Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
brick5492 schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:57:
Tweakers met een Retina Macbook en een 1080p monitor, hoe bevalt dit? :) Ik wil de Dell Ultrasharp U2421E gaan halen (hub monitor met 90W Power delivery naar m'n Macbook Pro 16") maar ben een beetje bang dat de 1080p tegenvalt.
1080p geeft erg weinig werkruimte. Zou naar 1440p gaan kijken als je er een beetje relaxed mee wilt werken. Verder is 1080p op 24" maar 94dpi. Naast je retina scherm van 226dpi komt dat echt niet lekker uit de verf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-08 17:02
Tweakers met een Retina Macbook en een 1080p monitor, hoe bevalt dit? :) Ik wil de Dell Ultrasharp U2421E gaan halen (hub monitor met 90W Power delivery naar m'n Macbook Pro 16") maar ben een beetje bang dat de 1080p tegenvalt.
2K is wel fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

Inderdaad, niet doen. Ik heb nu 2 Dell P2421DC en dat is wel een fijne resolutie. 2560x1440 native. Nog steeds niet zo scherp en helder als mijn 16" MBP scherm, maar dan kom je toch in een andere prijsklasse :*)
Eens met @Cubix dus ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-09 23:08
page404 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:51:
[...]

Inderdaad, niet doen. Ik heb nu 2 Dell P2421DC en dat is wel een fijne resolutie. 2560x1440 native. Nog steeds niet zo scherp en helder als mijn 16" MBP scherm, maar dan kom je toch in een andere prijsklasse :*)
Eens met @Cubix dus ;)
Bedankt voor al jullie reacties! :) Vind je 1440p op 24" niet te klein? Ik vind 1080p op 24" namelijk perfect qua tekstgrootte en ben bang dat ik met 1440p wat dichter bij m'n monitor ga zitten. :P Het liefst zou ik 24" 4k pakken en dan schalen naar 1080p grootte, maar dat wordt een beetje duur haha.

[ Voor 8% gewijzigd door brick5492 op 30-11-2020 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

brick5492 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:57:
[...]

Bedankt voor al jullie reacties! :) Vind je 1440p op 24" niet te klein? Ik vind 1080p op 24" namelijk perfect qua tekstgrootte en ben bang dat ik met 1440p wat dichter bij m'n monitor ga zitten. :P Het liefst zou ik 24" 4k pakken en dan schalen naar 1080p grootte, maar dat wordt een beetje duur haha.
Ik gebruik ze op dit moment vooral in Windows -O- en daar staan ze op 125% geschaald. Op MacOS hoef je niks in te stellen *O* en is het allemaal prima leesbaar. Anders kan je altijd nog de schaling aanpassen ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Als ik op de bank zit en mijn Macbook in Clamshell staat dan heb ik mijn 55" OLED ook gewoon op 1080 ingesteld.

Op 3-4 meter afstand niets mis mee, verschil qua pixels zie je toch niet meer, maar de UI blijft dan gelukkig wel leesbaar ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 30-11-2020 17:09 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 11:14

Boost9898

Software developer

Zijn er hier ook gebruikers van de MacBook Pro 16 inch die een relatief lage helderheid ervaren? Naast MacOS heb ik Windows draaien en in Windows lijkt het scherm stukken helderder te kunnen. Ik ben niet de enige die dit probleem ervaart: https://forums.macrumors....st=28808871#post-28808871

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
brick5492 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:57:
[...]

Bedankt voor al jullie reacties! :) Vind je 1440p op 24" niet te klein? Ik vind 1080p op 24" namelijk perfect qua tekstgrootte en ben bang dat ik met 1440p wat dichter bij m'n monitor ga zitten.
Ik heb een monitor die vergelijkbaar is met deze: pricewatch: Dell UltraSharp U2520D Zwart. ...en dat is heel goed te doen op 117dpi.

Op m'n werkkamer draai ik 4k zonder scaling op 32", en dat is met 140dpi voor mij te doen, maar op het randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Boost9898 schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:12:
Zijn er hier ook gebruikers van de MacBook Pro 16 inch die een relatief lage helderheid ervaren?
Geen last van, maar eigenlijk zou je eens de jouwe naast die van een ander moeten zetten. Dan zie je direct het verschil. Kun je wellicht in de winkel doen.

Als ik wat rondzoek, zou je ook kunnen proberen om de SMC kunnen resetten:
https://support.apple.com/en-gb/HT201295

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik heb de laatste dagen ineens problemen met mijn audio. Steeds vaker worden de EarPods niet herkend en blijft de audio op speaker staan, wat bij meetings irritant is maar ik heb ook dat de audio tegenwoordig óf kraakt óf dubbel gaat. Het kraken lijkt een beetje op het geluid wat ik vroeger kreeg als de audio buffer niet gevuld was voordat hij afgespeeld werd bij hoge CPU belasting.

---------

Naar 48Khz gezet en het is in ieder geval even weg.

[ Voor 9% gewijzigd door BikkelZ op 07-12-2020 10:03 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramajob
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
Me oude MacBook Pro 16 inch probleem was dat mijn toetsenbord niet herkent werd door de MacBook Pro als op de volgende afbeelding na het open klappen van de MacBook Pro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eStRR1Kp1zte8QwgcLwL-2BjxIM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SCzXH9HgeTVBHjPrwjV1CeBH.png?f=fotoalbum_large

SMC & NVRAM opnieuw instellen was hier de oplossing voor. (op advies van @Greatsword)

Sinds kort echter een nieuw toetsenbord probleem, het toetsenbord exclusief de trackpad loopt compleet vast. Enkel een herstart van de MacBook Pro 16 inch verhelpt dit. Gelukkig werkt de trackpad nog wel en kan ik bestanden opslaan voordat ik hem herstart. Iemand die dit ook ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Mijn vriendin heeft sinds kort ook de 16" en ik hoor haar alleen maar klagen over de slechte performance van Adobe applicaties.

Is dit herkenbaar?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08 23:07
Tenzij je echt een chronisch tekort hebt aan werkgeheugen, nee, niet herkenbaar.

Geheugen kan je controleren in activiteitenweergave. De kleur van de grafiek moet bij voorkeur groen zijn. Bij geel of rood ga je het merken in de prestaties, maar dan niet alleen van adobe applicaties maar van het hele systeem.

http://emiellensink.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Emiel L schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:54:
[...]

Tenzij je echt een chronisch tekort hebt aan werkgeheugen, nee, niet herkenbaar.

Geheugen kan je controleren in activiteitenweergave. De kleur van de grafiek moet bij voorkeur groen zijn. Bij geel of rood ga je het merken in de prestaties, maar dan niet alleen van adobe applicaties maar van het hele systeem.
Ik heb de root cause inmiddels gevonden... en het is echt een slecht verhaal. De batterij van het Magic Keyboard zat op 10%. Laden en opgelost...

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mataklap
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-01-2021
Scherm van mijn 16inch pro gaat niet meer aan.. stond op bureau en dacht dat hij in slaap stand ging. Maar gaat niet meer aan. Kan wel met een extern scherm gewoon gebruik van maken. Hebben resets SMC en P+R etc gedaan, zou het nog iets anders kunnen zijn of raden jullie aan om maar weg te brengen? Dank je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nimrod
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 18:53

Nimrod

King in the land of Shinar

Deze praatbarak lijkt bij wijlen een klachtenbak ...

Ik heb soortgelijke ervaringen als hierboven;
@ericafterdark Adobe veroorzaakt hier vaak kernel panics, hangs en ventilatiepieken. Kamp er al van meet af aan mee, twee repairs en een nieuw logic board later lijkt het beter, dwz meestal slaagt hij er in alle programma's soepel te laten lopen, tenzij ik meer dan één Adobe programma gebruik. Wat ik werkgewijs wel moet doen. Dus, al bij al blijft dit model een ontgoocheling. Al kan het ook aan Adobe's software as a 'service' luiheid liggen, dat voordeel van twijfel gun ik het nog even ...
@mataklap Dit issue had ik na dag één, bij mij was er een repair nodig om het goed te krijgen, alle reset-truukjes brachten geen soelaas. Een half jaar verder begon het scherm opnieuw signaal te verliezen, was ook een reden voor een tweede repair, en dit lijkt voorlopig ook weer opgelost te zijn.

En ik voeg er nog een vervelende ervaring aan toe. Al bij al brengt dit model mij in een lethargische staat, ik denk dat dit ook de normale reactie is bij mijn wedervaren... Ik lijst het even op
- Drie maanden levertijd
- Vanaf dag één zwart scherm, twee weken reparatietijd
- Hierna kernel panics. Wat natuurlijk ook aan de software kon liggen. Na zes maanden tandenbijten voorbije vakantie nog es aan Apple Support gemeld, een week reparatietijd tijdens Kerst
- Voorlopig ben ik matig positief, het lijkt allemaal iets soepeler te draaien, en plots is het 'akelig stil', wat me vooral leert dat het tevoren echt niet normaal was. Maar echt tevreden ben ik nog niet, want het ding verslikt zich nog altijd in het minste grafische werk, zucht
- Nog een domper om mijn matige feestvreugde: na de tweede repair zit er plots een deuk in het cover-deel, iets onder het logo. Daar moet ik nog even over doorbomen.

Mijn toestel staat hier al de hele tijd op een laptopstand geparkeerd. Er gebeurt nauwelijks iets mee (geen dagelijks gependel dankzij Corona). Soms haal ik het wel es uit de laptopstand, om ergens in een rustiger hoekje een meeting te houden. Maar dat is het ook. Het ding vangt dus vooral stof. Toen ik het voor de twee repair in de doos stopte, heb ik alles netjes ontstoft. En dus ook letterlijk vastgesteld 'het ziet er nog steeds nagelnieuw uit' (ook al werkt het voor geen meter).
En toen kwam de doos terug, zichtbaar onbeschadigd. Wel waren de gebruikelijke drie dwarse stukjes tape extra overtaped met een overlangse. Maar anders dan dat het me opviel, heb ik er verder geen aandacht aan gegeven. Toestel opnieuw in de werkplek geplaatst. Tot ik enkele dagen later iets achter de laptopstand zocht, en hierbij de cover van de Macbook wat terugvouwde. En toen viel mijn ook op de deuk. What the fuck. Meteen Apple Support gecontacteerd. In totaal een twee uurtjes aan de lijn gehangen, met een aantal bereidwillige medewerkers gepraat, maar in the end trekt Apple haar staart in want het betreft cosmetische schade waarvan de oorzaak niet duidelijk is. Tot daar de reputatie van uitmuntende support. En zo voeg ik nog maar een minnetje toe aan het lijstje.
Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat de schade hier gebeurd is. En goed, het is voor Apple wellicht even onwaarschijnlijk dat het in hun herstelplaats gebeurd is. En voor de pakjesdienst evenmin waarschijnlijk omdat de doos niet zichtbaar beschadigd is. Maar uiteindelijk ben ik de dupe. En is Apple degene die er voor kiest om herstel uit te besteden naar Tsjechië, waardoor het toestel wel door een hele resem handen gaat alvorens het terugkeert. Dus in mijn ogen, is het aan Apple om ook de cosmetische schade te herstellen. En daarna kan Apple natuurlijk klacht indienen bij de pakjesdienst, of misschien overwegen om een andere dienst te gebruiken, of wie weet on-site support aan te bieden. Whatever. Maar dit is het alleszins niet.

Bon, hartje gelucht, en weer wat bytes digitale smuk er bij :)

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 15:40

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Ihkv thuiswerken heb ik mijzelf ook maar getrakteerd op een 27 inch scherm: pricewatch: HP E27d G4 Zwart

Helaas krijg ik geen beeld via USB-C, andere kabel geprobeerd. Laptop laadt wel op en hij herkent netwerk kaart in scherm ook, maar MacBook Pro geeft geen beeld. Source staat goed, want scherm zegt dat er geen input is op USB-C.
Ook zie ik het scherm niet bij de systeemvoorkeuren verschijnen.

Ik heb het 2019 model, iemand nog een tip of idee waarom ik geen beeld krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Is het met deze MacBook ook mogelijk om clamshell mode te draaien met een open clamshell? Ik heb al op veel plekken een magneet gelegd maar hij reageert nergens op.

Iemand een idee?

Heb nu twee externe monitoren aangesloten en heb eigenlijk geen behoefte aan een 3e scherm. Behalve het gebruik van de webcam, verder niet eigenlijk. Daarnaast wordt de macbook best warm, wat volgens mij komt doordat deze 3 schermen aan moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Timo002 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:03:
<knip>

Iemand een idee?

Daarnaast wordt de macbook best warm, wat volgens mij komt doordat deze 3 schermen aan moet sturen.
Geen idee of dat mogelijk is, sorry, maar over je opmerking over de warmte: dat komt omdat als je een extern scherm aansluit, altijd de losse GPU gebruikt word i.p.v. de geïntegreerde. En daarbij horen dan ook de bijbehorende fans die je hoort. Staan op macrumors hele topics over, spijtig genoeg :-(

zie:

https://forums.macrumors....-monitor.2211747/page-186

Hopelijk is dat met de toekomstige 16inch met M1/2/1x of whatever verleden tijd. We hebben hier ook een Air met M1 CPU en dat ding draait (stilletjes ;-) ) rondjes rond de 16 inch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
@Zonnetje83 Het gaat me ook wel een beetje om de warmte, maar vooral dat ik dat 3e scherm niet nodig heb. Gebruik alleen de webcam voor Team meetings, dan zou het scherm wel weer handig zijn.

Mijn oude Macbook Pro 15" (2014) kon ik doen alsof het scherm gesloten was door er een magneetje op te leggen. Maar dat lijkt bij deze dus niet meer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Timo002 Als je de helderheid van het scherm helemaal uit zet gaat het scherm ook gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
@Greatsword Euh nee, dat klopt niet. Het beeld is misschien uit of zo goed als uit. Maar hij is nog gewoon als derde scherm aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Daarnaast wordt de macbook best warm, wat volgens mij komt doordat deze 3 schermen aan moet sturen.
Timo002 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:32:
@Greatsword Euh nee, dat klopt niet. Het beeld is misschien uit of zo goed als uit. Maar hij is nog gewoon als derde scherm aanwezig.
Temperatuur kom je niet onderuit want Intel CPU en het design van de MacBook.

Als dat echt een probleem is kan je beter switchen naar de 16" M1(x) variant zodra die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Greatsword schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:40:
Als dat echt een probleem is kan je beter switchen naar de 16" M1(x) variant zodra die er is.
Ja daar zit ik ook aan te twijfelen, ben bang dat ik dan wel veel in moet leveren op mijn 2019 MacBook Pro 16". In waarde bedoel ik dan, want wie wil die dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Timo002 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Ja daar zit ik ook aan te twijfelen, ben bang dat ik dan wel veel in moet leveren op mijn 2019 MacBook Pro 16". In waarde bedoel ik dan, want wie wil die dan nog?
Ik koop/verkoop veel Macbooks en kan je zeggen dat de markt inderdaad flink op zijn kop staat.

Vooral het duurdere Intel segment krijgt het hard te verduren omdat de M1's echt veel Bang for the Buck geven.

Alleen op grafisch gebied, bootcamp en connectiviteit is een Intel Macbook nog interessant.

Het 16" base model zie ik met moeite voor 1900 nieuw in doos weg gaan, reken dan maar een paar honderd euro daaronder voor gebruikte en als je die bedragen dan weer tegen een M1 afzet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Je kunt de fan speed ophogen met Macs Fan Control: https://crystalidea.com/macs-fan-control
Ik heb begrepen dat iStat Menus dat ook kan, maar dat heb ik nooit geprobeerd.

Tevens krijg ik een nerdgasme als ik naar dit ding kijk:
https://www.amazon.nl/The...book-Cooler/dp/B00IGSATZY
... maar de vraag is of dit werkelijk invloed heeft op near-CPU temperaturen.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/919B55ca9bL._AC_SX569_.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door TucanoItaly op 12-01-2021 13:50 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

TucanoItaly schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:49:
[...]

Je kunt de fan speed ophogen met Macs Fan Control: https://crystalidea.com/macs-fan-control
Ik heb begrepen dat iStat Menus dat ook kan, maar dat heb ik nooit geprobeerd.

Tevens krijg ik een nerdgasme als ik naar dit ding kijk:
https://www.amazon.nl/The...book-Cooler/dp/B00IGSATZY
... maar de vraag is of dit werkelijk invloed heeft op near-CPU temperaturen.

[Afbeelding]
Kan inderdaad maar hogere fans zorgen natuurlijk voor geluidsoverlast wat ook niet wenselijk is.

En dit soort accessoires doen echt afbreuk aan het design plus de functionaliteit daarvan heeft ook minimale impact.

Die intel macs gaan al snel richting 100 graden bij intensieve workloads, meerdere schermen etc, dus je moet je er gewoon bij neerleggen dat het een gegeven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reservoir_Dog
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-10-2022
Hallo
Nu, mei 2021, ben ik nog altijd te vinden om een macbook pro 16 inch te kopen met intel chip
Ik heb ook graag bootcamp met windows 10. Ben ik nu lomp om nu nog dit toestel nieuw aan te kopen, nu dat we op de vooravond staan van een nieuwe versie met apple silicon?

Indien ik dit wil doen, hoe lang zal de support er nog zijn voor macs met intel chips?
Wat denken jullie -?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Reservoir_Dog schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:06:
Hallo
Nu, mei 2021, ben ik nog altijd te vinden om een macbook pro 16 inch te kopen met intel chip
Ik heb ook graag bootcamp met windows 10. Ben ik nu lomp om nu nog dit toestel nieuw aan te kopen, nu dat we op de vooravond staan van een nieuwe versie met apple silicon?

Indien ik dit wil doen, hoe lang zal de support er nog zijn voor macs met intel chips?
Wat denken jullie -?

Mvg
Zijn nu steeds tweedehands voor leuke prijzen te vinden, heb ze al voorbij zien komen vanaf 1600,-

Nieuw zou ik sowieso niet meer kopen, volgende week is het WWDC waar waarschijnlijk de nieuwe 16" wordt aangekondigd.

Wat is je definitie van support?

Alles wat werkt blijft natuurlijk gewoon werken, als je het echt over MacOS upgrades hebt, verwacht ik zelf denk nog max 3 jaar. Hou er ook rekening mee dat bepaalde features mogelijk alleen op M1 werken als ze uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reservoir_Dog
Greatsword schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:21:
[...]

Zijn nu steeds tweedehands voor leuke prijzen te vinden, heb ze al voorbij zien komen vanaf 1600,-

Nieuw zou ik sowieso niet meer kopen, volgende week is het WWDC waar waarschijnlijk de nieuwe 16" wordt aangekondigd.

Alles wat werkt blijft natuurlijk gewoon werken, als je het echt over MacOS upgrades hebt, verwacht ik zelf denk nog max 3 jaar. Hou er ook rekening mee dat bepaalde features mogelijk alleen op M1 werken als ze uitkomen.
Ja ik bedoel macos ondersteuning
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Reservoir_Dog schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:32:
[...]

Ja ik bedoel macos ondersteuning
Mvg
Uiteindelijk wordt het dan een financiële discussie.

Stel je koopt nu een tweedehands base model voor c.a 1600 omdat je graag Bootcamp wilt blijven gebruiken. Puur voor bepaalde software of gaming.

Na 3 jaar krijg je bijvoorbeeld geen upgrades meer, maar je kan hem gewoon zonder problemen blijven gebruiken.

Vind je dat dan erg? Wil je echt elk jaar de nieuwste updates hebben of lig je daar niet echt wakker van?

Hoeveel van die 1600 wil je uiteindelijk nog terug zien bij eventuele verkoop, of ben je zo iemand die hem helemaal afschrijft en genoegen neemt met 250,- na 7+ jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reservoir_Dog
Greatsword schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:21:
[...]

Max 3 jaar? Tja dan heb ik het antwoord, tim apple beweerde dat intel macs nog "many years" ondersteuning zouden krijgen, niet dus....
Schandalig eigenlijk voor zo een dure machines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Reservoir_Dog schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:26:
[...]

Max 3 jaar? Tja dan heb ik het antwoord, tim apple beweerde dat intel macs nog "many years" ondersteuning zouden krijgen, niet dus....
Schandalig eigenlijk voor zo een dure machines...
Het is maar net hoe je ondersteuning interpreteert.

Beveiligingsupdates zijn in principe ook gewoon ondersteuning, maar zoals je nu dus al ziet zijn er functies die alleen op M1 apparaten werken. Dat zal in de toekomst natuurlijk allen maar groter worden.

Al je programma's e.d. zullen het gewoon zonder problemen blijven doen, je mist alleen hier en daar nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:00
Ja niks raars aan ook. Bij ondersteuning: Van een update verwacht ik dat als het op de hardware van een ouder type werkt, je dat dan ook doet. Ik verwacht niet dat ze als work around een volledig nieuw software ontwerp doen om maar een vergelijkbare feature aan te kunnen bieden.
Ik geloof wel dat ze echt de komende jaren hun Intel spul zullen ondersteunen en onderhouden. Maar ik verwacht anderzijds niet dat hun R&D veel tijd in features van Intel machines gaat steken.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de MacBook Pro 16". Voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple producten] Levertijden - Deel 9