Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 12:45
Alwayshappyz schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:14:
... Dat willen we tijdens de officiele launch proberen te voorkomen, is daar een truc voor?

Nvm, gewoon die quest niet oppakken als je op het strand aankomt en de quest op een ander strand pakken blijkbaar. Of characters blijven aanmaken totdat je allebei op dezelfde plek terecht komt.
Klopt :)

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:49
Jezus, je wordt wel doodgegooid op YouTube met allerlei guide video's. De game is nog niet gereleased of iedereen melkt zulke video's al compleet uit.

Ik heb er wel zin in, 1e MMORPG die ik vanaf release zal gaan spelen. Hopelijk kom ik wel wat beter uit de start blokken, bleef wat hangen rond level 14. Nog geen idee waar ik me op ga focussen. Echter, ik hoop wel dat er genoeg pve content is.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:00
g0tanks schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:01:
[...]

[mbr]Bij dezen dan alvast een oproep: wie heeft zin en tijd om @Diigii te helpen met de TS? :)[/mbr]
Ik kan @Diigii hierin helpen.

Misschien @Khaelos ook zin/tijd hiervoor?

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 17:44
Wat word bedoeld met tijd steken in TeamSpeak?

Ik moet eerlijk toegeven dat ik maar weinig kaas gegeten heb van noch TS nog discord :+

[ Voor 49% gewijzigd door Khaelos op 23-09-2021 19:17 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• PrimalFury
  • Laatst online: 15-08 10:50
Topic Start

• Khaelos
uhh ja TS is dus topic start :D

ik zou niet weten hoe dat moet maar ben berijd om een duit in het zakje te doen :)

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• Khaelos
ok er is nu dus (iig bij mij) onduidelijkheid over hoe en wat in New World..

Komt er een Tweakers company of gaan we bij eens van de andere joinen zoals the collaboration of Nullify of Dutch Dominion etc..

en zo ja moeten we dan niet een server gaan kiezen?

wie gaat de company aanmaken en wie gaan er officer zijn en de boel een beetje sturen?

• Khaelos
is er uberhaupt iemand nog actief op dit forum..?

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 14:18
Omnicide schreef op woensdag 22 september 2021 @ 23:51:
[Afbeelding]

Snel start guide voor de begin levels. 8)
Gemaakt door "Winnion" uit onze company.

Nog 5 daagjes O-)
Leuk gedaan zo! Staan nog wel redelijk wat foutjes in (bijv. harvesting lvl voor rivercress is lvl 30)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
ik heb zojuist besloten om toch Collaboration te joinen, na een leuk gesprek met Boagrius.
uiteraard blijf ik ook hier in de discord, en er schijnen wel meer tweakers in te zitten ook 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:51
Ja de bedoeling is sowieso dat die NL/BE Discord groep en Nullify etc etc volgens mij wel dezelfde server kiezen. Zo heb je ook gezonde competitie natuurlijk als het verschillende companies worden met verschillende factions. Dit weekend word de keuze voor een server gemaakt als het goed is.

Sowieso is het alleen voor het pvp gedeelte. Ik zit ook in de NL/BE discord maar puur voor het sociale aspect. Denk dat ik Nullify zal joinen. Maar voor PvE kan dat gewoon handig zijn om zo'n grote community op dezelfde server te hebben toch. Eerst maar is zien of de game of uberhaupt ik het nog overleef na een maand of 2 :P misschien is de game na een maand toch niet meer wat ik hoopte en is al dat gedoe voor niks weet je haha.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Ricmaniac
Tevens heb je altijd nog de optie om zonder company te spelen he :P gewoon op dezelfde server starten en lekker mensen op de server/faction zoeken om mee te spelen zonder de company te joinen haha;.. kan je altijd die keuze later nog maken. Sowieso kan je uiteindelijk wisselen natuurlijk als het je niet bevalt.

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 12:47
Je kunt ook gewoon dezelfde server joinen en de faction die jij wilt, en daar een company joinen. PVE kun je met iedereen samen doen.

• Khaelos
Ja das waar, maar vind het leuker om ergens bij te horen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Ik heb me helemaal niet verdiept in factions of companies. Start gewoon samen met m’n man op een random server en dan zien we het wel. Gaan het voornamelijk spelen voor PvE. Als er te weinig te doen is hebben we altijd WoW en GW2 nog. Of ESO :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fitznl
  • Laatst online: 03-09 10:13
In dit filmpje wordt gesproken over de begintijden, met een pinned commentaar, het lijkt er op dat wij 28.9.2021 om 8.00 am cet van start gaan in Europa.

YouTube: New World Official Launch Times

Nog een paar dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
fitznl schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:19:
In dit filmpje wordt gesproken over de begintijden, met een pinned commentaar, het lijkt er op dat wij 28.9.2021 om 8.00 am cet van start gaan in Europa.

YouTube: New World Official Launch Times

Nog een paar dagen :)
Nu maar hopen op stabiele servers en niet al te erge queue times zodra ik thuis kom van mijn werk :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:50
Dat zal denk ik wel meevallen. Mensen kunnen over de hele dag heen joinen, in plaats van dat iedereen in de avond thuis zit te wachten tot het live gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ja servers dus up om 8 uur onze tijd dinsdag ochtend. Dat word een hele pittige werkdag vrees ik :D en savonds verwacht ik echt een drama rond 20:00 als iedereen klaar is van werk, kids op bed liggen etc etc

Nog geen 1 keer een nieuwe mmo launch gehad waar het wel soepel verliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Enige idee welke servers het beste zijn voor ons Nederlanders en Engels sprekende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Westland1940 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:14:
Enige idee welke servers het beste zijn voor ons Nederlanders en Engels sprekende?
Vraag is denk ik een beetje wat je zoekt. Er zijn een aantal grote Nederlandse groepen die samen op een server willen gaan zitten. Volgens mij hebben deze nog geen definitieve server geselecteerd. Persoonlijk speel ik liever graag meer internationaal. Meeste servers zullen daar uiteindelijk wel redelijk aan voldoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DivineNL
psychodude schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:23:
[...]

Vraag is denk ik een beetje wat je zoekt. Er zijn een aantal grote Nederlandse groepen die samen op een server willen gaan zitten. Volgens mij hebben deze nog geen definitieve server geselecteerd. Persoonlijk speel ik liever graag meer internationaal. Meeste servers zullen daar uiteindelijk wel redelijk aan voldoen.
Voor zover ik weet zijn er maar 2 grote Nederlandse groepen die samen op een server gaan. Onze company is internationaal en gaat deze groepen volgen, maar wel een andere faction.

Met alleen maar Nederlandstaligen ga je - denk ik - geen hele server vullen. Maar zou toch mooi zijn dat we iedereen op dezelfde server krijgen.

Ook heb ik wat met Klerkie gepraat (oprichter van de grootste Nederlandstalige groep) en er is een redelijke kans dat zij een recruitment kanaal starten op hun Discord voor Nederlandstalige companies na launch. Dus ik zou vooral iedereen aan willen raden nara dezelfde server te komen :)

Server wordt dit weekend ergens bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
DivineNL schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:45:
[...]

Voor zover ik weet zijn er maar 2 grote Nederlandse groepen die samen op een server gaan. Onze company is internationaal en gaat deze groepen volgen, maar wel een andere faction.

Met alleen maar Nederlandstaligen ga je - denk ik - geen hele server vullen. Maar zou toch mooi zijn dat we iedereen op dezelfde server krijgen.

Ook heb ik wat met Klerkie gepraat (oprichter van de grootste Nederlandstalige groep) en er is een redelijke kans dat zij een recruitment kanaal starten op hun Discord voor Nederlandstalige companies na launch. Dus ik zou vooral iedereen aan willen raden nara dezelfde server te komen :)

Server wordt dit weekend ergens bekend gemaakt.
Blijf dan mooi regelmatig even kijken of er een naam valt. Trouwens ze hebben meer filters gezet bij de welke streamer gaat naar welke server internetsite, sommige servers beginnen aardig vol te lopen :)

https://www.streamersonnew.world/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Waarom een teamspeak server en niet gewoon lekker simpel een discord server met een aantal verschillende channels?

Overigens wel heel veel zin in! Beta 20 uurtjes gespeeld, bereid om heel wat tijd in deze game te gaan pompen :D

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Luukwa schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:27:
Waarom een teamspeak server en niet gewoon lekker simpel een discord server met een aantal verschillende channels?

Overigens wel heel veel zin in! Beta 20 uurtjes gespeeld, bereid om heel wat tijd in deze game te gaan pompen :D
Wie heeft het over een Teamspeak server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

DivineNL schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:33:
[...]

Wie heeft het over een Teamspeak server?
Ik las hierboven iets over een teamspeak server? Of zit ik er weer eens gruwelijk naast, dat zou ook niet de eerste keer zijn >:)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Luukwa schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:45:
[...]

Ik las hierboven iets over een teamspeak server? Of zit ik er weer eens gruwelijk naast, dat zou ook niet de eerste keer zijn >:)
Ging om een miscommunicatie, er werd Topic Start bedoeld ;)

Er is een Tweakers Discord en daar staan meerdere company Discords in vermeld, waaronder die van de grootste Nederlandstalige community Discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

DivineNL schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:51:
[...]

Ging om een miscommunicatie, er werd Topic Start bedoeld ;)

Er is een Tweakers Discord en daar staan meerdere company Discords in vermeld, waaronder die van de grootste Nederlandstalige community Discord.
Zie je, ik zat er dus weer naast :P.

Is er ook reeds een channel voor New World dan?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Luukwa schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:54:
[...]

Zie je, ik zat er dus weer naast :P.

Is er ook reeds een channel voor New World dan?
Sorry, ik bedoel een New World Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wwybo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:36
Tweakers New World: https://discord.gg/Kf74WBxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 20:27
Ik dacht dat deze server de tweakers New World thuisbasis was : https://discord.gg/DC3RdRut
Zitten al 500+ leden op.

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
huubhuub schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:26:
Ik dacht dat deze server de tweakers New World thuisbasis was : https://discord.gg/DC3RdRut
Zitten al 500+ leden op.
Nee, die wordt gezien als de algemene Nederlandstalige Discord. Je mag er alleen -nog- niet voor je eigen company recruiten. Dus momenteel is het vooral de grootste Nederlandstalige company Discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-09 10:24
Blijkbaar is de grote hetze vooral de 'naam reservatie' die als globaal word aanzien?
Grote discussie hierover.
Dat vele USA mensen ook tijdens de EU launch (zoveel uren vroeger) komen registreren met hun characternaam.
Er gaat het gerucht dat de characternaam dus globaal word gekoppeld aan u account.
Hierdoor voorkomen ze 'forced nick change' wnnr ze de servers onherroepelijk moeten samensmelten x aantal maanden na release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Qinshi schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:00:
Blijkbaar is de grote hetze vooral de 'naam reservatie' die als globaal word aanzien?
Grote discussie hierover.
Dat vele USA mensen ook tijdens de EU launch (zoveel uren vroeger) komen registreren met hun characternaam.
Er gaat het gerucht dat de characternaam dus globaal word gekoppeld aan u account.
Hierdoor voorkomen ze 'forced nick change' wnnr ze de servers onherroepelijk moeten samensmelten x aantal maanden na release.
Het blijft allemaal wat onduidelijk met name. Tijdens beta was name reservation inderdaad globaal, of in ieder geval tijdens closed beta. Tijdens open beta persoonlijk niet geprobeerd. Daarentegen is ooit gezegd dat de name reservation uniek per world set zou zijn. Iets dat op zich niet onlogisch zou zijn, gezien het idee van world sets is dat de servers per world set tot elkaar zouden samenvoegen.

Zou fijn zijn als AGS hierin voorafgaand aan de launch duidelijkheid kan verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Zojuist op een discord channel de volgende image voorbij zien komen:

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/879718481728270368/891012612618326066/NewWorldNameGlobal.jpg

Er vanuit gaande dat dit legit is, names dus global.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-09 10:24
damnit, dan kun je maar beter eerst een lijstje maken van potentiele namen.
Want de kans dat de uwe is ingenomen is niet onbestaande :/

Of je moet gewoon een vlaams woord pakken, die zijn meestal wel voorradig genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Qinshi schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:52:
damnit, dan kun je maar beter eerst een lijstje maken van potentiele namen.
Want de kans dat de uwe is ingenomen is niet onbestaande :/

Of je moet gewoon een vlaams woord pakken, die zijn meestal wel voorradig genoeg.
Gezien spaties in namen toegestaan zijn, denk ik dat het uiteindelijk wel mee zal vallen. Je hoeft jezelf eigenlijk alleen maar een achternaam te geven, en de kans is dat je toch al snel een unieke naam zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Heeel dom imo though. dat het niet server gebonden is maar global :/

• fitznl
In navolgend filmpje worden een 2 tal posts van amazon ondersteuners besproken, het klopt dus inderdaad global blocked, dus het gaat dinsdagmorgen rond 08.00 uur druk worden op de eu servers.

Wat wel wordt gezegd door amazon is dat je kunt stoppen na aanmaken char en geven van naam, daadwerkelijk inloggen in de speelwereld is niet nodig. Wat wel pijnlijk kan zijn is dat de naam die je je char geeft en dan delete om op andere server te spelen voor korte termijn is geblokkeerd en uniek aan je account is verbonden opdat je een andere char met die naam kan aanmaken. Gesproken wordt over slechts 1 minuut, dus dat wordt stressen bij inloggen en aanmaken op de andere server :)

De link:
YouTube: Global Name Locks Confirmed - New World

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Ricmaniac schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:04:
Heeel dom imo though. dat het niet server gebonden is maar global :/
Het is inderdaad een bijzondere keuze die ze hebben gemaakt. Sowieso irritant als je een andere character wilt maken op een andere server, dan wil je vaak wel gewoon je standaard naam kunnen kiezen.

Rupsen, Rapsen.

• psychodude
Metian schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:20:
[...]

Het is inderdaad een bijzondere keuze die ze hebben gemaakt. Sowieso irritant als je een andere character wilt maken op een andere server, dan wil je vaak wel gewoon je standaard naam kunnen kiezen.
Mogelijk dat dit natuurlijk wel een beetje bijdraagt in de motivatie tot deze keuze vanuit Amazon. Jij kan wel een Metian op een andere server willen maken, maar ook ik kan dat, mogelijk met als doel om mij voor te doen als jou.

Natuurlijk zal in het geval van Metian dat allemaal weinig uitmaken. Ten minste, ik vermoed dat weinig mensen jou kennen.

Maar er zijn natuurlijk ook altijd spelers die zich voor proberen te doen als meer bekendere spelers binnen dezelfde MMO. Bijvoorbeeld door de naam van Twitch streamers aan te nemen. Nu weet je op het moment dat je naam X ziet van streamer X, dat dit ook daadwerkelijk die persoon zal zijn.

Persoonlijk ben ik alleen wel een beetje huiverig voor het niveau van namen door de jaren heen. En hoop dan ook eigenlijk dat AGS bepaalde letter combinaties zal gaan verbieden. Zodat we niet een wereld gevuld gaan zien worden met xXMetianXx en zZMetianZz, etc. Om maar even jouw naam weer als voorbeeld te gebruiken :9.

• TheBrut3
Qinshi schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:00:
Al heb ik ook begrepen dat je eventuele welkom loot dan wordt gekoppeld aan het EU account. En moet je het spel niet 2x kopen als je ook in EU wil registreren?

• psychodude
TheBrut3 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:50:
[...]

Al heb ik ook begrepen dat je eventuele welkom loot dan wordt gekoppeld aan het EU account. En moet je het spel niet 2x kopen als je ook in EU wil registreren?
Zie ook onderstaande afbeelding, met name de laatste paragraaf. Zoals Luxendra daar aangeeft, is de reward account bound en zou dit dus geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:59
Ik neem aan dat ze dit doen, zodat merging van servers vlekkeloos gaat zijn zonder enig gedoe.

Geen dubbele namen waar je eventuele originele server namen achter hoeft te zetten, want er is niets dubbel.

Dat verklaard ook wel waarom er veel servers bij launch zijn, ze gaan er al van uit dat er een hoop samengevoegd gaan worden.

• psychodude
flippiej schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:38:
Ik neem aan dat ze dit doen, zodat merging van servers vlekkeloos gaat zijn zonder enig gedoe.

Geen dubbele namen waar je eventuele originele server namen achter hoeft te zetten, want er is niets dubbel.

Dat verklaard ook wel waarom er veel servers bij launch zijn, ze gaan er al van uit dat er een hoop samengevoegd gaan worden.
Maar dat verklaard het niet volledig. Want een server merger tussen EU en VS servers bijvoorbeeld is toch wel erg onwaarschijnlijk. En het idee van world sets is juist dat worlds binnen dezelfde world set zouden kunnen mergen, daarmee dat al gedekt zou zijn.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57
Ik heb vroeger heel veel MMORPG's gespeeld, van Asheron's Call tot aan L2 tot Vanguard tot WoW. En natuurlijk mijn favo Final Fantasy 11.

New World lijkt me erg gaaf, maar is zoiets nou ook nog te spelen met een fulltime baan, kind en hond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
outlandos schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:51:
Ik heb vroeger heel veel MMORPG's gespeeld, van Asheron's Call tot aan L2 tot Vanguard tot WoW. En natuurlijk mijn favo Final Fantasy 11.

New World lijkt me erg gaaf, maar is zoiets nou ook nog te spelen met een fulltime baan, kind en hond?
Ik heb zelf ook een fulltime baan, 2 kids. Daarmee zeker wel te spelen. Vind gewoon ruimte voor eigen tijd ook belangrijk. Uiteraard aan jezelf hoe jij dit wilt invullen.

Hond heb ik niet, misschien dat dat veel tijd kost :9.

• Metian

Metian

Snert is vies

psychodude schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:09:
[...]

Mogelijk dat dit natuurlijk wel een beetje bijdraagt in de motivatie tot deze keuze vanuit Amazon. Jij kan wel een Metian op een andere server willen maken, maar ook ik kan dat, mogelijk met als doel om mij voor te doen als jou.

Natuurlijk zal in het geval van Metian dat allemaal weinig uitmaken. Ten minste, ik vermoed dat weinig mensen jou kennen.

Maar er zijn natuurlijk ook altijd spelers die zich voor proberen te doen als meer bekendere spelers binnen dezelfde MMO. Bijvoorbeeld door de naam van Twitch streamers aan te nemen. Nu weet je op het moment dat je naam X ziet van streamer X, dat dit ook daadwerkelijk die persoon zal zijn.

Persoonlijk ben ik alleen wel een beetje huiverig voor het niveau van namen door de jaren heen. En hoop dan ook eigenlijk dat AGS bepaalde letter combinaties zal gaan verbieden. Zodat we niet een wereld gevuld gaan zien worden met xXMetianXx en zZMetianZz, etc. Om maar even jouw naam weer als voorbeeld te gebruiken :9.
Je misbruikt me naam wel lekker zo :> >:)

Ik snap je punt, maar aan het eind van de dag denk ik dat het wel meevalt. Zelfde zou in World of Warcraft bijvoorbeeld ook kunnen gebeuren, terwijl je hier gewoon je naam per server kan gebruiken. En hier heb ik ook niet heel veel berichten van gehoord dat dit zou gebeuren.

Hoewel het sowieso altijd kan gebeuren, op internet, overal, altijd. :+

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
outlandos schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:51:

De huidige MMO's zijn niet te vergelijken met de MMO's van vroeger.

Je kan tegenwoordig hartstikke prima een mmo spelen als casual gamer. De studios bouwen de games tegenwoordig daar op zodat ze veel meer mensen bereiken.

Je zal nooit de beste van de server worden waarschijnlijk maar uiteindelijk kan je prima alle content doen :P
Wat sowieso opvalt is dat wij vroeger MMO's speelden als 12-16 jarige jongetjes maar de huidige generatie 12-16 jarige hebben heeel erg weinig met MMO's en vertoeven meer in games als minecraft en fortnite etc etc.

In ieder geval de meeste mensen die ik ken die new world gaan spelen zijn inmiddels allemaal volwassen mannen met kids en werk haha.

De goeie oude gevechten zoals Kirin in FFXI in the early days met 2-3 uur cleartime bestaan niet meer in moderne mmo's. heeft niemand tijd voor haha.

Conclusie: Probeer het gewoon :) de game heeft genoeg casual elementen.

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 21:10
Zo. Net ook gekocht. Het ziet er goed uit, ik ben benieuwd. Kun je de game ook pre-loaden of kan dat pas dinsdag om 8 uur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Dementii schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:48:
Zo. Net ook gekocht. Het ziet er goed uit, ik ben benieuwd. Kun je de game ook pre-loaden of kan dat pas dinsdag om 8 uur?
Preloaden zal ergens vanaf de 27ste kunnen, exacte tijd staat mij even niet meer bij. Maar de avond ervoor zal zeker mogelijk moeten zijn. Gewoon even Steam in de gaten houden zou ik zeggen, of even nazoeken :9.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
De NL/BE community gaat voornamelijk op Server: Barri
Daar ga ik me ook bij aansluiten. Wel met een internationale guild though.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:18
Dementii schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:48:
Pre-loaden is maandag 27e vanaf 17:00 uur.

EU servers gaan open dinsdagochtend 08:00 uur NL tijd.

NL/BE community gaat op server Barri spelen met ongeveer 600+ man, verschillende companies/factions: https://discord.gg/nl-be-new-world

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dementii
Boagriuz schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:37:
[...]

NL/BE community gaat op server Barri spelen met ongeveer 600+ man, verschillende companies/factions: https://discord.gg/nl-be-new-world
Thanks, dan ga ik daar ook proberen bij te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57
Ricmaniac schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:31:
[...]

De huidige MMO's zijn niet te vergelijken met de MMO's van vroeger.

Je kan tegenwoordig hartstikke prima een mmo spelen als casual gamer. De studios bouwen de games tegenwoordig daar op zodat ze veel meer mensen bereiken.

Je zal nooit de beste van de server worden waarschijnlijk maar uiteindelijk kan je prima alle content doen :P
Wat sowieso opvalt is dat wij vroeger MMO's speelden als 12-16 jarige jongetjes maar de huidige generatie 12-16 jarige hebben heeel erg weinig met MMO's en vertoeven meer in games als minecraft en fortnite etc etc.

In ieder geval de meeste mensen die ik ken die new world gaan spelen zijn inmiddels allemaal volwassen mannen met kids en werk haha.

De goeie oude gevechten zoals Kirin in FFXI in the early days met 2-3 uur cleartime bestaan niet meer in moderne mmo's. heeft niemand tijd voor haha.

Conclusie: Probeer het gewoon :) de game heeft genoeg casual elementen.
Vooruit, ik ga het ook proberen. Barriiiii it is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Boagriuz schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:37:
[...]

Is het veranderd? Ik las op discord dat ze Annwyn hebben gekozen, echter was daar ook weer gezeur om omdat de Russen dat als hun server hadden bestempeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Khaelos schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:14:
[...]

Is het veranderd? Ik las op discord dat ze Annwyn hebben gekozen, echter was daar ook weer gezeur om omdat de Russen dat als hun server hadden bestempeld :+
Niet alleen de Russen maar ook de "hardcore pvp community". Als je dus interesse hebt in 50v50 maar geen 100% hardcore speler bent, dan ga je weinig kans hebben op die server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
DivineNL schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:16:
[...]

Niet alleen de Russen maar ook de "hardcore pvp community". Als je dus interesse hebt in 50v50 maar geen 100% hardcore speler bent, dan ga je weinig kans hebben op die server.
Je maakt me nu nerveus als rookie, welke server moet ik dan als voornamelijk pve speler? Ik zat perongeluk tijdens de beta op een Spaanse server, wat een toxic chat is dat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Westland1940 schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:27:
[...]

Je maakt me nu nerveus als rookie, welke server moet ik dan als voornamelijk pve speler? Ik zat perongeluk tijdens de beta op een Spaanse server, wat een toxic chat is dat zeg.
Pvp is altijd optioneel, je moet pvp aan zetten anders kan niemand je in elkaar slaan :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXS4aeoCq-YU5ZNpBaK41kqqLDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vh8vd5M1rbbsPUONnh9qq3wP.jpg?f=fotoalbum_large

Barri dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 18:50
[...]

in dat geval zou ik me aanmelden bij de grootste nl/be community via discord. allicht iemand hier die een link heeft. Ik ga bewust daar aansluiten, ben geen hardcore speler in zowel PVE als PVP, en denk dat ik me daar meest op mn gemak ga voelen. mocht PVP toch leuker zijn (vooral ik beter zijn als ik verwacht) heb ik tenminste een grote groep om me heen die me kan helpen. en in het nederlands, dat vind ik ook wel lekker.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
[...]

De toxic chat is vermoedelijk ook een beetje een open beta dingetje geweest. Ik moet zeggen dat de chat in closed beta een stuk beter te behappen was dan tijdens open beta. Gratis trekt toch vaak al snel een bijzonder publiek aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
De internationale guild waar ik al langer mee game gaat naar Midgard. Andere world set. Indien dat 2 character slots per region ook in launch blijvend is, denk ik dat ik nog wel een alt zal aanmaken op Barri om sporadisch te spelen :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:59
psychodude schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:26:
[...]
De toxic chat is vermoedelijk ook een beetje een open beta dingetje geweest. Ik moet zeggen dat de chat in closed beta een stuk beter te behappen was dan tijdens open beta. Gratis trekt toch vaak al snel een bijzonder publiek aan.
De server waar ik uiteindelijk inzat bij Open Beta had een prima world chat, dus het zal wel flink verschilt hebben per server. Al zat ik dan ook in een server met medium populatie en was er op zondag nog steeds geen enkele region bezet door een company.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wwybo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:36
Preloaden zou vanaf maandag moeten kunnen.
Als het goed is ~15:00 uur. (8 AM PT / 11 AM ET)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:20
Een nieuwe grote MMO is meestal wel interesant voor mij, maar hoe zit het met die cash shop eigenlijk?
Ik weet dat Amazon zelf zegt dat het alleen cosmetisch is. Of zitten er misschien ook wat "Pay for Convience" of "Pay to Progress" items tussen (zoals xp boosts, level boosts, x-aantal materialen te koop, vaker instant travel/mounts)?

Ik heb ooit eens aan een beta van NW meegedaan en vond dat het er grafisch heel goed uit zag en dat ik met name het gatheren erg leuk vond. Wat ik zo op het internet vind zijn de meningen nogal verdeeld over deze game :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:19
Wwybo schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:45:
Preloaden zou vanaf maandag moeten kunnen.
Als het goed is ~15:00 uur. (8 AM PT / 11 AM ET)
08:00 Monday Pacific Time (PT) is
17:00 Monday, Central European Time (CET)

5 uur dus. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
Vortigen schreef op zondag 26 september 2021 @ 15:38:
Een nieuwe grote MMO is meestal wel interesant voor mij, maar hoe zit het met die cash shop eigenlijk?
Ik weet dat Amazon zelf zegt dat het alleen cosmetisch is. Of zitten er misschien ook wat "Pay for Convience" of "Pay to Progress" items tussen (zoals xp boosts, level boosts, x-aantal materialen te koop, vaker instant travel/mounts)?
Amazon heeft aangegeven dat 'at launch' het enkel cosmetics zal betreffen. Maar de deur voor 'pay for convenience' is dus niet geheel gesloten daarin. Ze hebben hierin o.a. enhanced xp gain wel als eerder voorbeeld gegeven. Hoewel dit op redelijk wat weerstand vanuit de community gestuit is. De vraag is dus ook een beetje wat Amazon daarmee zal gaan doen.

Lastig is natuurlijk gewoonweg de wetenschap dat op basis van box sales alleen de game niet rendabel zal gaan zijn. Amazon hoopt mensen natuurlijk met een prime deal over te halen tot prime abonnementen, wat zeker niet oninteressant is overigens, dat terzijde. En als laatste natuurlijk ook gewoon op additionele cash shop sales. En persoonlijk denk ik dat daarin echt wel een grote markt is voor puur cosmetics. Maar het is natuurlijk afwachten of Amazon dat ook zo vind.

Mounts zijn er niet binnen New World (op dit moment), dus ook niet binnen de store.
Vortigen schreef op zondag 26 september 2021 @ 15:38:
Ik heb ooit eens aan een beta van NW meegedaan en vond dat het er grafisch heel goed uit zag en dat ik met name het gatheren erg leuk vond. Wat ik zo op het internet vind zijn de meningen nogal verdeeld over deze game :)
Persoonlijk zou ik mij niet te veel laten sturen door de meningen van anderen daarin, zeker niet wat betreft MMO's. Er zit toch altijd weer een redelijk hoog gehalte aan basement dwelling neckbeards tussen dat gewoon altijd wat te zeiken heeft. Een groep mensen die er voor lijkt te leven en er gelukkig van wordt als MMO's falen om achteraf een soort van te kunnen gloaten met de boodschap 'told you so'. En sure, soms hebben ze gelijk, maar soms ook niet. De keren dat ze geen gelijk hebben vergeten ze natuurlijk het liefst zo snel mogelijk of proberen toch nog hun gelijk te krijgen, zoals nog altijd vol te houden dat titels als ESO en FFXIV failures zijn 8)7.

Zeker indien je de beta al gewoon met plezier gespeeld heb zou ik zeggen wat let je om het spel te kopen. De basic edition kost 40 euro en mist er eigenlijk niets aan t.o.v. de deluxe edition, gaat er toch met gemak zeker 50 uur aan speeltijd uit kunnen halen om de quest line te doorlopen en het tipje van de ijsberg ontdekt te hebben. Alleen daarmee al is het al gewoon waar voor je geld. Indien je blijft hangen voor meer content, repeatable content, etc. is het natuurlijk al helemaal een koopje.

In de closed beta en open beta periodes bij elkaar heb ik in New World al meer speeltijd staan dan zo'n beetje 90% van mijn Steam library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord @psychodude d:)b

Als je pakweg 50 uur bezig bent met de main quest is €40 inderdaad een goede waarde voor je geld.
Geen maandelijkse abo kosten is ook wel een plus in deze.
En aangezien ik graag side questen doe en - gebaseerd op mijn beta ervaring - de gathering skills apart zou gaan levelen ga ik eens kijken of ik er in ga stappen ;)

Ik lees hier vast wel hoe de launch a.s. dinsdag gaat :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Vortigen schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:50:
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord @psychodude d:)b

Als je pakweg 50 uur bezig bent met de main quest is €40 inderdaad een goede waarde voor je geld.
Geen maandelijkse abo kosten is ook wel een plus in deze.
En aangezien ik graag side questen doe en - gebaseerd op mijn beta ervaring - de gathering skills apart zou gaan levelen ga ik eens kijken of ik er in ga stappen ;)

Ik lees hier vast wel hoe de launch a.s. dinsdag gaat :)
Ik derail persoonlijk vrij makkelijk, beetje gatheren hier, beetje craften daar, even wat momenten vissen, wat momenten side quests. Met in CBT 74 uur speeltijd ben ik tot de main quest line op level 20 gekomen :9. De CBT quest line ging op dat moment door tot 45 en bied post launch content tot zelfs 60. Dus als je een beetje speelt als mij, doe je er waarschijnlijk zelfs een uur of 150 - 200 over voordat je de quest line volledig doorlopen hebt :9.

Maar inderdaad, gewoon beetje dit topic lezen en wat Twitch streams bekijken ofzo indien je nog een beetje in dubio bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ja vooral in deze game derail je heel makkelijk.
Althans ik wel... Het gatheren vond ik zo leuk om steeds te doen :P Heerlijk met die echo wanneer je op zo'n boom hakt of steen ramt. Ben ook echt van plan om alles te maxen daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Zou er genoeg pve content zijn? Ik ben denk ik voornamelijk een solo speler, al vind ik dungeons wel tof in de Elder Scrolls online. Hoe zit dat hier op langere termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qzar
Westland1940 schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:04:
Zou er genoeg pve content zijn? Ik ben denk ik voornamelijk een solo speler, al vind ik dungeons wel tof in de Elder Scrolls online. Hoe zit dat hier op langere termijn?
Er komen hard modes van alle dungeons (momenteel 6) en de 7de dungeon komt er ook al snel aan.
Als je van craften houd gaat dat je alleen al ontzettend veel content geven voor een lange termijn. Het is haast onmogelijk om perfecte crafts te krijgen, gaat echt maanden duren om daar uberhaupt in de buurt te komen. De best gear is ook daadwerkelijk crafted gear, en niet wat je uit dungeons haalt.

Je hebt natuurlijk ook de PvE invasions, dat is by-far de moeilijkste PvE content waarin je het met 50 spelers opneemt tegen waves van enemies. Het gaat wel extreem lastig worden om hier aan mee te nemen als je ver achterloopt op andere spelers. 10 spelers worden bepaald door de company die het gebied heeft en dan de andere 40 worden random ingeloot (moet lvl 50+ zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Westland1940 schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:04:
ESO is inmiddels 7 jaar post launch zo'n beetje. New World gaat dus minder solo content hebben dan ESO nu. Maar wat er is is naar mijn mening leuk om te doen. Zeker het stukje gathering en crafting, en echt open world exploration vind ik persoonlijk in New World meer aanvoelen als een elder scrolls game nog dan ESO zelf. Behoudens natuurlijk de lore die niet elder scrolls gerelateerd is.

Daarnaast is er uiteraard groep PvE content. Merk toch vaak wel dat ook solo spelers uiteindelijk binnen MMO's daar toch nog wel aan mee gaan doen. Zoals je zelf ook in ESO al aangeeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Qzar schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:41:
[...]

Er komen hard modes van alle dungeons (momenteel 6) en de 7de dungeon komt er ook al snel aan.
Als je van craften houd gaat dat je alleen al ontzettend veel content geven voor een lange termijn. Het is haast onmogelijk om perfecte crafts te krijgen, gaat echt maanden duren om daar uberhaupt in de buurt te komen. De best gear is ook daadwerkelijk crafted gear, en niet wat je uit dungeons haalt.

Je hebt natuurlijk ook de PvE invasions, dat is by-far de moeilijkste PvE content waarin je het met 50 spelers opneemt tegen waves van enemies. Het gaat wel extreem lastig worden om hier aan mee te nemen als je ver achterloopt op andere spelers. 10 spelers worden bepaald door de company die het gebied heeft en dan de andere 40 worden random ingeloot (moet lvl 50+ zijn).
Ik vond het gatheren van materiaal en crafting best geinig, zeker door de leuke animaties en mooie wereld.
psychodude schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:48:
[...]

ESO is inmiddels 7 jaar post launch zo'n beetje. New World gaat dus minder solo content hebben dan ESO nu. Maar wat er is is naar mijn mening leuk om te doen. Zeker het stukje gathering en crafting, en echt open world exploration vind ik persoonlijk in New World meer aanvoelen als een elder scrolls game nog dan ESO zelf. Behoudens natuurlijk de lore die niet elder scrolls gerelateerd is.

Daarnaast is er uiteraard groep PvE content. Merk toch vaak wel dat ook solo spelers uiteindelijk binnen MMO's daar toch nog wel aan mee gaan doen. Zoals je zelf ook in ESO al aangeeft te doen.
Ja true, ESO begon zeker met ontiegelijk minder content dan wat de game nu biedt. Sowieso begon de game vrij matig en had het zeker updates nodig na launch.

Ik denk dat ik New World wel ga aanschaffen morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
ik zou hem vandaag aanschaffen, dan kan je vanavond pre-download doen en morgen gelijk starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Hmm, daar zit wat in. Echter, ik ga echt niet rushen of iets dergelijks. Je moet uiteraard doen wat je wilt, maar om meteen vanaf 08:00 te gaan rocken om maar zo snel mogelijk te levelen. Ik ga lekker genieten en alles ontdekken.

Maar, een of andere goede beginners guide is wel welkom. Ben absoluut geen 1e klas MMORPG speler. Heb alleen flink wat uren in ESO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
@Qzar eens met wat je zegt hoor ik denk alleen echt niet dat de beste gear van crafting etc etc maanden gaat duren. Je onderschat denk ik hoe snel sommige groepen zijn in het theorycraften hoe ze dingen het makkelijkst kunnen halen.

Moet eerlijk zeggen dat ik niet eens weet wat perfect crafts zijn maar kan niet geloven dat het maanden gaat duren. En als je met perfect doet dat je tot elke stat perfect op je craft gerolled hebt dan zijn er altijd mensen die gelukkige RNG hebben en het sneller behalen :P Tegelijkertijd zijn de spelers die voor die alles perfect stats gaan etc allemaal hardcore spelers wat uiteindelijk een klein deel van de totale spelers gaat zijn.

Maargoed dat zijn ook de mensen die uiteindelijk het verschil gaan maken in content ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Westland1940 schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:14:
Echter, ik ga echt niet rushen of iets dergelijks.
Die mensen zijn vaak ook als eerst burned out van een MMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie teveel mensen her en der schrijven dat het craften en gatheren zo leuk is.
Ik vond gatheren zelf ook leuk. Beetje jagen, beetje minen, bomen hakken, hemp verzamelen.

Let maar op: eerste dagen grote klaagzang dat er te weinig resources zijn omdat iedereen en z'n schoonmoeder alle bomen om zit te hakken en er dus een wachtrij ontstaat.
Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Na wat recente leuke en informatieve filmpjes op YT gezien te hebben toch maar de knoop doorgehakt en zojuist NW aangeschaft ;)
Was gisteren al lid geworden van de diverse discords die ik hier in deze post heb gevonden. Er is er zelfs al 1 met 700 (!) discord members en men spreekt al over 4 companies om alle leden een plek te kunnen geven.

Zometeen om 17.00 kunnen we blijkbaar al preloaden en morgen om 08.00 gaat het al live.
Nu is dit niet mijn eerste MMO dus ik verwacht niet echt goed te kunnen spelen morgen :D (if at all)
Maar goed, we gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:32:
Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
Niet, gewoon wachten of wat verder lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 15:03
Vortigen schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:33:
Zometeen om 17.00 kunnen we blijkbaar al preloaden en morgen om 08.00 gaat het al live.
Nu is dit niet mijn eerste MMO dus ik verwacht niet echt goed te kunnen spelen morgen :D (if at all)
Maar goed, we gaan het meemaken.
Ik ben ook erg benieuwd hoe dit zal gaan.
Eigenlijk iedereen rekent er wel op dat het een drama gaat worden, gezien eerdere ervaringen.
Dreaming: Wat zou amazon er goed op komen te staan als er gewoon 0 connectivity issues zouden zijn. Iedereen gewoon kan inloggen en kan spelen zonder wachtrij of errors...
Een betere reclame voor AWS kan je bijna niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleefei schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:46:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd hoe dit zal gaan.
Eigenlijk iedereen rekent er wel op dat het een drama gaat worden, gezien eerdere ervaringen.
Dreaming: Wat zou amazon er goed op komen te staan als er gewoon 0 connectivity issues zouden zijn. Iedereen gewoon kan inloggen en kan spelen zonder wachtrij of errors...
Een betere reclame voor AWS kan je bijna niet bedenken.
dit is precies wat ze zouden moeten doen.
Ik ga er vanuit dat ze er de resources voor hebben.
De beste reclame voor Amazon is precies dat: geen wachttijden en alle spelers zonder problemen gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qzar
Ricmaniac schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:43:
@Qzar eens met wat je zegt hoor ik denk alleen echt niet dat de beste gear van crafting etc etc maanden gaat duren. Je onderschat denk ik hoe snel sommige groepen zijn in het theorycraften hoe ze dingen het makkelijkst kunnen halen.

Moet eerlijk zeggen dat ik niet eens weet wat perfect crafts zijn maar kan niet geloven dat het maanden gaat duren. En als je met perfect doet dat je tot elke stat perfect op je craft gerolled hebt dan zijn er altijd mensen die gelukkige RNG hebben en het sneller behalen :P Tegelijkertijd zijn de spelers die voor die alles perfect stats gaan etc allemaal hardcore spelers wat uiteindelijk een klein deel van de totale spelers gaat zijn.

Maargoed dat zijn ook de mensen die uiteindelijk het verschil gaan maken in content ja
Ja beste gear craften in dit spel is echt onmogelijk te craften. T5 materials zijn time-gated, waardoor je als maxed-out crafter eigenlijk maar 1 wapen/armor piece per dag kan maken. Met alle variatie in gear score, stat distribution en perks is de kans kleiner dan 1 op 10 jaar om exact dat wapen te krijgen dat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
hier is de download aan het lopen. en op dit moment nog met leuke snelheid. Met nog geen 40gb is ie zo binnen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
Hier hetzelfde, ik ben benieuwd of de snelheid hetzelfde blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
kleefei schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:46:
Iedereen gewoon kan inloggen en kan spelen zonder wachtrij of errors...
Er is sowieso een wachtrij om voor het eerst op die server te komen. Volgens mij wanneer je char eenmaal is aangemaakt kan je vrolijk uit en inloggen zonder wachtrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
TheBrut3 schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:16:
[...]

Er is sowieso een wachtrij om voor het eerst op die server te komen. Volgens mij wanneer je char eenmaal is aangemaakt kan je vrolijk uit en inloggen zonder wachtrij.
Je character maak je aan voordat je de wachtrij in gaat. dus je kan hoe dan ook morgen om 8 uur gewoon je character aanmaken. Tenzij alles down is ofcourse :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
huntedjohan schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:13:
hier is de download aan het lopen. en op dit moment nog met leuke snelheid. Met nog geen 40gb is ie zo binnen volgens mij.
Hier ook, op volle snelheid tot nu toe. So far so good :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:35
Hier binnen met gemiddeld 62MB/s gaat helemaal goed dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Moet zeggen dat het downloaden verbazend snel is verlopen, zou toch denken dat er behoorlijk wat verzoeken binnen komen, maar totaal geen hapering. Nog 14 uur en 19 minuten geduld hebben voor het echte werk. Al heb ik het gevoel dat het aanmaken en daadwerkelijk inloggen minder vlot zal gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
Hier ook binnen. Ik ben echt flabbergasted. Als dat bij het spelen ook zo vloeiend gaat.... woei!

Je komt zelfs al helemaal tot het startscherm en het scherm waarbij je een server kunt kiezen. Er zijn alleen nog geen servers beschikbaar. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Dementii op 27-09-2021 17:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
fitznl schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:42:
Moet zeggen dat het downloaden verbazend snel is verlopen, zou toch denken dat er behoorlijk wat verzoeken binnen komen, maar totaal geen hapering. Nog 14 uur en 19 minuten geduld hebben voor het echte werk. Al heb ik het gevoel dat het aanmaken en daadwerkelijk inloggen minder vlot zal gaan :)
Let wel, de download verloopt via Steam. Niet via Amazon. Steam is prima toeberust op dit soort releases. Voor hun is dit niets nieuws onder de zon. Vergelijk het met een launch van een bijvoorbeeld GTA V en dan is dit natuurlijk maar een kleine titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Dhrax

Prog Lord

Jullie waren net op tijd denk ik want de snelheid is behoorlijk dramatisch op dit moment (Steam) ... ach, geen haast verder ook, ik laat de PC aan staan, druppelt vanzelf wel binnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Dhrax schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:19:
Jullie waren net op tijd denk ik want de snelheid is behoorlijk dramatisch op dit moment (Steam) ... ach, geen haast verder ook, ik laat de PC aan staan, druppelt vanzelf wel binnen :)
Wat vaak helpt is even computer opnieuw opstarten, of alles van Steam geforceerd sluiten via Task manager. Dan opnieuw starten. Uiteraard kun je ook langzaam laten downloaden, zit niet veel haast achter :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
ach gatver. begint het gezeik met corsair icue weer. had dit probleem al met de beta, en nu blijkbaar dus weer met live game :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Scheelt, kan morgen toch niet spelen.. moet hele dag werken dus 'savonds als geluk heb keer even paar uurtjes spelen. Van weekend gaat hem ook niet worden.. hmm niet de beste week voor een release voor mij, haha

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
bijna 300 man in de Collaboration discord *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lazerballz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 10:56
voor de mensen die een langzame download speed ervaren, ga naar download settings en verander de download region.

Ik heb download hem nu via Luxemburg met volle snelheid. Via NL ging het bij mij 150 kb/s.
Pagina: 1 ... 8 ... 35 Laatste

Let op:
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Samen spelen, chatten en lobbies:
Check de Tweakers Discord