Weet iemand hoe lang het duurt voor Innogy crediteert? Innogy was gisterochtend niet lief met laden, 2 keer sessie afgebroken voor er ook maar een Wattje in de auto zat. Hotline gebeld: ze zagen niets vreemds, maar sessies met 0 kWh zouden automatisch gecrediteerd worden, geen notitie nodig. De derde poging lukte wel btw. Had de paal liever overgeslagen, maar ICEd bij het hotel, niet bepaald veel km over. (nou ja, ICEd... Meerdere fietsen, een europallet én een Fiesta op de laadplek..)
Tomba schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:12:
Hmmm interessant, zelfs met een eGolf kom ik op rond de 15ct/kWh bij een kwartiertje laden (ongeveer 10 kWh a voor 0.376+1.201=1.577€ Mits ik laad bij de 40/50kW laders)
Aangezien Volkswagen volgens mij ook aan IONITY meebetaald vraag ik me af hoe ik daar dan als Golfrijder goedko(o)p(er) kan laden.
Yes, de Bosch app doet t zo te zien inmiddels ook weer voor Android én IOS. Best handig, zelfs als de eGolf een tikje in de rapidgate schiet! De eerdere Android faal had trouwens helemaal niets met Duitsland of Nederland te maken, ik kon opeens ook niet meer i
nloggen met m'n account. Nieuw aanmaken werkte ook niet. M'n vriendin met een iPhone kon er wel gewoon bij.
Hachy schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:30:
Ondertussen bij &Charge...
Ze ontvangen nu 500-1000 foto's per dag. Er zijn al ruim 15.000 foto's geupload sinds de lancering in Nederland en totaal zitten ze nu op ruim 42.000 foto's. ELKE foto wordt gereviewed. Je zal die baan hebben.
Oh ja je kunt nu ook deelscooters huren met je kilometers via Go-Sharing.
Gaat lekker zeg! Goed om te horen dat de animo best groot is! Ik heb ze er wel alvast 24-25 bespaard

Blijkt dat als je lang genoeg niet goed genoeg internet hebt, je foto's verdwijnen zonder een upload.
Maarrrrr.... Wel al een paar keer gratis de Maingau pas gebruikt bij een laadsessie! Toch mooi meegenomen!
Dank je voor je Booking tip op Polarsteps (leuke blog!). Ik gebruik meestal de app, bijna vergeten via &charge te doen.
Banjy schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:30:
Onderweg naar huis ontdekte ik dat om comfortabel thuis te komen ik ergens nog even aan de snellader moest. Omdat ik al aan het rijden was wilde ik zonder geklooi op mijn telefoon gewoon even onderweg stoppen en laden. Wat mij opviel; na 1 recharge en 2 fastneds voorbij te zijn gereden; het staat gewoon niet op snelweg borden aangeven, je rijd er dus gewoon voorbij.
In Duitsland staat er dan zo een tank icoontje met stekker voor het tankstation, vaak dan alleen 50 kW maar wel duidelijk dat er iets is...
Toen dacht ik er zou toch een app (met carplay bij voorkeur) die laat zien welke snelladers er op je huidige route/snelweg zijn of een kaartje waar je gewoon ‘fastneds’ in de buurt zit zodat je zelf kan bepalen of het op de route is. Dit zonder je telefoon scherm te hoeven gebruiken uiteraard. Kent iemand zo een app/oplossing? Of toch nog wachten tot Waze elektrische tankstation optie krijgt..
In Duitsland ook al een paar keer geladen bij een raststatte onder zo'n bord. Maar volgens mij kan wel je wel redelijk bereiken wat je wil, alleen met 2 apps. Chargemap, GPS optie kiezen. Volgens mij kon je dan ook Waze kiezen om de route te plannen, Maps sowieso. Of na het chargemappen even een notitie op je dashboard welke afslag je moet hebben.
fewips schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:45:
In Duitsland zijn een aantal mensen hier al (zeker) een week van aan het genieten. Maar nu nextmove het op YouTube heeft geslingerd en mijn site er ook weer een x honderd hits bij heeft, en de app al bijna volledig onbruikbaar werd vanmiddag... Kan dit niet lang goed gaan, ha. Proost.
Inderdaad kansloos op dit moment. Zal wel snel afgelopen zijn. Eind deze week, begin volgende week eens kijken. Mocht ie werken, kan het handig zijn voor de terugweg...