Ik kan het ook doen. Ik zie alleen de korting voor de vertraging er niet in staan. Heb jij online ondertekend of 'bij de dealer' aangeklikt?Derknl schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:52:
Vandaag de order in mijn ford account kunnen bevestigen!
Er is vooruit gang.
Het is heel onduidelijk.
Ik heb zojuist de leasemaatschappij gebeld en hem een pdf'je van de bestelpagina doorgestuurd. Zij gaan er naar kijken, want uiteindelijk bestellen zij en niet ik!
Ik heb zojuist de leasemaatschappij gebeld en hem een pdf'je van de bestelpagina doorgestuurd. Zij gaan er naar kijken, want uiteindelijk bestellen zij en niet ik!
alsj e de 3000euro korting krijgt dan moet je er voor kiezen om bij de dealer te ondertekenen. is volgens mij hier al eens gezegd.
Als ik dat probeer krijg ik:TerrorSource schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:47:
alsj e de 3000euro korting krijgt dan moet je er voor kiezen om bij de dealer te ondertekenen. is volgens mij hier al eens gezegd.
Helaas is er een fout opgetreden bij de voorbereiding van het dealercontract.....
dat werkt dus nog niet
Had je wat anders verwacht? het gaat allemaal al lekker soepel[Deth]Roses schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:51:
[...]
Als ik dat probeer krijg ik:
Helaas is er een fout opgetreden bij de voorbereiding van het dealercontract.....
dat werkt dus nog niet

Op andere forums wordt ook geklaagd over de communicatie vanuit Ford en de bestelprocedure, elk land is het gedoe.
Nou ja op zich hebben ze best tijd gehad om alles een beetje op orde te brengen tochTerrorSource schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:01:
[...]
Had je wat anders verwacht? het gaat allemaal al lekker soepel![]()
Op andere forums wordt ook geklaagd over de communicatie vanuit Ford en de bestelprocedure, elk land is het gedoe.
teken bij de dealer en daar zal de 3000 euro worden verrekend op het getekende contract mailde de dealer. Omdat wij hem zo kopen en niet leasen weet ik niet hoe het via lease loopt.
/f/image/Gk0u3APAhyoGAgN0q6f7W9KL.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 48% gewijzigd door Derknl op 11-12-2020 14:16 ]
Ik heb in de zomer al het koopcontract getekendDerknl schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:05:
teken bij de dealer en daar zal de 3000 euro worden verrekend op het getekende contract mailde de dealer. Omdat wij hem zo kopen en niet leasen weet ik niet hoe het via lease loopt.
Volgens de bevestiging is er een levertijd van 20 tot 24 weken
Dealer belt me zo op
Idd wel verwacht. Gaan we er maar vanuit dat de tijd die ze niet in het regelen van het orderproces hebben gestoken wel gebruikt hebben voor verbetering van de autoTerrorSource schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:01:
[...]
Had je wat anders verwacht? het gaat allemaal al lekker soepel![]()
Na overleg met mijn dealer maar gewoon online ondertekend. Dat had prioriteit volgens hen, om zo verdere vertraging te voorkomen. Dat met die korting zal bij de uiteindelijk betaling wel goed komen, want het is immers toegezegd. Iedereen heeft nu dezelfde vragen over het bestel/bevestigingsproces zeiden ze.
Verwachte leverdatum was trouwens eind mei volgens de bestelmodule. Mag toch hopen dat dat niet klopt
Verwachte leverdatum was trouwens eind mei volgens de bestelmodule. Mag toch hopen dat dat niet klopt
Als je een VIN hebt dan je enige voorzichtige schattingen makenbrainovic schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:37:
Na overleg met mijn dealer maar gewoon online ondertekend. Dat had prioriteit volgens hen, om zo verdere vertraging te voorkomen. Dat met die korting zal bij de uiteindelijk betaling wel goed komen, want het is immers toegezegd. Iedereen heeft nu dezelfde vragen over het bestel/bevestigingsproces zeiden ze.
VIN 048xx was 8-dec helemaal klaar.
Wat zullen ze er per week maken? 1000-1500?
Ja die VIN moet ik nog achter zien te komen. Gaat dat via dealer?TerrorSource schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:39:
[...]
Als je een VIN hebt dan je enige voorzichtige schattingen maken
Mijn general id is 7895 hoop dat dat meer zegt dan het vinTerrorSource schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:39:
[...]
Als je een VIN hebt dan je enige voorzichtige schattingen maken
VIN kan je inderdaad bij je dealer gewoon opvragen.
[ Voor 7% gewijzigd door [Deth]Roses op 11-12-2020 14:47 ]
Hier ook bevestiging van bestelling gedaan (via de dealer). Vooraf netjes door de dealer geinformeerd over het proces en de stappen.
Hier blijft ie hangen nadat ik alles heb ingevuld op bestelling afronden na...
[ Voor 86% gewijzigd door MarcelGo op 11-12-2020 15:20 ]
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Ik heb 2x gereserveerd op 18-11-2019 (direct na de aankondiging), dus ik kan nu mooi vergelijken. Nu blijkt de First Edition 4 tot 10 weken later te komen dan de RWD volgens het systeem, tot zover 'First Edition'...
/f/image/mpdVjq3M6jOqgaSOstybNJiF.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door InComrad op 11-12-2020 15:31 ]
OMG mijn AWD heeft ook een levertijd van 20-24 weken volgens dat overzicht. Ze gaan dus waarschijnlijk eerst voor de grootste lichting RWD en dan naar de kleinere lichting AWD en first editionInComrad schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:30:
Ik heb 2x gereserveerd op 18-11-2019 (direct na de aankondiging), dus ik kan nu mooi vergelijken. Nu blijkt de First Edition 4 tot 10 weken later te komen dan de RWD volgens het systeem, tot zover 'First Edition'...
[Afbeelding]
Ik weet het zeker ze willen me chagrijnig het weekend in hebben. Gelukkig vanavond sporten
Mijn lease maatschappij belde net. De 20-24 weken geldt alleen voor nieuwe bestellingen.[Deth]Roses schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:39:
[...]
OMG mijn AWD heeft ook een levertijd van 20-24 weken volgens dat overzicht. Ze gaan dus waarschijnlijk eerst voor de grootste lichting RWD en dan naar de kleinere lichting AWD en first edition![]()
Ik weet het zeker ze willen me chagrijnig het weekend in hebben. Gelukkig vanavond sporten
Als je de auto gereserveerd hebt dan gaat het sneller. Ik kreeg net te horen de mijn auto begin februari gebouwd zal gaan worden en geleverd wordt in maart.
NiceRudiP schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:48:
[...]
Mijn lease maatschappij belde net. De 20-24 weken geldt alleen voor nieuwe bestellingen.
Als je de auto gereserveerd hebt dan gaat het sneller. Ik kreeg net te horen de mijn auto begin februari gebouwd zal gaan worden en geleverd wordt in maart.
Even reminder aan iedereen !!!
Als je iemand van een dealer, leasemaatschappij of iets spreekt, vraag ELKE keer om de VIN zolang je die nog niet hebt.
Als je iemand van een dealer, leasemaatschappij of iets spreekt, vraag ELKE keer om de VIN zolang je die nog niet hebt.
Voor mensen die het interessant vinden: hieronder de Private Lease tarieven bij 60 mnd en 15.000 km. Deze vallen wat mij betreft tegen. De Volkswagen ID4 is met dezelfde looptijd en KM's € 175,- per maand goedkoper te vinden.InComrad schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:30:
/f/image/xbVMJI50vzPYclpQvoHyj9P8.png?f=fotoalbum_large)
Google chrome.MarcelGo schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:05:
@Derknl Welke browser gebruik jij? Mij lukt de laatste stap niet...
Kan de leasemaatschappij ook de VIN aanleveren?TerrorSource schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:55:
Even reminder aan iedereen !!!
Bij mij niet. Kreeg uiteindelijk een chassisnummer van de dealer. (Met veel zeuren.)F1dude schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:53:
[...]
Kan de leasemaatschappij ook de VIN aanleveren?
Hmmm ok. Ik ga wel even rondje bellen. Kan je met het chassisnummer wel iets achterhalen zoals build date?m24 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:00:
[...]
Bij mij niet. Kreeg uiteindelijk een chassisnummer van de dealer. (Met veel zeuren.)
je kunt zien wanneer je auto van status veranderd. Dus op het moment dat hij in productie gaat dan zie je een andere status. Ook kan je de Fordpass app instellen.F1dude schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:08:
[...]
Hmmm ok. Ik ga wel even rondje bellen. Kan je met het chassisnummer wel iets achterhalen zoals build date?
Als het goed is wel. Althans dat begreep ik van onze fleet manager.F1dude schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:53:
[...]
Iets anders: Zou de leasemaatschappij ook de € 3000 korting krijgen? Heeft iemand een lagere leaseprijs gekregen omdat er in 2021 geleverd wordt? Ik kreeg wel de bevestiging van de lagere fiscale waarde maar het leasebedrag blijft zoals in januari aangeboden.
ja mijn leasebedrag is 30 euro lager geworden.MarcelK64 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:28:
[...]
Als het goed is wel. Althans dat begreep ik van onze fleet manager.
Iets anders: Zou de leasemaatschappij ook de € 3000 korting krijgen? Heeft iemand een lagere leaseprijs gekregen omdat er in 2021 geleverd wordt? Ik kreeg wel de bevestiging van de lagere fiscale waarde maar het leasebedrag blijft zoals in januari aangeboden.
Mijn leasebedrag is ook omlaag gegaan, moest wel om een nieuwe offerte vragen.MarcelK64 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:28:
[...]
Als het goed is wel. Althans dat begreep ik van onze fleet manager.
Zelfde voor mij idd.m24 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:31:
[...]
ja mijn leasebedrag is 30 euro lager geworden.
Ik denk het wel al doen die vaak moeilijker dan de dealer.F1dude schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:53:
[...]
Zo eindelijk.. Nu nog 19/20 inch velgen icm vierseizoensbanden en alvast kijken waar ik het kan laten wrappen.
/f/image/eZtrHoXC33dj5VvrFpszvsWt.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door trui op 12-12-2020 02:02 ]
Wat gaat er gewrapt worden??trui schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 01:58:
Zo eindelijk.. Nu nog 19/20 inch velgen icm vierseizoensbanden en alvast kijken waar ik het kan laten wrappen.
[Afbeelding]
-
[ Voor 98% gewijzigd door unreal0 op 18-06-2021 10:34 ]
Pffff dat is een teleurstellend bericht. 😔unreal0 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:32:
Huisgenoot heeft (eindelijk) bericht van de dealer. Uitgestelde leverdatum naar 16 mei..... En dat in de eerste batch, met de €3000,- korting. AWD drive long-range.
Zichtbare plastic (bumpers) en ik kijk nog wat ik wil doen met de auto zelf misschien een soort coating/folie achtig iets want shadow black is geen metallic en krast daardoor sneller, tips zijn welkom.
Ik heb mijn vinnummer maar wat kan ik hier nu mee 🙈
ga naar: https://shop.ford.com/aem...artAttributes=BP2_.*&vin=mustangmache schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:13:
Ik heb mijn vinnummer maar wat kan ik hier nu mee 🙈
(met je VIN na het = teken)
dan krijg je een berg code terug waar zoiets als dit ""primaryStatus":"In Order Processing"" in terug te vinden is....
en je kunt deze invullen in de Fordpass app op je telefoon en een paar settings voor je auto al instellen. (je moet toch wat)
[ Voor 29% gewijzigd door m24 op 12-12-2020 14:22 ]
https://fordtracker.tech/?VIN=3FMTK3SU8MMA00206#
Hier je vin nummer invullen dan kun je je windowsticker genereren.
Als je het in Firefox open, is het leesbaar.m24 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:19:
[...]
ga naar: https://shop.ford.com/aem...artAttributes=BP2_.*&vin=
(met je VIN na het = teken)
dan krijg je een berg code terug waar zoiets als dit ""primaryStatus":"In Order Processing"" in terug te vinden is....
en je kunt deze invullen in de Fordpass app op je telefoon en een paar settings voor je auto al instellen. (je moet toch wat)
Heb je navraag gedaan of dat wel kan met de bumpers? Ik heb namelijk diverse wraps sites nagekeken en daar staat overal duidelijk vermeld dat wrappen op kunststof bumper delen niet gaat tenzij je ze eerste helemaal laat primeren.trui schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:33:
[...]
Zichtbare plastic (bumpers) en ik kijk nog wat ik wil doen met de auto zelf misschien een soort coating/folie achtig iets want shadow black is geen metallic en krast daardoor sneller, tips zijn welkom.
bedankt allen voor de info, zijn er ook forum leden die de MME bij Athlon hebben besteld.m24 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:31:
[...]
ja mijn leasebedrag is 30 euro lager geworden.
Ik zit voor 5 jaar met 30.000 km per jaar, winterbanden, laadpaal, Technology pack en Shadow lack op € 891,00
Een medewerker bij de Go electric event in Rotterdam zei het tussendoor ik heb geen ervaring met wrappen.FreeMen schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:09:
[...]
Heb je navraag gedaan of dat wel kan met de bumpers? Ik heb namelijk diverse wraps sites nagekeken en daar staat overal duidelijk vermeld dat wrappen op kunststof bumper delen niet gaat tenzij je ze eerste helemaal laat primeren.
Ah ok, tsja, die hebben zelfs minder verstand van de auto dan de gemiddelde koper dus vwb het wrappen zou ik er al helemaal niet op vertrouwen.trui schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:02:
[...]
Een medewerker bij de Go electric event in Rotterdam zei het tussendoor ik heb geen ervaring met wrappen.
Ik zou even je eigen vin nummer weghalenDerknl schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:54:
https://fordtracker.tech/?VIN=#
Just here for the fun
Is niet zijn VIN. Is een USA demo/pre-productie auto.
Ik heb geannuleerd. Economische onzekerheden te groot om de investering te doen. Daarbij dit jaar 5000 km gereden, volgend jaar zal het zeker tot aan de zomer/herfst ook niet veel worden, dus dan is de afschrijving meer dan de 3000 euro compensatie. Ik heb nog wel even naar de id3 en 4 gekeken, maar daar geldt eigenlijk hetzelfde. Alhoewel de id3 wel een stuk goedkoper is.TerrorSource schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:10:
De OP is bijgewerkt! ook met een kolom met diegene die korting krijgen / in de eerste batch zitten.
Mocht het niet kloppen of er mist is hoor ik het graag, dan pas ik het aan.
@BaBoK @Bexxerz @jerh @Primrose85 @RensJ @visje1991 Welk model/kleur/pakket hebben jullie gekocht?
Jammer maar wel begrijpelijk, financieel klopt je verhaal! Succes.jerh schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:06:
[...]
Ik heb geannuleerd. Economische onzekerheden te groot om de investering te doen. Daarbij dit jaar 5000 km gereden, volgend jaar zal het zeker tot aan de zomer/herfst ook niet veel worden, dus dan is de afschrijving meer dan de 3000 euro compensatie. Ik heb nog wel even naar de id3 en 4 gekeken, maar daar geldt eigenlijk hetzelfde. Alhoewel de id3 wel een stuk goedkoper is.
Ik had precies hetzelfde plan. Heb je toevallig al iemand gevonden die dat kan doen? En enig idee van de kosten?trui schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:33:
[...]
Nog niks gevonden helaas.granturismo5 schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:15:
[...]
Ik had precies hetzelfde plan. Heb je toevallig al iemand gevonden die dat kan doen? En enig idee van de kosten?
Alles wat ik online kan vinden laat zien dat het niet mogelijk is om te wrappen. Ik verwacht dat het spuiten van de bumpers snel 600/700 euro zal zijn.....
Zojuist tijdens de bandenwisssel bij de bmw-dealer even in de X4 gezeten...qua formaat ongeveer gelijk aan de Mustang...voelt wel lekker aan zo hoog
Bij de Mach-E zit er alleen een accupakket onder je “kont” waardoor je wel minder ruimte hebt vanaf het dak naar de grond. De vloer is immers hoger.Luffbra schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:34:
Zojuist tijdens de bandenwisssel bij de bmw-dealer even in de X4 gezeten...qua formaat ongeveer gelijk aan de Mustang...voelt wel lekker aan zo hoog
[ Voor 12% gewijzigd door makooy op 15-12-2020 09:37 ]
Is het bij jouw al opgelost dat je de auto kan bevestigen of heb je ook nog steeds contact met de dealer hierover?MarcelGo schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:57:
Hier blijft ie hangen nadat ik alles heb ingevuld op bestelling afronden na...
Ik kan hem ook nog steeds niet bevestigen
Nadat ik de inruil eruit had gelaten werkte het, maar of het daar nou aan lag? Ik ben ook naar Chrome gegaan op mijn laptop ipv mijn tablet...[Deth]Roses schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:53:
[...]
Is het bij jouw al opgelost dat je de auto kan bevestigen of heb je ook nog steeds contact met de dealer hierover?
Ik kan hem ook nog steeds niet bevestigen
Hebben jullie de order al getekend bij de dealer? Dealer van mij geeft nu aan om digitaal te ondertekenen. In de showroom mogen nu geen klanten komen.TerrorSource schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:47:
Ik heb in juni al getekend bij de dealer. Ik koop een Mach-E van de dealer.mustangmache schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:27:
[...]
Hebben jullie de order al getekend bij de dealer? Dealer van mij geeft nu aan om digitaal te ondertekenen. In de showroom mogen nu geen klanten komen.
Werkplaats blijft wel open, teken je daar toch....mustangmache schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:27:
[...]
Hebben jullie de order al getekend bij de dealer? Dealer van mij geeft nu aan om digitaal te ondertekenen. In de showroom mogen nu geen klanten komen.
Of buiten op de parkeerplaatsMarcelGo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:28:
[...]
Werkplaats blijft wel open, teken je daar toch....
Bijzonder dat je in deze fase nog kan annuleren. In mijn geval kon de kleur van een "kortingsexemplaar"niet eens meer aangepast worden want zat al in productieplanning. Daardoor dus geen korting voor mij, was of mijn order annuleren of gewoon aanhouden zonder korting.jerh schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:06:
[...]
Ik heb geannuleerd. Economische onzekerheden te groot om de investering te doen. Daarbij dit jaar 5000 km gereden, volgend jaar zal het zeker tot aan de zomer/herfst ook niet veel worden, dus dan is de afschrijving meer dan de 3000 euro compensatie. Ik heb nog wel even naar de id3 en 4 gekeken, maar daar geldt eigenlijk hetzelfde. Alhoewel de id3 wel een stuk goedkoper is.
Dat nu nog allerlei orders (met korting?) pas bevestigd worden verbaasd mij hoogstens maar ik vertrouw mijn dealer en leasemij voor geen meter.
Je had niet toevallig een space white SR RWD met korting bij Ardea/Stern?

Dat gezegd hebbende
@TerrorSource
1 FreeMen RWD Standard Star White Technology Pack Plus 1e
[ Voor 22% gewijzigd door FreeMen op 15-12-2020 19:40 ]
Geen korting, geen 1e batch en geen TP Plus?FreeMen schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:34:
[...]
Bijzonder dat je in deze fase nog kan annuleren. In mijn geval kon de kleur van een "kortingsexemplaar"niet eens meer aangepast worden want zat al in productieplanning. Daardoor dus geen korting voor mij, was of mijn order annuleren of gewoon aanhouden zonder korting.
Dat nu nog allerlei orders (met korting?) pas bevestigd worden verbaasd mij hoogstens maar ik vertrouw mijn dealer en leasemij voor geen meter.
Je had niet toevallig een space white SR RWD met korting bij Ardea/Stern?![]()
Dat gezegd hebbende
@TerrorSource
you got it right...TerrorSource schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:41:
[...]
Geen korting, geen 1e batch en geen TP Plus?
En dat allemaal omdat de dealer bij aangaan van de koop begin mei niet een voorreserveringsexemplaar heeft gegeven maar gewoon een losse nieuwe bestelling 5 dagen buiten de deadline (achteraf gezien) van 6 mei.
Ze zullen het helaas alleen nooit toegeven maar het feit dat hij een maand geleden nog wel zo'n exemplaar had en mij hem toen na veel aandringen wel wilde geven zegt genoeg. Helaas was het toen dus te laat.
[ Voor 51% gewijzigd door FreeMen op 15-12-2020 19:47 ]
YouTube: ELECTRIC MUSTANG SUV! 2021 Ford Mustang Mach-E Review
een wat uitgebreidere review.
Nb, let op knie + scherm stukje ...
een wat uitgebreidere review.
Nb, let op knie + scherm stukje ...
Hier een vrij negatieve review: https://techcrunch.com/20...ting-in-early-test-drive/
Schrijver is een beetje bevooroordeeld denk ik want bijvoorbeeld de ruim te achter vindt ik persoonlijk echt ruim. Meer ruimte als alle auto’s die ik tot nu toe heb gereden (waarvan Megane Estate de ruimste was).
Schrijver is een beetje bevooroordeeld denk ik want bijvoorbeeld de ruim te achter vindt ik persoonlijk echt ruim. Meer ruimte als alle auto’s die ik tot nu toe heb gereden (waarvan Megane Estate de ruimste was).
Ik had nog niks getekend..... en dan kun je gewoon annuleren. Dat hebben ze ook het hele jaar geroepen. En economisch gezien ben ik een stuk voorzichter dan in januari toen ik dacht doe eens gek......FreeMen schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:34:
[...]
Bijzonder dat je in deze fase nog kan annuleren. In mijn geval kon de kleur van een "kortingsexemplaar"niet eens meer aangepast worden want zat al in productieplanning. Daardoor dus geen korting voor mij, was of mijn order annuleren of gewoon aanhouden zonder korting.
Je had niet toevallig een space white SR RWD met korting bij Ardea/Stern?![]()
Dat gezegd hebbende
@TerrorSource
Volgens mij een amerikaanse review, zo ja, geen aandacht aan besteden. De hele setup van de USA auto's is heel anders dan van de EU en in de USA zijn ze (monster) trucks zoals de Ramvan gewend en vinden alles daar onder 'small'. De mach E is alles behalve klein.TerrorSource schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:00:
Hier een vrij negatieve review: https://techcrunch.com/20...ting-in-early-test-drive/
Begrijp ik helemaal. Als het uit mijn eigen portemonnee had moeten komen had ik er ook nog wel een keer goed over nagedacht.jerh schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:53:
[...]
Ik had nog niks getekend..... en dan kun je gewoon annuleren. Dat hebben ze ook het hele jaar geroepen. En economisch gezien ben ik een stuk voorzichter dan in januari toen ik dacht doe eens gek......
Edit
Sterker nog, dan had ik hem denk ik ook geannuleerd na alle ellende met de dealer en leasemij.
[ Voor 13% gewijzigd door FreeMen op 15-12-2020 21:04 ]
Fijn te lezen dat de meeste hier een welwillende dealer hebben, die het VIN nummer geven. Mijne vind het een risico, omdat de auto dan van een afstand geopend zou kunnen worden 😒 net of dat iets is wat k zou doen. Ach ach.
Moet het maar van de leasemaatschappij horen, nou daar moet ik ook overal achteraan komt niks uit hun zelf. Pffff
Moet het maar van de leasemaatschappij horen, nou daar moet ik ook overal achteraan komt niks uit hun zelf. Pffff
Nou dan zou je hem de les kunnen lezen. op afstand openen kan alleen wanneer je eenmalig een koppeling hebt gemaakt terwijl je bij de auto in de buurt bent.alex81 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:03:
Fijn te lezen dat de meeste hier een welwillende dealer hebben, die het VIN nummer geven. Mijne vind het een risico, omdat de auto dan van een afstand geopend zou kunnen worden 😒 net of dat iets is wat k zou doen. Ach ach.
Lijkt mij sterk dat je eventjes op-en-neer naar Mexico gaat, zeker ook gezien de corona maatregelen, om het te activeren

Anders gewoon kijken of je via een andere vestiging het VIN nummer kan krijgen.
Heb em dat even gemaild. Kijken of ik hier een respons op krijg. Aangezien hij in de eerste mail ook al aangaf geen discussie te wilen voeren. HahahaTerrorSource schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:17:
[...]
Nou dan zou je hem de les kunnen lezen. op afstand openen kan alleen wanneer je eenmalig een koppeling hebt gemaakt terwijl je bij de auto in de buurt bent.
Lijkt mij sterk dat je eventjes op-en-neer naar Mexico gaat, zeker ook gezien de corona maatregelen, om het te activeren![]()
Anders gewoon kijken of je via een andere vestiging het VIN nummer kan krijgen.
Nou t antwoord;alex81 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:24:
[...]
Heb em dat even gemaild. Kijken of ik hier een respons op krijg. Aangezien hij in de eerste mail ook al aangaf geen discussie te wilen voeren. Hahaha
Goedemorgen Alexander,
Dit klopt, echter om de auto te kunnen volgend moet diezelfde activatie plaatsvinden.
En bij sommige auto's lukt dit dus omdat er toch iemand in de fabriek of van het transport op OK drukt.
T zou wel dus. Voor mij geen VIN dus. Zucht.
Dan weet je precies hoe meewerkende dealer je hebtalex81 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:36:
[...]
Nou t antwoord;
Goedemorgen Alexander,
Dit klopt, echter om de auto te kunnen volgend moet diezelfde activatie plaatsvinden.
En bij sommige auto's lukt dit dus omdat er toch iemand in de fabriek of van het transport op OK drukt.
T zou wel dus. Voor mij geen VIN dus. Zucht.

Kan je nog wisselen?
Of gewoon wachten? We zijn niet meer 12 met zijn allen 
[Update]
(Ik bedoel hem ook grappig hé?
)
Het is leuk om te zien dat iedereen zo enthousiast is, ik kan ook niet wachten hoor
[Update]
(Ik bedoel hem ook grappig hé?
Het is leuk om te zien dat iedereen zo enthousiast is, ik kan ook niet wachten hoor
[ Voor 55% gewijzigd door Ikke_Niels op 16-12-2020 13:00 ]
User Error -- Please Replace User
Volgens mij wachten we allemaal al enige tijd. En daar klaag ik ook niet over toch?? Vind het JAMMER dat mijn dealer deze niet wil verstrekken. Daarmee gezegd wacht ik gewoon netjes en heb er verder geen woorden over vuil gemaakt. Zowel hier niet als bij mijn dealerIkke_Niels schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:21:
Of gewoon wachten? We zijn niet meer 12 met zijn allen
Vandaag is alleen de datum onder mijn windowsticker veranderd van 12/10/2020 naar 12/16/2020, verder is er niets aangepast.
Zouden ze het (convoy)transport aan het indelen zijn?
Doug de Muro heeft 'm ook gereviewed, altijd leuk.
YouTube: The 2021 Ford Mustang Mach-E Is the Fast, Electric Mustang SUV
Jammer dat hij niet meer in 2020 geleverd kon worden. Toch wel een gave auto met een hoop leuke hebbedingetjes.
YouTube: The 2021 Ford Mustang Mach-E Is the Fast, Electric Mustang SUV
Jammer dat hij niet meer in 2020 geleverd kon worden. Toch wel een gave auto met een hoop leuke hebbedingetjes.
Mijn Windowsticker zegt:TheoQ schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:52:
Vandaag is alleen de datum onder mijn windowsticker veranderd van 12/10/2020 naar 12/16/2020, verder is er niets aangepast.
11 25 20
In het vak naast “CONVOY”.
Onderaan de sticker staat wel 12/10/2020
Ben je nog in staat om 'in te loggen' op je mustang? Om zo de locatie te kunnen bepalen?TerrorSource schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:15:
[...]
Mijn Windowsticker zegt:
11 25 20
Nee, sinds halverwege vorige week niet meer.alex81 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:01:
[...]
Ben je nog in staat om 'in te loggen' op je mustang? Om zo de locatie te kunnen bepalen?
Had 2-3 dagen toegang.
Hmm das balen! Had gaaf geweest als tie zich ineens midden in de oceaan bevond.TerrorSource schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:02:
[...]
Nee, sinds halverwege vorige week niet meer.
Had 2-3 dagen toegang.
Ik heb ook 11 25 20 naast CONVOY, maar waar zou 25 november 2020 voor staan, als het een datum is?TerrorSource schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:15:
[...]
Mijn Windowsticker zegt:
11 25 20
Helemaal bovenin in het vet heb ik CUA-000131 dan wat kleine letters en daarna 425
en ook nog Ramp one: CM5E
Na het bevestigen verdween 8 januari 2021 van My Ford account.
Daarna de dealer gevraagd om wat hij ziet:
Geplande bouwdatum : 21-DEC-2020
Verwachte levering aan dealer : 13-MAR-2021
Ben benieuwd of ik de locatie van de auto al voor kerst kan zien
Daarna de dealer gevraagd om wat hij ziet:
Geplande bouwdatum : 21-DEC-2020
Verwachte levering aan dealer : 13-MAR-2021
Ben benieuwd of ik de locatie van de auto al voor kerst kan zien
Ik snap niets van de planning en de verwachtte leverdatum. Ik heb besteld in feb 2020 en de auto zal worden gemaakt in feb 2021. Zal het dan daarna nog bij a 3 maanden duren voor ik kan rijden. Ze komen toch allemaal op 1 boot naar Nederland?
Punt is dat de boot er al 6 weken over doet en dan staat de auto ergens in Antwerpen. Moet hij nog op transport naar de dealer en klaargemaakt worden.Gert69yvonne70 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:13:
Ik snap niets van de planning en de verwachtte leverdatum. Ik heb besteld in feb 2020 en de auto zal worden gemaakt in feb 2021. Zal het dan daarna nog bij a 3 maanden duren voor ik kan rijden. Ze komen toch allemaal op 1 boot naar Nederland?
Just here for the fun
Hmm volgens mij is de bootreis ruim 3 weken, daarnaast vertrekken er meerdere boten per maand en komen ze zeker niet op 1 boot. Als je 1 maand later besteld/gereserveerd hebt zitten er zomaar 5 duizend bestellingen tussen dus wordt ie ook later geproduceerd.Brotuck schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:33:
[...]
Punt is dat de boot er al 6 weken over doet en dan staat de auto ergens in Antwerpen. Moet hij nog op transport naar de dealer en klaargemaakt worden.
De eerste reserveringen zijn van eind november 2019...
Lees net dit:
jojodancer1975 said:
Someone had one job! They had months to plan and setup rail transportation from the plant.What about truck transport to another pickup point for rail transport to different areas of the country.
Answer: A lot more going on behind the scenes than you know. Things don't always go as planned. Yes, it was laid out but things have happened.
One rail company was down 70% workforce. How are you going to do anything with no workers?
Half and I say half of the fast-food restaurants where I live are not open. They can't get enough healthy people.
Tesla is shutting down two lines to help with the problems they are having. Covid has done a number on everything.
[ Voor 37% gewijzigd door MarcelGo op 17-12-2020 09:59 ]
En (als we de mail van Ford mogen geloven) is productie afhankelijk van de reserveringsdatum:
Zou het kunnen dat bepaalde dealers gewoon een VIN nummer hebben doorgegeven van een demo model? dus dat meerdere mensen het zelfde VIN nummer gebruiken?
Heb 3-12-2019 de reservering gedaan, maar kan nog altijd een stuk minder zien dan anderen.Jouw bestelnummer is willekeurig gegenereerd en we plannen de productie van jouw auto op basis van je reserveringsdatum. Toch raden we aan je reservering zo snel mogelijk te bevestigen vanwege het grote aantal reserveringen dat we hebben. Zodra je deze hebt bevestigd, houden we je per e-mail en je Ford Account op de hoogte van de voortgang.
Zou het kunnen dat bepaalde dealers gewoon een VIN nummer hebben doorgegeven van een demo model? dus dat meerdere mensen het zelfde VIN nummer gebruiken?
Transport vanaf de parkeerplaats tot aan de dealer zal ongeveer het volgende zijn:Brotuck schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:33:
[...]
Punt is dat de boot er al 6 weken over doet en dan staat de auto ergens in Antwerpen. Moet hij nog op transport naar de dealer en klaargemaakt worden.
Transport plant > boot + inladen = 1 week
Boot 3-4 weken
Uitladen Antwerpen + snelle checks + mogelijke updates = minimaal 1 week
Transport naar dealer = 1 week
Dus laten we eens gek doen en zeggen dat transport vanaf Plant tot aan dealer 6-8 weken duurt. Best reeel lijkt mij zo.
Boten vanaf Veracruz naar Antwerpen gaan er meermaals per maand. Maar hebben die boten nog plek? Heeft de inlader in Veracruz nog ruimte? Heeft de ontvangende Terminal nog ruimte? Zijn er mensen om de auto na te kijken in beide terminals ? Etc etc genoeg vraagstukken mbt transport.
Begrijp even niet wat Tesla ermee te maken heeft. Ze sluiten de S/X prodcutie omdat er niet genoeg vraag is naar die modellen. Dan kun je met de holidays het prima twee weken dicht gooien. Model 3 productie gaat gewoon door en die modellen hebben verder amper vertraging opgelopen.MarcelGo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:12:
[...]
Hmm volgens mij is de bootreis ruim 3 weken, daarnaast vertrekken er meerdere boten per maand en komen ze zeker niet op 1 boot. Als je 1 maand later besteld/gereserveerd hebt zitten er zomaar 5 duizend bestellingen tussen dus wordt ie ook later geproduceerd.
De eerste reserveringen zijn van eind november 2019...
Lees net dit:
jojodancer1975 said:
Someone had one job! They had months to plan and setup rail transportation from the plant.What about truck transport to another pickup point for rail transport to different areas of the country.
Answer: A lot more going on behind the scenes than you know. Things don't always go as planned. Yes, it was laid out but things have happened.
One rail company was down 70% workforce. How are you going to do anything with no workers?
Half and I say half of the fast-food restaurants where I live are not open. They can't get enough healthy people.
Tesla is shutting down two lines to help with the problems they are having. Covid has done a number on everything.
Verder lijkt Ford met de Mach-E wel het enige merk te zijn die flinke vertraging oploopt door COVID. P2/P8 zijn bijvoorbeeld gewoon op tijd gekomen. Anderen zijn zelf nog eerder gekomen. ID.4 bijvoorbeeld.
Ik geloof ook even niet dat ze wel op tijd waren gekomen als COVID er niet was geweest. Maar goed, dat zullen we nooit weten.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Insiders van Ford zeggen dat het transport momenteel de bottleneck is ( er waren in november al 3500 auto's gereed uit de fabriek volgens de officiële getallen) en dat COVID in Mexico/USA er hard inhakt en dat ook Tesla hier last van heeft.Inspired schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:09:
[...]
Begrijp even niet wat Tesla ermee te maken heeft. Ze sluiten de S/X prodcutie omdat er niet genoeg vraag is naar die modellen. Dan kun je met de holidays het prima twee weken dicht gooien. Model 3 productie gaat gewoon door en die modellen hebben verder amper vertraging opgelopen.
Verder lijkt Ford met de Mach-E wel het enige merk te zijn die flinke vertraging oploopt door COVID. P2/P8 zijn bijvoorbeeld gewoon op tijd gekomen. Anderen zijn zelf nog eerder gekomen. ID.4 bijvoorbeeld.
Ik geloof ook even niet dat ze wel op tijd waren gekomen als COVID er niet was geweest. Maar goed, dat zullen we nooit weten.
Ik val Tesla niet aan, heb alleen geknipt en geplakt uit een USA forum
ps P2 en P8 komen uit China? En ID4 uit EU?
[ Voor 5% gewijzigd door MarcelGo op 17-12-2020 10:29 ]
Ik denk dat ze niet per sé op volgorde van bestelling worden gebouwd.... ik zie ook nog niets en heb begin Feb besteld.....RensJ schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:59:
En (als we de mail van Ford mogen geloven) is productie afhankelijk van de reserveringsdatum:
[...]
Heb 3-12-2019 de reservering gedaan, maar kan nog altijd een stuk minder zien dan anderen.
Ik heb inmiddels ook mijn VIN ontvangen.
Volgens de dealer kan deze nog veranderen omdat de mogelijkheid bestaat dat als exact dezelfde auto eerder geleverd kan (om wat voor reden dan ook) dan zal Ford de snelst leverbare auto toewijzen aan de dealer zodat ik als klant sneller kan rijden.....
Volgens de dealer kan deze nog veranderen omdat de mogelijkheid bestaat dat als exact dezelfde auto eerder geleverd kan (om wat voor reden dan ook) dan zal Ford de snelst leverbare auto toewijzen aan de dealer zodat ik als klant sneller kan rijden.....

Doe mij maar een andere VIN... hoe eerder hoe beterArCadE schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:29:
Ik heb inmiddels ook mijn VIN ontvangen.
Volgens de dealer kan deze nog veranderen omdat de mogelijkheid bestaat dat als exact dezelfde auto eerder geleverd kan (om wat voor reden dan ook) dan zal Ford de snelst leverbare auto toewijzen aan de dealer zodat ik als klant sneller kan rijden.....![]()

Ik kan nog steeds niet mijn auto bevestigen en Ford reageert niet op e-mails en telefonisch kunnen ze geen ondersteuning bieden en verwijzen ze naar de e-mail

Dealer zegt dat het goed zit dus daar vertrouwen we dan maar op
Vandaag de dealer maar eens gebeld voor een update.
Heb de mijne in maart besteld. Verwachtte datum dat hij bij de dealer is staat nu op 19 februari.
Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen. Aangezien mijn 308SW in november is ingeleverd, ik thuiswerk, en nog een auto heb, krijg ik het leasebedrag tot die tijd bij mijn salaris opgeteld :-)
Heb de mijne in maart besteld. Verwachtte datum dat hij bij de dealer is staat nu op 19 februari.
Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen. Aangezien mijn 308SW in november is ingeleverd, ik thuiswerk, en nog een auto heb, krijg ik het leasebedrag tot die tijd bij mijn salaris opgeteld :-)
Nice!Meester_J schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:45:
Vandaag de dealer maar eens gebeld voor een update.
Je bent de eerste waarvan ik zie dat die een eerdere leverdatum heeft dan dat ik heb.
Voorlopig zou je hem als 1ste onvangen hier op Tweakers.