• HenkEisjedies
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:27

Ontwikkeld door id Software en uitgebracht door Bethesda Softworks zal 20 Maart 2020 Doom Eternal eindelijk in de winkels liggen. Doom Eternal zal in eerste instantie voor de PS4, Xbox One en MS Windows uitkomen gevolgd door een versie voor de Nintendo Switch.
Eerste 10 minuten gameplay
Wapens
Er komen weer superbrute wapens in je arsenaal. DOOM Slayer krijgt een speciaal pak, het Praetor Suit, met daarin een vlammenwerper schouderkanon en een retractible mes. Daarnaast kun je wapens 'modden', zo zal je een vleeshaak tot je beschikking krijgen die je op je Super Shotgun kunt monteren. "Get over here!" ware het niet dat we niet in de Mortal Kombat universe beland zijn, maar in een post-apocaliptische wereld waar demonische krachten de baas zijn. Aan Doom Slayer om het menselijk ras te beschermen.

Combat Shotgun

Super Shotgun

Heavy Cannon

Rocket Launcher

Plasma Rifle

BFG 9000

Ballista

Chainsaw

DoomBlade

"Crucible Blade" energy sword

Retractable arm-blade
Battlemode!
Polls
Poll: Ik ga Doom Eternal zeker kopen!
Ja!
Ik durf niet
Nee
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402427&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Bronnen
https://doom.fandom.com/wiki/Doom_Eternal
https://nl.ign.com/doom-e...rste-10-minuten-ign-first
https://doomwiki.org

Post zal aangevuld worden zodra ik weer meer tijd heb. Toevoegingen of mede-auteur worden? PM!

[Voor 13% gewijzigd door HenkEisjedies op 09-02-2020 12:04]

• HenkEisjedies
Ik heb hier zo veel zin in!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-03 16:00

Muggie

8 pm

Ik ook, ben de vorige nog maar eens aan het doorwandelen als opwarmertje :)

PSN: mug_8pm

Anoniem: 337891

Je bent een fijne vent @HenkEisjedies. :) Goede smaak en mooie startpost! Als dit ook maar een beetje op de vorige lijkt, gaat dit smullen worden.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Vorige doom (2016) was ik heel skeptisch over. En dan probeerde ik de demo op steam: Een halfuur na het uitspelen van de demo was ik 60 euro armer en was ik de volledige versie aan het downloaden.
Dankzij de arcade mode is doom 2016 momenteel ruimschoots mijn meest gespeelde singleplayer shooter ooit. Ik ben ERG benieuwd naar Eternal: Wat ik al gezien heb is het echt een iteratie op wat Doom 2016 zo goed maakte: Ik zie alleen maar verbeteringen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:55
Ik ben ook erg benieuwd naar Doom Eternal. De MP schijnt ook een bijzondere ervaring te worden. Dit vertelde Hugo Martin (Creative Director van id Software) er recentelijk over:
No. We’re fortunate. We worked hard to make something that would do the fans proud. We just steered into everything they liked, you know? Not too much of that.

Well, I shouldn’t say that. With the multiplayer, we learned that they want id to lead and not follow. They felt that our multiplayer was a solid remix of a bunch of things they’d already played. That’s not good enough for fans of id games. And so with this multiplayer, we really tried to do just that and innovate and do something they haven’t seen before, but have it still feel completely Doom, and like the Doom Eternal single-player experience that they love.

We’re very proud of that, and we’re excited for fans to try it. I think they’re going to be shocked at how deep it is. On the surface it might look like checkers, but once you get your hands on it you realize it’s more like chess.

• Johnnnygoud
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Super zin in de game! Collectors editie voor de pc gehaald.
Hoop dat de uitstel van vorig jaar naar 20maart dit jaar wel genoeg tijd is, en de game dus helemaal af is.

MP zag er wel tof uit, 1 marine vs 3 monsters.

YouTube: DOOM Eternal – BATTLEMODE Multiplayer Overview

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:11
Johnnnygoud schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 15:55:
Super zin in de game! Collectors editie voor de pc gehaald.
Hoop dat de uitstel van vorig jaar naar 20maart dit jaar wel genoeg tijd is, en de game dus helemaal af is.

MP zag er wel tof uit, 1 marine vs 3 monsters.

YouTube: DOOM Eternal – BATTLEMODE Multiplayer Overview
Woh ik wist nog niks van die battle mode maar dat ziet er echt goed uit hoor, hebben ze ook wel echt goed over nagedacht aan dat filmpje te zien ik kan niet wachten! _/-\o_

Playstation 5 / LG CX 55" /

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-03 15:37

Megalodon86

Enzyme X

Muggie schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:47:
Ik ook, ben de vorige nog maar eens aan het doorwandelen als opwarmertje :)
Ik ben momenteel bezig met mijn eerste keer Doom 2016. Voor 6 euro gekocht en snap niet dat ik deze game pas nu gevonden heb. Helemaal mijn smaak; geen gezeik, gewoon knallen.

Kan niet wachten op Doom Eternal.

• Muggie

Muggie

8 pm

Ik hoop ook dat ze de verhaallijn goed uitgewerkt hebben, je kunt aardig wat kanten op met het einde van 2016.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Het multiplayer gedeelte stond totaal niet op mijn radar, maar dit ziet er wel ERG lekker uit :)

Ik preorder normaal nooit, maar deze keer toch maar gedaan, aangezien je hem momenteel voor 47 euro kan preorderen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Eerst was de Wolfenstein serie mijn favoriet met TNO en de opvolgers, toen kwam echter DOOM in 2016 uit en was er niet meer vanaf te slaan. Zo'n bak arcade, dat is gewoon wat je wilt hebben op je pc. Ik was zwaar teleurgesteld toen Eternal vertraagd was vorig jaar. Maar nu is maart wel lekker dichtbij *O* Voor mij het spel wat ik dit jaar wil hebben en naar uitkijk. Zeker als de gameplay nog eens 2x zo lang duurt.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Doom 2016 voor de PC momenteel 3,49€ bij cdkeys: https://www.cdkeys.com/pc/games/doom-pc-cd-key-steam

En zij bieden Doom Eternal ook zeer goedkoop aan als downloadcode, wel voor de bethesda launcher ipv steam.

• Durango
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-01 20:25
Nog een maandje voor de release ben erg benieuwd heb de collectors pc editie met de doom replica helm op preorder staan. Deze helm word door www.thewandcompany.com gemaakt dit bedrijf maakt o.a ook de (mooiere) merchandise voor Fallout o.a. de Pip-Poy 2000 kit een aantal decast autotjes heb er wel vertrouwen in dat het geen fallout 76 power armor drama wordt.

Een ouder interview met de ceo (en mede ontwerper?) van de doom replica helm

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Mooie footage van een of andere youtuber die een mooie collectie heeft mogen maken zijn zijn speeltijd in nightmare mode in Doom Eternal :9~

• Durango
Dayum, die Doommetal muziek is toch ook wel lekker hoor ben totaal geen fan van metal muziek maar het past er wel top bij geluid lekker hard aan en knallen maar!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Durango schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 00:40:
Dayum, die Doommetal muziek is toch ook wel lekker hoor ben totaal geen fan van metal muziek maar het past er wel top bij geluid lekker hard aan en knallen maar!
Is niet de originele soundtrack he, is door de youtuber er bovenop gezet ;)

• HenkEisjedies
boe2 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 08:44:
[...]

Is niet de originele soundtrack he, is door de youtuber er bovenop gezet ;)
De muziek is gemaakt door Andrew Hulshult en die maakt wel vaker tracks voor games. Wikipedia: Andrew Hulshult

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Poll: ik kies voor "Ik weet het nog niet, hangt een beetje af van de reviews en een aantal andere zaken" .
boe2 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:36:
Mooie footage van een of andere youtuber die een mooie collectie heeft mogen maken zijn zijn speeltijd in nightmare mode in Doom Eternal :9~
[YouTube: DOOM Eternal - God Mode Trailer]
Ik word echt compleet paranoid van deze video. Veel te snel en ADHD voor mij persoonlijk. De levels zien er ook totaal niet organisch en natuurlijk uit, als je snapt wat ik bedoel. Alles is zo gebouwd en ingericht zodat het dienst doet voor de speler en de game. Het voelt niet "echt" als je snapt wat ik bedoel. Dat vind ik wel jammer.

[Voor 76% gewijzigd door bram1984 op 18-02-2020 13:09]

• Durango
HenkEisjedies schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:59:
[...]

De muziek is gemaakt door Andrew Hulshult en die maakt wel vaker tracks voor games. Wikipedia: Andrew Hulshult
Bij Doom 2020 niet Mick Gordon?

Edit voor Doom 2020 is het toch ook Wikipedia: Mick Gordon (composer) zie bij Andrew Hulshult verder niets staan

@boe2 joh ;)

[Voor 23% gewijzigd door Durango op 18-02-2020 21:03]

• HenkEisjedies
bram1984 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:02:

Ik word echt compleet paranoid van deze video. Veel te snel en ADHD voor mij persoonlijk. De levels zien er ook totaal niet organisch en natuurlijk uit, als je snapt wat ik bedoel. Alles is zo gebouwd en ingericht zodat het dienst doet voor de speler en de game. Het voelt niet "echt" als je snapt wat ik bedoel. Dat vind ik wel jammer.
Ja en die monsters lijken totaal niet op de monsters die ik tegenkom bij de Albert Heijn.
:+ Maar ik snap wat je bedoelt. ;)
Durango schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:57:
[...]

Bij Doom 2020 niet Mick Gordon?
Ja indd! Wikipedia: Mick Gordon (composer) Nee ik bedoelde de muziek die op de youtube video was gezet, die is gemaakt door Andrew Hulshult.
Cool om wat meer te weten over de makers van de muziek. En als mensen je gaan opzoeken dan maak je erg vette muziek. Heb die van de originele Resident Evil wel eens opgezocht, maar weer vergeten, maar Frank Keplacki die de muziek van Red Alert heeft gemaakt zal ik nooit vergeten. Hells March, wat een track.

[Voor 4% gewijzigd door HenkEisjedies op 18-02-2020 21:14]

• p.habo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-01 11:37
Toen kon je nog een cd-rom in je disc-man stoppen en track 1 overslaan. Mooie (boss) tracks ook in Nightmare Creatures (Frederic Motte / Rob Zombie), Quake (Nine Inch Nails) en Quake 2 (Sonic Mayhem) als ik mij niet vergis.

[Voor 18% gewijzigd door p.habo op 18-02-2020 23:14]

Core i7-8700 (3,2 GHz) / MSI MAG Z390 Tomahawk / 2x16Gb / 2x MSI GTX 960 OC SL(n)i(e) / 2x Crucial MX500 SSD 250Gb / Be Quiet! Shadow Rock Slim

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:07
Tov van DOOM 2016 zie ik genoeg nieuwe dingen dus ik denk dat de game alles in huis heeft om een topper te worden.Een must-have! voor mij. :)

• HenkEisjedies

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

jori040 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:19:
Tov van DOOM 2016 zie ik genoeg nieuwe dingen dus ik denk dat de game alles in huis heeft om een topper te worden.Een must-have! voor mij. :)
Ik heb wel het idee dat de gameplay iets trager is dan Doom 2016, maar nog steeds zal het supervet worden, zeker een must-buy :).

Cunning linguist.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jori040
Bart ® schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:36:
[...]

Ik heb wel het idee dat de gameplay iets trager is dan Doom 2016, maar nog steeds zal het supervet worden, zeker een must-buy :).
Dat idee had ik ook maar van de week zag ik weer wat gameplay dat wel weer een snelle indruk gaf.Je ziet in video's meteen of iemand die DOOM-dance meteen snapt ja/nee. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Dat zou mooi zijn. Het scheelt ook wel weer flink of de gameplay op een console of op een pc opgenomen is. Op een console ziet het er altijd supertraag uit als je pc gewend bent :P. Niet dat het een beter dan het ander is hoor, geen zin in een consolewar. Maar er is gewoon een objectief verschil in snelheid :).

PC Masterrace FTW 8)

Cunning linguist.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:06
Hm ik zie Doom Eternal voor € 38 op de Bethesda launcher en voor € 59 op Steam. Voorkeur heeft Steam omdat de meeste games daar op zitten, maar het prijs verschil voor dit gemak is best fors..

• Muggie

Muggie

8 pm

Waar zie jij een versie van 38 euri? Ik zie er alleen een van 69,99?

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Volgens isthereanydeal.com is de goedkoopste versie momenteel 46.06 euro, en dat is absoluut niet op de bethesda store

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-03 14:22

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Ben benieuwd of de Europese Bethesda store de collectors editions op tijd versturen zodat je tenmiste op 20 maart kan beginnen 😋 Meestal haal ik die bij Nedgame of Gamemania en die versturen ze meestal eerder op. Nog nooit iets besteld bij Bethesda zelf dus ff afwachten.

• JiePie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-06-2022
TweakJerommeke schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:31:
Ben benieuwd of de Europese Bethesda store de collectors editions op tijd versturen zodat je tenmiste op 20 maart kan beginnen 😋 Meestal haal ik die bij Nedgame of Gamemania en die versturen ze meestal eerder op. Nog nooit iets besteld bij Bethesda zelf dus ff afwachten.
Oeh, de collectors edition ziet er ook interessant uit. Ik zit er aan te denken om mijn preorder van de standaard versie op Steam te annuleren en dan daar voor te gaan.
Maar als ik op de CE zoek vind ik alleen maar resultaten met de PS4 versie. Begrijp ik nou goed dat er geen CE voor de PC beschikbaar is?

Edit: Ah ik zie 'm nu bij de Bethesda store zelf staan. Maar dan op 'not available' :/

[Voor 12% gewijzigd door JiePie op 06-03-2020 12:26]

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

JiePie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:22:
[...]

Oeh, de collectors edition ziet er ook interessant uit. Ik zit er aan te denken om mijn preorder van de standaard versie op Steam te annuleren en dan daar voor te gaan.
Maar als ik op de CE zoek vind ik alleen maar resultaten met de PS4 versie. Begrijp ik nou goed dat er geen CE voor de PC beschikbaar is?
Lijkt uitverkocht.
https://www.gamemania.nl/...ternal-collectors-edition
https://www.bol.com/nl/p/...315448/?s2a=#productTitle
https://www.nedgame.nl/pc...or-s-edition-/5879573602/

Cunning linguist.

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

nevermind....

[Voor 120% gewijzigd door Megalodon86 op 06-03-2020 13:57]

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03 23:46
Megalodon86 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:32:
[...]

Download key voor de bethesda launcher bij cdkeys a 35 euro
Volgens mij is het op tweakers niet toegestaan om pro actief dit soort dingen te linken. :+

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

isthereanydeals neemt enkel legitieme resellers in achting. Geen grijze markten waar met gestolen keys wordt verhandeld.

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Waarop is dat gebaseerd dan? Dat zij er illegale praktijken op nahouden?

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Duidelijk. Link verwijderd.

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-03 14:22

TweakJerommeke

Stay a while and listen

JiePie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:22:
[...]

Edit: Ah ik zie 'm nu bij de Bethesda store zelf staan. Maar dan op 'not available' :/
Alleen nog voor de PS4 idd.

En nog nagevraagd in de store zelf over de shipping:

"thank you for your message!

Worry not, we'll make sure that everyone is ripping and tearing on launch day :)

Best regards,"

• jori040
Beelden van de PS4 versie: YouTube: Doom Eternal - 15 Minutes Of PS4 Gameplay!

Ziet er echt goed uit op de console.

[Voor 23% gewijzigd door jori040 op 07-03-2020 14:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Ik heb de vorige helaas nog niet gespeeld.
Maar het ziet er alvast wel vet uit.
Zit hier een verhaal in?
Of is het meer een “hack And slash” FPS?
Heb eigenlijk geen idee wat te verwachten. 🙈

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

• jori040
kampers schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:33:
Zit hier een verhaal in?
DOOM[2016] draait in wezen echt om de combat maar toch is er wel een dun verhaal op de op de achtergrond aanwezig.En zo als ik begrepen heb heeft deze zelfs meer verhaal/achtergrondinformatie dan DOOM[2016]

Er is geen andere shooter die zo'n vette combat heeft als DOOM. :)

[Voor 6% gewijzigd door jori040 op 09-03-2020 07:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
jori040 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:41:
[...]

DOOM[2016] draait in wezen echt om de combat maar toch is er wel een dun verhaal op de op de achtergrond aanwezig.En zo als ik begrepen heb heeft deze zelfs meer verhaal/achtergrondinformatie dan DOOM[2016]

Er is geen andere shooter die zo'n vette combat heeft als DOOM. :)
Thx voor de info.

Ik heb daarnet een video bekeken van de Defs waar ze aan het spelen zijn (was nu wel nightmare mode). voor mij persoonlijk precies iets te veel "hack and slash"

Ik zal men eigen nog wel tot eind mei redden met BFV tot TLOU2 uit komt op ps4

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

De glorykills (wat jij hack and slash noemt denk?) zijn absoluut noodzakelijk in Nightmare mode denk ik. Als je op een lagere moeilijkheid speelt, kom je misschien wel een heel eind zonder de glory kills. Oftewel door gewoon te knallen. Maar dat is mijn indruk van het geheel. Doom 2016 leunde minder op glory kills, maar daar doe ik ze alsnog zo veel mogelijk omdat ik op de PS4 speel en nogal scheef ben :X

Doom Eternal komt er gewoon lekker op de PC :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

kampers schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:33:
Zit hier een verhaal in?
Een beetje zoals in fighter games: Er is een verhaal omdat er een verhaal verwacht wordt, maar er is eigenlijk niemand die er om geeft.

• jori040
Persoonlijk vind ik dat glorykills systeem geweldig.In deze Eternal hebben ze dat nog verder uitgewerkt.

Dit gaat weer een game worden die ik jaren blijf spelen.

• Piet_Piraat7
Ik vind het wel jammer dat de level editor er niet meer in zit bij Doom Eternal. Vaak maken mensen best toffe eigen levels die je nog een tijdje vermaken na het uitspelen van de campaign. Multiplayer is niet echt mijn ding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:19
Ik kan niet wachten op Doom Eternal. Ik ben helemaal niet zo'n die-hard gamer (meer), maar ik heb zoveel lol gehad van Doom 2016 (en van Doom en Doom 2 vroeger :) ) dat ik dit vervolg graag ga spelen. Twijfelde nog tussen PC en PS4 (Doom 2016 op beide gespeeld), maar ik ga hem spelen op de PS4 Pro:
  • PS4 versie kan ik spelen op de OLED tv in de huiskamer EN ps4 ff snel aansluiten op monitor in studeerkamer is ook geen probleem, terwijl de PC versie in principe alleen in de studeerkamer zou kunnen.
  • Doom 2016 speelde qua controls op PS4 prima weg, zeker op de lagere difficulties
  • ook 60fps op PS4 en PS4 pro (uiteraard niet dezelfde beeldkwaliteit als op PC)
  • PS4 disc is door te verkopen / inruilen (ik ben geen verzamelaar)
Heb een stapel oude PS4 games ingeruild en Eternal gereserveerd om op te halen op releasedag. :)

[Voor 37% gewijzigd door estorino op 09-03-2020 14:46]

https://www.strava.com/athletes/10490675

• jori040
Piet_Piraat7 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:17:
Ik vind het wel jammer dat de level editor er niet meer in zit bij Doom Eternal. Vaak maken mensen best toffe eigen levels die je nog een tijdje vermaken na het uitspelen van de campaign. Multiplayer is niet echt mijn ding.
Heb begrepen dat ze deze campaign wel gaan ondersteunen met DLC/uitbreiding.
Die multiplayer van DOOM[2016] voelde niet zo goed omdat id die zelf niet ontwikkeld heeft.Bij Eternal heeft id wel alles zelf ontwikkeld.

Bethesda heeft weer een topper+geld nodig dus ik vermoed dat ze met genoeg content gaan komen.En als ik zo de beelden & interviews op Youtube zie dan heb ik er alle vertrouwen in. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:02
Doom 2016 vond ik al geweldig en Eternal is gewoon must play next level badass knallen.
Volgens de makers gaat er inderdaad veel extra content verschijnen in de toekomst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Durango
Eerste beelden/fotos van de collectors editie en gelukkig wat ik al verwachte een stuk betere bouwkwaltijd dan de power armor helm van fallout

Edit: Een comment in de video "Bethesda collectors editions usually has more in stock nearer the time" dus hou de webshop site in de gaten
pc
https://eumerch.bethesda....lector-s-edition-pc?c=183
ps
https://eumerch.bethesda....ector-s-edition-ps4?c=183
xbox
https://eumerch.bethesda....-s-edition-xbox-one?c=183

[Voor 45% gewijzigd door Durango op 09-03-2020 23:49]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:06
Ik kijk wel uit naar dit spel. Lekker met veel vaart demonen afslachten :9

Het platform element lijkt me juist leuk, ook verticale actie.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• jori040
Game gaat heel netjes draaien op de consoles. :) Deze specs heeft id gisteren bekend gemaakt.

Console Features

Xbox One X

DOOM Eternal on Xbox One X will up-sample to 4K (2160p) from 1800p @60 FPS.
The Xbox One X version of the game also supports HDR.

PlayStation 4 Pro

DOOM Eternal on PlayStation 4 Pro will up- sample to 4K (2160p) from 1440p @60 FPS.
The PlayStation 4 Pro version also supports HDR.

Xbox One and Xbox One S

DOOM Eternal on Xbox One and Xbox One S will up-sample to 1080p @60 FPS from 900p.
The Xbox One S version of the game also supports HDR.

PlayStation 4

DOOM Eternal on PlayStation 4 will run at 1080p @60 FPS.
The PlayStation 4 version also supports HDR.

[Voor 3% gewijzigd door jori040 op 11-03-2020 07:49]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• HenkEisjedies
Launchtrailer!

• Durango
Trailer ziet er goed uit kom maar op met die game!

---

Mijn hart sloeg even over toen ik deze email kreeg van bol.com

Belangrijke informatie over je bestelling "Doom Eternal: Collectors Edition - PC"
De DOOM Eternal officiële Game Soundtrack zal niet beschikbaar zijn op 20 maart 2020, zoals oorspronkelijk bedoeld was. Bethesda zal t.z.t. alle Collector’s Editie eigenaren contacteren die zijn of haar soundtrack code inlost. Er komt ook zo snel mogelijk een update via de Doom Eternal social media kanalen over de beschikbaarheid van de DOOM Eternal soundtrack.
Klik hier voor meer informatie over de soundtrack. Voor vragen kun je contact opnemen met Bethesda.

https://bethesda.net/en/a...cial&utm_source=Community
Gaat gelukkig over de soundtrack O-)

• jori040
17 maart komen de reviews online.

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 16:07
Welke editie gaan jullie kopen? Ik neig enorm naar de standard editie gezien ik geen ingame mods hoef (skins etc boeit me niet), al helemaal geen helm wil, maar ik wil wel alle uitbreidingen (vooral voor de campaign) hebben. Vraag me af wat uiteindelijke het goedkoopste is, uitbreidingen los kopen, of nu 90 euries neerleggen voor een uitgebreidere versie:S

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

ik heb besloten toch nog even te wachten op de eerste prijsdaling. Ben nog bezig met Doom 2016, en div. andere spellen. Scheelt toch al snel 10 tot 15 euro meestal. De uitbreidingen komen later wel.

• jori040
boomr schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:38:
Welke editie gaan jullie kopen? Ik neig enorm naar de standard editie gezien ik geen ingame mods hoef (skins etc boeit me niet), al helemaal geen helm wil, maar ik wil wel alle uitbreidingen (vooral voor de campaign) hebben. Vraag me af wat uiteindelijke het goedkoopste is, uitbreidingen los kopen, of nu 90 euries neerleggen voor een uitgebreidere versie:S
Ga ook voor de standard.Als latere content naar mijn smaak is dan koop ik die tegen die tijd wel.

• Vrijdag
Ik wacht ook nog even. Komende week moet ik thuiswerken maar is mijn zoontje bij mij. En met een zesjarige in huis ga ik geen Doom spelen :P

Wellicht dat ik dan Doom64 misloop, maar dat neem ik dan maar voor lief.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• jori040
Digitaal gekocht voor Xbox One X.

• Piet_Piraat7
Eerste reviews van Doom Eternal zijn inderdaad erg goed.

• Stylze
jezus ben wat reviews aan het doorlezen dit gaat echt genieten worden vanaf vrijdag, gooi het hele land maar gewoon op lockdown hoor :+

• jori040
De Gamekings review slaat de plank in mijn ogen flink mis deze keer.Je word in een nieuwe DOOM game toch pas goed als je hem een x aantal keer gespeeld hebt of heb ik het mis ?

• Stylze
Die heb ik niet gezien omdat die alleen voor premium members is?

Die van PU en IGN gelezen, 9.2 en 9.7

Een quote uit die van de pu:

"Laat me je daarom vooral vertellen hoe DOOM Eternal vóélt: als een echte, pure, ongegeneerde videogame. Een videogame met gigantische levels, ontelbare vijanden, keiharde power ups, geheime kamers, slinkse platformuitdagingen, exploderende tonnen, gigantische bazen, interactieve objecten met een veel te groene gloed, hilarische easter eggs, ontgrendelbare cheatcodes, slimme minigames, opzwepende heavy metal, en werkelijk — wérkelijk — onvergetelijke actie."

• jori040
@Stylze
Klopt die is idd voor premium members.Morgen zal denk het korte item komen waar je geen premium voor nodig hebt.

Benieuwd naar de Tweakers review.

[Voor 13% gewijzigd door jori040 op 17-03-2020 16:33]

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
De GameMania winkels zijn vanaf donderdag gesloten, dus ik kan morgen mijn Collector's Edition gaan ophalen. Dat wordt de hele dag met een helm op zitten 8)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• Vrijdag
Chester schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:39:
De GameMania winkels zijn vanaf donderdag gesloten, dus ik kan morgen mijn Collector's Edition gaan ophalen. Dat wordt de hele dag met een helm op zitten 8)
Pics met timestamp or it didn't happen :9

• bram1984
Vrijdag schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:57:
[...]

Pics met timestamp or it didn't happen :9
Ze hebben er een officiële mail uitgestuurd, dus het klopt echt.

Ik ben geen fan van het platformen, maar door de reviews begint het wel te kriebelen.

• jori040
bram1984 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 23:03:
[...]

Ik ben geen fan van het platformen, maar door de reviews begint het wel te kriebelen.
In DOOM 2016 zat ook al een beetje platformen en vond dat wel passen bij de game.

Gezien ik twee bussen moet hebben om bij een Gamemania uit te komen heb ik hem digitaal gekocht[Jammer van het hoesje]Ga nu met het virus niet voor de lol van hop naar her.

Lekker weer een game waar ik me lang in ga vast bijten. ;)

• Vrijdag
bram1984 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 23:03:
[...]

Ik bedoel meer bewijs dat @Chester de hele dag met die helm op gaat rondlopen :P

• bram1984
jori040 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:38:
[...]

In DOOM 2016 zat ook al een beetje platformen en vond dat wel passen bij de game.

Gezien ik twee bussen moet hebben om bij een Gamemania uit te komen heb ik hem digitaal gekocht[Jammer van het hoesje]Ga nu met het virus niet voor de lol van hop naar her.

Lekker weer een game waar ik me lang in ga vast bijten. ;)
Bol.com. Met hoesje tot aan je deurmat.

• jori040
bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:02:
[...]

Bol.com. Met hoesje tot aan je deurmat.
Ben ook een echte vaste klant bij Bol maar tja voor nu toch maar gekozen voor digitaal.Hij staat al netjes klaar dus de 20e om 00:00 ga ik voor het slapen gaan nog even gek doen. ;)

Zal ook wel te maken hebben dat ik bang ben dat alles moet sluiten.

Achievements van DOOM Eternal: https://www.gamed.nl/view/137785

[Voor 16% gewijzigd door jori040 op 18-03-2020 08:23]

• estorino
Heb mijn pre-order opgehaald bij gamemania, kreeg een sms dat het kon. Gelukkig was het rustig in de zaak en was ik met twee minuutjes weer weg.

Vraag me wel af of ik er goed aan doe om hem te installeren op mijn PS4, aangezien de launch nog niet begonnen is. Zit uiteraard niet te wachten op een ban. Ook is het misschien wijsheid om te wachten op de day1 patch.

• jori040
estorino schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:11:
Heb mijn pre-order opgehaald bij gamemania, kreeg een sms dat het kon. Gelukkig was het rustig in de zaak en was ik met twee minuutjes weer weg.

Vraag me wel af of ik er goed aan doe om hem te installeren op mijn PS4, aangezien de launch nog niet begonnen is. Zit uiteraard niet te wachten op een ban. Ook is het misschien wijsheid om te wachten op de day1 patch.
Nee joh je kan hem rustig gaan spelen hoor.Laat straks weten hoe vet hij is ? ;)
Ik moet wel wachten met m'n digitale versie. :(

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-05-2022

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Las dat hij bij Nedgame nu ook beschikbaar is. Ze hebben het over "we hebben groen licht gekregen van Bethesda". Kans dat hij misschien ook eerder digitaal speelbaar wordt.

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Net opgehaald O+

Nu nog een fotolijst zien te vinden voor de lithograph die er bij zit...

;(

[Voor 16% gewijzigd door Chester op 18-03-2020 15:18]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• jori040
Misiek schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:27:
Las dat hij bij Nedgame nu ook beschikbaar is. Ze hebben het over "we hebben groen licht gekregen van Bethesda". Kans dat hij misschien ook eerder digitaal speelbaar wordt.
Volgens mij zit het muurvast in het systeem en kan men geen knopje om zetten.Moet niet op Twitch of Mixer kijken want dan is het huilen voor mij. :'(

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35

vectormatic

Warlock of the doorlock

Weet er iemand trouwens of/wat voor DRM er in Eternal zit?

Doom 2016 draaide prima onder steamplay/proton zodra ze Denuvo er uit hebben gehaald, en ik zou de game graag onder linux draaien.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-03 14:20
Ik heb ook de reviews gelezen.
Belangrijkste punt lijkt me dit ->

'Erger vind ik hoe ik Bethesda z’n typische online bullshit in de game geforceerd heeft, want je mag de game niet beginnen alvorens je ingelogd bent met een Bethesda-account. En bén je eindelijk ingelogd? Dan maakt dat de laadtijden erger: de game neemt namelijk royaal de tijd om, na het inladen van elk level, eerst ook nog even te checken hoe je verbinding is. Ook elke keer nadat je sterft. Om woedend van te worden.

Doe dus wat ik deed, en schakel de internetverbinding volledig uit op het apparaat waar je op speelt, zodat je niet hoeft te dealen met dit typische Bethesda-gekloot (waar id Software verder niets mee te maken heeft, geloof ik). Zo, tot dusver alles wat níet ronduit geweldig was.'

• Muggie

Muggie

8 pm

Is dat bij steam ook dat iemand weet? Ik vind een paar euro extra niet erg als ik dat soort ellende dan niet heb.

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:02
Morgen de standaard editie eens aanschaffen.
Ik ben weken thuis dus tijd om wat games af te werken.

• estorino
Ik speel op de PS4 en ja, ik werd gedwongen om een Bethesda account te maken. Maar vervolgens heb ik daar niks meer van gemerkt. En het heeft geen invloed op de laadtijden en na twee speelsessies (gisteravond en vanmorgen) kan ik het weten. :) Want ik ben me toch een partij vaak dood gegaan... :)

Ik speel op de standaard 'hurt me plenty' en ik vind het niet makkelijk. Ok, ik speelde Doom 2016 op de PC en nu op de PS4 pro, maar je krijgt gelijk meer en agressievere baddies voor je kiezen..
Dit is geen kritiek overigens. :) Maar je moet wel wat tactischer te werk gaan en het is ook wel een sequel in die zin dat het helpt als je Doom 2016 gespeeld hebt en meteen gebruik maakt van Glory Kills en chainsaw kills zodra je ammo of health op beginnen te raken...

Ik vind het gaaf so far!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
hallo iemand die hem via preorder voor PC en met Bethesda launcher moet spelen?
Kreeg gisteren een optie voor preload. Maar kan nergens een download vinden!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

Ik heb het spel via een gamekey-site gekocht en gisteren reeds gepreload via de Bethesda Launcher. Bij het invoeren van de code ging ie automatisch downloaden.

Ik heb vanmorgen eens gekeken wanneer je via een VPN verbinding connect (had Nieuw Zeeland gekozen) en toen was de resterende tijd nog 7+ uur. Ik verwacht dus dat je rond de middag (wanneer het daar de 20e is) kan spelen, zeker via een VPN.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• Derbiss
estorino schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:36:
Ik speel op de PS4 en ja, ik werd gedwongen om een Bethesda account te maken. Maar vervolgens heb ik daar niks meer van gemerkt. En het heeft geen invloed op de laadtijden en na twee speelsessies (gisteravond en vanmorgen) kan ik het weten. :) Want ik ben me toch een partij vaak dood gegaan... :)

Ik speel op de standaard 'hurt me plenty' en ik vind het niet makkelijk. Ok, ik speelde Doom 2016 op de PC en nu op de PS4 pro, maar je krijgt gelijk meer en agressievere baddies voor je kiezen..
Dit is geen kritiek overigens. :) Maar je moet wel wat tactischer te werk gaan en het is ook wel een sequel in die zin dat het helpt als je Doom 2016 gespeeld hebt en meteen gebruik maakt van Glory Kills en chainsaw kills zodra je ammo of health op beginnen te raken...

Ik vind het gaaf so far!
En kwa beweging ed? Want daar heb ik het meeste schrik voor eerlijk gezegd. Want als er 10 tegelijk op je schieten is het niet altijd makkelijk om met een controller de nodige bewegingen tijdig uit te voeren.

• jori040
Derbiss schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:15:
[...]

En kwa beweging ed? Want daar heb ik het meeste schrik voor eerlijk gezegd. Want als er 10 tegelijk op je schieten is het niet altijd makkelijk om met een controller de nodige bewegingen tijdig uit te voeren.
Gezien je nu een dash-move hebt een een soort van kanon op je schouder moet het goed te doen zijn lijkt me.
Zelf moet ik tot 00:00 wachten voor ik aan de slag kan.DOOM 2016 kapot gespeeld dus ik heb wel een idee hoe het gaat spelen.

[Voor 14% gewijzigd door jori040 op 19-03-2020 12:54]

• Derbiss
jori040 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:50:
[...]

Gezien je nu een dash-move hebt een een soort van kanon op je schouder moet het goed te doen zijn lijkt me.
Zelf moet ik tot 00:00 wachten voor ik aan de slag kan.DOOM 2016 kapot gespeeld dus ik heb wel een idee hoe het gaat spelen.
Laat maar weten :)

• estorino
Ik ben nog niet heel ver op de PS4, ik denk dat ik de dash-move nog moet unlocken. Schouderkanon heb ik, voor het lobben van grenades, daar komt later vast meer bij. Wat ik een tikje storend vind, is dat je de grotere baddies echt 'moet' aanvallen op hun zwaktes, anders maak je weinig kans. Goed ontwijken, goed mikken en aardig wat firepower er tegenaan gooien is vrij kansloos; zo 'moet' je de cacodemon stunnen dmv een granaat in zijn keel en de arachnotron uitschakelen door zijn rugkanon te disablen.

• jori040
Doe ik zeker.Wat @estorino zegt vind ik al goed klinken. ;)

• Vrijdag
Het klinkt misschien stom, maar ik zit eigenlijk niet te wachten op een bethesda account. Ik heb ook totaal geen behoefte om het spel online te gaan spelen.

Als je de netwerk adapter uitschakeld, kan je dan nog wel het spel spelen? Op de Playstation dus. Of start het spel dan helemaal niet op? Her en der lees ik wel dat het spel dan gespeeld kan worden, maar ik weet het niet zeker.

• Derbiss
Vrijdag schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:56:
Het klinkt misschien stom, maar ik zit eigenlijk niet te wachten op een bethesda account. Ik heb ook totaal geen behoefte om het spel online te gaan spelen.

Als je de netwerk adapter uitschakeld, kan je dan nog wel het spel spelen? Op de Playstation dus. Of start het spel dan helemaal niet op? Her en der lees ik wel dat het spel dan gespeeld kan worden, maar ik weet het niet zeker.
Volgens mij wel.
Borderlands 3 kon je toch ook zo spelen door enkel offline te spelen dus ik zie niet in waarom niet.

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03 14:26
Weet niet of ik het hier mag vragen, maar wil de game eigenlijk via steam kopen. Goedkopere manieren dan via de store zelf te vinden, maar de game toch via steam te activaten?

[Voor 13% gewijzigd door swoutr op 19-03-2020 17:24]

MBPR 15” 2018 | iPhone X 64GB | Xbox woutertjuuuh | steam bubureijers

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

Wat speelt dit spel heerlijk weg.
Sinds vanavond op de PC aan het spelen en het spel draait als een zonnetje. Lang geleden dat een spel meteen op release zo goed liep...

Via VPN (nieuw zeeland) kon ik spelen, waarbij kennelijk eerst nog alles gedownload moest worden. Ik dacht dat dit reeds gedaan was. Hierna had ik verder ook geen VPN meer nodig. Het lijkt echt om de eerste unlock te gaan.
Qua performance is het zoals we van ID eigenlijk gewend zijn (Rage uitgezonderd). Een fantastisch soepele ervaring waarbij ik alles op ultra nightmare zet en 120 fps haal in praktisch alle gevallen.

Ik speel het spel op Ultra Violence en het lijkt een stuk pittiger dan Doom 2016. Verder moet ik wel bekennen dat de muziek dramatisch is. Absoluut niet mijn stijl en genre en zou liever epische symfonische muziek gehad hebben, maarja... het is Doom.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-03 22:58

BruceLee

i9 9900K - Geforce 3080 RTX

ik had verwacht dat hij om 24:00 unlocked zou worden...
Maar hij is nog niet speelbaar :( @ steam

[Voor 4% gewijzigd door BruceLee op 20-03-2020 00:34]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:31
Klopt. 12:01 AM GMT.

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-03 22:58

BruceLee

i9 9900K - Geforce 3080 RTX

woei ja ik lees het net ;p nog 20 min dan

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee