Ik heb dat mailtje ook gehad maar bij mij is die status nog "InTransit"...de dealer had ook nog geen bericht dat hij was vrijgegeven uit Antwerpen.rosetree schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:29:
Ik check weer even onder water (bij de Noorse versie) nadat ik gister een mailtje heb ontvangen: nog 1 a 2 weken en dan staat de auto bij je voordeur.
contractSource: "PartialOffline"
gobStatusCode: "VAFD"
gobStatusDate: "2021-04-20 05:33:11.0"
gobStatusDesc: "VehicleAtFinalDestination"
number: "xxxxxxx"
type: "order"
vmacs2CharCode: "92"
vmacs3CharCode: "721"
vmacsStatusDate: "2021-04-19 19:01:00.0"
vmacsStatusDesc: "COMPOUND OUT "
Een nieuwe status die ik nog niet gezien had....zou dit betekenen dat de auto bij de dealer staat?
Ik denk dat iedereen wel benieuwd is wat je dealer nu zegtrosetree schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:29:
Ik check weer even onder water (bij de Noorse versie) nadat ik gister een mailtje heb ontvangen: nog 1 a 2 weken en dan staat de auto bij je voordeur.
Een nieuwe status die ik nog niet gezien had....zou dit betekenen dat de auto bij de dealer staat?
Ja had ik al gedaan, maar kon niet zien wanneer die voor het laatst is bijgewerkt. Komt van zelf een keer dan! Bedankt.makooy schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:26:
[...]
Heb je al in de sheet gekeken?![]()
Ik doe eerlijk gezegd niet aan persoonlijke verzoekjes, dan blijf ik bezig voor 150+ mensen.
Zodra ik nieuwe informatie heb werk ik de sheet bij.
Kan die boot toch niet sneller deze kant op krijgen
Ook die werkt niet helaas, zelfde 404 error. Ook geen plaatje van de auto.rvee schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:43:
[...]
ook https://www.ford.nl/dashboard#/ al geprobeerd?
Zelfde issue met de order tracker zelf icm order nummer. Ook daar komt er niks. Deze heeft wel gewerkt itt tot ford website, die heeft het nooit gedaan.
edit,
alle data van de auto bij de vin klopt gelukkig wel (kleur, opties etc)
[ Voor 9% gewijzigd door FreeMen op 21-04-2021 10:19 ]
Mijn auto staat sinds maandag bij de dealer. Als ik bij de vmacsStatusDate kijk komt deze overeen met bericht van dealer dat hij daar was. Bij "vmacsStatusDesc": staat "COMPOUND OUT ".makooy schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:30:
[...]
Lijkt er inderdaad op, en dat die daar dus gisteren is aangekomen
19-4 vertrokken
20-4 aangekomen bij dealer.
Dus lijkt er inderdaad op dat de auto bij de dealer staat.
Ja, die zou bij de dealer moeten staan. Inloggen via noorwegen of nederland maakt overigens geen verschil. Ik krijg bij beide dezelfde info.rosetree schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:29:
nog helemaal niksrvee schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:51:
[...]
Ik denk dat iedereen wel benieuwd is wat je dealer nu zegt
Hi,
Ik ben ook nieuw op het forum omdat ik maar eens ging zoeken naar lotgenoten die ook al zo lang wachten op de MME. Ik heb alleen een Vin nummer en verder eigenlijk weinig informatie. Via de leasemaatschappij alleen maar meldingen voor uitstel van de levering. Vorig jaar februari besteld en ben benieuwd of hij al onderweg is. Ik heb de sheet ingevuld en ben verder erg onhandig met dingen op te zoeken.
Vorige week kreeg ik nog door uiterlijk 1 mei bij dealer maar gisteren kreeg ik van de dealer door dat hij pas 26 mei wordt verwacht.
Hoop dat jullie meer weten dan ik maar gezien de 160 pagina's op dit topic heb ik nog wat bij te lezen.
Ik ben ook nieuw op het forum omdat ik maar eens ging zoeken naar lotgenoten die ook al zo lang wachten op de MME. Ik heb alleen een Vin nummer en verder eigenlijk weinig informatie. Via de leasemaatschappij alleen maar meldingen voor uitstel van de levering. Vorig jaar februari besteld en ben benieuwd of hij al onderweg is. Ik heb de sheet ingevuld en ben verder erg onhandig met dingen op te zoeken.
Vorige week kreeg ik nog door uiterlijk 1 mei bij dealer maar gisteren kreeg ik van de dealer door dat hij pas 26 mei wordt verwacht.
Hoop dat jullie meer weten dan ik maar gezien de 160 pagina's op dit topic heb ik nog wat bij te lezen.
[ Voor 11% gewijzigd door CarloH1 op 21-04-2021 10:52 ]
welkom bij lotgenoten contact.....CarloH1 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:51:
Hi,
Ik heb even snel gekeken maar hij staat niet op de Halifax of Florida welke deze week aangekomen zijn dan wel aan komt. Hij zou op de één van de 2 latere boten, welke de afgelopen week zijn vertrokken vanuit Veracrux (aankomst begin mei), kunnen staan. Als dat zo is is eind mei inderdaad een logische datum al moet de haalbaarheid daarvan ook nog maar blijken. Tot op heden gaat het allemaal niet zo vlot.CarloH1 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:51:
Hi,
Ik volg dit forum al even en verbaas met over de info die hier allemaal gevonden wordt! Top
Ik heb me uiteindelijk ook maar eens geregistreerd en de sheet ingevuld. Ik ben benieuwd of jullie mijn auto ergens kunnen terug vinden
Builddate is als het goed is 19 maart geweest en krijg inmiddels via de dealer een leverdatum van rond 12-6.
Builddate is als het goed is 19 maart geweest en krijg inmiddels via de dealer een leverdatum van rond 12-6.
Snelle check leert mij dat hetzelfde voor jou geldt, hij staat niet op de Florida noch de Halifax.SJHindriks schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:57:
Ik volg dit forum al even en verbaas met over de info die hier allemaal gevonden wordt! TopIk heb me uiteindelijk ook maar eens geregistreerd en de sheet ingevuld. Ik ben benieuwd of jullie mijn auto ergens kunnen terug vinden
![]()
Kans is reeel dat hij op de Cristiana of Mirafiori staat. Leverdatum van 12-6 is dan wel vrij laat maar er zijn dealers welke 1 week aanhouden voor aflevering na aankomst bij hen maar er zijn er ook welke 3 weken aanhouden.
Open MED/Ame Grande Florida Veracruz GFO0321 27/03/2021 Antwerp GFO0321 22/04/2021
Open MED/Ame Grande Halifax Veracruz GHL0321 28/03/2021 Antwerp GHL0321 18/04/2021
Open MED/Ame MSC Cristiana Veracruz MCR0221 10/04/2021 Antwerp MCR0321 04/05/2021
Open MED/Ame Grande Mirafiori Veracruz GRM0321 16/04/2021 Antwerp GRM0421 07/05/2021
Open MED/Ame Grande Baltimora Veracruz GBL0321 23/04/2021 Antwerp GBL0421 18/05/2021
Open MED/Ame MSC Immacolata Veracruz MIM0521 09/05/2021 Antwerp MIM0621 06/06/2021
Open MED/Ame Grande New Jersey Veracruz GNJ0321 17/05/2021 Antwerp GNJ0421 10/06/2021
Hopelijk kan @makooy snel boven water krijgen welke auto’s op deze boten staan.FreeMen schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:33:
[...]
Hij zou op de één van de 2 latere boten, welke de afgelopen week zijn vertrokken vanuit Veracrux (aankomst begin mei), kunnen staan.
Net trouwens bij van Mossel Tilburg een zwarte MME zien staan
Ben wel benieuwd hoeveel verschil er zal zitten tussen de uiteindelijke levering van de auto. Ik heb het 1 maand later besteld en volgens de sheet zou mijn auto wel al op de Halifax van deze week zitten. Loopt het contact van je leasemij via de dealer Stern Den Haag?CarloH1 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:51:
Hi,
Zojuist werd deze wrap op de Amerikaanse Facebook gedeeld. En ik moet zeggen dat dit voor mij de eerste is die ik wel Nice vind:
“Got the front grille wrapped with 3M Matrix Black vinyl. Looks sick!”
:strip_exif()/f/image/FB1LLEaOFPxYNVAPf2opsNYL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FB1LLEaOFPxYNVAPf2opsNYL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/etHsbC5nrKGPa7NpuIl1ys3j.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door [Deth]Roses op 21-04-2021 12:16 ]
Die is inderdaad best aardig al moet je hem wel in RL zien denk ik.
Ik zit ook aan ziets te denken maar twijfel nog zeer. Een wrap is het toch net niet tov bv de echt GT looks.
Mn de "onderkant" vind ik twijfelachtig en dan in het bijzonder de links- en rechts onder.
Edit
gevoelsmatig is de onderkant te lang en moet hij stoppen voordat hij de knik naar de bumper maakt.
Ik zit ook aan ziets te denken maar twijfel nog zeer. Een wrap is het toch net niet tov bv de echt GT looks.
Mn de "onderkant" vind ik twijfelachtig en dan in het bijzonder de links- en rechts onder.
Edit
gevoelsmatig is de onderkant te lang en moet hij stoppen voordat hij de knik naar de bumper maakt.
[ Voor 16% gewijzigd door FreeMen op 21-04-2021 12:20 ]
Waarom een EV op een fossil laten lijken? We gaan naar een nieuw tijdperk. Dat houd ook in de auto's er anders uit gaan zien dan vroeger.[Deth]Roses schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:15:
Zojuist werd deze wrap op de Amerikaanse Facebook gedeeld. En ik moet zeggen dat dit voor mij de eerste is die ik wel Nice vind:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Klopt, is gewenning maar om één of andere reden smoelt het toch beter. Dwz, de GT, de warps ben ik nog niet over uit.RudiP schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:31:
[...]
Waarom een EV op een fossil laten lijken? We gaan naar een nieuw tijdperk. Dat houd ook in de auto's er anders uit gaan zien dan vroeger.
Bijkomstig voordeel is dat het tegen steenslag helpt
Sluit ik me bij aan. Ik wil ook niet dat het op een gril lijkt, maar ik vind het contrast aan de voorkant wel wat hebben. Denk idd wel dat bij de hoek de gril moet stoppen en niet doorlopen tot aan de bumper.FreeMen schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:51:
[...]
Klopt, is gewenning maar om één of andere reden smoelt het toch beter. Dwz, de GT, de warps ben ik nog niet over uit.
Bijkomstig voordeel is dat het tegen steenslag helpt
Het gaat er dan echt van komen. Komende maandagmiddag mag ik mijn MME op gaan halen bij de dealer

Gefeliciteerd alvast en houd ons op de hoogte!Renevdw84 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:14:
Het gaat er dan echt van komen. Komende maandagmiddag mag ik mijn MME op gaan halen bij de dealer![]()
hopelijk met kenteken M-002-ME of zoRenevdw84 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:14:
Het gaat er dan echt van komen. Komende maandagmiddag mag ik mijn MME op gaan halen bij de dealer![]()
Je kan alvast je kenteken 'voorspellen' https://www.kenteken.tv/kentekenvoorspeller.php
Ik vermoed dat het een L wordt...zag die hier al in de straat staanfletnix schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:33:
[...]
hopelijk met kenteken M-002-ME of zo![]()
Je kan alvast je kenteken 'voorspellen' https://www.kenteken.tv/kentekenvoorspeller.php
Als je een M krijgt wordt het geen mei of juni meer dat je hem hebtrosetree schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:40:
[...]
Ik vermoed dat het een L wordt...zag die hier al in de straat staan
Gefeliciteerd. We kijken uit naar de foto.s 😇Renevdw84 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:14:
Mooie 20 inch velgenmakooy schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:46:
@ja3 zag deze voorbij komen:
https://www.broekhuis.nl/...ekleding--2021/918618876/
Wel reeds 2500km op de teller.
Rdw kent hem nog nietmakooy schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:46:
Lol wat zou die 23.7km op de teller dan betekenenfletnix schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:51:
[...]
Mooie 20 inch velgen![]()
Demo auto's worden door de dealer meestal 3 maanden gebruikt. De 2500km is een geschatte waarde na 3 maanden, maar kan dus ook veel hoger uitkomen. Privé hebben wij een demo auto van 3 maanden aangeschaft met een geschatte km stand van 5000 km. Uiteindelijk waren dat er maar 3800. En scheelde 5k op de nieuwprijs :-)fletnix schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:51:
[...]
Niemand van hier?:strip_exif()/f/image/xoO7igMDhWraBuPolpb4sZfL.jpg?f=fotoalbum_large)
https://fordmediacenter.n...ach-e-vandaag-afgeleverd/
:strip_exif()/f/image/xoO7igMDhWraBuPolpb4sZfL.jpg?f=fotoalbum_large)
https://fordmediacenter.n...ach-e-vandaag-afgeleverd/
[ Voor 191% gewijzigd door F1dude op 21-04-2021 14:51 ]
OH THANKS! Ik ben al weken op zoek naar een goede foto van een star white RWD trim om mijn keuze velgen onder te plakken.makooy schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:46:
Zwarte velgen worden het voor mij iig niet. In combinatie met de zwarte trim is dit mij teveel zwart.
Edit,
Zie dat ze er all weather banden op hebben liggen, bijzonder.
[ Voor 19% gewijzigd door FreeMen op 21-04-2021 14:58 ]
[quote]Rickie070 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:10:
[...]
Ben wel benieuwd hoeveel verschil er zal zitten tussen de uiteindelijke levering van de auto. Ik heb het 1 maand later besteld en volgens de sheet zou mijn auto wel al op de Halifax van deze week zitten. Loopt het contact van je leasemij via de dealer Stern Den Haag?
Die van mij via Leasemaatschappij maar ik heb contact met Stern in Den Haag.
Deze reactie kreeg ik dinsdag dus denk dat het klopt dat die van mij nog niet op een boot staat:
Uw Mach-E staat in de uitgaande slag in de haven van Mexico, met een verwachte leverdatum bij ons op 28-5.
[...]
Ben wel benieuwd hoeveel verschil er zal zitten tussen de uiteindelijke levering van de auto. Ik heb het 1 maand later besteld en volgens de sheet zou mijn auto wel al op de Halifax van deze week zitten. Loopt het contact van je leasemij via de dealer Stern Den Haag?
Deze reactie kreeg ik dinsdag dus denk dat het klopt dat die van mij nog niet op een boot staat:
Uw Mach-E staat in de uitgaande slag in de haven van Mexico, met een verwachte leverdatum bij ons op 28-5.
Wat zij zien is dat de laatste locatie in mexico was. Als hij eind mei bij de dealer is, dan staat hij waarschijnlijk al op 1 van de 2 boten die nu onderweg zijn. Zelfde voor mij.CarloH1 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:36:
[...]
Hmm, een standaard MME met 20" velgen. Hoezo dan dat er alleen 18" onder mag????????makooy schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:46:
Wie snapt het nog??

En jawel, ook bij mij gaat het dan echt gebeuren. Woensdagochtend mag ik mijn MME op gaan halen bij de dealer!Renevdw84 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:14:

Precies mijn gedachte. Die hebben de memo vast niet gelezenMarcelK64 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:48:
[...]
Hmm, een standaard MME met 20" velgen. Hoezo dan dat er alleen 18" onder mag????????
Wie snapt het nog??![]()
![]()
![]()

Kan er niet iemand even een flinke proefrit boeken en zijn bevindingen delen van 20” onder de Mach E 🤣FreeMen schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:58:
[...]
Precies mijn gedachte. Die hebben de memo vast niet gelezen
Alleen verbruik wordt een lastige om gelijk bij een proefrit te kunnen meten 😂
Op US forum heeft er iemand 20inch a245 onder een first edition en hij geeft op 20 miles minder te halen op een lading dan de 250 miles welke Ford op geeft. Nu verwacht ik dat wat Ford op geeft sowieso max haalbare is dus echt veel in verbruik gaat het niet schelen maar het verbruik hangt van zoveel factoren af dat we het nooit zullen weten. Ik hou het op 5% en vind dat prima.[Deth]Roses schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:03:
[...]
Kan er niet iemand even een flinke proefrit boeken en zijn bevindingen delen van 20” onder de Mach E 🤣
Alleen verbruik wordt een lastige om gelijk bij een proefrit te kunnen meten 😂
[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 21-04-2021 18:24 ]
De Grande Florida is weer onderweg; Antwerpen here they come
/f/image/msECdgUCZkJ9kFbMHiZjsimL.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Waps61 op 21-04-2021 17:19 ]
Mogen ze wel opschieten met de Halifax! Die moet dan voor morgenochtend vroeg weg zijn 😂Waps61 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:18:
De Grande Florida is weer onderweg; Antwerpen here they come [Afbeelding]
Aangezien iedereen benieuwd is wat de diverse stadia inhouden rondom het productieproces, heb ik hier de betekenis ervan neergezet (afkomstige van https://blueovalforums.co...ing-website-announcement/ )
SUMMARY
We are announcing the Customer Vehicle Order Tracking website has launched. Ford has developed an online order tracking application that will allow customers to check on the status of their Ford retail order. The website can track the order through five (5) statuses that align with the Primary statuses in Vehicle Visibility. The expectation is the customer can get on demand information about their order without having to call the Sales Consultant or the Customer Relationship Center.
ORDER STATUS
When the customer enters the VIN, they will see one of the following five (5) order statuses and corresponding information:
In Order Processing
Your order has been entered into the Ford Ordering System. It will then be scheduled and placed in the first available production week. Once scheduled, a Vehicle Identification Number (VIN) and estimated build date will be provided in the upper-left corner of the home page. Be sure to view the Vehicle Summary section and learn about the features on your vehicle.
In Production
Your order is being manufactured at one of our factories. This can take a few days. When you have a moment, tryout the link to your Window Sticker that is now available lower on the page.
Awaiting Shipment
Your vehicle has been built and we are arranging shipment to your dealer.
This step could take a few days to a week. Select the "Learn About Your Vehicle" link for information and videos about your new vehicle.
In Transit
Your vehicle is In Transit or on its way to your dealership. Transit times vary from an average of 12 - 28 days based on your location and the plant where the vehicle was built. This is a great time to explore "Ford Accessories" to see how you can personalize your vehicle. Don't forget to add comments to the short survey so we can enhance the Order Tracking Site.
Delivered
Your vehicle has arrived at the dealership and should be ready for pick up in a few days. Your dealership will be able to provide the specific date and time for delivery.
SUMMARY
We are announcing the Customer Vehicle Order Tracking website has launched. Ford has developed an online order tracking application that will allow customers to check on the status of their Ford retail order. The website can track the order through five (5) statuses that align with the Primary statuses in Vehicle Visibility. The expectation is the customer can get on demand information about their order without having to call the Sales Consultant or the Customer Relationship Center.
ORDER STATUS
When the customer enters the VIN, they will see one of the following five (5) order statuses and corresponding information:
In Order Processing
Your order has been entered into the Ford Ordering System. It will then be scheduled and placed in the first available production week. Once scheduled, a Vehicle Identification Number (VIN) and estimated build date will be provided in the upper-left corner of the home page. Be sure to view the Vehicle Summary section and learn about the features on your vehicle.
In Production
Your order is being manufactured at one of our factories. This can take a few days. When you have a moment, tryout the link to your Window Sticker that is now available lower on the page.
Awaiting Shipment
This step could take a few days to a week. Select the "Learn About Your Vehicle" link for information and videos about your new vehicle.
In Transit
Your vehicle is In Transit or on its way to your dealership. Transit times vary from an average of 12 - 28 days based on your location and the plant where the vehicle was built. This is a great time to explore "Ford Accessories" to see how you can personalize your vehicle. Don't forget to add comments to the short survey so we can enhance the Order Tracking Site.
Delivered
Your vehicle has arrived at the dealership and should be ready for pick up in a few days. Your dealership will be able to provide the specific date and time for delivery.
[ Voor 1% gewijzigd door Red Rum op 21-04-2021 20:57 . Reden: juiste url toegevoegd ]
Voor ons in Europa hebben ze een iets andere betekenis 😬Red Rum schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:41:
Aangezien iedereen benieuwd is wat de diverse stadia inhouden rondom het productieproces, heb ik hier de betekenis ervan neergezet (afkomstige van https://blueovalforums.co...ing-website-announcement/ )
SUMMARY
ORDER STATUS
In Order Processing
In Production
Awaiting Shipment
In Transit
Delivered
In transit: onderweg van fabriek naar haven;
Awaiting shipment: wachten op transport naar haven;
Delivered: op de boot gezet 😬
Ik zit te kijken naar de mach e
Nu vraag ik mij af als ik de 75kwh rdw versie neem met technology pack heb je dan ook adaprive cruise control?
Ik zie wel iets staan van driver assist maar ik weet niet wat daaronder valt.
En wat zijn de levertijden een beetje gemiddeld? Ik mag eind mei de auto bestellen maar wil hem wel in 2021 hebben i.v.m bijtelling
Nu vraag ik mij af als ik de 75kwh rdw versie neem met technology pack heb je dan ook adaprive cruise control?
En wat zijn de levertijden een beetje gemiddeld? Ik mag eind mei de auto bestellen maar wil hem wel in 2021 hebben i.v.m bijtelling
Ja, je hebt adaptive cruise control.sgouman schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:27:
Waarschijnlijk haal je 2021 wel, maar gezien onze ervaringen......... ik hoop dat je meer gelukt hebt iig.
De Halifax verlaat nu de haven van Antwerpen op weg naar Portugal. Hij is dus helemaal gelost en heeft plek gemaakt voor de Florida.[Deth]Roses schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:40:
[...]
Mogen ze wel opschieten met de Halifax! Die moet dan voor morgenochtend vroeg weg zijn 😂
Adaptive cruisecontrol is standaard op elke uitvoering, zelfs zonder tech pakket.sgouman schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:27:
Tech pakket voegt enkel camera's toe voor handsfree driving als dat ooit mag in de EU...
[ Voor 58% gewijzigd door FreeMen op 21-04-2021 22:14 ]
Zeker mooie velgen! Dus het verhaal dat er alleen standaard velgen onder mogen klopt niet???fletnix schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:51:
[...]
Voelt toch wel raar dat de boot vertrokken is en volgens GNET de auto als laatste status nog steeds op de boot staat 🤥🥵MME_Maurice schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:51:
[...]
De Halifax verlaat nu de haven van Antwerpen op weg naar Portugal. Hij is dus helemaal gelost en heeft plek gemaakt voor de Florida.
Duurde bij mij 1-3 dagen voordat alles verwerkt was.[Deth]Roses schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:35:
[...]
Voelt toch wel raar dat de boot vertrokken is en volgens GNET de auto als laatste status nog steeds op de boot staat 🤥🥵
Bij mij al wel verwerkt, 20e gelost. Maar stond er inderdaad pas 2 dagen later op.[Deth]Roses schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:35:
[...]
Voelt toch wel raar dat de boot vertrokken is en volgens GNET de auto als laatste status nog steeds op de boot staat 🤥🥵
MME Crash-test ! Overall evaluation: Good
[ Voor 21% gewijzigd door MachEric op 22-04-2021 08:33 ]
Wat ik me ook vooral afvraag waarom niet een rwd met kleine accu ipv premium/awd of dan in ieder geval de andere velgen. Best zonde of willen ze ook voor de crashtest het mooiste jongetje van de klas zijn 🤣
Dan hoop ik maar stiekem dat degene die als laatste gelost zijn vooraan staanAvantBlack schreef op donderdag 22 april 2021 @ 06:53:
[...]
Bij mij al wel verwerkt, 20e gelost. Maar stond er inderdaad pas 2 dagen later op.

Voorlopig hier nog geen wijzigingen zowel op de Ford website als bij Grimaldi
Ik ben trouwens benieuwd of de aan/uit knop moeten blijven gebruiken. Een Tesla heeft die niet en ik zag van de week dat het bij een ID3 niet nodig is om de knop te gebruiken.
Na een tijdje in de Tesla gereden vind ik het eigenlijk maar raar dat een elektrische auto een start knop heeft. Nergens voor nodig.
Na een tijdje in de Tesla gereden vind ik het eigenlijk maar raar dat een elektrische auto een start knop heeft. Nergens voor nodig.
Hoe wil je anders de energie slurpers aanzetten zoals airco en radio ?martjah schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:00:
Ik ben trouwens benieuwd of de aan/uit knop moeten blijven gebruiken. Een Tesla heeft die niet en ik zag van de week dat het bij een ID3 niet nodig is om de knop te gebruiken.
Just here for the fun
Bij een Tesla springt het grote scherm aan zodra je bij de auto bent en de auto "start" wanneer je op de stoel zit en de rem indrukt. Als de auto geparkeerd staat, moet je toch een keer rem aanraken om de auto in drive te kunnen zetten.
**het zijn allemaal luxe problemen
ik weet het. Maar het zijn de kleine dingen die het nog net wat makkelijker maken.
**het zijn allemaal luxe problemen
[ Voor 21% gewijzigd door martjah op 22-04-2021 10:14 ]
Grappig als ik dus drie keer per dag langs "mijn" tesla zou wandelen met de hond dan springt het scherm al aan ? Lijkt me een beetje zinloos
Just here for the fun
En de lampen gaan aan, klinken komen uit de deuren. Dus ja. Maar dan moet je wel binnen 2 meter van de auto komen. Intern zullen er vast nog meer systemen aanspringen, maar dat zal iedere auto met een keyless systeem hebben.Brotuck schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:16:
Grappig als ik dus drie keer per dag langs "mijn" tesla zou wandelen met de hond dan springt het scherm al aan ? Lijkt me een beetje zinloos
Als iemand anders dicht langs de auto loopt, springt het scherm ook aan met een groot "oog" met de waarschuwing dat je opgenomen wordt door Sentry mode.
Persoonlijk heb ik niet de drang om de hele dag langs mijn auto af te lopen.
Het is echt een manier van gebruiken waar je vooraf denkt: "wat een onzin, nergens voor nodig" Maar na een tijdje wil je niets anders. Ik heb nu weer een voorloopauto en ik heb al een paar keer gehad dat ik al bijna thuis op de bank zat en mij bedacht: "ohja ik moet hem nog uitzetten".
[ Voor 16% gewijzigd door martjah op 22-04-2021 10:25 ]
Weer een update van de dealer gekregen, Status Voertuig is "UIT" (wat betekent dat die op een boot staat, maar welke? Final Delivered Date is 27 maart.
Volgens VISTA is verwachte levering aan dealer 29 mei, wat betekent in Zeebrugge voor een Europese check. Dan een week later naar Amsterdam voor rijklaar maken, kenteken aanvragen, enz. Dealer geeft aan hun uiterste best te doen om z.s.m. af te leveren.
EDIT: Status Voertuig is UIT en Status Datum is 10 april, wat doet vermoeden dat de auto op deze boot staat:
Open MED/Ame MSC Cristiana Veracruz MCR0221 10/04/2021 Antwerp MCR0321 04/05/2021
Volgens VISTA is verwachte levering aan dealer 29 mei, wat betekent in Zeebrugge voor een Europese check. Dan een week later naar Amsterdam voor rijklaar maken, kenteken aanvragen, enz. Dealer geeft aan hun uiterste best te doen om z.s.m. af te leveren.
EDIT: Status Voertuig is UIT en Status Datum is 10 april, wat doet vermoeden dat de auto op deze boot staat:
[ Voor 24% gewijzigd door martijnvds op 22-04-2021 13:50 ]
Al deze zaken kun je uitzetten. Althans, daar heb ik geen last van als ik langs mijn Tesla loop haha!martjah schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:22:
[...]
En de lampen gaan aan, klinken komen uit de deuren. Dus ja. Maar dan moet je wel binnen 2 meter van de auto komen. Intern zullen er vast nog meer systemen aanspringen, maar dat zal iedere auto met een keyless systeem hebben.
Als iemand anders dicht langs de auto loopt, springt het scherm ook aan met een groot "oog" met de waarschuwing dat je opgenomen wordt door Sentry mode.
Persoonlijk heb ik niet de drang om de hele dag langs mijn auto af te lopen.
Het is echt een manier van gebruiken waar je vooraf denkt: "wat een onzin, nergens voor nodig" Maar na een tijdje wil je niets anders. Ik heb nu weer een voorloopauto en ik heb al een paar keer gehad dat ik al bijna thuis op de bank zat en mij bedacht: "ohja ik moet hem nog uitzetten".
Aan Stern Den Haag heb je ook niet veel merk ik. De verkoper daar gaf vorig maand aan een verwachte levering bij de dealer rond 10 mei. Gister werd dat opeens 10 juni of uiterlijk eind juni. Als het goed is zou mijn auto al in Antwerpen liggen. Blijft vaag...CarloH1 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:36:
[...]
Ik heb juist ontzettend fijne ervaringen bij Stern in Den Haag. Staan mij steeds te woord en voorzien mij bijna wekelijks van updates.
Ik denk dat dat ook vooral aan de contactpersoon/verkoper ligt.Baghus26 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:57:
Ik heb juist ontzettend fijne ervaringen bij Stern in Den Haag. Staan mij steeds te woord en voorzien mij bijna wekelijks van updates.
In Eindhoven zit er ook 1 waar ik geen goede ervaring mee heb (en dus ook niks bij bestel) terwijl de andere prima werk leveren.
Ik zou je directe link weghalen maar je hebt een leuke spec, nice!martijnvds schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:31:
Weer een update van de dealer gekregen, Status Voertuig is "UIT" (wat betekent dat die op een boot staat, maar welke?). Zie [url="https://seg.fyi/mache-vin/#/detailss[/url] - Final Delivered Date is 27 maart.
Wel bijzonder...225/55 R19 All-Season (A/S) BSW Tires , all-seasons af fabriek
Ik heb inmiddels mijn RWD SR met TP+ geannuleerd (zou eind mei worden geleverd).
Maar niet getreurd! Ik heb de bestelling om kunnen zetten naar een AWD SR met TP+! (ook eind mei/begin juni)
Toch net wat mooier aangekleed!
Maar niet getreurd! Ik heb de bestelling om kunnen zetten naar een AWD SR met TP+! (ook eind mei/begin juni)
Nice!Predje schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:55:
Ik heb inmiddels mijn RWD SR met TP+ geannuleerd (zou eind mei worden geleverd).
Qua aankleding, met TP+ op zowel de RWD als de AWD is het enige verschil toch enkel de gelakte bumperdelen?
edit
En betere beglazing in de voorportieren tegen windgeruis.
[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 22-04-2021 12:02 ]
Ook nog andere koplampen, andere grille, andere velgen/banden en ik dacht ook een andere kleur van de spiegels. En als nadeel dan minder range.
[ Voor 12% gewijzigd door ja3 op 22-04-2021 12:06 ]
Voor mij de punten waar ik extra blij van word;FreeMen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:00:
[...]
Nice!
Qua aankleding, met TP+ op zowel de RWD als de AWD is het enige verschil toch enkel de gelakte bumperdelen?
edit
En betere beglazing in de voorportieren tegen windgeruis.
- Betere koplampen met 3 strepen en automatisch groot licht (al vind ik de RWD koplampen cleaner)
- Meegespoten wielkasten en sideskirts (mat vond ik ook mooi)
- grotere en mooiere velgen
- rode remklauwen, toch wel strak
- dondekere hemelbekleding en rode stiksels
- iets meer koppel
Enige is dat je 10% minder range hebt dan RWD, maar voor de range ben ik sowieso niet bang (rij max 200 per dag).
Oh natuurlijk die ook allemaal, stom.Predje schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:07:
[...]
Voor mij de punten waar ik extra blij van word;
- Betere koplampen met 3 strepen en automatisch groot licht (al vind ik de RWD koplampen cleaner)
- Meegespoten wielkasten en sideskirts (mat vond ik ook mooi)
- grotere en mooiere velgen
- rode remklauwen, toch wel strak
- dondekere hemelbekleding en rode stiksels
- iets meer koppel
Enige is dat je 10% minder range hebt dan RWD, maar voor de range ben ik sowieso niet bang (rij max 200 per dag).
Ja wat dat betreft is de AWD wel een stuk beter aangekleed.👍
I
Heeft iemand een idee hoe ik het ordernummer kan achterhalen? Ik heb wel een VIN gekregen van de dealer, maar het ordernummer die ik van ze heb gekregen is 5-cijfers en werkt niet op https://seg.fyi/mache-vin/#/details
Zojuist de dealer gesproken. De auto staat in Antwerpen (stond op Halifax) en is over zo'n 2 weken bij de dealer. Dan kenteken etc. regelen en is rond 15 mei de overhandiging!
Tip, ook bij jou quote de link verwijderen?FreeMen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:19:
[...]
Ik zou je directe link weghalen maar je hebt een leuke spec, nice!
Wel bijzonder...225/55 R19 All-Season (A/S) BSW Tires , all-seasons af fabriek
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
goeie....doneMarcelGo schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:34:
[...]
Tip, ook bij jou quote de link verwijderen?
Was dit dan een dealer auto? Toch interessant dat er nog "vrije" auto's zijn welke nog voor mijn bestelling geleverd kunnen worden....... Wat voor kleur had je? Misschien kan ik je 'oude' overnemen..... lolPredje schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:55:
Yes, goed nieuws....auto afgeleverd bij de dealer. Volgende week ophalen!
:strip_exif()/f/image/r3IxNCkph2OyjFgVLx6gydI9.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 72% gewijzigd door baszz op 22-04-2021 14:17 ]
We zijn er bijna, we zijn er bijna maar nog niet helemaal 
/f/image/uUvgFcBDNHJq6CvYeIqds76Z.png?f=fotoalbum_large)
PS. plannen is wel een kunst. Op een vaart van 15 uur maar liefst 8 uur te laat aankomen is
/f/image/uUvgFcBDNHJq6CvYeIqds76Z.png?f=fotoalbum_large)
PS. plannen is wel een kunst. Op een vaart van 15 uur maar liefst 8 uur te laat aankomen is
[ Voor 11% gewijzigd door FreeMen op 22-04-2021 15:35 ]
Nu de auto er eindelijk aan zit te komen, toch ook thuis maar een laadpaal laten installeren. ... Mijn voorlopige keuze komt uit op een ''domme'' laadpaal, met ingebouwde loadbalancer, een Heidelberg Home eco ...Nu lees ik dat je via SYNC de laadtijden etc. kan instellen ... Wie kan mij uitleggen wat daarnaast nog het voordeel/nut zou zijn van een slimme laadpaal ipv ''domme'' ?
Bvd en gr.
Bvd en gr.
Dat gaat dan met name om een stukje facturatie eventueel. Maar als dat voor jou niet uit maakt is het niet nodig. Met een domme paal kun je niet inzien hoeveel je naar de auto hebt geleverd (en eventueel zelfs naar welke auto/laadpas)Gezant schreef op donderdag 22 april 2021 @ 15:56:
Nu de auto er eindelijk aan zit te komen, toch ook thuis maar een laadpaal laten installeren. ... Mijn voorlopige keuze komt uit op een ''domme'' laadpaal, met ingebouwde loadbalancer, een Heidelberg Home eco ...Nu lees ik dat je via SYNC de laadtijden etc. kan instellen ... Wie kan mij uitleggen wat daarnaast nog het voordeel/nut zou zijn van een slimme laadpaal ipv ''domme'' ?
Bvd en gr.
het was een auto uit een grotere bestelling idd.m24 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:49:
[...]
Was dit dan een dealer auto? Toch interessant dat er nog "vrije" auto's zijn welke nog voor mijn bestelling geleverd kunnen worden....... Wat voor kleur had je? Misschien kan ik je 'oude' overnemen..... lol
Ik had carbonized grey, en dat blijft het.
Het lijkt er dan op dat de juiste weg is gevonden. Ik blijf hopen, maar met voorzichtig optimisme. Als ik zo de eerste leveringen zie langs komen ben ik wel jaloers dat het mijn auto nog niet is.....Luffbra schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:25:
Zojuist de dealer gesproken. De auto staat in Antwerpen (stond op Halifax) en is over zo'n 2 weken bij de dealer. Dan kenteken etc. regelen en is rond 15 mei de overhandiging!
MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar
Nu de eerste AWD’s zijn gearriveerd wellicht iets andere volgorde hanteren bij afhandeling 😉🤣🤥 lijkt me leuk om daarvan ook snel de eerste te zien rijden en bij voorkeur in Hoofddorp 🤣
Tot op heden nog maar 2, ik weet niet hoe snel de data geupdate wordt maar ik vind het nogal tegen vallen met de wetenschap dat er al 800 NL MME's in Antwerpen zijn gelost en de volgende 450 voor NL nu gelost worden.
RDW website wordt maar 1x per dag bijgewerktFreeMen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:30:
Tot op heden nog maar 2, ik weet niet hoe snel de data geupdate wordt maar ik vind het nogal tegen vallen met de wetenschap dat er al 800 NL MME's in Antwerpen zijn gelost en de volgende 450 voor NL nu gelost worden.
Kenteken is pas zichtbaar 1-2 dagen NADAT hij op naam is gezet, dus wanneer de dealer het kenteken heeft aangevraagd is die nog NIET zichtbaar.
ah, ok, dan zou er morgen toch wel eea moeten volgen.
Nice! Dacht dat het afgelopen zondag al zou zijn. Ik ga ervoor zitten zondag 😉👍F1dude schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:28:
[Afbeelding]
Ford marketing machine staat in ieder geval volle bak aan. Nu nog wat meer leveringen (wereldwijd)...
nog een update; nu onderweg; we gaan het meemaken :-)
"gobStatusCode":"VITR","gobStatusDesc":"InTransit";gobStatusDate":"2021-04-22
"gobStatusCode":"VITR","gobStatusDesc":"InTransit";gobStatusDate":"2021-04-22