Dbrand heeft geen matte transparante, ik heb maar bij Slickwraps besteld ondanks dat ik kots van hun marketing praktijken (bijvoorbeeld iedere dag die 50% off die snel verloopt, al weken). Alles bij elkaar opgeteld waren zij de enigen die het voor < US$40 konden leveren.
Goed plan.
Ik zou hem geregeld willen gebruiken met een extern 4k monitor en op termijn een 2de extern 4k monitor.
Ik vroeg me alleen af welke grafische kaart en welke processor hier beste voor is?
Er staat hier niet specifiek welke kaart je moet hebben dus ik neem aan dat ze het alle drie wel kunnen:
https://support.apple.com/en-us/HT210754
Processor is niet van belang. Er zijn geen langzame MacBook Pro's meer. De enige reden dat ik een i9 heb is omdat het eigenlijk niks meer uitmaakte nadat ik voor 32GB / 1TB ging en ik verwacht dat ik er vijf jaar mee ga doen.
1tb ssd opslag zal Wel goed zijn en dan de rest qua opslag op externe ssd over USB-c gebruiken?
Inderdaad, je kunt het beste bijvoorbeeld this een docking station of pass-through charging Thunderbolt 3 dock hebben waar je een externe USB-C of Thunderbolt drive van bijvoorbeeld 4TB aan hangt. Deze kun je delen tussen extra opslag en Time Machine back-ups. Time Machine back-ups worden dan automatisch uitgevoerd als je je systeem inprikt thuis. Dan moet je natuurlijk nog off-site back-ups hebben maar de grootste kans dat er wat gebeurt met je laptop is toch onderweg.
Voor op stap heb je wellicht een simpelere dock nodig met USB-A en een card reader voor je camera, tenzij je de camera gewoon direct aan je computer kunt pluggen met een USB-kabel. Hangt van het merk af of dat dat (lekker) werkt, maar als je veel foto's op RAW opneemt wil je wellicht gewoon ff snel wat kaartjes wisselen in plaats van met een computer syncen. Samsung USB-C SSD's zijn prima voor wat extra opslag.
Alleen heb ik wat schrik om zoveel geld te betalen na ik gelezen heb over mogelijke scherm problemen, batterij problemen, glitching, en serieuze warmte in de laptop.?
Fotografie vergt met name veel van je geheugen en SSD performance, CPU is niet super belangrijk meer, ook mede omdat de i9's een thermische limiet hebben dus in de praktijk niet hun theoretische limiet hebben. Je bent ook niet vol continu bezig met het belasten van je grafische kaart en CPU zoals bij het renderen van 3D animaties en dergelijke. Het formaat van een MacBook is gewoon redelijk compact voor wat er in zit, dat houdt in dat hij niet zo goed koelt als een hele dikke gaming laptop of een grote kast op je bureau met tig fans. Er zijn geen specifieke problemen met de 16" op dit vlak.
Batterij problemen kunnen altijd voorkomen omdat een batterij gewoon van een slechte batch kan zijn. Hou het in de gaten en ga er mee terug als het niet goed werkt.
[
Voor 4% gewijzigd door
BikkelZ op 25-01-2020 13:13
]