Nou dan zullen we maar een proberen om je vragen te beantwoorden.
Je kunt naar meerdere sites feeden inderdaad maar dat is dan wel weer afhankelijk van de volgorde.
In mijn ervaring is het meest makkelijk om te beginnen met Flightaware
https://uk.flightaware.com/adsb/piaware/install en daarna uit te breiden naar Flightradar, ADSB Exchange en eventueel Radarbox.
Je hebt de keuze uit een SD card image of een package install.
De commando's staan op de gelinkte pagina, ik heb altijd de voorkeur voor een package install zodat de andere software die ik heb ook blijft bestaan. met een SD card image ben je afhankelijk van wat men aanlevert in het image.
Andere volgordes kunnen namelijk ook ongewenste resultaten opleveren.
Zo is installeren met Flightradar eerst een dingetje, die installeert namelijk een afgeleide(Dump1090-mutuability) van de Flightaware software waardoor Flightaware niet werkt.
Mijn stappen plan :
1 Flightaware
2 FR24
3 ADSB Exchange
4 Radarbox ( deze gebruik ik zelf niet trouwens maar anderen op dit forum wel).
Hoe hoger je de antenne kunt plaatsen hoe beter je ontvangst uiteraard maar je moet werken binnen de beperkingen die er zijn. Als de top van de antenne over het dak heen kan kijken dan heb je meer bereik, blijft hij er onder hou dan rekening met een lager bereik.
En Pi4 met 2GB is meer dan voldoende voor een feedersite. Ik heb zelfs een Pi2 met een feeder draaien en die doet het ook met 2 vingers in zijn neus.
Dus 4GB is niet echt nodig om een site te kunnen bouwen.
Andere tips ?
Hmmm zorg er voor dat je de spullen die je gebruikt ook de goede spullen zijn.
Ik kan een ontvangst setje van 30 of 40 euro kopen maar daar moet je dan ook niet te veel van verwachten.
Als ik kijk naar mijn basis set dan heb je het over de volgende componenten:
Flightaware pro stick ( 40 euro)
Flightware filter (30 euro)
Goede antenne (30-65 euro afhankelijk waar je hem koopt)
Aansluitkabel, ( 10-75 euro ook weer afhankelijk van kwaliteit en type)
Hopelijk kun je hier even mee vooruit, als je eenmaal up and running bent kun je toeters en bellen zoals graphs1090 gaan toevoegen en gaan tunen en tweaken om het optimale uit je setup te halen.