Marktplaats: adres misbruikt voor oplichting.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayRune
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-06 22:30
Ik hoop dat dit het goede topic is. Mijn partner en ik zitten hier enorm mee. De situatie is als volgt.

04-09-2019 Is er een aangetekende brief aangekomen op mijn adres. Niet gericht aan mij of aan mijn partner. Laten we haar in dit geval mevrouw O noemen. Mijn partner heeft de brief aangenomen omdat ik aan het sporten was. Mijn partner heeft de brief opengemaakt ook al was deze niet voor haar bestemd. Ik weet dat dit niet mag maar goed, zij wist niet beter. In de brief geeft mevrouw V(verkoper) aan een Macbook te hebben verkocht voor €1300,00 aan mevrouw O en die mevrouw O zou op ons adres wonen. Echter er was gelijk oversteken gedaan maar de informatie was vervalst dus mevrouw V had geen geld en geen laptop meer.
Mijn partner was enorm geschrokken en is gaan Googelen naar mevrouw V en heeft haar telefoonnummer achterhaald en direct gebeld met de mededeling dat mevrouw O niet op het adres woont en wij ook nooit een Macbook hebben besteld laat staan ontvangen. Mevrouw begreep het. Na dat gesprek was ik thuisgekomen en heb ik ook contact opgenomen en de situatie uitgelegd en gevraagd hoe het proces was verlopen en nogmaals uitgelegd dat wij mevrouw O niet kennen en nooit een laptop hebben gezien. Aangegeven aan mevrouw V dat wij graag willen meehelpen en ook al onze gegevens doorgegeven voor als dat nodig zou zijn.

Na dit voorval heb ik contact gezocht met PostNL, Marktplaats en de Politie.
PostNL en Marktplaats geven niet thuis: de verkopende partij moet melding maken.
Politie geeft aan dat hier geen sprake is van identiteitsfraude dus kunnen hier niks mee.

09-10-2019 TS ontvangt een brief van PostNL. PostNL doet onderzoek naar deze case: er is op ons adres getekend voor het pakket met daarin een kopie van de handtekening en de Track en Trace code. En inderdaad de Track en Trace informatie geeft aan dat het pakket op ons adres is afgeleverd en daarvoor is getekend.

TS vult de vragenlijst in: ik heb het pakket niet gezien dan wel ontvangen of besteld. Ik ben niet bereid mijn kopie van mijn ID op te sturen waar wel om gevraagd wordt.

08-11-2019 TS en zijn partner ontvangen een brief niet gericht aan mevrouw O.
De rechtsbijstand van mevrouw V heeft een brief opgesteld waarin wordt vermeld dat de laptop echt op ons adres is afgeleverd: dat is de conclusie van PostNL.
Want er zou ook een ander pakket die dag zijn afgeleverd en die is nooit als vermist opgegeven. Daarnaast vertonen de handtekening volgens rechtsbijstand of PostNL van mij(ik heb de onderzoeksdocumenten van PostNL ondertekend) en mevrouw O (Handtekening van het scanapparaat) grote overeenkomsten. Daarom gaan mevrouw V en de rechtsbijstand er vanuit dat er sprake is van oplichting aan onze zijde en of we binnen 7 dagen open kaart willen spellen en €1300,00 willen betalen.

Ik zit hier enorm mee. Wel een paar feiten vanuit mijn kant:
  • Die avond van de pakketbezorging was ik zelf niet thuis. Ik was op cursus.
  • Mijn partner was thuis, echter kan zij zich niets herinneren van het aannemen van een pakket.
  • Ik heb een beveiligingscamera gericht op de voordeur(hangt halverwege de gang). Ik heb de beelden teruggekeken en op die hele dag is niets te zien van een pakketbezorging (filmt alleen bij activiteit). Dus ook niet van mijn partner
Ik woon op de begane grond van een appartementscomplex. De voordeur ligt aan de openbare weg van een drukke parkeerplaats. Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat iemand de postbezorger heeft staan opwachten en zich heeft voorgedaan als bewoner van mijn appartement/mevrouw O.

Inmiddels heb ik alles ook doorgestuurd naar mijn rechtsbijstand, gisteren melding gedaan bij de politie op advies van de fraudehelpdesk.

Ik voel mij vooral machteloos en genaaid en weet niet goed wat hier verder mee te doen. Ik zou graag mevrouw V opbellen om uit te leggen wat dit met ons doet: we zijn onrustig en slapen slecht. Gisteren heeft het ook mij een halve werkdag gekost om alle documenten te verzamelen en contact te leggen met politie etc.

Sorry voor de lange post en waarschijnlijk wat fouten maar ik moet het even van mij af schrijven!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-06 00:20

NeHoX

Gamer + PV

Rechtsbijstand/Jurist inschakelen.

Alle overige goedbedoelde adviezen met bovenstaande bespreken.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit soort zaken zijn bijzonder lastig, zeker wanneer je heel gehaaide mensen hebben die bij je voordeur staan te wachten.

Hier kun je op dit moment weinig meer aan doen behalve meewerken wanneer er straks bijvoorbeeld politie, incasso of iets dergelijks voor je deur staat. Vraag ook bij die mensen wél om legitimatie, ook om bedrijfsgegevens of politiepas. Check goed wie je aan de deur hebt en instrueer je vrouw om mensen weg te sturen en ze terug te laten komen wanneer jij ook aanwezig bent. (ik neem aan dat jij sterker bent dan je vouw ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-06 23:39
Daarnaast vertonen de handtekening volgens rechtsbijstand of PostNL van mij en mevrouw O grote overeenkomsten.
Kun je dat opvragen? Lijkt mij wel interessant om te zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:31

lasharor

7 december 2004

Hoe kan de informatie nou vervalst zijn bij gelijk oversteken? X maakt geld over aan marktplaats en die geeft dan vervolgens aan dat Y het pakket moet versturen. Bij aankomst pakket krijgt X zijn geld?

In dit geval heeft mevrouw dus aan haar verplichtingen voldaan en krijgt zij van Marktplaats haar geld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:50
Het voelt voor mij meer als een truc van Mevrouw V in samenwerking met de pakketbezorger. En ja, ik vertrouw niemand. Die lui verdienen geen stuiver en het is aannemelijker dat de boel wordt geflest richting Mevrouw O/JayRune.

/alu hat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Pistachenootje schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:12:
[...]

Ja dat kan je opvragen. Dit was ook zo toen ik bij de DPD werkte. Handtekeningen gezet op het scanapparaat worden bewaard voor een bepaalde periode. Ook om te voorkomen dat een ander onrechtmatig tekent voor een pakket of de bezorger zelf. Het is te achterhalen lijkt me,ook bij PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayRune
sypie schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:11:
Dit soort zaken zijn bijzonder lastig, zeker wanneer je heel gehaaide mensen hebben die bij je voordeur staan te wachten.

Hier kun je op dit moment weinig meer aan doen behalve meewerken wanneer er straks bijvoorbeeld politie, incasso of iets dergelijks voor je deur staat. Vraag ook bij die mensen wél om legitimatie, ook om bedrijfsgegevens of politiepas. Check goed wie je aan de deur hebt en instrueer je vrouw om mensen weg te sturen en ze terug te laten komen wanneer jij ook aanwezig bent. (ik neem aan dat jij sterker bent dan je vouw ;-) )
Wel sterker, niet groter. Voor Nederlandse begrippen ben ik enorm klein! ;)
[...]

Ze hebben de handtekening die gezet is bij 'ontvangst' van het pakket vergeleken met mijn handtekening die op de documenten van het PostNL onderzoek staat. Ik was hier stiekem al bang voor maar goed: als je snel kijkt kun je er van alles inzien.
lasharor schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:16:
Hoe kan de informatie nou vervalst zijn bij gelijk oversteken? X maakt geld over aan marktplaats en die geeft dan vervolgens aan dat Y het pakket moet versturen. Bij aankomst pakket krijgt X zijn geld?

In dit geval heeft mevrouw dus aan haar verplichtingen voldaan en krijgt zij van Marktplaats haar geld.
Volgens mij, zoals ik mij kan herinneren met het gesprek met mevrouw V, waren het uiteindelijk screenshots. In ieder geval er was niet echt betaald.

[ Voor 19% gewijzigd door JayRune op 09-11-2019 12:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Héél vreemd verhaal.
Maar in de basis ben jij geen partij in deze omdat jij geen koopovereenkomst hebt met mevrouw V.
Daarnaast is de verkoper verantwoordelijk voor de aflevering van de goederen en is " een pakket afgeleverd met handtekening op adres " geen bewijs dat de geclaimde inhoud hiervan ( macbook ) is afgeleverd.
Het beste wat mevrouw V kan doen is aangifte doen tegen de koper en jullie hoeven dus ook niets te betalen.

Maar mevrouw V had het dus ook over gelijk oversteken?
Is hier op Tweakers al meermaals besproken; voor gelijk oversteken heb je enkel een afleverbewijs nodig die zegt " afgeleverd " te zijn, dus als dat zo is dan moet zij gewoon het geld hebben ontvangen.
Dus dat maakt het verhaal nog vreemder en ik zou dus sowieso niet betalen, kan wellicht ook een oplichtingstruc vanuit mevrouw V zijn.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Want er zou ook een ander pakket die dag zijn afgeleverd en die is nooit als vermist opgegeven.
Onder de AVG zou ik proberen informatie bij PostNL op te vragen. Je weet dan welk pakketje dit is, hoe de handtekening er die dag uit ziet, en hoe die handtekening er op andere dagen uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:14
Geen melding gekregen van te voren dat er een pakketje bezorgd word?

Ik krijg al een melding als er wat aan komt, al is het maar een brief.

Maar het is altijd een lastige zaak wanneer het je overkomt.
Daarom heb ik rechtsbijstand dan geeft meer gemoedsrust.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayRune
GlowMouse schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:40:
[...]

Onder de AVG zou ik proberen informatie bij PostNL op te vragen. Je weet dan welk pakketje dit is, hoe de handtekening er die dag uit ziet, en hoe die handtekening er op andere dagen uit ziet.
Inmiddels een bericht gestuurd naar PostNL en de informatie opgevraagd.
Ik denk stiekem dat er ook bluf in zit in de rechtsbijstandbrief van mevrouw V.

We zullen zien!
Von Henkel schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:45:
Geen melding gekregen van te voren dat er een pakketje bezorgd word?

Ik krijg al een melding als er wat aan komt, al is het maar een brief.

Maar het is altijd een lastige zaak wanneer het je overkomt.
Daarom heb ik rechtsbijstand dan geeft meer gemoedsrust.
Normaal krijg ik inderdaad een melding. Maar van deze bezorging kan ik niets terugvinden in mijn PostNL historie/App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:38
Bel eens hun rechtsbijstand. Leuk dat er een brief komt. Maar die kan 1: nep zijn of 2 door een medewerker ongevraagt gemaakt zijn om extra druk te zetten

Ondanks dat je geen partij bent in deze zaak. Is het probleem dat je er wel slapenloze nachten van kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:21
@JayRune is dit allemaal bewijs aangeleverd door mevr V?
Of zijn het officiële brieven

Komt mij over om een poging tot oplichting
Als je je kopie id had gegeven was je goed zuur geweest.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:24
Wat ik persoonlijk heel knap vind is dat ze gelijkenissen zien in de handtekeningen.
Ze hebben vast nog nooit zelf een krabbel gezet op dat apparaat.
Dan kan je van elke punt nog een streepje maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayRune
Mel33 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:52:
@JayRune is dit allemaal bewijs aangeleverd door mevr V?
Of zijn het officiële brieven

Komt mij over om een poging tot oplichting
Als je je kopie id had gegeven was je goed zuur geweest.
De brief van PostNL is officieel en de brief van de rechtsbijstand ziet er ook officieel uit. Maar voor die laatste ga ik nog contact opnemen voor de zekerheid!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:22
Doe zelf niet te veel meer. Je hebt rechtsbijstand, en volg gewoon hun advies.

Mevrouw O zal moeten aantonen dat ze met jou tot een overeenkomst is gekomen.
Je hebt niks fout gedaan, dus laat je advokaat nu maar werken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:42
[...]

Die heeft hij toch al?
JayRune schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:04:
09-10-2019 TS ontvangt een brief van PostNL. PostNL doet onderzoek naar deze case: er is op ons adres getekend voor het pakket met daarin een kopie van de handtekening en de Track en Trace code.
Lijkt dat op jouw handtekening?

Kun je misschien aantonen dat jij zelf niet thuis kon zijn? Iets van je werk, pintransacties ofzo?

Verder zou ik me er niet al te druk over maken, laat de rechtsbijstand het maar uitzoeken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayRune
Xander schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:01:
[...]

Die heeft hij toch al?

[...]

Lijkt dat op jouw handtekening?

Kun je misschien aantonen dat jij zelf niet thuis kon zijn? Iets van je werk, pintransacties ofzo?

Verder zou ik me er niet al te druk over maken, laat de rechtsbijstand het maar uitzoeken.
Mijn handtekening zou je er in kunnen zien, maar mijn handtekening heeft meer details en de handtekening van mevrouw O heeft ook haar naam erin verwerkt.

Ik was zelf niet thuis. Ik heb al een mail opgevraagd van de trainer waar ik cursus had en die verklaart al dat ik op training was die avond. Wat wel ironisch is: vlak voor die training zelf nog een Marktplaats bestelling opgehaald (Nee geen Macbook maar een platenspeler). Maar die dag was ik vanaf 07:00 tot 22:00 zelf niet thuis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
JayRune schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:04:
• Die avond van de pakketbezorging was ik zelf niet thuis. Ik was op cursus.
• Mijn partner was thuis, echter kan zij zich niets herinneren van het aannemen van een pakket.
Mijn tip zou zijn om zelf niet teveel actie te ondernemen, maar stellig te blijven dat je geen laptop hebt besteld en geen laptop hebt ontvangen. De tweede zin zou dan moeten zijn: Mijn partner was thuis, er is geen pakket bezorgt op ons adres!

Je wordt meegesleept in een zaak waar je feitelijk helemaal niks mee te maken hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door wouter3 op 09-11-2019 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ben je niet afgelegd? Zoals je inderdaad op MP misschien iets anders hebt gekocht, laten versturen of iets in die trant? Hebben ze geen toegang tot je account of ergens anders? Het kan geen toeval zijn dat ze weten hoe of wat, maar ook met PostNL is het vreemd.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:33

JdM

Humbled

Om misschien behulpzaam te zijn bij jullie onrust:
Beschuldigd worden is iets anders dan schuldig bevonden worden. Probeer de emotionele kant van beschuldigd worden te plaatsen in het juiste perspectief.

Verleen medewerking aan alles wat je jurist adviseert zou ik zeggen, zeker als je niets te verbergen hebt en laat je rechtsbijstand de juridische kant afhandelen. See you in court

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-06 11:19
Je heb een camera als daar niks op te zien is klaar toch. Overeenkomsten wil niet zeggen hetzelfde. Laat de tegenpartij maar lekker bewijzen dat het wel zo is doei.

Zo ken ik er ook nog wel een paar.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JayRune schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:04:
[...]
Mijn handtekening zou je er in kunnen zien,
Wel bijzonder, zou er iemand hebben geprobeerd je handtekening na te maken?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Waarom ook "Daarom gaan mevrouw V en de rechtsbijstand er vanuit dat er sprake is van oplichting aan onze zijde en of we binnen 7 dagen open kaart willen spellen en €1300,00 willen betalen." en vragen ze niet gewoon eerst of ze de MacBook 'terug mogen'?

Lijkt me ook dat als er niks op de camera te zien is er nooit hardnekkig bewijs is dat MacBook wel of niet is aangekomen. Een handtekening op zo'n apparaat tekenen is nog verdomde lastig ook...

Op welke datum is die MacBook verzonden/ontvangen? Een brief bezorgen kan veel langer duren dan een pakketje. Mocht de brief meteen na het 'aannemen' van de MacBook zijn aangekomen Is het nog verdachter.

[ Voor 18% gewijzigd door d22wth op 10-11-2019 01:37 ]

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:14
d22wth schreef op zondag 10 november 2019 @ 01:30:
Waarom ook "Daarom gaan mevrouw V en de rechtsbijstand er vanuit dat er sprake is van oplichting aan onze zijde en of we binnen 7 dagen open kaart willen spellen en €1300,00 willen betalen." en vragen ze niet gewoon eerst of ze de MacBook 'terug mogen'?

Lijkt me ook dat als er niks op de camera te zien is er nooit hardnekkig bewijs is dat MacBook wel of niet is aangekomen. Een handtekening op zo'n apparaat tekenen is nog verdomde lastig ook...
Als ik het goed begrijp filmt de camera alleen bij activiteit. Er is dus niets opgenomen, geen beeld met ontvangst pakket maar dus ook geen beeld waarop te zuen is dat er niets bezorgd is op dat tijdstip.

PS: Wat betreft handtekening: raar argument ook van de rechtsbijstandsverzekering dat die op de handtekening van TS zou lijken. Want als TS echt een oplichter zou zijn zou ie toch eerder juist een hele andere - fake - krabbel zetten? Aangezien die krabbel aan de deur niet vergeleken wordt met wat dan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Valorian schreef op zondag 10 november 2019 @ 01:37:
[...]

Als ik het goed begrijp filmt de camera alleen bij activiteit. Er is dus niets opgenomen, geen beeld met ontvangst pakket maar dus ook geen beeld waarop te zuen is dat er niets bezorgd is op dat tijdstip.

PS: Wat betreft handtekening: raar argument ook van de rechtsbijstandsverzekering dat die op de handtekening van TS zou lijken. Want als TS echt een oplichter zou zijn zou ie toch eerder juist een hele andere - fake - krabbel zetten? Aangezien die krabbel aan de deur niet vergeleken wordt met wat dan ook...
Ik vraag me ook af:
Op welke datum is die MacBook verzonden/ontvangen? Een brief bezorgen kan veel langer duren dan een pakketje. Mocht de brief meteen na het 'aannemen' van de MacBook zijn aangekomen Is het nog verdachter.
Wait: dus er is NIET betaald voordat de MacBook verzonden werd? Rare gang van zaken: ik wacht altijd op de betaling en verzend het daarna pas.

[ Voor 7% gewijzigd door d22wth op 10-11-2019 02:01 ]

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
d22wth schreef op zondag 10 november 2019 @ 01:38:
[...]

Ik vraag me ook af:

[...]

Wait: dus er is NIET betaald voordat de MacBook verzonden werd? Rare gang van zaken: ik wacht altijd op de betaling en verzend het daarna pas.
Is via felijk overstekken gebeurt. Dus er is wel betaalt. Voor de macbook. Maar stond op een tussenrekening van marktplaats. En zou bij aankomst T en T gewoon betaalt moeten worden. Maar omdat marktplaats het blijkbaar niet vertrouwden op 1 of andere manier hebben ze de boel gecancelt.

Ik zou dan eerder zeggen achterhaal bij Marktplaats naar welke rekening het is gegaan ipv bij TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
loki504 schreef op zondag 10 november 2019 @ 07:08:
[...]

Is via felijk overstekken gebeurt. Dus er is wel betaalt. Voor de macbook. Maar stond op een tussenrekening van marktplaats. En zou bij aankomst T en T gewoon betaalt moeten worden. Maar omdat marktplaats het blijkbaar niet vertrouwden op 1 of andere manier hebben ze de boel gecancelt.

Ik zou dan eerder zeggen achterhaal bij Marktplaats naar welke rekening het is gegaan ipv bij TS.
Dat gaat MP niet geven want " privacy ".
En ja, waarom MP het niet vertrouwde... ik denk dat het anders zit want zo werkt het systeem in essentie niet.
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat mevrouw O buiten de MP chat heeft aangegeven aan mevrouw V om het pakket naar TS te sturen, terwijl er in de MP chat geen of een ander adres vermeldt stond en mevrouw O dan beweert aan MP niets te hebben ontvangen.
Normaal gesproken krijgt de verkoper het geld als die een track&trace heeft die aangeeft " afgeleverd " te zijn, maar dan moet het adres wel overeenkomen met wat er is besproken binnen de chat, want anders kunnen die dat ook niet controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
JohanNL schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:32:
[...]

Dat gaat MP niet geven want " privacy ".
En ja, waarom MP het niet vertrouwde... ik denk dat het anders zit want zo werkt het systeem in essentie niet.
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat mevrouw O buiten de MP chat heeft aangegeven aan mevrouw V om het pakket naar TS te sturen, terwijl er in de MP chat geen of een ander adres vermeldt stond en mevrouw O dan beweert aan MP niets te hebben ontvangen.
Normaal gesproken krijgt de verkoper het geld als die een track&trace heeft die aangeeft " afgeleverd " te zijn, maar dan moet het adres wel overeenkomen met wat er is besproken binnen de chat, want anders kunnen die dat ook niet controleren.
Leuk dat MP het niet direct geeft. Maar uiteindelijk zal dat toch anders liggen. En dat scenario zou nog best eens kunnen. Eigenschuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:23

heuveltje

KoelkastFilosoof

Valorian schreef op zondag 10 november 2019 @ 01:37:
[...]

Vanuit rechts perspectief zal die camera waarschijnlijk niet heel veel toevoegen.
Ik neem aan dat dat als losse bestanden worden opgeslagen, en dan is wissen van dat bestand niet heel moeilijk

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayRune
itsalex schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:15:
Ben je niet afgelegd? Zoals je inderdaad op MP misschien iets anders hebt gekocht, laten versturen of iets in die trant? Hebben ze geen toegang tot je account of ergens anders? Het kan geen toeval zijn dat ze weten hoe of wat, maar ook met PostNL is het vreemd.
Ik verkoop zelf heel veel op Marktplaats. De maanden ervoor veel spullen verkocht maar niet iets bijzonders meegemaakt en nooit opgelicht.
heuveltje schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:00:
[...]

Vanuit rechts perspectief zal die camera waarschijnlijk niet heel veel toevoegen.
Ik neem aan dat dat als losse bestanden worden opgeslagen, en dan is wissen van dat bestand niet heel moeilijk
Dat klopt, ik vraag mij dan ook af in hoeverre dit wordt gezien als hard bewijs. Maar goed morgen neemt hopelijk mijn rechtsbijstand contact op, ik ben benieuwd wat zij te zeggen hebben.
d22wth schreef op zondag 10 november 2019 @ 01:30:

YakuzA schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:17:
[...]

Sorry ik was niet volledig: het was op €1300,00 betalen of de MacBook terugsturen. Volgens de Track en Trace code is Macbook 'ontvagen' op 27 augustus.

Wel bijzonder, zou er iemand hebben geprobeerd je handtekening na te maken?
Ik heb de handtekeningen vergeleken in die van mij staat mijn naam en die van mevrouw O staat ook haar naam.
loki504 schreef op zondag 10 november 2019 @ 07:08:
[...]

Zoals ik destijds van mevrouw V had begrepen was zij juist opgelicht bij gelijk oversteken. Die betaling waren nep/screenshots in plaats van echt gemaakte betalingen.

Bedankt allemaal voor de reacties!

[ Voor 25% gewijzigd door JayRune op 10-11-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@JayRune oke. Tja dan is mevrouw V ook niet echt slim. De laatste keer dat ik keek kreeg je gewoon bericht van Marktplaats zelf als er betaalt is. Beetje dom van haar om te gaan versturen met SS van de koper. Dat is het zelfde als je SS van je bank afschiften maakt en zegt dat het is overgemaakt. Voor een klein bedrag op Tweakers(met goede beoordeling) wil ik de gok nog wel eens maken. Maar voor 1300 euro wacht ik op bericht van bank/marktplaats. Eerder niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 403357

loki504 schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:46:
@JayRune oke. Tja dan is mevrouw V ook niet echt slim. De laatste keer dat ik keek kreeg je gewoon bericht van Marktplaats zelf als er betaalt is. Beetje dom van haar om te gaan versturen met SS van de koper. Dat is het zelfde als je SS van je bank afschiften maakt en zegt dat het is overgemaakt. Voor een klein bedrag op Tweakers(met goede beoordeling) wil ik de gok nog wel eens maken. Maar voor 1300 euro wacht ik op bericht van bank/marktplaats. Eerder niet.
Dit inderdaad, mevrouw is van de procedure afgeweken en daarom is dit nu fout gegaan. Vervolgens wil ze het bij TS claimen. Dat is natuurlijk niet hoe het werkt. Dat gezegd te hebben snap ik dat je hier wakker van zou liggen dat zou ik zelf ook kunnen en daar sta je echt niet alleen in.

Ik zou heel even afwachten wat je rechtsbijstand er komende week van zegt, maar ik denk dat die een vriendelijk briefje terugschrijven dat jij geen pakket hebt aangenomen. Vervolgens is het aan de rechtsbijstand van mevrouw om maar te bewijzen dat het wel zo is. Een handtekening die er een beetje op lijkt op jou adres is vandaag de dag echt niet meer genoeg. Helemaal als men beweert dat jij het bent geweest en je schriftelijk hebt dat jij helemaal niet thuis was toen. Wat dat betreft heb je er eigenlijk al teveel werk ingestoken.

Daarbij is het ook zo dat mevrouw blijkbaar de zaak bij haar rechtsbijstand heeft aangemeld. Die willen dit zo goedkoop mogelijk oplossen. 1300 euro minus haar eigen risico is minder dan een hele rechtszaak, dus de kans zit er dik in dat haar rechtsbijstand het haar vergoed en einde zaak. Letterlijk dit is mij overkomen in een garantiezaak, in plaats van de winkel voor de rechter te slepen heeft de rechtsbijstand zelf uitgekeerd omdat dat goedkoper was. Ik had mijn geld wel terug, maar erg bevredigend was het toen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-06 18:06
Volgens mij dien je binnen het privaatrecht zelf je onschuld te bewijzen indien aannemelijk is gemaakt dat jij schuldig bent (PostNL die aangeeft dat jij volgens hun systemen een pakketje hebt aangenomen op jouw adres). Ik zou in die context toch wel een dossier gaan aanleggen met daarin "plusjes" waaruit blijkt dat jij onschuldig bent.

Maar sowieso beginnen met je rechtsbijstand of een jurist in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Mevrouw V kan ook wel van alles beweren, maar het is gewoon op z'n zachts gezegd niet handig wat ze heeft gedaan als het klopt wat ze zegt.

@Flavius Kan kloppen, maar het gaat in dit geval niet om een pakketje hé, het gaat om een Macbook.
Aan Mevrouw V eerst te bewijzen/ aannemelijk maken dat TS de Macbook heeft besteld en heeft ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
JayRune schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:34:
Volgens mij, zoals ik mij kan herinneren met het gesprek met mevrouw V, waren het uiteindelijk screenshots. In ieder geval er was niet echt betaald.
Tja, dat is ook een beetje eigen risico. Marktplaats doet veel bedroevend slecht, maar aangeven dat een betaalverzoek betaald is, doen ze prima. Daarbij waarom zou de verkoper gelijk oversteken accepteren? Het is helemaal niet zekerder voor de koper, dus dan zou ik al een raar gevoel krijgen. En je MacBook voor 1300 euro op markt oplichtersplaats verkopen is ook niet heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-06 19:45
Het kan ook zo zijn dat de Pakketbezorger deze MacBook naar een adres op zijn eigen route heeft laten versturen. Vervolgens zelf voor het pakket getekend en nu een mooie MacBook thuis heeft staan. Maar goed het blijft speculeren... echter gebeurt dit helaas wel.

Dit soort taferelen is ook precies waarom ik niks verstuurd via MP, mensen komen het maar ophalen.

Indien er daadwerkelijk voor gelijk oversteken is gekozen zou ik de bal gewoon bij MP leggen, pakket is afgeleverd dus MP moet mevrouw V betalen. Wie die MacBook in bezit heeft maakt niks uit, MP moet gewoon met geld over de brug komen.

• JayRune
targaryanwolf schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:24:
Het kan ook zo zijn dat de Pakketbezorger deze MacBook naar een adres op zijn eigen route heeft laten versturen. Vervolgens zelf voor het pakket getekend en nu een mooie MacBook thuis heeft staan. Maar goed het blijft speculeren... echter gebeurt dit helaas wel.

Dit soort taferelen is ook precies waarom ik niks verstuurd via MP, mensen komen het maar ophalen.

Indien er daadwerkelijk voor gelijk oversteken is gekozen zou ik de bal gewoon bij MP leggen, pakket is afgeleverd dus MP moet mevrouw V betalen. Wie die MacBook in bezit heeft maakt niks uit, MP moet gewoon met geld over de brug komen.
Het scenario wat je schetst is ook een scenario waar ik en mijn partner aan zitten te denken naast het scenario van het opwachten bij de deur.

Wat betreft het gelijk oversteken: je ziet diverse melding iets in de zin van "Er is betaald, stuur het product op naar de koper! ". Volgens mij zijn die vervalst door middel van screenshots. Ik vraag mij dan wel af in hoeverre Marktplaats verantwoordelijk is.

Afgelopen dinsdag heeft mijn rechtsbijstand contact met mij opgenomen. De vraag was of ik een kopie had gemaakt van het ingevulde formulier wat ik naar PostNL heb gestuurd met mijn verklaring. Gelukkig had ik die. Deze inmiddels opgestuurd en mijn rechtsbijstand heeft om uitstel van reactie gevraagd omdat de toegewezen persoon op mijn case tot en met vandaag vrij is. Dus morgen gaat er hopelijk een reactie de deur uit naar de tegenpartij!

[ Voor 3% gewijzigd door JayRune op 14-11-2019 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 21:50
JayRune schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:29:
[...]
Wat betreft het gelijk oversteken: je ziet diverse melding iets in de zin van "Er is betaald, stuur het product op naar de koper! ". Volgens mij zijn die vervalst door middel van screenshots. Ik vraag mij dan wel af in hoeverre Marktplaats verantwoordelijk is.
Zie niet hoe marktplaats hiervoor verantwoordelijk zou zijn.
Je krijgt die berichten van Marktplaats zelf, niet van de koper. Dat je daar in trapt is jouw schuld (als verkoper), je volgt immers niet de normale way-of-work van marktplaats gelijk oversteken.

MP kan moeilijk voorkomen dat iemand je een screenshot, valse betaallink of nep product opstuurt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:55
Je ziet bij MP altijd dat er betaald is in het gelijk oversteken blok. Dit staat als losse blokken tussen de chat die tussen koper en verkoper verloopt en komt nooit van één der partijen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JayRune
Update:

Mijn rechtsbijstand heeft een brief opgesteld en het bezwaar is dat er tussen mevrouw V en mij geen overeenkomst is en dat ik daarom niet aansprakelijk ben.

Dit is inmiddels twee weken geleden en nog geen reactie van de tegenpartij.
Wellicht is hiermee de zaak gesloten. Toch zou ik op een of andere manier nog wel contact willen hebben met mevrouw V. De hele situatie heeft nogal een flinke impact op mij en mijn partner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 21:32

Deathchant

Don't intend. Do!

JayRune schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:52:
Update:

Mijn rechtsbijstand heeft een brief opgesteld en het bezwaar is dat er tussen mevrouw V en mij geen overeenkomst is en dat ik daarom niet aansprakelijk ben.

Dit is inmiddels twee weken geleden en nog geen reactie van de tegenpartij.
Wellicht is hiermee de zaak gesloten. Toch zou ik op een of andere manier nog wel contact willen hebben met mevrouw V. De hele situatie heeft nogal een flinke impact op mij en mijn partner.
Ik heb je topic gevolgd en ik kan alleen maar zeggen dat ik het erg vervelend vind voor jou en je partner dat deze onnodige situatie zo gebeurd is.

Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om je los te maken van een situatie die je niet onder controle kunt krijgen, want als je er midden in zit, zit je er ook echt in gezogen. Toch wil ik je adviseren om op zijn minst te gaan proberen er minder aandacht aan te besteden, want anders blijf je het voeding geven.
Je hebt namelijk je uiterste best gedaan om op goeie voet te blijven communiceren met mevrouw V, maar soms moet je erachter komen that you can only do so much...
Het ligt nu bij de rechtsbijstand (helaas), en je kunt nu niks meer doen dan afwachten. En juist dat afwachten is iets wat ons brein ons geleerd heeft om niet toe te staan; immers, dingen op zijn beloop laten kan alleen maar een slechte uitkomst hebben want je doet er zogenaamd niet alles aan om het te fixen.
Kortom: de situatie is nu uit je handen, uit je controle en je kunt niet alles fixen zoals je dat wilt. Sommige dingen overkomen je gewoon. Dat het niet leuk/eerlijk is, is absoluut waar en dat mag je ook gewoon klote vinden. Maar in the end is het niet anders en geef jezelf de toestemming om het te mogen laten liggen.

Ik hoop uiteraard dat deze situatie op zijn minst juridisch snel afgerond kan worden, dat zal ook helpen in het verwerkingsproces.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:27

Angeloonie

Cheeseburger Addict

@JayRune Nog iets gehoord? :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JayRune
Helemaal niets meer na het versturen van de brief vanuit mijn rechtsbijstand!
Is met een sisser afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik vind het redelijk ernstig dat een advocaat dit soort zaken aanneemt. Er is geen koopovk tussen jullie en de verkoper Dat er een pakket bij jullie zou zijn bezorgd en dat je die laptop hebt verduisterd ergens en dus bewust fraudeert zonder enig bewijs daarvan. Een handtekening van PostNL kan door iedereen zijn gezet want ze vragen nooit of je je wilt legitimeren als je een pakket aan de deur krijgt.

De verkoper of de koper hebben zelf gekozen om te verzenden en de risicos daarvan dragen ze zelf. Ook is het een vreemd verhaal dat iemand een laptop opstuurt aan een koper op marktplaats die niet heeft betaald aan verkoper. Dat sommige bedrijven dat wel doen is hun businessmodel. Bij een particuliere verkoop doe je dit toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:38
JayRune schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:12:
[...]

Helemaal niets meer na het versturen van de brief vanuit mijn rechtsbijstand!
Is met een sisser afgelopen.
was te verwachten..
heel verhaal maar er is verder niets aan de hand anders dan dat je in een kwaad daglicht wordt gesteld ...

je wordt nergens aansprakelijk voor gesteld of gehouden
ook mocht dat gebeuren kan je dat weerleggen.

Je hebt zelf de politie ingeschakeld die doen er al niks mee..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:21
@JayRune Het is mij niet helemaal duidelijk, is het een advocaat geweest die jou beschuldigt? want dan heeft die wel een probleem. https://www.recht.nl/nieu...oende-grond-voor-bestaat/

punt2
Jouw rechtsbijstand zou jou wel een brief sturen als het afgesloten is, niets horen of zien, is niet afgesloten.

edit:
De link vereist nu opeens een inlog, kheb hem wel kunnen lezen vanmorgen, hier een nieuwe link die het nu doet en je kan dan doorlinken naar het stuk

[ Voor 60% gewijzigd door Mel33 op 04-01-2020 12:54 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mel33 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 09:45:
@JayRune Het is mij niet helemaal duidelijk, is het een advocaat geweest die jou beschuldigt? want dan heeft die wel een probleem. https://www.recht.nl/nieu...oende-grond-voor-bestaat/
Ik kan het niet lezen, want ik heb geen abonnement, maar de vraag in de titel is niet heel concreet: met postNL die beweert dat er iets bij de TS is afgeleverd, is het standpunt dat hij er iets mee te maken heeft best te verdedigen. Niet dat een rechter er in zal meegaan, maar het is geen complete fantasie. Sterker nog, er is hier duidelijk wél iemand aan het oplichten/stelen.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 04-01-2020 17:51 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 09:53

MikeWazowski

Look into my eye

Dat PostNL zegt dat iets is afgeleverd zegt niet dat het ook daadwerkelijk zo is. Ik zou 2x een afgeleverd pakket hebben gekregen, wat ik niet heb gekregen - maar volgens PostNL onderzoek was er niets aan de hand en was het gewoon afgeleverd met handtekening.
Uiteindelijk de kosten vergoed gekregen van de webwinkels, maar het onderzoek van PostNL zelf is een "wij van WC Eend bevelen WC eend aan" gehalte - heb je helemaal niets aan.

Gelukkig is het voor jou met een sisser afgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:29

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik verwacht dat de rechtsbijstand van mevrouw V jouw antwoord aanzien heeft als zijnde een zaak die lang kan gaan aanslepen en duren en vermoedelijk tot bij de rechter zal moeten komen om erover te beslissen met geen enkele zekerheid dat het oordeel van de rechter positief zal zijn voor V waarbij dus 1 van de 2 partijen sowieso zou opteren om dat te voorkomen en het geld gewoon vanuit de verzekering zou ophoesten. Zou me niet verbazen dat V haar verzekering haar gewoon vergoed heeft.

Wat ik zelf erger vind is dus dat er een pakket naar jullie is verstuurd en de oplichter erin geslaagd is dat te onderscheppen. Als hij/zij ballen heeft kan het opnieuw gebeuren.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 21:08:
Wat ik zelf erger vind is dus dat er een pakket naar jullie is verstuurd en de oplichter erin geslaagd is dat te onderscheppen. Als hij/zij ballen heeft kan het opnieuw gebeuren.
Dat is inderdaad verontrustend. Ik begrijp ook niet goed hoe dit mogelijk is.

Hoewel... (compleet uit de lucht gegrepen) Degene voor wie dit het meest eenvoudig is, is de bezorger. Die kan weten hoe je handtekening er ongeveer uitziet. En het pakket onderscheppen is natuurlijk triviaal.

Overigens, als Postnl van mening is dat die handtekeningen zoveel op elkaar lijken, dan is je handtekening misschien wel vervalst en is er wel degelijk sprake van identiteitsfraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
De bezorger zou ook nog wel eens in het complot kunnen zitten.
Maar het blijft een heel vaag verhaal als het echt zo gegaan is zoals TS heeft beschreven, dat '' Mevrouw V '' dit allemaal heeft opgezet om TS geld afhandig te maken ook nog wel eens een reële optie kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
JohanNL schreef op zondag 5 januari 2020 @ 01:48:
De bezorger zou ook nog wel eens in het complot kunnen zitten.
Maar het blijft een heel vaag verhaal als het echt zo gegaan is zoals TS heeft beschreven, dat '' Mevrouw V '' dit allemaal heeft opgezet om TS geld afhandig te maken ook nog wel eens een reële optie kan zijn.
Een bezorger kan dit volledig zelfstandig doen:
  • De bezorger zoekt iets moois op Marktplaats.
  • Hij misleidt de verkoper op met een vals betaalbewijs.
  • Laat het product versturen naar een adres waar hij de pakketbezorger is, en waarvan hij eerder een echte handtekening heeft gezien.
  • Hij bezorgt het nooit echt op het adres, maar vervalst de ontvangst handtekening.
  • Hij houdt het mooie product zelf.
Een motief hebben bezorgers wel, want volgens mij krijgen ze maar een schijntje betaald per aflevering. Er zijn ook weinig risico's aan verbonden, zolang je het maar niet al te vaak doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JayRune
Mel33 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 09:45:

punt2
Jouw rechtsbijstand zou jou wel een brief sturen als het afgesloten is, niets horen of zien, is niet afgesloten.

edit:
De link vereist nu opeens een inlog, kheb hem wel kunnen lezen vanmorgen, hier een nieuwe link die het nu doet en je kan dan doorlinken naar het stuk
Reactie op punt 1: Zoals het in de brief is opgenomen.
Inmiddels heeft PostNL onderzoek gedaan naar deze situatie. Er is gebleken dat op dezelfde datum en tijdstip ook een ander pakket bij u is bezorgd. Dit pakket is echter nooit vermist en heeft u wel bereikt. Daarnaast is er onderzoek gedaan naar de handtekening die geplaatst bij ontvangst van het pakket op 27 augustus 2019 en van de aangetekende brief die bij is ontvangen op 5 september 2019. De handtekeningen vertonen grote overeenkomsten. Naar aanleiding hiervan hebben het gerechtvaardigde vermoeden dat er sprake is van oplichting aan uw zijde.

Reactie op punt 2: Ik heb nog contact gehad met mijn rechtsbijstand en vroegen of ik nog wat gehoord. Dit was niet het geval. Hiermee werd deze zaak gesloten. Mochten er nog verandering zijn dan werd de zaak uiteraard weer geopend.

Blijkbaar komen dit soort praktijken wel vaker voor. Ik meende pas op de radio te horen dat een DJ er zelf ook last van heeft en de politie er niets aan kan doen.

In ieder geval ik denk dat de rechtsbijstand van mevrouw V inderdaad het bedrag heeft uitgekeerd en dat daarmee ook de zaak voor haar is afgedaan. En mijn vermoeden is ook dat een postbezorger van PostNL wel eens in het complot kan zitten.

Ik heb in ieder geval mijn medebewoners op de hoogte gesteld van de situatie en aangezien hier veel oudere mensen wonen houden zij wel een oogje in het zeil!

[ Voor 11% gewijzigd door JayRune op 05-01-2020 20:41 ]

Pagina: 1