Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Ik heb afgelopen zaterdag wat dingen geprobeerd:
1. Omvormer Wifi reset en wifi reload om daarna verbinding te maken met mijn hoofdrouter (mijn hoofdrouter staat in de meterkast, de omvormer hangt op zolder. Volgens de leverancier was dit de oorzaak vanwege de dekking). Resultaat was 4x knipperen oranje LED, geen oplossing dus.
2. Omvormer Wifi reset en wifi reload om daarna verbinding te maken met een Fritzbox die als IP-client (access point) is ingesteld en alleen een wifi uitzend. De Fritzbox ligt op zolder en is bedraad aangesloten op het netwerk dus bereik is geen issue. Resultaat was 4x knipperen oranje LED.
3. Daarna verbinding opgezet naar een Tplink AC750 Wi-Fi Travel Router die ook als access point is geconfigureerd en ook op zolder ligt (wederom bedraad aan het netwerk). Resultaat was 4x knipperen oranje LED.
4. Op een moment dacht ik dat het misschien kon komen doordat mijn Asus router bepaalde data blokkeert die specifiek van de omvormer afkomen. Om dit uit te sluiten weer een wifi reset en wifi reload gedaan om daarna met een Android hotspot verbinding te maken. In eerste instantie weer 4x knipperen, dus heb het even zo gelaten. Na een half uur tot een uur nog steeds 4x knipperen oranje LED, dus dat was het ook niet.
5. Toen weer alles terug gezet naar puntje 2 met de Fritzbox, omdat ik er echt klaar mee was heb ik het zo maar gelaten. Ik had de hoop dat de volgende ochtend weer verbinding gemaakt zou worden. Zondag is dit ook gebeurt, maar later die dag ging het goed mis. Ergens wordt die data wel opnieuw gesynct, want ik zie nu een mooie grafiek van gister zonder onderbrekingen.
Gisteravond heb ik alles weer omgezet naar puntje 3 met de Tplink omdat ik het gevoel heb dat het daarmee het meest stabiel is. Weer met de hoop dat vanochtend een goede verbinding wordt gemaakt.
Het resultaat van mijn gepiel was in alle gevallen 4x knipperen van de oranje LED wat dus betekend geen verbinding met server. Ik zou niet meer weten wat er met mijn eigen netwerk mis is en krijg sterk het vermoeden dat het inderdaad zoals hierboven al gezegd is aan de kant van SEMS mis gaat. Op dit moment lijkt alles weer goed te gaan.
Yep, hier ook hetzelfde. Vanaf 9.30 geen data meer. Het is echt random wanneer de verbinding weg valt, maar ook wanneer deze weer terug komt.Toekejoeke schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:50:
Hier heeft de omvormer weer geen verbinding. Zouden ze hier nog werk van maken?
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
De laatste 2 dagen geen drop-outs meer gehad. Omdat het dinsdag de hele dag goed is gegaan heb ik op zolder het AP weg gehaalt zodat de omvormer weer met de router in de meterkast verbinding maakt. Dit is ook gister de hele dag goed gegaan.
Ik ga em wel even afkloppen op hout, want zou fijn zijn als het zo blijft werken.
Maar idd ook hier loopt het weer soepel.
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Sta op het punt om zonnepanelen te bestellen met een Goodwe omvormer, maar is het loggen wel te doen als de site telkens offline is?
Goodwe heeft nl zelf een prima app waarmee je de gegevens uitlees dus voor de gewone gebruiker meer als voldoende.
Ik weet niet of ik zelf weer een goodwe zou nemen en zou er misschien voor kiezen een omvormer te installeren waarbij dit zonder extern script zou kunnen.
Maar ben tot dusver zeer tevreden hoor, maar ik heb deze pas (bijna) 1 jaar
In alle gevallen werd geen data verlies gezien; de omvormer heeft een buffer en kreeg uiteindelijk alles doorgestuurd. Dit meen ik althans te zien aan de grafiek.
Ik kijk via de website of in de App.
[ Voor 5% gewijzigd door henkzelf op 21-02-2020 17:26 ]
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Precies, het zijn idd maar momenten dat het niet lekker loopt, maar uiteindelijk wordt dit prima hersteld en ben je geen gegevens kwijthenkzelf schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:25:
De site is niet telkens offline. Ik heb in 210 dagen twee keer momentjes gehad. De laatste van een paar dagen geleden was kort maar terugkerend.
In alle gevallen werd geen data verlies gezien; de omvormer heeft een buffer en kreeg uiteindelijk alles doorgestuurd. Dit meen ik althans te zien aan de grafiek.
Voor mij het is wel een stabiel apparaat dat alleen gruwelijk bokt (of het is mijn eigen lompigheid) als ik 'm echt opnieuw moet connecten met de wifi. Maar dat heb ik slechts een paar keer meegemaakt na het aanspreken van de aardlek of als de stroom er wegens werkzaamheden helemaal af moest in huis.
Ik had in het begin wel storing op de oude Goodwe - doordat beide op het zelfde kanaal hun AP uitsturen en verbinding maken met mijn Wifi netwerk. De oplossing een tweede Wifi AP geplaatst op een ander kanaal. Ondanks deze work-arround moet ik toch regelmatig de nieuwe GW wifi resetten en/of reloaden.
Goodwe NL is bekend met de problemen. Met Leo en heb ik regelmatig contact gehad.. Doordat de nieuwe Goodwe niet goed werkt - ofwel niet voldoet aan wat het hoort te doen- Een gebrek - heb ik de leverancier in gebreken gesteld- Deze moet het maar oplossen met GW -
Op dit moment is de oplossing wifi module vervangen door LAN module -
Voor de volledigheid - ondanks de wifi problemen produceert de GW uitstekend - door het gebruik van een tussenmeter, monitor ik live de productie (en verbruik in standby) via de modbus van IUNGO energiemanager.
2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A
Nope, geen problemen hier met de app, op Android.Toekejoeke schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:26:
Meer mensen waarbij de app sems portal niet meer opstart? Na het aanklikken crashed de app meteen..
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Om verder niet een nieuw topic hiervoor aan te maken en hier een aantal users ook ervaring hebben met de Goodwe had ik de volgende vraag:
Sinds een paar dagen heb ik 10 paneeltjes icm de Goodwe 3000 xs (+ wifi). Nu is het, wanneer deze opstart doet deze het perfect etc. 's Nachts gaat deze ook uit alleen in de ochtend start de omvormer niet op. Wanneer ik bij instelling het land weer op Holland zet gaat deze op checking, groen lampje aan etc. Maar ik zie het dus niet zitten om de omvormer zo iedere keer handmatig op te moeten starten.
In de ochtend staat die op waiting pac = 0.0 en een constant oranje led indicator.Verder ook geen errors of iets (NO Error op display).
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vermoed dat dit een of andere setting is die niet goed staat. Hij doet het bijna perfect, alleen het euvel is dus dat ik de omvormer nu 'handmatig' moet opstarten.
Firmware is: V1.10.10
Ik heb sinds een 2-tal maanden een Goodwe GW3600 en deze start vanzelf op, volgens mij is de treshold 100 Watt als ik naar de grafiek van de SEMS portal app kijk. Ik ken de instelling van weer/land niet, nog niet tegengekomen op mijn omvormer.venigo schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:39:
Sinds een paar dagen heb ik 10 paneeltjes icm de Goodwe 3000 xs (+ wifi). Nu is het, wanneer deze opstart doet deze het perfect etc. 's Nachts gaat deze ook uit alleen in de ochtend start de omvormer niet op. Wanneer ik bij instelling het land weer op Holland zet gaat deze op checking, groen lampje aan etc. Maar ik zie het dus niet zitten om de omvormer zo iedere keer handmatig op te moeten starten.
Firmware is: V1.10.10
De xs serie komt met een extra stekker voor externe signalen van beheerders of accu's. Deze stekker MOET aan de omvormer zitten anders blijft deze hangen in status waiting tot er een signaal komt dat de omvormer aan mag.
Je zult in NL zien dat je sterker intern is doorgelust. Sluit deze stekker op de omvormer aan (wel ac en dc even uit). Als je hen daarna aanzet is het probleem weg en start de omvormer fatsoenlijk op.
[ Voor 7% gewijzigd door Lardman op 23-05-2020 11:38 ]
2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A
ik heb hetzelfde probleem, echter nu ook nog steeds offline. Wifi is wel bereikbaar.dk79 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 08:51:
Ik heb gisteren meerdere keren data verlies gehad, rond 12 uur zelfs anderhalf uur. Voordat ik de wifi van KPN de schuld ga geven, meer mensen met problemen gisteren?
Het oranje lampje brandt 4 keer. Dat betekent geen verbinding met de server.
2 keer branden betekent geen wifi verbinding.
hij doet het inmiddels weer. Server lijkt weer in de lucht te zijn.Xsion schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:54:
Ik heb nog even gekeken naar de lampjes.
Het oranje lampje brandt 4 keer. Dat betekent geen verbinding met de server.
2 keer branden betekent geen wifi verbinding.
[ Voor 99% gewijzigd door Xsion op 23-05-2020 19:40 ]
Sinds 16-05 heb ik de GW6K-DT in bedrijf. Algemeen zeer tevreden, en in mijn geval een kleine bonus dat die +10% kan draaien en dus 6.7+kW soms aan tikt.
Gisteren dacht ik de shadow scan functie eens te proberen om te zien wat dat voor effect heeft, maar dat had het niet.
Vanochtend dacht ik die weer even uit te zetten, maar tot mijn verbazing stond die al uit. Deze instelling lijkt dus niet bewaard te blijven. Iemand anders toevallig dat ook al gehad/gezien?
PVOutput Youless - 9600Wp OZO+WNW | 38° | Goodwe GW6K-DT | Mitsubishi PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | Zonneplan Nexus | Gasloos
sedert enkele eken geeft de Sems portal een foute tijdsaanduiding bij genereren dag rapport zowel in de curve op scherm als in het excel file vanaf de Goodwe 4200 DSN
de dagproductie en de curve op de "plants"zijn met goed tijdsweergave
het begint 6 uur eerder op de tijdas dus midden in de nacht en neemt dan de staart van laatste deel dagproductie dag te voren
de klok op omvormer en computer en het te genereren tijdsslot staan correct
iemand oplossing of mogelijk reden voor deze vreemde weergave?
kan me niet voorstellen dat niemand dit probleem heeft
https://tweakers.net/i/3V...uhu.png?f=fotoalbum_large
https://tweakers.net/i/6H...0ji.jpg?f=fotoalbum_large
[ Voor 0% gewijzigd door Euro2017 op 31-05-2020 19:07 . Reden: grammatica ]
Verwijderd
Tip: begin je eigen topic ipv alles met Goodwe in de titel te kicken.Euro2017 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:07:
hoi
sedert enkele eken geeft de Sems portal een foute tijdsaanduiding bij genereren dag rapport zowel in de curve op scherm als in het excel file vanaf de Goodwe 4200 DSN
de dagproductie en de curve op de "plants"zijn met goed tijdsweergave
het begint 6 uur eerder op de tijdas dus midden in de nacht en neemt dan de staart van laatste deel dagproductie dag te voren
de klok op omvormer en computer en het te genereren tijdsslot staan correct
iemand oplossing of mogelijk reden voor deze vreemde weergave?
kan me niet voorstellen dat niemand dit probleem heeft
https://tweakers.net/i/3V...uhu.png?f=fotoalbum_large
https://tweakers.net/i/6H...0ji.jpg?f=fotoalbum_large
Daar krijg je betere en gerichtere respons op
ik dacht dat de gegevens niet naar china mochten maar op europese servers moesten staan.
ik melde dit probleem bij goodwe nederland en kreeg respons met mail eindigend op .cn en na 6 weken weten ze niet wat er gaande is maar ik denk ook dat niemand naar deze reports/ curve kijkt
ik begrijp verder dat ook hier helaas niemand het antwoord op het probleem weet
Heb sinds een week 11 panelen 310 w en de Goodwe 3000xs omvormer, werkt perfect tot nu toe.
Zie wel dat hij intern nu op 69,7 Celsius zit. Is dit normaal,hij hangt op zolder dak is geïsoleerd, huis is van 2008..
Van mij hangt in een ongeïsoleerde garage, geeft nu een temperatuur van 49,2 graden aan.nietduur schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:54:
Hier ben ik nog een keertje, nu zelfs 70,6 °c
Ik ben tevens ook nieuwsgierig naar het verbruik van de 3000 XS zelf..hij schakelt zich uit in de nacht heeft dit misschien te maken dat de omvormer dan zelf meer verbruikt dan dat er binnen komt..
Als je panelen niet meer genoeg spanning leveren, dan gaat hij uit. Hij werkt nameijk zelf ook op basis van het vermogen uit de panelen. Zet je automaat maar eens uit, dan gaat hij alsnog aan, maar zal hij niets leveren omdat er geen netaansluiting is. 's Ochtends stijgt de spanning weer en gaat hij weer aannietduur schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:18:
Hoi,,
Ik ben tevens ook nieuwsgierig naar het verbruik van de 3000 XS zelf..hij schakelt zich uit in de nacht heeft dit misschien te maken dat de omvormer dan zelf meer verbruikt dan dat er binnen komt..
Mijn GW2000-XS gaat tot net iets boven de 60 graden, hangt in een frisse garage met genoeg plaats er rond om te ventileren. Staat ook in de handleiding dat je 20cm rondom afstand moet houden ofzo en best op een geventileerde plaats gebruiken.
Niets om je druk over te maken, wellicht dat het wat minder goed is voor de levensduur, maar ik denk niet dat je daarvoor je omvormer op een andere plaats gaat hangen?
[ Voor 8% gewijzigd door theredone51 op 18-06-2020 13:43 ]
https://github.com/markruys/gw2pvo
En Markruys heeft nu een update gedaan naar versie 1.3.1
[ Voor 24% gewijzigd door merlin1201 op 28-06-2020 21:14 ]
Ja even opnieuw installeren met:
sudo pip3 install https://github.com/markru...vo-1.3.2-py3-none-any.whl
Los van een script ligt sems er sowieso weer uit?merlin1201 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:29:
mijn script lig er dus uit? meer die er last van hebben?
Ik zie niets in de app of op de website, maar volgens enelogic lever ik terug...
Uiteraard lever je altijd terug want dat gaat rechtsreeks op je slimme meter.
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Waar heb je het script op draaien? Vermoedelijk een Linux omgeving, zoals bijvoorbeeld een Raspberry Pi.Toekejoeke schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:47:
Heb geupdate naar 1.3.3 maar nog geen data op pvoutput binnen gekomen..
Let er op dat de nieuwe versie van het GoodWe script vanwege de aanwezigheid van een nieuwere versie van een component minimaal Python 3.6 vereist. Raspberry Pi OS Stretch bevat een oudere versie van Python. De nieuwste versie van Raspberry Pi OS Buster bevat Python 3.7.3, daar werkt het nieuwe script wel.
Je kunt de versie van je Python checken via het commando:
1
| python3 -V |
Anders kun je via
1
| sudo journalctl -u gw2pvo -f |
[ Voor 8% gewijzigd door Ralfie165 op 01-07-2020 22:17 ]
iPhone 14 | iPad Pro 12,9" 2018 | Mac mini M2 Pro | Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°
Hier werkt hij nog gewoon:merlin1201 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 06:50:
Helaas hier weer problemen met het script van markruys
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=85722&sid=76000
Straks eens een reset uitvoeren.
Update: reset werkte niet maar inmiddels de fout gevonden, geen verbinding met het netwerk, Lag de stop eruit in de meterkast, dat is ook voor het eerst.
[ Voor 48% gewijzigd door merlin1201 op 10-07-2020 11:20 ]
Met een Goodwe GW2500-XS omvormer...
Groen lampje van de omvormer brand, er wordt stroom teruggeleverd, dus dat is goed.
Nu heeft dat ding gisteren 10 minuten verbinding gehad met mijn wifi, en daarna niet meer...
Wifi reset geeft een fail... en wifi reboot ook...
knipperent geel lampje... 2x pauze 2x etc.
Mijn eigen wifi werkt prima, maar ik zie de Solarwifi niet op de beschikbare netwerken lijst van zowel mijn laptop als m'n telefoon... dus ik kan de instellingen van de omvormer niet wijzigen.... waarom kan zo'n ding niet gewoon aan de LAN kabel?
Iemand tips?
Ik zou eens kijken of je bereik naar de omvormer wel goed is, hangt deze op zolder of zo?
Dan zou je met een accesspoint kunnen werken, anderzijds kan natuurlijk ook die wifi module defect zijn.
sux6
Ik verwacht inderdaad dat het aan de wifi module van de omvormer ligt, aangezien ik geen netwerk van dat ding detecteer zelfs als ik er naast sta.merlin1201 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 06:53:
Ik heb een andere goodwe maar daarvoor kan ik een wel een netwerk dongel kopen, maar ik geloof dat de aansluiting niet zo handig is want dan moet er iets qua software aangepast worden.
Ik zou eens kijken of je bereik naar de omvormer wel goed is, hangt deze op zolder of zo?
Dan zou je met een accesspoint kunnen werken, anderzijds kan natuurlijk ook die wifi module defect zijn.
sux6
Ik heb ook een Goodwe omvormer.
De verbinding met de wifi is enkele dagen geleden om een onduidelijke reden weggevallen.
Ik heb de verbinding nu terug gemaakt.
Ik zie nu wel dat er geen data doorgegeven is voor de dagen dat de wifi-verbinding plat lag. Komt dat nog? Of is dat verloren?
Indien dat verloren is, dan is dit wel ambetant voor de opvolging.
Alvast bedankt!
Pieterjan
Wat ik met de mijne wel heb gezien is dat het totaal geproduceerde wel weer wordt overgezet en in je overzichten verschijnt. Je totaal productie gaat dus niet verloren maar je productie over een paar dagen mogelijk wel.
Ik kan inloggen op de site en via de app, maar kan geen gegevens uitlezen, de omvormer is offline. Volgens de leverancier van mijn panelen is er een storing bij Goodwe. Heeft iemand anders dezelfde problemen?
Zie je foutmeldingen op je GoodWe zelf? Welke GoodWe heb je? Weet je omvormer wel de weg naar je internet toe?
Nee, de lampjes zijn branden, ze knipperen niet.Toekejoeke schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:46:
Wat is de status van de lampjes op je omvormer? Knipperen deze ook?
Wat is “pingable”?Lardman schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:08:
@danvis als je ingelogd bent kun je zien of de server van goodwe pingable is.
Als het oranje en groene lampje permanent branden heb je verbinding en moet je kijken of omvormer wel juist aan je"plant" gekoppeld zijn.
Kom je er niet uit mag je gewoon goodwe service bellen in Utrecht, Google even het telefoonnummer.
[ Voor 55% gewijzigd door Lardman op 12-12-2020 13:58 ]
Reboot, WIFI opnieuw geconfigureerd, AdGuard uit, check in Unifi systeem. Kan wel uitsluiten dat het probleem aan mijn kant ligt, Net mail gestuurd dus ben benieuwd wat het probleem is.
Zie grafiek: krijg dus wel gegevens door alleen het live dashboard laat niets zien.
/f/image/FX4FP9cYtLYyWrHoEXpBFUFu.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 52% gewijzigd door lbuijk op 20-12-2020 14:40 ]
Zodra die verbinding weer werkt zal het met terugwerkende kracht weer zichtbaar worden in je app.
Als ik niks doe dan start hij de volgende dag gewoon weer op en is er wifi verbinding. Gedurende dag valt het weg.
Ik heb het systeem een vast IP gegeven, ook vanuit de router. Heb een ander DNS op ingegeven op GoodWe dan wat er stond. Eerst eigen (pihole) daarna Google. Geen verbetering.
Ik wil het nog een keer goed controleren voor ik contact leg met leverancier.
Weet iemand waar ik log bestanden kan inlezen om zo beter te troubleshooten?
Maar zodra ik van huis ben met de mobiele telefoon op zak gaat de leveringsgrafiek meteen op nul levering.
Terwijl de thuis wifi verbinding gewoon in stand blijft en er niets wordt gewijzigd aan de verbinding van de omvormer met de wifi, wat is hier aan de hand wat heb ik verkeerd geïnstalleerd.
Echter is deze niet toe te voegen aan de app, hij geeft dan de melding "deze is al toegevoegd aan een energiecentrale." waardoor wij hem dus niet toe kunnen voegen.
Dan zul je bij GoodWe moeten informeren of ze 'm kunnen loskoppelen van die andere. Wel vreemd overigens, zou kunnen betekenen dat de GoodWe niet nieuw is...jimmy87 schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:33:
Wij hebben sinds afgelopen Woendag een goodwe omvormer (toen zijn ook de panelen gelegd), ik kan de Goodwe in het netwerk zien want ik kan ook naar zijn LAN ip gaan en inloggen om het summiere management systeem.
Echter is deze niet toe te voegen aan de app, hij geeft dan de melding "deze is al toegevoegd aan een energiecentrale." waardoor wij hem dus niet toe kunnen voegen.
Of je probeert een van de mogelijkheden in dit topic: GoodWe inverter lokaal uitlezen (USB / WiFi)
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
De omvormer zelf is gewoon online met een normale dagproductie van ±19.5kWh
Hier ook, grafiek wel zichtbaar en prima opbrengst. Zal morgen wel weer werken daar de seks portal wel vaker sloom of hapert bijDaytona schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:01:
Iemand anders ook problemen met semsportal vandaag. Ik log in de app de installatie van mezelf en van pa. Die van pa draait normaal, die van mij staat offline met een dagopbrengst van 0.60kWh.
De omvormer zelf is gewoon online met een normale dagproductie van ±19.5kWh
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Hmm, vast een glitch geweest, want inmiddels is alles weer bijgewerkt en online.snoekds20 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:43:
Hier geen problemen zowel op de omvormer als op de app 24.7 kWh
Google me suf maar kom alleen maar op die 12345678
Iemand een idee?
[ Voor 6% gewijzigd door Vandread op 19-04-2022 08:47 ]
De wifi reset is vinden door (vaak) te drukken op het Goodwe logo.Vandread schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:29:
12345678 doet het bij m’n vader niet, er zit geen reset knop op, is een GW5000D-NS.
Google me suf maar kom alleen maar op die 12345678
Iemand een idee?
Hieronder een snippet uit een engels talige handleiding:
:fill(white):strip_exif()/f/image/VEDA20piAo7uEh9AGi2sTfEt.png?f=user_large)
Edit: Sorry, zie net dat het om een totaal ander model gaat, zal de tekst laten staan, misschien helpt het iemand anders nog.
[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Nibbler op 24-04-2022 11:32 ]
Ik heb een Goodwe 1500-XS omvormer gekocht voor mijn 4 paneeltjes op de pergola.
Hij is tevens uitgerust met wifi adapter, daar branden na het instellen van mijn netwerk constant twee lampjes en de power LED is constant orange (zie post voor deze), dat lijkt dus goed.
Nou werkt en start hij prima sinds ik de seriele plug erin heb geprikt.
Het issue wat ik heb is dat ik hem niet aan apps of het semsportal.com gekoppeld krijgt, daar blijft hij "offline" staan.
S/N ingevoerd, hij ziet dat het een 1,5kw omvormer is (ahv het serienummer neem ik aan) maar ik kom niet verder dan dat.
Ik heb hem al een aantal keren uit/aan gehad, wifi opnieuw ingesteld, het maakt allemaal niet uit.
En nu het volgende.
De goodwe app zegt dat de firmware te oud is om te te gebruiken met de app en de wifi check die in de app zit zegt ook dat de firwmware te oud is.
Dus ik denk, ik ga de firmware updaten.
Er zijn twee firmwares lijkt, 1 op de wifi adapter en 1 van de inverter.
De wifi module zegt V1.1.2.1 en de inverter op het LCD zegt 1.53.18.
Ik kan nergens bij Goodwe een firmware file vinden om dit mee te updaten.
Heeft iemand een idee over hoe ik dit het beste kan aanpakken en is die firmware wel het probleem?
Alvast bedankt.
Edit: GEVONDEN! (harde) resets van de de wifi module en de omvormer als geheel deden het niet maar uiteindelijk heb ik de hele wifi module er maar even uitgehaald en weer erin gestoken en toen was het meteen goed. Ik snap niet hoe dit kan maar ik denk ik deel het even hier, wellicht kan het in de toekomst iemand helpen.
[ Voor 11% gewijzigd door R3m3d7 op 05-05-2022 20:36 ]
bedankt voor deze tip zelf vandaag gebeld omdat ik gee WIFI had en binnen 5-10 minuten opgelost van een probleem welke we al 5 dagen hadden.. en het installatie bedrijf wist niet hoe het op te lossen!nanke schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:36:
RUB, bedankt voor je reactie. Het is inmiddels gelukt de omvormer weer de WIFI te krijgen door hem via verbinding met een laptop in te stellen en opnieuw op te starten. Maar daarmee zijn de problemen nog niet voorbij.
De gegevens kan ik nu uitlezen via de portal, maar de app geeft nog steeds aan dat de omvormer offline staat. Ik heb daarna de nieuwste versie van de app geinstalleerd (iphone), daarna kon ik niet meer inloggen. Username/password wordt niet herkend. Opvragen van nieuw password lukt ook niet. Nieuwe gebruiker instellen lukt ook niet, omdat het serienummer al in gebruik is.
Daarna heb ik opnieuw contact opgenomen met Goodwe Nederland. Goodwe is nog bezig met het instellen van de nieuwe Europese server, deze problemen komen hierdoor en kunnen aanblijven tot begin juni. Tegen die tijd moet ik het opnieuw proberen en zonodig contact opnemen.
Goodwe Nederland is goed telefonisch bereikbaar en goed bereid om problemen op te lossen:
Hier de contact persoon:
Jet Yeung
Technical Support & Service Engineer (NL)
GOODWE POWER SUPPLY TECHNOLOGY CO.,LTD.
—————————————————————
M +31 (0)6 19886498 T +31 (0)30 7371140
A Franciscusdreef 42C 3565AC Utrecht Netherlands
gewoon bellen dit voorkomt een hoop frustratie. ( bij mij was het probleem dat ik opnieuw het wifi adres er in had gezet en had hij twee dezelfde adressen...)
Ik heb hetzelfde probleem met een Goodwe 2000 xs. Hoe heb je de wifi module losgekregen? Ben je in het bezit van de "unlocking tool" zoals beschreven in de manual, of heb je het op een andere manier voor elkaae gekregen?R3m3d7 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:18:
Edit: GEVONDEN! (harde) resets van de de wifi module en de omvormer als geheel deden het niet maar uiteindelijk heb ik de hele wifi module er maar even uitgehaald en weer erin gestoken en toen was het meteen goed. Ik snap niet hoe dit kan maar ik denk ik deel het even hier, wellicht kan het in de toekomst iemand helpen.
Oei, zijn dat van die lipjes die locken? Wat erg, ik weet het niet meer exact. Ik kan zo even kijken naar die van mij!njfberg schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:20:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem met een Goodwe 2000 xs. Hoe heb je de wifi module losgekregen? Ben je in het bezit van de "unlocking tool" zoals beschreven in de manual, of heb je het op een andere manier voor elkaae gekregen?
Ik heb het even bekeken maar ik had hem toen gewoon losgewrikt. Ik zou je dat niet adviseren maar ik had na dagen bouwen en issues dit probleem even geen geduld meer. Ik kreeg hem vrij makkelijk los met wat heen en weer bewegen.njfberg schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 09:38:
Yes, die lipjes. Ik heb geprobeerd met een schroevendraaier vanaf de rechterkant druk te zetten, maar dat werkte niet. De gebruiksaanwijzing heeft het over een unlocking tool, maar die heb ik zelf niet.
[Afbeelding]
https://tweakers.net/i/VL...Fj.jpg?f=fotoalbum_medium
[ Voor 8% gewijzigd door R3m3d7 op 30-10-2022 11:41 ]
Gaat hier nu al een paar dagen verkeerd.
Ik gebruik gw2pvo en het lijkt alsof pvoutput niet op 0 wordt gezet
Update: ik zie in Sems dat de teller nu om 6:00 ook nog niet op 0 staat.
Probleem zit dus ergens in het portal en niet het script.
[ Voor 48% gewijzigd door merlin1201 op 18-11-2022 05:54 ]
Edit: als het goed is moet je wel een grafiek van opwekking van vandaag zien?
[ Voor 89% gewijzigd door Toekejoeke op 24-12-2022 17:55 ]