Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:50
Jazeker. Ik krijg de app niet eens gestopt op mijn android 7.

EDIT: en een correctie. Vandaag twee kilometer gelopen, bewust met alleen de telefoon, horloge thuis gelaten en nul stappen. Ik heb dus geen dubbelingen en verschillen omdat de App op mijn telefoon gewoon geen stappen registreert. Hij is uitgezonderd bij accubesparing en het laatste stuk zelfs voorop gehouden en het scherm actief gehouden. Geen stap te zien.
Terwijl een stappenteller in zit en de fabrieksapp doet het ook gewoon.

Voor mij met mijn gebruikspatroon is dit prima maar sommigen van jullie hebben dus een probleem.

Ik probeer me te herinneren of ik een melding kreeg bij eerste installatie over wel of niet stappenteller aanwezig. Ik wil eventueel wel een nieuwe installatie doen maar ben ik dan mijn historie kwijt of niet?

[ Voor 162% gewijzigd door henkzelf op 07-01-2020 11:42 ]

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
BizzieBis schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:28:
[...]

Ik heb daar ook een keer over gemaild, en dit was hun reactie:

[...]
Ik zit in hetzelfde schuitje, heb je nog iets vernomen van Belsimpel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Des_Kaje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-04 13:43
Equator schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:21:
Eens, gewoon kiezen of telefoon of horloge. Mijn telefoon heb ik niet altijd bij me, mijn horloge heb ik altijd om.
Het probleem is dat je dit niet kan kiezen. Huawei Health neemt per definitie de stappen van zowel je telefoon als watch. Tenzij je het natuurlijk puur over hardlopen hebt, dan kun je je telefoon thuislaten. Neemt niet weg dat je dan de rest van de dag een vertekend aantal stappen blijft houden.

Overigens lijkt het probleem zich vandaag en gisteren niet voor te doen. De eerste dag na de update wel, dus ga er niet direct van uit dat het volledig is opgelost.

Wat betreft mijn andere vraag: heeft iemand ook 'last' van het feit dat trainingen zoals indoor en outdoor fietsen niet worden opgeteld bij de actieve minuten per dag? Ik krijg alleen minuten toegewezen als ik wandel of hardloop. Geen dealbreaker, maar wel een beetje gek. Heb je net gesport, wordt het niet erkend; daar koop je natuurlijk wel een beetje een activity tracker voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-06 20:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
@Des_Kaje Ik bedoelde natuurlijk dat het mogelijk zou moeten zijn om te kunnen kiezen tussen 1 van de 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rakus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-02-2024
Des_Kaje schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:18:
[...]

Belangrijk voor de mensen die bij BelSimpel hun GT2 hebben gekocht (zoals ik): het extra siliconenbandje zit er niet bij. Alleen het semi-leren bandje dus (het is geen echt leer). Voordeel is wel dat BelSimpel hem aanbiedt voor 219 euro, significant minder dan Bol, waar je wel het bandje bij krijgt. Snel opgelost door een 22mm horlogebandje naar keuze aan te schaffen (beste eentje met quick-release zoals de officiele van Huawei zelf - snel en gemakkelijk). Een andere zaak betreft aanschaf bij BelSimpel: je zou, bij bestelling tot en met 22 december, gratis Freebuds Lite van Huawei ontvangen na registratie van je product. Tot mijn verbazing geeft de site van Huawei aan dat Belsimpel helemaal niet aan die actie meedoet (alleen Bol, Coolblue en een paar andere zaken). Gebeld naar de klantenservice van BelSimpel, die aangaven dat het probleem bekend is en dat ze met Huawei in gesprek zijn. Even afwachten dus.
Bij mijn watch gt2 van Belsimpel zat zowel het zwarte silicone als semi-leer erbij. Bij de actie voor de freebuds geeft Belsimpel mij aan dat ze er mee bezig zijn. Ik heb vervolgens contact opgenomen met Huawei en zij geven aan dat ik de watch gewoon kan registreren maar daarbij een andere winkel moet kiezen in het pull-down menu. Wel moeten er de juiste documenten van Belsimpel toegevoegd worden. Zo zou het uiteindelijk toch nog moeten lukken volgens Huawei.
reactie van Huawei:

"Wat vervelend dat u bij de registratie van uw Huawei Watch GT 2 voor de gratis Freebuds lite niet Belsimpel kan kiezen als deelnemende winkel.
In dit geval kan ik u aanraden om het eens in een andere browser te proberen. Als ook dat niet lukt, kan u een andere deelnemende winkel kiezen, zolang u de juiste bijlagen bijvoegt die aantonen dat u het toestel bij Belsimpel hebt aangekocht. "

Mijn watch gt2 en heath app geven alleen de actieve calorieën weer en geen calorieën in rust.. Mijn calorieverbruik gister was bijvoorbeeld 273Kcal terwijl dat, incl calorieën in rust, tegen de 2000Kcal zouden moeten zijn.

Kan iemend mij vertellen of dit normaal is? Mijn Fitbit geeft het wel juist(zover mogelijk) weer.

[ Voor 19% gewijzigd door rakus op 09-01-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 13:52
Kan iemand mij vertellen of ik met Spotify Premium muziek naar de watch kan downloaden en dan met oordopjes en watch kan gaan hardlopen met die muziek, zonder mijn telefoon bij mij te hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Vads schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:49:
Kan iemand mij vertellen of ik met Spotify Premium muziek naar de watch kan downloaden en dan met oordopjes en watch kan gaan hardlopen met die muziek, zonder mijn telefoon bij mij te hebben?
Overbrengen van muziek naar de Watch GT moet via de App van Huawei. Dus technisch gezien ja, maar via een omweg die ik niet 100% zeker weet of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 13:52
Equator schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 07:40:
[...]

Overbrengen van muziek naar de Watch GT moet via de App van Huawei. Dus technisch gezien ja, maar via een omweg die ik niet 100% zeker weet of dat werkt.
Ik ben ondertussen online verder gaan zoeken en kom tot de voorzichtige conclusie dat dit een functionaliteit is die niet kan.
Je kan wel losse mp3's overzetten via de app (zie ik in video's) én je kunt Spotify wat op je telefoon draait vanaf je horloge besturen.
Maar ik zie nergens de bevestiging dat je ook vanuit Spotify op je telefoon muziek kunt doorzetten naar je horloge.

Deze GT2 komt qua prijs en wensen exact waar ik het hebben wil. Alleen het gemis van deze Spotify-functie is voor mij helaas een must...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-07 15:27
De GT2 kan dit niet. Je kan alleen losse mp3 files op het horloge zetten en verder je horloge als afstandsbediening gebruiken voor muziek je met je telefoon draait.
Bijvoorbeeld de Samsung Active 2 heeft wel een Spotify app, waarmee je offline muziek via het horloge naar een bluetooth headset kan sturen. Je kan dan een map van Spotify downloaden, die vervolgens op het horloge wordt opgeslagen. De kwaliteit is wel iets minder dan dat je muziek via je telefoon naar je headset stuurt. Als je daar de kwaliteit op hoog hebt staan tenminste. Op het horloge wordt een lagere kwaliteit opgeslagen, vanwege de beperkte opslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwintenbrink
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-03-2024
dreester schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:29:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje, heb je nog iets vernomen van Belsimpel?
inmiddels staat belsimpel er wel tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
rakus schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:15:
[...]

.....
Mijn watch gt2 en heath app geven alleen de actieve calorieën weer en geen calorieën in rust.. Mijn calorieverbruik gister was bijvoorbeeld 273Kcal terwijl dat, incl calorieën in rust, tegen de 2000Kcal zouden moeten zijn.

Kan iemend mij vertellen of dit normaal is? Mijn Fitbit geeft het wel juist(zover mogelijk) weer.
Ja, is normaal. Alleen sport en activiteits calorieën.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huarwei
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-09-2024
Wijzerplaat shadows,

Kan iemand mij vertellen wat op de wijzerplaat Shaddows het balkje boven het weerbericht tekentje betekend.
Het lijkt er op dat schaal varieert en het pijltje er onder wijst af en toe ook wat anders aan.
Ik heb geen idee wat het is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1316924

Hallo, ik heb gisteren mijn update gedaan en nu werkt het horloge niet meer? Het logo van Huawei kwam erop staan, en toen niets meer? Iemand die kan helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
Huarwei schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:37:
Wijzerplaat shadows,

Kan iemand mij vertellen wat op de wijzerplaat Shaddows het balkje boven het weerbericht tekentje betekend.
Het lijkt er op dat schaal varieert en het pijltje er onder wijst af en toe ook wat anders aan.
Ik heb geen idee wat het is.....
Actuele temperatuur en links minimum, rechts maximum voor de dag of het etmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djdil007
  • Laatst online: 15-01-2020
Weet iemand hoe je de hoogtemeter kan kalibreren.
Die van mij denkt dat ik al dood ben en 10 meter onder de grond zit.
Weer verversen heeft geen zin.
En vind er niks over op internet of de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Djdil007 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:28:
Weet iemand hoe je de hoogtemeter kan kalibreren.
Die van mij denkt dat ik al dood ben en 10 meter onder de grond zit.
Weer verversen heeft geen zin.
En vind er niks over op internet of de handleiding.
Volgens mij is het een barometrische hoogtemeter, en die kijkt dus naar luchtdruk. Als jij ergens al 10m onder barometrisch 0 zit, dan geeft hij dat toch netjes weer?

De grond waar je op staat is niet altijd hoogte 0 toch?

Het barometrische nulpunt ligt op 1013 mbar. (althans, daar wordt barometrisch apparatuur op ingesteld/gecalibreerd). Daar kan jij dus onder zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door Equator op 16-01-2020 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Des_Kaje
Ik heb mijn GT2 nu zo'n twee weken in gebruik en ben er erg tevreden over. Huawei Health app geeft veel inzicht in je sportprestaties, slaap en hartslag. Vind het persoonlijk ook heel fijn dat de batterijduur lang is. Ik haal gemiddeld acht dagen; de twee weken zou moeten lukken als je de constante hartslagmeting uit laat.

Wat ik me wel afvraag (niet kunnen vinden in de handleiding): kun je bluetooth eigenlijk uitschakelen op je watch? Als ik BT op mijn telefoon aanzet, bijv voor mijn koptelefoon, verbindt de watch ook meteen automatisch. Als ik hem probeer te ontkoppelen, verbindt mijn telefoon zich na een paar seconden gewoon weer. Lijkt me dat zo'n always-on bluetooth nogal energie vreet. Iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Des_Kaje op 16-01-2020 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Bluetooth Low Energy, dus dat valt wel mee.

Maar als jij meldingen wilt ontvangen, dan is die continu verbinding wel noodzakelijk denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Zijn er meer mensen die gisteren opnieuw moesten aanmelden en nu een deel van de historie kwijt zijn, nl. alles voor 10 januari? Alsof alleen het 7? dagen horloge geheugen terug gezet is in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huarwei
Equator schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 07:37:
[...]

Volgens mij is het een barometrische hoogtemeter, en die kijkt dus naar luchtdruk. Als jij ergens al 10m onder barometrisch 0 zit, dan geeft hij dat toch netjes weer?

De grond waar je op staat is niet altijd hoogte 0 toch?

Het barometrische nulpunt ligt op 1013 mbar. (althans, daar wordt barometrisch apparatuur op ingesteld/gecalibreerd). Daar kan jij dus onder zitten.
Ik ben geen expert, maar een hoogtemeter moet ingesteld worden aan de hand van de luchtdruk op de plek waar jij bent. Dat kan bijvoorbeeld gebeuren aan de hand van de weer app, waar ook data in staat van de actuele luchtdruk op de plaats waar jij bent.
Aan de hand van de gegeven luchtdruk en de gemeten luchtdruk is het een simpel sommetje om je actuele hoogte te bepalen.

Piloten moeten hun barometrische hoogtemeter ook altijd instellen op de actuele luchtdruk van de plek waar ze gaan landen. Anders komen zij veel te hoog of erger nog, te laag uit.

Waar kan jij je actuele hoogte trouwen aflezen? Speciale watch face?

[ Voor 9% gewijzigd door Huarwei op 17-01-2020 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huarwei
henkzelf schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:43:
Zijn er meer mensen die gisteren opnieuw moesten aanmelden en nu een deel van de historie kwijt zijn, nl. alles voor 10 januari? Alsof alleen het 7? dagen horloge geheugen terug gezet is in de app?
Neen geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Is al weer opgelost maar kon alleen aanmelden via wifi vanmorgen. Historie is ook weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Huarwei schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:25:
[...]

Waar kan jij je actuele hoogte trouwen aflezen? Speciale watch face?
Vind ik tot nu toe alleen in de watchface "snelheidsmeter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:52
De GT2 nu 1 dag in huis, en als verwacht: GPS perfect (na dramatische ervaringen met de Amazfit GTR/GTS), en ook HR en sleep tracking helemaal in orde.

Helaas is nog steeds niets verbeterd sinds de GT m.b.t. stappen:
- Op watch zelf is geen afstand weer te geven op basis van steps
- Stappen worden in de app nog steeds op die absurde manier gemerged van telefoon + watch (en dat schijnt al jaren een probleem te zijn!)
- Totale afstand is wel op een omslachtige manier op de watch te vinden vanuit settings - activity records - swipe up, maar dat lijkt de afstand te zijn van stappen + andere gps activiteiten (fietsen) en dat zegt dus niks meer als je die niet per activiteit kunt zien. En waarom kun je ook niet up-swipen op de standaard activities pagina (bij swipe-right vanuit home screen)?

Afstand op watchface was voor mij een van de meeste gebruikte feature op Amazfits, en het zal moeten blijken of ik dit te erg ga missen.

Huawei: dat slaat echt helemaal nergens op, erg jammer! 8)7

[Update]
- Auto-brightness base level is niet instelbaar en te donker voor mij.
- Accu ging wel heel erg snel: na 2d van 100-17%... Reset gedaan. -> Dat hielp, nu <10%/dag
- Vreemd, vandaag is de step counter in de app identiek aan de watch, terwijl ik mijn telefoon ook de hele dag gedragen heb, hopelijk blijft dat zo!

[ Voor 29% gewijzigd door iisworks op 29-01-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1331026

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de leverancier van de huawei gt2 rose goud? Zoek me rot. Nergens meer te verkrijgen, overal tijdelijk uitverkocht, nou ja, tijdelijk? Ik wacht al bijna 4 weken.
Het enige wat ik me bedenken kan, is dat het te maken heeft met de Nieuwjaar viering In China.
Maar ja, 3 weken geleden was dat nóg niet aan, de orde en de mensen zoals ik hier lees, hebben ze eind 2019 nog wel zo horloge weten te bemachtigen. Bij de inkoopafdeling zien ze dat de voorraad op dreigt te raken, dan bestel je optijd vanuit China lijkt me.
Meerdere malen gebeld, mails gestuurd en chats geopend. Niks dat zij me kunnen vertellen! Nou vindt 't niet zo heel leuk dat het anno nu zoooo lang moet duren.
Hoop dat iemand mij een gerust antwoord kan geven :-) de ongeduldige potentiële klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1332300

kan iemand mij vertellen of het klopt of je alleen met de gt2 46 mm gesprekken kunt voeren en gebeld kunt worden en met de 42 mm niet ?

Ik heb de 46 mm en daar is het wel mogelijk maar ik heb mij laten vertellen dat je dat je dit met de 42 mm niet kunt, dit aangezien mijn vrouw hem ook graag wilt aanschaffen maar deze optie wel één van haar vereiste is.

weet iemand hier antwoord op te geven want ik kan het nergens terugvinden ?

thnx als je mij hier antwoord kunt geven !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffymol
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-06 11:34
Je kan alleen met de gt2 46 bellen , de 42 heeft deze optie niet.
Op de gt2 kan niet je complete contacten lijst bellen , alleen 10 personen die je in de horloge kan plaatsen.
Echter kan wel iedereen naar de horloge bellen , maar dan zie geen naam .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:19
Anoniem: 1332300 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:00:
kan iemand mij vertellen of het klopt of je alleen met de gt2 46 mm gesprekken kunt voeren en gebeld kunt worden en met de 42 mm niet ?

Ik heb de 46 mm en daar is het wel mogelijk maar ik heb mij laten vertellen dat je dat je dit met de 42 mm niet kunt, dit aangezien mijn vrouw hem ook graag wilt aanschaffen maar deze optie wel één van haar vereiste is.

weet iemand hier antwoord op te geven want ik kan het nergens terugvinden ?

thnx als je mij hier antwoord kunt geven !!
Zoals hierboven gezegd, hou er best ook rekening mee dat de batterij van de 42mm 7 dagen is ipv 14.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik ben niet helemaal overtuigd van de stappenteller op de GT2 zelf (het fiasco van de stappen in de Health App nog daargelaten). Heeft iemand wel eens goed gekeken naar de betrouwbaarheid hiervan? Ik vind de waardes en de daaraan gerelateerde afstand - in watch bij activity records - op sommige dagen echt een stuk hoger dan verwacht, vooral als er niet alleen gewandeld is.

[ Voor 3% gewijzigd door iisworks op 01-02-2020 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1334350

heb het zelfde probleem huawei watch gt 2-85 c stappen 2764 gsm zelf geeft in het programma de stappen 5236 stappen aan verschil is erg groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik had het nu even niet over de app, want die waardes slaan sowieso nergens op als je pech hebt. Soms geeft die hetzelfde weer als de GT2 (zoals bij mij toevallig vandaag), soms het dubbele. Maar dat lijkt volstrekte willekeur. 8)7

Ik heb nu 2d ook een Mi Band 2 aan gehad, en het lijkt erop dat ze toch aardig overeen komen:
Mi Band 2 - GT2
11000 - 11800 (+7%)
6600 - 6800 (+3%)

BTW: Ik vind de "Lift Wrist to wake" action momenteel iets te gevoelig naar mijn smaak, het scherm gaat me iets te snel aan. Zou mooi zijn als er net als bij de Amazfits een sensitivity setting zou zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door iisworks op 02-02-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-07 18:54

R-B

Blokkert

M4ngler schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:33:
[...]

Hier heb ik hetzelfde probleem met een Xiaomi Mi 9. Ik heb een factory reset gedaan op mijn telefoon, maar dat mocht niet helpen. Op de Xiaomi Mi 9T van mijn vrouw doet het probleem zicht niet voor.

Dit is de foutmelding die ik krijg:

[...]

Het werkt! Ik heb via Aptoide 3.0.3.301 geinstalleerd, de versie in de playstore is 3.0.3.300.
https://huawei-mobile-services.nl.aptoide.com/
Een of andere manier staat paystore nog steeds op 3.0.3.300, via Aptoide is er al versie 4.0.1.207 8)7

ik had zelfde probleem als jou op de Mi 9, dus direct jou advies gevolgt en meest recente geinstalleerd.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Heeft iemand deze watch draaien icm iPhone draaiende op ios13?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1338028

ik had problemen met de watch gt2 en mijn xiaomi mi 9t pro, nadat ik huawei health en huawei mobile services geinstalleerd had uit de google playstore kreeg ik foutmelding dat mobile services steeds stopt. Ik kwam erachter dat deze 2 huawei apps in de playstore verouderd zijn. Ik heb op apkmirror.com de nieuwste apk's gedownload en geinstalleerd.
Alles werkt nu perfect.

Misschien is dit ook hulp voor anderen en op andere telefoons.

groeten Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
  • Laatst online: 26-06 20:56
Als roeier overweeg ik de GT2 46mm, maar ik kan niet meer informatie vinden over de specifieke tracking mogelijkheden. Ik weet wel dat hij 'roeien' kan tracken, maar heb geen idee hoe gedetailleerd het is.

Gaat hij er vanuit dat je binnen op een apparaat zit of kan hij ook voor buiten gebruikt worden? (pace/afstand/slagen per minuut)

Alvast bedankt voor een antwoord :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
Je kunt op het horloge kiezen voor een roeitraining. Als doel kun je dan alleen tijd of calorieën instellen (met meldingen daarover). In de App zie je daarna dan een hartslagrange en grafiek, verdeling in aeroob en anaeroob, tijd en calorieën.
Maar geen pace, afstand en slagen p.m. Deze training gebruikt de gps niet.

• Des_Kaje
Vandaag een nieuwe update binnengekregen, versie 1.0.3.62. Enige verandering die ik vooralsnog heb gezien is een nieuwe set watchfaces. Wellicht dat het ook wat andere issues oplost, maar kon niet zo snel een officieel overzicht vinden.

Zie ook reddit: https://www.reddit.com/r/..._watch_gt2_10362_is_live/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
En in een aantal Watchfaces staat er nu een "tandwieltje" onder zodat je enkele componenten kunt vervangen door een andere. Bijv. temperatuur door hartslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-10-2023

Ik heb een vraag over de standaard watchface van de zwarte sport op het plaatje.

Boven in het scherm zie je een meter met aan de ene kant een getal (18) een hoop streepjes en de andere kant een getal (32). Daar onder een pijl die iets op de meter aangeeft. In mijn horloge is het ene getal (5) en de ander (9).

Wat geeft deze meter aan en hoe werkt dit\lees je het af?

[ Voor 14% gewijzigd door Eldijomo op 17-02-2020 18:18 ]

https://mastodon.nl/@NiemPseu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kris_vh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:57
Dit is de minimum en maximum temperatuur. En de wijzer zou de huidige temperatuur aanduiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
kris_vh schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:40:
Dit is de minimum en maximum temperatuur. En de wijzer zou de huidige temperatuur aanduiden.
Ah ja nu je het zegt, duidelijk. Ik dacht dat het iets met die hPa te maken had, maar begreep de getallen al niet.

Instellings vraag:

Het blijkt dus mogelijk om van continu naar slimme hart meting te gaan, bij rust eens in de 10 min en bij inspanning elke seconde. Dit wordt beschreven in de handleiding pagina 33 en zou batterij besparend werken. Helaas staat er niet bij waar en hoe je dit doet.

Iemand ervaring hier mee of al eens gedaan of werkend gekregen, na Huawei gebeld te hebben komen ze er op terug, omdat ze het ook moeten uitzoeken....

Huawei GT2 46mm + Xiaomi MiA2 lite

[ Voor 42% gewijzigd door The Wizard op 24-02-2020 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffymol
  • Laatst online: 24-06 11:34
komt uit de gebruiksaanwijzing van de horloge

dit zou de vraag moeten oplossen.
in de health app onderin van de 4 iconen , het icoon apparaten kiezen.
daarna op de horloge klikken , en de rest staat hieronder

Voortdurende hartslagbewaking
Als u deze functie wilt inschakelen, verbindt u uw horloge met behulp van de Huawei
Health-app met uw telefoon en schakelt u Voortdurende hartslagbewaking in. Als deze
functie eenmaal is ingeschakeld, kan uw horloge uw realtime hartslag meten.
Stel de BEWAKINGSMODUS in op Slim of Realtime.
• Slimme modus
1 Bij activiteiten met een lage intensiteit (zoals wanneer u niet beweegt) wordt de
hartslagmeting om de 10 minuten uitgevoerd.
2 Bij activiteiten met een matige intensiteit (zoals wanneer u loopt) wordt de
hartslagmeting om de 10 minuten uitgevoerd.
3 Bij activiteiten met een hoge intensiteit (zoals wanneer u hardloopt) wordt de
hartslagmeting één keer per seconde uitgevoerd en het duurt ongeveer 6 tot 10
seconden voordat de eerste hartslagwaarde wordt weergegeven, hoewel dit per individu
kan verschillen.
• Realtime modus: Voor activiteiten met een willekeurige intensiteit wordt de hartslagmeting
één keer per seconde uitgevoerd.
Wanneer deze functie is ingeschakeld, meet het horloge uw realtime hartslag doorlopend. U
kunt in Huawei Health-app gà†fižÀžÊ van uw hartslag bekijken.
Het gebruik van de Realtime modus verhoogt het stroomverbruik van uw horloge, terwijl
de Slimme modus het interval van de hartslagmeting aanpast op de intensiteit van uw
activiteit, en daarom energieverbruik vermindert.
Meting van hartslag tijdens rust
De hartslag tijdens rust verwijst naar de hartslag wanneer die in een rustige en ontspannen
omgeving wordt gemeten, terwijl u wakker bent. Het is een algemene aanduiding van
cardiovasculaire gezondheid.
De beste tijd om uw hartslag in rust te meten is vlak nadat u 's ochtends wakker bent
geworden. Uw werkelijke hartslag tijdens rust wordt mogelijk niet weergegeven of
nauwkeurig gemeten als uw hartslag op het verkeerde moment is gemeten.
Als u uw hartslag automatisch wilt meten, schakelt u Voortdurende hartslagbewaking in de
Huawei Health-app in.
Als "--" als †flžĈ²Êg voor de hartslag tijdens rust wordt weergegeven, betekent dit dat uw
horloge uw hartslag tijdens rust niet kon meten. Zorg in dat geval dat u uw hartslag tijdens
rust in een rustige en ontspannen omgeving meet, terwijl u wakker bent. Het wordt
Gezondheid en fiìʞää
33
aanbevolen dat u uw hartslag tijdens rust 's ochtends vlak na het wakker worden meet voor
het meest nauwkeurige resultaat.
Als u Voortdurende hartslagbewaking uitschakelt na het controleren van uw hartslag
tijdens rust, blijft de in de Huawei Health-app weergegeven hartslag tijdens rust
hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
Daar komt mijn vraag juist vandaan, er is nergens beschreven waar je dit kunt veranderen\instellen. Wel dat het kan maar niet waar dit in te stellen, en bij de pagina in de app waar alles over hart meting kan worden ingesteld is geen optie.

Gevonden, het zit niet bij hartbewaking instellingen, maar bij algemene horloge instellingen. In de app Horloge aanpassen. Je komt op de pagina horloge\wijzerplaten\muziek. Dan horloge aantikken, dan onder voortdurende hartbewaking.

Top, bedankt ik ben er eindelijk uit.

Vraag over de GT2 46mm met belfunctie: (BT=Bluetooth)

Als ik iemand bel op mijn Xiaomi Mi A2 lite dan is de mogelijkheid op speaker zetten icoon veranderd in een BT-icoon. Eigenlijk staat hij standaard op het horloge, terwijl ik met de telefoon probeer te bellen. Ik kan dus niet op speaker zetten.

Als ik op het BT-icoon klik heb ik opties BT \ speaker \ telefoon, maar de laatste 2 kan ik niet kiezen, blijft op BT staan. Ik kan ook niet het gesprek over zetten naar het horloge om daar de speaker te gebruiken.

Hoe zet ik het op speaker?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0oWTvBA.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door The Wizard op 24-02-2020 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
Mm, op mijn noname Chinees heb ik wel drie keuzes en die zijn alle drie actief/beschikbaar. (Android 7). Net getest met 0900 8002 (wist niet dat die nog bestond).
Even kijken of de Health app genoeg rechten heeft, o.a. telefoon. En of die op alle niveau's is uitgezonderd van accu-besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
Vraag over de Huawei GT2 46mm "TruSleep" functie en Bluetooth.

Kun je 's nachts de BT van je telefoon uitzetten met deze #TruSLEEP functie en meet deze dan gewoon door? Synchroniseert hij dan de gegevens de eerst volgende keer dat je de BT weer aan zet in de ochtend?

Krijg net een antwoord:
Het bijhouden van uw slaap met HUAWEI TruSleepTM wordt niet beïnvloed als uw
telefoon tijdens uw slaap wordt uitgeschakeld.
• Als u Niet storen in de Huawei Health-app inschakelt, heeft dit geen invloed op het
bijhouden van uw slaap door HUAWEI TruSleepTM.

Trainingen instellen op horloge en synchroniseren met app, hoe?

Na het lezen van de beschrijving pag. 25 is nog niet geheel duidelijk hoe het werkelijk te doen. Moeten we eerst per training instellen voor later als we die training gaan starten. En gebruikt hij dan de eerder ingestelde training? Of moet je elke keer weer eerst instellen voor elke training.

Waarom worden de calorieën \ stappen van een (loop) training niet bij de calorieën \ stappen in het oranje vak stappenteller bijgevoegd, die zijn toch ook die dag verbrand?
Anoniem: 1331026 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:59:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de leverancier van de huawei gt2 rose goud? Zoek me rot. Nergens meer te verkrijgen, overal tijdelijk uitverkocht, nou ja, tijdelijk? Ik wacht al bijna 4 weken.
Het enige wat ik me bedenken kan, is dat het te maken heeft met de Nieuwjaar viering In China.
Maar ja, 3 weken geleden was dat nóg niet aan, de orde en de mensen zoals ik hier lees, hebben ze eind 2019 nog wel zo horloge weten te bemachtigen. Bij de inkoopafdeling zien ze dat de voorraad op dreigt te raken, dan bestel je optijd vanuit China lijkt me.
Meerdere malen gebeld, mails gestuurd en chats geopend. Niks dat zij me kunnen vertellen! Nou vindt 't niet zo heel leuk dat het anno nu zoooo lang moet duren.
Hoop dat iemand mij een gerust antwoord kan geven :-) de ongeduldige potentiële klant
Weet niet of het nog nodig is maar Coolblue heeft m gewoon

Graag alles in 1 reactie plaatsen...

[ Voor 97% gewijzigd door The Wizard op 24-02-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
henkzelf schreef op zondag 23 februari 2020 @ 07:40:
Mm, op mijn noname Chinees heb ik wel drie keuzes en die zijn alle drie actief/beschikbaar. (Android 7). Net getest met 0900 8002 (wist niet dat die nog bestond).
Even kijken of de Health app genoeg rechten heeft, o.a. telefoon. En of die op alle niveau's is uitgezonderd van accu-besparing.
Lijkt in de laatste update van de app (vandaag) te zijn opgelost. Ik heb er ook geen last meer van.
Anoniem: 1338028 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:56:
ik had problemen met de watch gt2 en mijn xiaomi mi 9t pro, nadat ik huawei health en huawei mobile services geinstalleerd had uit de google playstore kreeg ik foutmelding dat mobile services steeds stopt. Ik kwam erachter dat deze 2 huawei apps in de playstore verouderd zijn. Ik heb op apkmirror.com de nieuwste apk's gedownload en geinstalleerd.
Alles werkt nu perfect.

Misschien is dit ook hulp voor anderen en op andere telefoons.

groeten Jan.
Ik kreeg vanuit de app zelf na installatie de melding dat ik moest downloaden van de huawei servers.
Des_Kaje schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:51:
[...]

Het probleem is dat je dit niet kan kiezen. Huawei Health neemt per definitie de stappen van zowel je telefoon als watch. Tenzij je het natuurlijk puur over hardlopen hebt, dan kun je je telefoon thuislaten. Neemt niet weg dat je dan de rest van de dag een vertekend aantal stappen blijft houden.

Overigens lijkt het probleem zich vandaag en gisteren niet voor te doen. De eerste dag na de update wel, dus ga er niet direct van uit dat het volledig is opgelost.

Wat betreft mijn andere vraag: heeft iemand ook 'last' van het feit dat trainingen zoals indoor en outdoor fietsen niet worden opgeteld bij de actieve minuten per dag? Ik krijg alleen minuten toegewezen als ik wandel of hardloop. Geen dealbreaker, maar wel een beetje gek. Heb je net gesport, wordt het niet erkend; daar koop je natuurlijk wel een beetje een activity tracker voor.
Hier bemerken we hetzelfde, al gevonden of dit is op te lossen is?
OmeJoyo schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 07:19:
Ik heb zelf dan "nog" geen GT2 maar de kans is groot dat je in de app geen slaapgegevens hebt:

https://www.reddit.com/r/...sleep_data_in_health_app/

Bij mijn Watch GT en bij mijn vrouw op haar Band 3 PRO niets sinds 01 January 2020 en dat lijkt als ik de forums afstruin bij heel veel, misschien wel iedereen een probleem te zijn.
Gt 2 zit Bomvol met slaapgegevens

Graag de volgende keer je post aanpassen of multiquote gebruiken

[ Voor 80% gewijzigd door The Wizard op 24-02-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 14:19

OmeJoyo

This is me

TR gebruiken

[ Voor 94% gewijzigd door The Wizard op 24-02-2020 14:52 ]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 13:44
OmeJoyo schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:31:
[...]

Serieus? Je neemt niet eens 10 seconden de tijd om te kijken waar je op reageert?

Nooit verwacht dit op Tweakers mee te moeten maken 8)7

Top post, veel nuttige informatie ook.
de Slaapdata op de GT2 werkt prima, er was een dingetje tussen met de app. Hier had ik gedonder met een account wat blijkbaar niet sync liep, maar dat was op te lossen door even een dagje terug te gaan. Dat is nu weer in orde ( althans hier) en je kunt t weer keurig uitlezen op je telefoon.
Dus er was een verschil tussen de app, de GT2 zelf, en t syncen.

verder gebruik ik t vooral voor notificaties, stappen en slaap, en prima klokje verder.

[ Voor 11% gewijzigd door DIKKEHENK op 24-02-2020 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Hé, je kan ook zeggen dat hij reageert op een oud bericht, dat daarna al weer een update is geweest en dat het issue is verholpen. (of zoiets)

Laten we het vriendelijk houden a.u.b. en dat begint bij jezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Iemand ervaring met het feit dat alle meldingen (Whatsapp, email etc) niet meer binnenkomen op me GT2?

Als iemand belt, dan zie ik dat wél op de GT2.

Ik heb alle rechten al nagekeken, alles is actief.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:23
Ik zit heel erg te twijfelen over deze watch. Qua prijs en design erg top! Ik lees dat er verder geen modi zijn voor indoor fitness? Bijvoorbeeld het bijhouden van je hartslag bij CrossFit. Welke optie gebruiken jullie? Ook het feit dat Strava niet ondersteund wordt vind ik erg jammer. Iemand enig idee of dit in de toekomst ondersteund gaat worden? De workaround om het in Strava te krijgen vind ik te omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
Het is een prima horloge en er zitten best een paar indoor fitness mogelijkheden op. CrossFit zit wel op het horloge. Gewichten meestal op algemeen, dat zit er niet op. Ik denk dat ondersteuning steeds minder zal worden MyFitnessPal van UnderArmour ua. Com gaat er ook mee stoppen. Alleen Googlefit is er volgens mij nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rakus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-02-2024
Eldijomo schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 07:21:
Het is een prima horloge en er zitten best een paar indoor fitness mogelijkheden op. CrossFit zit wel op het horloge.
Ik heb geen crossfit activiteit op m'n watch zitten.. Ben je misschien in de war met crosstrainer?? Dat is heel wat anders iig.

Voor fitness in het algemeen zet ik de activiteit op "overige"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
rakus schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:10:
[...]

Ik heb geen crossfit activiteit op m'n watch zitten.. Ben je misschien in de war met crosstrainer?? Dat is heel wat anders iig.

Voor fitness in het algemeen zet ik de activiteit op "overige"
Oh ja, ik dacht dat je dat bedoelde. Crossfit zijn verschillende items bij elkaar gestopt, die moet je zelf instellen denk ik onder Parcoursen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madbee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-05 20:38
R-B schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:58:
Iemand ervaring met het feit dat alle meldingen (Whatsapp, email etc) niet meer binnenkomen op me GT2?

Als iemand belt, dan zie ik dat wél op de GT2.

Ik heb alle rechten al nagekeken, alles is actief.
ik 1 keer gehad (wel met GT1)

van alles geprobeerd, uiteindelijk bluetooth uit en weer aan op de telefoon en hij deed het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeanutSS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-05 13:50
AleSyS schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:12:
Heeft iemand deze watch draaien icm iPhone draaiende op ios13?
Wil ik ook dringend weten.
Mijn vrouw heeft een iPhone XR en deze wilt niet koppelen met de smartwatch.
(Krijgt heel de tijd de melding dat de apparaat lijst niet kan worden geüpdate)
Mijn iPhone 8 daarentegen wel..
Graag jullie feedback, anders moet ik de smartwatch terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Madbee schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:05:
[...]

ik 1 keer gehad (wel met GT1)

van alles geprobeerd, uiteindelijk bluetooth uit en weer aan op de telefoon en hij deed het weer.
Dit werkt allemaal niet :F

Edit:
Hmm, had al eerder me telefoon herstart.
Nu nogmaals gedaan, nu werkt het wel weer 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door R-B op 07-03-2020 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeanutSS
PeanutSS schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 22:33:
[...]

Wil ik ook dringend weten.
Mijn vrouw heeft een iPhone XR en deze wilt niet koppelen met de smartwatch.
(Krijgt heel de tijd de melding dat de apparaat lijst niet kan worden geüpdate)
Mijn iPhone 8 daarentegen wel..
Graag jullie feedback, anders moet ik de smartwatch terug sturen.
Niemand? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
Misschien even bellen met Huawei klantenservice hotline? 08009188

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 19:11

13art

Moderator Mobile
Op dit moment heb ik een Amazfit GTR in mijn bezit. Hierbij worden whatsapp berichten soms niet goed weergegeven. In plaats van het nieuwe bericht te laten zien wordt een ouder bericht (welke nog niet gelezen) is getoond. Hoe is dit op de GT2? Wordt hier wel altijd het daadwerkelijke binnenkomende bericht getoond?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:14
Hoi ik wil misschien een Huawei gt2 of Honor magic watch 2 kopen. Is het ook mogelijk om met dit horloge te navigeren tijdens het fietsen of motor rijden. Dan hoef ik namelijk niet mijn telefoon hiervoor te gebruiken.

En omdat ik twijfel tussen de huawei of de honor, welke adviseren jullie. Want ik dacht dat er softwarematig eigenlijk geen verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Stand alone op de genoemde smartwatches gaat zeker niet.
Ook voor op het schermpje weergeven van een op de telefoon lopende navigatie zijn mij geen mogelijkheden bekend. Het lukt in ieder geval niet vanuit Locus Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeanutSS
Eldijomo schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:00:
[...]

Misschien even bellen met Huawei klantenservice hotline? 08009188
Bellen naar die hotline is ook niet alles.
Duidelijk meegegeven dat ik een iPhone user ben, stellen ze voor om de AppGalery + Mobile Services te installeren.
Alle2 met een linkje naar de APK =/

2de keer gebeld, Stellen ze voor om de Cache van de app te legen.
==> iPhone werkt niet op die manier, dus equivalent bij iPhone is app verwijderen.
Dit werkte uiteraard ook niet

(had de iPhone al naar de laatste iOS gebracht plus Huawei Health App geupdate)

Iemand toevallig een ander idee om uit te proberen?
Ga vanavond de iPhone eens backuppen en naar factory settings brengen.. eens kijken wat dat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
henkzelf schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:55:
Stand alone op de genoemde smartwatches gaat zeker niet.
Ook voor op het schermpje weergeven van een op de telefoon lopende navigatie zijn mij geen mogelijkheden bekend. Het lukt in ieder geval niet vanuit Locus Pro.
Ahaa, bedankt. Je kunt dus ook geen gpx bestanden uploaden naar je horloge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
Iemand ook nog voorkeur voor de Huawei gt2 of de Honor magic watch 2. Want er is nu nog maar een prijsverschil van 10euro. Zou en dan een reden zijn om voor de duurdere huawei te kiezen.

[ Voor 45% gewijzigd door meneer deff op 09-03-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
meneer deff schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:31:
Iemand ook nog voorkeur voor de Huawei gt2 of de Honor magic watch 2. Want er is nu nog maar een prijsverschil van 10euro. Zou en dan een reden zijn om voor de duurdere huawei te kiezen.
Het design verschilt lichtjes dus kijk wat je voorkeur heeft de honor heeft bijv. een rode streek op de kroom, ben je evt van plan om deze later te verkopen? In dat geval raak je waarschijnlijk makkelijker af van de Huawei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
izzet3838 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:26:
[...]

Het design verschilt lichtjes dus kijk wat je voorkeur heeft de honor heeft bijv. een rode streek op de kroom, ben je evt van plan om deze later te verkopen? In dat geval raak je waarschijnlijk makkelijker af van de Huawei
Dat dacht ik ook Huawei is wat bekender (positief en negatief).

Maar gebruik van dit horloge is toch allemaal positief, ik heb nu een Garmin Fenix 3 maar wil wel graag hartslagmeter erbij hebben. Alleen Garmin is alweer een stuk duurder. En verder wil ik ook niet elke dag het horloge opladen wat weer bij een wearos of samsung horloge moet gebeuren. Vandaar dat ik uit kom op een Honor/Huawei, alleen het gesloten systeem houdt me wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik wil de 42mm classic bestellen. Alleen krijg ik niet duidelijk of naast het leren bandje er standaard een rubber bandje geleverd wordt. Volgens de huawei website wel, belsimpel kan me er geen duidelijkheid over geven als ik ze bel. Ze kunnen niet in de verpakking kijken voor me... Op coolblue staat het bijvoorbeeld ook wel op de site dat het rubberen bandje in de doos zit.
Iemand hier deze versie al eens besteld bij belsimpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeanutSS
PeanutSS schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:56:
[...]

Bellen naar die hotline is ook niet alles.
Duidelijk meegegeven dat ik een iPhone user ben, stellen ze voor om de AppGalery + Mobile Services te installeren.
Alle2 met een linkje naar de APK =/

2de keer gebeld, Stellen ze voor om de Cache van de app te legen.
==> iPhone werkt niet op die manier, dus equivalent bij iPhone is app verwijderen.
Dit werkte uiteraard ook niet

(had de iPhone al naar de laatste iOS gebracht plus Huawei Health App geupdate)

Iemand toevallig een ander idee om uit te proberen?
Ga vanavond de iPhone eens backuppen en naar factory settings brengen.. eens kijken wat dat geeft.
Update:

Net enkele mails hen en weer gestuurd maar ze kunnen mij niet helpen.
Ze weten niet waarom het op de iPhone Xr niet wil werken.
Hun advies is, wachten op de volgende update.
Wanneer die er komt, hebben ze geen weet van.

Bij deze stuur ik de horloge dan ook terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mhhtimmer
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-08-2024
Weet iemand waar er een OEM batterij verkrijgbaar is voor de watch GT 1e serie?
Wil niet graag met exploding China polsband rondwandelen.

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Weet iemand of een gepairde BT headset normaal gesproken automatisch zou moeten verbinden met de GT2 als je de headset aanzet? Bij mij is dat niet het geval, ik moet steeds het earbuds menu in duiken om het handmatig te verbinden, erg onhandig.

En is het mogelijk om die "medals" en "achievements" zaken uit te schakelen?

[ Voor 19% gewijzigd door iisworks op 25-03-2020 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 19:11

13art

Moderator Mobile
Mhhtimmer schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:55:
Weet iemand waar er een OEM batterij verkrijgbaar is voor de watch GT 1e serie?
Wil niet graag met exploding China polsband rondwandelen.

Thnx.
https://consumer.huawei.com/nl/support/service-center/
Lijkt me dat ze bij de service centers zoiets moeten hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 25-03-2020 14:42 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:02
Ik twijfel ook nog welk horloge ik wil kopen.

Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor het sporten buiten hardlopen....
En mijn slaap monitoren en berichtjes lezen.

Huawei watch gt rond de 105 euro
Huawei watch gt active rond de 107 euro.

Of de Watch gt 2 voor 188 euro.
Of de honor magic watch 2 voor 165 euro.

20 april komt de huawei watch gt2e ook uit voor rond de 170 euro.
Zal de watch gt2 dan veel goedkoper worden?

Zelf vind ik de kleur zwart mooi. De gt active heeft ribbeltjss op de knopjes... Vind ik ook mooi... En de groene band kan ik eventueel vervangen voor een zwarte.

Heeft iemand van jullie tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 14:25
Aggressor schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:38:

Zelf vind ik de kleur zwart mooi. De gt active heeft ribbeltjss op de knopjes... Vind ik ook mooi... En de groene band kan ik eventueel vervangen voor een zwarte.

Als ik mij niet vergis is de Watch GT2e aangekondigd als "goedkopere variant" van de GT2 (ondanks bijna evenhoge adviesprijs?). Wat hier precies van waar is, weet ik niet.

Ikzelf heb direct bij release de Honor Magic Watch 2 gekocht voor (ik meen) EUR129. Volgens mij qua functionaliteiten gelijk aan de GT2, enkel andere looks. Ik ben erg blij met deze Magic Watch. Omdat ze zo identiek aan elkaar zijn (en de Magic Watch 2 geen eigen topic heeft/had), volg ik dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw001
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-06 22:25
Aggressor schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:38:

Ik heb (als man) de GT2 42mm classic. Ik kreeg het zwarte bandje er bij en die draag ik ook (gekocht bij de MediaMarkt). Ik vind het design mooier dan de 46mm versie, maar dat is persoonlijk. De 42mm versie heeft i.t.t. de 46mm overigens geen mic dus kun je er niet mee bellen.

Ik ben aan het trainen voor een triatlon, dus ik zwem, fiets en loop ermee. Dat werkt erg goed moet ik zeggen. Wat bijzonder is dat de hartslagmeter en het touchscreen ook in het water werkt, dat was bij mijn vorige watch niet het geval.

Een nadeel: je kunt niets aanpassen. Tijdens het hardlopen bijvoorbeeld zie je je tempo, maar ik zou liever mijn gemiddelde tempo zien. Dat kun je helaas niet aanpassen. (je kunt je gemiddelde tempo tijdens het lopen wel zien, maar dan moet je van scherm wisselen). Op het basisscherm zie je tijdens het hardlopen overigens je hartslag, afstand, tempo, tijd en klok.

En een ander nadeel is dat je je activiteiten niet kunt exporteren, naar bijvoorbeeld Strava. Het schijnt dat Huawei dit wel aan het onderzoeken is, maar hoeveel waarde we daar aan moeten hechten...
https://consumer.huawei.c...-to-Strava/topicId_58377/

Verder: berichtjes lezen werkt prima. Je kunt voor elke app afzonderlijk kiezen waar je berichten van wilt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
@Edzeau @tdw001 bedankt voor jullie reacties.
Ik heb liever een 46mm versie.

Ik had in eerste instantie de honor magic watch 2 bij eglobal besteld voor 128,99. Maar deze werd geannuleerd en kon niet geleverd worden.

Nu heb ik de Watch GT 2 46mm Global gekocht voor 125.73 euro en daar gaat nog 6,73 cashback vanaf.
Kom ik uit op 119 euro.
Met een beetje geluk betaal ik geen douane kosten, in het ergste geval betaal ik het wel en komt er 39,40 bij :)

Dan kom ik nog uit op 158,40 (ergste geval)
En anders 119 euro

Nu even afwachten

ps: de magic watch 2 is nu overal rond de 165 b... en het verschil met de echte Huawei GT 2 is klein ...
Vandaar mijn keuze ....

-edit-

meteen een extra bandje erbij besteld ... https://nl.aliexpress.com/item/4000262735781.html ziet er goed uit

[ Voor 7% gewijzigd door Aggressor op 31-03-2020 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:44
Aggressor schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:37:

ps: de magic watch 2 is nu overal rond de 165 b... en het verschil met de echte Huawei GT 2 is klein ...
Vandaar mijn keuze ....
Ik heb de MagicWatch 2 besteld bij Belsimpel. Weet je zeker wat de kosten zijn en ook zeker dat er geleverd wordt ;) Gaat mij er vooral omdat ze de volgende dag al leveren en als er iets mis is, dan is het via Belsimpel de garantie een stuk makkelijker (heb ik ervaren met een kapot Amazfit BIP horloge).

Moet wel zeggen dat de installatie verwarrend is. De Health app van Huawei gedownload, toen kreeg ik de melding dat ik Huawei Mobile Services moest downloaden, dus dat gedaan...

Als je deze opstart krijg je de melding dat versie 4.0 daarvan nodig is, maar die staat niet in de Google Play store...

Huawei heeft vanwege de (mogelijke) ban van de US geen Google meer draaien op hun telefoons dus hebben een eigen Huawei app gallery/store. Moest ik eerst die app downloaden en daarin de Huawei Mobile Services upgraden naar versie 4.0... 😒

Werkt nu allemaal prima, maar de manier waarop is wat omslachtig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
@CoachKoos ik ken het programa... Ik heb zelf ook een huawei telefoon.
En als de magic watch 2 nu ook 120 was in NL.. Dan had die ook wel besteld... Alleen deze is 165 :(

Daar heb ik nu ook de gt2 voor en met een beetje geluk voor stukken minder.
Verkoper heeft hele goede feedback..

@CoachKoos jij hebt zeker dan de 42mm? ik wil sowieso de 46

[ Voor 10% gewijzigd door Aggressor op 31-03-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Aggressor schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:21:
@CoachKoos ik ken het programa... Ik heb zelf ook een huawei telefoon.
Dan heb je het probleem wat ik had met de App Gallery eerst installeren etc inderdaad niet, scheelt weer ;)

Vond het vooral onduidelijk weergegeven, in de Quick Start guide staat alleen "download de app met de QR code", maar geen opmerking over de App Gallery etc.
En als de magic watch 2 nu ook 120 was in NL.. Dan had die ook wel besteld... Alleen deze is 165 :(

Daar heb ik nu ook de gt2 voor en met een beetje geluk voor stukken minder.
Verkoper heeft hele goede feedback..
Goede feedback is een groot woord hoor:
https://tweakers.net/shop...al-nederland/shopreviews/

Zolang het goed gaat is er meestal niets aan de hand, maar als de levering niet aankomt of het product kapot gaat, dan mag je met de klantenservice aan de slag... Hopen dat alles goed gaat.
@CoachKoos jij hebt zeker dan de 42mm? ik wil sowieso de 46
Nee hoor, ben voor de 46mm gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
CoachKoos schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:30:
[...]

Dan heb je het probleem wat ik had met de App Gallery eerst installeren etc inderdaad niet, scheelt weer ;)

Vond het vooral onduidelijk weergegeven, in de Quick Start guide staat alleen "download de app met de QR code", maar geen opmerking over de App Gallery etc.

[...]

Goede feedback is een groot woord hoor:
https://tweakers.net/shop...al-nederland/shopreviews/

Zolang het goed gaat is er meestal niets aan de hand, maar als de levering niet aankomt of het product kapot gaat, dan mag je met de klantenservice aan de slag... Hopen dat alles goed gaat.

[...]

Nee hoor, ben voor de 46mm gegaan!
Bij eglobal is die geannuleerd.... De magic watch 2.
Ik heb nu de gt2 besteld.

En ik heb vaker bij eglobal besteld en tot nu toe altijd netjes ontvangen.... En met creditcard/PayPal ben je verzekerd.

Nu maar weer ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Weet iemand of BT koptelefoon automatisch hoort te reconnecten als je muziek via de watch afspeelt tijdens hardlopen? De mijne doet dat niet, maar kan me toch echt niet voorstellen dat je bij elke activiteit weer handmatig moet verbinden (bij mijn Amazfit Pace ging dat wel automatisch).

Update: Dat is dus de zoveelste kleine tegenvaller. Jammer dat een grote speler als Huawei het voor elkaar krijgt om perfecte hardware door een allerlei kleine software tekortkomingen voor mij zo tegen te laten vallen.
De GT2 gaat in de verkoop en ik ga voorlopig maar weer terug naar mijn trouwe Amazfit Bip, dan maar een matig scherm en een losse mp3 speler tijdens hardlopen. :(

[ Voor 71% gewijzigd door iisworks op 10-04-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Vorige week de eerste keer gelopen met m'n horloge. Wilde toch de gegevens naar Strava hebben, dus heb de workaround even getest en werkt goed!

Kort gezegd moet je de data aanvragen vanuit de Health app en dan krijg je via de mail een link om te downloaden. Dat bestand dan in het Python programma "uitpakken" en importeren in Strava.

Het duurt wel even voordat je de mail met de link hebt. Volgens Huawei maximaal 7 dagen, maar ik had de link binnen 24 uur. Het is wel alle data die je krijgt, maar uit de bestandsnaam kan je de datum en het tijdstip halen.De bestanden zijn TCX en dus zo te importeren.

Hier de link:
https://github.com/CTHRU/Hitrava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterhans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-03 22:14
Gisteren de nieuwe Health app (10.0.5.317) binnengekregen en vandaag de nieuwe firmware voor de GT2. (1.0.6.32). Nu eindelijk de SPO2 meting beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:51

Grudgie

PSN: Grudgie7

Masterhans schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 17:44:
Gisteren de nieuwe Health app (10.0.5.317) binnengekregen en vandaag de nieuwe firmware voor de GT2. (1.0.6.32). Nu eindelijk de SPO2 meting beschikbaar.
Ik heb nog steeds niet de nieuwe Health app. Wel de nieuwe firmware met SPO2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefderoever
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 07:53
Sinds vandaag ook de eigenaar van een GT2 (Elite), na verschillende Wear OS watches en een Gear S2 en S3.

Fijn klokje, mooi scherm en werkt soepel.

Een ding is mij nog niet helemaal duidelijk. Bij Wear OS of Tizen kwam er een klein bolletje op mijn wijzerplaat te staan als er nog ongelezen meldingen zijn. Dat heb ik op de GT2 niet of niet gevonden, waardoor ik melding soms mis of vergeet dat ze open staan. Kun je dat ergens instellen?

Blogger op www.RicksReviews.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
roefderoever schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:47:
Sinds vandaag ook de eigenaar van een GT2 (Elite), na verschillende Wear OS watches en een Gear S2 en S3.

Fijn klokje, mooi scherm en werkt soepel.

Een ding is mij nog niet helemaal duidelijk. Bij Wear OS of Tizen kwam er een klein bolletje op mijn wijzerplaat te staan als er nog ongelezen meldingen zijn. Dat heb ik op de GT2 niet of niet gevonden, waardoor ik melding soms mis of vergeet dat ze open staan. Kun je dat ergens instellen?
Zo ver ik heb gezien is dat er niet. Er zijn wel watchfaces die een soort tellertje hebben die bij berichten optellen of een ander plaatje laten zien, maar het horloge zelf heeft dit volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefderoever
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 07:53
Eldijomo schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:46:
[...]

Zo ver ik heb gezien is dat er niet. Er zijn wel watchfaces die een soort tellertje hebben die bij berichten optellen of een ander plaatje laten zien, maar het horloge zelf heeft dit volgens mij niet.
Dat is jammer, die functie was erg handig. Ik ga eens kijken naar zo'n wijzerplaat met een tellertje, dat is dan een prima alternatief. Bedankt!

Blogger op www.RicksReviews.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
Grudgie schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:15:
[...]

Ik heb nog steeds niet de nieuwe Health app. Wel de nieuwe firmware met SPO2.
Ik kreeg ook een week eerder de software op de telefoon en gisteren die op mijn horloge. Ik begrijp alleen niet waarom het zo prominent op het 1e blad van de telefoon staat. Ik dacht dat hij dan net als de hartslag en stress zou meten. Dat blijkt niet zo te zijn, alleen als je hem via je horloge aan zet meet het 1x en dat was het. Waarom de ophef over deze functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterhans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-03 22:14
Eldijomo schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:51:
[...]

Ik kreeg ook een week eerder de software op de telefoon en gisteren die op mijn horloge. Ik begrijp alleen niet waarom het zo prominent op het 1e blad van de telefoon staat. Ik dacht dat hij dan net als de hartslag en stress zou meten. Dat blijkt niet zo te zijn, alleen als je hem via je horloge aan zet meet het 1x en dat was het. Waarom de ophef over deze functie?
Ik was ook in de veronderstelling dat de SPO2 meting continu (of in ieder geval regelmatig) zou zijn, dit is inderdaad niet zo. Ook duurt het best lang bij mij voordat de waardes berekend zijn. Desondanks vind ik het een interessante toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
Is er iemand die het verschil tussen horloge en telefoon app kan uitleggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pq2ReJdxszFOZzSoVxU0Ytvxf_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kr1p8gvcM6pG1ad0bGfsZvok.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbECYp42t_yHJqN_UBJzCHu9G5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jE1GKOPFNfZTOHDuJqKRwXSv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
Heb je misschien een Huawei telefoon? Jouw telefoon telt ook stappen en hij is gevoeliger dan het horloge, dus meer stappen. Dit is niet uit te schakelen. Dus .. hardlopen zonder telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
henkzelf schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:40:
Heb je misschien een Huawei telefoon? Jouw telefoon telt ook stappen en hij is gevoeliger dan het horloge, dus meer stappen. Dit is niet uit te schakelen. Dus .. hardlopen zonder telefoon.
Dat dacht ik eerst ook maar als je onderin naar apparaten gaat, ik ben nu natuurlijk iets verder, klopt dit getal wel weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcUu658JLt3Jg7okrAHVtp4s6vU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKQRRtZMVGuAFzhjyXMPv8YQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
Ja maar dat is toch ook je "lage" horloge getal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eldijomo
henkzelf schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:36:
Ja maar dat is toch ook je "lage" horloge getal.
Mmm oké, voor de update was dit bijna altijd gelijk. Niet echt blij met deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hesselkers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 02-06-2020
Hallo,

Ik ben al een paar maanden in het bezit van mijn watch gt 2, echter als vervent fitness- en crossfitter mis ik bijvoorbeeld een sportfunctie als "outdoor workout" of "weights". Momenteel gebruik ik altijd "overig". Nu heb ik voor mijn vriendin een fitbit charge 4 gekocht waar je de voorgeprogrammeerde activiteiten kunt aanpassen. Die functie kan ik op de watch gt 2 niet vinden. Zie ik dit over het hoofd of is dit echt niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Is er iemand die het verschil tussen horloge en telefoon app kan uitleggen?
Als je op de i in onderstaand scherm klikt (rechtsboven) krijg je de bron van de stappen. (Staat bij dat dubbele waarden eruit gefilterd worden).
Bij mij is het mijn horloge + de GT2. Mogelijk dat de watchface alleen de stappen van je horloge zelf weergeeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eldijomo
Ik heb even gekeken maar het is de telefoon en het horloge. We hebben nu wel door sinds de update dat het aan fietsen ligt. Opeens ziet hij fietsen als meerwaarde. Gisteren alleen gelopen en dan klopt het precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
kan je de volgorde van de tiles op het homescreen wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
izzet3838 schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:12:
kan je de volgorde van de tiles op het homescreen wijzigen?
Ja zeker. Onderin bewerken

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste