Ik heb de totale bundle van Doom laatst weer gekocht en doom 2016 weer uitgespeeld, dikke game en liep fantastisch op mijn pc, geen enkele vastloper gehad.
Ik start doom eternal, gaat eerst wel ok, maar binnen een uurtje al een vastloper. ok, dat kan dus ik probeer in windows te komen, maar lukt niet dus dan maar reset pc. Weer game gestart, loopt weer maar na 10 min weer vastloper op een iets andere plek in de game, niks spannends, geen laadmoment of drukke combat of iets dat indicatie geeft waarom die vastloopt.
Wel geeft de amd app aan dat er een probleem is vastgesteld met de game maar niet echt wat er mis is.
pc is:
amd ryzen 7800X3D
gigabyte x670 gaming XAX V2 mobo
gigabyte 7800XT gaming OC videokaart
g-skill flare x5 F56000J3636F16GX2-FX5 ram reepjes
WD black SN850X 2 TB ssd, windows en de game op staan.
delg2724D 1440p monitor
punten dat zou moeten helpen:
Drivers van videokaart zijn up to date, hielp niet.
Game files verified, helpt niet
game compleet her installed, helpt niet.
Steam overlay uitzetten, deed ook niks (discord aan of uit helpt ook niet)
game als admin starten, startte de game uberhaupt niet op.
dat weer teruggezet en startte de game wel op maar hapert nu en loopt binnen 10 min weer vast.
ik kijk vandaag nog even of ik chipset drivers kan updaten maar ook die zijn vrij recent, nog van dit jaar.
Ik zie online wel dat vooral met amd meer issues zijn wat dat betreft.
Hebben jullie wellicht nog een suggestie wat te proberen om het werkend te krijgen?
edit: wellicht is het die bloatware bullshit van xbox overlay dat het veroorzaakt, kennelijk houdt amd niet van overlays in game.
in ieder geval weer wat meuk uitgezet, maar volgens mij is het opgelost met raytracing uit te zetten. Voor nu loopt die weer normaal zonder crashes.
[
Voor 13% gewijzigd door
SouLLeSSportal op 25-07-2024 01:09
]