duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Is niet zo, de frunk is later te openen via het scherm of zo te zien de sleutel. Dit is tijdens de live feeds van Ford gemeld. Schijnbaar iets met 'federal law' in Amerika waardoor het nog niet is geactiveerd. (Bron mach e forum)Predje schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:36:
[...]
Lijkt me heel sterk, het openen van de frunk gaat volgens mij zeer mechanisch...
duurde bij mij ong. 2 weken vanaf utiladen in AntwerpenAboma schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:49:
[...]
Mijn auto ook bij Arval besteld. Eind mei wellicht iets eerder is mij bevestigd vorige week.
Mijn bestellingen zou op de Halifax hebben gestaan en is inmiddels aan het wachten in de haven.
Ik zie ook nog geen PTI update 🥺
:strip_exif()/f/image/P3a5cVQJhSdXgO9GzrFG8yVc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2bB0ucWmQSNFwPGAOWTJh4W6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4a23pjQJuRElkVaXsgl0SiDf.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch even kijken of de dealer in Alkmaar al iets heeft staan.... M'n hartje ging even sneller kloppen 😌
Heb de Grabber blue gezien en meegereden in Rotterdam vorig jaar. Was even kwijt hoe mooi hij is, contouren zijn ook live pas goed te zien, en die "Hood" is echt een eyecatcher!
#ikkannietmeerwachten
[ Voor 50% gewijzigd door Aboma op 24-04-2021 15:04 ]
MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar
Woohoo, nu maar hopen dat onze auto's erop staan...[Deth]Roses schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:38:
Erg leuk om het enthousiasme over de auto te lezen en ik ga nog even geduld hebben.
Zag wel dat de Cristiana aan de oversteek is begonnen 😉👍[Afbeelding]
Gelukkig niet.rvee schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:33:
Hopelijk geen mme bij betrokken 🥴
https://www.tubantia.nl/r...lweg-afgesloten~a5cb3033/
Witte kenteken plaat 🙈 proost chauffeur 😁
Maar zonder shipment number gaan we het nooit weten.....F1dude schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:47:
[...]
Woohoo, nu maar hopen dat onze auto's erop staan...![]()
![]()
makooy schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:40:
Krijg zojuist de MSC Cristina nummers door. Zal ze straks na ingang van de avondklok uitzoeken en posten. Heb nu visite (ja. 1 persoon)

Of ik heb net verkeerd gekeken of ze zijn weer weg.makooy schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:40:
Krijg zojuist de MSC Cristina nummers door. Zal ze straks na ingang van de avondklok uitzoeken en posten. Heb nu visite (ja. 1 persoon)
Ik kan ze nu niet meer vinden...
makooy schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:23:
[...]
Of ik heb net verkeerd gekeken of ze zijn weer weg.
Oh no... ben er nog steeds vrij zeker van dat mijn auto daar op staat, maar bevestiging is altijd goed.makooy schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:23:
[...]
Of ik heb net verkeerd gekeken of ze zijn weer weg.
Oldies radio??? Voor de foto zou het toch James Brown - Super bad moeten zijn ;-)Wimm! schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:01:
[Afbeelding]
Een volgende op weg naar Overijssel of nog verder.
Veel rijplezier, jaloers!!!
Je kunt ook alleen het rechter gedeelte laten zitten. Dat ga ik doen. Zag t laatst op een YouTube filmpje dat hier werd gepostm24 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:13:
[...]
Ahh thanks! Dan weten we in ieder geval dat we er nog wat uit te halen hebben.
Even update hieropmakooy schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:29:
Gister om 1700 de dealer gesproken, levering aan dealer stond op 1-mei
Krijg vanochtend om 0930 een mail dat de auto vandaag al bij hem op de stoep staat![]()
maar WTF, communicatie van Ford aan de dealers is dus echt te slecht voor woorden...
Via de F12 truuk zie ik dat de auto 20-30minuten na mijn belletje met de dealer op de trailer is gezet / vertrokken is
vmacsStatusDate: "2021-04-22 17:42:00.0"
vmacsStatusDesc: "COMPOUND OUT "
Wat vreemd. Ik moet em starten om te activeren. Kan niets op afstand dus wachten lijkt me..wachten wachten wachten 😉
Nice Wim!! Erg gaaf!! Hier nog heel ff geduld. Ook gaaf dat de pony light op de RWD zit. Die heb ik ook.Wimm! schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 07:57:
Goedemorgen allemaal,
Ter informatie: ik ben de gelukkige eerste gebruiker van de elektrische Mustang.
Betreft idd. een leaseauto.
De eerste ervaringen zijn in 1 woord SUPER!
Ondertuasen zie ik ze al steeds meer in het wild, voor diegenen die nog ff moeten wachten, heb geduld het wordt beloond met een mooie auto!
Groet, Wim
Die 2 velden zijn bij iedereen leeg. Dus normaalmetalpro2021 schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:33:
Die van mij staat al een tijdje in Antwerpen en PTI geeft dit aan. Troubles?
[Afbeelding]
Deze is ook mooi om de kleuren te volgen.Aboma schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:33:
[Afbeelding]
Er komen er steeds meer bij, de eerste rode staat er nu ook bij....
https://www.kentekenradar.nl/auto/ford/mustang-mach-e/
Die "moet" inderdaad staan op een recente dag.Baghus26 schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:49:
Moet de 'lastchecked' waarde naar april ? Staan bij mij op 6 maart
Aanname is momenteel PTI update datum + ca 1 week is dealer ontvangst datum.
Moet er ook niet. Voor de eerste 2 badges was dat het geval maar die hadden ook een firmware update gekregen.Baghus26 schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:49:
Moet de 'lastchecked' waarde naar april ? Staan bij mij op 6 maart
Afwachten. Beste status bij te houden via de ford.nl site en de f12 truuk. Terinfo bij mij zat er 2wkn tussen aankomst antwerpen 30.3 en pti update 13.4
[ Voor 17% gewijzigd door rvee op 25-04-2021 16:05 ]
Let er op dat de F12-orderstatus 24-48 uur achter loopt.rvee schreef op zondag 25 april 2021 @ 15:51:
[...]
Afwachten. Beste status bij te houden via de ford.nl site en de f12 truuk
Mijn auto stond al bij de dealer en toen stond die via de F12 nog in Antwerpen.
Heb ik een tiental pagina’s terug stap-voor-stap uitgelegd. Even zoeken in deze topic naar F12 en je komt het vast tegenBaghus26 schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:42:
Dan ga ik maar eens opzoeken hoe deze f12 werkt
Ipv bootje volgen nu elke dag kentekens checken ook mooi,🤪
Zover ik weet is dat niet direct mogelijk. RDW houdt wel VIN’s wel bij maar publiceert deze niet zover ik weet.rvee schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:32:
Is kenteken en vin koppeling te achterhalen?
[ Voor 121% gewijzigd door FreeMen op 25-04-2021 21:42 ]
Ik heb deze maand een MME besteld in RWD ER uitvoering voor levering later dit jaar. Dealer belde me dit weekend dat deze kleuren eruit gaan? Vind het een beetje een vreemd verhaal, iemand anders dezelfde ervaring?
Lijkt de beveiliging toch redelijk goed in elkaar te steken.makooy schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:42:
Dealer is gistermiddag schijnbaar met mijn auto bezig geweest en heeft de software uit de “fabrieksstand” gehaald. Ik kan de locatie niet meer zien en moet eerst de activatie op het scherm in de auto doorlopen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iets minder is dat ie nu met een 100% accu stil staatAlexE71 schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:48:
Range van 397 km bij volle accu voor een RWD standaard batterij is top 👍
Ik ben benieuwd of de dealer de kilometerstand nog reset voor aflevering...makooy schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:42:
Dealer is gistermiddag schijnbaar met mijn auto bezig geweest en heeft de software uit de “fabrieksstand” gehaald. Ik kan de locatie niet meer zien en moet eerst de activatie op het scherm in de auto doorlopen.
Als je bij Dekker Alkmaar een rode RWD met TP ziet staan: Dat is waarschijnlijk de mijne. Gezien de planning moet hij zo'n beetje opduikenAboma schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:44:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Toch even kijken of de dealer in Alkmaar al iets heeft staan.... M'n hartje ging even sneller kloppen 😌
Heb de Grabber blue gezien en meegereden in Rotterdam vorig jaar. Was even kwijt hoe mooi hij is, contouren zijn ook live pas goed te zien, en die "Hood" is echt een eyecatcher!
#ikkannietmeerwachten
Heeft de RDW ook enige vorm van ambiance verlichting aan boord of is het echt voorbehouden aan de AWD?Wimm! schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:58:
[...]
[Afbeelding]
Inderdaad, weet nog niet of het hierdoor praktischer is geworden, de tijd zal het leren.
Zover ik filmpjes in het donker heb kunnen volgen van de RWD is dat inderdaad helaas voorbehouden aan de RWD AWD . Ook zo'n puntje wat je in het tech pakket zou verwachten en niet afh. van je aandrijving....AvantBlack schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:34:
[...]
Heeft de RDW ook enige vorm van ambiance verlichting aan boord of is het echt voorbehouden aan de AWD?
Edit, dit was het fimpje
YouTube: 2021 Ford Mustang Mach-E AT NIGHT! | Interior/Exterior
[ Voor 16% gewijzigd door FreeMen op 26-04-2021 10:46 ]
De RWD moet het puur hebben van emotie, geen extra sfeer in de vorm van ambiance verlichting oidAvantBlack schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:34:
[...]
Heeft de RDW ook enige vorm van ambiance verlichting aan boord of is het echt voorbehouden aan de AWD?

I'll keep an eye out. Ik woon er praktisch naast dus hou hem wel voor je in de gaten.Meester_J schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:49:
[...]
Als je bij Dekker Alkmaar een rode RWD met TP ziet staan: Dat is waarschijnlijk de mijne. Gezien de planning moet hij zo'n beetje opduiken
Je kan altijd bij de action zo'n ledstripje op batterijen halen en erin plakkenWimm! schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:55:
[...]
De RWD moet het puur hebben van emotie, geen extra sfeer in de vorm van ambiance verlichting oid
Dit valt toch ergens wel in de categorie verkeerde bezuining van Ford. Hezelfde geldt overigens voor de 3 verticale leds in de koplampen, die hadden gewoon standaard moeten zijn.
En dan geluidsgevoelig maken op de propulsion sound qua lichtsterkte 🤣FreeMen schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:00:
[...]
Je kan altijd bij de action zo'n ledstripje op batterijen halen en erin plakken

Toch ook nog een vraag:
Wat was de 'doorlooptijd' van de eerste update datum in de PTI tot en met ze deze check deden in Antwerpen en de modified date werd aangepast?
Weten we dat?
Deze info helpt anderen denk ik nogal......
De eerste berichten gaven aan twee weken na aankomst Antwerpen dat de PTI bijgewerkt is. Een week later dan de PTI stonden de eerste auto’s bij dealers.metalpro2021 schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:25:
Aan de mensen die de auto al ontvangen hebben :veel plezier!
Toch ook nog een vraag:
Wat was de 'doorlooptijd' van de eerste update datum in de PTI tot en met ze deze check deden in Antwerpen en de modified date werd aangepast?
Weten we dat?
Volgens mij zit het ook op de RWD hoor... Heb al wel foto's en video's gezien van RWD's met het verlichte paardtje op de grond.FreeMen schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:42:
[...]
Zover ik filmpjes in het donker heb kunnen volgen van de RWD is dat inderdaad helaas voorbehouden aan de RWD AWD . Ook zo'n puntje wat je in het tech pakket zou verwachten en niet afh. van je aandrijving....
Edit, dit was het fimpje
YouTube: 2021 Ford Mustang Mach-E AT NIGHT! | Interior/Exterior
Het ging volgens mij om interieur sfeerverlichting en dat zit er helaas niet op. De Pony in de spiegels wel (al had ik die graag uitgeruild voor interieur velichting...)makooy schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:35:
[...]
Volgens mij zit het ook op de RWD hoor... Heb al wel foto's en video's gezien van RWD's met het verlichte paardtje op de grond.
Er stonden vorige week dik 6000 Ford auto's in Antwerpen, dus de volgorde van afhandeling is niet fifo.
En er is minder personeel om alles snel af te handelen.
Dus die 2 weken na PTI update kan zomaar sneller worden als de achterstand is weggewerkt.
Mijn auto komt deze week pas binnen, maar de afleverdatum blijft op eind mei staan.
Just here for the fun
Mijn auto staat sinds 31 maart? in Antwerpen, 15 april PTI updates, verwachte datum dealer volgens Ford.nl 8 mei...metalpro2021 schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:25:
Aan de mensen die de auto al ontvangen hebben :veel plezier!
Toch ook nog een vraag:
Weten we dat?
Van mij zijn de stats:MarcelGo schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:12:
[...]
Mijn auto staat sinds 31 maart? in Antwerpen, 15 april PTI updates, verwachte datum dealer volgens Ford.nl 8 mei...
- 20/04 gelost in Antwerpen (Grimaldi)
Prognose op basis van eerder 'logistieke performance'
- verwachtte PTI update: 04 mei.
- levering : 27 mei.
Ze hebben het druk
Hij blijft bij mij aangeven dat ik 2 berichten heb, maar bij de berichten staat vervolgens niks.
Bij mij geen problemen in de appRensJ schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:18:
Meer mensen met die gekke berichten in de FordPass app?
Hij blijft bij mij aangeven dat ik 2 berichten heb, maar bij de berichten staat vervolgens niks.
[...]
Bij mij geen problemen in de app
Mijn auto moet volgende week bij de dealer binnen komen, app geeft nog steeds aan "In afwachting van activatie". Kan er verder niets mee.
Bij mij alleen sinds vandaag "in afwachting van activatie". Ik heb het al een aantal keer geprobeerd te activeren maar niemand drukte op OKRensJ schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:18:
Meer mensen met die gekke berichten in de FordPass app?

Nu geeft hij het al automatisch aan.
Is de levering 27-5 aan jouw of aan de dealer?metalpro2021 schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:40:
[...]
Van mij zijn de stats:
- 20/04 gelost in Antwerpen (Grimaldi)
Prognose op basis van eerder 'logistieke performance':
- verwachtte PTI update: 04 mei.
- levering : 27 mei.
Ze hebben het druk
Bij Grimaldi staat mijn auto nog op de boot... gelukkig zegt Ford.nl via F12 dat mijn auto Compound in is met datum 21-4. Mijn voorlopige eta dealer was 8-5 en is inmiddels volgens dealer 22-5 geworden.
Heel eerlijk mijn geduld is op.... zeker wetende dat ik zaterdag naar Brielle ga en ik zo maar @makooy kan zien langs cruisen in zijn nieuwe bolide

Heb hem nog niet, staat nog bij de dealer.[Deth]Roses schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:20:
[...]
Is de levering 27-5 aan jouw of aan de dealer?
Bij Grimaldi staat mijn auto nog op de boot... gelukkig zegt Ford.nl via F12 dat mijn auto Compound in is met datum 21-4. Mijn voorlopige eta dealer was 8-5 en is inmiddels volgens dealer 22-5 geworden.
Heel eerlijk mijn geduld is op.... zeker wetende dat ik zaterdag naar Brielle ga en ik zo maar @makooy kan zien langs cruisen in zijn nieuwe bolide![]()
![]()
![]()
![]()
Gelukkig heel stilletjes zodat ik er niet veel van zal meekrijgen
Ze zijn er afgelopen zaterdag mee bezig geweest. Ik ben de verbinding kwijt nu.
vmacsStatusDate: "2021-04-22 17:42:00.0"rvee schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:23:
Misschien kan @makooy een update geven wat zijn F12 waarden na aflevering bij de dealer zijn geworden en of zijn PTI nog update hebben gehad?
vmacsStatusDesc: "COMPOUND OUT "
Daarvoor is die 2x op "COMPOUND IN" gegaan.
1e Compound IN - 31-mrt
2e Compound IN - 16-april
Compount OUT - 22-april = levering aan dealer 23-april
Hiermee lijkt de losweek +4 inmiddels ook niet meer haalbaar en wordt het al losweek +5. Dat wordt dan 1e week juni (Florida) voor mij[Deth]Roses schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:20:
[...]
Is de levering 27-5 aan jouw of aan de dealer?
Heel eerlijk mijn geduld is op.... zeker wetende dat ik zaterdag naar Brielle ga en ik zo maar @makooy kan zien langs cruisen in zijn nieuwe bolide![]()
![]()
![]()
![]()
Gelukkig heel stilletjes zodat ik er niet veel van zal meekrijgen
Ik zal de dealer in de loop van de week maar weer eens bellen.
NB, ik weet dat de site achter loopt met de werkelijkheid maar het aantal auto's op kenteken gaat wel heel erg traag. Slecht teken...
[ Voor 11% gewijzigd door FreeMen op 26-04-2021 15:36 ]
Have fun!Renevdw84 schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:39:
Zojuist opgehaald en de eerste kilometers zijn gemaakt.🙂
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
500 INTERNAL_SERVER_ERROR ?[Deth]Roses schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:18:
Hmmmm lijk nu even of F12 bij mij niet meer werkt 🥴
Welcome to my world

https://www.autowereld.co...er-de-ford-mustang-mach-e
Quote:
Zorgen over de levertijd van de Ford Mustang Mach-E hoef je niet per se te hebben: Ford heeft een grote voorraad staan in Antwerpen. Als je niet op zoek bent naar een specifieke versie, hoef je dus niet te wachten tot je auto met de boot vanuit de fabriek in Mexico aan wal komt.
Er zit een kern van waarheid in maar beperkt zich wel tot: Ford heeft een grote voorraad staan in Antwerpen

[ Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 26-04-2021 17:29 ]
Helemaal mee eens! Ambiance verlichting is toch wel een standaard en behoud die 100.000 kleurmogelijkheden dan voor de AWD versie of stop dit in het tech pakket.FreeMen schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:12:
Even serieus, ik geef niks om ambiance verlichting bij je voeten, daar maal ik niet om maar ik vind het ergens toch wel jammer dat er geen mooie dunne ledstrip in de deuren en evt. het dashboard loopt. Geeft toch net wat meer sfeer en hoort mijn inziens ook gewoon bij een EV en zeker bij een auto van € 50K.
Dit valt toch ergens wel in de categorie verkeerde bezuining van Ford. Hezelfde geldt overigens voor de 3 verticale leds in de koplampen, die hadden gewoon standaard moeten zijn.
Ik heb liever de verlichting binnenin dan een verlicht paard buiten.
Ambiance verlichting geeft toch wat extra’s en wordt het niet zo’n donker geheel binnenin.
Maargoed, helaas het zit er dus niet in.
Vooral als je door de gewone koplampen een lagere veiligheidsscore krijgt...FreeMen schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:12:
Blijkbaar is de flexibele afdekking van de hoedenplank ook niet echt van top kwaliteit.
Super en wat is die kleur gaaf! Kunststof bumpers vallen me erg mee.Renevdw84 schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:39:
Zojuist opgehaald en de eerste kilometers zijn gemaakt.🙂
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik krijg em net zo, alleen dan met enkel TP.
Daarvoor hoeft hij toch niet flexibel te zijn?MarcelGo schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:38:
Die flexibele afdekking vind ik dus juist top, heel prettig dat bijna alles afgedekt is ook al is het wat groter en dat ie met de achterklep echt omhooggaat ook. Tuurlijk heb ik liever dat de bevestiging ook goed blijft zitten maar dat is m.i. makkelijk oplosbaar 🙃
In mijn huidige tiguan is hij bekleed polyester, dekt alles af (niet bijna alles), is stevig en gaat ook mee omhoog.
Uiteraard beter iets dan niets maar toch, gevoelsmatig een (te) goedkope oplossing maar wellicht een hopelijk een onterechte "angst".
In de Golf moet ik hem best vaak eruit halen omdat iets boven de rugleuning uitsteekt, die dikkere hoedenplank dempt wel de geluiden uit de wielkasten, maar toch ga ik voor de flexibele afdekking😉FreeMen schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:49:
[...]
Daarvoor hoeft hij toch niet flexibel te zijn?
In mijn huidige tiguan is hij bekleed polyester, dekt alles af (niet bijna alles), is stevig en gaat ook mee omhoog.
Uiteraard beter iets dan niets maar toch, gevoelsmatig een (te) goedkope oplossing maar wellicht een hopelijk een onterechte "angst".
Je laat het lijken alsof we een keuze hebben 🤔😉MarcelGo schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:16:
[...]
In de Golf moet ik hem best vaak eruit halen omdat iets boven de rugleuning uitsteekt, die dikkere hoedenplank dempt wel de geluiden uit de wielkasten, maar toch ga ik voor de flexibele afdekking😉
In de tussentijd even genieten van de evolutie van de Mach-E.
[ Voor 48% gewijzigd door Aboma op 27-04-2021 10:31 ]
Ik zie sinds zaterdag geen nieuwe kentekens meer.
Zouden zij maandag ook gesloten zijn geweest?
Activeer die auto dan ook gewoon 😅brainovic schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:37:
Ik heb sinds gisterenavond denk ik wel 20 notifcaties van de FordPass app gehad of ik mijn auto wil activeren. En ze blijven komen...
Bij Broekhuis Zeist stonden 5 MME's op het terrein en 1 in de showroom.
Goed teken dat we ze op de weg beginnen te zien.
Even mezelf quotenmakooy schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:11:
Zo, stappenplan gemaakt. Makkelijker kan ik het niet echt maken.
Je hebt wel het VIN nummer in je Ford Account nodig. als die er niet in staat kan je de status niet uitlezen.
Uitvoeren in Chrome (andere browsers niet getest)
1. Ga naar https://www.ford.nl/dashboard#/
2. Druk op F12(windows) of CMD+Option+ i (Mac)
3. Als het extra menu aan de rechterkant open is dan is het handig om hem onder in het scherm te krijgen. Druk rechtsboven op de ... in het zwarte vak, kies bij "Dock side" voor de 2de van rechts.
4. Kies voor tabblad "Network" (bovenste rij in het zwarte scherm)
5. Kies voor "XHR" (net onder Network), dat filtert al een hoop informatie uit welke je niet nodig hebt.
6. Druk op de kolomnaam "Name" om de resultaten op naam te sorteren
7. Zoek "order-status?vin......" in de "Name" kolom en druk er op. Rechts komt nu een extra vak
8. Kies net boven het extra vak wat erbij is gekomen op "Response"
9. Resultaat wordt nu weergegeven.
vmacsStatusDesc = laatste status die de dealer ook ziet
vmacsStatusDate = datum wijzing naar laatste status
Mochten de bovenstaande stappen niet werken dan kan je het in Chrome Incognito venster proberen. Dat hielp bij mij.
Als je bovenstaand "F12-truukje" doet op de volgende pagina:
https://www.ford.nl/owners/vehicle-dashboard
dan zoeken naar status?countryCode=nl&vin=%HIERJOUWVIN%
Krijg je VEEL meer informatie.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| {version: "4.0.0", status: 200, vehiclestatus: {vin: "xxxxx",…}} status: 200 vehiclestatus: {vin: "xxxxx",…} TPMS: {uomPressure: "BAR",…} ZoneLighting: null alarm: {value: "NOTSET", status: "CURRENT", timestamp: "xxx"} authorization: "AUTHORIZED" battTracLoSocDDsply: {value: "Null", status: "CURRENT", timestamp: "xxx"} battery: {batteryHealth: {value: "STATUS_GOOD", status: null, timestamp: "xxx"},…} batteryChargeStatus: {value: "NoReportRequest", status: "CURRENT", timestamp: "xxx"} batteryFillLevel: {value: 100, status: "LAST_KNOWN", timestamp: "xxx", quarterRange: "FULL"} batteryPerfStatus: {value: "Ok no message displayed", status: "CURRENT", timestamp: "xxx"} batteryTracLowChargeThreshold: {value: "Null", status: "CURRENT", timestamp: "xxx"} ccsSettings: {timestamp: "xxx", location: 0, vehicleConnectivity: 1, vehicleData: 1,…} chargeEndTime: {value: "xxx", status: "CURRENT", timestamp: "xxx"} chargeStartTime: {value: "xxx", status: "CURRENT", timestamp: "xxx"} chargerPowertype: null chargingStatus: {value: "NotReady", status: "CURRENT", timestamp: "xxx"} dcFastChargeData: {fstChrgBulkTEst: {value: "0", status: "CURRENT", timestamp: "xxx"},…} deepSleepInProgress: {value: false, status: null, timestamp: "xxx"} doorStatus: {rightRearDoor: {value: "Closed", status: "CURRENT", timestamp: "xxx"},…} elVehDTE: {value: "406.0", status: "LAST_KNOWN", timestamp: "xxx"} firmwareUpgInProgress: {value: false, status: null, timestamp: "xxx"} fuel: null gps: {latitude: "xxx", longitude: "xxx", status: "CURRENT", timestamp: "xxx"} gpsState: null hybridModeStatus: {value: "Null State", status: "CURRENT", timestamp: "xxx"} ignitionStatus: {value: "Off", status: "CURRENT", timestamp: "xxx"} lastModifiedDate: "xxx" lastRefresh: "xxx" lockStatus: {value: "UNLOCKED", status: "CURRENT", timestamp: "xxx"} odometer: {value: 56, status: "CURRENT", timestamp: "xxx"} oil: {oilLife: "STATUS_LOW", oilLifeActual: 0, status: "CURRENT", timestamp: "xxx"} outandAbout: {value: "PwPckOffTqNotAvailable", status: "CURRENT", timestamp: "xxx"} plugStatus: {value: "0.0", status: "CURRENT", timestamp: "xxx"} preCondStatusDsply: {value: "Not Scheduled", status: "CURRENT", timestamp: "xxx"} prmtAlarmEvent: null remoteStart: {remoteStartDuration: 10, remoteStartTime: 0, status: "CURRENT", timestamp: "xxx"} remoteStartStatus: {value: "0.0", status: "CURRENT", timestamp: "xxx"} serverTime: "xxx" tirePressure: {value: "STATUS_GOOD", status: null, timestamp: "xxx"} trailerLightCheckStatus: null vin: "xxxxx" windowPosition: {,…} version: "4.0.0" |
Waar eerst 100% lading 397km is staat het nu op:
406KM
LAATSTE UPDATE 15:42 CEST OM 26-04-21
[ Voor 55% gewijzigd door makooy op 27-04-2021 17:53 ]
1
2
3
4
5
6
| {"displayOTAStatusReport":"UserDisallowed", "ccsStatus":null, "error":null, "fuseResponse":null, "tappsResponse":null, "otaAlertStatus":"error while retrieving OTA status"} |
Dit zie ik al 2 maanden dus dat zegt weinigmetalpro2021 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:05:
Hier maak je de auto bezitters van auto's die 'vast zitten in de distributieketen' niet blij mee:
code:
1 2 3 4 5 6 {"displayOTAStatusReport":"UserDisallowed", "ccsStatus":null, "error":null, "fuseResponse":null, "tappsResponse":null, "otaAlertStatus":"error while retrieving OTA status"}
edit,
1
2
3
4
5
6
| {"displayOTAStatusReport":"Available", "ccsStatus":null, "error":null, "fuseResponse":null, "tappsResponse":null, "otaAlertStatus":null} |
Enige verschil is dat bij mij OTA available is
edit 2
Verder krijg ik alleen maar errors bij de status regels, dat heb jij waarschijnlijk ook?
[ Voor 28% gewijzigd door FreeMen op 27-04-2021 19:48 ]
Dan heb je toch iets unieks gezien. Er rijden er denk ik maar eens stuk of 3-4 rond in heel NLAvantBlack schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:44:
Vanmiddag in de buurt van Elburg de eerste ‘niet-demo’ RWD gespot 😎
Goed teken dat we ze op de weg beginnen te zien.
Bedankt.
Hij is niet helemaal compleet maar ik denk dat ik genoeg info heb samen met de info welke ik van Makooy gekregen heb. Makooy heeft een bouwdatum van dec-20 en heeft op 14-4 in antwerpen een update gehad.
Alle "softwarepartno" nummers zijn bij hem nu 1:1 gelijk aan die van mij waarbij mijn laatste pti update 8 maart is (bouwdatum 26-2). In jouw geval wijkt het PCM softwarepartno af ondanks dat we allemaal dezelfde assemblypartno hebben maar jouw PCM softwarepartno eindigd op HR waar die van mij en die van Makooy beide eindigen op ANA.
Sommige assemblypartno wijken onderling wel af, hoe later je build hoe hoger de laatste 2 letters zijn op een aantal modules. Waarschijnlijk veranderde onderdelen gedurende het productie proces. De software is dus echter wel in alle gevallen gelijk bij mij en Makooy.
Kortom, het ziet er naar uit dat de software van de auto's met PTI update 8 maart en later reeds de laatste updates hebben. Hopelijk scheelt dat in de doorlooptijd in Antwerpen.
[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 27-04-2021 23:32 ]