American Express vraagbaak
07-03-2020 3
07-03-2020 2
07-03-2020 2
07-03-2020 1
07-03-2020 0
Waar zien jullie dat er 1 is af gegaan?
@janvanduschotenCobb schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:56:
Dank. Bij deze de post.
[...]
En deze nog.
https://www.telegraaf.nl/...ubbeling-coronabesmetting
„Er zijn aanwijzingen dat kinderen het virus verspreiden. Ze worden weliswaar niet erg ziek van het virus, maar blijken het in China bijna net zo vaak onder de leden te hebben als volwassenen. Ze zijn dus niet zo onaanraakbaar als eerder gedacht. Kinderen lijken dus dragers en ook verspreiders te zijn.”
Nou zit ik te knoeien met posten. Dat was ook niet de bedoeling .
[ Voor 5% gewijzigd door Cobb op 07-03-2020 18:02 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Waar is het bewijs? Waar is het onderzoek? Ik zie alleen maar stemmingmakerij.Cobb schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:56:
Dank. Bij deze de post. @janvanduschoten
[...]
En deze nog.
„Er zijn aanwijzingen dat kinderen het virus verspreiden. Ze worden weliswaar niet erg ziek van het virus, maar blijken het in China bijna net zo vaak onder de leden te hebben als volwassenen. Ze zijn dus niet zo onaanraakbaar als eerder gedacht. Kinderen lijken dus dragers en ook verspreiders te zijn.”
"May our framerates be high and our temperatures low."
"Can", "Maybe", "er zijn aanwijzingen dat", "we do not know"Cobb schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:56:
Dank. Bij deze de post. @janvanduschoten
[...]
En deze nog.
En een van de linkjes (statnews) heeft zelfs een rectificatie:
High-profile report on asymptomatic spread of coronavirus based on faulty information, health officials sayThe paper that was the subject of this story was based on faulty information.
Nb. Ik zeg niet dat het niet zo is, maar er is nog geen vaststaand bewijs en veel onzekerheid dat het wel zo is.
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 07-03-2020 18:11 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Het is in elk geval nuttig te weten dat in het begin van de epidemie in China de scholen toevallig twee weken gesloten waren i.v.m. lokale feestdagen en dat die sluiting toen preventief ook is verlengd. Dit werd gerapporteerd door de leider van het WHO team dat in China is geweest. Daardoor was het moeilijker om te beoordelen wat de bijdrage van scholen is aan de verspreiding van het virus. Er zijn andere redenen om die risico's niet bij voorbaat te onderschatten.
Verwijderd1 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:25:
Weer een cruiseschip gelinkt aan het virus:
And on the Grand Princess cruise ship moored outside San Francisco, nearly half of the 46 people tested for coronavirus onboard have returned a positive result, vice president Mike Pence said. The fate of its more than 3,500 passengers and crew from more than 50 countries remains unclear.
Pence said 21 positive results had been recorded – 19 crew members and two passengers – and that “those that will need to be quarantined will be quarantined. Those who will require medical help will receive it.” He urged elderly Americans to consider carefully taking future cruises during the crisis.
https://www.theguardian.c...-after-21-cases-confirmed
Mag je wel hopen dat ze inmiddels wat geleerd hebben
Het is nog nooit eerder in de geschiedenis van de mensheid voorgekomen dat in Nederland iemand komt te overlijden aan Covid-19.Leon Zwiers schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 14:18:
De massa hysterie wordt gelukkig hier en daar tegengegaan door nu de CDC. Er zijn sinds oktober in de US al tussen de 16.000 en 41.000 griepdoden gevallen. Daar hoor je he-le-maal niets over. Maar de eerste coronadode in NL..... een 86+ er (!!!) die ook al andere aandoeningen had? Doem en verdervenis! Massale hysterie.
Ben er wel een beetje klaar mee.
Daarom is het nieuws. Ik zie echt niet wat daar 'massale hysterie' aan is.
Sowieso zie ik nergens de massahysterie waar steeds naar verwezen wordt, dus ik weet niet precies in welke wereld jij leeft. Het is een actueel topic, dus er wordt over bericht. Als je er nu al klaar mee bent, dan heb je de komende tijd een moeilijke periode.
De GGD voert onder dit soort groepen sowieso relatief veel contactonderzoek uit.loekf2 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 14:22:
[...]
Waren trouwens 760 hertjes en ballen (sorry...) in 15 bussen. Beetje verwarrende berichtgeving van de NLse pers. Eerst roepen niemand ziek, dan toch 4 mensen met klachten die getest zijn.
Ik had een hoger aantal verwacht, zeg 1-2%, dus dubbele.
Wel veroorzaakt door wat intiemer contact dan binnen twee meter
Als ik het mij goed herinner was dat een false positive. Een kind dat zonder symptomen toch getest werd.roffeltjes schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:48:
[...]
Ik zie dat amsterdam 1tje daalde, dus ik denk dat ze eraf gaan.
MikeyMan schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:23:
[...]
Mag je wel hopen dat ze inmiddels wat geleerd hebben
Het blijft een moeilijke situatie natuurlijk, je hebt niet zomaar een paar duizend quarantaine locaties beschikbaar.While health officials said about 1,100 crew members will remain aboard, passengers could be disembarked to face quarantine, possibly at U.S. military bases or other sites. That's what happened to hundreds of passengers who were exposed to the virus on another Princess Cruises ship, the Diamond Princess, in January.
In his most recent comments about the ship, President Donald Trump, speaking Friday at the U.S. Centers for to Disease Control and Prevention in Atlanta, said he would prefer not to allow the passengers onto American soil but will defer to the recommendations of medical experts.
“I don’t need to have the numbers (of U.S. cases) double because of one ship that wasn’t our fault,” Trump said in a Fox News interview. “And it wasn’t the fault of the people on the ship either. OK? It wasn’t their fault either. And they are mostly American, so I can live either way with it.”
https://eu.usatoday.com/s...ip-california/4978565002/
En nog een schip in dat USA Today artikel:
Gelukkig niet zo'n groot schip als ik het goed begrijp.Meanwhile, three Maryland residents tested positive Thursday for the coronavirus after traveling on an Egyptian cruise on the Nile River, Maryland Gov. Larry Hogan said on Friday evening.
[...]
"This does appear to be the same cruise ship the World Health Organization (WHO) announced today has 12 workers who have been placed in quarantine for 14 days" after testing positive, said Hogan. "And our three Maryland cases appear to be linked to six confirmed coronavirus cases in Texas."
[...]
A cruise ship on Egypt's Nile River with over 150 tourists and local crew was in quarantine Saturday in the southern city of Luxor, after 12 people tested positive for the new coronavirus.
https://eu.usatoday.com/s...ip-california/4978565002/
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd1 op 07-03-2020 18:31 ]
Zijn we het er over eens dat er veel virussen (waaronder influenza, mazelen, SARS) zijn die asymptomatisch kunnen verspreiden? (zij het in beperkte mate)Deem schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:04:
Waar is het bewijs? Waar is het onderzoek? Ik zie alleen maar stemmingmakerij.
Is het dan handig om rekening te houden met mogelijke asymptomatische besmetting?
Zij het in beperkte mate.
We zijn het er ook over eens dat Covid19 een vrij nieuwe ziekte is?
Dus 'bewijs' is dan meestal wat dunnetjes, omdat er nog niet lang onderzoek naar gedaan wordt.
Ook is het vrij ingewikkeld om te bewijzen dat een besmetting asymptomatisch was.
Moeten we er dan maar vanuit gaan dat het onmogelijk is, omdat het nog niet bewezen is?
Moet er bewezen worden dat voor een trein staan dodelijk is of stap je voor de zekerheid toch maar even opzij?
Zoals al eerder aangehaald: de casus van de vrouw in haar '20's' die naar verluid 5 anderen besmette zonder symptomen te hebben.
China
Through epidemiological investigation, we observed a typical asymptomatic transmission to the cohabiting family members, which even caused severe COVID-19 pneumonia.
Ik kan me vergissen, maar dat geanimeerde kaartje gaf me het idee dat er in Amsterdam (of Diemen) 1tje afging. Als ik er naast zit excuses, dan zag ik het niet goed.TheBorg schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:00:
Ik heb voor Amsterdam
07-03-2020 3
07-03-2020 2
07-03-2020 2
07-03-2020 1
07-03-2020 0
Waar zien jullie dat er 1 is af gegaan?
[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 07-03-2020 18:45 ]
Mja, dat is gezien de sterftecijfers helaas wel een beetje te verwachten, relatief veel onontdekte besmettingenGeert1976 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:45:
gaat iets niet zo helemaal goed daar in Italie; in 24 uur tijd 1200 besmettingen erbij...
Dit kán ook evt. komen door toegenomen testcapaciteit waardoor eerder niet vast te stellen besmettingen nu kunnen worden 'ingehaald'.Geert1976 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:45:
gaat iets niet zo helemaal goed daar in Italie; in 24 uur tijd 1200 besmettingen erbij...
Dat deden ze bij de Diamond Princess ook. De moeilijkheid zit hem in het rondbrengen van dat eten en het voorbereiden van het eten (en wellicht tal van andere zaken waar ik geen rekening mee heb gehouden). In een normaal ziekenhuis is het personeel enigszins opgeleid voor quarantaine situaties en zullen strikte instructies gegeven worden nu dat nodig is. Daarnaast gaat medisch personeel naar huis als ze ziek zijn en werken ze een dienst waarna ze naar huis gaan. Personeel op die cruises zal veelal goedkoop personeel uit lage lonen landen zijn, ze zijn niet medisch opgeleid en ze slapen mogelijk in gezamenlijke hutten. Op dat schip in de VS zitten duizenden mensen en er zijn nu 50 mensen getest. Ook het personeel wat nu negatief getest is kan in de loop van deze week ziek worden (of nu negatief testen omdat ze pas net geïnfecteerd zijn). Op zo'n cruise blijf je dus achter de feiten aanlopen.MikeyMan schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:37:
@Verwijderd1 Als iedereen op z'n kamer blijft lijkt me dat close enough... Eten voor de deur, geen rechtstreeks contact.
ah oke, flinke opschaling testen inderdaad.CaptJackSparrow schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:47:
[...]
Dit kán ook evt. komen door toegenomen testcapaciteit waardoor eerder niet vast te stellen besmettingen nu kunnen worden 'ingehaald'.
Een tragedie.Chinees ‘quarantaine-hotel’ stort in: circa 70 mensen bedolven onder het puin
[Img]https://www.ad.nl/buitenland/chinees-quarantaine-hotel-stort-in-circa-70-mensen-bedolven-onder-het-puin~a249b7bf/167
Een nieuw hotel dat voor de quarantaine van eventuele coronapatiënten diende in de Zuid-Chinese kuststad Quanzhou is vanmiddag ingestort. Volgens plaatselijke media zijn circa zeventig mensen bedolven onder het puin. De autoriteiten meldden dat er vooralsnog zeker 37 mensen zijn gered. Ongeveer 150 reddingswerkers zijn op zoek naar meer slachtoffers, meldden de staatsmedia.
https://www.ad.nl/buitenl...-onder-het-puin~a249b7bf/
In Nederland hebben we dan nog geluk dat bij een echte uitbraak we wat stevige maar leegstaande kantoorpanden hebben, of bijvoorbeeld het slotervaart ziekenhuis nog kunnen hergebruiken.
[ Voor 15% gewijzigd door 3x3 op 07-03-2020 18:57 ]
| live and give like no one else |
Dat is ook niet heel gek, aangezien de 19 slaat op het jaar van ontdekking ofwel 2019 en dan nog aan het einde van het jaar. Dus dat het nog nooit eerder is voortgekomen kloptterabyte schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:24:
[...]
Het is nog nooit eerder in de geschiedenis van de mensheid voorgekomen dat in Nederland iemand komt te overlijden aan Covid-19.
Daarom is het nieuws. Ik zie echt niet wat daar 'massale hysterie' aan is.
Really?daan! schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:32:
[...]
knip
Moet er bewezen worden dat voor een trein staan dodelijk is of stap je voor de zekerheid toch maar even opzij?
[...]
Als je met dat soort argumenten aankomt wordt het niet echt geloofwaardiger op.
Ter vergelijking:Geert1976 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:45:
Twee weken geleden waren er totaal twintig bevestigde gevallen.
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 07-03-2020 19:02 ]
Opvallend, als mijn italiaans mij niet in de steek laat, hoeveel mensen opgenomen worden in het ziekenhuis (2651) daar ten opzichte van het aantal thuisisolaties (1843) en het totaal aantal huidige positieve gevallen (5061). Wordt men in Italie sneller opgenomen? Ik dacht daar eerder over gelezen te hebben in dit topic en dat ze daar nogal snel opnemen in het ziekenhuis etc.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Volgens mij deden ze dat helemaal niet.Verwijderd1 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:48:
[...]
Dat deden ze bij de Diamond Princess ook.
Die Japanse viroloog die van het schip getrapt is, gaf aan dat er geen clean zones waren, en dat iedereen een beetje over het schip heen aan het wandelen was. Hij was aardig boos over de gang van zaken daar.
Veel oude mensen.gws24 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:08:
[...]
Opvallend, als mijn italiaans mij niet in de steek laat, hoeveel mensen opgenomen worden in het ziekenhuis (2651) daar ten opzichte van het aantal thuisisolaties (1843) en het totaal aantal huidige positieve gevallen (5061). Wordt men in Italie sneller opgenomen? Ik dacht daar eerder over gelezen te hebben in dit topic en dat ze daar nogal snel opnemen in het ziekenhuis etc.
Dus eerder ernstig ziek door dit virus, ze hebben ook iets van 5% fatality rate als ik me niet vergis.
Dat is althans mijn theorie.
★ What does that mean? ★
Zelfde probleem als in China en Zuid Korea. Mensen onderschatten het. Onder "mild symptoms" valt ook een longontsteking. In Italie gaan ze opschalen van 5000 naar 7500 intensive care bedden. Er worden 15.000 gepensioneerde verpleegkundige en 5000 artsen oproepen.gws24 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:08:
[...]
Bron
Vorige week verkondigde een Nederlands ziekenhuis (ik meen in Rotterdam) met trots dat ze er klaar voor zijn en 48 bedden ter beschikking hebben. Als het bij ons zo gaat als in Italie zijn ze eind volgende week vol.
[ Voor 10% gewijzigd door TheBorg op 07-03-2020 19:16 ]
De vier zieke Vindicatters hebben geen corona virus.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!
Nog steeds zijn de getallen wereldwijd niet zo dat er enorme paniek nodig is, wereldwijd hebben we nu nog niet de aantallen besmettingen die we jaarlijks in Nederland hebben qua influenza en ook het dodental in China is het dubbele van de influenza doden in Nederland (gemiddeld) maar wel met heel veel meer inwoners.
Hiermee zeg ik niet dat covid-19 gelijk is aan influenza, maar wel dat men een beetje doorslaat in mijn ogen.
Als ik de video van NOS skim dan lijkt het alsof ze dezelfde methode als deze hieronder gebruiken. Die apparatuur zit rond een ton als ik Google mag geloven, dus waarschijnlijk al in de meeste labs beschikbaar. Dan zullen de kosten erin zitten dat er voor elke persoon apart moet worden getest en dit niet geautomatiseerd wordt. Eerder zeiden ze op het nieuws geloof ik dat het 6 uur duurde en ze tot 22u bezig waren om tests te voltooien, dus 9u aan de bak, lunch, en 2de controle test doen.MrJames schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:23:
Een directe contactpersoon van mij: GGD heeft de opdracht gegeven aan medewerkers om zo weinig mogelijk te testen op de corona virus. De test schijnt heel duur te zijn.
Jammer om te horen, hoe hiermee door de GGD en RIVM word omgegaan.
https://www.cdc.gov/coron...tection-instructions.html
Peroni-virus waarschijnlijkNiGeLaToR schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:16:
https://mobile.twitter.co...tatus/1236331799762124800
Dat zou niet veel geld zijn. Ik kan het me bijna niet voorstellen dat een dergelijk apparaat zo eenvoudig is. Misschien is het testmateriaal zelf duur.
Dat de GGD opdracht zou hebben gegeven om het aantal testen te minimaliseren vanwege kosten is dan niet erg aannnemelijk.Ik kan het me in de huidige situatie ook niet voorstellen.
De maatschappelijke schade is nu al enorm. dan ga je echt niet op een testje bezuinigen
2e controle test wordt dacht ik altijd door een ander lab gedaan en pas als de eerste positief is dus in principe duurt zo'n test 6 uur even afgezien van de logistiek. Daarom ook dat een 2e test vaak nog weer een dag langer duurt omdat dan de monsters naar dat andere lab vervoert moeten worden.HallonRubus schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:16:
[...]
Als ik de video van NOS skim dan lijkt het alsof ze dezelfde methode als deze hieronder gebruiken. Die apparatuur zit rond een ton als ik Google mag geloven, dus waarschijnlijk al in de meeste labs beschikbaar. Dan zullen de kosten erin zitten dat er voor elke persoon apart moet worden getest en dit niet geautomatiseerd wordt. Eerder zeiden ze op het nieuws geloof ik dat het 6 uur duurde en ze tot 22u bezig waren om tests te voltooien, dus 9u aan de bak, lunch, en 2de controle test doen.
https://www.cdc.gov/coron...tection-instructions.html
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Nee, maar daar doet men dan ook veel moeite voorBernardV schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:16:
Nog steeds zijn de getallen wereldwijd niet zo dat er enorme paniek nodig is, wereldwijd hebben we nu nog niet de aantallen besmettingen die we jaarlijks in Nederland hebben qua influenza
Of ik begrijp niet wat je bedoelt of je doet verkeerde aannames of je gebruikt verkeerde cijfers.en ook het dodental in China is het dubbele van de influenza doden in Nederland (gemiddeld) maar wel met heel veel meer inwoners.
Dat is niet zo duidelijk? Italie heeft een fors detectie probleem, zeer vermoedelijk een flinke ijsberg onder water, wat je kan deduceren uit het sterftecijfer. Dat verklaard ook deels het grote aantal opnames.TheBorg schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:14:
[...]
Zelfde probleem als in China en Zuid Korea. Mensen onderschatten het. Onder "mild symptoms" valt ook een longontsteking. In Italie gaan ze opschalen van 5000 naar 7500 intensive care bedden. Er worden 15.000 gepensioneerde verpleegkundige en 5000 artsen oproepen.
Bron
Vorige week verkondigde een Nederlands ziekenhuis (ik meen in Rotterdam) met trots dat ze er klaar voor zijn en 48 bedden ter beschikking hebben. Als het bij ons zo gaat als in Italie zijn ze eind volgende week vol.
Sowieso is een ziekenhuis de plaats waar je NIET wil zijn bij dit soort epidemieën, het is de meest logische verspreidingshaard
Uiteraard houdt het thuisblijven op als je aan de beademing moet, maar er is meer dan een logistieke kant aan thuis isolatie. Je maakt de kans op verspreiding en kruis besmetting met andere ongein kleiner als je wegblijft uit een ziekenhuis. Ik mag toch hopen dat we niet aan barakken e.d. gaan beginnen, dat is echt geen goed idee. Zoveel mogelijk thuis verzorgen, dat is verreweg de beste oplossing.
Ik vond het eerst ook raar dat je in Nederland direct naar huis wordt gestuurd na een ingreep, maar het is eigenlijk ontzettend logisch.
Hij stelt dat het hogere percentage wegvalt tegenover de veel kleinere verspreiding. Dat houdt alleen stand als het niet doorknalt en dat is wel een heel spannende aanname (lees; erg naief), we zitten in het vertraag traject, niet in de uitroeifase.anandus schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:23:
[...]
Nee, maar daar doet men dan ook veel moeite voor![]()
[...]
Of ik begrijp niet wat je bedoelt of je doet verkeerde aannames of je gebruikt verkeerde cijfers.
Beetje een race tussen het virus en het vaccin.
[ Voor 25% gewijzigd door roffeltjes op 07-03-2020 19:31 ]
Ik werk met heel veel Italianen. Ze zeggen zelfs over zichzelf dat ze met elk pijntje of kuchje naar arts gaan. Eerste jaar in Nederland vinden ze het niets dat wij nooit naar het ziekenhuis gaan, na een aantal jaar realiseren ze zich dat ziekenhuizen vaak niet een plek zijn waar je beter wordt en wennen ze langzaam aan het betere Nederlandse systeem.TheBorg schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:14:
[...]
Zelfde probleem als in China en Zuid Korea. Mensen onderschatten het. Onder "mild symptoms" valt ook een longontsteking. In Italie gaan ze opschalen van 5000 naar 7500 intensive care bedden. Er worden 15.000 gepensioneerde verpleegkundige en 5000 artsen oproepen.
Bron
Ja er was een hoop mis, maar ik zie niet waarom dat nu per se anders zou zijn. Je hebt het bijvoorbeeld over clean zones, ik neem aan dat je bedoelt waar het virus niet komt? Dat is natuurlijk een goed streven, maar dat kan je pas doen als je weet wie besmet is en wie niet. En dan nog hangt het aan een zijden draadje want er hoeft maar een geïnfecteerde in die clean zone te komen waarna het binnen die clean zone kan gaan verspreiden.MikeyMan schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:11:
[...]
Volgens mij deden ze dat helemaal niet.
Die Japanse viroloog die van het schip getrapt is, gaf aan dat er geen clean zones waren, en dat iedereen een beetje over het schip heen aan het wandelen was. Hij was aardig boos over de gang van zaken daar.
Het is veel makkelijker om naar een marinebasis te varen en daar iedereen van boord te laten en ze twee weken in isolatie te zetten. Er is minder risico, artsen kunnen er makkelijker bij, het ziekenhuis is dichterbij, voedsel kan uit een schonere bron komen, etc. Het hangt natuurlijk wel af van de capaciteit die men op zo'n basis heeft en welwillendheid van de overheid om (in eerste instantie) voor de kosten op te draaien, maar dan heb je ook meer zekerheid.
Hier de cijfers voor influenza Nederland :anandus schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:23:
[...]
Nee, maar daar doet men dan ook veel moeite voor![]()
[...]
Of ik begrijp niet wat je bedoelt of je doet verkeerde aannames of je gebruikt verkeerde cijfers.
https://www.volksgezondhe...a/cijfers-context/sterfte
China nu ruim 3000 doden.
Ja, maar in Nederland zijn er jaarlijks tien keer zoveel gevallen van influenza dan er gevallen van corona in China zijn, dus ik snap de vergelijking niet?BernardV schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:27:
[...]
Hier de cijfers voor influenza Nederland :
https://www.volksgezondhe...a/cijfers-context/sterfte
China nu ruim 3000 doden.
Valt mij mee. Mijn ervaring is al bij groepsreizen van zeg 15 man er altijd een zieke tussen zit. Dit zijn 760 man/vrouw een hele week op hun lip.NiGeLaToR schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:16:
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Gifje staat ook nog op de planning.
[ Voor 10% gewijzigd door Flow op 07-03-2020 19:33 ]
Ah, je hebt het over de percentages. Ja die liggen anders, het is maar welke je pakt. Ik zeg dat we ons niet te druk moeten maken gezien het dodental hoe erg het ook is.anandus schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:30:
[...]
Ja, maar in Nederland zijn er jaarlijks tien keer zoveel gevallen van influenza dan er gevallen van corona in China zijn, dus ik snap de vergelijking niet?
De kans is ook groot dat er meer mensen covid-19 onder de leden hebben dan we nu weten, dus die percentages liggen waarschijnlijk ook anders.
Ik mag hopen dat ze die gepensioneerden (risicogroep) dan op 'veilige' afdelingen in gaan zetten en dat ze een jongere, minder risico lopende, groep gaan vervangen die dan de Covid-19 patiënten gaan verzorgen. Mag wel hopen dat dit op vrijwillige basis kan. "Ga jij maar van de neonatologie naar de Covid-19 afdeling". Kan ook nog wat weerstand oproepen. We kunnen nog gekke dingen mee gaan maken vrees ik.TheBorg schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:14:
[...]
Bron
Waarom niet? Met een beetje pech kijken we aan tegen tienduizenden doden in Nederland die bij voldoende vertraging voorkomen kunnen worden.BernardV schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:35:
[...]
Ah, je hebt het over de percentages. Ja die liggen anders, het is maar welke je pakt. Ik zeg dat we ons niet te druk moeten maken gezien het dodental hoe erg het ook is.
Lijkt me genoeg reden om ons er druk over te maken?
Mensen zijn verrassend vaak bereid zich weg te cijferen voor het grote goed als er echt crisis is. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat dit in de moderne maatschappij niet meer opgaat.CaptJackSparrow schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:36:
[...]
Ik mag hopen dat ze die gepensioneerden (risicogroep) dan op 'veilige' afdelingen in gaan zetten en de ze een jongere, minder risico lopende, groep gaan vervangen die dan de Covid-19 patiënten gaan verzorgen. Mag wel hopen dat dit op vrijwillige basis kan. "Ga jij maar van de neonatologie naar de Covid-19 afdeling". Kan ook nog wat weerstand oproepen. We kunnen nog gekke dingen mee gaan maken vrees ik.
Ik weet bijvoorbeeld van mezelf dat ik geen vrijwilliger ben, maar als we als team de stront in moeten ga ik mee.
Zo'n gesloten vereniging is natuurlijk relatief afgesloten tegen invloeden van buitenaf.NiGeLaToR schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:16:
| live and give like no one else |
Er schoot mij net een stukje gebrek aan logica te binnen: hoe lang zijn ze weg geweest en hoe lang is de incubatie tijd ook al weer?3x3 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:45:
[...]
Zo'n gesloten vereniging is natuurlijk relatief afgesloten tegen invloeden van buitenaf.
Ze kunnen vrijwel onmogelijk al symptomen hebben als ze in Italie besmet zijn.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!
Zeker mag je je drukmaken, ik zeg ook in mijn post “in mijn ogen”, wij kijken beiden anders tegen dit virus aan. Dat is prima, ik post hier niet om iemand om te praten maar om mijn mening te delen. Als ik de cijfers bekijk en de groei zie weet ik ook dat het niet klaar is in Nederland, maar dat betekent niet dat ik me er heel druk over maak. Je kunt me naïef vinden daarin, ik denk juist andersom. Laten we het er op houden dat we beiden een andere visie hebben en het prima is om het niet eens te zijn, dan kunnen we het daar wel over eens zijn.anandus schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:44:
[...]
Waarom niet? Met een beetje pech kijken we aan tegen tienduizenden doden in Nederland die bij voldoende vertraging voorkomen kunnen worden.
Lijkt me genoeg reden om ons er druk over te maken?
Verwijderd
Toch als je ziet hoe snel het om zich heen slaat, is het zeker niet ondenkbaar.Indoubt schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:01:
[...]
Really?
Als je met dat soort argumenten aankomt wordt het niet echt geloofwaardiger op.
Bewijzen is lastig, dus vragen om expliciet bewijs vind ik een beetje flauw.
Direct aannemen dat het kan gaat ook te ver.
Gewoon rekening houden met het scenario dat het zeker mogelijk is.
Je mist de impact op ziekenhuizen.BernardV schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:16:
In mijn beleving is het zo dat we ons niet te druk moeten maken. Zeker is waakzaamheid goed en dan vooral voor de “zwakkeren” in onze samenleving, zoals ouderen, mensen die een chemo gehad hebben of iets anders waardoor de weerstand lager is.
Nog steeds zijn de getallen wereldwijd niet zo dat er enorme paniek nodig is, wereldwijd hebben we nu nog niet de aantallen besmettingen die we jaarlijks in Nederland hebben qua influenza en ook het dodental in China is het dubbele van de influenza doden in Nederland (gemiddeld) maar wel met heel veel meer inwoners.
Hiermee zeg ik niet dat covid-19 gelijk is aan influenza, maar wel dat men een beetje doorslaat in mijn ogen.
Italie moet IC opschakelen, heeft te weinig beademingsapparatuur en gaat nu gepensioneerde artsen en verpleegkundige terughalen.
Het probleem is niet de dodelijkheid, maar de complicaties waar een deel mee te maken krijgt. Ook kerngezonde mensen. Die overlijden niet, maar een longontsteking kan best vervelend zijn.
Het is geen influenza, de impact is groter!

Dit geeft aan waar het in Wuhan en Italie misging/misgaat en dat kwam vooral imo omdat ze er veel te laat bij waren en er dus een te grote schok op het systeem kwam omdat ze opeens heel veel zwaar zieken hadden.
Daar komt nog bij dat we in veel landen midden in het griepseizoen zaten wat ook altijd al extra druk geeft op het systeem. Gelukkig is de griep dit jaar van vrij korte duur en loopt op zijn eind (bij ons in ieder geval)
[ Voor 30% gewijzigd door gws24 op 07-03-2020 20:21 ]
Het is beiden heel naar.BernardV schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:52:
@BlakHawk daar heb je een heel goed punt! Ik heb inderdaad alleen gekeken naar het virus en niet naar de complicaties die dit voor de gezondheidszorg met zich meebrengt.
Mocht het virus 'uitbreken' voordat het vaccin er is, dan zijn er potentieel maatschappij-ontwrichtende situaties.
Een worst-case scenario (dus kleine kans) waar het VK rekening mee houdt is dat een kwart van de werkenden tegelijk ziek thuis is. Dat heeft impact. Zelfs als het maar een tien procent is, dan merk je dat wel.
En helemaal in de zorg. Onnodige sterfgevallen door te weinig handen aan het bed (of simpelweg geen bed), noem maar op.
Het is zaak om dit virus zo lang mogelijk binnen de perken te houden en waar mogelijk zo gecontroleerd mogelijk te laten verspreiden.
Overigens, om terug te komen op onze eerdere dialoog: Ik weet niet of ik me meer druk maak dan jij? Wat vind je drukmaken?
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 07-03-2020 20:19 ]
Dat ben ik met je eens, de impact op de gezondheidszorg is groot
Het ging mij om de vergelijking die gemaakt werd. Even voor een trein gaan staan is toch ff wat anders.
Jahaha ik las vanmorgen de lokale krant, hier in Zeeland is het eerste corona geval, en ze spraken met een viroloog van het ziekenhuis in Goes. Daar waren ze er ook helemaal klaar voor. Met 20 isolatiebedden in Goes en 9 in Terneuzen. 29TheBorg schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:14:
[...]
En daarom dus hulp van de bevolking nodig in het remmen, zodat opa niet nummer 30 wordt.JeroenNietDoen schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:26:
[...]
Jahaha ik las vanmorgen de lokale krant, hier in Zeeland is het eerste corona geval, en ze spraken met een viroloog van het ziekenhuis in Goes. Daar waren ze er ook helemaal klaar voor. Met 20 isolatiebedden in Goes en 9 in Terneuzen. 29
Maar als je dat ziet, waarom mogen alleen Noord Brabanders geen contact meer hebben bij een kuchje? Waarom geldt dat niet meteen ook voor Utrecht en Zuid-Holland? En bv Zuid LimburgFlow schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:32:
Ik zag dat ik niet snel genoeg was met het maken van mijn kaart. Maar omdat kleurtjes leuk zijn en plaatsnamen handig (klikbaar voor heel groot en meer leesbaarheid):
[Afbeelding]
Gifje staat ook nog op de planning.
Met name Utrecht vind ik echt extreem
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 07-03-2020 20:34 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dat heeft ermee te maken dat de meeste besmettingen te herleiden zijn (bijv vakantie of besmet familielid). In Brabant zijn besmettingen die niet te herleiden zijn (althans relatief de meeste, weet niet of het allemaal zijn), dus het waart daar (ergens) rond.GAIAjohan schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:33:
[...]
Maar als je dat ziet, waarom mogen alleen Noord Brabanders geen contact meer hebben bij een kuchje? Waarom geldt dat niet meteen ook voor Utrecht en Zuid-Holland? En bv Zuid Limburg
RIVM is onderzoek aan het doen.GAIAjohan schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:33:
[...]
Maar als je dat ziet, waarom mogen alleen Noord Brabanders geen contact meer hebben bij een kuchje? Waarom geldt dat niet meteen ook voor Utrecht en Zuid-Holland? En bv Zuid Limburg
In Brabant zijn er besmettingen zonder herleidbaar pad.
Ik weet dat in Zuid Limburg er sowieso 2 onbekend zijn qua bron. Maar goed.. we gaan het zien.anandus schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:35:
[...]
Dat heeft ermee te maken dat de meeste besmettingen te herleiden zijn (bijv vakantie of besmet familielid). In Brabant zijn besmettingen die niet te herleiden zijn (althans relatief de meeste, weet niet of het allemaal zijn), dus het waart daar (ergens) rond.
Bron
https://www.repubblica.it...e_11_province_-250570150/
Onderstaande is speculatie en veel te makkelijk natuurlijk maar wel even leuk om te doenJeroenNietDoen schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:26:
[...]
Jahaha ik las vanmorgen de lokale krant, hier in Zeeland is het eerste corona geval, en ze spraken met een viroloog van het ziekenhuis in Goes. Daar waren ze er ook helemaal klaar voor. Met 20 isolatiebedden in Goes en 9 in Terneuzen. 29
In Italie liggen er nu 567 mensen op de ic op een bevolking van 60 miljoen en Zeeland heeft er 383k. Dan kom je, mochten we de situatie als in Italie krijgen, op 383.000/60.000.000*567=3,61 bedden nodig in Zeeland. Neem je de bevolking van Lombardije (10 miljoen) wat toch de hotspot is in Italie dan kom je voor Zeeland uit op 21,6 mensen op de ic. Dus 29 bedden, aangenomen dat het ic bedden zijn, zou dan genoeg moeten zijn
Ik denk omdat ze in Utrecht via contactonderzoek de bron van de besmetting weten en nog geen lokale transmissie in de 2e graad hebben gevonden. Dus wel 1e graads zoals gezinsleden. In Brabant is er een groot aantal waarvan ze de bron niet kunnen herleiden en dus vrezen ze lokale transmissie, daarom ook dat onderzoek.GAIAjohan schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:33:
[...]
Het ECDC maakt daar echt een onderscheid in ook qua welk scenario je inzit en dus ook welke maatregelen genomen moeten worden (https://www.ecdc.europa.e...ion-globally-COVID-19.pdf pagina 7):
Scenario 1 describes a situation with multiple introductions and limited local transmission in the country. Despite the introductions there is no apparent sustained transmission (only second generation cases observed or transmission within sporadic contained clusters with known epidemiological links). In this situation, the objective is containment of the outbreak by blocking transmission opportunities, through early detection of imported and locally-transmitted COVID-19 cases in order to try to avoid or at least delay the spread of infection and theassociated burden on healthcare systems. Delaying the start of local transmission will allow the current influenza season to end, freeing up some healthcare capacity. As of 2 March 2020, several EU/EEA countries had reported limited local transmission and were considered to be in this scenario.
Scenario 2 describes a situation with increasing number of introductions and of more widespread reports of localised human-to-human transmission in the country (more than two generations of cases outside of sporadic clusters with known epidemiological links). In this situation, the objective remains to contain where practicable and otherwise slow down the transmission of the infection. This will increase the time available for development, production and distribution of PPE and effective therapeutic options, and would play a crucial role in reducing the burden on the healthcare system and other sectors, particularly if wider transmission of COVID-19 is delayed beyond the ongoing influenza season. A reduced burden would also allow for more time to increase laboratory capacity, and increase surge capacity in healthcare services. All these measures will facilitate effective treatment of infected patients [44]. Rapid collection and analysis of epidemiological and virological data will enable targeting of measures in this scenario and later. Within EU/EEA countries, Italy is currently in this scenario. Other countries in the EU/EEA might also be in this scenario, which may have undetected transmission ongoing due to lower level of case detection.
En ze gaan waarschijnlijk over op Triage (dus niet wie eerst komt, maar wie de meeste kans op herstel heeft) bij het aannemen van nieuwe patiënten voor behandeling. Niet heel schokkend als in "dat zagen we niet aankomen" maar wel enorm schokkend voor die personen en familie die het betreft.beefstick schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:38:
Lombardije is door de Italiaanse overheid volledig geblokkeerd. Dus niemand in of uit.
Bron
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik denk wel dat we taferelen gaan zien waarbij mensen volledig door het lint gaan als ze, of familie, verteld wordt dat ze mogen sterven. Ik zou ook niet weten hoe ik zelf zou reageren.franssie schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:51:
[...]
En ze gaan waarschijnlijk over op Triage (dus niet wie eerst komt, maar wie de meeste kans op herstel heeft) bij het aannemen van nieuwe patiënten voor behandeling. Niet heel schokkend als in "dat zagen we niet aankomen" maar wel enorm schokkend voor die personen en familie die het betreft.
Maar dan liggen er nog 2651 opgenomen in een ziekenhuis.gws24 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:38:
[...]
Onderstaande is speculatie en veel te makkelijk natuurlijk maar wel even leuk om te doen![]()
In Italie liggen er nu 567 mensen op de ic op een bevolking van 60 miljoen en Zeeland heeft er 383k. Dan kom je, mochten we de situatie als in Italie krijgen, op 383.000/60.000.000*567=3,61 bedden nodig in Zeeland. Neem je de bevolking van Lombardije (10 miljoen) wat toch de hotspot is in Italie dan kom je voor Zeeland uit op 21,6 mensen op de ic. Dus 29 bedden, aangenomen dat het ic bedden zijn, zou dan genoeg moeten zijn
Hier wat cijfers over onze bedden, helaas tot 2017 en ik weet het niet zeker maar tussen 2017 en 2019 zijn er aardig wat ziekenhuizen in de knle gkomen en wellicht hebben we dus een stuk minder bedden.
https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbedden
[ Voor 15% gewijzigd door Cobb op 07-03-2020 21:05 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Voorstel in Italië: laat besmette hoogbejaarden aan lot over
De situatie rondom het coronavirus is zo extreem geworden in Italië, dat een Italiaanse vereniging van anesthesie, analgesie, reanimatie en intensive care voorstelt om een leeftijdsgrens te stellen aan mensen die opgenomen moeten worden op de intensive care. Bovendien moeten mensen die meer kans hebben op overleven voorrang krijgen.
„Het kan nodig zijn om een leeftijdsgrens in te stellen voor toegang tot de intensive care”, zo stelt het document. De vereniging acht de maatregel noodzakelijk „om middelen te reserveren die zeer schaars kunnen zijn voor diegenen die in de eerste plaats een grotere waarschijnlijkheid hebben om te overleven en in de tweede plaats van wie meer jaren kunnen worden gered”, zo staat verder in het document van de vereniging Siaarti.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
En nu in het Nederlands op nu.nlbeefstick schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:38:
Lombardije is door de Italiaanse overheid volledig geblokkeerd. Dus niemand in of uit.
Bron
'Italië overweegt Lombardije op slot te zetten in strijd tegen coronavirus' https://www.nu.nl/buitenl...jd-tegen-coronavirus.html (via @NUnl)
Heftig....
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Klopt helemaal, maar dat zijn geen ic bedden en liggen dus waarschijnlijk op een kamer met bv extra zuurstof. Maar goed als we dezelfde speculatie doen dan zou dat voor Zeeland op 101 extra opnamen komen (vergelijking met het inwoner aantal van Lombardije: 383.000/10.040.000*2651). Gevoelsmatig lijkt mij dat niet super veel maar het blijft speculatie en puur voor de leuk.Cobb schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:01:
[...]
Maar dan liggen er nog 2651 opgenomen in een ziekenhuis.
Het zal er heel erg van afhangen hoeveel bedden er vrij zijn of gemaakt kunnen worden door geplande operaties etc niet door te laten gaan en of er niet teveel medewerkers van ziekenhuizen besmet raken.Cobb schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:01:
Hier wat cijfers over onze bedden, helaas tot 2017 en ik weet het niet zeker maar tussen 2017 en 2019 zijn er aardig wat ziekenhuizen in de knle gkomen en wellicht hebben we dus een stuk minder bedden.
https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbedden
[ Voor 43% gewijzigd door gws24 op 07-03-2020 21:11 ]
@gws24 Dank voor je berekening, zou je die voor heel Nederland ook kunnen/willen doen? Ik ben niet zo'n rekenwonder...
Huisartsen vertrouwen het ook niet helemaal heb ik het idee. Op de NOS liveblog is te lezen dat een aantal meer testen wil gaan doen en vraagt het RIVM om losser te worden.
https://nos.nl/liveblog/2...illen-sneller-testen.html
[ Voor 105% gewijzigd door Cobb op 07-03-2020 21:11 ]
[ Voor 76% gewijzigd door defiant op 07-03-2020 22:14 ]
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Telegraaf chocolade letters. In het echt is het natuurlijk genuanceerder. Doktoren/verpleegkundigen hebben een richtlijn gekregen waar ze naar mogen handelen. Een kind van 10 gaat voor een bejaarde die geen overlevingskans heeft.hoevenpe schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:04:
In Italië nemen ze ondertussen rigoureuze maatregelen:
[...]
http://www.quotidianosanita.it/allegati/allegato2675063.pdf
[ Voor 76% gewijzigd door defiant op 07-03-2020 22:17 ]
En dat gaat tot het einde niet veranderen.
Als je puur de totalen van Italie omslaat naar het bevolkingsaantal van NL kom je uit op de volgende getallen:Cobb schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:06:
Drama wat zich daar nu afspeelt in italie.
@gws24 Dank voor je berekening, zou je die voor heel Nederland ook kunnen/willen doen? Ik ben niet zo'n rekenwonder...
ziekenhuis
IT: 2651 NL: 769 (totaal aantal bedden in NL is 37753)
ic
IT: 567 NL: 164 (totaal aantal ic bedden in NL is 2055)
de aantallen bedden in NL komen uit jouw link (laatste update van die gegevens is trouwens april 2019, staat er naast)
En nogmaals, dit is leuk om te doen maar totale speculatie
Het verbaasd me dan ook steeds meer dat Europa het gewoon over zich heen laat komen en het maar laat gebeuren want daar lijkt het op.
Je wordt gebeten door een zeer giftige slang zonder tegengif binnen handbereik en is de vraag, de arm eraf of wachten tot iemand komt met een geneesmiddel, en ondertussen tikt de klok verder.
De sterken zullen in dit geval voor het eerste kiezen en met deze pijn dealen, de zwakkere is bang voor de pijn die het direct oplevert en wacht net zo lang tot het gif de rest van het lichaam bereikt.
De tijd zal leren of wij een sterk land zijn met daadkrachtige leiders of niet.. vond dit wel een mooie metafoor ;-)
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Het effect dat dit op landen als Noord Korea en Cuba gaat hebben moet ook afschuwelijk zijnTheBorg schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:33:
En bij nieuwsuur gaat het over hoe slecht het in Iran gaat. Na China en Zuid Korea de meeste besmettingen. Volgens mij missen ze iets.
Wat is het alternatief? We leven in een open democratische samenleving, er is geen draagvlak voor heel extreme maatregelen (zie ook de reactie in Brabant op het laatste RIVM advies).merlin1201 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:25:
Het verbaasd me dan ook steeds meer dat Europa het gewoon over zich heen laat komen en het maar laat gebeuren want daar lijkt het op.
Het is cynisch gezegd een interessant wereldwijd experiment hoe om te gaan het zo'n extreem ontwrichtend virus. Het kan heel goed zijn dat achteraf gezien dit het moment zal blijken te zijn waarop het Chinese model maatgevend wordt voor de komende decennia. Je kunt dit imo niet los zien van de machtstrijd tussen de verschillende ideologische wereldblokken.
[ Voor 74% gewijzigd door defiant op 07-03-2020 22:20 ]
[ Voor 87% gewijzigd door defiant op 07-03-2020 22:22 ]
Waarom niet het OV? De kerk? Ik vind het interessant om te zien hoe een maatregel die NIET heeft geholpen (en dat was helemaal niet zo vreemd) en dat in plaats van dat mensen toegeven dat het geen effect had mensen vinden dat het nog eerder had moeten gebeuren. Terwijl er nog steeds geen enkele reden is om aan te nemen dat expliciet scholen het probleem zijn.Whuzz schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:31:
Lijkt er toch op dat de sluiting van scholen in Italië een gevalletje "too little, too late" is. Ben benieuwd of het in Duitsland wel op tijd is geblemen in de getroffen regio's.
Het is eerder een bewijs dat lukraak scholen sluiten geen zin heeft. Als je dat doet dan moet alles op slot. En ja, dat kan een gerede optie zijn.
BTW, is er hier iemand denkt dat als we NU de boel dicht smijten we veel winnen als het in Italie zo duidelijk mis gaat en dit in April echt nog niet is overgewaaid? Kan iemand schetsen wat het gameplan moet worden? 6 maanden alles plat? En ja dat is een serieuze vraag.
Iemand enig idee waar je 20.000 man extra zorgpersoneel vandaan haalt? Liefst binnen een paar weken, denk ik.
Gokje? Leger.Geert1976 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:40:
"We zullen dit gevecht winnen als onze burgers verantwoordelijkheid tonen en hun manier van leven aanpassen”, zei Angelo Borrelli, het hoofd van de Italiaanse rampenbestrijdingsdienst, eerder op zaterdag. Hij verklaarde ook dat er later op zaterdag een decreet doorgevoerd zou worden, zonder daarbij de details te noemen die la Repubblica en Reuters nu hebben onthuld. Wel zei Borrelli dat de overheid gaat proberen 20.000 man extra zorgpersoneel te werven, om zo de capaciteit van ziekenhuizen te vergroten."
Iemand enig idee waar je 20.000 man extra zorgpersoneel vandaan haalt? Liefst binnen een paar weken, denk ik.
15.000 gepensioneerde verplegers en 5000 doktoren zijn opgeroepen.Geert1976 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:40:
Blijf voor de gein zelf maar eens 6 maanden thuis. Dan weet je direct waarom 'alles plat leggen' echt een last resort is.roffeltjes schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:40:
[...]
Waarom niet het OV? De kerk? Ik vind het interessant om te zien hoe een maatregel die NIET heeft geholpen (en dat was helemaal niet zo vreemd) en dat in plaats van dat mensen toegeven dat het geen effect had mensen vinden dat het nog eerder had moeten gebeuren. Terwijl er nog steeds geen enkele reden is om aan te nemen dat expliciet scholen het probleem zijn.
Het is eerder een bewijs dat lukraak scholen sluiten geen zin heeft. Als je dat doet dan moet alles op slot. En ja, dat kan een gerede optie zijn.
BTW, is er hier iemand denkt dat als we NU de boel dicht smijten we veel winnen als het in Italie zo duidelijk mis gaat en dit in April echt nog niet is overgewaaid? Kan iemand schetsen wat het gameplan moet worden? 6 maanden alles plat? En ja dat is een serieuze vraag.
En welke mensen treft dit virus het zwaarst? Juist.... Goed plan dit.TheBorg schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:41:
[...]
15.000 gepensioneerde verplegers en 5000 doktoren zijn opgeroepen.
"May our framerates be high and our temperatures low."
Die gaan de mensen helpen met andere aandoeningen.Deem schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:42:
[...]
En welke mensen treft dit virus het zwaarst? Juist.... Goed plan dit.
Ik bedoel vooral dat 'wij' in het vrije westen veel te individualistisch zijn om grootschalige collectieve offers te brengen. China heeft veel betere kaarten voor de toekomst, over een paar maanden zijn de geopolitieke kaarten geschud en keert de rust vanzelf weer.Edgarz schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:39:
Sluit jezelf vooral lekker op als de maatregelen je niet ver genoeg gaan. Je kunt zelf doen wat je het beste vindt, daar heb je het RIVM niet voor nodig.
Ga mezelf niet in quarantaine zetten, dat heeft helemaal geen zin als het nog veel verder verspreid.
Werklozen genoeg in Italië en ze hoeven ook maar 1 kunstje te kunnen op dit moment. Als iemand een paar uur instructie krijgt kan die al heel wat verlichting brengen voor de echte specialisten.Geert1976 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:40:
"We zullen dit gevecht winnen als onze burgers verantwoordelijkheid tonen en hun manier van leven aanpassen”, zei Angelo Borrelli, het hoofd van de Italiaanse rampenbestrijdingsdienst, eerder op zaterdag. Hij verklaarde ook dat er later op zaterdag een decreet doorgevoerd zou worden, zonder daarbij de details te noemen die la Repubblica en Reuters nu hebben onthuld. Wel zei Borrelli dat de overheid gaat proberen 20.000 man extra zorgpersoneel te werven, om zo de capaciteit van ziekenhuizen te vergroten."
Het is geen last resort, volgens mij is dat nog nooit gedaan, in geen enkele maatschappij.Edgarz schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:42:
[...]
Blijf voor de gein zelf maar eens 6 maanden thuis. Dan weet je direct waarom 'alles plat leggen' echt een last resort is.
Dan zie ik meer heil in een plan om als EU alle materiaal en poppetjes (artsen, soldaten) naar Italie sturen en Italie als Wu Han behandelen. Rest van Europa uiteraard full alert.
Of we gaan het South-Korea style allemaal zelf oplossen, maar ik weet niet of dat gaat werken als Italie echt zo mis gaat als we nu denken.
Eerst Italie weer onder controle, anders kunnen de andere lidstaten doen wat ze willen, het blijft lekken.
[ Voor 7% gewijzigd door roffeltjes op 07-03-2020 21:50 ]
Niet gek, als je je bedenkt hoe dicht we op elkaar wonen, en als je alle lijnen gewoon op de Italiaanse uitbraak laat starten.Deem schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:32:
[Afbeelding]
Oordeel zelf maar hoe goed we het doen...
Een land die nu al op 25 januari een persoon met corona binnenkreeg en volledig isoleerde lijkt het op deze manier heel goed te doen (bv Zweden, Frankrijk, zelfs Italië... Tot de Italiaanse uitbraak..
Wat missen ze dan?TheBorg schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:33:
En bij nieuwsuur gaat het over hoe slecht het in Iran gaat. Na China en Zuid Korea de meeste besmettingen. Volgens mij missen ze iets.
Nog maar een keertje dan: YouTube: Coronavirus expert: 'War is an appropriate analogy'roffeltjes schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:40:
[...]
Waarom niet het OV? De kerk? Ik vind het interessant om te zien hoe een maatregel die NIET heeft geholpen (en dat was helemaal niet zo vreemd) en dat in plaats van dat mensen toegeven dat het geen effect had mensen vinden dat het nog eerder had moeten gebeuren. Terwijl er nog steeds geen enkele reden is om aan te nemen dat expliciet scholen het probleem zijn.
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Haal in ieder geval 'dictatuur' en 'collectiviteit' niet door elkaar....hoevenpe schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:46:
[...]
Ik bedoel vooral dat 'wij' in het vrije westen veel te individualistisch zijn om grootschalige collectieve offers te brengen. China heeft veel betere kaarten voor de toekomst, over een paar maanden zijn de geopolitieke kaarten geschud en keert de rust vanzelf weer.
Ga mezelf niet in quarantaine zetten, dat heeft helemaal geen zin als het nog veel verder verspreid.
Italië.
★ What does that mean? ★
Dat er in Italie inmiddels meer besmettingen zijn gerapporteerd.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.
Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251
Handiger links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0
Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.
/f/image/vnwk5sTsdShYaHI9dEQDHokY.jpg?f=fotoalbum_large)