2.5 jaar geleden heb ik bij coolblue een warmtepompdroger+wasmachine setje van AEG gekocht voor €1000. De droger doet sinds kort weinig meer, als in hij blijft draaien en na 6 uur (ipv de normale ~3 uur) stopt het apparaat omdat dat de maximaal mogelijke looptijd is. De was komt er dan net aan droog uit, voor zolang dat nog duurt. De was lijkt ook nauwelijks warm te worden wat eerst wel het geval was. De compressor draait nog, evenals de hoorbare ventilatoren. Filters en vochtsensor zijn schoon, geen storingen in het systeem (E00). De garantie is verlopen en coolblue wil op zich wel een prijs maken, maar de voorrijkosten zijn al €120 die je in eerste instantie zelf mag lappen. De wasmachine was op dag 1 al een probleem (vloeibaar wasmiddel gebruiken = stank) dus: Laat maar. In principe heb je recht op een deugdelijk product maar als hij dat in principe al niet is dan is dat trekken aan een dood paard. Ik koop wel een keer wat anders van een merk waar ik meer vertrouwen in heb.
Maar goed, toen zat ik te denken: Het is een warmtepomp droger wat ongeveer hetzelfde is als een airco maar dan in een ander doosje. Airco's hebben op termijn onderhoud nodig omdat met de tijd x% van het koelmiddel weglekt. Die laat je dan weer vacumeren/afpersen/droger vervangen of wat dan ook. Zou dat ook gelden voor een warmtepompdroger? Met als verschil dat je daar geen onderhoud kan doen en deze dan met de tijd simpelweg minder goed gaat werken.
Ik zou haast weer gaan nadenken over een ouderwetse hetelucht kW-knaller met zo'n slang naar buiten
Iemand ideeen?
Maar goed, toen zat ik te denken: Het is een warmtepomp droger wat ongeveer hetzelfde is als een airco maar dan in een ander doosje. Airco's hebben op termijn onderhoud nodig omdat met de tijd x% van het koelmiddel weglekt. Die laat je dan weer vacumeren/afpersen/droger vervangen of wat dan ook. Zou dat ook gelden voor een warmtepompdroger? Met als verschil dat je daar geen onderhoud kan doen en deze dan met de tijd simpelweg minder goed gaat werken.
Ik zou haast weer gaan nadenken over een ouderwetse hetelucht kW-knaller met zo'n slang naar buiten
Iemand ideeen?