Ik ben voornemens een Samsung S20 bij verlenging van mijn abonnement te nemen. Ik ben tevreden over m'n huidige provider (T-Mobile), maar zoek een voordeligere manier om aan een nieuwe S20 te komen. Bij Belsimpel is een abonnement i.c.m. dat toestel een stuk voordeliger en dat zit 'm volgens de specificaties in de prijs voor het toestel.
Uit nieuwsgierigheid waarom bij Belsimpel het maanbedrag voor een abonnement + S20 goedkoper is, heb ik Belsimpel gemaild en gevraagd of het wellicht om 'grijze import' gaat. Dat werd ontkend, maar met de opmerking "Hoewel ze uit verschillende landen komen..." gaf de beantwoorder van de mail eigenlijk toe dat mijn vermoeden juist is.
Nu is 'grijze import' geen issue als het om dagelijks gebruik of garantie gaat. Maar mogelijk wèl als het om het tijdig ontvangen van beveiligingsupdates en Andoid updates/upgrades gaat.
Ik vraag me af of ik het nieuwe toestel afkomstig van Belsimpel weer 'Nederlands' kan maken door de firmware te flashen (
https://www.sammobile.com...xy-s20/firmware/#SM-G980F), zodat het toestel weer in de pas loopt met alle updates voor de Nederlandse markt.
Is dit zinvol?
Is het risicovol (heeft daar iemand ervaringen mee)?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
[
Voor 7% gewijzigd door
vtpeters op 18-08-2020 14:31
]