Hier in 3 jaar tijd 3 optimizers kapot, gloeiend heet. Alle vermogen vh paneel werd omgezet in warmte. Uitlezing nul watt.
Mijn installateur maakt dan een ticket aan en stuurt gelijk nieuwe op (P350) Alles onder garantie. Ik heb ze nu geaard aan het paneel frame (ze zaten op de kunststof bakken die onder de panelen zitten.) Omdat ik er vrij makkelijk bij kan heb ik ze zelf vervangen en de nieuwe nummers naar hem gemaild i.v.m. software aanpassing. Het laatste jaar gelukkig geen problemen meer gehad. Met een schuin dak is dit heel vervelend natuurlijk.
Bij een maat die een HD wave 4 k heeft hangen was de omvormer na zeg een half jaar kapot, na 2 weken een nieuwe, die niet zoveel later ook sneuvelde. (oorzaak onbekend) De 3e heeft het gelukkig langer vol gehouden zeker een jaar of 2. Nu hangt er daar wegens uitbreiding een 8k 3 fasen Solar edge die nog maar zeer kort draait.
Dus ja, er gaat wel eens iets stuk bij SE....
Hier hangt nu een 5k HD die al c.a. 4 jaar zonder problemen draait nieuw uit de doos. (was daarvoor een oude 4 k SE die zeker een jaar of 4 goed gedraaid heeft)
Ben wel blij met de automatische vonk blussing die ingrijpt als er in de bedrading of stekkers problemen zijn. Deze staat trouwens standaard uit, moet je dus wel even inschakelen. De uitlezing per paneel kan ook heel handig zijn als er iets in de junction box van een paneel niet goed gaat, is bij een vriend hier in de buurt al 2 keer gebeurd, maar dat is een beetje offtopic.
De kabeltjes tussen optimizer en paneel welke er nu tussen zitten
Mijn installateur maakt dan een ticket aan en stuurt gelijk nieuwe op (P350) Alles onder garantie. Ik heb ze nu geaard aan het paneel frame (ze zaten op de kunststof bakken die onder de panelen zitten.) Omdat ik er vrij makkelijk bij kan heb ik ze zelf vervangen en de nieuwe nummers naar hem gemaild i.v.m. software aanpassing. Het laatste jaar gelukkig geen problemen meer gehad. Met een schuin dak is dit heel vervelend natuurlijk.
Bij een maat die een HD wave 4 k heeft hangen was de omvormer na zeg een half jaar kapot, na 2 weken een nieuwe, die niet zoveel later ook sneuvelde. (oorzaak onbekend) De 3e heeft het gelukkig langer vol gehouden zeker een jaar of 2. Nu hangt er daar wegens uitbreiding een 8k 3 fasen Solar edge die nog maar zeer kort draait.
Dus ja, er gaat wel eens iets stuk bij SE....
Hier hangt nu een 5k HD die al c.a. 4 jaar zonder problemen draait nieuw uit de doos. (was daarvoor een oude 4 k SE die zeker een jaar of 4 goed gedraaid heeft)
Ben wel blij met de automatische vonk blussing die ingrijpt als er in de bedrading of stekkers problemen zijn. Deze staat trouwens standaard uit, moet je dus wel even inschakelen. De uitlezing per paneel kan ook heel handig zijn als er iets in de junction box van een paneel niet goed gaat, is bij een vriend hier in de buurt al 2 keer gebeurd, maar dat is een beetje offtopic.
De kabeltjes tussen optimizer en paneel welke er nu tussen zitten
[ Voor 26% gewijzigd door Gasschuif op 10-12-2019 16:42 ]
Als je nergens aan begint zijn de gevolgen niet te overzien. PVoutput Officieel gasloos sinds 04-2016. 8kW VAA Zubadan (met 92L buffervat/hydraulische scheiding) voor de CV met 9 radiatoren.
:strip_exif()/f/image/SHdID4dCKxSru6UaJDnNVED3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lVwEud62QvhKLn93aaG9C1w9.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SepKzyVMeSGuWwvRLAQbxRiE.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/4B1ETRIXt8Q2U4ETDeemgUC1.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ojuKUItBGokGlYyWsX2Vtadg.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/3pqU2jc4NmqO0UVAa9JKq1vP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FXR8XjBfONWrwMQru2Te9dTy.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TBzhsNyHhs5ddbGNFBnFlXg6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2Yad7t2CDgrIM5dZlevBQhwe.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/98BH21qDSQjbace6xMlZVqqd.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Wk4eYZOuY6y52toNp8kL9y0c.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iv9MWr5MVJYHRZeb6cx3iA6q.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/OqJtsiRHm6ACJT7ke34VRIbF.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/DZKypHba6YsyUgYDHflagkjP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZEB20OpSB3cddSSBdLRSasyy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uwV0FdUezxYrFTBYArreOFKf.png?f=fotoalbum_large)