Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 19:07
Gixxer27 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:19:
[...]

Sorry hoor maar elke MMO is repetitief, ja sommige doen het beter dan andere door het in een goed verhaal te verpakken maar het blijft ten alle tijde kill X go to Y en talk to Z rinse and repeat.
Nu doen echt story driven MMO's dit veel beter maar het blijft hetzelfde.

Wat ik niet snap is dat dit dus voor een hele hoop mensen nu pas ontdekt word schijnbaar 8)7
New World past het natuurlijk wel héél extreem toe. In 90% van de quests moet je 6-8 vijanden killen, 5-8 kistjes looten óf beide tegelijk. Een enkele keer mag je een spoor volgen, een elite killen, een item activeren of een paar punten bezoeken. Maar dat zijn echt uitzonderingen. Wat new world red is dat het geen select click combat is. Vechten blijft lang vermakelijk.

Dat gezegd hebbende vind ik het questen van bijvoorbeeld FFXIV niet persé beter. In die game zit enorm veel story padding (o hallo welkom, je bent level 60+ met 400 uur speeltijd maar ga eerst dung verzamelen voor deze tent die vervolgens nooit meer in het verhaal terug komt) en je kunt de instanced quests niet samen starten, je moet daarvoor letterlijk uit je party.

WoW had vroeger wel wat meer afwisseling. In TBC begonnen ze bijvoorbeeld met op de rug van een vogel een rondje mee vliegen en dan bommen gooien. Rift deed het eigenlijk ook wel goed. Die had story quests aangevuld met carnage quests. Die carnage quests waren gewoon kill x van y.

Verhaal lijkt me erg persoonlijk.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Vandaag een artikel gelezen over een guild leader die er 7 dagen na launch al met 60K vandoor was gegaan en was overgestapt naar een andere faction, huge drama.

Ben daardoor echt benieuwd hoeveel shit die server transfers gaan opleveren.. voorlopig nog zonder guild en wacht het allemaal nog even lekker af tot de rust er een beetje in zit. Hoop alleen niet dat de hele server leegloopt aangezien alle towns bijna maxed taxes hebben 😑

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 12:47
TheBrut3 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:12:
[...]

Durf je dat nu nog te zeggen? Wat kansloos man, een stad pakken door en exploit en dan beweren dat je hem niet gebruikt....
Ga weg met je onzin man. Mijn POV:

Volgens mij zijn het ook jullie eigen frosts die deels het veroorzaken. Kijk rond minuut 11 bijv. hoeveel dmg ik van frosts krijg.

EDIT:
En dat vergelijk jij met dit waar ze het echt gebruiken: [YouTube: Lag Exploiting to win Offense in New World]

[ Voor 13% gewijzigd door DivineNL op 18-10-2021 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:16
DivineNL schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:27:
[...]

Ga weg met je onzin man. Mijn POV:
Mooi stukje wel vanaf 9:40 man :D je gaat in principe vlak daarna bijna dood. vervolgens echt 6 man ofzo in je vortex en jij word weer flink gehealt :P

Was die exploit trouwens niet sowieso al gehotfixt gisteren met ice gauntlet? omdat ze het generfed hadden dat je ze niet meer kan stacken ofzo

[ Voor 19% gewijzigd door Ricmaniac op 19-10-2021 00:26 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 10:23
sdk1985 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:49:
[...]

New World past het natuurlijk wel héél extreem toe. In 90% van de quests moet je 6-8 vijanden killen, 5-8 kistjes looten óf beide tegelijk. Een enkele keer mag je een spoor volgen, een elite killen, een item activeren of een paar punten bezoeken. Maar dat zijn echt uitzonderingen. Wat new world red is dat het geen select click combat is. Vechten blijft lang vermakelijk.

Dat gezegd hebbende vind ik het questen van bijvoorbeeld FFXIV niet persé beter. In die game zit enorm veel story padding (o hallo welkom, je bent level 60+ met 400 uur speeltijd maar ga eerst dung verzamelen voor deze tent die vervolgens nooit meer in het verhaal terug komt) en je kunt de instanced quests niet samen starten, je moet daarvoor letterlijk uit je party.

WoW had vroeger wel wat meer afwisseling. In TBC begonnen ze bijvoorbeeld met op de rug van een vogel een rondje mee vliegen en dan bommen gooien. Rift deed het eigenlijk ook wel goed. Die had story quests aangevuld met carnage quests. Die carnage quests waren gewoon kill x van y.

Verhaal lijkt me erg persoonlijk.
Helemaal met je eens, wat het denk ik erger maakt in NW is inderdaad wat je zegt dat er weinig extra variatie is met de quests, iets wat overigens in vanilla WoW bijv. niet heel veel beter was op wat quests na waarvoor je de hele wereld over moest cough watertotem cough.
Het is nog een hele nieuwe MMO waar nog wel wat aan te verbeteren valt hier en daar, vooral het PVE gedeelte is nog wat "kaal" zeg maar maar als ze dit goed aanpakken met komende patches en content updates kan dit wel eens een hele mooie game worden die het lang kan vol houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DivineNL
Ricmaniac schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 00:26:
[...]

Mooi stukje wel vanaf 9:40 man :D je gaat in principe vlak daarna bijna dood. vervolgens echt 6 man ofzo in je vortex en jij word weer flink gehealt :P

Was die exploit trouwens niet sowieso al gehotfixt gisteren met ice gauntlet? omdat ze het generfed hadden dat je ze niet meer kan stacken ofzo
Nee de bug zit er nog zeker in, dat merkten wij ook. Alleen onze frosts kon je op 2 handen tellen en de mensen die de bug abusen hebben zeker 30-40 mensen met gauntlet om continue lag te veroorzaken. Daarom ben ik ook heel benieuwd naar de POV van onze tegenstander die gek genoeg niemand heeft. Ik ben heel benieuwd hoe laggy het vanuit hun oogpunt was.

Zoals je bij mij kunt zien waren er inderdaad 2-3 momenten waarop het extremer werd. Maar ook de gauntlets van de verdedigende partij dragen hier aan bij. Denk dat wij in de toekomst ook even geen gauntlets meer meenemen, zeker niet als verdediger omdat het je gewoon benadeeld.

Maar bug abuse roepen is natuurlijker makkelijker dan je verlies toegeven en leren van wat er fout ging. Zal ook wel een exploit geweest zijn dat we binnen 4 minuten A en B hadden gecapped omdat daar niemand stond. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 20:37
Kan geen kwaad ff te wachten op black friday denk ik. Wellicht wat bugs opgelost en misschien voor belachelijk lage prijs te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 17:44
DivineNL schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:40:
[...]

Nee de bug zit er nog zeker in, dat merkten wij ook. Alleen onze frosts kon je op 2 handen tellen en de mensen die de bug abusen hebben zeker 30-40 mensen met gauntlet om continue lag te veroorzaken. Daarom ben ik ook heel benieuwd naar de POV van onze tegenstander die gek genoeg niemand heeft. Ik ben heel benieuwd hoe laggy het vanuit hun oogpunt was.

Zoals je bij mij kunt zien waren er inderdaad 2-3 momenten waarop het extremer werd. Maar ook de gauntlets van de verdedigende partij dragen hier aan bij. Denk dat wij in de toekomst ook even geen gauntlets meer meenemen, zeker niet als verdediger omdat het je gewoon benadeeld.

Maar bug abuse roepen is natuurlijker makkelijker dan je verlies toegeven en leren van wat er fout ging. Zal ook wel een exploit geweest zijn dat we binnen 4 minuten A en B hadden gecapped omdat daar niemand stond. 8)7
Ik kan je vertellen dat vanuit ons oogpunt het wel madame Tussauds leek..
Op die laatste point was er zulke lag dat wij een soort van uit gephased werden en het dus voor de game was alsof wij daar niet stonden.
Vandaar dus ook dat die laatste cap zo snel ging.

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:59
Safri7879 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:37:
Kan geen kwaad ff te wachten op black friday denk ik. Wellicht wat bugs opgelost en misschien voor belachelijk lage prijs te koop.
Black friday is al vrij snel. Een aantal patches verder zullen we zeker zijn. Maar voor belachelijk lage prijs te koop, dat betwijfel ik. Veel meer dan 10 - 20% korting zou ik niet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
De server problemen zijn onderhand niet meer aan de orde. Er zijn momenteel 4 worlds met een wachtrij in de EU van de 230. Verder zijn er in de EU maar 5 worlds die minder dan 50% load hebben op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
sdk1985 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:19:
De server problemen zijn onderhand niet meer aan de orde. Er zijn momenteel 4 worlds met een wachtrij in de EU van de 230. Verder zijn er in de EU maar 5 worlds die minder dan 50% load hebben op dit moment.
Ik ben benieuwd hoe dit (morgen?) zal gaan veranderen met het openen van server transfers. Er zijn vermoedelijk toch best wel wat mensen die terug zullen willen gaan naar de nog altijd wat drukkere servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
psychodude schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:49:
[...]

Ik ben benieuwd hoe dit (morgen?) zal gaan veranderen met het openen van server transfers. Er zijn vermoedelijk toch best wel wat mensen die terug zullen willen gaan naar de nog altijd wat drukkere servers.
Ja eigenlijk wil je op een server zitten waar je in prime time een queue van 30 man ofzo hebt :P dat je gewoon een lekkere volle server hebt maar niet te druk.

Ik denk overigens niet dat het heel lang gaat duren voor ze servers gaan mergen want er zullen best rap dode servers ontstaan denk ik.

Barri heeft daar gelukkig totaal nog geen last van maar je merkt al wel een best verschil na 2 weken.

Maarja hoe gaan ze dat doen om servers op te geven. Je verplicht guilds dan ook hun territory achter te laten en dan hebben ze ineens geen settlement meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Ricmaniac schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:41:
[...]

Ja eigenlijk wil je op een server zitten waar je in prime time een queue van 30 man ofzo hebt :P dat je gewoon een lekkere volle server hebt maar niet te druk.

Ik denk overigens niet dat het heel lang gaat duren voor ze servers gaan mergen want er zullen best rap dode servers ontstaan denk ik.

Barri heeft daar gelukkig totaal nog geen last van maar je merkt al wel een best verschil na 2 weken.

Maarja hoe gaan ze dat doen om servers op te geven. Je verplicht guilds dan ook hun territory achter te laten en dan hebben ze ineens geen settlement meer :P
Op de nieuwe server zijn vast ook settlements te bemachtigen door ondernemende mensen ;)

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
WillemAtHome schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:59:
[...]

Op de nieuwe server zijn vast ook settlements te bemachtigen door ondernemende mensen ;)
ongetwijfeld. maar je voelt je toch denk ik genaait als je bijvoorbeeld al een berg hebt geinvesteerd op een server en vervolgens er achter komt dat je server dood gaat en zelfs verdwijnt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Update voor vandaag: https://www.newworld.com/...er-details#ags-MediaPopup

Server transfers komen er dus aan maar worden geleidelijk uitgerold om te kunnen monitoren of alles goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:17
https://www.newworld.com/...s/server-transfer-details

Zetten de transfers niet meteen open maar stukje bij beetje om te voorkomen dat er van alles mis gaat. Ze zeggen dat als na 8 uur er geen problemen zijn in de regio's die kunnen transferren dat de rest ook open gaat. Nouja ik ga er dan maar vanuit dat het morgen pas kan, duurt wel erg lang zo maargoed. Wel leuk dat ze een Title en emote hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Weer een downtime van 5 uur... *zucht* hopelijk loopt het dit keer niet weer 3 uur uit...

Was expres nog geen company gejoined omdat ik eerst wil zien hoe alles gaat verlopen op de server, verwacht eigenlijk wel een hoop verplaatsingen en gedoe dus ik sta niet meteen vooraan om weg te gaan.

Naja, dan maar even wat "nuttigs" doen in de ochtend!

Edit: wat transfers betreft, wees blij dat ze andere regio's gebruiken om te testen... als er iets fout gaat ben je anders flink de sjaak!

[ Voor 17% gewijzigd door Cowamundo op 20-10-2021 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 15:45
Fixed an issue causing the abandoning event notification to persist.

Eindelijk :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Cowamundo schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 07:49:
Weer een downtime van 5 uur... *zucht* hopelijk loopt het dit keer niet weer 3 uur uit...

Was expres nog geen company gejoined omdat ik eerst wil zien hoe alles gaat verlopen op de server, verwacht eigenlijk wel een hoop verplaatsingen en gedoe dus ik sta niet meteen vooraan om weg te gaan.

Naja, dan maar even wat "nuttigs" doen in de ochtend!

Edit: wat transfers betreft, wees blij dat ze andere regio's gebruiken om te testen... als er iets fout gaat ben je anders flink de sjaak!
Wees blij dat het maar 3 uur uit liep :P er zaten EU servers tussen die tot half 12 savonds of langer down waren.

De timing is natuurlijk wel uitermate ruk van de patch. Doe het lekker van 05:00 tot 10:00 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Ricmaniac schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:47:
[...]
Wees blij dat het maar 3 uur uit liep :P er zaten EU servers tussen die tot half 12 savonds of langer down waren.

De timing is natuurlijk wel uitermate ruk van de patch. Doe het lekker van 05:00 tot 10:00 ofzo
Is gewoon klote dat het in de piek tijd gedaan word (van de drukste regio), doe het gewoon in stappen per regio in de nacht idd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Gixxer27 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:57:
[...]

Is gewoon klote dat het in de piek tijd gedaan word (van de drukste regio), doe het gewoon in stappen per regio in de nacht idd 8)7
Het is nu in de ochtend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04:32

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Gixxer27 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:57:
[...]

Precies dit! Doe het lekker voor elke regio in de nacht tussen 00:00 en 06:00 ofzo.
Is voor iedereen de downtime beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 14:57
WishmasterNL schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:58:
[...]

Precies dit! Doe het lekker voor elke regio in de nacht tussen 00:00 en 06:00 ofzo.
Is voor iedereen de downtime beperkt.
Volgens mij hebben ze het voor ons nu niet heel slecht gedaan. Het begon om 7 uur vanochtend tot ?. De meeste mensen zullen hier geen last van hebben.

Ik ben ondertussen bijna lvl 20, heeft iemand nog tips over de attribuut punten voordat het niet meer gratis is? De wapens die ik tot nu toe veel gebruik is de hatchet met boog. Het lijkt mij dat het dan alleen zin heeft om in STR en DEX te investeren. Of is het later voor PvP (tot nu toe vooral PvE) om ook wat punten in CON te doen voor wat extra health?

[ Voor 30% gewijzigd door Zagre op 20-10-2021 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Zagre schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:06:
[...]

Volgens mij hebben ze het voor ons nu niet heel slecht gedaan. Het begon om 7 uur vanochtend tot ?. De meeste mensen zullen hier geen last van hebben.
Beter maar nog steeds niet handig vind ik, doe het gewoon in de nacht waar je zeker weet dat de minste mensen er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:52

Louw Post

Cerenas

Ondanks ik er ook niet heel blij mee ben, vooral niet de extreme downtime van afgelopen week, maar door Europa om 7 uur 's ochtends te doen (CEST) is het al nachtwerk voor die mensen. Er vanuitgaande dat ze vanuit Californie in de VS werken(?).

En dan te bedenken dat ze wekelijks patches uitbrengen, dan zou ik er persoonlijk niet blij van worden als ik elke week weer 's nachts aan de bak moet.

Ze hebben in ieder geval een betere tijd gekozen nu, hopelijk gaat het in 1x goed en hopelijk gaan ze dit proces nog verbeteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Khaelos schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:37:
[...]

Ik kan je vertellen dat vanuit ons oogpunt het wel madame Tussauds leek..
Op die laatste point was er zulke lag dat wij een soort van uit gephased werden en het dus voor de game was alsof wij daar niet stonden.
Vandaar dus ook dat die laatste cap zo snel ging.
Snap ik, ik zeg ook niet dat het er niet was, je kunt het bij mij ook zien. Alleen als ik jullie hoor praten hadden jullie het dus 10x zo erg en wil ik graag zien hoe het er vanuit jullie uit zag. Maar begrijp dat er deze fight helaas niet gerecord is.

Mijn eerste reactie was ook meer op @TheBrut3 die heel goed is in even een steek komen geven, dan geef ik argumenten en hoor je hem daarna niet meer. Tot die weer een steek uit kan komen delen waar niks van klopt. Heel erg zwak. Hij heeft er al 2 verzonnen, benieuwd wat het derde wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricmaniac

Haha een gratis emote in de ingame store na de patch. Beetje zelfspot voor de lange wachttijden in het begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
DivineNL schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:20:
[...]

Snap ik, ik zeg ook niet dat het er niet was, je kunt het bij mij ook zien. Alleen als ik jullie hoor praten hadden jullie het dus 10x zo erg en wil ik graag zien hoe het er vanuit jullie uit zag. Maar begrijp dat er deze fight helaas niet gerecord is.

Mijn eerste reactie was ook meer op @TheBrut3 die heel goed is in even een steek komen geven, dan geef ik argumenten en hoor je hem daarna niet meer. Tot die weer een steek uit kan komen delen waar niks van klopt. Heel erg zwak. Hij heeft er al 2 verzonnen, benieuwd wat het derde wordt.
Ik zal vanmiddag/vanavond eens navragen of er iemand het opgenomen heeft, wel weet ik dat er vis discord altijd wel een paar mensen livestreamen voor de mensen die niet meedoen om mee te kijken.

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 13:51
Ricmaniac schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:42:
[YouTube: waiting...]

Haha een gratis emote in de ingame store na de patch. Beetje zelfspot voor de lange wachttijden in het begin.
Hahaha die is goed ! Leuk inderdaad om juist DIE emote gratis toe te voegen >:)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:42:
[YouTube: waiting...]

ik ben inderdaad nog aan het wachten op server transfers, character renames en barbershop.

Maar blijkbaar vonden ze het nuttiger om tijd te besteden aan een emote die je misschien zelfspot kan noemen maar ook verkeerd opgevat kan worden. Alsof ze ons uitlachen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gixxer27
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:55:
[...]

ik ben inderdaad nog aan het wachten op server transfers, character renames en barbershop.

Maar blijkbaar vonden ze het nuttiger om tijd te besteden aan een emote die je misschien zelfspot kan noemen maar ook verkeerd opgevat kan worden. Alsof ze ons uitlachen.
Kom op niet zo zuur reageren, kan er wel om lachen en heb liever dat ze zorgen dat de server transfers goed werken ipv. het live te gooien en er een nog groter probleem te veroorzaken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daan0s
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:55:
[...]

Ik ga er inderdaad wel vanuit dat hetzelfde team die de servers transfers mogelijk maakt ook de animaties maakt voor de emotes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daan0s schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:13:
[...]

Ik ga er inderdaad wel vanuit dat hetzelfde team die de servers transfers mogelijk maakt ook de animaties maakt voor de emotes.
ga ik wel vanuit ja >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Daan0s schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:13:
[...]

Zo niet, refund! :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zijn er meer mensen voor wie het spel als werk begint aan te voelen. Na twee weken spelen is het alleen nog maar meer van hetzelfde. Nul afwisseling veel repeat quests. Van verzamelen en hakken is de glans na de 10.000ste boom en steen er ook wel af. En nu? Één of twee keer in de week een veldslag bijwonen en thats it? Dit is voor mij de eerste MMO die na 2 weken al echt begint te vervelen. Ik merk dat ik dan ook weer opzoek ben naar een nieuw MMO. Die er uiteraard niet is, want er komen nog nauwelijks MMO's (zonder al die oosterse meuk) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome

WillemAtHome

Seth_Chaos schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:31:
Zijn er meer mensen voor wie het spel als werk begint aan te voelen. Na twee weken spelen is het alleen nog maar meer van hetzelfde. Nul afwisseling veel repeat quests. Van verzamelen en hakken is de glans na de 10.000ste boom en steen er ook wel af. En nu? Één of twee keer in de week een veldslag bijwonen en thats it? Dit is voor mij de eerste MMO die na 2 weken al echt begint te vervelen. Ik merk dat ik dan ook weer opzoek ben naar een nieuw MMO. Die er uiteraard niet is, want er komen nog nauwelijks MMO's (zonder al die oosterse meuk) uit.
Mogelijk biedt outpost rush nog uitkomst als het ooit werkt.
Ik ploeger lekker door naar Max lvl en dan zie ik het wel.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:49

Dhrax

Prog Lord

Mja, kan ik wel beamen inderdaad. Vanmiddag was ik vrij en heb de game na een uurtje spelen weer uit gezet. Soms zit je wel lekker in de flow maar vaak moet je grote afstanden afleggen van quest naar quest en dan is het inderdaad afwerken wat je al tich keer hebt gedaan. Ik heb er nog maar 50 uur (lvl 33) inzitten maar het trekt me nu eigenlijk al niet meer om de game op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Ik wissel het allemaal continue af, beetje arcana levelen, gatheren, 1 of 2x Amrine dungeon, tinkering levelen, minen, cooking, marketplace en soms een quest tussendoor als ik er toevallig langs kom.
Juist lang geleden dat ik een spel weer echt leuk vindt om te doen. PvP heb ik nog niks mee gedaan maar dat komt vast nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Cowamundo schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:06:
Ik wissel het allemaal continue af, beetje arcana levelen, gatheren, 1 of 2x Amrine dungeon, tinkering levelen, minen, cooking, marketplace en soms een quest tussendoor als ik er toevallig langs kom.
Juist lang geleden dat ik een spel weer echt leuk vindt om te doen. PvP heb ik nog niks mee gedaan maar dat komt vast nog wel.
Dit. Het is allemaal nogal persoonlijk of het je smaak is of niet. Voor mij is dit gewoon een beetje een soort van een 3D runescape.

De world exploreren, gatheren, craften, etc. is voor mij juist wat het zo vermakelijk maakt. Het lopen vind ik persoonlijk ook helemaal geen nadeel. Sterker nog, Azoth teleportation had wat mij betreft zelfs in zijn geheel ook prima achterwege gelaten kunnen zijn geweest.

Hoewel je veel loopt, hoeft geen enkele keer exact hetzelfde te zijn. Ik chain veelal gewoon meerdere quests en kom zo keer op keer toch eigenlijk nog altijd weer wat nieuwe dingen tegen. Daarnaast helpt het ook gewoon met het groots doen aanvoelen van de spelwereld. Zo gisteren al 'quest hoppend' van Monarch's Bluff naar Weaver's Fen bijvoorbeeld getrokken. Je bent al snel zo'n 2 uur zoet. Wat gathering en crafting in de towns die je langsgaat. Weer wat gold erbij door quest rewards, townboard rewards, mob drops. Ik vermaak mij er heerlijk mee.

Ben nu 3 dagen 11 uur /played sinds launch, en heb gewoon nog zoveel van de wereld te zien. Everfall en Windsward zijn eigenlijk de enige gebieden waarvan ik echt zo'n beetje overal geweest ben. Cutlas Keys heb ik nog een groot deel van de region aan te doen, First light eveneens. Monarchs bluff het westelijke deel van de map. Brightwood ben ik met name binnen het westen geweest. Weavers Fen wat binnen het zuidwesten. Overige higher level regions heb ik nog met geen voet betreden. Ik kan hier dan ook echt nog zeker honderden uren in kwijt.

Het is een leuke balans tussen sandbox en theme park.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 21:04
Sinds ik in restless shore ben eigenlijk wordt het allemaal wat minder, het rondje rennen van quests is daar wat vervelender en dan gaan gelijk wat meer dingen tegen staan.

Ook zijn er zoveel problemen, die tot op zekere hoogte te negeren zijn omdat het over het algemeen wel vermakelijk is, maar die nu alles wat trager gaat vervelender worden. Daarnaast zie ik grote problemen voor level 60 content, de enige waarvoor je niet vriendjes hoeft te worden met de grootste guilds van je faction (die huilen dat je op discord moet zitten ook al is dat onnodig) is nu al hele tijd disabled (outpost rush). Geen dungeon finder en de hele key situatie voor expidities is ook irritant en zie ik niet echt een reden voor.

Die dingen motiveren allemaal niet zeg maar. Daarnaast denk ik dat het level proces te lang duurt voor hoeveel focus er op pvp is.

Dus ik nader denk ik wel het punt dat ik minder of geheel stop met spelen, maar die 40 euro heb ik er sowieso wel makkelijk uitgehaald en zonder sub kan je makkelijk over een maandje of 3 nog eens kijken of het is verbeterd zonder dat dit dan weer geld kost.

[ Voor 13% gewijzigd door DaitoX op 20-10-2021 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Het is jammer dat er voor outpost rush nog geen ETA is voor wanneer dit weer terug te verwachten is. Zelf nog wel even te gaan tot 60, momenteel 35. Dus verwacht eigenlijk nog wel een week of 2 - 3 voordat ik 60 ben. Tegen die tijd schat ik echter wel zo in dat het wel weer beschikbaar zal zijn gekomen.

Dungeon finders zie ik nog wel toegevoegd gaan worden. Vraag is een beetje wanneer. Maar ik schat zo maar in dat AGS hierin uiteindelijk toch overstag zal gaan. Misschien niet cross-server, maar als oplossing voor alle eindeloze chat spam alleen al.

Voor wat betreft het war systeem is het inderdaad jammer dat dit momenteel maar aan een klein clubje mensen voorbehouden blijft. Het zou leuk zijn, gewoon als gameplay functionaliteit, om een soort battleground war systeem te krijgen. Niet voor territory gain, maar gewoon puur en alleen voor het te kunnen spelen van wars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Pff word afkicken voor mij de komende 5 dagen. Ga morgen ochtend vroeg paar dagen naar het buitenland en heb geen game laptop :P zit op 7days en 15h played.. misschien maar even goed een breakje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Er zijn eigenlijk maar 2 dingen waar ik mij erg aan stoor:

1. Geen minimap en dus elke keer switchen naar je map die slecht focussed (volgens mij is AGS wel in gesprek met een modder die een mooie minimap had gemaakt).

2. De auto targeting tijdena healen. ik speel als full healer en de auto targeting is frustrerend en werkt heel onnatuurlijk en snap nog steeds niet op basis waarvan een target gekozen wordt. Regelmatig target het mensen die niet in mijn party zitten maar wel in de buurt lopen. Als je een single target heal hebt kun je met je muiswiel van target wisselen maar dat lijkt vrij random te gaan
ik verwacht als ik partymember 3 locked heb en ik 1x naar beneden scroll dat ik lock op partymember 4 maar hij springt dus zomaar naar een random partymember, althans zo lijkt het en dan is het dus scrollen tot je bij de juiste persoon komt. Maar als je er perongeluk voorbij gaat en je scrolled terug kom je lang niet altijd bij de zelfde partymember(s) terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Cowamundo schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:53:
Er zijn eigenlijk maar 2 dingen waar ik mij erg aan stoor:

1. Geen minimap en dus elke keer switchen naar je map die slecht focussed (volgens mij is AGS wel in gesprek met een modder die een mooie minimap had gemaakt).

2. De auto targeting tijdena healen. ik speel als full healer en de auto targeting is frustrerend en werkt heel onnatuurlijk en snap nog steeds niet op basis waarvan een target gekozen wordt. Regelmatig target het mensen die niet in mijn party zitten maar wel in de buurt lopen. Als je een single target heal hebt kun je met je muiswiel van target wisselen maar dat lijkt vrij random te gaan
ik verwacht als ik partymember 3 locked heb en ik 1x naar beneden scroll dat ik lock op partymember 4 maar hij springt dus zomaar naar een random partymember, althans zo lijkt het en dan is het dus scrollen tot je bij de juiste persoon komt. Maar als je er perongeluk voorbij gaat en je scrolled terug kom je lang niet altijd bij de zelfde partymember uit.
Ken ook geen 1 healer die de autotargeting niet uit zet :P

ESC > Settings > Gameplay > targeted healing > OFF

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SGHRn4ij8aH6m-0MrMNOsucBDo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UDKB4YvsGwVc8Sd93lsA47ME.png?f=fotoalbum_large

En zoals zichtbaar in mijn screenshot linksboven :P minimap kan je ook al via 3rd party gebruiken. Veranderd niks aan de gamefiles. Is puur een overlay op je pc. draait ook zonder de game open te hebben bij wijze van spreken.

https://github.com/TinusHeystek/new-world-minimap-release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Ricmaniac schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:58:
[...]

[Afbeelding]

En zoals zichtbaar in mijn screenshot linksboven :P minimap kan je ook al via 3rd party gebruiken. Veranderd niks aan de gamefiles. Is puur een overlay op je pc. draait ook zonder de game open te hebben bij wijze van spreken.

Ik heb daar dus al mee zitten spelen maar ik kreeg niet het gewenste effect… morgen nog eens een keer goed naar kijken dan. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Ricmaniac schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:58:
[...]

[Afbeelding]

AGS heeft zich uitgesproken tegen 3rd party minimaps, als de bestanden aan EAC toegevoegd worden als niet trusted dan krijg je een ban om de oren (of ze dat doen is weer een 2de natuurlijk, maar het is tegen de ToS). https://forums.newworld.c...ini-map-allowed/405486/20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
DaitoX schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:37:
[...]

AGS heeft zich uitgesproken tegen 3rd party minimaps, als de bestanden aan EAC toegevoegd worden als niet trusted dan krijg je een ban om de oren (of ze dat doen is weer een 2de natuurlijk, maar het is tegen de ToS). https://forums.newworld.c...ini-map-allowed/405486/20
Ja dat zie ik dan wel weer tot het bij EAC toegevoegd word.

Maar je merkt gelijk dan zo'n map zo ontzettend gewild is. Waarom spelers weer belemmeren en het niet zelf fixen.

Tevens vind ik die forum post een beetje ver gezocht.
Gewoon een customer support knaap waarschijnlijk die de TOS even herhaalt.

Tegleijkertijd is AGS bezig met Overwolf om het daadwerkelijk bespreekbaar te maken en volgens overwolf zelf ziet het er positief uit.

Dus tot de echte dev official anouncements zal hoogst waarschijnlijk niemand moeilijk doen. Want AGS heeft ook nog niet aan overwolf gevraagd om het offline te halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUS1t_ezHhB3VjAL-AUEvmDUKvk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pPNSk8yKkpsX8lOBbnk8DEj1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Ricmaniac op 21-10-2021 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ondertussen starstone barrows 2x gedaan. Op sich was de dungeon kwalitatief prima. Er zitten een doolhof in van bewegende lasers zoals in Destiny. Verder kun je met je staf en soort bubble creëren om je groep door de lasers te krijgen. Totaal weer 2 bazen. De dungeon duurt ongeveer 40 minuten als je groep een beetje goed is. Echter het is best een hoop werk om een groep te vinden, lees minstens 30 minuten spammen in chat. Daarnaast heb je orbs nodig voor nieuwe runs. Zo'n orb kun je zelf craften maar kost 10 mats die je alleen kunt krijgen als je de grotere rifts sluit. Ook daar heb je weer een groep voor nodig. Bovendien zijn er vaak maar 1 of 2 actief in de hele wereld en heb je kans dat tegen de tijd dat jij er bent ze al dicht zijn in verband met het niet hebben van mounts. Om 10 van die dingen te krijgen vermoed ik dat je minstens 4 uur aan het spelen bent. Daarmee kun je dan weer 1x een dungeon doen. Die dungeon gaf verder nauwelijks loot (amrine meer). Ik heb geloof ik één bruikbaar item geloot en een bruikbaar amulet als quest reward gekregen. Ter vergelijking; vanuit Amrine had ik 2 blauwe hapens en 2-3 blauwe armor items na een run of 3. Tevens had ik daar binnen 5 minuten een groep.

Het enthousiasme voor de game begint wat dat betreft wel een beetje weg te ebben. Er zit nu eigenlijk niks anders op dan 'alleen' doorquesten van level 38 naar level 45 voor The Depths. Ter vergelijking, in final fantasy heb ik elke dungeon minstens 5x gedaan tijdens het levelen.

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 21-10-2021 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Ricmaniac schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 00:36:
[...]

Ja dat zie ik dan wel weer tot het bij EAC toegevoegd word.

Maar je merkt gelijk dan zo'n map zo ontzettend gewild is. Waarom spelers weer belemmeren en het niet zelf fixen.

Tevens vind ik die forum post een beetje ver gezocht.
Gewoon een customer support knaap waarschijnlijk die de TOS even herhaalt.

Tegleijkertijd is AGS bezig met Overwolf om het daadwerkelijk bespreekbaar te maken en volgens overwolf zelf ziet het er positief uit.

Dus tot de echte dev official anouncements zal hoogst waarschijnlijk niemand moeilijk doen. Want AGS heeft ook nog niet aan overwolf gevraagd om het offline te halen.

[Afbeelding]
Ik snap sowieso de keuze niet van AGS om geen mini map in New World te maken. Als iets gewild is om te hebben in een MMORPG dan is het wel een minimap.

Merk zelf ook tijdens het spelen dat z’n minimap gewoon een gemis is. Constant de map openen tijdens het lopen om vervolgens de verkeerde kant op te lopen 😅

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 14:59
DaitoX schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:37:
[...]

Tegelijkertijd hebben ze dan recenter, gisteren, dit gepost als officieel nieuws over de Overwolf Addons.
Greetings Adventurers,

There has been a lot of discussion within our community on whether it is safe to use certain addons in the game.

At this time, we are still in discussion with Overwolf in regards to addons they may offer including the use of the Overwolf New World Mini-Map addon.

See you in Aeternum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
sdk1985 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 00:51:
Ondertussen starstone barrows 2x gedaan. Op sich was de dungeon kwalitatief prima. Er zitten een doolhof in van bewegende lasers zoals in Destiny. Verder kun je met je staf en soort bubble creëren om je groep door de lasers te krijgen. Totaal weer 2 bazen. De dungeon duurt ongeveer 40 minuten als je groep een beetje goed is. Echter het is best een hoop werk om een groep te vinden, lees minstens 30 minuten spammen in chat. Daarnaast heb je orbs nodig voor nieuwe runs. Zo'n orb kun je zelf craften maar kost 10 mats die je alleen kunt krijgen als je de grotere rifts sluit. Ook daar heb je weer een groep voor nodig. Bovendien zijn er vaak maar 1 of 2 actief in de hele wereld en heb je kans dat tegen de tijd dat jij er bent ze al dicht zijn in verband met het niet hebben van mounts. Om 10 van die dingen te krijgen vermoed ik dat je minstens 4 uur aan het spelen bent. Daarmee kun je dan weer 1x een dungeon doen. Die dungeon gaf verder nauwelijks loot (amrine meer). Ik heb geloof ik één bruikbaar item geloot en een bruikbaar amulet als quest reward gekregen. Ter vergelijking; vanuit Amrine had ik 2 blauwe hapens en 2-3 blauwe armor items na een run of 3. Tevens had ik daar binnen 5 minuten een groep.

Het enthousiasme voor de game begint wat dat betreft wel een beetje weg te ebben. Er zit nu eigenlijk niks anders op dan 'alleen' doorquesten van level 38 naar level 45 voor The Depths. Ter vergelijking, in final fantasy heb ik elke dungeon minstens 5x gedaan tijdens het levelen.
Starstone vind ik zelf de minste van alle dungeons die ik tot zo ver heb gedaan. Dephts en shipyard zijn de volgende 2 die je tegenkomt tijdens het levelen en deze zijn wel echt een stuk leuker dan Starstone en geven goeie gear voor die levels.

Daarnaast heb ik Genesis op level 60 al een paar keer gedaan waar de drops ook echt wel goed kunnen zijn + ze increasen je watermark dus een dungeon meerdere keren runnen wordt het echt wel waard. Meeste dungeons hebben ook side quests waardoor je de orb nog 1-2x kunt krijgen + extra exp.
Daarna wordt het inderdaad grinden voor orbs.

Met het 30 minuten spammen denk ik vooral dat het komt omdat je een beetje achterloopt op waar de meeste spelers zich momenteel bevinden. Weet ook niet of je in een actieve company zit, maar wij proberen bijv. onze low levels te helpen met dungeon runs die ze nodig hebben voor quests. Ik ga er vanuit dat dit in de meeste companies ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Er word bij ons op de server door div Companys nog steeds gretig gebruik gemaakt van bugs/exploits bij het verdedigen van hun zone.......valt ook erg op dat het allemaal RU companys zijn :/

Mensen op andere servers ook dit soort ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Gixxer27 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:38:
Er word bij ons op de server door div Companys nog steeds gretig gebruik gemaakt van bugs/exploits bij het verdedigen van hun zone.......valt ook erg op dat het allemaal RU companys zijn :/

Mensen op andere servers ook dit soort ervaringen?
Ik zelf heb die ervaring niet op onze server. Ik denk dat als jij mijn video ook kijkt en het vergelijkt met wat er op jouw server gebeurd het er waarschijnlijk niet op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
DivineNL schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:03:
[...]

Ik zelf heb die ervaring niet op onze server. Ik denk dat als jij mijn video ook kijkt en het vergelijkt met wat er op jouw server gebeurd het er waarschijnlijk niet op lijkt.
Ja en nee het viel mij erg op dat op het moment dat ze leken te verliezen ineens een hoop mensen niet meer te killen waren terwijl ze stil stonden en meer van dat soort gezeur, en ja liepen ook een hoop ice gauntlet users rond maar had niet het idee dat hetzelfde was als wat bij jullie gebeurde, voelde zwaar verdacht aan omdat het alleen maar begon toen ze op het punt stonden te verliezen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1232
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-09 10:43
Vandaag mijn transfer naar Barri gedaan. Mijn server begon redelijk dood te gaan. Zijn er nog actieve Syndicate companies? Ik ben nog aan het levelen naar 60 dus speel voor nu voornamelijk PvE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Wij zijn ook al gewoon gestopt na 30 uur ingame. Game heeft wat factoren die echt goed in elkaar zitten en de wereld ziet er fantastisch uit. PvP kan ik niks over zeggen, dat hebben we niet gedaan, daar ligt onze interesse ook niet. We zijn PvE spelers en laat dat nou net het onderdeel zijn wat aanvoelt als een afterthought. Zo weinig variatie qua mobs en quests. Quests die niet te sharen zijn. Dunne story line. Game heeft potentie, maar voor nu zijn we er weer klaar mee. Vinden we WoW, GW2 en ESO toch stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Alwayshappyz schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:02:
[...]

Wij zijn ook al gewoon gestopt na 30 uur ingame. Game heeft wat factoren die echt goed in elkaar zitten en de wereld ziet er fantastisch uit. PvP kan ik niks over zeggen, dat hebben we niet gedaan, daar ligt onze interesse ook niet. We zijn PvE spelers en laat dat nou net het onderdeel zijn wat aanvoelt als een afterthought. Zo weinig variatie qua mobs en quests. Quests die niet te sharen zijn. Dunne story line. Game heeft potentie, maar voor nu zijn we er weer klaar mee. Vinden we WoW, GW2 en ESO toch stukken beter.
Sorry hoor maar wow is ook copy paste van de mobs met een reskin zeker in vanilla tijd en je moet niet NW nu met de huidige wow gaan vergelijken vind ik, wow is al x jaar oud en heeft ook meerdere update's en verbeteringen gehad en was ook in het begin van vanilla repetatief en unbalanced en was er ook maar beperkte endgame contend (mc was in de laaste maand voor release ff snel in elkaar gezet).
Dat gezegt hebbende vind ik ook wel dat er hier en daar broodnodige verbeteringen en toevoegingen moeten komen naar NW met name voor het PVE gedeelte maar we moeten nu niet gaan lopen klagen en het spel gaan vergelijken met games die veel langer uit zijn en ook de nodige problemen kende bij launch IMHO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:43
Gixxer27 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:20:
[...]

Sorry hoor maar wow is ook copy paste van de mobs met een reskin zeker in vanilla tijd en je moet niet NW nu met de huidige wow gaan vergelijken vind ik, wow is al x jaar oud en heeft ook meerdere update's en verbeteringen gehad en was ook in het begin van vanilla repetatief en unbalanced en was er ook maar beperkte endgame contend (mc was in de laaste maand voor release ff snel in elkaar gezet).
Dat gezegt hebbende vind ik ook wel dat er hier en daar broodnodige verbeteringen en toevoegingen moeten komen naar NW met name voor het PVE gedeelte maar we moeten nu niet gaan lopen klagen en het spel gaan vergelijken met games die veel langer uit zijn en ook de nodige problemen kende bij launch IMHO :)
Je hebt corrupted portals, invasions, elite zones die je kan kan doen tot je de endgame dungeons kan farmen want legendaries droppen pas vanaf een bepaalde gearscore anders krijg je de paarse variant van die item.

Denk dat een hoop mensen die nu stoppen spijt krijgen wanneer over een maand of 2/3 een nieuwe region/dungeons worden toegevoegd maar ze die niet kunnen doen omdat hun gear lacking is omdat ze zijn gestopt.

Tja. MMO hè >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Ambition88 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:27:
[...]

Je hebt corrupted portals, invasions, elite zones die je kan kan doen tot je de endgame dungeons kan farmen want legendaries droppen pas vanaf een bepaalde gearscore anders krijg je de paarse variant van die item.

Denk dat een hoop mensen die nu stoppen spijt krijgen wanneer over een maand of 2/3 een nieuwe region/dungeons worden toegevoegd maar ze die niet kunnen doen omdat hun gear lacking is omdat ze zijn gestopt.

Het voordeel is natuurlijk wel dat weer even opstarten, wat levelen na enkele weken/maanden, zeer laagdrempelig te doen is omdat er geen subscription fee is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ambition88 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:27:
[...]

Als er niks veranderd aan de weg naar end game toe, krijg ik er echt geen spijt van. Het is een spel. En ik speel dat spel met als doel mij te vermaken. Als het daar in faalt, speel ik het niet meer. De begin fase dikke prima. Je hebt nog van alles te ontdekken en uit te zoeken. Er komen steeds meer mogelijkheden bij naarmate je verder komt. Maar vanaf lvl 30 kom je in een herhalend patroon terecht. Niets is meer echt nieuw, niets is meer echt uitdagend. En alles is erg repetitief. Zelfs de uitrusting (iets wat je bij de meeste mmo's geintresseerd houdt) is allemaal meer van het zelfde. Het ziet er hetzelfde uit. Een paar delen uitgezonderd. En dat neemt de grootste drijfveer uit elke andere mmo in New World weg. Ontdekking. Steeds weer iets nieuws. Dat mis ik heel erg in New World. Als mijn familie en vrienden het niet hadden gespeeld, was ik al veel eerder afgehaakt. De engine en de fundering van het spel is goed. Maar meer lijkt er ook niet te zijn. Het mist de content. De combat lijkt op het eerste gezicht beter dan de meeste mmo's maar in de realiteit ben je echter continu de zelfde 3 knoppen aan het in rammen. Is er van dogen en deflecten geen spraken omdat het in gevechten één grote chaos is. Het is gewoon een kwestie van om je heen rammen.

Het heeft eigenlijk wel heel veel gemeen met die smartphone spelletjes waarbij je continu hetzelfde aan het doen bent.

[ Voor 10% gewijzigd door Seth_Chaos op 21-10-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Alwayshappyz schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:02:
[...]Vinden we WoW, GW2 en ESO toch stukken beter.
Als GW2 of ESO combat zo aanvoelde als NW dan had ik het ook wel geweten.
Helaas heb ik bij die 2 games veel moeite om iets te vinden om te spelen wat lekker aanvoelt in combat. Verder zijn het prima games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
DaitoX schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:58:
[...]

Helaas heb ik bij die 2 games veel moeite om iets te vinden om te spelen wat lekker aanvoelt in combat. Verder zijn het prima games.
Dit is dus ook waar ik moeite mee had met name in GW2, wow heel veel gespeel maar ook dat is repetatief in je rotatie dus dat is iets wat je in alle mmo's hebt imo.
Verder moeten we niet vergeten dat de game pas 3 weken oud is, en ja ben het absoluut eens met de redenatie dat de PVE wat mager is op het moment maar heb goede hoop tot nu toe en vermaak me prima met wat questen en farmen.
Ben nu net lvl 40 na 3 weken en ik zie het niet gebeuren dat ik snel 60 ben en dat vind ik verder prima, ook de verschillende zones waar ik tot nu toe geweest ben zagen er goed uit dus ik kan nog wel even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome

WillemAtHome

Gixxer27 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:15:
[...]

Dit is dus ook waar ik moeite mee had met name in GW2, wow heel veel gespeel maar ook dat is repetatief in je rotatie dus dat is iets wat je in alle mmo's hebt imo.
Verder moeten we niet vergeten dat de game pas 3 weken oud is, en ja ben het absoluut eens met de redenatie dat de PVE wat mager is op het moment maar heb goede hoop tot nu toe en vermaak me prima met wat questen en farmen.
Ben nu net lvl 40 na 3 weken en ik zie het niet gebeuren dat ik snel 60 ben en dat vind ik verder prima, ook de verschillende zones waar ik tot nu toe geweest ben zagen er goed uit dus ik kan nog wel even verder.
Helemaal eens. Ben ook pas 43 na 3 weken. Ik hoef niet per se morgen endgame te spelen. Als ik lekker aan kan ploeteren dan is het goed. Ik stel mijn eigen doelen. Bijvoorbeeld dat ik mijn eigen starmetal tools moest maken. Dat betekende even grinden om engineering en mining op 100 te krijgen.
Het volgende doel is zelfgemaakte trophies in mijn eigen huis.
Als je het niet ziet als race dan schuurt het ook veel minder denk ik.
Ik hoop dat ze outpost rush een beetje snel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
WillemAtHome schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:37:
[...]

Helemaal eens. Ben ook pas 43 na 3 weken. Ik hoef niet per se morgen endgame te spelen. Als ik lekker aan kan ploeteren dan is het goed. Ik stel mijn eigen doelen. Bijvoorbeeld dat ik mijn eigen starmetal tools moest maken. Dat betekende even grinden om engineering en mining op 100 te krijgen.
Het volgende doel is zelfgemaakte trophies in mijn eigen huis.
Als je het niet ziet als race dan schuurt het ook veel minder denk ik.
Ik hoop dat ze outpost rush een beetje snel maken.
Ja zo sta ik er dus ook in, vanaf het begin besloten om alles zo veel mogelijk zelf te craften dus vrij veel bezig met farmen en craften in stadjes en moet zeggen dat het hele crafting goed gedaan is.
Logging is wat grindy moet ik zeggen maar acht het houd je bezig :9 verder alle gathering buiten fishing om al boven de 100 en skinning zelfs al bijna maxed door gewoon alles te skinnen wat ik maar kan tijdens het rondlopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DivineNL
Ik vraag me echt af wat voor MMO's sommige gespeeld hebben dat er al klachten zijn bij level 30. De enige klacht die ik echt begrijp is dat quests repetitief zijn. Maar er zijn genoeg manieren om vrij vlot te levelen, sterker nog, je hoeft niet eens quests te doen. De townboards zijn namelijk ook een goede manier om exp binnen te krijgen, vooral de refinement missies.

Het is een MMO met een goede grind, precies wat een MMO nodig heeft imho. Het is geen single player game of game waar je na 50 uur al max level moet zijn met de beste gear. Als je dat namelijk bent dan klagen mensen daar namelijk weer over.

Het enige wat voor mij echt storend is aan New World zijn het aantal bestaande bugs. Maar niet zo storend dat ik het een vervelend spel vind.

Content die er vanaf level 60 is:
- Dungeons (heb er tot zover nog maar 1 gedaan, en deze vind ik echt goed in elkaar zitten met leuke boss mechanics)
- Arena's. Zelf nog niet gedaan, maar schijnen vrij pittige tussen te zitten
- Elite farm > wordt vaak gerund door grote groepen wat het niet uitdagend maakt, maar als 5 man groep is ook dit leuke pve content.
- Gear grind op verschillende manieren > drops in open world, dungeons, crafting
- Crafting/refinement skills maxen
- Gathering skills maxen
- Alle quests voltooien
- Alle wapens maxen
- 3 huizen decorated hebben (en kunnen betalen 8)7 )
- Dungeon orbs grinden om meer dungeons te doen is in principe ook content
- Portals
- Outpost rush (momenteel disabled ivm bug)
- Faction pvp in open world / Settlement wars

Alles bij elkaar ben je toch echt wat uur kwijt voordat je dit allemaal gedaan hebt, maar dan moet je de gameplay ook leuk vinden. Misschien dat de manier van spelen gewoon niet voor iedereen bedoeld is. Maar om te zeggen dat het aan de content ligt vind ik vergezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
DivineNL schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:03:
Ik vraag me echt af wat voor MMO's sommige gespeeld hebben dat er al klachten zijn bij level 30. De enige klacht die ik echt begrijp is dat quests repetitief zijn. Maar er zijn genoeg manieren om vrij vlot te levelen, sterker nog, je hoeft niet eens quests te doen. De townboards zijn namelijk ook een goede manier om exp binnen te krijgen, vooral de refinement missies.

Het is een MMO met een goede grind, precies wat een MMO nodig heeft imho. Het is geen single player game of game waar je na 50 uur al max level moet zijn met de beste gear. Als je dat namelijk bent dan klagen mensen daar namelijk weer over.

Het enige wat voor mij echt storend is aan New World zijn het aantal bestaande bugs. Maar niet zo storend dat ik het een vervelend spel vind.

Content die er vanaf level 60 is:
- Dungeons (heb er tot zover nog maar 1 gedaan, en deze vind ik echt goed in elkaar zitten met leuke boss mechanics)
- Arena's. Zelf nog niet gedaan, maar schijnen vrij pittige tussen te zitten
- Elite farm > wordt vaak gerund door grote groepen wat het niet uitdagend maakt, maar als 5 man groep is ook dit leuke pve content.
- Gear grind op verschillende manieren > drops in open world, dungeons, crafting
- Crafting/refinement skills maxen
- Gathering skills maxen
- Alle quests voltooien
- Alle wapens maxen
- 3 huizen decorated hebben (en kunnen betalen 8)7 )
- Dungeon orbs grinden om meer dungeons te doen is in principe ook content
- Portals
- Outpost rush (momenteel disabled ivm bug)
- Faction pvp in open world / Settlement wars
Alles bij elkaar ben je toch echt wat uur kwijt voordat je dit allemaal gedaan hebt, maar dan moet je de gameplay ook leuk vinden. Misschien dat de manier van spelen gewoon niet voor iedereen bedoeld is. Maar om te zeggen dat het aan de content ligt vind ik vergezocht.
Ben het niet helemaal met het repetitief zijn van de quests, dit is iets wat imo wat bij mmo's hoort ook in bijv. wow doe je constant hetzelfde al helemaal als je kijkt naar de daily's ed.
Had hier wat meer verschillende quests tussen kunnen zitten absoluut en het had bijv. bij loot x chests beter geweest als die een random spawn hadden en niet altijd maar op dezelfde plaats staan, maar verder stoor ik mij er niet zo aan heb zelf wow vanaf vanilla gespeeld en daar was het ook alleen maar kill x/loot y/gather z enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
DivineNL schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:03:
Ik vraag me echt af wat voor MMO's sommige gespeeld hebben dat er al klachten zijn bij level 30.
Vermoedelijk geen tot weinig MMO's tijdens launch. Het later aanvangen van een MMO maakt het één en ander vaak aanzienlijk gemakkelijker. Zo zijn er vaak vele features die het levelen veel sneller gemaakt hebben, is de economy zo inflated dat veel via NPC's te kopen gear/consumables relatief gezien zeer goedkoop zijn en je alles door kan walsen met een tank/spank mentaliteit.

In bijvoorbeeld een game als ESO kun je zo op de base level cap zitten als je wilt. Dungeons farmen en je bent er binnen no-time. Hetzelfde geldt voor WoW. Quest line + dungeon farming en binnen een aantal dagen zit je al op of tegen cap. Sterker nog, met recruit a friend bonuses enz. zijn er in het verleden al mensen geweest die in WoW het levelen tot cap heb gedaan met de tijdsinvestering van een middagje :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Eh, er zijn veel problemen met New World, tuurlijk over het algemeen is het vermakelijk maar dat betekent niet dat je de problemen niet hoeft te zien. Zodra de gameplay loop dan even iets minder is omdat een zone je tegen staat worden dat soort problemen alleen maar vergroot.

Nou noem je bijvoorbeeld de economie, maar die is in New World natuurlijk helemaal belachelijk. De faction gear vendor is hartstikke duur want betere gear is op de market een paar coins. Ik kan een volle gear set halen met hoger item level van de market voor minder kosten dan 2 items van de faction vendor en dan reken ik de faction tokens nog niet eens mee als kosten.

Op dit moment is NW vermakelijk nog, maar het is geen goede mmo voor de lange termijn in de huidige staat en AGS laat wel heel simpele steken vallen. Bijvoorbeeld hoe ze aoe in wars "fixen" of dat je je window kon verslepen en onverslaanbaar daardoor werd. Ook is er op dit moment weer een coin dupe algemeen bekend. Daarnaast is er ook nog geen duidelijke roadmap of directie wat ze willen doen met de game.

Ondanks dat iets vermakelijk is betekend niet dat het niet slecht is als je naar het geheel kijkt :P
Voor mij maakt de combat en exploratie vrij veel goed, maar er zijn gewoon grote problemen.

Overigens heb ik heel veel mmo's op launch gespeeld en vaak tot cap ook (niet altijd natuurlijk). Inclusief games als Age of Conan waar ik een female assassin speelde en ik weet niet of mensen zich kunnen herinneren maar in die game waren female animaties 2 keer zo traag als male waardoor female de eerste paar maanden 50% van de dps deden. Overigens kan je in ESO met je champions level natuurlijk ook heel lang door spelen ;) en base ESO had toen de veteran levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
DaitoX schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:32:
Eh, er zijn veel problemen met New World, tuurlijk over het algemeen is het vermakelijk maar dat betekent niet dat je de problemen niet hoeft te zien. Zodra de gameplay loop dan even iets minder is omdat een zone je tegen staat worden dat soort problemen alleen maar vergroot.

Nou noem je bijvoorbeeld de economie, maar die is in New World natuurlijk helemaal belachelijk. De faction gear vendor is hartstikke duur want betere gear is op de market een paar coins. Ik kan een volle gear set halen met hoger item level van de market voor minder kosten dan 2 items van de faction vendor en dan reken ik de faction tokens nog niet eens mee als kosten.

Op dit moment is NW vermakelijk nog, maar het is geen goede mmo voor de lange termijn in de huidige staat en AGS laat wel heel simpele steken vallen. Bijvoorbeeld hoe ze aoe in wars "fixen" of dat je je window kon verslepen en onverslaanbaar daardoor werd. Ook is er op dit moment weer een coin dupe algemeen bekend. Daarnaast is er ook nog geen duidelijke roadmap of directie wat ze willen doen met de game.

Ondanks dat iets vermakelijk is betekend niet dat het niet slecht is als je naar het geheel kijkt :P
Voor mij maakt de combat en exploratie vrij veel goed, maar er zijn gewoon grote problemen.

Overigens heb ik heel veel mmo's op launch gespeeld en vaak tot cap ook (niet altijd natuurlijk). Inclusief games als Age of Conan waar ik een female assassin speelde en ik weet niet of mensen zich kunnen herinneren maar in die game waren female animaties 2 keer zo traag als male waardoor female de eerste paar maanden 50% van de dps deden. Overigens kan je in ESO met je champions level natuurlijk ook heel lang door spelen ;) en base ESO had toen de veteran levels.
Ben het helemaal met je eens dat er nog wel behoorlijk wat verbeterpuntjes in NW zitten en er kritiek op hebben is gewoon goed, maar mensen moeten niet constant een game die pas 3 weken oud is blijven vergelijken met games die al jaren uit zijn en al vrij veel content updates gehad hebben imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Gixxer27 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:20:
[...]

In mijn hoofd vergelijk ik het ook onder andere met WoW Vanilla. Ik speel het sinds dag één en qua PvE was er toen al meer variatie imo ;) Sowieso qua stijl quest. Random NPC's die je in de wereld tegen komt. Escort quests, vrijwel alle quests hadden een link met de main quest/het gebied waar je in zat. Dat is in New World niet bepaald het geval. De meeste quests haal je van die borden af en daar komen misschien drie varianten op voor. Ingredients zoeken, mobs mollen of kistjes looten. Variatie in WoW Vanilla was veel groter. Qua mobs imo ook, al zullen daar ook genoeg reskins bij hebben gezeten ja. Het PvE gedeelte is gewoon karig; zelfs vergeleken met het begin van een WoW of Guild Wars 2. Haalt niet weg dat ik blij ben dat er mensen zijn die zich er wel mee vermaken, ik benoem puur hoe ik het ervaar en wat ik om me heen hoor. :)
DaitoX schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:58:
[...]

Snap ik! Dat hangt van de persoon af. Vind zelf de combatstijl van GW2 of ESO fijner. Voelt vloeiender. New World was nogal clunky in mijn ogen. En ook maar weinig speciale skills naast je light en heavy attack.

[ Voor 14% gewijzigd door Alwayshappyz op 21-10-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Alwayshappyz schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:43:
[...]

In mijn hoofd vergelijk ik het ook onder andere met WoW Vanilla. Ik speel het sinds dag één en qua PvE was er toen al meer variatie imo ;) Sowieso qua stijl quest. Random NPC's die je in de wereld tegen komt. Escort quests, vrijwel alle quests hadden een link met de main quest/het gebied waar je in zat. Dat is in New World niet bepaald het geval. De meeste quests haal je van die borden af en daar komen misschien drie varianten op voor. Ingredients zoeken, mobs mollen of kistjes looten. Variatie in WoW Vanilla was veel groter. Qua mobs imo ook, al zullen daar ook genoeg reskins bij hebben gezeten ja. Het PvE gedeelte is gewoon karig; zelfs vergeleken met het begin van een WoW of Guild Wars 2. Haalt niet weg dat ik blij ben dat er mensen zijn die zich er wel mee vermaken, ik benoem puur hoe ik het ervaar en wat ik om me heen hoor. :)
Ik heb vanilla wow ook gespeeld en ben het zeker met je een dat met name het verhaal beter in de zones paste maar daar waren ook alleen maar kill x/loot y en gather z quests buiten de door jou genoemde escort quests, verder ben ik het niet helemaal eens dat het PVE gedeelte meer content had bij release van vanilla, je had 2 raids en instances en dat was het en dan reken ik de atunement quests even met de raids mee.

Maar voor de rest heeft iedereen natuurlijk recht op zijn eigen mening maar ik merk ook gewoon dat een hoop mensen elkaar of bepaalde reviewers meteen nalullen (mijn mening) en dat vind ik erg jammer, ook dat er meteen door vrij grote youtube reviewers eerst de game mega hard gehyped is en vervolgens diezelfde reviewer vervolgend nu keihard de game aan het afbranden zijn en dan een hoop mensen die er dan maar weer achter aan lopen imo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Gixxer27 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:52:
[...]

Ik heb vanilla wow ook gespeeld en ben het zeker met je een dat met name het verhaal beter in de zones paste maar daar waren ook alleen maar kill x/loot y en gather z quests buiten de door jou genoemde escort quests, verder ben ik het niet helemaal eens dat het PVE gedeelte meer content had bij release van vanilla, je had 2 raids en instances en dat was het en dan reken ik de atunement quests even met de raids mee.

Maar voor de rest heeft iedereen natuurlijk recht op zijn eigen mening maar ik merk ook gewoon dat een hoop mensen elkaar of bepaalde reviewers meteen nalullen (mijn mening) en dat vind ik erg jammer, ook dat er meteen door vrij grote youtube reviewers eerst de game mega hard gehyped is en vervolgens diezelfde reviewer vervolgend nu keihard de game aan het afbranden zijn en dan een hoop mensen die er dan maar weer achter aan lopen imo ;)
Er zullen inderdaad mensen zijn die reviewers nalullen. Heb zelf amper New World video's gekeken, ben toch echt zelf tot de conclusie gekomen. Ik zeg niet dat het een slecht spel is, ik zeg alleen dat het in de huidige staat niet past bij onze wensen. Wij zijn echte PvE fans en het komt niet gauw voor dat zowel m'n man als ikzelf na twee weken spelen al het gevoel hebben dat het niet bij ons past.

Ik denk dat het er heel erg van afhangt wat je zelf zoekt in een MMO. Welke combat stijl, wat voor PvE content, etc. Wij willen graag samen spelen. Dat je in New World niks kan sharen en dat veel quests random zijn is voor ons dus een zware turn-off. In elke MMO zitten repetitieve dingen. Maar de core (originele) games van vooral GW2 en WoW hadden in onze ogen veel meer variatie.

Probeer het spel ook niet af te branden, ik geef ook maar gewoon m'n mening. Benoemde in mijn originele post ook gewoon de onderdelen waar we wel van hebben genoten. En de game heeft zeker potentie. Alleen maar blij dat er nog zoveel mensen zijn die zich er wel mee vermaken _/-\o_ Maar dat wil niet zeggen dat de meeste mensen die commentaar geven dat doen om youtubers na te lullen. Ik hecht sowieso weinig waarde aan wat youtubers van een game vinden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gixxer27
Alwayshappyz schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:58:
[...]

Er zullen inderdaad mensen zijn die reviewers nalullen. Heb zelf amper New World video's gekeken, ben toch echt zelf tot de conclusie gekomen. Ik zeg niet dat het een slecht spel is, ik zeg alleen dat het in de huidige staat niet past bij onze wensen. Wij zijn echte PvE fans en het komt niet gauw voor dat zowel m'n man als ikzelf na twee weken spelen al het gevoel hebben dat het niet bij ons past.

Ik denk dat het er heel erg van afhangt wat je zelf zoekt in een MMO. Welke combat stijl, wat voor PvE content, etc. Wij willen graag samen spelen. Dat je in New World niks kan sharen en dat veel quests random zijn is voor ons dus een zware turn-off. In elke MMO zitten repetitieve dingen. Maar de core (originele) games van vooral GW2 en WoW hadden in onze ogen veel meer variatie.

Probeer het spel ook niet af te branden, ik geef ook maar gewoon m'n mening. Benoemde in mijn originele post ook gewoon de onderdelen waar we wel van hebben genoten. En de game heeft zeker potentie. Alleen maar blij dat er nog zoveel mensen zijn die zich er wel mee vermaken _/-\o_ Maar dat wil niet zeggen dat de meeste mensen die commentaar geven dat doen om youtubers na te lullen. Ik hecht sowieso weinig waarde aan wat youtubers van een game vinden :D
Ik val je er ook absoluut niet op aan verschillende meningen hebben is alleen maar goed, en ook ik kan zeker zien dat er nog wel aardig wat punten zijn die verbeterd of aangepast moeten worden, maar daarin tegen kan ik ook goed inzien dat de game nog maar 3 weken oud is en niet te vergelijken is met games die nu al jaren uit zijn.

Verder moet iedereen idd voor zichzelf bepalen of het wat is of niet, zo vind het combat systeen juist wel goed gedaan al moet hier nog wel wat aan de response gedaan worden zodat het blocken en switchen van wapen wat soepeler gaat.

Ben verder wel met je een dat het kunnen sharen van quests of iig samen met party member dezelfde quests te kunnen doen idd een gemiste kans is qua design.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Gixxer27 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:05:
[...]

Ik val je er ook absoluut niet op aan verschillende meningen hebben is alleen maar goed, en ook ik kan zeker zien dat er nog wel aardig wat punten zijn die verbeterd of aangepast moeten worden, maar daarin tegen kan ik ook goed inzien dat de game nog maar 3 weken oud is en niet te vergelijken is met games die nu al jaren uit zijn.

Verder moet iedereen idd voor zichzelf bepalen of het wat is of niet, zo vind het combat systeen juist wel goed gedaan al moet hier nog wel wat aan de response gedaan worden zodat het blocken en switchen van wapen wat soepeler gaat.

Ben verder wel met je een dat het kunnen sharen van quests of iig samen met party member dezelfde quests te kunnen doen idd een gemiste kans is qua design.
Dat dik gedrukte zie ik dus ook in. Daarom vergelijk ik het met de start periodes van een GW2 of WoW. Niet iedereen die commentaar levert op de game doet dat omdat hij/zij vergeet om de vergelijking te maken met de originele content van oudere games. :)

Verder inderdaad gewoon agree to disagree, ik hoop dat jullie er nog heel lang van kunnen genieten O+ en ook dat ze door middel van patches en/of uitbreidingen toch genoeg variatie en content weten te genereren zodat ik het wellicht nog een nieuwe kans kan geven over een tijdje! En nu ga ik gewoon weer verder met lurken in dit topic; ik reageerde alleen maar omdat iemand anders vroeg om soortgelijke ervaringen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gixxer27
Alwayshappyz schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:13:
[...]

Dat dik gedrukte zie ik dus ook in. Daarom vergelijk ik het met de start periodes van een GW2 of WoW. Niet iedereen die commentaar levert op de game doet dat omdat hij/zij vergeet om de vergelijking te maken met de originele content van oudere games. :)

Verder inderdaad gewoon agree to disagree, ik hoop dat jullie er nog heel lang van kunnen genieten O+ en ook dat ze door middel van patches en/of uitbreidingen toch genoeg variatie en content weten te genereren zodat ik het wellicht nog een nieuwe kans kan geven over een tijdje! En nu ga ik gewoon weer verder met lurken in dit topic; ik reageerde alleen maar omdat iemand anders vroeg om soortgelijke ervaringen :P
Haha nou enjoy the shadows dan maar he >:)

Voordeel is dat je omdat het geen sub based game is je later altijd nog een keer terug kan komen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 18:50
vraagje aan de barri bewoners. Hoe is de status daar nu qua gedrag en chat gebruik?

en ja ik weet dat ik global chat kan uitzetten, maar maak er nu op diana's grove vaak wel gebruik van, dus uitzetten is nog even niet een optie.

op zich tevreden op diana's grove, maar vind het ook wel leuk om meer met nederlanders te spelen :P

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan0s
huntedjohan schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:29:
vraagje aan de barri bewoners. Hoe is de status daar nu qua gedrag en chat gebruik?

en ja ik weet dat ik global chat kan uitzetten, maar maak er nu op diana's grove vaak wel gebruik van, dus uitzetten is nog even niet een optie.

op zich tevreden op diana's grove, maar vind het ook wel leuk om meer met nederlanders te spelen :P
Op de rustigere momenten valt t mee maar in piekuren is t om te janken die chat, schaam me dood om Nederlander te zijn. Ik ga ook verhuizen naar Lepus vanavond, klaar met dat kinderachtige gedoe daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huntedjohan
Daan0s schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:07:
[...]

Op de rustigere momenten valt t mee maar in piekuren is t om te janken die chat, schaam me dood om Nederlander te zijn. Ik ga ook verhuizen naar Lepus vanavond, klaar met dat kinderachtige gedoe daar.
Kijk dat is duidelijke taal. Dan ga ik zeker niet die kant op. Kan daar zo slecht tegen, dat ik die frustratie dan beter niet kan opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Daan0s schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:07:
[...]

Ik snap dat nooit zo goed. Het is doorgaans zo'n Nederlands dingetje heb ik het idee. Kom het op internationale servers en Duitse servers eigenlijk nooit zo tegen. Maar NL server? Maakt eigenlijk weinig uit welke MMO of game, toch al heel snel zo puberaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-02-2024
Ik heb spel net aangeschaft ben op zoek naar een Nederlandse Guild heef iemand een idee welke server ik moet zijn ? En zo ja nemen ze nog nieuwe mensen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Skyclone schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 19:52:
Ik heb spel net aangeschaft ben op zoek naar een Nederlandse Guild heef iemand een idee welke server ik moet zijn ? En zo ja nemen ze nog nieuwe mensen aan.
Grootste gedeelte zit volgens mij op barri, maar geen idee of daar plek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Alwayshappyz schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:58:
[...]

Pro tip; blauwe quests wel aannemen maar alleen doen als je er toevallig langs komt. De gele quests zijn nooit random, die zijn voor iedereen gelijk. Monarchs Buff en Cutlass Keys zijn best leuk questen samen. Je moet echter wel exact gelijk lopen anders heeft het geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Skyclone schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 19:52:
Ja Barri is de grootste NL server, in alle 3 de factions meerdere grote NL companies.
En er is volgens mij ook wel plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 19:07:
[...]

Ik snap dat nooit zo goed. Het is doorgaans zo'n Nederlands dingetje heb ik het idee. Kom het op internationale servers en Duitse servers eigenlijk nooit zo tegen. Maar NL server? Maakt eigenlijk weinig uit welke MMO of game, toch al heel snel zo puberaal.
Op Petermannland ook, meestal ook maar een handjevol gasten die de meest kinderachtige taal uitslaan. Echt van het poep/plas-niveau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 15:45
Ben nu na 80 uur spelen level 39. Het probleem waar ik als PvE speler tegenaan loop is dat je af en toe echt moet zoeken naar quests. Ik doe nu voornamelijk wat faction quests en veel resources farmen, zo kom je de levels wel door maar daar mis ik nog wel het een en ander.

Ook jammer is dat in ieder geval in de lagere levels de "rifts" niet veel gedaan worden. In de game met dezelfde naam "Rift" ging men direct op de portals af die geopend werden. Nu kom je af en toe wat mensen tegen die hier mee bezig zijn maar meestal laten mensen deze links liggen. Kan ook aan mijn server liggen natuurlijk.

Voor de rest vermaak ik mij prima. Ik heb ook geen haast om max level te worden. Misschien nog eens aanmelden bij een company maar solo gaat het mij allemaal nog prima af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 15:00
Carthrax schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:41:
Ben nu na 80 uur spelen level 39. Het probleem waar ik als PvE speler tegenaan loop is dat je af en toe echt moet zoeken naar quests. Ik doe nu voornamelijk wat faction quests en veel resources farmen, zo kom je de levels wel door maar daar mis ik nog wel het een en ander.

Ook jammer is dat in ieder geval in de lagere levels de "rifts" niet veel gedaan worden. In de game met dezelfde naam "Rift" ging men direct op de portals af die geopend werden. Nu kom je af en toe wat mensen tegen die hier mee bezig zijn maar meestal laten mensen deze links liggen. Kan ook aan mijn server liggen natuurlijk.

Voor de rest vermaak ik mij prima. Ik heb ook geen haast om max level te worden. Misschien nog eens aanmelden bij een company maar solo gaat het mij allemaal nog prima af.
Ik ben inmiddels 43 en heb alleen maar solo gespeeld maar nog geen last gehad van een gebrek aan quests, als ik ga questen in een gebied neem ik altijd de faction quests mee, doe alle quests op de map, hand in and repeat met nieuwe quests, verder tussendoor wel 3-4x amrine en starstone gedaan, levert ook aardig wat op, zeker voor weapon xp. Voor de gear hoef je de expeditions niet te doen, ik koop elke paar levels de max gear van de tradepost, zorgt er ook voor dat ik eigenlijk altijd quests aan het doen ben voor 1-3 levels hoger.

Voor de rest gather ik wel vrijwel alles wat ik tegenkom dus dat levert ook nog wel xp op.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:59
Geen gebrek aan quests bij mij. Ik loop rond met meer quests dan ik kan pinnen op de map

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome

WillemAtHome

Arator schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:50:
Geen gebrek aan quests bij mij. Ik loop rond met meer quests dan ik kan pinnen op de map
Ik wilde quests oppakken in forgotten shores en kreeg de melding dat ik al te veel quests had open staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
WillemAtHome schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:46:
[...]

Ik wilde quests oppakken in forgotten shores en kreeg de melding dat ik al te veel quests had open staan....
Townboard quests? Cap is 50 in dat geval. Weet niet of faction quests ook een cap hebben. Voor sidequests ben ik verder nog geen cap tegengekomen. Ben wel benieuwd om wat voor soort quest het in jouw geval gaat, en indien niet townboard quests, wel aantal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Carthrax schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:41:

Ik moet zeggen, ik gather, refine en craft best veel. Doe ook veel townboard quests and faction quests gewoon tussendoor mee. Dus dit speelt waarschijnlijk mee. Maar ik heb nu nog niet bepaald een quest gebruik. Ik heb 25 side stories nog open staan, veel nog vrij laag level zelfs. Ben level 37, maar nog voldoende ook 10 - 20 level quests bijvoorbeeld. Main story ben ik ook nog maar net aangekomen op het punt om mijn Azoth staff te forgen :+.

Wat je misschien kunt doen is onder achievements kijken naar Quests > Territory Stories. Geeft een beetje een idee waar je nog sidequests eventueel beschikbaar hebt. Ze zijn niet eindeloos, dus je kunt ze ook gewoon echt al grotendeels afgerond hebben. Dan is er weinig te vinden uiteraard :9.

Voor wat betreft de portals, zie er ook hier nooit zoveel mensen op af gaan. Een kwestie van hoe lucratief het is, en hoe solo'able het is vermoed ik. Met name indien niet te solo'en, geeft het al snel een gevoel van laat ook maar. Waarom naartoe gaan en riskeren dat er niemand is om te helpen. Goede scaling naar het aantal aanwezige spelers is belangrijk binnen dat soort content. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dat hier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome

WillemAtHome

psychodude schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:59:
[...]

Townboard quests? Cap is 50 in dat geval. Weet niet of faction quests ook een cap hebben. Voor sidequests ben ik verder nog geen cap tegengekomen. Ben wel benieuwd om wat voor soort quest het in jouw geval gaat, en indien niet townboard quests, wel aantal.
Ik zal morgen even voor je kijken hoeveel het er zijn maar het gaat om sidequests die je van npcs in dorpjes krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
psychodude schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:06:
[...]

Voor wat betreft de portals, zie er ook hier nooit zoveel mensen op af gaan. Een kwestie van hoe lucratief het is, en hoe solo'able het is vermoed ik. Met name indien niet te solo'en, geeft het al snel een gevoel van laat ook maar. Waarom naartoe gaan en riskeren dat er niemand is om te helpen. Goede scaling naar het aantal aanwezige spelers is belangrijk binnen dat soort content. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dat hier is.
Op de server waar ik zit is altijd wel een portal groep bezig, adverteren niet veel maar als je let op de zones kan je ze (de portals) zien verdwijnen. Geeft wel goed exp en veel azoth natuurlijk. Als mijn azoth op is join ik altijd even een paar uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Nou, ik was met een vriend klaar om naar barri te gaan. Maar we hebben geen world transfer token ontvangen.
Heeft iemand enig idee hoe we dat kunnen oplossen? Zouden we dat later krijgen en geduld moeten hebben?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:22
hexta schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:06:
Nou, ik was met een vriend klaar om naar barri te gaan. Maar we hebben geen world transfer token ontvangen.
Heeft iemand enig idee hoe we dat kunnen oplossen? Zouden we dat later krijgen en geduld moeten hebben?
World Transfer is tijdelijk stil gelegd ivm een aantal bugs. Je zult geduld moeten hebben tot ze het weer aanzetten.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
psychodude schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:29:
Level 31 hier, 2 dagen 12 uur ;).

Qua gathering en refining gaat het wel goed verder:
Logging 83
Mining 95
Harvesting 110
Tracking & Skinning 113
Fishing 23 :(
Smelting 98
Woodworking 102
Leatherworking 99
Weaving 78
Stonecutting 100
Een weekje verder, ziet het er nu uit als volgt:

Level 38, /played 4 dagen, 1 uur en 28 minuten.

Logging 97
Mining 122
Harvesting 137
Tracking & Skinning 182
Fishing 28
Smelting 110
Woodworking 108
Leatherworking 110
Weaving 103
Stonecutting 110

Het gaat gestaag, maar er is vooruitgang :9. Tracking & Skinning zal toch wel vrij snel 200 gaan aantikken, dat blijft eigenlijk wel rap gaan. Logging loopt even wat langzamer. Heb geen huis nog, dus weinig furniture om aan te besteden al dat hout. Dus ligt er eigenlijk maar een beetje te liggen :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome

WillemAtHome

psychodude schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:16:
[...]

Een weekje verder, ziet het er nu uit als volgt:

Level 38, /played 4 dagen, 1 uur en 28 minuten.

Logging 97
Mining 122
Harvesting 137
Tracking & Skinning 182
Fishing 28
Smelting 110
Woodworking 108
Leatherworking 110
Weaving 103
Stonecutting 110

Het gaat gestaag, maar er is vooruitgang :9. Tracking & Skinning zal toch wel vrij snel 200 gaan aantikken, dat blijft eigenlijk wel rap gaan. Logging loopt even wat langzamer. Heb geen huis nog, dus weinig furniture om aan te besteden al dat hout. Dus ligt er eigenlijk maar een beetje te liggen :9.
Waar laat je al die spullen?!?

Sidestory cap is 30 quests.
Ik probeer nu cooking the lvlen maar de tier 4 kitchens zijn niet waar ik mijn eten in opslag heb :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
WillemAtHome schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:10:
[...]

Waar laat je al die spullen?!?

Sidestory cap is 30 quests.
Ik probeer nu cooking the lvlen maar de tier 4 kitchens zijn niet waar ik mijn eten in opslag heb :F
Ik refine veel door naar hogere tier items of raak het kwijt via bijvoorbeeld armorsmithing, waarvan ik veel weer salvage. Ook gebruik ik best wat spul om bags van te craften om te verkopen op de trading post. Je kunt zo best veel weight besparen in je storages. Heb ik echt een excess aan bepaalde resources, dan verkoop ik het doorgaans. Zoals bijvoorbeeld honey, eindig ik veelal al snel met vele honderden van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khaelos
Vandaag level 60 geworden!

Meteen wat goedkope 550+ gearscore setje gekocht en mee 65 portals en elites in shattered mountains en reekwater gerunned :*)

Nu langzaam aan de watermark van m'n Gear verhogen en de 580gs Quest gaan doen voor m'n hatchet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Khaelos schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 02:02:
Vandaag level 60 geworden!

Meteen wat goedkope 550+ gearscore setje gekocht en mee 65 portals en elites in shattered mountains en reekwater gerunned :*)

Nu langzaam aan de watermark van m'n Gear verhogen en de 580gs Quest gaan doen voor m'n hatchet :)
Netjes. Eerste tot 60 hier binnen het Tweakers topic denk ik?

Ben je met name gefocussed geweest op je character level of ook nog een beetje aan trade skills toegekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Liep hier nu net zelf ook tegen aan ja.

Side Stories dus 30, Town Projects 50. Benieuwd wat de cap van Faction Missions is.
Pagina: 1 ... 20 ... 35 Laatste

Let op:
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Samen spelen, chatten en lobbies:
Check de Tweakers Discord