Hoezo weinig met LG te doen? Wat een onzin is dat! LG biedt een cashback actie richting de klanten, LG kiest ervoor het door een externe partij te laten bewerkstelligen, LG geeft aan te streven naar 8 weken voor het gehele proces van insturen tot betaling en dan mag de klant na 16 weken niet zeuren? Als LG weet dat het veel langer gaat duren, moet je geen onrealistische verwachtingen scheppen richting de klant.
LG kan het ook gewoon een stuk makkelijker maken en in diezelfde periode de prijzen 200€ lager maken en de dealers te verplichten deze korting aan de klanten door te berekenen. Hoef je je klanten niet moeilijk te laten doen met stuk uit de doos snijden, hoeft je klant niet weken op zijn geld te wachten en je hoeft geen extern bedrijf in te schakelen om het allemaal te regelen. Scheelt een hoop papierwerk, betalingen over en weer, minder gemail met de klantenservice en scheelt een hoop tijd en ergenis. Klant blijer, want die heeft zijn korting direct ipv eerst betalen en dan na maanden pas weer terug krijgen.
Nee ik heb liever directe korting op het product dan een cashback. Maar als ik op dat moment voor een TV in de markt ben en het is de laagste prijs, dan heb je niet veel andere keus. Weet zeker dat als je iemand zou vragen of die 200€ kassakorting wil of een cashback die 4+ maand duurt, dan weet ik de uitslag wel.
HoppyF schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:04:
[...]
Nogmaals de voorwaarden zijn duidelijk.
Wanneer je registratie goedgekeurd is streven wij ernaar om binnen 8 weken de cashback te over te maken op het IBAN rekeningnummer dat bij registratie is opgegeven.
Streven betekent niet dat die 8 weken de maximale termijn is.
En wat is het probleem buiten die termijn?
Je krijgt je geld toch?
Uit voorgaande cashback acties van LG kon je weten dat de werkwijze niet anders was.
Denk je nu echt dat iedereen elke cashback actie in de gaten houdt, om maar te weten hoe deze verloopt, in het geval ze nu wel een product kopen van deze fabrikant? Ik hoef als klant geen antecedenten onderzoek te doen toch?
Ja je krijgt je geld, maar zoals je het nu stelt, moet je ook niet piepen als het een half jaar of een jaar duurt? Slaat echt helemaal nergens op. Cashback is niet een supermethode om een korting te geven. Maar dan mag je wel verwachten dat je het geld binnen een acceptabele periode op de rekening staat. Geef je aan 8 weken als streven, dan is 10-12 weken toch wel de max. Na 16 weken lijkt het je als bedrijf geen reet te interesseren hoe lang het duurt tot je klanten hun geld krijgen. En dan zou ik er nog begrip voor kunnen hebben als het bedrijf zelf het initiatief neemt om de klanten in te lichten over de vertraging. Maar daar moet je als klant ook zelf achteraan vangen.
Nee, deze cashback actie verdient geen schoonheidsprijs. LG doet zichzelf ook geen dienst door er niet meer bovenop te zitten en te zorgen dat, veel nieuwe, klanten zo snel mogelijk hun geld terug krijgen. Daarmee verspeel je veel krediet. Voor de rest wacht ik nu tot de 15de, wat ook een rare datum is, want een zaterdag, of dan eindelijk het geld gestort wordt.