[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste
Acties:
  • 521.384 views

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:03

gws24

Thinking is hard!

Maarten2212 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:49:
[...]

Even als reactie hierop. In het jaar van de Mexicaanse griep zijn er nog nooit zo weinig mensen gestorven aan de griep in Nederland. Wederom was het de onrust die de grootste rol speelde. Vergeet niet dat in Nederland 2018/2019 400.000 mensen de griep kregen met een sterfte van ~2900 mensen (0,7%), en het jaar ervoor 900.000 patiënten met een sterfte van ~9500 personen (1,1%).
Even een kleine caveat bi jplaatsen hoor ;) . De aantallen die je noemt zijn de oversterfte tov normaal en dat kan ook door een koudegolf zijn bv maar het geeft wel een goede indicatie.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Om maar aan te geven hoe verschillend zo'n advies in Brabant uitgelegd wordt: FvD annuleert haar congres maar dat van Groenlinks gaat (voorlopig) nog door. Lijkt me dat je beter niet met 1000 man (m/v) in een zaal bij elkaar kunt gaan zitten...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:36
hoevenpe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:58:
Om maar aan te geven hoe verschillend zo'n advies in Brabant uitgelegd wordt: FvD annuleert haar congres maar dat van Groenlinks gaat (voorlopig) nog door. Lijkt me dat je beter niet met 1000 man (m/v) in een zaal bij elkaar kunt gaan zitten...
Dat gaat over een bijeenkomst vanavond en volgend weekend?

Hij wil.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

GL kan natuurlijk hun congres nog af lasten, die hoeven dat pas eind deze week te beslissen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• hoevenpe
  • Nu online
gws24 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:08:
GL kan natuurlijk hun congres nog af lasten, die hoeven dat pas eind deze week te beslissen.
Daar heb je op zich een punt, maar verwacht iemand werkelijk dat de situatie over 5 dagen beter is dan nu?

• klaaas
  • Registratie: November 2009
hoevenpe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:11:
[...]

Daar heb je op zich een punt, maar verwacht iemand werkelijk dat de situatie over 5 dagen beter is dan nu?
Nee, maar jij linkt het aan het verschillend interpreteren van een advies. Daar is geen basis voor.

Hij wil.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 15:51

TheBorg

Resistance is futile.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65_Nqb1qvj-HY3B0HMBqR7s4g9w=/f/image/03MJrmiBvVE6UdTfmY073UoM.gif

[ Voor 43% gewijzigd door TheBorg op 09-03-2020 19:48 ]

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Een groot aantal ministers en premier Rutte komen om 18.00 uur bij elkaar voor een crisisoverleg over het coronavirus. Het is nog niet bekend of het kabinet nieuwe maatregelen afkondigt in de strijd tegen het virus.

bron: NOS live feed

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-01 16:36

basvn

Breezand - NHN

TheBorg schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:20:
[...]

Andere computer, kleurtjes van vandaag zijn anders (zijn goed).

Heb ook data gevonden van voor 3 maart, dat zal ik er nog voor plakken.

[Afbeelding]
En plaatje met alleen nieuwe gevallen van vandaag?
Thx weer @TheBorg O+ O+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Verwijderd

Zullen nu wel wat maatregelen komen die een deel van het land gaat voelen. Denk aan evenementen die afgelast worden etc.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Misschien dat ze vanuit het RIVM de voorlopige conclusies van het extra onderzoek hebben en dat inderdaad extra maatregelen noodzakelijk zijn. We wachten het af.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:04
Hijnen kwam weliswaar van een evenement waarbij inmiddels de helft van de aanwezigen covid-19 had opgelopen, maar hij had geen symptomen. Althans, niet meer. Dus de GGD weigerde hem in eerste instantie te testen. Pas toen Hijnen zich kwaad maakte, kreeg hij een test. En pas toen hij positief werd bevonden, werd ook zijn gezin getest.
Hé, dat soort verhalen heb ik al meer gehoord. Mensen die niet getest worden terwijl de mensen zelf vermoeden dat ze corona hebben i.v.m. met een trip voor het werk naar Lombardije.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-01 15:35
TheBrut3 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:33:
[...]

Hé, dat soort verhalen heb ik al meer gehoord. Mensen die niet getest worden terwijl de mensen zelf vermoeden dat ze corona hebben i.v.m. met een trip voor het werk naar Lombardije.
Ja, ik denk dat er te / vrij lang is vast gehouden aan én klachten moeten hebben én in besmet gebied zijn geweest (of in aanraking met een bevestigde patiënt) voor het afnemen van een test.

Dat was ook de reden dat de patiënt van het Maasstad ziekenhuis niet werd getest en waardoor het later op slot moest: https://www.ad.nl/rotterd...ng-is-opgelopen~a2ba8c9e/

Ook iemand met zeer beperkte klachten en slechts een korte periode met koorts bleek positief: https://nos.nl/artikel/23...-vanwege-coronavirus.html

Nu lang niet iedereen meer terug te herleiden is tot een patiënt 0 moet er wel sneller over gegaan worden tot testen zou je zeggen.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Maarten2212 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:49:
[...]

Even als reactie hierop. In het jaar van de Mexicaanse griep zijn er nog nooit zo weinig mensen gestorven aan de griep in Nederland. Wederom was het de onrust die de grootste rol speelde. Vergeet niet dat in Nederland 2018/2019 400.000 mensen de griep kregen met een sterfte van ~2900 mensen (0,7%), en het jaar ervoor 900.000 patiënten met een sterfte van ~9500 personen (1,1%).
Niet onrust speelde toen een grote rol, maar vooral het weer en hoe groot/lang de griepepidemie was. Ik denk dat de kou (of extreme warmte) een grotere invloed heeft dan hypochondritis. :P

Volvotips.com

• Moofnor
  • Registratie: April 2010

Moofnor

King of my castle

Hoe origineel, heb ik ook dit weekend een kaartje in elkaar geflanst met Python.
Net even aangepast op nieuwe gevallen per dag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOv1PKkp2II_aoz60rOGN7OuEHM=/f/image/RmMcG6Q2Fl0gQoQ4oxk0RxdX.gif

disclaimer: Van 2 maart kan ik nergens echt betrouwbare data vinden, alles daarvoor heb ik handmatig ingevoerd dus zou eventueel ook fouten kunnen bevatten.
Tips altijd welkom ;)

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:05

drooger

Falen is ook een kunst.

Nog liefhebbers hier?
Human guinea pigs in a London lab are to be given a form of the killer virus as the search for a lucrative jab hots up
...

It sounds tempting: a payment of £3,500 to spend two weeks relaxing in front of the television, playing video games or catching up on some reading. There is a catch, however — you will be infected with a coronavirus and banned from physical contact with the outside world.

As part of a global experiment, up to 24 people at a time will be paid to be infected with a coronavirus in a $2bn (£1.53bn) race to find a vaccine for Covid-19.
https://www.thetimes.co.u...filiate&utm_content=22278

De rest v.d. tekst zit achter een paywall.

[ Voor 7% gewijzigd door drooger op 09-03-2020 16:59 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

drooger schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:59:
Nog liefhebbers hier?

[...]

https://www.thetimes.co.u...filiate&utm_content=22278

De rest v.d. tekst zit achter een paywall.
Ja hoor, waar kan ik me inschrijven?

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:04:
[...]

Even 2 weken verlof boeken bij de baas. kat in het bakkie.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Als het in Nederland is bij CHDR of PRA denk ik ;)

Als student nog aardig zakcentje mee verdiend

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 09-03-2020 17:14 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• hoevenpe
  • Nu online
Soms zie je iets langskomen waarvan je denkt, is dit De Speld? :?
Hoestschaamte in de kroeg of de trein: 'Je kunt een hoest niet onderdrukken'

Niezen of hoesten kun je niet tegengaan, dus in principe zou je je daar niet voor hoeven schamen. "Een ander belangrijk aspect van schaamte is wat anderen van jou zullen denken. Dus stel je bent nu verkouden en je niest als er veel mensen om je heen staan, zou je kunnen denken dat anderen misschien zouden kunnen denken dat jij iets verkeerds doet, en schaam jij je toch voor je gedrag."

• anandus
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:14:

[...]
Ik zou het ook onprettig vinden als er iemand bij mij in de trein hoest en geen masker zou dragen.

Maar ik zou er geen ruzie over gaan maken zoals in al die Youtube-filmpjes

Edit: Niet zozeer bang om zelf ziek te worden, maar eerder dat er mensen die hoesten zonder masker in de trein gaan zitten. Dat is gewoon asociaal. Net als kletsende vrouwen in de stiltecoupe.

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 09-03-2020 17:21 ]

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01 21:56
anandus schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:19:
[...]

Ik zou het ook onprettig vinden als er iemand bij mij in de trein hoest en geen masker zou dragen.

Maar ik zou er geen ruzie over gaan maken zoals in al die Youtube-filmpjes

Edit: Niet zozeer bang om zelf ziek te worden, maar eerder dat er mensen die hoesten zonder masker in de trein gaan zitten. Dat is gewoon asociaal. Net als kletsende vrouwen in de stiltecoupe.
Lol aansteller, die maskers helpen heen zak...

In Brabant thuisblijven, maar hoesten kun je niet echt voorkomen....of wat versta je onder hoesten.

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 09-03-2020 17:26 ]

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-01 19:35
Een inwoner van Goirle die was besmet met het coronavirus is overleden, aldus de burgemeester. Bericht vermeldt dat het slachtoffer op leeftijd was en een kwetsbare gezondheid had.

[ Voor 16% gewijzigd door voske op 09-03-2020 17:28 ]

Be yourself, no matter what they say ...

• ed1703
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:22:
[...]

In Brabant thuisblijven, maar hoesten kun je niet echt voorkomen....of wat versta je onder hoesten.
Hoesten is toch een reflex? Net als ogen knipperen. Tegenhouden net zo slecht.

Verwijderd

Joster schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:44:
[...]

Ja, ik denk dat er te / vrij lang is vast gehouden aan én klachten moeten hebben én in besmet gebied zijn geweest (of in aanraking met een bevestigde patiënt) voor het afnemen van een test.

Dat was ook de reden dat de patiënt van het Maasstad ziekenhuis niet werd getest en waardoor het later op slot moest: https://www.ad.nl/rotterd...ng-is-opgelopen~a2ba8c9e/

Ook iemand met zeer beperkte klachten en slechts een korte periode met koorts bleek positief: https://nos.nl/artikel/23...-vanwege-coronavirus.html

Nu lang niet iedereen meer terug te herleiden is tot een patiënt 0 moet er wel sneller over gegaan worden tot testen zou je zeggen.
Helaas een noodzakelijk kwaad om vals positieven te voorkomen en door beperkte capaciteit.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
anandus schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:19:
[...]

maar eerder dat er mensen die hoesten zonder masker in de trein gaan zitten
Jij woont in Japan of China dat dit daar standaard is :?

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Patients with hypertension appear to be at a higher risk of dying from the coronavirus, said a top Chinese intensive care doctor who’s been treating critically ill patients since mid-January.

bron: https://www.bloomberg.com...ssure-is-major-death-risk

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Adlermann schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:22:
[...]

Kunnen we dit eens voor ééns en voor altijd uit de wereld helpen?

*ELK* maskertje, zelfs de simpele tandartsmaskertjes helpen tegen het VERSPREIDEN van het virus als de drager geïnfecteerd is. Als 100% van de nederlanders zo'n maskertje zou dragen dan zou de verspreidingssnelheid véél trager zijn.Ten tweede - mensen zitten minder aan hun mond en neus en dat is óók positief om besmettingen te voorkomen als je nog gezond bent.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
Hoge bloeddruk is sowieso niet gezond en is bijna overal de reden van een hogere mortaliteit....

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-01 19:57

[...]
Afgelopen weekend nog ervaren in de supermarkt. Onverwachts moest ik niezen en de eerste keer lukte het mij niet om (volgens het door mijn werk voorgeschreven protocol) in de binnenkant van mijn elleboog te niezen. De tweede en derde keer wel. Ik kreeg daardoor toch een aantal bijzondere blikken naar mij toe. Aan de andere kant al een aantal overlegsituaties gehad (voor het weekend) waarin ik aangaf geen handen te schudden, waarna vervolgens de rest van de aanwezigen wel de hand schudde. Eén daarvan gaf aan dat ze nog geen protocol hadden maar dat dit vast en zeker vanaf maandag wel zou gelden.

Ik denk dat e.e.a. wel exemplarisch is voor hoe er met de potentiële verspreiding wordt omgegaan. Persoonlijk maak ik mij geen extra zorgen. Wat ik wel bijzonder vindt is dat er in sommige gevallen heel luchtig gedaan wordt over een potentieel groot probleem voor een bepaald gedeelte van de bevolking en ons zorgsysteem. Voorzorgsmaatregelen, zoals geen handen schudden en oplettend zijn bij hoesten/niezen, lijken mij verstandig om in acht te houden. Niet voor mezelf, dan wel voor een ander.

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

[...]

offtopic:
Ze zeggen bij FluCamp, maar ik zie op https://flucamp.com/ 0,0 meldingen over Covid-19.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:40
armageddon_2k1 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:36:
Hoge bloeddruk is sowieso niet gezond en is bijna overal de reden van een hogere mortaliteit....
Medicatie speelt er mogelijk een rol in, maar verdient nog meer aandacht, ACE-remmers in het bijzonder.

Verwijderd

Begrijpelijke keuze, maar dat betekent wel dat ook het RIVM toegeeft dat de cijfers die ze zelf publiceren een beperkt beeld (gaan) geven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xa-w6wqtqQ3j_1WXpkWq9IgnMBg=/800x/f/image/emAVcwbiizIc1187sGD457I8.png?f=fotoalbum_large

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-01 00:03
Verwijderd schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:42:
Begrijpelijke keuze, maar dat betekent wel dat ook het RIVM toegeeft dat de cijfers die ze zelf publiceren een beperkt beeld (gaan) geven:

[Afbeelding]
Wat is er begrijpelijk aan? Ik vind dit eigenlijk te achtelijk voor woorden, mensen gaan nu zelf bepalen wanneer ze zich weer beter voelen.. Terwijl in China de periode is bijgesteld omdat meerdere gevallen na 14 dagen toch opnieuw ziek worden. Ik vraag me toch echt af wat het RIVM hier aan het doen is.

Ik las dat de eerste herstelde al weer in de kroeg een biertje ging drinken, gaat lekker zo..

Daarnaast zouden ze toch ook gewoon locaties kunnen gaan openen waar de GGD ter plekke testen net zoals Korea voor twijfel gevallen die niet uit risico gebieden komen? Nu moet de GGD bij iedereen langskomen dan zit je natuurlijk snel aan de capaciteit.

[ Voor 20% gewijzigd door bloodlynx op 09-03-2020 17:50 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

bloodlynx schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:47:
[...]

Wat is er begrijpelijk aan? Ik vind dit eigenlijk te achtelijk voor woorden, mensen gaan nu zelf bepalen wanneer ze zich weer beter voelen.. Terwijl in China de periode is bijgesteld omdat meerdere gevallen na 14 dagen toch opnieuw ziek worden. Ik vraag me toch echt af wat het RIVM hier aan het doen is.

Ik las dat de eerste herstelde al weer in de kroeg een biertje ging drinken, gaat lekker zo..

Daarnaast zouden ze toch ook gewoon locaties kunnen gaan openen waar de GGD ter plekke testen net zoals Korea voor twijfel gevallen die niet uit risico gebieden komen? Nu moet de GGD bij iedereen langskomen dan zit je natuurlijk snel aan de capaciteit.
Waarschijnlijk roeien met de riemen die ze hebben. Met beperkte middelen kan je maar zoveel doen. Dat de middelen beperkt zijn zal waarschijnlijk veel verschillende redenen hebben waardoor vingerwijzen lastig wordt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• psychodude
  • Laatst online: 22:40
Een vierde Nederlander blijkt overleden, een oudere inwoner uit Goirle.

Bron: https://goirle.nl/actueel...nwoner-overleden-389.html

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:42
Heeft er iemand een link van de livestream van het crisisdebat? Op NOS politiek is iets anders bezig.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

vinom schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:02:
Heeft er iemand een link van de livestream van het crisisdebat? Op NOS politiek is iets anders bezig.
Het is een crisisoverleg van het kabinet, geen debat dus die zal nergens uitgezonden worden. Pas na afloop zal er dan een persconferentie zijn neem ik aan.

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-01 19:35
Bij het overleg van de Ministeriële Commissie Crisisbeheersing is ook de burgemeester van Den Bosch aanwezig als voorzitter van de Veiligheidsregio Brabant-Noord. Hij vertegenwoordigt ook de veiligheidsregio's Midden- en West-Brabant en Brabant Zuidoost.

Bron

Be yourself, no matter what they say ...

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

voske schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:10:
Bij het overleg van de Ministeriële Commissie Crisisbeheersing is ook de burgemeester van Den Bosch aanwezig als voorzitter van de Veiligheidsregio Brabant-Noord. Hij vertegenwoordigt ook de veiligheidsregio's Midden- en West-Brabant en Brabant Zuidoost.

Bron
Ik heb een voorgevoel dat er een lockdown-mogelijkheid besproken wordt, zodra het aantal besmetten over X-aantal komt dan komt er in Brabant een lockdown denk ik.

Vandaag de eerste oefening gehad en morgen ook. :+

Volvotips.com

• Stoney3K
  • Laatst online: 28-01 13:49

Stoney3K

Flatsehats!

Bart-Willem schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:22:
[...]

Ik heb een voorgevoel dat er een lockdown-mogelijkheid besproken wordt, zodra het aantal besmetten over X-aantal komt dan komt er in Brabant een lockdown denk ik.
Maar wat zou zo'n lockdown voor iedereen precies inhouden dan?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Het is zo ontzettend makkelijk praten vanuit je luie stoel. Je kunt er de donder op zeggen dat de verantwoordelijke instanties datgene doen wat ze nodig achten en dat er verloven worden ingetrokken, lange dagen worden gewerkt en weinig wordt geslapen.

Betekent dat dat ze de altijd de juiste keuzes maken? Helaas niet. Maar bedenk dan ook dat ze over méér data en informatie beschikken dan wij en specifiek opgeleid zijn om dit soort situaties het hoofd te bieden.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• gws24

gws24

Thinking is hard!

drooger schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:40:
[...]

offtopic:
Ze zeggen bij FluCamp, maar ik zie op https://flucamp.com/ 0,0 meldingen over Covid-19.
offtopic:
Bij het Queen Mary BioEnterprises Innovation Centre in Londen moet je zijn als je wil :P . bron: https://www.ad.nl/ad-werk...met-coronavirus~a293e5b1/. Het gaat trouwens wel om andere corona varianten die niet zo gevaarlijk zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door gws24 op 09-03-2020 18:26 ]

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:42:

[Afbeelding]
Ik vind 24 uur wel heel erg kort. 48 of 72 uur had misschien iets safer gespeeld. Ik begrijp de keuze voor 24 uur ook niet zo. Wat is de achterliggende gedachte.

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-01 00:03
FirePuma142 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:23:
[...]

Het is zo ontzettend makkelijk praten vanuit je luie stoel. Je kunt er de donder op zeggen dat de verantwoordelijke instanties datgene doen wat ze nodig achten en dat er verloven worden ingetrokken, lange dagen worden gewerkt en weinig wordt geslapen.

Betekent dat dat ze de altijd de juiste keuzes maken? Helaas niet. Maar bedenk dan ook dat ze over méér data en informatie beschikken dan wij en specifiek opgeleid zijn om dit soort situaties het hoofd te bieden.
Natuurlijk werken ze kei hard en weet maar al te goed hoe blij we moeten zijn met onze infrastructuur, maar als er nog steeds een groot deel van de burgers het weg zetten als een gewoon griepje. Dan vind ik het erg naiëf om100% op mensen te gaan vertouwen dat ze de juiste beslissing maken als ze ziek zijn. Dan zou ik het fijn vinden als er net zoals de meest omringende landen een periode wordt gekozen waar iemand nog binnen moet blijven (zoals het eerst ook was) voordat iemand weer naar buiten mag.

[ Voor 3% gewijzigd door bloodlynx op 09-03-2020 18:32 ]

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:31

ZieMaar!

Moderator General Chat
[...]

Uitgangspunt blijft dat als je niet ziek bent, je het niet verspreidt. Er wordt hier soms geschermd met bronnen, maar dat is allemaal n=1 en daarnaast kennen ze geen bewijs, alleen maar uitvoerig beschreven situaties waarin het misschien wel logisch lijkt, maar dat is geen bewijs.

Als dat je uitgangspunt is, is het besluit van t RIVM toch niet zo gek? Ik vind, dat als je stelt dat belachelijk is, je eerst maar eens met een betrouwbare bron moet komen waarin staat dat het zich ook verspreidt, zonder dat je symptomen hebt. De linkjes die hier tot toe stonden, hebben dat bewijs niet geleverd. Eigenlijk is het dus ontzettend misplaatste arrogantie om te denken dat je het beter weet dan mensen die er wel voor geleerd hebben, die wel onderzoeken op waarde weten te schatten etc.

Edit: misschien mis ik je punt en gaat het je vooral om het feit dat mensen zelf bepalen dat ze geen klachten meer hebben?
JeroenNietDoen schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:25:
[...]

Ik vind 24 uur wel heel erg kort. 48 of 72 uur had misschien iets safer gespeeld. Ik begrijp de keuze voor 24 uur ook niet zo. Wat is de achterliggende gedachte.
De achterliggende gedachte is misschien dat 24 uur al 24 uur meer is dan strikt noodzakelijk? Waarom zou je het langer maken dan nodig?

[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 09-03-2020 18:30 ]

Verwijderd

[...]

Als we de beperkte testcapaciteit plus de overbelasting in de zorg in ogenschouwing nemen, dan snap ik dat ze niet iedereen kunnen testen, noch zelf controleren. Dat besluit op zichzelf snap ik.

Wat je verder van de maatregelen in zijn geheel vindt is aan jou. Daar vind ik ook wat van maar die discussie wil ik niet starten. Het feit dat men toegeeft niet iedereen te kunnen testen en daarop dus eisen moet stellen is begrijpelijk.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 17:32

[...]
Schamen is wat zwaar, maar het zou geen kwaad kunnen (ook voor Corona al...) dat mensen iets minder enthousiast alles onderhoesten en niezen. Als je een scheet laat (onschuldig methaan) wordt je daar vuil om aangekeken, als je weet-ik-weel-wat aan het verspreiden bent roept iedereen vriendelijk 'gezondheid'...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• JeroenNietDoen
  • Nu online
ZieMaar! schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:27:
[...]

De achterliggende gedachte is misschien dat 24 uur al 24 uur meer is dan strikt noodzakelijk? Waarom zou je het langer maken dan nodig?
24 uur meer dan strikt noodzakelijk, dus eigenlijk vind je die 24 uur teveel. Hoezo vind je dat dan?

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:03
Straks met z'n allen voor de TV om 1900 voor de persconferentie neem ik aan?

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
JeroenNietDoen schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:36:
[...]

24 uur meer dan strikt noodzakelijk, dus eigenlijk vind je die 24 uur teveel. Hoezo vind je dat dan?
Omdat je het virus niet meer verspreidt, als je symptomen meer vertoont. Dat vind ik niet, dat is het uitgangspunt van het RIVM.

• ed1703
  • Niet online
https://www.nrc.nl/nieuws...itbraak-verloopt-a3993129
Waarom verbaas ik mij hier toch niet over?

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ZieMaar! schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:39:
[...]

Omdat je het virus niet meer verspreidt, als je symptomen meer vertoont. Dat vind ik niet, dat is het uitgangspunt van het RIVM.
Maar wat is daarvoor het criterium? Geen koorts meer? Of 24 uur helemaal niet hoesten of niezen?

Want dat laatste lijkt me vooral nu in het voorjaar een beetje een onhaalbare kaart.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Stoney3K schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:23:
[...]

Maar wat zou zo'n lockdown voor iedereen precies inhouden dan?
Deur op slot en sleutel weggooien! :+ Ik denk dat het advies wat er nu ligt gewoon een bindend advies zal worden. Maar ik ben geen lid van het kabinet, geen burgemeester en ook geen RIVM-medewerker. Dus die vraag kan je beter aan Rutte stellen. :P

Volvotips.com

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Basekid schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:39:
Straks met z'n allen voor de TV om 1900 voor de persconferentie neem ik aan?
Ik durf wel een voorspelling aan:
- geen paniek, maar we monitoren alles goed en nemen extra maatregelen indien nodig, maar niet overhaast
- er komen maatregelen om de economische schade te beperken
- we overleggen goed met onze collega’s in het buitenland
- het RIVM, de ggd’s en alle verpleegkundigen doen supergoed werk

Zoiets? Een crisisoverleg is ook niet per se meer dan een overleg over een crisis, toch?

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bart-Willem schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:43:
[...]

Deur op slot en sleutel weggooien! :+ Ik denk dat het advies wat er nu ligt gewoon een bindend advies zal worden. Maar ik ben geen lid van het kabinet, geen burgemeester en ook geen RIVM-medewerker. Dus die vraag kan je beter aan Rutte stellen. :P
Tja, je kan iemand wel een 'bindend advies' geven om in zelfisolatie te gaan zitten maar zo lang je geen politieagent voor de deur laat posten, blijft het alleen maar een advies waarvan je maar mag hopen dat die persoon het opvolgt.

Zolang er nog geen reservisten door de straat patrouilleren om een avondklok af te dwingen maak ik me weinig zorgen.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Stoney3K schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:42:
[...]

Maar wat is daarvoor het criterium? Geen koorts meer? Of 24 uur helemaal niet hoesten of niezen?

Want dat laatste lijkt me vooral nu in het voorjaar een beetje een onhaalbare kaart.
Geen idee, ik ben het eens met de mensen die vinden dat dat duidelijker opgeschreven moet worden. Maar laten we dat dan doen, in plaats van de periode maar langer maken.

Veel mensen (jij niet) blijven insinueren dat het virus asymptomanisch verspreid wordt en ik merk dat ok daar wat van vind, zeker als dat zonder goede bron gaat (tot nu toe in alle gevallen)..

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:32
Erapaz schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:30:
[...]

Misschien had je een iets minder duur huis moeten kopen als je niet een paar dagen minder kan werken omdat er een leraar ziek is. Het probleem wordt echt niet doorgeschoven naar de ouders, jij wilde kinderen, dat is jou probleem, niet het probleem van de school of overheid. En wat hebben vrouwen er mee te maken? Als man kun je toch ook thuisblijven? Dan ga je maar parttime werken en neem je een minder duur huis/auto.
Het probleem is dat je denkt dat kinderen, een dikke auto en een groot huis erbij horen en dat je daarom maximaal aan je uitgaven zit. Als je verstandig bent zorg je dat er ruimte zit in je financiele situatie. Zo zouden wij makkelijk een jaar thuis kunnen blijven en thuisonderwijs geven als de school dicht zou gaan. Maar ik woon dan ook op 70 m2 en rij in een goedkope auto.
Wow. Zelden zo’n oppervlakkig, bot en oordelende mening in een ZT topic gezien. Iedereen maakt eigen keuzes op basis van de voor hem of haar geldende situatie. Eigen verantwoordelijk benoemen tot daar aan toe, maar je kent de situatie niet en komt er meteen met een gestrekt been in.
Niet voor je eigen kinderen kunnen zorgen en zeggen dat school het probleem naar je doorschuift is de omgekeerde wereld. Leerplicht != gegarandeerde opvang. Zeker in een uitzonderlijke situatie zoals nu aan de gang is zul je je verantwoordelijkheid moeten nemen voor je eigen kinderen. Bij ons is vandaag en morgen ook een leerkracht ziek en we hebben 2 extra kids over de vloer. Regel wat met de andere ouders en het probleem is opgelost.
In ieder geval iets opbouwends: toch rammelt je redenatie aan alle kanten. Als je namelijk je kinderen zelf thuis houdt krijg je ruzie met de onderwijs inspectie maar als school verzuimd les te geven om wat voor reden dan ook had je daar maar klaar voor moeten zitten? Heel speciaal.

Kortom: laat een ieder lekker in z’n waarde, niemand kon deze toestand voorzien en niemand kiest er voor. Ieder heeft vervolgens recht op z’n eigen problemen, maar een klein beetje sympathiek en menselijk blijven kan écht geen kwaad.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zodadelijk de persconferentie (o.a. via Nos.nl). Of het wordt een lockdown in Brabant, of het wordt gewoon: "de tests zijn op, dus we kunnen weinig meer" en wordt het gewoon als mega-griepepidemie gezien. Dat laatste zou wel echt weer typisch iets Nederlands zijn en weet je zeker dat je een woeste WHO op je dak krijgt. :X

Volvotips.com

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:04
Ze kunnen natuurlijk ook alleen ophokplicht geven aan de oudjes en eventueel zwakkere waarvoor het virus direct gevaarlijk is. Zal waarschijnlijk een stuk goedkoper zijn dan de economische en sociale schade die nu wordt geïncasseerd.

• Flow
  • Laatst online: 08-11-2025
TheBorg was uiteraard eerder met een gifje over de verspreiding in Nederland. Maar omdat zijn kaart, door de snelle verspreiding, al erg snel vol staat met rode balletjes waardoor ik het in ieder geval moeilijk vind om te zien welke gemeenten nou precies besmettingen hebben durf ik de mijne nog wel te posten:
Afbeeldingslocatie: https://s5.gifyu.com/images/coronab86f8bb5701d5abd.gif
En anders moeten jullie het maar doen met een overzicht van de verspreiding wereldwijd (waar het in heel West-Europa toch wel richting Italië lijkt te gaan):
Afbeeldingslocatie: https://s5.gifyu.com/images/corona_worlde37bf65b5ebf7e35.gif

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

TheBrut3 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:02:
Ze kunnen natuurlijk ook alleen ophokplicht geven aan de oudjes en eventueel zwakkere waarvoor het virus direct gevaarlijk is. Zal waarschijnlijk een stuk goedkoper zijn dan de economische en sociale schade die nu wordt geïncasseerd.
Die ouderen en zwakkeren hebben ook mantelzorgers nodig. Hoe ga je dat oplossen als je ze preventief in quarantaine wil houden?

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Ze mogen wel wat aan hun punctualiteit doen, al 5 minuten na aanvang en nog weinig tekenen dat het zo gaat beginnen. :O

• anandus
  • Niet online
Ik weet niet of het gemeld was?
It has been confirmed that the death toll from the virus in Italy has increased from 366 to 463.

The total number of coronavirus cases in Italy has hit 9,172, rising from the 7,375 recorded on the previous day

drooger schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:06:
Ze mogen wel wat aan hun punctualiteit doen, al 5 minuten na aanvang en nog weinig tekenen dat het zo gaat beginnen. :O
Ze zeiden ook 'na 19 uur'.
Zelfs al deden ze het om middernacht, dan klopt dat nog :P

[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 09-03-2020 19:07 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Staat ook niks in de TV-gids, welke zender?

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bart-Willem schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:02:
Zodadelijk de persconferentie (o.a. via Nos.nl). Of het wordt een lockdown in Brabant, of het wordt gewoon: "de tests zijn op, dus we kunnen weinig meer" en wordt het gewoon als mega-griepepidemie gezien. Dat laatste zou wel echt weer typisch iets Nederlands zijn en weet je zeker dat je een woeste WHO op je dak krijgt. :X
In de nieuwe berichtgeving lees je al dat er alleen getest wordt bij patiënten uit risicogroepen.

Verspreiding moet je wel beperken. Guardian: Italian hospitals short of beds as coronavirus death toll jumps
Tekort aan zorgcapaciteit door te snelle verspreiding is een manier om in plaats van sub-3 procent (China) op 5-10% oversterfte uit te komen.

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-01 13:13
19:00 was een inschatting he ;)

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:16
Stoney3K schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:06:
[...]

https://nos.nl/livestream...et-over-coronacrisis.html

[ Voor 22% gewijzigd door alexbl69 op 09-03-2020 19:07 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:42

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

anandus schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:06:

[...]

[...]

Ah, dat verklaart een hoop. :)

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-01 15:35
Stoney3K schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:06:
[...]

Npo nieuws, bij mij is dat 501.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ook te streamen/casten via NPO app.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:42
De RIVM cijfers zeggen dus helemaal niets meer.
Gezinsleden worden niet getest en er wordt nog steeds niet getest als je niet uit een risico gebied komt of niet in aanraking bent geweest met een getest en positief bevonden persoon.

Weten we dat dus ook weer.
Zorgt straks weer voor allerlei speculatie in de mortaliteit...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• talkatoo
  • Laatst online: 28-01 17:44
Ik hoorde net (rond 7 uur) iemand op de achtergrond zeggen: "nog een kwartiertje, uiterlijk half 8". Toen stonden er weer een paar

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:22
Cobb schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:09:
De RIVM cijfers zeggen dus helemaal niets meer.
Gezinsleden worden niet getest en er wordt nog steeds niet getest als je niet uit een risico gebied komt of niet in aanraking bent geweest met een getest en positief bevonden persoon.

Weten we dat dus ook weer.
Zorgt straks weer voor allerlei speculatie in de mortaliteit...
Eerlijk gezegd maakt 2% of 3% ook niet heel veel uit (nou ja, t scheelt natuurlijk ontzettend veel doden) qua beleid wat je er op zet. Of t duidelijk minder dan 1%, richting de 5% of ver voorbij de 10% gaat is interessanter qua beleid

Verwijderd

anandus schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:06:

[...]

[...]

100 doden per dag dus. Twee weken geleden zaten ze nog niet eens op 100 besmettingen per dag. Ik hoop dat Italië de uitzondering is en niet de voorloper...

• GioStyle
  • Laatst online: 28-01 16:54
change1001 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:38:
Ik heb het gevoel alsof 3/4 van Nederland het beter lijkt te weten... Alsjeblieft vertrouw er nou een keer op dat deze maatregelen door de beste van de beste deskundigen worden geadviseerd.
Lees de topicwaarschuwing nog eens goed.

[ Voor 28% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-03-2020 21:10 ]

• ed1703
  • Niet online
Italie zit nu op ruim 9000 gevallen.. Zeer zorgelijk.

• groggy
  • Niet online

[ Voor 92% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-03-2020 21:14 ]

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:22
https://www.harderwijksez...YAOTXmMdol8fYhHWUaZNb8zfM

Zoiets helpt natuurlijk ook niet mee...

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:31
Een paar dagen nadat hij carnaval had gevierd, kreeg een man uit Brabant griepklachten en een "nare, droge hoest", vertelt hij vanuit zijn isolatiekamer in het Amphia Ziekenhuis in Breda. Zijn vrouw dacht meteen aan het coronavirus, maar omdat hij niet in een risicogebied was geweest, werd hij niet getest.

Afgelopen donderdag, acht dagen later, kreeg hij er hoge koorts bij en kwam hij via zijn huisartsenpost bij de Spoedeisende Hulp terecht. "Ik ging in een hoekje van de wachtkamer zitten en kon alleen maar met mijn ogen dicht voorover buigen." De artsen dachten aan een longontsteking of een influenzavirus, zegt de man die al de longziekte COPD had.

Voor de zekerheid namen ze speeksel af. "Dat het corona bleek, was heel erg balen. Vanwege al het gedoe dat er aan vastzit en omdat mijn kinderen thuis in quarantaine moeten." Zijn klachten begonnen op 27 februari, de dag dat bekend werd dat er een eerste patiënt in Nederland was, een man uit Loon op Zand. Inmiddels zijn er in Nederland 321 besmettingen geconstateerd in Nederland, van wie er 134 uit Brabant komen.
https://nos.nl/artikel/23...mer-ik-was-heel-ziek.html

Dit is toch wel vrij hard bewijs dat het coronavirus zich al verspreidde in Nederland voordat er ook maar een patiënt getest was. Het beleid de afgelopen weken was dat er getest werd als je (in contact met iemand) in een risicogebied was. Jammer dat ze geen steekproef houden onder iedereen met griepachtige klachten, dan krijg je een beeld of er significant veel mensen met coronavirus buiten de huidige testcriteria vallen.

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 20:17
Voor wie het moment gemist heeft:

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het zijn allemaal weinig ingrijpende maatregelen. Snap niet dat ze dat "laaghangende fruit" niet eerder hebben ingezet toen Corona voor eerst In Nederland kwam. Het is niet zo alsof dat onverwachts kwam.

• Vorkie
  • Niet online
netjes van NOS
4 MINUTEN GELEDEN
NOS Journaal van 20.00 uur met gebarentolk
Vanwege het coronavirus wordt het NOS Journaal van 20.00 uur op NPO Nieuws uitgezonden met een gebarentolk. Bekijk de livestream op deze pagina.
https://www.npostart.nl/live/npo-nieuws

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-01 06:35
Meest zinnige van deze persconferentie vond ik dat RIVM aangeeft dat men nog steeds alleen in Brabant een aantal gevallen heeft waarvan men het pad naar 'patient zero' niet helemaal kan herleiden. In die brief gisteren van hoofd van het overkoepelend orgaan van IC's (dacht ik, correct me if I'm wrong) werd gesproken van een mogelijke tweede haard rond Houten. Dat is kennelijk toch niet het geval (en dat is uiteraard goed nieuws).

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Wat je uit deze persconferentie kan halen is dat ze maatregelen nemen wanneer die nodig en proportioneel zijn en dat kan per dag verschillen. Het gaat dus om balans tussen maatschappelijke verstoring en het bestrijden van het virus. Is imo allemaal heel logisch.

Groot kritiek punt op de persconferentie is wel dat ze niet meer tijd nemen om vragen die leven te beantwoorden zoals die hier in dit topic voorbij komen (bv hoeveel wordt er getest, waarom wordt niet iedereen getest, hoeveel testen per dag, waarom mogen mensen na 24 uur al naar huis etc etc etc). Sowieso kan de communicatie zo veel beter op alle soorten media.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

gws24 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:11:
Groot kritiek punt op de persconferentie is wel dat ze niet meer tijd nemen om vragen die leven te beantwoorden zoals die hier in dit topic voorbij komen (bv hoeveel wordt er getest, waarom wordt niet iedereen getest, hoeveel testen per dag, waarom mogen mensen na 24 uur al naar huis etc etc etc).
Dat soort inhoudelijke vragen verwacht ik ook eigenlijk niet van journalisten die eigenlijk alleen maar zaten te vissen naar extreme maatregelen en doemscenario's.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Stoney3K schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:13:
[...]

Dat soort inhoudelijke vragen verwacht ik ook eigenlijk niet van journalisten die eigenlijk alleen maar zaten te vissen naar extreme maatregelen en doemscenario's.
Extreme maatregelen, doemscenario's, en vooral quotes die ze tegen Rutte kunnen gebruiken mocht hij nu iets zeggen wat ie later terug moet nemen. Er werd gewoon politiek bedreven.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-01 17:50
Waarom worden opeens carnavalsoptochten dit weekend ingehaald in Noord-Brabant omg vragen op problemen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Vorkie
  • Niet online
Amaze86 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:16:
Waarom worden opeens carnavalsoptochten dit weekend ingehaald in Noord-Brabant omg vragen op problemen.
Morgen komen aanvullende eisen / richtlijnen voor Brabant vanuit de veiligheidsregio Brabant. Dus mogelijk dat ze deze nog gewoon afgelasten.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Stoney3K schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:13:
[...]

Ik ook niet jammer genoeg maar ik bedoelde dan ook dat ze een aantal mensen op hun vakgebied een korte presentatie laten geven. Dus bv het RIVM over het testen en iemand van VWS over de voorbereiding in ziekenhuizen etc

• janvanduschoten
  • Laatst online: 01:52

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Lees voor je wat post allemaal nog eens goed de topicwaarschuwing hieronder. Dit is een ZT topic, dus stop met de slowchat, complottheorieën, etc.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• groggy
  • Niet online
*knip* Lees de topic waarschuwing nu nog eens rustig door.

[ Voor 79% gewijzigd door janvanduschoten op 09-03-2020 20:21 ]

• GAIAjohan
  • Laatst online: 22:51
Amaze86 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:16:
Waarom zouden optochten vragen om problemen zijn?!
Mensen staan langs de kant van de weg, vaak met best wat ruimte naar de buren. En dat zegt een Groninger in limboland.
Een optocht is wel even wat anders dan een statiefestatie om maar wat te noemen

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• GioStyle
  • Laatst online: 28-01 16:54
GAIAjohan schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:14:
[...]

Op basis waarvan vindt deze ervaringsdeskundige dan dat hij het beter weet dan de mensen van het RIVM. Welke bewijzen heb je dat eerder genomen maatregelen alles hadden voorkomen?
Of beter nog: stel het bleek een storm in een glas water, zorg je dan dat je net zo serieus wordt genomen als het KNMI bij Henk en Ingrid?
Code oranje? Zal wel meevallen... /3

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-03-2020 21:09 ]

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:22
autje schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:10:
Meest zinnige van deze persconferentie vond ik dat RIVM aangeeft dat men nog steeds alleen in Brabant een aantal gevallen heeft waarvan men het pad naar 'patient zero' niet helemaal kan herleiden. In die brief gisteren van hoofd van het overkoepelend orgaan van IC's (dacht ik, correct me if I'm wrong) werd gesproken van een mogelijke tweede haard rond Houten. Dat is kennelijk toch niet het geval (en dat is uiteraard goed nieuws).
Daar is deze man dus 1 van. Rond carnaval ziek geworden, lijkt me sterk dat dat toevallig is geweest van de man uit Loon op Zand.

Brabantse coronapatiënt vanuit isolatiekamer: 'Ik was héél ziek' - https://nos.nl/l/2326480

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

HallonRubus schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:51:
[...]

https://nos.nl/artikel/23...mer-ik-was-heel-ziek.html

Dit is toch wel vrij hard bewijs dat het coronavirus zich al verspreidde in Nederland voordat er ook maar een patiënt getest was. Het beleid de afgelopen weken was dat er getest werd als je (in contact met iemand) in een risicogebied was. Jammer dat ze geen steekproef houden onder iedereen met griepachtige klachten, dan krijg je een beeld of er significant veel mensen met coronavirus buiten de huidige testcriteria vallen.
nee dat is geen bewijs, vziw werd een gedeelte van mensen met griepklachten bij nivel stations al geschaduwtest voor Corona.

Goed dat ze je suggestie al pro-actief uitvoerden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• ed1703
  • Niet online
GioStyle schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:09:
[...]

We zijn allemaal ervaringsdeskundigen. Dat is juist de grap.

Waar ik moeite mee heb is dat de maatregelen al veel eerder genomen hadden moeten worden. Er wordt hier nogal laks gereageerd met een paar nietszeggende maatregelen.
Dat is wel zo, maar ik heb het idee dat sommigen onacceptabele maatregelen willen zien, die op dit moment geen nut dienen.
Ik geloof deze personen eerder dan de meningen hier.
Wat sommigen willen is echt te zot voor woorden:

Scholen sluiten? hoe zie je dat voor je?

Augustus 2020: De Virusuitbraak is voorbij.. Nederland heeft een parlementaire enquete opgestart omdat de maatregelen tijdens de corona-crisis veel te streng waren en onnodig. Er zijn daardoor bedrijven failliet gegaan en veel mensen zijn hun baan kwijt. Het kabinet is vorige week opgestapt om deze reden.

Augustus 2020: De Virusuitbraak is voorbij...Er zijn gelukkig heel weinig doden gevallen in nederland (15). Deze personen waren vrijwel allemaal van oudere leeftijden of/en met een onderliggende aandoening. Dankzij vrij normale maatregelen zoals je handen wassen en geen handen meer schudden is voor nederland de overlast tot een minimum beperkt gebleven.

Doe mij die laatste maar.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dacuuu schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:22:
[...]

Daar is deze man dus 1 van. Rond carnaval ziek geworden, lijkt me sterk dat dat toevallig is geweest van de man uit Loon op Zand.

Brabantse coronapatiënt vanuit isolatiekamer: 'Ik was héél ziek' - https://nos.nl/l/2326480
En toen kreeg hij ook nog Corona...

Hij had al copd namelijk.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 20:09
TheBorg, super bedankt voor de mooie weergave van dag tot dag.
Heb je net zoals gisteren ook 1 plaatje van de nieuwe gevallen van de afgelopen 24h?
Ben benieuwd waar die nieuwe gevallen bij zijn gekomen.

American Express vraagbaak

Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.

• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handiger links:

https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.