Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

"nieuwe" portal ervaringen van AEG slimme solar omvormers

Acties:

• wvd0406
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 14:44
Hallo @Ad-Blokker
15.15 1.76kWh
16.15 2.14kWh
17.15 2.35kWh
Het lijkt er op of ergens een systeemtijd verkeerd staat, waardoor alles op nul springt????

Nieuwe dag 10.15 2.37kWh, nog geen zon gezien dus het systeem telt door en begint niet op nul.

[Voor 27% gewijzigd door wvd0406 op 29-01-2020 10:19]

• tap123
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19:46
In het portal is nog niet de oude data op te zoeken toch? Alleen de stand van vandaag?

• Anoniem: 1268588
  • Registratie: oktober 2019
  • Niet online
Een aantal avonden rond 20.00 uur een mail ontvangen met opbrengst zonnepanelen. Nu weer niet. Waar gaat het mis?

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 1268588 op 30-01-2020 22:14]

• wvd0406
In de portal gebeurt helemaal niks. De stand die er staat is nog het zelfde als gisteren.
Als AEG dit portal ook leest, dan kunnen ze hier toch ook wel een keer een update plaatsen met hoe het er voor staat. krijgen w misschien iets meer begrip en raken we het vertrouwen niet helemaal kwijt.

• Niet online
Vandaag heeft het portal niets gedaan. Gisteravond ook geen mail. Misschien is het systeem uit de lucht. Als het goed is moet 10 februari alles klaar zijn.

[Voor 145% gewijzigd door Anoniem: 1268588 op 31-01-2020 20:34]

• furious fred
  • Registratie: mei 2012
  • Nu online
Hopelijk geeft de tijdelijke stilte weer een vooruitgang in het portal. Hier nu ook al anderhalve dag de status self inspectie met de opbrengst van donderdag.

Vorige keer lag de informatie stroom er ook een paar dagen uit alvorens men het vernieuwde portal lanceerde.

[Voor 26% gewijzigd door furious fred op 01-02-2020 12:35]

• furious fred
  • Nu online
Bij mij nog steeds self inspection.
Is dit bij iedereen het geval?

• Niet online
Er gebeurd nog steeds niets. Ik denk dat de computers bij AEG uit staan.

@Ad-Blokker Kun jij ons een update geven?

• janloef
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:46
De volledige functionaliteit van het monitoringportaal wordt 10 februari 2020 voltooid.

Is al genoemd zie ik

[Voor 22% gewijzigd door janloef op 02-02-2020 21:52]

• wvd0406
Ook om 10.30 uur nog niks te 🙈 zien

• wvd0406
Ook om 10.25 uur nog niks te 🙈 zien

• Ad-Blokker
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:08
acolle schreef op zondag 2 februari 2020 @ 14:35:
Er gebeurd nog steeds niets. Ik denk dat de computers bij AEG uit staan.

@Ad-Blokker Kun jij ons een update geven?
Ze zijn er mee bezig. Ze zitten nu in de opstart(test)fase. Omdat er verschillende personen met problemen zijn worden er dingen aangepast waardoor data niet zichtbaar kan zijn. Het hele proces word gestreamlined. Ze lezen met jullie berichten mee.

We snappen allemaal dat het vervelend is om nog geen werkende portal te hebben. Als we dit gaan haasten dan worden dingen over het hoofd gezien. Ik denk dat we er allemaal op vooruit gaan als dit een succes word. Vooral aan de security kant kost het veel tijd. Als we dat gaan overhaasten dan gaat dat niet goed.

[Voor 25% gewijzigd door Ad-Blokker op 06-02-2020 02:23. Reden: Spelfout]

• furious fred
  • Nu online
Blijft toch een vreemd verhaal.
Ik begrijp dat de data even offline gaat om zaken te implementeren, maar 5 volle werkdagen vond ik wel wat overdreven. Voor het testen zou je verwachten dat men dit in een testomgeving doet en na positief resultaat deze versie voorzet.

Zoals waarschijnlijk veel anderen met mij kijk ik uit naar de maandag ochtend 6 uur wat het lange wachten voor mooi resultaat heeft gebracht.

Voorlopig ben ik nog niet overtuigd maar dat kan uiteraard nog veranderen.

• hesselbeertje
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:33
Als men een paar werkdagen voor de release nog in de testfase zit, en de security kant van het verhaal is ook nog niet gedekt, zet dan maar snel een streep door de langverwachte release van maandag.

[Voor 18% gewijzigd door hesselbeertje op 05-02-2020 19:24]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 LIVE + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• furious fred
  • Nu online
Dat vrees ik dus ook....
Als je met grote tam tam en na veel commotie een aftelklok genereerd zou het toch wel zeer ongeloofwaardig overkomen als je deze deadline (weer) niet haalt.

Als dit alles binnen een tijdsbestek van 6 weken had gespeeld, had je mij niet gehoord maar wij zijn nu toch al wel erg lang aan het wachten.

• wvd0406
Volgens de website hebben ze dagen extra nodig. Ze geven nu aan nog 7 dagen en 11 uur
Ze vragen wel heel erg veel geduld van ons.

• hesselbeertje
En het leek zo mooi, goedkope chinese omvormertjes inkopen, sticker erop plakken en met 50% marge de handel weer in drukken.

Nu kost het je als bedrijf je geloofwaardigheid.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 LIVE + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• Niet online
Ik dacht dat men eerst met de standaard functies online kwamen en dit later verder uitbreiden.

[Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 1268588 op 05-02-2020 22:27]

• Niet online
@Ad-Blokker Waar gaat het mis bij deze ICT-opdracht?

[Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 1268588 op 05-02-2020 22:29]

• furious fred
  • Nu online
Volgens onderstaande link nog steeds 4 dagen en een beetje...
Als ze de aftelklok al niet geupdate krijgen dan begrijp ik alle frustratie wel

https://monitor.invertercontrol.com/wifi300_welcome.html

• furious fred
  • Nu online
Inmiddels is de countdown aangepast in de bovenstaande link.
Donderdag zou het dan moeten gaan gebeuren

[Voor 18% gewijzigd door furious fred op 07-02-2020 07:52]

• Niet online
Vandaag weer opbrengst af lezen bij statistieken.

• wvd0406
Ik zie het ook klopt alleen niet heb meer dan 4 kwh terug gezet op het net en er staat in de portal 1.55 kwh, maar het is nog geen donderdag dus nog even geduld....

• furious fred
  • Nu online
Wel positief om te zien dat er kort voor de deadline er weer beweging in zit

• janloef
Misschien wel beweging, maar de teller is weer 6 dagen opgehoogd, zonder enige uitleg.
Ik ben heel geduldig, maar dit vind ik bijzonder onprofessioneel. Ik hoop dat de heren van AEG met een goed excuus komen.
Als zoiets nogeens gebeurt, ga ik de heer Brannigen (de directeur van AEG) mailen.
Per slot van rekening heeft hij en een brief van 24 juni 2019 het volgende beloofd:
Ik citeer

Tot slot moeten wij u vermelden dat deze activiteiten om de beveiliging van de huidige Chinese
site te garanderen de introductie van de nieuwe Europese server enigszins hebben vertraagd,
maar we verwachten dat dit binnen de komende drie tot vier weken zeer snel zal worden voltooid.

• Niet online
Volgens mij komt dit nooit goed. AEG maak eens waar wat jullie beloven. Een klein jaar bezig en nog steeds niets fatsoenlijks opgeleverd. Wat is het probleem en kom eens met de waarheid naar jullie klanten. Directeur AEG graag een reactie en geen zoethoudertje.

[Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 1268588 op 11-02-2020 17:49]

• furious fred
  • Nu online
Dat van de laatste verlenging had ik nog niet meegekregen....
Inderdaad zeer slecht van AEG dat men zonder uitleg de "leverdatum" weer niet haalt.
Dit kost aan het einde van het verhaal toch echt wel je goede naam.
No way dat ik ooit een aeg solar adviseer aan bekenden.

Had beter voor een solar edge kunnen kiezen.

• Niet online
Het is dat de omvormer goed werkt, maar ik zal AEG niet aanbevelen. Ze moeten wel met iets heel moois komen om dit goed te maken. We hebben niet alleen een omvormer gekocht maar ook iets om te monitoren.

[Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 1268588 op 11-02-2020 17:52]

• furious fred
  • Nu online
Ook heel vreemd dat men wel van dit forum af weet en niemand naar voren schuift gepast te reageren op onze berichten.

Getuigd niet echt van professionaliteit

• Niet online
AEG graag uitleg waarom de deadline iedere keer niet wordt gehaald.

[Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 1268588 op 11-02-2020 21:04]

• Niet online
Huidige status van het nieuwe monitoringportaal
U bent een van de eerste klanten die verbinding heeft met het nieuwe monitoringportaal. We zijn in de fase van een zachte lancering; dat betekent dat we beginnen met een basisversie van het monitoringportaal waaraan elke week extra functies worden toegevoegd. De volledige functionaliteit van het monitoringportaal wordt 20 februari 2020 voltooid. Onze excuses voor de verdere vertraging. In de volgende releases vindt u gedetailleerde prestatie-informatie (diagrammen) en de weersfunctionaliteit.
Er kunnen enkele onderhoudsonderbrekingen zijn tijdens de zachte startfase. Uw gegevens worden echter opgeslagen, hoewel deze mogelijk niet worden weergegeven tijdens deze onderbrekingen.
Heel erg bedankt voor je geduld en begrip!

• wvd0406
De portal blijft al wel in het Nederlands staan als je de pagina ververst. Er is voor uitgang.
Wel jammer dat de teller na 14.00 uur nog steeds op 0 gaat en de telling voor de aankomende 24 uur gaat beginnen volgens mij hoort dat te gebeuren als de omvormer weer aan gaat na de nacht.

[Voor 50% gewijzigd door wvd0406 op 12-02-2020 14:43]

• Niet online
@wvd0406 Bij mij gaat de teller niet op 0 volgens mij. Vandaag 6.6 kWh. Dat van de taal had ik ook al gezien. Een klein pluspuntje. Ik denk ook dat de omvormer moet meten van aangaan tot uitgaan. Zo simpel moet het zijn.

[Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 1268588 op 12-02-2020 17:46]

• furious fred
  • Nu online
wvd0406 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:36:
De portal blijft al wel in het Nederlands staan als je de pagina ververst. Er is voor uitgang.
Wel jammer dat de teller na 14.00 uur nog steeds op 0 gaat en de telling voor de aankomende 24 uur gaat beginnen volgens mij hoort dat te gebeuren als de omvormer weer aan gaat na de nacht.
Staat de tijdzone goed?
Normaal moet idd de teller gaan lopen als de status ok aangeeft

• furious fred
  • Nu online
Al blijft de status nu bij mij ook op ok staan terwijl dit savonds altijd self detectie is

• Niet online
Ga naar account en dan bewerk profiel. Hier kun je de tijdzone aanpassen. Bij status is het denk maar net wat het systeem als laatste opgehaald heeft. Nu staat het volgens mij op 1 keer per uur. Dat moet gewoon realtime worden.

• wvd0406
De tijdzone staat goed gewoon op +1 Amsterdam dus dat is het niet. Het lijkt wel of de tijd in de omvormer verkeerd staat. Maar ik zou niet weten of en hoe ik dit aan kan passen.

• Niet online
Volgens mij kun je de oude WiFi stick er aanhangen. Dan het IP-adres wat bij de stick hoort in je internetbrowser intikken. Dan admin en admin als ik het goed zeg als account en wachtwoord. Dan zie je een menu wat bij de omvormer hoort. Je moet wel op de WiFi van de stick zitten. Iets van AEG zie je tussen je netwerken staan.

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 1268588 op 12-02-2020 19:37]

• wvd0406
Ik heb alleen de nieuwe stick nooit de oude gehad. Met de nieuwe stick kan ik helaas alleen er voor zorgen dat er contact is met internet

• Niet online
OK misschien kan @Ad-Blokker ons vertellen hoe we bij de instellingen van de omvormer komen. Dit werkt natuurlijk alleen als de omvormer aan is. Of kan AEG ons dit vertellen. Misschien kan dit straks wel via het portal.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 1268588 op 12-02-2020 20:21]

• furious fred
  • Nu online
Bij mij blijft nu de status ook op ok staan terwijl dit bij uitschakeling van de omvormer altijd self detectie is geweest.
Maar even loop dag afwachten of de teller op 0 springt

• furious fred
  • Nu online
Ter info, bij mij zojuist op self inspectie gegaan met de teller op nul

• tap123
Ongelooflijk dit. Ben er best wel klaar mee en ga denk ik met een YouLess aan de slag. Heb er geen vertrouwen meer in, heb dit systeem bijna een jaar en is nog nooit een goed monitoringssyteem geweest

• wvd0406
Statistieken
Toestand: Waarschuwing, controleer uw systeem
Energie: 2.3 kWh

Moet ik hier iets mee doen of heeft dit niks te betekenen of komt het doordat het systeem nog niet goed werkt? En wat zou ik anders moeten controleren?

Iemand een idee?? AEG??

• hesselbeertje
AEG vindt het niet de moeite waard om hier iets op te zeggen blijkbaar, terwijl ze weten van dit topic en de problemen. Schandalig.

De kreet "Perfect in vorm en functie" kan dus wel de geschiedenisboeken in.

[Voor 23% gewijzigd door hesselbeertje op 13-02-2020 19:35]

• Niet online
Ad-Blokker schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:55:
[...]

Ze zijn er mee bezig. Ze zitten nu in de opstart(test)fase. Omdat er verschillende personen met problemen zijn worden er dingen aangepast waardoor data niet zichtbaar kan zijn. Het hele proces word gestreamlined. Ze lezen met jullie berichten mee.

We snappen allemaal dat het vervelend is om nog geen werkende portal te hebben. Als we dit gaan haasten dan worden dingen over het hoofd gezien. Ik denk dat we er allemaal op vooruit gaan als dit een succes word. Vooral aan de security kant kost het veel tijd. Als we dat gaan overhaasten dan gaat dat niet goed.
GRAAG EEN UPDATE. LAATSTE STAND VAN ZAKEN. AEG REAGEERT NIET!

• wvd0406
En weer is de lancering van de portal met 2 dagen uitgesteld. Zelfs van een zachte lancering is geen spraken er komt tot op heden nog steeds niks nieuws in beeld. Mijn teller wordt ook nog steeds om 14.15 uur op nul gezet. Hoe moeten we het vertrouwen in AEG houden. Ik weet het niet meer. Jammer dat ze hier niks durven te zeggen.

[Voor 24% gewijzigd door wvd0406 op 14-02-2020 16:28]

• furious fred
  • Nu online
Dit gaat inderdaad helemaal nergens over. Heel erg slecht als je een gemaakte planning tot minimaal 4 keer moet wijzigen.
Ik hoop echt dat ik nooit gebruik hoef te maken van de garantie, want die zal waarschijnlijk wel van dit zelfde niveau zijn.

Ik zie wel wanneer het allemaal in de lucht is, maar mijn vertrouwen en (eventuele) positieve mond op mond reclame zijn ze volledig kwijt.

• janloef
Naar aanleiding van deze mail:

Mijnheer/mevrouw

Op een Nederlands Tech site is een forum met de titel:
"nieuwe" portal ervaringen van AEG slimme solar omvormers.
furious fred in ""nieuwe" portal ervaringen van AEG slimme solar omvormers"

Volgens 1 van de deelnemers volgt u dit topic ook, maar ik wil u de volgende post van mij laten lezen.

Misschien wel beweging, maar de teller is weer 6 dagen opgehoogd, zonder enige uitleg.
Ik ben heel geduldig, maar dit vind ik bijzonder onprofessioneel. Ik hoop dat de heren van AEG met een goed excuus komen.
Als zoiets nog eens gebeurt, ga ik de heer Brannigen (de directeur van AEG) mailen.
Per slot van rekening heeft hij en een brief van 24 juni 2019 het volgende beloofd:
Ik citeer

Tot slot moeten wij u vermelden dat deze activiteiten om de beveiliging van de huidige Chinese
site te garanderen de introductie van de nieuwe Europese server enigszins hebben vertraagd,
maar we verwachten dat dit binnen de komende drie tot vier weken zeer snel zal worden voltooid.

Ik hoop dat ik antwoord krijg.

Met vriendelijke groet,
Jan Loef

Krijg ik dit antwoord:

Geachte AEG-klant,

Ik zie dat alles weer werkt. Je geproduceerde energie voor vandaag is op 0,1 kWh Zie je dat ook?
Ik weet dat het lang geleden is, maar we hebben ons doel langzaam bereikt. De portal wordt stap voor stap uitgebreid met verdere functies. Dit zal echter niet zo lang duren voordat de grootste mijlpaal (ontwikkeling van de nieuwe WiFi-stick en publicatie van de portal) is bereikt.

Heel erg bedankt voor je geduld.

Met vriendelijke groeten

AEG Inverter Technical Support

Kennelijk begrijpt men de mail niet.

Overigens staat hij nog steeds op 0,1 kWh terwijl ik volgens Domotics 0,341 kWh heb teruggeleverd

Ich habe die Nase voll (misschien begrijpen ze dit wel).

• furious fred
  • Nu online
Je zou bijna zeggen dat de carnaval al begonnen is.
Wat een farce allemaal.
Die deadline gaat nog vaak verzet worden vrees ik

• Niet online
Warum gibt es noch kein effektives Portal? Der Liefertermin ist immer verspätet. AEG kommt mit einer ehrlichen Aussage. Wir als Kunden in den Niederlanden möchten eine Erklärung vom Management von AEG.

• Niet online
Onderstaand een stuk uit de brief van AEG van 26 maart 2019.

Om dit te beheren, hebben we een Duits softwarebedrijf gecontracteerd om een nieuw monitoringportaal te maken met een overeenkomstig verbeterde mobiele app en om een volledig 100% veilige server te bieden. We vragen om uw geduld en begrip tijdens deze periode.
2
We verwachten dat dit werk tussen 6 en 10 weken zal duren. We verwachten volledig dat tegen de tijd dat dit werk is voltooid, de klantervaring aanzienlijk zal worden verbeterd en we kunnen terugkeren naar de merkprestaties die klanten van AEG verwachten. Wanneer we de nieuwe app en de nieuwe monitoringportal introduceren, komen we weer in contact met al onze omvormerklanten met volledige instructies over het beheer van de omschakeling. We zullen ook een telefonische hotline service bieden om iedereen het volste vertrouwen te geven dat ze gemakkelijk kunnen migreren naar de nieuwe service. Als deze maatregelen niet voldoende zijn, zullen we een huisbezoek regelen door een volledig gekwalificeerde AEG-omvormertechnicus om de omschakeling te voltooien.
Nogmaals van het managementteam van AEG stellen we uw geduld en begrip op prijs en hopen dat u kunt waarderen dat we bijzonder hard werken om dit probleem zo snel mogelijk tot ieders tevredenheid op te lossen.
Hoogachtend, Stuart Brannigan Directeur

• Niet online
@Ad-Blokker Ik werk in een advies vorm voor AEG. Ik ben zegmaar de security consultant. Dit is wat jij schreef een tijdje geleden. Kun jij uitleggen wat er hier allemaal misgaat. ICT-bedrijf wat geen kennis van zaken heeft? Dit lijkt in ieder geval nergens op.

• Ad-Blokker
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:08
@acolle

Om het even recht te zetten. Je moet niet bij mij zijn met de problemen, dit is niet omdat ik niet wil helpen maar om redenen die ik hierna ga opnoemen.

Ik kan enkel aangeven bij AEG industrial solar dat jullie problemen hebben en dat daarnaar gekeken moet worden. Daarom laat ik de communicatie ook aan AEG industrial solar over, tenzij ik gevraagd word om een bericht naar buiten te brengen. Ik ga niet op eigen houtje de communicatie verzorgen. Dit zou mij en AEG industrial solar en haar partners kunnen schaden.

Oftewel ik ben enkel een adviseur. Ik ben niet in dienst bij AEG industrial solar intern. Ik geef adviezen en consultancy op basis van de it en security aspecten. AEG industrial solar is voor de rest vrij om wel of niet wat te doen met mijn advies.

• Niet online
@Ad-Blokker In ieder geval bedankt voor je reactie. We hopen dat AEG de klus snel klaart en reageert.

• tap123
Ik ben heel benieuwd of we donderdag meer hebben....

• hesselbeertje
Kun je rekenen? Reken er dan maar niet op.

• furious fred
  • Nu online
Zal donderdag zeker niet gaan zijn.
Aftelklok geeft aan dat ze vrijdag 18.00 uur live gaan.
Ben benieuwd.......

https://monitor.invertercontrol.com/wifi300_welcome.html

[Voor 20% gewijzigd door furious fred op 19-02-2020 07:44]

• tap123
hesselbeertje schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:31:
Kun je rekenen? Reken er dan maar niet op.
Haha, foutje _/-\o_ . Maargoed ben benieuwd of we vrijdag wat hebben.... Ik reken daar ook niet op ;)

• furious fred
  • Nu online
Met een beetje mazzel zijn het Duitsers uit Bayern die er aan werken.
Zij willen ook voor de carnaval klaar zijn 😂

• wvd0406
Er gebeurt wat in de portal, zou het dan toch goed komen....... Ik hoop het.

• furious fred
  • Nu online
Ik zag het ook inderdaad.
Over een dag weten we het

• furious fred
  • Nu online
Voorlopig staat de opbrengst er nog van gisteren. Zeer aannemelijk dat het systeem nu uit staat voor de "upgrade"

• furious fred
  • Nu online
Volgens de link zou het portal live moeten zijn......
Nou dit is het dan😤

• Niet online
Volgens de teller nog een kleine 5 uur. We wachten het af.

• Niet online
Tussen de Engelstalige en Nederlandstalige pagina zit een uur verschil.

https://monitor.invertercontrol.com/NL_wifi300_welcome.html

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 1268588 op 21-02-2020 18:19]

• furious fred
  • Nu online
Wel grappig die opmerking :
Kom later nog eens terug.....

Dat doen we al 8 maanden 😂😂

• Niet online
Ik ben benieuwd wat we over een uur te zien krijgen. Ik denk dat ik het antwoord wel weet. Ik kan me niet voorstellen dat men nu nog aan het werk is.

• tap123
Nou wat vinden we ervan.... :(

• furious fred
  • Nu online
Is echt een hele verbetering!
Top ict project

• wvd0406
Wat een 😥 teleurstelling......

• Niet online
Helaas. Start de teller maar weer.

[Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 1268588 op 22-02-2020 10:25]

• zjoris
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 02-04 06:57
Toch wel erg beschamend dit..

• Niet online
Afwachten maar weer. We kunnen er toch niets aan doen.

[Voor 120% gewijzigd door Anoniem: 1268588 op 23-02-2020 10:07]

• furious fred
  • Nu online
Dat is inderdaad nog het meest frustrerende dat niemand van AEG te bereiken is of informatie geeft.

Met een duidelijke reden of uitleg zouden mensen waarschijnlijk veel meer begrip hebben

• furious fred
  • Nu online
Ik zie zojuist dat mijn opbrengst van donderdag eindelijk op 0 gesprongen is. Mogelijk weer wat beweging

• Niet online
Reactie op mijn mail:

Lieber AEG Kunde,
bitte entschuldigen Sie die Unannehmlichkeiten. Wegen dem Update (Sichtbarkeit der Wetterdaten, Anlagedaten und Investorinformationen auf dem Dashboard) kam es anscheinend dazu, dass die Informationen zu der Tagesproduktion nicht aktualisiert wurden. Das werden wir so schnell wie möglich beheben.

Mit freundlichen Grüße

AEG Inverter Technical Support

Vertaling Google translatie:

Geachte AEG-klant,
Onze excuses voor het ongemak. Vanwege de update (zichtbaarheid van weergegevens, fabrieksgegevens en beleggersinformatie op het dashboard) bleek de informatie over de dagelijkse productie niet te zijn bijgewerkt. We zullen dat zo snel mogelijk oplossen.

Met vriendelijke groeten

AEG Inverter Technische Ondersteuning

[Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 1268588 op 24-02-2020 18:14]

• furious fred
  • Nu online
Ik meende zojuist een glimp van het weerbericht in het portal te zien.... Echter moest ik opnieuw inloggen en was het weer verdwenen.

• Niet online
Als je op het AEG logo linksboven klikt zie je het kwam ik achter.

• furious fred
  • Nu online
Goed gezien sherlock 😉👍
Dat was inderdaad wat ik zag

• tap123
Dat hele weerbericht kan me gestolen worden, ik wil grafieken van opbrengst over de dag (lijngrafiek) en historie (balkjes van cumulatief dagen/maanden/jaren). Hoe moeilijk kan dat nou zijn?
Enig probleem wat ik me daarbij kan voorstellen is de datatoevoer, maar daarvoor hebben we toch allemaal super-de-luxe nieuwe wifisticks gekregen.....

• Niet online
De opbrengst is in ieder geval weer te zien. Nog geen historie of grafieken. Wel het weer van Amsterdam. Altijd goed om te weten.

[Voor 219% gewijzigd door Anoniem: 1268588 op 25-02-2020 18:11]

• furious fred
  • Nu online
Ik ben benieuwd wat we straks als totaal tellingen gaan zien.

• wvd0406
Ik geloof niet dat hier echte programmeurs bezig zijn. In je account heb je al je plaatsnaam ingeven, hoe moeilijk kan het dan zijn om het weer van je plaats/stad te laten zien. Je totalen zijn ook bekend hoe moeilijk kan het dan zijn om net als je dag totaal het maand totaal en het jaar totaal weer te geven. Als ze in je account een invul vak geven om in te geven hoeveel een kWh kost, dan kan er ook een veld komen met je opbrengsten. Nee dit gaat niet goed komen. Ik heb er geen vertrouwen meer in.

• furious fred
  • Nu online
Verdiend inderdaad niet de hoofdprijs dit project.
De app mist totaal de essentie waar iedereen voor op de app/portal kijkt:
De opbrengst per dag, maand, jaar

• hesselbeertje
Dat valt ook niet mee natuurlijk, door een computer een aantal getallen laten optellen.

Ik zou AEG maar eens (via de rechtsbijstand) laten uitleggen waarom hun producten niet voldoen aan de gestelde eisen en redelijke verwachtingen.

• Niet online
Ik ben er klaar mee en ga de oude stick weer gebruiken om lokaal uit te lezen.

[Voor 159% gewijzigd door Anoniem: 1268588 op 26-02-2020 21:21]

• tap123
Ik ga ook voor een alternatief... heb totaal geen vertrouwen in dat dit nog goed komt.

• Niet online
Ik wacht het allemaal wel af.

[Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 1268588 op 29-02-2020 10:44]

• Niet online
Komt het nog een keer goed dan is het mooi meegenomen. Ik heb er toch geen invloed op.

[Voor 217% gewijzigd door Anoniem: 1268588 op 29-02-2020 10:44]

• wvd0406
Volgens mij komt er een update aan, want er is bij mij nu een onderbreking /er gebeurt niks , teller blijft staan.
Duimen maar met zijn allen

• Niet online
De teller wordt volgens mij op het hele uur ververst. Hou het maar eens in de gaten.

• wvd0406
De teller wordt ververst bij mij om kwart over heel. na kwart over 8 is er niks meer gebeurt, dus ik heb een klein beetje hoop dat er iets gaat gebeuren.

• Niet online
Oké. Bij mij net op het hele uur weer ververst. Ik kan me niet voorstellen dat men werkt in het weekend. We wachten het af.

[Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 1268588 op 29-02-2020 11:10]

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Zie je wel. AEG laat je niet in de steek. (y)

PV Output - Panasonic Hit Kuro/Solar Frontier - 5 kW Mitsubsidie

• Niet online
Laat je niet in de steek, maar laat wel steken vallen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zjoris
Kloppen bij jullie de getallen in ieder geval? Want bij mij zijn ze consequent te laag. Volgens Greenchoice lever ik geregeld 5 kWh terug, terwijl de "monitoring omgeving" nog nooit meer dan 3 kWh aangegeven heeft. In veel gevallen zelfs minder dan 1...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wvd0406
De gegevens kloppen bij mij wel. Bij mij stond de tijd in de omvormer verkeerd en daarom sprong de teller iedere keer om 14.00 uur op nul. Dus aan het einde van de dag had ik altijd een lage opbrengst. Van aeg is er iemand geweest om de tijd goed te zetten en nu klopt het. Misschien gebeurt dit bij jou ook.

• zjoris
Bedankt voor de tip! Heb je dat gewoon gecheckt door de standen bij te houden of is er een andere manier om dat na te gaan?

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True