Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanke
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-05 17:56
Ik heb sinds maart zonnepanelen op het dak met een goodwe omvormer. Het uitlezen met de PV master app ging tot vandaag altijd prima.

Op de chart kan ik nu de grafiek normaal aflezen, de total yield blijft echter 0.00 kWh.
Op de home page kan ik zien dat de omvormer offline staat, wat volgens mij betekent dat hij geen verbinding met de cloud heeft.

Ik heb niets veranderd aan het systeem. Ik heb de WIFI configurator opnieuw afgesteld, helpt ook niet.
Inloggen op de Goodwe website geeft dezelfde resultaten.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?
Of ligt dit misschien aan een probleem bij Goodwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbish1973
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-03-2024
Hoi,

Er waren eerder vandaag wel wat problemen op de portal van Goodwe, maar ik weet niet in hoeverre dat van toepassing is.

Het beste kan je op de omvormer checken of de "power" lamp knippert of constant brandt.

(Morgenochtend, want de omvormer is nu uit ...het is donker.)

Als de poer led knippert dan is er óf geen verbinding met de WiFi, (twee keer snel knipperen) of wél WiFi, maar geen verbinding met de server van Goodwe ( vier keer knipperen.)

Als er geen WiFiverbinding is, zal je deze opnieuw moeten instellen.

RUB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nanke
Bedankt voor je reactie. Hij knipperde twee keer, dus geen Wifi. Maar hoe kan hij dan wel de grafiek van vandaag maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Omdat die grafiek sowieso gemaakt wordt, of 'ie nou data krijgt of niet. Of bedoel je dat je op de grafiek wel iets ziet gebeuren?

[ Voor 28% gewijzigd door Hahn op 18-05-2018 23:25 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanke
Ja, de grafiek klopt en komt overeen met de data van de slimme meter. Althans, tot gisteravond.
Sinds vanmorgen heb ik geen grafiek meer.
Opnieuw instellen via de wifi configurator maakt niet uit

Ik bekijk net de goodwe mails: hij rapporteert wel het geleverde vermogen van gister. Het totale vermogen klopt echter weer niet.

Ik ga ervan uit dat er problemen zijn met de goodwe server. Maar dan verwacht ik dat anderen dat ook hebben

[ Voor 38% gewijzigd door nanke op 19-05-2018 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:28
Je zou ook een DIN-rail kWh-meter kunnen (laten) plaatsen en daar een YouLess op aansluiten.
Die laat je dan vervolgens uploaden naar PVOutput. Zo heb ik het hier ook met mijn GoodWe. Ben ik ook niet afhankelijk van de fratsen van de Chinezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbish1973
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-03-2024
Hoi,

Heb zojuist even gekeken en de portal is gewoon online, en ik zie andere klanten ook gewoon verbinding hebben.
Denk dat het toch in de WiFi zit. Zeker gezien het twee keer knipperen.

Wat je kan proberen is het volgende:
. Klik kort op de knop op de omvormer tot je "WiFi reload" ziet staan.(niet reset... een keer verder klikken).
. Hou vervolgens de knop ingedrukt,
. Je krijgt " WiFi reloading" in beeld
. Als je de melding " succesfull" of "complete" is, probeer dan opnieuw de WiFi in te stellen

Mocht dit uiteindelijk niet lukken, dan hoor ik graag het exacte type omvormer van je, en welke internetboer je hebt ( met welk type modem.)

RUB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nanke
RUB, bedankt voor je reactie. Het is inmiddels gelukt de omvormer weer de WIFI te krijgen door hem via verbinding met een laptop in te stellen en opnieuw op te starten. Maar daarmee zijn de problemen nog niet voorbij.

De gegevens kan ik nu uitlezen via de portal, maar de app geeft nog steeds aan dat de omvormer offline staat. Ik heb daarna de nieuwste versie van de app geinstalleerd (iphone), daarna kon ik niet meer inloggen. Username/password wordt niet herkend. Opvragen van nieuw password lukt ook niet. Nieuwe gebruiker instellen lukt ook niet, omdat het serienummer al in gebruik is.

Daarna heb ik opnieuw contact opgenomen met Goodwe Nederland. Goodwe is nog bezig met het instellen van de nieuwe Europese server, deze problemen komen hierdoor en kunnen aanblijven tot begin juni. Tegen die tijd moet ik het opnieuw proberen en zonodig contact opnemen.

Goodwe Nederland is goed telefonisch bereikbaar en goed bereid om problemen op te lossen:
Hier de contact persoon:

Jet Yeung
Technical Support & Service Engineer (NL)
GOODWE POWER SUPPLY TECHNOLOGY CO.,LTD.
—————————————————————
M +31 (0)6 19886498 T +31 (0)30 7371140
A Franciscusdreef 42C 3565AC Utrecht Netherlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werfw00
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-02 14:43
@nanke , ik had dezelfde issue maar dat is vandaag opgelost.

In het inlogscherm van de app is het mogelijk geworden om de European server te selecteren. Doe dat en alles werkt weer als een zonnetje !
🌞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanke
Wat Goodwe heeft verteld klopt inderdaad. Bij mij werkt inmiddels ook alles weer als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05 08:23
Het blijft vervelend dat bij het inloggen in de app hij altijd je wachtwoord laat zien. Het ding onthoud op mijn oude android 5.1.nogwat niet dat ik dat wachtwoord niet wil zien. Historie is terug en de vervelende push berichten dat ik moest upgraden naar versie 3.1.3 terwijl 3.1.5. al op de telefoon stond lijken vandaag ook voorbij.

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1089987

Sinds 8 juni de panelen op het dak liggen. Alleen sinds vandaag problemen met de WIFI. Kan er wel in komen maar geeft steeds offline. system reset en reload lukt niet. Deze geeft steeds FAIL Wie heeft er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1094191

Sinds kort een nieuwe WiFi router waardoor verbinding down en dus geen registratie meer van opbrengst. Vandaag aan de nieuwe WiFi router gekoppeld, ging niet gemakkelijk:

Het beste resultaat bereik je door in te loggen op de server http://10.10.100.254 en dan vraag hij om je gebruikersnaam en WW. Ben je ingelogd dan kun je zelf je SSID van je router invoeren en het bijbehorende WW van je WiFi.

Hierna werkte het bij mij weer prima.

Jammere is wel dat alle historie, heb panelen sinds zomer 2015 niet meer zichtbaar is in de App ;-(

Hierover zojuist telefonisch contact gehad met Goodwe (goede info Nanke) en blijkt dat er een Europese, Australische en Primary Server is. Dit kun je selecteren in het inlog scherm van de app.

Mijn opbrengst-historie staat op de Primary server en mijn nieuwe data (lees vanaf vandaag) staat op de European Server. Gecheckt en klopt ;-)

Met enkele maanden (waarschijnlijk 2) zal alle data van de Primary naar de European server zijn overgezet waardoor in de App weer alle data sinds zomer 2015 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 520262

Hallo,

Sinds de 16de heb ik geen data en staat de omvormer Offline op de APP.
Ben op vakantie en kan weinig doen.

Sinds vandaag opeens weer online maar mis dagen en de maand opbrengst uit de mail van vandaag klopt niet met de gegevens uit de App.

Vreemd.

Iemand ook nog problemen toevallig?

Grt,

Sen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 520262

Ls.,

Ik heb overigens in het verleden contact gehad met Leo Luo.
Zie gegevens hieronder:

Via de App en telefoon altijd goed en snel geholpen.

Leo Luo
Technical Support & Service Suppervisor (NL)
GOODWE POWER SUPPLY TECHNOLOGY CO.,LTD.
—————————————————————
M +31 (0)6 42959168 T +31 (0)30 7371140
A Franciscusdreef 42C 3565AC Utrecht Netherlands

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 520262 op 20-07-2018 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1100595

sinds gisteren ook offline en dan uit zichzelf weer online. Teruglevering gaat gewoon door en je kunt op de omvormers aflezen maar vreemd is het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Mooi, (nee eigenlijk niet maar ...) dan ligt het niet aan mijn installatie :)
Gisteren enkele uren gemist, vandaag idem. Status op de omvormer is prima. Lijkt erop dat de data niet of niet goed worden verwerkt bij Goodwe. Serverproblemen of werkzaamheden oid.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 15:25
Hier ook problemen. Eerst een week gemist in mijn vakantie. Via de laptop moeten verbinden. Vandaag vliegt de verbinding er weer uit. Was al bang dat de omvormer het te warm had op zolder.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 23:19
Hier ook (Solax), begon ongeveer een week geleden. Het merendeel van de tijd offline. De data van Europese burgers moet opgeslagen worden in Europa. Mijn installateur vertelde me dat de data van Solax in een datacenter in Hengelo opgeslagen wordt..

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardman
Zag vanochtend bij alle goodwe omvormers waar ik bij kan rond het zelfde tijdstip dezelfde problemen. Ik denk dat primary log server in europa issues heeft.

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-03-2024
Lardman schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:54:
Zag vanochtend bij alle goodwe omvormers waar ik bij kan rond het zelfde tijdstip dezelfde problemen. Ik denk dat primary log server in europa issues heeft.
Dat is issues zijn is haast wel zeker.
Hier ook vreemd gedrag in de grafieken bij Goodwe.
Komt vast wel goed.
Leveren aan het net gaat gewoon door gelukkig.

Voorbeeld : https://imgur.com/a/XAZgZMZ

[ Voor 4% gewijzigd door reijndert op 03-08-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Ik heb sinds gisteravond helemaal geen verbinding meer met de omvormer. Wifi reset etc geprobeerd, maar geeft geen signaal meer. Leverancier zegt dat het aan mijn wifi ligt. Lekker dan. Heb er een tp link naast hangen. Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen? Lampje van de omvormer knippert 4 keer.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:13
Paul01 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:24:
Ik heb sinds gisteravond helemaal geen verbinding meer met de omvormer. Wifi reset etc geprobeerd, maar geeft geen signaal meer. Leverancier zegt dat het aan mijn wifi ligt. Lekker dan. Heb er een tp link naast hangen. Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen? Lampje van de omvormer knippert 4 keer.
Als de poer led knippert dan is er óf geen verbinding met de WiFi, (twee keer snel knipperen) of wél WiFi, maar geen verbinding met de server van Goodwe ( vier keer knipperen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Als er geen verbinding is met de router van Goodwe kan ik zelf daar iets in doen of is het dan helemaal aan Goodwe om dit na te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joergan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-04-2024
Ik heb contact gehad met goodwe. Hun reactie was dat ze bezig zijn met een nieuwe server en dat dat denoorzaak is dat de portal/uitlezen via de app af en toe niet werkt..

Grz j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Hebben jullie ook dat de Goodwe app een uur achterloopt? Dus dat de opbrengst van 21 uur bij 20 uur staat? Ik heb het via de website proberen te veranderen maar in de app blijft het verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:26
Ik heb dat de omvormer zelf stug een uur achter blijft lopen sinds ik deze online heb gezet. Kan de tijd wel wijzigen en dan blijft deze goed staan die dag, maar dan de volgende dag is alles weer terug. Staan de servers "toevallig" in Ierland of UK? N.b. het lijkt dat de timing van de data output nu iets consistenter is (1x per minuut) hiervoor zaten bij mij gaten van 30 seconden tot 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dk79
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-11-2021
Wij hebben sinds juli de panelen op het dak, maar hebben pas sinds vorige week internet, dus nu pas konden we inloggen etc. Ik heb de app sems portal, maar die crasht telkens nog voor ik een plant kan aanmaken. Dat probeer ik nu dus via de portal, maar daar krijgt hij mijn omvormer niet gevonden (ik heb qr code kunnen scannen, dat nummer gebruik ik om te zoeken). De omvormer heeft wel wifi, dat is gelukt, lampje brandt. Enig idee wat er nu mis gaat?
Ik begreep wel van de buren dat ook zij inmiddels niets meer zien via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
Lardman schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:54:
Het lijkt er weer op dat er dataproblemen zijn. Ik zie weer veel vlakke stukken in mijn grafieken van de oude en nieuwe portal.

Daarnaast lijkt het erop dat op de SEMS site extra data smoothing wordt toegepast, de data ziet er zelfs nog "gladder" uit dan van de oude site (wat een hoop problemen niet zichtbaar maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardman
Ik moet enorm wennen aan de SEMS portal.
Gelukkig hebben ze het uitzetten van de oude uitgesteld tot 29 oktober, dus ik stel de pijn nog even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:57
Ik moet ook enorm wennen aan de sems portal.
Vind die oude echt veel fijner en overzichtelijker.

Daarnaast is het zo als ik de nieuwe sems opstart ik een melding krijg dat er een update is, maar zodra ik deze confirm klapt de app eruit.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1126571

Ik heb sinds een week of 3 zonnen panelen op mijn dak liggen en elke dag werd door de Sems portal keurig bijgehouden hoeveel er opgewekt werd door het systeem
Echter vanaf 07-10-2018 worden de dagelijkse gegevens niet meer op de App aangegeven.
Heeft iemand hier ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-04 19:53
Mijn ervaring is dat het hier ook niet bijgewerkt wordt. Gewoon afwachten is het devies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dk79
Ik zie dat er enorm veel data mist. Als ik bij reports kijk zie ik dat er soms een half uur lang geen data verstuurd worden. In de grafiek op de app wordt de opbrengst dan 0 en er komen rare vlakke stukken. Ik probeer nu te achterhalen of het wifi problemen zijn maar het lijkt me stug dat ik die zelf niet opgemerkt zou hebben. Om een idee geven, het gaat om zo'n tien keer per dag, vaak meer dan 10 minuten per keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
Dat is inderdaad wat ik bedoel met de dataproblemen en is dus niet een geisoleerd geval. Het lijken vaste tijdstippen te zijn (heb ze nog niet over elkaar gelegd). De data lijkt ook niet te worden opgeslagen op die vlakke stukken. Als je de data downloadt, zie je de tijd een sprong maken. Het is mij op mijn omvormer niet opgevallen dat het Wifi lampje knippert, ik vermoed dus dat het niet is opgeslagen.
Het lijkt erop dat elke 1 1/2 uur er een data uitval is (of misschien na 2^22 milliseconden?).

[ Voor 3% gewijzigd door il-Principe op 24-10-2018 05:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-04 19:53
Volgens mij is alles gewoon opgeslagen en bij mij kloppen de grafieken ook weer, alles is bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik heb sinds 2 weken panelen met een Goodwe 3000-NS. Sems app en Wifi werkten netjes. Afgelopen vrijdag zijn slimme meters geplaatst, helaas niet even de omvormer uitgeschakeld en nu heb ik geen wifi verbinding meer. 2 korte flitsen- pause- 2 korte flitsen op de wifi led, wifi probleem volgens de manual.
Wat ik ook probeer, wifi reload, wifi reset met reload, hij komt niet meer online.
Blijft in probleem modus.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
sunnybird schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:09:
Volgens mij is alles gewoon opgeslagen en bij mij kloppen de grafieken ook weer, alles is bijgewerkt.
Bij mij is nog steeds dat om de 4870 seconden 1260 seconden geen data opgehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dk79
Zucht.
Onze internetverbinding is gereset geweest en sindsdien is de omvormer offline. Hij heeft internet, is ook zichtbaar als 'klant' op het modem, maar bij inloggen op de omvormer blijft hij melden geen verbinding te hebben. Ook blijft het lampje knipperen en is de inverter offline volgens de app en de site.
Ik heb inmiddels geen idee meer en KPN (de leverancier van het internet) ook niet want aan hun kant is niets veranderd.
Het rare: ik heb vanochtend een heel kort signaal gehad. Dat is ook als piek zichtbaar op de grafiek. Het enige dat ik toen deed was een plant 'weggooien'. We hadden er ooit twee op ons adres, maar aan de ene zat geen omvormer.

Moet ik nu werkelijk ook de andere weggooien, alle data verliezen en daarna opnieuw aanmaken? Beetje zonde eigenlijk. Of is er een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Toevallig ook een ander internet wachtwoord? Wat ik merk, is dat ons wachtwoord niet werkt omdat er een &-teken in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dk79
Nee wachtwoord is hetzelfde gebleven, heb nog wel wifi signalen aangepast, dat ging niet goed, maar terug op het oude wifi signaal helpt ook niet. Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dk79
Schiet mij maar lek. Hij is even online geweest toen ik wat aan de 'plants' online gedaan. Toen was hij een kwartiertje en daarna is hij weer offline gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lardman
Doet mij denken aan te zwak signaal of een modem dat AES en TKIP allebei ondersteund. Heb aardig wat goodwe ervaring en in dit geval zou ik hem gewoon WiFi reload en reset doen zodat je weer kunt inloggen in Solar-wifi WiFi (12345678) en met laptop inloggen op 10.10.100.253 al en dan de wizard door. Check meteen of je signaal boven de 15% uitkomt. Probeer eerst AES WPA2PSK. Werkt dat niet rinse repeat en dan op TKIP of WPA. Meestal is het dat nmlk.
Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door Lardman op 06-02-2019 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dk79
Dat heb ik eerder allemaal al gedaan. Hij blijft inderdaad zeggen 'zwak signaal' maar hij heeft wel verbinding en ik zie hem ook gewoon op de router (experiabox van kpn). Het heeft allemaal prima gewerkt tot 2 weken terug (het moment dat er een snelheidsverhoging kwam van kpn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardman
Kan nog zijn dat je nu op een ander kanaal zit waar de buren ook op zitten. Check nog eens met een WiFi analyser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dk79
Ook nog even naar de kanalen gekeken, dat lijkt geen probleem, buren zitten niet in de buurt.
Tijdens de wizard wordt ook aangegeven dat het netwerk goed is, maar hij lijkt gewoon niet naar buiten (het internet) te mogen. En waarom dat vandaag dan wel even kon (bij aanmaken nieuwe plant) geen idee. Irritant zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dk79
Ik heb de omvormer vanochtend een vast ip adres gegeven en dat ook in de omvormer zelf aangepast...hij doet het inmiddels een uurtje en dat is 4 keer zo lang als de afgelopen tijd. Ben benieuwd of dit dan de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardman
Hou ons op de hoogte. Als dit de boel oplost gaat ie in het arsenaal voor bokkende omvormers.
Heb zelf eens gehad met een fronius en dat getackeld door de fronius een IP adres buiten het dhcp bereik van de router te geven, maar wel in het zelfde subnet. fingers crossed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dk79
Hij doet het nog steeds en is dus vanochtend ook zelf online gekomen. Lijkt dus opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonbonnekes
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-04-2021

zou je een eigen topic willen openen, met een duidelijkere probleemomschrijving dat dit?

[ Voor 76% gewijzigd door teacher op 30-03-2019 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-05 17:53

Chielos

Inno Mini Cooper

Ik heb ook er last van. Wifi connected voor een aantal dagen. Daarna eruit.

Als je dan de router uitzet. Dan komt de solar-wifi ook niet terug. Resetten heeft ook geen zin. Ik heb een dt-5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonbonnekes
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-04-2021
ik hoorde zojuist dat er een probleemis bij Goodwe , dus geen paniek ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
Is blijkbaar toch lastig, dat uurtje vooruit. Zie hele vreemde curves en zie ook een delay in curves van 1 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hier al 2 dagen problemen met de verbinding van mijn Goodwe GW1500-NS, het oranje lampje knippert 4x met onderbreking. Volgens het plaatje op de zijkant is er sprake van een 'wifi server problem'. Mijn Ziggo modem toont echter dat de omvormer is verbonden en de webpagina van het apparaat is dan ook gewoon benaderbaar op het netwerk via mijn pc, maar de data op SEMS Portal worden niet bijgewerkt. Na een poos is het accesspoint van de omvormer niet meer te zien en is er op geen enkele manier meer verbinding te krijgen. Dan werkt WiFi Reset en is de omvormer weer benaderbaar via het netwerk, maar nog steeds dat 4x knipperende lampje. Ik heb al tig keer het WiFi-netwerk opnieuw ingesteld op het apparaat via Reset en Reload met talloze herstarts van zowel modem als omvormer en dan werkt het weer even, maar het probleem blijft terugkomen. Ik krijg het idee dat de WiFi-module van de omvormer slecht is, maar mogelijk weet iemand hier meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagenotfound
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-10-2021
Zelfde hier. Ligt aan Goodwe (knippert 4x), niet aan jouw verbinding (dan zou hij 2x knipperen). laatste tijd steeds vaker... Gisteren ook al geen verbinding met server. Vandaag wederom twee maal eruit.

App is trouwens ook niet veel soeps ondanks (of dankzij) de laatste twee updates. AC gegevens die ineens ontbreken, grafieken die er niet uitzien qua resolutie (tijdspanne), altijd maar die grafiek voor de volgende dag al in beeld zodra het in Azië 00:00 is (hier dus nog lang niet) etc.

[ Voor 10% gewijzigd door pagenotfound op 12-04-2019 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
@pagenotfound. Ik dacht dat het aan de WiFi-module van de omvormer ligt, weet je het zeker dat het probleem bij Goodwe ligt? Zojuist gebeld met Jet Yeung van Goodwe (bedankt voor de info @nanke) en die heeft me gevraagd een screenprint te sturen van de WiFi-instellingen in mijn Ziggo-modem. Dat modem werkt overigens probleemloos met alle andere apparaten, zowel bedraad als draadloos. En ook de omvormer heeft er 2 weken probleemloos mee verbonden. Terwijl ik hier aan het typen ben is de omvormer weer spontaan online gekomen, nu met een permanent brandend oranje lampje en de verbinding met SEMS Portal werkt ook weer, de vraag is echter hoe lang.

[ Voor 4% gewijzigd door Megalodon_67 op 12-04-2019 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 21:51

Daytona

Autoracen is voor watjes

Bij mij van 14.30 tot zo'n 15.30 ook geen data op de sems app en sems portal.
Omvormer knippert 4 keer oranje. Wifi configuratie doorgelopen, omvormer even uit gezet.
Nu logt Sems portal weer. Maar de grafiek in de main view van de Sems app is nog steeds vlak. Terwijl de daily generation info wel lijkt te kloppen, en de grafiek bij het omvormer venster ook.

Installatie draaide sinds 19 februari probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagenotfound
@Megalodon_67 Dat zou natuurlijk kunnen, een kapotte Wifi-module. Maar 4x knipperen suggereert normaliter echt een serverprobleem aan de kant van Goodwe, niet aan jouw kant.

Bij mij blijft de Wifi module van de Goodwe (via het lokale IP adres welke de DHCP van je router uitdeelt) gewoon benaderbaar - dus ook wanneer de powerled 4x knippert. Ik kan dan dus gewoon inloggen op de wifi-module die dus wel verbinfing heeft met het netwerk. Voor mij is dat dé bevestiging dat de Goodwe (SEMS) server gewoon niet benaderbaar is... Je wifi-module probeert dan wel steeds de server van Goodwe te bereiken om zijn data door te geven maar krijgt domweg geen gehoor (overbelaste server die misschien wel in Verweggistan staat). Zodra je wifi-module weer eens gehoor krijgt aan de Goodwe-server dan stuurt 'ie alsnog alles door wat 'ie intussen heeft verzameld aan data.

Denk dus toch echt dat dit aan de Goodwe server ligt waar de data naartoe verzonden moet worden en niet aan jouw Wifi-module of lokale router. N.b.: ik zit niet bij Ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardman
Vanuit de omvormer pagina op 10.10.100.253 ( of 254) kun je onderaan de status van de logserverm achterhalen. Als deze op status "pingable" staat dan hoef jij niets te doen en ligt het probleem niet bij jou naar alle waarschijnlijkheid. Tot nu toe doet de logging het bij mij zonder gedonder de afgelopen dagen, maar fingers crossed ( zit ook bij ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
Bij mij was het vandaag van 9 tot 12 ook grote delen vlak. Probleem zal wel bij Goodwe zijn. Ik heb tot nu toe maar 1 keer zelf een dataprobleem veroorzaakt door m'n modem uit te zetten, voor de rest waren alle storingen extern gerelateerd. Maar goed, vandaag was niet echt een dag om vele te loggen.

Dat van het acheraf doorsturen van data na storing, dat heb ik nog nooit gezien, volgens mij is een keer gemist gewoon kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Lardman schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:23:
Vanuit de omvormer pagina op 10.10.100.253 ( of 254) kun je onderaan de status van de logserverm achterhalen. Als deze op status "pingable" staat dan hoef jij niets te doen en ligt het probleem niet bij jou naar alle waarschijnlijkheid. Tot nu toe doet de logging het bij mij zonder gedonder de afgelopen dagen, maar fingers crossed ( zit ook bij ziggo)
Ik zie dit item nergens, ik zie maar 3 pagina's: Wizard, Advanced, Management en onder de wizard staat altijd deze melding: Cannot join the network, maybe caused by: router doesn’t exist, or signal is too weak, or password is incorrect, ook als alles werkt.
il-Principe schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:23:
Dat van het acheraf doorsturen van data na storing, dat heb ik nog nooit gezien, volgens mij is een keer gemist gewoon kwijt.
Hier niet, als er geen verbinding was zie ik in de grafiek weggevallen blokken, maar na het online komen worden die weer netjes bijgewerkt.

@pagenotfound. Hier hetzelfde, de SSID-naam staat weer op standaard de volgende dag. Ik vond het niks dat het accesspoint zich bekend maakt als solarinstallatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Megalodon_67 op 12-04-2019 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagenotfound
@Megalodon_67 Dan hebben wij dezelfde software op de wifi module (hier V.1.0.3.8).
Inderdaad geen informatie over de server en zeer beperkte mogelijkheden. Die "foutmelding "staat er bij mij ook, maar is eigenlijk geen foutmelding (lekker misleidend) maar een "tip"...

Heb voor de Goodwe kort twee Omnik TL3's gehad. Die wifi-software was veel uitgebreider (niet te verwarren met de omvormer software die bijvoorbeeld je omvormer zelf met mpp tracker stuurt - dat was een drama, daarom Goodwe...). Als je inlogde op de wifi-module zag je daarin o.a. per minuut alle verzamelde data van ac en dc zijde.

Iemand trouwens voor elkaar gekregen om de SSID te wijzigen? Eerst geprobeerd via lokaal ip adres. Volgende dag als omvormer wakker wordt komt oude standaard SSID terug.....
In software v.d. wifi-module staat waarschuwing dat je dat SSID beter kunt wijzigen via direct inloggen op het accespoint IP van de wifi-module (dat is idd 10.10.100.253 wanneer je inlogt op het Accespoint / Wifi signaal van de Goodwe zelf) dus vooruit, dat maar eens proberen. Zelfde resultaat. Werkt wel, maar de volgende ochtend is de standaard SSID weer terug...

Wellicht onthoudt hij het wel als je de wizard gebruikt en alles opnieuw instelt, nog niet geprobeerd (geen prioriteit nu).

[ Voor 13% gewijzigd door pagenotfound op 12-04-2019 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagenotfound
Vanaf 8:40 weer geen verbining met de server. Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 23:28
Ik zag hem vanmorgen rond die tijd ook even de knipperreeks van 4 pulzen geven. Maar beneden op de smartphone geen probleem te zien. Terug naar zolder en brande het lampje continu. Dus hoe vaak hij de verbinding met de server verliest weet ik niet maar zie daar niets van in de logging

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Bij mij vanaf 09.00 geen verbinding.

[ Voor 5% gewijzigd door Daytona op 13-04-2019 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377399

De afgelopen 3 dagen valt de GoodWe server steeds een paar uur per dag uit. Vanochtend is de server weer uit, sinds 08u45.

Blijkbaar heeft de server problemen of zijn ze onderhoud aan het plegen. Het heeft natuurlijk geen invloed op je omvormer - die blijft doorgaan met stroom van je zonnepanelen leveren. Zodra die server weer werkt, wordt het grafiekje helemaal bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Ik vind het nogal misleidend om een probleem met de cloudserver van Goodwe te omschrijven als een 'wifi server problem', want dat staat dus op het apparaat. In het gesprek gisteren met die medewerker van Goodwe viel me ook op dat ie nogal erg zijn best deed om mijn modem als oorzaak te zoeken. Maar goed, nu ik weet dat het aan Goodwe ligt kan het me allemaal wat minder schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Megalodon_67 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 11:26:
Ik vind het nogal misleidend om een probleem met de cloudserver van Goodwe te omschrijven als een 'wifi server problem'
Mee eens, had beter een 'netwerk server' of 'cloud server' kunnen heten, maar waarschijnlijk is het gewoon de eerste vertaling die de Chinese ontwikkelaar op Google Translate tegenkwam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybevD
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-11-2020
Hier ook al een paar dagen hommeles: regelmatig geen gegevens gedurende meerdere uren per dag. Vanmorgen wel goed opgestart, maar geeft vanaf 11.20 uur geen data meer. Ik kan ook niet in de wifi van het apparaat komen: ik krijg de melding "kan geen verbinding maken met dit netwerk".
Jammer dat het na twee maanden zonder problemen nu ineens hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrieske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-05 16:21
Over tijdje krijg ik ook een goodwe omvormer.
Ik laat de wifi module voor mijn nieuwe panelen maar uit denk ik, als ik dit zo allemaal lees. Ook ivm privacy en security. Kan net zo goed 1x per maand even op de display kijken wat de opbrengst is.

Kun je wifi echt helemaal uitzetten of moet je gewoon het standaard wachtwoord aanpassen van de goodwe zodat niemand er bij kan?

Of heeft de portal echt substantieel meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
@vrieske. Ik denk dat als je de panelen eenmaal hebt liggen je toch wel wil weten wat ze produceren en ga je niet tevreden zijn met 1x per maand of 1x per week kijken, het is toch een beetje verslavend. Bovendien wil je kunnen monitoren of het goed gaat, ook bij een PV-installatie kunnen zaken stuk gaan en als je daar pas achter komt in de zomer na een maand heb je flink wat kWh's laten liggen. De module staat standaard aan met een standaard wachtwoord en standaard SSID. Dus iedereen die een Solar WiFi-accesspoint ziet kan dan proberen om daar in te komen. Je kan eventueel wat extra investeren in hardware en zelf gaan loggen zonder dat die Chinezen in je systeem kunnen mee gluren, kijk dan eens naar dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagenotfound
@vrieske Je kunt bijvoorbeeld het wifi kaartje losschroeven en loskoppelen als je niet wil dat er überhaupt gelogd wordt en er een zichtbaar wifi signaal wordt uitgezonden (waarvan je het wachtwoord uiteraard wel gewoon kunt wijzigen)

Je kunt de wifi-kaart eventueel ook vervangen voor een lan-module (ook wel Goodwe LAN box genoemd). Of de kosten daarvan opwegen tegen de baten, dat zul je dan voor jezelf moeten bepalen...

Verder wat @Megalodon_67 zegt. Ik zou er gewoon gebruik van maken, maar zeker als je geïnteresseerd bent in de techniek. De logs die je via de sems portal kunt maken bieden veel informatie over je systeem, zelfs met alleen de app of het web portal krijg je interessante en relevante info te zien over het functioneren van je investering. Je kunt er veel van leren.

Je kunt het zo gek maken als je wilt (eigen kWh meter op je rail, die via s0 op een raspberry pi of soortgelijk met domoticz / of een YouLess, inclusief loggen van je "slimme" meter via de p10 poort, alle logs daarvan ook naar pvoutput.org etc. etc. etc.) - ja, het einde kan ook zoek raken...

Maar wat je zegt: je kunt ook op de omvormer zelf kijken voor momentopnames - als dat voldoende is voor jou :) Echter, je zit vast niet voor niets op Tweakers, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Laatst online: 11:39
Ook hier de hiervoor genoemde problemen met het SEMS portal; een paar dagen heeft t prima gewerkt, nu weer niet, en het is onduidelijk of het aan een aanpssing van m'n wifi (van WPA/WPA2 naar WPA2) ligt of aan de Goodwe servers.

Wel valt mij op dat steeds de AP Solar-wifiXXXXXXXX in de lucht komt, ook toen het SEMS portal "generating" en online gaf. Uit de installatie instructies begrijp ik dat deze AP na configuratie weer uit de lucht zou moeten gaan.

Herkent iemand dit probleem, of ben ik de enige?

EDIT: Nog iets vreemds, wanneer ik ping naar de omvormer krijg ik heel af en toe een duplicate packet (nog nooit meegemaakt!):
4 bytes from 10.0.0.13: icmp_seq=7 ttl=254 time=15.4 ms
64 bytes from 10.0.0.13: icmp_seq=8 ttl=254 time=18.9 ms
64 bytes from 10.0.0.13: icmp_seq=9 ttl=254 time=98.8 ms
64 bytes from 10.0.0.13: icmp_seq=9 ttl=254 time=114 ms (DUP!)
64 bytes from 10.0.0.13: icmp_seq=10 ttl=254 time=13.9 ms
64 bytes from 10.0.0.13: icmp_seq=11 ttl=254 time=11.1 ms
64 bytes from 10.0.0.13: icmp_seq=12 ttl=254 time=3.51 ms

[ Voor 34% gewijzigd door dingo35 op 28-04-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
@dingo35. Op dit moment werkt SEMS Portal weer eens niet, het ligt dus niet aan jouw installatie. Het accesspoint van je omvormer blijft gewoon 'in de lucht' na configuratie, anders zou er geen verbinding kunnen zijn met je router en dus ook niet met SEMS Portal. Na configuratie is een herstart van de omvormer noodzakelijk, dan gaat het Solar-accesspoint uiteraard even offline, dat is wat ze bedoelen in de manual.

[ Voor 22% gewijzigd door Megalodon_67 op 28-04-2019 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Jep, hier ook weer een vlakke lijn vanaf een uur of half negen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:21
Klopt om 8.10 ging hij offline 😪

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankrox
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Hier ook offline sinds 0810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
Bedankt voor de meldingen, scheelt weer heel wat uitzoek-tijd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1205734

hier ook beide omvormers offline sinds 08:10, heb netwerk sniffer ingeschakeld en beide omvormers proberen elke minuut hun serienummer door te sturen naar een server in duitsland die eigendom is van alibaba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1205758

Hier ook offline vanaf 08.10 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
Op mijn mobiel bekijk ik altijd de data via de oude eu site (omdat dat zonder inloggen ging). Toen deze gedeeltelijk "offline"/stuk ging, kon ik nog wel de grafieken zien en data downloaden (met 1 uur vertraging), maar de real time data was niet beschikbaar. Alleen de totale opbrengst was wel actueel. Maar sinds vandaag is de real time data weer zichtbaar (maar wel met een uur vertraging). Vandaag zag ik daar niks "offline" zijn, alle data was beschikbaar.

Maar al deze problemen met de data doet mij niet echt professioneel aan voor een bedrijf dat al een tijdje omvormers produceert. Je zou toch al een beetje kennis hebben opgedaan hoe je alles moet doen, maar mijn indruk is dat men niet echt weet waar welke data staat, laat staan ook nog een beetje goede support geven dat meer is dan dat het probleem standaard door de gebruiker wordt veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:04

Typhone

Who Dares Wins

Gisteren ook offline om 08:10 ongeveer... komt die data (hij heeft wel staan opwekken) nog gecorrigeerd terug in de grafieken of blijf ik een dag houden met 0.03 kWh opbrengst?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:28
Als je handig bent dan bouw je zelf een logger met een ESP8266 die je aan de RS485-bus van de Goodwe hangt. Wifi module eruit en gaan met die banaan. De ESP8266 kan dan rechtstreeks uploaden naar PVOutput.
Zie https://github.com/jantenhove/GoodWeLogger voor meer uitleg.

Als 'backup' heb ik nog een extra kWh-meter op de groep van de zonnepanelen. Aan die kWh-meter hangt een YouLess LS120 die kijkt naar de pulsjes van de kWh-meter. Ook leest hij de P1-bus van m'n slimme meter uit. Beide waardes pompt hij naar PVOutput zodat ik mooi kan zien wat m'n bruto productie is, import, export e.d.

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 29-04-2019 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Typhone schreef op maandag 29 april 2019 @ 07:27:
Gisteren ook offline om 08:10 ongeveer... komt die data (hij heeft wel staan opwekken) nog gecorrigeerd terug in de grafieken of blijf ik een dag houden met 0.03 kWh opbrengst?
Het (huidige) dagtotaal en het eindtotaal worden goed bijgehouden in je omvormer en deze kan je altijd op de display van de omvormer lezen. Zodra de verbinding met de server opkomt (en lang genoeg stabiel blijft) krijgt de server dus de juiste totalen door. In mijn ervaring tot nu toe worden ook alle periodieke data voor het grafiek doorgeven (tenzij je de omvormer verwijdert en opnieuw toevoegt).

Maar gisteren was de server de hele dag na 8.10 uit, en vanochtend is ie weer uitgevallen. De server is weer in de lucht, het eindtotaal in de app komt overeen met de omvormer, het dagtotaal en periodieke data van vandaag kloppen weer, maar het dagtotaal en grafiek van gisteren zijn nog steeds fout. De server krijgt wel data van duizenden omvormers, dus het zou kunnen dat het even duurt voordat die allemaal bijgewerkt zijn, maar ik ben niet erg hoopvol.

UPDATE: dinsdagmiddag - twee dagen na de serveruitval van zondag - is het dagtotaal voor zondag nu correct en de grafiek voor zondag volledig aangevuld. _/-\o_

Ik noteer sowieso iedere maand het eindtotaal in een spreadsheet, dat is uiteindelijk goed genoeg voor mijn doeleinden. De app is meer een manier om te controleren of alles nog goed werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 377399 op 30-04-2019 15:40 . Reden: Aanvullende info over totalen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Enige verschil met gisteren is dat ik nu wel zie dat hij ‘online’ is. Gisteren heb ik de hele dag de omvormer niet online gezien.

Systeem ligt er nu ruim een maand maar dit soort zaken vind ik wel ‘slecht’. Tijd om de door Thinkpad aangedragen oplossing eens uit te vogelen zodat ik daar niet meer van afhankelijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 10:30
Typhone schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:50:
Enige verschil met gisteren is dat ik nu wel zie dat hij ‘online’ is. Gisteren heb ik de hele dag de omvormer niet online gezien.

Systeem ligt er nu ruim een maand maar dit soort zaken vind ik wel ‘slecht’. Tijd om de door Thinkpad aangedragen oplossing eens uit te vogelen zodat ik daar niet meer van afhankelijk ben.
Hier hetzelfde. Vanmorgen om 08:00 laat hij er weer uit, na een beetje data te hebben gegenereerd. Nu wel 'online' in de portal, maar geen data.

Binnenkort ook maar eens een weekendje reserveren om te kijken of ik naar de Synology uppen en dan naar pvoutput.

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Inderdaad slecht die Goodwe portal. Gisteren was het zondag, dus blijkbaar geen mannetje beschikbaar om de boel te resetten en dan op maandag werkt het nog maar half want ik zie geen grafieken. Ik vraag me af waarom ik lokaal via de webpagina van de omvormer alleen maar de WiFi-settings kan instellen en niet ook de waarden die onder de menutoets van het apparaat zit kan veranderen en de actuele waarden uitlezen. En dan nog zoiets raars, waarom zie ik de interne temperatuur alleen via de portal en niet via de menutoets?

[ Voor 3% gewijzigd door Megalodon_67 op 29-04-2019 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik moet me in het technische deel nog verdiepen. In elk geval komend weekend aan de slag met een raspberry pi voor domoticz. Daarna eens uitvogelen hoe ik allee zelf kan monitoren via die kWh DIN rail. Ik heb overigens zo’n dingetje thuisliggen van Plugwise (zo’n 20A ding voor in de meterkast op de groep van de zonnepanelen).

Opdat de Tweaker in mij moge ontwaken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
Zie dat het momenteel wel weer draait echter met een uur vertraging en de data van gister is niet bijgewerkt.

Idd slechte zaak en lijkt me overbelast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
Bij mij laadt de app vreselijk traag, en geeft geen grafiek, maar rapporteert nu wel mijn omvormer "generating".

Het vreemde is dat een vriend van mij die ook een GoodWe omvormer heeft, gisteren en vandaag gewoon online gebleven is. Blijkbaar zijn er meerdere servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:22
Mijn ervaring leert, dat als de omvormer in de off-line stand afmeldt, het de dagopbrengst noteert die het op dat moment had. Vaak of eigenlijk altijd, meldt de omvormer zich de volgende ochtend weer goed aan, de totaalstand is dan wel in orde, als je de totaalstand van de dag ervoor 's ochtends hebt genoteerd, is de dagopbrengst terug te rekenen, wel even de gegeneerde kwh van de huidige dag eraf halen.
Het frappante is dat de omvormer de hele week goed de gegevens doorgeeft en van het weekend begint te haperen, dat haperen is wel vaker voorgekomen, maar het leek zeer soepel te werken de laatste tijd.
Omdat de omvormer 's ochtends bij het krieken van de dag zich altijd goed aanmeldt lijkt het op overbelasting van de server te gaan, immers gaat de zon van Oost naar West op, echter zodra alle systemen in Europa genereren begint het geheel te zuchten onder alle data (vermoeden). Als de periodes tussen de uitval kort zijn wordt het laatste uur vaak nog wel rechtgetrokken, als het langer is vervalt de data en zie je een flatline op het laatste doorgegeven vermogen of helemaal geen lijn.
Ik dacht eerst dat het de Wifi verbinding was die buiten bereik was, maar met alle commentaren uit dit topic lijkt het toch bij de Goodwe servers te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

UPDATE m.b.t. dagtotalen en grafieken na uitval GoodWe server...

Zoals jullie weten viel de server zondag 28 april om 8.10 voor de rest van de dag uit, maandag 29 april was die weer in de lucht, mijn eindtotaal klopte, maar de grafiek en het dagtotaal van zondag waren niet goed.

Maandag viel de server een paar keer in de ochtend uit, dagtotaal en grafiek waren incorrect, maar later in de dag werd de grafiek en het dagtotaal (voor maandag dus) toch goed weergegeven... De grafiek en het dagtotaal voor zondag waren nog steeds niet correct helaas.

Maar vanmiddag (dinsdag 30 april) was ineens het dagtotaal voor zondag correct, en de grafiek ook volledig weergegeven. :) Blijkbaar houdt de omvormer deze datapunten bij totdat die ze aan de server kan doorgeven, en vermoedelijk had/heeft de server het zo druk met het ontvangen van al die gegevens van al de in europa geïnstalleerde omvormers, dat mijn omvormer pas vanmiddag verwerkt waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
Maar het dagtotaal van gisteren klopt niet meer. Ik denk dat het in het overzicht 2 keer meegenomen is.

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
idd mijn missende dag opbrengst van afgelopen zondag staat er ook weer netjes tussen. jammer van de storing maar als het nadien toch weer netjes weergegeven wordt dan vind ik het niet zo erg.
denk dat goodwe wat te populair worden er teveel nieuwe bijkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Zondag had ik een opbrengst van 18kWh (a.d.h.v. het verschil tussen totale opbrengst volgens omvormer en semsportal), maar Semsportal geeft nu een gecorrigeerde dagopbrengst van 120kWh (I wish!) voor die dag aan.
M'n totalen kloppen nu dus ook niet meer.
Gelukkig heb ik pvoutput erbij draaien, een daar de 28e manueel gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagenotfound
Inderdaad, er gaat heel wat mis op / met de Goodwe Sems server... Mijn maandtotaal is halverwege vandaag ineens meer dan 100kWh gestegen haha. April was niet slecht hoor, maar 100+ erbij in een dag? Nee...

Server is gewoon bal, met alle gevolgen van dien. Zodra serverproblemen langer aanhouden klopt dus dagopbrengst op server SOMS (daarom heet het SEMS 8)7) niet meer en dus maandtotaal SOMS ook niet meer (die rekent server a.d.h.v. dagtotalen optellen, dat doet je omvormer dus niet zelf hè). Het totaal opgewekte vermogen (sinds je goodwe draait) op server is daarentegen wel juist, immers wordt die specifieke waarde wél door je omvormer gelogd en doorgegeven.

Waar de fout zit is mij om het even (slechte server, slecht programmeerwerk sems portal / app). Persoonlijk vind ik de logs die je uit webportal kunt draaien belangrijker. De info daarin is de info die je omvormer verstuurt. Weet a.d.h. daarvan --bijvoorbeeld-- precies wanneer er vogelpoep op welke string zit (kan ik niet zien, plat dak <+:)) Handig toch!!

Enige data die uiteindelijk klopt is de data die je omvormer zelf logt en doorgeeft zoals spanning en stroom alle strings, spanning, stroom, vermogen ac zijde, temperatuur... Maandtotaal zit daar dus NIET bij, die berekent het portal, zoals gezegd.

[ Voor 15% gewijzigd door pagenotfound op 30-04-2019 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Laatst online: 12:05
Ook bij mij is het offline sinds maandag 8:10. Maar tot op heden geen nieuwe verbinding binnen gekregen. Zowel via de app als via de webportal.
Is er nog iets wat ik zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
Knippert de gele led?

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Laatst online: 12:05
Nee deze brand constant. Via de app kan ik de wifiverbinding opzetten en dat lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
@Michieas. Je kan je vraag eventueel mailen naar leo@goodwe.com of jet@goodwe.com, vermeld dan het serienummer van je omvormer. Het enige 'probleem' wat ik momenteel heb is dat het dagtotaal van 29 april dubbel staat geregistreerd bij SEMS (zoals hierboven al aangestipt) en de daggrafiek van 30 april vanaf 18.00 uur niks meer weergeeft. Maar dat is voor mij niet genoeg aanleiding om daar voor te gaan mailen/bellen.
Pagina: 1 2 3 Laatste