Een sociale huurwoning krijgen uberhaubt mogelijk?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-06 16:26
Hoi,

Ik sta drie jaar ingeschreven bij woonnetrijnmond en maak geen schijn van kans op een sociale huurwoning.
Nu heb je de mogelijkheid om te kiezen voor 'direct kans' en 'loting', maar daar is de kans ook heel erg klein om een woning te krijgen. Bij 'direct kans' loopt de website om 20:00 uur vast en is en heb je geen mogelijkheid om te reageren. Na 5 à 10 minuten lukt het weer maar dan ben je nummer 100 van de 140. En bij 'loten' heb je minimaal 1.000 personen die ook op de woning reageren. Hier maak je ook geen kans aangezien mensen met een 'urgentie' voor gaan.

Zijn er mensen hier die een sociale woning hebben kunnen krijgen? Zo ja, hoe hebben jullie dat gedaan?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Sociale verhuur zit helemaal vast op dit moment. Wat er vrij komt gaat gelijk naar mensen met urgentie.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
digifun schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:50:
Sociale verhuur zit helemaal vast op dit moment. Wat er vrij komt gaat gelijk naar mensen met urgentie.
Ja dat klopt. Elke dag heb ik ruzie met mijn vader en wil graag uit huis maar het is gewoon NIET mogelijk. Gewoon een random 'slecht' onderhouden huis willen ze minimaal 800 euro voor en 1.000 documenten zien voordat je uberhaubt erin mag. Salaris : 4x huur netto willen ze zien, motivatiebrief, contract werkgever, bankafschriften etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb net nog gereageerd op een woning in de achterhoek en sta nu op plek 9 van 130 met bijna 10 jaar inschrijftijd. Ik denk dat je in de randstad nog langer ingeschreven moet staan om een huis te krijgen.

Oudere woningen zijn wat minder in trek en zou ik wel op de 1e of 2e plek komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Ernemmer op 02-02-2020 18:05 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-06 20:08
UltraInstinct schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:58:
[...]

Ja dat klopt. Elke dag heb ik ruzie met mijn vader en wil graag uit huis maar het is gewoon NIET mogelijk. Gewoon een random 'slecht' onderhouden huis willen ze minimaal 800 euro voor en 1.000 documenten zien voordat je uberhaubt erin mag. Salaris : 4x huur netto willen ze zien, motivatiebrief, contract werkgever, bankafschriften etc....
Klein beetje onzin wat je daar verteld, ze hoeven niet veel documenten te hebben, zolang je minimaal de huur kunt betalen vinden ze het wel prima. Ik heb zelf van 2016 tot 2019 in een sociale huurwoning gewoond, het enige wat ze wilden inzien was 1 loonstrook van mijn vriendin en de hoogte van mijn studiefinanciering destijds.

Probeer je eens in te schrijven in andere gemeenten, iets verder weg van de randstad. Daar heb je veel meer kans op een woning, soms al binnen een half jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07:14
Iedereen wil nu eenmaal lekker betaalbaar huren. Terwijl er weinig aanbod bij komt, omdat bouwen vanwege de grondkosten en loonkosten momenteel verschrikkelijk duur is. Zo duur, dat zonder flinke korting op de bouwgrond het plaatje financieel niet rond te krijgen is voor een woningcorporatie.

Voor de korte termijn: zoek een kamer/studio, schrijf je in bij antikraak bureaus en vraag bij alle woningcorporaties in je zoekgebied naar de mogelijkheden om tijdelijk te huren onder de leegstandswet (bijvoorbeeld in een complex wat over een tijdje gesloopt of gerenoveerd moet worden).

Mijn eerste huurwoning kreeg ik uiteindelijk via loting. De tweede, na verblijf in het buitenland kon ik via leegstandswet-verhuur direct in. Tegen lage huurprijs.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
BlazeMuis schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:09:
[...]

Klein beetje onzin wat je daar verteld, ze hoeven niet veel documenten te hebben, zolang je minimaal de huur kunt betalen vinden ze het wel prima. Ik heb zelf van 2016 tot 2019 in een sociale huurwoning gewoond, het enige wat ze wilden inzien was 1 loonstrook van mijn vriendin en de hoogte van mijn studiefinanciering destijds.

Probeer je eens in te schrijven in andere gemeenten, iets verder weg van de randstad. Daar heb je veel meer kans op een woning, soms al binnen een half jaar.
Ik had het over particulier huren en ik hoef niet in de randstad te wonen en maak alsnog geen kans.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-06 20:08
UltraInstinct schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:31:
[...]

Ik had het over particulier huren en ik hoef niet in de randstad te wonen en maak alsnog geen kans.
Volgens de titel en je post gaat het toch echt over sociale huur. Maar goed.. Als je zegt dat je toch geen kans maakt dan zal je wel gelijk hebben 8)7

Ik zie genoeg vrienden (net klaar met school etc) binnen een half jaar een woning vinden, sociale huur, in andere gemeenten. Probeer het eens.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kylegendary1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-06 19:56
UltraInstinct schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:58:
[...]

Zou je wel nog graag een hart onder de riem willen steken m.b.t. je ouders: ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ruzie omdat het allemaal wel moet lukken binnen drie maanden wanneer je gewoon goed je best doet met zoeken.

Nou, zoals je merkt valt dat vies tegen. En ik heb echt mijn best gedaan. Hier appartementen te huur via Vesteda, voor ongeveer 760 euro kale huur per maand. Salariseis: 2400 netto en dan ook graag een intentieverklaring onbepaalde tijd. Laat staan sociale huur. Ik heb me ingeschreven toen ik begon met studeren. 5 jaar ingeschreven gestaan en uiteindelijk kans gemaakt op appartement in het hoogste segment. Toen was ik al ruim een maand of 7 zoekende.

Had toen gelukkig een stabiele relatie dus vriendin is snel bij me ingetrokken. Dan vallen die maandlasten reuze mee. Nu 2 jaar later wonen we sinds een maand in ons eerste huis.

Het komt allemaal goed, gewoon volhouden. Mijn ouders hadden toen het beste met me voor, maar voor een starter is het inderdaad erg lastig, vooral in de sociale huur. Dat het iets langer duurt is even balen. Betrek je ouders desnoods bij het proces / bezichtigingen. Zo kunnen ze zich ook beeld vormen van wat je nu eigenlijk krijgt voor 700 euro p/m buiten de sociale sector. Dan begrijpen ze misschien je positie iets meer.

Succes!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sreini
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-07-2022
Ik snap je probleem ook TS, ben net uit dezelfde situatie gekomen. Boomer ouders die echt niet snappen waar je mee te maken hebt, onbegrip en ruzie. Sociale huurwoning onmogelijk te vinden, particuliere huurwoning met veel te hoge looneisen en bizarre huis prijzen. Ik wens je veel geluk, het heeft mij 2 jaar geduurd en 3 baan switches voor een hoger salaris, kom er nu pas uit. Laat je ouders je niet te veel opjutten. Als ze serieus gaan drijgen met je eruit gooien (is bij mij ook gebeurt) kan je misschien nog altijd bij een vriend of vriendin tijdelijk blijven. Ik wens je ve sterkte.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:17
3 jaar is erg kort. Een jaar of 7-8 komt meer in de buurt tegenwoordig 8)7

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:01
En al gedacht aan een huis/appartement delen?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 19:55
UltraInstinct schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:40:
[...]
Zijn er mensen hier die een sociale woning hebben kunnen krijgen? Zo ja, hoe hebben jullie dat gedaan?
[...]
Bij mij is het inmiddels zo'n 15 jaar geleden dat ik in mijn sociale-huurwoning trok, dus de situatie zal ondertussen wel flink verslechterd zijn (we hebben hier in Nijmegen zeker 6000 woningen te weinig). Maar ook toen waren mijn 10 jaar inschrijftijd veel te weinig voor de woning in het centrum waar ik nu zit.

Wat mij toen waarschijnlijk erg geholpen heeft, is dat de woning vrijkwam in een periode dat iedereen met zomervakantie was, en ik van de 14e plaats op de lijst ineens bovenaan stond.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-06 09:20
Het kan wel, al moet je echt bizar veel geluk hebben.

In mijn geval was ik drie jaar terug drie jaar ingeschreven en leek ik alleen enige kans te maken op kleine appartementjes in de stad waar ik wilde wonen. Eensgezinswoningen stond ik al gauw 50+ en lotingwoningen was ik één van de 200.

Uiteindelijk ook ingeschreven voor een oude eensgezinwoning in een dorp vlakbij. Ook hier dacht ik kansloos te zijn, ik eindigde 11e. Vervolgens viel iedereen kennelijk af en stond ik 1. Toen dacht ik nog: als 10 man het niet wil hebben, dan zal het wel oude meuk zijn dat huis.
Toch gaan kijken, en er was inderdaad nog wel wat werk te doen in het huis. Er was een rare ombouw om de oude schouw heen gebouwd die was weggehaald en een wastafel uit de grote slaapkamer (half) gedemonteerd. Maar gelijk in overleg gegaan met de opzichter en deze zei dat allemaal netjes te fixen/stuccen en daarop dus ja gezegd.
Vervolgens is het inderdaad allemaal netjes gestuct en opgeleverd en woon nu al twee jaar in een prima huisje.

Maar goed, heb dus ook wel flink geluk gehad, en de woningbouwvereniging viel qua cijfers/drukte wel mee in vergelijking met jou verhaal.
Overigens heeft mijn broer in de Randstad (ook met veel geluk) een mooi huisje weten te krijgen. Ook niet in de voorkeursgemeente, maar het kan wel. Volgens mij stond hij ergens op plek 25 bij sluiting inschrijving. Laat je daar dus ook niet door afleiden, veel mensen reageren wel maar komen uiteindelijk niet opdagen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Gewoon doorzetten. Niet meer reageren op huizen met wachtlijst, puur focussen op loting of direct.

En: gewoon reageren op particuliere huur. Die inkomenseis van 4x huur staat er soms alleen om echte Tokkies af te schrikken. Ik mocht na één gesprek voor slechts 2x de huur het huis betrekken van een particulier huurder. Gewoon kennis gemaakt, verteld dat ik een stabiele baan had en weinig uitgaven, en aangegeven dat ik mijn rekeningafschriften wilde delen, evenals het geld op de spaarrekening, om aan te tonen dat ik een zeer stabiele geldsituatie had. Dat was blijkbaar vertrouwenwekkend genoeg.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misanthropia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 11:03
In 2019 had ik in Eindhoven had ik 16 jaar wachttijd voor een simpel sociale huur rijtjeshuis met rotte kozijnen en enkel glas. Ik stond 4e op de lijst. Eind dit jaar gaan ze wel renoveren, maar heb inmiddels wat beters gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Ik had binnen no time een sociale huurwoning en was de enige, die voor de bezichtiging was komen opdagen. De woning onder mij staat nu ook vrij en er zijn al twee bezichtigingen geweest, wat betekend dat niemand de woning bij de 1e bezichtiging wilde hebben.

Ook kon ik al een appartement met drie slaapkamers in een flat hebben, maar heb ik niet gedaan omdat ik uitzicht had op de daklozen en verslaafden. Ik was echter nog geen jaar ingeschreven op dat moment, dus er zijn wel regio's in Nederland waar je redelijk makkelijk een sociale huurwoning vind.

Alleen de vraag is: wie wilt er vrijwillig in Kerkrade wonen :X Vorige week, werd nog een wietplantage opgerold in de buurt en natuurlijk heb ik buren die behoorlijk luidruchtig zijn. Daarom is de onderbuurman ook verhuisd vermoed ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venraiden4K
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik stond zelf 2,5 jaar ingeschreven en was 2e op de lijst bij mijn huidige woning.
Een riante hoekwoning met ruime oprit en flinke tuin voor een prijs die nog binnen huurtoeslag valt...

Maar ja, wie wil er dan ook in Friesland wonen :P

Professioneel koffiedrinker en stoelzitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-06 20:09
@UltraInstinct

zolang je thuis woont sparen sparen sparen.
Je kan makkelijk 3/4 of meer van je salaris sparen (straks ben je het kwijt aan vaste lasten)
Spaar dan een 20-30K bij elkaar.

Ga met een hypotheekadviseur praten om te kijken wat je mag lenen.
Kijk of er "startersleningen" zijn in je gemeente.

Vraag je ouders of ze je een gift kunnen doen of een lening willen aanbieden.
Wilt u een woning kopen of verbouwen? En krijgt u hiervoor in 2020 een schenking van bijvoorbeeld uw ouders? Dan betaalt u over een bedrag van maximaal € 103.643 geen schenkbelasting.
Bron
Geld op de bank kost geld (rente en belasting) als jij 2% rente betaald, hebben zij er ook wat aan.

Of dat ze voor 50% eigenaar worden, en zodra je echt samen gaat wonen dat je vriendin je ouders uit koopt.

Ga met je nu ontstane budget gewoon kijken voor een koop appartement, dat moet best wel te doen zijn.

Dat is voor een starter de enige mogelijkheid om aan een huis te komen.

[ Voor 23% gewijzigd door FRANQ op 03-02-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 22:21

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Hier in de regio kennermerland zit ook alles op slot. Er word mondjesmatig wat gebouwd maar daar komen de bewoners in waar andere woningen voor gesloopt worden. Anders mensen met urgentie. Een vriendin van mij wacht al 6 jaar voor een simpele flat maar schiet voor geen meter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:56
BlazeMuis schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:34:
[...]

Volgens de titel en je post gaat het toch echt over sociale huur. Maar goed.. Als je zegt dat je toch geen kans maakt dan zal je wel gelijk hebben 8)7

Ik zie genoeg vrienden (net klaar met school etc) binnen een half jaar een woning vinden, sociale huur, in andere gemeenten. Probeer het eens.
Hij heeft het ook over €800 en sociale huur gaat tot €710. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik stond 10 jaar ingeschreven, en toen maakte ik pas redelijk kans op de inschrijflijsten. Ik woon nu prima, maar wil op zich wel doorstromen. Probleem is dat je niets kan kopen van een hypotheek op 1 gemiddeld inkomen (in de randstad in ieder geval).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Sociale huur, vergeet het maar. Ik heb mij ingeschreven toen ik 18 werd. Stond elke keer als 150e op de lijst. In vakantieperiodes zakte de druk wel wat in, daar kan je misschien nog geluk mee hebben als je al dichtbij de top komt. Ik heb daar geloof ik 10 jaar ingeschreven gestaan en ben nooit in de top-50 gekomen.

Vervolgens heb ik via particuliere huur met een vriendengroep een huis gehuurd. Was goed te betalen, voor 500 euro hadden we huur, gas, licht, internet en boodschappen.

Uiteindelijk heb ik een afgekloven huurwoning gekocht van de woningcorporatie waar ik nooit aan de beurt kwam voor sociale huur. Maar dat was in de huizencrisis van 2013, dat soort buitenkansjes zie je vandaag de dag weinig meer.

Dus zoek je een oplossing op korte termijn? Ga samenwonen met vrienden in particuliere huur.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 20:00

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik stond 3 jaar ingeschreven, en als jong script-kiddie heb ik toen een script geschreven die vlak voor de sluiting van het inschrijven per maand de site leeg scrap'de en vervolgens op 'stemmen' sorteerde en de laagst gestemde woningen koos.
Vervolgens had ik elke maand wel een bezichtiging in Amsterdam waar ik in de top-10 zat van de kijkers.
Veel vrienden hebben dankzij deze methode ook allemaal een huis geregeld overigens, was best gezellig in die buurt toen :)
Dus beetje out of the box denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:32
Zonder urgentie verklaring denk ik nauwelijks te doen. Kijken naar randgeementes... Of op kamers gaan, zijn hoop jongwerkenden die zo samenwonen. Heb zelf bij eerste particuliere huurwoning een garantieverklaring van mijn ouders gehad: kan de verhuurder daar zijn geld halen als je niet genoeg hebt. Zo met 3x netto kunnen huren.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik had mazzel. Stond 5 jaar ingeschreven en kreeg na een maand inschrijven een twee slaapkamer appartement :)
Woon dan niet in de randstad (Zutphen) maar mijn zus staat een jaar korter ingeschreven als ik en is al een jaar bezig zonder succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:52
Misanthropia schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:35:
In 2019 had ik in Eindhoven had ik 16 jaar wachttijd voor een simpel sociale huur rijtjeshuis met rotte kozijnen en enkel glas. Ik stond 4e op de lijst. Eind dit jaar gaan ze wel renoveren, maar heb inmiddels wat beters gekocht.
Positie op de lijst zegt ook niet alles.

De lijst zegt immers vooral iets over opties die mensen open willen houden.

Bij een (kleine) eensgezinswoning in Eindhoven dat 2 weken geleden een kijkmoment had kwamen 0 van de handvol die zouden komen kijken opdagen. Let wel: dit waren mensen die al nagebeld waren om de afspraak te bevestigen. Bij een later kijkmoment kwamen naar verluid wel een paar geinteresseerden opdagen.

Het kan dus lonen om ook te reageren als je niet bovenaan de lijst staat.
ken ook iemand die vele jaren geleden zo in een huis terecht kon waar het krijtsilouet nog op de vloer getekend stond :P

Dat gezegd hebbende is en blijft sociale huur een drama wat ofwel neerkomt op jaren wachten of geluk hebben, wat hoe dan ook op een verwachtingswaarde van jaren uitkomt.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 03-02-2020 10:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Huren in de Randstad is onmogelijk zonder urgentie, tenzij je €2K+ per maand wilt ophoesten. De oplossing voor jonge mensen ligt m.i. nu elders; antikraak in combinatie met full time werken zorgt ervoor dat je binnen afzienbare tijd genoeg gespaard hebt voor een hypotheek met inleg van eigen geld.

Ik heb zelf 10+ jaar antikraak gewoond (ik had toen niet de ambitie om een huis te kopen en vond antikraak juist beter bij me passen. Ik heb nu echter een koophuis.) en veel mensen hebben er een compleet verkeerd beeld van. Als je het op dit moment niet overweegt uit vooroordelen of gebrek aan kennis, bekijk het dan op zijn minst eens. Het heeft nadelen, maar je kunt je leven eenvoudig inrichten om met die nadelen om te kunnen gaan, en je lacht je kapot aan het eind van de maand. :)

[ Voor 2% gewijzigd door Negakinu op 03-02-2020 11:15 . Reden: grammatica ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Stel ik woon 10 jaar in een sociale huurwoning, maar wil verhuizen naar een andere sociale huurwoning?
Kan ik dan gewoon reageren met 10 jaar inschrijvingstijd?

Sorry voor de kleine topic kaap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misanthropia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 11:03
Dat ligt aan je sociale huurvereninging. Vaak vervalt je inschrijving als je een huis krijgt toegewezen. Dan moet je je weer opnieuw inschrijven. Dit is echt iets wat je moet controleren bij je verhuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:55
Zo heb ik 10 jaar ingeschreven gestaan in Groningen. Met mijn eerste baan zat ik al boven de inkomensgrens (dan heb je het voordeel dat de boel een jaar achterloopt) maar onder de inkomenseis voor particulier wonen. Het jaar daarop ben je kansloos voor een sociale huurwoning.

Ook al eindig je in de top 10, het zijn toch mensen met urgentie die de beschikbare woningen toegewezen krijgen. Ik heb het maar snel opgegeven en ben particulier gaan huren in een rand gemeente in de Randstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Anoniem: 36835 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:15:
Stel ik woon 10 jaar in een sociale huurwoning, maar wil verhuizen naar een andere sociale huurwoning?
Kan ik dan gewoon reageren met 10 jaar inschrijvingstijd?

Sorry voor de kleine topic kaap :+
Ik kan bevestigen dat het in Veenendaal zo gaat als @Misanthropia zegt. Dus ik heb mezelf gelijk weer ingeschreven. Je maakt wel wat meer kans als je kunt aangeven dat je een huis achter laat in Veenendaal in ieder geval.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Laatst online: 06-06 14:11
TS is jong, man, niet zwanger, gezond, kinderloos, niet dakloos en heeft bijna zijn studie af. TS... Je bent kansloos voor een huurwoning.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Pizza_Boom schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:38:
TS is jong, man, niet zwanger, gezond, kinderloos, niet dakloos en heeft bijna zijn studie af. TS... Je bent kansloos voor een huurwoning.
En hij is jong, single en een starter, dus kopen gaat ook niet lukken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
dehardstyler schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:32:
[...]

Ik kan bevestigen dat het in Veenendaal zo gaat als @Misanthropia zegt. Dus ik heb mezelf gelijk weer ingeschreven. Je maakt wel wat meer kans als je kunt aangeven dat je een huis achter laat in Veenendaal in ieder geval.
Hier ook, je moet jezelf opnieuw inschrijven.

PS. ik raad het iedereen aan om zich ergens in te schrijven waar die wilt wonen, ook met een koophuis. Je hebt zo na een eventuele scheiding of failliet gaan van je bedrijf toch nog een dak boven je hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Misanthropia schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:18:
Dat ligt aan je sociale huurvereninging. Vaak vervalt je inschrijving als je een huis krijgt toegewezen. Dan moet je je weer opnieuw inschrijven. Dit is echt iets wat je moet controleren bij je verhuurder.
Bij het achterlaten van een woning welke valt in de sociale woningbouw krijg je per saldo voorrang op een nieuwe woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Sociale huur was meer dan 20 jaar geleden al kansloos. Toen waren de wachtlijsten op veel plaatsen al 6+ jaar als je niet echt in een ghetto wilde wonen. Heb nooit echt drang gevoeld om daar op te wachten.

Op het salaris van mijn eerste baan een opknappertje gekocht in een opkomende wijk in Utrecht (veel verhuur appartementen werden daar verkocht) en van daaruit op het salaris van mijn tweede baan een tussenwoning in Veenendaal gekocht. Da's alweer 10 jaar geleden bijna en het ziet er naar uit dat de volgende upgrade in aantocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:00
Is antikraak misschien iets??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:56

Agent47

I always close my contracts.

Ik woon in de Achterhoek en zelfs hier moet je geluk hebben met lotingen.
Daarom heb ik toen ik thuis woonde gespaard en een huis gekocht. Inclusief gas water en licht + hypotheek ben ik nu voor €750,- klaar.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Droefsnoet schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:40:
[...]

En hij is jong, single en een starter, dus kopen gaat ook niet lukken :+
Wellicht in Friesland of Zuid-Limburg?
https://www.funda.nl/kaar...300951,5.2000000000000455

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 09:18
UltraInstinct schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:31:
[...]

Rijnmondnet is toch Rotterdam en omgeving? Voor zover mij bekend is dat ook gewoon de randstad.

Terugkomend op je frustratie, het is op het moment inderdaad lastig om wat te vinden, zeker voor starters of mensen die geen boven modaal inkomen te besteden hebben. Je bent jammer genoeg verre van de enige met dit probleem en ik zie het ook niet op korte termijn opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Wie wilt er nou in Zuid-Limburg wonen? :P . Verder, je kan overigens ook zelf voor een urgentie gaan mocht je kunnen aantonen dat de situatie thuis zodanig slecht is dat jouw veiligiheid ter sprake komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
digifun schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:50:
Waarom bestaat urgentie eigenlijk? Er is, afgezien van een totaalverlies (bijv. brand) van huidige sociale woning, geen enkele reden om urgentie te mogen krijgen. Maar zo veel branden zijn er echt niet. Urgentie zou in z'n geheel moeten worden afgeschaft en voor totaalverlies moet een eerlijke regeling worden gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Trommelrem op 03-02-2020 13:10 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Vergeet het maar, ik ben uit huis gezet door moeders, na een migratie terug naar NL met 2 hele kleine kids en mijn vrouw na 4~maanden in nederland te zijn.

Toen met nood in een hotel geslapen via gemeente urgentie aangevraagd, na 10 keer bellen gingen ze er wel naar kijken, letterlijk nooit meer van ze gehoord, echt zeer asociaal. En laat maar weer zien dat je in Nederland echt zeer weinig sociale verzieningen meer hebt. Er zit steeds minder verschil tussen NL en Amerika.

Anyway met spoed airbnb genomen voor de afgelopen 3 maanden a 7000 euro! maar wel een koop woning weten te bemachtigen op een salaris van 2200 netto als een verdiener voor een gezin van 4.

De 28e is de overdracht. Ik ben zeer dankbaar voor mijn overige familie die ons geholpen hebben met lening, address inschrijving op hun naam etc...

Ik had ook particulier geprobeerd te huren, maar de vereisten zijn zo asociaal hoog dat het ons niet zou lukken.
Ik zou mijn pijlen focussen op kopen, een groot deel van onze medelanders zit lekker royaal te cashen met hun twee inkomens, lease auto, met vele excuses, en dan wel huilen om die enge buitelanders :X

[ Voor 9% gewijzigd door Wowhead op 03-02-2020 13:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:41
Trommelrem schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:09:
[...]

Waarom bestaat urgentie eigenlijk? Er is, afgezien van een totaalverlies (bijv. brand) van huidige sociale woning, geen enkele reden om urgentie te mogen krijgen. Maar zo veel branden zijn er echt niet. Urgentie zou in z'n geheel moeten worden afgeschaft en voor totaalverlies moet een eerlijke regeling worden gemaakt.
Omdat mensen in situaties zitten waarbij verhuizing/huisvesting urgent is, zo ,moeilijk is dat toch niet?

Dat je dat niet eerlijk/leuk vindt, soit, maar komaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09-2024
smurfinmark schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:12:
[...]

Omdat mensen in situaties zitten waarbij verhuizing/huisvesting urgent is, zo ,moeilijk is dat toch niet?

Probleem zit hem hierin dat bijvoorbeeld vluchtelingen urgentie krijgen op sociale huurwoningen. Vervolgens staan de werkende Nederlanders op een wachtlijst van meer dan 8 jaar en krijgen de personen met urgentie de woning.

Dakloos zijn is geen urgentie.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
smurfinmark schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:12:
[...]

Gaat er niet om wat ik leuk vind.

Zwanger worden is in 99% van de gevallen een keuze.
Drugsverslaafd worden is in 99% van de gevallen een keuze.
Economisch vluchteling worden is in 99% van de gevallen een keuze.
Etc.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Laatst online: 06-06 14:11
Probleem is nog altijd een te kort aan huurwoningen, niet de urgentiestatus. Mensen die urgentie hebben, kunnen niet de planmatige 1-2 maanden wachten. De rest kan dat wel. Alleen door dat te kort is die 1-2 maanden dus 10 jaar geworden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• smurfinmark
@Spierenburg @Trommelrem

Maar dan komt toch de aap uit de mouw, het is wel urgent, maar jullie zouden liever andere prioriteiten zien.

Dakloos zijn is wel een reden voor urgentie, net zoals een aantal andere zaken, maar dat betekent niet dat het ook automatisch toegewezen wordt.

Wel mooi rijtje met die 99% zaken, erg empathisch van je....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:47
Ik heb via de ‘direct te huur’ methode na enkele maanden een sociale huurwoning bemachtigd in 2013. Toegegeven: al enige jaren geleden dus.

Toch zat ik ELKE avond samen met mijn partner iets voor 19:00u klaar. Doorzettingsvermogen, snel klikken/reageren, moed erin houden en misschien een beetje gek zijn. En uiteraard wat geluk. Dat zijn inderdaad de vereisten.

De mensen die het niet lukt zitten niet elke avond op tijd klaar, reageren niet snel genoeg, hebben er geen zin in, hebben geen doorzettingsvermogen of hebben 0,0 geluk. Of een combinatie van bovenstaande ;)
Ik zou adviseren het te blijven proberen. Misschien ook andere computer/internet (bekabeld?) proberen? Aangezien het bij de rest die steeds voor je eindigt blijkbaar wel goed gaat? Geen idee of het helpt natuurlijk.

Anders een goedkope kamer/studio huren als je écht dringend weg wilt. Hopelijk heb je jezelf wel meteen op je 18e ingeschreven, want het zijn er ook tig die dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:11

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

CT schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:43:
Ik stond 3 jaar ingeschreven, en als jong script-kiddie heb ik toen een script geschreven die vlak voor de sluiting van het inschrijven per maand de site leeg scrap'de en vervolgens op 'stemmen' sorteerde en de laagst gestemde woningen koos.
Vervolgens had ik elke maand wel een bezichtiging in Amsterdam waar ik in de top-10 zat van de kijkers.
Veel vrienden hebben dankzij deze methode ook allemaal een huis geregeld overigens, was best gezellig in die buurt toen :)
Dus beetje out of the box denken ;)
offtopic:
Dit moet je in de markt zetten... serieus, daar is vast vraag naar. Maak er een abonnement van (dek je gelijk de kosten voor het up-to-date houden van je scrapers) voor een paar euro per maand.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
smurfinmark schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:25:
@Spierenburg @Trommelrem

Maar dan komt toch de aap uit de mouw, het is wel urgent, maar jullie zouden liever andere prioriteiten zien.

Dakloos zijn is wel een reden voor urgentie, net zoals een aantal andere zaken, maar dat betekent niet dat het ook automatisch toegewezen wordt.

Wel mooi rijtje met die 99% zaken, erg empathisch van je....
Regels van gemeente Den Haag.

-die buiten hun schuld in een noodsituatie zitten (gezinsuitbreiding of het beëindigen van een relatie geldt niet als noodsituatie).

Dakloos
Als u dakloos dreigt te worden buiten uw schuld, kunt u geen urgentie aanvragen in Den Haag. U kunt wel hulp vragen bij deze organisaties:

- Stichting noodopvang Haaglanden(externe link) (als u uit uw woning wordt gezet en u heeft het gezag en de zorg over minderjarige kinderen)
- Daklozenloket (als u dreigt dakloos te worden en u heeft het gezag en de zorg over minderjarige kinderen)
- Perspektief (u bent slachtoffer van huiselijk geweld of voelt zich thuis ernstig bedreigd)
Stichting Hulp en Opvang Prostitutie en Mensenhandel(externe link) (SHOP).

[ Voor 6% gewijzigd door Spierenburg op 03-02-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Drie jaar is niet zo lang. Laatste keer dat ik keek waren wachttijden 9 jaar in de gemeente waar ik ingeschreven sta. Al verschilt het per woning, 1 slaapkamer, 3e verdieping zonder lift kan sneller gaan.

Ruzie kan trouwens urgentie zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 03-02-2020 13:56 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
Spierenburg schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:42:
[...]

Regels van gemeente Den Haag.

-die buiten hun schuld in een noodsituatie zitten (gezinsuitbreiding of het beëindigen van een relatie geldt niet als noodsituatie).

Dakloos
Als u dakloos dreigt te worden buiten uw schuld, kunt u geen urgentie aanvragen in Den Haag. U kunt wel hulp vragen bij deze organisaties:

- Stichting noodopvang Haaglanden(externe link) (als u uit uw woning wordt gezet en u heeft het gezag en de zorg over minderjarige kinderen)
- Daklozenloket (als u dreigt dakloos te worden en u heeft het gezag en de zorg over minderjarige kinderen)
- Perspektief (u bent slachtoffer van huiselijk geweld of voelt zich thuis ernstig bedreigd)
Stichting Hulp en Opvang Prostitutie en Mensenhandel(externe link) (SHOP).
Ja dit is een stichting/gemeente, zullen we ze allemaal nalopen?

Verder worden er wel naar andere loketten doorverwezen, daar kan het wel zo zijn dat langs die route wel een oplossing komt. Zo heeft een dakozenloket wel degelijk een mogelijkheid tot woonvoorziening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Heroic_Nonsense schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:40:
[...]

offtopic:
Dit moet je in de markt zetten... serieus, daar is vast vraag naar. Maak er een abonnement van (dek je gelijk de kosten voor het up-to-date houden van je scrapers) voor een paar euro per maand.
Tja, en dan is die tool na 1 maand zijn doel voorbij geschoten, ivm het succes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
smurfinmark schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:56:
[...]

Ja dit is een stichting/gemeente, zullen we ze allemaal nalopen?

Verder worden er wel naar andere loketten doorverwezen, daar kan het wel zo zijn dat langs die route wel een oplossing komt. Zo heeft een dakozenloket wel degelijk een mogelijkheid tot woonvoorziening.
Ik heb een tijd antikraak gewoond. Op het adres stonden op dat moment 40 man ingeschreven. De personen waar ik contact mee had werkte fulltime maar konden simpelweg geen sociale huurwoning krijgen. Toen het gebouw gesloopt werd, had ik het geluk dat ik huisvesting kon regelen. De meeste andere met een fulltime baan waren minder gelukkig en zijn nu dakloos geworden. Deze daklozenloketten zitten overvol. Het is allemaal niet zo rozenkleurig als je het doet blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
Spierenburg schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:02:
[...]

Ik heb een tijd antikraak gewoond. Op het adres stonden op dat moment 40 man ingeschreven. De personen waar ik contact mee had werkte fulltime maar konden simpelweg geen sociale huurwoning krijgen. Toen het gebouw gesloopt werd, had ik het geluk dat ik huisvesting kon regelen. De meeste andere met een fulltime baan waren minder gelukkig. En zijn nu dakloos geworden. Deze daklozenloketten zitten overvol. Het is allemaal niet zo rozenkleurig als je het doet blijken.
Je moet me geen woorden in de mond leggen.

Het begon met wat of niet urgent zou zijn, ik stipte aan dat dat verder gaat dan brand.

Toen kwam het den Haag voorbeeld, dat had ook wat nuancering nodig.

Ik geloof er trouwens geen snars van dat er 40 personen anti-kraak woonden, allemaal fulltime werkten, en nu dakloos zijn, als je ik je verhaal goed volg.

Ik ontken niet dat er serieuze problemen met huisvesting zijn, zowel in de koop- als huurmarkt, en dan ook sociaal en particulier, maar overdrijven is ook een kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
smurfinmark schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:09:
[...]

Je moet me geen woorden in de mond leggen.

Het begon met wat of niet urgent zou zijn, ik stipte aan dat dat verder gaat dan brand.

Toen kwam het den Haag voorbeeld, dat had ook wat nuancering nodig.

Ik geloof er trouwens geen snars van dat er 40 personen anti-kraak woonden, allemaal fulltime werkten, en nu dakloos zijn, als je ik je verhaal goed volg.

Ik ontken niet dat er serieuze problemen met huisvesting zijn, zowel in de koop- als huurmarkt, en dan ook sociaal en particulier, maar overdrijven is ook een kunst.
Volgens de wetgeving mochten er volgens mij maar maximaal 10 man wonen. Het zat overvol, op het einde waren er zelfs meer dan 40 man ingeschreven op het adres. Antikraak ( 330,- euro per maand ) 4x4 kamers. Het zegt genoeg over de te korten die er nu zijn.

Nooit iets gezegd over 40 man die dakloos zijn geworden en allemaal fulltime werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
Er zijn gewoon te weinig woningen en een enorm overschot aan mensen die een woning zoeken. Woningen die vrij komen gaan vaak naar mensen met een urgent status (dus ook asielzoekers).

Je kan beetje naar het Oosten kijken (apeldoorn, Deventer, Enschede) of naar het Noorden (Regio Friesland).

Verder is het voorlopig hopeloos, ik betaal me ook kapot aan lasten omdat ik met zeer veel geluk een vrije sector appartement kon krijgen maar nu hou ik amper geld over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

remzor schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:28:
Ik heb via de ‘direct te huur’ methode na enkele maanden een sociale huurwoning bemachtigd in 2013. Toegegeven: al enige jaren geleden dus.

Toch zat ik ELKE avond samen met mijn partner iets voor 19:00u klaar. Doorzettingsvermogen, snel klikken/reageren, moed erin houden en misschien een beetje gek zijn. En uiteraard wat geluk. Dat zijn inderdaad de vereisten.

De mensen die het niet lukt zitten niet elke avond op tijd klaar, reageren niet snel genoeg, hebben er geen zin in, hebben geen doorzettingsvermogen of hebben 0,0 geluk. Of een combinatie van bovenstaande ;)
Ik zou adviseren het te blijven proberen. Misschien ook andere computer/internet (bekabeld?) proberen? Aangezien het bij de rest die steeds voor je eindigt blijkbaar wel goed gaat? Geen idee of het helpt natuurlijk.

Anders een goedkope kamer/studio huren als je écht dringend weg wilt. Hopelijk heb je jezelf wel meteen op je 18e ingeschreven, want het zijn er ook tig die dat niet doen.
Juistem. Bij ons komt alles om 09:00 online (| ik heb gekocht, maar ook naar huur gekeken) Je moet er echt als een gek bij zijn en hopen en beetje geluk hebben.

Daarentegen: Als je ( klinkt misschien lullig) " ziek " bent of je werkt thuis dan heb je eerder kans om snel in te loggen dan als je op werk zit.

Bij ons krijg je trouwens pas urgentie als je vriendin zwanger is en jullie beide uit huis geplaatst zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Agent47 op 03-02-2020 14:25 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mugenmarco
Ik blijf het vreemd vinden dat mensen die zwanger zijn vinden dat ze urgent horen te krijgen. Ik bedoel, kinderen krijgen is een keuze hoor. Je gaat geen kinderen krijgen als je situatie dat niet toe laat :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Agent47 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:23:
[...]

Daarentegen: Als je ( klinkt misschien lullig) " ziek " bent
Je kon niet gewoon ziek zonder quotes neerzetten? 7(8)7 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

dehardstyler schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:25:
[...]

Je kon niet gewoon ziek zonder quotes neerzetten? 7(8)7 :F
Je hebt mensen die zich ziek melden op werk om te gaan stemmen. Was dus bedoeld als niet ziek zijnde. Gaarne niet meteen oordelen O+

[ Voor 5% gewijzigd door Agent47 op 03-02-2020 14:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

mugenmarco schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:25:
Ik blijf het vreemd vinden dat mensen die zwanger zijn vinden dat ze urgent horen te krijgen. Ik bedoel, kinderen krijgen is een keuze hoor. Je gaat geen kinderen krijgen als je situatie dat niet toe laat :S
Er zijn ook mensen die particulier huren en die er gewoon blind uitgezet worden omdat de eigenaar besluit om die ruimte te gaan gebruiken. Dus als je dan zwanger raakt of bent en je moet eruit en je hebt bijvoorbeeld geen ouders meer waar je terecht kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Agent47 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:26:
[...]
Gaarne niet meteen oordelen O+
Dat doe jij toch ook? _O-
mugenmarco schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:25:
Je gaat geen kinderen krijgen als je situatie dat niet toe laat :S
Dat is wel een mooie grap! :P Dat is dus vaak precies het probleem. Eerst kinderen krijgen, daarna nadenken.

[ Voor 44% gewijzigd door dehardstyler op 03-02-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 17:45

Basszje

Reisvaap!]

Daklozenopvang vol . Dat is dus ook geen optie voor TS :P .

Maar zoals gezegd:

- Zoek in randgemeentes, kleinere steden / dorpen etc
- Kijk naar antikraak
- Reageren, reageren, reageren. Hoe vaker, hoe beter. Dat helpt ook met je lijstpositie in sommige situaties.

Voor particuliere huur kan je ook op zoek gaan naar kleinere particuliere verhuurders. Wellicht tref je er eentje die flexibel is en niet onderste uit de kan wil voor een betrouwbare huurder.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik ben volgens mij niet degene die emoticons gebruikt alsof ik dom ben ( 8)7 )
Heb je inhoudelijk op het topic ook nog iets te melden of kom je alleen discussieren op anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:47
Agent47 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:23:
[...]

Juistem. Bij ons komt alles om 09:00 online (| ik heb gekocht, maar ook naar huur gekeken) Je moet er echt als een gek bij zijn en hopen en beetje geluk hebben.

Daarentegen: Als je ( klinkt misschien lullig) " ziek " bent of je werkt thuis dan heb je eerder kans om snel in te loggen dan als je op werk zit.

Bij ons krijg je trouwens pas urgentie als je vriendin zwanger is en jullie beide uit huis geplaatst zijn.
Ik vind 09:00 dan ook echt een verkeerd tijdstip. Niet eerder gehoord dat een gemeente om die tijd de 'direct te huur' woningen online zet. Bij mij was het om 19:00u 's avonds, bij TS is het bijvoorbeeld om 20:00u 's avonds. Tijdstippen met de hoogste kans op deelname onder de gehele bevolking.
Overigens deden we ook standaard mee aan het maximum van 3 lotingen per week, dus wij wedden destijds standaard op 2 paarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06 13:38

heuveltje

KoelkastFilosoof

[...]

offtopic:
BIj Mijn woonstichting ons is de website opnieuw ontworpen nadat iemand een dergelijk iets had gescript en aanbood. De woonsting heeft vervoglens aangegeven dat dit niet de bedoeling en dat je in het ergste geval gebanned kunt worden (dus gewoon niet meer als woningzoekende kunt registreren.)

Dus kijk hier mee uit !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Er zijn in verschillende gemeentes kamers beschikbaar van gemiddeld 15 vierkante meter. Is niet bepaald groot en je betaald iets van 450 euro, zelfs dat kan je niet huren omdat het gros ervan voor studenten apart word gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
@UltraInstinct heb je je ook voor andere sociale huurwoning-markten ingeschreven? Ik zag daar rond rotterdam 3 verschillende sites met verschillende sociale huurwoningen.

Ik ken de omgeving daar niet, kan enkel meepraten over Utrecht.
Hier ben ik begonnen met reageren op loting woningen, onder het motto "wie niet waagt wie niet wint". Ik had namelijk geen urgentie status, en ook geen 12 + jaar wachtlijst (te laat ingeschreven, niemand uit mijn omgeving die me even tipte hierover helaas).
Mijn vrienden verklaarden me voor gek: "lukt toch nooit, 1000 mensen reageren altijd" .
Elke keer dag mag je in Utrecht 2x reageren, na ongeveer een jaar werd ik geloot :) . (Dus pas na 700 reacties ongeveer).

Weet dat zelfs al lijkt het ondoenbaar, een kleine kans is meer dan geen kans. ELKE dag meedoen met lotingen + in jouw omgeving heb je het geluk dat er meerdere verschillende organisaties zijn, dus krijg je extra snel kans.

edit: deze site heeft alvast een plek om te beginnen met zoeken (kijk ook op "overige regio's, daar zitten veel plekken binnen het gebied bij:
https://www.vestia.nl/aanbod-sociale-huurwoningen

[ Voor 9% gewijzigd door 99ruud99 op 03-02-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Agent47 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:28:
[...]

Ik ben volgens mij niet degene die emoticons gebruikt alsof ik dom ben ( 8)7 )
Het is ook gewoon een domme opmerking. Wat maakt het nou in godsnaam uit of iemand ziek is? Het slaat gewoon helemaal nergens op.
kom je alleen discussieren op anderen?
Ik ben wel benieuwd wat jij hier doet in het forum dan? Is dat niet wat iedereen hier doet? :(:)

[ Voor 27% gewijzigd door dehardstyler op 03-02-2020 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Klaar nu met offtopic discussie over wat een urgentie geval is en andere zaken. Geef bruikbare tips of reageer niet

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

In 2017 zaten wij (gezin) in een soortgelijke situatie: ons inkomen was te hoog voor sociale huur, het inkomen te laag om een fatsoenlijk huis in een fatsoenlijke wijk te kunnen kopen en de middenhuur (vrije sector) is al jaren overbelast op ons hoekje van het klei.

Inschrijvingen bij verhuurmakelaars (die de wet gewoon negeren en belachelijke bedragen in rekening brengen, maar dat terzijde), bezichtigingen met soms wel 10 andere gegadigden (waarna er met een natte vinger werd gekozen wie de woning kreeg).

Mijn tip is om vooral langs te gaan bij verhuurmakelaars en staar je niet blind op de inkomenseisen. Zorg dat ze je zien (en horen) zodat ze weten wat voor een vlees ze in de kuip hebben, Dan heb je al een streepje voor.

Spreek hun taal: je zoekt een huurcontract voor langere duur (minder mutaties is minder gezeik voor de eigenaar!), bent zuinig op je spullen (minder reparaties is minder gezeik voor de eigenaar!) en kan de huurprijs opbrengen (minder incassoinspanning is minder gezeik en meer zekerheid voor de eigenaar!).

De woningen in de vrije sector zijn beleggingsobjecten van de eigenaar. Makelaars zoeken vooral een betrouwbare huurder; één die natuurlijk de huur kan betalen, maar vooral ook niet de indruk wekt het huis te gaan verwaarlozen of slopen; de inkomenseisen zijn vooral als afschrikmiddel bedoeld en worden niet altijd strikt nageleefd. Zolang jij aannemelijk kan maken dat het huurbedrag maandelijks probleemloos afgeschreven kan worden, is het goed.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:54
Ik heb ook het zelfde mee gemaakt en ik was al ruim 10 jaar bezig met het zoeken naar een woning. Ik woonde nog bij mijn ouders thuis. Mijn lidmaatschap verloor ik achteraf na 5 jaar en moest ik weer helemaal opnieuw beginnen met reageren. In 2009 kreeg ik toen ik al weer 4-5 jaar bezig was met het zoeken naar de geschikte woning heel veel bezichtingen. Meestal waren die woningen te oud voor mij uit jaren voor 1980 en er was iedere keer iets aan de hand waardoor ik niet ging voor die woning en was nummer 1.

In 2009 werd ik gebeld met het goede nieuws dat ik in aanmerking was gekomen voor een nieuwbouw woning die nog in aanleg was. Ik heb die bod meteen aangenomen en moest nog eens een jaartje wachten totdat het af was. Ik woon er inmiddels komende oktober 10 jaar en kan ik in principe mijn hele leven blijven wonen als ik dat wil wegens de vaste contract die ik heb. Ik was al ruim 5 jaar weer opzoek na dat ik mijn eerste lidmaatschap kwijt was geraakt. De huur is wel in 10 jaar gestegen.

Als ik nu kijk heb ik meer kans en kom ik sneller in aanmerking voor een andere woning en wil in de toekomst wel groter gaan wonen, maar dan wel nieuwbouw woning.

Ik ben sinds december 2014 gaan samenwonen met mijn vrouw in mijn woning. Mijn vrouw werkt net als ik Fulltime en ik weet niet of we nog in aanmerking komen voor sociale huurwoning?

Ik weet niet of het onze beide salarissen worden mee geteld omdat de woning op mijn naam staat en in de toekomstige woning. We zijn ook niet officieel getrouwd volgens de wet en hebben geen Geregistreerd partnerschap, wordt dan als nog onze inkomen bekeken?

[ Voor 40% gewijzigd door Van der Berg op 03-02-2020 17:44 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Wauw, ik had niet verwacht op zoveel reacties! Bedankt voor de tips.
- Ik had me aangemeld voor anti-kraak wonen en helaas zaten zij ook helemaal vol (ben even de naam kwijt van de antikraak website).
- Ik heb ruzie met mijn vader en jullie stellen voor of ik wat bij mijn ouders kan lenen? sadface. Hij is een lui en gierig mens dat nooit in zijn leven heeft gewerkt. Krijg helemaal niks van hem. Moet hem zelfs betalen omdat ik klaar ben met mijn studie en zijn uitkering aan het korten zijn (kostendelersnorm).
- Drie jaar lang heb ik gereageerd op 'loting' woningen en zit elke dag op 2 woningen te reageren.
- Ik en mijn broertje reageren elke dag op 'direct kans' woningen, maar de website loopt vast om 20:00 uur. Er is geen mogelijkheid om erop te reageren en telkens eindigen we op plaats 100+. Onze internet is snel en we F5'en voor onze leven en het lukt ons nog steeds niet om top 10 te eindigen. Of iemand DDost de website om 20:00 uur...
- Mijn vrienden hebben geen behoefte om een woning samen te delen. Ze wonen allemaal nog bij hun ouders en sparen geld om later een huis te kopen.
- Een kamer huren is tegenwoordig ook onmogelijk.. een studio in mijn straat kost 1000 euro per maand exclusief gas, water en licht.

[ Voor 5% gewijzigd door UltraInstinct op 03-02-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-06 12:47
Je broertje is dus ook een nieuwe plek aan het zoeken? Misschien toch eens kijken of jullie dan samen ergens in de particuliere markt kan huren? Meeste huurwoningen zijn toch ook wel €600. Keer twee, hebben jullie dan €1200. Ik weet niet in welke regio je woont maar buiten de grote steden moet dat te doen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@UltraInstinct Vind je het écht onredelijk dat je vader een bedrag voor kost en inwoning van je verwacht als je in je 20'er jaren, na het afronden van een studie en dus als het goed is ook met een baan, nog steeds bij hem woont?
Waarom weet je de website van die antikraak club niet uit je hoofd? HEt lijkt mij dat je hier ook dagelijks al dan niet wekelijks kijkt of er nieuw aanbod is?
Als je écht zo graag uit huis wilt, waarom ga je het dan niet verop zoeken maar blijf je plakken bij Rijnmond?
Heb je overwogen om samen met je broertje een woning te huren? Je komt dan niet in aanmerking voor sociale woningbouw, maar samen moet het wel lukken om de huur voor particuliere verhuur op te hoesten. Dan ben je in elk geval bij je vader weg en kan je vanaf daar verder zoeken.
Als je overigens écht een woning zoekt in de regio Rotterdam, moet het prima lukken om binnen 2 maanden <€1000 kale huur een woning te vinden. Het is eind vorig jaar een collega van mij ook gelukt toen het uit ging met zijn vriendin.

Vertel eens wat meer over je eigen situatie;
- Leeftijd?
- Hoe lang geleden studie afgerond?
- Wat voor baan en wat voor inkomen?
- Welk bedrag spaar je maandelijks en hoeveel heb je inmiddels opgebouwd?

Edit:
https://www.funda.nl/huur...alde-tijd/3+kamers/+30km/
Straal van 30km rond Rotterdam, max €1250 huur en minimaal 3 kamers. Voor jou en je broertje samen dus prima te doen. 570 resultaten!

[ Voor 8% gewijzigd door TommyboyNL op 03-02-2020 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twisterNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-06 00:42
Kans is klein. Woningcorporaties moeten verantwoorden op welke wijze hun woningen vergeven worden. Dit kan regulier, directe bemiddeling, urgentie, loting of anderzijds zijn. In de regio Rijnmond gaat het (snel bekeken) om grofweg de helft van het aantal vrijgekomen woningen welke via urgentie of voorrang vergeven wordt.

Dat maakt je kansen om een woning te vinden er niet beter op. Op basis van wachttijd kun je het wel vergeten dus ben je aangewezen op een loting of zo snel mogelijk reageren. Ik wil er wel bij vermelden dat antikraakbureau's vaak niet eens beter presteren dan een gemiddelde huisjesmelker maar daar kun je zelf ook googelen.

Ik ben zelf ook op zoek naar een woning in een regio waar de baankansen beter zijn dus ik weet dat het enorm lastig is. Mijn geluk is dat ik op dit voorlopig nog wel goed zit maar wanneer ik kan tekenen voor een woning in een goede regio ik ook gelijk weg ben.
Succes in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
@UltraInstinct , dat van die vastlopende website is denk ik iets dat Peter Kwint (SP) wel wil weten.
Zie bv https://twitter.com/peterkwint/status/1224376910836355074

Maar hij is bijvoorbeeld ook iemand die zich al lange tijd inzet om fraude met ticketverkoop aan het licht te brengen en te verbieden.
Als er gefraudeerd wordt rondom de woningtoewijzing doordat de website gewoon steevast niet bereikbaar is, dan is dat interessant en is hij een van degene die daar wellicht wat mee kan.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Laatst online: 07:26
Van der Berg schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:22:

Ik ben sinds december 2014 gaan samenwonen met mijn vrouw in mijn woning. Mijn vrouw werkt net als ik Fulltime en ik weet niet of we nog in aanmerking komen voor sociale huurwoning?

Ik weet niet of het onze beide salarissen worden mee geteld omdat de woning op mijn naam staat en in de toekomstige woning. We zijn ook niet officieel getrouwd volgens de wet en hebben geen Geregistreerd partnerschap, wordt dan als nog onze inkomen bekeken?
De grens voor sociale huur ligt rond de 40.000 voor een tweepersoonshuishouden. Dat je niet getrouwd bent of andere vorm van partnerschap hebt doet daar niets aan af en bij een nieuwe sociale huurwoning kan je daar dan ook niet samen gaan wonen als je ruim boven de 40k zit.

Ergens is dit natuurlijk ook het probleem van de sociale huur sector. De situatie van mensen verandert continu, soms ten slechte en soms ten goede. Op dat moment kan niemand je dwingen zomaar je huis uit te gaan, wat uiteraard begrijpelijk is, maar de woningmarkt niet ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
TommyboyNL schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:14:
@UltraInstinct Vind je het écht onredelijk dat je vader een bedrag voor kost en inwoning van je verwacht als je in je 20'er jaren, na het afronden van een studie en dus als het goed is ook met een baan, nog steeds bij hem woont?
Waarom weet je de website van die antikraak club niet uit je hoofd? HEt lijkt mij dat je hier ook dagelijks al dan niet wekelijks kijkt of er nieuw aanbod is?
Als je écht zo graag uit huis wilt, waarom ga je het dan niet verop zoeken maar blijf je plakken bij Rijnmond?
Heb je overwogen om samen met je broertje een woning te huren? Je komt dan niet in aanmerking voor sociale woningbouw, maar samen moet het wel lukken om de huur voor particuliere verhuur op te hoesten. Dan ben je in elk geval bij je vader weg en kan je vanaf daar verder zoeken.
Als je overigens écht een woning zoekt in de regio Rotterdam, moet het prima lukken om binnen 2 maanden <€1000 kale huur een woning te vinden. Het is eind vorig jaar een collega van mij ook gelukt toen het uit ging met zijn vriendin.

Vertel eens wat meer over je eigen situatie;
- Leeftijd?
- Hoe lang geleden studie afgerond?
- Wat voor baan en wat voor inkomen?
- Welk bedrag spaar je maandelijks en hoeveel heb je inmiddels opgebouwd?

Edit:
https://www.funda.nl/huur...alde-tijd/3+kamers/+30km/
Straal van 30km rond Rotterdam, max €1250 huur en minimaal 3 kamers. Voor jou en je broertje samen dus prima te doen. 570 resultaten!
Mijn broertje wilt niet uit huis. Hij kan niet zonder zijn moeder en ja het is onredelijk als iemand een uitkering krijgt, niet werkt en hele dag niks zit te doen en geld zit te vergokken dat die geld vraagt aan zijn zoon.

Ben pas 27 jaar geworden en heb een MBO en recent mijn HBO diploma ontvangen. Momenteel ben ik op zoek naar een (ander) baan en wil wellicht later in de toekomst verder studeren.
incaz schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:32:
@UltraInstinct , dat van die vastlopende website is denk ik iets dat Peter Kwint (SP) wel wil weten.
Zie bv https://twitter.com/peterkwint/status/1224376910836355074

Maar hij is bijvoorbeeld ook iemand die zich al lange tijd inzet om fraude met ticketverkoop aan het licht te brengen en te verbieden.
Als er gefraudeerd wordt rondom de woningtoewijzing doordat de website gewoon steevast niet bereikbaar is, dan is dat interessant en is hij een van degene die daar wellicht wat mee kan.
Ik zal hem even een bericht sturen. Net weer niet op woonnetrijnmond kunnen inloggen, loopt telkens om 20:00 uur helemaal vast. Je krijgt niet de kans om op een ''direct kans'' woning te reageren. Hoe kunnen andere mensen wel nummer 1 worden? Ik snap het echt niet..

[ Voor 18% gewijzigd door UltraInstinct op 03-02-2020 20:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Biohazzard21 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:35:
Ergens is dit natuurlijk ook het probleem van de sociale huur sector.
Dat is het probleem van structureel geen aandacht willen geven aan volkshuisvesting. Mensen uit huis jagen lost verder niet zoveel op, dat is vooral een rondschuifprobleem... maar het uitspelen creeert wel een goede markt voor vastgoedbeleggers.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08:03
Zou je moedwillig in elkaar laten timmeren door je vader je urgentie opleveren?

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Laatst online: 21:08
Je kunt ook gewoon op kamers gaan. Genoeg kamers in Rotterdam voor minder dan 600 euro (inclusief), waarbij medehuurders ook gewoon al werken (dus geen studentenhuis).

[ Voor 12% gewijzigd door Flavius op 03-02-2020 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-06 15:51
Rotterdam kan je zonder goed salaris wel vergeten. sowieso sociale huur kan je wel vergeten. Lekker naar het oosten gaan en je heb zonder problemen een woning. Ben je gelijk van je thuissituatie verlost en kan je met een schone lei beginnen. Zelfs een huis kopen is 1000x goedkoper dan hier in Rotterdam.

Toch liever in Rijnmond gebied wonen? Dan moet je flink verdienen want iedereen wilt aan je verdienen.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
UltraInstinct schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:05:
[...]

Mijn broertje wilt niet uit huis. Hij kan niet zonder zijn moeder en ja het is onredelijk als iemand een uitkering krijgt, niet werkt en hele dag niks zit te doen en geld zit te vergokken dat die geld vraagt aan zijn zoon.

Ben pas 27 jaar geworden en heb een MBO en recent mijn HBO diploma ontvangen. Momenteel ben ik op zoek naar een (ander) baan en wil wellicht later in de toekomst verder studeren.
Als jij het niet redelijk vindt om op je 27ste kost en inwoning te moeten betalen, vindt je het blijkbaar wél redelijk dat je ouders alles voor je betalen!? Schiet mij maar lek.
"Op zoek naar een (ander) baan"... Dus jij hebt, net als je vader, geen baan?
Altijd maar blijven studeren mag dan leuk zijn, maar op een gegeven moment moet je aan het echte leven beginnen. Dat betekent; moeite doen om een woning en een baan te vinden en daarbij verder kijken dan je wijk groot is. Per se in dezelfde regio willen wonen en werken valt daar NIET onder. Met een HBO diploma op zak zou je bovendien binnen een maand aan de bak moeten kunnen.

Waar heb je, behalve op Woonnet Rijnmond, nog meer gezocht naar een woning?
Anatidae schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:49:
Op je 27ste? Nee. Je kan gewoon het huis uit vluchten en op straat gaan wonen, en zoals eerder in dit topic geschreven staat is dakloosheid geen reden tot urgentie.

[ Voor 12% gewijzigd door TommyboyNL op 03-02-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 17:19
[...]

Sorry, jij bent hier degene die onredelijk is. Je hebt kost en inwoning, dat kost nu eenmaal geld. Het is volkomen normaal dat jij daar ook een bijdrage aan levert. Wat je vader vervolgens met dat geld doet, daar mag je wat van vinden, maar is uiteindelijk zijn zaak. Jij woont op dit moment goedkoop, maak er gebruik van door geld te sparen. Hoe meer spaargeld, hoe makkelijker het straks is om een huis te kopen.
Ik zal hem even een bericht sturen. Net weer niet op woonnetrijnmond kunnen inloggen, loopt telkens om 20:00 uur helemaal vast. Je krijgt niet de kans om op een ''direct kans'' woning te reageren. Hoe kunnen andere mensen wel nummer 1 worden? Ik snap het echt niet..
Blijven proberen dus, hoe frustrerend dat ook is. De wereld is nu eenmaal frustrerend. Maar richt je pijlen op het vinden van een vaste baan op hbo-niveau. Je kunt daarbij ook, zoals al gesuggereerd, wat verder kijken dan je huidige regio. Als je eenmaal een baan hebt is het makkelijker om aan een woning te komen en je hebt een plaats om te gaan wonen. Als je nu uit alle macht een huurhuis ergens zoekt en je vindt dan ergens anders een baan, dan blijf je bezig.

Overigens kan ik me je vader ook wel een beetje voorstellen. Ik heb ook thuiswonende (studerende) kinderen en je hebt daardoor geen enkele privacy. Ze komen op de meest onhandige momenten de kamer in lopen, soms niet eens om iets te pakken maar, weet ik veel, even uit hun eigen kamer te zijn? En maken bij alles veel (en onnodig) lawaai.

Ik kan bijvoorbeeld niet rustig een film kijken, want minimaal 10x per uur banjert er wel weer iemand binnen. Ze realiseren zich niet dat zij een eigen kamer hebben waar in principe niemand komt, zo'n eigen kamer heb ik niet. Misschien kun je met je pa overleggen wat hem ergert en proberen om daar samen een oplossing voor te vinden? Of in ieder geval je minder aan elkaar te ergeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:17
TommyboyNL schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:37:
[...]

Als jij het niet redelijk vindt om op je 27ste kost en inwoning te moeten betalen, vindt je het blijkbaar wél redelijk dat je ouders alles voor je betalen!? Schiet mij maar lek.
Je mist even heel subtiel dat TS aangeeft dat zijn vader een gokker is (iets met de kraan open dweilen..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]
offtopic:
Dit zit al in de markt... Dit is zo ongeveer de reden dat de site plat gaat...

Dit soort scriptjes wordt overal al voor geschreven en gebruikt. Iedereen die het wil kan dit gewoon in max een week in avonden schrijven...

Maar ik vraag me voornamelijk af wat de TS nu eigenlijk wenst, want ik zie vrij weinig effort vanuit TS zelf.
3 jaar ingeschreven staan op je 27e, dan vraag ik me al af waarom je niet eerder ingeschreven stond, vanuit je luie stoel hoef je qua Rotterdam niet te beginnen zonder 10+ jaar.
En dan moet je dus verder gaan kijken, en tja dan is de TS ingeschreven bij 1 anti-kraak waar hij de naam niet van weet, ipv gewoon 20+ sites te kunnen noemen die hij dagelijks bezoekt om te kijken of er iets nieuws opstaat.

Hier bijv iets waar je op kan reageren : https://www.findroommate.nl/kamer/304452
En dan is het maar niet voor eeuwig, het is simpelweg tijdelijk een invulling.
Grunwold schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:01:
[...]
Je mist even heel subtiel dat TS aangeeft dat zijn vader een gokker is (iets met de kraan open dweilen..)
Tja, als je op je 27e nog thuiswoont en op zoek bent naar sociale huurwoning dan heb je zelf ook niet echt goed gespaard zal ik maar zeggen...

Dat is veelal ook een groot deel van het probleem, vanaf nul is elk bedrag een grote aanslag. Terwijl als TS nu al 500 per maand zou betalen, dan gaat hij anders met zijn geld om en is het waarschijnlijk wel mogelijk om tot 700 of 800 per maand te gaan door het geld anders uit te geven...

Het geld betalen voor onderdak aan vader is niet voor de vader, maar juist voor de TS zelf.

Kijk, in mijn optiek (en die zie ik overal om me heen telkens uitkomen) is het minimaal mogelijk om binnen 3 maanden uit huis te zijn, alleen daarvoor moet je niets afwijzen en overal op reageren. En tja, dan beland je mogelijk op een bezemkast 3 achter, maar het is wel uit huis en je kan van daar uit verder gaan...
Alleen tja, zolang je enkel maar bij 1 woningbouwvereniging iets doet dan is je kans ongeveer nul. Alleen het is wel je eigen keus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twisterNL
Anatidae schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:49:
TS had gewoon slimmer moeten zijn en dakloosheid moeten veinzen. En om eerlijk te zijn neem ik het ze niet eens kwalijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, ik ken je pijn, ik heb 3.5 jaar ingeschreven gestaan om in een klein dorpje in Friesland uit te komen. Als ik in een wat grotere plaats had willen wonen, had ik misschien nog wel een jaar kunnen wachten.

En dan praat ik nieteens over iets in de buurt van Leeuwarden, maar meer Heerenveen. Heerenveen zelf is overigens zo'n 5 jaar aldus mijn leerlingen.

Er zijn wel gebieden waar je vrij rap een huis hebt, maarja, er zijn maar weinig mensen die vrijwillig in de noord-oost polder willen gaan wonen, of ergens in oost-groningen. Ja, zelfs als je thuissituatie vrij ruk is.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
twisterNL schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:47:
[...]

TS had gewoon slimmer moeten zijn en dakloosheid moeten veinzen. En om eerlijk te zijn neem ik het ze niet eens kwalijk.
TS had zich gewoon op zijn 18e oid moeten inschrijven, ipv op zijn 24e eens te bedenken dat hij niet eeuwig gratis bij zijn ouders kan wonen...

En die dakloosheid veinzen, tja het artikel geeft zelf al aan hoe slecht dat plan is. Met 650 woningen dit jaar die daarvoor vrijkomen, zou je dus 2 daklozen per dag van de straat kunnen halen...
Dan zit je alsnog tegen een wachttijd van hier tot tokio aan te kijken, aangezien het niet echt hard gaat met 2 per dag en er velen prioriteit hebben boven een gezonde jongen die gewoon in de buitenlucht kan slapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twisterNL
Gomez12 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:25:
[...]

TS had zich gewoon op zijn 18e oid moeten inschrijven, ipv op zijn 24e eens te bedenken dat hij niet eeuwig gratis bij zijn ouders kan wonen...

En die dakloosheid veinzen, tja het artikel geeft zelf al aan hoe slecht dat plan is. Met 650 woningen dit jaar die daarvoor vrijkomen, zou je dus 2 daklozen per dag van de straat kunnen halen...
Dan zit je alsnog tegen een wachttijd van hier tot tokio aan te kijken, aangezien het niet echt hard gaat met 2 per dag en er velen prioriteit hebben boven een gezonde jongen die gewoon in de buitenlucht kan slapen...
Ik ga het veinzen van dakloosheid even koppelen met onderstaand bericht. Hier zou in het voormalige gemeentekantoor 880 appartementen gebouwd worden. Speciaal voor starters. Wat gebeurd er vervolgens. De starter krijgt een dikke middelvinger en de appartementen worden een shortstay hotel. Na een half jaar mag je weer oprotten. De vvd ziet dat het prima is. De vastgoedvriendjes kunnen maximaal rendement halen met voormalig overheidsbezit.

Dus wat is erger? Het liegen over je dakloosheid of liegen over welke woningen je bouwt? Ik weet mijn antwoord in ieder geval wel.
Naast de huurwoningen zorgen nieuwe woontorens in de stad volgend jaar voor minimaal 1500 extra huurappartementen. Alleen is de starter in veel van die woningen niet of slechts korte tijd welkom.

In de brief die toenmalig wethouder Robert Simons (Leefbaar Rotterdam) begin van dit jaar verstuurde, zag het er allemaal nog zo mooi uit. Met de ruim 1500 nieuwe woningen moet de doorstroming uit studentenwoningen worden bevorderd, maar daar werken de ontwikkelaars van de gebouwen niet zomaar aan mee.

Zo zijn de 840 appartementen in de Lee Towers ineens geen woningen voor starters meer, maar zogenoemde short-stay appartementen. Geïnteresseerden met een Nederlands paspoort mogen slecht een halfjaar in de torens wonen. Ouder dan 27? Dan krijg je in een van de ruim 500 nieuwe woningen op Katendrecht en in Delfshaven maar een huurcontract voor twee jaar. En als young professional iets later op gang gekomen en op je 35ste op zoek naar een appartement? Geen plek voor jou in deze twee complexen.

,,Dit is in het nadeel van de starter’', zegt Philip Bokeloh, verantwoordelijk voor de analyse van de Nederlandse huizenmarkt bij ABN AMRO. ,,Natuurlijk komen er meer woningen, dat is goed. Maar met dit soort contracten betalen starters een hogere prijs en hebben ze minder zekerheid.’' Op de vraag waarom er veel van dit soort contracten zijn, heeft Bokeloh een duidelijk antwoord: ,,Het is aantrekkelijker voor de investeerders. Met dit soort clausules krijgen zij maximaal rendement. Door de korte contracten kunnen zij veel sneller de huren verhogen.’'

Wethouder Bas Kurvers (VVD, Wonen) is echter niet van plan de aanbieders van de appartementen op andere gedachten te brengen. ,,Verhuurders gaan over de huurcontracten die ze afsluiten met huurders, niet de gemeente. Met de contracten die ze afsluiten, richten ze zich juist op starters en doorstroming. Het is een goed startpunt om zich te oriënteren op de stad en een definitief thuis te vinden.’'

Maar daar is Frans Schilder, onderzoeker bij het Planbureau voor de Leefomgeving, het totaal niet mee eens. ,,Ik ben benieuwd welk probleem de wethouder hiermee wil oplossen. Leuk dat je als starter een woning kunt krijgen met een tijdelijk contract. Maar als je daarna de volgende stap niet kunt zetten, heb je er alsnog niets aan. Juist in een stad als Rotterdam stijgen de prijzen snel.’'

Schilder begrijpt wel dat de gemeente volhoudt dat de appartementen goed voor de starter zijn. ,,Het is moeilijk. Maar de huur is niet mals voor dit soort woningen en dan blijft er weinig te sparen over. Dan is de enige oplossing om je heen kijken. Zo groot als de druk is in Rotterdam is die in de omliggende gemeenten niet. Maar de vraag is of dit voor veel starters een aantrekkelijk alternatief is.’’

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Grunwold schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:01:
[...]

Wat doet het er toe wat pa met ZIJN geld doet, naast blijkbaar zijn ondankbare zoon onderhouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:41

angerfist-yentl

vake bei te bange!

In 2007 had ik mij ingeschreven bij de woningbouw in de omgeving (Drenthe) Waarna ik in 2014 mij bij nog een andere woningbouw ook in geschreven had en ik stond net 2 weken ingeschreven en kon ik all terecht in een 1 slaapkamer appartement die al een tijd leegstond (had de keuze uit 2 woningen naast elkaar)

Daar heb ik tot vorige jaar gewoond wel toevallig want mijn buurvrouw ging op het zelfde moment ook weer verhuizen dus stonden de twee woningen weer leeg.

Daar heb ik toen tot 2019 gewoond en ben nu in een één gezinswoning getrokken met 4 slaapkamers en een zolder/tuin Ik stond 11 jaar ingeschreven en had 116 punten en er hadden 900 mensen gereageerd op die woning. Alle vorige huizen (stuk of 70) waren allemaal aan mij voorbij gegaan wegens mensen met nog meer punten. Dus zelfs in Drenthe is het niet meer zoals het was in 2014.

Vake bei te bange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:17
TommyboyNL schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:57:
[...]

Wat doet het er toe wat pa met ZIJN geld doet, naast blijkbaar zijn ondankbare zoon onderhouden?
Geld van de overheid bedoel je (uitkering)? dat gebruikt wordt als sociaal vangnet? om voedsel onderdak en kleren van te betalen? een sociaal vangnet waar de vader van de TS niet aan bijdraagt? en waar wij als samenleving aan bijdragen?

Ik vindt dat dat er wel degelijk ertoe doet, dat TS het gat vult van het gekorte bedrag begrijp ik maar als dat geld meteen over de goktafel vliegt kan ik de frustratie van TS goed begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
twisterNL schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:39:
[...]
Ik ga het veinzen van dakloosheid even koppelen met onderstaand bericht. Hier zou in het voormalige gemeentekantoor 880 appartementen gebouwd worden. Speciaal voor starters. Wat gebeurd er vervolgens. De starter krijgt een dikke middelvinger en de appartementen worden een shortstay hotel. Na een half jaar mag je weer oprotten. De vvd ziet dat het prima is. De vastgoedvriendjes kunnen maximaal rendement halen met voormalig overheidsbezit.

Dus wat is erger? Het liegen over je dakloosheid of liegen over welke woningen je bouwt? Ik weet mijn antwoord in ieder geval wel.
Ik vind het liegen over dakloosheid niet zo erg hoor, het is alleen een manier met een heel lage slagingskans voor een woning.
Maar jouw voorbeeld is gewoon een hopeloze pr-stunt geweest en voor de rest niets. Je kan simpelweg in Rotterdam geen nieuwbouw meer neerzetten voor starters. Het is gewoon economisch niet verantwoord.
En tegelijkertijd zijn die starterswoningen juist ideale starters woningen alleen niet zoals men standaard starters woningen beschouwt.

Kijk, men beschouwt het niet zo. Maar een echte starterswoning daar kan een ex-student maar max 1 jaar in wonen en dan moet hij weer oprotten, aangezien er nieuwe starters afgestudeerd zijn en zijn woning nodig hebben.
Ga je niet binnen 1 jaar weg dan krijg je over langere tijd de huidige situatie, waarin starters niet meer in de randstad kunnen wonen (heel erg simpel gezegd) omdat alle starterswoningen gevuld zijn met mensen die geen starter meer zijn. Daar kan je niet in de stad zelf tegenop bouwen, want daar is de ruimte er niet voor.

Die woningen van jou zijn juist ideaal voor TS, vanwege het max een half jaar mogen blijven heeft hij een grote kans dat er 1 vrij is. Oftewel hij kan er op korte termijn in en als hij er dan inzit kan hij kijken naar waar hij beter kan wonen.

Alleen tja, men heeft het idee dat men 5+ jaar in een starterswoning kan blijven wonen en dan staan er dus 4 jaar aan starters die jouw woning willen hebben. En dat werkt dus niet...

Maar ok, zeg jij eens hoe jij die 850 "starter" woningen als oplossing ziet als er geen eindtijd zit om eruit te gaan? Want na de 1e 850 staan er volgend jaar weer 850 nieuwe starters klaar en waar gaan we die nou laten? Moeten er dan volgend jaar weer nieuwe towers bijgebouwd worden?
Ik ben echt oprecht benieuwd hoe jij dit ziet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ivow85 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:15:
Iedereen wil nu eenmaal lekker betaalbaar huren. Terwijl er weinig aanbod bij komt, omdat bouwen vanwege de grondkosten en loonkosten momenteel verschrikkelijk duur is. Zo duur, dat zonder flinke korting op de bouwgrond het plaatje financieel niet rond te krijgen is voor een woningcorporatie.
Die redenen kloppen niet echt, het is simpelweg een politieke keuze waardoor er te weinig bouwgrond is. Het is eigenlijk jammer dat er geen massaal protest op gang lijkt te komen komen. Het gaat toevallig economisch goed, maar het beleid lijkt nergens op. Aan de ene kant wel mensen importeren, aan de andere kant geen bouwgrond toestaan, en het dan gek vinden dat er tekort woningen zijn..
Ik zou denken dat mensen sowieso al ingelogd zijn en precies weten welke links ze moeten laten resolven om te bieden? Aanbod bekijken kan vanaf 18:00 op https://www.woonnetrijnmond.nl/nieuw-aanbod/ Ik gok dat sommigen wellicht scriptjes hebben die vervolgens snel reageren. (En ik weet niet of dat mag.)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 17:45

Basszje

Reisvaap!]

pedorus schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 01:21:
[...]

Aan de ene kant wel mensen importeren, aan de andere kant geen bouwgrond toestaan, en het dan gek vinden dat er tekort
:N Treurig.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste