New World past het natuurlijk wel héél extreem toe. In 90% van de quests moet je 6-8 vijanden killen, 5-8 kistjes looten óf beide tegelijk. Een enkele keer mag je een spoor volgen, een elite killen, een item activeren of een paar punten bezoeken. Maar dat zijn echt uitzonderingen. Wat new world red is dat het geen select click combat is. Vechten blijft lang vermakelijk.Gixxer27 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:19:
[...]
Sorry hoor maar elke MMO is repetitief, ja sommige doen het beter dan andere door het in een goed verhaal te verpakken maar het blijft ten alle tijde kill X go to Y en talk to Z rinse and repeat.
Nu doen echt story driven MMO's dit veel beter maar het blijft hetzelfde.
Wat ik niet snap is dat dit dus voor een hele hoop mensen nu pas ontdekt word schijnbaar
Dat gezegd hebbende vind ik het questen van bijvoorbeeld FFXIV niet persé beter. In die game zit enorm veel story padding (o hallo welkom, je bent level 60+ met 400 uur speeltijd maar ga eerst dung verzamelen voor deze tent die vervolgens nooit meer in het verhaal terug komt) en je kunt de instanced quests niet samen starten, je moet daarvoor letterlijk uit je party.
WoW had vroeger wel wat meer afwisseling. In TBC begonnen ze bijvoorbeeld met op de rug van een vogel een rondje mee vliegen en dan bommen gooien. Rift deed het eigenlijk ook wel goed. Die had story quests aangevuld met carnage quests. Die carnage quests waren gewoon kill x van y.
Verhaal lijkt me erg persoonlijk.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.