Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
merlin1201 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:29:
mijn script lig er dus uit? meer die er last van hebben?
Los van een script ligt sems er sowieso weer uit?
Ik zie niets in de app of op de website, maar volgens enelogic lever ik terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:38
Hier kan ik gewoon de Sems pagina bekijken dus die site lig er zeker niet uit, ook de app werkt gewoon.
Uiteraard lever je altijd terug want dat gaat rechtsreeks op je slimme meter.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Tenzij de panelen niks doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 20:53
De api ssl cert is expired ... heb in mijn php script toegevoegd om de check te skippen

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekejoeke
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:39
Heb geupdate naar 1.3.3 maar nog geen data op pvoutput binnen gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:25
Toekejoeke schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:47:
Heb geupdate naar 1.3.3 maar nog geen data op pvoutput binnen gekomen..
Waar heb je het script op draaien? Vermoedelijk een Linux omgeving, zoals bijvoorbeeld een Raspberry Pi.
Let er op dat de nieuwe versie van het GoodWe script vanwege de aanwezigheid van een nieuwere versie van een component minimaal Python 3.6 vereist. Raspberry Pi OS Stretch bevat een oudere versie van Python. De nieuwste versie van Raspberry Pi OS Buster bevat Python 3.7.3, daar werkt het nieuwe script wel.
Je kunt de versie van je Python checken via het commando:
code:
1
python3 -V

Anders kun je via
code:
1
sudo journalctl -u gw2pvo -f
in het log kijken wat voor error melding er eventueel verschijnt.

[ Voor 8% gewijzigd door Ralfie165 op 01-07-2020 22:17 ]

 iPhone 14 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Helaas hier weer problemen met het script van markruys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:23
merlin1201 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 06:50:
Helaas hier weer problemen met het script van markruys
Hier werkt hij nog gewoon:
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=85722&sid=76000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Oei mijn goodwe geeft fault aan vanaf gisteren middag.
Straks eens een reset uitvoeren.
Update: reset werkte niet maar inmiddels de fout gevonden, geen verbinding met het netwerk, Lag de stop eruit in de meterkast, dat is ook voor het eerst.

[ Voor 48% gewijzigd door merlin1201 op 10-07-2020 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacen007
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 13:40
Sinds gisteren ook een PV installatie op het dak.
Met een Goodwe GW2500-XS omvormer...

Groen lampje van de omvormer brand, er wordt stroom teruggeleverd, dus dat is goed.

Nu heeft dat ding gisteren 10 minuten verbinding gehad met mijn wifi, en daarna niet meer...
Wifi reset geeft een fail... en wifi reboot ook...

knipperent geel lampje... 2x pauze 2x etc.

Mijn eigen wifi werkt prima, maar ik zie de Solarwifi niet op de beschikbare netwerken lijst van zowel mijn laptop als m'n telefoon... dus ik kan de instellingen van de omvormer niet wijzigen.... waarom kan zo'n ding niet gewoon aan de LAN kabel?

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Ik heb een andere goodwe maar daarvoor kan ik een wel een netwerk dongel kopen, maar ik geloof dat de aansluiting niet zo handig is want dan moet er iets qua software aangepast worden.
Ik zou eens kijken of je bereik naar de omvormer wel goed is, hangt deze op zolder of zo?
Dan zou je met een accesspoint kunnen werken, anderzijds kan natuurlijk ook die wifi module defect zijn.
sux6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacen007
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 13:40
merlin1201 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 06:53:
Ik heb een andere goodwe maar daarvoor kan ik een wel een netwerk dongel kopen, maar ik geloof dat de aansluiting niet zo handig is want dan moet er iets qua software aangepast worden.
Ik zou eens kijken of je bereik naar de omvormer wel goed is, hangt deze op zolder of zo?
Dan zou je met een accesspoint kunnen werken, anderzijds kan natuurlijk ook die wifi module defect zijn.
sux6
Ik verwacht inderdaad dat het aan de wifi module van de omvormer ligt, aangezien ik geen netwerk van dat ding detecteer zelfs als ik er naast sta.

• Pieterjan12
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-12-2020
Beste,
Ik heb ook een Goodwe omvormer.
De verbinding met de wifi is enkele dagen geleden om een onduidelijke reden weggevallen.
Ik heb de verbinding nu terug gemaakt.
Ik zie nu wel dat er geen data doorgegeven is voor de dagen dat de wifi-verbinding plat lag. Komt dat nog? Of is dat verloren?
Indien dat verloren is, dan is dit wel ambetant voor de opvolging.
Alvast bedankt!
Pieterjan

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Ik denk dat de buffer die je Goodwe omvormer heeft niet groot genoeg is om de data van de afgelopen dagen op te slaan.

Wat ik met de mijne wel heb gezien is dat het totaal geproduceerde wel weer wordt overgezet en in je overzichten verschijnt. Je totaal productie gaat dus niet verloren maar je productie over een paar dagen mogelijk wel.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danvis
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-05-2023
Hoi, ik heb nu bijna 3 weken panelen met een Goodwe omvormer. De omvormer heeft een goede WiFi verbinding.
Ik kan inloggen op de site en via de app, maar kan geen gegevens uitlezen, de omvormer is offline. Volgens de leverancier van mijn panelen is er een storing bij Goodwe. Heeft iemand anders dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Nope, mijn GoodWe doet gewoon zijn werk. Met het huidige weer is dat niet zo heel erg veel maar daar kan het ding niks aan doen.

Zie je foutmeldingen op je GoodWe zelf? Welke GoodWe heb je? Weet je omvormer wel de weg naar je internet toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danvis
Alleen de melding Offline. Ik denk inderdaad dat de omvormer de weg naar het internet niet weet (ik ook niet😀). WiFi is wel goed verbonden, ik kan ook de gegevens in de omvormer zien als ik daar op inlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekejoeke
Wat is de status van de lampjes op je omvormer? Knipperen deze ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 07:28
@danvis als je ingelogd bent kun je zien of de server van goodwe pingable is.

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danvis
Toekejoeke schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:46:
Wat is de status van de lampjes op je omvormer? Knipperen deze ook?
Nee, de lampjes zijn branden, ze knipperen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danvis
Lardman schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:08:
@danvis als je ingelogd bent kun je zien of de server van goodwe pingable is.
Wat is “pingable”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 07:28
Dat staat in beeld onderaan en het betekend dat omvormer en goodwe server met elkaar kunnen praten.

Als het oranje en groene lampje permanent branden heb je verbinding en moet je kijken of omvormer wel juist aan je"plant" gekoppeld zijn.

Kom je er niet uit mag je gewoon goodwe service bellen in Utrecht, Google even het telefoonnummer.

[ Voor 55% gewijzigd door Lardman op 12-12-2020 13:58 ]

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danvis
Op de site staat: zie afbeelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1T9pr6lygjzOtQgaB_rg57Y3Os=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4VLt3pVjcftBNXK8jSlcscYR.png?f=fotoalbum_large

Ik zal maandag gaan bellen, bedankt voor deze tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuijk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 22:34
Heb exact hetzelfde.

Reboot, WIFI opnieuw geconfigureerd, AdGuard uit, check in Unifi systeem. Kan wel uitsluiten dat het probleem aan mijn kant ligt, Net mail gestuurd dus ben benieuwd wat het probleem is.

Zie grafiek: krijg dus wel gegevens door alleen het live dashboard laat niets zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ni4Ky5zhe3270cdJuvzlgqRTxZo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FX4FP9cYtLYyWrHoEXpBFUFu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door lbuijk op 20-12-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danvis
Ik heb vorige week contact gehad met de leverancier van de panelen/omvormer. Die zeggen dat er een update van Goodwe komt omdat niet alle serienummers van de omvormers “bekend” zijn. Dus ik wacht met smart de update af, zou een dezer dagen zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierten
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-12-2024
Hallo,

Klein vraagje mbt het offline zijn van een omvormer.
Klopt het dat een omvormer volledig uitvalt als er geen zon is. Zelfs geen display. :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUhTrzpmHGev33TnpWmQa7pLmt8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DuMh7477X0TWIok93ASdHbFT.jpg?f=fotoalbum_large

Mvg,
Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Dat is wat mijn Goodwe al vier jaar doet, die komt pas tot leven als de panelen voor voldoende spanning zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevisto1
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 31-01-2021
We hebben sinds nov 2020 zonnepanelen. En vandaag eindelijk een keer een goede dag. Zeg mijn app sinds 14 uur offline. Op de omvormer knippert het oranje lampje de ene keer 2 keer snel de andere keer 4 keer snel. En soms brand het rode drie hoekje. Mijn vraag is wat gebeurd er nu met de stroom wordt dat gewoon op gewekt en gaat dat gewoon naar de meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Volgens mij wordt de stroom gewoon opgewekt en staat los van een evt netwerkverbinding.
Zodra die verbinding weer werkt zal het met terugwerkende kracht weer zichtbaar worden in je app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:49
Ik heb een GoodWe 3600D-ns met wifi. Geïnstalleerd 3 weken geleden. Na een week viel de wifi verbinding weg. 2x knipperen.
Als ik niks doe dan start hij de volgende dag gewoon weer op en is er wifi verbinding. Gedurende dag valt het weg.

Ik heb het systeem een vast IP gegeven, ook vanuit de router. Heb een ander DNS op ingegeven op GoodWe dan wat er stond. Eerst eigen (pihole) daarna Google. Geen verbetering.

Ik wil het nog een keer goed controleren voor ik contact leg met leverancier.
Weet iemand waar ik log bestanden kan inlezen om zo beter te troubleshooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd55
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-10-2021
Vraag ik heb een Goodwe omvormer (Type GW 2500-NS) en gebruik de APP van Sems portal, als ik thuis ben kan ik de levering precies aflezen via de app en kan de grafiek zien, goeie verbinding.
Maar zodra ik van huis ben met de mobiele telefoon op zak gaat de leveringsgrafiek meteen op nul levering.
Terwijl de thuis wifi verbinding gewoon in stand blijft en er niets wordt gewijzigd aan de verbinding van de omvormer met de wifi, wat is hier aan de hand wat heb ik verkeerd geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Wij hebben sinds afgelopen Woendag een goodwe omvormer (toen zijn ook de panelen gelegd), ik kan de Goodwe in het netwerk zien want ik kan ook naar zijn LAN ip gaan en inloggen om het summiere management systeem.

Echter is deze niet toe te voegen aan de app, hij geeft dan de melding "deze is al toegevoegd aan een energiecentrale." waardoor wij hem dus niet toe kunnen voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
jimmy87 schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:33:
Wij hebben sinds afgelopen Woendag een goodwe omvormer (toen zijn ook de panelen gelegd), ik kan de Goodwe in het netwerk zien want ik kan ook naar zijn LAN ip gaan en inloggen om het summiere management systeem.

Echter is deze niet toe te voegen aan de app, hij geeft dan de melding "deze is al toegevoegd aan een energiecentrale." waardoor wij hem dus niet toe kunnen voegen.
Dan zul je bij GoodWe moeten informeren of ze 'm kunnen loskoppelen van die andere. Wel vreemd overigens, zou kunnen betekenen dat de GoodWe niet nieuw is...

Of je probeert een van de mogelijkheden in dit topic: GoodWe inverter lokaal uitlezen (USB / WiFi)

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Ik zal hiervoor eens bij Goodwe informeren, de mogelijkheden uit dat topic wil ik ook nog gaan bekijken inderdaad, maar vooralsnog moet die ook in semsportal komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 21:38

Daytona

Autoracen is voor watjes

Iemand anders ook problemen met semsportal vandaag. Ik log in de app de installatie van mezelf en van pa. Die van pa draait normaal, die van mij staat offline met een dagopbrengst van 0.60kWh.
De omvormer zelf is gewoon online met een normale dagproductie van ±19.5kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:43
Hier geen problemen zowel op de omvormer als op de app 24.7 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 08:05

Wirehub

Blaat

Daytona schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:01:
Iemand anders ook problemen met semsportal vandaag. Ik log in de app de installatie van mezelf en van pa. Die van pa draait normaal, die van mij staat offline met een dagopbrengst van 0.60kWh.
De omvormer zelf is gewoon online met een normale dagproductie van ±19.5kWh
Hier ook, grafiek wel zichtbaar en prima opbrengst. Zal morgen wel weer werken daar de seks portal wel vaker sloom of hapert bij

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 21:38

Daytona

Autoracen is voor watjes

snoekds20 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:43:
Hier geen problemen zowel op de omvormer als op de app 24.7 kWh
Hmm, vast een glitch geweest, want inmiddels is alles weer bijgewerkt en online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
12345678 doet het bij m’n vader niet, er zit geen reset knop op, is een GW5000D-NS.
Google me suf maar kom alleen maar op die 12345678

Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Vandread op 19-04-2022 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nibbler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 13:42
Vandread schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:29:
12345678 doet het bij m’n vader niet, er zit geen reset knop op, is een GW5000D-NS.
Google me suf maar kom alleen maar op die 12345678

Iemand een idee?
De wifi reset is vinden door (vaak) te drukken op het Goodwe logo.

Hieronder een snippet uit een engels talige handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yl5bxkFOC7antQmWHlQC-qj5yO0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VEDA20piAo7uEh9AGi2sTfEt.png?f=user_large

Edit: Sorry, zie net dat het om een totaal ander model gaat, zal de tekst laten staan, misschien helpt het iemand anders nog.

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Nibbler op 24-04-2022 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:00
Hallo allemaal.
Ik heb een Goodwe 1500-XS omvormer gekocht voor mijn 4 paneeltjes op de pergola.
Hij is tevens uitgerust met wifi adapter, daar branden na het instellen van mijn netwerk constant twee lampjes en de power LED is constant orange (zie post voor deze), dat lijkt dus goed.
Nou werkt en start hij prima sinds ik de seriele plug erin heb geprikt.

Het issue wat ik heb is dat ik hem niet aan apps of het semsportal.com gekoppeld krijgt, daar blijft hij "offline" staan.
S/N ingevoerd, hij ziet dat het een 1,5kw omvormer is (ahv het serienummer neem ik aan) maar ik kom niet verder dan dat.
Ik heb hem al een aantal keren uit/aan gehad, wifi opnieuw ingesteld, het maakt allemaal niet uit.

En nu het volgende.
De goodwe app zegt dat de firmware te oud is om te te gebruiken met de app en de wifi check die in de app zit zegt ook dat de firwmware te oud is.
Dus ik denk, ik ga de firmware updaten.
Er zijn twee firmwares lijkt, 1 op de wifi adapter en 1 van de inverter.
De wifi module zegt V1.1.2.1 en de inverter op het LCD zegt 1.53.18.
Ik kan nergens bij Goodwe een firmware file vinden om dit mee te updaten.
Heeft iemand een idee over hoe ik dit het beste kan aanpakken en is die firmware wel het probleem?

Alvast bedankt.

Edit: GEVONDEN! (harde) resets van de de wifi module en de omvormer als geheel deden het niet maar uiteindelijk heb ik de hele wifi module er maar even uitgehaald en weer erin gestoken en toen was het meteen goed. Ik snap niet hoe dit kan maar ik denk ik deel het even hier, wellicht kan het in de toekomst iemand helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door R3m3d7 op 05-05-2022 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy E
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-03 11:25
nanke schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:36:
RUB, bedankt voor je reactie. Het is inmiddels gelukt de omvormer weer de WIFI te krijgen door hem via verbinding met een laptop in te stellen en opnieuw op te starten. Maar daarmee zijn de problemen nog niet voorbij.

De gegevens kan ik nu uitlezen via de portal, maar de app geeft nog steeds aan dat de omvormer offline staat. Ik heb daarna de nieuwste versie van de app geinstalleerd (iphone), daarna kon ik niet meer inloggen. Username/password wordt niet herkend. Opvragen van nieuw password lukt ook niet. Nieuwe gebruiker instellen lukt ook niet, omdat het serienummer al in gebruik is.

Daarna heb ik opnieuw contact opgenomen met Goodwe Nederland. Goodwe is nog bezig met het instellen van de nieuwe Europese server, deze problemen komen hierdoor en kunnen aanblijven tot begin juni. Tegen die tijd moet ik het opnieuw proberen en zonodig contact opnemen.

Goodwe Nederland is goed telefonisch bereikbaar en goed bereid om problemen op te lossen:
Hier de contact persoon:

Jet Yeung
Technical Support & Service Engineer (NL)
GOODWE POWER SUPPLY TECHNOLOGY CO.,LTD.
—————————————————————
M +31 (0)6 19886498 T +31 (0)30 7371140
A Franciscusdreef 42C 3565AC Utrecht Netherlands
bedankt voor deze tip zelf vandaag gebeld omdat ik gee WIFI had en binnen 5-10 minuten opgelost van een probleem welke we al 5 dagen hadden.. en het installatie bedrijf wist niet hoe het op te lossen!
gewoon bellen dit voorkomt een hoop frustratie. ( bij mij was het probleem dat ik opnieuw het wifi adres er in had gezet en had hij twee dezelfde adressen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njfberg
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-07 12:21
R3m3d7 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:18:

Edit: GEVONDEN! (harde) resets van de de wifi module en de omvormer als geheel deden het niet maar uiteindelijk heb ik de hele wifi module er maar even uitgehaald en weer erin gestoken en toen was het meteen goed. Ik snap niet hoe dit kan maar ik denk ik deel het even hier, wellicht kan het in de toekomst iemand helpen.
Ik heb hetzelfde probleem met een Goodwe 2000 xs. Hoe heb je de wifi module losgekregen? Ben je in het bezit van de "unlocking tool" zoals beschreven in de manual, of heb je het op een andere manier voor elkaae gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
njfberg schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:20:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met een Goodwe 2000 xs. Hoe heb je de wifi module losgekregen? Ben je in het bezit van de "unlocking tool" zoals beschreven in de manual, of heb je het op een andere manier voor elkaae gekregen?
Oei, zijn dat van die lipjes die locken? Wat erg, ik weet het niet meer exact. Ik kan zo even kijken naar die van mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njfberg
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-07 12:21
Yes, die lipjes. Ik heb geprobeerd met een schroevendraaier vanaf de rechterkant druk te zetten, maar dat werkte niet. De gebruiksaanwijzing heeft het over een unlocking tool, maar die heb ik zelf niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4oE-8vP-qJD3DrXSWhTMSpODZVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rEPFkRwb3PWUFjk6DF2gEHcg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
njfberg schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 09:38:
Yes, die lipjes. Ik heb geprobeerd met een schroevendraaier vanaf de rechterkant druk te zetten, maar dat werkte niet. De gebruiksaanwijzing heeft het over een unlocking tool, maar die heb ik zelf niet.

[Afbeelding]
Ik heb het even bekeken maar ik had hem toen gewoon losgewrikt. Ik zou je dat niet adviseren maar ik had na dagen bouwen en issues dit probleem even geen geduld meer. Ik kreeg hem vrij makkelijk los met wat heen en weer bewegen.

https://tweakers.net/i/VL...Fj.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 8% gewijzigd door R3m3d7 op 30-10-2022 11:41 ]

• merlin1201
Iemand ook problemen met het script om de Sems data op pvoutput te plaatsen?
Gaat hier nu al een paar dagen verkeerd.
Ik gebruik gw2pvo en het lijkt alsof pvoutput niet op 0 wordt gezet
Update: ik zie in Sems dat de teller nu om 6:00 ook nog niet op 0 staat.
Probleem zit dus ergens in het portal en niet het script.

[ Voor 48% gewijzigd door merlin1201 op 18-11-2022 05:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:18
Mijn zonnepanelen en omvormer (Goodwe GW4200-D-N) zijn gisteren geplaatst. Wifi aangepast naar mijn thuisnetwerk, toegevoegd in de app alleen het blijft op offline staan. In de portal kan ik wel zien dat er connectie is. Iemand weet hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekejoeke
Omdat het momenteel donker is?! Kijk morgen overdag maar even ;)

Edit: als het goed is moet je wel een grafiek van opwekking van vandaag zien?

[ Voor 89% gewijzigd door Toekejoeke op 24-12-2022 17:55 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste