Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-09 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Muggie schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:00:
Is een freeze grenade, kun je mee afwisselen met je frag grenade.
yinx84 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:02:
[...]

Denk dat steveman bedoelt dat een vijand zowel bevroren kan zijn als in de fik kan staan. Volgens mij was er zelfs een challenge voor in de 'series 1'.
De bevroren unit valt me alsnog aan, dat hoort volgens mij niet te kunnen -> bug!

Ultra Nightmare in 3 uur :o

Korte metten met een Marauder ook zeg, dacht dat quick switch de truc was.

YouTube: Doom Eternal: 100% Ultra-Nightmare Speedrun in 3:08:06

[ Voor 26% gewijzigd door steveman op 21-04-2020 00:36 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:42

Muggie

8 pm

Pfff, ik voel me oud nu. Bedankt steveman:-)

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ben inmiddels weer een nieuwe UN run gestart. Ben voorbij Arc Complex nu, maar die 3 uur van DraQu ga ik niet halen... daar zit ik al dik overheen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
yinx84 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:44:
Ben inmiddels weer een nieuwe UN run gestart. Ben voorbij Arc Complex nu, maar die 3 uur van DraQu ga ik niet halen... daar zit ik al dik overheen ;)
Inmiddels in Nekravol aanbeland, dus het eind is in zicht. Hierbij een stukje gameplay uit de laatste Slayer Gate in Taras Nabad van m'n run, gisterenavond. Kijken of het me vanavond lukt om het uit te spelen en die gouden skin te pakken :) Ga nog wel even de Icon of Sin oefenen om m'n Nightmare save slot. Zou heel zuur zijn om daar alsnog het loodje te leggen!

YouTube: Taras Nabad Slayer Gate - Ultra-Nightmare

[ Voor 13% gewijzigd door yinx84 op 24-04-2020 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

@yinx84 Gaat lekker met je wapen switch skills. Wat zijn je binds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Cyb schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:05:
@yinx84 Gaat lekker met je wapen switch skills. Wat zijn je binds?
Thanks!

Ik switch voornamelijk tussen HMG, SSG, RL en Ballista. Die heb ik respectievelijk op nummers 2 en 3 en twee thumb buttons op mn muis. De quickswap 'q' heb ik geunbind en swap nu echt per wapen individueel. Vond die knop een slechte gewoonte.

Nog dank voor de video die je toen postte :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84
Ennn hij is binnen! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmvpY4pIxi6V-UA21jln-LUcfrE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2mD7XD9ESCwWjqAtJqJcYnPl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12:03
Hallo iedereen,

ik ben er dan ook eens aan begonnen. De versie van 2016 lag me niet maar deze bevalt me enorm. Voldoende vijanden en toch een beetje rust via platforming.
Enig puntje; zijn er dingen die jullie aanraden om aan te passen in de controls van ps4?
Ik heb ergens gelezen de dash op L1 zetten maar voor de rest?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Weet iemand waarom de monsters niet komen?

Ik heb het spel al eens opnieuw opgestart

zie video

YouTube: 2020 05 05 19 36

laat maar; hoewel ik het spel al eens heb uitgespeeld heb ik het zwaard over het heeft gezien

[ Voor 19% gewijzigd door HStyles op 05-05-2020 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

HStyles schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:43:
Weet iemand waarom de monsters niet komen?

Ik heb het spel al eens opnieuw opgestart

zie video

YouTube: 2020 05 05 19 36

laat maar; hoewel ik het spel al eens heb uitgespeeld heb ik het zwaard over het heeft gezien
Ik wou net zeggen: check de crucible :)

Best wel irritant dat soms de waypoint marker weg is. Okay, die had je vroeger ook niet natuurlijk, maar als je die de hele tijd moet volgen en opeens is ie er niet meer sta je wel even te kijken.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
DLC pics

https://preview.redd.it/w...ca0cede734d597c4e725afabd

https://preview.redd.it/r...8aaaad9ab774f9d2856f209b7

spoiler:
Vega hebben we achtergelaten op Urdak, dus lijkt me logisch dat we die nog moeten oppikken

[ Voor 18% gewijzigd door yinx84 op 08-05-2020 06:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:41
Is er reeds een release datum bekend omtrent DLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
gibsonneke schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:01:
Is er reeds een release datum bekend omtrent DLC?
"Dit jaar" is het enige wat officieel is aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

En dus geen muziek van Mick meer... Da's me ook een verhaal geworden trouwens. Een waar de muziekgod niet goed uit komt als de open brief van id waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
steveman schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:28:
En dus geen muziek van Mick meer... Da's me ook een verhaal geworden trouwens. Een waar de muziekgod niet goed uit komt als de open brief van id waar is.
Het feit dat Mick erg actief was voor de open brief en sindsdien niets meer van zich heeft laten horen zegt wel genoeg.

Vermoed dat ze hem voor een sequel wel gewoon weer aan boord hebben hoor. Die leggen het wel weer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Hoe valt de battlemode mee ?

Iemand ervaring om spelers te vinden op xbox ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Bieren89 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:29:
Hoe valt de battlemode mee ?

Iemand ervaring om spelers te vinden op xbox ? :)
Persoonlijk vind ik Battlemode fantastisch. Maar dan alleen als Slayer. Demons zijn ook wel leuk, maar alleen als je met iemand samenspeelt die je kent.

Als je als Slayer tegen twee goede demons speelt dan is dat echt spannend. Letterlijk een kat-en-muis spel waarbij de rollen per potje regelmatig worden omgedraaid. Gelukkig werken alle PvE mechanics zoals quick swapping ook, dus als een demon de fout maakt om een opening te bieden dan kun je hem binnen enkele seconden letterlijk wegvagen. Een duo dat goed op elkaar ingespeeld is geeft weinig weg en gaat zeer opportunistisch te werk. Zeker als ze hun loot blocks netjes afwisselen dan kom je soms echt in de problemen. In zo'n geval moet je soms rennen voor je leven als Slayer... dat zijn de mooiste potjes. Echte billenknijpers :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Deze gezien, jongens? Behoorlijke click-bait-titel maar een update installeert nu dus Denuvo Anti-Cheat mee.

Why You Should Remove DOOM Eternal (Denuvo Anti-Cheat) from your PC Immediately
Denuvo Anti-Cheat is NOT the same as Denuvo Anti-Tamper ("Denuvo").

Denuvo Anti-Tamper (henceforth DAT) is software used to obfuscate code during the compiling process. This makes it harder for pirates/crackers to crack the software. This software has no bearing on the operating system but is built into the executable. It may cause game performance issues at times but that is the extent of it. This is what people generally are talking about when they say a game has "Denuvo".

Denuvo Anti-Cheat (henceforth DAC) is the new anti-cheat introduced with update 1. It is an EXTREMELY invasive anti-cheat software that runs at ring-0 (kernel level) of your operating system. Read the thread linked above for more information

Please do not make the all too common error of thinking these two things are one and the same.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Room42 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:03:
Deze gezien, jongens? Behoorlijke click-bait-titel maar een update installeert nu dus Denuvo Anti-Cheat mee.

Why You Should Remove DOOM Eternal (Denuvo Anti-Cheat) from your PC Immediately
[...]
Geen click-bait, maar een terechte discussie.
Ik was al niet blij met het moeten installeren van het Bethesda.net platform met accounts etc. om alleen Doom Eternal single player te kunnen draaien. Nu komt daar nog Denuvo Anti-Cheat bij....

Denuvo Anti-Cheat draait op ring 0 kernel niveau, waardoor Denuvo op het hoogste niveau toegang heeft tot je systeem. Hierdoor ontstaat er kans op instabiliteit van het systeem, verminderde performance en verminderde security. Sommige virusscanners (zoals Kaspersky) zien de installatie van Denuvo in de nieuwe Doom update dan ook als een verdachte trojaanse actie.

Denuvo is de uninstallen, maar dan start Doom niet meer.

Veel gamers zijn dan ook niet blij met Denovo:
https://bethesda.net/comm...from-your-pc-immediately/

Werkt niet meer met Linux:
https://github.com/ValveSoftware/Proton/issues/3773

Vandaag opeens een enorme piek in negatieve recensies van Doom Eternal:
https://store.steampowered.com/app/782330/DOOM_Eternal/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTdwlWQDyvzxRhzM2GafI-b-zic=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Jd0nVEDQTfl5E9dC5pikwxkx.png?f=user_large

En refund verzoeken:
https://steamcommunity.com/app/782330/discussions/

[ Voor 23% gewijzigd door Cyb op 15-05-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Las hier gisteren over inderdaad en vandaag met de performance cijfers, heb ik er ook voor gekozen direct het spel van m'n systeem te verwijderen.

Wat een lading schijt is dit zeg. En als het nou cheaters tegen hield, ok... Maar die riskeren hun Steam account en key natuurlijk niet. Die spelen met een gepirate versie en cheaten vrolijk door.

Ondanks dat ik al het hele spel rond heb gespeeld en een aantal multiplayer levels heb gehaald op m'n account toch een refund aangevraagd. Tijd om een signaal te sturen tegen dit soort schandalige acties. Hopelijk gaat deze review bomb nog even langer door. Ze hebben em behoorlijk verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Mense voor battlmode op Xbox? Zo alleen daemon spelen is toch maar niks.

Gamertag bierka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:13

HugoBoss1985

Xenotech

Internet kabel uit mijn htpc en nu Steam opstarten, gelijk verwijderen die zooi.
Negatieve review geplaats en op verschillende manieren een refund gevraagd.
Dwazen van Bethesda; op hun forum ook maar even gepost.

Ik ga D:3 BFG Edition installeren en Doom I & II nog wel een keer spelen i.p.v. Eternal.

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 16-05-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Balen hoor. Het spel was hard op weg om mijn GOTY te worden en was lekker met Battlemode bezig. Ah well... mooi moment om wat andere games te bekijken.

Verwacht dat ze dit overigens nog komende week gaan terugdraaien gezien de backlash.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Muggie

Muggie

8 pm

Ik lees op nu.nl dat ze de software eruit hebben gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:43
Hier staat meer info: https://www.guru3d.com/ne...vo-from-doom-eternal.html

Ik heb de afgelopen dagen wegens de antichrist software in Eternal, maar het voorgaande deel van Doom gespeeld.
En heel eerlijk gezegd vind ik die eigenlijk veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Muggie schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:26:
Ik lees op nu.nl dat ze de software eruit hebben gehaald.
Echt niet

Als ik Doom Eternal opstart wil deze gelijk deze malware installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie

Muggie

8 pm

HStyles schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:51:
[...]

Echt niet

Dan klopt de informatie in dat bericht misschien niet of is er wat anders aan de hand maar ik heb het werk degelijk gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:46
HStyles schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:51:
[...]

Echt niet

Ze gaan het nog verwijderen bij de volgende update (PC Update 1.1 noemen ze het volgens mij, check onderaan dit artikel van EuroGamer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Eternal toch wel een tegenvaller voor mij, ik vond de originele reboot geweldig en heb ik tot 2x toe uitgespeeld. Maar bij Eternal heb ik niet eens zin om de game op te starten. Elk gevecht voelt teveel als een arena, eigenlijk een beetje als de optionele challenges in de originele Doom. Waar de campaign in de originele Doom reboot gewoon lekker wegspeeld en je in een flow terecht komt kijk ik bij Eternal een beetje op tegen elke nieuwe arena. TE hardcore wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:28
swoutr schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:35:
Eternal toch wel een tegenvaller voor mij, ik vond de originele reboot geweldig en heb ik tot 2x toe uitgespeeld. Maar bij Eternal heb ik niet eens zin om de game op te starten. Elk gevecht voelt teveel als een arena, eigenlijk een beetje als de optionele challenges in de originele Doom. Waar de campaign in de originele Doom reboot gewoon lekker wegspeeld en je in een flow terecht komt kijk ik bij Eternal een beetje op tegen elke nieuwe arena. TE hardcore wat mij betreft.
Ik heb hem net gerefund na een uurtje. Was super hyped door alle previews en wachtte op de eerste 50% sale maar het speelt gewoon niet leuk.

Lopen lijkt supertraag vergeleken met 2016 (lees net dat je FOV best kan aanpassen op PC; ik heb die setting nog nooit hoeven aanpassen in een shooter), de wapens hebben geen punch en je hebt geen keus dan hyperactief lopen switchen omdat je geen ammo hebt; de kettingzaag als ammo mechanisme is beetje overdone na 4 arenas.

Het achterlijke *kgunk* cartoon slik geluidje van de Cacodemon als je een granaat in zijn bek schiet moest ik ook van zuchten.

Je zou bijna denken dat Doom 2016 per ongeluk zo vet was geworden en ze daarom de magie niet konden reproduceren bij de sequel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:49
Hoop dat we tijdens Quakecon DLC gaan zien.

UPDATE: YouTube: DOOM Eternal – Official DLC Teaser Part 1 | 'The Ancient Gods'

[ Voor 62% gewijzigd door jori040 op 07-08-2020 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie

Muggie

8 pm

Ik ben m nog een keer aan het doorknallen, wil toch de 100% op nightmare hebben gehaald voordat de dlc komt. Ik vind het nog steeds heerlijk wegspelen, maar dat er mensen zijn die de ultra nightmare halen gaat mijn pet te boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:13

HugoBoss1985

Xenotech

Vandaag op mijn nieuwe HTPC weer even Doom: Eternal gespeeld.

Ik verlies regelmatig mijn internet verbinding tijdens het spelen van het spel...
Het is daadwerkelijk de netwerkadapter die soms aan/uit gedrag vertoond.

Ik lees dat dit met een dynamisch ip adres te maken kan hebben?

Op mijn vorige HTPC systeem had ik hier nooit last van met Doom: Eternal en deze had ook een dynamisch ip adres.

• jori040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swoutr schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:35:
Zo eens met jou. Ik heb Eternal voor de 2e keer een kans gegeven maar kan mij niet ontrekken aan het gevoel dat hij D16 niet kan evenaren. Ik heb D1 en D2 en D3 en D4 volledig uitgespeeld en alle achievements behaald maar bij DE zal het pijn en moeite kosten om door te zetten en 100% uit te spelen. Hoop dat ze bij een vervolg terugkeren naar D16 anders zijn zij mij echt kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelloz schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:51:
[...]

Ik heb hem net gerefund na een uurtje. Was super hyped door alle previews en wachtte op de eerste 50% sale maar het speelt gewoon niet leuk.

Je zou bijna denken dat Doom 2016 per ongeluk zo vet was geworden en ze daarom de magie niet konden reproduceren bij de sequel.
Mag toch hopen van niet. :'(

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:28:
[...]

Zo eens met jou. Ik heb Eternal voor de 2e keer een kans gegeven maar kan mij niet ontrekken aan het gevoel dat hij D16 niet kan evenaren. Ik heb D1 en D2 en D3 en D4 volledig uitgespeeld en alle achievements behaald maar bij DE zal het pijn en moeite kosten om door te zetten en 100% uit te spelen. Hoop dat ze bij een vervolg terugkeren naar D16 anders zijn zij mij echt kwijt.
Herkenbaar, bij iemand anders gespeeld en wist gelijk dat ik eternal links kon laten liggen. D16 was een pareltje met typisch Doom gameplay, Eternal is teveel kleur, platform, puzzle en glory meuk. Na het zien van de DLC moest ik zelfs lachen, voor mij weinig met Doom te maken nog.

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Galvatron schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:12:
[...]

Herkenbaar, bij iemand anders gespeeld en wist gelijk dat ik eternal links kon laten liggen. D16 was een pareltje met typisch Doom gameplay, Eternal is teveel kleur, platform, puzzle en glory meuk. Na het zien van de DLC moest ik zelfs lachen, voor mij weinig met Doom te maken nog.
Waar ik het wel mee eens ben is dat het een beetje sfeer mist. Het eerste deel voelde wat spannender/sfeervoller aan. Maar ik vind de gameplay nog steeds top! Ik heb me kostelijk vermaakt met het spel. Lekker, ontzettend lomp gassen. Uitkuren als een dolle:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Verwijderd

boomr schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:01:
[...]

Waar ik het wel mee eens ben is dat het een beetje sfeer mist. Het eerste deel voelde wat spannender/sfeervoller aan. Maar ik vind de gameplay nog steeds top! Ik heb me kostelijk vermaakt met het spel. Lekker, ontzettend lomp gassen. Uitkuren als een dolle:)
Ik ben nu bezig vlak na het gedeelte waar je voor het eerst een Cacao demon ziet. Wanneer gaat het spel leuker worden? Ik krijg ook de XBOX1 controller niet goed ingesteld, hij blijft "zwalken" als ik probeer te mikken. Bekend probleem?

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:48
Wat een gezeur over Mick Gordon. Deze man is gewoon vervangbaar. Sonic Mayhem, die destijds de Quake II & III soundtrack componeerde, zal vast ook wel interesse hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Andrew Hulshult en David Levy zijn al lang bekend als nieuwe music composers voor de aankomende DLC.

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 09:34
The Ancient Gods : Part 1 is gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Leuk die DLC, nu kan ik ineens de SP campaign van de basis game niet meer spelen (ik heb hem zogenaamd niet gekocht). Major fuckup van Bethesda.

Spel eerlijk gekocht maar zogenaamd nu ineens niet meer, en dan vragen sommige mensen zich af waarom software piraterij nog een ding is...

[ Voor 33% gewijzigd door EnigmaNL op 21-10-2020 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Haha, ik krijg bij het zien van de trailer een Mario Bros gevoel ipv een Doom gevoel. Misschien een Mario metal deuntje eronder :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
DLC binnen gehaald.Deze DOOM is een beest van een game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
Galvatron schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:58:
[...]

Haha, ik krijg bij het zien van de trailer een Mario Bros gevoel ipv een Doom gevoel. Misschien een Mario metal deuntje eronder :o
De platforming had imo gerust een tandje minder gemogen maar de hoofdschotel is natuurlijk nog altijd rip & tear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
internaut schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:20:
[...]

De platforming had imo gerust een tandje minder gemogen maar de hoofdschotel is natuurlijk nog altijd rip & tear.
Heb laatst nog een DOOM[2016] run gedaan en ik moet zeggen dat ik bij die game dan alle nieuwe dingen van Eternal wel mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
Eternal had gerust ook Doom Overdrive kunnen heten want alles in die game tov Doom 2016 is opgeschroefd.
Beide zéér goede games maar het grauwe, de gritty stijl van de 2016 versie mis ik wel in Eternal. Neem de arcady dingen - kleuren, platforming, icons uit Eternal en de game is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Het level design is van de bovenste plank in deze DLC! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muggie

Muggie

8 pm

Eerste tien minuten net waren weer heelijk :)

edit ...

En net nog een paar uur gespeeld. Volgens mij hebben ze er nog een tandje bij gedaan, wat een hel die arena's in de naval facility en
spoiler:
die marauder in dat kamertje van 5 bij 5
... kortom, heerlijk in het kwadraat :)

/edit

[ Voor 87% gewijzigd door Muggie op 01-11-2020 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Eternal heeft niks meer met doom te maken. Ze hadden met Doom meer een old-school approach moeten hanteren. Je gaat van glory kill animatie naar de volgende. Wat zou het fantastisch zijn om bijv. Doom 2 te remaken met de graphics van nu. Geen perks, geen overkill aan ( noodzakelijke ) glory kills. Dus eigenlijk ook wat met het spel Command&Conquer is gebeurd.

Dit gaat toch ook nergens meer over? Flamethrower, meathook, upgrades, perks, platform elementen. Why? Zo enorm zonde. Uurtje gespeeld en direct weer verwijderd.

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:22
Gisteren de eerste DLC uitgespeeld van DOOM Eternal: The Ancient Gods - Part One..
Vrij kort eigenlijk, wel een stuk moeilijker dan het originele game... :)

Het eind was sowieso een cliffhanger en smaakt naar meer... Ben heel benieuwd naar deel 2..

spoiler:
Zou er echt een einde komen aan de saga van Doomguy ? Dat het verhaal eindelijk is "uitverteld" ? Wat denken jullie ? Heb wat opzoekingswerk gedaan om het einde beter te begrijpen.. het lezen van de Codex(en) geeft ook enorm veel meerwaarde!

Benieuwd naar jullie opinie! :)

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-03 19:34
Wat is wijsheid.. Doom eternal deluxe nemen of eternal en Ancients of 1 year..

Ik wil doom kopen, maar welk is beter..

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
captain_ghost schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:33:
Wat is wijsheid.. Doom eternal deluxe nemen of eternal en Ancients of 1 year..

Ik wil doom kopen, maar welk is beter..
Maakt eigenlijk niet uit. Zelf de Deluxe versie gehaald en gisteren eerste levels gespeeld. Vond 2016 geweldig maar dit is toch niet helemaal mijn cup of tea. Ieder moment het gevoel dat ik Mario of Zelda ga tegenkomen en een prinses moet gaan redden (platforming en puzzeltjes, fantasy landschappen en vrij vrolijke kleurtjes). Hell on Mars verhaallijn is eigenlijk voldoende voor deze shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
Heb de game nu ook uit de backlog gehaald, moet inderdaad zeggen doom 2016 was na mijn gevoel beter. Maar dat was ook mijn eerste doom game sinds de klassieker uit de jaren 90.

Game is wel gewoon goed, misschien beetje overdrive inderdaad maar wel gewoon verstand op 0 en lekker knallen.

Maar ik vind de game ontzettend moeilijk, meer die hier tegen aan lopen? Speel nu echt op easy en kom nog niet verder.
Zijn voornamelijk die beesten in het begin met zo'n gun op hun rug waar ik moeite mee heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
G.Scholtens schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:46:
Heb de game nu ook uit de backlog gehaald, moet inderdaad zeggen doom 2016 was na mijn gevoel beter. Maar dat was ook mijn eerste doom game sinds de klassieker uit de jaren 90.

Game is wel gewoon goed, misschien beetje overdrive inderdaad maar wel gewoon verstand op 0 en lekker knallen.

Maar ik vind de game ontzettend moeilijk, meer die hier tegen aan lopen? Speel nu echt op easy en kom nog niet verder.
Zijn voornamelijk die beesten in het begin met zo'n gun op hun rug waar ik moeite mee heb
Speel je op console (zoals ik) dan is Doom Eternal wat moeilijker inderdaad, je kan moeilijk om je heen kijken, dashen, en schieten met een controller. Staat ergens ook YouTube filmpje over dat dit met PC i.c.m. muis en toetsenbord makkelijker gaat. Ik heb het uitgespeeld op Hurt me Plenty. Tip: Probeer alle collectables te verzamelen die je sterker maken.

'Pinkie' het monster waar je over hebt moet je ontwijken, dus dash naar links of rechts of double jump en draai gelijk om en pomp je gun leeg in zijn rug. Als je het trucje eenmaal kent wordt het makkelijker, geldt ook voor de marauder of Archville enzo hebben alle monsters wel zwaktes. Wat interessant is aan de game is dat 'oefening baart kunst' van toepassing is. Ik ben vaak genoeg dood gegaan en gefrustreerd geweest. Voelde wel elke keer weer als een overwinning als ik eind bazen of marauders om zeep hielp, enige waar ik me nu aan stoor is soms het platform gedeelte.

Kortom, veel oefenen en je zult zien dat je beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G.Scholtens schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:46:

Heb je Doom 3 nooit gespeeld? Ik vond hem ook erg leuk, op sommige momenten ook erg eng. D16 was helemaal niet eng, meer rrrrrrrrambo modus en DE is voor mensen die van God los zijn. Ik sta nog in verbinding met God en dus ligt DE mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
Verwijderd schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:58:
[...]

Heb je Doom 3 nooit gespeeld? Ik vond hem ook erg leuk, op sommige momenten ook erg eng. D16 was helemaal niet eng, meer rrrrrrrrambo modus en DE is voor mensen die van God los zijn. Ik sta nog in verbinding met God en dus ligt DE mij niet.
Doom 3, geen idee. Jaren geen console gehad. Maarja misschien ook wel gespeeld.

Inmiddels wel verder gekomen. Nog steeds moeilijk, maar heerlijke shooter hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Nog even wachten en de nieuwe trailer is er... :) (15 maart).

https://gamerant.com/doom...part-2-dlc-reveal-go-big/

Zie er echt naar uit, naar de 2de DLC en ben heel benieuwd naar het verhaal.. :)
Was voor mij toch wel één van de beste shooters die ik sinds lang gespeeld heb.. en vooral ook hoe diep DOOM gaat in zijn lore/story.. Je kan het spelen als "brainless shooter" maar tegelijk kan je u laten leiden door het hele verhaal dat er toch wel vrij diep in verwerkt zit.

Nog even aftellen dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
DLC 2 18 maart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie

Muggie

8 pm

Zo, net DLC1 uitgespeeld, krijg die laatste arena nog niet gedaan op Nightmare, dat gaat nog wat uurtjes oefenen betekenen want die is echt killing ... heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Reden waarom ik de DLCs links laat liggen is dat het te moeilijk wordt met een controller, zie ook YouTube: DOOM Eternal Is Too Difficult For Controller Users?

Eternal was redelijk te doen en heb het uit kunnen spelen op uiteindeljk hurt me plenty. Jammer, want het is een geweldige shooter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuZyX
@CrapperDeCrap ; Lees het hier net ook! SPANNEND!!

@Galvatron ; Hier speel ik hem op PC, geen problemen mee :)

Zozo, nog even wachten dus op de teaser/trailer en dan hopen het de 18de is; zo benieuwd naar! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
Galvatron schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:57:
Reden waarom ik de DLCs links laat liggen is dat het te moeilijk wordt met een controller, zie ook YouTube: DOOM Eternal Is Too Difficult For Controller Users?

Eternal was redelijk te doen en heb het uit kunnen spelen op uiteindeljk hurt me plenty. Jammer, want het is een geweldige shooter.
Quick switching is met de update voor DLC2 straks ook heel goed mogelijk op console. Speel zelf op pc en heb het ook even met controller geprobeerd, gewoon om te kijken hoe het speelde. Vond het lang niet slecht ivm muis en toetsenbord. Moeilijkheid is persoonlijk, maar ik kon er prima mee op nightmare spelen.

Ik zou het een kans geven. Beetje oefenen en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Galvatron schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:57:

Het is bij deze game echt een kwestie van mechanics door en door kennen.Door te blijven spelen ga je goed worden in deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-09 19:50
Ziet er epic uit. :o

"The Dark Lord" zo zonder helm toch een beetje komisch. :D

Ik ben benieuwd naar de trailer op 17/03!

Moet het laatste level nog uitspelen van de eerste DLC.

MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Voilà, deze ochtend Doom Eternal opnieuw gedownload en de install staat klaar... Als DLC 2 uitkomt, ga ik DLC 1 eerst nog eens opnieuw spelen :D

Echt benieuwd naar "the end"... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
QuZyX schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:00:
Voilà, deze ochtend Doom Eternal opnieuw gedownload en de install staat klaar... Als DLC 2 uitkomt, ga ik DLC 1 eerst nog eens opnieuw spelen :D

Echt benieuwd naar "the end"... :)
Ben vooral benieuwd naar nieuwe enemies, omgevingen en hoe de betrayer voorhamer zich mengt in de gameplay.

Een kleine game droom die uitkomt. Super shotty is sinds Doom 2 één van mijn favoriete wapens in games. En een hamer heeft altijd mijn voorkeur als wapen als ie in een melee/actie game zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuZyX
CrapperDeCrap schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:29:
[...]

Ben vooral benieuwd naar nieuwe enemies, omgevingen en hoe de betrayer voorhamer zich mengt in de gameplay.

Een kleine game droom die uitkomt. Super shotty is sinds Doom 2 één van mijn favoriete wapens in games. En een hamer heeft altijd mijn voorkeur als wapen als ie in een melee/actie game zit.
Die trailer is echt mega vet... Ik denk ik even mijn weekend anders ga indelen :D :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Wat een dikke DLC is part 2 zeg! :) Dit is extra content zoals het hoort te zijn.

De basis game die bij release al goed was blijven ze ook nog steeds tweaken.

Ja er zijn een hoop grote namen bij id weg maar het team dat ze nu hebben is steengoed.

[ Voor 53% gewijzigd door jori040 op 20-03-2021 12:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuZyX
jori040 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 12:06:
Wat een dikke DLC is part 2 zeg! :) Dit is extra content zoals het hoort te zijn.

Ja er zijn een hoop grote namen bij id weg maar het team dat ze nu hebben is steengoed.
Yep idd; volledig akkoord.. Dit weekend DLC1 opnieuw uitgespeeld.. en een half uurtje in DLC2, lijkt me weer een pak moeilijker geworden 8)

Heel benieuw naar het verhaal en hoe het einde gaat zijn.. dringend nog eens wat tijd voorzien deze week om verder mee aan de slag te kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ben begonnen met Part One op Nightmare. Ondanks dat ik de gewone campaign vorig jaar op Ultra-Nightmare heb uitgespeeld moest ik echt weer de tutorial induiken, maar gelukkig kwam het weer snel terug. Inclusief het weapon switching om je dps te maximaliseren :P Echt heerlijk intens weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
jori040 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 12:06:

Ja hele toffe DLC! De hamer werkt ook goed in de flow van de combat. Heb wel het gevoel dat in ieder geval deze DLC daardoor een stuk makkelijker is. Maar dat is geen geklaag, want ik heb mij er donders mee vermaakt. Mooie locaties, leuke varianten op bestaande enemies en lekker grote arena's om los te gaan. Misschien maar is op Ultra Nightmare proberen.

Vind m toffer dan DLC 1. Vond in DLC 1 af en toe de moeilijkheid een beetje creatieve armoe in sommige locaties, zoals de spirit gebuffde Arachnotron in de mist van de Bloodswamp. Of de slayergate in de laatste map. Moeilijkheid en frustratie liggen dichtbij elkaar en frustratie door moeilijkheid kan voor een enorme voldoening zorgen, maar in mijn ogen gingen ze bij DLC 1 daarin iets overboord. Die DLC is nu ook iets generfed. Al kan ik begrijpen dat de mensen die dat op Ultra Nightmare hebben uitgespeeld niet echt tof vinden.

Ja ID heeft echt top techneuten in dienst. Getuige de ID tech engine 7. Top engine!
De game director Hugo Martin lijkt mij ook een bijzonder fijne vent om onder te werken. Heb wat interviews (Noclip) en een paar streams van de beste man gezien terwijl ie Eternal speelde. Heel tof om z'n gedachtegang en filosofie achter de game aan te horen. En altijd alle credit voor de mensen (bij naam genoemd) die desbetreffende onderdelen hebben ontwikkeld. En dat alles terwijl ie lekker de dikke nerd uithangt over van alles en nog wat tijdens het spelen. Dat zie je geen enkele andere game director van een AAA titel doen.

Ben benieuwd hoe de invasions straks gaan werken en of we nog een co op horde mode gaan zien. Al zal dat laatste wel niet gebeuren, omdat dat alle balans in de gameplay overhoop gooit. De horde mode mod is in ieder geval wel tof.

Durf nu wel te stellen dat ik dit één van de beste actie games ooit vind. Ja het is een Shooter, maar tegelijkertijd voelt het ook aan als een Devil May Cry met al het combo potentieel. Hulde voor dit alles zonder microtransacties en allerlei andere gierige onzin. Gewoon een dikke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
yinx84 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:45:
Ben begonnen met Part One op Nightmare. Ondanks dat ik de gewone campaign vorig jaar op Ultra-Nightmare heb uitgespeeld moest ik echt weer de tutorial induiken, maar gelukkig kwam het weer snel terug. Inclusief het weapon switching om je dps te maximaliseren :P Echt heerlijk intens weer
Zou je zo vriendelijk willen zijn om wat tips te delen over weapon switching ? Ikzelf speel met keyboard/muis (5 buttons) en ik moet zeggen.. heb zelf al wat onderzoek gedaan. Ben totaal niet gewoon om zo te 'investeren' in keyboard/mouse layouts.. Maar ik moet zeggen; het spel wordt een pak interessanter..

Mijn favo weapon is de "super shotgun".. en speel op de "2de" moeilijkheidsgraad.. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
QuZyX schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:19:
[...]

Zou je zo vriendelijk willen zijn om wat tips te delen over weapon switching ? Ikzelf speel met keyboard/muis (5 buttons) en ik moet zeggen.. heb zelf al wat onderzoek gedaan. Ben totaal niet gewoon om zo te 'investeren' in keyboard/mouse layouts.. Maar ik moet zeggen; het spel wordt een pak interessanter..

Mijn favo weapon is de "super shotgun".. en speel op de "2de" moeilijkheidsgraad.. :)
Zeker! :)

Weet niet of je de basisprincipes bedoelt of de bindings zelf, maar hier beiden:

Als je je Super Shotgun afvuurt, dan moet je enige tijd wachten tot je nog een keer kunt vuren. Als je na het vuren direct switcht naar bijv. je Ballista, dan kun je die vrijwel direct afvuren. Kortom, je kunt twee schoten lossen in kortere tijd t.o.v. wachten tot je Shotgun weer kan vuren. Dit trucje kun je blijven herhalen, en tussen alle wapens.

Mooi voorbeeld is bijvoorbeeld de Mancubus. Als je start met een gezoomed shot op z'n linker arm, instantly switcht naar de Ballista en schiet op z'n rechter arm, direct switch naar de Rocket Launcher voor een rocket op z'n lichaam en vervolgens bij 'm naar binnen vliegt met de Meathook voor een laatste Super Shotgun finish dan is hij binnen 3 seconden al zo goed als weg. Dit vergt wat oefening, maar vooral op de sterkere vijanden is dit zeer effectief.

De makkelijke manier is om de default quick switch binding te gebruiken. Deze staat standaard op Q. Het nadeel hiervan is dat je vrij gelimiteerd bent waartussen je kunt switchen.

Zelf heb ik twee knoppen aan de zijkant van m'n muis (m4 & m5). Hier heb ik respectievelijk de Rocket Launcher en de Ballista aan gebonden. De Super Shotgun zit bij mij op Q. Deze drie wapens, samen met de Heavy Cannon voor een zoomed instant shot (op standaard binding: 2) zijn degene waar ik met meest tussen switch, afhankelijk van de situatie. Alles binnen handbereik op deze manier.

Hier nog een mooie video waar ik destijds veel aan had:

YouTube: DOOM ETERNAL - Advanced Combat Techniques: Quick Switching

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie

Muggie

8 pm

Ik heb de normale campaign op nightmare nog kunnen redden zonder quick switching maar met de DLC's red ik dat niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
yinx84 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:55:
[...]

Zeker! :)

Weet niet of je de basisprincipes bedoelt of de bindings zelf, maar hier beiden:

Als je je Super Shotgun afvuurt, dan moet je enige tijd wachten tot je nog een keer kunt vuren. Als je na het vuren direct switcht naar bijv. je Ballista, dan kun je die vrijwel direct afvuren. Kortom, je kunt twee schoten lossen in kortere tijd t.o.v. wachten tot je Shotgun weer kan vuren. Dit trucje kun je blijven herhalen, en tussen alle wapens.

Mooi voorbeeld is bijvoorbeeld de Mancubus. Als je start met een gezoomed shot op z'n linker arm, instantly switcht naar de Ballista en schiet op z'n rechter arm, direct switch naar de Rocket Launcher voor een rocket op z'n lichaam en vervolgens bij 'm naar binnen vliegt met de Meathook voor een laatste Super Shotgun finish dan is hij binnen 3 seconden al zo goed als weg. Dit vergt wat oefening, maar vooral op de sterkere vijanden is dit zeer effectief.

De makkelijke manier is om de default quick switch binding te gebruiken. Deze staat standaard op Q. Het nadeel hiervan is dat je vrij gelimiteerd bent waartussen je kunt switchen.

Zelf heb ik twee knoppen aan de zijkant van m'n muis (m4 & m5). Hier heb ik respectievelijk de Rocket Launcher en de Ballista aan gebonden. De Super Shotgun zit bij mij op Q. Deze drie wapens, samen met de Heavy Cannon voor een zoomed instant shot (op standaard binding: 2) zijn degene waar ik met meest tussen switch, afhankelijk van de situatie. Alles binnen handbereik op deze manier.

Hier nog een mooie video waar ik destijds veel aan had:

YouTube: DOOM ETERNAL - Advanced Combat Techniques: Quick Switching
Scroll wiel up en down kunnen eventueel ook nog twee makkelijke inputs zijn, zonder dat je al te veel met je vingers in de knoop komt te zitten.

Heb zelf elk wapen een makkelijk bereikbare knop toegewezen. Het duurde even voordat ik het in de vingers had, maar heb daardoor zoveel meer van de game kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Wat ik wel constateer, zit bijna aan de eerste map van DLC 2, is dat de BFG toch amper nog waarde heeft ? Zijn er mensen die de BFG gebruiken ? De ammo die je vindt is zo beperkt en het resultaat soms ook wel vind ik..

Iemand tips hiervoor ?

Btw; DLC2 is de MAX; die gele nesten (wave 1 + 2) zijn echt keihard en wat een uitdaging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sinds ik DLC 2 heb geïnstalleerd, ontbreekt het menu na opstarten. Ik zie eerst "Logging into Bethesda.net", dan "connecting to Bethesda.net" en daarna krijg ik een zwart scherm met alleen de "exit knop". Als ik op de exit knop druk, kan ik het spel afsluiten. Klik ik ergens anders dan gaat het spel opnieuw inloggen/verbinden. Iemand een idee?

MS support (vanwege GamePass) kan me niet helpen. Bethesda schiet niet op.

Ik heb mijn firewall gecontroleerd, drivers geupdate en zie nergens foutmeldingen. Er is aan mijn kant ook niks gewijzigd sinds de dag ervoor toen het spel nog werkte. Ik heb het spel ook opnieuw geïnstalleerd, met en zonder DLC, maar dat helpt ook niet :(.

Update: dit is na een Windows update vanzelf opgelost, zie verderop

[ Voor 5% gewijzigd door Skating_vince op 06-04-2021 13:20 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Dat ligt 100% aan je videodrivers, DDU-removen en terug installeren.

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Shaidar schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:08:
Dat ligt 100% aan je videodrivers, DDU-removen en terug installeren.
Dank voor het meedenken! Ik verwacht dus niet dat het aan de drivers ligt, want die heb ik die dag niet aangepast. Daarnaast verklaart dat ook niet waarom de game continue opnieuw probeert te verbinden als ik ergens klik... Het lijkt er bijna meer op dat mijn profiel bij Bethesda corrupt is, dus hopelijk komen daar achter.

Ik zal DDU voor de zekerheid proberen, maar ik verwacht er niets van (andere games draaien prima).

[ Voor 0% gewijzigd door Skating_vince op 05-04-2021 07:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Skating_vince schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:27:
Sinds ik DLC 2 heb geïnstalleerd, ontbreekt het menu na opstarten. Ik zie eerst "Logging into Bethesda.net", dan "connecting to Bethesda.net" en daarna krijg ik een zwart scherm met alleen de "exit knop". Als ik op de exit knop druk, kan ik het spel afsluiten. Klik ik ergens anders dan gaat het spel opnieuw inloggen/verbinden. Iemand een idee?

MS support (vanwege GamePass) kan me niet helpen. Bethesda schiet niet op.

Ik heb mijn firewall gecontroleerd, drivers geupdate en zie nergens foutmeldingen. Er is aan mijn kant ook niks gewijzigd sinds de dag ervoor toen het spel nog werkte. Ik heb het spel ook opnieuw geïnstalleerd, met en zonder DLC, maar dat helpt ook niet :(.
Dit probleem is ineens opgelost.... Gisteren had ik een grote Windows update. Na het installeren hiervan geprobeerd of de game weer werkte. Tijdens het opstarten kreeg ik ineens een Windows Games beheer pop-up (oid) die iets ging synchroniseren en daarna werkte het spel weer normaal. Geen drivers aangepast en niks in mijn netwerk/firewall aangepast. Hopelijk komt het niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Skating_vince schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:20:
[...]

Dit probleem is ineens opgelost.... Gisteren had ik een grote Windows update. Na het installeren hiervan geprobeerd of de game weer werkte. Tijdens het opstarten kreeg ik ineens een Windows Games beheer pop-up (oid) die iets ging synchroniseren en daarna werkte het spel weer normaal. Geen drivers aangepast en niks in mijn netwerk/firewall aangepast. Hopelijk komt het niet terug.
Top om te horen, veel succes ermee. Ik vind het een geweldige DLC! :)
Wel wat te kort, maar dat ligt gewoon aan het feit ik hele Doom Eternal verhaal top vond! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muggie

Muggie

8 pm

Niet lezen als je het einde niet wilt weten!

spoiler: einde
Ik moet wel zeggen dat ik het eindgevecht van DLC 2 echt waardeloos vind, de marauder on steroids en dat dan nog een keer on steroids. Het hele spel kun je bijna alle vijanden overal raken, is het motto if it has a face, shoot it! En shoot it untill it dies, maar dat is hier dus niet het geval. Wachten op die twee milliseconden dat je hem kunt raken en dat dan een heeeeeeeeeeeleboel keer achter elkaar. Het lijkt meer op het eindspel van de laatste twee Drake Fortunes dan een passend einde voor Doom Eternal. Dit heeft heel weinig met de rest van het spel te maken. Zonde ... :(

Zo, dat lucht op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Muggie schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:47:
Niet lezen als je het einde niet wilt weten!

spoiler: einde
Ik moet wel zeggen dat ik het eindgevecht van DLC 2 echt waardeloos vind, de marauder on steroids en dat dan nog een keer on steroids. Het hele spel kun je bijna alle vijanden overal raken, is het motto if it has a face, shoot it! En shoot it untill it dies, maar dat is hier dus niet het geval. Wachten op die twee milliseconden dat je hem kunt raken en dat dan een heeeeeeeeeeeleboel keer achter elkaar. Het lijkt meer op het eindspel van de laatste twee Drake Fortunes dan een passend einde voor Doom Eternal. Dit heeft heel weinig met de rest van het spel te maken. Zonde ... :(

Zo, dat lucht op :)
Versta je volledig, is een ook comment die je veel vindt op het internet...

spoiler:
Wat vond je van het einde dat hij terug in zijn sarcofaag vloog ? Uiteindelijk is de cirkel rond en kon ik er zeker wel vrede mee nemen..

Ik vond DLC2 wel iets minder "rip & tear" den het spel.. De arena's waren ook iets kleiner vond ik waardoor je een meer "opgesloten" gevoel had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Ik heb hem opgepikt in de sale. Wou hem vanaf launch al spelen, want gaaf en leuk op mijn setup natuurlijk. Had de 2016 ook wel.

Even wennen aan de snelheid, maar holy crap wat een game. De arena's met wat meer heavy monsters moet ik echt doen op don't hurt me (of het makkelijkst) want anders kan ik het niet bijhouden 😅 nooit echt doom gespeeld (was meer van de CS vroeger). Maar als ik wat verder ben en gewend ben aan de game dan zet ik hem wel weer hoger.

Vooralsnog leuk om even een half uurtje of uurtje volgas te rammen. Dan ben ik wel weer even klaar

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 05-07-2021 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 00.0
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-04-2024
Laatst op Google Stadia gekocht omdat die in de aanbieding was en natuurlijk omdat het DOOM! is. Valt helaas erg tegen. Natuurlijk de graphics zien er fantastisch uit en de sfeer zit er goed in, maar de gameplay is echt wel kut als ik eerlijk ben.

Vooral het feit dat je altijd te weinig ammo hebt zodat je telkens moet switchen tussen wapens en de glory kills. Waarom heb ik zulk gelimiteerde ammo en kan ik niet gewoon lekker met mijn lievelingswapens doorschieten? Waarom ben ik verplicht om te switchen naar de Heavy Canon (machinegeweer) terwijl die veel te weinig punch heeft? Waarom moet ik na drie keer schieten overschakelen naar de chainsaw en gebruik maken van glory kills terwijl ik gewoon lekker monsters wil afschieten?

Omdat ik na 3 keer schieten door al m'n ammo heen ben? En waarom kan ik de chainsaw alleen gebruiken voor glory kills en niet gewoon even wat tegenstanders wegzagen? Wat zeg je, te weinig ammo? Ooooh ik moet zeker weer een glory kill maken met me vuist om m'n ammo weer bij te vullen, diezelfde vuistslag die buiten de glory om 0 impact heeft.

Echt WTF man, ik zat te wachten op een ranzige shooter en niet op een opgewaardeerde quiktime button masher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:52
00.0 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:23:
Laatst op Google Stadia gekocht omdat die in de aanbieding was en natuurlijk omdat het DOOM! is. Valt helaas erg tegen. Natuurlijk de graphics zien er fantastisch uit en de sfeer zit er goed in, maar de gameplay is echt wel kut als ik eerlijk ben.

Vooral het feit dat je altijd te weinig ammo hebt zodat je telkens moet switchen tussen wapens en de glory kills. Waarom heb ik zulk gelimiteerde ammo en kan ik niet gewoon lekker met mijn lievelingswapens doorschieten? Waarom ben ik verplicht om te switchen naar de Heavy Canon (machinegeweer) terwijl die veel te weinig punch heeft? Waarom moet ik na drie keer schieten overschakelen naar de chainsaw en gebruik maken van glory kills terwijl ik gewoon lekker monsters wil afschieten?

Omdat ik na 3 keer schieten door al m'n ammo heen ben? En waarom kan ik de chainsaw alleen gebruiken voor glory kills en niet gewoon even wat tegenstanders wegzagen? Wat zeg je, te weinig ammo? Ooooh ik moet zeker weer een glory kill maken met me vuist om m'n ammo weer bij te vullen, diezelfde vuistslag die buiten de glory om 0 impact heeft.

Echt WTF man, ik zat te wachten op een ranzige shooter en niet op een opgewaardeerde quiktime button masher.
IK ben het deels met je kritiek eens, maar voor mij is het spelplezier toch nog steeds wel echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.0
Denk dat het ook komt omdat ik bij Doom een bepaalde verwachtingen heb die gewoon anders liggen, meer de old school FPS stijl :) (Alhoewel ik Doom 3 ook nog steeds heel erg tof vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legian117
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:13
Na Doom 2016 is het niet eens zo'n grote verandering moet ik zeggen. Maar Eternal moet je eigenlijk veel meer als management game zien, dan zit je nooit zonder ammo ;). Voor de klassiekere FPS insteek zou je bij Doom 2016 moeten zijn, als je die nog niet gespeeld heb @00.0.

XSX: legianb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.0
Thanks, ga ik die eens proberen! Game niet zo veel meer (heb dus veel gemist in de tussentijd!) maar toevallig was Doom Eternal in de aanbieding op Google Stadia :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
Mick Gordon heeft inmiddels ook publiekelijk gereageerd op dat hele gedoe rond de soundtrack en eigenlijk specifiek die Reddit post van ID/Bethesda.

Bizar maar interessant verhaal om te lezen.

Edit; Ook via zijn twitter, voor de liefhebbers.

[ Voor 53% gewijzigd door Polderviking op 10-11-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
Bethesda heeft ook gereageerd op het relaas van Mick inmiddels.

Leuk dat ze zijn relaas onprofessioneel en eenzijdig noemen, terwijl dat artikel vooral bestaat omdat Bethesda zelf is begonnen met vuile was buiten te hangen op Reddit.

Dat hele stukje van Bethesda kan je vooralsnog samenvatten als "heus niet waar hoor!", redelijk schril contrast met dat epistel van Mick.

Niet dat ik een paard in deze race heb verder.
We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Dit stuk kent geen winnaars.
Als er een vervolg komt, en dat hoop ik, dan hoop ik toch wel weer dat ze Mick inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legian117
  • Registratie: Februari 2016
Niemand wordt hier inderdaad beter van. Maar het is volgens mij wel duidelijk dat Mick en Bethesda/ID wel klaar zijn met elkaar. Erg jammer wel, want die combinatie was geweldig. Beide soundtracks komen nog regelmatig langs hier.

XSX: legianb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 17:50
Doom 2016 al van genoten. Doom Eternal eerder kort getest op de Xbox series S via gamepass (erg leuk) maar nu "zoals het hoort" met muis + toetsenbord + game monitor/ edifier sound en MSI 3080 gpu en wat een ORGIE van geweld holy shit haha :9~

Klein uurtje gespeeld, wilde eerst ff testen hoe de performance was. Nou dat loopt als een tiet. Wist via reviews al dat het spel goed was geoptimailseerd. Echt een spel dat profiteert van 144 fps _/-\o_

Het is genieten maar ik ben na een uur spelen ook wel kapot, ben deze intense gameplay niet meer gewend :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
MetalSonic schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:15:
Doom 2016 al van genoten. Doom Eternal eerder kort getest op de Xbox series S via gamepass (erg leuk) maar nu "zoals het hoort" met muis + toetsenbord + game monitor/ edifier sound en MSI 3080 gpu en wat een ORGIE van geweld holy shit haha :9~

Klein uurtje gespeeld, wilde eerst ff testen hoe de performance was. Nou dat loopt als een tiet. Wist via reviews al dat het spel goed was geoptimailseerd. Echt een spel dat profiteert van 144 fps _/-\o_

Het is genieten maar ik ben na een uur spelen ook wel kapot, ben deze intense gameplay niet meer gewend :$
Daarom hik ik tegen de DLC ook zo aan. Heb DLC 1 al 2/3 afgerond, maar die is nog meer intens dan de base-game.
Daarnaast de paarse zones zijn al helemaal waanzin :o

NB: het spel zelf is wel echt waanzinnig goed
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste