Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ah tof. Thanks voor de herinneringpsychodude schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:28:
Voor de prime members, Pirate Pack #2 per vandaag te unlocken.
Ga gelijk ff kijken!
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Ik zelf ook niet hoor was er alleen heen gelopen voor de teleport.
Nu nog even doorlopen naar mourningdale en dan heb ik alle teleports in de "normale zones".
Net ook voor de eerste keer de dungeon The Depths gedaan en moet zeggen die was weer tof hoor.
Echte mechanics die je niet kan ignoren.
Was echt pittig maar we hadden uiteindelijk een hele goeie tank waardoor het een heel stuk beter ging.
Wel weer besloten om weer tank te proberen want ik en me maten zijn continue opzoek naar tanks
En na me eerste run gelijk een mooie rapier gekregen
:fill(white):strip_exif()/f/image/Fg8Vy9zNgVRHtOnZaUM1xeEk.png?f=user_large)
Whoa, mooi ding zeg! GratsRicmaniac schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:48:
Was eergister ook voor het eerst naar Reekwater settlement gelopen. Die is wel tof gebouwd imo. hele goeie vibe daar. Stad verder is nog een beetje dood want er zijn niet zo veel mensen die zo hoog level zijn.
Ik zelf ook niet hoor was er alleen heen gelopen voor de teleport.
Nu nog even doorlopen naar mourningdale en dan heb ik alle teleports in de "normale zones".
Net ook voor de eerste keer de dungeon The Depths gedaan en moet zeggen die was weer tof hoor.
Echte mechanics die je niet kan ignoren.
Was echt pittig maar we hadden uiteindelijk een hele goeie tank waardoor het een heel stuk beter ging.
Wel weer besloten om weer tank te proberen want ik en me maten zijn continue opzoek naar tanksiedereen zoekt er naar. Waren 4 groepen voor dezelfde dungeon die allemaal een tank zochten.
En na me eerste run gelijk een mooie rapier gekregenLiet rapier nou mijn main zijn.
[Afbeelding]
Quest reward of een drop?
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Nu zit ik te denken om toch eens fire staff en rapier te spelen, iemand tips/build of andere suggesties? Inmiddels level 39.
AMD Ryzen 7 5800X - ASUS ROG STRIX X470-F - AMD Radeon 6900XT - LG 34GN850-B
Drop van de laatste bossVortigen schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 00:44:
[...]
Whoa, mooi ding zeg! Grats![]()
Quest reward of een drop?
Edit:
Fixed an issue causing twice the intended number of Boars to spawn at the Boarsholm POI in Restless Shores.
#BoarFarmOUT
[ Voor 41% gewijzigd door TheBrut3 op 13-10-2021 08:04 ]
Nog meer transfer uitstel - straks ben ik al 60 volledig legendary gegeared - geen vrienden meer nodig om te spelenRubenSaurus schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 07:42:
Patch notes voor vanmiddag: https://www.newworld.com/en-us/news/articles/update-1-0-2
EDIT: ze geven helaas ook geen ETA, dat stelt me eigenlijk meest teleur.
[ Voor 9% gewijzigd door Squishie op 13-10-2021 09:38 ]
geen queues. wel nog wat kleuters af en toe in de chatStefan1232 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:17:
Ik ben alvast aan het rondkijken om straks van server te wisselen. Ik speel nu op Menkar en ik merk dat het daar iets rustiger begint te worden. Nu weet ik dat veel Nederlanders (en streamers) in Barri zitten. Iemand hier die op Barri speelt en kan aangeven of deze nog druk is en of de lange queues al weg zijn?
3 voor syndicate 4 voor marauders en 5 voor covenant volgens mij. Kan niet checken nu of dat klopt though
Je wacht tot je te laat bent met betalen, als je dan naar je huis wilt recallen, dan krijg je volgens mij de optie.ex87 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:54:
[...]
Misschien een domme vraag maar.. Hoe doe je dit? Gister bij inloggen kreeg ik de melding dat ik binnen 6 uur moest betalenen ik had idd ergens gelezen dat het op afstand kon maar kon dit nergens vinden in het menu, of door op het huis te klikken.
Uiteindelijk bij het uitloggen toch naar Everfall gegaan dus maar gewoon even betaald maar hoe werkt dit remote precies?
Zeker! Ik heb de beta en tot en met lvl 30 gespeeld met de great axe en hatchet. Dat was echt super tof. Echter de rapier + firestaff vind ik nog veel leuker!TheLarger1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 00:54:
Ik speel vooral met de hatchet en great axe, maar we hebben inmiddels veel melee in ons vaste groepje en een healer.
Nu zit ik te denken om toch eens fire staff en rapier te spelen, iemand tips/build of andere suggesties? Inmiddels level 39.
Voor de rapier moet je alles in Grace gooien, alle skills hierin zijn erg belangrijk tegen great axe gebruikers (de grootste vijand, in een eerlijk gevecht waarin je niet kite). De firestaff is echter wel een drama op low lvl en wordt pas echt sterk vanaf een leveltje of 13, in het begin is de gain mana on heavy hit en no mana cost for heavy hits erg belangrijk, totdat je de +10 mana on dodge unlocked met 200 intelligence.
Dit is de build waar ik nu mee speel.
Je hebt een paar mogelijkheden in je speelstijl: Ten eerste kan je als je de rapier en firestaff geupgrade hebt eigenlijk oneindig kiten. Ik heb een macro op mijn muis ingesteld die Shift + x doet, hiermee rol je sneller want doordat je op x drukt na een rol heb je geen tijdelijke slowdown na een rol (je volgende attack komt wel iets later). Door deze rol + Evade (+10 stamina + movement speed, 5 sec cooldown) +rol te doen heb je meer movement speed dan andere spelers. Daarnaast heb je ook meer movement speed met Fleche (soort rapier charge) en natuurlijk de burnout (firestaff skill, 15 meter charge). Hiermee ben je de snelste class in het spel en kan je ook great axe users met bloodlust eruit rennen. Als je dus veilig van een afstandje wil knallen zit je hiermee goed.
Maar dat is niet mijn speelstijl. Laatste dagen tegen warriors probeer ik vooral close ranged ermee te winnen en dat vereist een snelle reactie tijd en waarom ik (voor nu althans) de ults op de firestaff heb geruild voor meer passives.
Wat ik al zei, eigenlijk alleen de great axe is een dreiging (van de melee classes). De hatchet is te sloom en oneindig te dodgen en te evaden, niet te spreken over de warhammer, waar eigenlijk alleen de ranged stun lastig kan zijn.
Mijn strategie tegen greataxe gebruikers (wat niet nodig is omdat je ze gewoon oneindig kan kiten):
Open met charged fireballs. Goede warriors zullen als een gek strafen, ze zullen wel moeten anders redden ze het niet. Sommige zijn daar goed in dus je mag blij zal een paar hit te doen. Na een een charged fireball switchen na Rapier en een shift x + evade + shift x dodge naar achter, je hebt dan meteen een grote afstand gemaakt voor nog een paar shots.
Nu komt het lastige gedeelte want de great axe heeft 3 skills die je bijna instant kunnen pakken als je geen stamina hebt, of geen evade of Fleche standby hebt. Van dichtbij switch ik naar light attacks van de firestaff zodat je sneller kan dodgen en fortify krijg (firestaff passive). De gevaarlijkste skills die een warrior heeft is reap, als je een firestaff in je hand hebt en geen stamina hebt ben je dood als je hiermee geraakt wordt.
Nu de warrior dichtbij is komt het leuke gedeelte. Een goede warrior bewaart zijn skills nadat hij jouw wat heeft zien gebruiken, dus nu begint eigenlijk de dans om attacks uit te lokken. Afhankelijk van hij doet reageer ik: Mist hij zijn gravity well, dan Fleche ik meteen en gebruik ik de licht finisher (Fleche upgrade) voor een paar backstaps en dodge meteen weg, switch naar de firestaff en gooi een fireball op hem. Wat heel gevaarlijk kan zijn omdat je gereapt kan worden, daarom zorgen dat je altijd stamina hebt voor nog een dodge. Als alternatief kan je ook dubbel dodgen en een burnout door hem heen doen, maar het is handig om of burnout of Fleche altijd gereed te hebben.
Daarna probeer ik een attack uit te lokken voor riposite, nogmaals goede spelers weten dit en je zal de attack echt moeten uitlokken. Als hij niet attacked ga ik voor een heavy rapier en hou me vinger op evade (evade cancelt je attack animation), totdat ik hij attacked. Nu moet ik zeggen dat de Greataxe attack lastig snel te zien zijn, om een of andere reden is het een van de snellere licht attacks en de eerste attack raakt me op dit moment ook meestal. Als ik hem stun met riposte dan doe ik meteen Incinerate (wat heel hard kan criten). Zodra je incinerate raakt meteen dodgen en dit is een mooi moment voor burnout. Nu heb je weer een mooie afstand en kan je weer paar shots erin gooien. En dan herhaalt alles zich weer min of meer en is de duur van het gevecht afhankelijk van je aim, of tot je een fout maakt en instant killed wordt.
Misschien een TLDR:
Fleche /burnout countereren gravity well. Als hij deze nog niet gebruikt hebt zorg dat je hem standby hebt
Zorg dat je een dodge of evade klaar hebt als je geraakt wordt door reap (de eerste attack is erg snel en raakt je vaak, het binnen halen (de tweede attack) is makkelijke te dodgen.
- Rapier shift + x roll + evade + shift roll = 10 meter afstand in 1.5 seconde.
- riposte + incinerate raakt hard, maar een roll + heavy backstab is ook prima.
- Charge is makkelijk te ontwijken vanwege het geluid wat het maakt. Dodge + burnout is handig
- Blijft alert voor reap, de eerste hit kan je raken maar als de tweede je raakt (dus je wordt binnen gehaald en hebt een firestaff in je hand ben je de lul)
- Je effectiviteit is afhankelijk van hoe goed kan je mikken
- Tegen ranged classes gooi een licht attack erin voor fortify
- Tegen ranged classes: Burnout + fireball van dichtbij is +- zijn halve health weg
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Niet klagen als je een ban krijgt, gezien het tegen de Code of Conduct is.evilpin0 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:01:
Ik heb een macro op mijn muis ingesteld die Shift + x doet, hiermee rol je sneller want doordat je op x drukt na een rol heb je geen tijdelijke slowdown na een rol (je volgende attack komt wel iets later).
Puur met de gedachte om de dungeons te gaan tanken die er komen gaan XD
Elke keer moet je vaak lang zoeken naar een tank. + iedereen zoekt een tank dus dan kom je makkelijk de groepen binnen haha.
Moet zeggen dat het nu fijner speelt dan lower level nu je wat makkelijk en meer focus kan bouwen.
Focus in principe op gearpieces met Foc/Con en soms een strength er tussen.
Questen gaat iets langzamer want je doet minder damage natuurlijk voor die mob maar dood ga ik in ieder geval zeker niet. Kom niet eens onder half health
Enige nadeel nu dat me SnS en lifestaff nog maar level 5 zijn dus die eerst even naar 12-13 krijgen ofzo alvorens ik Depths of hoger ga tanken.
Wel een hele leuke build om zelf een beetje mee te spelen.
Ik doe iets soortgelijks met die movement.
Maar heb het gewoon op me muis gebind.
dus ik Druk Shift > Mouse6 (wat weapon wegdoen/pakken is) en dan ren ik 3 seconden en doe ik het weer.
Heb namelijk een buff in mijn bow skills die mij movement speed geeft nadat ik dodge. het mooie is dat dit ook werkt wanneer je je bow geselecteerd hebt maar hij wel op je rug hangt.
Ben nog niemand tegen gekomen die mij kon bijhouden in die build dus als 3 man willen pvpen en ik alleen ben ren ik gewoon weg
Voor een echte speedboost doe ik het zo:
Pak Rapier > dash skill > Evade skill met 3s 30% movement speed > Shift > weaponswap > 4s 20% movement speed > Shift > seethe > 2s rennen > Shift > seethe.
Hmm nu ik het probeer neer te zetten lijkt het heel ingewikkeld enzo maar gaat heel vloeiend als ik speel haha en vooral als je stukken moet lopen maakt het echt verschil in snelheid.
Dacht nog even te spelen vandaag maar helaas...

Ze zeggen tot ongeveer 17:00 maar de vorige keer was het ook 19:00. Dus zeker weet niemand het.Cowamundo schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:53:
Iemand een idee tot hoelaat de servers offline zijn?
Dacht nog even te spelen vandaag maar helaas...
Loop nog steeds een beetje rond te klooien zonder heel erg een idee te hebben wat ik aan het doen ben. Lvl 22 inmiddels. Deed nog enkel schild + zwaardje, maar nu ook wat andere dingen erbij aan het levellen.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Thanks voor je uitgebreide verhaal! Dit ga ik straks eens proberen na de update! Het klinkt in ieder geval als een leuke loadout.
Welke gear gebruik je momenteel bij deze build? Voornamelijk light denk ik?
Ondertussen lijkt het erop dat het uberhaupt lastig is om samen met vrienden te spelen. De quests komen vaak per 2 of 3 beschikbaar dus als iemand net even een paar uurtjes zelf heeft gespeeld dan wordt het al lastig om iets te vinden dat je gezamelijk kunt doen zonder dat iemand voor spek en bonen mee doet. De XP van de dungeon is verder ook nihiel (2 balkjes?).Squishie schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:37:
[...]
Nog meer transfer uitstel - straks ben ik al 60 volledig legendary gegeared - geen vrienden meer nodig om te spelen![]()
![]()
![]()
![]()
EDIT: ze geven helaas ook geen ETA, dat stelt me eigenlijk meest teleur.
Ja het gaat ook om de quests die je voor de dungeons kan accepteren. die geven een bak xp en zijn altijd repeatable.sdk1985 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:37:
[...]
Ondertussen lijkt het erop dat het uberhaupt lastig is om samen met vrienden te spelen. De quests komen vaak per 2 of 3 beschikbaar dus als iemand net even een paar uurtjes zelf heeft gespeeld dan wordt het al lastig om iets te vinden dat je gezamelijk kunt doen zonder dat iemand voor spek en bonen mee doet. De XP van de dungeon is verder ook nihiel (2 balkjes?).
Gezamelijk questen is inderdaad moeilijk. Alleen als je echt de main quest continue samen doet ofzo gaat het wel.
Mwa vind het wel meevallen, ja je hebt misschien niet exact dezelfde quests in de zone, maar ik loop met vrienden gewoon samen een rondje en doen we gewoon de quests die we beide in die zone hebben incl. de factie quests.Ricmaniac schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:51:
[...]
Ja het gaat ook om de quests die je voor de dungeons kan accepteren. die geven een bak xp en zijn altijd repeatable.
Gezamelijk questen is inderdaad moeilijk. Alleen als je echt de main quest continue samen doet ofzo gaat het wel.
Heb daar verder niet echt moeite mee, ja misschien wel jammer soms maar dit werkt eigenlijk ook prima en ik en de vrienden waarmee ik speel vinden het exploren wel leuk.
Hmm de laatste keer dat ik mee ging kreeg ik 3/5 bones, alle mobs dood. Weet niet of ik iets gemist heb? Hoe dan ook staat hij nog in mijn quest log als 4500XP. Dat staat gelijk aan ongeveer twee quests in het gebied waar ik nu zit. Wellicht dat het wel de moeite wordt als het in één run lukt.Ricmaniac schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:51:
[...]
Ja het gaat ook om de quests die je voor de dungeons kan accepteren. die geven een bak xp en zijn altijd repeatable.
Uberhaupt heb ik het idee dat de XP balans een beetje anders is. Zit op level 31 en een level 14 quests geeft nog 870XP terwijl een level 35+ quest net 2150 doet. Daar je gewend bent dat low level quests een druppel op een gloeiende plaat geven is het in new world eigenlijk eerder omgekeerd. Hoeft niet persé verkeerd te zijn.
Ja dan ben je er 2 vergeten op te rapen.sdk1985 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:07:
[...]
Hmm de laatste keer dat ik mee ging kreeg ik 3/5 bones, alle mobs dood. Weet niet of ik iets gemist heb?
Ja die quests zijn per run completable. jij hebt 2 mobs vergeten te looten voor die bones. maar de dungeon waar ik ben is het 13k xp ofzo. Maar wil je power levelen? nee dan is dungeons runnen niet de way to go nee. De loot kan wel een leuke bonus zijn though.sdk1985 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:07:
[...]
Hmm de laatste keer dat ik mee ging kreeg ik 3/5 bones, alle mobs dood. Weet niet of ik iets gemist heb? Hoe dan ook staat hij nog in mijn quest log als 4500XP. Dat staat gelijk aan ongeveer twee quests in het gebied waar ik nu zit. Wellicht dat het wel de moeite wordt als het in één run lukt.
Uberhaupt heb ik het idee dat de XP balans een beetje anders is. Zit op level 31 en een level 14 quests geeft nog 870XP terwijl een level 35+ quest net 2150 doet. Daar je gewend bent dat low level quests een druppel op een gloeiende plaat geven is het in new world eigenlijk eerder omgekeerd. Hoeft niet persé verkeerd te zijn.
Eens, ik was ook altijd diegenen en vervolgens lopen klagen over dat er weinig te doen isGixxer27 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:28:
Snap sowieso niet waarom mensen zo nodig moeten power lvlen dan is de lol er toch compleet vanaf IMO
Sinds een aantal jaar mee gestopt en voelt een heel stuk fijner.
Vooral in deze game waar het exploren een groot deel van je tijd is maar tegelijkertijd heel goed voor gathering etc.
Moet me soms inhouden dat ik niet alles pluk, omhak, opraap of mine heb nu al te vaak gehad dat ik nog voor ik bij mijn eerste quest klaar was al vol zat met matsRicmaniac schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:29:
[...]
Eens, ik was ook altijd diegenen en vervolgens lopen klagen over dat er weinig te doen is![]()
Vooral in deze game waar het exploren een groot deel van je tijd is maar tegelijkertijd heel goed voor gathering etc.
We need to extend our maintenance for the regions US West and EU Central (currently no ETA). We apologize for the inconvenience. Other regions will be coming up shortly.
Thank you for your patience!
PS: We will update this topic, once we have additional information for the remaining regions.
En daar gaan we weer
Niet onverwacht gezien vorige weekTheLarger1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:44:
Update:
We need to extend our maintenance for the regions US West and EU Central (currently no ETA). We apologize for the inconvenience. Other regions will be coming up shortly.
PS: We will update this topic, once we have additional information for the remaining regions.
En daar gaan we weer
Thx voor de update. Dan ga ik nog even wat anders doen.
Ze moeten de maintenance draaien nog een beetje onder de knie krijgen lijkt... ach, over een paar maanden gaat het hopelijk allemaal een stuk soepeler.TheLarger1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:44:
Update:
En daar gaan we weer
Is de maintenance trouwens altijd op woensdag? Dat zou voor mij erg zuur uitkomen aangezien dat juist mijn vrije dag is
tip: doe dat welGixxer27 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:35:
[...]
Moet me soms inhouden dat ik niet alles pluk, omhak, opraap of mine heb nu al te vaak gehad dat ik nog voor ik bij mijn eerste quest klaar was al vol zat met mats
Zelfde is met bepaalde mobs in hogere level area's. Als je ze killt kan je ze soms minen of hakken (bijzondere wezens
Zou zonde zijn als je dat niet gelijk mee kan pakken wanneer je daar bent.
Mining al ruim op de 120 en skinning ookRicmaniac schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:59:
[...]
tip: doe dat welvoorbeeld: Als je mobs boven de 35 of 40 ofzo wil skinnen heb je 100 skinning nodig.
Zelfde is met bepaalde mobs in hogere level area's. Als je ze killt kan je ze soms minen of hakken (bijzondere wezens)
Zou zonde zijn als je dat niet gelijk mee kan pakken wanneer je daar bent.
Power levelen niet, maar er zit nog wel wat tussen power levelen in en 5 uur met iemand mee spelen en dan net 1 level erbij krijgenRicmaniac schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:10:
[...]
Ja die quests zijn per run completable. jij hebt 2 mobs vergeten te looten voor die bones. maar de dungeon waar ik ben is het 13k xp ofzo. Maar wil je power levelen? nee dan is dungeons runnen niet de way to go nee. De loot kan wel een leuke bonus zijn though.

Dat is de bekende kloof tussen de sandboxers en de min-maxers. De minmaxer zoekt een puzzel/uitdaging, de sandboxer zoekt vooral een ontspannende tijdsbesteding.Gixxer27 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:28:
Snap sowieso niet waarom mensen zo nodig moeten power lvlen dan is de lol er toch compleet vanaf IMO
Same. Speelt in mee dat ik gewoon wat ouder geworden ben, niet meer structureel zal gaan raiden of wat dan ook. Dus de druk om met een groep klaar te zijn voor zoiets is er ook gewoon niet. Niet voor eventuele raids, niet voor war.Ricmaniac schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:29:
[...]
Eens, ik was ook altijd diegenen en vervolgens lopen klagen over dat er weinig te doen is![]()
Daarbuiten maakt het gewoon allemaal weinig uit. Veel sneller dan 3 maanden verwacht ik toch geen major content patches. Waarmee er tijd zat zal zijn zonder rushen.
Doe zelf ook rustig aan. Bij vorige mmorpg altijd proberen zo snel mogelijk eindlevel te geraken en dan weer een alt aanmaken. Omdat er geen alts zijn voor het moment, tenzij je uiteraard een 2e account koopt, is die druk ook weg. Wel beetje verdrietig dat er in global voor guilds wordt gevraagd al 45+ aan level.psychodude schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:02:
[...]
Same. Speelt in mee dat ik gewoon wat ouder geworden ben, niet meer structureel zal gaan raiden of wat dan ook. Dus de druk om met een groep klaar te zijn voor zoiets is er ook gewoon niet. Niet voor eventuele raids, niet voor war.
Daarbuiten maakt het gewoon allemaal weinig uit. Veel sneller dan 3 maanden verwacht ik toch geen major content patches. Waarmee er tijd zat zal zijn zonder rushen.
Weet niet hoe het op andere servers is, maar mij valt op dat in de advertenties van de guilds eigenlijk alleen nog om dedicated pvp spelers wordt gevraagd? Was eerst nog iedereen welkom. Kijkt over zijn schouder of er al een kick uit guild hamer aankomt, want ben eigenlijk niet zo van de pvp
Server nog steeds plat, zal wel weer na 20.00 worden, diepe zucht. Nu ja, klein voordeel, moest toch nog inloggen op world of warcraft voor de 2 renown puntjes deze week. Als alles beetje volgens planning verloopt, is dat dan alleen volgende week woensdag nog en dan is het 80 over en sluiten op renown.
Toch apart dat EU Central als laatste is. Iemand een idee hoe dat zit?
Complicaties, minder skilled personeel... who knows.Sluissie schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:39:
https://www.newworld.com/en-us/support/server-status
Toch apart dat EU Central als laatste is. Iemand een idee hoe dat zit?
Helaas kunnen we niks anders doen dan wachten.
Ben maar wat filmpjes aan het kijken om te zien wat mij bij de 1e dungeon te wachten staat en waar ik op moet letten.
EU ook echt de enige in principe waar de patch weer niet compleet is. US kan alweer hele tijd spelen
Verwijderd
VS is alweer bijna 2 uur bezig... Kostte een uur voor hen om de US servers te fixen. EU ondertussen 2 uur. Wat zijn die lui aan het doen in vredesnaam.....Ricmaniac schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:52:
Wauw had niet verwacht dat het nu nog steeds down zou zijn. Kids op bed denk je lekker spelen. Dit gezeik weer![]()
EU ook echt de enige in principe waar de patch weer niet compleet is. US kan alweer hele tijd spelen
Pong aan het spelenVerwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:56:
[...]
VS is alweer bijna 2 uur bezig... Kostte een uur voor hen om de US servers te fixen. EU ondertussen 2 uur. Wat zijn die lui aan het doen in vredesnaam.....
We know that everyone is super frustrated with the downtime for this update.
Our team is still hustling to get the EU servers up.
When we have more information we will be certain to share it!
Zou er op korte termijn niet vanuit gaan dat we los kunnen

Edit: zie net dat er EU servers online komen!
[ Voor 8% gewijzigd door TheLarger1 op 13-10-2021 20:09 ]
Maar kan er nog niet inRicmaniac schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:11:
Yes Barri is online!
[ Voor 89% gewijzigd door Khaelos op 13-10-2021 20:34 ]
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Ik zou investeren in Wyrdwood.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Helaas Carcosa nog steeds offline. Was vorige keer ook al 1 van de laatste servers in de EU. Diepe zucht, dat wordt het niet meer vandaag.Cowamundo schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:16:
komen er langzaam aan meer online..
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
De spullen zijn zo weinig waard en de market fee zo hoog dat je sneller verlies dan winst maakt.hexta schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:48:
Trouwens goede vraag wel, wat brengt bij jullie op de markt veel op? Zijn er hier mensen die veel markthandelen, of is t vooral dumpen van spul dat jullie niet meer nodig hebben?
Alleen als het hele grote hoeveelheden zijn of high level gear kun je nog iets verdienen maar ook dat brengt weinig op. Meeste is craft and dump 😅
Bags verkoopt qua crafted redelijk. Ook health food verkoop ik nog wel voor een redelijke prijs. Veel van het overige is eigenlijk grotendeels dumpen voor bodemprijzen / ik probeer het niet eens meer, ik salvage gewoon. Na market fee leveren sommige zaken dusdanig weinig op, sterker nog, soms staan er hele stacks waar men meer kwijt is aan trading tax dan dat ze er voor terugkrijgenhexta schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:48:
Trouwens goede vraag wel, wat brengt bij jullie op de markt veel op? Zijn er hier mensen die veel markthandelen, of is t vooral dumpen van spul dat jullie niet meer nodig hebben?

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Verwijderd
Je zou denken dat de werelden die bij elkaar in een world set zitten sharded zijn samen op 1 server. Maar het lijkt bijna random welke werelden online komen. Sommige sets zijn al compleet online van EU, maar bij de meeste sets is er slechts 1 online (of een aantal helemaal niks nog).
Irritante bug is ook dat met 1 character op een offline world, je ook niet kunt spelen op je andere character op een online world binnen dezelfde region. In ieder geval niet als je eerste character zich op een offline world bevindt.Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:22:
Ik snap er ondertussen niks meer van...
Je zou denken dat de werelden die bij elkaar in een world set zitten sharded zijn samen op 1 server. Maar het lijkt bijna random welke werelden online komen. Sommige sets zijn al compleet online van EU, maar bij de meeste sets is er slechts 1 online (of een aantal helemaal niks nog).
Dus mijn alt op Barri inloggen, zit er niet in omdat Pointland offline is

Kan ik nu al switches naar een andere faction (fast travel voordelen) of anders transferren naar een server die voller is?
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Ik verwacht dat ze een database optimalisatie/compressie draaien. Op worlds met minder characters gaat het dan sneller. Op (virtuele) server groepen met meerdere drukke worlds zal het juist langer duren voor alles online is.Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:22:
Ik snap er ondertussen niks meer van...
Nee 120 dagen cooldown en nee die feature is nog niet live.Oggy schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:07:
Ik zit nu op een na de launch weken op een redelijk lege server waar covenant niet aanwezig is, volgens mij 1 gebied.
Kan ik nu al switches naar een andere faction (fast travel voordelen) of anders transferren naar een server die voller is?
Ik reken zelf op minimaal een jaar. Echter komt er volgende maand weer van alles uit. Denk aan Forza 5, Age of Empire 4 en eventueel FFXIV endwalker. Aangezien er geen maandelijkse betaling nodig is om te spelen kun je New World straks prima even opzij leggenpsychodude schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:02:
[...]
Ja dit heb ik ook. Het voelt alsof deze game er 1 is waarbij je af en toe een break neemt en na een content patch weer wat maandjes komt spelen. Ben benieuwd want als dat zo is dat is natuurlijk niet handig voor de guilds die gebieden hebben etcsdk1985 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:16:
[...]
Ik reken zelf op minimaal een jaar. Echter komt er volgende maand weer van alles uit. Denk aan Forza 5, Age of Empire 4 en eventueel FFXIV endwalker. Aangezien er geen maandelijkse betaling nodig is om te spelen kun je New World straks prima even opzij leggen.
Zelf nog helemaal vol in het spel. ben echt verslaafd gewoon haha
Een jaar tot major content patch? Mwuah, zie wel sneller dan dat. Niet expansion pack sized, maar content patches vergelijkbaar met bijvoorbeeld FFXIV, WoW, etc. Een update cyclus van een jaar is te lang voor player retention binnen MMO's. Zo rond de 3 maanden is historisch wel een beetje de sweet spot gebleken. Te kort en je krijgt vaak kleine patches die mensen weinig doet, te lang en je verliest spelers door te veel periodes van content 'droogte'.sdk1985 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:16:
[...]
Ik reken zelf op minimaal een jaar. Echter komt er volgende maand weer van alles uit. Denk aan Forza 5, Age of Empire 4 en eventueel FFXIV endwalker. Aangezien er geen maandelijkse betaling nodig is om te spelen kun je New World straks prima even opzij leggen.
Het zou mij positief verrassen. Beide games die je noemt hebben een betaalde dienst waarbij men je steeds terug wil lokken die dienst weer af te sluiten. Ze komen dan met een nieuwe raid oid waar iedereen weer een paar weken zoet mee is. Dat speelt hier niet. Je koopt de game éénmalig en als amazon mazzel heeft nog wat cosmetics. Een speler die lang blijft plakken en géén cosmetics koopt kost in het huidige model alleen maar geld. Logischer is dan om betaalde expansions/seasons te maken zoals in Destiny/Guild Wars 2.psychodude schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:12:
[...]
Een jaar tot major content patch? Mwuah, zie wel sneller dan dat. Niet expansion pack sized, maar content patches vergelijkbaar met bijvoorbeeld FFXIV, WoW, etc. Een update cyclus van een jaar is te lang voor player retention binnen MMO's. Zo rond de 3 maanden is historisch wel een beetje de sweet spot gebleken. Te kort en je krijgt vaak kleine patches die mensen weinig doet, te lang en je verliest spelers door te veel periodes van content 'droogte'.
Wat ook niet mee helpt is dat deze game al behoorlijk wat vertraging heeft opgelopen. Verder lijkt het er niet op dat ze de boel onder controle hebben. De transfer feature wordt niet binnen de beloofde 2 weken gehaald, onderhoud duurt nu al 2x veel langer dan vooraf aangegeven en de fixes per patch zijn niet heel erg uitgebreid. Dus ik ga zelf niet eens hopen op nieuwe content binnen een paar maanden. Verder niet erg, zie bovenstaande punt over andere games die tussendoor komen. Mijn insteek is overigens primair PVE dus heb het dan eigenlijk over een PVE content drop in een PVP game
[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 14-10-2021 01:14 ]
Ik koop standaard iedere dag alle blauwe items op met een waarde onder de 50 gold (veel items van nog geen 10 gold). En zet het er opnieuw op voor 200 gold. Dat levert 4k gold op, per dag. Hoef ik verder niets voor te doen. Alles wat niet blauw is wordt meteen gesalvaged. Alles wat ik maak wordt meteen gesalved.psychodude schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:18:
[...]
Bags verkoopt qua crafted redelijk. Ook health food verkoop ik nog wel voor een redelijke prijs. Veel van het overige is eigenlijk grotendeels dumpen voor bodemprijzen / ik probeer het niet eens meer, ik salvage gewoon. Na market fee leveren sommige zaken dusdanig weinig op, sterker nog, soms staan er hele stacks waar men meer kwijt is aan trading tax dan dat ze er voor terugkrijgen.
Veel mensen passen gewoon niet de advies prijzen aan. Als er dus een gray item op staat voor 3 gold dan dumpen ze hun blauwe items er op voor 3 Gold.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yzMu7Eby3PNW4oJjOPABIl3K.jpg?f=user_large)
EDIT: Vooral een koopje omdat het dus mijn main stat (con) heeft en de luck % gaat vast en zeker helpen met het grinden van end-game gear.
[ Voor 17% gewijzigd door DivineNL op 14-10-2021 09:43 ]
Ik speel hatched en musket, maar kan een shield wel gewoon equipenn. Gelden de stats dan wel ook al kan ik shield niet gebruiken?DivineNL schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:43:
Mensen weten inderdaad niet wat ze doen op de market. Dit shield heb ik gisteren gekocht voor 100 gold:
[Afbeelding]
EDIT: Vooral een koopje omdat het dus mijn main stat (con) heeft en de luck % gaat vast en zeker helpen met het grinden van end-game gear.
NEE, alleen als je een sword gebruikt worden de stats van een shield mee gerekend, dus kost je alleen maar extra weight als je hem equipped zonder sword.huntedjohan schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:11:
[...]
Ik speel hatched en musket, maar kan een shield wel gewoon equipenn. Gelden de stats dan wel ook al kan ik shield niet gebruiken?
[ Voor 9% gewijzigd door Gixxer27 op 14-10-2021 10:14 ]
Hoe zoek jij die eruit? Ik zie niet direct ergens een filter op blauwe items?Seth_Chaos schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:14:
[...]
Ik koop standaard iedere dag alle blauwe items op met een waarde onder de 50 gold (veel items van nog geen 10 gold). En zet het er opnieuw op voor 200 gold. Dat levert 4k gold op, per dag. Hoef ik verder niets voor te doen. Alles wat niet blauw is wordt meteen gesalvaged. Alles wat ik maak wordt meteen gesalved.
Veel mensen passen gewoon niet de advies prijzen aan. Als er dus een gray item op staat voor 3 gold dan dumpen ze hun blauwe items er op voor 3 Gold.
edit: ondertussen gevonden dat je kan sorteren maar niet filteren. Toch al iets
[ Voor 5% gewijzigd door Afuni op 14-10-2021 10:36 ]
Amai, zoveel geluk heb ik nog niet gehad.DivineNL schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:43:
Mensen weten inderdaad niet wat ze doen op de market. Dit shield heb ik gisteren gekocht voor 100 gold:
[Afbeelding]
De mensen plaatsen iets op de AH , volgens het gekende algoritme. Dat algoritme kijkt gewoon naar de naam/Wat voor wapen het is en zet het even hoog als een 'common'/grijs wapen.
Men werkwijze:
Ik kijk toch vooral naar de stats, als de stats ideaal zijn dan verdubbel is de prijs tov de laagste verkoop prijs (rekening houdend met de zeldzaamheid van het wapen op de AH).
Verkoopt toch. + Nooit die 14d nemen.
Sommige high-end lvl60 mats worden nu ook spot goedkoop verkocht. Opkopen die handel.
Hoeveel leden van hier, zitten er in de Barri 'gathering of tweakers' maurauders guild?
pirader weet dat het beste, maar volgens mij heeft die guild ongeveer 45 leden op dit moment.Qinshi schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:58:
[...]
Hoeveel leden van hier, zitten er in de Barri 'gathering of tweakers' maurauders guild?
Het is een pain om de items te vinden die bij het sellen voorbij komen en een belachelijk lage prijs hebben. Ik noteer altijd de naam even, en dan kan ik ze daar wel op opzoeken en op kopen. Verder sorteer ik inderdaad en ga pagina, na pagina af, op basis van item level. Dit is ook de reden dat grey's en greens zo goedkoop geplaatst worden. Zelfs lager geprijsd dan de tax. Simpelweg om alle jongeren die nul waarde besef hebben aan te zetten die high level items er voor noppes op te zetten.Afuni schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:24:
[...]
Hoe zoek jij die eruit? Ik zie niet direct ergens een filter op blauwe items?
edit: ondertussen gevonden dat je kan sorteren maar niet filteren. Toch al iets
:fill(white):strip_exif()/f/image/m7h2VsSuRv6kIiWnWevnmhZq.png?f=user_large)
Cool eerste legendary
Bijzonder waarom ze gekozen hebben om een shield apart te equippen, om de stats alleen geldig te laten worden bij een sword. En dan het wel mee te laten tellen in de weight, ook wanneer je hem niet gebruikt.Gixxer27 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:13:
[...]
NEE, alleen als je een sword gebruikt worden de stats van een shield mee gerekend, dus kost je alleen maar extra weight als je hem equipped zonder sword.
Ik zou best wel eens koffie willen drinken met de bedenker van dit. Die bedenkt vast nog wel meer gekke dingen
Rupsen, Rapsen.
Lijkt erop dat ze veel moeite hebben gedaan om een economie op te zetten maar dat het nog niet echt lukt dit goed te laten draaien.
Enige wat ik hoor van mensen is craps and dump.
Hier een clan of een game groep actief die nog een speler er bij kan gebruiken ?
Ik game vooral om gezelligheid, en aangezien ik geen game groep meer heb meld ik me graag aan bij mensen!
Dus wie o wie zoeken nog mensen
Ben je mal iedereen zit op BarriGixxer27 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:50:
Zit hier iemand toevallig op de server Damalis?
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Barri zit dan weer afgeladen vol.. zelfs een kleine queue gehad vanmiddagRokz schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:29:
Mensen,
Hier een clan of een game groep actief die nog een speler er bij kan gebruiken ?
Ik game vooral om gezelligheid, en aangezien ik geen game groep meer heb meld ik me graag aan bij mensen!
Dus wie o wie zoeken nog mensen

Zijn de transfers er door dan ? sinds die "fix" geen 1 moment queue mee gemaakt. ook niet primetimeKhaelos schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:31:
[...]
Barri zit dan weer afgeladen vol.. zelfs een kleine queue gehad vanmiddag
Voor WoW kan ik het mij niet zo heel goed herinneren, wel voor meer recente launches. Bijvoorbeeld in FFXIV was de vroege economie ook belabberd, race to the bottom qua prijzen. Maar na enkele maanden was dat er toch wel van af.Cowamundo schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:58:
Was dat in wow ook zo dat al die items en materials zo bizar goedkoop waren bij launch ?
Lijkt erop dat ze veel moeite hebben gedaan om een economie op te zetten maar dat het nog niet echt lukt dit goed te laten draaien.
Enige wat ik hoor van mensen is craps and dump.
Dit zal nu ongetwijfeld niets anders worden. Veel van de endgame items gaan dusdanige investeringen vereisen in tijd om überhaupt de levels er voor te hebben, tijd (en eventueel geld) om de resources ervoor te verkrijgen. Dit gaat men niet voor bodemprijzen dumpen. Dus zullen ook kopers geld willen hebben. Zullen niet langer hun items voor bodemprijzen willen gaan verkopen.
Zal alles van waarde worden? Waarschijnlijk niet. Maar de huidige overload tegen zelfs verlies, dat gaat er echt wel af.
Ben je zeker?
Ik denk dat de login server vooral wat 'vol' zat. Want ik heb na 1 week release nooit meer echt een queue gehad op Barri.
Zelf nu op primetime tijdens de avond, maar 1600 mensen online.
De playercount kan je hier bekijken per server: https://newworldstatus.com/?darkmode=sim
Als je start in de andere starterzone dan doe je toch nooit die level 9 side quest, wat aan raar en slecht design man.
edit: schijnbaar is die ene quest nog niet eens genoeg... Moet er nog een paar doen en dan Amrine nog een keer. Wat een ongein zeg.
edit2: schijnbaar kan je er wel in, maar dan mis je dus de quest / gratis orb. Iets minder slecht, maar nog steeds raar om iets van lvl 35 ongeveer achter wat side quests in een starter zone te verstoppen.
[ Voor 34% gewijzigd door DaitoX op 14-10-2021 21:15 ]
Jep! Had 11 queue en was er met 10 seconden in maar queue is queueQinshi schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:34:
[...]
Ben je zeker?
Ik denk dat de login server vooral wat 'vol' zat. Want ik heb na 1 week release nooit meer echt een queue gehad op Barri.
Zelf nu op primetime tijdens de avond, maar 1600 mensen online.
De playercount kan je hier bekijken per server: https://newworldstatus.com/?darkmode=sim

Er gaat wel meer mogelijk verstopt zitten. De sidequests zijn quest arcs, zie ook onder achievements > quests > territory stories. Qua design is de approach binnen New World niet traditioneel MMO. Het is meer als in ESO. Verschil met ESO is dat er geen level scaling in PvE is. Maar je bent verder uitermate vrij om je eigen volgorde van doorlopen van veel van deze quest arcs te bepalen. Persoonlijk zie ik dat helemaal niet als minpunt.DaitoX schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:44:
Man, heb een aantal van de side quests nooit gedaan, omdat ze laag level waren al voor wat ik ben. Kom ik er nu achter dat ik een level 9 side quests moet doen om later op 33 je dan een expedition kan unlocken....
Als je start in de andere starterzone dan doe je toch nooit die level 9 side quest, wat aan raar en slecht design man.
edit: schijnbaar is die ene quest nog niet eens genoeg... Moet er nog een paar doen en dan Amrine nog een keer. Wat een ongein zeg.
edit2: schijnbaar kan je er wel in, maar dan mis je dus de quest / gratis orb. Iets minder slecht, maar nog steeds raar om iets van lvl 35 ongeveer achter wat side quests in een starter zone te verstoppen.
Ik zie niet hoe dit geen minpunt is. Het is toch totaal niet logisch om level 9 side quests in een andere starter zone te doen, dan hang je daar toch geen quests voor in de level 20 en 30 (en misschien nog meer daarna) achter?psychodude schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:26:
[...]
Er gaat wel meer mogelijk verstopt zitten. De sidequests zijn quest arcs, zie ook onder achievements > quests > territory stories. Qua design is de approach binnen New World niet traditioneel MMO. Het is meer als in ESO. Verschil met ESO is dat er geen level scaling in PvE is. Maar je bent verder uitermate vrij om je eigen volgorde van doorlopen van veel van deze quest arcs te bepalen. Persoonlijk zie ik dat helemaal niet als minpunt.
Of doe het dan zoals final fantasy, als iets belangrijks is voor een unlock of iets in die geest geef het een ander kleurtje / symbool op de map.
[ Voor 8% gewijzigd door DaitoX op 14-10-2021 21:34 ]
Dat komt gewoon direct in je portemonnee...Cowamundo schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:51:
Het geld van de verkochtte items in de AH komt dat gewoon at random op je “bankrekening” of moet je dat nog ergens claimen? Ik heb namelijk wat dingen verkocht (denk ik)….
Komt inderdaad gewoon binnen in je gold balance.Cowamundo schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:51:
Het geld van de verkochtte items in de AH komt dat gewoon at random op je “bankrekening” of moet je dat nog ergens claimen? Ik heb namelijk wat dingen verkocht (denk ik)….
Beter hadden ze wat mij betreft gewoon de level indicators op de quests kunnen weglaten. Unlock quests gewoon op basis van je level, maar laat spelers verder de quest gewoon doen. Voorkomt dit soort geneuzel. De 'irrelevante' quests zijn namelijk townboard quests, faction quests. De story arcs hebben al een andere kleur icoon, namelijk geel (of goud als je wilt).DaitoX schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:32:
[...]
Ik zie niet hoe dit geen minpunt is. Het is toch totaal niet logisch om level 9 side quests in een andere starter zone te doen, dan hang je daar toch geen quests voor in de level 20 en 30 (en misschien nog meer daarna) achter?
Of doe het dan zoals final fantasy, als iets belangrijks is voor een unlock of iets in die geest geef het een ander kleurtje / symbool op de map.
Moet sowieso echt weer even wat meer focussen op crafting want heb overal veel te veel materials liggen Hahah. Kan ik het weer iets opschonen.
Ga als eerst nu voor alles 100. Heb denk ik de helft al 100+ though en de andere helft is 50-100 met een aantal al wel 80+
Eigenlijk wil ik focussen op jewelcradting maar die is best pittig door lack of gems.
[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 15-10-2021 07:52 ]
Mining luck gear aan en platinum zoeken. Weet niet hoe het zit met Oricalchium ore maar van Platinum krijg je dusver de meeste gems merk ik, soms wel 3 van die blauwe.Ricmaniac schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:51:
Eigenlijk wil ik focussen op jewelcradting maar die is best pittig door lack of gems.
Ik zit juist niet op die server omdat het niveau mij daar te laag is.....
Dit inderdaad! Alleen op de server (alioth) waar ik zit nog geen tier4 stonecutting table... dus kan nog geen blue gems maken helaas. Wel alle Ingredients voor klaar liggen!Marshalty schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:19:
[...]
Mining luck gear aan en platinum zoeken. Weet niet hoe het zit met Oricalchium ore maar van Platinum krijg je dusver de meeste gems merk ik, soms wel 3 van die blauwe.
Heb ook ondertussen 5k starmetel ores klaarliggen... maar mn engineering ging niet supervlot helaas. Dus loop al de hele week tegen een full stash aan te hikken daardoor, dus gister maar mn eerste huis gekocht ^^ had namelijk een random kist gedropt gekregen voor in het huis! +500 opslag^^
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)
![]() | Samen spelen, chatten en lobbies: Check de Tweakers Discord |