• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 17:22
Rubert schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:27:
Ik heb dit horloge ook sinds kort. Veel zaken spreken voor zich, maar het volgende kom ik even niet uit.

De hartslagzones die het horloge laat zien, daar lijkt weinig van te kloppen en ik begrijp ook niet helemaal waar de waardes vandaan komen, of wat ik kan aanpassen. Ik kan er in de handleiding ook niks over vinden.

Ik bedoel dan het schema bij: Bovenste knop -> Hartslag -> omhoog vegen voor hartslagzones.

Toen ik gisteren keek, stond er zo'n 1230 minuten in extreem, de overige waardes stonden op 0.
Vandaag staat er 1 minuut in vetverbranding, de rest op 0. En ik heb het horloge de hele ochtend om. In de lijngrafiek ziet het er wel normaal uit.

De enige instellingen die ik hierover kan vinden, zijn de instellingen in de app onder Mij -> Instellingen -> Hartslaginterval en waarschuwing. Maar aanpassingen die ik daar doe, lijken geen invloed te hebben op de waardes in het horloge.

Mijn laatste hardloop rondje stond mijn harstslag ook continue als extreem, ook als mijn hartslag rond de 120 lag. In de app lijkt het overzicht wel overeen te komen met de grafiek.

Ik heb geen idee waar deze waardes vandaan komen. Zou dit een overzicht per dag moeten zijn? En werkt dit overzicht bij jullie wel naar behoren?
Een vriend had hetzelfde probleem, bij hem was het idd de foute leeftijd.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Wobbel53
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11-2024
twee dingen.

een. sinds ik een update op de site van huawei heb gedaan krijg ik s'morgens een berichtje/notificatie over de "slaap" als ik dan weer indut komt er bij het wakker worden weer een. Kun je dit ergens aan of uit zetten.

twee Probeer een wijzerplaat te kopen, kom er niet goed achter hoe het werkt.

hoor graag.

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Wobbel53 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:04:
twee dingen.

een. sinds ik een update op de site van huawei heb gedaan krijg ik s'morgens een berichtje/notificatie over de "slaap" als ik dan weer indut komt er bij het wakker worden weer een. Kun je dit ergens aan of uit zetten.

hoor graag.
De wijzerplaten in de app zijn gratis te installeren, ik zie bij niet één een bedrag staan.

Herstel, zie nu ook faces met prijzen erbij, geen idee hoe je die koopt.

[ Voor 7% gewijzigd door ilfamo op 10-12-2020 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

ilfamo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:19:
[...]

De wijzerplaten in de app zijn gratis te installeren, ik zie bij niet één een bedrag staan.
Raar. Ik zie dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TK0eoGgRGnXurM2yOY1uEGUnRVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBAjyJR1QlAt4ksTVohPiHtE.jpg?f=fotoalbum_large

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Wobbel53
Zaie ik ook allemaal, maar geen plek om bv creditcard in te vullen en dan een face te kopen.

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wobbel53 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:27:
[...]

Zaie ik ook allemaal, maar geen plek om bv creditcard in te vullen en dan een face te kopen.
Die knoppen met bedrag leiden bij mij naar een keuzescherm met betaalmogelijkheden van in-app aankopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxbCcBr3ky-omi8K4jOt0G0PCSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bkRGARMrP4riV4uspOGlA9Ua.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien maakt het uit dat ik een Honor-telefoon heb, waar dus al Huawei-apps op staan.

[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-12-2020 16:38 ]

• Wobbel53
SnoeiKoei schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:37:
[...]

Die knoppen met bedrag leiden bij mij naar een keuzescherm met betaalmogelijkheden van in-app aankopen.
[Afbeelding]

Misschien maakt het uit dat ik een Honor-telefoon heb, waar dus al Huawei-apps op staan.
MMmmmmM, heb een Doogee S95pro. kan ook al niet de batterij status van de airpods voor elkaar krijgen.

• izzet3838
Wobbel53 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:04:

hoor graag.
Probeer de appgalery eens te installeren en via daar een paypal/cc toe te voegen, log dan met dat account in in de app, misschien dat dat helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobbel53
izzet3838 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:34:
[...]

Probeer de appgalery eens te installeren en via daar een paypal/cc toe te voegen, log dan met dat account in in de app, misschien dat dat helpt.
jandorie, lukt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wobbel53
vraag me niet wat ik allemaal gedaan heb, maar het is gelukt. :) (ik denk die app galery)
MZ_CRAYON_H2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:44
Ik heb nu de gt2 pro.
Als ik nu sport geeft deze veel minder calorieën
Bv 15min crosstrainer...
Apparaat geeft zelf 150 aan en het horloge maar 80.

Ik ging ook 15min hardlopen...had ik iets van 2km.
En in het horloge kon ik hem maar tot max 1.65km calibreren. (Nadat de 15min voorbij waren)

En met binnen fietsen geeft het apparaat zelf 100 aan en het horloge maar 50.

Bij de gewone gt2 had ik dit probleem niet..en kwam het bijna overeen...soms 10 calorieën verschil.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Edit

Bij elke sport activiteit staat eronder "ongeldig"
Dat kan ik mij oom niet herinneren op de normale gt2

[ Voor 10% gewijzigd door Aggressor op 13-12-2020 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Aggressor schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:09:
Ik heb nu de gt2 pro.
Als ik nu sport geeft deze veel minder calorieën
Bv 15min crosstrainer...
Apparaat geeft zelf 150 aan en het horloge maar 80.

Ik ging ook 15min hardlopen...had ik iets van 2km.
En in het horloge kon ik hem maar tot max 1.65km calibreren. (Nadat de 15min voorbij waren)

En met binnen fietsen geeft het apparaat zelf 100 aan en het horloge maar 50.

Bij de gewone gt2 had ik dit probleem niet..en kwam het bijna overeen...soms 10 calorieën verschil.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Edit

Bij elke sport activiteit staat eronder "ongeldig"
Dat kan ik mij oom niet herinneren op de normale gt2
Staan je gegevens goed, gewicht, lengte,...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:44
izzet3838 schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:49:
[...]

Staan je gegevens goed, gewicht, lengte,...?
Ja staat allemaal goed.
ik heb ingelogd met mijn huawei account en daar staat alles goed. ik heb het gewicht/lengte zelfs even veranderd en weer terug

[ Voor 24% gewijzigd door Aggressor op 14-12-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Raar, het lijkt met de dag te veranderen. Ik zie nu geen betaalde watchface's meer, en ik geen top nieuw/gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 20:45
ilfamo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:40:
[...]

Raar, het lijkt met de dag te veranderen. Ik zie nu geen betaalde watchface's meer, en ik geen top nieuw/gratis.
Ik heb hetzelfde. Mij lijkt dit nog niet goed geïmplementeerd in de health app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

ilfamo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:40:
[...]

Inderdaad raar, bij mij staan ze nog steeds in de app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCXpQya_VakUtSVykygXaW7tqIk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3qB52qQ3rIiM0ZHN51x78ESE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:04:
[...]

Inderdaad raar, bij mij staan ze nog steeds in de app:
[Afbeelding]
Zo ziet hij er bij mij uit op dit moment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxMzLzljvNLHDjv9Vfc2La27DRo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g5x4eG2gHFPFnwLHqvh0hllE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

ilfamo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:56:
[...]

Zo ziet hij er bij mij uit op dit moment.

[Afbeelding]
Bizar... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-09 14:13
@SnoeiKoei en @ilfamo, ik had ook rare problemen met de Huawei FreeBuds Pro en dat kwam uiteindelijk omdat de versie van de AI Life app die je daar bij nodig hebt in de Play Store een andere versie is dan die in de Huawei App Gallery... Misschien is dit zo'n zelfde issue, hebben jullie beide de app uit de Play Store of heeft een van jullie de app uit de Huawei App Gallery? Want het zou me niet verbazen als daar misschien ook verschil tussen zit. Je kan trouwens geloof ik op iedere telefoon die App Gallery installeren als je wil.

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

KleineAap schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:14:
@SnoeiKoei en @ilfamo, ik had ook rare problemen met de Huawei FreeBuds Pro en dat kwam uiteindelijk omdat de versie van de AI Life app die je daar bij nodig hebt in de Play Store een andere versie is dan die in de Huawei App Gallery... Misschien is dit zo'n zelfde issue, hebben jullie beide de app uit de Play Store of heeft een van jullie de app uit de Huawei App Gallery? Want het zou me niet verbazen als daar misschien ook verschil tussen zit. Je kan trouwens geloof ik op iedere telefoon die App Gallery installeren als je wil.
Ik heb een Honor telefoon en daar standaard staat de Huawei App Gallery al op geïnstalleerd dus ik denk ook de AI Life app van die gallery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
SnoeiKoei schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:37:
[...]

Ik heb een Honor telefoon en daar standaard staat de Huawei App Gallery al op geïnstalleerd dus ik denk ook de AI Life app van die gallery.
Ja ik bedoel dus de Health app vanaf de App Gallery, ik voorspel dat @ilfamo die gewoon via de Play Store heeft, daardoor een oudere versie en dus allemaal functionaliteit mist... Beetje een rotzooitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
KleineAap schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:50:
[...]

Ja ik bedoel dus de Health app vanaf de App Gallery, ik voorspel dat @ilfamo die gewoon via de Play Store heeft, daardoor een oudere versie en dus allemaal functionaliteit mist... Beetje een rotzooitje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZErR23ndrTm3kfPjAieOfeI7MIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LY7SdTuUBhxc02luillj1nLG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik draai deze versie, volgens mij komt hij idd uit de Playstore omdat ik net een nieuwe telefoon heb. Op mijn 1+ 6t heb ik hem vanuit de Huawei store geïnstalleerd, maar ik zag niet heel veel verschil (behalve dat die een nieuwere versie heeft). Ik heb het horloge sinds september en het aanbod in watchfaces veranderd vaak. Ik heb ook wel een tijdje maar heel weinig keus gehad. Toen kon ik een tijdje kiezen uit top gratis/nieuw, daarna weer uit betaalde en nu is het gewoon weer allemaal gratis met een breed aanbod.

Ik zie het dat de Playstore een oudere versie heeft dan die ik heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjjMhRsE0BJ_UoPeOO9B5w6n7KQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1dKiJaAgQ0ig1qLvW9gfr2KT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door ilfamo op 21-12-2020 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbel53
Leer me eens wat.

de app van mij heb ik van google
ik zie ook dat de Huawei app nieuwer is, maar hoe installeer ik die dan??
Ik hoor graag.
wobbel53

We verwachten op GoT wel wat eigen inzet van onze users. Het is niet een 'u vraagt wij draaien' forum. Eigen initiatief wordt gewaardeerd. Kom je er dan niet uit helpt men je hier graag.

[ Voor 61% gewijzigd door 13art op 28-12-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbel53
Knip, reactie op moderatie hoort hier, niet in het topic zelf: Ideeën- & Feedbacktopic voor Tablets & Telefoons

[ Voor 86% gewijzigd door 13art op 28-12-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbel53
Wobbel53 schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:04:
Leer me eens wat.

de app van mij heb ik van google
ik zie ook dat de Huawei app nieuwer is, maar hoe installeer ik die dan??
Ik hoor graag.
wobbel53

[mbr] We verwachten op GoT wel wat eigen inzet van onze users. Het is niet een 'u vraagt wij draaien' forum. Eigen initiatief wordt gewaardeerd. Kom je er dan niet uit helpt men je hier graag.
[/]
Knip, feedback op moderatie hoort niet hier in dit topic thuis.

In beide store's staat dat ik nu niet kan bijwerken. wat moet ik dan doen.??
moet ik de app helemaal verwijderen en opnieuw installeren.
ben ik dan al mijn oude gegevens kwijt.
ik hoor graag van iemand die weet hoe het werkt.
bij voorbaat dank.
Wobbel53

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 29-12-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
Wobbel53 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:42:
[...]

Zou ik de vraag stellen als ik wist hoe het werkte.??
Beetje kort door de bocht ook het verwijderen van mijn opmerking
'slecht geslapen"

In beide store's staat dat ik nu niet kan bijwerken. wat moet ik dan doen.??
moet ik de app helemaal verwijderen en opnieuw installeren.
ben ik dan al mijn oude gegevens kwijt.
ik hoor graag van iemand die weet hoe het werkt.
bij voorbaat dank.
Wobbel53
Dag Wobbel53,

De gegevens hangen vast aan je Huawei-account. Je kan perfect alles verwijderen. Ik raad je aan om enkel te werken met de app die je kan installeren vanuit de AppGallery van Huawei. Dit is altijd de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbel53
Dank, heb het zo gedaan en nieuwste versie. Mooi.
Nu heb ik een tijdje gezocht naar de instelling van de stappen.
A, kan ik niet vinden wat de afstand is.
B, kan ik de stapafstand toch ergens instellen.
Ik hoor graag.

• KleineAap
Wobbel53 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:48:
Dank, heb het zo gedaan en nieuwste versie. Mooi.
Nu heb ik een tijdje gezocht naar de instelling van de stappen.
A, kan ik niet vinden wat de afstand is.
B, kan ik de stapafstand toch ergens instellen.
Ik hoor graag.
Je kan je lengte instellen, maar volgens mij heeft het horloge of gebruikt je telefoon tijdens een workout gewoon GPS dus is het verder irrelevant hoe groot je stappen zijn. De lengte is genoeg om dit af te leiden normaal, dus voor het gokken van afstand op basis van stappen wordt dit meestal gebruikt.

• Wobbel53
KleineAap schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:14:
[...]

Je kan je lengte instellen, maar volgens mij heeft het horloge of gebruikt je telefoon tijdens een workout gewoon GPS dus is het verder irrelevant hoe groot je stappen zijn. De lengte is genoeg om dit af te leiden normaal, dus voor het gokken van afstand op basis van stappen wordt dit meestal gebruikt.
Dank.
Bedoelt u dat ik de staplengte kan instellen??
Zo ja, waar dan. Zo nee, ook goed :)
vandaag heb ik tot nu bv 2983 stappen en 3,12 km MMM een van de twee klopt niet.toch??

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Na lang zoeken en overwegen de Huawei GT 2 gekozen als fitness tracker.
Nu zie ik in de pricewatch 3 versies:
- Zwart
- Zwart RVS
- Titanium

Prijs technisch is zwart de beste optie, maar waarvan is de behuizing gemaakt? En is dat minder goed dan RVS?
En als je uiteindelijk gaat voor titanium, is er dan een goede reden om voor de Pro te gaan die dat standaard is? Met saffier glas alleen wel €100 duurder.
In de pricewatch staan de kenmerken trouwens fout bij de zwarte en RVS variant.

[ Voor 64% gewijzigd door CPM op 31-12-2020 16:02 ]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:40
Wobbel53 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:33:
[...]

Dank.
Bedoelt u dat ik de staplengte kan instellen??
Zo ja, waar dan. Zo nee, ook goed :)
vandaag heb ik tot nu bv 2983 stappen en 3,12 km MMM een van de twee klopt niet.toch??
Nee, je kunt de staplengte niet instellen, wel je lichaamslengte. Denk dat het nog niet goed staat want stappen groter dan 1 meter is niet zo gebruikelijk. Overigens zit er in de app ook een Helpfunctie/gebruiksaanwijzing.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• henkzelf
CPM schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:57:
Na lang zoeken en overwegen de Huawei GT 2 gekozen als fitness tracker.
Nu zie ik in de pricewatch 3 versies:
- Zwart
- Zwart RVS
- Titanium

Prijs technisch is zwart de beste optie, maar waarvan is de behuizing gemaakt? En is dat minder goed dan RVS?
En als je uiteindelijk gaat voor titanium, is er dan een goede reden om voor de Pro te gaan die dat standaard is? Met saffier glas alleen wel €100 duurder.
In de pricewatch staan de kenmerken trouwens fout bij de zwarte en RVS variant.
Die zwarte GT2 van mij ziet er na een jaar en 2200 km hiken nog perfect uit ondanks vaak genoeg stoten enz. De zichtbare behuizing waar ook de band inklikt, is niet magnetisch dus of rvs of in de massa gekleurde kunststof. Ik weet het eigenlijk niet maar het blijft prachtig. Ps. voelt niet echt koud aan dus wsl kunststof.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbel53
henkzelf schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:23:
[...]

Nee, je kunt de staplengte niet instellen, wel je lichaamslengte. Denk dat het nog niet goed staat want stappen groter dan 1 meter is niet zo gebruikelijk. Overigens zit er in de app ook een Helpfunctie/gebruiksaanwijzing.
momenteel 1056 stappen en 1,3 km. mijn lengte staat prima. de helpfunctie helpt me niet veel!!
ga zo meteen wandelen, dan zie ik wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbel53
4037 stappen en 3,7km
Weinig stappen of veel km!!!
(Te weinig gelopen vandaag maar goed.)
Kan hier verder niets over vinden.
Als iemand iets tegen komt, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miquelbain
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07-01-2021
Ik heb sinds kort de Huawei GT 2 Pro. Wat zijn jullie ervaringen met het alarm van dit horloge? Er zit standaard een 'smartalarm' op maar die gaat vaak niet af. De 'event' alarm gaat wel altijd af. Die smartalarm staat echter altijd bovenaan en kan ook niet verwijderd worden. Erg irritant want elke keer dat je vergeet om niet de bovenste aan te zetten gaat ie dus meestal niet af. Is dit een bug in deze smartwatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Afgelopen zaterdag dik 11km gewandeld samen met iemand die een Garmin heeft (en die staan hoog aangeschreven). We hadden een niet noemenswaardige afwijking in stappen en kilometers. Ik ben tevreden over de afstandmeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbel53
miquelbain schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:00:
Ik heb sinds kort de Huawei GT 2 Pro. Wat zijn jullie ervaringen met het alarm van dit horloge? Er zit standaard een 'smartalarm' op maar die gaat vaak niet af. De 'event' alarm gaat wel altijd af. Die smartalarm staat echter altijd bovenaan en kan ook niet verwijderd worden. Erg irritant want elke keer dat je vergeet om niet de bovenste aan te zetten gaat ie dus meestal niet af. Is dit een bug in deze smartwatch?
U heeft vast het herhalen goed staan!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miquelbain
Wobbel53 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:54:
[...]

U heeft vast het herhalen goed staan!?
Ja, hij gaat gewoon helemaal niet af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogt12
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-01-2021
Kan ik ook een account van mijn vrouw aan mijn gezondheidsapp toevoegen,zodat zij ook alles kan uitlezen.
Zij heeft namelijk een mobiel met android 4.2 die geen verbinding kan maken met Huawei band pro 4.
Ik heb zelf een Huawei watch gt 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-08-2024
Hallo, ik heb een huawei watch gt 2e black deze heb ik vanaf het begin dat hij uitkwam en een iphone 11 met de laatste versie ios 14.3 erop. Het probleem wat zich nu voordoet is dat de horloge vaak de verbinding met de telefoon kwijt is of net andersom en dat ik dus weer opnieuw moet koppelen alleen dat koppelen gaat al niet soepel. Hebben meer mensen hier last van zo ja wat doe je eraan? of werkt de combinatie niet zo goed?
apple en huawei bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• southrduin
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:05
Ik heb vandaag de GT 2 binnen gekregen app galerie geïnstalleerd en daarvanuit de Health app geïnstalleerd. Dus blijft deze app zeggen elke keer als ik opstart talenpakket kan niet worden geïnstalleerd, iemand een oplossing hiervoor.

Wat ik geprobeerd heb is de app verwijderen via de google play store downloaden helaas hetzelfde probleem. Telefoon is een Mi note 10 hierop staat de taal op Nederlands
Watch gt 2 staat ook op Nederlands
Alleen de health app in het engels.

Ook nog contact gehad met huawei maar daar kom ik ook niet mee verder.

Iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Wobbel53 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:24:
4037 stappen en 3,7km
Weinig stappen of veel km!!!
(Te weinig gelopen vandaag maar goed.)
Kan hier verder niets over vinden.
Als iemand iets tegen komt, dan hoor ik het graag.
Dat ziet er al goed uit zo: 90 cm staplengte kan wel kloppen. Hoe lang ben je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbel53
henkzelf schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:46:
[...]

Dat ziet er al goed uit zo: 90 cm staplengte kan wel kloppen. Hoe lang ben je?
188cm
vandaag 11039 en 9,07 km in het appje (0.822)
op de telefoon 11039 en 8,92 km (wijzerplaat jwD26) (0.808)

grappige verschillen.
hier en daar lees ik dat de gemiddelde staplengte 0.70 - 0.73 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbel53
miquelbain schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:59:
[...]

Ja, hij gaat gewoon helemaal niet af
in de horloge zelf is ook de mogelijkheid van trillen of geluid.
Al naar gekeken.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
miquelbain schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:00:
Op mijn normale gt2 kan ik geen smart alarm terug vinden, of heeft enkel de pro die functie of ik ben er overheen aan het kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Wobbel53 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:14:
[...]

188cm
vandaag 11039 en 9,07 km in het appje (0.822)
op de telefoon 11039 en 8,92 km (wijzerplaat jwD26) (0.808)

grappige verschillen.
hier en daar lees ik dat de gemiddelde staplengte 0.70 - 0.73 is.
Ik zit rond de 80 cm (bij geregistreerde trainings-activiteiten "lopen buiten"). Staat dan ook in de trainings details. Lengte 1,83 m. Wij lopen wel door maar iets trager dan 5 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• southrduin
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:05
Ik heb gister dit horloge binnen gekregen ik krijg het horloge wel gekoppeld aan me telefoon maar als ik wil gaan sporten bv hardlopen blijft het horloge maar zoeken naar gps iemand bekend met dit probleem ik heb het idee dat het aan mijn telefoon ligt. Mi note 10. ? Iemand hetzelfde probleem met een mi telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
southrduin schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:21:
Ik heb gister dit horloge binnen gekregen ik krijg het horloge wel gekoppeld aan me telefoon maar als ik wil gaan sporten bv hardlopen blijft het horloge maar zoeken naar gps iemand bekend met dit probleem ik heb het idee dat het aan mijn telefoon ligt. Mi note 10. ? Iemand hetzelfde probleem met een mi telefoon?
Ik heb geen probleem met de GPS-fix. Ik heb een Xiaomi Mi 9t pro. Ik dacht dat er een GPS in de watch zit, dus het type gsm maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbel53
izzet3838 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:25:
[...]

Op mijn normale gt2 kan ik geen smart alarm terug vinden, of heeft enkel de pro die functie of ik ben er overheen aan het kijken?
het lijkt alsof smart-alarm via de app gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobbel53
henkzelf schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:32:
[...]

Ik zit rond de 80 cm (bij geregistreerde trainings-activiteiten "lopen buiten"). Staat dan ook in de trainings details. Lengte 1,83 m. Wij lopen wel door maar iets trager dan 5 km/u.
wij lopen net boven de 4km (jammer, gaat niet meer sneller), maar de 14000stappen zaten op ca 0.825

ga morgen eens met de traingsapp lopen. bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miquelbain
izzet3838 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:25:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QpDK68I5bbltuT-gMPgkjcyEIBo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iWJmFawkVyw5UV5a6vCW1r3d.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien is dat dan inderdaad een functie van de Pro versie. Die bug zal dan vast nog wel gefixed worden.
Wobbel53 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:16:
[...]

in de horloge zelf is ook de mogelijkheid van trillen of geluid.
Al naar gekeken.?
Ja, trilfunctie staat aan. Dat andere alarm gaat ook wel af, alleen die 'smart alarm' dus niet. Raar dat je die niet kan verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
southrduin schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:21:
De eerste keer kan het best lang duren, zeg 15 minuten. Het helpt dan ook echt om buiten en vrij te gaan staan.
Daarna is het bij mij altijd binnen 20 seconden, zelfs bij 1 keer per weekgebruik (van de horloge GPS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbel53
Goh, heb een verschil van stappen tussen het klokje en de app.
Waar zou dat aan liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Lopen binnenshuis zonder telefoon.
Verschil in gevoeligheid tussen horloge en telefoon.
Als je in de app rechtsboven in dat oranje blok met stappen en minuten op dat kleine i-tje klikt. Wat lees je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florkeman
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-07 18:53
ik heb een huawei GT2 zwart, gewonnen vorig jaar met een eindejaar wedstrijd, heeft juist één jaar gewerkt, de bovenste drukknop werkt niet meer. Huawei wil die niet repareren omdat het "not for sale" is, ze hebben hem wel opgedraaid, schroeven waren niet volledig vast, zaten tegen mijn pols. Heb dan van armoede maar de horloge zelf open gemaakt, zag dat ze geprobeerd hebben van een stuk onder de drukknop te lijmen, maar het tegencontact zat naast het contact. Heb hun lijm losgemaakt, het afgebroken stuk op de juiste plaats gelijmd. Nu werkt hij terug, maar voor hoelang? Ben wel mijn vertrouwen kwijt in Huawei !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 20:07
Lampje007 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:03:
Hallo, ik heb een huawei watch gt 2e black deze heb ik vanaf het begin dat hij uitkwam en een iphone 11 met de laatste versie ios 14.3 erop. Het probleem wat zich nu voordoet is dat de horloge vaak de verbinding met de telefoon kwijt is of net andersom en dat ik dus weer opnieuw moet koppelen alleen dat koppelen gaat al niet soepel. Hebben meer mensen hier last van zo ja wat doe je eraan? of werkt de combinatie niet zo goed?
apple en huawei bedoel ik
Ik bezit de gewone GT, en dat klopt inderdaad, moet hem in de app. handmatig aanmelden.
Zowel met de Iphone 8 als de iphone 11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobbel53
henkzelf schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:02:
Lopen binnenshuis zonder telefoon.
Verschil in gevoeligheid tussen horloge en telefoon.
Als je in de app rechtsboven in dat oranje blok met stappen en minuten op dat kleine i-tje klikt. Wat lees je dan?
wat een schoolmeester antwoord.
Bedankt meneer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilfamo
Wobbel53 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:01:
[...]

wat een schoolmeester antwoord.
Bedankt meneer.
Prima antwoord volgens mij, maar goed als je het beter weet zeg je het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Net een firmware update voor mijn Gt2e binnen gekregen. Geen grote veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:26
Welke versie dan?

Ik zit op 1.0.5.30 maar krijg geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
german8 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:19:
Welke versie dan?

Ik zit op 1.0.5.30 maar krijg geen update.
1.0.6.20

Grootste verandering is dat je het weer 7 dagen vooruit kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 16:52
gister ook een nieuwe FW, en zit inmiddels op 1.0.11.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-08 12:28
Ik koppel mijn GT2 met Strava via de exportfunctionaliteit van Health, maar dat vind ik maar een goede. Bovendien duurt het tegenwoordig heel lang voordat de gegevens gereed zijn vanuit Health.

Kan je nu Huawei Health aan Google Fit koppelen om het zo naar Strava te krijgen?

Ik heb Health en Fit gekoppeld, maar zie in mijn Fit nog geen hardloopactiviteiten verschijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
CoachKoos schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:06:
Ik koppel mijn GT2 met Strava via de exportfunctionaliteit van Health, maar dat vind ik maar een goede. Bovendien duurt het tegenwoordig heel lang voordat de gegevens gereed zijn vanuit Health.

Kan je nu Huawei Health aan Google Fit koppelen om het zo naar Strava te krijgen?

Ik heb Health en Fit gekoppeld, maar zie in mijn Fit nog geen hardloopactiviteiten verschijnen...
Ik heb Strava losgelaten, health houdt alles ook bij, waarom zou je dat ook nog een keer in Strava doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 15:25
CoachKoos schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:06:

Nee, via Google fit werkt niet, dan krijg je alleen je stappen te zien geloof ik.
Ik doe het ook via de export...maar laatste keer bijna een week moeten wachten op mijn data. Dus nu 1x per maand alles overzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
ilfamo schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:22:
[...]

Ik heb Strava losgelaten, health houdt alles ook bij, waarom zou je dat ook nog een keer in Strava doen?
Omdat mijn hele historie (van voorgangers van de GT2) ook in Strava staat. En daar zitten vrienden ook op, houdt elkaar scherp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

CoachKoos schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:20:
[...]

Omdat mijn hele historie (van voorgangers van de GT2) ook in Strava staat. En daar zitten vrienden ook op, houdt elkaar scherp ;)
Hoe exporteer je het naar Strava dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
CoachKoos schreef op maandag 6 april 2020 @ 07:51:
Vorige week de eerste keer gelopen met m'n horloge. Wilde toch de gegevens naar Strava hebben, dus heb de workaround even getest en werkt goed!

Kort gezegd moet je de data aanvragen vanuit de Health app en dan krijg je via de mail een link om te downloaden. Dat bestand dan in het Python programma "uitpakken" en importeren in Strava.

Het duurt wel even voordat je de mail met de link hebt. Volgens Huawei maximaal 7 dagen, maar ik had de link binnen 24 uur. Het is wel alle data die je krijgt, maar uit de bestandsnaam kan je de datum en het tijdstip halen.De bestanden zijn TCX en dus zo te importeren.

Hier de link:
https://github.com/CTHRU/Hitrava
@Grudgie Zie uitleg hierboven. Werkt wel vrij omslachtig, al is het installeren van Python eenmalig, maar
Huawei doet er tegenwoordig bijna 1 week over om de data beschikbaar te maken. Was voorheen binnen 12 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotesmurff
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-06-2021
Hallo

Ik heb sinds kort een Huawei smart watch GT 2e

Echter tijdens mijn update blijft hij hangen voor het laatste gedeelte

Weet iemand hoe ik heb weer in factory reset kan krijgen
Want hij is tijdens de update wel van de bluetooth af
Krijg alleen het blauwe update scherm te zien kan verder niets

• Wobbel53
Heb ik een leuke wijzerplaat loopt ie twee maanden achter. Erax
Hoe kan ik een developer bereiken?
Iemand?
Wobbel53

[ Voor 7% gewijzigd door Wobbel53 op 11-02-2021 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbel53
Wobbel53 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:57:
Heb ik een leuke wijzerplaat loopt ie twee maanden achter. Erax
Hoe kan ik een developer bereiken?
Iemand?
Wobbel53
nu opeens nog maar één maand!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:24
Bij langere telefoongesprekken via de GT2 is regelmatig elke 10 tot 15 minuten een storing van 5 tot 10 seconden; het geluid valt voor de gesprekspartner weg (hoort mij niet, maar ik blijf wel alles horen) of klinkt sterk vervormd. Nieuwste watch firmware en health software zijn geïnstalleerd, maar deed zich ook al op eerdere softwareversies voor, zowel Android 10 als 11 op 2 verschillende telefoons (Nokia en Samsung). Na de storing, die zichzelf opheft, klinkt alles weer prima totdat er weer 10 tot 15 minuten voorbij zijn.

Iemand soortgelijke ervaring, en wat er tegen te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 15:25
Gisteren mijn Gt 2e ongelukkig tegen de hoek van het aanrecht gestoten....dat was een tegenvaller.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jq9MdXrFryk_EtU4LZc_FfB3fWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tkh1Ndyq35JEjeUvvElqyjMR.jpg?f=fotoalbum_large
Het ging niet eens hard, helaas verkeerd punt.
Misschien toch maar eens kijken naar de Pro met saffier glas.

[ Voor 140% gewijzigd door weertenaar op 22-02-2021 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoMVE
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-07 20:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jR0G1a_PD-nNJUEfin_WJ-bFSRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OUUTOjl3QP2TsS4xCVdXHsMV.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn pro net een paar uur binnen. Echt gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-08 12:20

https://mastodon.nl/@NiemPseu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoMVE
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-07 20:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1237BtaF6L6jVGP3Mq2KPDlcEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CYxyZe7onAvmZ25tLh6ZOFhF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Vandaag de GT 2 Pro binnen gekregen. Ben er wel tevreden mee.
Ik zie alleen de optie niet in de app voor de activatie van de continue SP02 meting. Op de watch wordt dit wel aangegeven dat het kan maar zie de optie niet.
Firmware:
11.0.4.28
App:
10.1.1.312 (Android)(OP6)

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:24
Amersfoort schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:42:
Bij langere telefoongesprekken via de GT2 is regelmatig elke 10 tot 15 minuten een storing van 5 tot 10 seconden; het geluid valt voor de gesprekspartner weg (hoort mij niet, maar ik blijf wel alles horen) of klinkt sterk vervormd. Nieuwste watch firmware en health software zijn geïnstalleerd, maar deed zich ook al op eerdere softwareversies voor, zowel Android 10 als 11 op 2 verschillende telefoons (Nokia en Samsung). Na de storing, die zichzelf opheft, klinkt alles weer prima totdat er weer 10 tot 15 minuten voorbij zijn.

Iemand soortgelijke ervaring, en wat er tegen te doen?
Ik heb op het bovenstaande geen reacties gekregen. Belt er niemand via het horloge, of zijn dat geen langere gesprekken, of ervaart niemand dit issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Amersfoort schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:48:
[...]

Ik heb op het bovenstaande geen reacties gekregen. Belt er niemand via het horloge, of zijn dat geen langere gesprekken, of ervaart niemand dit issue?
Bel eigenlijk nooit zo land, dan doe ik altijd een oortje in, gebruik de watch enkel voor korte gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
[...]

Ik bel sowieso niet veel met het horloge zelf, alleen als ik m'n handen vol heb, of aan het schilderen ben etc. En dan van max 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-08 12:20
Onhandige optie, gebruik het bijna nooit en hooguit 2 a 3 min.

https://mastodon.nl/@NiemPseu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 10:30
Is het mogelijk om met de GT2 pro kracht training workouts te programmeren en bij te houden?
Dit staat hoog aan m'n lijstje. Als het deze functie niet bevat zou ik verder moeten zoeken.

PSN: DoubleDutchh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Ouwehandje schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:17:
Is het mogelijk om met de GT2 pro kracht training workouts te programmeren en bij te houden?
Dit staat hoog aan m'n lijstje. Als het deze functie niet bevat zou ik verder moeten zoeken.
Op mijn magic 2 gaat het dus de gt 2 pro zal het ook wel gaan, maar echt veel details bevat het niet, dus ik zou hem niet specifiek daarvoor kopen, ik denk dat je in dat geval beter af bent met een garmin ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 10:30
izzet3838 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:33:
[...]

Op mijn magic 2 gaat het dus de gt 2 pro zal het ook wel gaan, maar echt veel details bevat het niet, dus ik zou hem niet specifiek daarvoor kopen, ik denk dat je in dat geval beter af bent met een garmin ofzo.
Oke nog een reden om naar een garmin te kijken.
De vivoactive 4 is volgensmij een goede alrounder!

PSN: DoubleDutchh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-09 09:44
Hallo allen,

Mijn vrouw heeft sinds gisteren de GT2 sporteditie 42mm mooi apparaat dat wel maar softwarematig en accuracy is me toch wat anders.
Ze heeft op de watch 7300 stappen en op de app via google playstore heeft ze er 8600 zou dan de watch steps + de huawei mate lite 20 steps zijn. Wat is me dat voor iets raars... Iemand enig idee? Ze heeft de gsm altijd op zich net zoals de watch heel vreemd dit dus haar gsm telt nog eens 1000 steps erbij.
We staan al op het punt om deze terug te sturen en voor een xiaomi watch te gaan.

Haar vorige was een samsung watch active maar die heeft enorm veel connectieissues helemaal geen aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
pitbullgio schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:25:
Hallo allen,

Mijn vrouw heeft sinds gisteren de GT2 sporteditie 42mm mooi apparaat dat wel maar softwarematig en accuracy is me toch wat anders.
Ze heeft op de watch 7300 stappen en op de app via google playstore heeft ze er 8600 zou dan de watch steps + de huawei mate lite 20 steps zijn. Wat is me dat voor iets raars... Iemand enig idee? Ze heeft de gsm altijd op zich net zoals de watch heel vreemd dit dus haar gsm telt nog eens 1000 steps erbij.
We staan al op het punt om deze terug te sturen en voor een xiaomi watch te gaan.

Haar vorige was een samsung watch active maar die heeft enorm veel connectieissues helemaal geen aanrader.
Lijkt me perfect mogelijk dat de stappen tussen de horloge en gsm niet overeen komen. Als ik met de buggy heb gewandeld dan zal mijn arm minimaal bewogen hebben, maar mijn heupen niet. Mijn gsm zal dus meer stappen registreren.

Zo een stappenteller op een toestel rond je pols is altijd minder accuraat dan een volwaardige stappenteller op je heup ofzo. Om hem enkel hiervoor terug te sturen vind ik persoonlijk maar kort door de bocht. Wat bevalt je verder er niet aan? Een Xiaomi watch zal op dezelfde manier stappen tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riziko
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Eldijomo schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:18:
Onhandige optie, gebruik het bijna nooit en hooguit 2 a 3 min.
Ik gebruik het niet vaak, maar als ik het gebruik vind ik het verre van onhandig!! Die functie werkt bij mijn magicwatch 2 perfect.

Ik gebruik het het meest op de racefiets. Ff rustiger fietsen en de inkomende oproep met het horloge oppakken. Ik was verbaasd van de kwaliteit van de verbinding. Ik versta de beller goed en zij mij ook, ze hebben zelfs niet door dat ik op de fiets zit. Iets wat met de telefoon door wind etc meteen hoorbaar is en voor ruis zorgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbel53
[...]

tijdens het wandelen gebeurt het wel dat ik 10 minuten en langer via het klokje bel. (liever via oortje)
Gaat prima luisteren en praten.
wobbel53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toorts
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-08 08:28
Sinds kort een GT2e in mijn bezit, echter tijdens het hardlopen stoort de verbinding met mijn draadloze oortjes (Jabra Elite 75t) constant. Ik krijg zelf het idee dat dit te maken heeft met het tracken van de GPS. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
toorts schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:50:
Sinds kort een GT2e in mijn bezit, echter tijdens het hardlopen stoort de verbinding met mijn draadloze oortjes (Jabra Elite 75t) constant. Ik krijg zelf het idee dat dit te maken heeft met het tracken van de GPS. Is dit een bekend probleem?
Ik heb zelf de GT2 (dus zonder e) en gebruik deze ook met de draadloze Jabra Elite 75, maar geen last van storende verbinding...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 16:10
De healthsync app ondersteunt nu ook synchronisatie van Huawei Health naar Strava. Helaas niet volledig, maar alleen de afstand, tijdsduur, gemiddelde hartslag en gemiddelde cadans.
Helaas dus geen GPS gegevens.

Maar het is al beter dan niks. Instellen is ietwat omslachtig maar wel duidelijk uitgelegd in de healthsync app.

[ Voor 11% gewijzigd door Blackouts op 09-04-2021 10:29 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
bramv82 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:27:
De healthsync app ondersteunt nu ook synchronisatie van Huawei Health naar Strava. Helaas niet volledig, maar alleen de afstand, tijdsduur, gemiddelde hartslag en gemiddelde cadans.
Helaas dus geen GPS gegevens.

Maar het is al beter dan niks. Instellen is ietwat omslachtig maar wel duidelijk uitgelegd in de healthsync app.
Ik had het ook gezien. Jammer van de GPS gegevens, mis dan toch wat gegevens doordat in de export nu GEEN pauzes etc wordt meegenomen.

Had hierover een mail gestuurd naar Appyhapps (van Health Sync) en dat komt omdat Huawei apps niet toe staat om op niet-Huawei devices de gps gegevens te lezen.

Ze zijn met ze in gesprek en hopen "later dit jaar" meer mogelijk te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:13
Wellicht handig voor iemand die de Amazfit GTR 2e overweegt: ik ben als (op zich tevreden) Huawei GT 2e gebruiker overgestapt. GPS is met dit model eindelijk weer op orde bij Amazfit, HR en Sleep tracking lijken vergelijkbaar met Huawei.

Voordeel Amazfit:
- Betere accuduur (bijna 2x bij zelfde gebruik en mijn belangrijkste argument)
- Lichter
- Distance op watchfaces
- Auto-pause tijdens activity!
- Veel meer watch faces
- Geen gedoe via Huawei App Gallery
- Strava sync (gebruik het zelf niet)

Voordeel Huawei:
- Local MP3 (voor mij niet relevant, heb zelf dedicated Sony MP3 headset)
- Lift to wake reageert accurater
- HR sensor lekt minder licht 's nachts
- GPS fix net wat vlotter
- Health App iets overzichtelijker dan Zepp

[ Voor 8% gewijzigd door iisworks op 14-04-2021 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Wellicht handig voor iemand die de Amazfit GTR 2e overweegt: ik ben als (op zich tevreden) Huawei GT 2e gebruiker overgestapt. GPS is met dit model eindelijk weer op orde bij Amazfit, HR en Sleep tracking lijken vergelijkbaar met Huawei.

Voordeel Amazfit:
- Betere accuduur (bijna 2x bij zelfde gebruik en mijn belangrijkste argument)
- Lichter
- Distance op watchfaces
Ik heb op de Huawei ook distance op verschillende watchfaces
- Veel meer watch faces
Hoeveel wil je er hebben? Voor de Huawei is de keuze ook enorm
- Geen gedoe via Huawei App Gallery
Welk gedoe? Ik heb Huawei App Gallery niet eens op mijn telefoon staan.
- Strava sync (gebruik het zelf niet)

Voordeel Huawei:
- Local MP3 (voor mij niet relevant, heb zelf dedicated Sony MP3 headset)
- Lift to wake reageert accurater
- HR sensor lekt minder licht 's nachts
- GPS fix net wat vlotter
- Health App iets overzichtelijker dan Zepp

[ Voor 5% gewijzigd door ilfamo op 14-04-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:13
1) Distance is me nooit gelukt op Huawei, alleen steps?

2) Eens dat voor beiden 95% van Watch Faces sowieso onbruikbaar is vanwege hoog kermis-gehalte, maar vanuit de Amazfit community heb ik net wat meer naar mijn smaak kunnen vinden. :)

3) De health App zelf is in de Goolge Play store vanwege het gedoe in US toch een oude versie (juli 2020)? Ik had de App Gallery via apk van Huawei site geinstalleerd om Huawei HMS Core Services + Health te installeren, of via apk sideload van beide.

Was mijn persoonlijke ervaring, en zoals ik zei was ik ook erg tevreden over Huawei (GT/GT2/GT2e gehad). Amazit was bij alle modellen na mijn trouwe Bip een drama qua GPS.

[ Voor 7% gewijzigd door iisworks op 15-04-2021 16:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 21:53
Voor wat betreft de accuraatheid van de sleeptracking en hartslagmeting kan ik je het Youtube kanaal van The Quantified Scientist aanraden (YouTube: YouTube).

Deze kerel test de hartslag en slaapfuncties van wearables in combinatie met medische apparatuur. Dat geeft een veel beter idee dan wat techjournalisten kunnen. Korte samenvatting:
  • Fitbit is heer en meester op sleeptracking, komt opvallend dicht in de buurt van ECG-sleeptracking.
  • Apple heeft de meest accurate hartslagsensor, hoewel het sommigen in de buurt komen.
  • Huawei Watch (GT-serie en Fit) doen het erg goed op hartslag, zijn erg accuraat in slaaptijden maar matig in slaapfases
  • De Huami Amazfit GTR2 is nu net voor het eerst getest en dit is by far het slechtste horloge als het aankomt op accurate data. Zowel slaap als hartslag. Zonde want het is echt een mooi ding.
Dus het lijkt dat Huami nog wel wat werk te verzetten heeft qua data. De sensors kunnen wel goed zijn maar uiteindelijk moet de software die data ook nog goed kunnen interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riziko
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
ilfamo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:10:

Voordeel Amazfit:

Dat dit niet op de gt2/magic watch 2 zit en geen vo2max bij andere activiteiten vind ik een heel groot manco van dit horloge.

Ik hoop dat dit in de toekomst nog gaat komen!?

[ Voor 3% gewijzigd door Riziko op 16-04-2021 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 22:33
Bij mijn GT2 krijg ik bij het starten van een training met GPS regelmatig de melding dat mijn GPS verouderd is een bijgewerkt zou moeten worden. In de health app geeft hij echter aan dat de firmware up to date is met versie 1.0.11.38.

Ik loop regelmatig hetzelfde rondje van ongeveer 5km, vandaag was het rondje volgens de GT2 ineens 1100 meter langer. Ik heb ook het idee dat het steeds langer duurt voordat hij de GPS gevonden heeft. Ik weet niet zeker of er een verband is, maar deze afwijking vind ik nogal groot.

Is er nog een optie om de GPS update te forceren? Of iemand anders die dit herkent of een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
kan iemand mij vertellen wat de middelste groene ring weergeeft?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCcBk6CpvdVTJElTIN1qvygTmTM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f3yRxBWhN45jaQRb0vWSGwRo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 21:53
loneranger56 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:47:
kan iemand mij vertellen wat de middelste groene ring weergeeft?[Afbeelding]
Als ik het goed heb het aantal minuten aan hoge intensiteit beweging. Ofwel, sporten of iets wat daar op lijkt.
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste