Marktplaats: PAS OP! SMS spoofing bij "gelijk oversteken"

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 15:46

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Topicstarter
Vandaag hebben ze me geprobeerd op te lichten door gebruik te maken van SMS spoofing bij marktplaats.

Ik heb een Samsung Galaxy S8 aangeboden. Hierop reageerde ene Mistral (Bijna 10 jaar actief op marktplaats) waarmee ik wat over en weer berichten verstuurde. Hij ging akkoord met de prijs en met aangetekend versturen op zijn kosten. Hij wilde echter gebruikmaken van de "gelijk oversteken" manier van handelen. Ik gaf aan dat ik mij hier eerst even in wilde verdiepen.

Goed, ik even gelezen wat het inhoud en besloten dit wel te willen doen. Nadat ik op de knop 'Gelijk oversteken" drukte moest ik even aangemeld worden via iDeal en er zou door Marktplaats € 0,01 worden afgeschreven. So far so good. Ik kreeg bevesting via SMS en een code om dit te activeren. Gedaan.

Hierna kon ik het betaalverzoek aan Mistral versturen. Dit gedaan en al vrij snel kreeg ik van Marktplaats een SMS dat er betaald zou zijn. De tekst luidde als volgt:
Beste Klant,

U maakt gebruik van marktplaats gelijk oversteken service. Het bedrag van €208,95 is veilig betaald via iDeal en zal overgemaakt worden na bevestiging van ontvangst door de koper.
Hierna zal de melding op Marktplaats nog "nog niet betaald" veranderen.

Met vriendelijke groet,

Marktplaats
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CWRr9jm/Screenshot-20200108-184120-com-google-android-apps-messaging.jpg

Binnen het berichtencentrum van MP bleef de status inderdaad op "nog niet betaald" staan en dat wekte mijn argwaan. Sowieso vond ik die tekst in de SMS vreemd. Waarom zou de status in het berichtencentrum niet veranderen? Kortom: ALARMBELLEN.

Die Mistral reageerde in het berichtencentrum meteen. Zie hier het verloop van de conversatie:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/GQ1pBPw/Screenshot-20200108-185636-com-duckduckgo-mobile-android.jpg

Topic Marktplaats: PAS OP! SMS spoofing bij "gelijk oversteken" werd gesloten omdat het een heksenjacht zou zijn. Met de mod aldaar afgestemd dat ik hier een topic mocht openen mits is geen adresgegevens zou posten. Bij deze.

Ik vind het belangrijk dat deze vorm van oplichting HEEL VEEL aandacht krijgt. Ik lette gelukkig goed op, maar man man man wat is dit geraffineerd. Een minder oplettend persoon trapt hier zeer zeker in.

ShadowBumble in "Marktplaats: PAS OP! SMS spoofing bij "gelijk oversteken""
Inmiddels ben ik er zelf al achter de techniek hierachter heet "Programmable SMS" die je kan inkopen via een "SMS Gateway service". Vaak door middel van een "email" naar deze sms gateway of via een aangeboden API. Daarnaast heb ik even de voorwaarden van Marktplaats erbij gepakt met betrekking van "gelijk oversteken" ( Bron ) en hierin staat vrij duidelijk:
Wil je de status van je ontvangen betaling bekijken? Bekijk dan het Transactieoverzicht op het Online Betaalplatform. Doe je dit voor de eerste keer? Maak dan een account aan zodat je de volgende keer gemakkelijk je transacties kunt bekijken!
Dus zolang de status op dat platform staat als "niet betaald" is er ook "niet betaald". Gelijk oversteken is dus een escrow service waarbij je daar dus moet verifiëren of er wel of niet betaald is. Er staat nergens duidelijk of je hier nu wel of geen bevestiging van betaling krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door jagermeister op 08-01-2020 21:27 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Oke. Wederom. Goed opgelet.

En misschien kan je via de telefoongids de bewoner waarschuwen dat hun adres vermoedelijk wordt misbruikt voor dit soort acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Anoniem: 320788 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:29:
Oke. Wederom. Goed opgelet.

En misschien kan je via de telefoongids de bewoner waarschuwen dat hun adres vermoedelijk wordt misbruikt voor dit soort acties.
Ik denk dat die adressen telkens wisselen. Zie ook:

Marktplaats: adres misbruikt voor oplichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

jagermeister schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:37:
[...]

Ik denk dat die adressen telkens wisselen. Zie ook:
Vast wel, anders wordt de pakkans te hoog voor dit soort acties.
Maar als het mijn adres was, dan had ik het cool gevonden als iemand me er over informeerde... Telefoonnummer is te vinden via het adres in hhw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Anoniem: 320788 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:43:
[...]

Vast wel, anders wordt de pakkans te hoog voor dit soort acties.
Maar als het mijn adres was, dan had ik het cool gevonden als iemand me er over informeerde... Telefoonnummer is te vinden via het adres in hhw
Stuur mij dat nummer dan ff ajb

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Goed om te waarschuwen, maar: geen heksenjacht aub.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bytemaester
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-03-2021
Waarom geen actie ondernemen? We moeten toch echt met z'n allen dit land veilig houden, en de politie geeft al aan niets te (willen/kunnen) doen. Namen en Shamen lijkt me juist een uitstekend middel bij deze (arrogante) poging tot misdaad.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Bytemaester schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:25:
Waarom geen actie ondernemen? We moeten toch echt met z'n allen dit land veilig houden, en de politie geeft al aan niets te (willen/kunnen) doen. Namen en Shamen lijkt me juist een uitstekend middel bij deze (arrogante) poging tot misdaad.
Nee joh.. de reputatie van Tweakers komt in gevaar als je dit soort oplichting aan wilt pakken. Eigen hachje is belangrijker dan veiligheid van burgers.

Modbreak:Nee we kunnen niet weten of je niet stiekem de gegevens van je ex plaatst. (En dan bedoel ik niet jou maar in het algemeen). Risico van heksenjacht. Mensen die recht in eigen hand nemen. Etc. En privacy-wetgeving. Sowieso is deze discussie offtopic. Ajb desgewenst voeren in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier of breder in Lieve Adjes

[ Voor 29% gewijzigd door F_J_K op 09-01-2020 16:10 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Omdat het de regels van Tweakers zijn om geen persoonsgegevens te gaan posten. Het is niet te controleren of het terecht is of niet. Wat vind je er van als jouw gegevens onterecht worden gepost hier ? Ik kan een topic maken en jou onterecht aangeven als oplichter met jouw gegevens. Staat er straks 5 man voor je deur terwijl je niets hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu heb ik net dit weekend wat verkocht met gelijk oversteken, maar werkelijk hoe krijgen ze dit voor elkaar? Het staat letterlijk bovenin het bericht zelf dat de koper nog niet betaald (of wel betaald) heeft, een sms gaat daar echt weinig anders aan doen.
Ik vind het belangrijk dat deze vorm van oplichting HEEL VEEL aandacht krijgt
Dat is enkel de taak van MP, zorg dat het bij voorkeur schermvullend staat dat HUN aangeven als er wel of niet betaald is, dan sterft vanzelf deze vorm ook weer uit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:59
Name en shame zonder wederhoor? Lijkt me ook niet de bedoeling.
En ik heb ook een schurfthekel aan dit soort gasten, en waarschuwen en melding maken (MP) politie https://www.politie.nl/themas/internetoplichting.html Prima natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:31:
Nu heb ik net dit weekend wat verkocht met gelijk oversteken, maar werkelijk hoe krijgen ze dit voor elkaar? Het staat letterlijk bovenin het bericht zelf dat de koper nog niet betaald (of wel betaald) heeft, een sms gaat daar echt weinig anders aan doen.

[...]

Dat is enkel de taak van MP, zorg dat het bij voorkeur schermvullend staat dat HUN aangeven als er wel of niet betaald is, dan sterft vanzelf deze vorm ook weer uit.
EENS. Marktplaats had dit echt kunnen voorkomen.

Vrijwel de eerste en laatste keer dat ik iets via hen probeer te verkopen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jagermeister schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:29:
[...]

Nee joh.. de reputatie van Tweakers komt in gevaar als je dit soort oplichting aan wilt pakken. Eigen hachje is belangrijker dan veiligheid van burgers.
De privacywetgeving heeft niks met "reputatie" te maken maar met feitelijke strafbaarheid. Tweakers kan, mag en zal nooit het delen privégegevens van wie dan ook goedkeuren, en gelukkig maar.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
jagermeister schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:33:
[...]
Vrijwel de eerste en laatste keer dat ik iets via hen probeer te verkopen.
Ik verkoop regelmatig dingen via MP. Zodra het geld op mijn rekening staat wordt het verzonden. Geen gelijk oversteken, geen Paypal, niets anders dan via IBAN overmaken. Willen mensen dat niet, jammer dan, ik wacht wel op de volgende koper. Nog nooit problemen gehad op deze manier in 10 jaar tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Slimme truck. Zelf houd ik er rekening mee dat ik af en toe wordt opgelicht. Dat scheelt heel wat gestres en wantrouwen, en hoef ik niet alle waarschuwingen in de gaten te houden. Het is tot nu toe overigs nog nooit gebeurd.

🌞🍃

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
NMe schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:35:
[...]

De privacywetgeving heeft niks met "reputatie" te maken maar met feitelijke strafbaarheid. Tweakers kan, mag en zal nooit het delen privégegevens van wie dan ook goedkeuren, en gelukkig maar.
Ok, heb je ook een punt mee natuurlijk.

De houding van Tweakers is echter meer "vijandig" naar mij als melder dan naar degene die er voor zorgt dat het topic (in het andere subforum) uberhaupt gemaakt wordt. Ik moest er zelf achteraan om nog enige aandacht hiervoor te krijgen. Ze strooien meteen met slotjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:36:
[...]

Ik verkoop regelmatig dingen via MP. Zodra het geld op mijn rekening staat wordt het verzonden. Geen gelijk oversteken, geen Paypal, niets anders dan via IBAN overmaken. Willen mensen dat niet, jammer dan, ik wacht wel op de volgende koper. Nog nooit problemen gehad op deze manier in 10 jaar tijd.
Ik verkoop eigenlijk nooit wat. Dus voor mij was dit nieuw. Weet ik veel. Volgende keer hou ik me aan jouw regels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankisback
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 16:59
Ik hanteer de volgende voorwaarden bij een aan- of verkoop
- koper moet eerder positief beoordeeld zijn.
- telefoon nr is geverifieerd
- rekening nr is geverifieerd
- geen betalingen via Paypal, tikkie of andere vage platforms

Als een van deze drie niet positief is gaat de deal niet door. Bijvoorbeeld een account welke 12 jaar bestaat, maar geen beoordelingen heeft kan niet kloppen.

[ Voor 8% gewijzigd door Frankisback op 08-01-2020 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

overigens is dat hele gelijk oversteken ook een compleet wassen neus!

de enige zekerheid is dat je iets! opgestuurd moet krijgen waarvoor getekend wordt

maar stel dat dat 'iets' wat totaal anders is of gewoon stuk is of afwijkt van het aangeboden artikel geeft MP gewoon het geld vrij aan verkoper. Immers 'er is wat ontvangen' Heb het zelf bij de hand gehad en ze vertikken het geld vast te houden!

LET HIER MEE OP!

[ Voor 9% gewijzigd door Ray op 08-01-2020 22:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PilatuS schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:36:
[...]

Daarmee kun je alsnog de lul zijn via een driehoeksoplichting. Simpele opzet: gebruiker A biedt een product aan. De oplichter doet dat ook via een andere advertentie voor hetzelfde product. Vervolgens biedt gebruiker B bij de oplichter een bedrag en biedt de oplichter datzelfde bedrag bij gebruiker A. Als gebruiker A daarmee akkoord gaat dan gaat de oplichter ook akkoord. De oplichter geeft vervolgens zijn adres door aan gebruiker A en laat gebruiker B geld overmaken naar de rekening van gebruiker A. Gebruiker A krijgt daarmee wel betaald, maar gebruiker B krijgt het item niet, dat eindigt bij de oplichter. Levert een hoop gezeik op...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Frankisback schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:42:
Ik hanteer de volgende voorwaarden bij een aan- of verkoop
- koper moet eerder positief beoordeeld zijn.
- telefoon nr is geverifieerd
- rekening nr is geverifieerd

Als een van deze drie niet positief is gaat de deal niet door. Bijvoorbeeld een account welke 12 jaar bestaat, maar geen beoordelingen heeft kan niet kloppen.
Ook dit weten de oplichtertjes vandaag de dag prima te omzeilen.
Lekker een accountje overnemen met goeie reviews, geen absurde lage of hoge prijzen. Jij denkt vervolgens dat alles in orde is, maakt geld over.....en krijgt of hoort vervolgens niets meer.

Gebeurd de laatste tijd erg vaak! Wees op je hoede!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb een account van 15+ jaar oud zonder beoordelingen. Sowieso zijn die beoordelingen er nog niet zo heel lang. Mocht iemand twijfels hebben kan ik nog bewijzen dat deze Tweakers account van mij is met 0 negatieve beoordelingen. Had laatst iemand die alleen Paypal wou doen en dit niet wou accepteren, dan niet. Het het artikel alsnog verkocht een paar dagen later.

MP blijft natuurlijk tricky en daarom doe ik ook zoveel mogelijk via Tweakers. De beoordelingen op MP boeien mij dan ook niet echt wat. Hier op Tweakers vind ik het meer zeggen.
Ja, ik ken dit verhaal. Gelukkig nog nooit last van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
kamerplant schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:36:
Slimme truck. Zelf houd ik er rekening mee dat ik af en toe wordt opgelicht. Dat scheelt heel wat gestres en wantrouwen, en hoef ik niet alle waarschuwingen in de gaten te houden. Het is tot nu toe overigs nog nooit gebeurd.
Hahaha. Ok prima. Zeer apart. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinsteen
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-04 18:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Ja klopt, maar lees ff verder kerel. Die moest dicht vanwege de vermeende heksenjacht op basis van een adres zonder naam.

Mocht hier wel verder maar dan zonder adresgegevens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:00

Aganim

I have a cunning plan..

Hmm, dus als ik morgen besluit om eens wat te verkopen met mijn MP account is het niet in de haak? Moet ik dan een nieuw account aanmaken? Is een account van een dag oud wel betrouwbaar? Ik vind het een wat vreemd criterium eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Aganim schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 23:01:
[...]

Hmm, dus als ik morgen besluit om eens wat te verkopen met mijn MP account is het niet in de haak? Moet ik dan een nieuw account aanmaken? Is een account van een dag oud wel betrouwbaar? Ik vind het een wat vreemd criterium eerlijk gezegd.
Eens. Mijn account bestaat ook al jaren. Verder ook geen beoordelingen want deed er niets mee tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinsteen
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-04 18:33
jagermeister schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 23:00:
[...]

Ja klopt, maar lees ff verder kerel. Die moest dicht vanwege de vermeende heksenjacht op basis van een adres zonder naam.

Mocht hier wel verder maar dan zonder adresgegevens.
Je doet voorkomen alsof ik je aanval, maar het is meer dat die heksenjacht posts ook verwijderd hadden kunnen worden door de mods, om zo er alsnog mee verder te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Ik wil mijn gegevens niet in de database van MP hebben dus een apart mailadres en WW daarvoor en verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:31
jagermeister schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:19:
Ik vind het belangrijk dat deze vorm van oplichting HEEL VEEL aandacht krijgt. Ik lette gelukkig goed op, maar man man man wat is dit geraffineerd. Een minder oplettend persoon trapt hier zeer zeker in.
Vergeet ook vooral niet bij je telecomprovider te klagen.

Die bieden dit soort services aan, maar zouden er wel zorg voor moeten dragen dat ze dat niet (indirect) doen aan iemand die er misbruik van maakt. Als ze zouden willen kunnen ze vast nog wel zien waar de SMS werkelijk vandaan komt (bij deze of de eerstvolgende van 'Marktplaats').

In tegenstelling tot het probleem van phishing ('als je goed oplet..') kun je hier helemaal 'niets' aan doen als slachtoffer indien het bericht overtuigend is.

Los van het feit dat je de informatie op de website ernaast zou moeten leggen kun je het vrijwel niemand kwalijk nemen dat ze niet kunnen bepalen wat er nu betrouwbaarder is. Heel kwalijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Thralas op 08-01-2020 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 17:26
Thralas schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 23:17:
[...]

Vergeet ook vooral niet bij je telecomprovider te klagen.

Die bieden dit soort services aan, maar zouden er wel zorg voor moeten dragen dat ze dat niet (indirect) doen aan iemand die er misbruik van maakt. Als ze zouden willen kunnen ze vast nog wel zien waar de SMS werkelijk vandaan komt (bij deze of de eerstvolgende van 'Marktplaats').

In tegenstelling tot het probleem van phishing ('als je goed oplet..') kun je hier helemaal 'niets' aan doen als slachtoffer indien het bericht overtuigend is.

Los van het feit dat je de informatie op de website ernaast zou moeten leggen kun je het vrijwel niemand kwalijk nemen dat ze niet kunnen bepalen wat er nu betrouwbaarder is. Heel kwalijk.
Nee dat kunnen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:52

MsG

Forumzwerver

Dat je eerst een cent moet betalen zou alle alarmbellen al moeten laten af gaan. Dat is namelijk helemaal niet zo bij het echte marktplaats betaalverzoek.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26
MsG schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 23:28:
Dat je eerst een cent moet betalen zou alle alarmbellen al moeten laten af gaan. Dat is namelijk helemaal niet zo bij het echte marktplaats betaalverzoek.
Als je gebruik wil maken van betalen via Marktplaats, moet je wel degelijk 1 cent via Ideal betalen om de boel te activeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Huh? Als je wilt handelen via de tegelijk oversteken optie, dan moet dit weldegelijk. Waar baseer je jouw conclusie op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@jagermeister Misschien eens de uitzending van AvroTros bekijken over Marktplaats.
Marktplaats lost 87% van de oplichtingszaken niet op en meer info mbt in deze sectie. ook staat SF-sectie vol met MP oplichting. je wordt hier al zeker een jaar lang voor gewaarschuwd als het niet langer loopt. allerlei vormen van Oplichting komen voorbij.

Dit is aandacht waard voor meer lezers, niet alleen TS https://opgelicht.avrotro...tplaats-geeft-niet-thuis/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:59
Jimster schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 23:35:
[...]

Als je gebruik wil maken van betalen via Marktplaats, moet je wel degelijk 1 cent via Ideal betalen om de boel te activeren.
jagermeister schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 23:53:
[...]

Huh? Als je wilt handelen via de tegelijk oversteken optie, dan moet dit weldegelijk. Waar baseer je jouw conclusie op?
Jullie hebben allemaal gelijk.

Als je gelijk oversteken wilt activeren binnen Marktplaats moet je binnen die omgeving 1 cent overmaken om je bankrekening te bevestigen.

Op het moment dat je een verkoop wilt afhandelen dmv gelijk oversteken is er geen cent transactie alleen de transactie van het overeengekomen bedrag.

Zo is het tenminste bij mij gegaan die ene keer dat ik deze dienst heb gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:41
NMe schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:44:
[...]

Daarmee kun je alsnog de lul zijn via een driehoeksoplichting. Simpele opzet: gebruiker A biedt een product aan. De oplichter doet dat ook via een andere advertentie voor hetzelfde product. Vervolgens biedt gebruiker B bij de oplichter een bedrag en biedt de oplichter datzelfde bedrag bij gebruiker A. Als gebruiker A daarmee akkoord gaat dan gaat de oplichter ook akkoord. De oplichter geeft vervolgens zijn adres door aan gebruiker A en laat gebruiker B geld overmaken naar de rekening van gebruiker A. Gebruiker A krijgt daarmee wel betaald, maar gebruiker B krijgt het item niet, dat eindigt bij de oplichter. Levert een hoop gezeik op...
Ik heb 0 ervaring met Marktplaats en dergelijke maar nu wel mijn eerste advertentie in V&A staan. Maar kun je je als verkoper niet tegen beschermen door een bepaalde omschrijving te eisen bij de overboeking?
"Marktplaats (ver)koop van <product>. Koper: <oplichter>. Verkoper: <gebruiker A>". Dan is dus 100% duidelijk wie er betaald aan wie en waarvoor.

Dan zijn er een aantal opties:
  1. Oplichter geeft dit niet door aan gebruiker B. Deze doet overboeking met willekeurige omschrijving. Vervolgens boek je als gebruiker A het geld onmiddellijk terug, en vraag je nogmaals om het met de juiste omschrijving over te maken. Bij terugboeken kun je ook nog in de omschrijving opnemen van "Waarschijnlijk wordt je op Marktplaats opgelicht, neem contact op met <gebruiker A>"
  2. Oplichter geeft een aangepast bericht door aan gebruiker B. In dit geval doe je hetzelfde als 1. terugboeken, want omschrijving voldoet niet.
  3. Oplichter zet het letterlijke bericht door naar gebruiker B. Je kunt er dan vanuit gaan dat bij die ook een belletje gaat rinkelen en koop afbreekt. Doet die dat niet verdiend die het opgelicht te worden
  4. Oplichter trekt de stekker eruit
Volgens mij is dat wel een redelijk waterdichte oplossing om deze driehoek te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 00:06:
@jagermeister Misschien eens de uitzending van AvroTros bekijken over Marktplaats.
Marktplaats lost 87% van de oplichtingszaken niet op en meer info mbt in deze sectie. ook staat SF-sectie vol met MP oplichting. je wordt hier al zeker een jaar lang voor gewaarschuwd als het niet langer loopt. allerlei vormen van Oplichting komen voorbij.

Dit is aandacht waard voor meer lezers, niet alleen TS https://opgelicht.avrotro...tplaats-geeft-niet-thuis/
Uit tweede link en dan het stukje "Marktplaats zegt verbetering toe"
Daarnaast gaat de site gecontroleerde manieren van betalen, via betaalverzoeken of Gelijk Oversteken, beter onder de aandacht brengen bij gebruikers.
Best lachwekkend dit.

Als er iets niet veilig is, is dit het wel.

Beter verduidelijken ze nog meer dat de betaalstatus van de koper in het berichtencentrum ook moet veranderen voor er iets verstuurd moet worden en dat ze die gewijzigde betaalstatus NIET via SMS doorgeven. Dit is nu echt totaal niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Als ik iets op MP verkoop is het altijd via de IDEAL methode van marktplaats ZONDER gelijk over steken. Vervolgens wacht ik tot het er op staat en verzend ik iets. Geen tikkie, betaalverzoek, gelijk oversteken etc.

Apparatuur of dingen die opgehaald dienen te worden doe ik altijd via Tweakers. Ik hoef dat MP volk niet aan m'n deur die na 4 weken terug komen aan de deur omdat iets in eens niet meer werkt.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Agent47 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:59:
Als ik iets op MP verkoop is het altijd via de IDEAL methode van marktplaats ZONDER gelijk over steken. Vervolgens wacht ik tot het er op staat en verzend ik iets. Geen tikkie, betaalverzoek, gelijk oversteken etc.

Apparatuur of dingen die opgehaald dienen te worden doe ik altijd via Tweakers. Ik hoef dat MP volk niet aan m'n deur die na 4 weken terug komen aan de deur omdat iets in eens niet meer werkt.
Is dat bij jou gebeurd ja?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Wel eens een laptop verkocht en ik woonde toen nog bij mijn ouders. Stond er een persoon aan de deur dat de dvd rom drive niet meer open ging. Die beste meneer heeft alleen een soldeertafel vol met zooi dat er tussen is gekomen. Eigen schuld dus.

Sindsdien verkoop ik alleen op marktplaats als ik moet verzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikos_cs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-05 15:04
Agent47 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:07:
[...]

Wel eens een laptopverkocht en ik woonde toen nog bij mijn ouders. Stond er een persoon aan de deur dat de dvd rom drive niet meer open ging. Die beste meneer heeft alleen een soldeertafel vol met zooi dat er tussen is gekomen. Eigen schuld dus.

Sindsdien verkoop ik alleen op marktplaats als ik moet verzenden.
Grappig, ik begrijp deze manier ook volkomen. Zelf ook meegemaakt dat iemand weer aan de deur stond. Verzenden vind ik altijd een gedoe en verkoop nu alleen via Marktplaats bij afhalen en spreek dan af voor de supermarkt om de hoek zodat mijn adres onbekend blijft. Nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

nikos_cs schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:10:
[...]

Grappig, ik begrijp deze manier ook volkomen. Zelf ook meegemaakt dat iemand weer aan de deur stond. Verzenden vind ik altijd een gedoe en verkoop nu alleen via Marktplaats bij afhalen en spreek dan af voor de supermarkt om de hoek zodat mijn adres onbekend blijft. Nog nooit problemen mee gehad.
Ook prima inderdaad. Ik heb ook vaak zat meegemaakt dat mensen ipv 55 euro dat je had afgesproken, aankwamen met 50 euro want benzinegeld etc. Eerst trapte ik hier wel eens in. Nu stuur ik je met alle liefde weer weg of rij je maar door naar de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikos_cs
Agent47 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:12:
[...]

Ook prima inderdaad. Ik heb ook vaak zat meegemaakt dat mensen ipv 55 euro dat je had afgesproken, aankwamen met 50 euro want benzinegeld etc. Eerst trapte ik hier wel eens in. Nu stuur ik je met alle liefde weer weg of rij je maar door naar de bank.
Het is ook overal hetzelfde :D Ik heb diegene naar de pinautomaat in de supermarkt verwezen en toe kwam er ineens toch wat muntgeld uit de zak |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Agent47 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:12:
[...]

Haha, de brutaliteit. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

nikos_cs schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:13:
[...]

Het is ook overal hetzelfde :D Ik heb diegene naar de pinautomaat in de supermarkt verwezen en toe kwam er ineens toch wat muntgeld uit de zak |:(
Yup geld is geld, eerlijk is eerlijk, maar mijn geduld raakt op als mensen dan nog even snel 50 centjes uit de zak toveren. :P Die gebruik ik overigens maar om de auto te stofzuigen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikos_cs
Misschien off-topic maar verkoop al een tijd via marktplaats en altijd wel wat standaard opmerkingen gewend. Ik heb nu 2 gratis items erop staan........ Maar dat geeft een gedoe! Ineens veel meer mensen die alleen willen kijken of enorme eisen aan het product hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Het zal je verbazen hoe vaak dit voorkomt. Of dat ze gaan afdingen op een krasje, pluisje, stipje, noem maar op. Wel eens een fiets proberen te verkopen op MP. Koper kwam 19 km verderop vandaan. Kwam serieus toen met 50 euro aan en doelde op zijn benzinegeld. Van mijn part kom je uit Den Helder en rij je 300 kilometer, ga ik niet voor opdraaien. Zie mezelf al iets verkopen voor €300 en ze met €230 aankomen omdat ze de tank eraf gereden hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

nikos_cs schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:15:
Misschien off-topic maar verkoop al een tijd via marktplaats en altijd wel wat standaard opmerkingen gewend. Ik heb nu 2 gratis items erop staan........ Maar dat geeft een gedoe! Ineens veel meer mensen die alleen willen kijken of enorme eisen aan het product hebben.
Jup same here. Als het gratis is willen ze meteen alle details, en het liefst dat je er nog wat bij doet. Heb wel gratis lampen erop staan, krijg ik serieus de vraag hoe groot deze is ( staat in de advertentie) en of er nog meer lampen bij kunnen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:29

Blokker_1999

Full steam ahead

Euhm ... en wie heeft jouw het recht gegeven om het recht in eigen handen te nemen? Hoe wil jij zeker zijn dat je de dader hebt? Zijn er al niet genoeg voorbeelden geweest waarbij online gemeenschappen de verkeerde persoon hebben aangepakt? Soms met zeer ernstige gevolgen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Goed opgelet! Frontpage artikel waardig en zeker iets om Marktplaats op het matje voor te roepen. Marktplaats doet imho nog steeds te weinig tegen oplichting.

Overigens is Marktplaats vandaag de dag een groot zooitje; advertenties die verkocht zijn, en waarin letterlijk in de titel staat: verkocht, blijven staan voor reclame (met name auto bedrijven) terwijl dit tegen de policy van Marktplaats is. Ook staat er genoeg illegaal spul (kopieën van navigatie software e.d.) te koop, maar Marktplaats sluit z'n ogen. Rapporteren heeft geen zin, wordt niet op geacteerd. Maar owee als je een product uit een betaalde rubriek onder een gratis rubriek aanbiedt, dan zijn ze er als de kippen bij. Hypocriet.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Freekers schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:10:
Goed opgelet! Frontpage artikel waardig en zeker iets om Marktplaats op het matje voor te roepen. Marktplaats doet imho nog steeds te weinig tegen oplichting.

Overigens is Marktplaats vandaag de dag een groot zooitje; advertenties die verkocht zijn, en waarin letterlijk in de titel staat: verkocht, blijven staan voor reclame (met name auto bedrijven) terwijl dit tegen de policy van Marktplaats is. Ook staat er genoeg illegaal spul (kopieën van navigatie software e.d.) te koop, maar Marktplaats sluit z'n ogen. Rapporteren heeft geen zin, wordt niet op geacteerd. Maar owee als je een product uit een betaalde rubriek onder een gratis rubriek aanbiedt, dan zijn ze er als de kippen bij. Hypocriet.
Ik wacht al jaren op een alternatief, helaas komt die er niet. Je moet de consumenten advertenties echt zoeken door alle reclame/bedrijfsadvertenties. :X

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:47

LankHoar

Langharig tuig

RobertMe schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 06:55:
[...]

Ik heb 0 ervaring met Marktplaats en dergelijke maar nu wel mijn eerste advertentie in V&A staan. Maar kun je je als verkoper niet tegen beschermen door een bepaalde omschrijving te eisen bij de overboeking?
"Marktplaats (ver)koop van <product>. Koper: <oplichter>. Verkoper: <gebruiker A>". Dan is dus 100% duidelijk wie er betaald aan wie en waarvoor.

Dan zijn er een aantal opties:
  1. Oplichter geeft dit niet door aan gebruiker B. Deze doet overboeking met willekeurige omschrijving. Vervolgens boek je als gebruiker A het geld onmiddellijk terug, en vraag je nogmaals om het met de juiste omschrijving over te maken. Bij terugboeken kun je ook nog in de omschrijving opnemen van "Waarschijnlijk wordt je op Marktplaats opgelicht, neem contact op met <gebruiker A>"
  2. Oplichter geeft een aangepast bericht door aan gebruiker B. In dit geval doe je hetzelfde als 1. terugboeken, want omschrijving voldoet niet.
  3. Oplichter zet het letterlijke bericht door naar gebruiker B. Je kunt er dan vanuit gaan dat bij die ook een belletje gaat rinkelen en koop afbreekt. Doet die dat niet verdiend die het opgelicht te worden
  4. Oplichter trekt de stekker eruit
Volgens mij is dat wel een redelijk waterdichte oplossing om deze driehoek te voorkomen.
Ik vraag altijd om de straatnaam + huisnummer in de omschrijving te zetten, dat is nog makkelijker dan koper/verkoper en veiliger. Veel accounts hebben tegenwoordig nepnamen zoals "mistral" in dit topic, dus de oplichter kan prima zeggen dat hij de naam van de daadwerkelijke koper draagt terwijl dat niet zo is, en datzelfde doen richting de koper.

En overigens vind ik je opmerking "doet die dat niet verdiend die het opgelicht te worden" erg ver gaan. Niemand verdient het om opgelicht te worden, of dat nou op een domme manier gebeurt of niet.

Overigens nodig ik jullie allen uit om op MP te ranten en jullie je vervelende ervaringen
te delen in een van mijn favoriete topics (wel HK toegang nodig): Marktplaats... ik word er gek van - Deel 2 :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:41
LankHoar schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:47:
[...]

Ik vraag altijd om de straatnaam + huisnummer in de omschrijving te zetten, dat is nog makkelijker dan koper/verkoper en veiliger. Veel accounts hebben tegenwoordig nepnamen zoals "mistral" in dit topic, dus de oplichter kan prima zeggen dat hij de naam van de daadwerkelijke koper draagt terwijl dat niet zo is, en datzelfde doen richting de koper.
Het adres waarnaar het verstuurd moet worden dus? Dat zou kunnen, maar ook dan zou ik gaan voor een expliciet uitgeschreven tekst: "Versturen naar ...". Als je puur het adres erin laat opnemen valt er weer een smoes omheen te verzinnen ("zet mijn adres erin dan weet ik ook zeker dat jij de koper bent"). Expliciet uitgeschreven zal het bij een slachtoffer van driehoeksoplichting sneller opvallen.

En of je het met naam, adres, of wat dan ook doet maakt niet zoveel uit. Het moet in die zin iets zijn dat bevestigt dat het een transactie is tussen persoon A en B zonder dat er een oplichter tussenin zit. Dat het bij naam om nickname gaat maakt dus ook helemaal niet uit. Als ik op Marktplaats iets aan het kopen ben van "Pietje" en hij vraagt me om geld over te boeken met in omschrijving "Verkoper: Klaasje" zouden bij mij toch alarmbellen af gaan. Zeker als dat is in combinatie met "Koper: Pietje" (of als oplichter meerdere accounts gebruikt: "Koper: <alles behalve RobertMe>"). Juist door zoveel mogelijk metadata expliciet erin te zetten wordt het steeds moeilijker om als oplichter er tussenin te zitten / driehoeksoplichting te doen. Want diegene die opgelicht wordt ziet dan heel wat dingen die niet matchen met de transactie waar die mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 09:16
Goed opgelet, en bedankt voor het delen! Ik had geen idee hoe zoiets in de praktijk eruit zou zien.

Volgens mij is het ook geen probleem om bij enige twijfel bij Gelijk-Oversteken niet te sturen. Een eerlijke bieder krijgt dan z'n geld terug.

Verder begint het draadje op een MP-ervaringen topic te lijken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

PerlinNoise schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:14:
[...]

Ik wacht al jaren op een alternatief, helaas komt die er niet. Je moet de consumenten advertenties echt zoeken door alle reclame/bedrijfsadvertenties. :X
Daarvoor gebruik ik altijd de Chrome Plugin, kan je makkelijk winkels e.d. er uit filteren.

https://chrome.google.com...gaoakphligfonjmaodh?hl=nl

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jagermeister schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:55:
[...]

Uit tweede link en dan het stukje "Marktplaats zegt verbetering toe"

[...]
Best lachwekkend dit.

Als er iets niet veilig is, is dit het wel.

Beter verduidelijken ze nog meer dat de betaalstatus van de koper in het berichtencentrum ook moet veranderen voor er iets verstuurd moet worden en dat ze die gewijzigde betaalstatus NIET via SMS doorgeven. Dit is nu echt totaal niet duidelijk.
Het beste is ophalen(cash betalen) en anders op de 'oude manier' betaling overmaken. geen contact leggen buiten MP berichten om. MP kan - indien nodig - berichten lezen. kans dat er sprake is van oplichting is dan stuk kleiner.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Marktplaats is ook echt een k*tbedrijf zeg.

Wil je hier melding van maken dan stuur je een mail naar info@marktplaats.nl. Komt alleen geen reactie op. Of in ieder geval niet snel genoeg. User Mistral is nog steeds niet verwijderd.

Dacht het ook even via chat met klantenservice te melden, maar dan praat je met een bot. Als er wordt aangegeven dat er een medewerker bij komt dan kun je wachten tot er vervolgens de melding verschijnt dat er geen medewerker gaat komen en dat je het later nog maar een keer moet proberen.

Laat maar dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
jagermeister schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:27:

Wil je hier melding van maken dan stuur je een mail naar info@marktplaats.nl. Komt alleen geen reactie op. Of in ieder geval niet snel genoeg. User Mistral is nog steeds niet verwijderd.

Dacht het ook even via chat met klantenservice te melden, maar dan praat je met een bot. Als er wordt aangegeven dat er een medewerker bij komt dan kun je wachten tot er vervolgens de melding verschijnt dat er geen medewerker gaat komen en dat je het later nog maar een keer moet proberen.

Je moet aangifte doen bij de politie van internetoplichting. Bij mijn oplichting werd de gebruiker vrij snel van Marktplaats gehaald. Volgens mij stond er zelfs een optie op het formulier om aan te geven dat het over MP ging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Agent47 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:16:
[...]

Het zal je verbazen hoe vaak dit voorkomt. Of dat ze gaan afdingen op een krasje, pluisje, stipje, noem maar op. Wel eens een fiets proberen te verkopen op MP. Koper kwam 19 km verderop vandaan. Kwam serieus toen met 50 euro aan en doelde op zijn benzinegeld. Van mijn part kom je uit Den Helder en rij je 300 kilometer, ga ik niet voor opdraaien. Zie mezelf al iets verkopen voor €300 en ze met €230 aankomen omdat ze de tank eraf gereden hebben ;)
Al meerdere keren hier voorgekomen. Jammer voor ze, want we hebben van te voren een prijs afgesproken, mijn woonplaats staat in de advertentie/profiel. Als zij niet kunnen rekenen, is dat hun probleem.

Ook al eens meegemaakt bij verkoop van een iPhone dat ze eerst akkoord gaan met de prijs en dan op het laatste moment alsnog mailen dat ze 50€ minder te besteden hebben. Jammer voor je, dan moet je op zoek naar een andere idioot die erin trapt. Telefoon 2 dagen later alsnog verkocht voor een hogere prijs.

Momenteel heb ik een lederen autointerieur te koop staan. Behoorlijk staat, redelijk uniek. Advertentie staat bieden vanaf 500€ en je krijgt de ene na de andere bericht dat ze het wel even komen ophalen voor 200€. De brutaliteit is echt stuitend. Steek het nog liever in de hens, dan dat soort aasgieren hun zin te geven. Gebruikers gaan dan trouwens ook zonder uitzondering direct in de blokkade, hoewel het dweilen met de kraan open is.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Ik werd doorverwezen naar marktplaats.nl voor contact terwijl mijn vraag daar niet beantwoord werd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Zwartoog schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:58:
[...]

Je moet aangifte doen bij de politie van internetoplichting. Bij mijn oplichting werd de gebruiker vrij snel van Marktplaats gehaald. Volgens mij stond er zelfs een optie op het formulier om aan te geven dat het over MP ging.
Net even geprobeerd, maar krijg een of ander onmogelijk webformulier dat ik dan in moet vullen. Loopt vast op teveel tekens in tekstveld. Max 1500 toegestaan maar er staan er maar 1485 in. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Qv6bwNM/Screen-Hunter-Captured-Image-11.jpg

Nog verder inkorten blijft dezelfde melding geven. Geen zin om een andere browser te proberen.

Way to go Politie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Zwartoog schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:58:
[...]

Meestal is dat alleen als er al opgelicht is (weghalen). TS was slim genoeg om niet verder te gaan met deze oplichter.

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
Jivebunny schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:24:
[...]

Meestal is dat alleen als er al opgelicht is (weghalen). TS was slim genoeg om niet verder te gaan met deze oplichter.
Ik vroeg mij inderdaad af hoe "opgelicht" precies gedefiniëerd is. De koper beweert dat het geld is overgemaakt. Dat is duidelijk niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:48
Linke truc, ongelooflijk.

Wat ik niet snap: hoe weet die oplichter jouw nummer om je een SMS te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

M!chel schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:45:
[...]

Ook dit weten de oplichtertjes vandaag de dag prima te omzeilen.
Lekker een accountje overnemen met goeie reviews, geen absurde lage of hoge prijzen. Jij denkt vervolgens dat alles in orde is, maakt geld over.....en krijgt of hoort vervolgens niets meer.

Gebeurd de laatste tijd erg vaak! Wees op je hoede!
Tja, de enige aankopen die ik via marktplaats heb gedaan heb ik persoonlijk opgehaald, werkend in handen gehad en geinspecteerd of het aan de omschrijving voldeed en vervolgens langs de pin om het geld op te halen en contant te betalen.

Verkopen doe ik ook alleen zo, beperkt weliswaar potentiele kopers, maar raak alles altijd vlot kwijt omdat ik geen idiote bedragen vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
KNed schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:33:
Linke truc, ongelooflijk.

Wat ik niet snap: hoe weet die oplichter jouw nummer om je een SMS te sturen?
Ik had blijkbaar ooit in mijn profiel mijn nummer weergegeven. Niet gerealiseerd dat dit zo was. Inmiddels natuurlijk verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-05 20:39
jagermeister schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:24:
[...]

Net even geprobeerd, maar krijg een of ander onmogelijk webformulier dat ik dan in moet vullen. Loopt vast op teveel tekens in tekstveld. Max 1500 toegestaan maar er staan er maar 1485 in. 8)7

[Afbeelding]

Nog verder inkorten blijft dezelfde melding geven. Geen zin om een andere browser te proberen.

Way to go Politie! _/-\o_
Denk dat ie speciale tekens omzet in code oid en daardoor opeens meer karakters voor één letter nodig heeft.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Señor Sjon schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:57:
[...]

Denk dat ie speciale tekens omzet in code oid en daardoor opeens meer karakters voor één letter nodig heeft.
Heb het al weggeklikt. Meteen klaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
thunder8 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:16:
[...]

Momenteel heb ik een lederen autointerieur te koop staan. Behoorlijk staat, redelijk uniek. Advertentie staat bieden vanaf 500€ en je krijgt de ene na de andere bericht dat ze het wel even komen ophalen voor 200€. De brutaliteit is echt stuitend. Steek het nog liever in de hens, dan dat soort aasgieren hun zin te geven. Gebruikers gaan dan trouwens ook zonder uitzondering direct in de blokkade, hoewel het dweilen met de kraan open is.
Ik laat iemand die ik ken altijd even 400 bieden bij zoiets. Ben je van die onzin af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

TR1969 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:32:
[...]

Name en shame zonder wederhoor? Lijkt me ook niet de bedoeling.
En ik heb ook een schurfthekel aan dit soort gasten, en waarschuwen en melding maken (MP) politie https://www.politie.nl/themas/internetoplichting.html Prima natuurlijk.
DIT!

Straks sta je iemand aan de schandpaal te nagelen die zelf als dader gezien wordt, maar een slachtoffer blijkt te zijn. In de oplichterswereld is hier erg vaak sprake van.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

PilatuS schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:00:
[...]

Ik laat iemand die ik ken altijd even 400 bieden bij zoiets. Ben je van die onzin af.
Nou nee, want dan moet je wel genoeg echt geïnteresseerden hebben, anders bieden ze er alsnog onder. Ook al vaak genoeg meegemaakt en overigens zelf ook wel eens gedaan. Wel met een redelijk bod trouwens.

Ik hoef het niet te verkopen, geld is niet meteen nodig. Als na deze verlenging geen nieuwe potentiële kopers komen, ga ik het laten verlopen en over 2-3 maand weer erop zetten. Dan zitten we weer in vakantiegeld tijd. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
AW_Bos schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:02:
[...]

DIT!

Straks sta je iemand aan de schandpaal te nagelen die zelf als dader gezien wordt, maar een slachtoffer blijkt te zijn. In de oplichterswereld is hier erg vaak sprake van.
Deze is vermoedelijk slachtoffer van een moeilijke jeugd etc. etc. ;)

Maar inderdaad, hij heeft gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
thunder8 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:03:
[...]

Nou nee, want dan moet je wel genoeg echt geïnteresseerden hebben, anders bieden ze er alsnog onder. Ook al vaak genoeg meegemaakt en overigens zelf ook wel eens gedaan. Wel met een redelijk bod trouwens.

Ik hoef het niet te verkopen, geld is niet meteen nodig. Als na deze verlenging geen nieuwe potentiële kopers komen, ga ik het laten verlopen en over 2-3 maand weer erop zetten. Dan zitten we weer in vakantiegeld tijd. ;)
Als het voor zeg 300 euro niet weg gaat dan is een bod van 280 een manier om 200 biedingen te voorkomen.

Ik vind het altijd wel handig om de echte onzin te voorkomen. Zoals bij een motor die ik verkocht voor 3500 zorgde een bod van 2900 er voor van een kennis dat ik geen last meer had van 2000 of minder biedingen. Het voorkomt de onzin van 1500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07:30

Je kunt het nog proberen op verdacht@marktplaats.nl

Maar mijn indruk is ook dat ze er veel te weinig aan doen. Ik denk zelfs dat ze het wel prima vinden zo:
Marktplaats=gevaarlijk, veel oplichters
Ebay=behoorlijk veilig (uitzonderingen daar gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Pistachenootje schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:45:
[...]

Maar mijn indruk is ook dat ze er veel te weinig aan doen. Ik denk zelfs dat ze het wel prima vinden zo:
Het kost MP natuurlijk ook een hoop geld om er wel iets aan te doen waar het ze geen geld gaat opleveren. Nogal slecht natuurlijk, maar ben bang dat dit toch een grote factor is waarom ze zo weinig doen. Zolang het maar niet zo erg wordt dat mensen met MP stoppen kunnen ze zich veroorloven vrijwel niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
PilatuS schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:48:
[...]

Het kost MP natuurlijk ook een hoop geld om er wel iets aan te doen waar het ze geen geld gaat opleveren. Nogal slecht natuurlijk, maar ben bang dat dit toch een grote factor is waarom ze zo weinig doen. Zolang het maar niet zo erg wordt dat mensen met MP stoppen kunnen ze zich veroorloven vrijwel niets te doen.
Geen geld opleveren? De reputatie van Marktplaats loopt behoorlijke schade op. Oplichters hebben er vrij spel. Marktplaats komt zeer regelmatig negatief in het nieuws. Dat kost een hoop geld.

Ik denk trouwens dat er genoeg geld wordt verdiend om het platform wel goed veilig te krijgen maar de concurrentie in NL is gewoon erg beperkt.

Ik weet niet of je de app Vinted weleens hebt gebruikt maar man wat een verademing. Ongelofelijk hoeveel beter die het regelen dan Marktplaats. Heb al allerlei kleding verkocht aan Fransen die zonder blikken of blozen direct betalen, omdat de aankoopbescherming van Vinted blijkbaar echt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Pistachenootje schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:02:
[...]
Geen geld opleveren? De reputatie van Marktplaats loopt behoorlijke schade op. Oplichters hebben er vrij spel. Marktplaats komt zeer regelmatig negatief in het nieuws. Dat kost een hoop geld.
Niet zolang er geen beter alternatief is. Wil je iets verkopen en veel views krijgen dan zet je het op MP. Tuurlijk zijn er alternatieven, maar die worden gewoon weinig gebruikt. Vraag maar aan 100 mensen waar ze iets online verkopen of kopen. Zeker weten dat vrijwel iedereen MP als eerste zou noemen. Zolang ze dit monopolie in NL hebben kunnen ze zich veroorloven nalatig te zijn. Je kan wel 100 man in dienst nemen om het tegen te gaan, maar zolang je zonder die 100 man nog steeds vrijwel heel NL naar je site kan krijgen kost het je meer dan dat het je gaat opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
PilatuS schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:09:
[...]
Niet zolang er geen beter alternatief is. Wil je iets verkopen en veel views krijgen dan zet je het op MP. Tuurlijk zijn er alternatieven, maar die worden gewoon weinig gebruikt. Vraag maar aan 100 mensen waar ze iets online verkopen of kopen. Zeker weten dat vrijwel iedereen MP als eerste zou noemen. Zolang ze dit monopolie in NL hebben kunnen ze zich veroorloven nalatig te zijn.
Ja dat zei ik al in mijn vorige post, er is te weinig concurrentie. Ze kunnen voorlopig doorgaan met nalatig zijn, dat ben ik met je eens. Maar dat kan ze wel degelijk geld kosten. Enerzijds omdat sommige mensen afhaken, anderzijds omdat mensen steeds minder op afstand durven te kopen. Met een goed systeem zouden ze meer omzet kunnen draaien.

Als ik een iPhone te koop aanbied krijg ik zonder overdrijven zo'n 25 reacties van oplichters: van Nigerianen tot tikkie fraude. Veel mensen haken daar door af. Waarom krijgt een app als Vinted voet aan de grond in NL? Omdat Marktplaats het zeer matig doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Pistachenootje schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:45:
[...]

Bedankt, maar ik ben er wel klaar mee eigenlijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Met risico dat ik hier alleen maar “loop te zeuren”: ajb hier naast heksenjacht ook geen algemeen klagen-over-marktplaats topic van maken. De heads-up over een oplichtingsmethode is gegeven. Zonde als het weer dicht zou gaan...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

overigens heeft melden zo heb ik ervaren van valse advertenties ook totaal geen nut

ben goed bekend met de wat duurdere audio spullen. Zodra er bijvoorbeeld op audiomarkt in duitsland iets veel te goedkoop staat is dat meestal met een paar uur weg

diezelfde advertentie op makktplaats (dus met gejatte foto's vaak van US site met topic daar al te vinden dat het scam is) geef je volledig door. Soms maanden! blijft de ad staan. Reply van MP krijg je nooit

wel is het zo als je met een andere account contact zoek met verkoper ook dit niet geblokt is, potentiele kopers lopgen dus nog steeds gevaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Ray op 09-01-2020 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik koop en verkoop het nodige materiaal via MP. Hangt wel wat qua category af, maar er zit heel wat tuig op mp helaas. Zelf 1x opgelicht geweest, veel van geleerd toen.

Alternatief er is er niet echt. V&A hier op tweakers zitten ook het nodige..

Volgens mij heb je speurders nog, maar dan houd het op.
Ebay voor sommige dingen, maar ook niet bepaald geweldig.

Niet iemand met een goed idee voor een marktplaats 2.0?😇

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:56
jagermeister schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:19:
Al gemeld aan de redactie van Opgelicht?! en die van de programma's van Stegeman?
Daarmee kan er een veel grotere groep worden bereikt inclusief veelal de mensen zonder technische interesse en/of achtergrond.
Hier op Tweakers is zowat iedereen toch al erg argwanend voor MP en versterkt dit het enkel :p
Maar desalniettemin altijd fijn dat dit wordt gepost, kende deze truc ook niet.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 16:58

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Vreemd dat MP zo slecht reageert. Mijn vrouw verkoopt regelmatig dames lingerie op MP en krijgt af en toe oneerbare voorstellen. Wanneer ze die profielen aanmeldt, krijgt ze over het algemeen wel respons van MP.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
JohanNL schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 01:37:
[...]

Al gemeld aan de redactie van Opgelicht?! en die van de programma's van Stegeman?
Daarmee kan er een veel grotere groep worden bereikt inclusief veelal de mensen zonder technische interesse en/of achtergrond.
Hier op Tweakers is zowat iedereen toch al erg argwanend voor MP en versterkt dit het enkel :p
Maar desalniettemin altijd fijn dat dit wordt gepost, kende deze truc ook niet.
Nee, ook niet echt van plan eerlijk gezegd
musiman schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:31:
Vreemd dat MP zo slecht reageert. Mijn vrouw verkoopt regelmatig dames lingerie op MP en krijgt af en toe oneerbare voorstellen. Wanneer ze die profielen aanmeldt, krijgt ze over het algemeen wel respons van MP.
Tot op heden 0 reactie van MP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twieker77
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-09-2020
@jagermeister ik heb vandaag precies hetzelfde meegemaakt. Ook ik heb een galaxy S8 te koop staan via MP. Ik kreeg vannacht om 3:48 uur de vraag hoeveel ik er minimaal voor wilde hebben. Nadat we het over de prijs eens geworden waren, heb ik via MP een betaalverzoek via de gelijk oversteken service verstuurd. Maar omdat het een hoog bedrag is, wilde hij mijn 06 nummer en naam. Deze heb ik te goeder trouw gegeven. Vervolgens krijg ik een sms;
Beste Klant,

U maakt gebruik van marktplaats gelijk oversteken service. Het bedrag van €208,45 is veilig betaald via iDeal en zal overgemaakt worden na bevestiging van ontvangst door de koper. Hierna zal de melding op marktplaats “nog niet betaald” veranderen.

Met vriendelijke groet,

Marktplaats

Ook bij mij gingen er alarmbellen af.
Na googlen kwam ik bij deze topic terecht. Bij mij was het niet Mistral, maar ene geen persoonsgegevens, degene wiens account misbruikt heeft weet waarschijnlijk van niets.

[ Voor 5% gewijzigd door Jazzy op 11-01-2020 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieker77
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-09-2020
En mijn vermoeden werd bevestigd.
Nadat ik hem geconfronteerd had met mijn vermoedens stuurde hij;

Hahaha..doei tijd voor een nieuwe account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Meld dit bij marktplaats. Die kun je bereiken op info apenstaart markplaats punt nl. Die zorgt ervoor dat oplichters geblokkeerd worden. Oudere accounts komen vaak wat betrouwbaarder over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Twieker77 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:37:
@jagermeister ik heb vandaag precies hetzelfde meegemaakt. Ook ik heb een galaxy S8 te koop staan via MP. Ik kreeg vannacht om 3:48 uur de vraag hoeveel ik er minimaal voor wilde hebben. Nadat we het over de prijs eens geworden waren, heb ik via MP een betaalverzoek via de gelijk oversteken service verstuurd. Maar omdat het een hoog bedrag is, wilde hij mijn 06 nummer en naam. Deze heb ik te goeder trouw gegeven. Vervolgens krijg ik een sms;
Beste Klant,

U maakt gebruik van marktplaats gelijk oversteken service. Het bedrag van €208,45 is veilig betaald via iDeal en zal overgemaakt worden na bevestiging van ontvangst door de koper. Hierna zal de melding op marktplaats “nog niet betaald” veranderen.

Met vriendelijke groet,

Marktplaats

Ook bij mij gingen er alarmbellen af.
Na googlen kwam ik bij deze topic terecht. Bij mij was het niet Mistral, maar ene Schreijen Hartenberg uit Tilburg.
Goed opgelet en er gelukkig ook niet in getrapt. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
tdn135 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 21:46:
Meld dit bij marktplaats. Die kun je bereiken op info apenstaart markplaats punt nl. Die zorgt ervoor dat oplichters geblokkeerd worden. Oudere accounts komen vaak wat betrouwbaarder over.
Al gedaan. Marktplaats doet helemaal niks. Je krijgt niet eens reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Nou, inmiddels bijna een week verder en de user is verwijderd hoor. Hoera. *O*
Beste jagermeister,

Onlangs heb je een reactie of bod ontvangen van Mistral op jouw advertentie: Samsung Galaxy S8 Zwart (64GB) + Sandisk 64 GB MicroSD. Op basis van andere meldingen vermoeden wij dat er sprake is van een frauduleuze bieder of een ongewenst bericht.

Frauduleuze bieder
Indien er sprake is geweest van een frauduleuze bieder betekent dit dat wij hierover meerdere meldingen van gebruikers hebben gehad. Wij hebben het account geblokkeerd en het bod op jouw advertentie verwijderd.

Ongewenste berichten
Marktplaats heeft van meerdere meldingen ontvangen over de berichten van deze specifieke gebruiker. Het betreft hier meldingen van ongewenste berichten (spam). Al deze berichten, dus ook de berichten gericht aan jou, zijn automatisch verwijderd uit de 'Berichten' van alle ontvangers. Ook hebben wij het account van de gebruiker, die de berichten heeft verstuurd, geblokkeerd.

Wij raden je aan zeer voorzichtig te zijn in je verdere contact met deze gebruiker.

Voor de toekomst geven wij je graag de volgende tips mee:

Laat je gezonde verstand spreken: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo
Controleer eventueel de persoonsgegevens zoals het rekeningnummer op Google.
Stuur niet zomaar producten naar het buitenland
Voor meer verkooptips bekijk onze Veilig Handelen pagina.

Wij wensen je veel succes op Marktplaats

Met vriendelijke groet,
Het Marktplaats team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
jagermeister schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:49:

[...]
ik wil niet vervelend doen, maar waarom is dat een succes? hij kan toch zo weer een nieuw account aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Hamazaki schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:50:
[...]

ik wil niet vervelend doen, maar waarom is dat een succes? hij kan toch zo weer een nieuw account aanmaken?
Het was sarcastisch bedoeld.

Ik had eerder gehoopt dat ze het iets serieuzer aan zouden gaan pakken door de procedure van het gelijk oversteken NOG duidelijker te beschrijven en potentiële verkopers te wijzen op de SMS spoofing truc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ah ok, dat heb ik gemist. ik dacht al :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

jagermeister schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:49:

[...]
Jeetje.... Sowieso een week tijd..... :/

je zou denken dat ze dit in een paar uur tijd zouden doen. Dan is de lol er voor de digitale crimineel ook snel af.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ray

Ray

jagermeister schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:53:
[...]

Het was sarcastisch bedoeld.

Ik had eerder gehoopt dat ze het iets serieuzer aan zouden gaan pakken door de procedure van het gelijk oversteken NOG duidelijker te beschrijven en potentiële verkopers te wijzen op de SMS spoofing truc.
als ze er dan ook nog bijzetten dat het geen enkele garantie geeft dat je ook daadwerkelijk het aangeboden product ontvangt maar gewoon maar íets' al voldoende is om het geld vrij te geven dan is het pas eerlijk

want dat 'gelijk oversteken' suggereert voor mij dat je krijgt wat er aanboden is. dat is dus niet het geval bij deze dienst

maarja dan betaalt niemand meer die premium premie en dat is weer slecht voor de omzet natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ray schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:14:
[...]

als ze er dan ook nog bijzetten dat het geen enkele garantie geeft dat je ook daadwerkelijk het aangeboden product ontvangt maar gewoon maar íets' al voldoende is om het geld vrij te geven dan is het pas eerlijk

want dat 'gelijk oversteken' suggereert voor mij dat je krijgt wat er aanboden is. dat is dus niet het geval bij deze dienst

maarja dan betaalt niemand meer die premium premie en dat is weer slecht voor de omzet natuurlijk
Precies. Laatst was er nog een zogenaamde internet expert bij Tros Opgelicht die zei dat het een veilig systeem is :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ook bij mij hebben ze vandaag een poging gedaan, het gaat om:

Jack
13 jaar actief
Capelle aan den Ijssel

Gewenst verzend adres: Schermerhoek (Nr laat ik weg i.v.m privacy en beleid)

Paar screenshots:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iAMTk8xdym9TqcvEhmc5Ge0K/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4NmhHLKx5joQgwJfS8DHPCqm/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CNTohsnXfy00zTCCiDw8GIDP/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aVsxWlLFhVw9A6Ja7B9kybXG/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 14-01-2020 18:51 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hij heeft wel ergens gelijk, je kan geen screenshot maken in bv telebankieren (wel mutatie delen) inderdaad :P Maar neem aan dat je daarna sms kreeg met de 'bevestiging'?
Pistachenootje schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:45:
[...]
Precies. Laatst was er nog een zogenaamde internet expert bij Tros Opgelicht die zei dat het een veilig systeem is :F
In principe is dit het ook, dat er 'buitenom' misbruik kan worden gemaakt, met die logica is werkelijk geen enkel systeem veilig (phising, fake sms, etc), het is zover ik weet vooralsnog niemand gelukt dat systeem erachter te neppen dat er betaald is maar stiekem dus niet, jij blijft nu de melding krijgen dat er niet betaald is, in dat opzicht is het systeem daarin best 'veilig'.

[ Voor 65% gewijzigd door SinergyX op 14-01-2020 17:24 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1 2 Laatste