Wat een idioot

Ik twijfel of ik deze game moet kopen of niet.. ik vond de beta een beetje meh, maar de wereld spreekt mij wel aan en zoek wel een leuke mmo

Wat een idioot
Ik betwijfel of de moderator (gamemasters?) de moeite gaan nemen om op een Engelse server bans uit te delen voor een andere taal.pirader schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:30:
block en een report voor zulke gasten.
same here... ik heb de beta niet gespeeld. maar ik mis wel een leuke MMO.invine schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:36:
[...]
Wat een idioot![]()
Ik twijfel of ik deze game moet kopen of niet.. ik vond de beta een beetje meh, maar de wereld spreekt mij wel aan en zoek wel een leuke mmo
Amazon heeft een Tweet geplaatst dat je de komende 2 weken (of binnenkort) gratis kan switchen.Aggressor schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:37:
[...]
same here... ik heb de beta niet gespeeld. maar ik mis wel een leuke MMO.
als je eenmaal een server kiest, dan zit je daar ook vast met je char?
Ik heb de game tweemaal via Amazon.com gekocht.Aggressor schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:16:
hebben jullie hem via steam gekocht of via amazon?
als je hem via amazon koopt hoe werkt het dan?
jajaydenjarno schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:42:
Ik heb een oud computertje staan.
I5 7500
1050ti 4gb
8gb
En een gewone harde schijf
Is dit spel dan speelbaar op full HD? Hoeft uiteraard niet met alle registers open
Dat geeft het algemene niveau ook wel aan op de Global chat in Barri gisteravond.
Is het goedkoper via amazon?Flapperbol schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:51:
[...]
Ik heb de game tweemaal via Amazon.com gekocht.
Je moet wel een Amerikaanse adres opgeven (ik woon in de McD) en daarna kan je met een CC de game kopen. Je krijgt een key die je gewoon op een Europees Steam account kan invoeren
Via Amazon.com betaal je in dollars, dan ben je omgerekend iets minder dan €35 kwijt voor de standaard editie.
Ik zit ook echt te twijfelen of we met onze groep wel naar Barri moeten gaan.Louw Post schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:55:
[...]
Dat geeft het algemene niveau ook wel aan op de Global chat in Barri gisteravond.
[ Voor 50% gewijzigd door Flapperbol op 29-09-2021 10:02 ]
Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold
Je kan een hoop solo doen alleen de instance's ed moet je wel een groep voor hebben, vooral voor de pvp battles is het wel makkelijker dat je in een Company zit voor territory control.Korkss schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:04:
Gister eens zitten kijken naar new world. Ergens wel weer zin om een MMO op te pakken. Is het solo ook een beetje te doen? Of zit je zoals WoW straks weer vast aan het feit, dat je solo geen dungeons etc kan lopen en je dus verplicht wordt een guild of iets te joinen?
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Klopt je moet wel constant opletten. Er zit wel nog gewoon pvp scaling in, een paar levels hoger maakt niet heel veel uit.Gixxer27 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:23:
Nadeel van in pvp lopen is dat er in de start gebieden een hele hoop hogere lvl players lopen die je dus redelijk makkelijk killen, gister al een aantal keer mij overkomen tot ik maar besloten heb om pvp uit te zetten.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Voor zover ik nu kan bepalen is het nog steeds wel veel van hetzelfde. Maar je kan natuurlijk tussendoor gatheren en weet ik het.Poulske schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:40:
Ik heb de beta gespeeld en wat mij tegen viel is dat het enorm veel op en neer lopen was voor quests en beetje allemaal hetzelfde, kill x aantal van dit, pak 2 kratjes van dit. Hebben ze dit een beetje aangepakt?
Niet echt of beter gezegd nee! Het is meer een pvp game met wat pve aspecten. Ik geniet zelf atm vooral van craften en gatheren van mats! Om later te pvp’en wil je questen is ESO misschien een betere match!Poulske schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:40:
Ik heb de beta gespeeld en wat mij tegen viel is dat het enorm veel op en neer lopen was voor quests en beetje allemaal hetzelfde, kill x aantal van dit, pak 2 kratjes van dit. Hebben ze dit een beetje aangepakt?
In the end we only regret the chances we didn't take
Sorry maar vind dit een beetje een rare redenering, elke mmo of het nu WoW/SWOTR/LOTR of welke dan ook is gebouwd op dit soort quests dus wat had je dan verwacht.Poulske schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:40:
De meeste NL zitten in Marauders al zijn er ook wel syndicate en covenantBlackboard schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:47:
Zojuist begonnen met spelen, gisteren was inloggen echt een ramp.
Welke faction zitten mensen vooral op Barri?
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Het gebeurd eigenlijk bij elke nieuwe MMO (of grote expansions) dat de servers de eerste dagen veel problemen geven. Ergens ook wel logisch, gezien de servers nooit zijn ingesteld op die eerste paar dagen. Na een paar dagen is het vaak een stuk rustiger.Aggressor schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:38:
hoe lang is de que nu op de barri server?
ik twijfel om het spel ook te kopen.
en hebben jullie de standard of deluxe?
Mijn vriendin gaat einde middag vast de 'queue' aanzetten voor me, hopelijk kan ik dan meteen inspringen als ik thuis komRicmaniac schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:22:
Kap even met al die berichten... ik kan niet werken zo![]()
Haha ik heb echt zin vanavond wanneer de kids op bed liggen![]()
Ga vanavond even focussen op de spear/bow build. Ipv Hatchet/Greataxe wat ik ontzettend leuk vond.
ben nu level 16 en wil voor 19.9 zeker weten welke ik eerst wil mainen![]()
Omdat je vanaf 20 die respec kosten moet betalen.
Kost respec eigenlijk gold of dat "azoth" ? Als het gold is maakt het niet zo heel veel uit maar ik verwacht wel Azoth van deze gameen denk oprecht dat ze die currency uiteindelijk in de store gaan aanbieden.
Zoals je zegt het gebeurd bijna altijd en ik verwachte het ook inderdaad. Dus was gisteravond niet verbaasd.Alwayshappyz schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:21:
[...]
Het gebeurd eigenlijk bij elke nieuwe MMO (of grote expansions) dat de servers de eerste dagen veel problemen geven. .
Oh ik doe het iets anders (deed ik gister ook). Que aanzetten om uur of 4. en als je ingelogd bent me timer elke 25 minuten gezet zodat ik even me character een stap vooruit of achteruit zet via teamviewer op me telefoon haha. Ging perfect gister.Killion schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:25:
[...]
Mijn vriendin gaat einde middag vast de 'queue' aanzetten voor me, hopelijk kan ik dan meteen inspringen als ik thuis kom
Tja als je weet dat elke server 'goed' kan draaien met max 2000 spelers en dat is ook het maximum spelers dat op een server kunnen spelen is het logisch dat deze het volhouden.Ricmaniac schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:26:
[...]
Zoals je zegt het gebeurd bijna altijd en ik verwachte het ook inderdaad. Dus was gisteravond niet verbaasd.
Waar ik wel verbaasd over was is hoe ontzettend goed de server het de hele dag heeft volgehouden.
Ontzettend weinig lag. gelijk vanaf 08:00 prima het eerst stuk kunnen doen terwijl het zo ontzettend druk was.
Dat moet ik ze echt toe geven want is de eerste MMO launch waarvan ik denk: oke.. steady launch wel.
Login servers zijn wel een drama natuurlijk maarja. het is het 1 of het ander blijkbaar want waarschijnlijk als ze meer mensen zouden toelaten voor die queues dan word de server zelf instabieler. is een afweging die ze maken denk ik.
Zo'n rare redenering vind ik dit niet. Ik heb jaren WoW gespeeld en daar is het inderdaad ook veel hetzelfde maar daar heeft het wel een doel. Wat ik met de beta vooral had is dat je van hot naar her wordt gestuurd zonder enige vorm van onderbouwing van waarom ik dat zou moeten doen. Tevens moet je alles lopen en zijn er geen mounts.Gixxer27 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:52:
[...]
Sorry maar vind dit een beetje een rare redenering, elke mmo of het nu WoW/SWOTR/LOTR of welke dan ook is gebouwd op dit soort quests dus wat had je dan verwacht.
En idd endgame is zeker rond pvp gebouwd nu nog en het is nog afwachten wat er verder aan raids/instances bij komt.
[ Voor 3% gewijzigd door Poulske op 29-09-2021 11:46 ]
En dan vragen we ons af waarom de log-in queues zo lang zijn? Als mensen niet AFK gaan, de game daadwerkelijk spelen en niet via dit soort constructies ingelogd blijven. Dan zullen de queues vanzelf korter zijnRicmaniac schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:28:
[...]
Oh ik doe het iets anders (deed ik gister ook). Que aanzetten om uur of 4. en als je ingelogd bent me timer elke 25 minuten gezet zodat ik even me character een stap vooruit of achteruit zet via teamviewer op me telefoon haha. Ging perfect gister.
Hopen dat dit niet zo lang aanhoud though want het is natuurlijk ontzettend vervelend. Maar heel eerlijk. ik denk dat we het drukste nog niet gezien hebben en dat dat vandaag, morgen of overmogen gaat zijn.
Ik snap je punt, maar het alternatief is niet kunnen spelen. Dus ik ben dan nu even liever egoïstisch en zorg dat mijn character iedere 20 minuten even een stap zet terwijl ik aan het koken en eten ben dan dat ik uitlog en gegarandeerd niet meer kan spelen. Heb niet 10 uur in een queue gezeten om na 2 uurtje spelen uit te loggen omdat ik even iets anders moet doen.Blackboard schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:46:
[...]
En dan vragen we ons af waarom de log-in queues zo lang zijn? Als mensen niet AFK gaan, de game daadwerkelijk spelen en niet via dit soort constructies ingelogd blijven. Dan zullen de queues vanzelf korter zijn
Ik las hierboven ergens dat Amazon 2 weken van gratis server veranderen aanbied.Hatsjoe schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:54:
[...]
Ik snap je punt, maar het alternatief is niet kunnen spelen. Dus ik ben dan nu even liever egoïstisch en zorg dat mijn character iedere 20 minuten even een stap zet terwijl ik aan het koken en eten ben dan dat ik uitlog en gegarandeerd niet meer kan spelen. Heb niet 10 uur in een queue gezeten om na 2 uurtje spelen uit te loggen omdat ik even iets anders moet doen.
Don't hate the player, hate the game. Uiteindelijk is het aan Amazon om dit te fixen want laten we eerlijk zijn, maximaal 2000 spelers op 1 world, waarbij het niet mogelijk is om met je character uit te wijken naar een andere world, is gewoon slecht. Dit zal uiteindelijk allemaal beter gaan worden (hoop ik).
Het wachten duurde enorm lang om erin te komen, maar toen ik er eenmaal inzat was alles enorm stabiel en soepel. Buiten de lange queue tijden om vind ik dat dit de beste launch is van alle games die ik meegemaakt heb.
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Tsja, het is dan de vraag hoeveel spelers dit doen. Ik denk overigens niet bijster veel.Blackboard schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:07:
Als iedereen zich ingelogd houdt, blijft de queue oneindig lang en benadeel je spelers die niet alvast om 15.00 kunnen inloggen. De drukte zal blijven de komende dagen en weken, een casual game voor iemand die na 19.00 pas kan spelen wordt daardoor onmogelijk gemaakt.
Diner koken en eten is overigens nooit ''maar'' 20 minuten, tenzij je er een magnetronmaaltijd inschuift. Ik vind het behoorlijk egoïstisch. Het is niet ''don't hate the players, hate the game''. De spelers veroorzaken het zelf, als je de hele dag al hebt kunnen spelen... is het dan niet sympathiek om een ander ook wat speeltijd te gunnen en gewoon de queue gebruikt zoals hij is bedoeld?
Het probleem is dat ik mijn character al heb op server X, en dus niet naar een minder drukke server kan. Nieuwe spelers die enorm lang in de wachtrij moeten staan kunnen dan beter naar een rustige server en dan over 2 weken die world transfer doen. Anders moet ik mijn character verwijderen, puur omdat nieuwe spelers dan sneller op de world waarop ik zat kunnen inloggen?Blackboard schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:07:
Als iedereen zich ingelogd houdt, blijft de queue oneindig lang en benadeel je spelers die niet alvast om 15.00 kunnen inloggen. De drukte zal blijven de komende dagen en weken, een casual game voor iemand die na 19.00 pas kan spelen wordt daardoor onmogelijk gemaakt.
Diner koken en eten is overigens nooit ''maar'' 20 minuten, tenzij je er een magnetronmaaltijd inschuift. Ik vind het behoorlijk egoïstisch. Het is niet ''don't hate the players, hate the game''. De spelers veroorzaken het zelf, als je de hele dag al hebt kunnen spelen... is het dan niet sympathiek om een ander ook wat speeltijd te gunnen en gewoon de queue gebruikt zoals hij is bedoeld?
Queue van 208 op dit moment. (barri)Luukwa schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:37:
Hoe is 't inmiddels met de wachtij op Barri? Kan ik me al verheugen op vanavond of is 't nu al drama?
Ik via steam. Nu mijn Twitch account gekoppeld en op de achtergrond Twitch gemute open om die drops te verdienen.Aggressor schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:16:
hebben jullie hem via steam gekocht of via amazon?
als je hem via amazon koopt hoe werkt het dan?
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Heb je VPN o.i.d. gebruikt of alleen adres aangepast?Flapperbol schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:51:
[...]
Ik heb de game tweemaal via Amazon.com gekocht.
Je moet wel een Amerikaanse adres opgeven (ik woon in de McD) en daarna kan je met een CC de game kopen. Je krijgt een key die je gewoon op een Europees Steam account kan invoeren
Ai, dat zal vanavond alleen nog maar hoger zijn.. zonde.
Gisteravond had ik hem na werktijd aangezet (kwart voor 6 zo'n beetje), toen zat ik in de queue op plek 978. Twee uur later kon ik ongeveer spelen. Kon ik mooi in de tussentijd eten en een wandeling doen.Luukwa schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:37:
Hoe is 't inmiddels met de wachtij op Barri? Kan ik me al verheugen op vanavond of is 't nu al drama?
Geen VPN, Amerikaans adres was voldoende.patrickjwz schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:03:
[...]
Heb je VPN o.i.d. gebruikt of alleen adres aangepast?
Had je wel al een CC gekoppeld? Ik heb net namelijk m'n default adres aangepast maar dat lijkt niet voldoende te zijn. En krijg je de key trouwens per mail of wordt die meteen getoond?Flapperbol schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:09:
[...]
Geen VPN, Amerikaans adres was voldoende.
Het was wel een Amazon account welke ik alleen voor Amerikaanse orders gebruik, maar volgens mij zou dat niet uit moeten maken.
Sommige items hebben een strengere regio check, zo is het mij nog niet gelukt om via datzelfde account Nintendo Switch game codes te kopen. New World deed echter nergens moeilijk over.
Ja. Dit is wel de beste optie op dit moment. Je hebt twee weken de tijd om een gratis transfer uit te voeren mocht je dit willen. Dus als de drukte beetje gezakt is.justsander schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:34:
Hoe kies je nu een juiste server als je vanavond wat wil spelen? Gewoon een EU Frankfurt server pakken die niet vol zit?
Rupsen, Rapsen.
Ze zullen ongetwijfeld langzaam het limiet van 2.000 wel iets verhogen. Maar voorlopig zullen die queues gewoon blijven. Zijn gewoon teveel mensen die het willen spelen.. durf te wedden dat over paar weken het al stuk rustiger is.Khaelos schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:43:
Zojuist probeer ik in te loggen via remote desktop en er is dus ook midden op de (werk) dag gewoon een dikke queue..[Afbeelding]
Hopelijk gaan ze dit nog wel aanpakken
Rupsen, Rapsen.
De queue is begonnen rond 12:30/13:00, sochtends nergends last van gehad.Khaelos schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:43:
Zojuist probeer ik in te loggen via remote desktop en er is dus ook midden op de (werk) dag gewoon een dikke queue..[Afbeelding]
[ Voor 21% gewijzigd door Khaelos op 29-09-2021 13:58 ]
Sowieso spelen veel mensen eerste dagen ook langer. Ipv 3 uur bijvoorbeeld 2 uur scheelt natuurlijk ook al flink op server capaciteit.Tribunus schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:10:
Ik verwacht toch echt dat veel mensen na dit weekend al wel stoppen met spelen, dat zie je toch vaak. Daarnaast is er dan wellicht uitbreiding qua server capaciteit. Het maakt het voor nu niet minder vervelend natuurlijk. Lekker even na je werk gamen zit er zo niet in..
Ik verwacht dat het volgende week al een stuk beter te spelen is met vele kortere queue. Maar dat gezegd hebbende; Ik heb geen glazen bol helaas!
Overal zit een dikke queue time op https://newworldstatus.com/runner83 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:27:
Na het lezen van het topic net het spel aangeschaft. maar nu keuzes welke server zal het worden?
degene met de laagste populatie. Je kan na 2 weken een gratis transfer doenrunner83 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:27:
Na het lezen van het topic net het spel aangeschaft. maar nu keuzes welke server zal het worden?
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Zou daar niet op rekenen. Op basis van https://newworldstatus.com/ eu; Je ziet dat het 2000 spelers per world is en het totaal aantal gelijktijdige spelers blijft steken op 183K. Ondertussen loopt de wachtrij op van 34K vanmorgen tot 134K op dit moment. Om al die spelers binnen te laten hebben ze letterlijk 2x zo veel worlds nodig.Khaelos schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:43:
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Nederlanders... schaam me er soms echt voor als die chats zie.Vortigen schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:38:
Vanochtend even een uurtje gespeeld op Barri en werd onpasselijk van mijn mede Nederlanders in de diverse chats... wat een toxisch gedrag zeg...man man man
Ik heb eieren voor mijn geld gekozen en op een andere server een char aangemaakt.
Ga daar nu verder spelen. De chat is daar tenminste op een normaal niveau.
Ik heb echt zo geen zin om met scheldende en schoppende pubers in 1 wereld te zitten
[ Voor 7% gewijzigd door Metian op 29-09-2021 14:41 ]
Rupsen, Rapsen.
Tijdens de open beta heb ik global chat uitgezet. Ging elke 30 seconde over racisme...Metian schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:40:
[...]
Nederlanders... schaam me er soms echt voor als die chats zie.
Denk dat ik ook maar andere server ga pakken, ben nu toch nog niet zover qua levels, dus heb de vrijheid nog.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik heb gewoon global chat disabled.Vortigen schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:38:
Vanochtend even een uurtje gespeeld op Barri en werd onpasselijk van mijn mede Nederlanders in de diverse chats... wat een toxisch gedrag zeg...man man man
Ik heb eieren voor mijn geld gekozen en op een andere server een char aangemaakt.
Ga daar nu verder spelen. De chat is daar tenminste op een normaal niveau.
Ik heb echt zo geen zin om met scheldende en schoppende pubers in 1 wereld te zitten
Ja, je zou bijna plaatsvervangende schaamte krijgen.Metian schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:40:
[...]
Nederlanders... schaam me er soms echt voor als die chats zie.
Denk dat ik ook maar andere server ga pakken, ben nu toch nog niet zover qua levels, dus heb de vrijheid nog.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Ik lees dat Hatchet en bow een goede combi is. Heb het zelf niet geprobeerd maar zag laatst al een soort "Hunter" build voorbij komen.Westland1940 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:48:
Godzijdank heb ik niet voor die toxic Barri server gekozen. Speel op een random Engels talige server, toch voornamelijk solo.
Ik heb wel mijn heavy setup laten vallen en speel nu hatchet met bow, maar wil misschien musket. Welke is "beter"? Of maakt het niet echt uit...
Klopt, ik gebruik nu de Hunter build. De afwisseling tussen bow en hatchet is veel leuker dan alleen 2 sword/axe wapen setups. Alleen moet ik zeggen dat ik de musket echt tof vond tijdens de beta.Vortigen schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:53:
[...]
Ik lees dat Hatchet en bow een goede combi is. Heb het zelf niet geprobeerd maar zag laatst al een soort "Hunter" build voorbij komen.
Ik ga voor Spear/Lifestaff. Spear doet lekkere dmg, heeft leuke knockbacks en Lifestaff voor de (zelf)heals.
Ze noemen deze build de "Templar" las ik
[ Voor 3% gewijzigd door Eindhoven657 op 29-09-2021 15:17 ]
Dat lijkt mij ook wel wat! Had al Lifestaff als secondary, fijn voor de heals inderdaad, maar weet nog niet goed wat ik als primary wil. Spear maar eens proberen.Vortigen schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:53:
[...]
Ik lees dat Hatchet en bow een goede combi is. Heb het zelf niet geprobeerd maar zag laatst al een soort "Hunter" build voorbij komen.
Ik ga voor Spear/Lifestaff. Spear doet lekkere dmg, heeft leuke knockbacks en Lifestaff voor de (zelf)heals.
Ze noemen deze build de "Templar" las ik
Pijlen zijn vooral aan het begin makkelijker te maken dan kogels. Alleen aan het begin is het even een stukje lopen richting het eerste stadje. Die kippen die de veren droppen voor pijlen maken zitten daar in de buurt. Persoonlijk vind ik musket leuker, maar kom toch vaak uit bij de bow. Makkelijker pijlen en het afvuurschema is hoger bij de boog zodat je nog eens missen mag. Ja ja, maar toch hoop dat ze op dit punt world of warcraft volgen, begonnen ook met pijlen/kogels nodig maar werd later afgeschaft. Toch niet eerlijk, hatchet mag je onbeperkt gooienWestland1940 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:48:
Godzijdank heb ik niet voor die toxic Barri server gekozen. Speel op een random Engels talige server, toch voornamelijk solo.
Ik heb wel mijn heavy setup laten vallen en speel nu hatchet met bow, maar wil misschien musket. Welke is "beter"? Of maakt het niet echt uit...
Die zijn er ook wel, maar per world is er nog steeds een limiet van 2.000 spelers. Bij launch hadden we 86 servers op EU, momenteel zijn dat er 150. Dus het aantal servers is bijna verdubbeld.Welja schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:22:
Que van 1400 op Barri en alle andere EU servers zitten op HIGH.
Ik had van amazon wel verwacht dat ze een zooi extra servers online zouden uitrollen.
Ik ga toch over van bow naar musket. Bow is vrijwel in elke MMORPG, musket niet. Ben daardoor een beetje bow moe, ook door games als Skyrim. En de sounds en animaties van de musket zijn heel tof.fitznl schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:37:
[...]
Pijlen zijn vooral aan het begin makkelijker te maken dan kogels. Alleen aan het begin is het even een stukje lopen richting het eerste stadje. Die kippen die de veren droppen voor pijlen maken zitten daar in de buurt. Persoonlijk vind ik musket leuker, maar kom toch vaak uit bij de bow. Makkelijker pijlen en het afvuurschema is hoger bij de boog zodat je nog eens missen mag. Ja ja, maar toch hoop dat ze op dit punt world of warcraft volgen, begonnen ook met pijlen/kogels nodig maar werd later afgeschaft. Toch niet eerlijk, hatchet mag je onbeperkt gooien
Same, was van 800 queue bijna klaar, maar helaas op het einde een error. Maar weer opnieuw queuen. 1400e nu in de queue.Simone96 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:59:
Gaat alweer goed dit. Was een kwartier geleden begonnen met queuen, stond op plek 1540. Ineens error alsof de login servers er weer uit lagen. Nu opnieuw queue gestart en nu begin ik op plek 1940 (op Barri). Ik ben benieuwd of ik straks na werk en eten kan spelen.
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Ik weet niet exact hoe up to date die website is maar er klopt uberhaubt niets van omdat 90% van de mensen te maken krijgt met foutmeldingen in de queue en vervolgens weer achteraan beginnen. Ik verwacht eigenlijk wel dat Amazon met gemakt met een statement zou moeten komen. Er staan meer mensen in de que dan dat er aan het spelen zijn, is toch wel van de zotte... zsm nieuwe servertjes aan, lijkt me geen probleem voor AWS toch?Ricmaniac schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:09:
Jaa queue is alweer raak.
https://newworldstatus.com/?sort=queue
als je hier naar onder scrollt zie je alle server queues.
Die is accurater dan in game. want in game kan je 10 minuten op plek 300 staan maar op die website zie je gewoon heel duidelijk elke keer dat je ververst de queue tijden etc
zoals eerder gezegd hebben ze de servers al geupscaled van 85 naar 150 deze ochtend!Tribunus schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:12:
[...]
Ik weet niet exact hoe up to date die website is maar er klopt uberhaubt niets van omdat 90% van de mensen te maken krijgt met foutmeldingen in de queue en vervolgens weer achteraan beginnen. Ik verwacht eigenlijk wel dat Amazon met gemakt met een statement zou moeten komen. Er staan meer mensen in de que dan dat er aan het spelen zijn, is toch wel van de zotte... zsm nieuwe servertjes aan, lijkt me geen probleem voor AWS toch?
De enige nog niet beantwoorde vraag is of je straks van de US naar de EU transfers kan doen.. Die extra lag heb ik geen last van... speel toch bijna geen PVP in het begin. Iemand die dat weet?Killion schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:14:
Ach, mijn idee om mijn vriendin in te laten loggen is ook gefaald, kom net thuis - queue van 350. error, zit nu in 1700 in de rij. ik vind het allemaal wel gezegend en ga naar US toe.
ik ben vrij zeker dat ze enkel transfers van servers op dezelfde region gaan toelaten.Tribunus schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:18:
[...]
De enige nog niet beantwoorde vraag is of je straks van de US naar de EU transfers kan doen.. Die extra lag heb ik geen last van... speel toch bijna geen PVP in het begin. Iemand die dat weet?
Ik snap wat je zegt. Maar ze hebben het wel erg onderschat hoor. Er staan letterlijk meer mensen in de Q in de EU dan er aan het spelen zijn. Dat wisten ze gisteren natuurlijk ook al. En ik vind wat dat betreft de communicatie vanuit Amazon niet echt heel goed. Maargoed, zal wel aan mij liggen..pirader schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:18:
[...]
zoals eerder gezegd hebben ze de servers al geupscaled van 85 naar 150 deze ochtend!
Ze zitten met het proleem nog steeds van de server cap. 2K spelers.
Hier zijn ze nu mee aan het testen om deze omhoog te gooien.
Doen ze dit niet en de servers worden instabiel hebben ze daarover gezeik.
Upscalen ze de servers niet hebben ze ook gezeik.
Op deze manier kunnen ze toch nooit winnenWant het is nooit goed voor iedereen.
Ik vind dat ze het best goed aanpakken. 24u na launch hebben ze de hoeveelheid servers worldwide bijna verdubbeld! Meanwhile zijn ze aan het kijken voor de spelerscap per server omhoog te gooien en doen dit doordacht door eerst te testen ipv maar wat te doen en achteraf te zien hoe het gaat.
Je mag zeggen wat je wil maar de launch is buiten de queues echt super goed verlopen. Servers draaien vlot zonder problemen.
Rupsen, Rapsen.
Heb je natuurlijk gelijk in in zekere zin maar je betaalt natuurlijk wel voor een game omdat je die graag wil spelen en het is niet ijzersterk van Amazon dat het gewoon niet te spelen is op het moment. Dat is een beetje zoals een nieuwe auto kopen en dan pas de sleutel een week later krijgen omdat er geen sleutels meer waren. Als ik er vanavond wéér niet tussen kom is dat natuurlijk wel heel irritant.Metian schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:22:
Hou toch is op met dat zeuren over de queues en servers. Denk je nou serieus dat Amazon achterover geleund zit achter de computer, lachende om deze queues?
Die gasten werken klokje rond om alles in goede banen te leiden en te zorgen dat niet alles er volledig uitklapt en dan zit gamer-nederland weer te mekkeren hoor.![]()
![]()
Je kan ook gewoon in de tussentijd andere dingen doen, zoals aandacht geven aan je cavia, hamster of vriendin. Lekker eitje bakken voor je moeder. Of gewoon stofzuigen in de kelder. Genoeg te doen, de queue lost vanzelf op voor je.
Of wel, geduld is een schone zak
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Als ik een gokje mag wagen: Ik denk dat de game het niet aankan als er 5/7k mensen op dezelfde begin stad zit.Frez schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:37:
Voor mijn beeldvorming, wat maakt het lastig om bijvoorbeeld de server capaciteit van 2000 naar 10.000 te verhogen? Ivm de grootte van de wereld?
Je hebt hier ook zeker wel gelijk in. Maar het is ook iets dat men van te voren kan weten. We hebben te maken technologie, wat dus ook tegen kan werken. Dat de vraag zo groot is, hadden ze denk ik zelf ook niet verwacht. Maar telkens het zeuren en klagen erover heeft ook totaal geen zin. En zeker hier niet, want het beinvloed alleen maar de topic naar negatieve reacties.Daan0s schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:33:
[...]
Heb je natuurlijk gelijk in in zekere zin maar je betaalt natuurlijk wel voor een game omdat je die graag wil spelen en het is niet ijzersterk van Amazon dat het gewoon niet te spelen is op het moment. Dat is een beetje zoals een nieuwe auto kopen en dan pas de sleutel een week later krijgen omdat er geen sleutels meer waren. Als ik er vanavond wéér niet tussen kom is dat natuurlijk wel heel irritant.
Rupsen, Rapsen.
Er is zover ik weet geen sharding of layering aanwezig, waardoor iedereen inderdaad op dezelfde server ingeladen wordt.Frez schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:37:
Voor mijn beeldvorming, wat maakt het lastig om bijvoorbeeld de server capaciteit van 2000 naar 10.000 te verhogen? Ivm de grootte van de wereld?
Het zal denk ik voornamelijk met de mechanics van de game te maken hebben. Dit zal ongetwijfeld niet gebaseerd zijn op een hard getal als 2.000, maar het is niet zo dat ze even 10.000 spelers per server kunnen toelaten zonder dat er iets kapot gaat.Frez schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:37:
Rupsen, Rapsen.
![]() | Samen spelen, chatten en lobbies: Check de Tweakers Discord |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq