De sterkere en grotere demons kosten meer fuel om te zagen. Een aantal is imuun. Kan ook aanraden je crystals als eerst in te zetten op extra ammo.gibsonneke schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:59:
[...]
Na wat video's gekeken te hebben, heb ik mijn speeltijd ook aangepast. Gaat opmerkelijk beter en ik geraak minder vluger door mijn ammo. Wel kan ik soms mijn chainsaw niet gebruiken vanwege gebrek aan ammo hiervoor.
Ah nice! Ik kreeg ook te horen bij de verkoper dat ze geen codes hadden.. Ik zou Bethesda NL dus ook kunnen mailen 😀👍Dmp1982 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:18:
[...]
Ik had ook geen code. En mijn verkoper gaf aan dat ze deze ook niet ontvangen. Heb bathesda Nederland een mail gestuurd met invoice en kreeg de code een paar uur later in mijn mail.
Top!
Ben aan het upgraden geslagen en mep en slinger me d'r nu best okee doorheenCrapperDeCrap schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:08:
[...]
Predator suit upgrade voor sneller klimmen en monkey barren is een must, imo. Net als de lagere cooldown op dashes en de ruin voor extra mobiliteit tijdens airtime en extra snelheid na een glory kill. Met die upgrades 'dans' je zo soepel door/langs/over alles heen, heerlijk.
Ja gespot.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ja wanneer je lekker gaat en alles vanzelf gaat is t zo'n dikke powertrip. Had gister een bende vijanden op een verhoging aardig dicht op elkaar staan. Ik katapulteerde me via een ander demoon met de meat hook een eind de lucht in. Tijdens airtime een ijsbom, granaat en rocket op die groep gebonjourd en toen ik niet al te ver van hun vandaan landde, de rest opgeruimd met die mobile minigun. Dikke grijns erop, donders mooi.2Dutch schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:27:
[...]
Ben aan het upgraden geslagen en mep en slinger me d'r nu best okee doorheenHeerlijk die meer open ruimtes met 1001 baddies to kill, adrenaline rush
Naar welk adres heb je de mail gestuurd? Ik kan geen adres vinden namelijk in NLDmp1982 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:18:
[...]
Ik had ook geen code. En mijn verkoper gaf aan dat ze deze ook niet ontvangen. Heb bathesda Nederland een mail gestuurd met invoice en kreeg de code een paar uur later in mijn mail.
Top!
community_blx@bethsoft.comThe Jackel schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:40:
[...]
Naar welk adres heb je de mail gestuurd? Ik kan geen adres vinden namelijk in NL
http://psnprofiles.com/Arc_Xev
Als je deze game in de vingers begint te krijgen dan speelt het als een droom.
Het moet wel heel gek lopen wil dit niet mijn game van het jaar gaan worden.
Psssst: Cyberpunk 2077jori040 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:39:
Het moet wel heel gek lopen wil dit niet mijn game van het jaar gaan worden.
Cunning linguist.
Als dat net zon saaie slecht speelbare bende is als de whitcher zal het bij mij ook Doom zijn
Naarmate de game vordert stoor ik me minder en minder aan het platforming en sta ik versteld hoe goed deze game is afgewerkt qua art style en gameplay. Vanavond eens beginnen aan Slayer Gate nummer 4.
Valt mij ook op dat idSoftware zo'n grote game als deze erg goed gepolijst heeft.En idd als je de game veel/regelmatig speelt dan is heel dat platformen totaal geen issue meer.internaut schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:47:
Naarmate de game vordert stoor ik me minder en minder aan het platforming en sta ik versteld hoe goed deze game is afgewerkt qua art style en gameplay. Vanavond eens beginnen aan Slayer Gate nummer 4.
Moet zeggen dat DOOM 64 ook erg nice is.Had de 64 versie nog nooit gespeeld.[gratis bij Eternal]
[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 28-03-2020 16:51 ]
Ik wilde per se alle secret encounters afstrepen... Maar damn, in 35 seconden een Marauder plat krijgen ging hem niet worden (@ultra violence). Ik vind het zo'n stomme unit
Op zoek naar tips en tricks kwam ik een bizarre tip tegen:

Op zoek naar tips en tricks kwam ik een bizarre tip tegen:
Werkt ook nogOnce you start the secret encounter, kill his two fodder minions and immediately proceed forward (the direction you would normally go when continuing the mission) once you reach the area where you climb out of a well, just climb up the first surface and wait. The Marauder will despawn before the timer goes out, if you're quick enough. Don't ask me to explain this, just accept it.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dang, wat is deze game intens. Vind het erg vet, maar ook wel erg hardcore. Benieuwd of ik het einde ga halen ....
GamiQ, de game notes app met game maps!
Dat gedeelte vond ik nog wel meevallen... het gedeelte waar je van platform naar platform moet springen/ dashensteveman schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:55:
[...]
Daar op 1:01:00 heeft me een hoop pogingen gekostMaar uiteindelijk gelukt: YouTube: Doom Eternal 2020 03 21 14 20 51 03 DVR 00 05 20 682 00 09 35 098

Man, man, man... paar keer controller door de woonkamer gegooid
PSN: Von_Smallhausn
Mja dat ging mij dan wel weer goed af, maar met toetsenbord en muis op pc gaat dat wellicht ook handiger.Mon0lith schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:04:
[...]
Dat gedeelte vond ik nog wel meevallen... het gedeelte waar je van platform naar platform moet springen/ dashen![]()
![]()
Man, man, man... paar keer controller door de woonkamer gegooid
Tja eigelijk speel je voor de ontspanning, maar als je dan iets wil bereiken kan dat wel vrij rap omslaan. Bekend sentiment
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
The crucible en The Unmakyr eindelijk in m'n bezit..richting boss nr.4.
Rip and Tear until it is done.
En zo geschiedde
En zo geschiedde
Top spel, maar die vijand die alles afwendt met zijn schild en honden tevoorschijn tovert.. verschrikkelijk. Ik verlies bijna standaard een leven aan zo'n vijand.
Ja, de Marauder is dat.Piet_Piraat7 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:01:
Top spel, maar die vijand die alles afwendt met zijn schild en honden tevoorschijn tovert.. verschrikkelijk. Ik verlies bijna standaard een leven aan zo'n vijand.
Na de nodige updates werd het beter te doen met de Ballista. De mod gebruiken die een explosieve jetser afschiet (a 25 ammo) en op tijd opzij dashen.
Is ook de enige vijand die een BFG shot en een Crucible slag afketst.
Je kan eventueel de bfg langs de marauder afvuren. Dan draait ie zich om en kan je behoorlijk wat damage in z'n rug pompen. Als je geen bfg ammo ter beschikking hebt is midden afstand het beste. Wacht op de groene flash, één keer ballista en dan twee keer super shotty. Op die manier is ie zo kapot.
Heb jij nog een reactie gehad op je mail?
Dang, trots op mezelf, net de 4e slayer gate in een keer gehaald. Met twee Cyber Demons en die Hover boss .... Die Cyber Demons had ik in de campaign nog niet eens gezien ...
Die maurauder kijk ik niet naar uit, vind de arabalest ook geen fijn wapen, zo traag ?
Die maurauder kijk ik niet naar uit, vind de arabalest ook geen fijn wapen, zo traag ?
Vreemd eigenlijk ja...de iconische cyberdemon komt wel voor in slayer gates maar tot op heden - begin missie 10 - nog niet tegen gekomen maar ik ga er vanuit dat dit nog gaat gebeuren.
Nee nog nietThe Jackel schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:59:
[...]
Heb jij nog een reactie gehad op je mail?
Op een bepaald moment moet je die killen in 30 seconden, mega kut.. Heb even gezocht op Google dan en volgende tip gevonden met de BFG - blijkbaar kan je die in 1 shot killen...Piet_Piraat7 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:01:
Hoe ik het gedaan heb
spoiler:
beetje gokken, je moet de BFG afschieten net voor hij groen gaat flashen… zo is je shot er net op tijd als hij zijn shield gaat verlagen.. De BFG vuurt namelijk af met een kleine vertraging... bij mij was het van de eerste keer prijs (Lucky shot)
Als ik het game heb uitgespeeld, schrijf ik nog een kleine review wat ik ervan vond.. Zit momenteel in een stuk ik mij mega dood aan ge-ergert heb... en dus ben ik iets minder objectief

Ja...
spoiler:
9 levens verkloot met het zoeken naar "de key" om het rood uit te schakelen.. blijkt het gewoon een demon is die ze rood maakt... Want de demons bleven maar komen als ik ze afmaakte dus ik bleef maar zoeken en doen naar "de key" om het uit te schakelen... Tot die ene demon dood was en ze allemaal normaal werden... echt een KUT moment in het game.. was zo goed bezig en dit ruïneerde heel veel voor mij...
En eenmaal je zonder ammo valt, ben je echt een duts vind ik
Bedoel je de arbalest mod voor de ballista, of gewoon de ballista? Ballista is iig belachelijk sterk. Dat trage schieten kun je vermijden door na elk schot te switchen naar bijvoorbeeld de rocket launcher, daar één raket mee af te vuren en direct weer terug te switchen naar de ballista. Switchen zonder weapon wheel, op die manier verwijder je de cooldown tussen elk schot van single shot wapens. Heb daarom ook de combat shotgun, super shotty, rocket launcher en ballista op de nr1 tot 4 toets gezet, zodat ik snel kan switchen tussen de wapens die er t meeste profijt van hebben. En sws voor de meathook van de super shotty voor extra mobiliteit wanneer nodig.-SaveMe- schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:22:
Dang, trots op mezelf, net de 4e slayer gate in een keer gehaald. Met twee Cyber Demons en die Hover boss .... Die Cyber Demons had ik in de campaign nog niet eens gezien ...
Precies dat moment ja.QuZyX schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:02:
[...]
Ja...spoiler:9 levens verkloot met het zoeken naar "de key" om het rood uit te schakelen.. blijkt het gewoon een demon is die ze rood maakt... Want de demons bleven maar komen als ik ze afmaakte dus ik bleef maar zoeken en doen naar "de key" om het uit te schakelen... Tot die ene demon dood was en ze allemaal normaal werden... echt een KUT moment in het game.. was zo goed bezig en dit ruïneerde heel veel voor mij...
Gewoon de Ballista. Heb er niet zoveel feeling mee nog, vind het een traag wapen. Als upgrade heb ik dat zwaard dat horizontaal klieft. Normale shot is gewoon een shot rechtdoor. Speel overigens op de PS4 Pro.CrapperDeCrap schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:46:
[...]
Bedoel je de arbalest mod voor de ballista, of gewoon de ballista? Ballista is iig belachelijk sterk. Dat trage schieten kun je vermijden door na elk schot te switchen naar bijvoorbeeld de rocket launcher, daar één raket mee af te vuren en direct weer terug te switchen naar de ballista. Switchen zonder weapon wheel, op die manier verwijder je de cooldown tussen elk schot van single shot wapens. Heb daarom ook de combat shotgun, super shotty, rocket launcher en ballista op de nr1 tot 4 toets gezet, zodat ik snel kan switchen tussen de wapens die er t meeste profijt van hebben. En sws voor de meathook van de super shotty voor extra mobiliteit wanneer nodig.
Ah, ja da's de Arch-vile. "The arch-vile acts as a stronger, more active version of the buff totem..." https://doomwiki.org/wiki/Arch-vile_(Doom_Eternal)QuZyX schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:02:
[...]
Ja...spoiler:9 levens verkloot met het zoeken naar "de key" om het rood uit te schakelen.. blijkt het gewoon een demon is die ze rood maakt... Want de demons bleven maar komen als ik ze afmaakte dus ik bleef maar zoeken en doen naar "de key" om het uit te schakelen... Tot die ene demon dood was en ze allemaal normaal werden... echt een KUT moment in het game.. was zo goed bezig en dit ruïneerde heel veel voor mij...
Het viel me pas heeel laat in de game op dat de chainsaw automatisch naar 1 blokje oplaadt
Nu met mars colony bezig een level denk een Slayer gate, zo ding met paarse bol.
En een maurader en er blijven maa vliegende doodskisten op je afkomen plus de gewone voorraad demons.
Ik blijf dood gaan niet door te komen wel steeds iets verder. Het is al een ramp met alleen de maurader en die rot honden maar ik kom gewoon niet langs dat level zou nu wel graag een cheat gebruiken maar we blijven proberen.
De grootste killer is en je munitie voor de dubbelloop die je steeds tekort komt plus als er geen zombies meer zijn healt om bij te laden.
Snap niet dat er mensen langs komen
En een maurader en er blijven maa vliegende doodskisten op je afkomen plus de gewone voorraad demons.
Ik blijf dood gaan niet door te komen wel steeds iets verder. Het is al een ramp met alleen de maurader en die rot honden maar ik kom gewoon niet langs dat level zou nu wel graag een cheat gebruiken maar we blijven proberen.
De grootste killer is en je munitie voor de dubbelloop die je steeds tekort komt plus als er geen zombies meer zijn healt om bij te laden.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Mijn god, ik heb de campaign op Ultra-Voilence uitgespeeld (incl. Slayer Gates) denkende dat de frag en frost nades hun cooldown sharen. Pro-tip: dat is dus niet zo
Dus de hele tijd heb ik alleen maar frags gebruikt omdat ik die fijner vindt, terwijl ik ook makkelijk de hele tijd frost nades had kunnen smijten.
Lesson learned voor de Nightmare playthrough
Lesson learned voor de Nightmare playthrough
[ Voor 4% gewijzigd door yinx84 op 02-04-2020 22:20 ]
Uiteraard blijven bewegen en focus je altijd eerst op de grote demons. Eens die weg zijn hou je nog gewone demons over voor ammo en health om de marauder aan te pakken.ErikRo schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:16:
Nu met mars colony bezig een level denk een Slayer gate, zo ding met paarse bol.
In feite loop je gewoon rondjes in die arena om alles plat te gooien.
De slayer gates zijn idd intens maar naarmate je tegen het einde gaat van het spel word alles nog méér intenser qua demons.
[ Voor 5% gewijzigd door internaut op 03-04-2020 09:41 ]
Maakt het nog wat uit kwa items als je een glory kill doet als die net blauw of oranje knippert. Of zijn de items altijd random.Anoniem: 337891 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:58:
[...]
Ammo kun je ook gewoon oprapen net als medkits en armor. Je hebt wel glory kills nodig overigens in intense gevechten. Het is jammer dat ze felle (oranje en blauwe) kleuren gebruikt hebben voor glory kills. Knipperen rood was ook prima geweest.
Ik heb het eerste level op de X gespeeld. Speelt prima!
Anoniem: 337891
Snapte ik ook niet maar ik heb het spel weggelegd omdat ik het minder vond dan Doom 2016.:( Misschien dat @uchiha tijntje het weet.jaaoie17 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:57:
[...]
Maakt het nog wat uit kwa items als je een glory kill doet als die net blauw of oranje knippert. Of zijn de items altijd random.
Nee, de items zijn zeker niet random.jaaoie17 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:57:
[...]
Maakt het nog wat uit kwa items als je een glory kill doet als die net blauw of oranje knippert. Of zijn de items altijd random.
-Chainsaw is Ammo
-Glorykill is health
-Fire is armor
Maakt niet uit welke neon kleur de vijand is
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
De eerste keer dat ik die Marauder tegenkwam (einde Arc level in die ook nog eens best kleine ruimte) heb ik behoorlijk gevloekt. Ik kreeg hem maar niet plat, Op een moment had ik hem wel 12x met de dubbelloops geraakt (je ziet dat hij staggert en schade krijgt) maar dood gaan ho maar. Uiteindelijk uit wanhoop de ballista gepakt en wop na 3 hits was hij dood... Ik stond al op punt van opgeven 
@ErikRo Die heb ik gisteren gehaald. Inderdaad eerst even wat opschonen zodat cannon fodder en marauder
overblijven en dan met de ballista hem afmaken. Overigens denk je er dan te zijn ...

@ErikRo Die heb ik gisteren gehaald. Inderdaad eerst even wat opschonen zodat cannon fodder en marauder
overblijven en dan met de ballista hem afmaken. Overigens denk je er dan te zijn ...

Uiteindelijk gehaald met dubbelloops van zo dichtbij mogelijk en dan 2 keer schieten, die ballista is me te traag. Inderdaad veel hollen heel veel hollen en dan wordt het later zelfs nog erger kwam ik al achter. Ik word oud vrees ikinternaut schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:36:
[...]
Uiteraard blijven bewegen en focus je altijd eerst op de grote demons. Eens die weg zijn hou je nog gewone demons over voor ammo en health om de marauder aan te pakken.
In feite loop je gewoon rondjes in die arena om alles plat te gooien.
De slayer gates zijn idd intens maar naarmate je tegen het einde gaat van het spel word alles nog méér intenser qua demons.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Gehaald nu. En inderdaad denk je er te zijn, komen er doodleuk nog meer van die grote vuur monsters plus vrienden alsof het nog niet genoeg was, vooral die laatste deed me bijna de das om was even bang dat ik helemaal opnieuw moest beginnen als ik die niet zou halen want hij wilde maar niet dood.-SaveMe- schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:25:
De eerste keer dat ik die Marauder tegenkwam (einde Arc level in die ook nog eens best kleine ruimte) heb ik behoorlijk gevloekt. Ik kreeg hem maar niet plat, Op een moment had ik hem wel 12x met de dubbelloops geraakt (je ziet dat hij staggert en schade krijgt) maar dood gaan ho maar. Uiteindelijk uit wanhoop de ballista gepakt en wop na 3 hits was hij dood... Ik stond al op punt van opgeven
Het ergste in de levels daarna wordt het nog erger gelukkig wel wat wapens kunnen upgraden al lijken de monsters nog beter te upgraden. Meer dan mijn wapens kunnen bijhouden.
En dan te bedenken dat ik spel had geretourneerd vanwege te moeilijk, maar dat werd geweigerd dus moest wel spelen.
Maar nadat ik leerde dat je de zaag moet gebruiken voor munitie en niet de glorykills ging het al stuk beter maar kan begrijpen dat mensen het spel niks vinden als ze niet weten dat je echt die andere wapens ernaast moet gebruiken als granaten en vuurspuger en zaag naast schieten.
Plus dat gespring heeft me ook de nodig hoofdbrekens gekost, ik heb ergens 400 keer moeten springen om het te halen was echt niet leuk meer.
Je moest eerst tegen groene knop slaan, dan ging er hek hoog in de verte omhoog en moest je na aanloop springen via een stok naar boven en twee keer dashen om precies net onder hek te komen en je op te trekken .
Iets te laat en je viel weer naar beneden en kon je met lift naar beneden om weer achterlangs omhoog te klimmen en nieuwe poging te doen. En vanaf daar moest je weer naar plek boven deur springen waar schild lag.
Ik weet nog dat het eerste keer lukte maar niet stopte en dus te ver doorschoot en achter door naar beneden viel kon ik opnieuw beginnen toen heb ik wel gevloekt en gehuild :-)
Ik heb de back attachment op de PS4 en dat maakt het springen en acrobaten een stuk simpeler. Nu kan ik jumpen en toch bewegen en rondkijken tegelijkertijd. Zonder lukt dat niet, moet je nl het pookje loslaten.
Maar is die marauder nu wel of niet kwetsbaar voor de Super Shotgun, ik dacht van niet, werd ook zoiets gezegd geloof ik ... Enige wapen waar het me mee gelukt is is de ballista ...
Maar is die marauder nu wel of niet kwetsbaar voor de Super Shotgun, ik dacht van niet, werd ook zoiets gezegd geloof ik ... Enige wapen waar het me mee gelukt is is de ballista ...
Met elk wapen, behalve crucible kan je de marauder raken..op voorwaarde dat je het binnen het korte tijdframe doet als hij open staat voor damage.
Zo enthousiast als ik was zo teleurgesteld ik alweer ben in de game. FPS van het eerste uur. Opgegroeid met Wolfenstein en Doom.
Het is niet zo old-school als ik had gehoopt. Het is meer een sim geworden. Ook alle perks unlocken, upgrades, verschillende mogelijkheden met de wapens. Het is mij allemaal veels te complex. Waarom geen remake en dan met de graphics van nu? Gewoon recht-toe-recht aan.
Waarom toch de drang met het levelen van je character. Het zou zo verfrissend zijn als al die rompslomp er niet bij zat. Blijkbaar heeft deze generatie dit écht nodig, levelen, unlocken, gekke abilities. Wat mis ik de rauwheid en voorál het simplistische. Schieten, sleutel zoeken en enemys killen. Doom is hierbij bij uitstek geschikt voor.
Eén van dé redenen dat ik zowat gestopt ben met gamen. De complexiteit. Het is meer werken dan gamen. Je ziet het in elke game zowat terug. Zo ontzettend jammer.
Het is niet zo old-school als ik had gehoopt. Het is meer een sim geworden. Ook alle perks unlocken, upgrades, verschillende mogelijkheden met de wapens. Het is mij allemaal veels te complex. Waarom geen remake en dan met de graphics van nu? Gewoon recht-toe-recht aan.
Waarom toch de drang met het levelen van je character. Het zou zo verfrissend zijn als al die rompslomp er niet bij zat. Blijkbaar heeft deze generatie dit écht nodig, levelen, unlocken, gekke abilities. Wat mis ik de rauwheid en voorál het simplistische. Schieten, sleutel zoeken en enemys killen. Doom is hierbij bij uitstek geschikt voor.
Eén van dé redenen dat ik zowat gestopt ben met gamen. De complexiteit. Het is meer werken dan gamen. Je ziet het in elke game zowat terug. Zo ontzettend jammer.
Mensen willen meer diepgang in games, plain and simple. Door de jaren heen zijn er geregeld 'hersenloze' shooters uitgekomen, bijvoorbeeld de Serious Sam-reeks, en daar aan zie je ook dat dat niet heel populair is (veel mensen vinden het leuke games, maar ze staan nooit in de top 10 van bestverkochte shooters). En dus ook geen lang leven beschoren.rutgergron schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:21:
Zo enthousiast als ik was zo teleurgesteld ik alweer ben in de game. FPS van het eerste uur. Opgegroeid met Wolfenstein en Doom.
Wat ook wel begrijpelijk is, want in de 30+ jaar dat er games zijn, raken gamers steeds meer gewend aan nog meer functies, nog meer wapens, nog meer skills, nog meer levels. Een spel met enkel en alleen guns en schieten zal al heel snel als saai en herhalend ervaren worden. Dat jij dat wel wilt, is inderdaad jammer, voor jou
The devil is in the details.
Speel op de PS4 en ben nu bij Urdak op hurt me plenty difficulty. Voor mij is het nu écht te moeilijk geworden, er zijn verschillende gevechten geweest die me een groot aantal pogingen hebben gekost maar dit gaat nergens meer over. Ik mis de muis en toetsenbord van de PC, dat speelt totaal anders.
Voorlopig ben ik weer volledig genezen van FPS games op een console/met een controller. Denk dat ik de game nu maar een paar weken links laat liggen en dan wellicht nog een poging waag, maar ik heb een bepaald gevecht van Urdak nu minstens 50x geprobeerd en dan is de lol er echt van af.
Voorlopig ben ik weer volledig genezen van FPS games op een console/met een controller. Denk dat ik de game nu maar een paar weken links laat liggen en dan wellicht nog een poging waag, maar ik heb een bepaald gevecht van Urdak nu minstens 50x geprobeerd en dan is de lol er echt van af.
Tot op zekere hoogte is dit prima, alleen ik vind dat ontwikkelaars erin doorslaan. Onnodig dingen moet doen om dit en dat te mogen doen. Mooi voorbeeld is BF5 ook een onnodige vorm van unlock systeem. Met één of ander flutwapen zoveel kills te maken om een beter wapen te kunnen unlocken. Call of Duty spant natuurlijk helemaal de kroon, volledig doorgeslagen met customisation en attachments. Honderdeneen mogelijkheden.Hahn schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:26:
[...]
Mensen willen meer diepgang in games, plain and simple. Door de jaren heen zijn er geregeld 'hersenloze' shooters uitgekomen, bijvoorbeeld de Serious Sam-reeks, en daar aan zie je ook dat dat niet heel populair is (veel mensen vinden het leuke games, maar ze staan nooit in de top 10 van bestverkochte shooters). En dus ook geen lang leven beschoren.
Wat ook wel begrijpelijk is, want in de 30+ jaar dat er games zijn, raken gamers steeds meer gewend aan nog meer functies, nog meer wapens, nog meer skills, nog meer levels. Een spel met enkel en alleen guns en schieten zal al heel snel als saai en herhalend ervaren worden. Dat jij dat wel wilt, is inderdaad jammer, voor jou![]()
Wat een verrot tijdperk is gamen op gegaan.
[ Voor 3% gewijzigd door rutgergron op 03-04-2020 21:47 ]
Je kan nog altijd terug schakelen naar I'm Too Young To Die difficulty.Bananeman schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:30:
Speel op de PS4 en ben nu bij Urdak op hurt me plenty difficulty. Voor mij is het nu écht te moeilijk geworden, er zijn verschillende gevechten geweest die me een groot aantal pogingen hebben gekost maar dit gaat nergens meer over. Ik mis de muis en toetsenbord van de PC, dat speelt totaal anders.
@internaut Da's nog wel een goede denk ik ja, ga dat maar ff doen. Voelt wel als een zwaktebod
maar krijg het anders simpelweg niet voor elkaar.
Kon het niet laten om het toch weer te proberen deze ochtend (op hurt me plenty), nu lukte het de derde poging

Ligt het aan mij of is deze doom veel korter? Normaal deed ik met elke doom van versie 1 tm 2016 toch wel een week of 5 a 6 over om einde te halen. Idem voor half-life en serious Sam series. Maar volgens mij ben ik nog geen week bezig en nu halverweg op level 11 of 12. Met dit tempo heb ik het wel in een week uitgespeeld want ik dacht dat er maar 14 missies waren. Is me nog nooit gebeurd.
Ligt het aan in of is het korter geworden? Eigenlijk zou ik het nog sneller zijn geweest aangezien een derde van de tijd in het doen van onmogelijke sprongen zat. Zonder dat was ik al klaar geweest.
Ligt het aan in of is het korter geworden? Eigenlijk zou ik het nog sneller zijn geweest aangezien een derde van de tijd in het doen van onmogelijke sprongen zat. Zonder dat was ik al klaar geweest.
Volgens mij is Doom 2016 korter.ErikRo schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:32:
Ligt het aan mij of is deze doom veel korter? Normaal deed ik met elke doom van versie 1 tm 2016 toch wel een week of 5 a 6 over om einde te halen. Idem voor half-life en serious Sam series. Maar volgens mij ben ik nog geen week bezig en nu halverweg op level 11 of 12. Met dit tempo heb ik het wel in een week uitgespeeld want ik dacht dat er maar 14 missies waren. Is me nog nooit gebeurd.
Game jij altijd precies even veel in een week tijd? Zo niet, dan heeft het natuurlijk totaal geen zin om de lengte van een game in weken uit te drukkenErikRo schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:32:
Game je niet gewoon meer sinds je meer thuis bent door de quarantaine?
The devil is in the details.
Ik game altijd wel redelijk hetzelfde zeg maar.Hahn schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:36:
[...]
Game jij altijd precies even veel in een week tijd? Zo niet, dan heeft het natuurlijk totaal geen zin om de lengte van een game in weken uit te drukken![]()
Game je niet gewoon meer sinds je meer thuis bent door de quarantaine?
Overdag dus nooit s avond uurtje of 4 gemiddeld vanaf 22 a 23 uur. En een beetje korter of langer had nog gekund met meer games maar in een vijfde van de tijd. Wellicht ook wat meer tijd kwijt vroeger aan vinden van secrets hier zijn ze eigenlijk erg makkelijk te vinden als je weet hoe ze ze verstoppen plus die map die je al snel kunt kopen met munten helpt je ook enorm.
Qua replay value lijkt deze me ook minder dan 2016 die deed ik elke keer opnieuw maar dan met enkel ander wapen. Dat zie ik me hier niet doen. Met die vijand heeft dit nodig die heeft dat nodig speelde vroeger ook met sniper geüpgraded die gebruik ik deze doom eigelijk amper net als die bliksem plasma straal In begin wel handig maar op latere levels heb je 10x meer aan de plasma bollen en flits
Ik vind het jammer dat ze zo de mist in zijn gegaan met de MP. De MP van Doom 2016 vond ik echt zo ontzettend leuk om te doen. Eens heel wat anders dan al die realistische ADS shooters van nu.
De 2 vs 1 MP is gewoon een gefaald experiment. Als je als Slayer tegen een party van 2 speelt ben je zo erg in het nadeel dat je 9 van de 10 keer niet wint. En als je als Slayer tegen twee randoms speelt ben je weer echt in het voordeel.
Echt zonde. Al met al vind ik 2016 overall stukken beter dan Eternal.
De 2 vs 1 MP is gewoon een gefaald experiment. Als je als Slayer tegen een party van 2 speelt ben je zo erg in het nadeel dat je 9 van de 10 keer niet wint. En als je als Slayer tegen twee randoms speelt ben je weer echt in het voordeel.
Echt zonde. Al met al vind ik 2016 overall stukken beter dan Eternal.
Alright, as promised; mijn kleine 'review'.. (ondertussen uitgespeeld);
Single player gedeelte;
Contra;
- Geen hersenloze shooter meer - je moet toch wel tactisch bezig zijn om genoeg ammo te vergaren en de enemies uit te schakelen. Dat vond ik soms spijtig, dat je niet kon blijven schieten.. Plots is de ammo op en je chainsaw werkt enkel op de kleine enemies...
- Iets te veel spring en jump werk.. sinds wanneer werd Doom een platformer ? (sommige delen enorm lang aan bezig geweest)
- Soms vond ik het redelijk moeilijk (en was maar de 2de moeilijkheidsgraag - kon dus maar 1 trapje lager)
Pro;
- Enorm snelle shooter, muziek keihard en fraggen maar.. demons kwamen met hordes en werden afgeslacht met hordes..
- Leuk verhaal eigenlijk nog met enkele aangename "RPG" elementen. Sommige secrets waren toch wel moeilijk te vinden.. echter 8/10 heb ik gevonden
- Mooie graphics, leuke stijl... speelt lekker weg..
- Upgrades zijn wel een goed systeem voor iedereen wat wils.. enige dat ik vond, is dat je er niet "super" sterk door werd..
Al bij al, zeker een geslaagde game.. echter die kleine frustraties waren soms wel ambetant.
De MP heb ik even gespeeld maar totaal mijn ding niet.. de learning curve is veel te hoog voor mijzelf.. Al die opties en mogelijkheden... geef mij maar een "Quake" achtige multiplayer...
Nu goed, persoonlijk ben ik sowieso een single player gamer, het is van RtCW geleden dat ik nog actief MP speelde, dus als je een goeie single player shooter wilt, het is zeker zijn geld waard!
Single player gedeelte;
Contra;
- Geen hersenloze shooter meer - je moet toch wel tactisch bezig zijn om genoeg ammo te vergaren en de enemies uit te schakelen. Dat vond ik soms spijtig, dat je niet kon blijven schieten.. Plots is de ammo op en je chainsaw werkt enkel op de kleine enemies...
- Iets te veel spring en jump werk.. sinds wanneer werd Doom een platformer ? (sommige delen enorm lang aan bezig geweest)
- Soms vond ik het redelijk moeilijk (en was maar de 2de moeilijkheidsgraag - kon dus maar 1 trapje lager)
Pro;
- Enorm snelle shooter, muziek keihard en fraggen maar.. demons kwamen met hordes en werden afgeslacht met hordes..
- Leuk verhaal eigenlijk nog met enkele aangename "RPG" elementen. Sommige secrets waren toch wel moeilijk te vinden.. echter 8/10 heb ik gevonden
- Mooie graphics, leuke stijl... speelt lekker weg..
- Upgrades zijn wel een goed systeem voor iedereen wat wils.. enige dat ik vond, is dat je er niet "super" sterk door werd..
Al bij al, zeker een geslaagde game.. echter die kleine frustraties waren soms wel ambetant.
De MP heb ik even gespeeld maar totaal mijn ding niet.. de learning curve is veel te hoog voor mijzelf.. Al die opties en mogelijkheden... geef mij maar een "Quake" achtige multiplayer...
Nu goed, persoonlijk ben ik sowieso een single player gamer, het is van RtCW geleden dat ik nog actief MP speelde, dus als je een goeie single player shooter wilt, het is zeker zijn geld waard!
Mensen die Doom 2016 en Eternal een old school shooter noemen, hebben nog nooit een old school shooter gespeeld. Er is werkelijk waar niks old school aan deze games.rutgergron schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:21:
Het is niet zo old-school als ik had gehoopt.
Ben een heel eind op weg richting het einde en vermaak me echt meer dan prima. Visueel en audiovisueel een lekker spektakel, snelheid, beuken en links en rechts toch zeker een hoop tactiek. Verhaal tot nu toe ook behoorlijk in orde.
Eén enorm frustrerend en irritant iets toch wel, de marauder ... wtf. Ik ben toch geen tekken of mortal kombat aan het spelen? Als eindbaas zou het misschien nog kunnen maar zo tussen de hordes door, nee ... totaal niet gebalanceerd t.o.v. de rest. Dit gaat me het volledig uitspelen op ultra violence kosten helaas.
Maar verder is het genieten :-)
Eén enorm frustrerend en irritant iets toch wel, de marauder ... wtf. Ik ben toch geen tekken of mortal kombat aan het spelen? Als eindbaas zou het misschien nog kunnen maar zo tussen de hordes door, nee ... totaal niet gebalanceerd t.o.v. de rest. Dit gaat me het volledig uitspelen op ultra violence kosten helaas.
Maar verder is het genieten :-)
PSN: mug_8pm
Ik vind het een fantastische shooter maar die Marauder had er van mij uit gemogen. Een zeer sterke/snelle vijand vind ik heel erg leuk, maar eentje die immuun is voor alle aanvallen en je dus moet wachten tot een groen lichtje haalt de snelheid uit zo'n arena vol vijanden. Ik had liever gehad dat die nog sneller en nog sterker was, maar ook altijd geraakt kon worden.
Tip voor de mensen die moeite hebben met Marauders... als je de quick weapon swap perk hebt unlocked in je suit, dan kun je hem meerdere keren raken door snel te swappen van wapen. Vrij makkelijk om uit te voeren.. meestal kan ik hem drie keer achter elkaar raken. Mijn taktiek: start met een Ballista schot, daarna swap naar SSG, en daarna weer naar Ballista. Hier een voorbeeld:Piet_Piraat7 schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:02:
Ik vind het een fantastische shooter maar die Marauder had er van mij uit gemogen. Een zeer sterke/snelle vijand vind ik heel erg leuk, maar eentje die immuun is voor alle aanvallen en je dus moet wachten tot een groen lichtje haalt de snelheid uit zo'n arena vol vijanden. Ik had liever gehad dat die nog sneller en nog sterker was, maar ook altijd geraakt kon worden.
https://www.reddit.com/r/...ed_those_marauder_haters/
Edit met beter voorbeeld: https://v.redd.it/2ruuwhqux6r41
Ik ben nu aardig op weg in m'n Nightmare playthrough. Gisteren Slayer Gate 5 van de 6 gehad, daar zat ik voor het eerst een tijdje vast. Gelukkig wel gelukt, maar het is écht pittig om een Marauder te bevechten terwijl je ook belaagd wordt door een aantal heavies. Uiteindelijk toch met de tactiek van hierboven snel kunnen afrekenen met hem, daarna was het een kwestie van de arena systematisch schoonvegen.
Blijf het een vet spel vinden. Als je eenmaal de flow te pakken hebt met de chainsaw/glorykill/flamebelch dan kun je de snelheid, survivability en de dps hoog houden. Dat gecombineerd met de mobiliteit die de SSG je geeft... heerlijk!
Die wisseltruc zag ik toevallig onlangs bij een Nederlandse dat accent... dat accent...
youtuber langskomen. Dat was op zich best handig geweest om vantevoren te weten! 
Maar ja: "Weet alles maar eens achteraf" -Finkers

Maar ja: "Weet alles maar eens achteraf" -Finkers
Ik ben bezig met mijn eerste playthrough, en ontdekte per toeval een bijzonder bug of (minor) exploit. Of zo lijkt het. Ik speel op PC.
De exploit geeft de mogelijkheid een checkpoint vanaf missie 9 of later te laden met 100% health/armor/ammo, met uitzondering van BFG en Crucible. Wat er moet gebeuren is:
- stop de game en ga naar main menu
- Selecteer de campaign waar ik mee bezig ben en dan 'mission select'
- Selecteer missie 8 Sentinel Prime. Bij mij is daar armor/health/ammo 100%
- Nadat die geladen is, sluit ik de game weer naar main menu
- Selecteer weer mijn campaign en selecteer 'continue'
- Ik ga weer verder bij mijn verste checkpoint in de campaign, maar nu is armor/health/ammo 100% behalve BFG en Crucible.
Het werkt alleen maar met missie 8. Andere missies laden geeft geen verschil.
Heeft iemand anders dit ook?
De exploit geeft de mogelijkheid een checkpoint vanaf missie 9 of later te laden met 100% health/armor/ammo, met uitzondering van BFG en Crucible. Wat er moet gebeuren is:
- stop de game en ga naar main menu
- Selecteer de campaign waar ik mee bezig ben en dan 'mission select'
- Selecteer missie 8 Sentinel Prime. Bij mij is daar armor/health/ammo 100%
- Nadat die geladen is, sluit ik de game weer naar main menu
- Selecteer weer mijn campaign en selecteer 'continue'
- Ik ga weer verder bij mijn verste checkpoint in de campaign, maar nu is armor/health/ammo 100% behalve BFG en Crucible.
Het werkt alleen maar met missie 8. Andere missies laden geeft geen verschil.
Heeft iemand anders dit ook?
Één van de beste actie georiënteerde shooters ooit en één van mijn favoriete game ervaringen tot op heden.
Er zijn maar een paar dingen die mij niet bevallen.
Marauder, na gewenning niet moeilijk maar breekt voor mij gigantisch de flow. Concept qua lore is tof, maar qua gameplay crap.
Verhaal is dikke fan service. Is doomguy de Slayer? Hoe komt het dattie zo belachelijk sterk en gevreest is? Aardig uitgewerkt, best toffe lore, maar vond 2016 in dat opzicht veel toffer. Daar was nog wat mysterie, hier wordt bijna alles uit de doeken gedaan.
Ow en nu weten we t wel dat Doomguy geen orders opvolgt als t m niet aanstaat. In 2016 gebeurde dit veelal subtiel, Eternal gaat ermee overboord. Doe dit niet, doe ik toch, doe dat aub niet, ff aan m'n shotgun zitten en ik doe t toch. Mars hef geen gat nodig, doe ik .... Net als een cabaretier die een succesvolle show heeft gehad en voor z'n volgende dat trucje wil herhalen. En die tenenkrommende "rip and tear". Crucible, leuk idee maar hadden ze meer mee mogen doen. Sterk, heel sterk, maar saai. Had graag wat meer moves gezien, zoals een groundpound als je charged in de lucht, wat combo's en dattie opgeladen kon worden door grote demonen te killen ipv een melee bfg die heel spaarzaam is.
Zelfde als je vuisten. Massief stalen kubus meters ver weg stoten, geen probleem. Simpele demoon geeft geen neuk. Paarse drek waarin je als n slak beweegt en wat zwem stukjes met radioactiviteit, waarom?!
Zwevende wanden waar je tegen aan moet klimmen als onderdeel van level design. Stoorde ik mij niet heel erg, maar dat hadden ze beter kunnen doen, aangezien het op die momenten wel heel geforceerd is. Fotress of Doom, al zal daar nog wel meer van duidelijk worden via dlc, vermoed ik. Maar je kan er Doom en Doom 2 spelen en je skills testen in die gevangenis met bfg op de achtergrond.
Verder vond ik bijna alles van een belachelijk hoog niveau op t platformen, 'puzzelen' en de twee echte bosses na. Platformen voelt goed en gewichtig en de kleine level puzzels in de zoektocht naar secrets en dergelijke vond ik wel tof. Zo wordt je beloond voor een beetje exploratie in hoeverre je t exploratie kunt noemen. Aardige toevoeging, niks meer, niks minder. De bosses qua lore wel tof, maar gameplay een stuk minder. Beide een arena vol tuig en een groot mikpunt (Boss) ergens in de lucht of in de verte met niet al te veel dreiging van die bosses.
Nu komt n lofzang.
De engine, alle keizers! Soepel, mooi, heel mooi zelfs. De game doet zich vaak veel te kort met hoe snel alles gaat en hoeveel je daardoor van de visuele gore en pracht kunt missen. Animaties, demonen, die verrekte toffe vergezichen, prachtig! Ja vind het verhaal niet zo, maar doordat het helemaal overboord gaat hebben de makers wel t excuus gekregen de meest bizarre werelden te maken. Heel tof. Audio is ook fantastisch, schiet die ballista is af, wat een heerlijk geluid van power terwijl je een stuk vlees hoort scheuren. Allemaal top. Mick Gordon stelt niet teleur, al vond ik 2016 dus toffer. Audiovisueel is dit volgens mij zo goed als je t kunt krijgen, wat n pracht techneuten bij id.
De game begint wederom weer een beetje langzaam net als 2016. Ja je zit snel in de actie, maar t gas zit er niet direct op. Je wordt mondjesmaat bekend met wat de game van je verwacht, als die periode afgelopen is en je al wat upgrades hebt unlocked en in de flow zit dan kent deze game imo geen gelijke. Deze tekst begint al n muur te worden, maar ik kan een hele woonwijk neerzetten om te omschrijven hoe belachelijk tof ik de combat vind. Vooral de meathook van de super shotty, man wat geeft ie deze game veel vrijheid, airtime en creativiteit om te killen.
En al dit komt t beste tot z'n recht in Slayer Gates, wat een intense rommel, fantastisch. Nu alleen nog selecteerbaar maken in het hoofdmenu of fortess of Doom na de campaign.
Wat een game!
Er zijn maar een paar dingen die mij niet bevallen.
Marauder, na gewenning niet moeilijk maar breekt voor mij gigantisch de flow. Concept qua lore is tof, maar qua gameplay crap.
Verhaal is dikke fan service. Is doomguy de Slayer? Hoe komt het dattie zo belachelijk sterk en gevreest is? Aardig uitgewerkt, best toffe lore, maar vond 2016 in dat opzicht veel toffer. Daar was nog wat mysterie, hier wordt bijna alles uit de doeken gedaan.
Ow en nu weten we t wel dat Doomguy geen orders opvolgt als t m niet aanstaat. In 2016 gebeurde dit veelal subtiel, Eternal gaat ermee overboord. Doe dit niet, doe ik toch, doe dat aub niet, ff aan m'n shotgun zitten en ik doe t toch. Mars hef geen gat nodig, doe ik .... Net als een cabaretier die een succesvolle show heeft gehad en voor z'n volgende dat trucje wil herhalen. En die tenenkrommende "rip and tear". Crucible, leuk idee maar hadden ze meer mee mogen doen. Sterk, heel sterk, maar saai. Had graag wat meer moves gezien, zoals een groundpound als je charged in de lucht, wat combo's en dattie opgeladen kon worden door grote demonen te killen ipv een melee bfg die heel spaarzaam is.
Zelfde als je vuisten. Massief stalen kubus meters ver weg stoten, geen probleem. Simpele demoon geeft geen neuk. Paarse drek waarin je als n slak beweegt en wat zwem stukjes met radioactiviteit, waarom?!
Zwevende wanden waar je tegen aan moet klimmen als onderdeel van level design. Stoorde ik mij niet heel erg, maar dat hadden ze beter kunnen doen, aangezien het op die momenten wel heel geforceerd is. Fotress of Doom, al zal daar nog wel meer van duidelijk worden via dlc, vermoed ik. Maar je kan er Doom en Doom 2 spelen en je skills testen in die gevangenis met bfg op de achtergrond.
Verder vond ik bijna alles van een belachelijk hoog niveau op t platformen, 'puzzelen' en de twee echte bosses na. Platformen voelt goed en gewichtig en de kleine level puzzels in de zoektocht naar secrets en dergelijke vond ik wel tof. Zo wordt je beloond voor een beetje exploratie in hoeverre je t exploratie kunt noemen. Aardige toevoeging, niks meer, niks minder. De bosses qua lore wel tof, maar gameplay een stuk minder. Beide een arena vol tuig en een groot mikpunt (Boss) ergens in de lucht of in de verte met niet al te veel dreiging van die bosses.
Nu komt n lofzang.
De engine, alle keizers! Soepel, mooi, heel mooi zelfs. De game doet zich vaak veel te kort met hoe snel alles gaat en hoeveel je daardoor van de visuele gore en pracht kunt missen. Animaties, demonen, die verrekte toffe vergezichen, prachtig! Ja vind het verhaal niet zo, maar doordat het helemaal overboord gaat hebben de makers wel t excuus gekregen de meest bizarre werelden te maken. Heel tof. Audio is ook fantastisch, schiet die ballista is af, wat een heerlijk geluid van power terwijl je een stuk vlees hoort scheuren. Allemaal top. Mick Gordon stelt niet teleur, al vond ik 2016 dus toffer. Audiovisueel is dit volgens mij zo goed als je t kunt krijgen, wat n pracht techneuten bij id.
De game begint wederom weer een beetje langzaam net als 2016. Ja je zit snel in de actie, maar t gas zit er niet direct op. Je wordt mondjesmaat bekend met wat de game van je verwacht, als die periode afgelopen is en je al wat upgrades hebt unlocked en in de flow zit dan kent deze game imo geen gelijke. Deze tekst begint al n muur te worden, maar ik kan een hele woonwijk neerzetten om te omschrijven hoe belachelijk tof ik de combat vind. Vooral de meathook van de super shotty, man wat geeft ie deze game veel vrijheid, airtime en creativiteit om te killen.
En al dit komt t beste tot z'n recht in Slayer Gates, wat een intense rommel, fantastisch. Nu alleen nog selecteerbaar maken in het hoofdmenu of fortess of Doom na de campaign.
Wat een game!
Khan Maykr plat.
En nu op naar wrs het moeilijkste stuk van het hele spel.
En nu op naar wrs het moeilijkste stuk van het hele spel.
[ Voor 70% gewijzigd door internaut op 07-04-2020 07:43 ]
Nou ik heb het idee dat je het level echt moet uitspelen. Net toevallig halverwege gestopt na 2 encounters gehaald te hebben en toen stonden ze niet geregistreerd. Maar geen probleem joh. Met de BFG rag je overal zo doorheen.-SaveMe- schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:24:
Als je via mission select met cheats een level doet en je hebt bijvoorbeeld zo'n encounter gehaald, kun je dan de missie quitten of moet je hem dan wel tot het einde van het level nog uitspelen?
Ik weet nog niet of ik zin heb die laatste dingen te gaan halen ....
Er is genoeg old school aan. Het is over de top, heel snel, er is geen geen reload, niet cover based, alle wapens tegelijk dragen, grote shiny powerups, overal secrets weggestopt.P-Rock schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:07:
[...]
Mensen die Doom 2016 en Eternal een old school shooter noemen, hebben nog nooit een old school shooter gespeeld. Er is werkelijk waar niks old school aan deze games.
[ Voor 27% gewijzigd door bram1984 op 07-04-2020 12:42 ]
Tot je zoiets zelf wilt doen en er niks van bakt...
Heb je het zelf geprobeerd? Het is letterlijk niet moeilijker dan zoals in het filmpjeinternaut schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:56:
Tot je zoiets zelf wilt doen en er niks van bakt...
Nee. Maar de volgende keer dat ik er een tegenkom zal ik het eens uittesten.yinx84 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 07:34:
[...]
Heb je het zelf geprobeerd? Het is letterlijk niet moeilijker dan zoals in het filmpje
YouTube: Doom Eternal: 100% ULTRA-NIGHTMARE Playthrough
Hier een playthrough van een dude die het spel op Ultra-Nightmare uitspeelt. Dat is dus het spel op de hoogste moeilijkheidsgraad met perma-death. Oftewel, als je dood bent moet je opnieuw beginnen. En dat in èèn sessie.
Petje af
Hier een playthrough van een dude die het spel op Ultra-Nightmare uitspeelt. Dat is dus het spel op de hoogste moeilijkheidsgraad met perma-death. Oftewel, als je dood bent moet je opnieuw beginnen. En dat in èèn sessie.
Petje af
Pffftttt, gisteren de game proberen uit te spelen, moeilijkheidsgraad op de 2e laten staan. Kom ik op Urdak bij de
Vanavond nog maar eens de moed betrachten ...
spoiler:
boss fight, dacht dat ik bij het einde was. Met veel frustratie gehaald Khan Makhyr
spoiler:
, wilde al quitten, komt er nog een hele sectie die zo belachelijk over de top gaat, dat het gewoon niet normaal meer is. Dan uiteindelijk bij de echt eindbaas en daar gestopt, na een kwartier rondrennen met steeds meer monsters om me heen en maar niet zien welk stukje ik nog moet raken. Hij had letterlijk nog een 0,5 cm leven. Al komt er ook nog een tweede health bar ...De meat hook deed het heel vaak niet, dus ik heb wel 30 keer, ipv 7, dat shield omlaag moeten brengen om die blood punch te proberen.
Vanavond nog maar eens de moed betrachten ...
Uitgespeeld. Laatste boss op laagste difficulty. Zin was gewoon over ... Heb me er wel mee vermaakt en op zich speelt het lekker, maar het soms wel allemaal net te ...
-SaveMe- schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:51:
Uitgespeeld. Laatste boss op laagste difficulty. Zin was gewoon over ... Heb me er wel mee vermaakt en op zich speelt het lekker, maar het soms wel allemaal net te ...

Hier ook nog de laatste baas op lvl 13 gisteren na voor mijn gevoel hollen en schieten toch dood.
Weet niet of ik het nog een keer ga proberen. Zag dat als je het haalt, er een tweede keer komt nog heftiger.
Soms is het ook goed zo
Als ik nu missions ga spelen om alle gemiste secrets te zoeken al dan nie5 een cheat gebruik.
Wat gebeurt er dan met m’n save game op lvl 13? Ben ik die dan kwijt door auto save?
Kan ik missions spelen zonder save kwijt te raken mocht ik het nog een keer willen doen?
Cheat vast nog niet werken op de eindbaas hé?
Dan moet ik lvl eerst uitspelen...
Weet niet of ik het nog een keer ga proberen. Zag dat als je het haalt, er een tweede keer komt nog heftiger.
Soms is het ook goed zo
Als ik nu missions ga spelen om alle gemiste secrets te zoeken al dan nie5 een cheat gebruik.
Wat gebeurt er dan met m’n save game op lvl 13? Ben ik die dan kwijt door auto save?
Kan ik missions spelen zonder save kwijt te raken mocht ik het nog een keer willen doen?
Cheat vast nog niet werken op de eindbaas hé?
Dan moet ik lvl eerst uitspelen...
Heb recent Doom 2016 uitgespeeld op medium difficulty “Hurt Me Plenty”. Heb nu Doom Eternal, en zat flink te twijfelen of ik voor medium of hard (Ultra Violence) moest gaan. Met de kennis en het gemak waarmee ik Doom 2016 uit speelde, zou ik mezelf een pussy vinden om weer voor medium te gaan, dus ik koos voor Ultra Violence.
Man man man, wat een intense combat actie. Ik weet niet of het voor de difficulty level komt, maar zo'n intense actie heb ik nog nooit meegemaakt. Doom Eternal is echt next level. In Doom 2016 hoefde je je weinig zorgen te maken: veel ammo, veel health, rich get richer rune, en je kan gewoon iedereen neermaaien zonder al te veel te hoeven te bewegen.
Doom Eternal lijkt in eerste instantie kwa idee veel op Doom 2016: een aantal vergelijkbare wapens, wapen mod systeem, praetor suit upgrades, runes, chainsaw, glory kills, double jump etc. Maar met de mindset die ik in Doom 2016 had, kom je niet ver in Doom Eternal. Je kan niet simpelweg meer ergens in een hoekje iedereen neermaaien met een paar wapens, want dan ben je in een mum van tijd voor je ammo heen. In Doom Eternal moet je de combat opzoeken en alles uit de kast trekken wat maar mogelijk is: wapens, ammo, health, armor, chainsaw, glory kills, flame belch en grenades, en dat ook nog eens midden in actie combat, omringt door vijanden, waarbij sommige vijanden ook nog eens specifieke zwakke plekken hebben, en je specifieke wapens moet gebruiken bij bepaalde vijanden.
Ook hebben ze naar mijn idee veel dingen verbeterd waar verbetering mogelijk was, vergeleken met Doom 2016. Het map systeem werd veel prettiger, je kan gemakkelijk zien hoe de map er uit ziet, ook als er boven en onder je andere verdiepingen zijn. De secrets zijn nu goed te vinden, waar ze in Doom 2016 vaak erg lastig waren om te vinden. (Van die schakelaars die ergens in een donder hoekje verstopt waren etc.)
Meer cut scenes. Meer afwisseling met platform jumps. Ook de Doom fortress maakt de game leuker, iets om na elke missie weer even naar uit te kijken.
Ik ben momenteel in Doom Fortress, me aan het voor te bereiden om missie 6 in gelanceerd te worden.
Als het om pure actie gaat, is dit wat mij betreft de beste shooter.
Man man man, wat een intense combat actie. Ik weet niet of het voor de difficulty level komt, maar zo'n intense actie heb ik nog nooit meegemaakt. Doom Eternal is echt next level. In Doom 2016 hoefde je je weinig zorgen te maken: veel ammo, veel health, rich get richer rune, en je kan gewoon iedereen neermaaien zonder al te veel te hoeven te bewegen.
Doom Eternal lijkt in eerste instantie kwa idee veel op Doom 2016: een aantal vergelijkbare wapens, wapen mod systeem, praetor suit upgrades, runes, chainsaw, glory kills, double jump etc. Maar met de mindset die ik in Doom 2016 had, kom je niet ver in Doom Eternal. Je kan niet simpelweg meer ergens in een hoekje iedereen neermaaien met een paar wapens, want dan ben je in een mum van tijd voor je ammo heen. In Doom Eternal moet je de combat opzoeken en alles uit de kast trekken wat maar mogelijk is: wapens, ammo, health, armor, chainsaw, glory kills, flame belch en grenades, en dat ook nog eens midden in actie combat, omringt door vijanden, waarbij sommige vijanden ook nog eens specifieke zwakke plekken hebben, en je specifieke wapens moet gebruiken bij bepaalde vijanden.
Ook hebben ze naar mijn idee veel dingen verbeterd waar verbetering mogelijk was, vergeleken met Doom 2016. Het map systeem werd veel prettiger, je kan gemakkelijk zien hoe de map er uit ziet, ook als er boven en onder je andere verdiepingen zijn. De secrets zijn nu goed te vinden, waar ze in Doom 2016 vaak erg lastig waren om te vinden. (Van die schakelaars die ergens in een donder hoekje verstopt waren etc.)
Meer cut scenes. Meer afwisseling met platform jumps. Ook de Doom fortress maakt de game leuker, iets om na elke missie weer even naar uit te kijken.
Ik ben momenteel in Doom Fortress, me aan het voor te bereiden om missie 6 in gelanceerd te worden.
Als het om pure actie gaat, is dit wat mij betreft de beste shooter.
Het makkelijk vinden van de secrets vind ik juist weer minder replay verhogend werken. In 2016 moest ik wel paar opnieuw spelen Voor ik ze allemaal had. Nu zie je ze met de juiste suit upgrades al liggen. Ik heb bewust tweede keer die kaart upgrades dan ook niet gepakt. Moet wel beetje spannend blijven.
Ben ik trouwens de enige die moeite heeft met volgorde wapens onthouden ik ben toch heel vaak de mist ingegaan omdat ik maar aan het scrollen was tot ik juiste wapen tegenkwam. Vooral met die een boss werd dat wel erg duidelijk als je steeds terug moest naar je dubbelloops. Soms had de boss alweer zijn schild terug voor ik super Shotgun gevonden had En een meathook aanval had gedaan. Super irritant.
Ze voelen niet echt een stuk beter elke trap omhoog meer anders.
Ben ik trouwens de enige die moeite heeft met volgorde wapens onthouden ik ben toch heel vaak de mist ingegaan omdat ik maar aan het scrollen was tot ik juiste wapen tegenkwam. Vooral met die een boss werd dat wel erg duidelijk als je steeds terug moest naar je dubbelloops. Soms had de boss alweer zijn schild terug voor ik super Shotgun gevonden had En een meathook aanval had gedaan. Super irritant.
Ze voelen niet echt een stuk beter elke trap omhoog meer anders.
[ Voor 4% gewijzigd door ErikRo op 11-04-2020 00:56 ]
Met het weapon wheel neem je toch direct het juiste wapen.
Als je bereidt bent een 2de keer een map te doen, speciaal voor de upgrades en secrets, dan is Doom 2016 op dat punt wel spannender inderdaad. Zelf vond ik het altijd frusterend om een bepaald punt in de map te bereiken, waarna een deur permanent achter je gesloten wordt, waardoor je de upgrades en secrets niet meer kan bereiken.ErikRo schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 00:55:
Het makkelijk vinden van de secrets vind ik juist weer minder replay verhogend werken. In 2016 moest ik wel paar opnieuw spelen Voor ik ze allemaal had. Nu zie je ze met de juiste suit upgrades al liggen. Ik heb bewust tweede keer die kaart upgrades dan ook niet gepakt. Moet wel beetje spannend blijven.
Waarom niet het weapon wheel gebruiken? Daar kan je ook de volgorde aanpassen, maar ik weet niet of dat ook de scroll volgorde wijzigt.Ben ik trouwens de enige die moeite heeft met volgorde wapens onthouden ik ben toch heel vaak de mist ingegaan omdat ik maar aan het scrollen was tot ik juiste wapen tegenkwam.
Ik vraag me af wat voor controls deze top speler gebruikt:
Hij gebruikt niet het weapon wheel. Dus dan of scroll of directe keys. Scrollen lijkt me te traag om naar het juiste wapen te gaan, en hij heeft vaak meteen het juiste wapen. Maar de numerieke keys boven wasd lijken me weer storend, omdat je dan een wasd vinger mist. Iemand een idee?
Veel gebruik maken van de 'previous' knop waar je mee naar je laatste wapen kan switchen. Heb zelf de Ballista en de Chaingun op m'n mouse buttons aan de zijkant gemapped, de Rocket Launcher en SSG zitten respectievelijk op de 4 en 5 (default) waar ik nog heel makkelijk bij kan.Cyb schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:57:
[...]
Ik vraag me af wat voor controls deze top speler gebruikt:
[YouTube: Doom Eternal: 100% ULTRA-NIGHTMARE Playthrough]
Hij gebruikt niet het weapon wheel. Dus dan of scroll of directe keys. Scrollen lijkt me te traag om naar het juiste wapen te gaan, en hij heeft vaak meteen het juiste wapen. Maar de numerieke keys boven wasd lijken me weer storend, omdat je dan een wasd vinger mist. Iemand een idee?
Heb het spel een paar dagen geleden op Nightmare uitgespeeld. Heb er nog steeds niet genoeg van, dus ga me vanavond ook een een Ultra-Nightmare run wagen
Bij mij gaat "previous" weapon" niet naar het laatste wapen, maar naar het vorige wapen van de vaste volgorde.yinx84 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:54:
[...]
Veel gebruik maken van de 'previous' knop waar je mee naar je laatste wapen kan switchen. Heb zelf de Ballista en de Chaingun op m'n mouse buttons aan de zijkant gemapped, de Rocket Launcher en SSG zitten respectievelijk op de 4 en 5 (default) waar ik nog heel makkelijk bij kan.
De snelheid waarmee DraQu (in dat Youtube filmpje) soms van een shotgun over gaat naar een ingezoemde Precision Bolt al springend in de lucht, zou je soms haast verwachten dat hij macro's gebruikt. (Niets mis mee overigens.)
Zelf gebruik ik mouse4 en 5 voor glory melee en chainsaw, omdat ik die te vaak nodig heb, en mouse3 voor grenade. Eigenlijk zou ik meer muisknoppen moeten hebben.
(Hier zijn Twitch account: https://www.twitch.tv/draqu_/videos)
In een chat van één van zijn filmpjes postte BotQu (vermoedelijk een bot van DraQu) deze binds: https://imgur.com/a/uJEhNKS
Opvallend is dat de binds: wasd één plek heeft opgeschoven naar rechts, dash op mouse4 heeft, weapon mod switch op mouse5 heeft, en bepaalde wapens op andere plekken heeft gezet.
[ Voor 3% gewijzigd door Cyb op 11-04-2020 15:18 ]
Doom 2016 net op nightmare uitgespeeld, wel een tikje makkelijker dan Eternal op UV 
Armor boven 75? --> infinite ammo. Continu micro rockets schieten dus
Dat is dan beter generfd in Eternal, met alleen de full auto mod op de combat shotgun kun je in de buurt komen.
Ook nog geprobeerd alle challenges te halen. Maar o.a. de laatste, twee hellbaronnen met 1 schot doden. Dus ik met de BFG natuurlijk -> nope, telt niet. Laaat dan ook maar.
Armor boven 75? --> infinite ammo. Continu micro rockets schieten dus
Ook nog geprobeerd alle challenges te halen. Maar o.a. de laatste, twee hellbaronnen met 1 schot doden. Dus ik met de BFG natuurlijk -> nope, telt niet. Laaat dan ook maar.
Ken ik niet zag wel zoiets op YT. Eens kijken waar dat zitinternaut schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:37:
Met het weapon wheel neem je toch direct het juiste wapen.
Ik gebruik nu het muiswiel om de hele rits af te gaan tot de goede.
Niet echt efficiënt met al die wapens op het eind merk ik.
Wat betreft die binds van draqu, ik speel altijd al met esdf, ik heb dan veel meer mogelijkheden met o.a. mijn pink, jump zit bijvoorbeeld altijd onder a. Laat ik de default staan dan gaat dat voor geen meter.
Ik baal als een stekker, alles op Nightmare in 2/3 dagen doorgespeeld. Haal nu niet de mastery op m'n heavy machine gun, wel op alle andere guns. Omdat ik een coin gebruikt heb kan ik hem dus ook niet met de hand opnieuw masteren -_-. Daar gaat m'n 100%
Ik ben er vandaag ook naar overgeswitched. Ik zie het al een middel om meer keys beschikbaar te krijgen. Ik lees dat er ook fps spelers zijn die 2qwe en rdfg gebruiken.Muggie schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:51:
Wat betreft die binds van draqu, ik speel altijd al met esdf, ik heb dan veel meer mogelijkheden met o.a. mijn pink, jump zit bijvoorbeeld altijd onder a. Laat ik de default staan dan gaat dat voor geen meter.
Onduidelijk is Draqu wapen scroll gebruikt om te switchen of vaste wapen binds. Een voordeel van scrollen is dat het geloof ik lege wapens overslaat. In de onderstaande video gaat PNDK&M in op waarom je beter vaste binds kan gebruiken ipv of scroll of weapon wheel. Namelijk als een manier om wapen recovery te omzeilen.
Alleen jammer dat hij niet in gaat op zijn binds. Ik wil van wapens kunnen switchen zonder dat dat ten koste gaat van beweging (esdf), wat niet lukt met de 0-9 keys er bij. Eigenlijk heb je alleen linker-pink, linker-duim en rechter-hand ter beschikking. Een minimaal 5 knoppen-muis is eigenlijk al een must. Nog beter zou eentje zijn met horizontal scroll er bij (dus dat je de mouse3 ook naar links en rechts kan bewegen), dan kom je praktisch op een 9 knoppen muis. Helaas hebben veel fps gaming muizing geen horizontal scroll, alleen vaak de iets zwaardere rpg muizen, of muizen waar je een duim rustvlak hebt, wat lijkt me iets minder geschikt is voor fps.
Met scripts (weet niet of dat mogelijk is in Doom) zou je wel meer kunnen bereiken, bijv. door een toggle knop te scripten, waardoor bijv. als je alt ingedrukt houdt, mouse4 en mouse5 andere wapens krijgen dan wanneer je alt los laat.
Tegen die marauder gewoon op tijd timen met je ssg heen en terug scrollen naar naar je ballista, na 4/5 volle salvo's ben je er zo.
Ik vind die classic weapon pose er maar raar uit zien anno nu
Maar ze worden wel redelijk veel gebruikt als ik zo de yt-filmpjes zie.
Kwam nog een opname tegen van een tijdje terug, rare bug: ja/nee vriesbalaanval
Kwam nog een opname tegen van een tijdje terug, rare bug: ja/nee vriesbalaanval
[ Voor 46% gewijzigd door steveman op 13-04-2020 12:24 ]
Is een freeze grenade, kun je mee afwisselen met je frag grenade.
Denk dat steveman bedoelt dat een vijand zowel bevroren kan zijn als in de fik kan staan. Volgens mij was er zelfs een challenge voor in de 'series 1'.Muggie schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:00:
Is een freeze grenade, kun je mee afwisselen met je frag grenade.
Hehe, ben ik blij met m'n goeie ouwe G19 ramplank.. 😌Cyb schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 22:56:
[...]
Ik ben er vandaag ook naar overgeswitched. Ik zie het al een middel om meer keys beschikbaar te krijgen. Ik lees dat er ook fps spelers zijn die 2qwe en rdfg gebruiken.
Onduidelijk is Draqu wapen scroll gebruikt om te switchen of vaste wapen binds. Een voordeel van scrollen is dat het geloof ik lege wapens overslaat. In de onderstaande video gaat PNDK&M in op waarom je beter vaste binds kan gebruiken ipv of scroll of weapon wheel. Namelijk als een manier om wapen recovery te omzeilen.
[YouTube: DOOM ETERNAL - Advanced Combat Techniques: Quick Switching]
Alleen jammer dat hij niet in gaat op zijn binds. Ik wil van wapens kunnen switchen zonder dat dat ten koste gaat van beweging (esdf), wat niet lukt met de 0-9 keys er bij. Eigenlijk heb je alleen linker-pink, linker-duim en rechter-hand ter beschikking. Een minimaal 5 knoppen-muis is eigenlijk al een must. Nog beter zou eentje zijn met horizontal scroll er bij (dus dat je de mouse3 ook naar links en rechts kan bewegen), dan kom je praktisch op een 9 knoppen muis. Helaas hebben veel fps gaming muizing geen horizontal scroll, alleen vaak de iets zwaardere rpg muizen, of muizen waar je een duim rustvlak hebt, wat lijkt me iets minder geschikt is voor fps.
Met scripts (weet niet of dat mogelijk is in Doom) zou je wel meer kunnen bereiken, bijv. door een toggle knop te scripten, waardoor bijv. als je alt ingedrukt houdt, mouse4 en mouse5 andere wapens krijgen dan wanneer je alt los laat.
Ik ben inmiddels bezig met m'n Ultra-Nightmare mode run en ben de grootste horde voorbij: Cultist Base. Ben nu in het bezit van de SSG en bijna klaar met de Mastery... dat geeft een mooie boost aan de survivability.
Letterlijk meerdere malen met 1 hp (en zwetende handjes) rond gerend. De belangen worden steeds groter
Moet zeggen dat ik nu dat quick swapping onder de knie heb. Heb m'n hele keyboard lay-out op de schop gegooid, maar het was de moeite waard. Je DPS wordt zowat verdubbeld en dat heb je nodig ook.
Letterlijk meerdere malen met 1 hp (en zwetende handjes) rond gerend. De belangen worden steeds groter
Moet zeggen dat ik nu dat quick swapping onder de knie heb. Heb m'n hele keyboard lay-out op de schop gegooid, maar het was de moeite waard. Je DPS wordt zowat verdubbeld en dat heb je nodig ook.
[ Voor 3% gewijzigd door yinx84 op 20-04-2020 12:22 ]
Well fuck... er achter gekomen dat je je save kwijt bent wanneer je op 'exit to main menu' drukt tijdens een missie. Was helemaal bij Arc Complexyinx84 schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:19:
Ik ben inmiddels bezig met m'n Ultra-Nightmare mode run en ben de grootste horde voorbij: Cultist Base. Ben nu in het bezit van de SSG en bijna klaar met de Mastery... dat geeft een mooie boost aan de survivability.
Best balen want het ging zeer goed, ook met de masteries. Ah well. Morgen weer de moed verzamelen