Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
My mistake then. Dacht dat het 1500 inzette en 1000 gewonnen had en daarom dus minder er ingespeeld had. Maar ik heb blijkbaar de opdracht niet helemaal goed meegekregenPinobigbird schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:52:
[...]
Dat klopt niet. Buddy heeft, net zoals Miljuschka en Nathan, wél extra geld in de pot gebracht bij de laatste opdracht. Alleen Rob heeft quite gespeeld:
[Afbeelding]

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 08-03-2020 10:55 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dat klopt, maar die 1000 wordt verdubbeld waardoor hij +€500 heeft.13art schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:53:
[...]
My mistake then. Dacht dat het 1500 inzette en 1000 gewonnen had.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ik vrees dat het een flauw iets gaat zijn dat wij als kijker de mol hier veel geld hebben zien binnenhalen, maar dat straks blijkt dat de Mol de briefjes weggegooid heeft. Iets wat voor de kandidaten nooit te controleren is en dus flauw is, maar breed uitgemeten zal worden bij gebrek aan andere "stoere" molacties. De slotaflevering is ieder jaar eigenlijk weer een teleurstelling. Te veel "de mening van de mensen buiten", te weinig "wat deed/probeerde de mol bij opdracht x" (mag best mislukt zijn, maar vertel het ons).shdx schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:48:
Ik vond het nogal vreemd dat bij de laatste opdracht, die met de kamertjes, het resultaat niet bekend wordt gemaakt. We hebben als kijker wel alle acties kunnen zien, dus blijkbaar gaat de Mol zijn/haar geld nog verliezen?
En toch kijk ik ieder jaar weer
Staat me vaag iets bij met Kees Tol die in de voorlaatste aflevering geld in de trein verduisterde bij de barman, terwijl er niemand in de buurt is. Het is een naaistreek, dus mollenactie, maar ik vind hem te makkelijk als je onmogelijk betrapt kunt worden.
YouTube: Wie is de Mol (The Mole) S20E09 with English subtitles
* Opdrachttitel was richtingsgevoel. Als de kandidaten het juiste richtingsgevoel hadden konden ze De Mol dus zien denk ik ?
[ Voor 15% gewijzigd door CryptoNL op 08-03-2020 14:22 ]
Leuk gevonden, echter als ik een screenshot maak en deze inzoom lijkt diegene niet echt op Nathan, voor zover het te zien is. Ook lijkt het of diegene een wit shirt/overhemd met lange mouwen aan te hebben, waar Nathan een wit poloshirt aan heeft.CryptoNL schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:19:
Op 36.28 in de aflevering (zie YouTube link) zien wij iemand in een wit shirt achterlangs bij Rob lopen. Gek genoeg zien we De Mol de kandidaten bespieden vanaf een balkon, BEHALVE bij Nathan. Overigens draagt Nathan deze aflevering ook een wit shirt
YouTube: Wie is de Mol (The Mole) S20E09 with English subtitles
* Opdrachttitel was richtingsgevoel. Als de kandidaten het juiste richtingsgevoel hadden konden ze De Mol dus zien denk ik ?
Het gaat om deze persoon:13art schreef op zondag 8 maart 2020 @ 15:16:
[...]
Leuk gevonden, echter als ik een screenshot maak en deze inzoom lijkt diegene niet echt op Nathan, voor zover het te zien is. Ook lijkt het of diegene een wit shirt/overhemd met lange mouwen aan te hebben, waar Nathan een wit poloshirt aan heeft.
https://i.imgur.com/3Sh7EPY.jpg
Ja, die staat ook in mijn screenshot. Maar ik kan er met de beste wil geen Nathan in zien.CryptoNL schreef op zondag 8 maart 2020 @ 15:20:
[...]
Het gaat om deze persoon:
https://i.imgur.com/3Sh7EPY.jpg
Nee natuurlijk zie je hem niet direct. Dat zou heel makkelijk zijn. Zou prima De Mol kunnen zijn met een masker zoals Patrick Stoof bijvoorbeeld ook rondliep met een masker.13art schreef op zondag 8 maart 2020 @ 15:22:
[...]
Ja, die staat ook in mijn screenshot. Maar ik kan er met de beste wil geen Nathan in zien.
Bij de dam opdracht liep toen toch ook gewoon iemand langs?
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
In de test komt vraag 15 in beeld: Welke waarde had de stok van de Mol tijdens de opdracht ''Porseleinen kamer'?
- 350 euro
- 450 euro
- 750 euro
Als je de aflevering terug kijkt, hebben de overgebleven kandidaten de volgende stokken gepakt:
Nathan: 250 euro
Miljuschka en Rob: 450 euro
Buddy: 750 euro
Er zit dus of een fout in de opdracht, of het is gewoon niet mogelijk om voor Nathan te kiezen. Ik ga er steeds meer in geloven dat het toch echt Rob is
[ Voor 99% gewijzigd door Theswitch op 08-03-2020 20:23 ]
Daarom vaak van penningmeester wisselen en het geld natellen (hebben ze 1x in beeld gedaan)P.O. Box schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:58:
[...]
Ik vrees dat het een flauw iets gaat zijn dat wij als kijker de mol hier veel geld hebben zien binnenhalen, maar dat straks blijkt dat de Mol de briefjes weggegooid heeft. Iets wat voor de kandidaten nooit te controleren is en dus flauw is, maar breed uitgemeten zal worden bij gebrek aan andere "stoere" molacties. De slotaflevering is ieder jaar eigenlijk weer een teleurstelling. Te veel "de mening van de mensen buiten", te weinig "wat deed/probeerde de mol bij opdracht x" (mag best mislukt zijn, maar vertel het ons).
En toch kijk ik ieder jaar weer
Staat me vaag iets bij met Kees Tol die in de voorlaatste aflevering geld in de trein verduisterde bij de barman, terwijl er niemand in de buurt is. Het is een naaistreek, dus mollenactie, maar ik vind hem te makkelijk als je onmogelijk betrapt kunt worden.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Zou toch wat zijn als Nathan penningmeester en mol is en de pot nu gewoon leeg is omdat ie alles heeft weggegooid...
I have stability. The ability to stab.
ik geloof er niet zo inAudiowaste schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:14:
Van alle hints die ik overal voorbij heb zien komen, vind ik dit misschien nog wel de beste:
Er is toch zeker wel van penningmeester gewisseld?SmurfLink schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:57:
Eigenlijk best gek dat er helemaal niet van penningmeester is gewisseld dit jaar...
Zou toch wat zijn als Nathan penningmeester en mol is en de pot nu gewoon leeg is omdat ie alles heeft weggegooid...
Eerst was het toch Johan?
En de wissel is op een redelijk strategisch moment gedaan waardoor Nathan ineens een keuze kreeg.
Of is mijn geheugen nu weer zo slecht?
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Weet alleen niet of Nathan naar voren sprong om penningmeester te worden, of dat de rest voor hem koos.
Die tattoo hint is best wel tof. Vergezocht, maar tof.
Ik wil er zelf ook niet in geloven, omdat ik het dan de slechste mol zou vinden.
Voor mijn gevoel blijf ik toch gewoon bij Nathan.
Het zou kunnen maar dan was het spel als kandidaat wel erg onmogelijk. Veel opdrachten waren zelfs zonder mol al lastig geweest, laat staan met 2.Jpjedi schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:38:
Blijf toch vaag idee houden dat er 2 mollen zijn nu ze ook met 4 in finale zitten en het een jubileumseizoen is...
Sowieso al trend van laatste jaren. Meeste opdrachten hoeft de mol niets te doen en geld is bij de NL WIDM sowieso geen drijfveer bij de huidige bedragen.BlackMonkey schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:48:
[...]
Het zou kunnen maar dan was het spel als kandidaat wel erg onmogelijk. Veel opdrachten waren zelfs zonder mol al lastig geweest, laat staan met 2.
Al was Rik z’n uitspraak over 2 verliezers in principe duidelijk. Ik blijf twijfelen maar zie ‘hem’ niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Jpjedi op 09-03-2020 12:55 ]
Dit is omdat er dan van het fundament van het programma gesleuteld wordt en dat is iets wat ze niet willen.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Doe er dan meteen drie en breng t-shirts uit van de gelaatsuitdrukking van de winnaar op het moment dat hem/haar dat duidelijk wordt
Rik was duidelijk (één is de winnaar, twee zijn verliezend finalist en één is de mol). Hoewel ik Rik niet altijd geloof natuurlijk.
Persoonlijk hoop ik op Nathan (hij zou een leuke mol zijn).
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
InderdaadSaffie_time schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:04:
Men heeft vanuit de productie aangegeven nooit met 2 mollen te gaan werken.
Dit is omdat er dan van het fundament van het programma gesleuteld wordt en dat is iets wat ze niet willen.
Maar ja.... Rick McC. heeft ook ns gezegd niet van een finale met 4 personen te houden...
dat lijkt nu toch ook gebeurd
(lijkt, want ik hoop nog een beetje op een laatste twist met (Rob als) afvaller en échte ontknoping (al dan niet met extra eindtest)
Leeg - Sinds 20180907
Stop chasing the dream, you're already living it
Dennis Weening werd ook door niemand verdacht (overigens een van de beste mollen ooit). Tot aan de finale waar 1 kandidaat op het allerlaatste moment naar hem switched en zodoende wint.Qosmic schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:30:
Maar toch is het dit jaar niet zo duidelijk als voorgaande jaren waar de mol op de 1 na laatste aflevering toch echt wel helder was.
-2 semitones, vrouwelijker, Miljuschka?
-5 semitone, zou wat meer naar young adult moeten leunen, Buddy/Nathan?
-8 semitones, mannelijker, Rob heeft een iets lagere stem?
[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 09-03-2020 13:43 ]
Ik kreeg zelf het idee dat de Mol de antwoorden intypte en vervolgens op PLAY werd gedrukt met een computer voice. Dat is natuurlijk ook 100% foolproof.apNia schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:43:
OK gonna throw you guys off met een nieuwe theorie. Ik heb alle telefoonfragmenten uit de laatste episode geknipt, en omlaag gepitcht. Gek genoeg krijg ik sterk het gevoel dat het de stem vanspoiler:is. Ik heb hem in meer of mindere mate gedownpitcht, en ik herken er geen van de andere drie mollen in. Ben benieuwd wat jullie vermoeden is na het horen:Miljuschka (1e link), heel duidelijk bij "vertrouw MIJ" aan het begin
-2 semitones, vrouwelijker, Miljuschka?
-5 semitone, zou wat meer naar young adult moeten leunen, Buddy/Nathan?
-8 semitones, mannelijker, Rob heeft een iets lagere stem?
Dit idee had ik ook. En dan niet per zin, maar letterlijk losse woorden laten uitspreken. Anders maakt een spraakcomputer het ook al veel mooier lopend, terwijl dit echt heel erg hakkelig was met totaal andere intonaties per woord.qOkasha schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:44:
[...]
Ik kreeg zelf het idee dat de Mol de antwoorden intypte en vervolgens op PLAY werd gedrukt met een computer voice. Dat is natuurlijk ook 100% foolproof.
Zoiets denk ik ook. Maar woorden als 'Miljuschka' komen niet voor op een standaard apparaat. Dus dit is wel vooraf ingesproken door de Mol. Als het niet de Mol zou zijn zou het echt heel zwak zijn.Okasha schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:44:
[...]
Ik kreeg zelf het idee dat de Mol de antwoorden intypte en vervolgens op PLAY werd gedrukt met een computer voice. Dat is natuurlijk ook 100% foolproof.
Dat sluit niet uit dat de stemopname van de Mol is.Melkunie schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:47:
[...]
Dit idee had ik ook. En dan niet per zin, maar letterlijk losse woorden laten uitspreken. Anders maakt een spraakcomputer het ook al veel mooier lopend, terwijl dit echt heel erg hakkelig was met totaal andere intonaties per woord.q
[ Voor 30% gewijzigd door apNia op 09-03-2020 13:49 ]
Dat het woord niet voorkomt maakt niet uit. Een text-to-speech machine geef je dan gewoon Mil Joesj Ka en je audio is nagenoeg perfect.apNia schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:47:
[...]
Zoiets denk ik ook. Maar woorden als 'Miljuschka' komen niet voor op een standaard apparaat. Dus dit is wel vooraf ingesproken door de Mol. Als het niet de Mol zou zijn zou het echt heel zwak zijn.
De mol moet dan wel direct zicht hebben op de kandidaten of via een aparte kamer met scherm.
Mil heeft bij die telefoonopdracht al redelijlk snel gezegd dat ze het verkeerde netnummer hadden en dit gecorrigeerd. Ze geeft zelf ook aan 1750 wat correct was. Op de brug deed ze niet mee dus kon ze niet mollen.Daarbij heb ik eerder gezegd dat ze widm niet kende. Dan maak je zo iemand echt niet gelijk de mol denk ik.
Ik twijfel zelf tussen Rob en Nathan.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
O ja vooraf ingesproken kan natuurlijk ook. Ik vind recording 1 wel echt als haar klinken, maar vanuit de Mil-tunnel wil ik dat natuurlijk ook heel graag (confirmation bias are go!)apNia schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:47:
[...]
Zoiets denk ik ook. Maar woorden als 'Miljuschka' komen niet voor op een standaard apparaat. Dus dit is wel vooraf ingesproken door de Mol. Als het niet de Mol zou zijn zou het echt heel zwak zijn.
[...]
Dat sluit niet uit dat de stemopname van de Mol is.
Het was sowieso geen vervorming van een door een mens uitgesproken zin
Try SCE to Aux
Dan zou het vervormen van een stem toch geen nut hebben?Melkunie schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:49:
[...]
Dat het woord niet voorkomt maakt niet uit. Een text-to-speech machine geef je dan gewoon Mil Joesj Ka en je audio is nagenoeg perfect.
Daarnaast, again, zou het heel zwakjes zijn als ze niet ECHT de mol zouden spreken. Net als dat er tijdens de laseropdracht een acteur in de outfit zou zitten.
Je wint niet per se als je weet wie de mol is. Die failsafe is in de vragen ingebouwt. Als je de vragen alsnog slecht beantwoordt, maar wel de mol weet aan te wijzen, kan het gewicht van het correcte antwoord onvoldoende zijn om door te gaan.Spookelo schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:59:
Miljuschka kan het niet zijn, omdat Leonie op haar zat. Het zou echt heel raar zijn als Leonie als enige op de goede mol zit, maar de test wel als slechtste maakt.
[ Voor 198% gewijzigd door apNia op 09-03-2020 14:04 ]
Is prima te doen: https://translate.google....=nl&tl=en&text=MiljuschkaapNia schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:47:
[...]
[...]
Dat sluit niet uit dat de stemopname van de Mol is.
Druk maar is op het luidsprekertje bij NL. Zelf denk ik niet dat het ingesproken is.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik werk redelijk veel met text 2 speech en speech 2 text applicaties. Ik ruik die dingen van een kilometer afstand. Dit is ingesproken. Wel opgeknipt en daarna in zinnen omgezet. Maar het is geen text 2 speech.BlackMonkey schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:03:
[...]
Is prima te doen: https://translate.google....=nl&tl=en&text=Miljuschka
Druk maar is op het luidsprekertje bij NL. Zelf denk ik niet dat het ingesproken is.
Leonie kan inderdaad alles fout hebben behalve de vraag over wie de mol is, maar dat lijkt mij extreem onwaarschijnlijk. De rest heeft sowieso die vraag fout en probeert alle andere vragen ook verkeerd te beantwoorden. Ze hebben alleen een vraag goed als ze hem verkeerd beantwoorden naar aanleiding van wie zij denken dat de mol is en zelfs dan niet altijd.apNia schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:01:
[...]
Je wint niet per se als je weet wie de mol is. Die failsafe is in de vragen ingebouwt. Als je de vragen alsnog slecht beantwoordt, maar wel de mol weet aan te wijzen, kan het gewicht van het correcte antwoord onvoldoende zijn om door te gaan.
Edit: De vraag "Is de mol een man of een vrouw?" zouden ze goed hebben, maar die heeft ook Leonie dan goed.
Het kan eigenlijk alleen als Mil en Leonie alles samen hebben gedaan.
[ Voor 11% gewijzigd door Spookelo op 09-03-2020 14:14 ]
Miljuschka is NIET de mol. Doet te vaak dingen die een mol nooit zou doen zoals dat telefoonnummer corigeren, de 1750 correct noemen meteen en het zou ook betekenen dat Leonie echt compleet heeft zitten prutsen met de test als zij als enige op Mil zat en er toch uit moest.
Buddy is NIET de mol. Het spelletje dat hij samen met Miljuschka speelt zou voor een mol heel ongunstig zijn. het vestigd namelijk de aandacht continue op hem. Daarnaast haalt hij veel geld binnen. Ook zoiets als toegeven dat hij 1750 uit de pot speelde door Rob te laten kiezen zou een mol niet snel doen. Dat maakt hem alleen maar verdacht.
Nathan is NIET de mol. Haalt veel geld binnen maar doet af en toe dingen die een mol nooit zou moeten doen. Bijvoorbeeld het geld pakken in plaats van in het park naar de waaiers kijken.
Rob moet dan WEL de mol zijn. Hij lijkt vooral door passief gedrag en door onhandig te doen heel weinig geld te verdienen. Zie weinig mol acties in beeld waardoor ik hem eerder niet echt verdacht maar met hoe de regie tegenwoordig alles wegwerkt maakt dat hem juist extra verdacht nu. Zou wel heel saai zijn als hij echt de mol is. Volgens mij hebben Ron en Leonie ook wel regelmatig dingen samen gedaan wat er voor kan zorgen dat de andere kandidaten per ongeluk veel op Rob hebben gekozen bij de test.
[ Voor 6% gewijzigd door Philip Ross op 09-03-2020 14:42 ]
Interessante theorie die je hier dropt. Heb je toevallig ook gekeken naar het verschil in stem terwijl Miljuschka aan de lijn is met de mol? Stel zij is de mol, dan zou het een andere stem moeten zijn. Of zou ze de instructies voor haarzelf ook vooraf ingesproken hebben?apNia schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:05:
[...]
Ik werk redelijk veel met text 2 speech en speech 2 text applicaties. Ik ruik die dingen van een kilometer afstand. Dit is ingesproken. Wel opgeknipt en daarna in zinnen omgezet. Maar het is geen text 2 speech.
Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM
Als ze de mol is wist ze natuurlijk wat voor gesprek ze met de mol ging hebben en kon alles makkelijk vooraf ingesproken zijn.PSV-EHV schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:42:
[...]
Interessante theorie die je hier dropt. Heb je toevallig ook gekeken naar het verschil in stem terwijl Miljuschka aan de lijn is met de mol? Stel zij is de mol, dan zou het een andere stem moeten zijn. Of zou ze de instructies voor haarzelf ook vooraf ingesproken hebben?
Vervolgens zijn deze in een soort soundboard idee gezet. Vandaar dat de mol vrij snel kon reageren en er soms ook een vertraging tussen twee woorden zat.
Een van de kandidaten hoorde bijvoorbeeld iets als (vlak nadat hij besloot toch terug te gaan naar een eerdere kamer):
Nee....Nee...Het geld ligt in kamer 4.
"Nee" klonk in beide gevallen exact gelijk. Vandaar mijn soundboard vermoeden
[ Voor 6% gewijzigd door ImNotnoa op 09-03-2020 14:47 ]
Try SCE to Aux
Qua Buddy ben ik het volledig eens met jouw beredenering. Bij Miljuschka noem je toevalig wel 2 voorbeelden waarbij uiteindelijk geen geld is gepakt. Het maakt voor een mol natuurlijk weinig uit wat jij tijdens een opdracht goed doet, als het resultaat uiteindelijk 0 euro is. Het verbeteren van dat telefoonnummer kan ook een tactiek zijn om jezelf niet verdacht te maken. Het is ook niet zo alsof de mol bij elke opdracht zwaar aan het mollen is.Philip Ross schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:41:
Hoe ik het nu zie is als volgt.
Miljuschka is NIET de mol. Doet te vaak dingen die een mol nooit zou doen zoals dat telefoonnummer corigeren, de 1750 correct noemen meteen en het zou ook betekenen dat Leonie echt compleet heeft zitten prutsen met de test als zij als enige op Mil zat en er toch uit moest.
Buddy is NIET de mol. Het spelletje dat hij samen met Miljuschka speelt zou voor een mol heel ongunstig zijn. het vestigd namelijk de aandacht continue op hem. Daarnaast haalt hij veel geld binnen. Ook zoiets als toegeven dat hij 1750 uit de pot speelde door Rob te laten kiezen zou een mol niet snel doen. Dat maakt hem alleen maar verdacht.
Nathan is NIET de mol. Haalt veel geld binnen maar doet af en toe dingen die een mol nooit zou moeten doen. Bijvoorbeeld het geld pakken in plaats van in het park naar de waaiers kijken.
Rob moet dan WEL de mol zijn. Hij lijkt vooral door passief gedrag en door onhandig te doen heel weinig geld te verdienen. Zie weinig mol acties in beeld waardoor ik hem eerder niet echt verdacht maar met hoe de regie tegenwoordig alles wegwerkt maakt dat hem juist extra verdacht nu. Zou wel heel saai zijn als hij echt de mol is. Volgens mij hebben Ron en Leonie ook wel regelmatig dingen samen gedaan wat er voor kan zorgen dat de andere kandidaten per ongeluk veel op Rob hebben gekozen bij de test.
Nathan heeft volgens mij helemaal niet zoveel geld binnengebracht als jij hier stelt. Wel vaak momenten waarop hij als enige geld binnenharkt, zoals de fietsopdracht vorige week of de waaieropdracht. Maar qua bedrag waren dat broodkruimels (2x 250 euro), dat heb je in een andere opdracht zo weer weggespeeld.
Rob vind ik zelf ook verdacht omdat hij zo passief is. Maar om hier op basis van deze redenaties te concluderen dat hij de enige optie is, dat is wat kort door de bocht.
Wat betreft Miljuschka zijn dit slechts voorbeelden. Maar ze weet bij de 1750 niet wat Nathan gaat kiezen en heeft dus geen enkele invloed meer op de uitkomst van het spel nadat zij het gezegd heeft. Natuurlijk zijn het kleine dingen maar er zijn makkelijkere manieren om jezelf minder verdacht te maken. En de grootste aanwijzing is volgens mij dat Leonie naar huis is. Dat kan wel als Miljuschka de mol is maar is wel zeer onwaarschijnlijk.PSV-EHV schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:48:
[...]
Qua Buddy ben ik het volledig eens met jouw beredenering. Bij Miljuschka noem je toevalig wel 2 voorbeelden waarbij uiteindelijk geen geld is gepakt. Het maakt voor een mol natuurlijk weinig uit wat jij tijdens een opdracht goed doet, als het resultaat uiteindelijk 0 euro is. Het verbeteren van dat telefoonnummer kan ook een tactiek zijn om jezelf niet verdacht te maken. Het is ook niet zo alsof de mol bij elke opdracht zwaar aan het mollen is.
Nathan heeft volgens mij helemaal niet zoveel geld binnengebracht als jij hier stelt. Wel vaak momenten waarop hij als enige geld binnenharkt, zoals de fietsopdracht vorige week of de waaieropdracht. Maar qua bedrag waren dat broodkruimels (2x 250 euro), dat heb je in een andere opdracht zo weer weggespeeld.
Rob vind ik zelf ook verdacht omdat hij zo passief is. Maar om hier op basis van deze redenaties te concluderen dat hij de enige optie is, dat is wat kort door de bocht.
Nathan kan wel de mol zijn maar een mol die doelbewust een aantal keer 250 in de pot brengt zou ik vreemd vinden. Hij had bijvoorbeeld bij het fietsen ook heel fanatiek kunnen spelen en roepen dat hij ook de derde kleur wil en dan net de laat binnen komen. Dat is een typische mol actie voor mollen die zich als fanatieke kandidaat voordoen. En hij heeft na Buddy verreweg het meeste binnen gebracht. Wel steeds kleine bedragen maar toch loopt de teller wel op.
Ik heb Rob vanaf het begin helemaal niet verdacht gevonden. Hij is gewoon aanwezig en doet verder niets. Dat kan dus zo lijken doordat de regie alles wat hij wel doet weg moet filteren.
Klopt niet wat je zegt, want Nathan haalde het MINSTE geld binnen van allemaal.Philip Ross schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:41:
Hoe ik het nu zie is als volgt.
Dit laatste vraag ik me toch af, bij alle overzichten die ik kan vinden staat Buddy heel hoog, een heel eind daaronder Rob en dan Nathan met Mil er net onder.Philip Ross schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:55:
[...]
Wat betreft Miljuschka zijn dit slechts voorbeelden. Maar ze weet bij de 1750 niet wat Nathan gaat kiezen en heeft dus geen enkele invloed meer op de uitkomst van het spel nadat zij het gezegd heeft. Natuurlijk zijn het kleine dingen maar er zijn makkelijkere manieren om jezelf minder verdacht te maken. En de grootste aanwijzing is volgens mij dat Leonie naar huis is. Dat kan wel als Miljuschka de mol is maar is wel zeer onwaarschijnlijk.
Nathan kan wel de mol zijn maar een mol die doelbewust een aantal keer 250 in de pot brengt zou ik vreemd vinden. Hij had bijvoorbeeld bij het fietsen ook heel fanatiek kunnen spelen en roepen dat hij ook de derde kleur wil en dan net de laat binnen komen. Dat is een typische mol actie voor mollen die zich als fanatieke kandidaat voordoen. En hij heeft na Buddy verreweg het meeste binnen gebracht. Wel steeds kleine bedragen maar toch loopt de teller wel op.
En dat is precies waarom ik voor Nathan ga. Dit seizoen waren er al weinig leuke opdrachten en als er dan ook nog zo'n mol zou zijn is het wel heel erg. Nathan als actieve mol die toch her en der wat stomme dingen gedaan heeft vind ik dan een veel betere. Zeker omdat ie uiteindelijk dus maar weinig geld binnen haalt (als ie b.v. bij de fietsopdracht geen geld had gehaald had ie heel ruim onderaan gestaan en daarmee juist heel verdacht geworden)Ik heb Rob vanaf het begin helemaal niet verdacht gevonden. Hij is gewoon aanwezig en doet verder niets. Dat kan dus zo lijken doordat de regie alles wat hij wel doet weg moet filteren.
[ Voor 5% gewijzigd door redwing op 09-03-2020 15:01 ]
[removed]
Nee, alleen als je de keuze om voor de 1500 van het servies te gaan als -1200 bij hem telde omdat het meer waard had kunnen zijn.CryptoNL schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:59:
[...]
Klopt niet wat je zegt, want Nathan haalde het MINSTE geld binnen van allemaal.
Is uitgebreid besproken een paar paginas terug. Zie
eltweako schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:55:
Follow the money
Wat hebben we gezien?
Nathan is fanatiek, maar levert dat eigenlijk ook wel wat op? We zien hem regelmatig geld binnen halen voor de pot, maar hoe verhoud dat zich met de rest?
Waarom de mol?
Als we Nathan het kiezen van het geld bij opdracht 9 (theepot) aanrekenen dan heeft Nathan dus effectief -€1200 uit de pot gehouden.
Daarmee komt Nathan onderaan te staan als kandidaat die het minste geld in de pot gebracht heeft:Waarom niet de mol?:
- Buddy €1.753,21
- Rob €914,88
- Miljuschka €843,21
- Nathan €373,21
Het kiezen voor geld bij opdracht 9 is niet echt mingeld. Als we dat niet aan Nathan toerekenen heeft hij op Buddy na het meeste geld binnen gehaald.
- Buddy €1.753,21
- Nathan €1.573,21
- Rob €914,88
- Miljuschka €843,21
Over Leonie he, zij zat volgens mij al meerdere afleveringen op Miljuschka én Buddy. In de test waarin ze afviel zei ze in het korte gesprek met Rick dat ze op één persoon was gegaan, maar bij mijn weten is er nooit gespecificeerd op wie ze dan is gegaan. Voor hetzelfde geld is ze op Buddy gegaan en heeft dat tot haar rode scherm geleid. Als regie ga je ook nooit erin stoppen dat zij 100% op Mil zat, want dan weet je als kijker teveel, dus ook dat is geen vaststaand feit wat je nu beweerd.Philip Ross schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:55:
[...]
Wat betreft Miljuschka zijn dit slechts voorbeelden. Maar ze weet bij de 1750 niet wat Nathan gaat kiezen en heeft dus geen enkele invloed meer op de uitkomst van het spel nadat zij het gezegd heeft. Natuurlijk zijn het kleine dingen maar er zijn makkelijkere manieren om jezelf minder verdacht te maken. En de grootste aanwijzing is volgens mij dat Leonie naar huis is. Dat kan wel als Miljuschka de mol is maar is wel zeer onwaarschijnlijk.
Ik heb Rob vanaf het begin helemaal niet verdacht gevonden. Hij is gewoon aanwezig en doet verder niets. Dat kan dus zo lijken doordat de regie alles wat hij wel doet weg moet filteren.
Kijk hier maar:Philip Ross schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:01:
[...]
Nee, alleen als je de keuze om voor de 1500 van het servies te gaan als -1200 bij hem telde omdat het meer waard had kunnen zijn.
Is uitgebreid besproken een paar paginas terug. Zie
[...]
https://www.wieisdemol.co...469.0;attach=139349;image
Is die lijst correct? Kloppen volgens mij een paar dingen niet helemaal. Zo worden bedragen ook gek verdeeld tussen kandidaten.
Wat ik zie staat hij toch behoorlijk hoog met geld binnenhalen.redwing schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:00:
[...]
Dit laatste vraag ik me toch af, bij alle overzichten die ik kan vinden staat Buddy heel hoog, een heel eind daaronder Rob en dan Nathan met Mil er net onder.
[...]
En dat is precies waarom ik voor Nathan ga. Dit seizoen waren er al weinig leuke opdrachten en als er dan ook nog zo'n mol zou zijn is het wel heel erg. Nathan als actieve mol die toch her en der wat stomme dingen gedaan heeft vind ik dan een veel betere. Zeker omdat ie uiteindelijk dus maar weinig geld binnen haalt (als ie b.v. bij de fietsopdracht geen geld had gehaald had ie heel ruim onderaan gestaan en daarmee juist heel verdacht geworden)
Het is geen 100% nee. Maar het leek er wel heel erg op dat ze toch echt voor Mil was gegaan. En ik kijk altijd voornamelijk naar redenen waarom iemand NIET de mol is. Want aanwijzingen wie het WEL is worden door de regie toch er uit gehaald.PSV-EHV schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:02:
[...]
Over Leonie he, zij zat volgens mij al meerdere afleveringen op Miljuschka én Buddy. In de test waarin ze afviel zei ze in het korte gesprek met Rick dat ze op één persoon was gegaan, maar bij mijn weten is er nooit gespecificeerd op wie ze dan is gegaan. Voor hetzelfde geld is ze op Buddy gegaan en heeft dat tot haar rode scherm geleid. Als regie ga je ook nooit erin stoppen dat zij 100% op Mil zat, want dan weet je als kijker teveel, dus ook dat is geen vaststaand feit wat je nu beweerd.
En bij Rob heb ik als enige geen enkele reden kunnen vinden waarom hij NIET de mol zou zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Philip Ross op 09-03-2020 15:10 ]
Die lijst klopt, zie WIDM forum. Daar zitten de die-hard fans. Die 1200 is natuurlijk wel op Nathan zijn conto te schrijven. Hij maakt immers de beslissing.Philip Ross schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:09:
[...]
Is die lijst correct? Kloppen volgens mij een paar dingen niet helemaal. Zo worden bedragen ook gek verdeeld tussen kandidaten.
[...]
Wat ik zie staat hij toch behoorlijk hoog met geld binnenhalen.
[...]
het is geen
Als hij de mol is kan je dat wel op zijn naam zetten. Maar als kandidaat is het gewoon een 50/50 gok en vind ik niet dat je dat als mingeld mag zien.CryptoNL schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:10:
[...]
Die lijst klopt, zie WIDM forum. Daar zitten de die-hard fans. Die 1200 is natuurlijk wel op Nathan zijn conto te schrijven. Hij maakt immers de beslissing.
Ook ben ik het niet helemaal eens met de berkeneingen verder. Zo komt van het fietsen de helft van de 250 bij Rob terecht omdat die de route had doorgegeven. Dat kan je terecht vinden of niet maar op die manier komt Nathan wel lager uit. Ook bij de groepsvrijstellingen zie je dat de +500 2 keer geteld word. Namelijk zowel bij +geld als bij -geld.
Het is misschien een forum voor die-hard fans maar dat maakt het nog niet een betere berekening.
Of je kijkt naar de beelden van de test die Nathan aan het invullen is en ziet de antwoorden van de andere kandidaten.shdx schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:02:
Ik kwam deze post nog tegen op reddit: https://www.reddit.com/r/...aag_tijdens_laatste_test/.
In de test komt vraag 15 in beeld: Welke waarde had de stok van de Mol tijdens de opdracht ''Porseleinen kamer'?
- 350 euro
- 450 euro
- 750 euro
Als je de aflevering terug kijkt, hebben de overgebleven kandidaten de volgende stokken gepakt:
Nathan: 250 euro
Miljuschka en Rob: 450 euro
Buddy: 750 euro
Er zit dus of een fout in de opdracht, of het is gewoon niet mogelijk om voor Nathan te kiezen. Ik ga er steeds meer in geloven dat het toch echt Rob is
De andere kandidaten zien dus de bedragen van de andere drie deelnemers.
Mocht Nathan de mol (wat ik dus ook hoop) dan is het echt een prima call geweest om bij de opdracht met het servies gelijk voor het geld te gaan. De mol had de echte waarde geweten en dit was een goede manier om de schade te beperken. Er is ook nooit een discussie over geweest achteraf.Philip Ross schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:16:
[...]
Als hij de mol is kan je dat wel op zijn naam zetten. Maar als kandidaat is het gewoon een 50/50 gok en vind ik niet dat je dat als mingeld mag zien.
De berekening is nogal lastig. Feitelijk gezien is het kiezen voor de groepsvrijstelling dus ook kiezen voor geen geld (min geld dus).Philip Ross schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:16:
[...]
Ook ben ik het niet helemaal eens met de berkeneingen verder. Zo komt van het fietsen de helft van de 250 bij Rob terecht omdat die de route had doorgegeven. Dat kan je terecht vinden of niet maar op die manier komt Nathan wel lager uit. Ook bij de groepsvrijstellingen zie je dat de +500 2 keer geteld word. Namelijk zowel bij +geld als bij -geld.
Dat is allemaal een kwestie van interpretatie en persoonlijke mening.
[ Voor 37% gewijzigd door Audiowaste op 09-03-2020 15:29 ]
Natuurlijk. Maar ook Buddy was bijvoorbeeld erg voor het geld aan het gaan daar. Ik vind niet dat je dit mee kan nemen in een berekening van wie het geld verloren heeft. Als kandidaat is het gewoon een gok.Audiowaste schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:24:
[...]
Mocht Nathan de mol (wat ik dus ook hoop) dan is het echt een prima call geweest om bij de opdracht met het servies gelijk voor het geld te gaan. De mol had de echte waarde geweten en dit was een goede manier om de schade te beperken. Er is ook nooit een discussie over geweest achteraf.
Als is het wel vreemd dat Rob daar niet voor het geld leek te gaan. Dat is de eerste aanwijzing dat hij misschien niet de mol is dan.
Verder is het geplaatste plaatje ook op dat forum niet onomstreden.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:31
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dus 100% kun je daar niet vanuit gaan wie het meeste geld heeft ingebracht en wie het minste.
Rob zei in de biecht zoiets dat hij wilde gokken toch? Als hij de mol is zou hij dat niet doen. Kan natuurlijk zijn dat hij in de biecht heeft gelogen, ik weet niet meer precies hoe hij het bij de opdracht deed.Philip Ross schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:27:
[...]
Natuurlijk. Maar ook Buddy was bijvoorbeeld erg voor het geld aan het gaan daar. Ik vind niet dat je dit mee kan nemen in een berekening van wie het geld verloren heeft. Als kandidaat is het gewoon een gok.
Als is het wel vreemd dat Rob daar niet voor het geld leek te gaan. Dat is de eerste aanwijzing dat hij misschien niet de mol is dan.
Verder is het geplaatste plaatje ook op dat forum niet onomstreden.
lijkt dezelfde stem.. wel lastig te horen... ik ben vooral benieuwd wie haar naam uitspreekt als Mieloeshka, want behoorlijk wat mensen doen dat fout, en de mol spreekt haar naam goed uit.PSV-EHV schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:42:
[...]
Interessante theorie die je hier dropt. Heb je toevallig ook gekeken naar het verschil in stem terwijl Miljuschka aan de lijn is met de mol? Stel zij is de mol, dan zou het een andere stem moeten zijn. Of zou ze de instructies voor haarzelf ook vooraf ingesproken hebben?
Ik zou het zelf ook niet geloven om eerlijk te zijn dat zij het is hoor, zij geeft een hele hoop signalen af waar ik normaal gesproken iemand als non-Mol bestempel. Maar enkel op de geluidsopnames gebaseerd, er van uitgaande dat dit de stem van de Mol is, ben ik er compleet van overtuigd dat het Miljuschka's stem is. Dat "vertrouw... mmMIJ" ding is een heel Miljuschka achtige manier van uitspreken.
Maar nav de morse-oplossing hier ben ik er weer van overtuigd dat het Nathan is, en zijn stem herken ik COMPLEET niet in de telefoonopnames. Dus.. sja..
Kandidaten krijgen kandidaat-specifieke vragen/antwoorden te zien? Dat is me nooit opgevallen. Heb je er een voorbeeld van, want ik vind het lastig te geloven.FiXeR.nl schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:20:
[...]
Of je kijkt naar de beelden van de test die Nathan aan het invullen is en ziet de antwoorden van de andere kandidaten.![]()
De andere kandidaten zien dus de bedragen van de andere drie deelnemers.
Dan is het overigens nog vreemd: geen van de overgebleven kandidaten heeft 350 gekozen.
Ook bij de executie waar hij de groene kaart trok (uit mogelijk 2 groene kaarten?) en voor Miljuschka koos, werd Nathan door Rick als eerste aangewezen.
Doe er dan 9 en verander de titel naar: Wie is de kandidaat?Heroic_Nonsense schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:05:
Twee mollen... ik verwacht het niet.
Doe er dan meteen drie en breng t-shirts uit van de gelaatsuitdrukking van de winnaar op het moment dat hem/haar dat duidelijk wordt
Ook niet opgemerkt dat hij regelmatig op sleutelposities heeft gestaan?Philip Ross schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:55:
[...]
Bij de opdracht met de briefjes en zandlopers vroeg hij er zelfs naar om als een van de eersten te mogen.
En dat veld met die telefoons, daar stond hij ook als een van de drie bij de afstand die uiteindelijk niet klopte.
Of de opdracht met die vazen, waarbij zijn kledingkeuze niet echt praktisch was en we later een vaas zagen die op magische wijze verplaatst is.
Ik was er juist bang voor dat Rob té veel in het zicht was, waardoor hij niet de mol zou zijn.
Maar goed, de regie kan ook niet alles filteren, dus wie weet is hij gewoon wel de mol.
Verwacht je dat de mol ook zoiets gaat inspreken zoals hij normaal praat?apNia schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:15:
[...]
Dat "vertrouw... mmMIJ" ding is een heel Miljuschka achtige manier van uitspreken.
[ Voor 9% gewijzigd door drooger op 09-03-2020 18:03 ]
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Lekker kort door de bocht. Nee dat denk ik niet. Ik denk wel dat er bepaalde karakteristieke dingen te horen zijn, die ze dmv opknippen en stemvervorming hebben proberen te verhullen. Dat ontkennen zou elke theorie ontkrachten: "denk je dat ze X zouden doen als je de oplossing zo zou kunnendrooger schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:59:
[...]
Verwacht je dat de mol ook zoiets gaat inspreken zoals hij normaal praat?
vinden?" Maar subtiele stemkleur en uitspraak gecombineerd met dat de stem erg lijkt op die van Miljuschka maakt haar voor mij nu wel verdacht.
Als het geen van de mollen is, snap ik niet waarom ze niet gewoon text 2 speech hebben gebruikt en/of waarom ze überhaupt de stem hebben vervormd.
Maar die morse oplossing klopte uiteindelijk helemaal niet....apNia schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:15:
[...]
Maar nav de morse-oplossing hier ben ik er weer van overtuigd dat het Nathan is, en zijn stem herken ik COMPLEET niet in de telefoonopnames. Dus.. sja..
Ga DE MOL België kijken!
Echt vele malen leuker dan de Nederlandse versie. Het concept is ook door de belgen ontwikkeld.
Het wordt door onbekende belgen gespeeld en de opdrachten zijn wel gewoon te doen.
Het is afgelopen zondag gestart, dus plezier voor de komende weken!
Op vier.be kan je een account aanmaken, vul een Belgische postcode in (zoek via google maps erin op) en klaar.
[ Voor 8% gewijzigd door chrisborst op 09-03-2020 19:52 ]
Precies mijn gedachte. Maar misschien is dat ook wel omdat de stem aardig vrouwelijke klonk en Miljuschka de enige vrouw is van de overgebleven kandidaten.apNia schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:33:
[...]
..... gecombineerd met dat de stem erg lijkt op die van Miljuschka.......
Wellicht had Rik dan wel gewoon aan Mil en Nathan gevraagd wat het juiste het antwoord was.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Des te meer reden om Nathan te verdenken toch? want Mil en Nathan waren overtuigd van het goede antwoordralpje schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:48:
Dat we niet hebben gezien wat 'optie 2' was, wil niet zeggen dat er geen optie 2 ís.
Wellicht had Rik dan wel gewoon aan Mil en Nathan gevraagd wat het juiste het antwoord was.
Hoe minder WIDM wordt, hoe toffer de Mol wordt. Puntje van mn stoel of ze het halen of niet, leuke opdrachten die je door de uitleg vooraf ook mee kunt beleven, serieuze geldbedragen en weer een knaller van een seizoensopening. Tevens ook een voordeel dat ze kandidaten selecteren en screenen om die info weer bij de opdrachten te gebruiken.chrisborst schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:52:
Voor de mensen die teleur zijn gesteld door het huidige seizoen een tip:
Ga DE MOL België kijken!
Echt vele malen leuker dan de Nederlandse versie. Het concept is ook door de belgen ontwikkeld.
Het wordt door onbekende belgen gespeeld en de opdrachten zijn wel gewoon te doen.
Op vier.be kan je een account aanmaken, vul een Belgische postcode in (zoek via google maps erin op) en klaar.
Heerlijk gewoon.
Wel even de vermelding dat de Mollen zelf vele malen minder zijn dan de Nederlandsechrisborst schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:52:
Voor de mensen die teleur zijn gesteld door het huidige seizoen een tip:
Ga DE MOL België kijken!
Het kan ook dat hij Buddy vertrouwt omdat hij ogenschijnlijk de slimste is van de vier, wat net klote uitpakte omdat Buddy vooral Rob zat te observeren. Misschien was hij niet zó overtuigd van de bevindingen van hem en Miljuschka.P.O. Box schreef op maandag 9 maart 2020 @ 23:01:
[...]
Des te meer reden om Nathan te verdenken toch? want Mil en Nathan waren overtuigd van het goede antwoord
Het blijft wel vreemd dat Nathan continu in de sleutelpositie zit als hij NIET de Mol zou zijn.apNia schreef op maandag 9 maart 2020 @ 23:34:
[...]
Het kan ook dat hij Buddy vertrouwt omdat hij ogenschijnlijk de slimste is van de vier, wat net klote uitpakte omdat Buddy vooral Rob zat te observeren. Misschien was hij niet zó overtuigd van de bevindingen van hem en Miljuschka.
Hij is penningmeester en sporter in hart en nieren. Met andere woorden, hij wil/moet actief meedoen. Hij zal moeite hebben om langs de zijkant te staan.CryptoNL schreef op maandag 9 maart 2020 @ 23:36:
[...]
Het blijft wel vreemd dat Nathan continu in de sleutelpositie zit als hij NIET de Mol zou zijn.
Ik denk dat Nathan het is. Maar ik hoop Rob. Daar staan al mijn punten nu op. Anders kan ik nooit winnen in mijn groepen (Tweakers win ik sowieso niet meer).
Zit zelf al een hele tijd op Rob. Vond nathan te vaak geld pakken waar dat makkelijk niet had hoeven gebeuren.
Zag gisteren op Reddit dat iemand de telefoongesprekken had weten aan te passen zodat de vervorming bijna weg is. Als dat echt is, is
Volgende week toch maar die zwaar irritante laatste aflevering kijken... Heb altijd zo'n hekel aan dat overdreven gedoe met fans en die presentatoren
Ik heb hem geïnterpreteerd als dat hij (en Miljuschka) het antwoord mocht(en) geven of Buddy en Rob. Aan Nathan de vraag of hij dacht dat Buddy en Rob het antwoord wisten, zo niet konden hij en Miljuschka het antwoord geven.P.O. Box schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:26:
Nog mensen opgevallen dat de keuze die Rik bij de kungfu opdracht aan Nathan gaf erg raar was? Hij vroeg of het andere tweetal het goede antwoord wist of niet. Daarna vroeg hij het pas aan het andere tweetal. Wat hadden ze moeten doen als Nathan "nee ze weten het niet had gezegd"? dan hadden ze simpel 1 euro kunnen zeggen. M.a.w. Rik wist wat Nathan ging zeggen en dus is Nathan de mol. Zo niet,dan snap ik echt niet wat de bedoeling van die vraag was.
Hij kan inderdaad de mol zijn en weten dat Miljuschka het goede antwoord weet en daarom de bal doorspelen naar Rob en Buddy.
Buddy kan de mol zijn door de bal door te spelen naar Rob wetende dat die het juiste antwoord niet weet.
Rob kan de mol zijn door te zeggen dat hij het niet weet.
Als Miljuschka de mol is neemt ze de gok door het goede antwoord te geven aan Nathan en dan maar te hopen dat hij niet het antwoord zal zeggen.
Het zou ook vreemd zijn dat de regie besluit die bij Nathan neer te leggen, als hij de Mol is. Dat maakt het wel een beetje oneerlijk, want dan is het indirect mollen, omdat de regie dan het stuur in de handen van Nathan duwt.CryptoNL schreef op maandag 9 maart 2020 @ 23:36:
[...]
Het blijft wel vreemd dat Nathan continu in de sleutelpositie zit als hij NIET de Mol zou zijn.
Simpelweg de goede filters op los laten. Als je hem op een andere stem wilt laten lijken lukt dat ook primaCryptoNL schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:48:
@apNia Daar is geen sprake van in dit geval. Diegene die De Mol is moet er altijd zelf voor zorgen om in die positie(s) te komen. Overigens vraag ik mij nog steeds af hoe het zit met dat geluidsfragment van ''Rob''. Hoe is bepaald dat hij de stem is op die vervormer en niet een Buddy ofzo?
[removed]
Nee, niet echt. Het enige wat je uit zo'n fragment zou kunnen halen is als iemand bepaalde woorden op een aparte manier uitspreekt. Want dat is iets dat een filter niet aanpast. Maar voor de rest kun je stemmen zo vervormen als je wilt.CryptoNL schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:00:
@redwing Ja precies dus het is niet waterdicht zeg maar?
[removed]
Coding in the cold; <brrrrr />
Ja maar ook sowieso dat er gewoon 'normale mensen' mee doen bij de Mol is leuk en vind ik interessanter. Ik ben wel klaar met alle (wannabe) BN'ers die in elke show opduiken. Denk dat ze dan sowieso ook meer geld overhouden voor een grotere prijzenpot en groter opgezette spellen wanneer ze alleen 'normale Nederlanders' casten.Jpjedi schreef op maandag 9 maart 2020 @ 23:08:
[...]
Hoe minder WIDM wordt, hoe toffer de Mol wordt. Puntje van mn stoel of ze het halen of niet, leuke opdrachten die je door de uitleg vooraf ook mee kunt beleven, serieuze geldbedragen en weer een knaller van een seizoensopening. Tevens ook een voordeel dat ze kandidaten selecteren en screenen om die info weer bij de opdrachten te gebruiken.
Heerlijk gewoon.
Wat het onwaarschijnlijker maakt dat Nathan de mol is toch?CryptoNL schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:48:
@apNia Daar is geen sprake van in dit geval. Diegene die De Mol is moet er altijd zelf voor zorgen om in die positie(s) te komen.
Wie denkt dat 'ie op Rob lijkt? Ik heb m'n geld ingezet op Miljuschka. Het is in mijn optiek iig geen van de stemmen van de mannen. Dus het is (imo again) de stem van Miljuschka OF een derde persoon die dit inspreekt. En dat laatste zou ik vrij zwakjes zou vinden, want waarom dan de stem omhoog pitchen? Dat is net zoiets als de laser opdracht tegen een acteur spelen. Maar goed, het kan allemaal, en dat zou wel een deuk slaan in de stemopnames die ik heb opgenomen en omlaag heb gepitcht.Overigens vraag ik mij nog steeds af hoe het zit met dat geluidsfragment van ''Rob''. Hoe is bepaald dat hij de stem is op die vervormer en niet een Buddy ofzo?
he? ik snap het geloof ik niet... ALS Nathan de Mol is, dan is het toch onwaarschijnlijk dat de regie hem een sleutelpositie geeft, door de keuze van de 1750 (?) code bij hem te leggen? dat is niet iets (correct me if I'm wrong) waar hij zich ingewurmd heeft...CryptoNL schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:22:
@apNia Juist niet. Nathan wurmt zich continu in de sleutelpositie(s).
Verwijderd
Aankomende zaterdag is de live-uitzending in Amsterdam, hier zullen dan alle rollen bekend worden.Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:49:
Wordt nou tijdens de uitzending van as zaterdag bekend wie de mol is, of pas een week later?
Discussie over het nieuwe zomerseizoen 2020 mag in Wie is... de Mol? 2020 Zomereditie NL