Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 17:50
Megupe schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:33:
[...]

Daarom hik ik tegen de DLC ook zo aan. Heb DLC 1 al 2/3 afgerond, maar die is nog meer intens dan de base-game.
Daarnaast de paarse zones zijn al helemaal waanzin :o

NB: het spel zelf is wel echt waanzinnig goed
Ja echt intens en dan te bedenken dat ik het op "hurt me plenty doe" dat is volgens mij "normal" maar al genoeg pittige stukken gehad. Je moet sowieso echt weer een knop omzetten en echt agressief spelen, veen aanvallen en steeds zoeken hoe je je door alle monsters worstelt (zoals in 2016). Je kan niet rustig op afstandje wat kills maken. Wel goed hoor dit maakt deze game zo lekker old skool maar ook pure adrenaline O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:22

Gundogan

Rip and tear, until it is done

MetalSonic schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:17:
[...]

Ja echt intens en dan te bedenken dat ik het op "hurt me plenty doe" dat is volgens mij "normal" maar al genoeg pittige stukken gehad. Je moet sowieso echt weer een knop omzetten en echt agressief spelen, veen aanvallen en steeds zoeken hoe je je door alle monsters worstelt (zoals in 2016). Je kan niet rustig op afstandje wat kills maken. Wel goed hoor dit maakt deze game zo lekker old skool maar ook pure adrenaline O+
Ik heb het spel ook uitgespeeld op hurt me plenty en dat was voor mij ook al pittig genoeg, terwijl ik geen moeite had met DOOM 2016 op nightmare. De extra stappen die je moet nemen in combat zoals weapon switching en abilities die veel meer verplicht zijn in Eternal dan in 2016 is te vermoeiend voor mijn boomer breintje :+

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het schijnt dat de volgende DOOM game op 9 juni wordt aangekondigd en dat het een middeleeuwse setting krijgt. Klinkt dope!

https://insider-gaming.com/doom-the-dark-ages/

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik heb de totale bundle van Doom laatst weer gekocht en doom 2016 weer uitgespeeld, dikke game en liep fantastisch op mijn pc, geen enkele vastloper gehad.

Ik start doom eternal, gaat eerst wel ok, maar binnen een uurtje al een vastloper. ok, dat kan dus ik probeer in windows te komen, maar lukt niet dus dan maar reset pc. Weer game gestart, loopt weer maar na 10 min weer vastloper op een iets andere plek in de game, niks spannends, geen laadmoment of drukke combat of iets dat indicatie geeft waarom die vastloopt.
Wel geeft de amd app aan dat er een probleem is vastgesteld met de game maar niet echt wat er mis is.

pc is:
amd ryzen 7800X3D
gigabyte x670 gaming XAX V2 mobo
gigabyte 7800XT gaming OC videokaart
g-skill flare x5 F56000J3636F16GX2-FX5 ram reepjes
WD black SN850X 2 TB ssd, windows en de game op staan.
delg2724D 1440p monitor

punten dat zou moeten helpen:
Drivers van videokaart zijn up to date, hielp niet.
Game files verified, helpt niet
game compleet her installed, helpt niet.
Steam overlay uitzetten, deed ook niks (discord aan of uit helpt ook niet)
game als admin starten, startte de game uberhaupt niet op.
dat weer teruggezet en startte de game wel op maar hapert nu en loopt binnen 10 min weer vast.

ik kijk vandaag nog even of ik chipset drivers kan updaten maar ook die zijn vrij recent, nog van dit jaar.
Ik zie online wel dat vooral met amd meer issues zijn wat dat betreft.

Hebben jullie wellicht nog een suggestie wat te proberen om het werkend te krijgen?

edit: wellicht is het die bloatware bullshit van xbox overlay dat het veroorzaakt, kennelijk houdt amd niet van overlays in game.

in ieder geval weer wat meuk uitgezet, maar volgens mij is het opgelost met raytracing uit te zetten. Voor nu loopt die weer normaal zonder crashes.

[ Voor 13% gewijzigd door SouLLeSSportal op 25-07-2024 01:09 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:48
Doom : The Dark Ages komt uit op 15 Mei 2025.

[ Voor 28% gewijzigd door internaut op 23-01-2025 21:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
De sfeer zit in Doom The Dark Ages wel goed! ik kan de stijl een stuk meer waarderen dan het wat mij betreft toch het te kleurrijke Doom Eternal.

Daarnaast klinkt het ook alsof de game wat minder een rhythm game gaat zijn ten opzichte van Doom Eternal. Wat mij betreft opnieuw een minder geslaagde game dan Doom 2016. In Doom 2016 voelde ik me echt een heerlijke Doomslayer en kon ik gewoon lekker rammen en gaan en staan op de manier waarop in zelf wilde.

In Eternal was ik alleen maar continu bezig met inventory management en kleurtjes combineren, ik snap wat de game probeerde te doen, en dat eigenlijk ook heel goed deed. Maar het was niet mijn soort game meer. De game dan ook nooit uitgespeeld. De "Rhythm" gameplay lijkt een stuk natuurlijker te zijn in The Dark Ages, waarin het wel van belang is maar minder door je strot geduwd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 10:32
Leuk, geen multiplayer, Ray tracing verplicht en een 80 euro prijskaartje... Dat gaat niet helpen om de game goed te verkopen lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
De doom eternal MP trok ook op weinig dus dat zal wel niet veel uitmaken.

Vind het wel tof dat ze durven te veranderen. Elke 4 jaar dezelfde game uitbrengen gaat ook vervelen

[ Voor 41% gewijzigd door 418O2 op 24-01-2025 10:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:52
maniace schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:02:
[...]

Leuk, geen multiplayer, Ray tracing verplicht en een 80 euro prijskaartje... Dat gaat niet helpen om de game goed te verkopen lijkt me.
MP is voor mij geen must.. Liever een goed uitgewerkte SP dan halfslachtig beide proberen.
Over die 80€ kunnen we discuteren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
Mwah singleplayer only is nog nooit geweest zo natuurlijk behalve doom 3 maar via mods ook weer erin gekomen. En singleplayer only is de houdbaarheid van de game sowieso al minder. Ik weet dat de vorige Doom MP echt niet super interessant was maar toch mensen kwamen er wel voor terug.

[ Voor 9% gewijzigd door maniace op 24-01-2025 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:33
Tja, wordt toch een insta buy. En als de gameplay inderdaad wat teruggaat naar jaren 90 of Doom 2016 dan ga ik veel plezier er aan beleven. Deed ik trouwens ook aan Doom Eternal.
En fijn geen MP, heeft mij in Doom ook nooit echt bekoren. Meer iets voor UT/Quake.

[ Voor 19% gewijzigd door Megupe op 26-01-2025 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:45
Die devoper direct slaat wel de juiste woorden aan. Fun on top, less platforming more tanking, play how you want, mech gameplay -and fully fleshed out, sandbox levels, return to form.

Marketing machine vol aan het draaien.

Bovenal zie ik die idiote weakspot gameplay niet meer (raak de vijand daar met dit wapen). Benieuwd of ze dat verborgen hebben in de video of niet..

Lichtelijk enthousiast, eerst maar eens de launch en gameplay beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:52
maniace schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:05:
Mwah singleplayer only is nog nooit geweest zo natuurlijk behalve doom 3 maar via mods ook weer erin gekomen. En singleplayer only is de houdbaarheid van de game sowieso al minder. Ik weet dat de vorige Doom MP echt niet super interessant was maar toch mensen kwamen er wel voor terug.
Ja ik snap je wel.
Maar ik speel liever op eigen tempo een SP dan verplicht MP te moeten spelen om mee te kunnen (als je snap wat ik bedoel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maniace schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:02:
[...]

Lekker op verouderde hardware blijven gamen. Dat gaat niet lang meer goed lijkt me. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:45:
[...]

Lekker op verouderde hardware blijven gamen. Dat gaat niet lang meer goed lijkt me. :P
Onzin je weet prima dat AMD and ray tracing zeker niet lekker gaat. Dus totaal banken op NVIDIA is ook 0 waard. Duidelijk lijkt me dat RT zeker nog geen zieltjes gewonnen heeft in de broad sense of gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@maniace Er zijn de laatste tijd steeds meer games die standaard RT hebben. En dat AMD en RT misschien geen goeie combo is vind ik een slap excuus. Niemand heeft je verplicht een bepaald merk videokaart te kopen, en hoe een kaart presteert in games weet je nooit van te voren.

Maar RT in het verdomhoekje zetten omdat het niet lekker werkt op de kaart die jij hebt gekozen is ook not done. Het is zeker wel vooruitgang in graphics, en daarom koop je toch een nieuwere kaart steeds: voor mooiere en betere graphics!
Of zet jij liever alle settings op low en de resolutie ook niet hoger dan 1080p of 720p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:42

HugoBoss1985

Xenotech

Ik heb een tweetal aparte zaken w.b.t. de graphics van het spel in de 3d map.
Hebben meer mensen dit?

-Als ik de rocket pods van het heavy cannon uitgeklapt heb en naar de map ga dan zie ik de lampjes van de rocket pods op de map.

-En hetzelfde in sommige chapters van het spel met rondvliegend papier (viel me vandaag op in het Icon Of Sin chapter), ik zie die als zwarte blokjes op de map.

Spel nu voor de tweede keer uitgespeeld dus het gaat er nu af totdat Doom The Dark Ages er (ooit) op komt.
Vond trouwens dat vliegen op zo'n gedomesticeerde vliegende hagedis, in de trailer, niet echt bij een Doom game passen... maar dat vond ik van de Super Mario achtige gameplay in Eternal ook.

[ Voor 28% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-02-2025 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:33
Zo, Doom Eternal incl DLC uitgespeeld, een mooie vette ervaring. Denk dat ik Doom (2016) toch net ff toffer vond omdat niet constant dat gezwaai en minder truukjes nodig waren. Na een slayer gate moest ik altijd toch ff het spel opzij leggen om mentaal weer bij te komen... Wat dat betreft kijk ik wel uit naar de nieuwe Doom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internaut
Nieuwe details :

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internaut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:28
Yonix schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:01:
Weet iemand wat de balk rechtsbovenin het scherm mij aan informatie geeft? Ik heb de in-game uitleg over dat gedeelte van de HUD gemist. :P

[Afbeelding]

DOOM: Eternal is zo'n game die ik wil blijven spelen. Heerlijk! 8)

[YouTube: DOOM: Eternal - Gameplay (i9-9900K, RTX 2080 Ti @1440p)]
En gisteravond ein-de-lijk uitgespeeld. :P Over DOOM (2016) heb ik ook vier jaar gedaan, dus ik ben benieuwd hoe lang ik over ‘Dark Ages’ ga doen - als ik die überhaupt ga uitspelen, want het eerste uur vond ik niet overtuigend.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste