Deze praatbarak lijkt bij wijlen een klachtenbak ...
Ik heb soortgelijke ervaringen als hierboven;
@
ericafterdark Adobe veroorzaakt hier vaak kernel panics, hangs en ventilatiepieken. Kamp er al van meet af aan mee, twee repairs en een nieuw logic board later lijkt het beter, dwz meestal slaagt hij er in alle programma's soepel te laten lopen, tenzij ik meer dan één Adobe programma gebruik. Wat ik werkgewijs wel moet doen. Dus, al bij al blijft dit model een ontgoocheling. Al kan het ook aan Adobe's software as a 'service' luiheid liggen, dat voordeel van twijfel gun ik het nog even ...
@
mataklap Dit issue had ik na dag één, bij mij was er een repair nodig om het goed te krijgen, alle reset-truukjes brachten geen soelaas. Een half jaar verder begon het scherm opnieuw signaal te verliezen, was ook een reden voor een tweede repair, en dit lijkt voorlopig ook weer opgelost te zijn.
En ik voeg er nog een vervelende ervaring aan toe. Al bij al brengt dit model mij in een lethargische staat, ik denk dat dit ook de normale reactie is bij mijn wedervaren... Ik lijst het even op
- Drie maanden levertijd
- Vanaf dag één zwart scherm, twee weken reparatietijd
- Hierna kernel panics. Wat natuurlijk ook aan de software kon liggen. Na zes maanden tandenbijten voorbije vakantie nog es aan Apple Support gemeld, een week reparatietijd tijdens Kerst
- Voorlopig ben ik matig positief, het lijkt allemaal iets soepeler te draaien, en plots is het 'akelig stil', wat me vooral leert dat het tevoren echt niet normaal was. Maar echt tevreden ben ik nog niet, want het ding verslikt zich nog altijd in het minste grafische werk, zucht
- Nog een domper om mijn matige feestvreugde: na de tweede repair zit er plots een deuk in het cover-deel, iets onder het logo. Daar moet ik nog even over doorbomen.
Mijn toestel staat hier al de hele tijd op een laptopstand geparkeerd. Er gebeurt nauwelijks iets mee (geen dagelijks gependel dankzij Corona). Soms haal ik het wel es uit de laptopstand, om ergens in een rustiger hoekje een meeting te houden. Maar dat is het ook. Het ding vangt dus vooral stof. Toen ik het voor de twee repair in de doos stopte, heb ik alles netjes ontstoft. En dus ook letterlijk vastgesteld 'het ziet er nog steeds nagelnieuw uit' (ook al werkt het voor geen meter).
En toen kwam de doos terug, zichtbaar onbeschadigd. Wel waren de gebruikelijke drie dwarse stukjes tape extra overtaped met een overlangse. Maar anders dan dat het me opviel, heb ik er verder geen aandacht aan gegeven. Toestel opnieuw in de werkplek geplaatst. Tot ik enkele dagen later iets achter de laptopstand zocht, en hierbij de cover van de Macbook wat terugvouwde. En toen viel mijn ook op de deuk. What the fuck. Meteen Apple Support gecontacteerd. In totaal een twee uurtjes aan de lijn gehangen, met een aantal bereidwillige medewerkers gepraat, maar in the end trekt Apple haar staart in want het betreft cosmetische schade waarvan de oorzaak niet duidelijk is. Tot daar de reputatie van uitmuntende support. En zo voeg ik nog maar een minnetje toe aan het lijstje.
Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat de schade hier gebeurd is. En goed, het is voor Apple wellicht even onwaarschijnlijk dat het in hun herstelplaats gebeurd is. En voor de pakjesdienst evenmin waarschijnlijk omdat de doos niet zichtbaar beschadigd is. Maar uiteindelijk ben ik de dupe. En is Apple degene die er voor kiest om herstel uit te besteden naar Tsjechië, waardoor het toestel wel door een hele resem handen gaat alvorens het terugkeert. Dus in mijn ogen, is het aan Apple om ook de cosmetische schade te herstellen. En daarna kan Apple natuurlijk klacht indienen bij de pakjesdienst, of misschien overwegen om een andere dienst te gebruiken, of wie weet on-site support aan te bieden. Whatever. Maar dit is het alleszins niet.
Bon, hartje gelucht, en weer wat bytes digitale smuk er bij
The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.