Toon posts:

Uitvalpercentage SolarEdge omvormers en optimizers

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:57
TvanW schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:37:
[...]

Hier idem SE komt er bij mij niet meer in. De afgelopen jaren zijn er zeker 10 optimizers vervangen. Kosten tot nu toe 0,00 maar mijn installateur is er mee gestopt....zoek en vind maar eens een andere. Op dit moment 2 defect lekker k*t geef je zoveel geld uit. DUURKOOP IS OOK DUURKOOP. Heb ook nog een simple installatie zonder optimizers etc....,nooit problemen mee.
De vraag is waarom je 12 kapotte optimisers hebt... Denk even na... Geen enkele fabrikant van electronica kan overleven als dat normaal is.

Zijn de optimisers wel geschikt voor de panelen? Is het originele ontwerp wel met SolarEdge designer gedaan? Dat gebeurd vaker niet dan wel... Ze beunen er echt serieus op los...

Ten nadele van jouw en de naam van SolarEdge dus ...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online

TvanW

Westerwolde - Groningen

Ronald schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 07:45:
[...]

De vraag is waarom je 12 kapotte optimisers hebt... Denk even na... Geen enkele fabrikant van electronica kan overleven als dat normaal is.

Zijn de optimisers wel geschikt voor de panelen? Is het originele ontwerp wel met SolarEdge designer gedaan? Dat gebeurd vaker niet dan wel... Ze beunen er echt serieus op los...

Mijn vertrouwen in fabrikanten is niet zo groot. Ze ontkennen keihard een probleem....denk maar ff aan Philips, autofabrikanten enz.

Achteraf blijkt dat de combinatie van mijn Solar Frontier panelen met de P405 optimizer geen gelukkig huwelijk is. Een goede/betere oplossing is er niet,. Volgens de SolarEdge designer zou deze combinatie de juiste zijn, ook volgens SE zelf.

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ronald
Bekend probleem en voor zover ik weet moet p485 het wel overleven.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Ik weet niet goed waar anders dit te plaatsen, maar ik heb de afgelopen twee weken geregeld dat de app geen informatie geeft. “Laatste update 14 uur geleden”, dat soort dingen. In mijn WiFi-config is niks veranderd, en de ontvangst is gewoon goed. Blauwe lampje is helemaal uit (SE2200HDwave), wat duidt op een communicatieprobleem met de server als ik me niet vergis.

Zijn er meer mensen die dit geconstateerd hebben? Ik heb het idee alsof dit bij SE ligt, en niet aan mijn specifieke situatie.

OhSunnyDay

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Ronald schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 07:45:
[...]

Blikseminslag ( in de buurt) gehad?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:31
Gramser schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:06:
Ik weet niet goed waar anders dit te plaatsen, maar ik heb de afgelopen twee weken geregeld dat de app geen informatie geeft. “Laatste update 14 uur geleden”, dat soort dingen. In mijn WiFi-config is niks veranderd, en de ontvangst is gewoon goed. Blauwe lampje is helemaal uit (SE2200HDwave), wat duidt op een communicatieprobleem met de server als ik me niet vergis.

Zijn er meer mensen die dit geconstateerd hebben? Ik heb het idee alsof dit bij SE ligt, en niet aan mijn specifieke situatie.
Tja, dat is het nadeel van een clouddienst. Als die verminderd beschikbaar is, krijg je dit soort situaties. Het valt mij ook wel eens op dat dit gebeurt, maar de 'storing' houdt dan niet lang aan.

• TvanW
  • Niet online

TvanW

Westerwolde - Groningen

ds23man schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:11:
[...]

Blikseminslag ( in de buurt) gehad?
Over een periode van 4 jaar ? :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@TvanW Nooit overwogen om SE eronder uit te schroeven en ze op een string omvormer te plaatsen?

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• ds23man
  • Nu online
TvanW schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:34:
[...]

Over een periode van 4 jaar ? :)
Een kennis van mij heeft een aantal jaren geleden blikseminslag gehad. Daarna werkte alles nog maar in de jaren daarna gingen er 1 voor 1 optimizers kapot. Advies van SE is dan ook om alles te vervangen na een inslag ( verzekering).

• TvanW
  • Niet online

TvanW

Westerwolde - Groningen

ds23man schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:49:
[...]

Een kennis van mij heeft een aantal jaren geleden blikseminslag gehad. Daarna werkte alles nog maar in de jaren daarna gingen er 1 voor 1 optimizers kapot. Advies van SE is dan ook om alles te vervangen na een inslag ( verzekering).
Dit is niet het gevolg van Blikseminslag, duik maar eens in deze materie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online

TvanW

Westerwolde - Groningen

AUijtdehaag schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:40:
@TvanW Nooit overwogen om SE eronder uit te schroeven en ze op een string omvormer te plaatsen?
Ja, daar ben ik momenteel mee bezig.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:48
Eerste jaar 2x P500 defect en 1x SE17k, omgeruild voor een ander exemplaar die uit Hongarije moest komen 3 weken in juli zonder omvormer gezeten. Zelf geïnstalleerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• randommen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-03 22:19
Ronald schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:03:
Ik zie optimizer typenummer in mijn portal, maar ik heb een duaal installateur+eindgebruiker account... Dus nogal lastig om duidelijk te zijn.
Optimizers zit lange garantie op, dus je zou geen geld uit moeten hoeven geven... Maar garantie kan alleen de beherende installateur claimen... En dan ben je met zo'n cowboy en beetje de Sjaak.

Hoe denk je over een zondag middag zelf studie?
(Edge academy, basic en advance cursus... Voila je kunt zelf installateur worden en het systeem in eigen beheer nemen... (Met hulp van support))
Hoe werkt dat laatste precies? Ik heb nu de basic en advanced cursus gevolgd en succesvol afgerond, best prettig weg te kijken en toch informatief, een leuk kijkje in de keuken. Wordt ik dan nu zelf installateur door dit gewoon aan te melden? Of moet ik dat ook via support vragen?

Mijn doel: Volledige toegang dashboard (zonder admin) zodat ik zelf foutmeldingen uit kan lezen, de installateur doet dit niet proactief en wilt de rechten ook niet toekennen, als je ze belt zien ze geen foutmeldingen (lees: ze weten niet waar ze moeten kijken) en via de mail waar ze om vragen laten ze het afweten...

Wat ik niet wil, alle problemen op mij nemen, wil nog steeds aanspraak kunnen maken op de installateur, zonder het gevecht aan te gaan "maar je hebt nu alles in eigen beheer".

Lijkt me ook wel handig zelf direct vragen aan SolarEdge te kunnen stellen, voor de storing die ik laatst had hebben ze toen een case aangemaakt en op afstand opgelost buiten de installateur om, ook al ben ik de systeemeigenaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@randommen dit heeft erg weinig te maken met het uitvalpercentage van optimizers.

[Voor 6% gewijzigd door teacher op 19-06-2022 10:36]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0Henk 'm!

• randommen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-03 22:19
@teacher valt volgens mij wel mee, in eerste instantie gaat het over het achterhalen van typenummers, zo ben ik hier ook gekomen want die kan ik nu ook niet zien. Vervolgens werden die trainingen aangeraden en vraag ik nu hoe daarna verder, want dat is niet helemaal duidelijk.

Lijkt me dat dat wel moet kunnen, anders zou ik hier in alle reacties alleen maar percentages verwachten.

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-03 09:07
randommen schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:13:
[...]

Hoe werkt dat laatste precies? Ik heb nu de basic en advanced cursus gevolgd en succesvol afgerond, best prettig weg te kijken en toch informatief, een leuk kijkje in de keuken. Wordt ik dan nu zelf installateur door dit gewoon aan te melden? Of moet ik dat ook via support vragen?

Mijn doel: Volledige toegang dashboard (zonder admin) zodat ik zelf foutmeldingen uit kan lezen, de installateur doet dit niet proactief en wilt de rechten ook niet toekennen, als je ze belt zien ze geen foutmeldingen (lees: ze weten niet waar ze moeten kijken) en via de mail waar ze om vragen laten ze het afweten...

Wat ik niet wil, alle problemen op mij nemen, wil nog steeds aanspraak kunnen maken op de installateur, zonder het gevecht aan te gaan "maar je hebt nu alles in eigen beheer".

Lijkt me ook wel handig zelf direct vragen aan SolarEdge te kunnen stellen, voor de storing die ik laatst had hebben ze toen een case aangemaakt en op afstand opgelost buiten de installateur om, ook al ben ik de systeemeigenaar.
Je kan een installateurs account aanmaken op:
https://monitoring.solare...egistration/?locale=nl_NL
Het was voorheen niet nodig om een training er voor te doen. Ik weet niet of dit veranderd is?

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

Acties:
  • +1Henk 'm!

• godfriedd
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:11
TvanW schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 08:22:
[...]

Mijn vertrouwen in fabrikanten is niet zo groot. Ze ontkennen keihard een probleem....denk maar ff aan Philips, autofabrikanten enz.

Achteraf blijkt dat de combinatie van mijn Solar Frontier panelen met de P405 optimizer geen gelukkig huwelijk is. Een goede/betere oplossing is er niet,. Volgens de SolarEdge designer zou deze combinatie de juiste zijn, ook volgens SE zelf.
Dit is inderdaad zoals @Ronald al aangeeft een bekend probleem. Hoewel SE in het verleden heeft aangegeven dat dit een werkende combinatie is blijkt dat die SF panelen in sommige omstandigheden een flink hogere spanning geven dan wat in de datasheet staat en ook dan wat de S405-optimizers kunnen hebben. De S485 kan het wel hebben. Ik heb er ook al een aantal vervangen (hoewel niet zoveel als in jouw installatie). Dat SE niet publiekelijk erkent dat dit een probleem is heeft vermoed ik te maken met het feit dat het ook niet 100% aan hen te wijten is. Ze vervangen nu gewoon (probleemloos) de gevallen die zich melden maar bij een officieel statement ga je natuurlijk situaties krijgen dat mensen preventief hele installaties vervangen willen hebben terwijl dat een gigantische kostenpost zal zijn. Uit bedrijfsmatig perspectief begrijp ik dat wel eerlijk gezegd.

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:21
De installatie is uit 2014 en in 2018 is de eerste P405-2RM4MRM optimizer kapot gegaan. Die is toen vervangen door de P405-5RM4MRM-NM24 optimizer in onderstaande overzicht. Later zijn nog een paar extra panelen aan de installatie toegevoegd met de P485-4RMDMRM-NM25 optimizers. Twee weken geleden is de tweede P405 (uit 2014) kapot gegaan. Ga die z.s.m. vervangen door een P485. Na vervanging zitten nog 9 x de P405 in de installatie zit...het uitvalsrisico blijft dus hoog.

• godfriedd
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:11
rogervdh schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:49:
De installatie is uit 2014 en in 2018 is de eerste P405-2RM4MRM optimizer kapot gegaan. Die is toen vervangen door de P405-5RM4MRM-NM24 optimizer in onderstaande overzicht. Later zijn nog een paar extra panelen aan de installatie toegevoegd met de P485-4RMDMRM-NM25 optimizers. Twee weken geleden is de tweede P405 (uit 2014) kapot gegaan. Ga die z.s.m. vervangen door een P485. Na vervanging zitten nog 9 x de P405 in de installatie zit...het uitvalsrisico blijft dus hoog.

[Afbeelding]
Ja die P405's zijn wel probleemkindjes helaas. Ik heb er zelf ook al best wel wat vervangen. En naast die ook al een aantal geintegreerde optimizers in panelen. Gelukkig nog geen andere types op dit moment.

• rogervdh
godfriedd schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:30:
[...]

Ja die P405's zijn wel probleemkindjes helaas. Ik heb er zelf ook al best wel wat vervangen. En naast die ook al een aantal geintegreerde optimizers in panelen. Gelukkig nog geen andere types op dit moment.
RMA bij Solaredge aangevraagd en vergeten erbij te zetten dat ik graag een P485 zou ontvangen (had een beetje verwacht dat het automatisch zou gebeuren). Hebben ze een P405 verzonden. :-S Gelukkig twee dagen geleden een (nieuwe) P485 optimizer via Marktplaats op de kop kunnen tikken, dus die ga ik monteren. Blijft die RMA P405 van Solaredge als reserve op de plank liggen....

Iemand een idee wat het verschil is tussen de P405-2RM4MRM (type uit 2014) en de P405-4RM4MRM-NA25 (die nu verzonden is als RMA). Hopelijk een verbeterde versie van de P405, maar misschien ook wishful thinking. :P

• PDEV12
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-03 01:51
12 panelen. 2015 geïnstalleerd. (Nu 8 jaar oud). 3x optimizers defect. Betreft iedere keer een andere optimizer.

1e optimizer defect na ca. 2 jaar?
2e optimizer 24 maart 2022 (3 juni vervangen.. )
3e optimizer 12 december 2022 (Wacht nog altijd op herstel...)

Het probleem van vervanging ligt bij de installateur. Moeten een hoogwerker huren...

Wellicht iets om over na te denken bij aanschaf (en verkoop...) van zonnepanelen.

• Ronald
@PDEV12 fijn dat je ook even aangeeft welke panelen en optimizers je hebt.

Toevallig Solar frontier een p405?

• PDEV12
Beste Ronald,

8 jaar geleden, die info niet direct voorhanden.
Bij deze de info uit de offerte.

Omvormer: SE3000
Phono Solar PS250P-20/U
Gebruikte optimizers onbekend.

• rogervdh
Als je in de Solaredge monitoringportal toegang hebt tot "Rapporten", dan kun je het "Inbedrijfstelling" rapport downloaden en daar vind je ook de type(s) optimizers.De installateur moet je dan wel voldoende rechten hebben gegeven in de monitoring portal.

Het probleem van vervanging ligt bij de installateur. Moeten een hoogwerker huren...
Mag ik vragen welk tarief de installeur in rekening brengt per optimizer wissel? Pure interesse, bij mij was het € 411,00.

[Voor 42% gewijzigd door rogervdh op 28-02-2023 13:04]

• PDEV12
Beste Roger,

Geen toegang tot rapporten.
Valt nog onder garantie.

• rogervdh
25 jaar garantie heb ik ook (op de optimizers), maar gratis verwisselen is er helaas niet bij...

• PDEV12
Als er in jouw offerte geen expliciete melding staat dat het verwisselen op eigen kosten is, zou ik het niet zomaar accepteren. Die panelen liggen (meestal) op grote hoogte.

De installateur mag het uitvechten met de leverancier van die optimizers.

• TvanW
  • Niet online

TvanW

Westerwolde - Groningen

Bij mijn weten ontvangt de installateur een vergoeding voor het vervangen van een optimizer.
Bij mij zijn er vanaf 2016 10+ optimizers P405 vervangen. :-(

[Voor 25% gewijzigd door TvanW op 28-02-2023 17:00]

• ds23man
  • Nu online
De installateur ontvangt inderdaad een bedrag voor zijn werk, maar dat is vrij laag en vaak niet toereikend.

• PDEV12
Maar ja, daar heeft een consument niets mee te maken. Dat is aan het ondernemerschap van de installateur om dit goed te regelen met de aanbieder van de optimizers of met de klant door dit vooraf te melden.

Ik las ergens dat die optimizer €50,- kosten?
Een halve dag een hoogwerker (16,15 m) huren kost €180,- ex BTW.

Lijkt me dat je daar wel goede afspraken over kunt maken met de verschillende partijen.

• ds23man
  • Nu online
Volgens mij betaald SE ongeveer een 60 euro. Dit is trouwens nog netjes omdat onder zakelijke garantie over het algemeen alleen de onderdelen vergoed worden. Daar heeft de consument verder niets mee te maken.

• Ronald
@ds23man €100-€125(bij demontage paneel) voor de eerste optimizer, €30 voor elk volgend bij zelfde bezoek.

Mits de installatie voldoet aan de richtlijnen ;)
En de installateur de welbekende certificering heeft

[Voor 20% gewijzigd door Ronald op 28-02-2023 17:42]

• ds23man
  • Nu online
Ronald schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:41:
@ds23man €100-€125(bij demontage paneel) voor de eerste optimizer, €30 voor elk volgend bij zelfde bezoek.

Mits de installatie voldoet aan de richtlijnen ;)
En de installateur de welbekende certificering heeft
Dan is dat wel wat verhoogd volgens mij. Maar als je een hoogwerker nodig hebt, kan het niet uit.

• Ronald
@ds23man staat al tijden in diverse documenten als je zoekt op onkostenvergoeding solaredge.

Ze kunnen er ook voor kiezen niet te onpas met solaredge te werken hè…

Bij luxe systemen hoort luxe dienstverlening.

• rogervdh
De defecte P405 optimizer is inmiddels vervangen en links de vervangende/nieuwe P405 (als RMA ontvangen vanuit Solaredge) en rechts de oude/defecte P405 uit 2014. Alleen al de warmteafvoer is van een heel ander niveau. Ik kende optimizers eigenlijk alleen zoals links afgebeeld. Die nopjes als warmteafvoer was nieuw voor me. Tot welk jaartal zijn die (ongeveer) geproduceerd? Eind 2018 is ook een optimizer vervangen (niet door mezelf) en hoop een beetje dat het de nieuwere variant is. Dan heb ik nog 8 optimizers van het oude type in de installatie zitten.

[Voor 17% gewijzigd door rogervdh op 06-03-2023 09:46]

• Myztic881
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-03 22:41
Ben ik in 2019 in de optimizer val getrapt? Is dit werkelijk onzin zoals in deze uitleg word beweerd? YouTube: Are PV Optimizers Worth the Money (e.g. SolarEdge)?
Die panelen van mij zijn ook half cell.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@Myztic881
Bypassdiodes kunnen ook prima werk verrichten als de string omvormer daar aan meewerkt
Ik ben nu een testje aan het doen met "foute" firmware van SMA. die onlangs is uitgerold.
Inmiddels is er een nieuwere firmware uit, waar dit weer opgelost is.
Eerst een SMA 3.6 getest (1e plaatje maar ik mis zonnige dagen in de ochtend.voor een duidelijkere test.)
En vervolgens een SMA 3.0 (2e plaatje). De SMA 3.0 heeft nog foute firmware (shadefix werkt niet goed)
Zie de hap die eruit is in de ochtend. Smiddags weinig zon, maar daar is ook zo een hap eruit.

Het hoort een samenspel te zijn met stringomvormer en bypassdiodes.

Of je in de optimizer val getrapt bent, ligt aan je situatie.
Er bestaan altijd nog boomschaduws of panelen op verschillende hellingen.
Dan heb je er wel (wat) voordeel aan vermoed ik.

[Voor 8% gewijzigd door AUijtdehaag op 19-03-2023 08:06]

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• ds23man
  • Nu online
Ik vindt nogal een tendentieus verhaal. In de eerste plaats doet ie een test met 1 paneel in een string. Verder voert ie een verlies op van de optimizers maar vertelt er niet bij dat de MPP trackers in een omvormer ook verlies opleveren. Verder start een SE systeem veel eerder op en slaat later af en het moet wel een heel donkere dag in de winter zijn dat je niets opwekt. Mijn systeem met 17,5 kWp levert structureel boven de factor 1 op ( pal zuid, vrije veld). Dit ondanks een hoge boom die in het begin en eind van het seizoen structureel de helft van mijn panelen bedekt als de zon lager staat op het einde van de middag/ begin avond.

• ds23man
  • Nu online
En Bypass diodes in een paneel kunnen ook stuk gaan trouwens, alleen kom je daar pas achter als je over een langere periode minder opbrengst hebt.

• Myztic881
@AUijtdehaag
Het hoort een samenspel te zijn met stringomvormer en bypassdiodes.

Of je in de optimizer val getrapt bent, ligt aan je situatie.
Er bestaan altijd nog boomschaduws of panelen op verschillende hellingen.
Dan heb je er wel (wat) voordeel aan vermoed ik.
Dat is wat die kerel in het filmpje beweert. Nieuwe panelen zijn al voorzien van diodes. Niet dat ik ontevreden ben over de opbrengst, maar ze moeten natuurlijk wel 100% gebruikt worden, anders ist zonde.

[Voor 4% gewijzigd door Myztic881 op 19-03-2023 10:22]

• Myztic881
ds23man schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:14:
Ik vindt nogal een tendentieus verhaal. In de eerste plaats doet ie een test met 1 paneel in een string. Verder voert ie een verlies op van de optimizers maar vertelt er niet bij dat de MPP trackers in een omvormer ook verlies opleveren. Verder start een SE systeem veel eerder op en slaat later af en het moet wel een heel donkere dag in de winter zijn dat je niets opwekt. Mijn systeem met 17,5 kWp levert structureel boven de factor 1 op ( pal zuid, vrije veld). Dit ondanks een hoge boom die in het begin en eind van het seizoen structureel de helft van mijn panelen bedekt als de zon lager staat op het einde van de middag/ begin avond.
Hij vertelt later wel dat die MPP trackers een verlies van 2% opleveren. Maar een hele representabele test is het niet idd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ds23man
  • Nu online
Myztic881 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:23:
[...]

Hij vertelt later wel dat die MPP trackers een verlies van 2% opleveren. Maar een hele representabele test is het niet idd.
Dat streept weg tegen een MPP tracker die niet in een SE omvormer zit. Broodje aap verhaal.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee