik dat dit wel eens de oorzaak kan zijn. Daar zijn de faciliteiten niet ingericht op de normale route van US auto's. De Noren wisten dit, hebben de auto's ergens anders laten lossen en overgeladen op eigen schepen.
Pikant detail: Noorwegen is geen onderdeel van de EU. Dit is waarschijnlijk de reden dat ze dit uberhaupt konden doen. En nee, ik ben niet voor een Nexit....
Transport is de "energiebesparingmodus" waar alle auto's in staan vanaf fabriek tot aflevering.
De Vehicledatetime en Tapssdatetime zijn vermoedelijk de laatste datums wanneer er iets aan de auto gedaan is dan wel actief is geweest. Zonder dat deze recent is weet je eigenlijk zeker dat hij niet onderweg is naar de dealer....
De Vehicledatetime en Tapssdatetime zijn vermoedelijk de laatste datums wanneer er iets aan de auto gedaan is dan wel actief is geweest. Zonder dat deze recent is weet je eigenlijk zeker dat hij niet onderweg is naar de dealer....
Hoe werkt dat dan? Want je weet je vin nummer toch op het moment dat de auto gebouwd wordt, er kunnen toch niet ineens meer auto's dan gepland aan Noorwegen gegeven worden?FreeMen schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:20:
[...]
Ford EU/US had de actie van noorwegen nooit moeten toestaan, iedereen gewoon netjes op haar beurt en niet een land voortrekken.
Of gaat het puur om de prioriteit bij die updates..
Prio in haven antwerpen, alle Noorse auto's op de eerste boten zijn voorgegaan op de rest, net zoals weer gaat gebeuren met de 2e boot de komende dagenunreal0 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:26:
[...]
Hoe werkt dat dan? Want je weet je vin nummer toch op het moment dat de auto gebouwd wordt, er kunnen toch niet ineens meer auto's dan gepland aan Noorwegen gegeven worden?
Of gaat het puur om de prioriteit bij die updates..
Willen we druk zetten? Misschien tweakers vragen een artikel te maken met de titel:
"Na het vaccinatie debacel met inkoop van vaccins, vissen nu ook EU consumenten die een Ford Mach-E auto hebben gekocht naast het net."
Kunnen ze iemand van Ford Corporate hiermee confronteren.
"Na het vaccinatie debacel met inkoop van vaccins, vissen nu ook EU consumenten die een Ford Mach-E auto hebben gekocht naast het net."
Ik kan me lastig voorstellen dat de dealers niet in staat zijn een OBD stekker in de auto te stoppen en die update te doen. Waarom moet dit 1 voor 1 in Antwerpen?FreeMen schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:27:
[...]
Prio in haven antwerpen, alle Noorse auto's op de eerste boten zijn voorgegaan op de rest, net zoals weer gaat gebeuren met de 2e boot de komende dagen
Tjsa, het zijn sterke vermoedens maar ik weet niet of Tweakers zich durft te wagen aan zo'n artikel waarbij de feiten cq harde bewijs nooit boven zal komen.metalpro2021 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:30:
Willen we druk zetten? Misschien tweakers vragen een artikel te maken met de titel:
Het feit dat er 1000MME's in Noorwegen aangekomen zijn klaar voor aflevering vs een handjevol voor de rest van europa zou echter bewijs genoeg moeten zijn.
Goed te zien dat er nog enige voortgang is..MarcelGo schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:34:
Nou vooruit dan even ander nieuws...[Afbeelding]
Vanochtend binnengekomen en WOAH, wat is die mooi...
Ik had gedacht dat de bumperkleur donkerder zou zijn dan de velg maar lijkt bijna gelijk of is dat de zon icm met belichting op de foto?
De velgenkleur past wel perfect bij de bumper, had ik niet verwacht... Dit zet mij weer aan het twijfelen welke 20inch ik er nu onder moet leggen waar ik net de knoop had doorgehakt....grrrr

[ Voor 13% gewijzigd door FreeMen op 06-05-2021 11:41 ]
Ik had begrepen van mijn dealer dat de Mustangs die op de Cristina staan al de laatste versie van de software draaien.unreal0 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:30:
[...]
Ik kan me lastig voorstellen dat de dealers niet in staat zijn een OBD stekker in de auto te stoppen en die update te doen. Waarom moet dit 1 voor 1 in Antwerpen?
De velg is iets lichter, maar ook glans, tegen mat vergelijken...ik vind het erg mooi zelfs de grote van de velgen ben ik tevreden mee...FreeMen schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:38:
[...]
Goed te zien dat er nog enige voortgang is..
Ik had gedacht dat de bumperkleur donkerder zou zijn dan de velg maar lijkt bijna gelijk of is dat de zon icm met belichting op de foto?
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Mooi dan kunnen deze direct naar de dealerZL900 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:39:
[...]
Ik had begrepen van mijn dealer dat de Mustangs die op de Cristina staan al de laatste versie van de software draaien.
Zo ik heb me even uitgeleefd. Kan ik in ieder geval een keuze maken als ze over twee weken nog geen levering doen:
Geachte heer/mevrouw,
In aanvulling op de mail van 5-5-2021 stel ik Ford in gebreke. Op 6 februari 2020 reserveerde wij de Ford Mustang Mach E via de website van Ford.nl met een verwachte levering in november 2020. Door de pandemie en daardoor vertraging in ontwikkeling en productie is tijdig gecommuniceerd dat de levering is uitgesteld naar voorjaar 2021 en een verwachte levering in februari met een tegemoetkoming van 3000,-. Helaas heeft Ford dit niet kunnen waarmaken.
Inmiddels is het mei en stel ik Ford Nederland in gebreke voor het niet tijdig leveren van het voertuig en de economische schade die dit heeft gegeven als gevolg voor onze onderneming. Aangezien het voertuig inmiddels wel in Antwerpen is aangekomen acht ik een redelijke termijn van levering aan dealer binnen 2 weken. Mocht de dealer de auto niet binnen deze termijn ontvangen zullen wij onze rechtsbijstand inschakelen en verder juridisch advies inwinnen met de mogelijke consequentie dat wij de order zullen ontbinden omdat Ford in gebreke is gebleven!
U als verkoper bent verplicht om het product tijdig te leveren aan de dealer. U heeft tot twee maal toe de verwachte levertermijn veranderd van november naar februari en van februari naar 8 mei. Mocht u niet binnen 14 dagen de auto geleverd hebben aan de Dealer heb ik het recht om de overeenkomst in dit geval te ontbinden. Ik ben dan niet meer gebonden aan de overeenkomst. En ik heb het recht op teruggave van het totale aankoopbedrag wat reeds is betaald. Ik ben ook niet verplicht om een ander product of een tegoedbon te accepteren. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels.
Ik vraag u daarom vriendelijk om alsnog binnen twee weken de auto te leveren aan de dealer.
Geachte heer/mevrouw,
In aanvulling op de mail van 5-5-2021 stel ik Ford in gebreke. Op 6 februari 2020 reserveerde wij de Ford Mustang Mach E via de website van Ford.nl met een verwachte levering in november 2020. Door de pandemie en daardoor vertraging in ontwikkeling en productie is tijdig gecommuniceerd dat de levering is uitgesteld naar voorjaar 2021 en een verwachte levering in februari met een tegemoetkoming van 3000,-. Helaas heeft Ford dit niet kunnen waarmaken.
Inmiddels is het mei en stel ik Ford Nederland in gebreke voor het niet tijdig leveren van het voertuig en de economische schade die dit heeft gegeven als gevolg voor onze onderneming. Aangezien het voertuig inmiddels wel in Antwerpen is aangekomen acht ik een redelijke termijn van levering aan dealer binnen 2 weken. Mocht de dealer de auto niet binnen deze termijn ontvangen zullen wij onze rechtsbijstand inschakelen en verder juridisch advies inwinnen met de mogelijke consequentie dat wij de order zullen ontbinden omdat Ford in gebreke is gebleven!
U als verkoper bent verplicht om het product tijdig te leveren aan de dealer. U heeft tot twee maal toe de verwachte levertermijn veranderd van november naar februari en van februari naar 8 mei. Mocht u niet binnen 14 dagen de auto geleverd hebben aan de Dealer heb ik het recht om de overeenkomst in dit geval te ontbinden. Ik ben dan niet meer gebonden aan de overeenkomst. En ik heb het recht op teruggave van het totale aankoopbedrag wat reeds is betaald. Ik ben ook niet verplicht om een ander product of een tegoedbon te accepteren. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels.
Ik vraag u daarom vriendelijk om alsnog binnen twee weken de auto te leveren aan de dealer.
Moet zeggen dat ik hem slechter voorgesteld heb in mijn hoofd en op foto's dan dat hij nu over komt op jouw foto. Ik blijf voor mijn 20inch keuze maar de kleurstelling gepolijst icm glans zwart (zoals de 19inch standaard zijn) twijfel ik nu wel over.MarcelGo schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:43:
[...]
De velg is iets lichter, maar ook glans, tegen mat vergelijken...ik vind het erg mooi zelfs de grote van de velgen ben ik tevreden mee...
Terug naar de tekentafel dus

Wat dacht je van de Q4 first edition, € 49K ...m24 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:47:
Hmm.... een EV6 is september is natuurlijk ook niet verkeerd.....
Mijn ervaringen met Audi zijn vrij dramatisch, maar wel een stuk mooier dan de ID4.....FreeMen schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:48:
[...]
Wat dacht je van de Q4 first edition, € 49K ...
En je hebt een contract met Ford Nederland afgesloten? Ik neem aan met de dealer en die hanteert vast bovag voorwaarden, waarin vertraging vanuit de fabrikant niet aan hem is toe te rekenen (ik heb het niet opgezocht). En ze (dealer) zullen ze dan ook nog eens beroepen op overmacht en dat zal juridisch wel stand houden. Elke rechter heeft inmiddels ook gelezen, dat er overal chiptekortten zijn voor autofabrikanten. Wellicht dat je de overeenkomst kostenloos ontbonden krijgt, maar ook daar moet je voor bij de dealer zijn.[Deth]Roses schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:44:
Zo ik heb me even uitgeleefd. Kan ik in ieder geval een keuze maken als ze over twee weken nog geen levering doen:
Geachte heer/mevrouw,
Niet geschoten is altijd mis. Gaat me meer om dat ik iemand in gebreke moet stellen en de mail is zowel naar Ford als de dealer gegaan. Dus wie er juridisch in gebreke is mag een Jurist me later gaan vertellen, maar hoop dat dat niet nodig is.jerh schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:05:
[...]
En je hebt een contract met Ford Nederland afgesloten? Ik neem aan met de dealer en die hanteert vast bovag voorwaarden, waarin vertraging vanuit de fabrikant niet aan hem is toe te rekenen (ik heb het niet opgezocht). En ze (dealer) zullen ze dan ook nog eens beroepen op overmacht en dat zal juridisch wel stand houden. Elke rechter heeft inmiddels ook gelezen, dat er overal chiptekortten zijn voor autofabrikanten. Wellicht dat je de overeenkomst kostenloos ontbonden krijgt, maar ook daar moet je voor bij de dealer zijn.
99,99% zeker dat je kostloos mag ontbinden in deze situatie (even ongeachte met wie je de ovk hebt). Ze zijn in gebreke en dan geldt annuleringsrecht waarbij overmacht puur van belang is voor (hoogte van) de schadevergoeding. Dit zal inderdaad zeer waarschijnlijk niet gaat lukken maar beter zwaarder aanzetten want daarmee gaat het balletje alleen maar sneller rollen binnen Ford.jerh schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:05:
[...]
En je hebt een contract met Ford Nederland afgesloten? Ik neem aan met de dealer en die hanteert vast bovag voorwaarden, waarin vertraging vanuit de fabrikant niet aan hem is toe te rekenen (ik heb het niet opgezocht). En ze (dealer) zullen ze dan ook nog eens beroepen op overmacht en dat zal juridisch wel stand houden. Elke rechter heeft inmiddels ook gelezen, dat er overal chiptekortten zijn voor autofabrikanten. Wellicht dat je de overeenkomst kostenloos ontbonden krijgt, maar ook daar moet je voor bij de dealer zijn.
Ik zit nog in mijn window van levering (week 22) maar zodra deze verschoven wordt gaat een dergelijke mail ook van mij naar Ford NL.
Nou het ondenkbare/onverwachtse is gebeurd. Een belletje van de lm dat de auto de 18de opgehaald kan worden!! 🎉🎉🎉
Het ontbinden van de ovk (+ evt. klein kansje op een compensatie) zal denk ik ook het maximale zijn. Auto sneller geleverd krijgen zal er denk ik niet in zitten. En zo wel, dan hebben ze daar toch echt een probleem met al die andere honderden die wachten op hun bestelling!FreeMen schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:44:
[...]
99,99% zeker dat je kostloos mag ontbinden in deze situatie (even ongeachte met wie je de ovk hebt). Ze zijn in gebreke en dan geldt annuleringsrecht waarbij overmacht puur van belang is voor (hoogte van) de schadevergoeding. Dit zal inderdaad zeer waarschijnlijk niet gaat lukken maar beter zwaarder aanzetten want daarmee gaat het balletje alleen maar sneller rollen binnen Ford.
Ik zit nog in mijn window van levering (week 22) maar zodra deze verschoven wordt gaat een dergelijke mail ook van mij naar Ford NL.
Zou je na al dat lange wachten wel willen ontbinden? Denk als je nu een bestelling plaats bij Audi, VW, Tesla etc. dat je deze rond op hetzelfde tijdstip (eind mei/juni) geleverd krijgt.
nice. Vind die zwarte delen ook stuk mooier dan die glimmende.MarcelGo schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:34:
Nou vooruit dan even ander nieuws...[Afbeelding]
Vanochtend binnengekomen en WOAH, wat is die mooi...
Ik heb nog even via jouw weg gekeken naar de status van mijn voertuig. Zie wel actie ondernomen op 4 mei, maar zal waarschijnlijk niets interessants zijn...FreeMen schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:26:
Transport is de "energiebesparingmodus" waar alle auto's in staan vanaf fabriek tot aflevering.
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"WF---","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":1843,"vehicleDateTime":"2021-05-04T10:09:27Z","tappsDateTime":"2021-05-04T16:53:57.399Z"}},"vinFeature":{"vin":"WF---8","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-05-06T10:56:14.353","packageCode":"RMVS_PK00201","model":null}}
Het is dubbel en inderdaad op dit moment vlak voor de finish maar de emotie krijgt langzamerhand de overhand tov het rationele...Rickie070 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:50:
[...]
Het ontbinden van de ovk (+ evt. klein kansje op een compensatie) zal denk ik ook het maximale zijn. Auto sneller geleverd krijgen zal er denk ik niet in zitten. En zo wel, dan hebben ze daar toch echt een probleem met al die andere honderden die wachten op hun bestelling!
Zou je na al dat lange wachten wel willen ontbinden? Denk als je nu een bestelling plaats bij Audi, VW, Tesla etc. dat je deze rond op hetzelfde tijdstip (eind mei/juni) geleverd krijgt.
Ik ben wel vrij zeker dat met alle nieuwe ev's en de huidige wetenschap hoe dit gelopen is ik de Ford links had laten liggen.
Nouja, dergelijke update van datum is wel vereist wil hij jou kant op komen dus dit is wel een positief teken.Rickie070 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:58:
[...]
Ik heb nog even via jouw weg gekeken naar de status van mijn voertuig. Zie wel actie ondernomen op 4 mei, maar zal waarschijnlijk niets interessants zijn...
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"WF---","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":1843,"vehicleDateTime":"2021-05-04T10:09:27Z","tappsDateTime":"2021-05-04T16:53:57.399Z"}},"vinFeature":{"vin":"WF0TK3SS7MMA16458","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-05-06T10:56:14.353","packageCode":"RMVS_PK00201","model":null}}
Grande Halifax... dat is een mooie ontwikkelingalex81 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:48:
Nou het ondenkbare/onverwachtse is gebeurd. Een belletje van de lm dat de auto de 18de opgehaald kan worden!! 🎉🎉🎉
wat laat https://rs-analytics-prod...cvfma/vehicleData/WF0XXXX jou zien ?
En de PTI?
[ Voor 17% gewijzigd door FreeMen op 06-05-2021 13:02 ]
Dat is het uiteraard. Ik heb vorige jaar afgezien van de koop en nooit definitief getekend. Daar lagen dan wel andere redenen dan de levertijd aan ten grondslag, maar kwam me goed uit.FreeMen schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:58:
[...]
Het is dubbel en inderdaad op dit moment vlak voor de finish maar de emotie krijgt langzamerhand de overhand tov het rationele...
Ik ben wel vrij zeker dat met alle nieuwe ev's en de huidige wetenschap hoe dit gelopen is ik de Ford links had laten liggen.
Ik denk dat ontbinden nog wel lukt, maar ook weer niet heel makkelijk. En je moet je afvragen of je daar energie in wilt stoppen. Voor mij was dat veel makkelijker, ik had alleen een productieplaats gereserveerd en niet tot definitieve aankoop overgegaan.
En met mij meer als je hoort dat er nog wel auto's overzijn.
Alles zal afhangen van hoe het gaat de komende weken, als ze nog 1 of 2 keer uitstellen dan kan het best eens zijn dat het kookpunt bereikt wordt en er alsnog op de finish een streep door heen gaat.jerh schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:07:
[...]
Dat is het uiteraard. Ik heb vorige jaar afgezien van de koop en nooit definitief getekend. Daar lagen dan wel andere redenen dan de levertijd aan ten grondslag, maar kwam me goed uit.
Ik denk dat ontbinden nog wel lukt, maar ook weer niet heel makkelijk. En je moet je afvragen of je daar energie in wilt stoppen. Voor mij was dat veel makkelijker, ik had alleen een productieplaats gereserveerd en niet tot definitieve aankoop overgegaan.
En met mij meer als je hoort dat er nog wel auto's overzijn.
Tijd zal het leren...
Edit,
De dealer gaf aan vanaf dit weekend enkele exemplaren in de showroom te hebben staan dus ik ga denk ik maar eens daar op de koffie voor een goed gesprek. Baat het niet dan schaadt het niet zullen we maar zeggen.
[ Voor 11% gewijzigd door FreeMen op 06-05-2021 17:21 ]
Dit laat de link van jouw zienFreeMen schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:01:
[...]
Grande Halifax... dat is een mooie ontwikkeling
wat laat https://rs-analytics-prod...cvfma/vehicleData/WF0XXXX jou zien ?
En de PTI?
:strip_exif()/f/image/fdfOnxNk3HQD1jdqxS9Xc73H.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door alex81 op 06-05-2021 14:26 ]
Thanks, dan lijkt mij mijn gedachte wel bevestigd, die datums moeten naar heel recent wil je hem ontvangen.
Wel grappig dat je Vehicle datetime overeenkomt met die van mij, maar dat mijn dealer de auto rond de 18e bij hem verwacht, en jij hem rond de 18e geleverd krijgt....
Andersom houdt de dealer vol dat 15 mei 2021 de leverdatum aan mij zal zijn, terwijl de pti-data nog april aangevenRickie070 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:17:
[...]
Wel grappig dat je Vehicle datetime overeenkomt met die van mij, maar dat mijn dealer de auto rond de 18e bij hem verwacht, en jij hem rond de 18e geleverd krijgt....![]()
vehicleDateTime":"2021-04-15T14:38:00Z","tappsDateTime":"2021-04-20T19:08:16.617Z
Nog mooier, die van mij staan opRickie070 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:17:
[...]
Wel grappig dat je Vehicle datetime overeenkomt met die van mij, maar dat mijn dealer de auto rond de 18e bij hem verwacht, en jij hem rond de 18e geleverd krijgt....![]()
"vehicleDateTime":"2021-04-26T08:44:20Z","tappsDateTime":"2021-04-29T20:21:26.242Z"
en komt volgens de dealer ook aan op de 18e... het kan nog maar ik heb er een hard hoofd in
PTI al wel april? hmm... dan zou hij al door QPDI moeten zijnLuffbra schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:21:
[...]
Andersom houdt de dealer vol dat 15 mei 2021 de leverdatum aan mij zal zijn, terwijl de pti-data nog april aangeven![]()
vehicleDateTime":"2021-04-15T14:38:00Z","tappsDateTime":"2021-04-20T19:08:16.617Z
Het moet kunnen als hij vandaag of morgen op transport gaat, ben benieuwd!
[ Voor 22% gewijzigd door FreeMen op 06-05-2021 13:28 ]
Wat zegt PTI ook alweer? Die van mij staat nog op begin maart ergens..FreeMen schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:22:
[...]
PTI al wel april? hmm... dan zou hij al door QPDI moeten zijn
Ik denk het niet/ of tenminste niet alle auto's. Mijne staat op de Cristiana, maar heeft PTI van 11 Maart.. hij kwam 19 maart uit productie.m24 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:44:
[...]
Mooi dan kunnen deze direct naar de dealerMisschien hebben we ze dan eerder dan die oudjes die nog opgelapt moeten worden in de haven.....
![]()
Laatste datum van software controle. Het idee is dat deze altijd naar een recente datum gaat bij de controle in Antwerpen al is er enige twijfel over alle datums na 8-3 aangezien obv de software nummers er geen verschil lijkt te zijn tussen recente update datums in Antwerpen en die van 8 maart en later in Mexico.Rickie070 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:50:
[...]
Wat zegt PTI ook alweer? Die van mij staat nog op begin maart ergens..
Aangezien die van jou nog op maart staat zou dit kunnen bevestigen dat er geen software update meer gebeurt voor alle auto's na (ca) 8 maart.
Je hebt je VIN maar 1x weg gehaald. Dus misschien plaatje ff verwijderen.
Haha ja stom. Zag het idd, heb em aangepast. Thanks!RensJ schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:21:
[...]
Je hebt je VIN maar 1x weg gehaald. Dus misschien plaatje ff verwijderen.
Nope, pti 12 maartFreeMen schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:22:
[...]
PTI al wel april? hmm... dan zou hij al door QPDI moeten zijn

Hmm, ook dat past wel in het plaatje dat er na 8 maart geen PTI update meer gebeurt.
Ben benieuwd wanneer de eerste geleverd wordt bij de dealer waarbij dat echt bevestigd kan worden. Dan kan de PTI update ook onder de F5 weg
Oh ja, PTI van mij ook 12 maart. Maar volgens Stern komt hij medio maart pas bij hen binnen. Aflevering dus later...