Ja door elk uur te kijken toen zag ik dat hij 's middags om 14 00 uur op nul sprong, achteraf gezien was dat de tijd dat het systeem geïnstalleerd was en voor het eerst aan ging.
Verwijderd
Kon deze meneer vertellen wanneer het portal af zou zijn? Hoe kon deze meneer in de omvormer? Via de oude WiFi stick?wvd0406 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:08:
De gegevens kloppen bij mij wel. Bij mij stond de tijd in de omvormer verkeerd en daarom sprong de teller iedere keer om 14.00 uur op nul. Dus aan het einde van de dag had ik altijd een lage opbrengst. Van aeg is er iemand geweest om de tijd goed te zetten en nu klopt het. Misschien gebeurt dit bij jou ook.
Deze meneer was een technische man van aeg. Geen programmeur dus daar wist hij niks van. Een computer heeft hij met een kabel verbonden aan de omvormer en de datumen tijd goed gezet. Nu klopt mijn dagelijkse opbrengst weer.
De vaart zit er lekker in, ik kan ineens zien hoeveel CO2 ik vandaag bespaard heb, wat zal het volgende zijn en wanneer, vandaag, morgen of volgende week
Mijn statestieken worden niet bijgewerkt.
We zijn aan het landen, hopelijk is de landingsbaan niet zo lang......
Mijn statestieken worden niet bijgewerkt.
We zijn aan het landen, hopelijk is de landingsbaan niet zo lang......
[ Voor 27% gewijzigd door wvd0406 op 04-03-2020 12:23 ]
Hier ook geen volledige stand.
Meestal is dit wel het teken dat men er aan bezig is
Meestal is dit wel het teken dat men er aan bezig is
Verwijderd
Locatie omvormer en weer kloppen niet. Kan men uit de adresgegevens account halen. Realtime monitoring en historie van de opgewekte stroom vind ik interessanter dan de CO2 besparing. Het vertrouwen in een goede afloop is er nog niet.
[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2020 21:16 ]
We zijn echt aan het landen statistieken nog niet geupdate, maar krijg wel een staafdiagram in beeld.
Verwijderd
De opbrengst per maand is nu ook te zien.
[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2020 18:47 ]
Nu nog de actuele opbrengst met een lijndiagram per dag en we zijn een heel eind
Verwijderd
Wat een ongelooflijk prutswerk. Dit komt nooit goed.
[ Voor 220% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2020 15:20 ]
Ze zijn vergeten het systeem weer aan te zetten denk ik 😂😂
Verwijderd
Ik ga weer lokaal uitlezen. Ik zal in de toekomst nog wel eens kijken of het portal af is.
[ Voor 170% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2020 18:32 ]
@acolle je bent net zo nieuwsgierig als wij allemaal hoe het gaat worden. Er is de laatste week toch echt iets verandert, jammer dat ze vergeten zijn de statestieken te updaten, maar ik begin toch weer een klein beetje hoop te krijgen.
Verwijderd
Het klopt dat er de laatste week wat is veranderd, maar gisteren en vandaag geen opbrengst te zien. Laat het systeem draaien als het werkt. Maandag zal het wel weer werken. Laten we maar van het positieve uitgaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2020 10:21 ]
Blijkbaar toch lastig om een dagopbrengst zichtbaar te krijgen..... 🤔
Verwijderd
Vandaag weer opbrengst zichtbaar.
[ Voor 193% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2020 19:18 ]
Vanochtend wel overzicht van afgelopen dagen bij gewerkt, maar niet de dag opbrengst van vandaag in beeld die blijft op 0 staan
Ik zie vandaag geen opbrengst....Verwijderd schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:21:
Vandaag weer opbrengst zichtbaar.
Verwijderd
Beleggersinformatie
Zonne-rekening
Energie-opwekking van vandaag:
7.69 kWh
Inkomsten van vandaag:
€
Inkomsten deze maand:
€
Inkomsten dit jaar:
€
Milieuvoordeel
CO2 vandaag bespaard:
4.61 kg CO2
Zonne-rekening
7.69 kWh
Inkomsten van vandaag:
€
Inkomsten deze maand:
€
Inkomsten dit jaar:
€
Milieuvoordeel
CO2 vandaag bespaard:
4.61 kg CO2
Dan is deze info niet voor iedereen hetzelfde....
0 kWh
Inkomsten van vandaag:
€
Inkomsten deze maand:
€
Inkomsten dit jaar:
€
Milieuvoordeel
CO2 vandaag bespaard:
0 kg CO2
0 kWh
Inkomsten van vandaag:
€
Inkomsten deze maand:
€
Inkomsten dit jaar:
€
Milieuvoordeel
CO2 vandaag bespaard:
0 kg CO2
[ Voor 3% gewijzigd door furious fred op 09-03-2020 19:48 ]
Op 3 maart is er een staafdiagram toegevoegd met dagen en maandoverzicht.
Na die 3 maart krijg ik geen dagopbrengst meer ,terwijl ik lees dat er bij andere deelnemers wel de dagopbrengst is bijgewerkt.
Maandoverzicht start ergens half Januari.
Na die 3 maart krijg ik geen dagopbrengst meer ,terwijl ik lees dat er bij andere deelnemers wel de dagopbrengst is bijgewerkt.
Maandoverzicht start ergens half Januari.
Wil mij ook toevoegen aan dit topic en ben ook in het bezit van een AEG omvormer met wifistick300
Ben ook in contact met de Bongo Solar, die het systeem heeft geinstalleerd.
@onno 147
Ben erg benieuwd naar je contact met bongo solar. Dit is namelijk ook mijn leverancier
Ben erg benieuwd naar je contact met bongo solar. Dit is namelijk ook mijn leverancier
Verwijderd
Bongo is ook onze leverancier, maar wat kunnen zij er verder aan doen. Het product werkt gewoon. Alleen het portal is niet wat wij ervan verwachten en wat andere leveranciers bieden. Alle geleverde omvormers vervangen door een omvormer met een goed portal. Bijvoorbeeld een SMA omvormer. De bouw van het portal is zeer amateuristisch en niet meer van deze tijd. Hoe ze ook hun best proberen te doen, als ze dit doen. AEG moet maar eens met de billen bloot en met een verklaring komen waarom het allemaal niet lukt. Dan hebben ze ballen. Laat je klanten niet in de kou staan. AEG = INVT voorzien van een sticker. Er is niets Duits aan.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2020 19:53 ]
Uiteindelijk heeft bongo solar ons wel een product verkocht inclusief een goed werkend portal. Als aeg hier niet geheel aan kan voldoen, blijft bongo solar dus ook deels in gebreken
Verwijderd
Dat ben ik helemaal met je eens. Het is puur het portal wat slecht is. De omvormer doet het prima. Afkloppen.
Verwijderd
Antwoord van Bongo:
Bedankt voor uw bericht,
Wij zijn al een gehele tijd de druk op te voeren tegen de AEG onze directie is hier ook aardig druk mee. Ik snap dat het heel vervelend is wij doen ons uiterste best om voor onze klanten deze lopende probleem in korte termijn op te lossen.
Bedankt voor uw bericht,
Wij zijn al een gehele tijd de druk op te voeren tegen de AEG onze directie is hier ook aardig druk mee. Ik snap dat het heel vervelend is wij doen ons uiterste best om voor onze klanten deze lopende probleem in korte termijn op te lossen.
Ik heb ook een offerte bij ze lopen, maar als ik het hier zo lees kan ik beter een ander merk kiezen.Onno147 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:54:
Wil mij ook toevoegen aan dit topic en ben ook in het bezit van een AEG omvormer met wifistick300
Verwijderd
Omvormer werkt prima. Monitoring is minder.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2020 21:23 ]
Ik wil Bongo verantwoordelijk stellen, het product werkt niet naar behoren gezien de monitoring functionaliteit niet werkt.furious fred schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:53:
Uiteindelijk heeft bongo solar ons wel een product verkocht inclusief een goed werkend portal. Als aeg hier niet geheel aan kan voldoen, blijft bongo solar dus ook deels in gebreken
Heb de omvormer sinds mei 2019 in huis en de monitoring heeft nog nooit goed gewerkt, we hebben ze inmiddels voldoende tijd gegeven om deze niet werkende functie te herstellen.
Ik wil ze aansporen om de omvormer te vervangen.
Dat zouden meer mensen moeten doen. Product voldoet niet aan de redelijke verwachtingen. Dus aankoop ongedaan maken.Onno147 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:00:
[...]
Ik wil Bongo verantwoordelijk stellen, het product werkt niet naar behoren gezien de monitoring functionaliteit niet werkt.
Heb de omvormer sinds mei 2019 in huis en de monitoring heeft nog nooit goed gewerkt, we hebben ze inmiddels voldoende tijd gegeven om deze niet werkende functie te herstellen.
Ik wil ze aansporen om de omvormer te vervangen.
28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...
Ik wil jullie vragen om allemaal te bellen naar Bongo Solar en aan te geven dat het product niet werkt naar behoren en aan te sturen om een vervangende omvormer, laten we Bongo maar een beetje onder druk zetten, zij zijn uiteindelijk eindverantwoordelijk naar de consument toe.
IK heb net mijn telefoontje gedaan en ze ging het met de manager van de klantenservice opnemen... wordt vervolgd.
IK heb net mijn telefoontje gedaan en ze ging het met de manager van de klantenservice opnemen... wordt vervolgd.
[ Voor 17% gewijzigd door Onno147 op 11-03-2020 09:12 ]
AEG panelen zijn goed en komen als eens van de beste uit de test, echter de omvormer is een drama.Ramon_1984 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:53:
[...]
Ik heb ook een offerte bij ze lopen, maar als ik het hier zo lees kan ik beter een ander merk kiezen.
.... Een dusdanig drama dat ik (mogelijk wij allemaal) de laatste 3 dagen geen opbrengsten door krijgen
Verwijderd
Ik krijg nog steeds opbrengsten door. Ik snap alleen niet waarom er geen beweging in de ontwikkeling van het portal zit. Er is totaal geen communicatie. Bongo levert 3 merken volgens mij: AEG, Goodwe en Solaredge. Goodwe heeft op zich een mooi portal. Dat is wat wij willen. Echter ook een link naar China. Voor Solaredge heb je optimizers nodig. AEG gaat nooit tippen aan het portal van Goodwe.
[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2020 18:01 ]
Zijn er nog meer mensen waarbij de opbrengst niet zichtbaar is, of ben ik een uitzondering?
Verwijderd
Brandt het groene lampje op de WiFi stick nog wel op de dag. Ik heb al een keer een nieuwe stick gehad van het nieuwe model.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2020 21:07 ]
Al sinds 3 maart geen dagopbrengst meer, groene lampje wifistick is elke dag aan,mail gestuurd naar AEG en wacht op antwoord.
Verwijderd
Communiceren is niet hun sterkste kant. Soms snel antwoord en soms ook helemaal niet. Misschien zijn we te kritisch. Duitsers maken geen grappen.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2020 21:27 ]
Hallo, ik heb sinds enige dagen ook een AEG inverter met nieuwe WIFI 300.2 stick. Ik heb mij reeds 3x geprobeerd te registreren. Ik krijg iedere keer het bericht "Your registration was successful. You will receive a confirmation email from us throughout the next working day." Echter tot nu toe geen enkel resultaat. Ik zie in dit Forum dat er wel mensen geregistreerd zijn. Doe ik iets verkeerd? Of hoort dit bij de algehele malaise?
Verwijderd
Ik heb ook geen idee hoeveel personen er aan dit nieuwe portal werken. Dat het na een jaar nog niet af is, is een schande.
Heb je de omvormer al ingesteld volgens de instructies?swapper schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:46:
Het is overigens zo dat de inverter iedere 5 seconden een DNS lookup doet naar 10.10.100.100. Nogal onzinnig lijkt mij.
De DHCP range van de interne wifi van de omvormer loopt van 10.10.100.100 tot 10.10.100.200
Dit met een standaard gateway van 10.10.100.254 (Dit is ook waar je de wifi stick configureert met je thuisnetwerk)
Deze IP range en interne DHCP server worden uitgeschakeld wanneer de omvormer correct verbonden is met je wifi.
@acolle De foto op streetview is wel van 2008. In 12 jaar kan er veel veranderd zijn.
Mijn Wifi-stick is inderdaad stuk, ik probeer een nieuwe te krijgen.
Bongo Solar is ook mijn leverancier.
Mijn Wifi-stick is inderdaad stuk, ik probeer een nieuwe te krijgen.
Bongo Solar is ook mijn leverancier.
@ Ad-Blokker,
Dank voor je reactie. Als je de procedure bedoeld om de nieuwe WIFI stick te verbinding met mijn thuis WIFI netwerk. Die heb ik inderdaad helemaal gevolgd. Ik zie hierna ook op mijn DHCP server dat de stick een IP adres uit mijn eigen range heeft gekregen. Daarna volgt er een DNS lookup naar
- 0.pool.ntp.org (NTP)
- ec2-3-123-18-69.eu-central-1.compute.amazonaws.com (AWS host).
Na verloop van tijd zie ik de stick echter DNS lookups doen naar 10.10.100.100.
Vreemd.....
Dank voor je reactie. Als je de procedure bedoeld om de nieuwe WIFI stick te verbinding met mijn thuis WIFI netwerk. Die heb ik inderdaad helemaal gevolgd. Ik zie hierna ook op mijn DHCP server dat de stick een IP adres uit mijn eigen range heeft gekregen. Daarna volgt er een DNS lookup naar
- 0.pool.ntp.org (NTP)
- ec2-3-123-18-69.eu-central-1.compute.amazonaws.com (AWS host).
Na verloop van tijd zie ik de stick echter DNS lookups doen naar 10.10.100.100.
Vreemd.....
Verwijderd
Stuur een ping naar je ip adres van de wifi stick. Of zeg ik iets geks. Adblocker wat vind jij van de gang van zaken?
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2020 14:17 ]
Verwijderd
Volgens mij moet de support afdeling van AEG beschikbaar zijn voor vragen van klanten. Je hoort er nu helemaal niets van.
Jawel hoor, ik heb vandaag om een nieuwe stick gevraagd en ze sturen er een.
Verwijderd
@janloef Nog iets wijzer geworden wanneer het portal voltooid is?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2020 20:10 ]
Nee, daar vraag ik niet naar. Ik zie wel als het zover is en op dit moment spelen er belangrijkere zaken.
weer niks gehoord ga morgen weer bellen, maar nu even met een andere toon.Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:45:
Iemand al iets van Bongo gehoord?
Ik ga opnieuw aansturen voor een omruiling.
Ligt het nu aan mijn internet of blijft het portal nu helemaal blanco?
Sinds vanochtend word ik weer elk uur geupdate. Ook de staaf diagram en het totaal van vandaag. Hopelijk blijft dit en komt er steeds wat meer bij.
Vreemd.... Op laptop wekt het wel, op de mobiel (Android) blijft het leeg
Op mobiel met Android werkt het bij mij ook.
Ik zou zeggen nog 4 kleine zaken aanpassen en laten voor wat het is
- jaar opbrengst
- real time opbrengst/power
- grafiek dagopbrengst per uur
- woonplaats matchen aan weerbericht
Zo moeilijk moet dat toch niet zijn
- jaar opbrengst
- real time opbrengst/power
- grafiek dagopbrengst per uur
- woonplaats matchen aan weerbericht
Zo moeilijk moet dat toch niet zijn
Verwijderd.
[ Voor 81% gewijzigd door RUspan op 16-03-2020 10:04 ]
Goodwe heeft een mooie portal. En het werkt ook nog. Bij mijn nieuwe zakelijke panelen geen AEG omvormer meer genomen. .We zijn een maand verder en er is nog steeds geen goed werkende portal. Ga eens overleggen met de leverancier of ik prive de AEG omvormer kan omruilen voor een Goodwe
Het blijft nu inderdaad zo maar verdacht stil rond het portal.
Zou dit het dan gaan zijn?
Zou dit het dan gaan zijn?
Ik krijg dinsdag via Bongo aeg panelen met een aeg omvormer.
Ik kan hoop ik nog andere omvormer kiezen (goodwe)
Wat adviseren jullie....
Een Goodwe of toch maar de aeg omvormer?
Gr
Ben
Wat adviseren jullie....
Gr
Ben
Hebben ze geen SMA ofzo?
Probleem Goodwe omvormer offline
Probleem Goodwe omvormer offline
[ Voor 36% gewijzigd door AUijtdehaag op 21-03-2020 19:46 ]
Helaas.
Aeg of goodwe
Of solaredge, maar dat vind ik te duur
Aeg of goodwe
Draait inmiddels de aeg portal zoals het hoort of zijn er nog steeds issues.
Dus kan ik per uur/dag de zonnepanelen monitoren?
Dus kan ik per uur/dag de zonnepanelen monitoren?
Dan weiger je de omvormer en dwingt korting af. Misschien door dat signaal af te geven, help je indirekt de mensen hier weer.Heeman schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:54:
Helaas.
Aeg of goodwe
Vervolgens kijk je bij winkelman hengelo, solar bouwshop, mg-solar-shop punt de voor een SMA.
En druk je op de bestelknop.
Weigeren is geen optie. Als goodwe ook werkt neem ik deze. En korting ga ik over babbelen
Het portal draait momenteel op 70 %
Opbrengst per dag en maand is afleesbaar.
Systeem ververst ieder uur (10 na het hele uur) de opbrengst.
Nog geen real time opbrengst en grafiek per dag zichtbaar.
Volgens mij wel redelijk storingsvrij, maar dat is mijn ervaring.
We zijn er nog niet, maar het is al iets.
Nu maar hopen dat aeg niet stopt maar het portal blijft verbeteren
Opbrengst per dag en maand is afleesbaar.
Systeem ververst ieder uur (10 na het hele uur) de opbrengst.
Nog geen real time opbrengst en grafiek per dag zichtbaar.
Volgens mij wel redelijk storingsvrij, maar dat is mijn ervaring.
We zijn er nog niet, maar het is al iets.
Nu maar hopen dat aeg niet stopt maar het portal blijft verbeteren
[ Voor 30% gewijzigd door furious fred op 23-03-2020 17:36 ]
Ik heb inmiddels iom Bongo gekozen voor de Goodwe omvormer.
Ik heb hiermee geluisterd naar onderbuikgevoel.
Dank voor de reacties
Ik heb hiermee geluisterd naar onderbuikgevoel.
Dank voor de reacties
Bij mij klopt de opbrengst per maand in ieder geval nog niet, want ik heb waardes staan in April...
Bij mij gaat het behoorlijk goed nu en stabiel. Zou nog wel graag een daggrafiek krijgen, zou dat nog komen?
Ik vind het omruilen naar een Goodwe omvormer wel veel moeite, terwijl de AEG omvormer het wel gewoon doet.
Ik vind het omruilen naar een Goodwe omvormer wel veel moeite, terwijl de AEG omvormer het wel gewoon doet.
Inmiddels geplaatst 8x310wp aeg panelen en Goodwe 2000xs.
Werkt als een zonnetje(denk ik)
Start op om 0630 uur en gaat naar 2080 W om 1230 uur.
App en webportal werken goed.
Werkt als een zonnetje(denk ik)
Start op om 0630 uur en gaat naar 2080 W om 1230 uur.
App en webportal werken goed.
5 december 14x 325Wp op mijn dak gekregen; niet van Sinterklaas, maar van Bongo.
Afgelopen vrijdag eindelijk een account ontvangen. Zaterdag geactiveerd en mijn omvormer aan mijn WiFi geknoopt. Geen gegevens, dus mijn firewall maar opengezet voor de omvormer. (Van de week weer even dichtzetten en kijken of het blijft werken)
Ik zie nu eindelijk de gegevens van mijn panelen terug.
Zoals de rest hier ook al ‘klaagt’:
- Heeft erg lang geduurd
- Geen app
- Niet realtime
- Alleen per maand/dag inzichtelijk, niet per uur
- Duits ‘weerbericht’
- Terugverdien bedrag niet instelbaar
- Gegevens van december kan ik niet meer terugzien
Maar al met al ben ik blij dat ik eindelijk wat kan zien
Afgelopen vrijdag eindelijk een account ontvangen. Zaterdag geactiveerd en mijn omvormer aan mijn WiFi geknoopt. Geen gegevens, dus mijn firewall maar opengezet voor de omvormer. (Van de week weer even dichtzetten en kijken of het blijft werken)
Ik zie nu eindelijk de gegevens van mijn panelen terug.
Zoals de rest hier ook al ‘klaagt’:
- Heeft erg lang geduurd
- Geen app
- Niet realtime
- Alleen per maand/dag inzichtelijk, niet per uur
- Duits ‘weerbericht’
- Terugverdien bedrag niet instelbaar
- Gegevens van december kan ik niet meer terugzien
Maar al met al ben ik blij dat ik eindelijk wat kan zien
Heb je hier echt een storing voor aan moeten melden, of kunnen we dit zelf ook?wvd0406 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:08:
De gegevens kloppen bij mij wel. Bij mij stond de tijd in de omvormer verkeerd en daarom sprong de teller iedere keer om 14.00 uur op nul. Dus aan het einde van de dag had ik altijd een lage opbrengst. Van aeg is er iemand geweest om de tijd goed te zetten en nu klopt het. Misschien gebeurt dit bij jou ook.
Je zou toch verwachen dat dit gewoon via NTP geregeld kan worden....
.
[ Voor 98% gewijzigd door furious fred op 30-03-2020 17:28 ]
Precies wat ik ook heb. Elke dag rond 15:00 volgens mij gaat hij heg bij de volgende dag tellen. En ik heb wel data voor april staan..St00mwals schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:15:
Nu een dag later heb ik het idee dat de datum/tijd van mijn omvormer verkeerd staat.
Herkennen jullie dit beeld?
Gisteren werd de 25e langzaam gevuld en ergens werd het ineens de 26e.
Dit is een screenshot van 30-03-2020 08:14:
[Afbeelding]
Het weerbericht is bij mij wel goed (nouja in ieder geval in Nederland) dus je zou zeggen dat de tijdzone ook moet kloppen
[ Voor 15% gewijzigd door zjoris op 30-03-2020 19:39 ]
In mijn offerte van een paar weken geleden voor 18 aeg panelen staat een Solar Edge 5k(zonder dat ik specifiek om die omvormer heb gevraagd)Heeman schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:35:
Ik krijg dinsdag via Bongo aeg panelen met een aeg omvormer.
Wat adviseren jullie....
Gr
Ben
@doggy1
Mogelijk dat de panelen bij jou dan verdeelt liggen over 2 daken of dat een gedeelte in de schaduw ligt.
Solar edge kan namelijk ieder paneel afzonderlijk schakelen
Mogelijk dat de panelen bij jou dan verdeelt liggen over 2 daken of dat een gedeelte in de schaduw ligt.
Solar edge kan namelijk ieder paneel afzonderlijk schakelen
Vandaag de teller niet op nul gesprongen.
Is dit bij meer mensen het geval?
Zouden ze dan toch weer een upgrade doen bij aeg?
Is dit bij meer mensen het geval?
Zouden ze dan toch weer een upgrade doen bij aeg?
Bij mij is de teller ook niet op nul gegaan.Dus de dagopbrengst van de vrijdag blijft staan.Meestal in de loop van de dag gaat de dagopbrengst opeens weer aan.
Ik heb sowieso geen opbrengst vandaag, nog maar van 3 dagen deze maand
@wvd0406 Hoe heb je dit aangegeven bij AEG? Via welk kanaal? Want dan wil ik ze ook vragen om dit te checken en juist te zetten. Ik had gehoopt dat dat vanzelf wel een keer zou gebeuren, maar tot nu toe is het nog altijd hetzelfde. Datum en tijd kloppen niet.wvd0406 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:08:
[ Voor 10% gewijzigd door zjoris op 05-04-2020 08:23 ]
Ik heb dit, vorige week, bij Bongo (mijn installateur) gemeld.zjoris schreef op zondag 5 april 2020 @ 08:22:
[...]
@wvd0406 Hoe heb je dit aangegeven bij AEG? Via welk kanaal? Want dan wil ik ze ook vragen om dit te checken en juist te zetten. Ik had gehoopt dat dat vanzelf wel een keer zou gebeuren, maar tot nu toe is het nog altijd hetzelfde. Datum en tijd kloppen niet.
Zij denken dat dit vanzelf goed komt, aangezien AEG nog erg druk is met de portal. Wel hebben ze het doorgegeven aan hun technisch contactpersoon bij AEG.
Nu dus even afwachten... en tot die tijd verschijnt bij mij om 16:30 de nieuwe dag in de portal.
Nu dus
Ik heb naar onderstaand telefoonnummer gebeld en een duits sprekende meneer aan de telefoon gehad. Die is aan huis geweest en heeft het aangepast. kan niet van afstand weet Bongo ook wel........
Solar Solutions GmbH
Brückenstrasse 94
60594 Frankfurt am Main
Deutschland / Germany
Tel (NL): +31 172 205 011
E-Mail: inverter-support@aeg-industrialsolar.de
Solar Solutions GmbH
Brückenstrasse 94
60594 Frankfurt am Main
Deutschland / Germany
Thanks. Ik ze in eerste instantie wel mailen.wvd0406 schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:39:
Ik heb naar onderstaand telefoonnummer gebeld en een duits sprekende meneer aan de telefoon gehad. Die is aan huis geweest en heeft het aangepast. kan niet van afstand weet Bongo ook wel........
Solar Solutions GmbH
Brückenstrasse 94
60594 Frankfurt am Main
Deutschland / Germany
Mijn statistieken worden al een paar dagen überhaupt niet meer geüpdatet trouwens. Misschien weer een voorbode van verbetering
Laten we daar maar op hopen!
(Incl tijdsynchronisatie???
Update:
Er is weer data (helaas zonder tijd synchronisatie, of straks misschien als de panelen weer gaan opleveren).
Volgens het overzicht heb ik zondag 52kWh opgewekt, waar dat anders 25kWh op een goeie dag was...

[ Voor 42% gewijzigd door St00mwals op 07-04-2020 07:34 . Reden: Typo - Update ]