Afgelopen zaterdag mijn tweedehands Lenovo Explorer opgehaald welke ik via mp voor 150 euro had gekocht.
Aangesloten, niets werkte, toch maar even gelezen hoe het werkt met zo'n WMR HMD en steam games en toen konden we los.
Eerst mijn zoontje een halve dag van alles aan demo's en steam trials laten uitproberen en daarna Assetto Corsa opgestart en voor het eerst in VR gereden.
Het is een onbeschrijvelijke ervaring met de MP4/4 op Monaco en ik ben niet eens een fan van formule 1 wagens om mee te simracen.
Je ziet alles, als je vlak langs de muur gaat wil je bijna een beetje opschuiven in je stoel...alsof dat helpt.

Daarna een Catehem op Brands en ook daar valt je mond van open, je hebt het gevoel dat je je hand zo over de apex kan laten slepen.
De grond is zo dichtbij, je ziet alles bewegen en het is in 3D, dat maakt zo'n verschil die diepte.
Als je close aan het racen bent en gewoon natuurlijk naast je kan kijken geeft dat een enorme kick.
Bij een crash deed ik zelf even mijn ogen dicht en 1 keer probeerde ik iets aan te raken op het in game dashboard, zo kan je even vergeten waar je bent met VR, ik althans.
Wat een ervaring.
Het kan het iedereen die het nog nooit heeft gedaan echt van harte aanraden, voor zo'n soort bedrag zeker.
Mijn 1070 kan het prima aan in AC, geen enkel probleem.
Is het beeld perfect? Nee. Maar mijn hemel wat geeft het een kick en een kijkje in wat komen gaat met b.v. de Reverb G2 en latere modellen die een enorm veel hogere resolutie hebben.
Ik ben geen moment misselijk geweest en ik had na een paar uur met een korte pauze in het midden het gevoel dat ik het makkelijk een uur achter elkaar kon volhouden, wat een rush.
Iedereen die twijfelt om met VR simracen te starten kan ik het van harte aanbevelen, ook al is het met een tweedehands first gen WMR setje zoals mijn Lenovo.