• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:04

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter

Halverwege september dit jaar presenteerde Huawei zijn nieuwe Watch GT 2. Een smartwatch gebaseerd op een eigen processor, de Kirin A1 en vervangt de eerder uitgebrachte Huawei Watch GT.
De nieuwe smartwatch moet een accuduur van 14 dagen halen en 30 uur met nonstop GPS en fitness-tracking voor de 46mm variant, en 7 dagen en 15 uur met nonstop GPS en fitness-tracking voor de 42mm variant.

De Huawei Watch GT2 geeft je de mogelijkheid om je activiteiten bij te houden. Er zijn standaard 15 herkende activiteiten ingebouwd.

Een van de onderdelen waar men erg tevreden over is, is de kwaliteit van de ingebouwde speaker. Je kan prima muziek luisteren via deze speaker, waarbij de muziek of op de Watch GT2 staat, of via Bluetooth van je telefoon wordt afgespeeld. Maar ook kan je bellen via het horloge (KITT, come and get me) of een oproep opnemen of juist wegdrukken via het horloge. Muziek afspelen naar BT headset or ear-buds kan ook.

Een van de aangeven minpunten is het gemis van een NFC chip (dus geen betalingen met dit horloge) en de mogelijkheid om apps te installeren op de smartwatch. De notificaties zijn alleen lezen (je kan niet reageren met vaste antwoorden op een whatsapp bericht) en voor sommigen wordt de prijs aan de hoge kant gezien.

Het horloge is volgens opgave waterbestendig tot 5 ATM, dus zou theoretisch een diepte van 50 meter moeten kunnen overleven. Je zou er dus mee moeten kunnen zwemmen, aangezien dat ook een van de fitness opties is, maar duiken van een hoge duikplank is wellicht af te raden.

De Watch GT2 is er in 2 formaten, 42mm en 46mm. De uitvoeringen geven duidelijk aan dat je 42mm variant meer op het vrouwelijke publiek is gericht, terwijl de 46mm variant meer op het mannelijke publiek is gericht. Maar dat is natuurlijk een eigen keuze, dus laat je er vooral niet door leiden.

Prijstechnisch zit de Watch GT2 in een interessant segment. De goedkoopste variant heb je voor €229,- om je pols hangen maar voor de duurste variant (46mm Elite editie) ben je rond de €280,- kwijt. Hoewel je deze via Belsimpel kunt pre-orderen voor €230,-. Maar ik denk dat die prijs niet klopt.

Voor het gebruik van de Watch GT2 die je gebruik te maken van de Huawei Health app, verkrijgbaar voor Android en Apple
Deze app is overigens ook nodig om muziek op je Watch GT2 te krijgen, want aansluiten via USB op je Computer geeft je niet de mogelijkheid om bestanden gemakkelijk te verplaatsen.

Om het horloge op te laden maak je gebruik van de magnetische laad-dock. Deze dock is aan te sluiten op elk type lader via een USB-C connector.

Zoals te verwachten is het mogelijk om de Watch GT2 te voorzien van een andere watch-face (wijzerplaat zoals je wilt). Hieronder een aantal voorbeelden:

De smartwatch is er tevens in 3 edities:
  • De Sport edition
  • De Classic edition
  • De Elite edition / Elegant edition
Het verschil tussen de edities is te zien in de kleurstelling of materiaal van de band en de kleur van de behuizing.

De sport edition is er in zowel de 46mm als de 42mm, is voorzien van een zwarte, oranje of grijze kunststof band en een zwarte behuizing.

Ook de classic edition is er in beide maten en is herkenbaar door de Lederen band en een glanzende behuizing.

Tot slot de elite edition die op het moment van schrijven (nog) niet beschikbaar is. Deze is ook in beide maten verkrijgbaar, kenmerkt zich met een grijze metalen band en een grijze glanzende behuizing (46mm) of een roze goudkleurige metalen band en een roze goudkleurige behuizing (42mm).

Terug naar Inhoudsopgave

Variant46mm42mm
OSHuawei LiteOS
Compatibel metAndroid, iOS
CPUHuawei Kirin A1
Werkgeheugen32MB
Opslag4GB (2GB beschikbaar)
ConnectiviteitBluetooth 5.1, BLE, GPS / GLONASS
Waterbestendigheid5 ATM waterbestendig
Scherm1,39" Amoled, 454x454px1,2" Amoled, 390x390px
Accu455 mAh215 mAh
SensorenVersnellingsmeter sensor, Gyroscoop sensor, Geomagnetische sensor, Optische hartslagsensor, Omgevingslichtsensor, Luchtdruksensor, Capacitieve sensor
Lengte?mm? mm
Breedte46 mm42 mm
Dikte10,7 mm9,4 mm
Gewicht41g (zonder band)29g (zonder band)
BehuizingKleur: zwart roestvrij staal, roestvrij staal, titanium grijs roestvrij staal
Materiaal:
Metaal + kunststof
Kleur: zwart roestvrij staal, roestvrij staal, Rose God roestvrij staal
Materiaal:
Metaal + kunststof
HorlogebandTitanium grijze metalen band, oranje fluorelastomeer band, bruin leren band, zwarte fluorelastomeer bandKhaki lederen band, blauwe fluorelastomeer band, Rose God Milanese band, zwarte fluorelastomeer band
In de doosHorloge x 1 (fluor rubber band inbegrepen voor producten met lederen en metalen band)
Oplaadstation x 1
Oplaadkabel x 1
Gebruikershandleiding & Veiligheidsinformatie & Garantiekaart x 1
Prijs€229,-€249,-

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Wil je meehelpen deze post up2date te houden, geef dan even een gil. :)

Terug naar Inhoudsopgave

[Voor 28% gewijzigd door Equator op 25-11-2019 15:20]

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Updates:

Blijkbaar is er wel NFC hardware aanwezig in de Watch GT2. De chips is echter softwarematig uitgeschakeld. Huawei heeft aangegeven dat er in China wel een update komt om de NFC vrij te geven, maar is niet van plan dat wereldwijd te doen. Hopelijk komen ze daar nog op terug. Zie ook https://www.techradar.com...-as-part-of-latest-update

[Voor 101% gewijzigd door Equator op 17-12-2019 09:38]

Vragen/opmerkingen

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:42
Na de GT1 de 2 gehaald, vooral ervan uitgaande dat het BT bereik wat beter zou zijn. Er zit verder weinig tot geen verschil tussen de 1 en de 2. behalve dat je met de klok zelf ( met telefoon verbonden ) kan bellen, en je kan muziek controleren.
Accu tijd is t zelfde, verder wat cosmetische dingen in de notificaties.
trill heeft nu 2 standen, waarbij de 'sterkste' de zelfde is als de normale bij de gt.
verder een soort stress meter, en die zat dacht ik ook op de honor gt, en lijkt mij louter een software dingetje.

BT bereik lijkt ietsje beter, maar hooguit een meter of 2.

[Voor 5% gewijzigd door DIKKEHENK op 20-11-2019 17:32]

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:31
DIKKEHENK schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:30:
Na de GT1 de 2 gehaald, vooral ervan uitgaande dat het BT bereik wat beter zou zijn. Er zit verder weinig tot geen verschil tussen de 1 en de 2. behalve dat je met de klok zelf ( met telefoon verbonden ) kan bellen, en je kan muziek controleren.
Accu tijd is t zelfde, verder wat cosmetische dingen in de notificaties.
trill heeft nu 2 standen, waarbij de 'sterkste' de zelfde is als de normale bij de gt.
verder een soort stress meter, en die zat dacht ik ook op de honor gt, en lijkt mij louter een software dingetje.

BT bereik lijkt ietsje beter, maar hooguit een meter of 2.
Is de 2 het wat jou betreft waard over de eerste versie? Het verschil in prijs is nu bijna €100 dus dat is behoorlijk. Uiterlijk is de 2 wel iets mooier denk ik? Glas en bezel zijn daar één. Voelt de 2 sneller aan dan de 1? En is het regelen van muziek anders? De 2 heeft interne opslag voor muziek en de 1 niet dacht ik? Zou jij de 1 verkiezen boven de 2? Zo ja of nee, waarom?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bij gebrek aan levertijdentopic:

Heeft iemand beeld bij wanneer de Elite / Elegant Edition beschikbaar komen? De pricewatch: Huawei Watch GT 2 (42mm) Rosé Goud (Rosé Goud) doet impliceren dat hij al beschikbaar is, maar beide 2 aanbieders leveren nog niet uit. Ik heb ondertussen ook verder gezocht, maar andere aanbieders hebben ook allemaal uitverkocht, niet leverbaar of binnenkort leverbaar staan.

Tot slot op de Huawei-site staat ie ook als verkoopbaar (maar dan met een link naar MM die vervolgens zegt: "Dit artikel is online uitverkocht".

Heeft iemand een concreet idee wanneer deze wel leverbaar is?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• DIKKEHENK
cordonbleu schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:42:
[...]

Is de 2 het wat jou betreft waard over de eerste versie? Het verschil in prijs is nu bijna €100 dus dat is behoorlijk. Uiterlijk is de 2 wel iets mooier denk ik? Glas en bezel zijn daar één. Voelt de 2 sneller aan dan de 1? En is het regelen van muziek anders? De 2 heeft interne opslag voor muziek en de 1 niet dacht ik? Zou jij de 1 verkiezen boven de 2? Zo ja of nee, waarom?
Als je de 1 hebt, en je hebt niet de behoefte aan een speakertje en mic in de klok, dan is het niet de moeite waard denk ik. Dat speakertje klinkt natuurlijk sowieso volkomen ruk, maar t werkt wel voor spraak.
K'wacht zelf nog even op android 10 op de p30, want blijkbaar gaat dat iets optimaliseren.

Dat glas en bezel is wat mij betreft vooral een gevalletje marketing. De 2 voelt zeker niet sneller aan, is gelijk.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:49:
Bij gebrek aan levertijdentopic:

Heeft iemand beeld bij wanneer de Elite / Elegant Edition beschikbaar komen? De pricewatch: Huawei Watch GT 2 (42mm) Rosé Goud (Rosé Goud) doet impliceren dat hij al beschikbaar is, maar beide 2 aanbieders leveren nog niet uit. Ik heb ondertussen ook verder gezocht, maar andere aanbieders hebben ook allemaal uitverkocht, niet leverbaar of binnenkort leverbaar staan.

Tot slot op de Huawei-site staat ie ook als verkoopbaar (maar dan met een link naar MM die vervolgens zegt: "Dit artikel is online uitverkocht".

Heeft iemand een concreet idee wanneer deze wel leverbaar is?
Goede vraag. Hij was leverbaar bij de MediaMarkt, maar daar was hij helemaal uitverkocht, en bij BelSimpel stond hij 5 dagen gelden ook nog gewoon als bestelbaar. Dat is nu een Pre-order geworden.

Ik heb mij wel opgegeven voor een mailtje bij beschikbaar komen, maar ik heb geen idee wanneer dit gaat zijn. Ik hoop nog wel voor de kerst :P

[Voor 0% gewijzigd door Equator op 21-11-2019 12:36. Reden: Beter lezen wat je schrijft :P]

Vragen/opmerkingen

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:45
Kan iemand met een GT2 antwoord geven of de volgende zaken op de GT2 verbeterd zijn t.o.v. de GT:
- 1km notification bij workout niet instelbaar/uitschakelbaar (irritant op de fiets elke 3min)
- Geen auto-pause functie by workout
- Watch face: geen distance bij stappen
- App gebruikt stappentelling van telefoon + GT?
- HR monitoring: geen frequency instelbaar, en uit betekent ook geen HR voor Sleep.
- HR status scherm geeft geen info als continuous HR uit staat, ook geen optie om nu te meten
- Is accu daadwerkelijk verbeterd bij gelijk gebruik?

Ik overweeg - na het GPS fiasco van de Amazft GTR - de GT2 als een of meer zaken daar verbeterd zijn tov de GT, hoewel ik het prijsverschil nog wel erg fors vind.

[Voor 9% gewijzigd door iisworks op 22-11-2019 11:02]

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
iisworks schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:01:
Kan iemand met een GT2 antwoord geven of de volgende zaken op de GT2 verbeterd zijn t.o.v. de GT:

- App gebruikt stappentelling van telefoon + GT?
Ik heb (nog) geen GT2, maar wat ik ervan gelezen en gehoord heb lijkt het niet nodig om je telefoon bij je te hebben om stappen te meten. Zou ik ook erg raar vinden. De Watch GT2 heeft de mogelijkheid om je trainingen/stappen een tijdje te bewaren voordat de App het uitleest. Dus de telefoon is niet nodig lijkt me. Was dat wel zo met de GT dan?
- Is accu daadwerkelijk verbeterd bij gelijk gebruik?
Wederom, hear say: maar volgens meerdere reviews hoor ik 10-12 dagen met normaal gebruik met de 46mm versie. (en dan buiten de honeymoon periode als je het ding net hebt en alles aan het uitproberen bent). Bij een andere review hoorde ik dat hij in 60 dagen 3 keer volledig had opgeladen en 2 keer bij getopped.

En natuurlijk hangt het volledig af van het aantal trainingen, notificaties, GPS gebruik etc.
Ik overweeg - na het GPS fiasco van de Amazft GTR - de GT2 als een of meer zaken daar verbeterd zijn tov de GT, hoewel ik het prijsverschil nog wel erg fors vind.
Het verschilt tussen de Amazfit GTR en de GT2 bedoel je? Want ik vind de prijs die nu voor de GT2 wordt gevraagd niet echt schokkend. Ik was voor mijn huidige Fitbit Blaze ook €229,- kwijt 3,5 jaar geleden.

En als vervanger van mijn Blaze vind ik het dan ook een mooi horloge. Ik houd van de classic style watch faces, iets wat ik niet echt heb in mijn Blaze, maar vooral de accuduur ten opzichte van de 5 dagen met mijn Blaze (wat nog steeds niet slecht is overigens).

[Voor 12% gewijzigd door Equator op 22-11-2019 11:16]

Vragen/opmerkingen

• iisworks
Thnx, ik had ook al wat zaken opgezocht maar zocht voor deze vragen eigenlijk de mening van een ervaringsdeskundige. Ik miste op de GT gewoon wat zaken die bij de Amazfits wel standaard configureerbaar zijn en hoop dat daar op de GT2 wat van verbeterd is. :)

Het stappenverhaal: de GT geeft in de app # stappen van het device met de meeste stappen weer (dus telefoon of GT), terwijl ik gewoon de stappen van de GT zou willen zien. En prijsverschil: vooral GT vs GT2.

[Voor 6% gewijzigd door iisworks op 22-11-2019 14:14]

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
iisworks schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:00:
Thnx, ik had ook al wat zaken opgezocht maar zocht voor deze vragen eigenlijk de mening van een ervaringsdeskundige. Ik miste op de GT gewoon wat zaken die bij de Amazfits wel standaard configureerbaar zijn en hoop dat daar op de GT2 wat van verbeterd is. :)
Ik wil mezelf nog geen ervaringsdeskundige noemen hoor O+

Vragen/opmerkingen

• iisworks
Equator schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:32:
[...]
Ik wil mezelf nog geen ervaringsdeskundige noemen hoor O+
Vandaar mijn antwoord, beetje lastig als je hem nog niet hebt idd. ;)

Anderen wellicht?

[Voor 4% gewijzigd door iisworks op 22-11-2019 14:33]

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-03 21:54
Na grote teleurstelling (en gedeeltelijke refund) over mijn Amazfit GTR ook maar deze besteld. Tip: als je durft, is de GT 2 goedkoper via AliExpress. Zelf heb ik hem voor €153 besteld tijdens de 11-11 actie.

• cordonbleu
Ik heb de GT2 46mm net binnen. Net alles een beetje ingesteld, maar ik vraag me mbt de notificaties wel wat af. Als ik een WhatsAppje binnen krijg, krijg ik daar een melding van op het horloge. Maar als diezelfde persoon hierna nog een berichtje stuurt, krijg ik die tweede (en 3e, 4e enz.) niet te zien. Iemand een idee waar het aan kan liggen dat ik steeds alleen het eerste bericht te zien krijg?

• DIKKEHENK
iisworks schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:00:

Het stappenverhaal: de GT geeft in de app # stappen van het device met de meeste stappen weer (dus telefoon of GT), terwijl ik gewoon de stappen van de GT zou willen zien. En prijsverschil: vooral GT vs GT2.
Zat even te kijken, maar dacht dat je kon kiezen welke stappenteller je wilt gebruiken. Volgens mij vroeg het dat bij het eerste contact/pairen.

Accu voelt identiek aan de GT, met slaap en HR aan. grof tussen de 7 a 10 % pd, minimaal gebruik, dus sec wat notificaties.

betreffende "HR monitoring: geen frequency instelbaar", je hebt 2 modes, de automaat ( waarmee het dus zelf een variable gebruikt om stroom te besparen ) en een RT mode. Die monitort dus constant ( kost meer accu ) .

Heb nog 0 fitness dingen gebruikt, dus geen idee verder.
Heb ook de GTR hier, omdat ik hoopte dat die net wat meer kon dan de GT. De GTR is wat mij betreft een 100 % clone van de GT, met wat meer fine-tune opties. De GTR ging al na 3 weken in de vitrine, vanwege plots uitvallen/spontaan rebooten.

• iisworks
DIKKEHENK schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:03:
[...]

Zat even te kijken, maar dacht dat je kon kiezen welke stappenteller je wilt gebruiken. Volgens mij vroeg het dat bij het eerste contact/pairen.

Accu voelt identiek aan de GT, met slaap en HR aan. grof tussen de 7 a 10 % pd, minimaal gebruik, dus sec wat notificaties.

betreffende "HR monitoring: geen frequency instelbaar", je hebt 2 modes, de automaat ( waarmee het dus zelf een variable gebruikt om stroom te besparen ) en een RT mode. Die monitort dus constant ( kost meer accu ) .

Heb nog 0 fitness dingen gebruikt, dus geen idee verder.
Heb ook de GTR hier, omdat ik hoopte dat die net wat meer kon dan de GT. De GTR is wat mij betreft een 100 % clone van de GT, met wat meer fine-tune opties. De GTR ging al na 3 weken in de vitrine, vanwege plots uitvallen/spontaan rebooten.
Thanks, zou je wellicht de genoemde zaken uit deze post eens kunnen bekijken?
iisworks in "[Huawei Watch GT2] Ervaringen & Discussi..."

Mijn grootste ergernis op de GT was dus die 1km notification en als die op de GT2 wel instelbaar/uitschakelbaar is zou dat al schelen.

[Voor 27% gewijzigd door iisworks op 23-11-2019 13:35]

• cordonbleu
iisworks schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:28:
[...]

Thanks, zou je wellicht de genoemde zaken uit deze post eens kunnen bekijken?
iisworks in "[Huawei Watch GT2] Ervaringen & Discussi..."

Mijn grootste ergernis op de GT was dus die 1km notification en als die op de GT2 wel instelbaar/uitschakelbaar is zou dat al schelen.
Ik ben nu op m'n werk en heb hem nu niet om, dus ik weet het niet zeker. Maar ik geloof dat ik gisteren tijdens het instellen gezien heb dat je die afstand wel kan aanpassen en/of misschien ook uitzetten.

Ik heb nog wel dat ik van WhatsApp steeds alleen het eerste bericht van een persoon te zien krijg en de 2e, 3e enz. niet. Was dit bij de vorige GT ook zo?

[Voor 11% gewijzigd door cordonbleu op 23-11-2019 15:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:22
Hier staat een uitgebreide NL talige handleiding: https://consumer.huawei.com/nl/support/wearables/watch-gt2/ wie weet staat het daar in?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• iisworks
De manual had ik al bekeken, maar daar kon ik genoemde zaken helaas niet in terugvinden. Als de distance notification instelbaar is naar bv 5km ben ik al blij!

• cordonbleu
iisworks schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:22:
De manual had ik al bekeken, maar daar kon ik genoemde zaken helaas niet in terugvinden. Als de distance notification instelbaar is naar bv 5km ben ik al blij!
Als ik straks thuis ben zal ik even voor je kijken :)

Oke, als volgt; menu-> training -> de gewenste training kiezen (bijvoorbeeld 'buiten hardlopen' of 'buiten fietsen') -> herinneringen -> interval -> selecteer 'geen'.
Als je dat hebt ingesteld krijg je denk ik niet om de zoveel km een melding.

[Voor 27% gewijzigd door cordonbleu op 23-11-2019 18:07]

• iisworks
Top, zou mooi zijn als ze dat ook naar de (veel goedkopere) GT brengen!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Geen idee of deze functionaliteit ook al in de eerdere versie van de Watch GT zat, maar het is mogelijk (als je een Android telefoon hebt) om eigen Wijzerplaaten te maken door een foto te uploaden in de app.

Zie vanaf pagina 38 in de HUAWEI WATCH GT2 User Guide

Vragen/opmerkingen

• iisworks
cordonbleu schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:18:
[...]

Als ik straks thuis ben zal ik even voor je kijken :)
Oke, als volgt; menu-> training -> de gewenste training kiezen (bijvoorbeeld 'buiten hardlopen' of 'buiten fietsen') -> herinneringen -> interval -> selecteer 'geen'.
Als je dat hebt ingesteld krijg je denk ik niet om de zoveel km een melding.
Even voor de zekerheid: ik herinner me van de GT dat er in het workout menu ook een optie was die ik in eerste instantie verwarde met de 1km notification. Exact weet ik het niet meer, maar was iets van een totaal doel/achievement in te stellen oid. Maar bij de GT2 instelling waar jij het over had kun je ook een afstand van (1,2,3,4,5km) kiezen in het menu waardoor je daadwerkelijk geen notification meer krijgt?

• cordonbleu
iisworks schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:42:
[...]

Even voor de zekerheid: ik herinner me van de GT dat er in het workout menu ook een optie was die ik in eerste instantie verwarde met de 1km notification. Exact weet ik het niet meer, maar was iets van een totaal doel/achievement in te stellen oid. Maar bij de GT2 instelling waar jij het over had kun je ook een afstand van (1,2,3,4,5km) kiezen in het menu waardoor je daadwerkelijk geen notification meer krijgt?
Klopt! Dit is een andere instelling dan de instelling 'doel', welke je ook nog kunt aanpassen of instellen als 'geen'.

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-03 10:19
Ik heb nu een Suunto horloge waar ik qua (sport)prestaties enorm tevreden over ben. De GPS werkt beter dan alle andere horloges die ik geprobeerd heb en het ding gaat al 3 jaar dagelijks (triathlons, zwemmen in zee, skiën, etc.) zonder enige problemen mee. Het ding is alleen enorm lelijk.

Nu was ik naar een alternatief aan het zoeken en zag deze GT2. Op papier lijkt het allemaal fantastisch en het horloge ziet er erg mooi uit, maar ik krijg weinig informatie gevonden over de betrouwbaarheid van de GPS. Vooral in open water kan ik niks vinden. Kan iemand hier iets over vertellen?

Verder zou het horloge een triathlon functie hebben. Ik vraag mij af hoe een touchscreen in combinatie met zwemmen e.d. kan werken. Kan mij voorstellen dat je per ongeluk je sessie beeïndigd of iets dergelijks.

• cordonbleu
fw10 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:35:
Ik heb nu een Suunto horloge waar ik qua (sport)prestaties enorm tevreden over ben. De GPS werkt beter dan alle andere horloges die ik geprobeerd heb en het ding gaat al 3 jaar dagelijks (triathlons, zwemmen in zee, skiën, etc.) zonder enige problemen mee. Het ding is alleen enorm lelijk.

Nu was ik naar een alternatief aan het zoeken en zag deze GT2. Op papier lijkt het allemaal fantastisch en het horloge ziet er erg mooi uit, maar ik krijg weinig informatie gevonden over de betrouwbaarheid van de GPS. Vooral in open water kan ik niks vinden. Kan iemand hier iets over vertellen?

Verder zou het horloge een triathlon functie hebben. Ik vraag mij af hoe een touchscreen in combinatie met zwemmen e.d. kan werken. Kan mij voorstellen dat je per ongeluk je sessie beeïndigd of iets dergelijks.
De gps doet het met hardlopen gewoon goed. Veel beter dan de Amazfit GTR die ik hiervoor eventjes gehad heb. Over in water kan ik je helaas niks vertellen. Ook heb ik geen optie gevonden om het scherm te locken voor onder/in water.

[Voor 66% gewijzigd door cordonbleu op 27-11-2019 15:58]

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-03 10:19
Thanks! Blij te horen dat de GPS bij hardlopen goed is. Wellicht dat iemand anders zwemdata heeft. Ik zou het eventueel zelf kunnen testen, ik zwem nog wel buiten, maar ik ben bang dat ik bij een slecht resultaat met een voor mij waardeloos horloge opgescheept zit.

• henkzelf
Iemand al ervaring met het verschil tussen "stappen tellen" als activiteit en "wandelen als trainingssessie"?
De laatste geeft bij mij nauwkeurige gps kilometers maar wel een forse staplengte van 87 cm. Ik ben minder gewend.
De eerste die dus automatisch al je activiteit registreert, komt zelfs op 91 cm en ik vind nergens een instelbare staplengte. Oftewel, voorlopig naast erg veel stappen al helemaal teveel kilometers.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• iisworks
Heeft de GT2 een watchface met daarin de afgelegde afstand ipv alleen aantal stappen? En/of is in de app de afstand te zien bij stappen voor de voorgaande dagen? Op de GT is dat helaas niet het geval, een dat mis ik in vergelijking met Amazfit devices als de Bip.

• henkzelf
Nee en nee. Voor zover ik nu "vaardig" ben en dat is pas twee dagen. Automatische registratie = alleen info over vandaag (incl kilometers).
Elke dag de hond uitlaten en die wandeling registreren als training, geeft (uiteraard) zeer volledige info over alle dagen (trainingen) zowel in de app als op de watch. Vanavond weet ik meer. Ga vandaag een "ontkoppelde" wandeling maken om de stappen nauwkeurigheid te vergelijken.

EDIT: kilometers alleen voor de lopende dag. Zowel in de app als op het horloge. Stappen historie is wel terug te kijken.
Aparte keuze van Huawei. Zelfs de Miband 3 die mijn vrouw nu geërfd heeft, doet dat allebei wel. Nu weten wij als bergwandelaars wel dat kilometers vaak niets zeggen over de geleverde prestatie.

[Voor 27% gewijzigd door henkzelf op 01-12-2019 18:37]

• iisworks
Ik kom helaas steeds meer kleine tegenvallers tegen op de GT, ondanks het feit dat hij toch al een hele tijd meegaat ondertussen en 6 FW updates heeft gehad (wat me 2u kostte direct na aanschaf om ze een voor een te installeren). :(

Ik vond nog iets: steps op watch zijn 9000, maar in de app zie ik 13000 stappen (en 15km, die ik vandaag zeker niet gelopen heb, maar wel een stukje gefietst). Nou schijnt hij de watch + phone te "mergen" i.p.v. alleen de GT te nemen, heel bizar. Op de Bip gaat dat altijd prima qua stappen/afstand, en als ik ga hardlopen dan staat die gps route los van de stappenteller die dan wel op stappen "meeloopt" in het totaal.

Is dat op de GT2 ook wel accuraat of zie jij ook vreemde combinaties van telefoon + watch stappen?

Ik baal echt als een stekker dat de Amazfit GTR zo'n slechte GPS heeft! ;)

[Voor 11% gewijzigd door iisworks op 02-12-2019 06:53]

• henkzelf
iisworks schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:47:
.......

Ik vond nog iets: steps op watch zijn 9000, maar in de app zie ik 13000 stappen (en 15km, die ik vandaag zeker niet gelopen heb, maar wel een stukje gefietst). Nou schijnt hij de watch + phone te "mergen" i.p.v. alleen de GT te nemen, heel bizar. Op de Bip gaat dat altijd prima qua stappen/afstand, en als ik ga hardlopen dan staat die gps route los van de stappenteller die dan wel op stappen "meeloopt" in het totaal.

Is dat op de GT2 ook wel accuraat of zie jij ook vreemde combinaties van telefoon + watch stappen?

Ik baal echt als een stekker dat de Amazfit GTR zo'n slechte GPS heeft! ;)
Nog niet gemerkt maar ik had gisteren bij die lange wandeling bewust bluetooth uitgezet dus geen koppeling tijdens de activiteit. APP liep wel.
Vandaag verder proberen, o/.a. een fitness-training.

• henkzelf
Op de GT2 tot nu toe geen verschil qua stappen op de watch of in de app. Vandaag een stuk gelopen als "activiteit", daarna fitness als "training" geregistreerd (gestart op het horloge) en daarna terug gelopen als "training" gestart op de App. 5677 stappen op beide dus komt tot op 1 stap overeen.

Merk wel dat ik een oudere looptraining die op de watch gestart was, zonder gps track heb. Misschien had ik op een fix moeten wachten? De laatste die via de app gestart was geeft een keurige gps-trach (in de app). Alleen tijdens het winkelen dwarrelt hij nogal. Geen auto-pause bij lage snelheid kennelijk.

EDIT: nu 5 tellen gewacht totdat de watch een gps fix had en daarna op start gedrukt voor een wandeling en dan registreert hij een keurige gps-track en verder alles wat je wilt weten. (Had de telefoon wel bij mij me maar de APP was afgesloten).

[Voor 16% gewijzigd door henkzelf op 08-12-2019 13:37]

• henkzelf
Iemand een tip voor het aanbrengen van (kleine) correcties op slaap registratie en of trainingen? In de Xiaomi app kon ik dat wel maar hier vind ik dat niet.

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-03 17:32

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Bij bol.com is de watch gt 2 voor €219 te koop met gratis free buds lite. Die oordopjes kosten los rond de €80,-.

[Voor 4% gewijzigd door Tweakarim op 09-12-2019 13:01]

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:21
Met de actie die hier boven mij genoemd is, spreekt mij de GT2 ook enorm aan. Ik zat eigenlijk te wachten op de Honor Watch Magic 2, die morgen 12 dec uit zal komen, maar waarvan ik nog geen idee heb wat de prijs zal zijn. Het lijkt er op dat de Honor en Huawei watches weer bijna overeen komen.

Wel ben ik benieuwd wat de opties zijn qua custom watchfaces voor de GT2, kun je die gewoon downloaden of zelf maken? Of heb je enkel een kleine selectie van Huawei zelf tot je beschikking?

PS5: Edzeau - Warzone / Rainbow Six Siege - Gameplay

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Tweakarim schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:57:
Bij bol.com is de watch gt 2 voor €219 te koop met gratis free buds lite. Die oordopjes kosten los rond de €80,-.
En bij Coolblue ook, maar de Elite editie kost daar €279,-.
Draadloze oordopjes t.w.v. €119,- cadeau

Bij aankoop van deze telefoon krijg je tijdelijk gratis draadloze oordopjes ter waarde van 119 euro van Huawei. Hoe je je oordopjes kunt claimen, lees je in de actiehandleiding onderaan de productpagina.

Vragen/opmerkingen

• Henkiscool
  • Laatst online: 31-03 23:34
Ik heb hem ook bij CoolBlue besteld.

Nu krijg ik alleen de Huawei Health app niet geinstalleerd op een Samsung S10+ (met android 10). App crasht steeds met de melding "Huawei Mobile Services stopt steeds". Iemand anders dit probleem wellicht al tegen gekomen?

• Tweakarim

Tweakarim

Edzeau schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:30:
Met de actie die hier boven mij genoemd is, spreekt mij de GT2 ook enorm aan. Ik zat eigenlijk te wachten op de Honor Watch Magic 2, die morgen 12 dec uit zal komen, maar waarvan ik nog geen idee heb wat de prijs zal zijn. Het lijkt er op dat de Honor en Huawei watches weer bijna overeen komen.

Wel ben ik benieuwd wat de opties zijn qua custom watchfaces voor de GT2, kun je die gewoon downloaden of zelf maken? Of heb je enkel een kleine selectie van Huawei zelf tot je beschikking?
Zover ik weet heb je alleen de watchfaces beschikbaar die vooraf geïnstalleerd staan op het horloge. Dit zijn er wel een aantal maar het moet maar net je smaak zijn. Als je het always on display aan hebt staan heb je maar 2 watch faces, analoog en digitaal.

• henkzelf
Ik heb nu 25 wijzerplaten. Met de laatste update vandaag kwamen er weer een paar bij. Je kunt overigens zelf kiezen hoeveel en welke je daarvan op je horloge wilt hebben (om uit te kiezen).

• chaola
  • Laatst online: 31-03 08:01
Deze zou "dual frequency" gps moeten hebben? Iemand al kunnen vergelijken met een klassiek sport horloge van Garmin, Polar of Suunto? Volgens sommige bronnen zou dual frequency een stap vooruit moeten zijn qua precisie.

It's just technology, not religion

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Equator schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:58:
[...]

En bij Coolblue ook, maar de Elite editie kost daar €279,-.

[...]
En weer tijdelijk uitverkocht. Zouden ze maar kleine voorraden krijgen of loopt het horloge gewoon hard?

Vragen/opmerkingen

• henkzelf
chaola schreef op donderdag 12 december 2019 @ 18:46:
Deze zou "dual frequency" gps moeten hebben? Iemand al kunnen vergelijken met een klassiek sport horloge van Garmin, Polar of Suunto? Volgens sommige bronnen zou dual frequency een stap vooruit moeten zijn qua precisie.
Heb geen vergelijk maar de afwijkingen blijven binnen de 5 meter; is voor mij precies genoeg.

• chaola
En die maps kun je nog steeds alleen bekijken in Huawei Health en niet in de klassieke apps (Strava, etc.) zeker? 5 Meter is naar hedendaagse normen inderdaad acceptabel, veel klassieke sporthorloges doen niet veel beter. Maar met die dual frequency werd nóg hogere precisie verwacht. Hangt er natuurlijk ook van af hoeveel inspanningen Huawei wil steken in softwarematige tweaks van zijn hardware. Ik denk dat de "sportmerken" daar wel veel meer mee bezig zijn.

[Voor 60% gewijzigd door chaola op 13-12-2019 13:38]

• chaola
Ik denk dat deze Honor niet zo veel verschilt: https://www.hihonor.com/nl/product/magic-watch2 maar die is wel goedkoop te pre-orderen momenteel: €159.
Vergelijking hier: https://www.gearbest.com/...-features-comparison-9421

[Voor 31% gewijzigd door chaola op 13-12-2019 14:01]

• henkzelf
chaola schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:34:
En die maps kun je nog steeds alleen bekijken in Huawei Health en niet in de klassieke apps (Strava, etc.) zeker? ....
Op dit moment in Google Fit en MyFitnessPal.
Schermplaatjes delen kan volop vanuit de App.

• M4ngler
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:08
Henkiscool schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:01:
Ik heb hem ook bij CoolBlue besteld.

Nu krijg ik alleen de Huawei Health app niet geinstalleerd op een Samsung S10+ (met android 10). App crasht steeds met de melding "Huawei Mobile Services stopt steeds". Iemand anders dit probleem wellicht al tegen gekomen?
Hier heb ik hetzelfde probleem met een Xiaomi Mi 9. Ik heb een factory reset gedaan op mijn telefoon, maar dat mocht niet helpen. Op de Xiaomi Mi 9T van mijn vrouw doet het probleem zicht niet voor.

Dit is de foutmelding die ik krijg:
java.lang.NoClassDefFoundError: Failed resolution of: Lcom/huawei/android/os/SystemPropertiesEx;
at o.lh.<clinit>(:75)
at o.lh.ap(Unknown Source:0)
at com.huawei.aml.MainEntry.onCreated(:31)
at o.aei.onCreated(:165)
at com.huawei.hms.app.CoreApplication.onCreate(:111)
at android.app.Instrumentation.callApplicationOnCreate(Instrumentation.java:1190)
at android.app.ActivityThread.handleBindApplication(ActivityThread.java:6540)
at android.app.ActivityThread.access$1400(ActivityThread.java:220)
at android.app.ActivityThread$H.handleMessage(ActivityThread.java:1883)
at android.os.Handler.dispatchMessage(Handler.java:107)
at android.os.Looper.loop(Looper.java:224)
at android.app.ActivityThread.main(ActivityThread.java:7520)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Native Method)
at com.android.internal.os.RuntimeInit$MethodAndArgsCaller.run(RuntimeInit.java:539)
at com.android.internal.os.ZygoteInit.main(ZygoteInit.java:950)
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: com.huawei.android.os.SystemPropertiesEx
... 15 more
Het werkt! Ik heb via Aptoide 3.0.3.301 geinstalleerd, de versie in de playstore is 3.0.3.300.
https://huawei-mobile-services.nl.aptoide.com/

[Voor 4% gewijzigd door M4ngler op 14-12-2019 16:04]

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Een van de aangegeven 'minpunten' van de Watch GT2 is dat het apparaat geen NFC heeft, of heeft hij dit
toch wel?

Volgens https://www.techradar.com...-as-part-of-latest-update wordt NFC wel beschikbaar met een update. Helaas blijkt dat het alleen uitgerold wordt in China. Maar de hardware zit er dus wel in. Hopelijk wordt het later alsnog uitgerold. Hoewel dat volgens de huidige berichten dus niet gaat gebeuren.

Dan is er dus een mogelijkheid tot het uitvoeren van een betaling via de Watch GT2.

Vragen/opmerkingen

• Tweakarim

Tweakarim

Bij BCC is een zilver kleurige watch gt2 voor €199 te bestellen.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-03 21:26
vraagje voor de eigenaars, hoe zien de meldingen er uit, heb je interactie met meldingen, kun je bijvoorbeeld "ok" of dergelijken antwoorden op een whatsapp bericht of heb je daar je telefoon voor nodig?
Heb nu een huawei watch 2 sport(wear os) en de hartslagmeter doet soms gek als mijn hartslag boven de 160 zit(die denkt soms spontaan dat mijn hartslag opeens daalt naar 100) ook de batterijduur van 1 dag is een pijnpunt de 10 dagen op de gt spreken mij echt aan maar ik wil ook niet teveel smart features opgeven.

11400 - RX 6800 | S22 Ultra

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
@izzet3838
Voor zover ik weet, en dat is ook als een van de minpunten opgegeven, zijn de meldingen read-only. Je kan er dus niet op reageren met vooraf ingestelde antwoorden. Daar heb je dus echt de telefoon voor nodig.

Voor wat betreft de accuduur, die moet het veel langer volhouden. Tenzij je de GPS aanzet, dan houdt hij het ook maar een dag vol.

Vragen/opmerkingen

• izzet3838
Equator schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:38:
@izzet3838
Voor zover ik weet, en dat is ook als een van de minpunten opgegeven, zijn de meldingen read-only. Je kan er dus niet op reageren met vooraf ingestelde antwoorden. Daar heb je dus echt de telefoon voor nodig.

Voor wat betreft de accuduur, die moet het veel langer volhouden. Tenzij je de GPS aanzet, dan houdt hij het ook maar een dag vol.
ga zelden buiten lopen, vaak gewoon naar de sportschool dus de gps is geen probleem, kun je bij de meldingen zien wie de afzender is, en van welke app de melding is, bijvoorbeeld whatsapp of sms?

• henkzelf
Ik zou niet weten hoe je de GPS "aan" moet zetten. Die start mee op als je een "beweeg" training start zoals lopen, hardlopen of fietsen.
Mijn accu zit nu na 12 dagen op 17%. Gemiddeld vier trainingen per week waarvan de meeste zonder GPS. Met natuurlijk continu activiteit -registratie, truesleep en "zuinige" stand voor de hartslagregistratie.
En pas 2 keer volledig doorgeladen dus daar komt nog iets bij na nog een paar cycli.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
izzet3838 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:43:
[...]

ga zelden buiten lopen, vaak gewoon naar de sportschool dus de gps is geen probleem, kun je bij de meldingen zien wie de afzender is, en van welke app de melding is, bijvoorbeeld whatsapp of sms?
Die vraag speel ik even door aan de bezitters van de Huawei Watch GT2. Ik heb hem (nog) niet :'(

Maar check vooral: YouTube: Huawei Watch GT2: The Smartwatch to beat in 2020!
Daar komen er een paar voorbij :)

[Voor 16% gewijzigd door Equator op 18-12-2019 10:49]

Vragen/opmerkingen

• henkzelf
In het telefoonlogboek wel mits het één van je maximaal 10 vooraf toegevoegde contacten betreft.
Andere meldingen gebruik ik niet dus?
Een telefoongesprek via de GT2 voeren gaat overigens verrassend goed.

• izzet3838
henkzelf schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:50:
In het telefoonlogboek wel mits het één van je maximaal 10 vooraf toegevoegde contacten betreft.
Andere meldingen gebruik ik niet dus?
Een telefoongesprek via de GT2 voeren gaat overigens verrassend goed.
Ik bedoelde eigenlijk via whatsapp bijvoorbeeld, krijg ik enkel het bericht te zien of ook wie de afzender is

Op mijn watch 2 kan ik bijvoorbeeld de naam van de afzender en de app zien.

• Tweakarim

Tweakarim

Volgens mij zie je bij bv een whatsapp bericht het groene whatsapp icoontje en de naam van de afzender van het bericht.

• cordonbleu
Je ziet inderdaad het icoontje van de betreffende app en de naam van de afzender. Mede als hoeveel berichten je hebt. Het is read only, je kan er geen verdere interactie mee hebben.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-03 16:05

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ik hoop niet dat dit te veel offtopic is maar ik kan geen topic vinden voor de eerste Huawei Watch GT, alleen deze en een antiek topic voor de verouderde Huawai Watch, waar kan ik nu terecht voor ervaringen en discussie m.b.t. de (vorige) Huawei Watch GT? :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:12
Hoi, vraag. Is deze watch te koppelen aan Strava?

• henkzelf
Nee. Alleen Google Fit en MyFitnessPal.

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-03 23:13
Ik ben van plan over te stappen van een Ticwatch Pro naar een GT2 Elite. Stiekem hoop ik dat mijn hartslag dan wel accuraat gemeten wordt. Ik merk dat wanneer ik boven de 145 BPM uitkom, m'n tic rond de 100 registreert. Mijn HR band op de hometrainer vertoont vergelijkbaar gedrag. Wellicht is mijn hartslag gewoon erg onregelmatig :o

Na 4 jaar Wear OS heb ik wel genoeg ervaring om te zeggen dat ik vrijwel geen smart functies gebruik, en ze dus ook niet zal missen ;) Het lijkt me heerlijk om niet elke avond op m'n horloge te hoeven kijken om te zien of ik de avond ga redden. Dat, en de looks, zijn toch wel doorslaggevend voor een aankoop.

Heeft iemand de Elite al in zijn bezit? Ben benieuwd hoe de kleur en het bandje bevalt. Ik vind vrijwel nergens real-life foto's of video's van dit exemplaar.

• izzet3838
BizzieBis schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:12:
Ik ben van plan over te stappen van een Ticwatch Pro naar een GT2 Elite. Stiekem hoop ik dat mijn hartslag dan wel accuraat gemeten wordt. Ik merk dat wanneer ik boven de 145 BPM uitkom, m'n tic rond de 100 registreert. Mijn HR band op de hometrainer vertoont vergelijkbaar gedrag. Wellicht is mijn hartslag gewoon erg onregelmatig :o
Hier hetzelfde met de huawei watch 2 met wear os als mijn hartslag boven de 155-160 is denkt die opeens dat mijn hartslag 110 is, zeer frustrerend, initeel wou ik ook de elite maar stel mij vragen bij de ijzeren band aangezien voor goede hartslagmeting ik mijn watch tijdens het sporten wat strakker zet...

• henkzelf
Mijn GT2 met kunststof band heeft twee settings voor hartslag. Ik gebruik de "smart" , is energiezuinig. Ik zie in de grafiek dan wel wat scherpe drops. Niet alleen van 160 maar ook bijv. van 120 naar beneden. Zo'n 20 à 30 punten.
Als ik er aan denk zal ik hem eens op realtime zetten bij een cardio training. Kijken of dat verschil maakt. (maar nu even niet, zit nog in mijn hersteltijd en die is tot 5 uur morgen :) ).

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• BizzieBis
Om mijn eigen vraag maar te beantwoorden, hier wat snelle foto's ;)

https://tweakers.net/ext/f/BzLutg3OxkQUYvnu8lLM1cZL/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/8ayLtWKreCISbS6YWcM3zqje/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/XXfvLwma7rsiOXGcgLOaimIr/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/1Cgi41arNTWOtu0taJoVktMx/thumb.jpg

Ik moet zeggen dat ik hem heel mooi vind in deze kleurstelling. Ook de band is super gaaf. Er zit ook een standaard zwarte siliconen strap bij, misschien dat die wat handiger is voor de intensieve fitness sessies, wie weet. De mogelijkheid om die te gebruiken is er in ieder geval.

Om ook maar meteen mijn andere vraag te beantwoorden.. De hartslagmeting is best accuraat geweest tijdens een uurtje hometrainer. Waar de hometrainer opeens dacht dat ik in zen-modus op de bank lag, gaf de watch nog netjes 145bpm aan. Geen rare dips kunnen ontdekken.

Tot nu toe ben ik gelukkig :) Mijn portemonnee helaas wat minder..

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
@BizzieBis is dat de elite versie? Die is dan donkerder dan ik dacht.

Vragen/opmerkingen

• henkzelf
Grappig die ribbeltjes op de knopjes. Die heb ik niet.

• BizzieBis
@Equator Het is inderdaad de Elite. Hij lijkt op de foto's donkerder omdat er behoorlijk wat licht op scheen en de camera begon bij te stellen. Hij is in werkelijkheid een stukje lichter. Ik zal straks eens een betere foto maken.

Wel twijfel ik nu of ik hem ga houden.. Het bandje is in te korten door stukjes van een halve centimeter er tussen uit te halen. Als ik dat doe, dan zit het horloge net te strak. Laat ik het stukje er tussen zitten, dan zit ie net te los 8)7

De hele dag continue monitoren gaat niet lukken als ie te los zit. En om voor het sporten telkens de band te verwisselen, nee dank je.

Edit: Knoop doorgehakt. Hij gaat terug. Toevallig had ik nog een Honor Magic Watch 2 liggen en die maar eens uitgepakt ;) De looks vallen mij 100% mee en voor €159 is het eigenlijk een no-brainer.

[Voor 14% gewijzigd door BizzieBis op 21-12-2019 11:25]

• henkzelf
Mmm, twee uur op de bank stilletjes zitten lezen en ik heb er twee uur slaap bij. Niet zo best van de GT2 en ik kan deze foute registratie ook niet wegpoetsen. Mager hoor.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
henkzelf schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:52:
Mmm, twee uur op de bank stilletjes zitten lezen en ik heb er twee uur slaap bij. Niet zo best van de GT2 en ik kan deze foute registratie ook niet wegpoetsen. Mager hoor.
Dat heb ik regelmatig met mijn Fitbit. Maar soms heb ik dan ook echt liggen pitten :)

Maar weinig beweging, rustige hartslag, op zich begrijpelijk.

Vragen/opmerkingen

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• rokl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-12-2019
BizzieBis schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 09:44:
@Equator Het is inderdaad de Elite. Hij lijkt op de foto's donkerder omdat er behoorlijk wat licht op scheen en de camera begon bij te stellen. Hij is in werkelijkheid een stukje lichter. Ik zal straks eens een betere foto maken.

Wel twijfel ik nu of ik hem ga houden.. Het bandje is in te korten door stukjes van een halve centimeter er tussen uit te halen. Als ik dat doe, dan zit het horloge net te strak. Laat ik het stukje er tussen zitten, dan zit ie net te los 8)7

De hele dag continue monitoren gaat niet lukken als ie te los zit. En om voor het sporten telkens de band te verwisselen, nee dank je.

Edit: Knoop doorgehakt. Hij gaat terug. Toevallig had ik nog een Honor Magic Watch 2 liggen en die maar eens uitgepakt ;) De looks vallen mij 100% mee en voor €159 is het eigenlijk een no-brainer.
Je kunt de lengte van het bandje nog fijntunen bij de sluiting. Ik heb zelfs twee stukken links en rechts van de sluiting eruit gehaald. Daarna zat die te strak. Vervolgens aan de sluiting de lengte kunnen aanpassen. Past nu perfect.

• BizzieBis
Klopt. maar zoals eerder al eens door iemand opgemerkt werd, tijdens het sporten wil je hem wat strakker hebben. En tijdens het slapen juist weer iets losser. Dat is niet te doen met de Elite. Daar werd ik mij na één dag sporten en slapen wel bewust van.
Nu weer één dag sporten en slapen probleemloos doorgekomen, weliswaar met de Magic Watch 2.

Vergis je niet, ik vind de Elite nog steeds super mooi en had hem graag gehouden. Maar omdat de Watch GT 2 zich toch voornamelijk profileert als fitness tracker, zou ik hem ook graag zo gebruiken.

• Barteliciousss
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23-12-2019
Ik wil er misschien 1 kopen maar hier vind ik geen antwoord op. Kan het horloge de opgeslagen hardloopsessies syncen met Strava? En is het mogelijk om (.gpx/.gps) hardlooproutes in te voeren, zodat het kan navigeren?

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Zie een paar posts hoger: henkzelf in "[Huawei Watch GT2] Ervaringen & Discussie"

Maar TBT navigatie zit niet op de Huawei Watch GT2.

Vragen/opmerkingen

• henkzelf
Nee. Alleen Google Fit en MyFitnessPal. (Staat 7 berichten hoger). En nee, geen gpx laden.

• iisworks
Is de afgelegde afstand op basis van stappen ook terug te vinden op het horloge zelf, of alleen in de app? Jammer dat dit geen optie is voor de watch face.

• henkzelf
Zocht ik ook al. Maar niet op de "front"page. Wel via activiteit gegevens maar dat is even klikken en swipen.
Zou toch moeten kunnen maar ook via XDA nog geen watchface gezien die afstand voorop heeft.
Zelfs niet op de nieuwe Kerstmis watchface. Daar zou je toch op zijn minst "afstand tot doel" verwachten :)

[Voor 0% gewijzigd door henkzelf op 24-12-2019 09:12. Reden: typo]

• iisworks
Ja, ik snap niet dat Huawei afstand niet zo belangrijk lijkt te vinden. Ik heb helemaal niks aan stappen, die afstand is IMO echt vele malen nuttiger. Meestal komt die toch behoorlijk in de buurt van de daadwerkelijk afgelegde afstand bij wandelen.

• henkzelf
Overigens was ik tot gisteren nog niet zo ver dat ik op het startscherm van de App onder die twee grote cirkels met stappen en minuten, ook klikte op die drie "kleintjes" met resp km / kcal / hoogtemeters
Blond? of de leeftijd? Wel fijne overzichten.

• iisworks
Werkt die afstand ook op basis van de stappenteller, of alleen de gps afstand na een activiteit?

Ik heb een oranje model besteld voor 169 bij eglobal, al was het maar voor mp3 op de watch tijdens hardlopen.

[Voor 37% gewijzigd door iisworks op 28-12-2019 10:15]

• henkzelf
Ja, op beide. En de km's van een wandel-training worden opgeteld bij de totaal dag kilometers op het startscherm van de App (die het gevolg zijn van je "gewone" stappen per dag).

Bij een wandel-training, dus gestart als activiteit met GPS, zie je geen stappen van deze deelactiviteit. Maar de gezette stappen worden dus wel opgeteld bij het totaal van die dag.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:39

OmeJoyo

This is me

Ik heb zelf dan "nog" geen GT2 maar de kans is groot dat je in de app geen slaapgegevens hebt:

https://www.reddit.com/r/...sleep_data_in_health_app/

Bij mijn Watch GT en bij mijn vrouw op haar Band 3 PRO niets sinds 01 January 2020 en dat lijkt als ik de forums afstruin bij heel veel, misschien wel iedereen een probleem te zijn.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
OmeJoyo schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 07:19:
Ik heb zelf dan "nog" geen GT2 maar de kans is groot dat je in de app geen slaapgegevens hebt:

Bij mijn Watch GT en bij mijn vrouw op haar Band 3 PRO niets sinds 01 January 2020 en dat lijkt als ik de forums afstruin bij heel veel, misschien wel iedereen een probleem te zijn.
Heb zelf de Huawei Watch 2 classic al jaren in gebruik, en heb sinds gisteren ook heb slaap gegevens in de app. Zelfde probleem als ze al op Reddit beschrijven. Hopelijk is het met een update van de app op te lossen, aangezien mijn Watch zelf al een hele lange tijd heb updates meer krijgt ;(

• henkzelf
Ja, hier de gt2 en de slaapgegevens zijn alleen nog op het horloge te zien, niet meer in de app. SInds 1 januari. Restart en Reset van het horloge brengen ook niks behalve uiteraard dat de gegevens uit het horloge weg zijn.

• Des_Kaje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-07-2022
OmeJoyo schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 07:19:

Bedankt voor het delen. Ik heb mijn GT2 (Pebble Brown-versie) nu sinds dinsdag 30 december in bezit. Op het eerste gezicht heel tevreden mee. Maar ik merkte inderdaad ook het probleem met sleep tracking. De nacht van 30 op 31 december hield hij heel netjes bij, met duidelijke grafieken, scores en zelfs tips voor betere slaap. Maar de twee nachten erna kreeg ik in de Huawei Health app die data niet meer te zien ("Geen slaapgegevens"), terwijl op mijn horloge toch duidelijk het aantal uren slaap staat, plus de referentie aan de app voor meer details. Blij dat het in elk geval niet aan mijn Watch of telefoon ligt. Ik gebruik een Xiaomi Mi 9T Pro. Neem aan dat ze dit binnenkort wel oplossen als dit een globaal probleem is.

Wat betreft slaap: gisteren de hele dag op de bank gehangen, dan heb je opeens een paar uur slaap erbij (geregistreerd als dutjes/naps). Hij merkt dus wel dat je niet echt geslapen hebt, maar je hartslag is dus zodanig dat de GT2 hem registreert als korte slaap. Vind het zelf niet echt een punt omdat hij die uren niet optelt bij de uren van de echte slaap. Met andere woorden, de tijdsmeter voor dutjes kun je ook zien als een indicatie dat je wat vaker op moet staan om te bewegen.

Verder zeker tevreden. Ik ben zelf geen fan van push-notificaties op je horloge. Heb even Whatsapp geprobeerd op de GT2, maar al snel uitgezet. Zo krijg je bij groepsgesprekken niet te zien wie een bepaald bericht gestuurd heeft en worden emoji's niet ondersteund. Een bericht is dan soms lastig te interpreteren. gemakkeljker via de telefoon dus. Stappenteller en GPS wil ik nog iets beter testen voordat ik er een oordeel over vel.

Belangrijk voor de mensen die bij BelSimpel hun GT2 hebben gekocht (zoals ik): het extra siliconenbandje zit er niet bij. Alleen het semi-leren bandje dus (het is geen echt leer). Voordeel is wel dat BelSimpel hem aanbiedt voor 219 euro, significant minder dan Bol, waar je wel het bandje bij krijgt. Snel opgelost door een 22mm horlogebandje naar keuze aan te schaffen (beste eentje met quick-release zoals de officiele van Huawei zelf - snel en gemakkelijk). Een andere zaak betreft aanschaf bij BelSimpel: je zou, bij bestelling tot en met 22 december, gratis Freebuds Lite van Huawei ontvangen na registratie van je product. Tot mijn verbazing geeft de site van Huawei aan dat Belsimpel helemaal niet aan die actie meedoet (alleen Bol, Coolblue en een paar andere zaken). Gebeld naar de klantenservice van BelSimpel, die aangaven dat het probleem bekend is en dat ze met Huawei in gesprek zijn. Even afwachten dus.

Mocht ik de komende weken nog positieve/negatieve zaken ontdekken zet ik het in de thread. :)

• Edzeau
Ook ik heb last van de sync-failures, maar dan op mijn Honor Magic Watch 2, welke (nagenoeg) identiek is aan de Huawei Watch GT2. Hoop toch wel dat dit snel gefixed gaat worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• BizzieBis
Des_Kaje schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:18:
[...]
...
Belangrijk voor de mensen die bij BelSimpel hun GT2 hebben gekocht (zoals ik): het extra siliconenbandje zit er niet bij. Alleen het semi-leren bandje dus (het is geen echt leer). Voordeel is wel dat BelSimpel hem aanbiedt voor 219 euro, significant minder dan Bol, waar je wel het bandje bij krijgt. Snel opgelost door een 22mm horlogebandje naar keuze aan te schaffen (beste eentje met quick-release zoals de officiele van Huawei zelf - snel en gemakkelijk). Een andere zaak betreft aanschaf bij BelSimpel: je zou, bij bestelling tot en met 22 december, gratis Freebuds Lite van Huawei ontvangen na registratie van je product. Tot mijn verbazing geeft de site van Huawei aan dat Belsimpel helemaal niet aan die actie meedoet (alleen Bol, Coolblue en een paar andere zaken). Gebeld naar de klantenservice van BelSimpel, die aangaven dat het probleem bekend is en dat ze met Huawei in gesprek zijn. Even afwachten dus.
...
Ik heb daar ook een keer over gemaild, en dit was hun reactie:
Bedankt voor je e-mail aan Belsimpel.

Uit je e-mail begrijp ik dat je in overweging bent een Huawei Watch GT2 Black te kopen. Hierbij geld momenteel een actie, waar wij volgens de website aan meedoen, maar in de actievoorwaarden staan wij niet als een van de deelnemende bedrijven. Begrijpelijk dat je hierover contact met ons opneemt, omdat je natuurlijk wel zeker wilt weten dat je de oordopjes kan verwachten. Ik kijk dan ook graag even met je mee.

Indien je voor of op 22 december het horloge bestelt, krijg je inderdaad de FreeBuds Lite cadeau. Op onze website staat deze actie weergegeven en dan kan je er ook vanuit gaan dat je de buds gratis ontvangt. Ook in ons systeem staat het genoteerd dat we meedoen aan de actie. In de actievoorwaarden staan wij inderdaad niet genoemd, dit lijkt mij een foutje te zijn. Je kan de FreeBuds dus gewoon verwachten na het plaatsen van een bestelling en het aanmelden en invullen van het actieformulier.

Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
https://www.reddit.com/r/...nce_112020_doesnt_update/

Hier een nieuwe post op Reddit over het sync probleem.

Hopelijk komt er snel een update voor de Health app

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• BizzieBis
Er is al een Playstore update beschikbaar die het probleem oplost :)

• Edzeau
BizzieBis schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 07:14:
Er is al een Playstore update beschikbaar die het probleem oplost :)
Ook hier opgelost, met terugwerkende kracht. Kan ik fijn zien hoe ik de eerste dagen van het nieuwe jaar heb geslapen. ;)

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Edzeau schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:44:
[...]

Ook hier opgelost, met terugwerkende kracht. Kan ik fijn zien hoe ik de eerste dagen van het nieuwe jaar heb geslapen. ;)
Daar heb ik geen horloge voor nodig om te weten dat dit niet optimaal was :P

Maar fijn dat het is opgelost ;)

Vragen/opmerkingen

• henkzelf
Ja, ook hier opgelost.

• Des_Kaje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-07-2022
Bij mij werkt de sleep monitoring ook weer. Viel allemaal mee dus, gelukkig.

Ik zit na een week gebruik wel met een paar vragen - hopelijk kan iemand meer inzicht bieden.

1. Mijn stappen worden niet alleen geteld door de GT2, maar ook door mijn telefoon (Xiaomi Mi 9T Pro). Dit leidt tot een behoorlijk verschil in stappen op de watch (momenteel zo'n 1200) en in de app (momenteel 2300). Kun je instellen dat de stappen alleen worden geteld door de watch, en niet door mijn telefoon? Ik krijg nu een vertekend beeld.
2. Ik heb vandaag een workout gedaan (55 minuten indoor cycling), die netjes is geregistreerd in het trainingsmenu. Gek genoeg registreert mijn watch momenteel slechts 3 actieve minuten van de aanbevolen 30 (te zien aan de groene ring op het scherm links van de watchface). Klopt het dat hij aparte trainingen niet optelt bij dit soort actieve minuten? Ik zou het wat raar vinden, maar kan er mee leven. Twee dagen geleden ging ik een kwartiertje hardlopen, ook geregistreerd via Trainingen, maar toen telden die 15 minuten wel mee bij het aantal actieven minuten.

Mocht iemand hier een antwoord op hebben, hoor het graag! :)

• izzet3838
Ik heb een klein vraagje voor de sporters, ik heb momenteel een huawei watch 2(wear os) en heb tijdens het sporten een probleem dat als mijn hartslag rond de 170 zit, het horloge plots iets rond de 120 detecteert, nu had ik online gelezen dat er mensen waren met soortgelijke problemen met bijvoorbeeld de ticwatch pro, nu is mijn vraag hebben jullie dit soort problemen?

• iisworks
Des_Kaje schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:06:
Ik zit na een week gebruik wel met een paar vragen - hopelijk kan iemand meer inzicht bieden.

1. Mijn stappen worden niet alleen geteld door de GT2, maar ook door mijn telefoon (Xiaomi Mi 9T Pro). Dit leidt tot een behoorlijk verschil in stappen op de watch (momenteel zo'n 1200) en in de app (momenteel 2300). Kun je instellen dat de stappen alleen worden geteld door de watch, en niet door mijn telefoon? Ik krijg nu een vertekend beeld.
Dat zou een kwalijke zaak zijn, heb net en GT2 besteld omdat ik er eigenlijk vanuit ging dat dit probleem zou zijn opgelost. Geen afstand op basis van stappen op de watchface, en dan ook nog dit. Of werkt het bij anderen wel naar behoren (is de stappen bron te kiezen of de telefoon te negeren oid)?

WTF? Uit manual GT. Hoe verzinnen ze dat, zonder optie om te kiezen? Dat slaat echt nergens op:
###
10.2 Why is the step count between the Huawei Health
app and my watch inconsistent
To maximise step count accuracy, the Huawei Health app integrates the step count from both
your watch and your phone, considering that the two devices may not always be together
throughout the day.
For example, if you are only carrying your phone and not wearing your watch, your steps
during that period of time will only be recorded by your phone. In this case, the step count
between the Huawei Health app and your watch will be inconsistent.

[Voor 26% gewijzigd door iisworks op 06-01-2020 10:27]

• henkzelf
Is toch logisch? Nooit het horloge afdoen; probleem opgelost.

• iisworks
Zeker niet logisch: ze tellen alles schijnbaar klakkeloos op lijkt het, geen slimme merge! Als je overdag rondloopt heb je 95% van de tijd zowel de Watch als telefoon bij je en worden de stappen in de app dus opgeteld. Vandaar dat het wemelt van de klachten dat de stappen dubbel geteld worden. Je zou dus de keuze moeten hebben welke bron je gebruikt: app of watch.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Eens, gewoon kiezen of telefoon of horloge. Mijn telefoon heb ik niet altijd bij me, mijn horloge heb ik altijd om.

Vragen/opmerkingen

• henkzelf
Ik heb die klacht niet. Laatst ruim 18 km gelopen en tegen bedtijd maar 100 stappen verschil op totaal van 23.000. Die wandeling werd uiteraard omringd door ochtend-, avondactiviteit thuis met de telefoon op tafel en ook nog 2x keer een half uur autorijden.

• iisworks
En tijdens die 18km heb je wel gewoon gelopen met de telefoon op zak en de app actief?
Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee