• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:31
Wat een idioot :/

Ik twijfel of ik deze game moet kopen of niet.. ik vond de beta een beetje meh, maar de wereld spreekt mij wel aan en zoek wel een leuke mmo :X

• Grawler
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-09 13:13
pirader schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:30:
block en een report voor zulke gasten.
Ik betwijfel of de moderator (gamemasters?) de moeite gaan nemen om op een Engelse server bans uit te delen voor een andere taal.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:43
invine schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:36:
[...]

Wat een idioot :/

Ik twijfel of ik deze game moet kopen of niet.. ik vond de beta een beetje meh, maar de wereld spreekt mij wel aan en zoek wel een leuke mmo :X
same here... ik heb de beta niet gespeeld. maar ik mis wel een leuke MMO.
als je eenmaal een server kiest, dan zit je daar ook vast met je char?

en het spel moet je kopen via steam?

• pirader
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
als er genoeg mensen dit doen, zeker en vast wel.

• Grawler
  • Laatst online: 01-09 13:13
Aggressor schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:37:
[...]

same here... ik heb de beta niet gespeeld. maar ik mis wel een leuke MMO.
als je eenmaal een server kiest, dan zit je daar ook vast met je char?
Amazon heeft een Tweet geplaatst dat je de komende 2 weken (of binnenkort) gratis kan switchen.

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 14:31
Ik heb een oud computertje staan.
I5 7500
1050ti 4gb
8gb
En een gewone harde schijf

Is dit spel dan speelbaar op full HD? Hoeft uiteraard niet met alle registers open

• Aggressor
welke versie hebben jullie gekocht?

standard of deluxe? of gewoon via steam?

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:21
Aggressor schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:16:
hebben jullie hem via steam gekocht of via amazon?
als je hem via amazon koopt hoe werkt het dan?
Ik heb de game tweemaal via Amazon.com gekocht.

Je moet wel een Amerikaanse adres opgeven (ik woon in de McD :+ ) en daarna kan je met een CC de game kopen. Je krijgt een key die je gewoon op een Europees Steam account kan invoeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirader
jaydenjarno schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:42:
Ik heb een oud computertje staan.
I5 7500
1050ti 4gb
8gb
En een gewone harde schijf

Is dit spel dan speelbaar op full HD? Hoeft uiteraard niet met alle registers open
ja

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

Dat geeft het algemene niveau ook wel aan op de Global chat in Barri gisteravond.

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:31
Flapperbol schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:51:
[...]

Je moet wel een Amerikaanse adres opgeven (ik woon in de McD :+ ) en daarna kan je met een CC de game kopen. Je krijgt een key die je gewoon op een Europees Steam account kan invoeren
Is het goedkoper via amazon?

• Flapperbol
invine schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:56:
[...]

Is het goedkoper via amazon?
Via Amazon.com betaal je in dollars, dan ben je omgerekend iets minder dan €35 kwijt voor de standaard editie.
Louw Post schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:55:
[...]

Dat geeft het algemene niveau ook wel aan op de Global chat in Barri gisteravond.
Ik zit ook echt te twijfelen of we met onze groep wel naar Barri moeten gaan.
Gisteren na een uur queuen voor Barri toch maar naar een US East server gegaan (aangezien je toch mag transferen) maar ik hoorde inderdaad al verhalen over het trieste NL niveau op Barri.

MIsschien dan toch maar een server met minder Nederlanders opzoeken

[ Voor 50% gewijzigd door Flapperbol op 29-09-2021 10:02 ]

• Aggressor
hoe lang is de que nu voor barri?

• Korkss
  • Laatst online: 16-09 20:37
Gister eens zitten kijken naar new world. Ergens wel weer zin om een MMO op te pakken. Is het solo ook een beetje te doen? Of zit je zoals WoW straks weer vast aan het feit, dat je solo geen dungeons etc kan lopen en je dus verplicht wordt een guild of iets te joinen?

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 15:42
Korkss schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:04:
Gister eens zitten kijken naar new world. Ergens wel weer zin om een MMO op te pakken. Is het solo ook een beetje te doen? Of zit je zoals WoW straks weer vast aan het feit, dat je solo geen dungeons etc kan lopen en je dus verplicht wordt een guild of iets te joinen?
Je kan een hoop solo doen alleen de instance's ed moet je wel een groep voor hebben, vooral voor de pvp battles is het wel makkelijker dat je in een Company zit voor territory control.

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Gisteren level 16 geworden en al flink kunnen pvp'en.

Helaas (voor mij) is de Hatchet flink generfed. Vooral de Beserk skill (extra damage, health regen, speed en stagger resistance). De cooldown en duur zijn een stuk negatiever geworden. In de beta was ik echt niet dood te krijgen doordat ik telkens charge + beserk + charge kon doen (de charge was bijna weer beschikbaar na Beserk). Nu helaas niet meer :P

Hou de Hatchet toch wel all sec weapon (naast de greataxe) puur omdat hij heel goed is tegen langzame weapons (als je snel bent kun je na een light attack van hatchet alle slome weapons dodgen) en natuurlijk vanwege defy death, waarmee de meeste 1v1 kan winnen op het einde.

Zit alleen met de Hatchet nog te te twijfelen tussen Raging Torrent (4x hit combo met 90% damage per attack) of de throwing axe (120% wep damage + 10% minder damage absorption voor 10 sec bij vijand). Vindt het een lastige rekensom welke meer damage doet.

Mensen die denken dat PvP weinig oplevert: Ik krijg gisteren al een keer + 1400 weapon XP nadat ik een speler kilde. Normale mobs geven ca 25 XP.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Gixxer27
Nadeel van in pvp lopen is dat er in de start gebieden een hele hoop hogere lvl players lopen die je dus redelijk makkelijk killen, gister al een aantal keer mij overkomen tot ik maar besloten heb om pvp uit te zetten.

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
Ik ben inmiddels level 21 met Fire staff en Ice Gauntlet. Ik moet toch zeggen dat de damage mij vies tegenvalt. Geen idee of ik ook echt iets verkeerd doe maar sommige mobs die je moet killen krijg ik gewoon geen credit op als er meerdere mensen aanvallen. Die doen veel meer damage dan ik.

Is de firestaff nu zo underwhelming of moet dat echt aan mijn eigen skils liggen (goed mogelijk hoor) Eerste keer dat ik het spel speelde gisteren.

Verder ook nog geen idee of ik het ook wel echt een leuke build vind om te spelen. Lekker upfront met melee lijkt me ook wel leuk, maar daarnaast ben ik eigenlijk altijd een healer in andere MMO's. keuze stress...

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Gixxer27 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:23:
Nadeel van in pvp lopen is dat er in de start gebieden een hele hoop hogere lvl players lopen die je dus redelijk makkelijk killen, gister al een aantal keer mij overkomen tot ik maar besloten heb om pvp uit te zetten.
Klopt je moet wel constant opletten. Er zit wel nog gewoon pvp scaling in, een paar levels hoger maakt niet heel veel uit.

Ik zelf vindt het vooral erg fijn dat 85% van de server marauders/ syndicate speelt, ik zit zelf bij de Covenant puur om die reden (veel pvp).

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Aggressor
hoe lang is de que nu op de barri server?
ik twijfel om het spel ook te kopen.
en hebben jullie de standard of deluxe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:38
Ik heb de beta gespeeld en wat mij tegen viel is dat het enorm veel op en neer lopen was voor quests en beetje allemaal hetzelfde, kill x aantal van dit, pak 2 kratjes van dit. Hebben ze dit een beetje aangepakt?

• Blackboard
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 15:01
Zojuist begonnen met spelen, gisteren was inloggen echt een ramp.

Welke faction zitten mensen vooral op Barri?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribunus
Poulske schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:40:
Ik heb de beta gespeeld en wat mij tegen viel is dat het enorm veel op en neer lopen was voor quests en beetje allemaal hetzelfde, kill x aantal van dit, pak 2 kratjes van dit. Hebben ze dit een beetje aangepakt?
Voor zover ik nu kan bepalen is het nog steeds wel veel van hetzelfde. Maar je kan natuurlijk tussendoor gatheren en weet ik het.

Snel travel werkt ook wel goed. Heb nog niet gehad dat ik daar te weinig resources van had dus dat valt opzich mee.

• Aggressor
iemand nog beginner tips?
wat wel en niet te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-09 12:55
Niet echt of beter gezegd nee! Het is meer een pvp game met wat pve aspecten. Ik geniet zelf atm vooral van craften en gatheren van mats! Om later te pvp’en wil je questen is ESO misschien een betere match!

In the end we only regret the chances we didn't take

• Gixxer27
Sorry maar vind dit een beetje een rare redenering, elke mmo of het nu WoW/SWOTR/LOTR of welke dan ook is gebouwd op dit soort quests dus wat had je dan verwacht.

En idd endgame is zeker rond pvp gebouwd nu nog en het is nog afwachten wat er verder aan raids/instances bij komt.

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Het kadootje van amazon prime gaming was voor mij eindelijk ook te unlocken. Wel netjes, iedere 2 weken wordt er een nieuw kadootje door amazon prime gaming vrijgegeven. Op 12/10, 26/10, 9/11, 23/11, 7/12 en 21/12 staan ze ingeroosterd. Al denk ik dat het voor ons +1 dag is, dus op woensdag in plaats van op dinsdag. Deze en 12/10 is piraten thema, het volgend thema is robin hood.

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 17:44
Blackboard schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:47:
Zojuist begonnen met spelen, gisteren was inloggen echt een ramp.

Welke faction zitten mensen vooral op Barri?
De meeste NL zitten in Marauders al zijn er ook wel syndicate en covenant

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• Alwayshappyz
  • Laatst online: 29-08 15:09
Aggressor schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:38:
hoe lang is de que nu op de barri server?
ik twijfel om het spel ook te kopen.
en hebben jullie de standard of deluxe?
Het gebeurd eigenlijk bij elke nieuwe MMO (of grote expansions) dat de servers de eerste dagen veel problemen geven. Ergens ook wel logisch, gezien de servers nooit zijn ingesteld op die eerste paar dagen. Na een paar dagen is het vaak een stuk rustiger.

Wij hebben het spel gekocht (deluxe op steam), maar enkel ingelogd om onze character names te reserveren. Het echte spelen wachten we een weekje mee. Hebben we meteen een vakantie week. En dan gewoon niet de drukste server kiezen. Gekozen voor Barri toen we de server kozen gister, maar we gaan wel een andere kiezen. Heb niet zoveel met NL servers, daar zie je toch wat vaker dat kleuter gedrag in map chat, etc.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:55
Kap even met al die berichten... ik kan niet werken zo 8)7

Haha ik heb echt zin vanavond wanneer de kids op bed liggen :P
Ga vanavond even focussen op de spear/bow build. Ipv Hatchet/Greataxe wat ik ontzettend leuk vond.

ben nu level 16 en wil voor 19.9 zeker weten welke ik eerst wil mainen :P
Omdat je vanaf 20 die respec kosten moet betalen.

Kost respec eigenlijk gold of dat "azoth" ? Als het gold is maakt het niet zo heel veel uit maar ik verwacht wel Azoth van deze game :P en denk oprecht dat ze die currency uiteindelijk in de store gaan aanbieden.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 18:13
Ricmaniac schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:22:
Kap even met al die berichten... ik kan niet werken zo 8)7

Haha ik heb echt zin vanavond wanneer de kids op bed liggen :P
Ga vanavond even focussen op de spear/bow build. Ipv Hatchet/Greataxe wat ik ontzettend leuk vond.

ben nu level 16 en wil voor 19.9 zeker weten welke ik eerst wil mainen :P
Omdat je vanaf 20 die respec kosten moet betalen.

Kost respec eigenlijk gold of dat "azoth" ? Als het gold is maakt het niet zo heel veel uit maar ik verwacht wel Azoth van deze game :P en denk oprecht dat ze die currency uiteindelijk in de store gaan aanbieden.
Mijn vriendin gaat einde middag vast de 'queue' aanzetten voor me, hopelijk kan ik dan meteen inspringen als ik thuis kom

• Ricmaniac
Alwayshappyz schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:21:
[...]

Het gebeurd eigenlijk bij elke nieuwe MMO (of grote expansions) dat de servers de eerste dagen veel problemen geven. .
Zoals je zegt het gebeurd bijna altijd en ik verwachte het ook inderdaad. Dus was gisteravond niet verbaasd.
Waar ik wel verbaasd over was is hoe ontzettend goed de server het de hele dag heeft volgehouden.

Ontzettend weinig lag. gelijk vanaf 08:00 prima het eerst stuk kunnen doen terwijl het zo ontzettend druk was.
Dat moet ik ze echt toe geven want is de eerste MMO launch waarvan ik denk: oke.. steady launch wel.

Login servers zijn wel een drama natuurlijk maarja. het is het 1 of het ander blijkbaar want waarschijnlijk als ze meer mensen zouden toelaten voor die queues dan word de server zelf instabieler. is een afweging die ze maken denk ik.

• Ricmaniac
Killion schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:25:
[...]

Mijn vriendin gaat einde middag vast de 'queue' aanzetten voor me, hopelijk kan ik dan meteen inspringen als ik thuis kom
Oh ik doe het iets anders (deed ik gister ook). Que aanzetten om uur of 4. en als je ingelogd bent me timer elke 25 minuten gezet zodat ik even me character een stap vooruit of achteruit zet via teamviewer op me telefoon haha. Ging perfect gister.

Hopen dat dit niet zo lang aanhoud though want het is natuurlijk ontzettend vervelend. Maar heel eerlijk. ik denk dat we het drukste nog niet gezien hebben en dat dat vandaag, morgen of overmogen gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:38
Modbreak:Het niveau is even ver te zoeken hier, laten we niet afzakken naar het niveau van enkele servers (blijkbaar).

PS: werven van spelers in het topic is ongewenst > neem contact op met de TS om je server of clan op te nemen in de openingspost.

En oh ja, er is gewoon een officiele Tweakers Discord waar je kunt afspreken...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:19
Ricmaniac schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:26:
[...]

Zoals je zegt het gebeurd bijna altijd en ik verwachte het ook inderdaad. Dus was gisteravond niet verbaasd.
Waar ik wel verbaasd over was is hoe ontzettend goed de server het de hele dag heeft volgehouden.

Ontzettend weinig lag. gelijk vanaf 08:00 prima het eerst stuk kunnen doen terwijl het zo ontzettend druk was.
Dat moet ik ze echt toe geven want is de eerste MMO launch waarvan ik denk: oke.. steady launch wel.

Login servers zijn wel een drama natuurlijk maarja. het is het 1 of het ander blijkbaar want waarschijnlijk als ze meer mensen zouden toelaten voor die queues dan word de server zelf instabieler. is een afweging die ze maken denk ik.
Tja als je weet dat elke server 'goed' kan draaien met max 2000 spelers en dat is ook het maximum spelers dat op een server kunnen spelen is het logisch dat deze het volhouden.
(Blijkbaar met de open beta hadden ze dit verhoogd en was het niet optimaal)

Het probleem is dat als de server vol is, tja dan is die vol. Dat is best wel jammer.
GW2 werkt met verschillende instanties. Hadden ze dat ook niet kunnen doen ? Misschien lastiger met de pvp en gebeiden.
Hopelijk kunnen ze dit toch snel oplossen.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:38
Gixxer27 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:52:
[...]

Sorry maar vind dit een beetje een rare redenering, elke mmo of het nu WoW/SWOTR/LOTR of welke dan ook is gebouwd op dit soort quests dus wat had je dan verwacht.

En idd endgame is zeker rond pvp gebouwd nu nog en het is nog afwachten wat er verder aan raids/instances bij komt.
Zo'n rare redenering vind ik dit niet. Ik heb jaren WoW gespeeld en daar is het inderdaad ook veel hetzelfde maar daar heeft het wel een doel. Wat ik met de beta vooral had is dat je van hot naar her wordt gestuurd zonder enige vorm van onderbouwing van waarom ik dat zou moeten doen. Tevens moet je alles lopen en zijn er geen mounts.

Met de daily quests voor je faction bijvoorbeeld, je pakt een quest, ga helemaal aan de andere kant van de map 3 doosjes halen. Dat gedaan, weer helemaal terug, nieuwe quest gepakt, wordt ik weer terug naar dat gebied gestuurd voor weer een nutteloze quest.

Bij WoW, en andere MMORPGs zit er wel een idee achter of een reden achter waarom ik dat zou doen. Tevens wordt je bij andere MMORPGs niet zo veel van hot naar her gestuurd, daar zit een meer natuurlijke flow in die ik bij New World mis.

[ Voor 3% gewijzigd door Poulske op 29-09-2021 11:46 ]

• Blackboard
Ricmaniac schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:28:
[...]

Oh ik doe het iets anders (deed ik gister ook). Que aanzetten om uur of 4. en als je ingelogd bent me timer elke 25 minuten gezet zodat ik even me character een stap vooruit of achteruit zet via teamviewer op me telefoon haha. Ging perfect gister.

Hopen dat dit niet zo lang aanhoud though want het is natuurlijk ontzettend vervelend. Maar heel eerlijk. ik denk dat we het drukste nog niet gezien hebben en dat dat vandaag, morgen of overmogen gaat zijn.
En dan vragen we ons af waarom de log-in queues zo lang zijn? Als mensen niet AFK gaan, de game daadwerkelijk spelen en niet via dit soort constructies ingelogd blijven. Dan zullen de queues vanzelf korter zijn :(

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
Blackboard schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:46:
[...]

En dan vragen we ons af waarom de log-in queues zo lang zijn? Als mensen niet AFK gaan, de game daadwerkelijk spelen en niet via dit soort constructies ingelogd blijven. Dan zullen de queues vanzelf korter zijn :(
Ik snap je punt, maar het alternatief is niet kunnen spelen. Dus ik ben dan nu even liever egoïstisch en zorg dat mijn character iedere 20 minuten even een stap zet terwijl ik aan het koken en eten ben dan dat ik uitlog en gegarandeerd niet meer kan spelen. Heb niet 10 uur in een queue gezeten om na 2 uurtje spelen uit te loggen omdat ik even iets anders moet doen.

Don't hate the player, hate the game. Uiteindelijk is het aan Amazon om dit te fixen want laten we eerlijk zijn, maximaal 2000 spelers op 1 world, waarbij het niet mogelijk is om met je character uit te wijken naar een andere world, is gewoon slecht. Dit zal uiteindelijk allemaal beter gaan worden (hoop ik).

Het wachten duurde enorm lang om erin te komen, maar toen ik er eenmaal inzat was alles enorm stabiel en soepel. Buiten de lange queue tijden om vind ik dat dit de beste launch is van alle games die ik meegemaakt heb.

• Khaelos
Hatsjoe schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:54:
[...]

Ik snap je punt, maar het alternatief is niet kunnen spelen. Dus ik ben dan nu even liever egoïstisch en zorg dat mijn character iedere 20 minuten even een stap zet terwijl ik aan het koken en eten ben dan dat ik uitlog en gegarandeerd niet meer kan spelen. Heb niet 10 uur in een queue gezeten om na 2 uurtje spelen uit te loggen omdat ik even iets anders moet doen.

Don't hate the player, hate the game. Uiteindelijk is het aan Amazon om dit te fixen want laten we eerlijk zijn, maximaal 2000 spelers op 1 world, waarbij het niet mogelijk is om met je character uit te wijken naar een andere world, is gewoon slecht. Dit zal uiteindelijk allemaal beter gaan worden (hoop ik).

Het wachten duurde enorm lang om erin te komen, maar toen ik er eenmaal inzat was alles enorm stabiel en soepel. Buiten de lange queue tijden om vind ik dat dit de beste launch is van alle games die ik meegemaakt heb.
Ik las hierboven ergens dat Amazon 2 weken van gratis server veranderen aanbied.

Verder doe ik het zelf ook zo, ben gister om 06:30 opgestaan om te kunnen spelen en heb dan weinig zin om een afk kick te krijgen en in een uren lange queue te moeten staan :/

Verder moet ik zeggen dat het hele craften/gatheren echt goed is verweven met het questen, hier een boompje daar een rotsje, zo rasp je ongemerkt toch een hoop materials op :)

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• Blackboard
Als iedereen zich ingelogd houdt, blijft de queue oneindig lang en benadeel je spelers die niet alvast om 15.00 kunnen inloggen. De drukte zal blijven de komende dagen en weken, een casual game voor iemand die na 19.00 pas kan spelen wordt daardoor onmogelijk gemaakt.

Diner koken en eten is overigens nooit ''maar'' 20 minuten, tenzij je er een magnetronmaaltijd inschuift. Ik vind het behoorlijk egoïstisch. Het is niet ''don't hate the players, hate the game''. De spelers veroorzaken het zelf, als je de hele dag al hebt kunnen spelen... is het dan niet sympathiek om een ander ook wat speeltijd te gunnen en gewoon de queue gebruikt zoals hij is bedoeld?

• Killion
Blackboard schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:07:
Als iedereen zich ingelogd houdt, blijft de queue oneindig lang en benadeel je spelers die niet alvast om 15.00 kunnen inloggen. De drukte zal blijven de komende dagen en weken, een casual game voor iemand die na 19.00 pas kan spelen wordt daardoor onmogelijk gemaakt.

Diner koken en eten is overigens nooit ''maar'' 20 minuten, tenzij je er een magnetronmaaltijd inschuift. Ik vind het behoorlijk egoïstisch. Het is niet ''don't hate the players, hate the game''. De spelers veroorzaken het zelf, als je de hele dag al hebt kunnen spelen... is het dan niet sympathiek om een ander ook wat speeltijd te gunnen en gewoon de queue gebruikt zoals hij is bedoeld?
Tsja, het is dan de vraag hoeveel spelers dit doen. Ik denk overigens niet bijster veel.
Al moet ik zeggen dat ik vrede heb als mijn vriendin al voor mij de queue start en ik te laat thuis kom.

Heeft in ieder geval iemand netjes in de queue gewacht ;))

• Hatsjoe
Blackboard schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:07:

Het probleem is dat ik mijn character al heb op server X, en dus niet naar een minder drukke server kan. Nieuwe spelers die enorm lang in de wachtrij moeten staan kunnen dan beter naar een rustige server en dan over 2 weken die world transfer doen. Anders moet ik mijn character verwijderen, puur omdat nieuwe spelers dan sneller op de world waarop ik zat kunnen inloggen?

Op dit moment is het gewoon nog "first come, first serve", en wanneer je er na letterlijk 10 uur eindelijk op zit, ga je dit plekje niet zomaar opgeven omdat je even een uurtje AFK bent om te koken en eten. Zie het als 12 uur voor de kaartverkoop van een concert wachten bij de ingang, en dan 5 minuten voordat de deuren open gaan weglopen om even wat eten te halen, doe je ook niet. Het scheelt dat je met een spel als dit wel kunt weglopen zonder je plek te verliezen (door te zorgen dat je geen AFK kick krijgt). Als je in het echt ook had kunnen weglopen uit een wachtrij zonder je plek te verliezen zou je dat ook doen.

• Luukwa
  • Laatst online: 09:00

Luukwa

o/

Hoe is 't inmiddels met de wachtij op Barri? Kan ik me al verheugen op vanavond of is 't nu al drama?

Soundcloud!

• Ricmaniac
Je kan er hoe dan ook van uit gaan dat als je nu de eerst week pas savonds inlogt je een queue hebt.

@Blackboard ik snap je punt 100%.
Maar wat iemand anders ook zei ik ben dan liever egoistisch dat ik in ieder geval vanavond kan spelen want als ik gisteren om half 9 ofzo pas had ingelogd dan kon je er donder op zeggen dat ik pas 12 uur snachts een keer ingelogd was.

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 15:35
Luukwa schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:37:
Hoe is 't inmiddels met de wachtij op Barri? Kan ik me al verheugen op vanavond of is 't nu al drama?
Queue van 208 op dit moment. (barri)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Aggressor schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:16:
hebben jullie hem via steam gekocht of via amazon?
als je hem via amazon koopt hoe werkt het dan?
Ik via steam. Nu mijn Twitch account gekoppeld en op de achtergrond Twitch gemute open om die drops te verdienen.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

• patrickjwz
  • Laatst online: 24-08 15:33
Flapperbol schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:51:
[...]

Heb je VPN o.i.d. gebruikt of alleen adres aangepast?

• Luukwa
  • Laatst online: 09:00

Luukwa

o/

Idanue schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:49:
[...]

Queue van 208 op dit moment. (barri)
Ai, dat zal vanavond alleen nog maar hoger zijn.. zonde.

Soundcloud!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Luukwa schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:37:
Gisteravond had ik hem na werktijd aangezet (kwart voor 6 zo'n beetje), toen zat ik in de queue op plek 978. Twee uur later kon ik ongeveer spelen. Kon ik mooi in de tussentijd eten en een wandeling doen.

• Flapperbol
patrickjwz schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:03:
[...]

Heb je VPN o.i.d. gebruikt of alleen adres aangepast?
Geen VPN, Amerikaans adres was voldoende.

Het was wel een Amazon account welke ik alleen voor Amerikaanse orders gebruik, maar volgens mij zou dat niet uit moeten maken.
Sommige items hebben een strengere regio check, zo is het mij nog niet gelukt om via datzelfde account Nintendo Switch game codes te kopen. New World deed echter nergens moeilijk over.

• Tribunus
Ik verwacht toch echt dat veel mensen na dit weekend al wel stoppen met spelen, dat zie je toch vaak. Daarnaast is er dan wellicht uitbreiding qua server capaciteit. Het maakt het voor nu niet minder vervelend natuurlijk. Lekker even na je werk gamen zit er zo niet in..

Ik verwacht dat het volgende week al een stuk beter te spelen is met vele kortere queue. Maar dat gezegd hebbende; Ik heb geen glazen bol helaas!

• patrickjwz
  • Laatst online: 24-08 15:33
Flapperbol schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:09:
[...]

Geen VPN, Amerikaans adres was voldoende.

Het was wel een Amazon account welke ik alleen voor Amerikaanse orders gebruik, maar volgens mij zou dat niet uit moeten maken.
Sommige items hebben een strengere regio check, zo is het mij nog niet gelukt om via datzelfde account Nintendo Switch game codes te kopen. New World deed echter nergens moeilijk over.
Had je wel al een CC gekoppeld? Ik heb net namelijk m'n default adres aangepast maar dat lijkt niet voldoende te zijn. En krijg je de key trouwens per mail of wordt die meteen getoond?

• justsander
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 13:36
Hoe kies je nu een juiste server als je vanavond wat wil spelen? Gewoon een EU Frankfurt server pakken die niet vol zit?

• Khaelos
Zojuist probeer ik in te loggen via remote desktop en er is dus ook midden op de (werk) dag gewoon een dikke queue..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1Dl4ldsON7MfUSEcC9L0j_zVoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/edm4U8aKMzv7c6o4hfpA6ac2.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk gaan ze dit nog wel aanpakken :-(

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

justsander schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:34:
Hoe kies je nu een juiste server als je vanavond wat wil spelen? Gewoon een EU Frankfurt server pakken die niet vol zit?
Ja. Dit is wel de beste optie op dit moment. Je hebt twee weken de tijd om een gratis transfer uit te voeren mocht je dit willen. Dus als de drukte beetje gezakt is.

Rupsen, Rapsen.

• Metian

Metian

Snert is vies

Khaelos schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:43:
Zojuist probeer ik in te loggen via remote desktop en er is dus ook midden op de (werk) dag gewoon een dikke queue..[Afbeelding]

Ze zullen ongetwijfeld langzaam het limiet van 2.000 wel iets verhogen. Maar voorlopig zullen die queues gewoon blijven. Zijn gewoon teveel mensen die het willen spelen.. durf te wedden dat over paar weken het al stuk rustiger is.

Rupsen, Rapsen.

• shibble
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-08 13:53
Zojuist probeer ik in te loggen via remote desktop en er is dus ook midden op de (werk) dag gewoon een dikke queue..[Afbeelding]

De queue is begonnen rond 12:30/13:00, sochtends nergends last van gehad.

• Khaelos
Het werkt wel in de hand dat mensen (zoals ik) denken "hmm over 1.5 klaar met werken, laat ik maar alvast op afstand inloggen anders kan ik eerst 2 uur in de queue gaan staan.."

En dat houd weer in stand dat er overdag al queues zijn.. we zitten in een eindeloze spiraal :+

[ Voor 21% gewijzigd door Khaelos op 29-09-2021 13:58 ]

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:08
Tribunus schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:10:
Ik verwacht toch echt dat veel mensen na dit weekend al wel stoppen met spelen, dat zie je toch vaak. Daarnaast is er dan wellicht uitbreiding qua server capaciteit. Het maakt het voor nu niet minder vervelend natuurlijk. Lekker even na je werk gamen zit er zo niet in..

Ik verwacht dat het volgende week al een stuk beter te spelen is met vele kortere queue. Maar dat gezegd hebbende; Ik heb geen glazen bol helaas!
Sowieso spelen veel mensen eerste dagen ook langer. Ipv 3 uur bijvoorbeeld 2 uur scheelt natuurlijk ook al flink op server capaciteit.

Komt altijd wel weer goed :9.

400 - 700k concurrent is natuurlijk ook gewoon ontzettend veel.

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Na het lezen van het topic net het spel aangeschaft. maar nu keuzes welke server zal het worden? :)

• justsander
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 13:36
runner83 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:27:
Na het lezen van het topic net het spel aangeschaft. maar nu keuzes welke server zal het worden? :)
Overal zit een dikke queue time op https://newworldstatus.com/

• Tribunus
runner83 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:27:
degene met de laagste populatie. Je kan na 2 weken een gratis transfer doen :) Als je dus wilt spelen, kies een low pop server (maar volgens mij hebben alle servers nu que's)

• Tribunus
Zucht, klapt die queue er weer uit, kom ik op de dubbele positie weer terug. Dat er een que is OK. Is vervelend maar ik vind het wel echt knake dat die er vaak uit knalt en je dan je positie kwijt bent... Wordt daar echt wel chagrijnig van...

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Haha inderdaad sta in de Que op de server Barri 177.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:25
Vanochtend even een uurtje gespeeld op Barri en werd onpasselijk van mijn mede Nederlanders in de diverse chats... wat een toxisch gedrag zeg...man man man :/
Ik heb eieren voor mijn geld gekozen en op een andere server een char aangemaakt.

Ga daar nu verder spelen. De chat is daar tenminste op een normaal niveau.
Ik heb echt zo geen zin om met scheldende en schoppende pubers in 1 wereld te zitten :-(

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40

Zou daar niet op rekenen. Op basis van https://newworldstatus.com/ eu; Je ziet dat het 2000 spelers per world is en het totaal aantal gelijktijdige spelers blijft steken op 183K. Ondertussen loopt de wachtrij op van 34K vanmorgen tot 134K op dit moment. Om al die spelers binnen te laten hebben ze letterlijk 2x zo veel worlds nodig.

Die 2000 spelers per world zal een design keuze zijn, die zie ik niet snel veranderen. Wat ze nog wel zouden kunnen doen is snellere afk kicks en de banhamer toepassen op mensen die afk kicks omzeilen. Maar dat zie ik niet snel gebeuren, daar krijg je kwade klanten van.

Maar goed ik heb daarstraks even getest hoe erg het was en toen was ik 275 en daar was ik binnen een half uur doorheen. Wie weet valt het wel mee.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Vortigen schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:38:
Vanochtend even een uurtje gespeeld op Barri en werd onpasselijk van mijn mede Nederlanders in de diverse chats... wat een toxisch gedrag zeg...man man man :/
Ik heb eieren voor mijn geld gekozen en op een andere server een char aangemaakt.

Ik heb echt zo geen zin om met scheldende en schoppende pubers in 1 wereld te zitten :-(
Nederlanders... schaam me er soms echt voor als die chats zie.
Denk dat ik ook maar andere server ga pakken, ben nu toch nog niet zover qua levels, dus heb de vrijheid nog.

En ik heb geen zin om de globale chat uit te moeten zetten, omdat er puberale kinderen zitten te spelen.. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Metian op 29-09-2021 14:41 ]

Rupsen, Rapsen.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Metian schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:40:
[...]

Denk dat ik ook maar andere server ga pakken, ben nu toch nog niet zover qua levels, dus heb de vrijheid nog.
Tijdens de open beta heb ik global chat uitgezet. Ging elke 30 seconde over racisme...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• pirader
Vortigen schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:38:

Ik heb gewoon global chat disabled.
Maurader faction chat is gewoon normaal en de GoT company is allemaal 18+ en zulks gedrag wordt niet getolereerd.
Ik vermoed ook dat diezelfde mensen die de boel in global chat verzieken na een paar weken ook weer weg zijn.

• Vortigen
Metian schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:40:
[...]

Ja, je zou bijna plaatsvervangende schaamte krijgen.
Ik was ook nog maar lvl 10 dus nog niet al te veel geinvesteerd.
Nou ja, nu nog de queues wat minder - of weg - en dan hopelijk lekker ontspannen gamen >:)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:16
Godzijdank heb ik niet voor die toxic Barri server gekozen. Speel op een random Engels talige server, toch voornamelijk solo :).

Ik heb wel mijn heavy setup laten vallen en speel nu hatchet met bow, maar wil misschien musket. Welke is "beter"? Of maakt het niet echt uit...

• Vortigen
Global chat was idd het ergst, maar zag het ook in andere kanalen.
En de hele chat uitzetten doe ik ook regelmatig - gewoon om niet afgeleid te worden door wat voor chat dan ook - maar als je dan even kijkt is weer een of ander drama (in het NL en het liefst in Caps) aan de gang.

Hoop dat het verbeterd en NW niet een toxic community sfeertje gaat krijgen.

• Vortigen
Westland1940 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:48:
Godzijdank heb ik niet voor die toxic Barri server gekozen. Speel op een random Engels talige server, toch voornamelijk solo :).

Ik heb wel mijn heavy setup laten vallen en speel nu hatchet met bow, maar wil misschien musket. Welke is "beter"? Of maakt het niet echt uit...
Ik lees dat Hatchet en bow een goede combi is. Heb het zelf niet geprobeerd maar zag laatst al een soort "Hunter" build voorbij komen.

Ik ga voor Spear/Lifestaff. Spear doet lekkere dmg, heeft leuke knockbacks en Lifestaff voor de (zelf)heals.
Ze noemen deze build de "Templar" las ik :)

• Westland1940
Vortigen schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:53:
[...]

Ik lees dat Hatchet en bow een goede combi is. Heb het zelf niet geprobeerd maar zag laatst al een soort "Hunter" build voorbij komen.

Ik ga voor Spear/Lifestaff. Spear doet lekkere dmg, heeft leuke knockbacks en Lifestaff voor de (zelf)heals.
Klopt, ik gebruik nu de Hunter build. De afwisseling tussen bow en hatchet is veel leuker dan alleen 2 sword/axe wapen setups. Alleen moet ik zeggen dat ik de musket echt tof vond tijdens de beta.

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Oh my, nu al een Q van 1343 :(

[ Voor 3% gewijzigd door Eindhoven657 op 29-09-2021 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Vortigen schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:53:
[...]

Dat lijkt mij ook wel wat! Had al Lifestaff als secondary, fijn voor de heals inderdaad, maar weet nog niet goed wat ik als primary wil. Spear maar eens proberen. :)

Denk dat healing role ook wel fijn is voor groepsactiviteiten. Weet vanuit WoW dat je als healer of tank altijd wel een plek had voor raids en dungeons, omdat er niet zo heel veel van waren.

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 12:45
Que van 1400 op Barri en alle andere EU servers zitten op HIGH.
Ik had van amazon wel verwacht dat ze een zooi extra servers online zouden uitrollen.

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:45
Weet er iemand toevallig hoe vaak je in deze 2 weken kan wisselen van server met dezelfde character? Is dit maar éénmalig of oneindig in de twee weken.

• fitznl
  • Laatst online: 03-09 10:13
Westland1940 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:48:

Pijlen zijn vooral aan het begin makkelijker te maken dan kogels. Alleen aan het begin is het even een stukje lopen richting het eerste stadje. Die kippen die de veren droppen voor pijlen maken zitten daar in de buurt. Persoonlijk vind ik musket leuker, maar kom toch vaak uit bij de bow. Makkelijker pijlen en het afvuurschema is hoger bij de boog zodat je nog eens missen mag. Ja ja, maar toch hoop dat ze op dit punt world of warcraft volgen, begonnen ook met pijlen/kogels nodig maar werd later afgeschaft. Toch niet eerlijk, hatchet mag je onbeperkt gooien :)

• Hatsjoe
Welja schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:22:
Que van 1400 op Barri en alle andere EU servers zitten op HIGH.
Ik had van amazon wel verwacht dat ze een zooi extra servers online zouden uitrollen.
Die zijn er ook wel, maar per world is er nog steeds een limiet van 2.000 spelers. Bij launch hadden we 86 servers op EU, momenteel zijn dat er 150. Dus het aantal servers is bijna verdubbeld.

Wat Amazon nu zou moeten doen is die limiet van 2.000 spelers per world ophogen, maar dan is weer het risico op instabiliteit. Het zou beter geweest zijn als er iets van "phasing" of meerdere "world instances" gebruikt werden waardoor niet iedereen op dezelfde server zit, en je dus in principe een ongelimiteerd aantal spelers tegelijk kunt serveren. Maar dat botst dan weer met de principes van het spel New World.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
fitznl schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:37:
[...]

Pijlen zijn vooral aan het begin makkelijker te maken dan kogels. Alleen aan het begin is het even een stukje lopen richting het eerste stadje. Die kippen die de veren droppen voor pijlen maken zitten daar in de buurt. Persoonlijk vind ik musket leuker, maar kom toch vaak uit bij de bow. Makkelijker pijlen en het afvuurschema is hoger bij de boog zodat je nog eens missen mag. Ja ja, maar toch hoop dat ze op dit punt world of warcraft volgen, begonnen ook met pijlen/kogels nodig maar werd later afgeschaft. Toch niet eerlijk, hatchet mag je onbeperkt gooien :)
Ik ga toch over van bow naar musket. Bow is vrijwel in elke MMORPG, musket niet. Ben daardoor een beetje bow moe, ook door games als Skyrim. En de sounds en animaties van de musket zijn heel tof.

Musket + hatchet = "The Patriot" build, personage van Mel Gibson in The Patriot (2000). Hoe ziek is die dan 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZaTuiMd-dKZu3lUS-Kwvmk7GsA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uL5A4CI0viJjimGfTvZFTzLe.jpg?f=user_large

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 20:33
Queue plek nr 1900 Barri.

Vriend van mij gaat nu beginnen, aparte queue voor 'starting area' en direct op plek 34 in de rij. Was dit er eerder ook al? Kan ik mij niet herinneren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1aMdjXZfsMIov1tuZmyqWfbm1R8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HFofv76t9xkhCkkPE16kdjWa.jpg?f=fotoalbum_large

• Simone96
  • Laatst online: 16-09 00:14
Gaat alweer goed dit. Was een kwartier geleden begonnen met queuen, stond op plek 1540. Ineens error alsof de login servers er weer uit lagen. Nu opnieuw queue gestart en nu begin ik op plek 1940 (op Barri). Ik ben benieuwd of ik straks na werk en eten kan spelen.

• mnarijnm
Dat is raar @Simone96
Ik sta nu een klein uurtje in de queue/rij. Ik heb tot nu toe maar 2 keer foutmelding gekregen. Nadat ik `opnieuw` in de rij ging staan, kreeg ik mijn oude positie terug. Of zelfs een lagere

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
Simone96 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:59:
Gaat alweer goed dit. Was een kwartier geleden begonnen met queuen, stond op plek 1540. Ineens error alsof de login servers er weer uit lagen. Nu opnieuw queue gestart en nu begin ik op plek 1940 (op Barri). Ik ben benieuwd of ik straks na werk en eten kan spelen.
Same, was van 800 queue bijna klaar, maar helaas op het einde een error. Maar weer opnieuw queuen. 1400e nu in de queue.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Jaa queue is alweer raak.

https://newworldstatus.com/?sort=queue

als je hier naar onder scrollt zie je alle server queues.

Die is accurater dan in game. want in game kan je 10 minuten op plek 300 staan maar op die website zie je gewoon heel duidelijk elke keer dat je ververst de queue tijden etc

• Tribunus
Ricmaniac schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:09:
Jaa queue is alweer raak.

https://newworldstatus.com/?sort=queue

als je hier naar onder scrollt zie je alle server queues.

Die is accurater dan in game. want in game kan je 10 minuten op plek 300 staan maar op die website zie je gewoon heel duidelijk elke keer dat je ververst de queue tijden etc
Ik weet niet exact hoe up to date die website is maar er klopt uberhaubt niets van omdat 90% van de mensen te maken krijgt met foutmeldingen in de queue en vervolgens weer achteraan beginnen. Ik verwacht eigenlijk wel dat Amazon met gemakt met een statement zou moeten komen. Er staan meer mensen in de que dan dat er aan het spelen zijn, is toch wel van de zotte... zsm nieuwe servertjes aan, lijkt me geen probleem voor AWS toch?

• Killion
Ach, mijn idee om mijn vriendin in te laten loggen is ook gefaald, kom net thuis - queue van 350. error, zit nu in 1700 in de rij. ik vind het allemaal wel gezegend en ga naar US toe.

• pirader
Tribunus schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:12:
[...]

Ik weet niet exact hoe up to date die website is maar er klopt uberhaubt niets van omdat 90% van de mensen te maken krijgt met foutmeldingen in de queue en vervolgens weer achteraan beginnen. Ik verwacht eigenlijk wel dat Amazon met gemakt met een statement zou moeten komen. Er staan meer mensen in de que dan dat er aan het spelen zijn, is toch wel van de zotte... zsm nieuwe servertjes aan, lijkt me geen probleem voor AWS toch?
zoals eerder gezegd hebben ze de servers al geupscaled van 85 naar 150 deze ochtend!
Ze zitten met het proleem nog steeds van de server cap. 2K spelers.
Hier zijn ze nu mee aan het testen om deze omhoog te gooien.
Doen ze dit niet en de servers worden instabiel hebben ze daarover gezeik.
Upscalen ze de servers niet hebben ze ook gezeik.

Op deze manier kunnen ze toch nooit winnen 8)7 Want het is nooit goed voor iedereen.
Ik vind dat ze het best goed aanpakken. 24u na launch hebben ze de hoeveelheid servers worldwide bijna verdubbeld! Meanwhile zijn ze aan het kijken voor de spelerscap per server omhoog te gooien en doen dit doordacht door eerst te testen ipv maar wat te doen en achteraf te zien hoe het gaat.
Je mag zeggen wat je wil maar de launch is buiten de queues echt super goed verlopen. Servers draaien vlot zonder problemen.

• Tribunus
Killion schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:14:
Ach, mijn idee om mijn vriendin in te laten loggen is ook gefaald, kom net thuis - queue van 350. error, zit nu in 1700 in de rij. ik vind het allemaal wel gezegend en ga naar US toe.
De enige nog niet beantwoorde vraag is of je straks van de US naar de EU transfers kan doen.. Die extra lag heb ik geen last van... speel toch bijna geen PVP in het begin. Iemand die dat weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirader
Tribunus schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:18:
[...]

De enige nog niet beantwoorde vraag is of je straks van de US naar de EU transfers kan doen.. Die extra lag heb ik geen last van... speel toch bijna geen PVP in het begin. Iemand die dat weet?
ik ben vrij zeker dat ze enkel transfers van servers op dezelfde region gaan toelaten.

• Tribunus
pirader schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:18:
[...]

zoals eerder gezegd hebben ze de servers al geupscaled van 85 naar 150 deze ochtend!
Ze zitten met het proleem nog steeds van de server cap. 2K spelers.
Hier zijn ze nu mee aan het testen om deze omhoog te gooien.
Doen ze dit niet en de servers worden instabiel hebben ze daarover gezeik.
Upscalen ze de servers niet hebben ze ook gezeik.

Op deze manier kunnen ze toch nooit winnen 8)7 Want het is nooit goed voor iedereen.
Ik vind dat ze het best goed aanpakken. 24u na launch hebben ze de hoeveelheid servers worldwide bijna verdubbeld! Meanwhile zijn ze aan het kijken voor de spelerscap per server omhoog te gooien en doen dit doordacht door eerst te testen ipv maar wat te doen en achteraf te zien hoe het gaat.
Je mag zeggen wat je wil maar de launch is buiten de queues echt super goed verlopen. Servers draaien vlot zonder problemen.
Ik snap wat je zegt. Maar ze hebben het wel erg onderschat hoor. Er staan letterlijk meer mensen in de Q in de EU dan er aan het spelen zijn. Dat wisten ze gisteren natuurlijk ook al. En ik vind wat dat betreft de communicatie vanuit Amazon niet echt heel goed. Maargoed, zal wel aan mij liggen..

en pats, was in de Q op pos 1012 en nu weer na error 2280....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Hou toch is op met dat zeuren over de queues en servers. Denk je nou serieus dat Amazon achterover geleund zit achter de computer, lachende om deze queues?

Die gasten werken klokje rond om alles in goede banen te leiden en te zorgen dat niet alles er volledig uitklapt en dan zit gamer-nederland weer te mekkeren hoor. >:) :+

Je kan ook gewoon in de tussentijd andere dingen doen, zoals aandacht geven aan je cavia, hamster of vriendin. Lekker eitje bakken voor je moeder. Of gewoon stofzuigen in de kelder. Genoeg te doen, de queue lost vanzelf op voor je.

Of wel, geduld is een schone zak

Rupsen, Rapsen.

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
Schijnt dat als je de error krijgt dat je gewoon op kruisje kan klikken, dat je na een paar minuten weer op dezelfde plek in de queue komt als waar je zat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:27
Metian schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:22:
Hou toch is op met dat zeuren over de queues en servers. Denk je nou serieus dat Amazon achterover geleund zit achter de computer, lachende om deze queues?

Die gasten werken klokje rond om alles in goede banen te leiden en te zorgen dat niet alles er volledig uitklapt en dan zit gamer-nederland weer te mekkeren hoor. >:) :+

Je kan ook gewoon in de tussentijd andere dingen doen, zoals aandacht geven aan je cavia, hamster of vriendin. Lekker eitje bakken voor je moeder. Of gewoon stofzuigen in de kelder. Genoeg te doen, de queue lost vanzelf op voor je.

Of wel, geduld is een schone zak
Heb je natuurlijk gelijk in in zekere zin maar je betaalt natuurlijk wel voor een game omdat je die graag wil spelen en het is niet ijzersterk van Amazon dat het gewoon niet te spelen is op het moment. Dat is een beetje zoals een nieuwe auto kopen en dan pas de sleutel een week later krijgen omdat er geen sleutels meer waren. Als ik er vanavond wéér niet tussen kom is dat natuurlijk wel heel irritant.

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Voor mijn beeldvorming, wat maakt het lastig om bijvoorbeeld de server capaciteit van 2000 naar 10.000 te verhogen? Ivm de grootte van de wereld?

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

• mnarijnm
Frez schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:37:
Voor mijn beeldvorming, wat maakt het lastig om bijvoorbeeld de server capaciteit van 2000 naar 10.000 te verhogen? Ivm de grootte van de wereld?
Als ik een gokje mag wagen: Ik denk dat de game het niet aankan als er 5/7k mensen op dezelfde begin stad zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Daan0s schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:33:
[...]

Heb je natuurlijk gelijk in in zekere zin maar je betaalt natuurlijk wel voor een game omdat je die graag wil spelen en het is niet ijzersterk van Amazon dat het gewoon niet te spelen is op het moment. Dat is een beetje zoals een nieuwe auto kopen en dan pas de sleutel een week later krijgen omdat er geen sleutels meer waren. Als ik er vanavond wéér niet tussen kom is dat natuurlijk wel heel irritant.
Je hebt hier ook zeker wel gelijk in. Maar het is ook iets dat men van te voren kan weten. We hebben te maken technologie, wat dus ook tegen kan werken. Dat de vraag zo groot is, hadden ze denk ik zelf ook niet verwacht. Maar telkens het zeuren en klagen erover heeft ook totaal geen zin. En zeker hier niet, want het beinvloed alleen maar de topic naar negatieve reacties.

Rupsen, Rapsen.

• pirader
Er is zover ik weet geen sharding of layering aanwezig, waardoor iedereen inderdaad op dezelfde server ingeladen wordt.

https://www.reddit.com/r/...sharding_versus_layering/

hier kan je wat meer lezen en info verkrijgen hierover.

• Metian

Metian

Snert is vies

Het zal denk ik voornamelijk met de mechanics van de game te maken hebben. Dit zal ongetwijfeld niet gebaseerd zijn op een hard getal als 2.000, maar het is niet zo dat ze even 10.000 spelers per server kunnen toelaten zonder dat er iets kapot gaat.

Overigens lijkt het me aannemelijk dat die 2.000 gewoon een stop is voor nu, en dat het langzaam omhoog gaat om de druk te verminderen, maar het wel onder controle kan blijven.

Rupsen, Rapsen.

Pagina: 1 ... 11 ... 35 Laatste

Let op:
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Samen spelen, chatten en lobbies:
Check de Tweakers Discord