Uitvalpercentage SolarEdge omvormers en optimizers

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:00

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

bramalmelo schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 18:10:
Bij mijn SE string van 2017 zijn in 2022 panelen toegevoegd en in 2024 panelen vervangen. Dus van 8 naar 11 SE optimizers gegaan. Sinds die tijd zijn er van de 11 al 4 defecte vervangen en sinds 3 weken hebben al weer 2 het opgegeven. Kortom een score van 6 op 11, zelfs de Action heeft betere producten.
In 2025 is de garantie verlaagd naar 12 jaar en sinds enkele maanden naar 5 jaar. En maar volhouden dat het risico bij de klant ligt. 8)7 Wat natuurlijk niet kan want je kunt garantie niet zo maar inkorten als je ontdekt dat je slechte dingen op de markt brengt.,
Mijn vertrouwen in de producten van SE is onder het vriespunt. Zelfs de installatiekosten brengen ze in rekening en dat is bij verticaal geplaatste panelen geen k*pis. Heb medelijden met de installateur.
Ik begrijp trouwens niet waarom een optimizer niet zo gemaakt is dat bij een eigen defect het paneel gewoon wordt overgeslagen, net als bij overmatige schaduw. Lijkt me technisch een kleine aanpassing. :?
SE optimizers zijn gemaakt om zichzelf te monitoren. Dat heb je niet bij een string omvormer. :+

Theo

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:41
Kom bij toeval dit topic tegen. Hier is onlangs ook een optimizer vervangen, defect na 4,5 jaar. Hier draait een SE2000M met 1 optimizer voor 6 panelen.

We hebben ook al 2x eerder een storing gehad waarbij er gemeten moest worden aan de optimizer of panelen op het dak.

Al dat gebobbel over de dakpannen heeft de reservevoorraad dakpannen inmiddels aardig uitgedund.

Ik begreep van de servicemonteur dat er weinig vraag is naar nieuwe installaties (dat zou nu anders kunnen zijn) maar optimizers vervangen, daar is altijd werk in.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste